Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Afgelopen weekend heb ik onderstaande HTPC overgenomen. Bij afhalen set werkend gezien en thuis aangekomen wilde ik hem aansluiten op mijn Toshiba 37XV500P via HDMI alleen krijg ik het niet voor elkaar. Wat ik ondertussen al geprobeerd heb:

- aansluiten via VGA gaat goed. TV herkend het signaal.
- bij aansluiten via HDMI geeft Vista wel aan dat er een HDMI is aangesloten maar op de TV krijg ik geen beeld. Als ik via dezelfde kabel op dezelfde HDMI ingang mijn PS3 aansluit geeft deze direct beeld. Ik neem nu dus even aan dat de HDMI poort en de kabel goed zijn (de andere 2 HDMI poorten op de TV doen hetzelfde).
- Ik heb de HTPC ook op een andere TV (Sony, geen full HD) aangesloten via HDMI maar ook daar geen beeld. Hierna leek het me nog zekerder dat het probleem in de hard- of software van de HTPC aanwezig is. Mede omdat de aansluiting WEL door Vista opgemerkt wordt lijkt het me ergens softwarematig... alleen waar?

Verder, klopt het dat ik via de TV niet alles kan doen? Ik heb geprobeerd in het bios te komen maar dat lukt alleen als de HTPC wordt aangesloten op de monitor. In het bios kan ik alleen een instelling vinden van VGA + DVI of VGA + HDMI. Deze instelling geeft geen oplossing.

Dus... heb nu een HTPC die ik via een VGA aansluit op mijn TV. Op zich is het beeld nog helemaal zo slecht nog niet maar zou natuurlijk liever via HDMI aansluiten. Is het zo dat HDMI direct moet werken (dus ook opstarten van Vista op de TV te zien) of moet er nog iets ingesteld worden?
Ik vindt het vooral vreemd omdat ik de set heb zien werken via HDMI, de set is afgesloten en thuis direct aangesloten. En toen geen beeld via HDMI.

Behuizing: Antec Fusion Black (icl. 430watt) - incl 2x Adda casefans op 7volt
Moederbord: Gigabyte MA78GM-S2H 780G rev1.1 (HDMI)
met onboard ATI 3200HD

CPU: AMD Phenom X3 8450 - 2,1ghz met Scythe Ninja Mini + ibs silence fan 1000rpm
Geheugen: 2x2GB 800MZ

[ Voor 0% gewijzigd door hemiparo op 02-12-2009 19:21 . Reden: type MB aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Maar heb je al met het ATi CC gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Nog niet... ben nu op mijn werk en hoop eigenlijk voor vanavond een oplossing te krijgen. In de avond CC bellen is niet echt makkelijk helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Nee ik bedoel het Control Center (dus de GUI van de driver).

Als je daar wat probeert gaat het vast wel lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Oh... sorry... dacht Customer Center ;)

Kan in het CC niks vinden. Verder... als de set is afgesloten met HDMI werkend zou het toch ook moeten werken als de set weer wordt aangezet. Ook, als de set alleen via HDMI is aangesloten zou je dan tijdens het booten al beeld moeten zien (pc info, bootscherm enz.) of pas als alles is geladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:37

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Geen idee hoe dit zit met het aansluiten van pc op hdtv's maar is dit niet een typisch hdmi handshake probleem?
HDMI Handshake Problems
One common problem people experience with HDMI is handshake failure. Sometimes, this is because the HDTV is an older, DVI-based model without HDCP support. But in other cases, there's an easy fix -- unplug your components and power cycle your system. This may reset the authentication cycle and restore your connection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het klopt volgens mij wel dat je tv niet als monitor werkt bij het booten en het biosscherm. Dan zou je je tv alsnog ook via VGA aangesloten moeten laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Kan ik vanavond ook nog proberen maar TV is redelijk nieuw zonder DVI aansluiting (alleen VGA en ook HDMI dus). Heb ook geprobeerd instellingen op de TV te vinden maar daar is bijzonder weinig in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Hann1BaL schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:45:
Het klopt volgens mij wel dat je tv niet als monitor werkt bij het booten en het biosscherm. Dan zou je je tv alsnog ook via VGA aangesloten moeten laten.
Ik neem aan dat je bedoeld via HDMI? Probleem is alleen als ik via VGA boot ik wel het opstartscherm zie maar als ik kies voor <DEL> naar bios krijg ik het bios niet op de TV te zien... Zou dus als ik opnieuw moet installeren of het bios in moet komen (zal als het allemaal werkt niet zo vaak zijn) moeten losmaken en aansluiten op een monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Ondertussen zover dat de TV en de HTPC elkaar 'zien'. Als ik de HDMI kabel aansluit herkend de computer hem, geluidsignaal klinkt en de onderstaande melding komt in beeld:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/9bhiio.jpg

Ook in het ATI CC kan ik de TV zien:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2drtpgl.jpg

Weer een stapje dichterbij dus... ben er nu van overtuigd dat het moet gaan werken maar... op de betreffende HDMI poort krijg ik als ik het kanaal selecteer nog steeds geen beeld. Erg irritant. Volgens mij moet ik ergens gewoon overheen kijken...

Mijn idee is: ergens instellen dat al het beeld over de HDMI poort (beeld) gaat maar waar kan ik dat instellen. Ook vreemd vindt ik dat de Toshiba TV herkend wordt als DTV (DVI) of klopt dat wel?

De slotvraag is dus: waar kan ik instellen dat alles via HDMI gaat? (of... waarom krijg ik nu nog steeds geen beeld via HDMI maar alleen via de VGA?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:28

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kijk eens onder "display manager" in het Ati CC. Uit je laatste screenshot is te zien dat je beide schermen aan hebt staan (Default VGA + Toshiba TV). Probeer bv eens om je primaire en secundaire scherm om te draaien, of test eens een andere "clone mode".

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Heb geprobeerd te draaien en te clonen en krijg het NIET voor elkaar... ik snap er echt niks van! Je zou bijna denken dat mijn Toshiba het niet aan kan maar waarom zou een PS3 bv. dan WEL werken? En de TV wordt wel goed herkend... begin een beetje radeloos te worden...
Bij deze loof ik alvast een Bossche Bol uit voor degene die mij de gouden tip kan geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-04 09:23
Zet die "image scaling" opties eens uit of speel daar mee. Kies eens een andere resolutie (std. HD bijv.), eens andere refresh rate.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Even losstaand van je probleem zal ik trouwens wel een HDMI - HDMI kabel gebruiken en geen DVI - HDMI. Aan de melding te zien die ATI CCC geeft gebruik je nu het laatste. Dat zal wel beeld moeten geven maar ATI gaat er eigenlijk niet vanuit dat je op die manier een tv aansluit en daardoor kun je problemen krijgen met de juiste output levels naar de tv sturen. De instelling in CCC waarmee je de outputlevels regelt is alleen beschikbaar als de videokaart merkt dat er een HDMI device op aangsloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
kaajee schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:31:
Zet die "image scaling" opties eens uit of speel daar mee. Kies eens een andere resolutie (std. HD bijv.), eens andere refresh rate.........
Zal ik vanavond proberen. Andere resolutie heb ik mee geprobeerd maar als ik boven de 1300 kom wordt VGA geen kijken meer, HDMI doet niks...
The_nv40_man schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:49:
Even losstaand van je probleem zal ik trouwens wel een HDMI - HDMI kabel gebruiken en geen DVI - HDMI. Aan de melding te zien die ATI CCC geeft gebruik je nu het laatste
Ik maak gebruik van HDMI naar HDMI en VGA naar VGA. Vond het ook vreemd dat ik de melding kreeg van DVI... in het bios stond de keuze VGA - DMI en VGA - HDMI en ik weet (bijna 100%) zeker dat ik voor de laatste optie heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:27

Wish

ingwell

Een van de dingen die voor mij hierbij werkt is het gelijktijdig aansluiten van een monitor (via VGA) en de TV (via HDMI) op de HTPC.

Via de monitor kun je dan rustig met ATI CC spelen, beeld op de TV toveren en dan deze verder aanpassen aan je wensen en eisen. Het is inderdaad even gekl**t met klonen, refreshrates en scaling, maar het lukt mij daar in ieder geval mee.

Overigens valt het mij op dat bij het eenmaal goed ingesteld hebben van de videokaart dat mijn TV dan ook wel het BIOS scherm laat zien (op 480p terwijl hij later standaard op 1080i springt in Windows). Zonder instellen doet hij dat niet automatisch.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
danmaarniet schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:56:
Via de monitor kun je dan rustig met ATI CC spelen, beeld op de TV toveren en dan deze verder aanpassen aan je wensen en eisen. Het is inderdaad even gekl**t met klonen, refreshrates en scaling, maar het lukt mij daar in ieder geval mee.
En daar gaat het dus mis... dacht dat ik e.e.a. wel voor elkaar kreeg maar het lukt me dus gewoon niet. Wat ik ook instel en aanpas ik krijg geen beeld via HDMI :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95522

ik zie een refresh van 75hz... volgens mij is HDMI/HDTV altijd 25/50 of 30/60 hz... oftewel, je zou teveel hertz hebben ingesteld. probeer dit naar 1 van bovenstaande mogelijkheden aan te passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
En dat zou verklaren dat er helemaal niks te zien is? Perfect... ga het vanmiddag meteen proberen! Mocht het niet werken dan meldt ik me weer hier...

(ook als het WEL gelukt is!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:27

Wish

ingwell

Anoniem: 95522 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 12:44:
ik zie een refresh van 75hz... volgens mij is HDMI/HDTV altijd 25/50 of 30/60 hz... oftewel, je zou teveel hertz hebben ingesteld. probeer dit naar 1 van bovenstaande mogelijkheden aan te passen...
Dat is de maximale refreshrate van de TV wat daar wordt getoond, niet per se wat door de kaart wordt uitgestuurd. ATI CC geeft een paar standaard opties aan voor HDTV. Inderdaad bijvoorbeeld 1080i op 25 of 30 Hz geloof ik. Bij 1 van die standaarden zou ik in ieder geval wat beeld verwachten. Succes met het proberen!

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 06:03

Quindor

Switching the universe....

Hmm, dat klinkt heel erg in de oren als het probleem wat ik zelf ook gehad heb!

Ik heb een toshiba 42z3030D, ook 1080p, 100Hz, hdmi 1.3, etc.

Verder heb ik een zelf gebouwde HTPC met eveneens het MA78GM-S2H 780G bordje (rev 1.0).

Rechtstreeks deze aan te sluiten is mij ook nooit gelukt. Maar, bij mij was dit uiteindelijk een non-issue aangezien ik mijn beeld van al mijn sources (ps3, etc.) via een Onkyo 605 laat lopen. Met deze er tussen functioneerd het ten alle tijden PERFECT. Zonder deze er tussen, voor zo ver ik me kan herinneren, heb ik hem nooit aan de praat gekregen. (ps3, etc. werken inderdaad prima)

Ik snap dat dat geen goed nieuws is, maar toch. Ik heb ook meerdere HDMI kabels geprobeert, settings in CC, verschillende drivers, etc. etc. Your not alone. ;)

Wel, na veel gepriegel, ben ik er achter gekomen om de 1:1 pixel mapping goed te krijgen en zonder overscan te kunnen werken. Hiervoor moet je de sharpness op mijn toshiba tv naar -50 gzetten. Naar alle waarschijnlijkheid disabled dit het algorimte wat de sharpening doet, zo krijg ik ook met test afbeeldingen 1 pixel op 1 pixel en super super strak beeld!

Helaas verwacht ik dat ook dat niet de oplossing gaat vormen voor je probleem.....

Een known workaround is dus een HDMI reciever er tussen te zetten welke het signaal stript van het geluid en vervolgens het beeld doorstuurd naar je TV (Bedenk me net dat het wel eens in de audio kan zitten en dat de TV dit niet snapt, dus geen beeld geeft, je zou dat eens moeten onderzoeken!).

Overigens krijg ik netjes mijn bios en alles te zien op TV, bootloader, noem het maar op. Draai persoonlijk Vista x64 SP1.

Hopelijk heb je iets aan deze info.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Bovenstaand verhaal klinkt niet goed, hopelijk is er meer hoop nu ik zojuist een lichtpuntje heb gevonden... ik krijg beeld via HDMI! De resolutie staat op 720x576, High Color op 25i Hz. Eerst volgende stap is 1776x1000 en 50 Hz maar dan is er weer meteen geen beeld...

Weer een stapje dichterbij dus. Betekend dit nu doorgaan of opgeven en alles via VGA doen? Het zou toch niet zijn dat Toshiba iets met zijn TV heeft waardoor Full HD gewoon niet mogelijk is? Eigenlijk wil ik dat niet geloven, zeker niet nu er iets gebeurd is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-05 00:08
Het kan komen dat je een resolutie kiest die niet officeel ondersteund wordt door de televisie. Je switched overigens ook van Hz. Kies een andere resolutie uit met 25i Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
Of zoek in de handleiding van de TV op welke input-signalen allemaal acceptabel zijn.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
THE_FIREFOX schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:16:
Het kan komen dat je een resolutie kiest die niet officeel ondersteund wordt door de televisie. Je switched overigens ook van Hz. Kies een andere resolutie uit met 25i Hz
Ik bedoelde aan te geven dat op 25i Hz de eerstvolgende stap 1776x1000 is. En dat werkt niet. Ook als ik een andere Hz kies (50 is de eerstvolgende) heb ik geen beeld...

* hemiparo wordt er helemaal gek van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
kalizec schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:34:
Of zoek in de handleiding van de TV op welke input-signalen allemaal acceptabel zijn.
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/jv6gyv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-01 23:35
Ik heb niet alle reacties gelezen maar heb je de dvi-hdmi connector in aansluiting 2 van je ATI- kaart?
In de handleiding staat dat het alleen werkt als je 2e dvi connector gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Buiten dat: waarom kies je dan niet een resolutie en refresh rate die daar genoemd zijn? Je hebt het hiervoor over een resolutie van 1776x1000 die komt ook helemaal niet voor in je lijst, logisch dat ie dan geen beeld geeft.
Dus nogmaals: Probeer nou gewoon eens 'officiele' HD resolutie kiezen, bijv. 720p of 1080p(zie tabel)..............

[ Voor 9% gewijzigd door kaajee op 17-02-2009 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
ewf2003 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:30:
Ik heb niet alle reacties gelezen maar heb je de dvi-hdmi connector in aansluiting 2 van je ATI- kaart?
In de handleiding staat dat het alleen werkt als je 2e dvi connector gebruikt.
Er is maar een HDMI uitgang op het moederbord (onboard kaart).
kaajee schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:38:
Buiten dat: waarom kies je dan niet een resolutie en refresh rate die daar genoemd zijn? Je hebt het hiervoor over een resolutie van 1776x1000 die komt ook helemaal niet voor in je lijst, logisch dat ie dan geen beeld geeft.
Dus nogmaals: Probeer nou gewoon eens 'officiele' HD resolutie kiezen, bijv. 720p of 1080p(zie tabel)..............
Waarom? Omdat het de enige resolutie is die ik kan kiezen in het CC :?
De genoemde 1776x1000 was te kiezen, zoals meerdere, maar die deed het idd niet. Misschien denk ik te simpel maar FullHD zou toch 1920x1080 moeten zijn en zou dus ook moeten werken... alleen ben ik er al achter dat het nog steeds niet werkt... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Wat voor opties heb je in het CC onder:

-DTV (DVI)1 - Scaling options
&
-DTV (DVI)1 - HDTV Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-05 15:29

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Probeer te forceren. In CCC moet er een optie zijn om bij Display Manager een resolutie, refresh rate en colour-bit aan te passen. Als je dat niet kan moet je geloof ik iets uitvinken in de trant van "only allow certified monitor settings" ergens. :P Ik zit nu op mijn laptop (nVidia) dus kan het niet nakijken, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Je schrijft dat 720x576x25i werkt.
Volgende stap zou zijn 720x576x25p
Andere stap zou zijn 1280x720x50p

Probeer gewoon de vermelde frequenties in de handleiding uit en meldt hier terug welke werken en welke niet werken. Die informatie zegt namelijk iets over wat er mis is. De spullen staan bij jou thuis, dus jij zult dingen uit moeten proberen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Vervelend om te horen dat het nog steeds niet werkt. Aangezien ik binnenkort bij een vriend van mij een nieuwe machine met exact hetzelfde bord en hetzelfde als mijn eigen TV (toshiba regza 42z3030D) neer ga zetten ben ik zeker gebaat bij progressie in dit probleem.

Helaas heb ik zelf toen ook praktisch alle zaken geprobeert welke je ook schetst. Het stomme is, zo snel de onkyo 605 er tussen zit, werkt het echt PERFECT. 24p, super vloeiend, diepe kleuren, hdmi 1.3a volume control, communicatie over hdmi, etc. etc. Dus ook ik denk, het *moet* kunnen.

Ik ben alleen afgehaakt nadat ik via de onkyo beeld had. Dit was helaas altijd 'verkeerd' vanwege een stom sharpening mechanisme wat toshiba gebruikt. Zoals eerder gezegd kun je dit via sharpness -50 uitzetten en dan is het beeld werkelijkwaar perfect. Dus als het eenmaal werkt, ga je heel erg blij zijn! ;)

Nogmaals het *moet* kunnen werken, nu alleen nog uitvinden hoe.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
kaajee schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 23:51:
Wat voor opties heb je in het CC onder:

-DTV (DVI)1 - Scaling options
&
-DTV (DVI)1 - HDTV Support
Nog niet kunnen kijken, vanavond (soms is een fulltime baan wel eens lastig ;)) even kijken en ik laat het weer weten.
Wordt ook vanavond - forceren was volgens mij idd mogelijk dus weer een kans!
kalizec schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 00:50:
Je schrijft dat 720x576x25i werkt.
Volgende stap zou zijn 720x576x25p
Andere stap zou zijn 1280x720x50p

Probeer gewoon de vermelde frequenties in de handleiding uit en meldt hier terug welke werken en welke niet werken. Die informatie zegt namelijk iets over wat er mis is. De spullen staan bij jou thuis, dus jij zult dingen uit moeten proberen.
Helemaal mee eens! Probleem is alleen dat de frequenties die in het boekje staan niet in het CC te vinden zijn (of in ieder geval, ik kan ze niet vinden :)). Er schijnt wel een mogelijkheid te zijn om instellingen aan te maken, misschien dat dit een optie is?
Quindor schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 01:35:
Ik ben alleen afgehaakt nadat ik via de onkyo beeld had. Dit was helaas altijd 'verkeerd' vanwege een stom sharpening mechanisme wat toshiba gebruikt. Zoals eerder gezegd kun je dit via sharpness -50 uitzetten en dan is het beeld werkelijkwaar perfect. Dus als het eenmaal werkt, ga je heel erg blij zijn! ;)
Ik wacht nog even op het _/-\o_ moment maar moet idd komen! Sharpness is ook nog een idee, laat het nog weten. Onkyo 650 is eigenlijk geen optie gezien de prijs...

* hemiparo moet misschien leren leven met WXGA 1360x768...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Hmm, zat te denken. Zoals ik eerder vermelde, dat het wel eens in de audio doorvoer via hdmi kan zitten, dat de TV het signaal niet snapt en dat zo snel als het door een reciever gelijd word (welke eigenlijk niets met het video signaal hoort te doen) het ineens wel werkt.

Kun je eens proberen de HDMI driver van de audio chip niet te installeren en/of dit hardware device te disabelen? Niet ideaal, snap ik, maar wel goed om te testen.

Verder vroeg ik me af of je toevallig een DVI - HDMI kabel voorhanden hebt, want dan houd je dezelfde beeld kwaliteit, je moet alleen je geluid op een andere manier transporteren. Maar dat hoeft geen ramp te zijn. Kabeltje extra, klaar. Desnoods (als je tv geen audio in heeft) een el cheapo geluids setje, hoewel die toshiba van mij geweldig geluid heeft voor een LCD tv, is een setje van een 100 of 200 euro al snel beter.

Ik denk gewoon wat hard op. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Quindor schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:24:
Hmm, zat te denken. Zoals ik eerder vermelde, dat het wel eens in de audio doorvoer via hdmi kan zitten, dat de TV het signaal niet snapt en dat zo snel als het door een reciever gelijd word (welke eigenlijk niets met het video signaal hoort te doen) het ineens wel werkt.
geluid gaat niet via HDMI maar via de optische uitgang... en hardop meedenken is alleen maar goed :)

(andere dingen heb ik nog niet kunnen proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

hemiparo schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 19:02:
[...]

geluid gaat niet via HDMI maar via de optische uitgang... en hardop meedenken is alleen maar goed :)

(andere dingen heb ik nog niet kunnen proberen)
Dat snap ik, maar in het HDMI signaal word dit wellicht wel aangeboden. Als hierdoor de sync fout gaat tijdens het opzetten, kan het zijn dat de TV gewoon weigert. Vandaar dat ik dacht dat je wellicht zou kunnen proberen dit uit te sluiten.

Aangezien het enigste wat de onkyo bij mij doet, is de geluids informatie eruit strippen. Beeld gaat 1:1 door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Op 20-2 is de harde schijf van mijn HTPC gecrashed... geen probleem omdat er garantie aanwezig is, wel lastig omdat ik vanaf toen niet meer heb kunnen proberen. Ik hoop deze week de nieuwe schijf te ontvangen en weer verder te kunnen gaan.

Ondertussen een beetje aan het rondkijken geweest en de volgende 'oplossing' in gedachten: kan het zijn dat het signaal met een DVI - HDMI kabel wel zonder problemen naar de TV gezonden wordt? Of zou dit geen oplossing geven? Verder, is DVI - HDMI van dezelfde kwaliteit HDMI - HDMI of moet ik het echt via volledig HDMI werkend krijgen.

Voor alle duidelijkheid: TV heeft alleen een HDMI en VGA ingang, HTPC heeft uitgangen voor HDMI, DVI en VGA.

Andere optie: zou het gebruik van een HDMI switchbox de problemen kunnen oplossen? (dit met het idee dat via de Onkyo het schijnbaar wel werkt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Ik heb zelf ook met beide ideeen gespeeld in mijn hoofd.

De vriend welke dezelfde tv heeft en welke ook met de dit mobo een systeem heeft gebouwd had helaas een DOA moederbord, dus we zijn nooit toegekomen aan het proberen ervan.

Bij hem heb ik zowel een HDMI-HDMI als een DVI-HDMI kabel liggen, dus wilde dat zeker proberen.

De switchbox geeft denk ik geen ander ID aan je verbinding mee (of stript je audio) maar is wellicht het proberen waard? Logisch gezien zou het niets doen.... maar daar in tegen zou het logisch gezien ook allemaal gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Mag ik jullie beiden vragen om geen DVI->HDMI kabels te gebruiken, maar voor HDMI het bijgeleverde verloopje te gebruiken? Hier zitten een paar interne pinnen in doorverbonden die maken dat er ook daadwerkelijk HDMI uit die DVI-I poort komt. Gebruik je dat verloopje niet dan zal die DVI-I poort ook gewoon een DVI-D signaal op je DVI-HDMI kabel zetten.

PS. Mits natuurlijk van toepassing op beide, dit omdat Quindor over dergelijke DVIi->HDMI kabels begint.

[ Voor 13% gewijzigd door kalizec op 02-03-2009 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

kalizec schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:04:
Mag ik jullie beiden vragen om geen DVI->HDMI kabels te gebruiken, maar voor HDMI het bijgeleverde verloopje te gebruiken? Hier zitten een paar interne pinnen in doorverbonden die maken dat er ook daadwerkelijk HDMI uit die DVI-I poort komt. Gebruik je dat verloopje niet dan zal die DVI-I poort ook gewoon een DVI-D signaal op je DVI-HDMI kabel zetten.

PS. Mits natuurlijk van toepassing op beide, dit omdat Quindor over dergelijke DVIi->HDMI kabels begint.
Euh, ik snap niet helemaal wat je bedoelt?

Het moederbord dat we gebruiken heeft een HDMI poort "native" op het moederbord zitten, als ook een DVI poort. Connecten via een HDMI-HDMI kabel wil niet werken aangezien de TV dan geen beeld geeft. Vandaar de poging om dit te proberen via DVI-HDMI.

What is your point exactly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215257

Quindor schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 10:21:
[...]

Euh, ik snap niet helemaal wat je bedoelt?

Het moederbord dat we gebruiken heeft een HDMI poort "native" op het moederbord zitten, als ook een DVI poort. Connecten via een HDMI-HDMI kabel wil niet werken aangezien de TV dan geen beeld geeft. Vandaar de poging om dit te proberen via DVI-HDMI.

What is your point exactly?
Download Powerstrip en stel de gewenste resolutie en frequentie in, die in de manual staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Anoniem: 215257 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 10:38:
[...]

Download Powerstrip en stel de gewenste resolutie en frequentie in, die in de manual staat.
`
Kan ik ook nog proberen... als ik de harde schijf weer terug heb :'(

Maar... is het probleem nu de combinatie van de HTPC en de onbard video of ligt het probleem echt in mijn Toshiba toestel? Ik heb het namelijk gekocht met het idee om volledig HDMI te kunnen gaan gebruiken. Ik benn nu volop bezig om het signaal naar de TV aan te passen en werkend te krijgen maar zou het opgelost zijn met een andere TV... of moet het gewoon werkend te krijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Zelfde probleem.

Zoals ik eerder al vermelde was ik bij een vriend van mij met dezelfde LCD TV van toshiba (regza 42z3030D) een situatie aan het bouwen waar ook een HDMI of DVI aansluiting gemaakt moest worden met een 780G bordje (Gigabyte, bekende type). Helaas, zoals ook bij mij (Ik heb rev 1.0 van het bordje hij 2.0), geen beeld via HDMI, of alleen op 640x480 met 8 bit kleur.

Van het support van toshiba word je niet al te veel wijzer helaas. Die verwijzen naar de manual als ik om een firmware update vraag, aangezien het naar mijn mening toch echt een toshiba probleem, of iig een toshiba + ati probleem is. Wat ik op internet heb kunnen vergaren zijn de EDID waarden welke de TV doorgeeft gewoon verkeerd. Waardoor er geen beeld komt.

In plaats van de kloten, of een reciever te kopen (Zoals in mijn geval) heeft hij besloten voor 45 euro een 9400GT PCI-E kaartje te kopen welke passief gekoeld is. Dat heeft 2 voordelen. NVidia kaarten is aansluiten en gaan, meteen, altijd beeld. En doordat het kaartje wat krachtiger is dan het onboard kaartje, kun je via hardware enkele shaders af handelen en ook eventueel met CoreAVC (Cuda support voor Nvidia) of DXVA video acceleren (maar dat kan de 780G ook).

I'll keep you updated of het met de nvidia kaart wel werkt. Erg erg jammer dat toshiba het probleem zo hard ontkend, terwijl het een wereld wijd probleem is met verschillende modellen. Dat het iets simpels moet zijn worden bewezen doordat als je een reciever er tussen zet, het wel spontaan werkt. Die reciever kan geen spectaculaire dingen doen met het signaal. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Maar je zegt toch al dat het met de/een nVidia kaart wel meteen werkt? Waarom dan nog 'updated keepen' ?

En jouw verhaal duidt mi. juist meer op dat de 'fout' wel bij ATi ligt en juist niet bij Toshiba, want met een andere videokaart en/of een receiver ertussen gaat het wel goed. Wat je dan dus doet is de ATi kaart 'uit de schakeling halen als het ware, dus ligt het wel aan ATi.

Ik zou het eens met andere (oudere?) ATi drivers proberen...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Thanks voor de update! Krijg als het goed is morgen een nieuwe hdd dus kan weer gaan testen. ALS de oplossing te vinden is in een kaartje van 45 euro kan ik er nog wel mee leven. Toch ben ik ondertussen een brief aan het opstellen voor zowel Toshiba als de leverancier van de TV want het aangekondigde 'Full HD' werkt dus niet en dat schijnt, zoals uit dit topic al blijkt, echt aan de Toshiba TV te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

kaajee schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 10:14:
Maar je zegt toch al dat het met de/een nVidia kaart wel meteen werkt? Waarom dan nog 'updated keepen' ?

En jouw verhaal duidt mi. juist meer op dat de 'fout' wel bij ATi ligt en juist niet bij Toshiba, want met een andere videokaart en/of een receiver ertussen gaat het wel goed. Wat je dan dus doet is de ATi kaart 'uit de schakeling halen als het ware, dus ligt het wel aan ATi.

Ik zou het eens met andere (oudere?) ATi drivers proberen...........
Juist en onjuist.

Want een toshiba tv + nvidia kaart = werkt
Maar een toshiba tv + ati kaart = werkt niet

Maar

ander merk tv, neem philips, sony, samsung + ati kaart = werkt. (ja, ik heb mijn machine aan verschillende TV's gehangen tijdens het testen.)

Helaas heb ik toen ik het probleem had verscheidene driver versies geprobeert. Maar tijdens de bios post krijg je al geen beeld of heel erg brak met storing, etc.

De NVidia kaart is nu besteld, maar ik heb geen twijfel dat deze niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Quindor schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 16:36:
[...]
De NVidia kaart is nu besteld, maar ik heb geen twijfel dat deze niet gaat werken.
Wil je dit z.s.m. laten weten... zou het wel leuk vinden om ook (eindelijk) Full HD te kunnen kijken en die paar tientjes heb ik er eigenlijk wel voor over...

(maar ben toch van mening dat het niet klopt dat het met de ene TV wel werkt en de andere niet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

hemiparo schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 08:37:
[...]

Wil je dit z.s.m. laten weten... zou het wel leuk vinden om ook (eindelijk) Full HD te kunnen kijken en die paar tientjes heb ik er eigenlijk wel voor over...

(maar ben toch van mening dat het niet klopt dat het met de ene TV wel werkt en de andere niet...)
Will do. Hopelijk begin volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Bij 1DayFly wordt op dit moment een BELKIN HDMI 2-to-1 Video Switch aangeboden. Zou dit ook kunnen helpen om het signaal gewoon te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Hemiparo, kon het zo snel nergens teruglezen, maar heb je onder de DTV-optiepanel, waar je een HDTV-support optie hebt, wel alle mogelijke resoluties aangevinkt, zodat deze ook daarwerkelijk ingesteld kunnen worden als resoluties voor dat DTV panel (je tv)?

Zoniet, dan kan dat wel eens een van de problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

dahakon schreef op maandag 16 maart 2009 @ 12:50:
Hemiparo, kon het zo snel nergens teruglezen, maar heb je onder de DTV-optiepanel, waar je een HDTV-support optie hebt, wel alle mogelijke resoluties aangevinkt, zodat deze ook daarwerkelijk ingesteld kunnen worden als resoluties voor dat DTV panel (je tv)?

Zoniet, dan kan dat wel eens een van de problemen zijn.
Beetje te wazig wat je zegt. Bedoel je dan op de PC of juist op de TV? Hoe dan ook, wat je zegt, slaat naar mijn mening nergens op en beide hij en ik (en andere mensen op internet) hebben al vele vele malen alle settings uitgeprobeert. ATI + Toshiba = no go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
DAT is in ieder geval duidelijk... is de andere kaart er al? Wil graag naar HDMI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Goed, zoals beloofd zou ik nog eventjes laten weten of het met de NVidia kaart wel wilde werken.

En het antwoord is, ja, en ja-half.

Wat werkt is dat je meteen beeld krijgt, alle resoluties, alle refresh rates, geen enkel probleem. In dit geval met een 9400GT middels DVI - HDMI.

Het enigste probleem waar we nu nog last van hebben is dat het beeld underscanned. Maar dit is een veel voorkomend probleem met het aansluiten van een display/tv.

Overscan = het plaatje op de TV is te klein en je krijgt zwarte balken.
Underscan = de rand van het plaatje valt over het maximale opervlakte van je TV heen.

In ons geval dus underscan. Maar, zeker beeld, 1920x1080p60,50,24 allemaal geen probleem. En met het nvidia resize tooltje kun je er ook voor zorgen dat je beeld wel past.

Dus so far so good. Het enigste wat ik dan ook nog niet werkende heb gekregen is dat ik ECHT 1:1 pixel mapping heb. Het kan, heb ik thuis ook met de onboard kaart (met de onkyo) er tussen, en dat beeld is echt echt brilliant. Hiervoor moest ik zoals ik al eerder vermelde wel de sharpness op -50 zetten, maar goed, dat is natuurlijk verder geen probleem.

Dus voor grapfische beelden is dat niet zo'n groot probleem. Alleen met letters, zie je het. En als je speciale test patronen gebruikt voor FullHD beelden, zie je het ook duidelijk dat ze niet kloppen.

Maar goed, dat *moet* naar mijn mening op te lossen zijn en is naar mijn mening een driver issue. Overscan moet gewoon uit, scaling moet uit, etc. Wij proberen het op Vista SP1 x64, waar de scaling opties grayed out zijn. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215257

Staat er niet gewoon een precieze frequentie in de manual? Want ik had ook dat het met mijn ATi standaard niet werkte, maar met die ingevulde frequentie wel, maar met een nVidia werkte het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Je hebt wel 'exact scan' in je Toshiba aanstaan?

Lees deze pagina anders eens.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Quindor schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:02:
[...]

Beetje te wazig wat je zegt. Bedoel je dan op de PC of juist op de TV? Hoe dan ook, wat je zegt, slaat naar mijn mening nergens op en beide hij en ik (en andere mensen op internet) hebben al vele vele malen alle settings uitgeprobeert. ATI + Toshiba = no go.
Laat ik het proberen duidelijker uit te leggen.

Op pagina 1 van dit topic heeft Hempiro een screenshot geplaatst van het ATI Catalyst Control Center, waarop zijn TV te zien en geselecteerd is
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2drtpgl.jpg

In dit plaatje staat de CC op de attributes tab van de HDTV(ook te zien door het rode peiltje in CC). Een paar opties daaronder heb je de optie 'HDTV support'. Als je dat selecteerd, krijg je een lijst met resoluties, waaronder 720P en 1080P, met verschillende refreshrates. Je zult resoluties die je tv ondersteunt daar moeten selecteren, voordat je een dergelijke resolutie kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Stel... ik koop een willekeurige reviever met HDMI, bijvoorbeeld de Onkyo TX-SR506 zou het probleem dan ook opgelost zijn? Ik wil misschien toch een andere reciever kopen omdat ik met de HTPC mijn Pioneer DVD + reciever toch niet meer nodig heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Hmm, wellicht, maar misschien ook niet.

Zelf heb ik hetzelfde moederbord welke jij ook hebt, met ook dezelfde problemen. Maar, ik heb een Onkyo 605 (de huidige versie van die lijn is de 606).

En als ik de beschrijvingen bekijk, dan zie ik bij de 506 een pass-through en bij de 606 een hdmi processing. Dat is dus een wezenlijk verschil, waar het op kan hangen.

Wat doet mijn 605 met het signaal waardoor mijn toshiba tv perfect functioneerd? No clue. Maar het moet iets zijn. Is het puur het afstrippen van de audio, of is het toch iets in die processing unit? Mijn TV ziet dan ook mijn onkyo, en niet mijn ati kaart en mijn PC ziet ook mijn onkyo en niet de toshiba TV.

Als ik het letterlijk zou lezen, zou bij een pass-through het er direct doorheen gaan, en dan zouden ze dus elkaar zien = niet functioneren. Maar, de audio moet er toch ergens afgestript worden, dus ze doen er wel *iets* mee.

Proberen is natuurlijk een erg erg vervelende optie. :( Maar iets anders kan ik je niet aanraden. De 605 of 606 werkt gegarandeerd, aangezien ik dat zelf ook bezit. Een NVidia kaart werkt ook, zie het met over/underscan, wat toch echt te fixen moet zijn (stil working on it :( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Zoals ik vandaag hoorde heeft die vriend van me met dit systeem het systeem aan HDMI1 gehangen inplaats van HDMI3, en nu blijkt de underscan verdwenen te zijn!

Wel heeft ie soms last van hij geen beeld krijgt tijdens het booten. Maar goed, aangezien in zijn geval dit systeem 24H aan blijft, is het prima.

NVidia lijkt het dus iig te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Quindor schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 22:33:
NVidia lijkt het dus iig te kunnen.
Dus... voor mij zou het dus 'gewoon' een NVidia kopen, installeren en aansluiten? Of moet ik weer extra gaan werken met instellingen enz.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Instellingen en zaken met je altijd doen. Maar zoals ik het nu hoor van de vriend van me, werkt het daar nu goed.

Maar je ontkomt er niet aan om aan je tv instellingen te prutten (op exact scan zetten) en aan die van je vid kaart.

Maar de ATI+Toshiba bug heb je iig niet. Je bios en alles komt netjes voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246322

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Na veel uur zoeken blijkt dit (bij mij) de enige optie:
1080i met refreshrate 29Hz (1080p werkt enkel als ik 1080p games speel bvb)
en ik heb ook underscan, die ik kan oplossen door mijn TV op 'native resolution' te zetten

Mijn opstelling:
Philips LCD TV
Nvidia 8500GT (dvi to hdmi cable)

Ik dacht (vorig jaar, toen ik probeerde een oplossing te vinden) dat het een HDCP probleem was.
Reden: ik heb 2 pc's op mijn tv aangesloten en deze werkten beide perfect, beide pc's zonder HDCP.
De ene was een laptop met ati kaart en de andere was een desktop met oudere nvidia kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Na proberen, hopen en schelden is het nog steeds niet gelukt dus ga ik het maar met een videokaartje proberen. Is de EVGA GeForce 9400 GT 1GB dan een goede optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ik zou op zoek gaan met één die native HDMI heeft........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Misschien een domme opmerking (dit is gewoon niet mijn ding... maar wil het WEL werkend krijgen :) ) maar natvice is toch geluid en beeld? Zo ja, geluid gaat via optisch en zo nee... shame on me en... wat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:11
hemiparo schreef op maandag 06 april 2009 @ 14:08:
Na proberen, hopen en schelden is het nog steeds niet gelukt dus ga ik het maar met een videokaartje proberen. Is de EVGA GeForce 9400 GT 1GB dan een goede optie?
Voordat je geld gaat uitgeven; heb je de tip van dahakon al uitgeprobeerd? Daarmee werkt het bij mij prima. Voeg gewoon een custom resolutie toe en selecteer die. Werkt prima hier. (weliswaar niet op een toshiba)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
native houdt in dat ie een 'echte' HDMI uitgang (stekker) heeft en niet middels een DVI_to_HDMI dongle/verloop.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Geprobeerd... en het werkte niet. Sowieso vanavond nog een keer proberen (kan ook iets fout gedaan hebben) maar wil met Pasen toch eindelijk wel eens een film in Full HD kunnen kijken dus zoek vast naar andere oplossingen... maar vanavond weet ik meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
En niet gelukt... snap niet waarom maar schijnbaar doe of ik iets verkeerd of de combo Toshiba werkt gewoon niet. Is er nog iemand te het (tegen vergoeding uiteraard!) wil installeren, anders moet ik toch een extern kaartje gaan kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-04 18:17
Het is een veel voorkomend probleem tussen 780G en Toshiba tv's. Ik heb het zelf ook gehad met mijn HTPC (Rev. 1.1) en Regza 32C3500P (HD-ready). Ik heb het nu wel werkend gekregen door een beta-bios te flashen die ik op een forum heb gevonden. Deze bios is speciaal voor mensen die geen goed beeld over de hdmi krijgen op hun Toshiba tv.
De bios is ma78gs2h.f8a, zie ook http://www.megaupload.com/?d=VW9VAB9H
Daarnaast heb ik de nieuwste Catalyst geïnstalleerd (9.3).

Ik kan het forum niet weer vinden, maar ik heb (eindelijk) fatsoenlijk beeld over de hdmi. Het heeft me aardig wat tijd en moeite gekost, maar hij doet het nu.

@hemiparo: Misschien dat dit jouw probleem ook oplost.

Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Eigen kick :)

Na lang gekeken te hebben via VGA (was voor veel dingen wel acceptabel, streamen via de PS3 was namelijk ook een optie) is het eigenlijk toch te gek dat ik het niet werkend kan krijgen...? Daarom wil ik proberen om het dit jaar alsnog voor elkaar te krijgen.

In mijn ogen heb ik een paar opties:

1) alsnog proberen te laten werken
2) mijn 'verlies' nemen en een kaart met HDMI of DVI kopen (geluid gaat toch via optisch)
3) toch maar blijven kijken via VGA

Optie 1 heeft mijn voorkeur (kosten) maar ik denk dat het optie 2 moet worden. De vraag is alleen: zou elke kaart moeten werken? Het probleem schijnt namelijk in mijn TV te zitten maar die vervangen is in ieder geval geen optie.

Tot slot, ik kan de firmware zoals hierboven genoemd niet meer vinden op mijn hdd, online is hij ook niet te vinden. Is er iemand die deze nog heeft? En nog andere tips/opmerkingen... een HTPC zonder HDMI is eigenlijk ook niet alles toch...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
Nog steeds hetzelfde probleem?
Je zou eens kunnen kijken op de site van Gigabyte. De bios versie zit momenteel of versie f11. Ik heb mijn htpc ook geflashed met deze bios en win 7 erop gezet. Alleen heb ik nog niet de tijd gehad om uit te proberen of het werkt, maar als het in f8a werkt dan zou dezelfde wijziging ook in f11 moeten zijn doorgevoerd.

Ik hoop in ieder geval dat het werkt, want volgens mij heb ik de oude bios niet meer. Met een beetje geluk kan ik het deze week nog uitproberen en als het werkt dan hoor je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Nog steeds hetzelfde probleem... zal vanavond eens op de site kijken van Gigabyte. Is er een manier om te kijken welk MB ik precies heb? (er wordt namelijk om rev. gevraagd en dat weet ik niet zeker). Met kijken bedoel ik dus zonder de HTPC open te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Ok, kijken of het dit jaar nog gaat lukken :) (positief blijven...)

Bios heeft een update gehad naar versie 11 (rev. van het MB was te vinden op het bord zelf, 1.1 in mijn geval). Bij het opstarten van de computer krijg ik het volgende te zien:

- TV geeft aan [PC VGA]
- Bios opstart te zien
- als ik naar het bios wil wordt het scherm zwart en knippert [PC VGA] in beeld - het lijkt erop dat er dan geen signaal van de computer naar de TV komt

Als ik niet naar het bios ga uiteraard de bovenste 2 stappen, gevolgd door:

- TV geeft aan [PC XGA] (één keer)
- TV geeft aan [PC VGA]
- Startupbalk van Vista is te zien
- TV geeft aan [PC WXGA]
- Bureablad is te zien. Ik kom nog steeds niet verder dan 1376x768

Ik heb helaas geen losse monitor bij de hand dus moet het met de TV proberen maar denk niet dat ik in het bios kom met deze TV. Een firmware van de bios heeft dus niet geholpen tot nu toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
Misschien ziet de pc de tv niet helemaal juist. Ik had dat mijn tv alleen op een 1080 resolutie beeld gaf (over hdmi) terwijl het een hd-ready schermpje is.

Hdmi ook geprobeerd? Denk er wel aan dat je in de bios vga/hdmi selecteert ipv de standaard vga/dvi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
HDMI instelling in het bios ingesteld, ik zou denken dat het bios enz. dan ook direct via de TV te zien moet zijn? Dit is dus niet het geval...

Kan kiezen via DVI of HDMI en de televisie pakt het gewoon niet op... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
Ik heb net mijn pc eens geprobeerd met bios f11, maar bij mij doet hij het ook niet. Ik heb net wel op een oude (128mb!) usb stick de f8a beta bios weer gevonden, dus als je die wil hebben... stuur even een berichtje met je mail.
Ik ga binnenkort zelf de bios weer terugflashen. Beter full-hd op hd-ready dan helemaal geen beeld. En over een paar maanden als er een nieuwe receiver e.d. staat nog maar eens proberen.

Laat maar even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Nou... zo juist net bijna mijn HTPC door mijn TV geworpen... maar goed, ik heb me in kunnen houden! Maar het is dus nog steeds niet gelukt...

Vandaag een videokaartje gehaald om te kijken of het in ieder geval mogelijk is op een andere manier de computer aan te sluiten. Gekozen voor de XFX GeForce GT 210 wat niet direct het duurste kaartje is maar om te testen moet het toch wel even kunnen... niet dus!

De kaart geeft gewoon geen beeld op de TV: via de aangesloten monitor (via VGA) gaat het perfect... via de TV niet. Niet via VGA, DVI of HDMI. Erg frustrerend!

Denk dat er dus idd IETS is waardoor de Toshiba niet met mijn HTPC kan werken. Misschien dat er een Tweaker is die WEL de oplossing heeft... ik geef het anders echt op... wordt er helemaal sjaggie van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

zelfde probleem gehad met deze bord Gigabyte MA78GM-S2H 780G rev1.1 (HDMI op een packerd bell tv .
Alleen werkend te krijgen als ik alleen de drivers gebruik van de onbourd vga en de ccc software van ati niet installeert .

Een simple nvidia 6200pci-e werkte gelijk met alle software geinstalleert.

Zelfde probleem bij ma thuis met een losse ati 2600pro die voor geen meter werkt op een philips tv.
Prik er een nvidia gt120 met hdmi en gelijk zonder problemen werken .

Voor mij dus geen ati kaart meer als ik hdmi gaat gebruiken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Maar bij jou is de oplossing WEL gevonden met een andere kaart... en zelfs dat krijg ik nog niet voor elkaar :(
Vraag me dan ook af of het probleem in de videokaart of in de TV zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
Toch een vreemd probleem.
Ik heb net de f8a bios terug geflashed en nu werkt alles weer. Ik heb alleen nog dat de tv als een full-hd wordt herkend en niet als een hd-ready, maar goed daar valt mee te leven.
Jammer dat die bios voor jou niet werkt.
In ieder geval succes verder.
Pagina: 1