[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 18: Dominion Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 45.158 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ravenger: Mag zo zijn, maar heb niet verschrikkelijk veel geld over gehad de laatste tijd om mijn kast drastisch te upgraden en dat bleef dus hangen op de huidige kaart die ik aangeschaft heb.

Er is een "workarround" voor het zwarte scherm probleem, dat is de shader kwaliteit omlaag zetten. Of dit inhoud dat het weer gefixed gaat worden weet ik niet, maar dat is afwachten dan maar. Deze week de issues thread maar in de gaten houden denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even de balans opmaken van m'n eerste week in nulsec:

* door werk steeds te laat online voor de pvp roams. Ze zijn er wel elke dag en er wordt flink op los geschoten, dus dat komt wel goed.
* Ratting en plexes in plaats van steeds dezelfde missions. Zal ook wel saai worden, maar het levert iig meer op.
* Heerlijk die spanning van intel channel als er een groep reds langzaam je kant op komt. Wel zonde als je net een faction BS aan het afmaken bent en deze bina dood is en er een gang het systeem in warpt. De allies in het systeem waren voornamelijk miners, dus iedereen maar even snel gedockt.

Niets is routine als je ieder moment een groep reds op je kan krijgen, I love it. Ik heb de boredome van highsec en irritaties uitgezeten omdat ik dacht dat nulsec beter zou zijn en ik ben niet teleurgesteld.

Pas de startpost overigens maar aan: Stanton Bowers is een member van Executive Intervention onderdeel van Primary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:04:
@Ravenger: Mag zo zijn, maar heb niet verschrikkelijk veel geld over gehad de laatste tijd om mijn kast drastisch te upgraden en dat bleef dus hangen op de huidige kaart die ik aangeschaft heb.

Er is een "workarround" voor het zwarte scherm probleem, dat is de shader kwaliteit omlaag zetten. Of dit inhoud dat het weer gefixed gaat worden weet ik niet, maar dat is afwachten dan maar. Deze week de issues thread maar in de gaten houden denk ik...
nu weet ik niet wat je veel geld noemt, las dat je nog een x800***** had? denk dat je voor een paar tientjes makkelijk een x1900/x1950 kan fixen (deze zijn er iig in AGP afaik), en bijna elke budget kaart zal rondjes om je huidige x800 draaien,

pricewatch: Club3D HD 5670 512 GDDR5 PCI-E is bijv een aardige kaart (90 euro)

voor agp is er iets als een 4670 --> http://www.alternate.nl/h...he+kaarten&l2=AGP+kaarten 90 euro.

Niets moet natuurlijk, maar het de mogelijkheden zijn er ;-) (heb ATI's gekozen, scheelt je drivers uninstallen, en dan de andere drivers installeren...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch2007 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:10:
[...]

nu weet ik niet wat je veel geld noemt, las dat je nog een x800***** had? denk dat je voor een paar tientjes makkelijk een x1900/x1950 kan fixen (deze zijn er iig in AGP afaik), en bijna elke budget kaart zal rondjes om je huidige x800 draaien,

pricewatch: Club3D HD 5670 512 GDDR5 PCI-E is bijv een aardige kaart (90 euro)

voor agp is er iets als een 4670 --> http://www.alternate.nl/h...he+kaarten&l2=AGP+kaarten 90 euro.

Niets moet natuurlijk, maar het de mogelijkheden zijn er ;-) (heb ATI's gekozen, scheelt je drivers uninstallen, en dan de andere drivers installeren...)
@Dutch2007: Bedankt voor het advies, ik heb inderdaad een Saphire Radeon x800xl op PCI-E. Het beestje draaide prima tot de patch, dus is de vraag maar net waar de issue in EVE zit. Nu weet ik dat er genoeg kaarten zijn die de performance beter weergeven. Ik had die x800 gekocht omdat ik graag mijn andere bak aan de praat had willen brengen, maar doordat de nieuwere machine die ik had gehaald in de tussentijd 2x 6600GT's erin had zitten die achteraf last hadden van artifacts heb ik deze uit nood erin gezet. Hij draait tot zover voor mijn systeem prima. Het is een ouder beestje, maar draait nog prima met XP.

Ik wil met een paar maanden mijn systeem upgraden en snellere hardware aanschaffen. Ik hoop alleen dat dit nog lukt voor The Reality lan. Wil wat anders spelen op de lan dan de wat oudere games ;).

UPDATE: Heb even op alternate gekeken en een snellere kaart besteld, waarom ook niet...

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2010 15:41 . Reden: UPDATE ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:26
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:22:
Even de balans opmaken van m'n eerste week in nulsec
Grappig, zelf ben ik sinds een week ook bezig in 0.0
Btje op het randje nog om wat te ratten en makkelijk cheap spul uit high-sec te kunnen halen.
3 jumps naar 0.0 en 6 naar een trade hub. Mijn ICE-Mac is de garage nog niet uit geweest.
Helaas wel wat Rifters etc verloren, maar de loot is beter, zo terug verdient :)
Moet alleen de mine skills wat beter gaan balancen met de PVP/E skills.

Mocht je een leuke guide willen volgen om niet vast te komen in het minen
http://www.rifterdrifter.com/ -> inc aantal leuke MKV's

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Pakt reanimatie apparatuur en probeerd middels hartmassage het topic weer tot leven te wekken*

Geen nieuwtjes en vragen meer mensen? Misschien tijd voor een nieuwe EVE online topic?

Dominion 1.1 geeft redelijk wat problemen merk ik al. Hoe lijkt het bij jullie. Nog dingen gedaan sinds de nieuwe patch? Iemand al al genoten van de nieuwe mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
AAA + Sys-k + UK zijn providence binnen gevallen, en op het moment ziet het er niet geweldig uit voor ons.

Ze hebben nu 1 systeem gereinforced, maar als ze dat krijgen kunnen ze twee richtingen op en hebben ze een station systeem om vanuit te starten, en zijn wij het kwijt. Ze hebben meer spelers en hoop duurdere speeltjes dan wij hebben. Op dit moment is de ihub in tweede reinforcement en station in eerste. Gisteren hadden we een nieuw fenomeen wat AAA eerder doorhad en daardoor groot voordeel, de ghost node. Node crashed, maar niemand merkt het, het lijkt gewoon alsof het doorgaat (met enorme lag maar dat is er altijd). Alleen zodra je reloggede kwam je op een andere node, wat wel de juiste was. Dus aangezien AAA het eerder doorhad konden ze tijd op onze ihub schieten terwijl wij op spoken aan het schieten waren.

Wel leuk om ook een keertje gedaan te hebben, zulke enorme fleet fights, maar wel enorme lag en is nogal een probleem als we verliezen. Beide kanten zo ongeveer continue titan bridges actief om reinforcements het systeem in te krijgen.

Had eigenlijk screenshot moeten maken, maar had gisteren ook maar eens naar de map gekeken, en dan spelers online. Twee grote rode bollen in 0.0, éne ons gevecht andere NC vs TRI.

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 25-01-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:49:
*Pakt reanimatie apparatuur en probeerd middels hartmassage het topic weer tot leven te wekken*

Geen nieuwtjes en vragen meer mensen? Misschien tijd voor een nieuwe EVE online topic?

Dominion 1.1 geeft redelijk wat problemen merk ik al. Hoe lijkt het bij jullie. Nog dingen gedaan sinds de nieuwe patch? Iemand al al genoten van de nieuwe mogelijkheden?
Ik kan wel het eea posten maar ik twijfel hoe relevant het is. Mijn corpleven was redelijk rustig. Zit al sinds halverwege 2008 bij de zelfde corp [Z3C]. Alleen gaat er waarschijnlijk een shitstorm aankomen en vrees ik dat de corp binnenkort uit elkaar gaat vallen (CEO heeft geen zin meer en wil de corp opheffen). Ik zit daarom ook een beetje half te kijken waar ik naartoe ga moven. Op dit moment ben ik met mijn corp een beetje bezig geweest met wormholes en R&D. Als mijn corp uit elkaar valt ben ik dat wel kwijt.

Nu twijfel ik heel erg of ik een 0.0 corp wil gaan zoeken (28.x mil SP character met bijna alleen maar vecht skills) of met een ingame buddy ga doorploeteren. Alleen hij woont in Canada dus samen gamen wordt moeilijk.
Nu is het zoeken van een leuke corp niet het makkelijkst in EVE. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekend eens met de trial begonnen.

De mining tutorial gedaan tot mission 8 ofzo. Dan had ik een groter schip nodig (500m³ cargo) maar dat kan je niet kopen met je trial account.

Dan de military tutorial begonnen. Net een merlin gekocht en die gaan we dan vanavond eens uittesten. Military tutorial is bijna gedaan (mission 9/10 denk ik).

De learning curve van dit spel is wel erg steil. In het begin weet je totaal niet waar of wat gedaan. Nu zijn er nog altijd veel dingen waarop ik het antwoord niet weet. Maar het ziet er allemaal leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 18:54
furby-killer schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:06:
AAA + Sys-k + UK zijn providence binnen gevallen, en op het moment ziet het er niet geweldig uit voor ons.

Ze hebben nu 1 systeem gereinforced, maar als ze dat krijgen kunnen ze twee richtingen op en hebben ze een station systeem om vanuit te starten, en zijn wij het kwijt. Ze hebben meer spelers en hoop duurdere speeltjes dan wij hebben. Op dit moment is de ihub in tweede reinforcement en station in eerste. Gisteren hadden we een nieuw fenomeen wat AAA eerder doorhad en daardoor groot voordeel, de ghost node. Node crashed, maar niemand merkt het, het lijkt gewoon alsof het doorgaat (met enorme lag maar dat is er altijd). Alleen zodra je reloggede kwam je op een andere node, wat wel de juiste was. Dus aangezien AAA het eerder doorhad konden ze tijd op onze ihub schieten terwijl wij op spoken aan het schieten waren.

Wel leuk om ook een keertje gedaan te hebben, zulke enorme fleet fights, maar wel enorme lag en is nogal een probleem als we verliezen. Beide kanten zo ongeveer continue titan bridges actief om reinforcements het systeem in te krijgen.

Had eigenlijk screenshot moeten maken, maar had gisteren ook maar eens naar de map gekeken, en dan spelers online. Twee grote rode bollen in 0.0, éne ons gevecht andere NC vs TRI.
achja punt is cva space was altijd al een easy target maar is vanwege andere redenen met rust gelaten.

nu het duur begint te worden om systems te houden is prov space ''winstgevend'' vanwege de stations.

wel grappig om te zien hoe er altijd commentaar was hoe wij het spel speelde en nu gebeurd het andersom en merk jij wat ''wij van 0,0'' al maanden mee werken :) heerlijk dit..

(dit is in geeneensinds bedoelt als I told you so of jennen maar even een opmerking)

ik heb 2 weken niet kunnen spelen vanwege drukke irl maar hoop deze week er weer tegenaan te kunnen knallen in delve :)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een gezellige corp kenmerkt zich eerlijk gezegt in het volk wat er rondhangt en hoe de directors en ceo met de lastpakken omgaat. Over het algemeen zie ik veel corpjes die uit elkaar vallen wegens de slechte sfeer of slechte hierargie. Motivatie valt soms weg bij de spelers als er te weinig gedaan word in-game.

Wij hebben momenteel trainingen met pvp en je kunt wel merken dat het goed doet aan diegenen die regelmatig 0.0 in gaan om te zoeken naar targets.

Dit weekend mijn T3 testvliegen en wat fittings testen, zien welke setup mij het beste bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:22

rapture

Zelfs daar netwerken?

In een corp moet er iets te doen zijn, anders wordt het saai en de spelers zoeken ergens anders wel entertainment. Als RL ervoor zorgt dat het management plat ligt en niemand anders heeft tijd om iets te organiseren (en in het management te stappen), dan blijft er niet veel meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
rapture schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:27:
In een corp moet er iets te doen zijn, anders wordt het saai en de spelers zoeken ergens anders wel entertainment. Als RL ervoor zorgt dat het management plat ligt en niemand anders heeft tijd om iets te organiseren (en in het management te stappen), dan blijft er niet veel meer over.
Helaas werkt het in mijn corp wat anders. Alle directors zijn gedemote om niemand rare dingen uit te laten halen. De macht van de corp ligt enkel en alleen bij de ceo en daar is hij altijd duidelijk in geweest. Het geen zin meer hebben komt voornamelijk door zijn RL situatie in Amerika en ons werd verteld dat wanneer hij quit de corp zal stoppen. We redden onszelf al tijden met events maar de stekker gaat er gewoon uit met een beetje pech.

Het is nog een beetje onduidelijk wat de mensen binnen de corp gaan doen. We spelen al 2 jaar redelijk hecht samen voor een corp half in EU half in US. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dan start je toch een nieuwe corp met een fatsoenlijke directie???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:40:
Dit weekend eens met de trial begonnen.

De mining tutorial gedaan tot mission 8 ofzo. Dan had ik een groter schip nodig (500m³ cargo) maar dat kan je niet kopen met je trial account.

Dan de military tutorial begonnen. Net een merlin gekocht en die gaan we dan vanavond eens uittesten. Military tutorial is bijna gedaan (mission 9/10 denk ik).

De learning curve van dit spel is wel erg steil. In het begin weet je totaal niet waar of wat gedaan. Nu zijn er nog altijd veel dingen waarop ik het antwoord niet weet. Maar het ziet er allemaal leuk uit.
Bij de tutorial zeker nog geen nieuwe schepen gaan kopen. Helemaal niet nodig, in deze missie moet je een ship vol minen, terug naar de basis vliegen en je cargo legen in je "items" stash , nogmaals je schip vullen en ook dit in je stash stoppen. totdat je genoeg Veldspar hebt. Mission Complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine update; Ik mis nog steeds de geplande roams, maar een call voor een defense fleet werkt ook.

Even flink gevochten en ik stond op de kill mail bij wat Tech 2 ships en een aantal Battleship kills. Op killboard van 0:0 naar 9:0 gegaan (sinds joinen van de alliance). En heerlijk gewoon kunnen vechten zonder die irritante gate guns.

Ik merkte dat niet iedereen reageert op calls voor een defense fleet, veel mensen die docken en wachten tot ze weggaan/een ander het oplost) Sinds gisteren daarom een nieuwe regel in onze eigen corp. Call voor defense fleet -> iedereen meldt zich. Doel is in korte tijd bovenaan op de alliance killboard te staan (en blijven staan). De corp is gestart om te pvp-en en dat gaat voor plexen, ratten en/of minen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
wel grappig om te zien hoe er altijd commentaar was hoe wij het spel speelde en nu gebeurd het andersom en merk jij wat ''wij van 0,0'' al maanden mee werken heerlijk dit..

(dit is in geeneensinds bedoelt als I told you so of jennen maar even een opmerking)
Voor duidelijkheid:

De verdediger heeft zowiezo geen keuze, of je blobbed totdat node crashed of je verliest je space. Aanvaller heeft al wat betere keuzes, blobben totdat node crashed of geen space innemen, hoewel ze aanvallers dus meer keuze heeft dan verdediger, is het nog steeds logisch dat ze de node crashen.

Het hele probleem is niet zozeer dat je niet 1400 man in een systeem kan gooien, zodra dat kan halen we er gewoon 1700 man bij. Het probleem zijn de mechanismes die je dwingen een zo groot mogelijk vloot in één systeem te gooien. Nou als die nodes multi threaded zouden worden geloof ik wel dat het misschien dat ze het een hoop kunnen upscalen hoeveel erbij kunnen in 1 systeem, maar zolang dat niet gebeurd zie ik niet hoe een systeem veel meer mensen dan nu kan bevatten, cores worden niet meer veel sneller op het moment.

Het zou veel beter zijn als sov overnemen niet bestond uit een paar dagen achter elkaar 1000 man in een systeem gooien, maar meer langere tijd actief zijn in een systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
furby-killer schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:11:
[...]

Voor duidelijkheid:

De verdediger heeft zowiezo geen keuze, of je blobbed totdat node crashed of je verliest je space. Aanvaller heeft al wat betere keuzes, blobben totdat node crashed of geen space innemen, hoewel ze aanvallers dus meer keuze heeft dan verdediger, is het nog steeds logisch dat ze de node crashen.

Het hele probleem is niet zozeer dat je niet 1400 man in een systeem kan gooien, zodra dat kan halen we er gewoon 1700 man bij. Het probleem zijn de mechanismes die je dwingen een zo groot mogelijk vloot in één systeem te gooien. Nou als die nodes multi threaded zouden worden geloof ik wel dat het misschien dat ze het een hoop kunnen upscalen hoeveel erbij kunnen in 1 systeem, maar zolang dat niet gebeurd zie ik niet hoe een systeem veel meer mensen dan nu kan bevatten, cores worden niet meer veel sneller op het moment.

Het zou veel beter zijn als sov overnemen niet bestond uit een paar dagen achter elkaar 1000 man in een systeem gooien, maar meer langere tijd actief zijn in een systeem.
dan zetten ze 1000 man voor een week lang neer in je system.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dan zet jij 5x200 man in hun systemen een week lang en heb je er 5 te pakken, 1 verloren. Maar dan heb je tenminste 'recht' op dat systeem omdat je er actief bent. Nu is het een geval van paar gevechten die je moet winnen, en daarna heb je sov en kan je het systeem weer compleet negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:21
Ook merk ik dat het online hebben van grote aantallen spelers op een enkele saaie positie niet echt het meest leuke is om te doen. Dus als je 5 dagen achtereen een belangrijke defop hebt, zal er op dag 5 een stuk minder aanwezigheid zijn. Ook moet je continue op blijven letten.

En wee de verdediger die te maken krijgt met een goede sb gang. Ik heb behoorlijk respect gekregen voor solars bombergang. Die zijn echt dodelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:59
Weet iemand meer van de Goonswam en Legion of xxdeathxx sov loss door het niet (op tijd) betalen van de bills? Schijnt een leuk gebeuren te zijn als je de DOTLAN map mag geloven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ziet er niet al te goed uit voor ons. Gisteren was ons idee om als primair doel onze cynojammer online te houden, we hadden niet zoveel maar wel wat carriers om dat ding te kunnen reppen + een flinke conventional fleet in systeem. Zag er redelijk uit, maar we hadden niet rekening gehouden met AAA taktiek, ze warpte gewoon 10 titans die ze in systeem hadden gelogged naar onze pos zonder support en vielen cynojammer aan met hun titans.

Wij warpten toen wel onze fleet op hun titans (niet de carriers gezien die gewoon geDD'ed zouden worden). Waarnaar hun ook nog wat support erbij haalde, die support had geen schijn van kans tegen onze fleet, maar wij hadden natuurlijk geen schijn van kans de cynojammer in leven te houden. Met cynojammer offline kon hun fleet weer makkelijk binnen komen.

Bij de lijstjes van handige dingen om te weten: Avatar doet hele hoop pijn tegen BS, dat ding deed enorme damage op mijn mega en ik ging er maar snel vandoor. Ik terug warpen, toen ging leviathan op mij schieten. Hij was gewoon zijn missiles aan het verspillen, ding deed geen drol schade.

Geen effects aan, dus je kan ze niet zien schieten, maar om idee te geven:
http://img36.imageshack.us/img36/9310/20100125204542.jpg
http://img43.imageshack.us/img43/7821/20100125204742.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
Hmm, metde DD-change komt nu dus het "Ik heb meer titans dan jij, dus ik win" gebeuren om de hoek zetten.

10 titans... wat ga je daar tegenover zetten? 40 dreads met support, 15 motherships met fighter bombers of iets dergelijks? En dan maar hopen dat je genoeg HICs hebt om de boel op z'n plaats te houden...

Endgame, altijd leuk :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Looney11 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:46:
Hmm, metde DD-change komt nu dus het "Ik heb meer titans dan jij, dus ik win" gebeuren om de hoek zetten.

10 titans... wat ga je daar tegenover zetten? 40 dreads met support, 15 motherships met fighter bombers of iets dergelijks? En dan maar hopen dat je genoeg HICs hebt om de boel op z'n plaats te houden...

Endgame, altijd leuk :P 8)7
tja vroeger was het met titans ''poef'' 250 bsses dood nu is het ''poef'' 1 capital/bs per 10/5 minuten dood..

tja dan ga je natuurlijk 10+ titans on field krijgen zeker nu ze ook caps sneller kunnen instapoppen is het risico kleiner..

titans hebben nu lekkere buffers dus kunnen heel wat hits krijgen dus met een capital fleet/titans on field kan je een tegenpartij met alleen capitals en geen titans heeeeel veel pijn doen.

in feite heeft ccp wat ze wilde titans in combat inplaats van flyby's.

edit : gooi nog idd wat moms erbij nu deze ook hp buff gehad hebben en je kan je moms je titans laten reppen met daarachter weer disposable carriers (want ja als je eenmaal zo'n floot hebben worden carriers bsses en bsses support..)

[ Voor 10% gewijzigd door AjDuLion op 26-01-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Nah gewone dicters werken beter, titans kunnen hics one shotten als de bubble up is.

het gaat niet altijd om pure nummers, is nu zo'n 150 vs 150 in delve word flink gevochten.

Naar wat ik gehoord heb is het een probleem met de auto bills op de TCU's die door CCP geplaats waren toen Dominion live ging, als daar nooit de settings van zijn gecontroleerd gaan ze offline omdat de bill niet betaald word, dat of niet genoeg isk in de appropriate corp wallet section.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
oh en xxdeathxx dat veel systems verliest, vink niet erg :), miss kan k dan wat rustiger schepen moven naar insmother :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Van een post op CAOD:
Looks like GoonFleet, after their rather ugly attempts to link themselves to CVA, are making it up by dropping sov to distract AAA and Stainwagon. Only time will tell if this gambit succeeds, but one cannot help but applaud such a selfless gesture on GoonFleet's part.
Wij kunnen alleen maar hopen dat het lukt :P , zou ons erg blij maken. (Voor duidelijkheid, tuurlijk weet ik dat het niet de bedoeling was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
furby-killer schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:12:
Van een post op CAOD:

[...]

Wij kunnen alleen maar hopen dat het lukt :P , zou ons erg blij maken. (Voor duidelijkheid, tuurlijk weet ik dat het niet de bedoeling was).
lol..

goons heeft 60%+ van hun capitals/supplies (gerucht gaat zelfs tot 100%) in NOL/J-L liggen..

na dt kunnen ze hier niet meer bij en beide stations zijn camped dus in feite gaan goons een zware tijd tegemoet en verwacht ik niet dat ze cva komen redden.

zoals al op eve-online gezegd word.. : vanavond dineren we in NOL >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Mooi verhaal sjaak,
En jij denkt echt serieus dat een alliance als de goonies niet een backbone heeft waar de caps en supplies uit gestroomt komen in dit soort gevallen? Daarnaast vink het wel een mooie trap dalijk..iedereen jumped in e.d. en dan blijkt maar weer eens dat goonies het gerucht zelf de wereld in hebben geholpen. Kabloeïe. Naast dat heeft Goonswarm echt wel de resources om even een nieuw vlootje samen te stellen van contracts en markets e.d.

Desalniettemin, have fun in NOL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodhisatva
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 00:48
Komen goons naar CVA space om van daaruit te knallen? zal wel druk worden dan...

OU812?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom ik als beginner in een corp terecht?
Zijn er leuke corps die beginnende casual spelers aannemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:44
Je kan even rondvragen hier op het forum, of de dutch chat joinen binnen eve zelf.
Join sowieso even het tweakers.net channel in eve:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Deathscythehell schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:20:
Mooi verhaal sjaak,
En jij denkt echt serieus dat een alliance als de goonies niet een backbone heeft waar de caps en supplies uit gestroomt komen in dit soort gevallen? Daarnaast vink het wel een mooie trap dalijk..iedereen jumped in e.d. en dan blijkt maar weer eens dat goonies het gerucht zelf de wereld in hebben geholpen. Kabloeïe. Naast dat heeft Goonswarm echt wel de resources om even een nieuw vlootje samen te stellen van contracts en markets e.d.

Desalniettemin, have fun in NOL.
resources ja, backbone nee, trap nee

Goons hebben niet de "troepen" deze keer daarvoor, geen NC/RA/PL om hun handje vast te houden, nu moeten ze het zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Het schijnt wel zwaar overdreven te zijn, dat ze 'maar' zon 30 systemen kwijt zijn, dus nog zat over.
Komen goons naar CVA space om van daaruit te knallen? zal wel druk worden dan...
Het idee wat wij hopen is meer dat AAA en allies besluit om op goons te gaan knallen in goon space, zodat wij de handel kunnen verdedigen en repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Goons zijn 20 uur per dag zwaar in de minderheid en de 4 uur die ze hadden voor de timers zijn ze nu ook kwijt, binnen twee weken is Delve in handen van de aanvallers. Vergeleken met de vorige keer hebben ze het oneindig veel makkelijker omdat er geen honderden large control towers te hoeven worden opgeblazen.

Als het een probleem was met de alliance wallet zou het wel ironisch zijn. De BoB disband was een gevolg van gebrekkige paranoia (director in de executor corp bij iemand die semi-vertrokken was) en deze van teveel (toegang tot alliance geld zo beperkt dat niemand kon zien dat het fout ging)

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Dus over 2 weken zien we BoB, euhm....IT weer in delve? :) :P

[ Voor 15% gewijzigd door Dutch2007 op 26-01-2010 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:21:
Hoe kom ik als beginner in een corp terecht?
Zijn er leuke corps die beginnende casual spelers aannemen?
Niet om gelijk maar met de deur in huis te vallen, maar Convo mij eens ingame ByteMe72, je mag me ook evemailen, gaan we kijken of ik je een handje kan helpen :). Mijn Account: Berzerkergang of SpikeWise.

Vanavond Minen!! Heb mijn retriever en mijn mining-rokh klaarliggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
Oh ja, dat was vanavond, hoe lang duurt die op ongeveer?
Verder gaat er natuurlijk wel een belt leeg zo :9

[ Voor 0% gewijzigd door opblaashaas op 26-01-2010 14:09 . Reden: haakje vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:05:
[...]

Niet om gelijk maar met de deur in huis te vallen, maar Convo mij eens ingame ByteMe72, je mag me ook evemailen, gaan we kijken of ik je een handje kan helpen :). Mijn Account: Berzerkergang of SpikeWise.

Moet lang werken vandaag, dus misschien kom ik niet meer online, maar ik stuur je zeker een berichtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
furby-killer schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:51:
Het schijnt wel zwaar overdreven te zijn, dat ze 'maar' zon 30 systemen kwijt zijn, dus nog zat over.
Die 30 zijn wel 14 station systems en een hoop jumpbridges.
IJzerlijm schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:51:
Goons zijn 20 uur per dag zwaar in de minderheid en de 4 uur die ze hadden voor de timers zijn ze nu ook kwijt, binnen twee weken is Delve in handen van de aanvallers. Vergeleken met de vorige keer hebben ze het oneindig veel makkelijker omdat er geen honderden large control towers te hoeven worden opgeblazen.

Als het een probleem was met de alliance wallet zou het wel ironisch zijn. De BoB disband was een gevolg van gebrekkige paranoia (director in de executor corp bij iemand die semi-vertrokken was) en deze van teveel (toegang tot alliance geld zo beperkt dat niemand kon zien dat het fout ging)
Je bedoelt net als wij vorig jaar met de gehele NC/PL/Goons in Delve/Querious, de towers die wij verloren zijn voor 90% opgeruimd nadat wij het veld al hadden geruimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
Misschien een vraag die al vaker beantwoord is maar ik stel 'm toch:

Als ik een 2de account voor een alt wil aanmaken. En ik invite mezelf via het buddy invite systeem van Eve, krijg ik dan een maand gratis en worden die dan onstane 2 accounts niet geblocked voor onregelmatig gebruik o.i.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gaat helemaal prima Peekster. Je krijgt die extra maand idd en je hebt een ander account dankzij je buddy system. Wie zijn zij om te klagen. Jij betaald voor een extra account en zij verdienen dus aan je ;).

Corpmate van me heeft dat al 2 keer gedaan (voor zijn kids die geboren zijn en dat tweede account is op komst). Werkt als een droom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodhisatva
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 00:48
furby-killer schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:51:

Het idee wat wij hopen is meer dat AAA en allies besluit om op goons te gaan knallen in goon space, zodat wij de handel kunnen verdedigen en repareren.
Maar zou dus ook kunnen dat AAA en allies besluiten op goons te gaan knallen vanuit jullie space...?

OU812?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Goons wonen niet in onze space, ze hebben hun eigen space dat grenst aan AAA space. Dus als AAA goons willen aanvallen hebben wij daar geen last van, en in dit geval zijn wij daar zelfs heel blij mee als het zou gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
furby-killer schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:23:
Goons wonen niet in onze space, ze hebben hun eigen space dat grenst aan AAA space. Dus als AAA goons willen aanvallen hebben wij daar geen last van, en in dit geval zijn wij daar zelfs heel blij mee als het zou gebeuren.
ach wie weet zegt aaa straks ''nice space I'll take it'' :D zeker als ze nu al wat systems in reinforce hebben hangen..

zoals het er nu naar uitziet gaan goons binnenkort geen space meer hebben dus word nog even de vraag waar zij heengaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik had even een vraagje over Eve-Online. Ik heb eve geinstalleerd en elke keer als ik het spel op wil starten krijg ik het Dominion scherm en dan zakt het in de taakbalk en vervolgens doet het niks meer. Ik heb het spel al meerdere malen opnieuw geïnstalleerd, verwijderd, opnieuw opgestart en niks werkt.
Ik kreeg op het forum van Eve al het advies alt+enter, maar dit werkt niet bij mij. Ik zag op het forum dat veel mensen last hebben van dit probleem en bij sommige werkt alt+enter wel en bij anderen weer niet en bovendien is mijn technische/computer Engels niet bijzonder goed, dus hopelijk weet iemand van jullie iets?

Bedankt,
Gwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:17:
Hallo allemaal,

Ik had even een vraagje over Eve-Online. Ik heb eve geinstalleerd en elke keer als ik het spel op wil starten krijg ik het Dominion scherm en dan zakt het in de taakbalk en vervolgens doet het niks meer. Ik heb het spel al meerdere malen opnieuw geïnstalleerd, verwijderd, opnieuw opgestart en niks werkt.
Ik kreeg op het forum van Eve al het advies alt+enter, maar dit werkt niet bij mij. Ik zag op het forum dat veel mensen last hebben van dit probleem en bij sommige werkt alt+enter wel en bij anderen weer niet en bovendien is mijn technische/computer Engels niet bijzonder goed, dus hopelijk weet iemand van jullie iets?

Bedankt,
Gwen
heb je al geprobeert om opnieuw te installeren ?

heb het idee dat eve naar je taakbalk ''chrasht''

mocht dat niet werken zouden we verder moeten spieken en je huidige eve settings even moeten cleanen voor een reinstall..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
eve geprobeert in safemode op te starten?

code:
1
"X:\Program Files (x86)\CCP\EVE\eve.exe" /safemode

of

code:
1
"X:\Program Files\CCP\EVE\eve.exe" /safemode

zoiets zal het worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Shot from the hip: Misschien dxdiag (was dat het niet?) proberen om directx weer goed te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Maranno schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:18:
[...]

Je bedoelt net als wij vorig jaar met de gehele NC/PL/Goons in Delve/Querious, de towers die wij verloren zijn voor 90% opgeruimd nadat wij het veld al hadden geruimd.
Een offline TCU opblazen is ietsje minder werk dan 20+ Large Control towers eerst moeten reinforcen en dan nog 2 dagen later opblazen, gevolgd door een week wachten voor je eigen towers de Sovereignty kunnen overnemen.

Nu kan je in 8 uur alles innemen, letterlijk een nachtje slapen om al je zooi te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:44
uit de nieuwsbrief :)
>> Breaking News <<
The null-sec based alliance GoonSwarm lost CONCORD acknowledgement of its sovereign claim over 30 solar systems, 15 of them containing outposts, in the early hours of January 26th due to a failure to pay maintenance fees for the systems. Similar issues have been experienced by the Wildly Inappropriate and Legion of xXDEATHXx alliances.
Was dat intended of konden ze de boel gewoon niet meer lappen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 14:25

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Nooit gedacht dat ik ooit in Delve SOV zou claimen :)

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Er waren maar twee of drie mensen die de rechten hadden de Wallet Division waar de sov upkeep uit betaald werd te kunnen bijhouden. Een was op vakantie, de ander had even geen zin in EVE en/of dacht dat de betalingen maandelijks waren in plaats van elke twee weken.

Er is geld genoeg maar niet in de wallet division waar het in moest zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
pwnd... en volgens mij is het toch echt elke maand? Heb autopayment aanstaan, en die betaald toch echt elke maand automatisch voor je.... niet elke 2 weken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Volgens mij wordt sov elke 2 weken betaald, maar doe daar verder niks mee. Het blijft hetzelfde verhaal als met alle andere keren dat soortgelijke dingen gebeurde (al begrijp ik niet dat goons meteen alles opgeven, ze hebben nog flink wat sov over), het is belachelijk dat het zo makkelijk is je sov kwijt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
laatste betaling die k gedaan heb was 84M... 84M voor 2 weken?? hmmmm doubt it....

schijnbaar toch, althands, dat haal k uit de posts die mensen maken de post die k van ccp vond was nog iets van 20 per dag :P

[ Voor 44% gewijzigd door Dutch2007 op 27-01-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
http://www.eveonline.com/updates/patchnotes.asp lees net dat mensen met SM2 kaarten, volgens mij had iemand nog een X800, dus voortaan, alleen maar alles op LOW kunnen draaien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
Ik draai op een X1250, ff kijken wat daarmee gebeurd.
Ja laptop op het moment, draai em dan ook op vrij crappy settings, wat er nog steeds nice uitziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Kan ik de client zo kopieeren plakken tussen verschillende systemen ( beide draaien XP SP2 ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 09:09

Namu

Silver Wings Of Morning

ja, vergeet niet de ccp directory in /doc&settings/user/appdata/ en local settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
ATI x1250 is dat niet een rebranded ATI 9600?

http://go-dl1.eve-files.com/media/1001/sotg.mp3 epic :)

[ Voor 48% gewijzigd door Dutch2007 op 27-01-2010 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
ik ben bezig met een upgrade maar weet nog niet wat ik moet kiezen.

Ik heb nu 2x 7800GT in SLI draaien.

Wat is beter, een 8800GT (al dan niet 2 voor SLI) of een 9800 of 250?

Als CPU draai ik een S939 AMD x 2 4200+ met 1G geheugen..

Alvast bedankt voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Looney11 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 08:48:
ik ben bezig met een upgrade maar weet nog niet wat ik moet kiezen.

Ik heb nu 2x 7800GT in SLI draaien.

Wat is beter, een 8800GT (al dan niet 2 voor SLI) of een 9800 of 250?

Als CPU draai ik een S939 AMD x 2 4200+ met 1G geheugen..

Alvast bedankt voor info...
Als ik jou was zou ik eerst eens je geheugen eens uitbreiden naar 4GB of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
Lees 2Gb, sorry, 4Gb is niet noodzakelijk. Het gaat om een korte termijn el-cheapo upgrade.

Later dit jaar gaat alles toch op de schop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Zal ik dan maar alvast zeggen gefeliciteerd met het her-verkrijgen van Delve?
Best Hilarisch dat audio file-tje van de goons :P kan er niet zo bij (@work) voor die het nog niet hebben gehoord, heb de link in eve in onze public in de MOTD gezet --> "IEGROUP"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
X1250 is de mobility editie voor craptops en zo.
Maar draait vrij soepel tenzij dual monitor.... flikkerend scherm eens in de 2-3 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

angel00008 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:19:
[...]

heb je al geprobeert om opnieuw te installeren ?

heb het idee dat eve naar je taakbalk ''chrasht''

mocht dat niet werken zouden we verder moeten spieken en je huidige eve settings even moeten cleanen voor een reinstall..
Hoi,
Bedankt voor jullie reacties. Helaas heb ik dit allemaal al geprobeerd en hij blijft er inzakken. Ik heb ook de Safe mode geprobeerd en ook met hetzelfde resultaat :(
Als je eventueel nog andere ideeën hebben, hoor ik het graag.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Een jaartje later is de situatie in Delve terug in ons voordeel (vanuit oude EXE-bril bekeken)? Het ziet er interessant uit dat de grote coalition opgebroken is.

Ik log misschien een keertje per week in en ben druk bezig met een thesis. Bij de volgende deadline heb ik AWU V. Caldari BS V en een golem heb ik na een reis en een week Final Fantasy XIII gekte (en daar moet ook een thesis deadline vallen). Tech2 torps op 2de verjaardag van mijn account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Tja die kan opgebroken zijn, wat we ervoor in de plaats hebben gekregen is nog groter.
http://img262.imageshack....81/powerblocks1232010.png

Klopt niet helemaal (in ieder geval bij providence lijstje staan er een paar tussen die behalve weleens in providence rondhangen weinig er verder mee te maken hebben), maar is wel idee. Als ik het goed heb bestaat het op het moment uit:
Tri Block + IT block + Stain block + Atlas block (+ Drone region russians). Over die laatste ben ik niet 100% zeker, waar horen die tegenwoordig bij? Maar wat dus over blijft wat niet bij de NAP train hoort is enkel NC en providence (wat 1 regio is).

Oftewel wat standing resets zou leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:09:
[...]

Hoi,
Bedankt voor jullie reacties. Helaas heb ik dit allemaal al geprobeerd en hij blijft er inzakken. Ik heb ook de Safe mode geprobeerd en ook met hetzelfde resultaat :(
Als je eventueel nog andere ideeën hebben, hoor ik het graag.
Bedankt!
Je krijgt dus geen EVE icoon in je taakbalk, je scherm gaat niet op "zwart" en in de proceslijst is Exegame.exe ook niet te vinden als proces? Het lijkt er namelijk op dat je PC EVE niet wil laden op dat moment. Kort vertaald: wat voor videokaart gebruik je en wat voor systeem heb je precies qua spec's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Laatst online: 25-08 22:19
Probeer repair.exe te laten lopen (gecombineerd met cache en local settings leegmaken; zie hoger).
En je directx eens updaten via de windows site: http://www.microsoft.com/...6652cd92a3&displaylang=en

Als dat niet lukt graka driver eventueel downgraden.

Toevallig een sb xfi soundcard zitten?

[ Voor 28% gewijzigd door Hurtebise op 28-01-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
lijst klopt niet geheel..

Iniative is Blue aan atlas+renters

zelfde voor CoC, die moet k nog blue zien in onze lijst, en k houd die lijst bij voor ons :P (en afgelopen week stond NAWTI (cain of chaos) echt niet in de atlas blue list zover ik dat weet (niet voor insmother renters iig)

[ Voor 64% gewijzigd door Dutch2007 op 28-01-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:26:
[...]

Je krijgt dus geen EVE icoon in je taakbalk, je scherm gaat niet op "zwart" en in de proceslijst is Exegame.exe ook niet te vinden als proces? Het lijkt er namelijk op dat je PC EVE niet wil laden op dat moment. Kort vertaald: wat voor videokaart gebruik je en wat voor systeem heb je precies qua spec's?
Hai,
Mijn scherm gaat idd niet op zwart en als ik taakbeheer aanklik staat Eve gewoon geactiveerd, exeFile.exe is ook gewoon te vinden bij de processen.
Ik heb ook de laatste versie van directX gedownload. Ik heb windows xp en videokaart is Intel?? volgens mij, dat kan je vinden bij dxdiag toch?
dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:09
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 20:20:
[...]

Hai,
Mijn scherm gaat idd niet op zwart en als ik taakbeheer aanklik staat Eve gewoon geactiveerd, exeFile.exe is ook gewoon te vinden bij de processen.
Ik heb ook de laatste versie van directX gedownload. Ik heb windows xp en videokaart is Intel?? volgens mij, dat kan je vinden bij dxdiag toch?
dank je wel
denk dat dat te maken heeft met dat ccp de medium shader setting uit eve heeft gesloopt.. hij default naar high settings dus kunnen sommige oudere videokaarten dat niet aan en geven een zwart scherm....dit zou met de patch vandaag geloof ik gefixt worden

misschien helpt deze topic

Blackscreen on Client Startup Using Mobile Intel 965 Express Chipsets
http://www.eveonline.com/...?a=topic&threadID=1231650

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:08
Als het goed is (en high/med/low inderdaad het probleem is) zou dat na de patch van vandaag opgelost moeten zijn, ipv naar high defaulten de mensen die het op medium hadden nu naar low.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Nou dat ging niet erg goed. 40 caps ofzo verloren door mensen die vergeten als we naar pos warpen hun wachtwoord in te tikken in combinatie van metagaming crap waardoor iedereen elke pos binnen kan gaan. En nog eens 80 caps ofzo verloren die nooit grid hebben geload. Mijn moros heeft ook nooit grid geload, maar blijkbaar heb ik hem nog.

Gelukkig is het enige probleem om snel genoeg nieuwe caps te produceren/kopen, die dingen kosten geen drol met insurance erbij (fitted kosten dreads ongeveer evenveel als 2 hacs verliezen).

[ Voor 22% gewijzigd door Sissors op 29-01-2010 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
??? volg niet helemaal wat ere waar gebeurd is furb :P nog es, nu wat duidelijker?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 20:20:
[...]

Hai,
dank je wel
Het beste wat je kunt doen is even opzoeken in je systeem (Start - Configuratiescherm - Systeem - tabblad Hardware - Apparaatbeheer) kijken wat voor videokaart je hebt geinstalleerd. Zo te zien pakt je systeem de game wel op, echter lijkt het in mijn ogen erop dat je videokaart niet compatibel is. Je geeft aan een Intel videokaart te hebben in eerste instantie... Dat klinkt in mijn oortjes als een onboard. Deze geven vaak geen ondersteuning op games die wat meer vragen van een PC. Haal eerst de gegevens eens uit je PC qua videokaart en zorg ervoor dat je de nieuwste drivers en software pakket erop hebt gezet. Als dit goed is en je weet wat voor videokaart je hebt, post het dan hier. Ik denk dat ik en mijn medetweakers er dan wel uitkomen. Dit lijkt mij een grafische issue, meer niet.
tntkiller schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:38:
[...]

denk dat dat te maken heeft met dat ccp de medium shader setting uit eve heeft gesloopt.. hij default naar high settings dus kunnen sommige oudere videokaarten dat niet aan en geven een zwart scherm....dit zou met de patch vandaag geloof ik gefixt worden

misschien helpt deze topic

Blackscreen on Client Startup Using Mobile Intel 965 Express Chipsets
Als je even leest dat hij GEEN zwart scherm kreeg ;) wist je ook dat hij hier niets aan had... No offense natuurlijk! *net even herlezen, komt er niet uit zoals het bedoelt is*

Heb btw mijn X800xl vervangen met een HD4850. Nu draait mijn beestje zelfs borderlands op laag vermogen, maar hell!! Het werkt en dat is mij goed genoeg. EVE geeft goed beeld en ook mooie graph's (wat mij het belangrijkst is tbh) en kan andere games met iets meer power draaien.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2010 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Oké ;)

Eerst we cyno'en caps in deep safe, en warpen naar POS. 20 man ofzo vergeet POS pass in te tikken voordat ze warpen, dus belanden buiten shields, alwaar een paar nog binnen shields komen en de rest door AAA (super) caps worden afgeslacht.

Wij warpen om 1 of andere reden naar 250km boven de POS vanuit POS, besluiten terug te warpen (ja dat was vreemd), worden gebubbeld. Gelukkig was dat flinke fail van AAA en vrienden want bubble was weg voordat er nieuwe was, waardoor de meeste terug konden warpen naar POS. Door warp van andere werd ik gebumped, en warpte ik uiteindelijk precies op het moment dat nieuwe bubble werd geplaatst. Wat er toen precies gebeurde weet ik niet, maar ik belandde 300km aan de andere kant van de POS. Buiten bereik van hun caps, maar ze konden toch op me schieten vreemd genoeg (250km is max locking range, op mijn overview was dichtstbijzijnde cap 270km bij me vandaan). Omdat moros weigerde te warpen ben ik toen maar naar een ander systeem gejumped.

Ondertussen had AAA met metagaming crap de pass van de POS gekregen, en aangezien je niet op standings kan blokkeren kon toen iedereen de POS in gaan en ons eruit bumpen, en is uiteindelijk dus maar iedereen uitgejumped.

Toen was het alternatief om rechtstreeks op de SBUs te cyno'en en die neer te halen voordat AAA station+TCU neer kon krijgen. De grids waar we op cyno'den waren compleet leeg, maar voor ruwweg 80-90% van de caps hebben ze nooit geladen, dus naar een half uur wachten zijn we allemaal uitgelogt, waarbij we nog zon 80 caps verloren hebben. Het schijnt nu dat schepen die meer dan 15 minuten na uitloggen nog verloren zijn gegaan gereimbursed moeten worden, maar dat is afwachten.

Bij inlog scherm staat nog dat ik in mijn moros zit, dus heb het waarschijnlijk overleefd, ik heb zelf ook nooit grid geladen. Maar aangezien gates nog gecamped zijn weinig behoefte om in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Die verliezen zullen wel in D-G zijn waar AAA de diverse Providence partijen er flink van langs heeft gegeven. Aan de 230/4 kills/losses te zien heeft een partij alle lag naar hun kop heeft gehad.

POS passwords moet je altijd meteen als bekend bij de vijand beschouwen. Een operatie met meerdere allianties moet elk een eigen POS hebben met een random password anders loopt het altijd op een drama uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Yep, is een hoop fout gegaan, inclusief sommige behoorlijk stomme fouten. Aan de andere kant zeggen veel dat een fout was om systeem met caps te verlaten nadat we erin waren gekomen, maar imo op dat moment hadden we geen keuze meer. Bij de POS zouden we eruit gebumped worden en naar een andere gaan lost weinig op, er hadden inderdaad POS's voor elke alliance moeten zijn.

Al horen die dingen ook gewoon mensen op standing binnen kunnen laten en buiten houden.

Voor de liefhebbers van mooie titan plaatjes:
http://img710.imageshack.us/img710/3720/20100128210314.jpg

Wel lage resolutie, maar goed.

[ Voor 14% gewijzigd door Sissors op 29-01-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
De tekst "Op een grote paddestoel" schoot meteen door mn hoofd.

[ Voor 9% gewijzigd door Peekster op 29-01-2010 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
furby-killer schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:10:
Yep, is een hoop fout gegaan, inclusief sommige behoorlijk stomme fouten. Aan de andere kant zeggen veel dat een fout was om systeem met caps te verlaten nadat we erin waren gekomen, maar imo op dat moment hadden we geen keuze meer. Bij de POS zouden we eruit gebumped worden en naar een andere gaan lost weinig op, er hadden inderdaad POS's voor elke alliance moeten zijn.

Al horen die dingen ook gewoon mensen op standing binnen kunnen laten en buiten houden.

Voor de liefhebbers van mooie titan plaatjes:
http://img710.imageshack.us/img710/3720/20100128210314.jpg

Wel lage resolutie, maar goed.
punt is AAA en co heeft hier al jarenlang ervaring mee CVA heeft hun space nooit echt te hoeven verdedigen omdat voorgenoemde meestal daarvoor zorgde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Het is lang geleden dat er serieuse invasie was, maar AAA heeft ons ook niet verdedigd. Jaren geleden hebben we tijdelijke NAP met ze gehad geloof ik (Voor mijn tijd), en ook weleens met goons gehad, maar niet veel powerblocks hebben interesse om providence binnen te vallen. En je hebt toch een erg grote groep nodig om een kans te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
furby-killer schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:52:
Het is lang geleden dat er serieuse invasie was, maar AAA heeft ons ook niet verdedigd. Jaren geleden hebben we tijdelijke NAP met ze gehad geloof ik (Voor mijn tijd), en ook weleens met goons gehad, maar niet veel powerblocks hebben interesse om providence binnen te vallen. En je hebt toch een erg grote groep nodig om een kans te maken.
miss dat atlas mee wil doen, daar germinate volgens mij nu WI vertrokken/aan het vertrekken is, wat rustiger is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
furby-killer schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:03:
Tja die kan opgebroken zijn, wat we ervoor in de plaats hebben gekregen is nog groter.
http://img262.imageshack....81/powerblocks1232010.png

Klopt niet helemaal (in ieder geval bij providence lijstje staan er een paar tussen die behalve weleens in providence rondhangen weinig er verder mee te maken hebben), maar is wel idee. Als ik het goed heb bestaat het op het moment uit:
Tri Block + IT block + Stain block + Atlas block (+ Drone region russians). Over die laatste ben ik niet 100% zeker, waar horen die tegenwoordig bij? Maar wat dus over blijft wat niet bij de NAP train hoort is enkel NC en providence (wat 1 regio is).

Oftewel wat standing resets zou leuk zijn.
|:( |:( Echt weer een Furby reply, spuit maar een mening en zeg dat het waar is ...

Die map die je linked klopt maar half

It is blue met -A-, ROL en SE/SYSK, Tri is af en toe temporary blue alle andere alliances in hun groepje zijn neut or red, Atlas is Neutral, Drone Russen zijn Red.
furby-killer schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 09:50:

Ondertussen had AAA met metagaming crap de pass van de POS gekregen, en aangezien je niet op standings kan blokkeren kon toen iedereen de POS in gaan en ons eruit bumpen, en is uiteindelijk dus maar iedereen uitgejumped.
Ow help we hebben verloren METAGAMING, 8)7 8)7 je weet dat wanneer je een password op een pos zet dat ie eerder bij je vijand ligt dan dat je eigen fleet het weet daar is weinig aan te veranderen. Als je in de shields zit keep at range op de tower en meestal is dat genoeg, beste nog idd is iedere alliance zijn eigen pos in system dat is wat wij doen tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 09:41:
[...]

Het beste wat je kunt doen is even opzoeken in je systeem (Start - Configuratiescherm - Systeem - tabblad Hardware - Apparaatbeheer) kijken wat voor videokaart je hebt geinstalleerd. Zo te zien pakt je systeem de game wel op, echter lijkt het in mijn ogen erop dat je videokaart niet compatibel is. Je geeft aan een Intel videokaart te hebben in eerste instantie... Dat klinkt in mijn oortjes als een onboard. Deze geven vaak geen ondersteuning op games die wat meer vragen van een PC. Haal eerst de gegevens eens uit je PC qua videokaart en zorg ervoor dat je de nieuwste drivers en software pakket erop hebt gezet. Als dit goed is en je weet wat voor videokaart je hebt, post het dan hier. Ik denk dat ik en mijn medetweakers er dan wel uitkomen. Dit lijkt mij een grafische issue, meer niet.

Heb btw mijn X800xl vervangen met een HD4850. Nu draait mijn beestje zelfs borderlands op laag vermogen, maar hell!! Het werkt en dat is mij goed genoeg. EVE geeft goed beeld en ook mooie graph's (wat mij het belangrijkst is tbh) en kan andere games met iets meer power draaien.
Hi,

Mn videokaart is Mobile Intel(R) 915GM/GMS,910GML Express Chipset Family. Ik heb hem naar updates laten zoeken en er wordt aangegeven dat er geen updates zijn. Kunnen jullie hier wat mee?

Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Mobile? je speelt op een laptop?

slecht nieuws die GFX kaart ondersteunt de shader niet volgens mij (waardoor het kan zijn dat de hele graphics engine niet start en de rest wel), hoop dat je het aan het werkt krijgt.

fake edit.

ideetje kijk een of hij niet toevallig provbeert eve op een 2e scherm weer te geven waardoor je op je primaire desktop niets ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Kan best dat ze elkaar op neut hebben staan, maar als ze gezamenlijk zelfde tegenstander aanvallen is het resultaat hetzelfde als dat ze elkaar blue hebben.

En ik heb nooit beweerd dat we door metagaming hebben verloren, get over yourself. Maar blijkbaar mag ik niet de mening hebben dat het debiel is dat je zomaar een POS binnen komt wanneer je pas hebt, en dat standings geen rol spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Sinds wanneer NC = Goons?

Tri/Atlas vallen de NC aan heb ze niet gezien in Fountain/Delve, Stain en Co vallen Goon en co aan en wij ook.

En nee ik ben niet boos maar jij bent altijd erg goed in feiten aanpassen totdat ze kloppen met wat jij zegt, maar leef lekker in je droomwereld schotel alleen niet iedereen die verder dit topic leest je waanideen voor.

[ Voor 17% gewijzigd door Ashrah op 29-01-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
NC en goons zijn toch al redelijk tijdje vrienden met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Razor is/was blue met Goons, maar nadat Phreeze is overgelopen denk ik dat dat niet meer zo is, MH en de andere "less known" NC allies zijn allemaal neut/red, enige waarvan ik niet zeker ben is Morsus Mihi.

Aangezien de Goons aan het overwegen zijn om of Geminate binnen te vallen of Cloud Ring (meerdere opties op hun forum) denk ik dat de relaties met de NC behoorlijk bekoeld zijn.

NC en Goons zijn waren "vrienden" klopt, wij niet met Atlas en of Tri-co, Atlas valt de NC aan om Technetium Moons aangezien die allemaal ( op zo'n 13 na die in Black Rise zijn) in de NC regios zitten heeft niets van doen met wat wij doen, wat puur revenge nemen op Goons en terug naar huis gaan is

[ Voor 28% gewijzigd door Ashrah op 29-01-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Ach Mar, furb spuit altijd een beetje; meng dat met een poging om een argument te gaan voeren over het politiek landschap van nullsec; volledig kansloos. Het is een spel, rationeel argumenteren gaat sowieso niet op. Tel daarbij op dat het hoogstens om een paar honderd mensen in vliegende Fallus-symbolen gaat; tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:32:
[...]

Hi,

Mn videokaart is Mobile Intel(R) 915GM/GMS,910GML Express Chipset Family. Ik heb hem naar updates laten zoeken en er wordt aangegeven dat er geen updates zijn. Kunnen jullie hier wat mee?

Dank je wel!
Mijn excuses wel aan TNT hierbij, dan ligt het hoogstwaarschijnlijk toch in de dat type gpu, echter hoop ik dat deze workarround werkt. Lees onderstaand topic door en doe wat hierin staat. Ik had het fout. My bad!

En kijk inderdaad wat Maranno al zei eens of je secondary screen actief is. Zet je deze uit zou eve in je hoofdscherm actief moeten worden.

Geen slecht plan eens een PC aan te schaffen om te gamen. Je laptop heeft zo ook zijn grenzen natuurlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Furbz? In je lijstje met zogenaamde allies heb ik volgens mij twee keer een stap tussen reds mogen maken die uiteindelijk weer blue zijn. Blues van blues knallen je rustig kapot zolang jij niet blue voor ze bent. Was redelijk pittig in wat P-2 clashes. Daar was een heleboel nrds in tegenstelling tot nbsi. Endat zou je argument kunnen staven, ware het niet dat er een paar handenvol schepen zijn gereimbursed na 'friendly' fire.
Ook leuk: pogingen om zogenaamde allies buiten posshields te werken omdat je fc een bloedhekel aan ze heeft.

Zelfs een gezamelijke vijand brengt deze groepen niet blauwer bij elkaar. Alleen voor een enkel gevecht worden er uitzonderingen gemaakt en zelfs dat niet helemaal van harte.

Daarnaast: Het zou me niets verbazen als er wat kleine alliances/corps zijn die blue zijn met bijvoorbeeld zowel tri als nc. Misschien via een extra tussenstap. En zo zijn er vast ook wel blauwe banden (indirect) tussen IT en goons. Wat alleen maar een bewijs is dat je argument (stainwagon tot ruskies is een grote blauwe blob) helemaal waar is. En nogvel sterker dan je 'm omschrijft:

We spelen allen eve online, dus zijn we in dat opzicht gelieerd aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:56:
[...]

Mijn excuses wel aan TNT hierbij, dan ligt het hoogstwaarschijnlijk toch in de dat type gpu, echter hoop ik dat deze workarround werkt. Lees onderstaand topic door en doe wat hierin staat. Ik had het fout. My bad!

En kijk inderdaad wat Maranno al zei eens of je secondary screen actief is. Zet je deze uit zou eve in je hoofdscherm actief moeten worden.

Geen slecht plan eens een PC aan te schaffen om te gamen. Je laptop heeft zo ook zijn grenzen natuurlijk.
maar dat van secondary, maakt niet echt iets uti,,,,

heb zoals volgens mij iedereen met een ati, 2 display adapters en iig in vista, maakt het niet uitof je daar display adapter 1 of 2 kieste, en of je daar het scherm op 1 of op 2 draait (windowed)

Originally by: osahar2) Does Intel Mobile 915GM/GMS, 910GML Express support Premium Lite client (I have directx 9 installed)?

As far as I can make out, that Intel Mobile chipset was equipped with the GMA 900 graphics chipset. That chipset does not appear to support Shader Model 2.0 and therefore will not run the EVE Online client post-Apocrypha. You can however test for this:

bron: http://www.eveonline.com/...c&threadID=1002999&page=2

http://www.eveonline.com/...?a=topic&threadID=1019362 <-- iets met shader 2.0 check omzeilen

nog wat zoek werk levert : http://www.techpowerup.co...PowerUp_GPU-Z_v0.3.8.html op kan je zien welke shaders ondersteund worden

[ Voor 31% gewijzigd door Dutch2007 op 29-01-2010 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

furby-killer schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:56:
NC en goons zijn toch al redelijk tijdje vrienden met elkaar.
Het is niet omdat ze samen een gemeenschappelijke vijand bashen, dat ze ook vrienden zijn. Ten tijde van i1y en gatebug was de ontevredenheid om met Goons samen te vliegen op fora van NC allianties te lezen. Alleen woog BoB van de kaart vegen net iets meer door.
wheez50 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:44:
Zelfs een gezamelijke vijand brengt deze groepen niet blauwer bij elkaar. Alleen voor een enkel gevecht worden er uitzonderingen gemaakt en zelfs dat niet helemaal van harte.
In bepaalde grote gevechten werd de order "zet je overview settings op red ipv not-blue" gegeven. Aan de andere kant van de grid hing een neutral vloot die deze keer meehelpt.

2 roaming gangs die neutral of red staan kunnen voor een gevecht tegen een sterkere gang tijdelijk samenwerken. Dan kunnen de reds tijdelijk aan jouw kant staan en het vuur op de neutrals openen, strange nights.

[ Voor 43% gewijzigd door rapture op 29-01-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Dutch2007 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:51:
[...]

maar dat van secondary, maakt niet echt iets uti,,,,

heb zoals volgens mij iedereen met een ati, 2 display adapters en iig in vista, maakt het niet uitof je daar display adapter 1 of 2 kieste, en of je daar het scherm op 1 of op 2 draait (windowed)

Originally by: osahar2) Does Intel Mobile 915GM/GMS, 910GML Express support Premium Lite client (I have directx 9 installed)?

As far as I can make out, that Intel Mobile chipset was equipped with the GMA 900 graphics chipset. That chipset does not appear to support Shader Model 2.0 and therefore will not run the EVE Online client post-Apocrypha. You can however test for this:

bron: http://www.eveonline.com/...c&threadID=1002999&page=2

http://www.eveonline.com/...?a=topic&threadID=1019362 <-- iets met shader 2.0 check omzeilen

nog wat zoek werk levert : http://www.techpowerup.co...PowerUp_GPU-Z_v0.3.8.html op kan je zien welke shaders ondersteund worden
Ik gebruik op het werk 2 monitoren. Als ik thuis de pc overneem dan komt het nog wel eens voor dat een programma zich opent op de 2e monitor waardoor ik er niet zomaar bij kan. Dit kan het geval zijn, maar waarschijnlijker is je aangehaalde probleem.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
type_o schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:59:
[...]

Ik gebruik op het werk 2 monitoren. Als ik thuis de pc overneem dan komt het nog wel eens voor dat een programma zich opent op de 2e monitor waardoor ik er niet zomaar bij kan. Dit kan het geval zijn, maar waarschijnlijker is je aangehaalde probleem.
ik heb thuis 2 monitoren, op werkt 1, is logmein geen handige optie dan?

werk1 thuis 2, werkt perfect, andersom werkt dan NOG idealer :D, 1x je werk stuff outlook ofzo, en ander screen je thuis sessie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
furbs battle report van http://www.a-kills.com/?a=kill_related&kll_id=354101

of was je er niet bij ?

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.