Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:Ondanks dat een medewerker van Eminent hier regelmatig antwoord geeft op al jullie vragen, is GoT nog steeds niet bedoeld als helpdesk. Bij een aantal users lijkt dat besef nog niet helemaal doorgedrongen en dat is wellicht ook ten dele te wijten aan het feit dat ik daar (nog) te weinig aandacht aan heb geschonken. Bij deze wil ik dat echter corrigeren. Op GoT gelden een aantal spelregels en die zijn hier te vinden: Het algemeen beleid. Lees ze als je dat nog niet gedaan hebt en lees ze ook als je niet zeker weet of dit bericht jou betreft.

Hier gaan we van nu af aan verder met een discussie over het apparaat. Als je problemen hebt met de EM7080, kun je conform de richtlijnen je eigen topic openen. Dit is niet langer het verzameltopic voor al je problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Feplas

Ben ik gedeeltelijk met je eens, heb me suf gelezen over de 7080, de technische specs zijn top. helaas heb ik weinig informatie kunnen vinden over het menu. Zelfs de eminent site geeft geen screenshots van het menu.
Ik ken helaas geen computerbedrijven die alles voor je uit de doos halen, zegels verbreken om een potentiele verkoper iets te laten zien.

Ik zal voormezelf een keuzen moeten maken of ik de 7080 hou of dat ik nu voor de nieuwe popcorn A200 ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-08 19:49
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 11:28:
@Feplas

Ben ik gedeeltelijk met je eens, heb me suf gelezen over de 7080, de technische specs zijn top. helaas heb ik weinig informatie kunnen vinden over het menu. Zelfs de eminent site geeft geen screenshots van het menu.
Ik ken helaas geen computerbedrijven die alles voor je uit de doos halen, zegels verbreken om een potentiele verkoper iets te laten zien.

Ik zal voormezelf een keuzen moeten maken of ik de 7080 hou of dat ik nu voor de nieuwe popcorn A200 ga.
Screenshots van het menu staan volgens mij zelfs in de eerste post van dit bericht....dus....

Verder geldt de wet koop op afstand als je hem bij een webwinkel koopt. Je hebt het recht om binnen 8 dagen het product retour te doen zonder opgaaf van reden. Open of niet natuurlijk. Heb je alle tijd om het apparaat te proberen. Kun je (zelfs als je goed zoekt en alle maar dan ook ALLE informatie over dit product in dit topic gevonden hebt) alles lekker zelf bekijken en uitproberen en als nog terug sturen en je geld terug krijgen (minus de verzendkosten natuurlijk).

Who is General Failure and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dd1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 23:24

dd1

Ook in deze review kun je screenshots van het menu vinden. Ze zijn zelfs geanimeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit topic zo goed als mogelijk doorgelezen maar heb 1 antwoord niet kunnen vinden:

Met welke USB Wifi stick kan deze werken. Als extra factor graag "n" en liefst 5 Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
darkdevil1 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 14:35:
Ook in deze review kun je screenshots van het menu vinden. Ze zijn zelfs geanimeerd.
Doh...die bedoelde ik ook ipv dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simmayor
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09-2023
TS is aangepast. Heb je informatie die erin moet? Laat het even weten!

Processor informatie -> www.cpu-info.com & www.coprocessor.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Oke, ik heb 'm net uit de doos. Even wat uitgeprobeerd en wat op de hd gezet.
Lijkt eengeweldig apparaat, alleen heb ik gelijk al een probleem met afspelen van de 1e film.
Dit is een vob met ifo etc... Echter de subs komen niet te voorschijn, wat ik ook probeer.
Ze staan er zeker in (op de pc speelt ie ze gelijk af).

Zie ik iets over het hoofd (er is geen menu om subs in te stellen)
Met de knop sub's kan ik niets kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gompie98 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 23:04:
Oke, ik heb 'm net uit de doos. Even wat uitgeprobeerd en wat op de hd gezet.
Lijkt eengeweldig apparaat, alleen heb ik gelijk al een probleem met afspelen van de 1e film.
Dit is een vob met ifo etc... Echter de subs komen niet te voorschijn, wat ik ook probeer.
Ze staan er zeker in (op de pc speelt ie ze gelijk af).

Zie ik iets over het hoofd (er is geen menu om subs in te stellen)
Met de knop sub's kan ik niets kiezen..
Als je de map Video_TS op zich in een map hebt geplaatst, zou je die map al kunnen afspelen. Bij mij geeft hij dan subs. Ook als ik het bestand Video_ts.ifo laat afspelen wordt de hele dvd afgespeeld, met subs keuzemogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Bestand video_ts kiezen heb ik geprobeerd... geen resultaat.
Map video_ts selecteren en dan afspelen? Dacht dat ik dat geprobeerd had, maar òf dat het helemaal niet lukte met afspelen òf ook geen ondertitels.
Ik ga het mogen nog eens proberen en laat het weten.
Bedankt in ieder geval.
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 23:44:
[...]

Als je de map Video_TS op zich in een map hebt geplaatst, zou je die map al kunnen afspelen. Bij mij geeft hij dan subs. Ook als ik het bestand Video_ts.ifo laat afspelen wordt de hele dvd afgespeeld, met subs keuzemogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel, een blu-ray ISO heeft alleen Engels DTS-HD Master audio, normaal 5.1 geluid is Frans. Mijn opstelling is - Eminent EM7080 en een LCD tv, zonder extra versterker/boxen nog.. Kan ik dan wel de Engelse audio afspelen? Of hoe moet ik dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al bekend welke Wifi USB-sticks zullen werken met de 7080?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ge Someone schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:45:
[...]

Wel uit het menu geformatteerd? Dat is noodzakelijk om de Linux partitie aan te maken, pas daarna wordt SAMBA(server) en andere tools geïnstalleerd,
De volgende keren dat je formatteert verlies je geen data, de eerste keer wel, als de disc niet leeg was.
Ik heb de harddisk ingebouwd en daarna direct NTFS geformatteerd. Kan nu alleen NTFS formaterren. Geen mogelijkheid om een Linux partitie via het menu aan te maken. Heb de laatste firmware (1.0.2.6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillumC
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-12-2024
@ Gompie98:
Heb je de ondertitels wel exact dezelfde naam gegeven? Dit schijnt toch te moeten (indien je de ondertitels in 2 talen hebt, kun je ze bijvoorbeeld naam.nl.srt of naam.en.srt noemen). Maar de naam dient dus helemaal overeen te komen met de filmnaam.
Ga vandaag of morgen denk ik dit apparaat aanschaffen, ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxtremexx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-08 13:42
Dit weekend via NZBGet een paar downloads gestart en geprobeerd een DVD ISO te kijken. Deze combinatie is niet aan te raden, om de paar minuten staat het beeld een paar seconde stil. Toen ik, na enig aandringen van mijn meekijken partner, de downloads via de browser wilde stoppen bleek de ingebouwde webserver er geen zin meer in te hebben en kon alleen een herstart de EM7080 weer tot bedaren brengen. Het downloaden en kijken van een DIVX werkt bij mij wel zonder storing.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Gompie98 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 23:54:
Bestand video_ts kiezen heb ik geprobeerd... geen resultaat.
Map video_ts selecteren en dan afspelen? Dacht dat ik dat geprobeerd had, maar òf dat het helemaal niet lukte met afspelen òf ook geen ondertitels.
Ik ga het mogen nog eens proberen en laat het weten.
Bedankt in ieder geval.

[...]
Modbreak:Modbreak niet gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dus

[ Voor 96% gewijzigd door Edmin op 18-01-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillumC
Vraag, ik ben even de handleiding aan het doornemen en kom nu dus bij het stuk aansluiten.
Momenteel heb ik een hd tv van philiips via HDMI kabel gekoppeld aan een soundbar van philips (hts8140). Indien ik nu dit apparaat via HDMI kabel aan de tv aansluit, is dit dan voldoende of moet ik het apparaat ook nog aan de soundbar aansluiten?
edit: de soundbar is momenteel via een HDMI kabel aangesloten op de tv (HDMI-out van de soundbar naar HDMI-in op de TV) De soundbar heeft zelf geen HDMI-in

[ Voor 18% gewijzigd door WillumC op 18-01-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
@Flavio_z: De DTS-HD stream bevat ook de originele DTS-5.1 track, en die wordt in dat geval gedownmixed naar 2.0 stereo voor op je TV. Je hebt, mits de video goed geencode is, in dat geval twee keuzes dus als je op de 'audio' knop drukt: Frans en Engels.

Mbt. de format, als je dit gewoon via het menu doet, krijg je automagisch de linux partitie erop.

De menu's van Realtek-based spelers, deze zijn relatief karig, maar wel 100% functioneel.

@Eas: De EM7080 draait kernel 2.6.12 en de controller is als scsi controller gekenmerkt. Je kunt er dus 'SDPARM' op gebruiken ipv. HDPARM. http://downloads.eminent-online.com/sdparm zou je eens kunnen wgetten ;)

@Simmayor: Link naar NZB/SMB/BTPD doc zou handig zijn in de startpost, idem voor FAQ
PDF doc met uitleg: http://downloads.eminent-online.com/7080-NZB-SMB-BTPD.zip
FAQ sectie: http://www.eminent-online.com/faq.php?prod=00907080&dt=1

[ Voor 12% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 18-01-2010 13:03 . Reden: sdparm ipv. hdparm ]

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:26:
Heb de EM 7080 reeds enkele dagen in gebruik en het is echt een aanrader, en de support van eminent in dit forum is echt geweldig........!

heb echter alleen een probleem met de hoeveelheid geluid die de ventilator maakt, is echt hinderlijk. Zoals eerder vermeld heb ik ook al vilt onder de voetjes liggen maar dit hebt eigenlijk helemaal niet, het is echt de ventilator. Is hier nog iets aan te doen? Heeft iedereen hier last van of heb ik gewoonweg een slechte ventilator.
Het rare is dat ie pas na een paar minuten geluid begint te maken.....?
@eminent: is dit een reden om het ding als reparatie aan te melden......?

bvd.
Heb inmiddels de nieuwe ventilator ontvangen (geweldige service van Eminent.......!), meteen ingebouwd en getest.... deze maakt nog meer geluid als de oude...! Maar toen zag ik ineens het probleem, de ventilator zat er gewoon verkeerd in! hij moest alleen een kwart slag gebraaid worden en nu is ie fluisterstil.........!

Misschien dat iemand er iets aan heeft..........?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bedoelde eigenlijk met "goede", de beta's die er zijn om uit te proberen ,
uiteraard zijn beta's testversies
ACT Connectivity Solutions schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 16:04:
Even lezen. Beta's (goede? dat kan niet, het is niet af..) worden niet door ons ondersteund. Er wordt dus ook niet op onze productpagina's naar gelinked. 1.0.2.6 is wat dat betreft de nieuwste 'stable release' op dit moment. In het topic staan wel wat links naar 1.0.3.x beta's die je op eigen initiatief kunt proberen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dd1

dd1

Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 07:56:
[...]

Ik heb de harddisk ingebouwd en daarna direct NTFS geformatteerd. Kan nu alleen NTFS formaterren. Geen mogelijkheid om een Linux partitie via het menu aan te maken. Heb de laatste firmware (1.0.2.6).
In het startmenu, naar instellingen gaan. Hierna naar de 'systeem' tab. Naar beneden gaan tot je 'HDD formatteren ziet'. Hier even op drukken en hij begint met het formatteren (zorg dus wel dat je alles gebackupt hebt). Na dat het initiële formatteren klaar is, komt er de vraag of je Samba, BT etc wilt installeren. Als je hier ja selecteert, wordt het geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adviseren jullie een interne harddisk, of kan de eminent ook gebruik maken van de harddisk van je computer op afstand?. Want als je harde schijf vol is, kun je deze dan via je computer (draadloos netwerk) beheren door films te verwijderen of toe te voegen?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De harddisk wordt intern op NTFS (windows bestandssysteem) geformatteerd. Je kunt hem dus eenvoudig via USB gebruiken op je computer, om er films op te zetten of af te halen. De EM7080 kan ook zelf downloaden naar deze NTFS schijf via NZBget of Bittorrent. Advies kan ik niet echt geven, dat is afhankelijk van de situatie. Volgens mij bouwen de meeste mede-tweakers echter gewoon een dikke schijf in. (1.5tb en 2tb heb ik al voorbij zien komen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke mensen die problemen hebben met sharing oa DVDspeler in Pc doe het volgende :

kopieer deze text sla het bestand op als reg file daarna op regfile klikken : samenvoegen in het register :

text :

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa]

"everyoneincludesanonymous"=dword:00000001
"NoLmHash"=dword:00000000

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\LanmanServer\Parameters]

"restrictnullsessaccess"=dword:00000000
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

meer niet alleen deze text : nu kan iedereen er gebruik van maken ( in jouw netwerk )
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 14:08:
[...]

Ook dit is me tot op heden niet gelukt. Maar voor dit geval hadden we toch een apparte dvd speler omdat de computer beneden staat en de em7080 boven. En om nu altijd de pc aan te laten is ook niet ideaal.
Maar wel bedankt voor het meedenken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkdevil1 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:39:
[...]

In het startmenu, naar instellingen gaan. Hierna naar de 'systeem' tab. Naar beneden gaan tot je 'HDD formatteren ziet'. Hier even op drukken en hij begint met het formatteren (zorg dus wel dat je alles gebackupt hebt). Na dat het initiële formatteren klaar is, komt er de vraag of je Samba, BT etc wilt installeren. Als je hier ja selecteert, wordt het geïnstalleerd.
Het is gelukt! Nu installeerde Eminent wel Samba, BT etc na het formatteren. Eerste keer deed Eminent dit niet. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik1966
  • Laatst online: 17-09 20:43
Weet iemand of de AV out ook werkt als je HDMI gebruikt?
Ik wil hem met HDMI aansluiten op mijn beamer en de AV out op m'n stereo versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ja.

/me Welkom op Got.

Lees ook eens het topic door en zoek wat plaatjes met de aansluitingen.

[ Voor 96% gewijzigd door Guardian Angel op 18-01-2010 19:41 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Overigens misschien offtopic, maar waarom quoten sommige mensen verkeerd om? Dat leest heel verwarrend. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 12:19

spanx

_Sp[A]nX_

@iemand die dit antwoord weet:

Als een film 24 fps 1080p.... en je hebt bijvoorbeeld een DVD die 29.97 fps schakelt de eminent automatisch naar de goede refresh rate?

Dus film.. hij ziet 24 fps dus tv op 24 Hz
DVD ziet 25 of 29,97 fps dus tv op 25(50) of 30(29,97) hz

Mijn tv ondersteund dat namelijk en wil dit zo perfect mogelijk afspelen.

icm Sony versterker.

is x.y. color ondersteund?

[ Voor 5% gewijzigd door spanx op 19-01-2010 11:36 . Reden: clarificatie ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:45

EaS

Wie kan van de volgende pagina: http://www.microsoft.com/...ideo/contentshowcase.aspx eens The Living Sea (IMAX) 1080p proberen?

Ik krijg met beta 1.0.3.3 niet de juiste aspect ratio met die trailer (blijft 4:3 op m'n CRT TV - dus fullscreen en niet met zwarte balken "letterbox" zoals het zou moeten, ondanks diverse instellingen), terwijl het op de PC gewoon 16:9 is. Ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben (of dat het aan de beta firmware ligt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn router in het hifi meubel staan. Kan ik dan de eminent bedraad aaansluiten op de router en dan zo via mijn computer de harde schijf bedienen?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu het grote verschil tussen de 7071 en de 7080. Ik heb mijn router in de hifi kast staan. Dus de verbinding maken is geen probleem. Alleen wat ik kon vinden is dat de 7071 zelf kan downloaden via nieuwsgroepen, klopt dat?.

De prijs van de nieuwere 7080 is lager dan de 7071, dat begreep ik al niet.
Dus er moet een voordeel zitten in de 7071??

Mijn gebruik zal zijn, gewoon af spelen van films, zonder te hoeven streamen.
Heb namelijk een LG BD390, die kan streamen. Maar dat krijg ik niet echt werkend.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 00:08
[Mediaplayer] Eminent EM7080 hdMedia RT

De link is een combinatie van 2 zoekwoorden.

[ Voor 15% gewijzigd door Remcooo87 op 19-01-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een mediaplayer aan gaan sluiten op mijn oude crt-TV (philips 28PW9528). De EM 7080 is daarbij een interessante optie. De enige aansluitmogelijkheid is echter composiet. Ik zat me net echter af te vragen waarom de meeste mediaplayers met een component aansluiting zijn uitgerust i.p.v. RGB of S-video. Als je een LCD-TV hebt gebruik je HDMI, en de oude TV's (net als mijn CRT) hebben geen component aansluiting maar wel een RGB en S-Video. M.a.w.: de component aansluiting wordt toch bijna nooit gebruikt, of heb ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatv
  • Laatst online: 18-09 21:10
Ook ik ben een tevreden gebruiker. Alles doet het naar behoren echter heb ik wel een aantal vragen/opmerkingen:

1.
De interface ziet er redelijk kaal uit, nu ik dit graag wil veranderen is het erg jammer te constateren dat de bitmaps beveiligd zijn en misschien gecomprimeerd zijn. Zoals EaS terecht opmerkte hebben sommige concurrerende players dit niet beveiligd.

Is het mogelijk om deze bmp bestanden toch te openen?

2.
De bittorrent client die er nu opstaat wordt amper door private tracker websites ondersteund. (Jullie noemen het Neighbor Web terwijl het een heel andere naam heeft).
Het veel betere Transmission kan met gemak op de EM7080 draaien.

Is het mogelijk om bij een nieuwe firmware Transmission toe te voegen?

3.
Het maximale volume vind ik met 31 te laag. Ik heb er wel een versterker op aangesloten maar toch zou de output wat hoger mogen zijn.

Is er een manier om dit te veranderen in een firmware?

4. Ook ben ik benieuwd of Yet Another Movie Juxebox in de toekomst geimplementeerd zal worden.. net zoals bij de acryan playon HD (http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=95&t=3158)

[ Voor 9% gewijzigd door hatv op 19-01-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Tweakers wordt bij de specificaties vermeld dat je de EM7080 kunt aansluiten via component (RGB). Zou dit betekenen, dat ik 'm kan aansluiten op mijn oude CRT Philips via scart RGB? Ik kan hierover op de site van Eminent niets vinden.

pricewatch: Eminent EM7080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat is nu het verschil tussen de 7071 en 7080.

Want de 7071 is duurder, waarom zou je deze dan nog nemen??.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tnleeuw
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09-2013
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 10:53:
Wat is nu het grote verschil tussen de 7071 en de 7080. Ik heb mijn router in de hifi kast staan. Dus de verbinding maken is geen probleem. Alleen wat ik kon vinden is dat de 7071 zelf kan downloaden via nieuwsgroepen, klopt dat?.

De prijs van de nieuwere 7080 is lager dan de 7071, dat begreep ik al niet.
Dus er moet een voordeel zitten in de 7071??

Mijn gebruik zal zijn, gewoon af spelen van films, zonder te hoeven streamen.
Heb namelijk een LG BD390, die kan streamen. Maar dat krijg ik niet echt werkend.
Hoi,

Beiden kunnen zelf downloaden van nieuwsgroepen en BitTorrent.

De EM-7080 heeft een andere en snellere chip (en speelt veel films daardoor veel beter af), toont fotos beter, start sneller op, en heeft een (naar mijn mening) VEEL betere user-interface waarbij je makkelijker kunt switchen tussen content-types en die ook previews kan content kan laten zien.

De EM-7071 komt out-of-the-box met o.a. YouTube en Internet radio. De EM-7080 ondersteunt dit op het moment niet. YouTube komt misschien in de toekomst.

Mijn mening, is: koop de EM-7080, en laat de EM-7071 links liggen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:49:
Op Tweakers wordt bij de specificaties vermeld dat je de EM7080 kunt aansluiten via component (RGB). Zou dit betekenen, dat ik 'm kan aansluiten op mijn oude CRT Philips via scart RGB? Ik kan hierover op de site van Eminent niets vinden.

pricewatch: Eminent EM7080
Met component video bedoelen wij YPbPr (voor HD weergave). Wel zou je het apparaat met een cinch-scart verloop kunnen aansluiten om Composiet beeld via scart te krijgen. Dit is echter geen RGB, dat zit er niet op.

@Hatv:

1. De Bitmaps zijn niet beveiligd, het formaat is anders. Tools zijn echter aangevraagd, en stellen we beschikbaar zodra het kan.

2. Transmission kan niet (goed) op de EM7080 draaien zonder dat andere processen hier last van hebben. De EM7080 heeft geen FPU en rekenwerk (hashes, ip's, encrypted torrent, ssl..) allemaal in software afhandelen. Hierdoor wordt het systeem zo traag, dat je verder niets kunt doen als er een zware torrent loopt. BTPD heeft hier geen last van. Dit is voor ons de reden om de BTPD te kiezen ipv. Transmission. Als je voor jezelf transmission wilt gebruiken en dit voor lief neemt, dan is dat een vrije keuze.

Het probleem is echter, dat als we Transmission standaard inbouwen, er veel klachten zullen komen van mensen die niet meer kunnen downloaden en hun films tegelijk willen kijken. Daarom wordt dit niet ondersteund.

3. Het volume kan digitaal tot een maximaal punt versterkt worden. Daarboven vervormt het geluid. 31 is de max.

4. We hebben nog aardig wat zaken op de planning staan.. Meer kan ik er op dit moment niet over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de beeldkwaliteit via composiet van de EM 7080 vergelijkbaar met de beeldkwaliteit van een DVD-speler, of is deze slechter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tnleeuw schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:12:
[...]

Hoi,

Beiden kunnen zelf downloaden van nieuwsgroepen en BitTorrent.

De EM-7080 heeft een andere en snellere chip (en speelt veel films daardoor veel beter af), toont fotos beter, start sneller op, en heeft een (naar mijn mening) VEEL betere user-interface waarbij je makkelijker kunt switchen tussen content-types en die ook previews kan content kan laten zien.

De EM-7071 komt out-of-the-box met o.a. YouTube en Internet radio. De EM-7080 ondersteunt dit op het moment niet. YouTube komt misschien in de toekomst.

Mijn mening, is: koop de EM-7080, en laat de EM-7071 links liggen :-)
Bedankt voor je uitleg!!.
You tube gebruik ik toch niet en dat zit ook al op mijn Blue Ray (LG BD390).

Dan neem ik de 7080 uiteraard, is nog goedkoper ook :?
213 euro inclusief 1TB harddisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillumC
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:35:
[...]

1. De Bitmaps zijn niet beveiligd, het formaat is anders. Tools zijn echter aangevraagd, en stellen we beschikbaar zodra het kan.
Ik ben een totale leek op het gebied van mediaplayers etc, maar kan ik hieruit opmaken dat de interface van deze (en andere) player gewoon uit afbeeldingen bestaan? Dus als je deze afbeeldingen naar eigen smaak zou aanpassen, kun je je eigen interface maken (niet perse qua vorm, maar qua kleuren etc)? Ben namelijk wel thuis in het fotobewerken :P
Echter begrijp ik dan niet wat voor Tools er bedoeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatv
Bedankt voor de snelle reactie! Goed om te horen van de bitmaptools!
EaS schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:33:
Wie kan van de volgende pagina: http://www.microsoft.com/...ideo/contentshowcase.aspx eens The Living Sea (IMAX) 1080p proberen?

Ik krijg met beta 1.0.3.3 niet de juiste aspect ratio met die trailer (blijft 4:3 op m'n CRT TV - dus fullscreen en niet met zwarte balken "letterbox" zoals het zou moeten, ondanks diverse instellingen), terwijl het op de PC gewoon 16:9 is. Ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben (of dat het aan de beta firmware ligt).
Ik heb exact hetzelfde! blijft idd 4:3... hoe is dit mogelijk???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit nu de beste prijs/kwaliteit mediaspeler op het moment??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De betreffende file is 1440x1080, misschien dat daar het probleem zit ;) (Hint: 1440/4 = 360 x 3 = 1080)
Mediainfo geeft wel 16/9 als ratio aan. 'kale' windows mediaplayer gooit hem ook op 4:3 met balken. Misschien gemaakt voor pc's met een 4:3 monitor oid .. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatv
daar zeg je me wat, thanks voor snelle reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tnleeuw
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09-2013
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 14:59:
Is dit nu de beste prijs/kwaliteit mediaspeler op het moment??
Dag Roofje,

IK vind het in ieder geval wel de media speler met de beste prijs/kwaliteit die ik ben tegengekomen in mijn recente zoektocht.

Sommige mensen vinden de user-interface van de EM-7080 maar niets, te karig, maar zelf kan ik hem alleen maar vergelijken met de EM-7071, en ik vind de EM-7080 mijlenver beter dan de EM-7071.

Er is ook nog de EM-7075, die heeft weer een andere chipset en weer een heel andere user interface. Naar men zegt een hele mooie.
Echter, daar kan geen HD in (losse aan te sluiten via USB poort; zit echter maar 1 USB poort op) en een collega van mij die de EM-7075 heeft gekocht zegt dat het ding geen DVD menus ondersteunt. (De EM-7071 en EM-7080 ondersteunen dat allebei wel. Iets met de software-platformen en licenties die bij de chipsets komen).
De EM-7075 ondersteunt ook geen BluRay ISO, de EM-7080 wel. Maar voor jou maakt dat misschien weinig uit, als je al een BD player hebt ;-)

Voor andere spelers: Sommige gebruiken nog het NMT platform dat ook in de EM-7071 zat. Of ik heb al te veel gelezen over problemen en beperkingen, zoals bv. de EM-7075 ook heeft met ondersteuning van DVD menus.
Of tragere oudere chipsets, dus nieuwere files met hoge compressie spelen niet goed af.
Of ondersteunen weer minder bestandsformaten.

Of zijn nog niet op de markt ;-) Of weer veel duurder ;-)

Ieder zijn eigen afweging, maar voor mij is dit de beste -- en na 2 weekjes de EM-7071 in huis gehad te hebben ben ik dolblij met alle verbeteringen in hardware en software die de EM-7080 mij brengt.

[ Voor 24% gewijzigd door tnleeuw op 19-01-2010 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillumC
Sorry voor de misschien nogal domme vraag. Maar ik heb deze mediaplayer besteld.
Nu heb ik een soundbar die decoders heeft voor Dolby Digital, Dolby Pro Logic II, DTS .
Als ik de installatiehandleiding lees, wordt er het volgende gezegd over aansluiten.
Via HDMI op de tv aansluiten of

code:
1
2
3
4
Als je gebruik maakt van een (gecertificeerde) DTS decoder, dan kun je echt genieten
van het pure digitale geluid van de mediaspeler door gebruik te maken van de HDMI
1.3 aansluiting en kabel en deze aan te sluiten op een digitale aansluiting van je
versterker

Echter heeft mijn soundbar alleen een HDMI-Out aansluiting. Moet ik de em7080 nu via HDMI kabel op de HDMI-Out van mijn soundbar aansluiten, of via HDMI op mijn tv en de huidige HDMI kabel die van de OUT naar de TV loopt laten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat voor type soundbar heb je precies ? Een linkje naar de handleiding zou al wat helpen.

Edit: Gevonden, hier dus te downloaden. Op pagina 12 van 50 (pagina 208 in de gedrukte handleiding) staat een mooi plaatje met "Digitale optische aansluiting". Hierop sluit je de TOSLINK(SPDIF) kabel aan die gratis bij je EM7080 zat.

In het menu kies je dan voor RAW/SPDIF en klaar ben je.

[ Voor 68% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 19-01-2010 17:55 . Reden: Soundbar manual opgezocht.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tnleeuw schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:52:
[...]
Sommige mensen vinden de user-interface van de EM-7080 maar niets maar zelf kan ik hem alleen maar vergelijken met de EM-7071, en ik vind de EM-7080 mijlenver beter dan de EM-7071.

Er is ook nog de EM-7075, die heeft weer een andere chipset en weer een heel andere user interface. Naar men zegt een hele mooie.
Ben zelf overgestapt van 7075 naar 7080 en heb daar nog steeds geen spijt van. Uiterlijk van menu's is tamelijk persoonlijk wat je er van vindt. Veel belangrijker is de functionaliteit. En dan steekt de 7080 mijlenver boven de 7075 uit. De 7080 hapert niet of nauwelijks als je afspeelt vanaf je netwerk (en dan heb je daar een oplossing voor: de HDD). En menu's die werken (DVD/BD).
Wat ik wel mis op de 7080 is de onmogelijkheid om BT en NZBget uit te zetten en de onmogelijkheid om de delay in geluid af te regelen bij beeld via hdmi naar TV en geluid via SPDIF naar versterker. Maar hopelijk gaat dat nog gebeuren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de eminent 7080 zojuist gekocht, maar zodra ik hem via USB aansluit op mijn PC krijg ik elke keer de volgende foutmelding: "USB Device Not Recognized"
Ik heb windows 7 en heb mijn computer 4 keer opnieuw opgestart.. USB poort doet het ook gewoon (heb hem getest met een eminent 7071)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2010 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg overigens ook nog de volgende foutmelding:
One of the USB devices attatched to this computer has malfunctioned, and windows does not recognize it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lees even de waarschuwing onderaan deze pagina. Dubbelpost en waarschuwing negeren, en groeten in bericht is niet de bedoeling. Je kunt het beste even mailen met onze supportdesk, het topic is hier niet voor bedoeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:08:
[...]

Ben zelf overgestapt van 7075 naar 7080 en heb daar nog steeds geen spijt van. Uiterlijk van menu's is tamelijk persoonlijk wat je er van vindt. Veel belangrijker is de functionaliteit. En dan steekt de 7080 mijlenver boven de 7075 uit. De 7080 hapert niet of nauwelijks als je afspeelt vanaf je netwerk (en dan heb je daar een oplossing voor: de HDD). En menu's die werken (DVD/BD).
Wat ik wel mis op de 7080 is de onmogelijkheid om BT en NZBget uit te zetten en de onmogelijkheid om de delay in geluid af te regelen bij beeld via hdmi naar TV en geluid via SPDIF naar versterker. Maar hopelijk gaat dat nog gebeuren??
Ik wil de Eminent 7080 met HDMI naar mijn TV verbinden. Vanaf mijn TV loopt een optische kabel naar mijn versterker. Hierdoor krijg ik TV, blue ray etc over de speakers in dolby digital.

Maar de vraag is of dat bij de Eminent 7080 ook gebeurd??
Wat bedoel je met delay (geluidsvertraging?? lipsync instelling??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dd1

dd1

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:49:
Ik heb de eminent 7080 zojuist gekocht, maar zodra ik hem via USB aansluit op mijn PC krijg ik elke keer de volgende foutmelding: "USB Device Not Recognized"
Ik heb windows 7 en heb mijn computer 4 keer opnieuw opgestart.. USB poort doet het ook gewoon (heb hem getest met een eminent 7071)
Ik draai ook Windows 7 en bij mij werkt het zonder problemen. Je hebt er een harde schijf ingestopt, toch? Hij zit er zeker weten goed in?

Probeer het anders met een andere USB device kabel, bijv. die van je printer, en kijk of hij het dan doet.

Mocht het nog niet lukken, mail dan Eminent support even.

[ Voor 4% gewijzigd door dd1 op 19-01-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:58:
[...]
Ik wil de Eminent 7080 met HDMI naar mijn TV verbinden. Vanaf mijn TV loopt een optische kabel naar mijn versterker. Hierdoor krijg ik TV, blue ray etc over de speakers in dolby digital.

Maar de vraag is of dat bij de Eminent 7080 ook gebeurd??
Wat bedoel je met delay (geluidsvertraging?? lipsync instelling??)
In principe zou dat bij mij ook kunnen, ware het niet dat mijn TV geen DTS ondersteunt. Een film die alleen DTS-geluid heeft kan ik dus zo niet afspelen. Vandaar de keuze om ALLE geluid via de SPDIF te laten lopen (je wilt immers niet bij iedere film eerst in het hoofdmenu van de 7080 kiezen welke geluidsuitgang je wenst te gebruiken). Door die scheiding van wegen tussen geluid en beeld ervaar ik dat het geluid hinderlijk voorloopt. Bij mijn satelliet-decoder speelde hetzelfde maar daar kun je het geluid en beeld eenvoudig synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 23:38:
[...]

In principe zou dat bij mij ook kunnen, ware het niet dat mijn TV geen DTS ondersteunt. Een film die alleen DTS-geluid heeft kan ik dus zo niet afspelen. Vandaar de keuze om ALLE geluid via de SPDIF te laten lopen (je wilt immers niet bij iedere film eerst in het hoofdmenu van de 7080 kiezen welke geluidsuitgang je wenst te gebruiken). Door die scheiding van wegen tussen geluid en beeld ervaar ik dat het geluid hinderlijk voorloopt. Bij mijn satelliet-decoder speelde hetzelfde maar daar kun je het geluid en beeld eenvoudig synchroniseren.
TV's ondersteunen meestal ook geen DTS daar heb je een externe versterker voor. De EM7080 kan dit DTS downmixen naar Stereo zodat dit gewoon op je tv afgespeeld kan worden (is je vertraging waarschijnlijk ook weg). Je kunt er ook voor kiezen om via een optische kabel je versterker aan te sluiten en de EM7080 te vertellen dat hij SPDIF/RAW moet gebruiken. De EM7080 zal dan altijd 1:1 het geluid doorgeven aan je versterker.

Geluidvertraging opvangen is iets wat je meestal in je versterker doet. Ik zet mijn philips tv gewoon op 'Cinema' zodat hij alle eye-candy uitzet en er geen vertraging optreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben hem zaterdag gekocht bij de Makro met reeds ingebouwde harde schijf van 1T.
Geweldig apparaat!
Eerst zo wat rondgerommeld. We konden niet als uotput HDMI-RAW kiezen, want dan kregen we helemaal geen geluid via onze receiver Onkyo 607.
Toen de nieuwe firmware erop gezet. Daarna moet je de menu-instellingen opnieuw doen (taal, audio-video-output, tv-selectie). HDMI-RAW leverde toen wél resultaat op gelukkig.
De ingebouwde schijf was al NTSC geformatteerd.Via de bijgeleverde USB kabel konden we films erop zetten vanuit de oude mediaplayer. Echter met een lange usb-kabel (die we ook vaak gebruikten met de oude mediaplayer) konden we met geen mogelijlheid verbinding krijgen met de eminent. Vreemd he.
SAMBA wilde eerst niet lukken. We probeerden de update van de site van Eminent, maar bij systeeminfo bleef e.e.a. op niet actief staan.
Gisteren was er ineens een nieuwe aanvullende handleiding op de site van Eminent.
Ondanks dat onze schijf al geformatteerd was, hebben we het (formatteren) via deze handleiding opnieuw gedaan via het systeemmenu van de player. Alle films die er al op stonden, waren weg. Het duurde overigens maar superkort, dat formatteren.

Daarna werkte SAMBA meteen, nu kunnen we makkelijk via de PC er wat op zetten.
NZBGet aan de praat krijgen verliep iets moeizamer, als je de standaardinstellingen op de PC verandert, moet je daarna de player opnieuw opstarten. Heb je een foutje gemaakt of wil je nog iets veranderen, dan moet op de player die map nzbget worden weggegooid. Hij maakt die daarna zelf weer opnieuw aan. Maar we bleven een foutmelding lrijgen. Pas toen we in de map download alles binnenin de nzbget hadden leeggemaakt, van wat al half binnengehaald was, lukte het. Als je iets hebt moeten veranderen, controleer dan goed of de serverinstellingen op die nzbgetpagina op je PC nog goed staan, en niet weer zijn gereset naar standaardwaardes, anders kun je weer opnieuw beginnen!
Ongelofelijk snel werkt dat ding, alles is aan de praat, geweldig!

PS, ondertitels, bv binnen een dvd, moet je aanklikken, dan OK, en dan kun je met pijltjes de gewenste ondertitel selecteren. Bij een avi MOET hij dezelfde naam hebben. Via de blauwe knop kun je eventueel de naam wijzigen. Je kunt niet browsen naar een andere ondertitel.
PS2: bij sommige avi's loopt het beeld soms vast, maar het geluid door. Als ik dan op stop druk en opnieuw afspeel, loopt hij weer verder. Pauze/Play helpt niet.
PS3: ook weer bij sommige avi's: wel beeld, maar raar kabbelend ruisend onherkenbaar geluid. Stoppen en opnieuw afspelen: alles weer normaal
PS4: ik ben er nog niet achter hoe ik een ge-bookmarkte avi opnieuw kan openen op het punt van de bookmark...
PS5: ook ben ik er nog niet achter hoe ik iets in My SHORTCUTS kan krijgen, bv een link naar de map video's op mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien ook een goede voor de first post Simmayor ?

Antwoord: My Shortcuts kun je 'vullen' door er heen te gaan in het menu, en dan op de blauwe toets te drukken. Kies toevoegen. Je geeft dan een naam, password en het ip-adres van je SAMBA server op. (Bijvoorbeeld het ip-adres van je pc of nas, die mappen deelt.)

Als je daarna de shortcut opent, logt hij automatisch op de server in, en laat hij de beschikbare shares zien. (die kun je ook weer 'als shortcut' opslaan overigens.)

Aangeraden wordt om op de 'serverende pc / nas' een vast ip in te stellen, anders kan het zijn dat het ip-adres van de pc/nas na een reboot of dhcp update veranderd, waardoor je shortcuts in één keer onbruikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen-waalwijk
  • Laatst online: 05-11-2023
Goedenavond,
Ik ben dit topic met grote interesse aan het lezen, want ik ben ook van plan om een em7080 aan te schaffen.
Nu vraag ik me alleen af of hier ook een schijf in moet zitten?
Ik wil hem puur gaan gebruiken om als mediacenter tussen mijn TV zonder DLNA en mijn synology 209 te zetten.
Daarnaast wil ik hem ook gebruiken om op internet te kunnen (bv youtube)

[ Voor 12% gewijzigd door jeroen-waalwijk op 20-01-2010 18:00 . Reden: tekst vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Heeft de Eminent ook auto-refresh rate zoals de dune 3.0?

dwz film 24hz
dvd op 50/60hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

jeroen-waalwijk schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:57:
Goedenavond,
Ik ben dit topic met grote interesse aan het lezen, want ik ben ook van plan om een em7080 aan te schaffen.
Nu vraag ik me alleen af of hier ook een schijf in moet zitten?
Ik wil hem puur gaan gebruiken om als mediacenter tussen mijn TV zonder DLNA en mijn synology 209 te zetten.
Daarnaast wil ik hem ook gebruiken om op internet te kunnen (bv youtube)
/me Welkom op GoT *

Als er staat dat de 7080 met een harde schijf kán worden uitgevoerd dan impliceert dat automatisch dat het apparaat ook zonder werkt. :)

YouTube is met de laatste betaversie mogelijk maar wordt officieel nog niet ondersteund.

Het antwoord op beide vragen staat trouwens in dit topic.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen-waalwijk
  • Laatst online: 05-11-2023
Dank je Guardian Angel,

Ik had gezien dat je de optie had om een harde schijf te plaatsen, maar ik vroeg me af of deze ook daadwerkelijk nodig was voor een aantal featurs, zoals media streaming, muziek playlists en internet toegang.
Hij zal toch ergens gegevens moeten opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simmayor
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09-2023
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 14:57:
Misschien ook een goede voor de first post .....
Toegevoegd!

Processor informatie -> www.cpu-info.com & www.coprocessor.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scorpinus schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:41:
[...]

TV's ondersteunen meestal ook geen DTS daar heb je een externe versterker voor. De EM7080 kan dit DTS downmixen naar Stereo zodat dit gewoon op je tv afgespeeld kan worden (is je vertraging waarschijnlijk ook weg). Je kunt er ook voor kiezen om via een optische kabel je versterker aan te sluiten en de EM7080 te vertellen dat hij SPDIF/RAW moet gebruiken. De EM7080 zal dan altijd 1:1 het geluid doorgeven aan je versterker.

Geluidvertraging opvangen is iets wat je meestal in je versterker doet. Ik zet mijn philips tv gewoon op 'Cinema' zodat hij alle eye-candy uitzet en er geen vertraging optreed.
Dus het moet lukken om de Eminent 7080 met HDMI naar mijn TV te verbinden en dan met Toslink (optische) kabel weer naar mijn receiver?.

Ik heb de speakers van de LG TV uitgezet en ontvang gewoon het geluid van de blue ray speler en decoder over de speakers van mijn home cinema receiver. Alleen ik heb maar 1 optische ingang. En mijn TV stuurt ook alleen maar 5.1 dolby digital door en uiteraard geen dts.

Maar het gaat er mij om dat ik het geluid over mijn speakers krijg te horen.
Dat moet met deze setting toch lukken?

Daar is die dts downmix toch voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtig toestel is dit,

Mede door de 3.5" hdd mogelijkheid en de uitstekende feedback van Eminent hier op Tweakers heb ik besloten mijn nieuwe Full HD tv te vergezellen van een EM7080 (Komt normaal vrijdag aan). Omdat ik nogal wat van nieuwsgroepen download heb ik ook gekozen voor de EM7080, zo gebruik ik een rss feed die ervoor zorgt dat op mijn pc als ik smorgens opsta alles wat ik nodig heb vanzelf is gedownload. Nu heb ik al wat zitten zoeken naar nzbget info dat op de EM7080 maar ik zie niet direct rss support. Dus is het mogelijk om met de EM7080 nzb's automatisch binnen te halen van een rss feed? Dat zou me enorm veel stroom besparen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 20:55:
Prachtig toestel is dit,

Mede door de 3.5" hdd mogelijkheid en de uitstekende feedback van Eminent hier op Tweakers heb ik besloten mijn nieuwe Full HD tv te vergezellen van een EM7080 (Komt normaal vrijdag aan). Omdat ik nogal wat van nieuwsgroepen download heb ik ook gekozen voor de EM7080, zo gebruik ik een rss feed die ervoor zorgt dat op mijn pc als ik smorgens opsta alles wat ik nodig heb vanzelf is gedownload. Nu heb ik al wat zitten zoeken naar nzbget info dat op de EM7080 maar ik zie niet direct rss support. Dus is het mogelijk om met de EM7080 nzb's automatisch binnen te halen van een rss feed? Dat zou me enorm veel stroom besparen :D
Hier op GoT verwachten we eigenlijk een beetje inzet.
Dat houdt in dat je zelf ook een beetje gaat Googlen en rondzoekt. Op de homepage van nzbget vindt je dat RSS niet ondersteund wordt:
http://nzbget.sourceforge.net/RSS
Maar met wat bijkomende tools die automatisch NZB's fetchen en in de watch folder van nzbget zetten kan je wel bekomen wat jij graag wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Laatst online: 13-09 17:45

EaS

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:51:PS3: ook weer bij sommige avi's: wel beeld, maar raar kabbelend ruisend onherkenbaar geluid. Stoppen en opnieuw afspelen: alles weer normaal
Hier ook al zoiets gehad. Maar dan alleen met spoelen (cq direct richting 3/4 van de film met die -zeer handige!- 'slider' balk). Net alsof er een fax via je speakers staat te ratelen. Bij een te hoog volume is het een enkeltje richting vuilnisbak voor je speakers! :o :) Gelukkig maar met 1 bestand gehad, en bij gewoon afspelen is er niets aan de hand ook (alleen bij spoelen naar/direct skippen naar een bepaald punt), maar wel vreemd.

En heb trouwens een oud bestand gevonden die bij mij niet af te spelen is (en wel op PC):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
Formaat                          : Windows Media
Bestandsgrootte                  : 258 MiB
Duur                             : 34mn 20s
Totale bitratemodus              : Constant
Totale bitrate                   : 1 051 Kbps
Maximale Totale bitrate          : 1 061 Kbps
Datum codering                   : UTC 2005-05-17 15:44:44.265
SfOriginalFPS                    : 300000

Video
ID                               : 2
Formaat                          : WMV2
Codec-ID                         : WMV2
Codec-ID/Info                    : Windows Media Video 8
 Beschrijving van de codec       : Windows Media Video V8
Bitrate-modus                    : Constant
Bitrate                          : 1 017 Kbps
Breedte                          : 640 pixels
Hoogte                           : 480 pixels
Beeldverhouding                  : 4:3
Framerate                        : 30,000 fps
Resolutie                        : 8 bits
Bits/(Pixel*Frame)               : 0.110
Stroomgrootte                    : 250 MiB (97%)
Taal                             : Engels (US)

Audio
ID                               : 1
Formaat                          : WMA
Formaatversie                    : Version 2
Codec-ID                         : 161
Codec-ID/Info                    : Windows Media Audio
 Beschrijving van de codec       : Windows Media Audio 9 -  32 kbps, 44 kHz, stereo (A/V) 1-pass CBR
Bitrate-modus                    : Constant
Bitrate                          : 32,0 Kbps
Kanaal(en)                       : 2 kanalen
Samplerate                       : 44,1 KHz
Resolutie                        : 16 bits
Stroomgrootte                    : 7,85 MiB (3%)
Taal                             : Engels (US)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperBart schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 22:31:
[...]

Hier op GoT verwachten we eigenlijk een beetje inzet.
Dat houdt in dat je zelf ook een beetje gaat Googlen en rondzoekt. Op de homepage van nzbget vindt je dat RSS niet ondersteund wordt:
http://nzbget.sourceforge.net/RSS
Maar met wat bijkomende tools die automatisch NZB's fetchen en in de watch folder van nzbget zetten kan je wel bekomen wat jij graag wilt.
Die tools installeren op een linux bak is waarschijnlijk 2x niks, maar op de Eminent lijkt mij dit wat minder simpel om zelf te doen. Vandaar dus ook de vraag. Ik heb ook in ergens een listing van EminentHelpdesk iets gezien wat aansloeg volgens mij op het via rss downloaden van nzb's, dus misschien is er al een mogelijkheid voor op de EM7080?

edit: Er staat dus in de changelog van een beta: Added RSS News Feed support, echter vind ik geen info over hoe deze werkt en of deze nzb's kan downloaden. (Er staat niet bij dat het is voor nzbget of neighbour web)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2010 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik heb nog steeds geen antwoord waarom de 7080 goedkoper is dan de oudere 7071??
Er moet dan toch een verschil zijn waarom die 7071 duurder is?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:15
Je hebt waarschijnlijk geen antwoord gekregen omdat de vraag al eerder gesteld is, zoek dus even goed in het topic, dan vind je je antwoord. We zijn hier geen helpdesk die elke vraag zomaar beantwoord...

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 20:50:
[...]

Dus het moet lukken om de Eminent 7080 met HDMI naar mijn TV te verbinden en dan met Toslink (optische) kabel weer naar mijn receiver?.

Ik heb de speakers van de LG TV uitgezet en ontvang gewoon het geluid van de blue ray speler en decoder over de speakers van mijn home cinema receiver. Alleen ik heb maar 1 optische ingang. En mijn TV stuurt ook alleen maar 5.1 dolby digital door en uiteraard geen dts.

Maar het gaat er mij om dat ik het geluid over mijn speakers krijg te horen.
Dat moet met deze setting toch lukken?

Daar is die dts downmix toch voor??
Volgens mij is de DTS downmix er alleen voor als je een bestand hebt met DTS geluid en niets om dit mee af te spelen. Dan kan de EM7080 dit omzetten naar Stereo en laat het dan op je TV horen.

Als je receiver DTS kan afspelen dan kun je inderdaad de EM7080 via optisch (SPDIF) aansluiten op je receiver en in de EM7080 instellen dat hij het RAW via SPDIF door moet geven. Dan speelt hij alle (stereo, 5.1, DTS) af via je receiver. Maar 100% zeker weet ik dat niet, want ik heb het nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Weet echt niemand of auto refresh rate ondersteund word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De DTS downmix (en andere formaten downmix optie) is om het digitale geluid om te zetten naar Stereo.
Anders hoor je over je speakers een beekje kabbel, of kzzzt geluid.

DTS e.d. zijn gecomprimeerde formaten, zegmaar zoals een ZIP bestand. Die moet je eerst uitpakken voordat je ze kunt spelen.
De EM7080 kan dit voor je doen, hij pakt het dan uit, en vormt tegelijk de 5.1 om naar 2.0 geluid. Dat is wat we met Downmixen bedoelen. het 2.0 stereo signaal kan door alle tv's afgespeeld worden.

Je kunt er ook voor kiezen om dit 'raw' uit te sturen. Dan wordt er niks 'uitgepakt', en gaat het 'dts-zipbestand' naar je digitale versterker. Die pakt het uit naar 5.1 en stuurt het naar je speakers. (RAW kan je via HDMI en via de optische kabel versturen.) In dit geval wordt er dus geen conversie van 5.1 naar 2.0 kanalen uitgevoerd.

Over RSS: De RSS is alleen voor nieuwsfeeds met text er in. Niet voor NZBget.
Anders schreven we in het changelog wel "NZBget RSS function added.".

[ Voor 8% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 21-01-2010 10:57 . Reden: RSS opmerking toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiGL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 22:13
Weet iemand of je via de eSATA port ook een laptop kunt aansluiten die een eSATA port heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MiGL: De eSATA port is een HOST port dus alleen geschikt voor harde schijven. Helaas heeft eSATA aan beide kanten dezelfde soort stekker, en is het in dit geval onlogisch wat/waar/hoe. Dus, je kunt aan deze poort alleen een harde schijf hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 10:55:
De DTS downmix (en andere formaten downmix optie) is om het digitale geluid om te zetten naar Stereo.
Anders hoor je over je speakers een beekje kabbel, of kzzzt geluid.

DTS e.d. zijn gecomprimeerde formaten, zegmaar zoals een ZIP bestand. Die moet je eerst uitpakken voordat je ze kunt spelen.
De EM7080 kan dit voor je doen, hij pakt het dan uit, en vormt tegelijk de 5.1 om naar 2.0 geluid. Dat is wat we met Downmixen bedoelen. het 2.0 stereo signaal kan door alle tv's afgespeeld worden.

Je kunt er ook voor kiezen om dit 'raw' uit te sturen. Dan wordt er niks 'uitgepakt', en gaat het 'dts-zipbestand' naar je digitale versterker. Die pakt het uit naar 5.1 en stuurt het naar je speakers. (RAW kan je via HDMI en via de optische kabel versturen.) In dit geval wordt er dus geen conversie van 5.1 naar 2.0 kanalen uitgevoerd.

Over RSS: De RSS is alleen voor nieuwsfeeds met text er in. Niet voor NZBget.
Anders schreven we in het changelog wel "NZBget RSS function added.".
Hij zal dts niet afspelen, omdat het geluid vanaf mijn TV wordt doorgestuurd. Deze geeft alleen dolby digital 5.1 door. En geen dts.
Maar neem aan dat het dan gedownmixt wordt van dts in 5.1??

Heb mijn Blue ray speler BD390 te koop gezet en wil gaan voor de Eminent 7080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dd1

dd1

Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 09:45:
Maar ik heb nog steeds geen antwoord waarom de 7080 goedkoper is dan de oudere 7071??
Er moet dan toch een verschil zijn waarom die 7071 duurder is?.
7071 draait een hele andere chipset, die waarschijnlijk dus duurder is om te fabriceren. Had je zelf ook achter kunnen komen door even de specificaties van beide apparaten te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
  • Laatst online: 18-09 11:19
Ik ben mede dankzij dit topic tot aanschaf overgegaan van de EM7080. Ik heb hem gisteren om vijf uur besteld bij de goedkoopste webwinkel: ExtremeDiscount. Er stond wel bij dat het niet op voorraad was maar tot mijn verbazing kreeg ik een kwartier later een emailtje dat hij was verzonden.

En vandaag heb ik hem ook daadwerkelijk binnengekregen. Ik heb als eerst een ongebruikte hardeschijf uit mijn PC gehaald van 250 GB en die er gelijk ingebouwd. Daarna heb ik alles aangesloten op mijn TV en ben ik hem gaan uit proberen, ik heb de hardeschijf geformatteerd, ik kon mijn shares bereiken en films en muziek afspelen.

Na de korte test of alles wel in orde was, heb ik laatste firmware gedownload en gelijk geinstalleerd en dat lukte ook zonder problemen. Toen heb ik een iso bestand gekopieerd vanaf een share naar de interne hardeschijf om te kijken hoelang het duurde, dat was gewoon goed gegaan ook al duurde het iets langer als verwacht.

Maar ik ben wel een probleempje tegengekomen namelijk nadat ik die iso had gekopieerd naar de interne hardeschijf en die iso heb afspeeld krijg ik mijn shares niet meer te zien. Terwijl ik wel gewoon via een pc het kastje kan bereiken en de webservices.

Ik heb in dit forum gelezen over de beta firmware en die heb ik ook geinstalleerd in hoop dat dat het probleem zou oplossen, maar helaas krijg ik nog steeds geen shares te zien". Toen heb ik de hardeschijf maar weer helemaal geformateerd maar dat heeft ook niks geholpen.

Heeft iemand misschien een idee waaraan het kan liggen en hoe ik het eventueel kan verhelpen?

Situatie:
EM7080 staan boven op mijn kamer, het is aangesloten op een 5 poorts Sweex switch. Deze switch is op zijn beurt weer aangesloten op de linkys WRT54G v5.

Eerst zag ik de shares van twee computers, eentje met XP en eentje met Windows 7.

Edit:
Ik heb twee uur lang allemaal dingen geprobeerd maar nu opeens nadat ik mijn bericht heb geplaats krijg ik opeens wel mijn werkgroep(en) te zien maar nog steeds niet de computers en shares die in die werkgroep zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door D.I.N.G op 21-01-2010 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shares niet zichtbaar (Windows 7) ? -> Staat in de faq uitgelegd op Eminent website. :)
http://www.eminent-online...ps=00907080&pg=&show=4281

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 20:57
Na lange onderzoek over mediaspelers, heb ik besloten om de Eminent 7080 te kopen.
Weet iemand een webshop waar ik de Eminent 7080 kan aanschaffen met het zelfde betalingssysteem (betalen met acceptgiro) als BOL.com of bestaat deze niet?

P.S: support op dit forum is echt geweldig! Prima van Eminent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dd1

dd1

Alper587 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:41:
Na lange onderzoek over mediaspelers, heb ik besloten om de Eminent 7080 te kopen.
Weet iemand een webshop waar ik de Eminent 7080 kan aanschaffen met het zelfde betalingssysteem (betalen met acceptgiro) als BOL.com of bestaat deze niet?

Even de Pricewatch induiken en je weet het. Je kunt rechts aangeven betaling: Accept-giro.

Ik heb het even voor je gedaan, en het antwoord is nee, dat bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
darkdevil1 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:43:
[...]

Even de Pricewatch induiken en je weet het. Je kunt rechts aangeven betaling: Accept-giro.

Ik heb het even voor je gedaan, en het antwoord is nee, dat bestaat niet.
Dat kon ik zelf inderdaad ook even doen. Toch bedankt voor je moeite.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatv
Is het misschien mogelijk om bij een volgende firmware een klein beetje ruimte over te houden in de root?
De /dev/root staat op 100% (96,5M size, 96,5M used). Nu is er een manier om dit zelf te doen, daar ben ik mee bezig, maar het zou mooi zijn wanneer dit standaard zou zijn. Ook is er een manier om op de ingebouwde HD een extra linux-partitie aan te maken. Kan ook dit niet verwerkt worden in een firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:58:
Shares niet zichtbaar (Windows 7) ? -> Staat in de faq uitgelegd op Eminent website. :)
http://www.eminent-online...ps=00907080&pg=&show=4281
Klopt dat heb ik gezien. Maar ik gebruik alleen de shares die op mijn XP pc staan(downloadpc'tje) De windows 7 pc stond aan en zag ik in het begin ook gewoon op de mediaspeler.

Maar zoals ik al zei, in het begin zag ik gewoon alle werkgroepen>computers>shares maar opeens niet meer. Dus dat betekent dat de shares pc met windows XP goed waren ingesteld want ik heb in het begin gewoon films kunnen kijken via het netwerk maar na een firware update en een film gekopieerd te hebben opeens niet meer.

Nu heb ik weer gekeken of ik de computers+shares zag en nu stonden ze opeens wel in het lijstje. terwijl een paar uur geleden die er niet stonden.

Overzicht
13:00 > Mediaspeler ontvangen
13:00 tot 13:45 > Hardeschijf ingebouwd en films gekeken vanaf de shares van de windows XP pc
14:00 > Nieuwste firmware geinstalleerd(niet de beta) en een film gekopieerd
14:15 > Na het kopieren zag ik helemaal geen shares meer
15:00> Nog steeds geen shares en geupdate met beta firmware en hardeschijf opnieuw geformatteerd
16:00> Zag nog steeds geen shares
17:00> Zag nog steeds geen shares
18:00> Zag nog steeds geen shares
19:00> Zag nog steeds geen shares
19:45>Ik kreeg nu wel de werkgroepen te zien maar nog niet de computers +shares
20:30> zag wel de werkgroepen nog steeds maar niet de computers+shares
20:30 tot 22:30 heb ik niet na het kastje gekeken
22:35 Na het lezen van jou reactie kijk ik nog een keer op mijn mediaspeler en zie ik nu de werkgroepen>computers>shares

Dus ik weet niet waaraan het nou eigenlijk ligt, het kan aan mijn netwerk liggen of heel misschien zelfs aan de mediaspeler. Ik sluit niks uit.

Heeft iemand anders misschien een idee waaraan het kan liggen?

Maar ik hoop gewoon dat het probleem nu weg blijft want ik vind het kastje toch heel handig want nu hoef ik niet meer mijn laptop op de pc aan te sluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door D.I.N.G op 21-01-2010 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisg
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-07 11:24
Alper587 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:41:

Ik weet dat de Mediamarkt ze ook verkoopt. Enschede kost 'ie €149 (paar weken geleden). Misschien is dat een idee voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Chrisg schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:34:
[...]

Ik weet dat de Mediamarkt ze ook verkoopt. Enschede kost 'ie €149 (paar weken geleden). Misschien is dat een idee voor je?
Ik zal vandaag of morgen even langs de Mediamarkt gaan om te kijken. € 149,- is ietwat te veel, dat zal ik zeker niet (willen) betalen. Bedankt! Anders ga ik gewoon voor de WD TV Live, die wél verkrijgbaar is op bol.com.

[ Voor 10% gewijzigd door Alper587 op 22-01-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

Alper587 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:05:
[...]

Ik zal vandaag of morgen even langs de Mediamarkt gaan om te kijken. € 149,- is ietwat te veel, dat zal ik zeker niet (willen) betalen. Bedankt! Anders ga ik gewoon voor de WD TV Live, die wél verkrijgbaar is op bol.com.
Ik heb de wd tv live verkocht toen deze eminent uitkwam en nu heb ik de eminent 7080. deze is iig voor mij een stuk beter dan de wdtv live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dd1

dd1

Alper587 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:05:
[...]

De WD-live is wel een hele andere klasse wat betreft mogelijkheden. De EM7080 is veel uitgebreider.
Het is uiteraard jou keuze, maar mag ik vragen wat je bezwaren zijn tegen online-bestelling zonder accept-giro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
darkdevil1 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 15:04:
[...]

De WD-live is wel een hele andere klasse wat betreft mogelijkheden. De EM7080 is veel uitgebreider.
Het is uiteraard jou keuze, maar mag ik vragen wat je bezwaren zijn tegen online-bestelling zonder accept-giro?
Geen bezwaar hoor, ik wilde het alleen 2 weken later betalen. Vandaar dat ik dat vroeg....

Als ik de WD Live TV en Eminent 7080 vergelijk, mis ik alleen een mogelijkheid voor het inbouwen van een hardeschijf. Dat is inderdaad heel irritant voor mij... Ik zal nog even nadenken welke het zal worden. Denk dat ik toch voor de eminent ga.

[ Voor 3% gewijzigd door Alper587 op 22-01-2010 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillumC
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:06:
Wat voor type soundbar heb je precies ? Een linkje naar de handleiding zou al wat helpen.

Edit: Gevonden, hier dus te downloaden. Op pagina 12 van 50 (pagina 208 in de gedrukte handleiding) staat een mooi plaatje met "Digitale optische aansluiting". Hierop sluit je de TOSLINK(SPDIF) kabel aan die gratis bij je EM7080 zat.

In het menu kies je dan voor RAW/SPDIF en klaar ben je.
Bedankt voor de reactie.
Dan nog 1 laatste vraag, de HDMI kabel die nu van de soundbar naar de tv loopt, moet ik deze laten zitten of moet ik deze weghalen (ik vermoed laten zitten, maar liever even checken voor ik iets kapot maak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten zitten en de mediaspeler met HDMI naar je soundbar verbinden.

[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2010 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
Ik ondervindt nog steeds problemen dat mijn samba shares pas verschijnen als de EM7080 een paar uur aanstaat. Terwijl de samba shares toch op de XP pc goed is ingesteld want de EM7080 vindt ze wel maar pas naar een paar uur.

Vandaag heb ik op de XP pc UPNP ingeschakeld en de mediaspeler zag die meteen. Maar UPNP vindt ik niet handig want ik wil iso's en video_ts mappen afspelen en geen losse mediabestanden.

Ik heb mijn router ook van de laatste firmware voorzien want misschien lag het wel aan de router maar dat heeft helaas ook niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 10:37
Hallo allemaal, ik heb al veel gelezen maar kan mij iemand het belangrijkste verschil vertellen tussen 3 media players. ( behalve de grote van de hd :) ). ik twijfel tussen 1e keus Eminent EM7080 , Playon!HD Mediaplayer of de acie lacinema classic hd.
ik hoef geen discussie ik zoek alleen het belangrijkste verschil.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:Beste EM7080 users en geinteresseerden:
Dit topic begint onderhand een pareltje van inzetloze vragen te worden. Het niveau is, ondanks mijn modbreak van enkele dagen geleden, bij vlagen van een bedroevend niveau. Ik roep eenieder op om zelf op onderzoek te gaan alvorens hier te posten. Het neerplempen van basic opzoekvragen wordt niet langer getolereerd. Indien geen verbetering optreedt, zie ik mij genoodzaakt een slotje te plaatsen en dat zou zonde zijn voor de mensen die hier wel een nuttige bijdrage leveren.

Carry on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
Vind het topic zeldzaam behulpzaam en inhoudelijk. Het overgemodereer van GOT gaat ons nog eens opbreken maar daar is een ander topic voor.

Ik zie dat de prijs weer aan het dalen is, ik wacht nog even met de aanschaf en blijf lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaBuzzzzz schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 23:46:
Vind het topic zeldzaam behulpzaam en inhoudelijk. Het overgemodereer van GOT gaat ons nog eens opbreken maar daar is een ander topic voor.
Jammer idd dat dit speelt. Wat mij opvalt is dat dit draadje wel heel erg aktief gemodereerd wordt.
Andere draadjes waar ook dit soort vragen en problemen worden neergezet worden niet op deze manier gemodereerd.

Ik wil wel mensen adviseren om rechtstreeks met Eminent contact op te nemen. Helpdesk via mail en telefoon is uitzonderlijk goed. Service ook. (zelf ondervonden) En zet daarna je bevindingen en tips van dit apparaat hier neer. Daar hebben we meer aan dan zinloze vragen of vragen die al meerdere malen voorbij zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Vragen en opmerkingen over het beleid graag per DM. Die discussie vervuilt het topic alleen maar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ D.I.N.G
D.I.N.G schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:47:
Ik ondervindt nog steeds problemen dat mijn samba shares pas verschijnen als de EM7080 een paar uur aanstaat. Terwijl de samba shares toch op de XP pc goed is ingesteld want de EM7080 vindt ze wel maar pas naar een paar uur.

Vandaag heb ik op de XP pc UPNP ingeschakeld en de mediaspeler zag die meteen. Maar UPNP vindt ik niet handig want ik wil iso's en video_ts mappen afspelen en geen losse mediabestanden.

Ik heb mijn router ook van de laatste firmware voorzien want misschien lag het wel aan de router maar dat heeft helaas ook niet geholpen.
hallo,
dit ligt niet aan de EM7080 echter moet je dat probleem meer zoeken in je pc ,het ophalen van netwerkgegevens word met regelmaat opgehaald door je PC ! check je windows bestanden en repair deze zo nodig,
ik kan even niet zo gauw op de naam komen van dit probleem, maar komt wel eens voor
ligt echt niet aan je EM7080 ! ;-)

fantastisch apparaatje trouwens en super service van Eminent
Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bestemd voor het discussieren over de EM7080. Als je er eentje hebt en je hebt een probleem, dan gelden dezelfde regels als op heel GoT: probeer alles wat je kunt vinden om het op te lossen en open dan pas een (compleet omschreven) eigen topic.

Dit topic is niet bedoeld voor het oplossen van technische problemen!