[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 18: Dominion Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 45.154 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:58
Bij mijn oude account:
ERROR This type of CdKey is only applicable for Trial or New Players, current user is of a different type
Bij een nieuwe: (zonder eerst logout te gebruiken)
ERROR CdKey *********************************** is already active and in use by the current user
Log ik wel eerst uit krijg ik te zien dat de key al in gebruik is....
Terwijl de current user mijn oude account is, waarbij de status suspended is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:32
Kan iemand mij een 21 day trial sturen? :)
Dan kan ik dus voor 5 euro 30 dagen erbij krijgen via Steam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 01:24
Dennis Lammers schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 17:19:
Kan iemand mij een 21 day trial sturen? :)
Dan kan ik dus voor 5 euro 30 dagen erbij krijgen via Steam?
pm me even een email dan stuur ik je er een

en ja als je een nieuwe account open via steam (of een trial upgrade van bvb buddy code)

je kan er dus geen bestaande account mee upgraden ( je kan wel jezelf als je al een account heb een buddy code zenden en dan een nieuwe (trail updated) account openen dan krijg je 21 dagem + 30 dagen en je main account 30 dagen)

[ Voor 37% gewijzigd door tntkiller op 26-12-2009 21:24 ]

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:14
offtopic:
Nogmaals de oproep; als er mensen zijn die medeauteur willen worden van de startpost, stuur me dan een DM.

[ Voor 64% gewijzigd door NitroX infinity op 28-12-2009 20:21 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Awsom schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 00:47:
Tomorrow I shall try. Merry x-mas en slaap lekker :p

Wel gaaf spel trouwens, zal nog vwel moeten ontdekken maar ik kijk er naar uit :)

Mogge.

[...]

Die redist werkte niet. Ben nu de SDK aan het downloaden. Moet ik die gewoon installeren?

Ook dat installeren heeft niet geholpen :(
Mensen nog ideeén? :( Zo ga ik wel snel door mn trial heen zonder te spelen :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Heb je een Mobile Intel 965 Express Chipset?

Al geprobeerd c:\Documents and Settings\%username%\Local Settings\Application Data\CCP\EVE te verwijderen?

[ Voor 56% gewijzigd door Sissors op 27-12-2009 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
furby-killer schreef op zondag 27 december 2009 @ 15:34:
Heb je een Mobile Intel 965 Express Chipset?
Nee een E8400
Al geprobeerd c:\Documents and Settings\%username%\Local Settings\Application Data\CCP\EVE te verwijderen?
Werkt niet.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPrinses
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-10-2018
Hello,
Ik heb net een mining barge (retriever) gekocht! Kan iemand mij een goede fitting aanraden? Ik heb wel al de stripminers :P

Macbook Pro Mid 2010 13'3 Intel Core 2 Duo 2'66Mhz - 4Gb DDR3, Blackberry Bold 9700, iPhone4 , iPod Classic 160Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperPrinses schreef op maandag 28 december 2009 @ 10:47:
Hello,
Ik heb net een mining barge (retriever) gekocht! Kan iemand mij een goede fitting aanraden? Ik heb wel al de stripminers :P
Coreect me if wrong, maar een retriever fitting is weinig boeiend. Twee cargo extenders er in, een shield extender. Volladen met drones en vliegen met dat ding.

Tenzij je een dedicated hauler hebt en niet zelf terug vliegt, dan kan je wat creatiever zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPrinses
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-10-2018
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 10:52:
[...]

Coreect me if wrong, maar een retriever fitting is weinig boeiend. Twee cargo extenders er in, een shield extender. Volladen met drones en vliegen met dat ding.

Tenzij je een dedicated hauler hebt en niet zelf terug vliegt, dan kan je wat creatiever zijn.
Het is weinig boeiend, dat klopt. Ik doe het ook niet zo lang. En ik dacht dat een wat meer-ervaren EVE-speler mij wel wat saai advies kan geven. En dat heb je gedaan :*) klasse! dank je wel
Is er geen goede thruster voor?

Macbook Pro Mid 2010 13'3 Intel Core 2 Duo 2'66Mhz - 4Gb DDR3, Blackberry Bold 9700, iPhone4 , iPod Classic 160Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet die shield extender en stop er gewoon een survey scanner in daar heb je als miner veel meer aan.
De retriever is toch niet sterk genoeg om een aanval van een smartbombing bs te overleven.
Tenzij je in 0.5 ofzo gaat minen heb je zulke bescherming niet nodig (rats doen je weinig en gankers/grievers kunnen je toch wel dood maken)

Dus 2x strip miner (t2) 1x survey scanner 2x cargo extender (t2) deze dus alleen met t1 items als je t2 niet kan gebruiken.

En in een mining op (dus als iemand de ore voor jouw wegbrengt) 2x strip miner (t2) + mining laser upgrade (t2) hiervoor heb je wel een gypsy kmb 50 implant nodig om te fitten.

Als je wat hoger in skils zit kan je deze proberen.
Is er geen goede thruster voor?
Daar heb je niet genoeg cap voor gewoon naar een roid field warpen,
een bookmark van een roid maken dan terug naar station (of planeet of whatever) warpen.
Daarna weer terug warpen naar de bookmark van de roid (op 2500mtr als de roid heel groot is anders word de botsing de thruster is ook wel leuk 1000 m/s gaan in een retriever :P )

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2009 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltaartje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-04 21:20
Goede middag,

Ik ben sinds 3weken aan het eve'n geslagen, vooral om te pvp'en. Nu had ik laatst factional warfare gejoined, dit leek me wel gaaf(nog niets beleefd, alleen maar geganked...) Maar nu ben ik terwijl ik in jita was doodgeknalt... Dus ik ben mijn 2+ impants waar ik hard voor had gespaard ook kwijt. Ik was gewoon in een shuttle wat skills aan het ophalen, lekker lame ...
Maargoed ik vroeg me af of hier nog wat mensen zijn die een pirate of andere leuke corp hebben waar ik kan joinen, aangezien FW me een beetje tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:38
Appeltaartje schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:25:
Ik was gewoon in een shuttle wat skills aan het ophalen, lekker lame ...
Wen er maar aan, als ze je kunnen killen, zijn er maar heel weinig die dat niet zullen doen. Als je nu bij een pirate corp gaat word je rood voor CVA zul je zelf (of je corp) ook de nodige miners en haulers en shuttles ganken.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 00:03
Ik zit nu in geminate (deployed). Ik had haast en kon mijn alt niet zo snel gebruiken, dus ging ik zelf ff door highsec: meestal lukt het me, maar toch raak je daar regelmatig iets kwijt tijdens wd's door goede mercs.
Als ik nu mijn drake instap, ben ik gewoonweg blij als ik 'm aan het eind van de dag nog steeds bezit.

Gister wel moeten grinniken: Ik ging door een camped route in highsec naar mijn research agent: ik moest datacores ophalen (worden gecontracteerd/getransporteerd naar/door alt). Dus heen en terug in een noobship. Twee keer te pakken genomen. Twee keer een minuut vertraging. Soms vraag je je echt af waarom ze het doen :-)

PvP op je eigen voorwaarden ligt vooral aan jezelf. Jita (maar ook dodixie,rens en amarr/oris) zijn levensgevaarlijke plekken. Als je niet al bejaagd wordt door je eigen vijanden, zijn er altijd mensen die gewoon willen verdienen aan jouw dood/schipinhoud. Andere gevaarlijke plekken zijn overgangen tussen rijken op handelsroutes: de snelste route tussen amarr en jita gaat langs niarja/kaaputenen. Da's een knelpunt, en dus vrij gevaarlijk. Tip: Als je van amarr naar rens wil, ga via systeem lisudeh. Da's maar twee jumps meer en een stuk veiliger. Tussen amarr en jita heb ik nog niet zo'n veiliger weg gevonden (ook niet nodig gehad nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Veilige transporten door high sec doe ik meestal door (1) het plannen van een route, en (2) ignore systems tot op zekere hoogte, waar de afgelopen uur een aantal schepen zijn opgeblazen. Het is een beetje kriskas soms, maar veel veiliger kan het niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 19:40
Appeltaartje schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:25:
Goede middag,

Ik ben sinds 3weken aan het eve'n geslagen, vooral om te pvp'en. Nu had ik laatst factional warfare gejoined, dit leek me wel gaaf(nog niets beleefd, alleen maar geganked...) Maar nu ben ik terwijl ik in jita was doodgeknalt... Dus ik ben mijn 2+ impants waar ik hard voor had gespaard ook kwijt. Ik was gewoon in een shuttle wat skills aan het ophalen, lekker lame ...
Maargoed ik vroeg me af of hier nog wat mensen zijn die een pirate of andere leuke corp hebben waar ik kan joinen, aangezien FW me een beetje tegenvalt.
Mja... raak er aan gewend.

Ik kwam een paar dagen terug in mijn Rifter toevallig een pod tegen met bounty en een sec status van -9.9. Ik ben totaal geen PvP'er (nog), maar ondanks dat hij volkomen weerloos was gewoon gelocked en geschoten, Moet hij maar niet op AP door empire heen gaan met zo'n sec status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Suicyder schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 09:21:
[...]

Mja... raak er aan gewend.

Ik kwam een paar dagen terug in mijn Rifter toevallig een pod tegen met bounty en een sec status van -9.9. Ik ben totaal geen PvP'er (nog), maar ondanks dat hij volkomen weerloos was gewoon gelocked en geschoten, Moet hij maar niet op AP door empire heen gaan met zo'n sec status.
Dat is inderdaad vragen om problemen. :*)

Ik ben al meerdere malen in Jita geweest en ook vaker vanuit Caldari space naar Amarr space heen en weer gevlogen en eigenlijk nooit echt veel problemen tegengekomen. Ik vlieg dan eigenlijk ook nooit op AP. Hooguit semi-AP. Nou moet ik wel zeggen dat ik geen freighters gebruik dus het kan best zijn dat die nog veel gevoeliger zijn.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 20:08

StackMySwitchUp

Zoals dit.

type_o schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:07:
[...]

Dat is inderdaad vragen om problemen. :*)

Ik ben al meerdere malen in Jita geweest en ook vaker vanuit Caldari space naar Amarr space heen en weer gevlogen en eigenlijk nooit echt veel problemen tegengekomen. Ik vlieg dan eigenlijk ook nooit op AP. Hooguit semi-AP. Nou moet ik wel zeggen dat ik geen freighters gebruik dus het kan best zijn dat die nog veel gevoeliger zijn.
Freighters worden alleen getarget als er echt iets inzit wat de moeite waard is, die dingen hebben redelijk veel armor/shield dus is er behoorlijk wat suicide voor nodig :)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Niarja is _het_ systeem om gesuicide te worden schijnbaar, ik ben er de afgelopen paar maanden (sinds de berichten weer oplaaiden) een keer of 40 mer een freighter doorheen gegaan, ik heb 2x een kudde Concord gezien, en niet een keer een freighter wreck. 5x ben ik er op autopiloot doorheen gegaan, wel leeg :+

Je kunt 20 jumps omvliegen om maar niet door Niarja te hoeven, maar de _echt_ dure dingen passen makkelijk in een Viator. Cov ops cloak erbij en vliegen maar (of, zoals ik bij gebrek aan skills, zonder cloak, ding warpt belachelijk snel :P ).
Laatst nog met een heel stapel capital part BPCs (maar het verschil BPO/BPC zie je niet op een scanner), een hoop set implants (o.a. +5% ice en [de goedkope] +5% ore) en nog wat meuk van samen richting driekwart miljard of zo met de viator door Niarja geloodst.

Een freighter vol ferrogel (of nanotransistors), tja... :P Kun je met een cargoscanner eigenlijk in courier contracts kijken?

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb EVE via steam voor 5 euro gekocht en moet zeggen het bevalt me tot nu toe erg goed!
Gigantisch uitgebreid en het spel bied vele stromingen (miner, pvp, explorer, salvager) om te gaan verkennen zover ik nu heb gezien.
Ik heb nog wel een vraag m.b.t. het traden van ore en minerals die ik gemined (veldspar, scordite etc) heb, want deze krijg ik maar niet verkocht. Prijs etc allemaal redelijk afgestemd op de markt dus daar kan het niet aanliggen.
Dus als iemand mij hierin een tip kan geven ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Refine het en verkoop de minerals :)

Ik denk dat Refining V, Refinery Efficiency IV en (Veldspar|Scordite) Processing I je samen 4 dagen kost of zo nu je nog in de eerste 1.6 miljoen skillpoints zit en dus 2x zo snel traint, en als je veel mined is het dat zeker waard, want deze heb je ook nodig voor de mining crystals die je later op je retriever en hulk gebruikt.

Met die 3 skills refine je zonder verliezen in NPC stations, waar je nu bent. Je betaalt wel belasting, 5%, dat is omlaag te krijgen door missies te doen voor de corp waar het station van is. Bij 6.67 standing heb je in stations van die corp geen taxes op je refining.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
StackMySwitchUp schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:12:
[...]

Freighters worden alleen getarget als er echt iets inzit wat de moeite waard is, die dingen hebben redelijk veel armor/shield dus is er behoorlijk wat suicide voor nodig :)
Je hebt een groepje tempests nodig, of maelstroms, en als je ze t1 fit maak je nog winst ook per schip dat concord vernietigd. Dus alleen suiciden als het de moeite waard is is meer alleen suiciden als je er zin in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 20:08

StackMySwitchUp

Zoals dit.

furby-killer schreef op woensdag 30 december 2009 @ 10:32:
[...]

Je hebt een groepje tempests nodig, of maelstroms, en als je ze t1 fit maak je nog winst ook per schip dat concord vernietigd. Dus alleen suiciden als het de moeite waard is is meer alleen suiciden als je er zin in hebt.
Heb je redelijk wat schepen voor nodig om de freighter te stoppen voor hij gaat warpen/jumpen, natuurlijk is het mogelijk, maar een beetje freighter pilot kan dat wel tegengaan.

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkoop ook in grote hoeveelheden er zijn maar weinig mensen die voor een "kleine" stapel ore voor markt prijs het komen ophalen bij jouw.

Wat je ook kan doen is met een hauler je ore naar een trade systeem (Jita, dodixie, rens of amarr/oris) brengen en het daar verkopen.

Hoe kan je trouwens als frieghter piloot ganking stoppen ?
Wat ik heb begrepen is een frieghter gewoon een grote shuttle met een enorme cargo en ditto shield/armor/hull als ze je eenmaal aanvallen (scrammen, bumpen) ben je de lul.
Je kan natuurlijk geen "dure" cargo meenemen of bepaalde systemen ontwijken maar dat is niet stoppen maar voorkomen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
StackMySwitchUp schreef op woensdag 30 december 2009 @ 10:55:
Heb je redelijk wat schepen voor nodig om de freighter te stoppen voor hij gaat warpen/jumpen, natuurlijk is het mogelijk, maar een beetje freighter pilot kan dat wel tegengaan.
Warpen: point er op? Als je Concord toch al achter je aan krijgt kun je net zo goed ook een warpscrambler fitten :P Jumpen? Jump er achteraan of wacht op de volgende, die vanaf de andere kant komt. Als je in Empire ook maar een klein beetje in de buurt van een trade route of choke point zit komen er echt belachelijk veel freighters, industrials en Orcas langs :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 23:27:
Ook ik heb EVE via steam voor 5 euro gekocht en moet zeggen het bevalt me tot nu toe erg goed!
Gigantisch uitgebreid en het spel bied vele stromingen (miner, pvp, explorer, salvager) om te gaan verkennen zover ik nu heb gezien.
Ik heb nog wel een vraag m.b.t. het traden van ore en minerals die ik gemined (veldspar, scordite etc) heb, want deze krijg ik maar niet verkocht. Prijs etc allemaal redelijk afgestemd op de markt dus daar kan het niet aanliggen.
Dus als iemand mij hierin een tip kan geven ;)
als je minen leuk vind kan ik je dit aanbevelen

The Complete Miner's Guide by Halada
(pdf)
http://www.eveonline.com/...?a=topic&threadID=1020825

(website)
http://www.eve-wiki.net/index.php?title=Haladas_Mining_Guide

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Enige wat je kan doen in freighter is met rapier alt je freighter in warp webben. Werkt niet tegen suicide ganken, ze tacklen gewoon freighter met ander schip totdat BS een lock hebben, maar zorgt ervoor dat er geen tijd is voor een cargo scan. Tegen suicide ganken zelf maakt het geen drol uit of je op AP gaat of zelf warpt, als ze je willen locken ze je gewoon nadat je door gate bent gejumped en schieten ze daar op je. Geen kans om weg te jumpen, en warp disruptor voorkomt dat weg warpen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen bedankt voor de tips!
Het minen is er een stukje makkelijker op geworden ;)
Na het lezen van de guide van Halada ben ik vooral aan het jetcan mining geslagen.
Werkt erg lekker en gaat zoiezo een stuk sneller als elke keer op en neer vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik vragen mag, hoe betalen jullie voor dit spel? Via Paypal en creditcard gaat het al niet voor mij omdat ik geen CC heb, en dat wil ik eigenlijk ook niet. Is er niets zoals Ideal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 10:36

Elp

Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 11:55:
Als ik vragen mag, hoe betalen jullie voor dit spel? Via Paypal en creditcard gaat het al niet voor mij omdat ik geen CC heb, en dat wil ik eigenlijk ook niet. Is er niets zoals Ideal?
Je kan paypal aan je bankrekening laten koppelen, dan heb je geen creditcard nodig.
Ideal kan je gebruiken via PayByCash, maar dan wordt het wel iets duurder ivm transactie kosten (17-18 euro ipv 15).

Beide opties zijn even snel, je account is binnen een paar minuten geactiveerd. Met paypal is het 2-3 euro goedkoper per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Als je van plan bent langer te spelen, is een halfjaar via direct debit (direct via ccp) een redelijk goedkope optie. Al is je abbo door een amerikaan laten betalen altijd goedkoper. De wisselkoers van CCP tussen euro en dollar is 1 op 1.

Zelf betaal ik via dd (main account), cc en gtc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
yup je bank/giro rekening koppelen, aan je paypal is een mogelijkheid, duurt ongeveer 4-5 werkdagen, zal op je afschrift van de bank paar kleine bedragen zijn bijgeschreven, en dat zijn dan de waarden die je mag invoeren bij paypal om je bankrekening te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zijn nu een dag verder in EVE en ik heb maar eens een destroyer gekocht. Groot, veel wapens, veel energy klinkt allemaal goed. Maar toen het volgende. Ik wil dus een miner worden en daarvoor werd mij het schip de Osprey aangeraden, een cruiser. Maar goed, die is duur en daar is veel skill voor nodig. Ik probeerde net een missie te doen om wat spullen op te halen, maar ik word daar meteen belaagd met van alles en nog wat. Het was de enige missie die ik kon doen op dat moment (Denk ik) dus hoe kom dan als miner aan veel geld en missies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan gaan minen in een frigate ( tormentor,burst,navitas of bantam) en je kan de osprey gratis van Xixili krijgen als je nog geen schip van hem heb gehad.

Persoonlijk zou ik de osprey overslaan als je geen caldari bent en direct naar mining barge gaan (retriever)

Je kan ook lv1's gaan doen (missies) maar dat verdient niet zo veel de meeste zijn makkelijk te doen in een destroyer.

Een andere optie is een mining corp zoeken om lekker mining ops mee te doen dit zal je veel meer isk opbrengen dan solo minen en een corp helpt nieuwe spelers ook lekker op weg (informatie en sponsoring)

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:05
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 11:21:
Je kan gaan minen in een frigate ( tormentor,burst,navitas of bantam) en je kan de osprey gratis van Xixili krijgen als je nog geen schip van hem heb gehad.

Persoonlijk zou ik de osprey overslaan als je geen caldari bent en direct naar mining barge gaan (retriever)

Je kan ook lv1's gaan doen (missies) maar dat verdient niet zo veel de meeste zijn makkelijk te doen in een destroyer.

Een andere optie is een mining corp zoeken om lekker mining ops mee te doen dit zal je veel meer isk opbrengen dan solo minen en een corp helpt nieuwe spelers ook lekker op weg (informatie en sponsoring)
De osprey is heerlijk om in te minen. Ik heb het nu ongeveer 1,5 week dat ik hierin mine. Ik ben ermee eens dat het niet al te rap gaat, maar ik zet toch per cycle (60 sec) 435m3 weg. Dat is in een Cruiser niet slecht. Hier kan je uiteraard zelf nog aan sleutelen door skills te trainen om dit iets verder te verhogen. Gelukkig ga ik zometeen iets rapper. Morgenochtend is namelijk mijn Retriever klaar. Ik heb hem al geheel klaar staan + fitting, maar moet nog even wachten tot de laatste skill klaar is.

Naar wat ik uitrekende haal ik in 3 min nu 1 cycle extra op (van 60 sec) van wat ik nu mine. Van 1305m3 in 3 min. Naar 1828m3. Dit gaat alleen nog een stuk omhoog aangezien ik mining skill 5 e.d. ook nog aanzet. Wat resulteert in een totaal van 1984.5m3 per cycle.

En dan een tijdje gaan wachten op de Covetor!
Ik ga zo snel mogelijk voor de Covetor plannen aangezien deze me winst met 50% vergroot. Van 1984.5m3 naar 3056m3.

Het is nog een eind weg, maar als ik op dit tempo doorga moet het toch nog binnen deze maand haalbaar te zijn.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 11:21:

Scythe is de tegenhanger van de Osprey, en de Arbitrator en Vexor hebben een bonus op drone mining yield, dus waarom zou je als je geen Caldari bent meteen voor een medium mining barge moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De osprey is heerlijk om in te minen.
Dat weet ik heb er zelf ook een gebruikt.
dus waarom zou je als je geen Caldari bent meteen voor een medium mining barge moeten
Je moet niets daarom zei ik ook persoonlijk.

Ik ben amarr en heb dus frig en cruiser van caldari apart moeten trainen imho had ik die tijd beter in barge kunnen steken zodat ik niet meer hoef te can minen en dus geen last meer heb van can flippers.
Het minen zelf gaat ook veel sneller in een barge je traint dan gelijk ook alleen skils die met minen te maken hebben.
Je hoeft geen extra tijd in andere skils te stoppen als miner is dat imho beter ga je naast minen ook nog missies oid doen dan maakt het niet zo veel uit nee.
En dan een tijdje gaan wachten op de Covetor!
Covetor is leuk ja had er een gekocht nadat ik mijn retriever had in de waan dat ik wel ff snel erin zou vliegen. Uiteindelijk heeft het mij 3 maanden gekost om dat ik ook andere skils naast minen ging trainen.
De covetor is handig als backup voor als iemand je hulk kapot maakt, en de covetor is tenminste wel helemaal te verzekeren.
De hulk is 1 dag trainen na covetor en geeft je naast de bonus op mining barge ook nog een mining bonus op exhumers, plus nog eens 8000 m3 cargo. _/-\o_

Ik heb trouwens begrepen dat er binnenkort weer een hulkmageddon is (wedstrijd tussen piraten wie in een week de meeste exhumers kan opblazen winnaar krijgt 5 bil ofzo) weet iemand er meer van of is het paranoia in mijn corp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Laatst online: 00:31
Yup, goonfleet was ook weer miners aan het ganken bij ons in de buurt (oostelijk van jita).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik met mijn frigate (of destroyer) mine heb ik maar 240m3 cargo space. (450mm3 destroyer.) Dat is maar 50.000 ISK per lading waard. Niet echt veel toch? Anders heb ik ongeveer 60 lading nodig voor een echte miner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 13:07:
[...]

Dat weet ik heb er zelf ook een gebruikt.

[...]

Je moet niets daarom zei ik ook persoonlijk.

Ik ben amarr en heb dus frig en cruiser van caldari apart moeten trainen imho had ik die tijd beter in barge kunnen steken zodat ik niet meer hoef te can minen en dus geen last meer heb van can flippers.
Het minen zelf gaat ook veel sneller in een barge je traint dan gelijk ook alleen skils die met minen te maken hebben.
Je hoeft geen extra tijd in andere skils te stoppen als miner is dat imho beter ga je naast minen ook nog missies oid doen dan maakt het niet zo veel uit nee.
Just for your information, een arbitrator is een amarr cruiser. Ik noem ze natuurlijk niet voor niets, je persoonlijke beweegreden om direct naar barge te gaan klopt gewoon niet meer omdat cruisers van alle races verschillende mining bonussen hebben gekregen (sinds al een tijd geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arbitrator en Vexor hebben een bonus op drone mining yield
Hoeveel drones gebruik je ook al weer als beginnende speler, de yield bonus wil je juist op je lasers hebben want die hebben geen reis tijd terug naar je schip.

Dat van de bonussen wist ik niet was in mijn tijd half jaar geleden niet zo.

Maar mijn redenen kloppen nog steeds je heb geen frig of cruiser skils nodig om in een barge te vliegen.
Als beginner heb je toch al zo veel te trainen en je hebt een training bonus, dus kan je die net zo goed gebruiken daar waar jij het nodig hebt.

Er is niet 1 manier om eve te spelen er zijn tig manieren om te doen wat jij wilt ik geef mijn mening hoe ik het zou doen jij geeft de jouwe.

Laat de speler zelf uitmaken welke manier het beste bij hem/haar past, of het helemaal over een andere boeg gooien ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 13:24:
Als ik met mijn frigate (of destroyer) mine heb ik maar 240m3 cargo space. (450mm3 destroyer.) Dat is maar 50.000 ISK per lading waard. Niet echt veel toch? Anders heb ik ongeveer 60 lading nodig voor een echte miner.
Yep zo is het met elk spel in het begin is alles moeilijk te krijgen ;)
En zelfs later is dat het geval hulk kost 145 mil tenzij je geluk hebt zoals -ko-

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 16:32

-ko-

Leidend Voorwerp

Gisteren een hulk gekocht voor 100M. Corpmaatje had ze nog liggen van voor de patch. Koopje.

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 13:24:
een corp joinen...ik wil geen advertentie draaien voor mijn corp :P maar ze zijn wel heel hulpzaam.

allen zijn nederlandstalig we hebben geen corp tax en maandag is corp mining avond waar iedereen gelijk deelt met wat er gemind wordt dus ook al zit je en een klein bootje mee te minen krijg je evenveel uitgekeept als de grote jongen in een hulk.

voor de rest van de week kan je voor jezelf minen (of in kleine mining OP's) waarbij je zelf je eigen containers kan vol minen die wordt dan als je wil met 100% gerefined en verkocht en dat alles kost je niks :)

mijn char ingame is coolzero als je hulp/info nodig heb.

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb maar eens besloten eerst alle career agents door te gaan, verdient lekker en je krijgt er ook nog eens gave spullen. Ik denk dat ik daarna nog eens ga kijken wat ik nou precies wil doen in Eve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
massive gevecht geweest in de war met pl/goons vs IT met 4 confirmd dode PL titans man dat moet zeer hebben gedaan om je eigen taktiek tegen je gekregen te hebben..

en in dit geval hing it gewoon bij de tcu te wachten om te verdedigen :)

op naar de volgende fleet fight

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ja had het gelezen. Wel goed om te zien dat titans ook daadwerkelijk in fleet fights worden gebruikt, groot risico om ze kwijt te raken, maar ze kunnen ook goed het verschil maken tussen winnen en verliezen.

Met NC bezet (waar ik niet vanuit was gegaan bij mijn eerdere voorspellingen dat PL uiteindelijk wel zou winnen met NC + goons hulp) wordt het wel spannend of PL dit gaat overleven. Heb er ook weinig op tegen als ze geschiedenis zijn, ze stonden toch hoog op lijstje metagamers.

Aangezien een ex-member het nodig vond het op caod te posten is het nu ook publiekelijk bekend (zover als nog niet elke red het wist gezien dat het in alliance al geen geheim was), dat ook paxton federation een titan heeft, erebus :)

Gisteren nog verder saaie roam afgesloten met mooie kill. COW was in low sec aan het spelen op een station met wat schepen. Wij waren aan roamen, onze scout had ze gezien, en kreeg het voor elkaar om ook nog schip te verliezen tegen ze. Toen drake bait gestuurd, vreemd met 5 guardians in onze fleet, maar goed. Bait werd niet echt genomen, drake begon toen maar op hun drake te schieten, die begon uiteindelijk toch maar terug te schieten (en dockte uiteindelijk in 50% hull). Onze fleet jumpte toen in om dan maar 40v1 een drake neer te schieten. Precies op dat moment undockte een thanatos om hun drake te reppen, en het was een kick out station (de reden dat ik mijn cap niet in kick out station heb). Met wat bumpen voorkomen dat hij kon redocken. Natuurlijk was ik en paar andere guardian pilots de killmail whore drones vergeten, maar goed thanatos ging down. Na afloop vroeg de piloot hoe lang we het geplanned hadden, terwijl we gewoon wat willekeurig aan het roamen waren :P

[ Voor 55% gewijzigd door Sissors op 03-01-2010 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00
Rond 2u vannacht ofzo begon het dan eindelijk in Y-2 na toch lang wachten :+

Goons/PL/SOT/etc openen om 2u vannacht ongeveer 4 cyno's in Y-2, 240 AU van onze support vandaan (serieus echt 'n lang stuk vliegen :X). Eerste warpin zag ik mooi de hele grid, beetje iets geprobeerd te locken maar dat ging niet helemaal :+ Opeens kreeg mijn dappere hurricane damage, dus even wegwarpen en weer terug!

Die 2e keer laadde grid helemaal niet meer, zag wel een cyno @ 50km, maar dat was het dan ook. Toen maar naar een pos gewarped samen met de rest van support. Daar aangekomen zaten we met zijn allen een stealth pos te humpen, want zelfs die laadde door de lag niet meer >:)

Daarna ben ik maar gaan pitten, was kwart voor 3 ofzo en het duurde nog 2u45 tot onze TCU online ging. In die tussentijd is het kennelijk allemaal gebeurt en heeft IT met zo'n 15 titans een voor een een stuk 4 á 5 titans gesloopt. Sommige gingen kennelijk echt héél snel neer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
@furbz: Dat moet haast wel in eurgrana geweest zijn - of anders in de buurt...

Zelf heb ik avond een paar uur op standby gestaan - enige wat we deden was gatecamping voor een capfleet die posjes aan het omgooien waren. Heen via titanbridge en terug ook weer: langs 5 titans vliegen die ook op standby staan is leuk.

Op de terugweg werd alles ineens heel traag: traffic advisories als je met z'n 10en door een gate wilde, loading times voor grids, alles was trager. En we werden natuurlijk door onze fc op de hoogte gehouden van de zooi in fountain. Is ook erg slim om met 600 in een groep van 800 te jumpen :) - Dan bedoel ik niet slim voor beide zijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:05
Inmiddels heb ik mijn Retriever te pakken, maar vind het toch tegenvallen met de Osprey.
Voordelen die ik nu zie zijn de volgende:

- Ik pak per 3 min, een 60 sec cycle extra (438m3)
- Niet de hele tijd ingame hoeven te zitten om je ore in je can te stoppen maar slechts 1x per 5 min.
- Met survey scanner ideale rocks minen
- 15Km afstand

De nadelen zijn dat ik het niet een daverende hoeveelheid meer vind qua ore opbrengst. Ik had gehoopt op meer, en vooral sneller. Een aantal uur ben ik nu bezig geweest, en ik heb voor 10 mil Trit kunnen ophalen. Ik had gehoopt dat dit iets meer zou zijn. Want met me Osprey had ik ook ongeveer zoiets.

Feit is dat ik meteen Evemon heb opgestart en een plan voor 1 jaar heb bedacht.
- Allereest mijn advanced learning skills doen. (14 dagen)
- vervolgens ga ik voor een Covetor. (57 dagen)
- Gevolgd door de Hulk (1 dag langer trainen) (58 dagen)
- En gevolgd met alle certificaten die aan de Hulk hangen (357 dagen)

Zonder remap zou ik 427 dagen bezig zijn geweest. Maar met de remap die ik uiteraard heb uitgevoerd heb ik dit met 70 dagen weten terug te voeren. Erg netjes al zeg ik zelf.

heeft iemand anders verder nog hints? De beste fit bijv voor een Retriever? Daar ben ik wel erg benieuwd naar.

Op het moment heb ik het als volgt.

- 2x T1 Strip miner
- 1x Survey scanner
- Co-Processor II
- T1 mining laser upgrade

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
wheez50 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 15:21:
@furbz: Dat moet haast wel in eurgrana geweest zijn - of anders in de buurt...

Zelf heb ik avond een paar uur op standby gestaan - enige wat we deden was gatecamping voor een capfleet die posjes aan het omgooien waren. Heen via titanbridge en terug ook weer: langs 5 titans vliegen die ook op standby staan is leuk.

Op de terugweg werd alles ineens heel traag: traffic advisories als je met z'n 10en door een gate wilde, loading times voor grids, alles was trager. En we werden natuurlijk door onze fc op de hoogte gehouden van de zooi in fountain. Is ook erg slim om met 600 in een groep van 800 te jumpen :) - Dan bedoel ik niet slim voor beide zijden...
idee van pl was dan ook om de node te chrashen en dus andersom gewonnen te hebben opdat wij niet lade en zij wel.

helaas voor hun waren wij al on grid en dus geladen en was het voor it een letterlijke tureky shoot (al hebben beide partijen redelijke verliezen gehaald alleen tja die titans die maken het verhaal wat pijnlijker voor pl)

en natuurlijk weer een systeem erbij voor it.

enige waar we op wachten is todat goons gaan backstabben en pl neutral zetten dan is het exit PL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep mining is een optel som retriever is daar een deel van
mining lv4 naar lv 5 +5% yield (en t2 strips zijn nu mogelijk)
astrogeology lv3 naar lv5 +10% yield (2x 5%) (lv4-5 duurt lang)
mining barge lv3 naar lv5 +10% yield (2x 5%) (lv4-5 duurt lang)

mining laser upgrades lv1 naar lv4 +4% (t2 laser upgrade)
5x t1 mining drones 75 m3 extra per minuut + extra reis tijd van/naar roids van drones
5x t2 mining drones 125 m3 extra per minuut + extra reis tijd van/naar roids van drones

wanneer je astro en barge op lv5 hebt komt hulk met exhumers +5% yield per lv.
Lv3 voor hulk dus 15% meer yield en een extra strip natuurlijk.
Op het moment heb ik het als volgt.

- 2x T1 Strip miner
- 1x Survey scanner
- Co-Processor II
- T1 mining laser upgrade
dat is de goede fit de andere voor "hit and run" is:

- 2x T1 Strip miner
- 1x Survey scanner
- 2x expanded cargohold (t2)

of als je isk teveel hebt:

- 2x T1 Strip miner
- expanded cargohold (t2)
- T1 mining laser upgrade (met t2 can je de survey scanner weer fitten geloof ik)
+ zainou 'gypsy' kmb 50 implant (kost 20 mil)

Veel meer kan je niet doen met een retriever je kan medium cargohold optimization rigs proberen maar ik ging daarmee van bijna 3000m3 (2000 m3 normaal) naar bijna 5000m3 (3041.8 m3 normaal )voor 15mil.
(ik gebruik de 'hit and run' fit omdat ik een canflipper magneet ben)
Zelf vond ik het achteraf teveel geld voor een klein beetje extra cargo maarja van je fouten moet je leren.

medium drone mining augmentor rig kan je ook gebruiken om meer yield van je drones te krijgen, alleen gaat dit wel ten koste van cpu en wordt het heel moeilijk misschien wel onmogelijk je huidige fit te gebruiken.

p.s. aan alle miners hulkmageddon start op 7 jan tot 14 jan wees heel voorzichtig met je dure mining bootjes.
http://hulkageddon.wordpress.com/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan ze alleen achter hulks aan, of zijn macks en retrievers ook doelwit van deze actie? Zo ja, dan vervangen wij onze pvp roams wel even door baiten met wat goedkope retrievers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Alleen hulks hoewel groepen macks/retreivers aantrekkelijk smartbomb doelwit zijn.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
IJzerlijm schreef op maandag 04 januari 2010 @ 08:42:
Alleen hulks hoewel groepen macks/retreivers aantrekkelijk smartbomb doelwit zijn.
Ja, maar voor zover ik heb begrepen zijn het de hulks die target zijn voor de competitie toch?

Mijne ligt te verstoffen in de hangar sinds ik uit WH ben en daar laat ik hem ook lekker liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoofddoel is Exhumers (dat is hulks en mackinaws).

Maar natuurlijk zijn we niet moeilijk, en niet rot, en discrimineren we niet.

Dus we blazen gewoon alle miners die we kunnen op.

U bent gewaarschuwd. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message]http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=1242925[/message]

Alt1010101whatever's loud screaming and crying only sweetens the pot of course, since this is precisely the caliber and vintage of tears and frustration that power catalysts through it's twin tear-injection reactor. A marvel of gallentean engineering.
Hier moest ik toch wel om lachen ik wil ook zo'n catalyst >:)

deze is ook leuk
[message]Originally by: Entgo Ditumi[/]
Hulkaggedon is simply a manifestation of a bunch of sorry pirates who can't cut it fighting pilots who are prepared to fight back... I'm sorry, did I say pirates? Pffffff. They hardly deserve the name. Come to 0.0, where the real PVP is, you bunch of pansies.

As for people who think that surviving concord long enough to take down a hulk is a challenge: I suppose you have to crawl before you can walk. Let the real PVPers know when you can finally walk. Then they'll teach you to dance.

Good luck with Hulkageddon, you sorry excuses for PVPers.
Voor de mensen die hun dood willen afkopen kan je hier terecht, maar ik heb zo'n idee dat het een scam is.
Ik betaal niet laat de gankers de botters en afkers om me heen maar pakken ik vind het best. >:)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Laatst online: 10-09 11:47

Belgar

Archmaster ranzige code..

[quote]Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 20:22:
[...]

5x t1 mining drones 75 m3 extra per minuut + extra reis tijd van/naar roids van drones
5x t2 mining drones 125 m3 extra per minuut + extra reis tijd van/naar roids van drones

wanneer je astro en barge op lv5 hebt komt hulk met exhumers +5% yield per lv.
Lv3 voor hulk dus 15% meer yield en een extra strip natuurlijk.

[...]

Met volle level 5 skills zijn de mining drones (t2) veel meer: 62.5 m3 per drone voor 312.5 per minuut. op een retriever is dit bijna een extra turret. Effectiviteit van drones neemt echter wel af naarmate de ore zeldzamer is vanwege de grootte van de ore. Het is het zeker waard om drone interfacing tot level 4 te trainen, omdat het ook de effectiviteit van combat drones vergroot en dat is eigenlijk je enige wapen.

bovenop al deze bonussen (behalve drones) komt ook nog tot +15% yield en 25% cycle time reduction, met een goede mining director in een orca; voor een totaal aan 48% meer opbrengst per miner in de fleet. Daarmee veranderd de gewone retriever effectief in een covetor.

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die hun dood willen afkopen kan je hier terecht, maar ik heb zo'n idee dat het een scam is.
Ik betaal niet laat de gankers de botters en afkers om me heen maar pakken ik vind het best. >:)
Zeg, wilt u mij niet zomaar citeren zonder royalties? O-)

overigens staan op m'n hulkageddon site (http://hulkageddon.wordpress.com/) nog een boel andere tere zieltjes, in zowel de posts als de comments.

Best wel komisch om te lezen.

P.S. zou maar geen centjes aan fmercury geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 12:33:
[...]

Zeg, wilt u mij niet zomaar citeren zonder royalties? O-)
Lol sorry te laat :X
P.S. zou maar geen centjes aan fmercury geven
Was ik niet van plan, verderop in die post is er ook nog een bouwer die je voor kost prijs hulks verkoopt als je hem maar wel 30 mil (extra zoals ik het lees) vooraf betaald om in de rij te mogen komen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:07
Sinds kort ook begonnen met eve, damn wat een stijle learning curve....

Zit er nu eindelijk lekker in, beetje minen met een osprey in sec 0.5.
Maat van me heeft er 2 giant secured containers hangen die ik mag gebruiken.

Enige nadeel was dat de toturial halverwege crashte en ik em niet meer kon afmaken dus mis wat elementjes in et spel:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 12:55:
[...]

Lol sorry te laat :X

[...]

Was ik niet van plan, verderop in die post is er ook nog een bouwer die je voor kost prijs hulks verkoopt als je hem maar wel 30 mil (extra zoals ik het lees) vooraf betaald om in de rij te mogen komen. 8)7
Ehehe tis niet zo moeilijk om niet gepakt te worden, als je maar bij les bent is het vrijwel ondenkbaar zelfs.

Erg komisch vond ik zelf dat er vergelijkingen tussen mij en de heer hitler gemaakt werden, en dat mij darmkanker werd toegewenst door een van onze "lieve" carebears.

En dan zeggen ze dat ik een maniak ben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
opblaashaas schreef op maandag 04 januari 2010 @ 12:58:
Sinds kort ook begonnen met eve, damn wat een stijle learning curve....

Zit er nu eindelijk lekker in, beetje minen met een osprey in sec 0.5.
Maat van me heeft er 2 giant secured containers hangen die ik mag gebruiken.

Enige nadeel was dat de toturial halverwege crashte en ik em niet meer kon afmaken dus mis wat elementjes in et spel:P
je kan eventueel de tutorials resetten ;) escape en dan kan je ergens in die menuutjes die dingen opnieuw setten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 12:33:
[...]
overigens staan op m'n hulkageddon site (http://hulkageddon.wordpress.com/) nog een boel andere tere zieltjes, in zowel de posts als de comments.
Ik snap niet waar mensen zicht druk om maken. Of je gaat minen met flinke pvp ondersteuning en het wordt een leuk gevecht. Of je blijft gewoon even uit je exhumer als je hem niet wil riskeren.

Ik speel nog niet zo heel lang, maar als ik zie hoe snel de isk binnenstromen als we met de corps level 4 missies doen en complexes, dan boeit het verlies van een schip echt niet zo.

Overigens heb ik besloten om mijn trainingen te beperken tot alles tot BC klasse. Battleships zal ik niet trainen tot ik alles upport skills voor de kleinere schepen heb getrained.
Doel 1: Caldari Cruiser 5 + minimaal level 3 voor de tech 2 varianten + fitting skills
Doel 2: battle cruiser 5 + idem

Daarna zien we wel weer verder. M'n mining alt heeft nog 30 dagen training nodig voor de Hulk, dan is de pvp wedstrijd alweer voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
Ah bedankt Ravenger, maar steek al m'n tijd nu al in minen.
Dat beviel me wel en het inkomen is vrij leuk.
Gister zo'n 3m isk verdiend en dat terwijl ik pas krap 2 weken speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Gisteren een aanbod gekregen van een vriend om in 'zijn' nullsec PvE / PvP corp te komen. Probleem is dat ik zo goed als geen PvP ervaring heb (afgezien van een war-dec en de corp-frigate-duels), nou weet ik dat zij wel me wel goed zouden helpen als nieuwere nullsec speler, maar ik maak me een beetje zorgen om mijn inkomen. 95% van mijn inkomen bestaat op het moment uit missies + salvagen, zou ik in nullsec in het begin rond kunnen komen van ratting in een Assault Ship?

Daarnaast, wat raden jullie aan als 'startkapitaal' voor als je naar nullsec zou verhuizen? Ik heb al een jump-clone klaarstaan dus ik zou zo terugkunnen naar highsec om wat level 4 missies te grinden voor geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Met een ishkur ofzo kan je best wel ratten hoor ... je moet er natuurlijk geen wonderen van verwachten, maar het kan wel. Je zou anders ook een battlecruiser kunnen skillen hé.

Die zijn doorgaans goed te insuren, dus je verlies valt mee als je hem opblaast en hij kan wat meer tanken/dps doen dan een assault frig.

Ik ben zelf trouwens met 2mil SP naar 0.0 gegaan, en ben begonnen met ratten in een slecht gefitte drake. Telkens uitwarpen, shield rechargen en dan weer terug. Zo snel mogelijk shield skills getrained en toen ging 't steeds beter :)

[ Voor 27% gewijzigd door De_Bastaard op 04-01-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar

Belgar

UTwizard schreef op maandag 04 januari 2010 @ 13:25:
zou ik in nullsec in het begin rond kunnen komen van ratting in een Assault Ship?

Daarnaast, wat raden jullie aan als 'startkapitaal' voor als je naar nullsec zou verhuizen? Ik heb al een jump-clone klaarstaan dus ik zou zo terugkunnen naar highsec om wat level 4 missies te grinden voor geld.
a) misschien, hangt van de AF af (tenzij je een HAC bedoeld dan "ja")

b) afhankelijk van de alliance / rats / je eigen doelstelling 40-200 miljoen. sommige corps hebben ship replacement programs e.d. wat kan meewegen. Ga er vooral heen voor jezelf en vlieg, net zoals in high sec, met wat je kan verliezen. Begin met tackle frigs en interceptors. Zorg dat je battlecruisers volledig uit kunt rusten voor fleet actions en je bent al 90% klaar. Met insurance kost een BC ongeveer 16 miljoen om te verliezen. Dat is te overzien en BC's kunnen veel toevoegen aan veel gevechten, ook al zijn ze T1.

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Als je in sov 0.0 (dus waar spelers sov hebben) zit kan je ook waarschijnlijk wel anomalies salvagen als andere die aan het doen zijn.
Of je gaat minen met flinke pvp ondersteuning en het wordt een leuk gevecht
Wut? Hoe is een paar mining schepen die een wrak veranderen een leuk gevecht? Het is onmogelijk mining schepen met pvp schepen te beschermen. (Wat ook de reden is dat in 0.0 de industry upgrades redelijk nutteloos beginnen te worden door de handel afk cloakers, als ze er zijn kan je niet meer minen omdat mining schepen onmogelijk te beschermen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar

Belgar

afk cloakers zijn een probleem, maar je kunt wel degelijk proberen jezelf te beschermen en de cloakers te baiten.

Als je ze er speciaal voor fit zijn hulks best wel in staat flink wat damage te overleven. hulks kunnen 6 torpedo volleys en evenveel bombs overleven met een bait fit.

Bovendien kunnen volgens mij alleen de manticore en hound uitgerust worden met een combat probe terwijl ze nog een vol complement aan wapens dragen. (afgezien implants en faction modules e.d.)

2 sentries uit per hulk en je bent al een redelijk eind

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het gaat hier vooral om highsec miners die straks de taas zijn.

en het is sowieso veel listiger om gewoon je local in de gaten te houden en op warp te drukken als er ineend 10 etterbakken als ik verschijnen.

de luilakken die afk minen, daar mikken we op.

als je gewoon wakker bent heb je weinig te vrezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Wordt een lange saaie dag als je een afk cloaker gaat proberen te baiten. 90% kans dat hij aan het slapen is of iets anders aan het doen is dat niks met eve te maken heeft. Het lijkt me sterk dat een realistisch gefitte hulk meer dan 1, misschien 2, bombs overleeft.

Luilakken die afk minen moeten nog steeds vaak ore overzetten. Als je elke keer in high sec dat er iemand die je misschien gaat suicide ganken in local komt gaat docken kan je net zo goed niet undocken, en gaan warpen als ze in je belt komen is nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 12:59:
[...]
Erg komisch vond ik zelf dat er vergelijkingen tussen mij en de heer hitler gemaakt werden, en dat mij darmkanker werd toegewenst door een van onze "lieve" carebears.

En dan zeggen ze dat ik een maniak ben 8)7
Sommige mensen hebben nou eenmaal het probleem dat ze het verschil tussen een spelletje en het echte leven niet weten. ;)

Enige gankers waar ik een probleem mee heb zijn degene die achter procures gaan, ik heb zoiets van laat de beginners toch met rust daar valt toch geen eer aan te beleven. :z

De rest zorgt voor een beetje leven in de brouwerij.

Hulkmageddon geeft me weer een mooie smoes om eens wat aan mijn slechte minmatar en gallente standings te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang ik niet met een dik gefitte hulk in een belt hang lijkt het mij niet zozeer een probleem. Paar Inert. Stabs. erop en je bent zo weg als je echt snel weg wil zijn, dan gaat het maar ten koste van de yield. Dikke kans dat als je daar hangt met een orca of een paar prijzige t2 haulers dat je redelijk wat iskies kwijt raakt. Verstandiger om die week met mijn pvp/pve main te gaan vliegen en mijn alt wat passive standing bij te tanken of het met behulp van dat char het salvagen en looten te doen. Bespaard mij tijd en kan ik sneller de volgende missie pakken. Ideaal tegen ninja's en ideaal voor mijn inkomen. Ik vlieg zelf dan geen hulk, maar ben zuinig op mijn retriever ;). Heb er maar 1 en heb nooit isk op dat account staan, enkel een ore en minerals die ik graag bewaar tot ik er iets nuttigs mee kan bouwen.

Heb zelf niks tegen op het initiatief van Hulkageddon, gekker nog, het zorgt tenminste voor wat leven in-game. De komende maanden kan ik mijn inkomen verhogen en meerdere Hulk's bouwen voor de verkoop de komende maanden met mijn altje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 19:43
Wow... hoezo overkill?

Als miner ga je toch even een ander plekje opzoeken na zoiets..

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol arme hulk 2 titans 4 titans op je dak (i stand corrected)
someone in allaince chat said it was a statement......so here was my response to what that statement might have been;

"This is what it feels like to have a pine-cone jammed up your ass"
_/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:29
Eeeh.. ik tel 4 titans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Tel nog eens goed. Het zijn er vier.

Na de titan losses door PL is NC *heel* erg huiverig voor echte fleetbattles... Dus dan moet je wachten. En wachten is saai. En als dingen saai worden... Nou ja, een hulk dden is wat overdreven, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
De_Bastaard schreef op maandag 04 januari 2010 @ 13:39:
Ik ben zelf trouwens met 2mil SP naar 0.0 gegaan, en ben begonnen met ratten in een slecht gefitte drake. Telkens uitwarpen, shield rechargen en dan weer terug. Zo snel mogelijk shield skills getrained en toen ging 't steeds beter :)
Hij leerde snel met vallen en opstaan hoor... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redelijk een "Because we can" move. Op een of andere methode ben ik blij dat die dingen niet in high sec kunnen komen, zou er zeer grappig uitzien om een dagje Jita dd te bekijken op afstand (lees: 200km gecloaked). Ik had begrepen dat dat al eens eerder voorgevallen is. Nog een paar maandjes en dan heb ik mijn engineering compleet op 5 staan en mijn electronics. Mooi voor mijn neural remap aan, van daaruit verder met schepen en mijn resterende missile en gunnery skills. Zelf ben ik onderhand wel toe aan een echte mooie war. Fleet vs Fleet en geen station huggers. De laatste war die we gehad hebben was ronduit saai...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
Is de kans groot om aangevallen te worden in sec 0.5 dan?
Zou het zonde vinden om m'n cruiser te verliezen, die heeft het grootste deel van m'n geld gekost nadat er al 1 vernietigd was door een stel campers in 0.4, ging d'r ff heen om een skill op te halen.
Warp ik die gate door, ben ik met 2 schoten kapot en direct gepod killed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

opblaashaas schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:12:
Is de kans groot om aangevallen te worden in sec 0.5 dan?
Zou het zonde vinden om m'n cruiser te verliezen, die heeft het grootste deel van m'n geld gekost nadat er al 1 vernietigd was door een stel campers in 0.4, ging d'r ff heen om een skill op te halen.
Warp ik die gate door, ben ik met 2 schoten kapot en direct gepod killed....
Volgens mij werd er bedoeld dat de rats in 0.5 wat lastiger zijn een bedreiging kunnen vormen voor miners.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
Geen problemen mee, ik heb op het moment 3 hobgoblin I's in m'n osprey hangen.
Krijg hooguit 50% shield damage van 3 serpentis rats....

Ik het et meer voor die suicide miners, die lijken me verrekte irritant en weinig aan te doen.

[ Voor 26% gewijzigd door opblaashaas op 05-01-2010 14:44 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opblaashaas: Ik leef in een 0.5 systeem en ik heb eigenlijk nooit problemen, enkel eens een keer een canflipper die mijn mining alt loopt lastig te vallen door een bookmark te jatten omdat ik mijn cans regelmatig leeg haal. Als je daar gewoon rekening mee houdt met het minen en gewoon geen aandacht aan besteed no problem. Wat betreft de cruiser. Ik zou niet weten hoe je een cruiser kwijt wil raken in high sec behalve aan een suicidale noob die zijn battleship op het spel wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
Dus als iemand me gaat canflippen gewoon stuk verderop minen omdat hij anders m'n can locaties bookmarked?
Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, niet persé. Wat ik bedoel met bookmarks, is dat ik een bookmark maak, deze kopieer naar mijn cargohold. Deze jetison en mijn hauler daarnaast hang. Vanaf dat punt is het redelijk makkelijk om deze can vol te gooien, leeg te haulen voordat er iemand wat uit kan halen en de bookmark laat de can (als je die een naam geeft, bij voorkeur tijdstip) die 2 uur blijft hangen. Na 1 uur en 55 minuten ofzo haal je de bookmark er weer uit, jetison deze opnieuw en tadaa! Je hebt weer een can voor 2 uur :).

Canflippers kun je gewoon ignoren. Als ze uit je can jatten en verwachten dat je het terug pakt, kun je ze net zo goed negeren. Jetcan minen is wel redelijk riskant, enkel wat tips natuurlijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Je zou natuurlijk wat giant secure cans kunnen gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik het volledig mee eens Bastaard ;) maar ik ben een luie miner en mine enkel wanneer mijn hauler erbij is. Heb 2 accounts, dus kan ze net zo goed beide gebruiken. Ik zie het als een mobile secure can ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ik snap echt niet waarom die dingen 'giant' heten, miniscuul is beter. We hebben het ffs over ore, niet over skills of blueprints :+

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
Er past 3900m³ in zo'n can, maat van me heeft er 2 neergehangen.
Die krengen zijn zo vol, zeker als je weet dat er in een jetcan 27.500m³ past.
Daarnaast doet hij het haulwerk omdat ik nog aan het leren ben voor een industrial, pak het meteen goed aan en ben nu aan het leren voor een iteron mark V.

[ Voor 35% gewijzigd door opblaashaas op 05-01-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Inderdaad niet erg handig meer een GSC zodra je een Barge vliegt, zeker niet als je een Covetor of een Hulk hebt. Daarnaast is de cargobay van een hulk al groter.

Indien je solo met een hulk vliegt zonder hauler zou ik gaan voor max cargohold extenders, mocht je haulers etc hebben of in een groep minen neem dan MLU's, gezien toch een ander de rotzooi ophaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 12:11
Het zal door mijn chronische slaapgebrek komen, maar hoe stap je tegenwoordig uit een Alliance? :?
We worden nu een war ingetrokken die wij als corpje niet gaan overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 12:11
johnny.xxx schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:41:
Het zal door mijn chronische slaapgebrek komen, maar hoe stap je tegenwoordig uit een Alliance? :?
We worden nu een war ingetrokken die wij als corpje niet gaan overleven.
Nevermind |:( gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
@johnny, je had ook gewoon je bericht kunnen editen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 19:06
Een paar maanden geleden heb ik de 14 day trial gedaan en :9~ wat een game zeg. Laatst heb ik dan eindelijk de knoop doorgehakt en Eve gekocht. Ondertussen ben ik klaar met de eerste Epic Arc (The Blood-Stained Stars).

Maar nu ben ik de weg een beetje kwijt. Met bijna 6 miljoen ISK en een (waarschijnlijk slecht uitgeruste) Moa voelt het nog niet bepaald alsof ik wat heb bereikt in EVE, dus ik ben op zoek naar het volgende dat ik kan gaan doen. Het lijkt het erop dat een corp proberen te joinen het beste is, maar er zijn er zoveel! en guides zijn er ook niet te kort zeg! Missies doen (zoals in de Epic Arc) vind ik eigenlijk op zich ook al hartstikke leuk.

Als iemand me een schopje in de juiste richting kan geven...

Update: 10 minuten nadat ik dit neerzet wordt ik gevraagd bij een corp en ben ik weer missies aan het doen :) wat een game :D

[ Voor 8% gewijzigd door Ahrnuld op 06-01-2010 01:59 ]

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister via steam ook eve geïnstalleerd, oef wat een spel.

Geen idee hoe het werkt maar hoe kom ik bij een gezellige corp? (ign FunnyFuzzyBunny)
Vanavond maar weer eens kijken of ik al wat skills geleerd heb, want hij deed er een 24h over, in totaal.
Geen idee, maar leert hij zijn skills ook als ik niet online ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Skilltraining blijt inderdaad gewoon doorgaan, ook als je slaapt en als het server downtime is. Skill training houdt tegenwoordig wel op als je account suspended raakt (als je niet meer betaald). Ik dacht dat het dan nog 24u doorging, maar dat weet ik niet héél zeker.

Gezellige corp :? Tja, ik zou denk ik eens kijken op het eve-online.com forum. Daar is een subforum voor recruitment, Corporation en Alliance Recruitment heet ie geloof ik. Dan zou ik daar eens kijken naar wat corps met een EU timezone, aardig wat members, en die dingen doen die jou aanspreken.

Overigens zou ik eerst nog maar eventjes zelf het spel ontdekken, dan krijg je het een beetje onder de knie en wordt je straks niet direct in de corp als noob bestempeld :P

Als skills, tja om zo efficient mogelijk te skillen zou ik aanraden om eerst (vooral nu met die 100% training time bonus) de learning skills naar een redelijk niveau te brengen. Ik denk dat je binnen pakweg een een week al flink wat learning skills gedaan kan hebben, waardoor het trainen van andere skills weer harder gaat. Je hebt als nieuw character recht op 2 attribute remaps, op mijn nieuwe char heb ik daarom max intel/memory attributes gemapped waardoor ik sneller die learning skills kan doen. Hierna ga ik weer remappen zodat ik meer een all-round character heb. (Je kan hier tools als Eve-mon) voor gebruiken, die geven je ideale skillplan aan met remap tips.

Bovenstaand is meer een theoretisch iets, en wat je zou kunnen doen als je al zeker weet dat je door wilt gaan met EVE. Wat ik bij mijn allereerste character heb gedaan, en toen ook als tip heb gekregen is zorgen dat je in die eerste week zoveel mogelijk ontdekt en zoveel mogelijk plezier hebt in spel waardoor je het wilt blijven spelen. Het leren van die learning skills is nou niet iets wat je meteen merkt in de vorm van vergroot spelplezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een gezellige corp is niet iets dat bij iedereen hetzelfde is natuurlijk ;). Mijn advies, kijk lekker rond en als je zover bent kun je in het Dutch chatkanaal in eve altijd even kijken of ze daar nog mensen zoeken. Mijn ervaring is dat wanneer je een goede corp zoekt, je altijd in-game wat kennissen kunt opdoen. Na verloop van tijd kun je altijd nog vragen of ze daar plek hebben OF je gaat zelf op zoek. Een post in dutch chat doet voornamelijk vrij snel wonderen ;).

Je kunt inderdaad het beste eerst die learningskills gaan leren, daar haal je op de lange duur extra speelplezier uit. Ik heb dit zelf een periode met wat tegenzin gedaan, maar daarna lopen de trainingen als een trein. Zeker in het begin nadat de learningskills (dus ook de level 3 versies) gemaxed zijn. Een remap erop zetten voor intelligence en memory en binnen no time heb je een effectieve tank, goede electronics skills en later op in het jaar kun je alles remappen om een krachtige aanval en dikke schepen te gaan trainen. In het begin kun je redelijk ver komen met eve, maar zorg eerst voor die learning skills. Hoe hoger die zijn, hoeveel sneller ze doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Niet te vergeten, dat het ansich ideaal is om daarna +3/+4 implants aan te kunnen, die verhogen je stats nog eens met respectievelijk 3 of 4 punten. en die verlies je opzich neit als je in high-sec blijft...... (uitgezonderd high-sec wars e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een probleem dutch: De kosten van +3 en +4's zijn voor een beginner redelijk aan de dure kant. 25 mil voor gemiddeld +4 is een redelijk prijzige aanschaf voor een beginnend speler die per missie misschien een half miljoen tot 1 mil krijgt. Ik zeg zelf, learning omhoog. Beginnersmissies doen en de tutorial. Als je dat achter de rug hebt heb je een paar mil op zak, een paar leuke schepen om mee te beginnen en een aantal skills.

Zorg in de tussentijd dat je een beetje een idee krijgt van wat je wil doen in-game. met die tutorialagents en wat begeleiding kom je een heel eind.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.