Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
EminentHelpdesk is weer terug :)

Mag ik mijzelf dan nog even quoten?
hemiparo schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:08:
@EminentHelpdesk: is het al bekend wanneer ik MP3's kan afluisteren zonder elke keer te moeten wisselen tussen SPDIF LCPM of SPDIF RAW? Dit is (redelijk) storend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
@Allv: Als je geen antwoord krijgt, maar wel een probleem hebt met het appraat, dan kun je beter even mailen met ons.

@Hemiparo: Dat is (helaas) nog niet bekend, maar ligt al wel bij het team, geloof me :)
Wel een tip, via de tulpstekkers komt er altijd stereo uit. Dus ook bij MP3.. ;)

Nieuwe firmware vandaag als alle testen goed gaan trouwens.

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisg
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-07 11:24
Kijk aan dat is fijn om te zien! Straks meteen updaten, heb namelijk zojuist mijn eigen EM7080 mogen ontvangen.

Waar ik nu nog wel benieuwd naar ben, shoutcast support, betekent dit ook dat je eigen "streams" kunt toevoegen? Zodat je ook naar zenders kunt luisteren welke niet via shoutcast uitzenden?

[ Voor 0% gewijzigd door Chrisg op 28-01-2010 16:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben het kastje een sinds een week in huis en qua design sluit hij helemaal aan bij ons home cinemasetje (Sony DAV-IS10), ook niet geheel onbelangrijk. Wel hadden de ingangen (voorzijde) van mij wel aan de zijkant/achterkant mogen zitten. Dit is uiteraard een persoonlijke mening (oogt iets strakker), dit was misschien gezien de ruimte technisch ook niet haalbaar? Verder is het voor bv even snel een USB stick erin steken (firmware update) wel weer erg handig.

Alle functionaliteiten zijn nog niet uitvoerig door ons getest, maar tot zover zijn wij uitermate tevreden. Stekkers erin, instellingen nalopen, HD formateren en gaan met de EM 7080. Zowel het streamen, het overzetten van een films (USB en via netwerk) als het kijken van een opgeslagen films waren kinderspel.

Ons plan was de Wii ook aan te sluiten zodat spellen vanaf de HD (aparte partitie) geladen konden worden en er dus maar 1 kastje onder de tv toegevoegd hoefde te worden, dit werkte om technische redenen helaas niet, maar was uit eindelijk geen ramp. Er ligt nu een kleine, bijna niet te zien, hardeschijf achter. Na het weer formateren van de HD in de EM 7080 (om weer 1 grote partitie te krijgen) miste ik een aantal benodigde mappen. Een tweede en derde poging waren ter vergeefs, een telefoontje aan de uiterst behulpzame en vriendelijke helpdesk bracht mij bij een andere firmware en alles draait nu weer perfect.

Het actief beantwoorden van vragen op dit forum en het uitbrengen van nieuwe firmware (met nieuwe functionaliteiten) ervaar ik als bijzonder positief.

Tot zover zijn wij een zeer tevreden gebruiker van de Eminent EM 7080, hopelijk mogen er nog vele mooie firmware updates volgen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:27:
@Hemiparo: Dat is (helaas) nog niet bekend, maar ligt al wel bij het team, geloof me :)
Wel een tip, via de tulpstekkers komt er altijd stereo uit. Dus ook bij MP3.. ;)
Thanks... niet de meest ideale oplossing maar als tussenoplossing zeer acceptabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppassie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:43
Wat ik nog mis in de EM7080 is het afspelen van mediacenter opnames. Mij lijkt dat dit voor eminent makkelijk te implementeren is, aangezien DVR-MS niets anders is dan een container waarin mpeg-2 video en mpeg-1 layer2 of ac3 audio zit. Allemaal codecs die de EM7080 toch al ondersteund.

Eminent, is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoG
  • Laatst online: 16-09 17:06
Nieuwe firmware op komst :). Geen vragen van mij, alleen maar dank aan Eminent voor jullie feedback en support. Echt helemaal top!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dd1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 23:24

dd1

Nieuwe firmware is klaar zo te zien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisg
Inderdaad! Direct geïnstalleerd. Vind het menu trouwens enorm meevallen. Oké er zijn veel grafisch mooiere spelers op de markt momenteel, maar zo enorm lelijk is het niet!

Wel is de speler wat lawaaiig. Heb de kap los gehad draadje vastgeplakt met plakband dus daar ligt het niet aan. Ik laat de fan nog even een avondje indraaien en anders neem ik even contact op met Eminent. Maar tot nu toe erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chrisg: Bij een nieuwe unit is het nagenoeg onmogelijk dat de fan al lawaai maakt. Zit hij goed vast en is hij niet tijdens transport verschoven ? We krijgen helaas af en toe verzoeken om een nieuwe fan, terwijl ze vaak verschuiven tijdens transport van/naar ons/distri/dealer, en een nieuw exemplaar dus niks oplost..:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisg
ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 20:10:
Chrisg: Bij een nieuwe unit is het nagenoeg onmogelijk dat de fan al lawaai maakt. Zit hij goed vast en is hij niet tijdens transport verschoven ? We krijgen helaas af en toe verzoeken om een nieuwe fan, terwijl ze vaak verschuiven tijdens transport van/naar ons/distri/dealer, en een nieuw exemplaar dus niks oplost..:(
Ja het kan inderdaad met transport gebeurd zijn. Het is een zoemend geluid dat af en toe weer wegvalt. Heb de eminent los gehaald en de kap er los naast gelegd. Eminent aan en het zoemen doet ie dan ook.

Dus moet ik via de klantenservice een nieuwe kap aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisg
Ik ga even contact opnemen met de Eminent helpdesk ipv hier het topic te vervuilen. Mijn fan veroorzaakt het geluid. Kwam er net achter dat je deze zo los kunt schuiven. Goede service hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uh, nee, nieuwe kap doen we niet aan. :) Mbt. Zoemen, dit is normaal, een nieuwe fan 'zoemt' dus net zo. Controleer of hij goed op zijn plek zit in de kap. Compleet stil zal hij nooit zijn, en dat beetje gezoem is normaal. Evt. kun je het zaakje dempen door de speler op bijv. vilt te zetten, of met rubber de trilling te dempen. (Is ook eerder in het topic genoemd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let op!!!!

Zojuist update gedaan naar nieuwe firmware.
Omdat het niet zo lekker liep heb ik een format gedaan van de harde schijf.
Deze was al een keer geformateerd via de EM7080 dus een format zou nu alleen de linux partitie doen.
Helaas......

500 gig aan muziek en 600 gig aan films kwijt!!

Ik heb opnieuw een test gedaan met format en wederom weer alle bestanden die ik op de ntfs partitie had gezet waren weer weg.

Ga dus niet zomaar aan de slag met de functie format.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:52
Hier ook een update naar de laatste versie gedaan.
Hier alle bestanden gewoon behouden, dus het kan ook wel goed gaan.

Verder niets dan lof over het apparaat, geweldig ding.
Ik kom van een WD-HD-TV, maar deze speelt de films toch soepeler af.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soepie schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 23:00:
Hier ook een update naar de laatste versie gedaan.
Hier alle bestanden gewoon behouden, dus het kan ook wel goed gaan.
Maar heb jij dan na de update ook een format gedaan?
De update op zich was geen probleem.
De format die ik na de update deed wiste alle gegevens.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2010 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisg
@Eminent, bedankt voor de hulp! Het is een behoorlijk hard geluid (naar mijn mening). Ik ga het nog even aankijken maar heb niet het idee dat het een standaard fan geluid is. Ik zal morgenavond even het een en ander rustig nakijken. Verder bevalt de speler overigens erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dd1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 23:24

dd1

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 23:25:
[...]

Maar heb jij dan na de update ook een format gedaan?
De update op zich was geen probleem.
De format die ik na de update deed wiste alle gegevens.
Dat is ook het doel van een format :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De optie 'Instellingen - Systeem - Uitbreidingen Installeren' was in dit geval voldoende geweest. De format functie doet nu wat hij moet doen.. versie lager als v1.0.3.5 doen de format niet als er al partities opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:27:
Dat is mooi, ga ik dan zo ook maar aansluiten straks want zoals het nu is vind ik het voor mij persoonlijk de grootste nalatigheid van de em7080. Muziek luister ik er nog niet zo mee maar ook xvid's met een mp3 geluidsspoor doen het uiteraard niet buiten wanneer er weer terug naar de instellingen gegaan moet worden, erg irritant kan ik zeggen, gelukkig is nu 90% van mijn content voorzien van een DD of DTS soundtrack :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

@Eminenthelpdesk

Volume van de nieuwe firmware is niet hoger of lager te zetten, het heeft maar 1 stand. Luider of zachter zetten heeft dus totaal geen zin. Dit was al het geval bij de beta 1.0.3.2. Het was maar een beta dus had ik maar niet gerapporteerd. Wil je naar dit probleem laten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-08 19:49
alvv schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 09:47:
@Eminenthelpdesk

Volume van de nieuwe firmware is niet hoger of lager te zetten, het heeft maar 1 stand. Luider of zachter zetten heeft dus totaal geen zin. Dit was al het geval bij de beta 1.0.3.2. Het was maar een beta dus had ik maar niet gerapporteerd. Wil je naar dit probleem laten kijken?
Een beta is juist bedoeld om te testen en eventuele bugs er uit te halen. Het was dus handig geweest als je het wel gemeld had :)

Who is General Failure and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv

alvv

Scorpinus schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 09:52:
[...]
Een beta is juist bedoeld om te testen en eventuele bugs er uit te halen. Het was dus handig geweest als je het wel gemeld had :)
Normaal is dat inderdaad zo ja, echter had ik een paar bugs eerder gemeld, maar daar werd niet op gereageerd vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het apparaat net gekocht moet je alleen de laaste update installeren of rijtje af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-08 19:49
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:52:
Heb het apparaat net gekocht moet je alleen de laaste update installeren of rijtje af?
Alleen de laatste is voldoende.

Who is General Failure and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Alvv: De audio-output werkt hier op de (analoge) tulpuitgangen wel. Via HDMI downmix ook. Digitaal kun je dit niet afstellen (tenzij je aan het downmixen bent naar PCM.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 21:01
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:39:
Let op!!!!

Zojuist update gedaan naar nieuwe firmware.
Omdat het niet zo lekker liep heb ik een format gedaan van de harde schijf.
Deze was al een keer geformateerd via de EM7080 dus een format zou nu alleen de linux partitie doen.
Helaas......

500 gig aan muziek en 600 gig aan films kwijt!!

Ik heb opnieuw een test gedaan met format en wederom weer alle bestanden die ik op de ntfs partitie had gezet waren weer weg.

Ga dus niet zomaar aan de slag met de functie format.
Na alleen een format moet er toch wel en hoop terug te halen zijn met Recuva of testdisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv

alvv

ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:24:
@Alvv: De audio-output werkt hier op de (analoge) tulpuitgangen wel. Via HDMI downmix ook. Digitaal kun je dit niet afstellen (tenzij je aan het downmixen bent naar PCM.)
Dit had ik niet opgemerkt met firmware 1.0.2.6 of lager, maar het kan inderdaad zijn dat ik toendertijd een film met pcm geluid had afgespeeld en daardoor werkte de volume knop wel.
Dit zal ik vanavond testen met de nieuwe firmware.

Wat is eigenlijk de reden dat het volume niet werkt bij Digitaal geluid, waarschijnlijk omdat hij alles RAW doorstuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

alvv schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:23:
[...]
Wat is eigenlijk de reden dat het volume niet werkt bij Digitaal geluid, waarschijnlijk omdat hij alles RAW doorstuurt?
Je geeft volgens mij het antwoord. :)

Is er iemand die tijd teveel heeft en alle nog openstaande vragen wil verzamelen?
Is er iemand die tijd teveel heeft en alle beantwoorde vragen en antwoorden wil samenvatten en die er in de startpost bijzetten?

[ Voor 6% gewijzigd door Guardian Angel op 29-01-2010 13:28 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds 2 weken een 7080 en ik ben er echt waanzinnig tevreden mee. Ik heb van de week een mooie Harman Kardon versterker gekocht en deze via toslink aangesloten op de 7080 en het werkt fantastisch!

Maar nu heb ik nog een vraagje.

Ik gebruik geen nzbget of bittorrent op mijn mediaplayer, dat doe ik via mijn PC en laptop al en nu vraag ik mij af of het mogelijk is om deze installaties te verwijderen en dus ook de bijbehorende mappen die ik zie als ik met de speler door mijn HDD browse? (de .nzbget, BT, downloads, etc mappen)

Ik zou het liefst gewoon in de root van de HDD alleen maar mappen willen zien die ik er zelf (gesorteerd) op heb gezet. Dit zodat ik ook voor mijn kids het allemaal wat makkelijker kan maken om een film op te zetten.

Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk door de thread te lezen maar zag dit nergens terug komen.

Excuses als dit wel het geval is en in ieder geval alvast bedankt mocht iemand een antwoord weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv

alvv

Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:41:
Ik heb nu sinds 2 weken een 7080 en ik ben er echt waanzinnig tevreden mee. Ik heb van de week een mooie Harman Kardon versterker gekocht en deze via toslink aangesloten op de 7080 en het werkt fantastisch!

Ik gebruik geen nzbget of bittorrent op mijn mediaplayer, dat doe ik via mijn PC en laptop al en nu vraag ik mij af of het mogelijk is om deze installaties te verwijderen en dus ook de bijbehorende mappen die ik zie als ik met de speler door mijn HDD browse? (de .nzbget, BT, downloads, etc mappen)

Ik zou het liefst gewoon in de root van de HDD alleen maar mappen willen zien die ik er zelf (gesorteerd) op heb gezet. Dit zodat ik ook voor mijn kids het allemaal wat makkelijker kan maken om een film op te zetten.

Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk door de thread te lezen maar zag dit nergens terug komen.

Excuses als dit wel het geval is en in ieder geval alvast bedankt mocht iemand een antwoord weten!
Het kan volgens mij wel zoals je het beschrijft, maar dan moet je de hdd niet door de eminent laten formatteren. HDD moet je met windows formatteren, wel van te voren alle partities verwijderen.

Er is is wel een ander probleem, je kan niet bij de hdd komen via het netwerk. Dit zou je via de usb kabel moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdonline
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-02-2024
Heb sinds 2 dagen de EM7080 en ben zeer tevreden alleen kan ik op de pc via Samba niet bij mijn bestanden van HDD1. Heb al de firmware 1.0.3.5 geinstalleerd. Ik heb het apparaat een statisch ip gegeven namelijk: 192.168.1.42 Steeds wanneer ik het ipadres intype (\\192.168.1.42) kreeg ik "kan pagina niet vinden" via http://192.168.1.42 krijg ik de melding "A simple html+cgi example, Enter first number, Enter second number".

Iemand ervaring met dit probleem of een oplossing beschikbaar??

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv

alvv

vdonline schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:06:
Heb sinds 2 dagen de EM7080 en ben zeer tevreden alleen kan ik op de pc via Samba niet bij mijn bestanden van HDD1. Heb al de firmware 1.0.3.5 geinstalleerd. Ik heb het apparaat een statisch ip gegeven namelijk: 192.168.1.42 Steeds wanneer ik het ipadres intype (\\192.168.1.42) kreeg ik "kan pagina niet vinden" via http://192.168.1.42 krijg ik de melding "A simple html+cgi example, Enter first number, Enter second number".

Iemand ervaring met dit probleem of een oplossing beschikbaar??

Alvast bedankt!
je moet de add-ons opnieuw installeren. Via setup en dan ergens bij system update. Het kan zijn dat hij een verbod teken geeft, dan moet je de eminent herstarten en opnieuw proberen en dan zou ie het moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie ook de waarschuwing onderaan dit topic. Het antwoord stond in de eerste post, maar een beetje verstopt.

@Guardian-angel / Simmayor misschien de vraag/antwoord bijwerken indien mogelijk.

anconakip in "[Mediaplayer] Eminent EM7080 hdMedia RT"

Hoe benader ik de EM7080 vanaf een PC ?
1. Via \\ip-adres maar let wel op dat de smb/btpd/cgi add-ons geinstalleerd zijn.
2. Krijg je 'A simple cgi example' ? Volg de stappen in dit document: http://downloads.eminent-online.com/7080-NZB-SMB-BTPD.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 20:33
Sinds gisteren de 7080 in mijn bezit en al even vluchtig getest: elke TV serie die ik kijk kon hij zonder problemen afspelen (720P en 1080P bestanden, MKV/WMV met ingebakken en losse SRT ondertiteling). Elke ondertiteling werd goed weergeven en vooral bij losse SRT ondertiteling vind ik het ideaal dat ik de grootte e.d. kan aanpassen. Het zou wel fijn zijn als hier een nét iets dikkere zwarte rand omheen kan (zodat ik iets meer scheiding heb), bij o.a. de laatste aflevering van The Mentalist komt er onderaan wat wit en dan wordt de ondertiteling bij vlagen wat slecht leesbaar.

Verder zeer tevreden, heb ook al even ISO bestanden en DVD mapjes geprobeerd (volgens het formaat VIDEO_TS en AUDIO_TS) en dit werkt allemaal prima. De speler draait nog wel firmware 1.0.2.4 dus ik moet hem nog even updaten (volgens mij kon je dan ook gewoon op "Play" drukken als je een DVD map had volgens het formaat VIDEO_TS/AUDIO_TS, dat kan nu dus nog niet, ik moet nu de .ifo selecteren). Muziek heb ik nog niet geprobeerd, foto's alleen in JPG (maar mijn vriendin slaat tegenwoordig alles op in .tiff, dus dat moet ik nog even testen). Overigens alleen nog maar met een externe HDD, ik moet nog een interne op de kop tikken (geen haast, dus ik zoek wel een goedkope tweedehandse á 1TB)

De GUI vind ik overigens ook niet dramatisch slecht, de EM-7075 is duidelijk veel mooier maar de GUI doet wat mij betreft precies wat hij moet doen en hij is zeer vlot hierin. Ik zal binnenkort nog even kijken of ik een wat uitgebreidere review kan schrijven, vooralsnog:

+ Lekker klein en bij mij stil (geen last van een fan die aanloopt)
+ Speelt tot noch toe zonder problemen mijn bestanden af
+ Externe ondertiteling kun je zeer uitgebreid instellen qua grootte en kleur
+ Snel browsen door de externe harde schijf
+ Compleet geleverd (Component, HDMI, optische kabel, ik had er zelfs een andere stroomkabel bij liggen)

+- GUI, niet lelijk maar kan absoluut mooier. Wellicht dat een paar plaatjes het allemaal al beter maken, hoewel het allemaal wel overzichtelijk is
+- Afstandsbediening, indeling is niet altijd even logisch (de skip back en forward toetsen bijv.). Voelt wel degelijk aan, vandaar +-

- Externe ondertiteling heeft soms een te dunne rand, waardoor het bij vlagen slecht leesbaar is
- Als ik een MKV of WMV afspeel die niet in hoofdstukken is verdeeld en dan op de Skip Back knop druk, reageert hij alsof ik de "Terug" knop indruk. Kan ook aan de firmware liggen, dat moet ik nog even uitzoeken.

Ik zal binnenkort dus nog even uitgebreider erop ingaan.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer een newsserver toe te voegen voor NZBget.

Nu heb ik de "default" server reeds verwijderd.

Het enige dat ik nu zie is "Save Changes" button onder NEWS-SERVERS. Ik mis een "Add" button oid.
I.e. stap 6. (Vul bij ‘Server1.Host’ de naam van je nieuwsserver in.) uit de handleiding is niet meer uit te voeren.

Vraag 1: hoe kan ik alsnog een server toevoegen
Vraag 2: waar kan ik het config bestand vinden (in de shell middels telnet sessie)
Vraag 3: waar staat het log bestand voor de nzbget server?

*EDIT* Gezien al het bovenstaande lijkt het erop dat dit misschien ook inde catagorie "helpdesk" vraag valt. Echter, ik heb nog geen andere levende EM7080 kunnen vinden.

Ik heb tevens een mail naar de helpdesk gestuurd, weet alleen niet of dit goed is gegaan. Afwachten dus maar.

*EDIT 2* Gezien de zééééér goede service van de helpdesk (COMPLIMENT!) heb ik mijn antwoorden al.

Voor degenen die tegen dezelfde problemen aanlopen, hier de oplossing:

Verwijder de NZBGET map via bestandsbeheer op de EM7080, via de TV, of koppel deze met USB aan een PC en verwijder dan de NZBGET map.

Na een herstart staan de standaardbestanden (inclusief de default server) er weer in, en kunt u het opnieuw proberen.

Nog iets dat ik tegen ben gekomen, als je de newserver wijzigt, dan dien je de server te stoppen en te starten, alvorens de wijzigingen doorgevoerd worden.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdonline
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:26:
Zie ook de waarschuwing onderaan dit topic. Het antwoord stond in de eerste post, maar een beetje verstopt.

@Guardian-angel / Simmayor misschien de vraag/antwoord bijwerken indien mogelijk.

anconakip in "[Mediaplayer] Eminent EM7080 hdMedia RT"

Hoe benader ik de EM7080 vanaf een PC ?
1. Via \\ip-adres maar let wel op dat de smb/btpd/cgi add-ons geinstalleerd zijn.
2. Krijg je 'A simple cgi example' ? Volg de stappen in dit document: http://downloads.eminent-online.com/7080-NZB-SMB-BTPD.zip
Ik heb de add-ons voor de zekerheid nog even opnieuw geinstalleerd... en er staat bij systeem info ook gewoon "Samba actief, Bittorrent actief".

Heb ook geprobeerd hem automatisch een ip (192.168.1.34) te geven... bij \\192.168.1.34 weer geen pagina en bij http://192.168.1.34 kom ik in de Neighbor Web pagina.

Maar kan vanaf de pc dus nog steeds niet bij mijn HDD1 bestanden... wel torrentbestanden toevoegen.
Ik gebruik overigen Windows 7... weet niet of dit verschil maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@vdonline: Doe je dit via de Windows verkenner of Internet Explorer ? Probeer het eens via de verkenner. Want Explorer opent dit soort dingen niet altijd (en andere browsers al helemaal niet..is is Microsoft-achtigs.)
(Dus gewoon naar 'deze computer' en dan in de balk klikken waar 'deze computer' staat en daar \\ip-adres-7080 tikken.)

Neem anders via mail contact op om ergernissen te voorkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 29-01-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste ervaringen met de 1.0.3.5 firmware:

Vandaag mijn EM7080 geupgrade met de nieuwe firmware (van 1.0.3.3 beta naar 1.0.3.5).
Ik zie de volgende verschillen:

Ik heb (slechts) één BD ISO file (Michael Jackson, This is it, 41GB). Bij het afspelen met versie 1.0.3.3b kreeg ik de melding 'ongeldig bestand'. Met de nieuwe 1.0.3.5 firmware speelt deze ISO wel goed af. :)

Bij Web Services / Internet Channels is naast YouTube en Youku (Chinees) een nieuwe dienst toegevoegd: PPS. Als ik PPS selecteer krijg ik een blauw scherm met een lege zwarte rechthoek te zien maar verder gebeurt er niets. PPS staat mogelijk voor PPStream, een Chineese peer to peer service.

Ik heb eerder gelezen dat 'nederlands' aan het lijstje met talen voor ondertiteling zou worden toegevoegd, maar dat zit nog niet in deze versie.

Internet Radio (Shoutcast) zit er helaas nog niet in. :N

@Eminent:
Zijn de release notes ergens beschikbaar zodat we kunnen zien wat is gefixt/toegevoegd?
(Ik heb ze niet kunnen vinden, mogelijk over het hoofd gezien).

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2010 16:41 . Reden: puntje van ondertiteling toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze staan in de readme:

Release notes:
Version: 1.0.3.5 (28-1-2010)
- FTP server added. Username/pass: hdd/* and usb/* (any password) for access to HD and USB disks.
- Support MKV SSA subtitle Two languange support
- Improve the SSA, AAS subtitle format support
- Add some new language OSD: Romania/Polish/Slovenia/Turkish/Thailand
- Web services: Youtube & RSS added
- NZBget max file upload size increased from 8MB to 32MB
- Added Full Pixel/Overscan mode selection
- Added SD video mode PAL/NTSC selection
- Added UTF-8 auto detection for subtitles
- Multiple SRT support. : Simply name you subs 'movie.lang.srt' and place them in the same folder.
For Example: King.Kong.mkv -> King.Kong.NL.srt -> King.Kong.EN.srt -> King Kong.DE.srt and so on.
Press the 'subtitle' button to cycle thru the available SRT files.
- YouTube support (in full HD 720P when movie source is available. Search for 720p for example)
- YouTube search option added.
- Picasa Photo service added.
- Weather service added.
- M3U support now working
- By request: Port 8066 added for nzbget in case your ISP blocks 8080.
- NZBget startup migrated, 'HDD' message should disappear in all cases now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze draad bijna helemaal gelezen en vind het ongelooflijk goed dat Eminent zelf de meeste antwoorden geeft.
Daarom ga ik er ook een aanschaffen want de meeste hier zijn er erg tevreden over.
Ik heb alleen een vraag:
Ik lees heel veel windows dit en windows dat.
Maar ik heb een pc met Ubuntu (ben nog niet zo heel vergevorderd maar toch) is dat dan wel met een linux computer allemaal te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdonline
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:51:
Mijn eerste ervaringen met de 1.0.3.5 firmware:

Vandaag mijn EM7080 geupgrade met de nieuwe firmware (van 1.0.3.3 beta naar 1.0.3.5).
Ik zie de volgende verschillen:

Ik heb (slechts) één BD ISO file (Michael Jackson, This is it, 41GB). Bij het afspelen met versie 1.0.3.3b kreeg ik de melding 'ongeldig bestand'. Met de nieuwe 1.0.3.5 firmware speelt deze ISO wel goed af. :)

Bij Web Services / Internet Channels is naast YouTube en Youku (Chinees) een nieuwe dienst toegevoegd: PPS. Als ik PPS selecteer krijg ik een blauw scherm met een lege zwarte rechthoek te zien maar verder gebeurt er niets. PPS staat mogelijk voor PPStream, een Chineese peer to peer service.

Ik heb eerder gelezen dat 'nederlands' aan het lijstje met talen voor ondertiteling zou worden toegevoegd, maar dat zit nog niet in deze versie.

Internet Radio (Shoutcast) zit er helaas nog niet in. :N

@Eminent:
Zijn de release notes ergens beschikbaar zodat we kunnen zien wat is gefixt/toegevoegd?
(Ik heb ze niet kunnen vinden, mogelijk over het hoofd gezien).
Het is gelukt!
Ik probeerde het steeds in Firefox, maar in Internet Explorer werkt het dus wel. Wanneer ik het in de verkenner type, gaat hij automatisch naar de standaard browser (Firefox), dus werkt voor mij ook niet.
Gelukkig had ik IE nog op de pc, want heb normaal een hekel aan de Microsoft browser.

Hartstikke bedankt voor de hulp!
Alles werkt nu optimaal:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice de nieuwe firmware is er.
meteen even geïnstalleerd en bekeken
ik zie dat je op youtube kan en rss feeds.
Maar is het ook al mogelijk uitzendinggemist te bekijken via de 7080 want daar wacht ik eigenlijk op.
ik heb de rss feed van uitzendinggemist.nl toegevoegd, maar daar kan ik niet veel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvbav
  • Laatst online: 21-07-2024
Pfff grote klasse Eminent bij deze moet ik ook mijn laatste bericht herzien dat ik er spijt van had dat ik niet het vorig model had gekocht.(geduld is een schone zaak)
ik heb de laatse fimware getest super alles werkt perfect.
ps de release notes zitten bij de update als je hem uitpakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:50
Iemand een idee over de prijs van de eminent 7080 in de MediaMarkt? Ga hem namelijk morgen of zondag kopen. BTW vrij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om hem morgen ook te kopen.Maar ik vroeg mij iets af over de update's

Kan ik gewoon de aller nieuwste firmware erop zetten en dan klaar,of moet ik meerdere update's uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Das een paar pagina's terug ook al gevraagd. Gewoon direct pats-boem de laatste update er in en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 20:33
Alper587 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 20:06:
Iemand een idee over de prijs van de eminent 7080 in de MediaMarkt? Ga hem namelijk morgen of zondag kopen. BTW vrij!
Niet echt de bedoeling, maar ik zal je even helpen: in Zwolle was hij 2 weken geleden 150 euro zonder hardeschijf (maar niet leverbaar op dat moment!)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eminent... klopt het dat als je met firmware 1.0.3.5 op de 7080 je map nzbget weggooit hij na een herstart ook niet meer terugkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nzbget start vertraagd op, om te voorkomen dat de harddisk (nog) niet gemount is. De map staat er dus niet direct op, dat duurt heel eventjes. (7 seconden als ik me niet vergis.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eminent Sorry maar hij staat al +/- een half uur aan????

Wat een betrokkenheid trouwens!!! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ja na een verhoging van de oorspronkelijke prijs. Dit soort vragen horen niet hier. :(

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Guardian Angel schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 21:55:
Ja na een verhoging van de oorspronkelijke prijs. Dit soort vragen horen niet hier. :(
Het wordt hier steeds vrolijker... :X

Vorige week gekocht voor € 236 inclusief 1 TB HDD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Laatst online: 13-09 17:45

EaS

Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:41:

In de EM7080 zit een soort van packagemanager (ipkg). Via telnet kun je zien wat er zoal geinstalleerd is, en de geinstalleerde packages eventueel verwijderen:

code:
1
2
3
4
5
/ # ipkg-cl list
btpd - 0.0.1-svn174604 -
samba - 3.0.23c-svn234664 -
unicgi - 0.0.1-svn184197 -
Successfully terminated.

Unicgi en btpd kunnen dus verwijderd worden (Samba ook, maar ik neem aan dat je de HDD wel wil kunnen blijven benaderen):

code:
1
2
3
4
5
/ # ipkg-cl remove unicgi
Removing package unicgi from root...
Removing UniCGI...
UniCGI removed.
Successfully terminated.

en

code:
1
2
3
4
5
/ # ipkg-cl remove btpd
Removing package btpd from root...
Removing btpd
btpd removed.
Successfully terminated.

Wat nu nog wel blijft draaien, is nzbget. Zit ingebakken in de firmware. Het lijkt erop dat het startscript voor nzbget aangeroepen wordt via:
/usr/local/etc/rcS

code:
1
2
3
4
5
6
#JAME ADD
/sbin/modprobe fuse
mknod /dev/fuse c 10 229  
/sbin/ntpclient -h pool.ntp.org -s &
/sbin/hwclock -w &
/opt/init/nzbget.sh start &

Als dit script (nzbget.sh) niet aangeroepen wordt, worden de volgende directories ook niet aangemaakt (achter mkdir):
code:
1
2
3
4
5
# Create the directory
mkdir $HD/.nzbget
mkdir $HD/Download
mkdir $HD/Download/NZBget             # to make sure dir exists.
chmod 777 $HD/Download/NZBget -R   # make sure permissions are ok.

Dus als we in /usr/local/etc/rcS (via vi bijvoorbeeld) de volgende lijn verwijderen: /opt/init/nzbget.sh start & dan start nzbget.sh niet meer en wordt de map download/NZBget niet meer aangemaakt.

Bovenstaande heb ik zelf getest en werkt.

Wat ik nu nog moet uitvinden is vanuit welk script de mappen image, movie, music en REC worden aangemaakt. Ik heb het idee dat het besturingsgedeelte van de realtek chip (genaamd "dvdplayer") de map REC aanmaakt, aangezien voor de RT1283 chip volgens mij exact hetzelfde stukje 'dvdplayer' software wordt gebruikt, en die heeft pvr mogelijkheden (RECording).

Misschien dat EminentHelpdesk een kleine hint kan geven vanuit waar die overige mappen (image, movie, music en REC) aangemaakt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren heb ik EM7080 in huis. Fantastisch apparaat. Ik probeer NZBGet aan de praat te krijgen maar dat lukt me niet. Ik heb een 1.5 TB schijf ingebouwd heb firmware 1.0.3.5 geinstalleerd en geformatteerd. Bestanden e.d. plaatsen op de schijf gaat allemaal prima en de BT client kan ik ook benaderen.

Als ik d.m.v. IE in Windows 7 naar http://192.168.2.2:8080 ga staat er direct melding 1 op m'n scherm. Als ik kies voor Config dan komt melding 2 naar voren. Iemand enig idee? Moet ik iets configureren in m'n router of in windows 7?

Melding 1:
ERROR: NZBGetWeb could not connect to NZBGet-Server.

Possible reasons include:

NZBGet-Server is not running;
IP/Port-settings are incorrect. Check config;
Firewall is not properly configured (if nzbget-server and web-interface run on different computer).
Configuration may be incorrect. (delete .nzbget folder on the hard disk, and check if NZBGet runs then.
The nzbget.conf file may have been edited with notepad, instead of wordpad. Delete the .nzbget folder and start again.
You might have activated an option that is not supported by this embedded version of NZBGet.
Note: You can simply delete the .nzbget folder on the hard disk to re-create standard set of files.

Error-message reported by OS: Connection refused (146)

Melding 2:
Warning: copy(settings.php) [function.copy]: failed to open stream: No such file or directory in /opt/share/www/nzbgetweb/config.php on line 322
ERROR: Could not load web configuration file and could not create a new one. File "settings.php" not found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarSee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06-2023
hemiparo schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 22:05:
[...]

[...]

Het wordt hier steeds vrolijker... :X

Vorige week gekocht voor € 236 inclusief 1 TB HDD :)
Bij de Media Markt in Arnhem voeren ze het merk Eminent niet, bij de Makro in Duiven hebben ze nog wat voorraad van de 7080 met 1TB erin voor €284 :(

Kep hem vanavond besteld via internet, uurtje geleden de mail gekregen dat ie verstuurd is :)
Kan echt niet wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

/me Welkom op GoT
Ik raad je aan een apart topic te openen voor jouw probleem. Dit topic is hier NIET voor bedoeld.

Dat geldt ook voor de prijs van de 7080. Kijk in de pricewatch en tel er evt. een 1 TB HD bij op dan ben je voor € 190 euro klaar.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al 3 weken een gelukkige gebruiker van dit mooie apparaatje.BTW complimenten voor de medewerker in dit forum !
Al heel wat bestanden succesvol afgespeeld. Ook grote blu-ray iso bestanden (>40gb) zonder probleem,

De nzbserver is een leuke gadget. Let wel dat als je de NZB's wil uploaden in de nzb directory je tijd goed moet staan. Anders 'pakt' hij ze niet op. Dat was althans bij mij het probleem.

Dus zoals eerder al gemeld in het forum even de tijd handmatig aanpassen via telnet:
/ # date -s MMDDhhmmYY
/ # hwclock -w
En de tijd staat goed. System time wordt bij mij in ieder geval nog niet automatisch goed gezet. maar ik geloof dat Eminent daar nog mee bezig is.

Nu kan ik vanaf het werk even met ftp inloggen op Eminent en NZb in de map gooien. Werkt goed.
Alleen wanneer de reparatie mislukt is kopieer ik alles even naar de PC om daar het zooitje na te kijken.
Downloadsnelheid ligt idd zo rond de 1200kb/s.

Zou leuk zijn als dit soort apparaten een Wake On Lan functie zouden kennen, dan hoeftie ftp server alleen aan als ik hem nodig heb. Anders misschien een ingebouwd tijdschema waarin machine opstart?

GUI is eenvoudig, mag van mij wel wat gelikter. Heb iemand in de familie met een HDX1000 en wil natuurlijk toch een beetje indruk maken from scratch on. Filmkwaliteit maakt gelukkig een hoop goed.

Fangeluid heb ik geprobeerd wat te verminderen door luchtroostertje eruit te knippen, scheelde misschien iets, maar meeste geluid komt door luchtwerveling tegen harddisk aan.
Als je fan zelf eruit haalt maakt deze amper/geen geluid.
Zou misschien een weerstandje tussen kunnen zodat hij iets minder hard draait.
Apparaat staat bij mij wel op schuimrubber omdat de harddisk toch een beetje resoneert op de plank in de kast.

Verder heb ik geen problemen , (xp en w7) om de eminent 7080 te bereiken.
Heb een snelkoppeling om het bureaublad staan naar \\venus\hdd1 en dat werkt goed.

Harddisk is overigens een Samsung Spinpoint F3 1 TB. Installatie 5 minuten.

Tot dusver mijn bevindingen van de Eminent 7080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:50
Sp!tF!re schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 20:52:
[...]

Niet echt de bedoeling, maar ik zal je even helpen: in Zwolle was hij 2 weken geleden 150 euro zonder hardeschijf (maar niet leverbaar op dat moment!)
Bedankt voor je antwoord, maar altijd weer met een opmerking. Dat is wel erg jammer en ook niet de bedoeling. Elke keer wanneer ik iets post zit ik met de vraag of iemand mij weer gaat afkraken, dit is niet prettig. 150 euro zonder hardeschijf vind ik best wel duur eigenlijk, dan bestel ik hem liever bij een internetwinkel. De Eminent 7080 heeft alles wat ik nodig heb, na heel veel lezen en vergelijken kom ik toch duidelijk uit op deze mediaplayer. Ook het support op dit forum is echt heel speciaal, en dat maakt ook deel uit van mijn beslissing om deze te gaan kopen.

Waarschuwing:
Dit topic is bestemd voor het discussieren over de EM7080. Als je er een hebt en je hebt een probleem, dan gelden dezelfde regels als op heel GoT: probeer alles wat je kunt vinden om het op te lossen en open dan pas een (compleet omschreven) eigen topic.

Dit topic is niet bedoeld voor het oplossen van technische problemen!

Ik lees hier helaas niets dat wijst op een verbod van prijs en levertijd vragen. Als dat toch zo is (wat ik nergens kan lezen), wil ik mijn excuses aanbieden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantasticB1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-07 08:45
@ helpdesk

sinds gisteren 18.00 uur aan het klooien geweest om de zaak aan het draaien te krijgen en nu 13 uur verder maar nog geen enkele stap verder!
ik kom meerdere problemen tegen!
HD ingebouwd van WD caviar green 1TB en geformatteerd volgens menu!

1) de firmware laat zich zowel met als zonder HD niet updaten omdat de afslutende "ok" knop niet als een actieve functie word gezien ik krijg dus dat icoontje te zien dat ik die knop NIET kan gebruiken.
mislukt dus en kom ik weer in onverrichter zake in het menu terug!
2) de netwerk instellingen krijg ik niet voor elkaar ondanks een "vrij" IP adres uit de routerlijst.
het subnetmasker wijst zich dan automatisch en de standaart gateway en ip van de DNS server haal ik uit de laptop via opdracht prompt; "ipconfig/all"
3) de pc herkent de mediaplayer/HD niet via de usb kabel.

resetten via de hardware knop geeft ook geen zichtbaar resultaat behalve dat hij uitgaat en na meer dan 15 min nog geen kik geeft dus dan maar uit en weer aanzetten dn komt hij weer in de oude firmware terug.
Bij de laatste poging te updaten zonder HD ging hij met de usb stick er in wel uit maar niet meer aan en na een half uur geen kick maar weer uit en aan gezet, maar nu blijft hij in het opstart scherm vast hangen...
reageert niet meer op de hardware resetknop....
WEG ERMEE!
Ik wacht nog even je reactie af maar ik heb het eigenlijk wel gezien met dit onding!
o ja ff tussendoor...als ik naar mijn IP adres ga kom ik bij een simpele telmachine die 2 getallen optelt..je kunt er verder niks mee :(
vul ik het adres met de :8080 in kom ik wel op die nzb of iets dergelijks pagina terecht....
samba en bittorrent kan ik dus ook niet downloaden/ installeren bij het formatteren...
mss haal ik als leek een aantal zaken door elkaar of gebruik verkeerde benamingen ...excuses dan maar ik zie door de bomen het bos niet meer... :? zo het is half 8 's morgens en 13 uur na aankoop...wat een ellende zeg.... |:(
nogmaals het afspelen, beeld en geluid zijn/waren super! :)

grtn Guido

[ Voor 16% gewijzigd door MantasticB1 op 30-01-2010 07:32 . Reden: xtra info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

En weer een vraag.

/me welkom op GoT *

Vragen zijn in dit topic NIET toegestaan. Lees ook het topic eens door en open evt een topic zoals wordt geeist.

Eventueel de helpdesk van Eminent emailen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
@MantasticB1

Adem of en toe op tijd in en uit, dat scheelt echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem en heb er dan ook een apart draadje voor gemaakt: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1392186

Het nieuwe YouTube kanaal is best een leuke feature. Het kostte mij wel even wat tijd om er achter te komen dat je met de stop knop (vierkantje) een film kan afbreken. De 'return' knop lijkt mij minstens net zo logisch :)

Ook deel ik dezelfde onvreden over het geluid die de fan maakt. Nu heb ik gelezen dat bij sommige dit een kwestie van 'indraaien' was. Het beestje is echter nu al 16uur online (BitTorrent ;)) en maakt nog steeds hetzelfde geluid. Hoelang zou dit zogenaamde indraaien moeten duren?
Tijdens het inbouwen van de hardeschijf heb ik de fan al aan een grondige inspectie onderworpen en ik kon geen directe oorzaak van het probleem vinden. Nu heb ik overdag geen last van het geluid, maar 's nachts is hij wel duidelijk hoorbaar. Om die reden had ik ook bewust voor een zeer stille, zuinige en koele harde schijf gekozen.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig apparaat, werkt super...

Krijg alleen de koppeling met usb aan de pc niet voor elkaar....hij ziet wel iets maar herkend het niet...dat is wel balen...maar zal wel goed komen (staat niks over in de maual...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erick81
  • Laatst online: 15:16
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 14:43:

Krijg alleen de koppeling met usb aan de pc niet voor elkaar....hij ziet wel iets maar herkend het niet...dat is wel balen...maar zal wel goed komen (staat niks over in de maual...)
Welke firmware gebruik je? Ik heb exact het zelfde probleem met firmware versie 1.0.3.5. Ik ga zo eens proberen of een oudere versie wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dat kan aan USB 1.1 of 2.0 liggen misschien, probeer eens een andere poort op je PC.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantasticB1
hemiparo schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 10:22:
[...]

@MantasticB1

Adem of en toe op tijd in en uit, dat scheelt echt!
klopt ook heel veel werk verzet sinds gisteren avond ik heb de hele nacht door gewerkt om het aan de gang te krijgen maar nu istie zelfs vastgelopen op het opstart scherm en de hardware matige reset werkt niet meer...
ik kan er niks meer mee nu...
terug naar de winkel ermee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantasticB1
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 14:43:

ik heb er 1.0.2.4 n zitten en sluit hem aan op een XP pc... geen reactie, word dus niet herkent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantasticB1
helaas valt de speler voor mediamarkt onder accessoires en niet onder randapparatuur zoals iedereen eigenlijk weet vanuit de zoekopdrachten bij de webshops.
Mediamarkt lult zich er zo uit om daar geen korting op te geven..
HELAAS maar waar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erick81
Guardian Angel schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 14:53:
Dat kan aan USB 1.1 of 2.0 liggen misschien, probeer eens een andere poort op je PC.
Op een andere poort werkt het in der daad wel! Stom dat ik dat zelf niet geprobeerd hebt.

Andere problemen die ik had (nzbget) heb ik ook op kunnen lossen, nu eindelijk genieten van m'n nieuwe speeltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Info: als je zelf de laatste poster bent moet je de laatste reactie even wijzigen middels het editknopje. Doe je dat niet dan wordt het gezien als het schoppen van het topic en laat dat nu net niet mogen. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MantasticB1 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 15:30:
[...]

helaas valt de speler voor mediamarkt onder accessoires en niet onder randapparatuur zoals iedereen eigenlijk weet vanuit de zoekopdrachten bij de webshops.
Mediamarkt lult zich er zo uit om daar geen korting op te geven..
HELAAS maar waar :(
Maar als je even de moeite neemt voor een rustig gesprek dan kun je altijd wel tot 10% korting krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 00:10
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 16:32:
[...]

Maar als je even de moeite neemt voor een rustig gesprek dan kun je altijd wel tot 10% korting krijgen.
beter gezegt er staat letterlijk in hun computer

aanschaf prijs = X
Minimale verkoopt prijs = Y
Verkoop prijs = Z

Dus je kan vaak aardig wat eraf lullen door even je mond open te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Heren. Zullen we de discussie over prijzen eventjes voorgoed achterwege laten?

Ik heb er geen zin om om op een later moment dit topic proberen te openen en te zien dat er een slot op zit.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

ik heb vandaag een EM7080 500 gekocht bij Informatique.
Ik vroeg aan de verkoper een compatible wifi N adapter voor erbij. Hij legde uit dat alleen de EMinent 300N USB adapter compatible was.
Prima :)

gekocht en naar huis.

Ik krijg het ding met geen mogelijkheid aan de praat. Kan geen SSID achterhalen.
Toen vond ik dit topic en lees dat het ding geen wifi ondersteund :?
waarom zit het er dan op :? :? :?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Als voorbereiding als het komt vrees ik.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarSee
  • Laatst online: 23-06-2023
Gisteravond besteld, vanmiddag geleverd.

Meteen uitgepakt uiteraard, wat een superding.

Alles speelt ie, tot nu toe, ook de BR iso via LAN gaat, maar zoals al vaker gezegd, bij wat hogere bitrates begint ie te schokken.
Dus moet er maar gewoon ff een HD in komen, of een USB drive eraan hangen.

Voor de rest helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Guardian Angel schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 17:28:
Als voorbereiding als het komt vrees ik.
lekker dan. (van Informatique :( )
heb geen bedraad netwerk, en kan weer terug voor dat wifi ding, en een speler die niet wifi werkt.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

paQ schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 17:41:
[...]
lekker dan. (van Informatique :( )
heb geen bedraad netwerk, en kan weer terug voor dat wifi ding, en een speler die niet wifi werkt.
Hoeft niet, apparaat is toch prima? Ik had tijdelijk een Powerswitch ertussen en dat werkt prima zolang je maar niet teveel stekkerdozen gebruikt.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EaS schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 23:02:
[...]

In de EM7080 zit een soort van packagemanager (ipkg). Via telnet kun je zien wat er zoal geinstalleerd is, en de geinstalleerde packages eventueel verwijderen:
..........
Wat ik nu nog moet uitvinden is vanuit welk script de mappen image, movie, music en REC worden aangemaakt. Ik heb het idee dat het besturingsgedeelte van de realtek chip (genaamd "dvdplayer") de map REC aanmaakt, aangezien voor de RT1283 chip volgens mij exact hetzelfde stukje 'dvdplayer' software wordt gebruikt, en die heeft pvr mogelijkheden (RECording).
Heb de aanpassingen ook gemaakt en werkt idd als een trein. Ik heb de genoemde mappen hernoemd en wat opvalt is dat ze niet direct weer worden aangemaakt. Dat gebeurt pas tijdens het starten van de player. Is het een idee om het aan het einde van het opstartscript deze vier mappen weer te laten verwijderen? Zou het zelf wel willen proberen maar weet niet aan welk script ik ze moet toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@paQ: Heb de 7080 ook bij informatique gekocht in december. Eerder gelukkig al gewaarschuwd door helpdesk in deze draad dat usb wifi dongle als hij al werkt, zeer traag is+ enkele Mbps. Heb daardoor direct een wireless accesspoint (Dreytek vigor 700, wifi N) erbij aangeschaft. Hiermee haal ik 10 tot 12 Mbps. Nog geen 100, maar genoeg om video mee te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een geweldig apparaat, speelt bijna alles, ziet er slick uit en is muisstil...

Alleen de usb heb ik nog niet aan de gang en om één of andere duistere reden wil hij het zelfgemaakt filmpje van mijn zoon's werkstuk niet afspelen wmv file...ik dacht dat ie werkelijk alles kon spelen...of is dit iets bijzonders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikepro
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-01-2023
Zit er ook ondersteuning op voor internet radio ?

Ik heb in de OP en op de site van eminent daar niks over kunnen vinden.

Dus ik vrees het ergste ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Laatst online: 13-09 17:45

EaS

Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 22:42:
[...]

Heb de aanpassingen ook gemaakt en werkt idd als een trein.
Ter aanvulling:

Na de eerder vermelde handelingen:
Mocht de map .nzbget (de. vooraan, idd de "punt", staat voor een verborgen map) nog steeds zichtbaar zijn via HDD benadering in het eminent menu, dan is die map verborgen geweest (optie "verborgen bestanden/mappen weergeven" staat uit in windows) tijdens het verwijderen van de mappen in windows.

Die map is via telnet als volgt te verwijderen:

code:
1
/ # cd /tmp/hdd/volumes/HDD1

code:
1
/ # cd .nzbget

code:
1
/ # rm *.*

code:
1
/ # cd ..

code:
1
/ # rmdir .nzbget

code:
1
/ # exit
Ik heb de genoemde mappen hernoemd en wat opvalt is dat ze niet direct weer worden aangemaakt. Dat gebeurt pas tijdens het starten van de player. Is het een idee om het aan het einde van het opstartscript deze vier mappen weer te laten verwijderen? Zou het zelf wel willen proberen maar weet niet aan welk script ik ze moet toevoegen.
Dit lijkt me zeker wel een idee, en zoiets moet ook kunnen via het /usr/local/etc/rcS script (lijkt wat later in de 'keten' aangeroepen te worden). Maar ik heb liever een zo clean mogelijke oplossing: m.a.w. niet eerst mappen aanmaken en ze daarna weer verwijderen, maar er voor zorgen dat ze helemaal niet aangemaakt worden. Ergens tijdens het opstarten van de 7080 worden deze mappen aangemaakt. Maar waar? Ik hoop dat EminentHelpdesk hier wat meer duidelijkheid over kan verschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Afgelopen zaterdag na dit topic gelezen te hebben ook een 7080 aangeschaft.. super!

en voor de mensen die het (misschien) nog niet wisten: logitech ondersteunt ondertussen ook de Eminent 7080 (Keuze : media speler pc / eminent )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan in de NZBGet Web UI gewoon al die mappen aanpassen. Zo heb ik alles onder de map NZB staan in navolging van de BT/REC mappen. Ook de settings files uit .nzbget staan in NZB/settings. Daarna kun je die .nzbget map ook gewoon verwijderen zonder dat deze terug aangemaakt word. Ik zou echter toch wel graag hebben dat we een optie krijgen om ervoor te zorgen dat de mappen REC/movie/music en image NIET aangemaakt worden automatisch. Vind het er allemaal niet erg netjes bijstaan en zou veel liever mn eigen mapnamen aanmaken.

Nevermind, klopt niet wat ik zei, het script dat eminent heeft aangemaakt forceerd deze dirs.. Enorm zonde...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Eminent Helpdesk

Ik krijg op de een of ander manier de samba server niet aan de gang, ik heb vanochtend de nieuwste firmware er op gezet.Als ik de schijf formatteer doet ie daar een minuut over maar de schijf word niet geformatteerd ik heb daar nl wat files op gezet maar die staan er dan nog steeds Hij ziet wel de hdd maar als ik de schijf probeer te benaderen via ip dan blijf ik dat cgi scriptje in beeld houden. Waar kan dit aan liggen en wat kan ik er aan doen om hem op te starten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Laatst online: 14:36
Ik hou een probleem met het afspelen van de .ts bestanden van de dreambox.

Als ik de .ts bestanden kopieer naar de hd van de EM7080 of de usb werken ze gewoon.
Als ik de .ts bestanden via een nfs share koppel aan een map op de hd van de EM7080 kunnen ze ook gewoon afgespeeld worden.
Als ik de .ts bestanden via een samba share afspeel vanaf een qnap of de dreambox zelf krijg ik een bitstream error.
Op de dreambox zowel gemini als pli geprobeerd met de standaard cifs / samba share instellingen.
Op de pc spelen de bestanden van deze shares wel gewoon.

Via Upnp share vanaf de dream kan ik wel de bestanden afspelen op de EM7080 maar dan heb ik geen mogelijkheid om vooruit of achteruit in het bestand te springen.

Heeft iemand een oplossing om de bestanden rechtstreeks vanaf de HD van de Dreambox af te spelen op de EM7080?

FW: 1.0.2.6 / DM7025 - PLI Jade 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het leek mij een extra + om rechtreeks nzb op de ingebouwde hd van de 7080 te downloaden ipv op mijn iMac.
Die illusie heb ik maar opgegeven, want dat gaat dus niet lukken en er is gewoon weinig informatie voor Apple icm Eminent.
Nou heb ik bedacht om de Bittorrent en de NZBget maar niet te gebruiken en hetgeen ik download op de hd van de 7080 te laten binnenkomen, dat lukt ook al niet
Ik kan hem alleen niet benaderen, wel de inhoud zien,
Ik kan er niets naar toe slepen.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 11:58:
@Eminent Helpdesk

Ik krijg op de een of ander manier de samba server niet aan de gang, ik heb vanochtend de nieuwste firmware er op gezet.Als ik de schijf formatteer doet ie daar een minuut over maar de schijf word niet geformatteerd ik heb daar nl wat files op gezet maar die staan er dan nog steeds Hij ziet wel de hdd maar als ik de schijf probeer te benaderen via ip dan blijf ik dat cgi scriptje in beeld houden. Waar kan dit aan liggen en wat kan ik er aan doen om hem op te starten.
Als je een CGI scriptje ziet dan doe je dus: http://<ipnummer>
en http://<ipnummer>:8080 zou nzbget moeten tonen

als je de share / hdd wilt zien tik je : \\<ipnummer>

en wat betreft het formatteren: als de linux partitie er op staat dan word alleen de linux partitie geformatteerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Murzeltje op 31-01-2010 12:46 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Murzeltje schreef op zondag 31 januari 2010 @ 12:45:
[...]

Als je een CGI scriptje ziet dan doe je dus: http://<ipnummer>
en http://<ipnummer>:8080 zou nzbget moeten tonen

als je de share / hdd wilt zien tik je : \\<ipnummer>

en wat betreft het formatteren: als de linux partitie er op staat dan word alleen de linux partitie geformatteerd.
niet volgens dit http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1381578#c ook werkt /hdd niet schijf zou te zien moet zijn door alleen ip adres in te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Vandaag de hdd opnieuw geformateerd en krijg nu met:

http://192.168.2.103:8080 - NZBGet Web Interface v 1.3
http://192.168.2.103 - BT Player (Neighbor Web) - van hieruit kan ik naar Bittorrent Download

Maar het zou toch ook mogelijk moeten zijn om de HDD in de EM7080 te benaderen? Volgens de info in dit topic zou dit moeten via http:\\192.168.2.103 maar dat werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erick81
hemiparo schreef op zondag 31 januari 2010 @ 13:41:
Vandaag de hdd opnieuw geformateerd en krijg nu met:

http://192.168.2.103:8080 - NZBGet Web Interface v 1.3
http://192.168.2.103 - BT Player (Neighbor Web) - van hieruit kan ik naar Bittorrent Download

Maar het zou toch ook mogelijk moeten zijn om de HDD in de EM7080 te benaderen? Volgens de info in dit topic zou dit moeten via http:\\192.168.2.103 maar dat werkt niet?
Probeer \\192.168.2.103 eens vanuit windows explorer. Zonder http: ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Erick81 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 14:00:
[...]

Dat was ie, thanks! _/-\o_

(dat is toch makkelijker dan een heel nieuw topic maken als het bijna zeker is als het antwoord hier is...? :| )

Oh, en toevallig ook nog de tip hoe ik dit in Total Commander kan invoeren?

[ Voor 10% gewijzigd door hemiparo op 31-01-2010 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 13:38
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 10:19:Ik zou echter toch wel graag hebben dat we een optie krijgen om ervoor te zorgen dat de mappen REC/movie/music en image NIET aangemaakt worden automatisch.
Ik had zelf al een map Music (met een hoofdletter) aangemaakt. Dat leidt tot de volgende toestand.
Er wordt een map music (met kleine letter) bij gemaakt die leeg is. Echter als ik vanuit Windows (Samba) de disk benader kunnen deze 2 mappen niet uit elkaar gehouden worden.

Dus als Eminent (op onze disc :) ) mappen wil aanleggen, zou men eerst tenminste case insensitive moeten testen of er al een map met die naam is (in verband met Samba/NTFS).

[ Voor 4% gewijzigd door Ge Someone op 31-01-2010 14:20 . Reden: consequent tegenwoordige tijd gebruikt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor snelheden halen jullie zoal met NZBget? Ik zit rond de 300kb/s met Eweka i.c.m. UPC :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook sterk over te denken om deze media speler aan te schaffen. Vooral vanwege de (vele) firmware updates. Ik heb echter nog een aantal vraagjes.

Weet iemand of het in de toekomst misschien mogelijk is om uitzendinggemist op deze mediaspeler te kijken?
Hoe is de Realtec RTD1073 chipset in vergelijking met de Sigma 8655 ?
Zijn er vergelijkbare mediaspelers (met goede ondersteuning) die ook kunnen downloaden (torrents en nzb)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

/me Allereerst; welkom op GoT *
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 15:11:
Weet iemand of het in de toekomst misschien mogelijk is om uitzendinggemist op deze mediaspeler te kijken?
Eminent heeft hier geen uitspraak over gedaan maar het is te verwachten dat die mogelijkheid er niet komt vanwege het copyright.
Hoe is de Realtec RTD1073 chipset in vergelijking met de Sigma 8655 ?
Dat is een kwestie van de twee chipsets met elkaar vergelijken. Hier is voldoende over te vinden.
Zijn er vergelijkbare mediaspelers (met goede ondersteuning) die ook kunnen downloaden (torrents en nzb)?
Ook dit is een vraag die je heel eenvoudig kunt opzoeken. Dit topic gaat alleen over de EM-7080 en niet over andere merken modellen.

Probeer eens:

Google 1

Google 2

Google 3

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EaS schreef op zondag 31 januari 2010 @ 03:24:
[...]

Dit lijkt me zeker wel een idee, en zoiets moet ook kunnen via het /usr/local/etc/rcS script (lijkt wat later in de 'keten' aangeroepen te worden). Maar ik heb liever een zo clean mogelijke oplossing: m.a.w. niet eerst mappen aanmaken en ze daarna weer verwijderen, maar er voor zorgen dat ze helemaal niet aangemaakt worden. Ergens tijdens het opstarten van de 7080 worden deze mappen aangemaakt. Maar waar? Ik hoop dat EminentHelpdesk hier wat meer duidelijkheid over kan verschaffen
Heb in het /usr/local/etc/rcS script de regels opgenomen om de mappen te verwijderen (rm -Rf /tmp/hdd/volumes/HDD1/image etc.) maar dan worden de mappen toch gewoon aangemaakt. Die worden dus in een later stadium aangemaakt. Maar waar/wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erick81 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 14:00:
[...]

bij werkt dat niet nog steeds krijg ik het cgi script 8)7
Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bestemd voor het discussieren over de EM7080. Als je er eentje hebt en je hebt een probleem, dan gelden dezelfde regels als op heel GoT: probeer alles wat je kunt vinden om het op te lossen en open dan pas een (compleet omschreven) eigen topic.

Dit topic is niet bedoeld voor het oplossen van technische problemen!