Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Dit topic is eerste hit op google als je zoek op eminent em7080.. Ik denk dat daarom heel veel mensen hier naartoe komen. Mensen die normaliter naar een kieskeurig/kelkoo o.i.d. toe zouden gaan. Maar ik ben het wel met mod eens, vragen als "wat is het verschil tussen deze 3 spelers""+ lijken mij ook gewoonweg terug te vinden op website van fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ D.I.N.G.
Had je deze tip al geprobeerd?
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33314365

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag geprobeerd met mijn LG blueray speler te streamen. Dacht een videofilm over te brengen, maar dat was AVI, dus werd niet ondersteund. Dit geeft mij nog meer reden om de 7080 te nemen.

Maar gaat er geen snelheid verloren omdat het over de router gaat?.
Heb zelf mijn router bij mijn componenten staan, dus een kabel van mijn eminent naar mijn router is geen probleem.

Want kan hij HD kwaliteit films zonder stotteren afspelen op je tv?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillumC
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-12-2024
@roofje: Natuurlijk kan hij dat. Schaf het apparaat gewoon aan, bevalt hij niet, breng 'm binnen een paar dagen weer retour. Ik heb net m'n eerste hd film een stuk afgespeeld. werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 20:20
Weet iemand of ik de 7080 als netwerk share kan benaderen via een xbox 360. Het idee is als dat ik vanuit meerdere kamers gebruik kan maken van de data (.avi e.d.) op de 7080 die dan b.v. in de woonkamer zou staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
  • Laatst online: 18-09 11:19
Ik heb jou tip net uitgeprobeerd en ik kan nu gewoon met de pc verbinden + shares.

Dus als het goed is, is mijn probleem nu opgelost maar ik blijf het in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WillumC schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 10:55:
@roofje: Natuurlijk kan hij dat. Schaf het apparaat gewoon aan, bevalt hij niet, breng 'm binnen een paar dagen weer retour. Ik heb net m'n eerste hd film een stuk afgespeeld. werkt perfect!
Dat kan waarschijnlijk alleen maar in de winkel?.
Waar kun je hem het beste aanschaffen?.

Wil avi bestanden afspelen ed.
Moet alleen een extra HDMI kabel trekken door mijn muur.
En dan zal hij waarschijnlijk ook via de TV over de versterker spelen.
Hoop snel een HDMI versterker aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 18:29
Ik heb net dit apparaat gekocht, iso's en VIDEO_TS bestanden werken perfect, zelfs Blu-Ray iso's zijn geen enkel probleem.

Maar: hij leest geen enkele mkv bestand af. Als die geselecteerd is zegt hij alleen maar Unsupported Video.
Maar ik lees alleen maar dat het bij iedereen werkt. Iemand dit al eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D.I.N.G schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:46:
[...]

Ik heb jou tip net uitgeprobeerd en ik kan nu gewoon met de pc verbinden + shares.
Super dat het opgelost is. Lees gelijk even de rest van het draadje door. Misschien worden dan meer antwoorden gegeven op eventuele vragen. Deze stond nlgewoon in dit draadje.
Een beetje zelfstudie en het is dan leuk voor iedereen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een eminent 7080 aan geschaft maar als ik hem wil aansluiten aan mijn computer via de USB loopt die vast (lijkt) op het loading screen, als ik hem dan los koppel, start die gewoon op. Het is mij overigens wel gelukt om te streamen via Samba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eminent is op het moment de beste Mediabox die verkrijgbaar is. Dit gezien de diversiteit aan afspeelmogelijkheden en prijs/kwaliteit verhouding.

Schakelt de Eminent ook vanzelf uit als er een film via de nieuwsgroep is binnengehaald?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dd1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 23:24

dd1

LorenzoG schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 16:14:
Ik heb net dit apparaat gekocht, iso's en VIDEO_TS bestanden werken perfect, zelfs Blu-Ray iso's zijn geen enkel probleem.

Maar: hij leest geen enkele mkv bestand af. Als die geselecteerd is zegt hij alleen maar Unsupported Video.
Maar ik lees alleen maar dat het bij iedereen werkt. Iemand dit al eens meegemaakt?
Draai je de laatste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoG
Ja ik draai de laatste firmware. Ik heb iets van 40 mkv bestanden staan op mijn usb schijf. Daarvan werkt er 1tje. Alle overigen weigert hij af te spelen. Maar er zit totaal geen verschil tussen de mkv die werkt en alle anderen. Ik heb al geprobeerd de mkv's van de schijf te halen en opnieuw erop te zetten maar tot nu nog geen succes.
darkdevil1 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 18:13:
[...]

Draai je de laatste firmware?

[ Voor 8% gewijzigd door LorenzoG op 23-01-2010 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraag is het mogelijk om losse srt onder een MKV bestand af te spelen ?

Edit: Gelukt, was vergeten de taal er tussen te zetten

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 20:57
Voortaan vraag ik niets meer, ga zelf wel even zoeken. Het moet niet gekker worden op tweakers.net.

[ Voor 69% gewijzigd door Alper587 op 24-01-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoG
Ja hoor, dat is gewoon mogelijk!
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 18:32:
Ik heb nog een vraag is het mogelijk om losse srt onder een MKV bestand af te spelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer nu NZBget werkend te krijgen maar het lukt maar niet. Eerst kwam ik wel in het menu via de web browser, maar na dat ik de server had ingesteld laad de hele website niet meer. Is er een mogelijkheid om het te reseten. Ik zie wel dat erop de harddisk nzbget files staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij MKV bestand of ander type bestand hoef je toch geen ondertiteling in te branden??.
Ik begreep dat er een optie was om ondertiteling in te schakelen?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Beste mensen, voordat een moderator dit topic alsnog (terecht) gaat sluiten, doe alle andere gebruikers een groot plezier en ontneem ons niet de mogelijkheid te discussiëren over de EM-7080.

Heb je een vraag open dan een apart eigen topic NADAT je zelf hebt geprobeerd een oplossing voor je probleem te vinden. Veel vragen worden al eerder in dit topic beantwoord.

En voor de duidelijkheid is het wel zo handig als je niet eerst een antwoord geeft en daaronder pas de vraag. De volgorde is >>>> quote van de vraag >>>> je antwoord.

Soms is enkel eenvoudig nadenken al voldoende om een vraag te beantwoorden. Bijv. kunt je er een 2,5"HD inbouwen?

Het wordt allemaal DUIDELIJK als je de productomschrijving zoals die in de startpost staat leest. Daat staat bij de technische specificaties: Interne 3.5 inch SATA HD. Er staat NIET én / of een 2,5 inch SATA HD.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoG
Even ter verduidelijking van mijn mkv probleem. Ik heb al geprobeerd de bestanden te streamen, dan herkent hij ze ook niet. Maar ik heb er even een filmpje van gemaakt en op youtube gezet:

http://www.youtube.com/watch?v=B1gfRRJb5Qo

En ja, ik heb heel veel gezocht op dit forum, deze thread en via google. Maar een oplossing heb ik nog nergens gevonden, laat staan iemand die hetzelfde probleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik kan jouw probleem niet reproduceren. Hier gaat het afspelen gewoon goed.

Misschien is het een mogelijkheid een bestand eens te converteren naar een ander formaat en daarna weer terug naar mkv?

Anders misschien een klein (legaal) file zoeken wat bij jou niet werkt en dat hier linken zodat anderen het ook kunnen testen. Zo komen we er vanzelf achter waar het probleem precies zit. In het file of in de 7080.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hades: nzbget niet aan de praat: zie mijn post LisetteNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 20:51
LorenzoG schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 22:04:
Even ter verduidelijking van mijn mkv probleem. Ik heb al geprobeerd de bestanden te streamen, dan herkent hij ze ook niet. Maar ik heb er even een filmpje van gemaakt en op youtube gezet:

http://www.youtube.com/watch?v=B1gfRRJb5Qo

En ja, ik heb heel veel gezocht op dit forum, deze thread en via google. Maar een oplossing heb ik nog nergens gevonden, laat staan iemand die hetzelfde probleem heeft.
Misschien moet je even met gspot kijken of er verschil zit in de gebruikte codecs van de betreffende bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet een mede gebruiker van de EM7080 toevallig of er ook een skip forward knop is voor content dat geen chapters heeft? Ik vind hem niet op de remote, wat behoorlijk irritant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 00:08
De time seek knop (rechtsonder je navigatie knoppen (OK en pijltjes)).

1x is tijd handmatig invoeren
2x is tijdstip op balk selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 01:08:
@Hades: nzbget niet aan de praat: zie mijn post LisetteNL
Bedankt heb het werkend en hij download nu fantastisch.
Even over de firmware 1.0.2.6. blijft de message "HDD plug in" de hele tijd hangen en gaat pas weg als ik een film ga afspelen, heel irritant want het overlapt een heel stuk van het menu. Ik heb hem nu gedowngrade 1.0.2.5
daar heb ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb deze speler ook gekocht maar kan de laatste firmware er niet op krijgen.
Heb het op een usb stick gezet en in de bovenste poort gedaan maar doet niks.
Mischien kan iemand me helpen?
B.V.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai allemaal

Ik heb de EM7080 nu enkele weken in gebruik(6) en na de gebruikelijke opstart problemen(Straemen,NZBGet,Geluid) werkt hij geheel goed

Alle problemen die ik tegen kwam zijn opgelost door het volgen en LEZEN van dit topic
Ik raad dan ook iedereen aan deze te LEZEN vanaf post 1 ,ik weet het zijn heel wat pagina,s die je dan door moet lezen ,maar ik weet zeker dat je hetzelfde probleem VAAK tegenkomt MET OPLOSSING(vaak al voordat je op de helft ben)

Momenteel heb ik de BETA er op staan en deze werkt echt goed ,ik ben heel blij met de youtupe plugin
Ik heb hem momenteel aangesloten op een HD projectie tv via de hdmi ,en geniet hier echt van alle HD films in prachtig beeld,beter als menig plasma of lcd tv die ik heb gehad (maar dat is een andere discussie)
Vaak lees ik hier dat men het uiterlijk saai vind ,maar dat is een kwestie van smaak denk ik ,ik zelf vind het wel mooi en overzichtelijk

Tot hier mijn bijdrage weer aan dit topic ,ik vind het een top apparaat waar ik nog veel plezier aan ge beleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Gisteren dit apparaat met ingebouwde 1 TB hdd gekocht bij MediaMarkt. Heb al een jaar een HTPC maar omdat HDMI niet goed werkt besloten om er iets bij te hebben. De ervaringen op dit topic hebben me doen kiezen voor de 7080 en dat was geen moment te laat want gisteren besloot mijn HTPC te crashen :(

Eerste ervaringen zijn goed: er wordt een complete set aangeboden met alle kabels alleen is de fan zoals sommige mensen al aangeven erg aanwezig (-> mailtje naar de helpdesk). Verder kan ik na een dag gebruik nog geen nadelen vinden. Mocht dit veranderen laat ik het weten!

Wel iets anders: ik mis eigenlijk de aanwezigheid van een case waarin je de 7080 kunt bewaren en desgewenst vervoeren. Het is DE oplossing om ook je media mee te nemen en met alle kabels erbij kun je deze ook overal gebruiken. Heb nu de doos maar even bewaard maar een luxe koffer/draagzak moet toch ook een optie zijn? Mocht de prijs niet te hoog zijn wil ik deze best aanschaffen!

[ Voor 4% gewijzigd door hemiparo op 24-01-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dd1

dd1

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 11:56:
Hallo,

Ik heb deze speler ook gekocht maar kan de laatste firmware er niet op krijgen.
Heb het op een usb stick gezet en in de bovenste poort gedaan maar doet niks.
Mischien kan iemand me helpen?
B.V.D.
Lees alsjeblieft de readme voordat je vraagt om hulp.
1. Copy install.img to USB stick, and insert this USB stick in upper USB port.
2. Goto Setup - System - and click on Reinstall system.
3. The player will reboot and upgrade from the usb stick.
Heb je dit gedaan?
hemiparo schreef op zondag 24 januari 2010 @ 13:41:
Eerste ervaringen zijn goed: er wordt een complete set aangeboden met alle kabels alleen is de fan zoals sommige mensen al aangeven erg aanwezig (-> mailtje naar de helpdesk).
Weet je 100% zeker dat het niet de kabel van de fan is die aanloopt? 99.99% kans dat dit namelijk het geluid veroorzaakt. Probeer eens de casing open te laten en kijk of de fan dan nog lawaai maakt. Zo nee; dan loopt de kabel simpelweg aan en moet je hem wat beter aan de kant duwen bij het dichtmaken.

[ Voor 34% gewijzigd door dd1 op 24-01-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
darkdevil1 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:18:
[...]
Lees alsjeblieft de readme voordat je vraagt om hulp.
[...]
Weet je 100% zeker dat het niet de kabel van de fan is die aanloopt? 99.99% kans dat dit namelijk het geluid veroorzaakt. Probeer eens de casing open te laten en kijk of de fan dan nog lawaai maakt. Zo nee; dan loopt de kabel simpelweg aan en moet je hem wat beter aan de kant duwen bij het dichtmaken.
Ik had ook een aantal reacties gelezen en de case open gemaakt. Kon niks bijzonders vinden dat het geluid moest veroorzaken en het is er helaas nog steeds... maar goed, wacht de reactie van Eminent wel even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dd1

dd1

hemiparo schreef op zondag 24 januari 2010 @ 15:42:
[...]

Ik had ook een aantal reacties gelezen en de case open gemaakt. Kon niks bijzonders vinden dat het geluid moest veroorzaken en het is er helaas nog steeds... maar goed, wacht de reactie van Eminent wel even af :)
Dat deel van de readme was bedoeld voor de andere quote :)

Maakte de fan ook lawaai als je de 7080 aanzette térwijl de case open stond? Het gene wat het hoogst waarschijnlijk veroorzaakt is de kabel van de ventilator zelf.
Het lijkt misschien niet dat hij aanloopt als je hem open hebt, maar toch schuift het een beetje aan de binnenkant wanneer je hem weer dicht doet. Ik heb het zelf meerdere keren opnieuw moeten doen voordat hij eindelijk stil was.

[ Voor 3% gewijzigd door dd1 op 24-01-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
darkdevil1 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 15:56:
[...]
Dat deel van de readme was bedoeld voor de andere quote :)

Maakte de fan ook lawaai als je de 7080 aanzette térwijl de case open stond? Het gene wat het hoogst waarschijnlijk veroorzaakt is de kabel van de ventilator zelf.
Het lijkt misschien niet dat hij aanloopt als je hem open hebt, maar toch schuift het een beetje aan de binnenkant wanneer je hem weer dicht doet. Ik heb het zelf meerdere keren opnieuw moeten doen voordat hij eindelijk stil was.
Ook met een open case was er lawaai... als ik de fan vasthield niet. Ik kan me eigenlijk geen betere test bedenken?

(weet dat de readme niet voor mij was maar wilde aangeven dat ik het topic wel een beetje heb gelezen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 21:16

Sorcerer8472

Mens sana?

EminentHelpdesk: is het voor jullie misschien een idee om MRSS te ondersteunen?

Dit is een RSS-formaat dat specifiek is ontwikkeld voor het syndicaten van media. Het zou echt super zijn als je met dit kastje MRSS-feeds kon inlezen, en het zou al helemaal geweldig zijn als hij MRSS-items automatisch kon downloaden en afspelen (dan zou je het kastje ook voor narrowcasting-doeleinden kunnen gebruiken bijv.; gewoon roterend/loopend een MRSS-playlist afspelen van bijv. h264 mp4-files... qua prijs-per-product is het namelijk erg interessant om dit product in te zetten op bestaande schermen).

Zover ik weet maakt ook YouTube hier gebruik van binnen zijn API, dus misschien is het niet eens zo'n moeite om het toe te voegen. Eventueel kan ik via PM een samplefeed van MRSS toesturen

Heb in ieder geval nu ook een 7080 besteld voor privé-gebruik. Prima HTPC-vervanging!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Eminent doet het uitstekend!
Totdat ik er een HD inzet.
Dan blijft hij hangen in het bladeren door de mappen (intern en op een andere PC).
Vervolgens loopt hij vast en reboot dan.

Vandaag schijf eruit gehaald, en loopt weer als een Trein.
Ik heb er een Hitachi 1TB schijf ingebouwd.

Wat kan de oorzaak zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 20:36:
Mijn Eminent doet het uitstekend!
Totdat ik er een HD inzet.

Wat kan de oorzaak zijn??
Wat heb je zelf al geprobeerd en uitgezocht. Dit is géén helpdesk.
Dit topic is bestemd voor het discussieren over de EM7080. Als je er een hebt en je hebt een probleem, dan gelden dezelfde regels als op heel GoT: probeer alles wat je kunt vinden om het op te lossen en open dan pas een (compleet omschreven) eigen topic.

Dit topic is niet bedoeld voor het oplossen van technische problemen!

[ Voor 38% gewijzigd door Guardian Angel op 24-01-2010 22:13 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezamenlijk ervaringen delen lijkt mij erg essentieel in een topic over een apparaat als deze.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2010 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 07:44:
Gezamenlijk ervaringen delen lijkt mij erg essentieel in een topic over een apparaat als deze.
Denk het ook... maar het probleem is dat je niet veel info geeft. Heb je de hdd bijvoorbeeld geformateerd? Is hij wel te benaderen via de computer? Enz.?

Haast niemand heeft helaas een glazen bol en kunnen dus alleen helpen bij voldoende informatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 07:44:
Jij hebt geen ervaring, je hebt een probleem en daar is dit topic niet voor bedoeld. Hou je dan ook aan de regels anders gaat dit topic geheid op slot en daar zit niemand op te wachten. Dit is een topic waar bugs gemeld kunnen worden. Daar heeft iedereen wat aan.

Het is een in principe media-speler en geen downloadmachine. Dat laatste is een leuke bijkomstigheid en zou op plaats twee moeten staan. Mij lijkt het dat de software van het apparaat eerst vlekkeloos werken moet. En dat is nog niet zo.

Ondersteuning van NRG APE en dergelijke files zou bijv. ook fijn zijn. Een betere uitgebreidere handleiding. Een up-to-date FAQ. Een bijgewerkte topicstart.

Ik ben blij met de aanwezigheid van Eminent en als men zich niet aan de regels houdt, wordt ons dat kanaal afgenomen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:15
En om daar nog even een toevoeging op te maken: wat gebeurt er als je hem in je computer monteert en hem met een programma als bijv HDTune controleert? Misschien zitten er wel bad sectors in waar de Eminent niet goed mee om gaat..

Een andere harde schijf erin doen om te testen of die wel werkt zou natuurlijk ideaal zijn, wellicht kun je dit nog proberen?

Verder sluit ik me aan met onze behaarde bejaarde :+ Hoewel ik wel van mening ben dat een interne harde schijf zou moeten werken: deze wil ik namelijk zelf ook gaan aanschaffen zodat ik al mijn series e.d. van mijn externe schijf op de interne schijf kan zetten. Dus het zou wel gewoon moeten werken, de interne schijf is niet voor iedereen alleen voor het downloaden!

[ Voor 34% gewijzigd door Arjan90 op 25-01-2010 09:32 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoG
Ik denk dat ik erachter ben gekomen waarom mijn mkv bestanden niet herkent werden. Ik had de usb schijf eerst rechtstreeks aan mijn Samsung LED tv gehangen, maar die tv is vrij kieskeurig met mkv bestanden en hij doet geen DTS. Dus ik moest het DTS geluidsspoor via een programma omzetten naar AC3. Het werkte perfect op de tv maar dit veranderde mkv bestand word niet meer geaccepteerd door de EM7080. Als ik dezelfde film download en er niets aan verander (wat gelukkig niet meer nodig is!) dan speelt hij het wel gewoon af.

Dus dat word heel veel opnieuw downloaden. Maar daarna gaat het me heel veel tijd schelen :)! Dus opgelost.
Nu nog een 1,5 TB schijf halen en dan ben ik weer even zoet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grote voordeel van de Eminent is dat hij de ISO bestanden afspeelt, waardoor je 1080HD films af kunt spelen en niet hoeft te branden. Ook het ondertitelingsprobleem is opgelost. Heb reeds een test gedaan met een 7071 van een kennis. Ik beheer de download op mijn eigen computer, is sneller. En gebruik de Eminent straks voor het afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Sp!tF!re schreef op maandag 25 januari 2010 @ 09:30:
Verder sluit ik me aan met onze behaarde bejaarde :+ Hoewel ik wel van mening ben dat een interne harde schijf zou moeten werken: deze wil ik namelijk zelf ook gaan aanschaffen zodat ik al mijn series e.d. van mijn externe schijf op de interne schijf kan zetten. Dus het zou wel gewoon moeten werken, de interne schijf is niet voor iedereen alleen voor het downloaden!
Natuurlijk is dat zo. Ook hier zal ooit wel een keer een HD in het ding komen. :) Over het netwerk werkt het ding perfect dus noodzakelijk is het voor mij nog niet.

Je kunt gevoeglijk aannemen dat het HD probleem hierboven niet iets is wat een gebrek is van de 7080.

Kijk ook eens naar het gepostte probleem met de MKV bestanden. Nu pas blijkt het anders te liggen dan het leek. De poster had de bestanden noodgedwongen veranderd en ja, dan ligt het niet aan de 7080 dat het de bestanden niet kan afspelen. Als dat direct was gemeld..... vul maar aan.

Incidentele problemen hebben vaak de gebruiker als oorzaak. Voor structurele problemen is een oplossing van Eminent nodig en sterker nog, we zijn van hen afhankelijk. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Guardian Angel op 25-01-2010 10:33 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03-2024
@EminentHelpdesk

Ik weet niet of meer mensen er last van hebben maar bij sommige films zijn de ondertitels hier niet goed te lezen (gaan op in de omgeving), is het mogelijk om wat meer kleuren wit toe te voegen?

Ik hou niet van andere kleuren voor de ondertitels dan wit, dus gewoon wit maar dan een beetje donkerder of grijzer zoals je bij films op de normale tv zenders vaak ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocketno46
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-08 21:13
Ik heb de meeste ondertitels wit, en dan zwart omrand. Gele ondertitels met een zwarte rand valt ook nog wel goed te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guardian Angel schreef op maandag 25 januari 2010 @ 09:29:
[...]

Jij hebt geen ervaring, je hebt een probleem en daar is dit topic niet voor bedoeld. Hou je dan ook aan de regels anders gaat dit topic geheid op slot en daar zit niemand op te wachten. Dit is een topic waar bugs gemeld kunnen worden. Daar heeft iedereen wat aan.
Wel opmerkelijk is dat ik meld dat in de laatste FW de message "Hdd plug in" blijft hangen en de oudere versie daar geen last van heeft, en daar word niet op gereageerd. Maar als ik wat vraag over nzbget of ondertitels word er uitgebreid antwoord gegeven. Messchien een beetje verwarrend allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
DeSSie! schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:15:
@EminentHelpdesk

Ik weet niet of meer mensen er last van hebben maar bij sommige films zijn de ondertitels hier niet goed te lezen (gaan op in de omgeving), is het mogelijk om wat meer kleuren wit toe te voegen?

Ik hou niet van andere kleuren voor de ondertitels dan wit, dus gewoon wit maar dan een beetje donkerder of grijzer zoals je bij films op de normale tv zenders vaak ziet?
Is dit niet een probleem met de film zelf? Heb ook verschillende (vaak oude) films die ondertitels hebben die slecht te lezen zijn. Verder: kan het instellingen menu van de subs geen oplossing geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed gezien heb is de Xtreamer mediaspeler op dezelfde chipset gebaseerd als de EM7080.
Heel simplistisch gedacht: zou het mogelijk zijn om de firmware van de Xtreamer te gebruiken op de EM7080?
Ik zie in de screenshots van de Xtreamer een gelikt menu én de mogelijkheid om online tv-kanalen te kijken. Als dat de toekomst is voor de EM7080 ben ik een nog gelukkiger eigenaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 13:38
Ik wil, bovenop de eerder vermelde, een bug melden (waarschijnlijk hebben meer mensen daar last van).
Mijn versterker is verbonden met SPDIF (de TV met HDMI) en ik draai firmware 1.0.2.6
Als ik muziek afspeel mist de eerste 1 a 2 seconden aan het begin van ieder nummer (file). Dit treedt alleen op via SPDIF, zowel downmixed als RAW (niet via HDMI, is bij mij het TV geluid). Mijn versterker kent echter nog geen HDMI.

Wat mij ook opviel als ik DTS bestanden afspeel (via SPDIF RAW bitstream) dat tussen iedere track de bitstream even naar stereo en dan weer terug naar DTS schiet. Het bovenstaande geldt echter voor alle geteste bestands typen.

En nou ik toch bezig ben. Van geluidsbestanden met een ID3 worden een aantal tags getoond, echter van (native) FLAC bestanden niet. Gezien de beschikbaarheid van de sources van FLAC (en MetaFlac) zou dat toch moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een filmpje op youtube verschenen door EminentNederland.
Ik weet niet of jullie daar vanaf weten maar volgens mij is dat filmpje is niet geheel waarheidsgetrouw als je kijkt naar het menu

Youtube EM7080

Ik zou graag die menu willen zien in mijn EM7080 maar dat is mijn persoonlijke mening.
Iemand ideeén ;-)

Edited: Link aangepast naar juiste video

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitrac
  • Laatst online: 01-05-2023
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:57:
Ik weet niet of jullie daar vanaf weten maar volgens mij is dat filmpje is niet geheel waarheidsgetrouw als je kijkt naar het menu

Youtube EM7080

Ik zou graag die menu willen zien in mijn EM7080 maar dat is mijn persoonlijke mening.
Iemand ideeén ;-)
Als ik die link aanklik kom ik bij een filmpje van de EM7071, en niet de EM7080.
De 7071 heeft een ander menu vergeleken met de 7080. Als ik het filmpje zo bekijk, heb ik het idee dat het menu van de 7071 soms iets trager lijkt te reageren in vergelijking met het menu van de 7080 (hoewel ik het menu in het filmpje net iets mooier vind).

[ Voor 6% gewijzigd door Mitrac op 25-01-2010 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 14:57:
Misschien ook een goede voor de first post Simmayor ?

Antwoord: My Shortcuts kun je 'vullen' door er heen te gaan in het menu, en dan op de blauwe toets te drukken. Kies toevoegen. Je geeft dan een naam, password en het ip-adres van je SAMBA server op. (Bijvoorbeeld het ip-adres van je pc of nas, die mappen deelt.)

Als je daarna de shortcut opent, logt hij automatisch op de server in, en laat hij de beschikbare shares zien. (die kun je ook weer 'als shortcut' opslaan overigens.)

Aangeraden wordt om op de 'serverende pc / nas' een vast ip in te stellen, anders kan het zijn dat het ip-adres van de pc/nas na een reboot of dhcp update veranderd, waardoor je shortcuts in één keer onbruikbaar zijn.
Ik heb nog een vraag over shares toevoegen als shortcut. Het lukt me wel om een server als shortcut toe te voegen maar niet de daar onderliggende shares. Hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-08 19:49
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:35:
[...]

Dat kan waarschijnlijk alleen maar in de winkel?.
Waar kun je hem het beste aanschaffen?.
Zoals al eerder door mij gemeld, kun je de EM7080 bij een web winkel bestellen en heb je 7 werk dagen de tijd om hem te proberen. BRON. Mocht hij niet bevallen om wat voor reden dan ook, kun je hem terug sturen (je moet alleen wel zelf de verzendkosten betalen) en krijg je het geld terug.

Kies een webwinkel uit de pricewatch en kies daar een winkel waar andere tweakers goede ervaringen mee hebben en bestellen maar.

Who is General Failure and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Inderdaad heb je dit eerder gemeld. Was de praktijk maar zoals de theorie.

Hoewel het e.e.a. wettelijk is geregeld en er legio websites zijn waarop dit staat blijkt in de praktijk dat er vrijwel geen enkele webwinkel een gebruikt product retour te nemen. Zelfs een geopende verpakking is al een reden om het niet retour te nemen.

Ok, dan stappen we naar de rechter...... nou, veel succes. Lees de tientallen topics hier op GoT er maar eens op na.

Laten we een discussie hierover alsjeblieft vermijden. Het maakt het topic alleen maar nog warriger dan het al is.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
Guardian Angel schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:35:
Inderdaad heb je dit eerder gemeld. Was de praktijk maar zoals de theorie.

Hoewel het e.e.a. wettelijk is geregeld en er legio websites zijn waarop dit staat blijkt in de praktijk dat er vrijwel geen enkele webwinkel een gebruikt product retour te nemen. Zelfs een geopende verpakking is al een reden om het niet retour te nemen.

Ok, dan stappen we naar de rechter...... nou, veel succes. Lees de tientallen topics hier op GoT er maar eens op na.

Laten we een discussie hierover alsjeblieft vermijden. Het maakt het topic alleen maar nog warriger dan het al is.
Ik heb al meerdere keren producten retour gestuurd naar verschillende winkels uit de pricewatch. Nog nooit een probleem gehad. Het is dan ook zeer belangrijk om niet zomaar overal wat te bestellen. Lees de reviews van tweakers.

Maar laten we het inderdaad hierbij houden :) Back to the great product EM7080.

Ik moet zeggen dat het inderdaad een fantastisch apparaat is. Alles wordt goed afgespeeld vanaf HDD en via het netwerk. Wat ik af en toe irritant vind is dat ik na het selecteren van het bestand een x aantal seconden moet wachten voordat ik iets af kan spelen via het netwerk. Eerst moet er blijkbaar info opgehaald worden (movie preview aan of uit, maakt niet uit) over de preview en hoe groot het bestand is en dan pas kan ik beginnen met afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er Mac gebruikers die de EM7080 hebben en Eyeconnect of Playback gebruiken voor het streamen van hun films (en evt. TV programma's van EyeTV?

Ik wil graag weten of FF/FR, Goto of Skip en Resume dan werken.

(Bij bijv. Ryan Playon) werkt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:57:

Youtube EM7080

Iemand ideeén ;-)
Als je doorklikt naar het Eminent channel op youtube heb je 3 filmpjes te kiezen,ook de 7080 met inderdaad een ander menu maar ook een ander behuizing. Of is de 7075 en de 7080 hardwarematig hetzelfde alleen in de 7080 past een hdd? Vind het menu wel strak eik. maar ik heb dan ook nog geen keuze kunnen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip voor bekijken film bestanden.
Ik heb sinds 2 weken de EM7080 in bezit en ben er zeer tevreden over. Wat mij verbaasde, en wat ik ook een aantal keer hier heb gelezen is dat de ene keer als je op een map met daarin de film klikt direct de vraag wordt gesteld of je de map wilt afspelen en dat je de andere keer de bestanden in de map te zien krijgt en dan het juiste .ifo bestand moet zien te starten.

Als je in de map waarin je filmbestanden een submap maakt met de naam VIDEO_TS en daar alle bestanden in plaats wordt de volgende keer dat je de map aanklikt direct gevraagd of je de film af wilt spelen.

Misschien bij velen bekend, maar omdat ik de vraag een paar keer tegen kwam toch voor sommigen wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Eminent:

Ik zou heel graag ondersteuning zien voor Windows 7 Media Center recorded TV files (*.wtv). _/-\o_

Zodat ik op de PC opgenomen TV programma's via het netwerk (UPnP/Samba) naar de EM7080 kan streamen en op de televisie kan bekijken.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de Logitech Harmony gebruikers, de EM-7080 is inmiddels ondersteund! (via media-pc/eminent/EM-7080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de verschillen tussen em7071 en em7080 ?
Ik lijk wat verschillen te zien in de specs, betreffende audio-formaat (dolby trueHD op em7071, maar niet op em7080) en streamen van het internet, zoals uitzendinggemist. Wel op em7071, maar nie op em7080.
Zijn dit ook daadwerkelijk verschillen en welke type is beter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

/me Welkom op GoT

Zo snel gezien dacht ik dat al je vragen in dit topic zijn beantwoord op de vraag welke beter is na. Dat laatste kun jij alleen zelf bepalen naar gelang jouw behoefte. Beide apparaten zijn goed, er is in het algemeen geen "betere".

[ Voor 46% gewijzigd door Guardian Angel op 26-01-2010 15:56 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net eentje besteld met een Western Digital Caviar Green 1TB HDD.
Als het goed is komt deze morgen binnen.

Momenteel opzoek naar een Realtek Compatible USB Dongle. Tot nu toe geen resultaat.. :(
Heb trouwens het gehele forum doorgelopen, maar niemand bekend met een goede USB WiFi dongle op basis van een Realtek Chipset?

Kan weinig vinden op het net... SiteCom?

Weet dat het niet ondersteund wordt, maar lees wel dat een WiFi gebaseerd op een Realtek chipset out-of-the-box werkt...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou die van de AC Ryan Playon of Xtreamer kunnen proberen. Beiden Realtek en <20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvbav
  • Laatst online: 21-07-2024
heb onder tussen twee weken de 7080 hij speelt werkelijk alles af en goed ik draai nofg op een oude breedbeeld , ook de helpdesk van eminent is geweldig je krijg na een dag antwoord op je vragen via de mail,in je eigen taal.
toch begin ik er spijt van te krijgen dat ik deze gekocht heb.er worden geen extra dingen meer aan toe gevoegd zoals op de 7071 en de 7075 (of de xtreamer).had ik stiekem wel verwacht zeker omdat die oude goedkoper zijn.een oude gezegde nieuw hoef niet beter te zijn:-)
ik denk dat ze hier toch een steek laten vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe benader ik de EM7080 vanaf een PC
Vul in de verkenner in de adresbalk in “\\IP_ADRES_VAN_DE_EM7080“
Als ik vanaf Windows 7 de EM7080 harddisk via \\IP-ADRES probeer te benaderen zie ik niets op de harddisk staan. :?

Als ik \\venus (standaard computernaam van de EM7080) gebruik gaat het wel goed.
(Kan eveneens voor benaderen BT en NZBGet pagina's worden gebruikt: http://venus en http://venus:8080)

Kan iemand verklaren waarom ik met gebruik van IP adres geen inhoud van de disk te zien krijg?

NB: Kan de naam VENUS ook worden aangepast?
(voor wie meer dan 1 EM7080 in zijn netwerk heeft hangen waarschijnlijk een must)

em7080@1.0.3.3b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:23

Vrijdag

De Zwarte

Is het eigenlijk mogelijk om twee schermen tegelijk aan te sturen, zoals een beamer (via component) en een lcd scherm (via hdmi-dvi)? Of selecteert de speler zelf de output zodat als ik geen films wil kijken maar alleen muziek luisteren ik er een eenvoudige lcd aan kan hangen?

Ik kan hier namelijk niks over vinden, behalve dan dat er verschillende uitgangen aan zitten.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03-2024
@EminentHelpdesk

Ik las net een stukje hier op de frontpage over de nieuwe Eminent 7075-DTS:

Daarnaast is de EM7075-DTS voorzien van een nieuwe menu-interface. Deze is ontworpen door designer Chokemaniac, die diverse grafische projecten voor de multimediabranche op zijn naam heeft staan, waaronder de Project Mayhem-skins voor de Xbmc-mediacentersoftware, die voor meerdere platformen is uitgekomen. De interface is in het Nederlands.

Kunnen we binnenkort ook iets voor de 7080 verwachten?

(Je zit toch niet overspannen thuis door al die vragen die we hier op je afvuren...) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TroonStaal schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:12:
Is het eigenlijk mogelijk om twee schermen tegelijk aan te sturen, zoals een beamer (via component) en een lcd scherm (via hdmi-dvi)? Of selecteert de speler zelf de output zodat als ik geen films wil kijken maar alleen muziek luisteren ik er een eenvoudige lcd aan kan hangen?

Ik kan hier namelijk niks over vinden, behalve dan dat er verschillende uitgangen aan zitten.
Ik heb hier zowel op de beamer (component) als op de tv (hdmi) tegelijk beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:55:
[...]

Ik heb hier zowel op de beamer (component) als op de tv (hdmi) tegelijk beeld.
Oh dankjewel, dat wilde ik graag weten :) Dat is wel makkelijk, dan hoef ik niet eerst te schakelen oid maar kan ik alles gewoon ingeplugd laten zitten en alleen de beeldweergevers aan of uit zetten.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TroonStaal schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 23:23:
[...]

Oh dankjewel, dat wilde ik graag weten :) Dat is wel makkelijk, dan hoef ik niet eerst te schakelen oid maar kan ik alles gewoon ingeplugd laten zitten en alleen de beeldweergevers aan of uit zetten.
Het enige waar je rekening mee moet houden zijn je beeldinstellingen. Beamer hier kan bijv geen 1080 aan.
Maar daar zit een mooie knop voor op de afstandbedingen. Daarmee kan je schakelen tussen de beeldinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op basis van dit forum de EM7080 gekocht. Een GEWELDIG ding, doet bijna alles en nog snel ook.
Helaas is er zijn er een aantal dingen waar ik niet uit kom. Ik weet niet of ik daarvoor hier terecht kan, maar hier komt het:

Bij netwerk - LAN Verbinding staat: Uit: DHCP Not ready!!
Ik heb al van alles geprobeerd, namelijk

van firmware wisselen, nu heb ik 1.0.2.6;
HDD formatteren;
van vast IP adres naar DHCP auto en weer terug 100X geprobeerd.

Ik heb de 7080 op mijn versatel router staan misschien moet daar nog een instelling veranderd worden?

Ook krijg ik het NZB gedeelte niet aan de praat. (hangt misschien samen met het DHCP gedeelte)

Ik kan WEL met de 7080 op het netwerk komen en mijn pc's zien en andersom.

Wat ik al zij, verder een super apparaat, het kijken en streamen gaat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gemerkt dat wanneer ssl bij nzbget aanstaat dit qua download snelheid een nadelige invloed heeft.
Het downloaden gaat dan minder snel. Wanneer ik via samba data overzet wat erg traag werkt 4/5mbps (zoals opgegeven hier), ik hoop dat hier in de toekomst verbetering in zit dan is het downloaden extreem traag. (ong 50kbs)

Via pc dlen 2300kbs via eminent 7080 ong 700kbs waar ligt dit aan. Volgens dit topic moet ik ong 1500kbs kunnen halen.

Verder werkt de eminent perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 00:16:
Ik heb gemerkt dat wanneer ssl bij nzbget aanstaat dit qua download snelheid een nadelige invloed heeft.
[..]
Via pc dlen 2300kbs via eminent 7080 ong 700kbs waar ligt dit aan.
Een mediaspeler als de EM7080 heeft niet de processorkracht van een PC (met name ontbreekt de Floating Point Processor, ook wel Hardware Arithmetic genoemd), dus op SSL encryptie moetie wat langer kauwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 00:01:

HDD formatteren;

Ik heb de 7080 op mijn versatel router staan misschien moet daar nog een instelling veranderd worden?

Ook krijg ik het NZB gedeelte niet aan de praat. (hangt misschien samen met het DHCP gedeelte)

Het is raar dat hij zegt dat de DHCP not ready is en je toch je pc kunt zien. Je hebt dus wel een IP gekregen van de DHCP. Je zou de beta firmware 1.0.3.3 nog eens kunnen proberen?

Denk niet dat er op je router nog iets aangepast hoeft te worden als die al als DHCP server werkt.

Wat van NZB krijg je precies niet aan de praat, wat is de foutmelding, wat al wel en wat nog niet geprobeerd?

En eigenlijk had je voor technische problemen (zoals de mod break al zegt) een eigen topic moeten openen. Dit topic is voor informatie over het product EM7080, het is geen helpdesk hier.

[ Voor 8% gewijzigd door Scorpinus op 27-01-2010 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 23:49:
[...]

Het enige waar je rekening mee moet houden zijn je beeldinstellingen. Beamer hier kan bijv geen 1080 aan.
Maar daar zit een mooie knop voor op de afstandbedingen. Daarmee kan je schakelen tussen de beeldinstellingen.
Oh dat is handig, mijn beamer is 720p en een extra lcd zal wsl een kleine 19" worden. Prettig dat er zo'n knop op de ab zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scorpinus schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 07:30:
[...]

Wat van NZB krijg je precies niet aan de praat, wat is de foutmelding, wat al wel en wat nog niet geprobeerd?

En eigenlijk had je voor technische problemen (zoals de mod break al zegt) een eigen topic moeten openen. Dit topic is voor informatie over het product EM7080, het is geen helpdesk hier.
Dat dacht ik al en dat zal ik ook doen. Maar hier toch een kleine uitleg waarom het NZB gedeelte niet werkt:

Als ik de serverinstellingen aanpas en volgens het boekje de volgende stappen uitvoer krijg ik de melding dat nzb.config (weet niet of dit precies de juiste naam is, zit nu op mijn werk) niet kan gelezen/gevonden kan worden. Inderdaad, als ik naar het bestand ga kan het niet eens meer geopend/gekopieerd worden. Als ik dan het mapje NZB weggooi en herstart staat er weer een vers mapje, begin ik weer overnieuw en voila, hetzelfde gebeurd nog een keer. Maar ik zal de laatste firmware erop gooien, kijken en als het dan nog niet werkt hopla, een nieuw topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMarcus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:10
Er is een nieuwe versie van de 7075, deze heeft wel een fatsoenlijk menu-interface (qua uiterlijk). Kunnen ze de interface met firmware ook aanpassen? Wat ik eigenlijk wil zeggen is, zou het mogelijk zijn dat de 7080 ook wordt aangepast binnenkort?

[ Voor 3% gewijzigd door PMarcus op 27-01-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik heb het vermoeden dat er niet veel schokkende wijzigingen zullen komen ofschoon over de GUI veel is gesproken. Er zijn nog wat onvolkomenheden in het functioneren van het apparaat en dat heeft uiteraard meer aandacht nodig.

Ik heb zelf nog steeds niet de gelegenheid gehad het ding uitvoerig te bestuderen. Wel merkte ik dat het voorkomt dat files niet correct worden gelezen. Of dat aan mijn files of aan de 7080 ligt kan ik niet zeggen.

[ Voor 28% gewijzigd door Guardian Angel op 27-01-2010 10:51 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMarcus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:10
Guardian Angel schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 10:51:
Er zijn nog wat onvolkomenheden in het functioneren van het apparaat en dat heeft uiteraard meer aandacht nodig.
Al denk ik niet dat die twee verschillende dingen door 1 de zelfde persoon worden gedaan. Dat het functioneren meer aandacht nodig heeft geloof ik, maar ik ben bang dat het geen verschil gaat maken.

Denk ook dat een mooiere gebruikers interface het voor het gros van de gebruikers (niet de gebruikers die hier komen) een aantrekkelijker apparaat maakt, wat de verkoop bevorderd. We wachten af (ik heb hem, en het werkt verder goed)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
@EminentHelpdesk: is het al bekend wanneer ik MP3's kan afluisteren zonder elke keer te moeten wisselen tussen SPDIF LCPM of SPDIF RAW? Dit is (redelijk) storend...

Verder heb ik nog niet kunnen vinden hoe ik een afspeellijst kan maken van een selectie MP3 bestanden... aangezien ik aanneem dat dit er toch moet zijn zal het aan mijn bekwaamheid liggen: waar kan ik dit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Eminenthelpdesk

Welke harde schijven zijn het meest compatibel met de EM7080. Ik heb namelijk vernomen dat sommige mediaspelers in dit kader compabitiliteitsproblemen vertonen.

Persoonelijk ging mijn voorkeur naar :

pricewatch: Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB

Alvast bedankt voor uw feedback,

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
hemiparo schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:08:
@EminentHelpdesk: is het al bekend wanneer ik MP3's kan afluisteren zonder elke keer te moeten wisselen tussen SPDIF LCPM of SPDIF RAW? Dit is (redelijk) storend...

Verder heb ik nog niet kunnen vinden hoe ik een afspeellijst kan maken van een selectie MP3 bestanden... aangezien ik aanneem dat dit er toch moet zijn zal het aan mijn bekwaamheid liggen: waar kan ik dit doen?
Helaas is het hier geen helpdesk... Je moet hiervoor een apart topic openen of de vraag naar de helpdesk van eminent mailen anders gaat deze topic snel dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Scorpinus schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:44:
[...]
Helaas is het hier geen helpdesk... Je moet hiervoor een apart topic openen of de vraag naar de helpdesk van eminent mailen anders gaat deze topic snel dicht.
Is toch niet (in zijn geheel) een helpddeskvraag... soms erger ik me wel een beetje aan het 'mag wel mag niet' beleid van de verschillende topics. In het ene topic is het geen enkel probleem iets te vragen, in het ander juist wel... soms is het openen van topics wel toegestaan, anders krijg je juist een verwijzing naar een bestaand topic.

Let wel: dit is geen kritiek op jou :) maar soms wordt het er allemaal niet duidelijker op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
hemiparo schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:00:
[...]
Let wel: dit is geen kritiek op jou :) maar soms wordt het er allemaal niet duidelijker op ;)
Ik begrijp je frustratie, duidelijk wordt het inderdaad niet. Wil alleen geen slotje op het topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeSSie! schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:23:
@EminentHelpdesk

Ik las net een stukje hier op de frontpage over de nieuwe Eminent 7075-DTS:

Daarnaast is de EM7075-DTS voorzien van een nieuwe menu-interface. Deze is ontworpen door designer Chokemaniac, die diverse grafische projecten voor de multimediabranche op zijn naam heeft staan, waaronder de Project Mayhem-skins voor de Xbmc-mediacentersoftware, die voor meerdere platformen is uitgekomen. De interface is in het Nederlands.

Kunnen we binnenkort ook iets voor de 7080 verwachten?

(Je zit toch niet overspannen thuis door al die vragen die we hier op je afvuren...) ;)
Ik hoop hetzelfde ;-)
Op de site van eminent staat bij de EM7080 ook een filmpje met een veel mooier en beter menu dan die nu heeft, het menu van de 7071 en 7075 zien er beide beter uit dan de 7080 (maar dat is mijn persoonlijke mening hoor!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Vind het nog steeds lastig om uit de beschikbare info de verschillen in de GUI van de eminent spelers te halen.

* movie art thumbs
* IMDB informatie etc

Heeft iemand succes met het gebruiken van een third party tool om de gui op te leuken zoals TVXIE? werkt dat uberhaupt met de Eminents?

Wil nu wel eens gaan kopen maar naast de bestandsondersteuning moet het ook lekker smoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:41:
@Eminenthelpdesk

Welke harde schijven zijn het meest compatibel met de EM7080. Ik heb namelijk vernomen dat sommige mediaspelers in dit kader compabitiliteitsproblemen vertonen.

Persoonelijk ging mijn voorkeur naar :

pricewatch: Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB

Alvast bedankt voor uw feedback,

Mvg,
Ik gebruik zelf een Samsung F3 2TB, werkt prima.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2010 11:45 . Reden: Er stond 2GB maar dat moet natuurlijk 2TB zijn ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik nou erg jammer vind is dat je iedere keer dezelfde vragen en opmerkingen tegenkomt.
Op veel vragen zijn al vaker antwoorden met een oplossing gegeven. 36 pagina's is best wel veel om te lezen, maar het had korter kunnen zijn als iedereen eerst eens aandachtig zou gaan lezen en de zoekfuntie gaat gebruiken.
Daarna moet hij of zij in overweging nemen om het probleem rechtstreeks naar eniment te mailen of een apart draadje te openen.

Ook iedere keer posten te lezen over de interface is zeer nutteloos. Mijn inziens koop je het apparaat om films te kijken, niet om naar een interface te kijken. Films kijken, dat is toch het doel?
Er is een paar keer aangegeven dat hier voorlopig niets in gaat veranderen. Vergelijk het niet met een ander model. Dat doe je toch ook niet met auto's. Juist dat is de reden om verschillende modellen op de markt te brengen. Ieder model heeft voor en nadelen. Gewoon accepteren ;)
Daarbij is het zo, hoe meer je gaat sleutelen en toevoegen, hoe trager alles zal worden.

Het is zinvoller om nieuwe ervaringen te posten waardoor het voor iedereen leuk blijft dit draadje te volgen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDD formatteren;

de beta firmware erop gezet en alles werkt zoals het moet.

Alles is opgelost. Doordat je met de beta naar youtube kan kwam ik erachter dat mijn DNS instelling fout was 8)7 8)7 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:21:
Films kijken, dat is toch het doel?
Nou, volgens mij is het een "mediaspeler". Ook het afspelen van muziek is een belangrijjke functie van het apparaat. Voor sommigen is het bekijken van afbeeldingen (foto's) misschien erg belangrijk.
Die interface is het (grootste) probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:21:
Wat ik nou erg jammer vind is dat je iedere keer dezelfde vragen en opmerkingen tegenkomt.
Op veel vragen zijn al vaker antwoorden met een oplossing gegeven. 36 pagina's is best wel veel om te lezen, maar het had korter kunnen zijn als iedereen eerst eens aandachtig zou gaan lezen en de zoekfuntie gaat gebruiken.
Daarna moet hij of zij in overweging nemen om het probleem rechtstreeks naar eniment te mailen of een apart draadje te openen.

Ook iedere keer posten te lezen over de interface is zeer nutteloos. Mijn inziens koop je het apparaat om films te kijken, niet om naar een interface te kijken. Films kijken, dat is toch het doel?
Er is een paar keer aangegeven dat hier voorlopig niets in gaat veranderen. Vergelijk het niet met een ander model. Dat doe je toch ook niet met auto's. Juist dat is de reden om verschillende modellen op de markt te brengen. Ieder model heeft voor en nadelen. Gewoon accepteren ;)
Daarbij is het zo, hoe meer je gaat sleutelen en toevoegen, hoe trager alles zal worden.

Het is zinvoller om nieuwe ervaringen te posten waardoor het voor iedereen leuk blijft dit draadje te volgen. :*)
Ook dit is slechts een mening, waar de prioriteit voor jou bij het spelen van alle formaten ligt, ligt het voor een ander in de GUI en weer een ander de wijze waarop met subs wordt omgegaan en weer een ander de looks van het kastje.

Laat iedereen gewoon de op en aanmerkingen maken die voor hem/haar belangrijk zijn. Er word al zwaar gemoddereerd, als users dat ook nog eens proberen te doen is het allemaal off topic

Ik heb dus gewoon nog dezelfde vragen, welke UI hoort nu bij welk model (of is de gui van de 7080 de eenvodoudige (realtek chips) en zijn er mogelijkheden/ervaringen met het opleuken van de gui met third party oplossingen?

Er is maar 1 'domme'vraag en dat is de niet gestelde vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Marcel_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:55
Na lang zoeken eergisteren ook deze mediaspeler gekocht. Gisteren al ontvangen dus ik kon mooi aan de slag.

Plug en Play was het helaas niet bij mij... meeste formaten die ik probeerde af te spelen via de UPNP (netwerk stream) werkte helaas niet. Ik had al meerdere problemen daarover gelezen dus ik ben maar aan de slag gegaan met samba share. Lastige was dat hij vroeg om username + passwd. Mijn windows login (windows 7 64 bit) werkte niet. Nieuw account aangemaakt maar ook dat mocht niet baten.

Uiteindelijk na wat zoeken ben ik inhet topic over de ASUS o!play http://gathering.tweakers...egister&data[boolean]=AND de registry hack tegen gekomen. Na toepassen hiervan werkte het en kon ik in ieder geval inloggen op mijn PC. Wel blijft hij vragen om user name en wachtwoord bij inloggen op een specifieke share (bijvoorbeeld schijf D: die ik heb geshared). Hier moet ik dan mijn windows login invullen en dan werkt het. Ik heb de koppeling "gesaved" in mijn shortcuts alleen hij onthoudt helaas niet de username + ww. Heeft iemand dit ook al gehad en iets van een workaround gevonden?

Overigens gebruik ik de laatste beta firmware.

Verder na inloggen werkt het apparaat wel perfect. Speelt via de samba alle formaten eigenlijk af. Ik stream alles via netwerk en 1080p mkv is geen probleem (ik heb nog geen bluray iso ter beschikking). In dat opzicht ben ik er wel heel blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
DaBuzzzzz schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 09:03:
[...]
Ik heb dus gewoon nog dezelfde vragen, welke UI hoort nu bij welk model (of is de gui van de 7080 de eenvodoudige (realtek chips) en zijn er mogelijkheden/ervaringen met het opleuken van de gui met third party oplossingen?
De mooie GUI is EM707X de eenvoudige GUI is EM7080. Eminenthelpdesk heeft hier ergens gezegd dat de interface gewoon plaatjes zijn die je mag / kunt aanpassen. Weet niet of iemand dat daadwerkelijk al heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
@EminentHelpdesk
Een vraag van wat algemenere aard; Ik ben eigenlijk wel benieuwd in hoeverre de firmware voor het apparaatje doorontwikkeld wordt. Dat wil zeggen, gaan wij ook nieuwe functionaliteit zien naast de bugfixes of staat er geen ontwikkeling nieuwe features meer gepland voor de 7080? Kan/mag jij hier een uitspraak over doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

xxxneoxxx schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:32:
@EminentHelpdesk
Een vraag van wat algemenere aard; Ik ben eigenlijk wel benieuwd in hoeverre de firmware voor het apparaatje doorontwikkeld wordt. Dat wil zeggen, gaan wij ook nieuwe functionaliteit zien naast de bugfixes of staat er geen ontwikkeling nieuwe features meer gepland voor de 7080? Kan/mag jij hier een uitspraak over doen?
Volgens mij is de eminent helpdesk niet meer actief op deze forum, ze zijn al mee gekapt zo te zien. In het begin waren ze heel actief aanwezig, maar nu het product goed verkoopt is er geen reden meer om hier aanwezig te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
@Alvv: Pardon ? Er is door de mods duidelijk aangegeven dat dit topic geen 'helpdesktopic' meer moest worden. Veel van onze reacties waren juist probleemoplossers, dus je ziet er minder van, logisch toch ? Je uitspraak raakt dus kant noch wal.

@xxxneoxxx: We hebben al ergens eerder in het topic wat zaken aangegeven, maar Shoutcast & Youtube zijn onderweg. Bugfixes staan echter hoger op de priolijst als nieuwe features. Verder kunnen we helaas geen uitspraken doen op dit moment.

@_Marcel_: De hele windows-7-mappen-deel how-to staat ook op de Eminent website :) Stond in de eerste post van dit topic.

@Mentalminds: 2GB ? Das niet zo'n grote disk ;) Samsung F3 en F2 series zou gewoon prima moeten werken overigens.)

Mbt. de interface, de EM7075 is een totaal andere chipset, met een totaal andere interface. (Die zit dus niet in de EM7080, en 'even wijzigen' zit er helaas ook niet in.)

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Marcel_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:55
ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:14:
@Alvv: Pardon ? Er is door de mods duidelijk aangegeven dat dit topic geen 'helpdesktopic' meer moest worden. Veel van onze reacties waren juist probleemoplossers, dus je ziet er minder van, logisch toch ? Je uitspraak raakt dus kant noch wal.

@xxxneoxxx: We hebben al ergens eerder in het topic wat zaken aangegeven, maar Shoutcast & Youtube zijn onderweg. Bugfixes staan echter hoger op de priolijst als nieuwe features. Verder kunnen we helaas geen uitspraken doen op dit moment.

@_Marcel_: De hele windows-7-mappen-deel how-to staat ook op de Eminent website :) Stond in de eerste post van dit topic.

@Mentalminds: 2GB ? Das niet zo'n grote disk ;) Samsung F3 en F2 series zou gewoon prima moeten werken overigens.)

Mbt. de interface, de EM7075 is een totaal andere chipset, met een totaal andere interface. (Die zit dus niet in de EM7080, en 'even wijzigen' zit er helaas ook niet in.)
Bedankt. Had goed gezocht hier op Tweakers en in de handleiding maar op de Eminent website nog niet ;) Ik ga het vanavond meteen even proberen.

Verder bevalt ie uitstekend en zal ik hem andere ook aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:14:
Ik begrijp dat het hier geen helpdesk is, maar nu krijgen we helemaal geen antwoord meer, dat zie je ook terug in deze thread. Sommige terechte vragen worden ook niet beantwoordt.
Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bestemd voor het discussieren over de EM7080. Als je er eentje hebt en je hebt een probleem, dan gelden dezelfde regels als op heel GoT: probeer alles wat je kunt vinden om het op te lossen en open dan pas een (compleet omschreven) eigen topic.

Dit topic is niet bedoeld voor het oplossen van technische problemen!