@Peekster, en de keuze is nog veel uitgebreider.
Om je PLEX (ingame te kopen (speeltijd voor ingame geld / ISK) wil je je skilltree zo optimaal mogelijk maken.
Van de keuzes die jij noemt splits ik er eentje uit. De andere keuzes die er zijn of die je noemt (missies) mogen anderen doen
Mining;
Nadat je je mining skills dusdanig hebt verbeterd dat je van een Osprey richting een Exhumer bent gegaan (Hulk of Mack), kun je een paar dingen doen om je inkomsten te verbeteren.
Ik ga uit van 1 account waarbij het refinen en boosten door je corpies word gedaan en er een corp/alliance POS (Player Owned Station is). Anders ben je echt maanden verder met trainen.
Zoek een gemiddelde BPO (blueprint origineel) al dan niet geresearched op snelheid van productie (PE) en/of efficient gebruik van materialen (ME).
BPO Calculator. Zorg dat het te produceren product genoeg verkocht/gekocht word. Bijvoorbeeld iets simpels als Mining Drones.
Maak met je geminde minerals dit product en verscheep het product naar de tradehub ipv de mineralen. Wees niet hebberig, pak je paar procent meer dan kun je gerust tevreden zijn en concentreren op de volgende stap.
Zodra je BPO uitgeresearched is, trek je copietjes en begint te lezen over invention. Dit kost wel een paar centen om te beginnen (je moet datacores kopen) maar tegen die tijd weet je ook hoeveel geld je binnenkrijgt.
Om datacores makkelijk te krijgen, kun je bij bijvoorbeeld Lai Dai missies doen. Die hebben research agents die je punten geven waarmee je gratis cores kunt aankopen bij hun. Leuke is dat je dan een sidetrack hebt in je spel als je wilt afwisselen, of een aansluiting om met andere missies te doen of zelfs passief standing te tanken (anderen doen missies terwijl jij bezigt bent met minen en samen de inkomsten deelt). Dat laatste scheelt je weer flink veel trainen en is dus het beste te doen in een groep die veel samen doet.
Met de BPC's (blueprint kopietjes) die je getrokken hebt kun je dan gaan proberen T2 Mining Drones te maken.
Minerals die je tekort komt koop je gewoon in de tradehub.
Excel sheetje erbij en voila, je bent van Miner naar Producer naar Inventor gegaan.
En omdat je veel op de markt gooit, zou ik zeker ook eens een blik werpen op Trade skills die je kosten omlaag kunnen brengen, wat trouwens ook weer ondervangen kan worden door afspraken te maken voor inkoop in je eigen groep.
Een goede groep levert je de volgende
financiele voordelen op;
+xxx% mining fleet boost
+ betere protectie tegen canflippers door samen bezig te zijn dus lagere onkosten
-5% refining waste, heb je niet, want binnen de groep refinen mensen voor je.
-5% belasting / tax
-x% trade belasting/kosten
pfft, zal vast wel meer zijn wat ik nu vergeet, maar tis tijd voor koffie
So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!