[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 18: Dominion Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 45.151 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:31
Heren,

Even een vraagje:

Ik heb een tijd geleden Eve gespeeld voor ongeveer 2 jaar. Vanwege tijdgebrek ben ik gestopt.
Nu ben ik weer bezig met een 14 dagen trial en het begint toch weer te kriebelen.

Het volgende is het probleem.
Mijn toon zit in 0.0 en de corp waar ik bij zat is opgeheven. Mijn sec status is -9.0
Ik bezit alleen nog een drake en ongeveer 90 mil isk. Totale SP is (dacht ik) 23 mil.

Is het zinvol om verder te gaan, of zal ik overnieuw beginngen (wel op het zelfde account, zodat ik de isk kan overmaken?

Of loont het om toch in te loggen en een corp te vinden in 0.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 20:08

StackMySwitchUp

Zoals dit.

furby-killer schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:10:

[...]

MAAR als je vindt dat CCP bagger is omdat het aantal mensen dat je in local probleemloos kan stoppen niet vooruit is gegaan, dan zeg ik dat dat onzin is, voornamelijk omdat het onzin is.
Ik weet zeker, dat toen ik anderhalf jaar geleden begon, dat Jita niet meer dan 1000 man kon bevatten, laatste keer dat ik er was (op een zondag) zat er ruim 2000 man, geen extreme lag, niet eens in het marketing systeem.
De_Bastaard schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 11:59:
Als je iets niet technisch kan ondersteunen, moet je er niet aan beginnen IMO.
Dus CCP had grofweg 7 jaar geleden kunnen weten dat hun game zo populair zou worden, en dat er 1000 man met titans en battleships tegen elkaar in 1 system willen kunnen vechten?
Dat is echt de meest kortzichtige larie die ik in lange tijd heb gelezen..
Dennis_k schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:22:
Is het zinvol om verder te gaan, of zal ik overnieuw beginngen (wel op het zelfde account, zodat ik de isk kan overmaken?

Ik zou zeggen, begin overnieuw, het systeem is dusdanig veranderd dat je het beste weer opnieuw kunt starten.

Als je het echter voor elkaar krijgt om zoveel rats af te maken dat je weer boven -5 uitkomt dan kun je gewoon naar empire toe :)

[ Voor 21% gewijzigd door StackMySwitchUp op 15-12-2009 12:31 . Reden: Toevoeging. ]

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 01:23
Tja het blijft een nadeel het gebruik van een grote cluster voor alle zonnestelsels. Echter de vergelijking met WoW gaat hier totaal niet op, die gebruiken wellicht meerdere servers per realm maar ook die crashen regelmatig onder grote druk. Als je een spel niet speelt, maak er dan ook geen referentie naar aub.
Ook wachttijden kent WoW, sterker nog het is zelfs ingeprogrammeerd. De high end dungeons kunnen maximaal zoveel groepen aan, de rest word vrolijk in een queue geplaatst.

Dat Jita nu beter loopt zal wel door een reinforced node komen. Dat 0.0 nu slecht gaat komt door de massive fleets die er rondhangen. Uiteindelijk zul je dit probleem blijven houden, tenzij je voor elk zonnestelsel een complete cluster in zet. Iemand hier bereid per maand 350 euro te betalen om dat te bekostigen? Dacht het ook niet nee. En plex verdwijnt dan ook, reken er maar op dat CCP harde contanten wil zien dan.

Als je als alliance van plan bent iemand aan te vallen in een systeem, meld het dan bij CCP en laat de node reinforcen. Bij mijn weten worden die zaken niet publiek gemaakt en kun je toch nog redelijk verrassend zijn (hoever dat ook mogelijk is met al die spionnen). Voor de rest is het gewoon afwachten hoe het verloopt, fleets zijn nu eenmaal groter dan ooit en dat had CCP ook niet kunnen voorzien.

En je kunt hier wel elkaar af lopen maken, wat schiet je daar mee op? Behalve dan dat er dalijk nog maar 4 mensen reageren in dit topic en nieuwe spelers al helemaal geen zin meer hebben in EVE. Wees blij dat je met 100 mensen in een systeem kunt zijn, 6 jaar geleden liep de boel al vast als je met 20 man aan het minen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 01:23
Dennis_k schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:22:
Het volgende is het probleem.
Mijn toon zit in 0.0 en de corp waar ik bij zat is opgeheven. Mijn sec status is -9.0
Ik bezit alleen nog een drake en ongeveer 90 mil isk. Totale SP is (dacht ik) 23 mil.

Zoals 4g0ny ook al zegt is het opnieuw beginnen wellicht verstandiger. Je zult immers in 0.0 je sec status omhoog moeten halen en dat gaat je aardig wat dagen kosten om zelfs maar -5 te krijgen. Aangezien je niet kunt docken heb je dus een ammo probleem na verloop van tijd, en ook repareren enzo word lastig.

Wat je eventueel wel kunt doen is met je oude toon een corp vinden in 0.0 en ondertussen een nieuwe toon maken. Train die zolang je geen corp hebt, mocht je geen corp vinden heb je iig die toon nog. Vind je een corp, stop dan je nieuwe toon en ga verder met je oude en haal asap je sec rating omhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Over fleet lag:

Je zet toch wel damage notifications en allerlei andere fratsen UIT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:38
Alles staat uit ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
bangkirai schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:53:
Over fleet lag:

Je zet toch wel damage notifications en allerlei andere fratsen UIT?
ik denk dat dit (en brackets / geluid / effects etc etc) alleen werkt als IEDEREEN dat echt doet? lag komt door een sever die dat niet trekt, als 1 op de 1000 mensen geen brackets meer wil zien moet de server nog wel naar 999 andere mensen bracket info sturen. Of vergis ikme hier in en is dit geen data die van de server komt.

als het wel van de server kotm, wellicht dat ccp dan als tussenstap het evrpplicht kan maken om in systemen met emer dan 100 mensen die effecten uit te zetten (automatisch), ook niet echt een top idee, maar wellicht helpt het??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Brackets worden door je client over de objecten gezet die de server je doorgeeft. Als iedereen die uitzet zou dat niks uit moeten maken.

Als je ziet hoe enorm veel geen brackets uitmaakt vermoed ik dat de brakke GUI het grote probleem is totdat de server met 1000+ onderuit gaat.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Postman schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:40:
[...]

Zoals 4g0ny ook al zegt is het opnieuw beginnen wellicht verstandiger. Je zult immers in 0.0 je sec status omhoog moeten halen en dat gaat je aardig wat dagen kosten om zelfs maar -5 te krijgen. Aangezien je niet kunt docken heb je dus een ammo probleem na verloop van tijd, en ook repareren enzo word lastig.

Wat je eventueel wel kunt doen is met je oude toon een corp vinden in 0.0 en ondertussen een nieuwe toon maken. Train die zolang je geen corp hebt, mocht je geen corp vinden heb je iig die toon nog. Vind je een corp, stop dan je nieuwe toon en ga verder met je oude en haal asap je sec rating omhoog :)
Als je bij Cloud ring in de buurt bent is er kans dat ik je wel kan helpen trouwens.
Mocht je echt nergens meer heen kunnen, dan is het aan te raden om opnieuw te beginnen.

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik zou zelf eerst proberen door te gaan, je gooit anders toch een hele hoop SP weg. Wel is het handig om zo snel mogelijk die sec status te fixen. Als je in de buurt van providence zit en je laatste corp/alliance niet KOS was (http://www.cva-eve.org/kos/index.php) is dat altijd een redelijke mogelijkheid om je sec status terug te krijgen.

Alternatief is gewoon ratten waar je nu bent en uitloggen in space, zolang het maar een redelijk rustig gebied is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:08
23m SP en opnieuw beginnen? Brr... :P

Niet kunnen docken hangt helemaal van de eigenaar van de outpost af trouwens, kunt ook -10 instellen. Ik zou inderdaad een 0.0 corp zoeken, sec status omhoog ratten en zodra er opties vrij komen kijken wat je wilt gaan doen :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:03
Er wordt me hier teveel vergeleken met wow:

Vanilla wow: 500 man naar ironforge en server lag op zijn gat. 200 man ergens anders en iedere quester begon te protesteren.

Burning crusade: over het algemeen ging dat heel aardig. Tot je probeerde een dungeon in te komen: Zie het als pogen door een jumpgate te komen met traffic advisories. Alleen dan een half uur en tig pogingen lang. En niet met een grote fleet, maar met een groep van 5.

WotLK: Dalaran is op mijn pc niet te doen. Ik heb heerlijk geraid, gequest en alles, dus pc is ok genoeg. Maar dalaran trok ik niet zonder alle grafische opties uit te zetten en te hopen dat er geen massa's mensen waren. Dungeons werden iets beter bereikbaar, maar hadden soms nog steeds kuren. Max aantal mensen in dalaran om problemen te geven: bij 7-800 server finaal op zijn gat.

Zal inmiddels beter gaan, maar dit is waar je mee vergelijkt als je naar wow kijkt.

Als ik dan naar eve kijk, zie ik dat jita/2000man goed werkt. Mijn pc is zelfs in staat er iets van te brouwen. Willekeurige nulsec systemen zijn goed genoeg om 2-300 man fleetbattles te ondersteunen. Da's gewoon netjes in vergelijking met met wow.

Als je dan ook nog nagaat dat alles van wow op aparte servers gebeurt: dungeons en battlegrounds zijn andere 'subshards' dan de hoofdshard (ook gedeeld in diverse subshards). Dalaran is lang zijn eigen subshard geweest. Zo werkt het trouwens ook in eve: systemen zitten op subshards. Jita is een eigen (en grote) subshard.

Maar in schaal is eve 10 keer groter dan wow. In ongeveer alles, en dat vind ik heel erg indrukwekkend, zeker omdat wow evenveel problemen gaf als eve, toen ik een jaar geleden totaal overstapte. En sindsdien zal er bij wow veel verbeterd zijn. Maar *is* eve heel erg veel beter geworden.

Al met al, appels en peren gezamelijk onder 'fruit' gecategoriseerd, zou ik zeggen dat eve technologisch 'massive'wijs veel baanbrekender is, met maar een fractie van het aantal betalende leden.

@dennis K:
Wat je kan doen is tijdelijk een tweede account maken om je ammo naar je toe te shippen. Kijk ook ff rond op inet hoe je je secstatus het snelste kan verhogen. Je hoeft maar een grote rat per 10-15 mins te killen. Meer is niet beter geloof ik. Maar vooral je secstatus zal je hinderen. Daarnaast zijn er regio's waar je vrij kan rondvliegen/docken. Ze zijn wel een stuk gevaarlijker pvpgewijs.: great wildlands, syndicate, outer ring enz...

[ Voor 10% gewijzigd door wheez50 op 15-12-2009 14:12 . Reden: antwoord op dennis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Dennis, kan je geen corp joinen in dat systeem/station waar je vast zit? Join je gewoon met die char daar bij een van de sov-houdende corps en zorg je dat je je items uit 0.0 krijgt :)

23m sp is toch een jaar skillen hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
yep, zo ver ik weet 1 BS per systeem of 1 BS per 15 min, dus je wil eigenlijk een ring van 3 systemen en dan van systeem naar systeem jumpen, elke keer een BS slopen. als je amarr bent heb je mazzel, harbinger vol met lasers en je kan prima tot -5 komen met je sec status. heb je een ander ras dan krijg je een ammo probleem.
Mijn tip is om dan idd een trial account te starten om daarmee ammo aan te voeren :) moet te doen zijn, neit makkelijk, maar moet kunnen, beter dan een jaar opnieuw skillen imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Wabs schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:56:
yep, zo ver ik weet 1 BS per systeem of 1 BS per 15 min, dus je wil eigenlijk een ring van 3 systemen en dan van systeem naar systeem jumpen, elke keer een BS slopen. als je amarr bent heb je mazzel, harbinger vol met lasers en je kan prima tot -5 komen met je sec status. heb je een ander ras dan krijg je een ammo probleem.
Mijn tip is om dan idd een trial account te starten om daarmee ammo aan te voeren :) moet te doen zijn, neit makkelijk, maar moet kunnen, beter dan een jaar opnieuw skillen imo
Like i said, als hij in Cloud ring rondhangt kan ik wel helpen (coalition is erg actief daar trouwens, dus je moet wel uitkijken)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 09:09

Namu

Silver Wings Of Morning

Weet niet waarom hij nog niet langs is geweest, maar je kan je character ook gewoon verkopen en het geld gebruiken voor een nieuwe. Prijs gaat wat omlaag door de -9 sec status, maar je zou er toch een Bil of 3 voor moeten kunnen vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Ach, ik kom in Jita nog wel eens een miljoen kilometer van de gate terecht bij het inspringen, maar verder nergens last van. Wat problemen vlak voor Dominion, een markt die even niet functioneerde, na 1 december wat crashes, maar al met al heb ik nooit last.

Helaas nog wel een bug met de R.A.M.'s; die dingen worden voor een quote verkeerd berekend. Achteraf gaat het wel goed (10 items bouwen is 10 R.A.M. inleveren, ook met 5% per item - dan blijven er dus 9 onbeschadigde, en een beschadigde R.A.M. over). Niet dat ik er aan denk om met de huidige prijzen nog nieuw spul in te kopen voor tech 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Laatst online: 12:43
Kerstkado van dit jaar: de Zephyr. Speciaal schip met ingebouwde probe launcher, en sleepers schieten er niet op.

http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=722

Afbeeldingslocatie: http://ccp.vo.llnwd.net/o2/community/devblog/2009/ExplorationShip_01_t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ccp.vo.llnwd.net/o2/community/devblog/2009/ExplorationShip_02_t.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door CopyCatz op 15-12-2009 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 12:11
Eenmalige uitgave en papieren armor, scary shit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Heheh dat wordt weer leuk suicide bomben in Jita/Dixie dan :P

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Dat is nou jammer, 1 per account, Apotheosis e.d. werden aan alle characters gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whoot een nieuwe probe shuttle voor kerst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
achjah heb 3 chars, dus dat wordt even sparen :P, en dan later verkopen, nog een nadeel: NPC stations only, dus niet in 00 outposts :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ze vanavond maar eens even claimen op mijn 2 accounts :).
Al denk ik persoonlijk dat het niet op kan tegen een covert ops. Die stealthoptie blijft toch fijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Kan de 18e pas :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Wel een mooi bootje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Stomme vraag, maar hoe kun je achterhalen waar een toon zich bevind?
Ik weet dat er locator npc aanwezig zijn, ik kan deze alleen niet vinden.
Het gaat om Den enjen die ik zoek.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Dennis_k schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:56:
Ik zit momenteel niet ingame, maar mijn agent in Auvergne (zn naam is Lallencard.. ) is een locator, wel lvl 4 (heb je trouwens ook hoge standings voor nodig, iets van 6 of 7 dacht ik)
Hij is van Federal Intelligence Office

[ Voor 3% gewijzigd door StackMySwitchUp op 16-12-2009 13:15 ]

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SafaN-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 11:11
via eve-agents kun je de corps selecteren waarvoor je standing hebt en dan locator agents aanklikken, dan hem je die zo gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:31
Dennis_k schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:56:
Waar je jezelf bevind kan je gewoon zien tijdens het inloggen.
Volgens mij bij je character selection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Suicyder schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:28:
[...]

Waar je jezelf bevind kan je gewoon zien tijdens het inloggen.
Volgens mij bij je character selection.
Ik neem aan dat hij een *andere* toon bedoelt dan die van hem :)

Waarom mensen het "toon" noemen is trouwens altijd langs me heen gegaan.. Ik noem het liever character (zoals ook in het selectiescherm).

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Klopt, ik zoek een ander character. Denk niet dat ik in mijn trialtijd een lvl 4 agent kan bezoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
StackMySwitchUp schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:37:
[...]

Ik neem aan dat hij een *andere* toon bedoelt dan die van hem :)

Waarom mensen het "toon" noemen is trouwens altijd langs me heen gegaan.. Ik noem het liever character (zoals ook in het selectiescherm).
mja ik begrijp dat ook niet; zal wel vanuit WoW zijn overgewaaid oid, maar ik kan totaal niet plaatsen waarom het een 'toon' zou heten ipv gewoon een char.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Waarschijnlijk omdat je in WoW een 3d personage bestuurd, waar in Eve je alleen een 2d afbeelding hiervan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

@ Dennis_K

Wat is je character name? kom ik vanavond online en doe ik wel een locator voor je :)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
4g0ny:
Mijn character name is Den enjen
Zou het erg waarderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Dennis_k schreef op woensdag 16 december 2009 @ 14:16:
4g0ny:
Zou het erg waarderen!
I found Den enjen for you
From: Lallencard Agrengalier
Sent: 2009.12.16 13:54

The sleazebag is currently at Y9G-KS VI - Moon 14 - Intaki Syndicate Bureau station in the Y9G-KS system, TA-A7V constellation of Syndicate region.

With regards,
Lallencard Agrengalier.

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-04 08:43
wheez50 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:07:
Er wordt me hier teveel vergeleken met wow:

..........Al met al, appels en peren gezamelijk onder 'fruit' gecategoriseerd, zou ik zeggen dat eve technologisch 'massive'wijs veel baanbrekender is, met maar een fractie van het aantal betalende leden.
Dit zijn al geen appels en peren meer, maar eerder groenten en fruit.
Vergeet niet dat wow met honderden tot duizend omgevingen draait met elk duizenden mensen. Totaal aantal gebruikers 11 miljoen. Dat is een iets andere schaal dan de 300.000 van ccp.
Wow is goed in het management van meerdere identieke omgevingen en ccp is goed in het beheer van 1 massieve omgeving. Ook wat er aan objecten wordt gecalculeerd en gerenderd in 1 instance maakt de zaken wat makkelijker voor EVE. En vergeet ook niet dat er een andere soort input is bij warcraft tov EVE. Bij wow kan je de knoppen niet los laten, terwijl eve meer situaties heeft waarin je schip op auto vliegt en vecht.

overigens niet bedoeld als flame war, ik speel beide spellen en heb voor beide respect, puur door de aantallen die ze managen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Dennis_k schreef op woensdag 16 december 2009 @ 14:16:
4g0ny:
Zou het erg waarderen!
ik snap er nog niets van, je vraagt dus serieus of iemand voor je kan kijken waar je eigen char zich bevind? als je inlogt, als je char kan selecteren, staat die info ook gewoon in screen. hoef je dus niet helemaal in game te komen voor die info...

kost dat eigenlijk geld? zon locator?

@ rav, check onze google docs sheet :) je bent al een stuk rijker >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
WoW en EVE zijn allebei van het genre mmorpg. Je hebt karakteropbouw, marktwerking en itemisation. In meer opzichten lijken de twee spellen qua genre op elkaar dan dat ze van elkaar verschillen tovv bijvoorbeeld c&c generals of fifa soccer.
In hun genre zijn ze inderdaad verschillend. Maar zoals ik al aangaf zijn die verschillen te nuanceren. Waar jij het beheer van paralelle gelijke omgevingen als pluspunt noemt, noem ik dat gewoon goede replicatie.

Om het nu oneens te zijn met mij dat ik wow en eve verschillende stuks fruit noem, vind ik vreemd: ze lijken meer op elkaar dan op het eendje dat hier in het ijskoude water zwemt. Dat eendje is geen spel wat je via de pc met meerdere mensen op een gezamelijke server of servers speelt waarbij je je karakter/toon opbouwt met een ontwikkeling in mogelijkheden en rijkdom, door training en itemisation. Het eendje is vrij reeel in tegenstelling tot de virtuele vervoersmiddelen en onderdelen in beide spellen. En in mijn potjes counterstrike of c&c generals heb ik nog geen roleplayers mogen tegenkomen. In halo wel, maar dat bekeek ik wat meewarig. Fifa is ook zo'n spel wat je niet echt speelt om het gevoel in je 'karakter' te kruipen. Wat je in bijvoorbeeld football manager hebt is een stukje marktwerking. Hey, dat ken ik ook uit zowel eve als wow.

Hoewel in eve en wow veel gezamelijke elementen te vinden zijn, zijn deze behoorlijk verschillend uitgewerkt. Dat betekent dat beide spellen geen exacte kopie met toevallig een ander achtergrondverhaaltje zijn. Maar ontkennen dat beide spellen veel overeenkomsten hebben is licht vreemd. Al was het alleen maar om de soms heftige reactie van eve-spelers als wow genoemd wordt: als beide spellen zo verschillen, waarom zo'n heftige reactie?

Verder betaal ik voor patience geen monthly fee en is mijn tv als entertainment een stuk passiever. En naast groente, fruit, maaltijdbasis, vlees/vis, dranken en snoepgoed/toetjes ken ik niet zo heel veel categorieen voedsel. Als ik dan ga kijken naar categorieen entertainment vind ik het behoorlijk onzinnig om wow en eve in aparte categorieen te stoppen. Al moet ik eerlijk zeggen dat wow spelen in vergelijking met eve soms lijkt op het misbruiken van de plaatselijke wipkip op het kinderspeelpleintje.

Wow en eve zijn allebei een multiserveromgeving waarin vele duizenden spelenrs kunnen interacteren (ook in gevechten op leven en dood btw) in een fictieve wereld waarin karakterontwikkeling en het verkrijgen van betere items veelgehoorde doelen zijn. Waar je maandelijks een bedrag voor neertelt en internet essentieel is. Leuke extraatjes op het vlak van overeenkomsten zijn de interne markt en het formeren van interne groepen (corps/guilds). Nu je zo adamant eve en wow tot vrij extreme verschillende entiteiten benoemt, moet eik eerlijk zeggen dat als ik objectief zou kijken, wow en eve een pot nat zijn. En dat er citrusvruchten zijn die binnen de categorie fruit meer van elkaar verschillen dan wow en eve binnen de entertainment subcategorie computerspellen met monthly fee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
wheez50 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:52:
heel verhaal over eendjes en verschillende types fruit
Goed verhaal, maar ik mis je doel hiermee volledig? omdat het beiden MMORPGs zijn ze dus relatief gelijk?
dat is het zelfde zeggen als een Haai en een Eendje zijn ook gelijk, ze hebben immers beiden en hart...

en buiten het feit dat je verhaal niet echt ergens op slaat.

wat wil je hier mee aantonen? WTF is your point ? 8)7 (nofi...) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
ok tl;dr: Als je eve en wow ziet als twee verschillende zaken, zelfs zo verschillend dat je ze voorbij appels en peren geen fruit wil noemen, ben je dom <punt>.

Als je op drie manieren vraagt wat de bedoeling is van een lange post kan je beter om een tl;dr-versie vragen<punt>

Jip en janneke genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
wheez50 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:00:
ok tl;dr: Als je eve en wow ziet als twee verschillende zaken, zelfs zo verschillend dat je ze voorbij appels en peren geen fruit wil noemen, ben je dom <punt>.

Als je op drie manieren vraagt wat de bedoeling is van een lange post kan je beter om een tl;dr-versie vragen<punt>

Jip en janneke genoeg?
Blijkbaar ben ik dom dan want ik snap nog niet waar je op doelt. Snap je vergelijking wel, maar wat wil je er mee zeggen echt???

Wel grappig overigens dat je zo snel iemand in het hokje dom propt. wat jij wil hoor, mag je best denken. Weet wel beter :)

Ik ga iig maar stoppen met mn hbo studie.... kan nooit goed gaan als ik wheez moet geloven |:(

edit: overigens snapt ik nog wat niet (dom he... O-) ) wat bedoel je nou met 'kan je maar beter om een tl;dr versie vragen' tl;dr is in mijn idee nog altijd 'too long; didnt read', niet 'verkorte; wel duidelijke post' 8)7

edit2: het is toch volledig subjectief jouw hele gedachten gang he. Aangezien pacman en eve in iemand anders zn ogen ook appels en peren is (blijft een pc game....) Zelfs al zegt iemand dat excel en eve practisch het zelfde zijn omdat het beiden om een computer werkt kan je moeilijk zeggen dat ze ongelijk hebben. Jouw mening is anders dan die van andere mensen... dus je hele tl;dr (nu wel gebruikt waar het klopt) verhaal is puur uit jouw ogen gezien natuurlijk correct maar meer dan dat ook niet. (als ik iets doms zeg moet je het maar zeggen, leer ik ook nog es wat nuttigs O+ )

[ Voor 34% gewijzigd door Wabs op 16-12-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Dus jij vindt eve en wow meer verschillend dan de spreekwoordelijke appels en peren?

En om offtopic verder te gaan op je persoonlijke relaas: Ik heb nooit een grotere verzameling domme blondjes (evt andere haarkleur) gezien dan een eerstejaars collegezaal recht of psychologie. Dus ga gerust door met je studie. Domheid is voor mij het ongebruikt laten van capaciteiten die je wel hebt.

Om daar filosofisch op verder te stellen: hoe intelligenter je bent, hoe makkelijker het is om dom te zijn?

Maar om weer een andere versie te geven:

EVE, WoW en wipkipgebruik: welke van deze drie is duidelijk anders dan de andere twee?
EVE, WoW en offtopic filosofische discussies: Als je twee van de vorige tot een categorie zou bestempelen, welk van deze drie zou buiten deze categorie vallen?

terug-edit: basis van tl;dr's is vooral dat teveel nuances gezocht worden waar de hoofdzaken ondergesneeuwd worden in een te grote brij letters. Dan is een korte samenvatting soms een behoorlijk gebrek aan broodnodige nuance.

[ Voor 12% gewijzigd door wheez50 op 16-12-2009 16:15 . Reden: editantwoord-op-edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Moet je ook iets verder kijken dan 1e 2 weken van een studie. Als ze er nog zitten na 4 jaar (en dan wel de 4e jaars vakken volgen) kunnen ze er nog zo dom uit zien maar zijn ze het waarschijnlijk toch niet.
maar vond het wel een goede onderbouwen van het feit dat ik dom ben hoor _/-\o_

jeej edit discussie:
neemt neit weg dat tl;dr een afkorting is die staat voor 'too long; didn't read' en je het totaal verkeerd gebruikte |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Wabs op 16-12-2009 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
hmm. Misschien. Misschien zijn mensen die tl;dr zeggen ook gewoon de weg kwijt.

edit: en uit ervaring weet ik dat 4 jaar studie met sommigen een uitblinken in hun vakgebied betekent, waarbij al het andere aan mogelijke interesses echt is weggestreept. Dus zou ik zeggen: na vier jaar zijn sommige van de genoemde blondjes (ongeacht haarkleur of geslacht trouwens) nog 'dommer' :P

edit2: excel en eve: wow - da's een leuke. Al zie ik excel gelijk als speciale database. Dan zijn excel en eve idd beiden zeer vergelijkbaar. Ze worden alleen wel meestal om totaal verschillende redenen gebruikt :+

De vergelijking excel en eve is niet zo heel gek trouwens: we hadden het ooit over het verschil tussen wow en eve en de fysieke it-structuur en interne marktwerking kwamen daarbij beiden duidelijk aan bod :)

edit3: ik gebruikte tl;dr om een zeer korte (en ook zeer ongenuanceerde) samenvatting van een grote lap tekst te geven. Mis ik nu iets?

[ Voor 108% gewijzigd door wheez50 op 16-12-2009 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
http://eve.hidden-agenda.co.uk/agent.php? voor agents gebruik k die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Die externe websites moet je wel vaak met een korreltje zout nemen hoor, soms is het nog data van trinity of daarvoor :/

@ flamewar hierboven, ook al gaat het om eve, dit is redelijk offtopic.. als jullie een discussie hebben die alleen maar over eve/appels en wow/peren gaat, doe het dan in een PM :/

@ Wabs
locator agents kosten geld (varieert tussen 100 en 200k) en ik gok dat hij ofwel een andere toon probeert te vinden, danwel een toon heeft die hij niet kan inloggen omdat zn payment nog niet door is.. dit zijn hele legitieme redenen om uit te vissen waar ze zijn..
Nu ben ik wel benieuwd waarom hij dit wilde weten :)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Klopt, ik ben 10 maanden geleden gestopt met mijn toon.
Wilde weten waar hij is zodat ik kan kijken of doorstarten gaat. En dat gaat. Bedankt 4g0ny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemokar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06-2024
[quote]StackMySwitchUp schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:10:
[...]

@ flamewar hierboven, ook al gaat het om eve, dit is redelijk offtopic.. als jullie een discussie hebben die alleen maar over eve/appels en wow/peren gaat, doe het dan in een PM :/
[b]

Hier ben ik het zeer mee eens.

ik wordt bijzonder moe van het plaatsen van een mening die daarmee dan dus de waarheid is zonder dat deze mening op een fatsoenlijke manier onderbouwd wordt, dit zelfde geld dan trouwens ook voor het antwoord...... het zal wel de tijd zijn waar we in leven, iedereen heeft een mening en als je het er niet mee eens bent dan slaan we je hersens in.

zo dat was mij oftopic bijdrage.

Nu even ontopic, wat is er aan de hand met de plex prijzen. De prijzen zitten nu tussen de 268 en 275 in jita (vandaag) en het volume neemt, nauwelijks af. Een enkele dip in het volume daargelaten. Heeft iemand een idee waar dit door zou kunnen komen? Kan me niet voorstellen dat CCP de plex prijzen ongehinderd door zal laten zakken.

Tweede waar ik toch wel heel benieuwd naar ben is waar Dust 514 is gebleven...

[ Voor 3% gewijzigd door chemokar op 16-12-2009 21:43 . Reden: minder belangrijke deel wat minder goed leesbaar gemaakt :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Waarom niet? Afaik is Iedere plex in game ooit gekocht met echt geld, hoe meer er verhandeld worden hoe meer geld CCP binnenkrijgt :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
pff, een serverclustertje onderhouden voor een max van 5000 man is een peuneschil in vergelijking met een cluster voor 55k+ en stijgend. Wow en eve zijn wel degelijk heel verschillend, net als appels en peren. Genoeg daarover.

De patch heeft zijn ding wel gedaan hehe, EVE start weer aardig normaal op hier, geen vertraging bij het inladen \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Een livestream van mijn client:
http://www.xfire.com/live_video/bartbrinkman/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Group je missiles, dan heb je veel minder last van defenders van npcs :)

En een infastructure hub gaat niet in je raven passen :P

[ Voor 29% gewijzigd door Sissors op 16-12-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Haha, fantastisch commentaar. iHubs passen niet in jumpfreighters, heb ik zojuist vernomen. En die dingen niet groupen scheelt op de lange termijn een paar honderd (gemiste) raketten per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sgreehder schreef op woensdag 16 december 2009 @ 22:12:
Haha, fantastisch commentaar. iHubs passen niet in jumpfreighters, heb ik zojuist vernomen. En die dingen niet groupen scheelt op de lange termijn een paar honderd (gemiste) raketten per dag.
Je zou maar 500.000isk extra kwijt zijn :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Dát, en het ziet er retestrak uit.

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 16:32

-ko-

Leidend Voorwerp

Bijna mn eerste station container vol ore. :D Morgen of vrijdag maar een de director aan haar broek trekken of ze wil vervoeren, zodat het gerefined kan worden en verkocht.

Tevens 25M startkapitaal voor een altje verdiend. :) Wat is nou de goedkoopste manier om die te financieren, zonder dat je je helemaal kapot grind voor ISK?

[ Voor 18% gewijzigd door -ko- op 17-12-2009 00:58 ]

Wa Doede Nou

• wvdveer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 16:41
Ligt eraan wat je onder financieren verstaat? Extra accountkosten betalen met plex of alleen de skills+schepen?

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

-ko- schreef op donderdag 17 december 2009 @ 00:56:
Bijna mn eerste station container vol ore. :D Morgen of vrijdag maar een de director aan haar broek trekken of ze wil vervoeren, zodat het gerefined kan worden en verkocht.

Tevens 25M startkapitaal voor een altje verdiend. :) Wat is nou de goedkoopste manier om die te financieren, zonder dat je je helemaal kapot grind voor ISK?
Missions, plexes, moon mining, handelen, transport, contracts, ratting
Alles gecombineerd, geen grinden, gewoon maximaal gebruik maken van het moneymaking systeem in eve :)

Ik bouw rare dingen.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:49

rapture

Zelfs daar netwerken?

Anderhalf uur met mijn raven door L4 WC guristas/serpentis vliegen voor ongeveer 25m aan bounties en er is nog 20m aan loot/salvage. Het salvagen neemt ook een uurtje en het verkopen gebeurt per badgerlading achteraf. Het moet nog sneller kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door rapture op 17-12-2009 08:30 ]

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

rapture schreef op donderdag 17 december 2009 @ 08:29:
Anderhalf uur met mijn raven door L4 WC guristas/serpentis vliegen voor ongeveer 25m aan bounties en er is nog 20m aan loot/salvage. Het salvagen neemt ook een uurtje en het verkopen gebeurt per badgerlading achteraf. Het moet nog sneller kunnen.
Best practice is in mijn optiek met 1 account een goed getankte navy mega met range setup
Met 2 accounts een tank domi met sentries en een gank fitted navy mega

40 minuten WC4 (zonder overseer)
Tijdens het salvagen opletten dat ie komt, ben je met een uurtje klaar (als de overseer op tijd spawnt)

Ik bouw rare dingen.

• wvdveer
Als je echt isk wilt verdienen zul je toch richting een wormhole moeten gaan. Je kan zo'n 90mil isk/uur binnen trekken als je een C320 wolkje tegenkomt. Als dat er niet is kan je altijd nog C50/Ark minen voor een leuk bedrag per uur. ;)

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

wvdveer schreef op donderdag 17 december 2009 @ 08:46:
Als je echt isk wilt verdienen zul je toch richting een wormhole moeten gaan. Je kan zo'n 90mil isk/uur binnen trekken als je een C320 wolkje tegenkomt. Als dat er niet is kan je altijd nog C50/Ark minen voor een leuk bedrag per uur. ;)
Maar dat is high risk, dan moet je ook met de consequenties kunnen leven als je een rigged schip kwijtraakt :)

Ik bouw rare dingen.

• chemokar
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 16 december 2009 @ 21:50:
Waarom niet? Afaik is Iedere plex in game ooit gekocht met echt geld, hoe meer er verhandeld worden hoe meer geld CCP binnenkrijgt :)
Inderdaad denkfout van mij, maar dan zou het volume toch af moeten nemen met de dalende prijzen zou je denken.

...krijgen we weer snowball launchers....??

[ Voor 6% gewijzigd door chemokar op 17-12-2009 09:13 ]

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 01:24
chemokar schreef op donderdag 17 december 2009 @ 09:01:
[...]

Inderdaad denkfout van mij, maar dan zou het volume toch af moeten nemen met de dalende prijzen zou je denken.

...krijgen we weer snowball launchers....??
nee een mooi explorer scheepje :P kijk ff een bladzijde terug in de topic dan zie je wat info en foto's

Iseci

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Lange tijd terug (misschien al wel een jaar) al eens een trial genomen op EVE, maar het was me allemaal iets te overweldigend. Zelfs na het volgen van de tutorial was het mij nog niet echt duidelijk wat nou de volgende stappen moesten zijn. Na een tijdje raakte ik de interesse kwijt (nog binnen mijn 14 dagen trial!), en spel niet meer opgestart.

Nu via Steam opnieuw een trial genomen, en ik heb het idee dat het tutorial systeem wat is aangepast. Het kan er natuurlijk door komen dat ik het al eens eerder heb gespeeld, en het daardoor wat duidelijker is allemaal, maar bijvoorbeeld die "career advancement" zat er naar mijn idee eerst nog niet in.

Hoe dan ook: het voelt allemaal wat logischer aan, wat duidelijker, en ik heb meer het gevoel dat ik een beetje door heb wat er allemaal gebeurt. Eens afwachten hoe mijn trial me nu bevalt.

• Dutch2007
er zijn idd enkele dingen aangepast. qua tutorial

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
Ik ga vanavond ook maar weer eens een account aanmaken. Ik heb dezelfde situatie als rob1n. 2 jaar geleden eens een keer begonnen. Veel te groot en te vaag van opzet en na de tutorials de intresse gelijk verloren. Nu, ( met Star Trek Online in aantocht ) toch maar eens kijken wat ik op m'n vrije avonden kan doen. Beetje een paar uren minen met 1 oog op mn schip en de andere op de laptop om een beetje te chatten kllinkt mij wel prima om mee te beginnen.

• wvdveer
Peekster schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:27:
Ik ga vanavond ook maar weer eens een account aanmaken. Ik heb dezelfde situatie als rob1n. 2 jaar geleden eens een keer begonnen. Veel te groot en te vaag van opzet en na de tutorials de intresse gelijk verloren. Nu, ( met Star Trek Online in aantocht ) toch maar eens kijken wat ik op m'n vrije avonden kan doen. Beetje een paar uren minen met 1 oog op mn schip en de andere op de laptop om een beetje te chatten kllinkt mij wel prima om mee te beginnen.
Dat is nou juist waarom een hoop mensen eve spelen. ;) Direct een leuke corp treffen helpt een hoop qua speelplezier in de eerste paar weken.. Toen ik laatst opnieuw begon met een ander character moest ik echt wel ff doorbijten om er weer in te komen en een leuke corp te vinden. Daarna was ik weer hooked. :P

• Peekster
Ik lees er nu veel over en het begint ontzettend te kriebelen. Ik heb het idee dat Eve veel beter casual te spelen is tov WoW ( wat ik ook heb gespeeld ). Ben echt een casual speler "Mining" my own business and doen wat ik leuk vind. Als daar iemand in mee wil doen prima. Hoe meer zielen.....
Komt misschien omdat je bij Eve skills kan trainen terwijl je niet online bent en het geen leveling systeem kent op basis van exp. Je kan je ( voor zover ik het kan lezen ) echt richten op minen of soldaat spelen etc.

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Peekster schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:44:
Ik lees er nu veel over en het begint ontzettend te kriebelen. Ik heb het idee dat Eve veel beter casual te spelen is tov WoW ( wat ik ook heb gespeeld ). Ben echt een casual speler "Mining" my own business and doen wat ik leuk vind. Als daar iemand in mee wil doen prima. Hoe meer zielen.....
Komt misschien omdat je bij Eve skills kan trainen terwijl je niet online bent en het geen leveling systeem kent op basis van exp. Je kan je ( voor zover ik het kan lezen ) echt richten op minen of soldaat spelen etc.
Klopt als een bus, je kunt bijv 2 chars gebruiken, 1 om te minen en 1 om de ore weg te voeren.
Ook kun je je specialiseren op een bepaald type aanvalsstrategie, er is nooit een "beste" manier om iets te doen.
Dit zijn de dingen die eve voor mij zo leuk maken!

Ik bouw rare dingen.

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Peekster schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:44:
Dit is zeker wat mij bevalt aan EVE tov andere MMO's. Het feit dat je niet uren per week hoeft te spelen om verder te komen. Alleen je inkomsten moet je voor werken. Hiervoor is AFK mining natuurlijk fijn :)

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 02:53
Vet, ben nu dit hier vanuit Tokyo aan het bekijken haha.

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 17:41
Ej vraagje!

Loont et de moeite om een neural remap te doen om zo mn trainings tijd de verbetere of zijn de standaard instelling daar goed genoeg voor?

En daarbij heeft iemand nog een leuke corp voor me om te joine? :)

En bedankt voor de goede tips in de startpost!!!

Steam

• Sgreehder
EVE is gestorven...

Nee, valt wel mee. Foutje in de markt (SQL server), herstart.

Neural remaps zijn met name geschikt om je toon wat meer te richten op wat je interesseert; memory/intelligence voor industry, perception/willpower voor combat, charisma/willpower voor trade, etc. Voorbeeldje; ik wil een toon volledig trainen voor het vliegen van een Orca; dus, eerste remap memory/intelligence op vol voor de primaire learning skills en wat andere dingetjes (Industry V bijvoorbeeld). Daarna remappen naar perception & charisma, secondary learning skils naar 3, en daarna mining foreman V, mining barge V; met slim gebruik van de remaps kost trainen voor een Orca slechts een maandje.

Ik heb met m'n eerste poppetje simpelweg gespreid en daarmee alles in EVE wel redelijk snel kunnen proberen. Retrievertje, Raventje, POSje, etc. etc. Nu had ik een specifieke remap naar memory/intelligence, maar blijkt dat ik toch meer skills aan het trainen ben voor die Raven, perception/willpower. Damn. Aan de andere kant verdubbeld m'n productie ongeveer per week, en er staat nog heel wat open onder Industry.

• Faquarl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-07 13:10
Ik zou niet remappen tenzij je een 6 month plan hebt, laat vervolgens evemon optimalisatie uitrekenen. Goed voorbeeld is als je voor capital ships gaat trainen, dat is vooral will/perc en meestal goed voor een half jaar aan skills

• Sissors
  • Niet online
Een nieuwe speler heeft 2 remaps, dus als je er 2 hebt is het wel nuttig er ééntje snel te gebruiken voor goede attributes voor bepaalde skills.

Als je er nog maar 1 hebt alleen doen als je weet welke richting je wilt. Als je combat wilt doen maakt het geen drol uit welke schepen precies, gewoon ongeveer wat je wilt in evemon gooien en hem laten optimaliseren. Daar heb ik toen zelf de extremen uit gehaald zodat ik wat andere dingen ook redelijk kan doen, en daarnaar geremapped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 16:32

-ko-

Leidend Voorwerp

StackMySwitchUp schreef op donderdag 17 december 2009 @ 07:48:
[...]

Missions, plexes, moon mining, handelen, transport, contracts, ratting
Alles gecombineerd, geen grinden, gewoon maximaal gebruik maken van het moneymaking systeem in eve :)
Thanks voor het antwoord. Ik bedoelde zeg maar met 'echt' geld bij een of andere webshop. Heb een shop gevonden waar je 30 euro voor 60 dagen spelen betaald, dat is ongeveer de normale prijs geloof ik.

Heb helaas geen Creditcard en het is dus moeilijk profiteren van de lage dollar. iDeal is de meest gewenste optie.

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 22:41

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Kzou zeggen maak een PayPal aan, kun je direct koppelen aan je bankrekening en veel sites ondersteunen paypal :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

-ko- schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 01:43:
[...]

Thanks voor het antwoord. Ik bedoelde zeg maar met 'echt' geld bij een of andere webshop. Heb een shop gevonden waar je 30 euro voor 60 dagen spelen betaald, dat is ongeveer de normale prijs geloof ik.

Heb helaas geen Creditcard en het is dus moeilijk profiteren van de lage dollar. iDeal is de meest gewenste optie.
ShatteredCrystal vraagt 35 dollar voor 60 dagen (is gesponsorde eve online partner)
Omgerekend met PayPal ongeveer 24 euro :)
Paypal is super wanneer het is geverifieerd trouwens, net zo snel als iDeal

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
gamecards.nu ofzoiets heeft ook wel goede prijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemokar
De_Bastaard schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 08:17:
gamecards.nu ofzoiets heeft ook wel goede prijzen :)
hmm, als je betaald in dollars kom je op omgerekend net iets meer dan 24 euro, scheelt toch weer 5 euro per 60 dagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

@Peekster, en de keuze is nog veel uitgebreider.

Om je PLEX (ingame te kopen (speeltijd voor ingame geld / ISK) wil je je skilltree zo optimaal mogelijk maken.
Van de keuzes die jij noemt splits ik er eentje uit. De andere keuzes die er zijn of die je noemt (missies) mogen anderen doen :P

Mining;
Nadat je je mining skills dusdanig hebt verbeterd dat je van een Osprey richting een Exhumer bent gegaan (Hulk of Mack), kun je een paar dingen doen om je inkomsten te verbeteren.

Ik ga uit van 1 account waarbij het refinen en boosten door je corpies word gedaan en er een corp/alliance POS (Player Owned Station is). Anders ben je echt maanden verder met trainen.

Zoek een gemiddelde BPO (blueprint origineel) al dan niet geresearched op snelheid van productie (PE) en/of efficient gebruik van materialen (ME). BPO Calculator. Zorg dat het te produceren product genoeg verkocht/gekocht word. Bijvoorbeeld iets simpels als Mining Drones.

Maak met je geminde minerals dit product en verscheep het product naar de tradehub ipv de mineralen. Wees niet hebberig, pak je paar procent meer dan kun je gerust tevreden zijn en concentreren op de volgende stap.

Zodra je BPO uitgeresearched is, trek je copietjes en begint te lezen over invention. Dit kost wel een paar centen om te beginnen (je moet datacores kopen) maar tegen die tijd weet je ook hoeveel geld je binnenkrijgt.

Om datacores makkelijk te krijgen, kun je bij bijvoorbeeld Lai Dai missies doen. Die hebben research agents die je punten geven waarmee je gratis cores kunt aankopen bij hun. Leuke is dat je dan een sidetrack hebt in je spel als je wilt afwisselen, of een aansluiting om met andere missies te doen of zelfs passief standing te tanken (anderen doen missies terwijl jij bezigt bent met minen en samen de inkomsten deelt). Dat laatste scheelt je weer flink veel trainen en is dus het beste te doen in een groep die veel samen doet.

Met de BPC's (blueprint kopietjes) die je getrokken hebt kun je dan gaan proberen T2 Mining Drones te maken.

Minerals die je tekort komt koop je gewoon in de tradehub.

Excel sheetje erbij en voila, je bent van Miner naar Producer naar Inventor gegaan.

En omdat je veel op de markt gooit, zou ik zeker ook eens een blik werpen op Trade skills die je kosten omlaag kunnen brengen, wat trouwens ook weer ondervangen kan worden door afspraken te maken voor inkoop in je eigen groep.

Een goede groep levert je de volgende financiele voordelen op;
+xxx% mining fleet boost
+ betere protectie tegen canflippers door samen bezig te zijn dus lagere onkosten
-5% refining waste, heb je niet, want binnen de groep refinen mensen voor je.
-5% belasting / tax
-x% trade belasting/kosten
pfft, zal vast wel meer zijn wat ik nu vergeet, maar tis tijd voor koffie _/-\o_

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Klinkt inderdaad goed. Gister heb ik de client geinstalleerd en ben begonnen met de tutorials. Ben nu nog bezig met de mining tutorial missions. Ik heb je verhaal even gekopieerd en zal het zeker bewaren, maar het is iets voor wat later.

Het spelen ging me in ieder geval een stuk beter af dan een paar jaar terug. Kan me herinneren dat er toen nog over het plannen van een route werd gerept in de tutorial. Nu niet meer het geval. Waypoint zetten. Auto pilot aan en gaan. Ook lekker dat je je bestemming gewoon uit je missie tekst kan pakken en in kan stellen.

Ik zie dat de drempel zeker lager is geworden. Het blijft een uitdaging maar het is er zeker leuker op geworden.

Ik ga wel even mn driver van mn geluidskaart updaten want het geluid blijft hangen in een loopje van 1,5 seconde. Misschien ligt het aan een instelling kan ook nog.
Kan verder wel merken dat mn pc 7 jaar oud is. Misschien toch sneller dan ik dacht een nieuwe bouwen. Naja even de BBG van 1 januari afwachten en dan maar eens zien. Keuzes, gedachten, keuzes, gedachten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:29
Hmm, corp op sterven na dood nu, jammer maar helaas..
Eens kijken welke corp past bij mijn spelbeleving :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
ik betaal eve altijd per half jaar via credit card direct bij eve-online site (nu automatisch dus).

remap kan toch 1 keer per jaar? (behalve voro beginners). Dan is het toch nuttiger om eerst een plan van een jaar op te stellen voor je een remap doet? Ik weet wel dat als je goed gespeced bent je meer dan 25m per maand aan sp binnen kan slepen. (alle learning skils wel op 5 en +5 implants? toch Rav??).

overigens is productie idd wel leuk maar voor je dat koed kan ben je ook al een heeeel eind verder met SP, zeker als je ook gaat inventen etc etc. 5 agents op lvl 4 die je RP geven voor datacores is ook best wel wat grinden (wel een aanrader, veel extra isk).

Snelste manier om geld te maken is handelen, je hebt alleen wel wat iskies nodig om hier mee te beginnen. Heb iig zelf net in 1 maand (dominion speculations) van 3b meer dan 10b gemaakt >:) wenig moeite, ik pvp gewoon lekker verder, trade altje in jita en klaar is kees.

overigens is grof geld verdienen idd een stuk makkelijker als je met een goede corp in een WH leeft. Veel high end ores, veel gas dat vrij veel waard is. Class 3 anomalys kan je solo doen, levert je 120m per uur op in een t3 bootje. Class 5/6 met een groep RR BS werkt ook wel goed, is gezellig en levert ook prims isks op :) logistiek van een WH corp is alleen niet al te simple O-) maar wel de moeite waard _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Looney11 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:54:
Hmm, corp op sterven na dood nu, jammer maar helaas..
Eens kijken welke corp past bij mijn spelbeleving :)
Kom bij ons :-)
Of anders ga je bij Joost, die zit ook goed daar in Tri, samen met Shevan :)
Volgens mij wilt TweeB ook nog een andere corp zoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Wat zoek je uberhaupt in een corp en wat wil je in eve doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07
remap kan toch 1 keer per jaar? (behalve voro beginners). Dan is het toch nuttiger om eerst een plan van een jaar op te stellen voor je een remap doet? Ik weet wel dat als je goed gespeced bent je meer dan 25m per maandjaar aan sp binnen kan slepen. (alle learning skils wel op 5 en +5 implants? toch Rav??).
Even postje gefixed. Zo niet, mag je me vertellen hoe je dit voor elkaar denkt te kunnen krijgen :P

Ik heb in EVEMon een plannetje gemaakt van anderhalf/twee jaar. Attributen geoptimalisseerd. Alle skills die volgens het plan na remappen langer gaan duren heb ik naar voren geschoven en het remappen doe ik dus zodra ik al die skills achter de rug heb.

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

JJJ

Ik ben zelf ook nog op zoek naar een andere corp. Ik zoek een corp die aan 0.0 warfare doet. Er is alleen 1 probleempje, ik ben niet in staat om ventrilo of eve voice te gebruiken. Het zou daarom fijn zijn als er in de corp ook iemand is die orders kan relayen naar chat.

Mijn char heeft overigens ~32 mil SP en is vooral pvp specced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
MisterMichel schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 10:35:
[...]

Even postje gefixed. Zo niet, mag je me vertellen hoe je dit voor elkaar denkt te kunnen krijgen :P

Ik heb in EVEMon een plannetje gemaakt van anderhalf/twee jaar. Attributen geoptimalisseerd. Alle skills die volgens het plan na remappen langer gaan duren heb ik naar voren geschoven en het remappen doe ik dus zodra ik al die skills achter de rug heb.
ehhm, ja, idd per jaar. heb het ook maar van Ravenger gehoord, niet zelf nog gezien. Weet wel dat het vroeger 10m per jaar was, later 15m en nu dus al 25m, flink verschil wel >:) (anders zouden de 2003 spelers nu ook al 170m sp hebben.) meeste zitten volgesn mij rond de 110m nu. met een paar uitzonderingen op 150m daargelaten natuurlijk. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
mwa 2mln per maand, 24 per jaar doe ik nu :) Dat is wel ongeveer de max met +5s en learnings gemaximaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
yared, Excel? EVE-MEEP!

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_zU9HUGmoPWU/SuMkpDwuc5I/AAAAAAAAAB8/x2CRh89-nhQ/s1280/eve-meep.png

http://sites.google.com/site/evemeep/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
mja maar ik zie al meteen waarom evemeep niet echt reliable gaat zijn, want hij haalt zijn info bij eve-central oa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SafaN-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 11:11
JJJ schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:16:
Ik ben zelf ook nog op zoek naar een andere corp. Ik zoek een corp die aan 0.0 warfare doet. Er is alleen 1 probleempje, ik ben niet in staat om ventrilo of eve voice te gebruiken. Het zou daarom fijn zijn als er in de corp ook iemand is die orders kan relayen naar chat.

Mijn char heeft overigens ~32 mil SP en is vooral pvp specced.
Ik vrees ervoor. Alle 0.0 fleets gebruiken voice comms. Er gaat veel te veel tijd verloren met uittypen.

Wat is precies het probleem? is het een technical issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:49

rapture

Zelfs daar netwerken?

Meest onstabiel stukje software. Het is al een wonder als de informatie van 3 characters ingeladen kan worden. Dan nog ermee proberen werken zonder dat het crasht.
yared schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:37:
Een goede groep levert je de volgende financiele voordelen op;
+xxx% mining fleet boost
+ betere protectie tegen canflippers door samen bezig te zijn dus lagere onkosten
-5% refining waste, heb je niet, want binnen de groep refinen mensen voor je.
-5% belasting / tax
-x% trade belasting/kosten
pfft, zal vast wel meer zijn wat ik nu vergeet, maar tis tijd voor koffie _/-\o_
Logistiek (orca regelt het haulen, in 0.0 hangt een roqual in een pos het boeltje te compressen, andere spelers brengen het naar de markt en zorgen ervoor dat ze optimale prijs eruit halen,... ), betere mining lokaties, pve spelers die voorbij vliegen om de sleepers van de roids te schoppen,...

Het feit dat je de mining lasers non-stop kan laten cyclen op goede roids zorgt ervoor dat je bv tienvoud van veldspar-isk aan het maken bent, de corp vraagt 50% tax om de kosten te dekken zodat je nog altijd op bv vijfvoud of een ander lucratieve voordeelpositie zit.
StackMySwitchUp schreef op donderdag 17 december 2009 @ 08:35:
Best practice is in mijn optiek met 1 account een goed getankte navy mega met range setup
Met 2 accounts een tank domi met sentries en een gank fitted navy mega

40 minuten WC4 (zonder overseer)
Tijdens het salvagen opletten dat ie komt, ben je met een uurtje klaar (als de overseer op tijd spawnt)
Met een solo account balans tussen anti-cruiser en anti-BS vuurkracht zoeken. Een nighthawk doet met tech1 missiles volle damage op cruisers en tech2 fury scourge doet meer op BS dan mijn raven.

Volgende stap is tech2 cruise voor een raven die naar tech2 fury cruise kan grijpen voor meer anti-BS. Golem komt erachter, maar dat is langere termijn.
wvdveer schreef op donderdag 17 december 2009 @ 08:46:
Al eens gedaan met 9 ravens (in C2 gespreid over 3 plex'en tegelijkertijd) en enkele bill in een avond binnentrekken met salvaging bottleneck, maar dan komt de tax en verdeling langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
imo is een class 1 en class 2 WH niet de moeite... begint lucratief te worden bij clss 3 (solo, of met 2 man) class 4 (in groepjes van 2-4 mensen) class 5 met 5+ RR BS, class 6 met 8+ RR BS

class 2 vind ik risico tov winst te klein (veel HS uitgangen in C2 wormholes, dus kans dat je gescand wordt is veel groter).

must is een wormhole is elke minuut of 2 op de directional scan drukken om probes te spotten.... zonder dat gaat het je veel geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravenger schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 13:19:
[...]

mja maar ik zie al meteen waarom evemeep niet echt reliable gaat zijn, want hij haalt zijn info bij eve-central oa.
Waarom is dat dan niet "reliable" ?
Alleen omdat eve central niet real time is maakt het niet onbetrouwbaar.

Jammer alleen dat eve meep bij alles waar hij wat moet weergeven een error melding geeft. (win7 ultimate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:44:
[...]

Waarom is dat dan niet "reliable" ?
Alleen omdat eve central niet real time is maakt het niet onbetrouwbaar.

Jammer alleen dat eve meep bij alles waar hij wat moet weergeven een error melding geeft. (win7 ultimate)
omdat het ook mogelijk is om data te uploaden die niet klopt. niet dat dit veel zou gebeuren, maar het is niet nuttig. + ik vind niet real time niet handig bij markt prijzen. Kijk maar bij technetium ofzo. prijzen dienu op eve-central staan kloppen al lang niet meer met de actuele prijzen dus heb je er niet heel veel aan. :X
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.