[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 18: Dominion Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 45.149 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

Wabs het perfecte station kiezen met optimale buy-range al dan niet met low-sec erin, is een kunst/vak apart.

Welke bootjes kun je eigenlijk met meerdere personen besturen of delen toewijzen aan andere pilots?
Rpol schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:36:
Weer eens van plan om eve te spelen. Wil met mijn oude account verder gaan, ben alleen mijn username vergeten :S Heb een petition ingediend, maar dat gaat weer dagen duren natuurlijk.. weet iemand hier misschien hoe ik snel achter mijn username kan komen? Ik weet nog wel het e-mail adres waar ik mee geregistreerd ben.
Zoek eens in t.net op je char, misschien heb je ooit in een oud-eve topic replied.
De_Bastaard schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:05:
Besides, de EVE economie draait op spulletjes die uit 0.0 komen :P
niet bij mij... noem eens wat waar ik niet zonder kan dat uit 0.0 komt?
De_Bastaard schreef op woensdag 09 december 2009 @ 08:17:
Nou de personen die vóór de patch een voorraadje rapiers aan hebben gelegd, zijn toch nu wel stinkend rijk 8)7 !
Afaik waren ze rond de 100-110, en zitten ze nu op 140 :X
en niet alleen bombers :D
Dominion is de eerste patch waar ik niet op heb ingezet en toch maken mijn aankopen van na de eerste tipjes die paar maanden terug weder opgelicht, goede winsten :)

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
yared schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:23:

[...]
niet bij mij... noem eens wat waar ik niet zonder kan dat uit 0.0 komt?
Alle t2 items???? komt allemaal uit moon goo uiteindelijk. t2 schepen ook, deadspace en officer bende natuurlijk ook. maar vooral t2 meuk dus. ;)

ooh en natuurlijk ook alle rare ores = high end minerals. (zydrine / megacyte / merxocit) die je ook nodig hebt in de productie van t1 schepen en modules

[ Voor 17% gewijzigd door Wabs op 09-12-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:13
Wabs schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:39:
straks hebben we in een gebied van 40 jumps om jita heen overal stapeltjes liggen! :P
yared schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:23:
Wabs het perfecte station kiezen met optimale buy-range al dan niet met low-sec erin, is een kunst/vak apart.
Wordt dat niet gelimiteerd op regio dan? Al die skills roepen "level 5: entire region", terwijl je met level 4 vaak al meer jumps ver kunt dan een regio groot is? Of zijn er daadwerkelijk regio's met (meer dan?) 40 jumps?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Nee, Jita heeft ruwweg al zo'n 3 - 4 regio's nabij, dus 40 stapeltjes vereist dat je alle kanten op moeten springen om ladingen orders in de gaten te houden/wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Net maar eens serieus wat anomalies gedaan. In een systeem met lvl 5 anomaly upgrade zijn van de 20 anomalies er ongeveer 3 nuttig, dat zijn de sansha sanctum en havens. Hiermee verdien je zon 10M per 20 minuten in normale BS (heb weinig behoefte om faction bs or marauder te gebruiken in drukke regio also providence), dus dat is redelijk. Dan heb je nog een paar anoms met BS spawns die gewoon zwaar bagger zijn, en waar je paar miljoen per 20 minuten mee verdient. En dan heb je de rest nog, het merendeel van de anomalies die spawnt hebben nog geen eens BS spawns, en dat is dan 0.0. Het is leuk dat zo ook nieuwe spelers in 0.0 geld kunnen verdienen, maar daar hebben we niet meer dan 10 anomalies per systeem voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net begonnen, heb al wat learning skills en salvage skills.
Binnenkort mee salvagen en wat geld verdienen, iemand verder nog wat (beginner) tips?

Ik merk wel dat het een heleboel lezen is met EVE.
Gelukkig zijn er een heleboel tutorials en de ingamebrowser met evewiki maken het gelukkig een stuk makkelijker om het spel een beetje door te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Ja, de career agents (F12, onderaan venstertje) zijn een aanrader; zijn ook weer helemaal vernieuwd. Gewoon alle tutorials een keertje doorlopen, je krijgt altijd wel wat spulletjes en een aardig startkapitaaltje om de Epic Arc door te lopen. Ik ga in elk geval wel weer eventjes de nieuwe tutorials doorlopen; zo is er nu eentje waar je sowieso wordt uitgeschakeld, dat moet natuurlijk gezien worden.

• Wabs
  • Niet online
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:49:
[...]

[...]

Wordt dat niet gelimiteerd op regio dan? Al die skills roepen "level 5: entire region", terwijl je met level 4 vaak al meer jumps ver kunt dan een regio groot is? Of zijn er daadwerkelijk regio's met (meer dan?) 40 jumps?
geen idee of die bestaan, blijft idd wel gewoon in region dus daar buiten kan je niets vinden. Probleem is alleen als een pirate je gaat flessen hiermee: bende verhuizen naar zijn ststion in low sec en daar dan je buy order vullen. mag je lekker low sec in om je 4b op te halen |:( dat is het probleem met die grote range op buy orders. + dat het gewoon irritant is als je in elk systeem om jita mag docken omdat er 3 units daar aan je verkocht zijn etc etc....

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 21:45:
Ben net begonnen, heb al wat learning skills en salvage skills.
Binnenkort mee salvagen en wat geld verdienen, iemand verder nog wat (beginner) tips?

Ik merk wel dat het een heleboel lezen is met EVE.
Gelukkig zijn er een heleboel tutorials en de ingamebrowser met evewiki maken het gelukkig een stuk makkelijker om het spel een beetje door te krijgen.
Veel elzen en de career agents volgen is de beste methode. Sommige dingen moet je leren door gewoon te doen/durven. Oppassen in lowsec en nullsec is altijd goed advies. Iemand zei eerder al dat je er vanuit moet gaan aangevallen te worden en indien dit niet het geval is is dat mooi meegenomen.

Stel ook rustig vragen in corp en rookie channel. Er zijn meestal wel mensen die je vraag kunnen beantwoorden.

Hierbij welkom van een andere noob ;)

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

CCP's Dust514 softlaunch fails spectacular

CCP's has encountered a failure during it's softlaunch of Dust514, the console game that is supposed to interconnect with the PC game EVE Online.

During a test where the connection between the games had to concur, something in the telemetrie went wrong and the spectacular result was even to be seen in as far as Norway.

Afbeeldingslocatie: http://i.telegraph.co.uk/telegraph/multimedia/archive/01540/lights_1540569c.jpg

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

• tudeLati
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-07 16:15
Ik werd vanochtend wakker en werd direct gebuzzd op skype... ongeveer een uurtje voordat ik wakker werd kwamen er 3 small POS van onze corp uit reinforced. Natuurlijk wist ik hier niet van en kon niet komen opdagen...

http://emo.killmail.org/?a=kills&w=50&y=2009

Knipseltje uit de chatlogs van vanochtend die wel leuk waren om te lezen:

[6:57:38] Hellspawn: awesome
[8:11:18] Hellspawn: omg pead has 26% structure
[8:11:22] Hellspawn: and got out :)
[8:11:33] Hellspawn: towers are fucked though they dropped dreads and a giant bs gang
[8:11:41] Hellspawn: we killed a bunch of bs though
[8:28:03] Hellspawn: redrage gets tard of the year award :)
[8:28:45] Chris: was quite funny
[8:29:00] Chris: he went down like a sack of potatoes
[9:01:19] Hellspawn: 10 bs killed 1 bc and an inty
[9:01:43] Hellspawn: may of lost the towers but we made em pay for it making em reinforce em 3 times and then killing that many ships
[9:02:02] Hellspawn: by the end they brought in 5 carriers and 6 dreads to accompany there 40 man bs gang

(Paed is een carrier alt van ons voor de duidelijkheid)

Jammer dat dit op zo'n ongoddelijke tijd in de ochtend was, anders hadden we misschien wel een echt gevecht kunnen hebben IPV pos gunnen en shields reppen met carriers... Ook hebben we hierbij een carrier naar 85% structure gekregen. Met een small POS, lol. De gevechten met de grootste retards kan ik nooit bij zijn :(

When in doubt, Ctrl-Q

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
tudeLati schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:50:
Ik werd vanochtend wakker en werd direct gebuzzd op skype... ongeveer een uurtje voordat ik wakker werd kwamen er 3 small POS van onze corp uit reinforced. Natuurlijk wist ik hier niet van en kon niet komen opdagen...

http://emo.killmail.org/?a=kills&w=50&y=2009

Knipseltje uit de chatlogs van vanochtend die wel leuk waren om te lezen:

[6:57:38] Hellspawn: awesome
[8:11:18] Hellspawn: omg pead has 26% structure
[8:11:22] Hellspawn: and got out :)
[8:11:33] Hellspawn: towers are fucked though they dropped dreads and a giant bs gang
[8:11:41] Hellspawn: we killed a bunch of bs though
[8:28:03] Hellspawn: redrage gets tard of the year award :)
[8:28:45] Chris: was quite funny
[8:29:00] Chris: he went down like a sack of potatoes
[9:01:19] Hellspawn: 10 bs killed 1 bc and an inty
[9:01:43] Hellspawn: may of lost the towers but we made em pay for it making em reinforce em 3 times and then killing that many ships
[9:02:02] Hellspawn: by the end they brought in 5 carriers and 6 dreads to accompany there 40 man bs gang

(Paed is een carrier alt van ons voor de duidelijkheid)

Jammer dat dit op zo'n ongoddelijke tijd in de ochtend was, anders hadden we misschien wel een echt gevecht kunnen hebben IPV pos gunnen en shields reppen met carriers... Ook hebben we hierbij een carrier naar 85% structure gekregen. Met een small POS, lol. De gevechten met de grootste retards kan ik nooit bij zijn :(
verkeerde stront timing ? of waren de posses in rf geduwt zonder dat er iemand bijwas ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• Sissors
  • Niet online
Denk je serieus dat je beter gevecht had gehad als het op normale tijd was geweest? De enige reden dat jullie paar kills hebben gehad en uberhaupt iets aan schade hadden gedaan is de bagger tijd. Probeer het in europese avond en we droppen 150 man ofzo op die 3 posjes, waarvan helft caps. De bagger tijd + andere dingen die we moesten doen (gezien nieuwe sov enzo) was ook de reden dat hij ze niet eerder waren vernietigd. Ze hadden wel wat meer logistics mogen hebben en die warp disruptors incappen.

Gezien de KMs zijn de dreads ook nooit in siege mode gegaan.

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:03
Gheghe - Furbz? 150 waarvan helft caps? Er zijn alliances die geen grote ops doen zonder 150 ... in caps. Alles leuk en aardig, maar er was wat er was. rest zijn smoesjes ;)

@yared - ahh, dus toch geheime researchlabs in ijsland. Misschien toch maar eens een alt heen sturen met goede skills...

Verwijderd

Furby, hou het leuk man, het zijn maar pixels ;).

Klinkt wel als een hele happening. Een van mijn maten gaat naar 0.0 binnenkort met een aliance (naam vergeten) waar ze een mooi stuk gebied kunnen claimen. Kan ik daar een keertje ratten en pvpen. Het is mij alleen bijzonder rustig in het hi-sec gedeelte, daar baal ik nogal van. Enerzijds is het wel even lekker zonder een war te zitten, maar anderzijds kan het naar mijn mening geen kwaad als het ons weer gebeurd. Zou geen ramp zijn als we uiteindelijk weer wat meemaken. het is zo saai. Met nog tot het einde van de maand wachten met mijn nieuwe skill in mijn alt. Kan ik eindelijk gebruik maken van blockade runners. Eens een keer wat handel in 0.0 drijven.

Mijn main ben ik weer eens vergeten een nieuwe skill in te laden. Die zit dus alweer een uur zonder training *BAAL!* maar dat corrigeer ik thuis wel weer. Soms zou het fijn zijn miljonair te zijn. De hele dag kunnen eve-en en alles wordt wel betaald. *HOEZO JUNK!!!*

• Sissors
  • Niet online
Gheghe - Furbz? 150 waarvan helft caps? Er zijn alliances die geen grote ops doen zonder 150 ... in caps. Alles leuk en aardig, maar er was wat er was. rest zijn smoesjes
Euhm, train reading lvl 1?

Hij zei dat als het betere tijd was dat het een echt gevecht had kunnen worden. Ik reageer daar gewoon op dat we dan ook met een hoop meer zouden komen. Tuurlijk kunnen we meer dan 150 man bij elkaar krijgen (We zijn ook niet 1 alliance), maar we gaan geen CTA doen voor 3 small towers.
Furby, hou het leuk man, het zijn maar pixels
Euhm, en jij mag reading naar lvl 2 trainen.

Ik reageer gewoon redelijk neutraal op wat hij zegt, wat een prestatie is gezien dat hij ons retards noemt. Welk gedeelte is niet leuk? Het is zelfs nog redelijk objectief, vraag maar aan pirate corporations die POS hadden in amarr low sec in de buurt van provi wat ermee gebeurd, we gooien er gewoon een hele hoop caps+support op. Waardoor er dus echt niet een eerlijk gevecht ofzo was ontstaan als het in EU prime uit RF was gekomen.

Verwijderd

furby-killer schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:11:
[...]

Euhm, train reading lvl 1?

Hij zei dat als het betere tijd was dat het een echt gevecht had kunnen worden. Ik reageer daar gewoon op dat we dan ook met een hoop meer zouden komen. Tuurlijk kunnen we meer dan 150 man bij elkaar krijgen (We zijn ook niet 1 alliance), maar we gaan geen CTA doen voor 3 small towers.

[...]

Euhm, en jij mag reading naar lvl 2 trainen.

Ik reageer gewoon redelijk neutraal op wat hij zegt, wat een prestatie is gezien dat hij ons retards noemt. Welk gedeelte is niet leuk? Het is zelfs nog redelijk objectief, vraag maar aan pirate corporations die POS hadden in amarr low sec in de buurt van provi wat ermee gebeurd, we gooien er gewoon een hele hoop caps+support op. Waardoor er dus echt niet een eerlijk gevecht ofzo was ontstaan als het in EU prime uit RF was gekomen.
Ik vindt je redelijk aggressief overkomen tbh. Je remark over reading getuigt ook niet van een sterk onderbouwde reactie. Wat ik ermee wilde zeggen is dat jij je druk maakt om een spelletje. Hou dan die oorlog ook ingame. Je voert een oorlog in een forum die verwijst naar een spelletje. Begrijp je dat ik daar kostelijk om lach? Sommige opmerkingen moet je ook van je af kunnen laten glijden, omdat je toevallig leest dat iemand een groep r-tards noemt (waar schijnbaar je char bij zit), voel je je daarom beledigt? Kom op kerel. Schouders eronder en even genieten van de frisse lucht. Het is maar een spelletje en dat behoor je leuk te houden. Jij net zo goed als dat ik dat probeer.

• Wabs
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:43:
[...]

Ik vindt je redelijk aggressief overkomen tbh. Je remark over reading getuigt ook niet van een sterk onderbouwde reactie. Wat ik ermee wilde zeggen is dat jij je druk maakt om een spelletje. Hou dan die oorlog ook ingame. Je voert een oorlog in een forum die verwijst naar een spelletje. Begrijp je dat ik daar kostelijk om lach? Sommige opmerkingen moet je ook van je af kunnen laten glijden, omdat je toevallig leest dat iemand een groep r-tards noemt (waar schijnbaar je char bij zit), voel je je daarom beledigt? Kom op kerel. Schouders eronder en even genieten van de frisse lucht. Het is maar een spelletje en dat behoor je leuk te houden. Jij net zo goed als dat ik dat probeer.
Rage is part of the fun!! >:)

Verwijderd

Ben ik het ook mee eens Wabs :P ik wordt niet voor neits gewoon berzerk genoemd door mijn corpmates ;) (naast mijn main zijn naam dan), kan er zelf ook wat van :P

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:13
Laten we het er op houden dat sommige GoT-ers op een andere manier het spel beleven :+

• AjDuLion
furby-killer schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:11:
Denk je serieus dat je beter gevecht had gehad als het op normale tijd was geweest? De enige reden dat jullie paar kills hebben gehad en uberhaupt iets aan schade hadden gedaan is de bagger tijd. Probeer het in europese avond en we droppen 150 man ofzo op die 3 posjes, waarvan helft caps. De bagger tijd + andere dingen die we moesten doen (gezien nieuwe sov enzo) was ook de reden dat hij ze niet eerder waren vernietigd. Ze hadden wel wat meer logistics mogen hebben en die warp disruptors incappen.

Gezien de KMs zijn de dreads ook nooit in siege mode gegaan.
ehm.. furby laten we nu eens goons/pl vs It naar voren halen.

als onze towers (it) niet in eu timezone uit rf komen zijn we ze kwijt. dat is een feit

goons zijn voornamelijk us timezone dus de kans dat wij bv na dt veel goons zien is nihil.

timing van posses heeft dus weldegelijk te maken met hoeveel mensen er langs komen ''ook in cva''

tevens.. warp disruptors incappen in een reinforced pos ? je weet dat alle cpu mods in een reinforced pos offline gaan (tenzij pos is gereped tot 50% shields waarna je tevens ook opnieuw kan restronten)

tevens reageer je redelijk aggresief tegen de beste jongen dat vind ik wel een beetje jammer.

voorbeeldje 2 :

aankomende zaterdag ga ik met wat pl gasten en it gozers (en nog 20 andere) lekker ff zuipen in utrecht ga ik nu vervelend zijn tegen pl gozers omdat ik toevallig weet dat hij mij afgelopen week afgeknalt heeft ? tuurlijk niet _ok dat ie mijn cameralens in zn reet krijgt is een ander verhaal :+_

tblijft een spelletje maar daarbuiten zal het me worst wezen

• Sissors
  • Niet online
Euhm ik maak me er echt niet druk om. Ik begrijp alleen nog steeds niet waarom in jouw boekje elkaar retards noemen wel normaal is voor een forum, maar vertellen wat er gebeurd in eu prime is aggressief ineens? Serieus ga desnoods opzoek naar oude tower killmails, zelfs als zijn complete alliance online was geweest zouden we ze nog steeds flink outnumberen.

En zolang mensen niet lezen waar ze op reageren zal ik die opmerkingen blijven maken.

Verwijderd

furby-killer schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:57:
Euhm ik maak me er echt niet druk om. Ik begrijp alleen nog steeds niet waarom in jouw boekje elkaar retards noemen wel normaal is voor een forum, maar vertellen wat er gebeurd in eu prime is aggressief ineens? Serieus ga desnoods opzoek naar oude tower killmails, zelfs als zijn complete alliance online was geweest zouden we ze nog steeds flink outnumberen.

En zolang mensen niet lezen waar ze op reageren zal ik die opmerkingen blijven maken.
Je hebt schijnbaar een goede fantasie, want het enige wat die jongen gezegd heeft is:
De gevechten met de grootste retards kan ik nooit bij zijn :(
Dit zegt dus meer over je eigen zelfbeeld dan het wat zegt over zijn uitspraak toch?
Als hij nu had gezegd:
Die furby is een retard
had dat idd heel anders overgekomen. In dit geval is het een opmerking die je gewoon van je af had moeten laten glijden. Het is net zo serieus bedoelt als dat ik hard aan het werk ben momenteel ;).

Get the point? It's a game, stop acting like you live in one...

• Sissors
  • Niet online
Nou die laatste zin van jou, dat is nou agressief. Zoals ik al had gezegd, zal het nog een keertje zeggen, maar ik me er echt niet druk om dat hij ons retards noemt. Maar dat verandert niet het feit dat jij dat blijkbaar normaal vindt.

En hij noemt ons retards, dat heeft niks met zelfbeeld te maken. Hij zegt dat dat een gevecht tegen retards was, die retards waren providence holders, waar ik bij zit.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:31
Heren, wat een gezever om niks zeg, welles nietes zooi....
Back to the game!!

En even naar mijn idee van het laatste:
Sorry hoor maar hij geeft een voorbeeld, daar is niks agressiefs aan en de laatste zin die hij gebruikt is gewoon waarheid, het is een spel, hou het daar ook bij.

Verwijderd

furby-killer schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:10:
Nou die laatste zin van jou, dat is nou agressief. Zoals ik al had gezegd, zal het nog een keertje zeggen, maar ik me er echt niet druk om dat hij ons retards noemt. Maar dat verandert niet het feit dat jij dat blijkbaar normaal vindt.

En hij noemt ons retards, dat heeft niks met zelfbeeld te maken. Hij zegt dat dat een gevecht tegen retards was, die retards waren providence holders, waar ik bij zit.
Das dus de macht der suggestie. Jij maakt aannames, heeft hij dat letterlijk zo gezegd? Die laatste zin van mij was totaal niet aggressief bedoelt. Nogmaals de quote:
De gevechten met de grootste retards kan ik nooit bij zijn :(
Ik lees toch niet letterlijk wat jij zegt. Je snapt mijn punt denk ik wel, ik heb al door dat hier weinig zinnigs meer aan toe te voegen valt iig :) thanks for your time ;).

Iemand anders nog spannende avonturen beleefd in de serieuze wereld van interwebz spaceships?

• AjDuLion
ach pl zijn ook een stelletje retards en goons zijn een stelletje rednecks... ben ik nu ook opeens aggresief ?

ik bedoel viper schnitzel is nu opeens niet meer gewoon een mens oid ?

99% van de mensen die hier lezen zien de druipende sarcasme van mn post komen maar blijkbaar zijn er ook mensen die nu opeens denken dat ik een echte haat heb tegen pl/goons ?

• Wabs
  • Niet online
ik vermaak me weer eens goed met deze discussies! _/-\o_ O+

Verwijderd

angel00008 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:15:
ach pl zijn ook een stelletje retards en goons zijn een stelletje rednecks... ben ik nu ook opeens aggresief ?

ik bedoel viper schnitzel is nu opeens niet meer gewoon een mens oid ?

99% van de mensen die hier lezen zien de druipende sarcasme van mn post komen maar blijkbaar zijn er ook mensen die nu opeens denken dat ik een echte haat heb tegen pl/goons ?
Jaaaah joh! Mopper mopper!! Wat denk je wel niet!! Mopper mopper!! Biertje? :P :+

@ Suicyder: je hebt ook gelijk erin, niet meer druk om maken en gewoon lekker over eve posten :)

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 19:36

madpilot0

I ain't mad

Heh, angel, je weet waar die lens bij jou eindigd als je vervelend bent zaterdag :D

verder, pew pew in fountain is wel leuk, maar om nu elke keer in mn safespot uit te loggen in mn rapier omdat ik niet ingecamped wil worden is best irritant :P

eu tz is bij ons wat zwakjes in vergelijking met onze us tz (en bij IT is dat pcies andersom)

maar ik kijk wel uit naar die biertjes :))

also, waarom zitten dr zo weinig mensen op de tweakers irc :< (irc.tweakers.net #eve-online)

• Sissors
  • Niet online
Zijn er eigenlijk al STOPs (of hoe die nu dan ook heten) gebruikt in fountain? Wij gingen er wel vanuit dat wat groepen die meteen zouden droppen in provi, maar denk dat de prijs mensen ervan heeft weerhouden.

• Wabs
  • Niet online
madpilot0 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:25:
Heh, angel, je weet waar die lens bij jou eindigd als je vervelend bent zaterdag :D

verder, pew pew in fountain is wel leuk, maar om nu elke keer in mn safespot uit te loggen in mn rapier omdat ik niet ingecamped wil worden is best irritant :P

eu tz is bij ons wat zwakjes in vergelijking met onze us tz (en bij IT is dat pcies andersom)

maar ik kijk wel uit naar die biertjes :))

also, waarom zitten dr zo weinig mensen op de tweakers irc :< (irc.tweakers.net #eve-online)
kan je eigenlijk al IRC in de ingame browser draaien? :9~
is er geen tweakers chat channel anders in game. beter dan 100x alt tab (alleen heb ik al 9 chat schermpjes altijd open 8)7

*wabs wants a 30" 3500*2000 screen or something similar O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Wabs op 10-12-2009 15:05 ]

• De_Bastaard
Speel je niet windowed dan? :p

• Paul
Alt-tab? Je kunt EVE ook in windowed mode draaien hè ;) Ik zoek alleen nog een simpele manier om dat venster op 1920x1000 (oid, iig hoogte - startbalk) te krijgen.

Ik draai standaard met 2 accounts en verder een hoop browsers, spreadsheet en weet ik het open :+

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Sgreehder
ja, twee schermen hier zelfs, alleen windowed mode zorgt ervoor dat iets instabiel wordt en de hele boel goed laat crashen (maar dan ook echt goed). Waardeloos, dus ik ben alsnog aan het alt-tabben.

• Wabs
  • Niet online
ik draai idd windowd met custom resolutions.....1650x960 nu zodat ik de startbalk gewoon nog kan zien.

hoe je dat doet: nvidia control pannel kan je custum resolutions in maken, maak een custom resolution aan zodat je die zou kunnen selecteren in windows. reboot eve en deze staat dan ook daar in de lijst van resoluties.

heb je een ati kaart dan moet je het doen via register (ff googlen, kan 100% wel) weet niet precies hoe dat gaat.

overigens kan je in win 7 full screen spelen en is alt tab nog direct, geen lag, geen gespring in resoluties, werkt ook prima. alleen zie je dan de startbalk niet en kan je niet snel naar je eve-maps / market excel sheets met de muis etc etc.

hier op stage 1 scherm en een HD-ready tv als 2e monitor (prima voor eve maps etc) en thuis normaal een 22" breedbeeld met 19" er naast O-) (stage is in München, DE. Dus savonds hier bedoel ik dan, neit op mn werk helaas :P )

[ Voor 13% gewijzigd door Wabs op 10-12-2009 15:46 ]

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 19:36

madpilot0

I ain't mad

ik draai m ook windowed maar we kunnen wel n ingame channel 'tweakers' beginnen :p

edit: maar irc is ook out of game, en om nu altijd eve open te hebben ^^

[ Voor 31% gewijzigd door madpilot0 op 10-12-2009 15:45 ]

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
furby-killer schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:34:
Zijn er eigenlijk al STOPs (of hoe die nu dan ook heten) gebruikt in fountain? Wij gingen er wel vanuit dat wat groepen die meteen zouden droppen in provi, maar denk dat de prijs mensen ervan heeft weerhouden.
Nog niet, zijn tot nu toe alleen TCU's gebruikt.

• wheez50
Hmm - op mijn oude p4 2,6 winxp kan ik eigenlijk altijd gewoon twee clients full screen open hebben staan en alt-tabben. Doe ik iets fout?

• tudeLati
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-07 16:15
Hey furb ik bedoelde je niet te beledigen hoor!

Ik heb er mijn redenen voor dat ik het woord retards gebruikte, zo noemen wij namelijk iedereen waar we tegen vechten waarvan we weten dat wij over het algemeen beter het spel kennen.

Als het op een betere tijd uit reinf kwam zouden jullie ook veel meer verliezen leiden, en dat was precies wat we wilden. Die POSes zijn ver buiten ons logistiek bereik dus wilden wij er gewoon een leuk gevechtje over hebben.

De RF werd getimed door iemand die het idee had dat we de towers moesten redden. dusja, we didnt want those moons anyways.

En numbers maken niet zo veel uit.. Als je een tactisch voordeel hebt over je vijand kun je zeer destructief te werk gaan.

http://emo.killmail.org/?a=kill_related&kll_id=4870136

dat was een 100 man gang op een van onze POS, we hoefden alleen maar een paar tackling frigates te gebruiken en ze popten netjes 1 voor 1 door behoorlijk POS gunning. Voor de duidelijkheid, in dat gevecht waren er ook een zootje dreads en ongeveer 20 carriers on field die ons werk nogal moeilijk maakten :)

En nu de directe smack reactie:
150+ in fleet met minstens 50 caps, alsjeblieft, bring it on, ons killboard moet weer eens een beetje oplichten :P

[ Voor 25% gewijzigd door tudeLati op 10-12-2009 17:05 ]

When in doubt, Ctrl-Q

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Wabs schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:45:
ik draai idd windowd met custom resolutions.....1650x960 nu zodat ik de startbalk gewoon nog kan zien.

hoe je dat doet: nvidia control pannel kan je custum resolutions in maken, maak een custom resolution aan zodat je die zou kunnen selecteren in windows. reboot eve en deze staat dan ook daar in de lijst van resoluties.

heb je een ati kaart dan moet je het doen via register (ff googlen, kan 100% wel) weet niet precies hoe dat gaat.

overigens kan je in win 7 full screen spelen en is alt tab nog direct, geen lag, geen gespring in resoluties, werkt ook prima. alleen zie je dan de startbalk niet en kan je niet snel naar je eve-maps / market excel sheets met de muis etc etc.

hier op stage 1 scherm en een HD-ready tv als 2e monitor (prima voor eve maps etc) en thuis normaal een 22" breedbeeld met 19" er naast O-) (stage is in München, DE. Dus savonds hier bedoel ik dan, neit op mn werk helaas :P )
heb zelf een 24"@1920x1080 heb daar me client op 1776x1000, en een 19" heb ik de boel op 1152x864 (met screen reso van 1280x1024)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2798/4174663616_bc483f04e2_m.jpg

zoals je kan zien past dat zeeeer nice :)

[ Voor 7% gewijzigd door Dutch2007 op 10-12-2009 17:22 ]

• Sissors
  • Niet online
Dat was wel behoorlijk slecht van die gang zeg. Vraag me ook af waarom ze met zo weinig dreads dan een deathstar aanvallen. Je kan het proberen in de hoop dat er geen pos gunners zijn, maar als die er zijn kan je dan beter terug trekken en volgende keer met meer dreads komen (dat was fcon ook alleen, waren daar geen holders bij betrokken).

Maar gooi een nieuwe pos op en time hem voor EU prime en ik zal er zjin ;)
En over het algemeen zal de FC ook wat taktischer te werk gaan als het een CVA FC is.

Onze miners zijn wel blij met dominion iig, nu verdienen ze meer dan 30M per uur ipv iets meer dan 10M per uur voor dominion.

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 10-12-2009 17:35 ]

• De_Bastaard
tudeLati schreef op donderdag 10 december 2009 @ 16:55:
Hey furb ik bedoelde je niet te beledigen hoor!

Ik heb er mijn redenen voor dat ik het woord retards gebruikte, zo noemen wij namelijk iedereen waar we tegen vechten waarvan we weten dat wij over het algemeen beter het spel kennen.

Als het op een betere tijd uit reinf kwam zouden jullie ook veel meer verliezen leiden, en dat was precies wat we wilden. Die POSes zijn ver buiten ons logistiek bereik dus wilden wij er gewoon een leuk gevechtje over hebben.

De RF werd getimed door iemand die het idee had dat we de towers moesten redden. dusja, we didnt want those moons anyways.

En numbers maken niet zo veel uit.. Als je een tactisch voordeel hebt over je vijand kun je zeer destructief te werk gaan.

http://emo.killmail.org/?a=kill_related&kll_id=4870136

dat was een 100 man gang op een van onze POS, we hoefden alleen maar een paar tackling frigates te gebruiken en ze popten netjes 1 voor 1 door behoorlijk POS gunning. Voor de duidelijkheid, in dat gevecht waren er ook een zootje dreads en ongeveer 20 carriers on field die ons werk nogal moeilijk maakten :)

En nu de directe smack reactie:
150+ in fleet met minstens 50 caps, alsjeblieft, bring it on, ons killboard moet weer eens een beetje oplichten :P
Haha, al die scorpions :') ! Wilden ze de pos jammen? 8)7 . Die dingen worden bij ons al niet eens meer gebruikt, waste of time tbh :p

Zowieso, wat een vage gang? Waren die allemaal op de tower? Tenzij het een mega grote battle is, moet je echt niet met dingen kleiner als een zwaar getankte battlecruiser op een pos gaan hangen.

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Sgreehder schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:28:
ja, twee schermen hier zelfs, alleen windowed mode zorgt ervoor dat iets instabiel wordt en de hele boel goed laat crashen (maar dan ook echt goed). Waardeloos, dus ik ben alsnog aan het alt-tabben.
Heb je soms 1 window van eve, die beetje in je 2e monitor beeld hangt? want dan gaat het dus fout en krijg je overblijfsels blijkbaar.
Als ik mn window goed op 1e scherm sleep, heb ik geen last.

[ Voor 6% gewijzigd door bangkirai op 10-12-2009 22:20 ]

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 18:04
bangkirai schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:20:
[...]

Heb je soms 1 window van eve, die beetje in je 2e monitor beeld hangt? want dan gaat het dus fout en krijg je overblijfsels blijkbaar.
Als ik mn window goed op 1e scherm sleep, heb ik geen last.
Dat probleem had ik ook ja. Evemon of EveHQ lost dat prima op (Evemon heeft een resize functie zodat je beeld perfect op 1 monitor wordt gezet na opstarten, EveHQ heeft een mogelijkheid om Eve op die manier op te starten). Resultaat is een client die als full window lijkt te draaien (titelbalk uit beeld geschoven zeg maar).

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Probs om Punisher een sustainable cap te geven. Houdt er na 2'30" mee op. Wat energy spul geskilld en t2 gefit, maar krijg em amper hoger
1xco-proc t2
1xcap rech t2, naast AB t1
nos t1 (alle beetjes helpen :), naast 3 lasers met standard S erin voor minder cap verbruik

• Sissors
  • Niet online
Wat voor een punisher, pve of pvp? Je zou denken een pve gezien gedeelte van setup dat je post, maar zijn niet veel mensen die t2 fitting gebruiken en punisher voor pve

Wat is de rest van je fitting

Waarom wil je hem cap stable hebben?

Net hadden we een prutser in een carrier die hem een keertje in een anomaly wilde uitproberen. Op zich valt dat nog mee, als je zorgt dat er geen reds in de buurt bent en heel goed op local let op alligned uit (en dan enkel nog om hem wat uit te proberen, geen gewoonte van maken). Maar deze had het voor elkaar gekregen getackled te worden en had snel iets van 25-30 -A- die op hem vuurde, voornamelijk hacs/t2 frigs. Met een zelfs voor providence bijzonder snelle reactie, die flink wat friendlies schepen heeft gekocht omdat eerste fleet ging helpen voordat backup er was omdat anders de carrier het niet zou redden, hebben we uiteindelijk de carrier gered. Ding had al flinke structure damage. Maar was wel leuk gevecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand heel misschien een goede mining guide om te zien wat voor materialen je refined uit specifieke soorten Ore? Ik heb op internet gekeken, maar kan geen direct antwoord vinden. Misschien dat iemand het weet, kan ik weer verder met frigs bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Type: "ore chart eve" in google en doe een gok. Dan kom je hier uit:
http://eve.grismar.net/ore/

mag ik weten met welk lichaamsdeel niet zijnde je hoofd je hebt gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
wheez50 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 13:46:

mwa tegenwoordig is het wel lastiger dan vroeger, vroeger stonden die waarden namelijk gewoon in de item database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
haha, ik mijn gewoon zoveel mogelijk Arkonor / bistot / crokite als ik afk ben of serie kijk ofzo. geeeeen idee wat het precies oplevert maar het is beter dan niets doen. ;) wat en hoveel minerals er uit komen boeit me dan niet zo veel. die verkoop ik toch weer.
Overigens heb ik met orca boost wel maar ongeveer 11-12 min nodig per volle can :)

andere vraag: T3 schip met de goede sub system is een beter boost schip dan een commandship toch? (3% per lvl op command ship, 5% per lvl op t3) of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Laatst online: 09:49

Er gaat niks boven Halada's guide:

http://www.eve-wiki.net/index.php?title=Haladas_Mining_Guide

Tabel met minerals zit onder mining 101.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
kan je altijd maar 1 warfare link fitten op een command ship?? of zie ik nou wat over het hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip, die laatste zin was echter niet nodig geweest ;).
Was nog niet op het idee om te zoeken naar een "ore chart" gezien mijn alt net een beetje into mining begint te zitten en ik nog genoeg moet leren om schepen naar perfectie te bouwen. Vergeef mij mijn ontwetendheid oh grote wheez!! Voedt mij met uw kennis!! :P

Maar even serieus. Vanavond eens even een mooie lading ore zoeken in een low sec gebied.
Kleine groep bescherming mee, dan redt ik me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Op een battlecruiser iig wel, of je moet een command processor plaatsen, per CP kun je een gangmod extra plaatsen. Een Orca, Rorqual en Eos geven specifiek aan dat ze er 3 kunnen fitten in de description (iig die van EVEmon).

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:18:
Op een battlecruiser iig wel, of je moet een command processor plaatsen, per CP kun je een gangmod extra plaatsen. Een Orca, Rorqual en Eos geven specifiek aan dat ze er 3 kunnen fitten in de description (iig die van EVEmon).
max 6 op o.a. de EOS als je 3 command processors gebruikt, me ceo heeft een command alt, die kan zo'n char perma draaien :), hebbei dus max shield en armor bonuses is wel nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Dutch2007 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:36:
[...]

max 6 op o.a. de EOS als je 3 command processors gebruikt, me ceo heeft een command alt, die kan zo'n char perma draaien :), hebbei dus max shield en armor bonuses is wel nice :)
wow dat is zeker wel nice.
net even in EFT gespeeld, al is het verdomde lastig is het wel mogelijk om de 2 nuttige bonussen (meer resist en hp) voor armor perma te runnen (meer boost dan een command ship dus) 3e gaat niet zonder de tank te verzwakken (wat niet handig is in class 5 en 6 wormholes) >:) maar het kan dus wel, 3e is toch niet nuttig. iedereen is toch al cap stable in de rr gang.

Is de eos het enige command ship dat dat kan? lijtk me dat elk ras wel zo een moet hebben??
zie het al, damnation, vulture en claymore ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Wabs op 11-12-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ik heb het nooit zelf geprobeerd, maar aangezien ik geen enkele fitting langs zie komen daarmee verwacht ik van niet: Is het eigenlijk mogelijk om meer dan 1 _dezelfde_ gangmod te draaien? 3x Mining Foreman Link - Laser Optimization bijvoorbeel? :9

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Laatst online: 09:49
Wabs schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:05:
kan je altijd maar 1 warfare link fitten op een command ship?? of zie ik nou wat over het hoofd....
Je moet wel de fleet uitvoering van het command ship nemen he (dus vulture ipv nighthawk voor bv caldari).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:04:
Ik heb het nooit zelf geprobeerd, maar aangezien ik geen enkele fitting langs zie komen daarmee verwacht ik van niet: Is het eigenlijk mogelijk om meer dan 1 _dezelfde_ gangmod te draaien? 3x Mining Foreman Link - Laser Optimization bijvoorbeel? :9
nee, dat kan niet helaas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
odner het motte dit kan je perma runnen..
[command ship]
Co-Processor II
Co-Processor II
Co-Processor II
Co-Processor II
Co-Processor II
Co-Processor II
Command Processor I
Command Processor I
Command Processor I
Command Processor I
Siege Warfare Link - Shield Harmonizing
Armored Warfare Link - Damage Control
Skirmish Warfare Link - Interdiction Maneuvers
Siege Warfare Link - Shield Efficiency
Skirmish Warfare Link - Rapid Deployment
Armored Warfare Link - Passive Defense
Siege Warfare Link - Active Shielding
Medium Capacitor Control Circuit I
Medium Cargohold Optimization I
voor ergens te hangen @pos ofzo, verder kinda useless

950 cpu
1606 powergrid usage

zonder de rigs cap stable @43%

[ Voor 8% gewijzigd door Dutch2007 op 11-12-2009 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 01:24
Sleepie schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:28:
[...]

Dat probleem had ik ook ja. Evemon of EveHQ lost dat prima op (Evemon heeft een resize functie zodat je beeld perfect op 1 monitor wordt gezet na opstarten, EveHQ heeft een mogelijkheid om Eve op die manier op te starten). Resultaat is een client die als full window lijkt te draaien (titelbalk uit beeld geschoven zeg maar).
ik gebruik zelf eve winhelper super programma dit

http://www.eveonline.com/...?a=topic&threadID=1040956

What this program does is reposition the eve clients on the top-left corner of the screen, so your eve clients will seem to be fullscreen while in windowed mode.You have to use your screen resolution in your eve clients, the program resides in the system tray, works with multiple monitors.

It can also show a window made up of buttons, each representing one of your opened eve clients, you can use them to switch between clients. The buttons will use your character's name if you activate the eve configuration option 'Show window identification'.

This tool is free.

EVE Windowed Mode Helper 2.5.2

Changes in 2.5.2:

* The application is now 'pure' Win32 and uses WTL no more, because of that, now its faster in some aspects, it uses less memory and its even smaller than before.

* Changed the ui to make it a little more like EVE.

* Fixed a bug reported by el toppolino concerning the tray icon menu when the taskbar is assigned to the secondary monitor.

* Changed mouse handling.

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Grootste gezeur is dat zelfs met dit alles mijn computer simpelweg volledig vastloopt; beeld op zwart, geluid gaat hangen en verdwijnt dan; volledige crash. Gebeurt niet als ik gewoon full-screen clients gebruik en hiertussen schakel (heel onhandig), maar zodra ik venstertjes gebruik, is het meestal binnen een half uur raak. Erg gevaarlijk als je bijvoorbeeld in missies de tweede erbij hebt om webscramblers uit te schakelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_V
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-02-2024
Bij mij is de boel flink traag geworden sinds Dominion. Geen probleem in stations, maar juist daarbuiten. Op een simpel vluchtje van station naar station blijft het scherm hangen, gaat dan weer door, blijft weer hangen enz. Overigens in een systeem met maar liefst 28 in local... Zo durf ik geen complex in of missie te beginnen...
Iemand t zelfde probleem / verschijnsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 01:24
Bas_V schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 16:13:
Bij mij is de boel flink traag geworden sinds Dominion. Geen probleem in stations, maar juist daarbuiten. Op een simpel vluchtje van station naar station blijft het scherm hangen, gaat dan weer door, blijft weer hangen enz. Overigens in een systeem met maar liefst 28 in local... Zo durf ik geen complex in of missie te beginnen...
Iemand t zelfde probleem / verschijnsel?
heb je de cache al proberen te legen dit helpt meestal enorm

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_V
Dank voor t advies; gedaan, maar helpt helaas niks - als ik eenmaal ergens ben aangekomen kan ik alle kanten op kijken, dat gaat soepel. Maar als ik vervolgens ergens heen ga bevriest het beeld, om pas weer te ontdooien bij de bestemming (dit was wel een heel kort stukje). Maar je ziet dus geen vlucht meer; en dat werkte voor de expansie wel soepeltjes.
Misschien nog meer ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
geen last van onderstaand probleem, wel dat als ik inlog het laden van alles om me heen langer duurt dan vroeger en dat ik heel vaak voor een chat channel het password weer in moet voeren.... (wordt niet meer onthouden, irritant!)

als alles uiteindelijk geladen is speelt het verder prima. en dat over umts op een 2.5jaar oude laptop O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Bas_V schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 19:09:
Dank voor t advies; gedaan, maar helpt helaas niks - als ik eenmaal ergens ben aangekomen kan ik alle kanten op kijken, dat gaat soepel. Maar als ik vervolgens ergens heen ga bevriest het beeld, om pas weer te ontdooien bij de bestemming (dit was wel een heel kort stukje). Maar je ziet dus geen vlucht meer; en dat werkte voor de expansie wel soepeltjes.
Misschien nog meer ideeën?
Waren de systeemeisen niet verhoogd in Dominion? Check je CPU en GPU gebruik eens indien mogelijk.

Een laatste versie van videokaart drivers kan ook nooit kwaad. Hopelijk helpt dit je.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Wabs schreef op maandag 14 december 2009 @ 09:15:
geen last van onderstaand probleem, wel dat als ik inlog het laden van alles om me heen langer duurt dan vroeger en dat ik heel vaak voor een chat channel het password weer in moet voeren.... (wordt niet meer onthouden, irritant!)

als alles uiteindelijk geladen is speelt het verder prima. en dat over umts op een 2.5jaar oude laptop O-)
mja ik heb dezelfde 'problemen' ;) Ik zie het scherm echt opbouwen als ik net ben ingelogd, af en toe wel vrij irritant, maar meer dan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravenger schreef op maandag 14 december 2009 @ 12:18:
[...]

mja ik heb dezelfde 'problemen' ;) Ik zie het scherm echt opbouwen als ik net ben ingelogd, af en toe wel vrij irritant, maar meer dan dat niet.
same problem en aan mijn specs ligt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik ook, maar als het geladen is heb ik er ook geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn P4tje is het ook niet je van het. Laden van het station scherm is brak, echter als het eenmaal draait loopt het prima. Straks toch maar eens upgraden en flink ook. Heb nog een 3700+ systeem staan met 4 gig DDR en X800 XL Saphire kaart. Daar zou het een stuk vlekkelozer op moeten lopen. Even uitdokteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
aan de specs van je pc ligt dat laden niet hoor. heb thuis een core i7 met 6gb intern en een flinke grafische kaart, maakt hierbij niet uit, exact het zelfde laad probleem als een 2400+ met een el cheapo graka...

wellicht dat een ssd ofzo zou helpen maar ik betwijfel het ten zeerste...

[ Voor 15% gewijzigd door Wabs op 14-12-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11
Wabs schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:32:wellicht dat een ssd ofzo zou helpen maar ik betwijfel het ten zeerste...
Helaas helpt ook dat niet...
Laden van het station gaat bij mij nog net zo langzaam als op mijn Dell D630/120GB
Eerder een issue ergens in de client, misschien iets wat het de autohealth functie te maken heeft. Sinds dit weekend ook voor het eerst socket closed errors gehad.
Systeem was niet heel erg crowded, 120 in local.

Heb mijn skills eindelijk een btje op orde, binnenkort maar eens kijken of ik in low sec/0.0 wat te minen kan vinden.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lagt ook aan alle kanten, maar de internet verbinding kan het ook niet aan liggen. Hopen dat er dan de komende tijd wat meer aan de client zelf gewerkt wordt. Het lijkt er met de dag dan meer op dat het slechter gaat lopen. Ach we zullen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
als je wilt gaan minen en niet in HS (slechte ores) ga dan niet naar 0.0 of low sec maar zoek een WH... imo veel veiliger (zolang je maar vaak op scan ramt ;) ) en altijd bergen arkonor / bistot / crokite etc etc 8)
gas harvesten levert ook bergen op en nauwelijks skils voor nodig, 4 dagen en je hebt die skill op lvl 5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Ik log in high sec tegenwoordig ook uit in space, zorgt ervoor dat alles een stuk soepeler inlaadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
hehe ik woon in een wormhole dus log altijd uit in space (pos dan, met 100+ schepen in ff, maar toch >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik heb vreemd genoeg helemaal nergens last van. Log een stuk sneller in dan normaal, maar dat heb ik altijd na een patch (zal wel komen doordat mijn cache dan leeg is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_V
OK, thanks all - maar even proberen verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Patchnotes Dominion 1.0.3

Anomalies/Plexes zijn blijkbaar gefixed, maar de "Node crash on large fleet battles" is nog steeds aanwezig.

Wel irritant dat met Dominion het gewoon niet meer mogelijk is om normaal een fleetbattle met 1000+ pilots te hebben.

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Als dat kan stoppen jullie 2000 man in een systeem en crashen de node alsnog, dat is onder tussen wel duidelijk geworden. Ligt er ook nogal aan wat je gewoon noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

furby-killer schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:48:
Als dat kan stoppen jullie 2000 man in een systeem en crashen de node alsnog, dat is onder tussen wel duidelijk geworden. Ligt er ook nogal aan wat je gewoon noemt.
Pre-dominion kon het nog wel. (Laggy, maar mogelijk.)

Momenteel is degene die grid reeds geladen heeft altijd aan de winnende hand.

En tsja, die nummers, niet iedereen is er blij mee, maar beide zijden zijn er momenteel debet aan. En tsja, de aanpassing van de "ik zorg ervoor dat XX piloten momenteel geen plezier meer in het spel hebben"-knop zorgt er wel voor dat dit soort dingen nu gemeengoed zullen zijn. De verandering is goed hoor, maar het zou handiger zijn als er een mogelijkheid komt binnen het mechanisme van het spel (zonder de fysieke hardware dus te laten crashen) om gevechten weer wat te 'downscalen'.

Dus in plaats van dat er heleboel schepen opblazen, hebben we nu zondagavonden (middag voor mij) met geen actie. :S

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 20:08

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Wabs schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:32:
aan de specs van je pc ligt dat laden niet hoor. heb thuis een core i7 met 6gb intern en een flinke grafische kaart, maakt hierbij niet uit, exact het zelfde laad probleem als een 2400+ met een el cheapo graka...

wellicht dat een ssd ofzo zou helpen maar ik betwijfel het ten zeerste...
Helaas.. Intel X-25M op een Q9000 quad core laptop, maakt geen enkel verschil!
Jumpen gaat trouwens wel een stuk rapper met snellere HDD! Gisteren een fleet escort gedaan en elke jump was ik de eerste die over de brug was.
Pre-dominion kon het nog wel. (Laggy, maar mogelijk.)

Momenteel is degene die grid reeds geladen heeft altijd aan de winnende hand.
Pre-dominion moest je nog steeds aangeven dat de node "reinforced" moest worden, als je dit niet deed dan had je grote kans dat je je gevecht niet kon afmaken.
Nu is het wel erger geworden moet ik toegeven.
Het vreemde is dat Jita voor mij minder lagt nu.. ?!

[ Voor 25% gewijzigd door StackMySwitchUp op 15-12-2009 08:26 . Reden: Toevoeging. ]

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Het is gewoon jammer dat CCP niet eens genoeg tijd en geld steekt in het speelbaar maken van 0.0 met grote fleetbattles. Als je het spel zo ontwikkelt dat er juist grote gevechten plaats gaan vinden, moet het ook wel technisch ondersteund worden vind ik.

Ze nerfen wel mooi de DD, maar aan het gevolg dat er opeens véél meer battleships in local zullen zijn is niet gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Wat een bullshit, kijk naar hoe grote battles er 2 jaar geleden waren, en wat er daarna verbetered is. Maar bij elke verbetering werden er gewoon meer mensen in local gegooit toch het weer lagde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 20:08

StackMySwitchUp

Zoals dit.

De_Bastaard schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 08:31:
Het is gewoon jammer dat CCP niet eens genoeg tijd en geld steekt in het speelbaar maken van 0.0 met grote fleetbattles. Als je het spel zo ontwikkelt dat er juist grote gevechten plaats gaan vinden, moet het ook wel technisch ondersteund worden vind ik.

Ze nerfen wel mooi de DD, maar aan het gevolg dat er opeens véél meer battleships in local zullen zijn is niet gedacht.
DD moest generft worden, maar zoals die nu is is ook verre van optimaal.. moms in 1 klap kapot :S
Los van dat, je snapt hopelijk wel dat het maken van een compleet nieuw Sov systeem een hele hoop voeten in de aarde heeft, en dat (ookal hebben ze een test server) het nooit meteen goed gaat werken.
Ze zullen niet de intentie hebben gehad om iets stuk te maken denk ik.

Het probleem met demand-driven clusters is dat je de load niet kunt testen in een lab-omgeving, dit moet altijd live, met de nodige bugfix releases van dien.

Gewoon afwachten en bugs blijven petitionen, het komt wel goed :)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Voor de goede orde, ik vind het ook jammer (voor jullie voornamelijk) dat op het moment fleet battles niet lekker lopen (misschien voor ons binnenkort ook aangezien er geruchten gaan dat star fraction weer een invasie van plan is, vraag me af hoe ze dat willen doen zonder een capital fleet gezien dat je toch flink wat reinforcen te doen hebt met al onze stations), maar dat gebeurd zo vaak na expansions, het is gewoon een kwestie van bug reporten en afwachten.

Maar als je kijkt in het algemeen is het heel veel toegenomen hoe groot gevechten kunnen zijn.

En DDs waren bagger, wij vinden het heerlijk dat je met paar schepen in HED kan vliegen zonder een titan op je dak te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
furby-killer schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 08:35:
Wat een bullshit, kijk naar hoe grote battles er 2 jaar geleden waren, en wat er daarna verbetered is. Maar bij elke verbetering werden er gewoon meer mensen in local gegooit toch het weer lagde.
Komt hij ook weer.

Het feit is gewoon dat CCP eens wat moet doen aan die performance. Als ze steeds meer mensen willen laten gamen, moeten ze ook zorgen voor betere infrastructuur. Erg leuk dat ze het op "een server" willen hosten, maar het moet dan ook speelbaar zijn. Bij WoW kan het namelijk wel (En nee, dat speel ik niet.)

Als ik betaal voor dit spel, en bij het inloggen in Jita (Ja, ook daar kom ik wel eens), te zien krijg dat ik niet kan inloggen omdat het system congested is, vraag ik me af waar ik voor betaal.

Die lag speelt al jaren, maar ze doen er niets aan. Misschien moeten ze eens denken om gewoon een limiet te stellen En dan niet van een max mensen in local zodat je scheve verhoudingen krijgt, maar max in local en dan 50-50 verdelen. 1 eruit, 1 erin.

De DD van het toneel af vind ik verder ook prima, het is een stuk leuker nu je het gewoon moet uitvechten ipv dat je in een keer van de kaart wordt geveegd. Die motherships gaan als het goed is niet na een DD dood, tenzij ze active tanked zijn. Moeten ze maar even opnieuw EFT'en want met een mom kan je een DD zeker overleven. Met een archon kan het zelfs als je gangbonussen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Nou dan ga je toch WoW spelen. Feit is dat het hardstikke veel vooruit is gegaan, maar dat sommige mensen toch altijd blijven klagen. Ik heb liever lag dan sharded servers.

Max in local is natuurlijk belachelijk idee dat niet kan werken. Zou inderdaad werken bij blue vs red, niet bij de realiteit in eve waar er een hele hoop verschillende alliances samen werken en er nog de derde partij bij kan komen die de andere twee aanvallen.

Met jita is het hetzelfde als met fleet battles. Ondanks dat jij het weigert te zien en liever klaagt de hele dag is het aantal mensen dat in jita kan zijn enorm toegenomen. Maar elke keer dat het ze lukt meer mensen in jita te laten zijn komen er gewoon weer zoveel meer bij dat de handel begint te laggen. Maar als je het vergelijkt met 2 jaar geleden kunnen er gewoon veel meer mensen in jita zijn, ccp doet er een hoop aan om dat te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
*O* Gelukkig klaag de furby zelf nooit :O

Staat me nog iets bij van highsec ganken, scammen, etc. Maar goed....

[ Voor 40% gewijzigd door De_Bastaard op 15-12-2009 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 11:22:
[...]

Komt hij ook weer.

Het feit is gewoon dat CCP eens wat moet doen aan die performance. Als ze steeds meer mensen willen laten gamen, moeten ze ook zorgen voor betere infrastructuur. Erg leuk dat ze het op "een server" willen hosten, maar het moet dan ook speelbaar zijn. Bij WoW kan het namelijk wel (En nee, dat speel ik niet.)

Als ik betaal voor dit spel, en bij het inloggen in Jita (Ja, ook daar kom ik wel eens), te zien krijg dat ik niet kan inloggen omdat het system congested is, vraag ik me af waar ik voor betaal.

Die lag speelt al jaren, maar ze doen er niets aan. Misschien moeten ze eens denken om gewoon een limiet te stellen En dan niet van een max mensen in local zodat je scheve verhoudingen krijgt, maar max in local en dan 50-50 verdelen. 1 eruit, 1 erin.

De DD van het toneel af vind ik verder ook prima, het is een stuk leuker nu je het gewoon moet uitvechten ipv dat je in een keer van de kaart wordt geveegd. Die motherships gaan als het goed is niet na een DD dood, tenzij ze active tanked zijn. Moeten ze maar even opnieuw EFT'en want met een mom kan je een DD zeker overleven. Met een archon kan het zelfs als je gangbonussen hebt.
Naar mijn weten speelt het op 1 cluster in een realm, dus niet 1 server. Die zou helemaal bezwijken onder de workload die deze moet verwerken op dat moment. Het is enorm verbeterd naar wat ik gehoord heb in de jaren, alleen de cluster zelf heeft teveel tegelijkertijd te doen en daar zijn ze bij CCP niet op voorberekend. Steeds meer mensen zoeken hun toevlucht in 0.0. Het wordt tijd dat er weer opnieuw in de servers zelf wordt geinvesteerd. Nieuwere hardware misschien (corrigeer me als er al upgrades zijn geweest in de servers behalve softwarematig).
Nou dan ga je toch WoW spelen. Feit is dat het hardstikke veel vooruit is gegaan, maar dat sommige mensen toch altijd blijven klagen. Ik heb liever lag dan sharded servers.
Azijn - urine verhouding buiten balans furby? Kan wel een beetje minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
server upgrades zijn er al geweest, volgens mij zijn ze van 4GB machines naar 16GB machines gegaan, van dual naar quad-core

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
corrigeer me als er al upgrades zijn geweest in de servers behalve softwarematig
Hierbij een correctie, die zijn er geweest en gaan nog steeds door.
Azijn - urine verhouding buiten balans furby? Kan wel een beetje minder...
Wil je beweren dat je 2 jaar geleden met 1000 man in jita kon zitten...
Gelukkig klaag de furby zelf nooit

Staat me nog iets bij van highsec ganken, scammen, etc. Maar goed....
Met als verschil dat dat op argumenten beruste in plaats van dat jouw geklaag op onzin gebouwd is. Jij hebt jezelf overtuigd dat het vroeger niks slechter was, wat gewoon onzin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Hoezo is het op onzin gebaseerd?

De tactiek van CCP om alles in een realm (dan) te hosten is leuk als je een kleine game community hebt. Als je 250.000+ betalende klanten hebt, waarvan JE WEET dat er grote gevechten zullen plaatsvinden, moet je daar op inspelen. Deel van je businessplan enzo, je kan namelijk niet alles in één "kleine" omgeving blijven hosten als dat niet schijnt te lukken. Het is natuurlijk een prachtig idee om dat allemaal te willen doen om je zo te onderscheiden van de andere gamecommunities, maar het moet reeel blijven.

Als je iets niet technisch kan ondersteunen, moet je er niet aan beginnen IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Misschien moeten grote allianties niet met vloten van 500+ rond gaan vliegen of spelers wat anders gaan doen dan met zulke vloten mee gaan.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 11:52:
[...]

Hierbij een correctie, die zijn er geweest en gaan nog steeds door.

[...]

Wil je beweren dat je 2 jaar geleden met 1000 man in jita kon zitten...

[...]

Met als verschil dat dat op argumenten beruste in plaats van dat jouw geklaag op onzin gebouwd is. Jij hebt jezelf overtuigd dat het vroeger niks slechter was, wat gewoon onzin is.
Je bent erg sterk met aannames maken niet? Als iemand wat te klagen heeft is dat een teken van ontevredenheid. Als iemand ontevreden is willen ze dat uitten, dus geven ze een mening. Een mening is op eigen ervaringen berust en dus persoonsgebonden.

Kort vertaald: Je beweerd dat iemand zijn mening dus onzin is. (om zelf ook even in de aannames te vallen)

Bastaard geeft aan dat er soms teveel lui in local zitten. Das absoluut waar. Dat de server op dat moment het te druk heeft met de aanvragen voor binnenkomst en naar buiten gaan van dat system betekend dat er nog teveel workload op de server rust.

Heb net zelf ook even gekeken wat er precies draait bij CCP (for those interested):
The game runs on a cluster featuring dual-processor 64-bit AMD Opteron-based IBM BladeCenter LS20 blade servers with additional enhancements to the clusters internet backbone. The database servers don’t use traditional hard drives but instead Solid State Disks (SSD) which can handle over 400,000 random I/Os per second.

“The sharp growth rate of EVE Online was pushing the limits of the technology we replaced,” said Hilmar Veigar P
Kort vertaald, het is wachten op nieuwe inovaties zodat de cluster weer verbeterd kan worden... It does not get much better than it is right now, waarschijnlijk hoogstends nog wat patches om de laatste bugs eruit te krijgen. Ik vindt persoonlijk dat er aan de functionaliteit in EVE goed gesleuteld is. Meer mogelijkheden, maar dus ook meer draagkracht aan serverkant zal nodig zijn...

Edit: (moet nog even aanvullen dat dit in 2006 het vermogen was) dus het is zoals het lijkt alleen maar meer geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Op een enkele uitzondering na kan de cluster het prima aan. En het voordeel van een enkele cluster weegt imo ruimschoots op tegen het nadeel, dat er meer mensen tegelijk vechten. Al deel je het op in honderd aparte clusters met een eigen universum, het aantal mensen dat tegelijk in een fleet battle kan zijn zal dan nog steeds exact evenveel zijn als nu, dus voor grote fleet battles schiet je er niks mee op, alleen er zullen er minder zijn. En dat lijkt mij dan ook een veel betere oplossing, zorg dat je zorgt dat blobben niet de beste taktiek is, want ondertussen is het wel gebleken dat servers upgraden maar beperkt werkt.

Kijk naar tijd geleden toen laatste ronde grote server upgrades doorgingen en jita ineens 2x zoveel mensen kon huisvesten. Dezelfde dag nog dat ze dat hadden doorgevoerd crashte de jita node omdat er maar meer mensen jita in bleven stromen (vanwaar dat er nu nog steeds een cap zit op jita zover ik weet).

Ook lijkt mij andere dingen prioriteit hebben boven zorgen dat je met 2000 man in local kan zitten, zoals dynamic load balancing, zodat als je met je 200vs200 kan vechten zonder dat er een node gereinforced moet worden. Dat zal veel meer voordelen hebben over het algemeen.
Kort vertaald: Je beweerd dat iemand zijn mening dus onzin is. (om zelf ook even in de aannames te vallen)
Nee dat doe ik dus niet, lees nog maar een keer.

Als je zegt dat je vindt dat CCP bagger is, etc omdat je niet 1000 man in local probleemloos kan stoppen, dan is dat een mening waarmee ik het oneens ben, maar dat is je mening die je van mij probleemloos mag hebben.

MAAR als je vindt dat CCP bagger is omdat het aantal mensen dat je in local probleemloos kan stoppen niet vooruit is gegaan, dan zeg ik dat dat onzin is, voornamelijk omdat het onzin is.

[ Voor 19% gewijzigd door Sissors op 15-12-2009 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
IJzerlijm schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:03:
Misschien moeten grote allianties niet met vloten van 500+ rond gaan vliegen of spelers wat anders gaan doen dan met zulke vloten mee gaan.
als je de mogelijkheid in het spel zet moet het ook mogelijk zijn om er gebruik van te maken. zeggen dat een aliance maar niet met grote fleets moet gaan vliegen als het wel een optie in het spelis is natuurlijk het zelfde als zeggen dat je in een FPS maar niet met een rocketlauncher meot schieten als je fps daardoor dropt.... (en dan omdat het verkeerd geprogd is,niet door een brakke pc) onzinnig dus.
Volgens mij kopen ze redelijk vaak nieuwe upgrades voor de clusters. geen idee waar die lag precies aan ligt. maar er zijn idd spellen die wel zonder lag werken met 1000 m,an in 1 gebied... zou toch mogelijkmoeten zijn. zeker omdat het in 2003 ook al kon maar toen niet goed ging zou je toch verwachten dat het 6 jaar later wel goed zou moeten kunnen. genoeg ontwikkeld op internet snelheid/hardware niveau

overigens vandaag nieuwe mini patch.
ben heeeel blij met deze verbetering:
* Password protected channels will now remember your password if you request it to be saved.
elke dag 4x passwords intypen werd ik gestoord van! 8)7
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.