Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 17:00:
[...]
bij werkt dat niet nog steeds krijg ik het cgi script 8)7
Heb je al eens geprobeerd om de HDD te formateren? Ik kreeg eerst ook alleen het sommetje, na formateren ging het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

hemiparo schreef op zondag 31 januari 2010 @ 14:04:
[...]

Dat was ie, thanks! _/-\o_

(dat is toch makkelijker dan een heel nieuw topic maken als het bijna zeker is als het antwoord hier is...? :| )

Oh, en toevallig ook nog de tip hoe ik dit in Total Commander kan invoeren?
ja browsen naar \\<ipnummer> en dan rechtermuisknop op hdd1 en kiezen voor Netwerkverbinding maken (of Network mapping).

zo doe ik het tenminste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TK8: nzbget met Eweka behaal ik tussen 1000 en 1100 kB/s (via wireless N). Een DVD duurde een uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:45

EaS

Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 16:43:
[...]

Heb in het /usr/local/etc/rcS script de regels opgenomen om de mappen te verwijderen (rm -Rf /tmp/hdd/volumes/HDD1/image etc.) maar dan worden de mappen toch gewoon aangemaakt. Die worden dus in een later stadium aangemaakt. Maar waar/wanneer?
Het aanmaken van die mappen is inderdaad nergens terug te vinden, dus heb ik het bestand dvdplayer eens geopend. Dvdplayer IS eigenlijk de player.

En ja hoor, daar zijn de mappen terug te vinden. Samen met meerdere mkdir vermeldingen, een hele lading recording opties (welke alleen werken op de rtd1283, het zo goed als identieke broertje van de RTD1073 die in de EM7080 zit) etc:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/3009v2x.jpg

(cd maar eens naar de map /tmp/IMS om te zien waar je uitkomt)

Dit lijkt me dus een 'feature' bedacht in huize realtek (en inderdaad, andere 1073 spelers hebben ook 'last' van dit fenomeen als ik zo snel even rondkijk), welke in oudere firmwares niet terug te vinden waren.
Alleen realtek kan dit dus uitschakelen (rotzooien in dvdplayer - /usr/local/bin/DvdPlayer - lijkt me niet verstandig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 14:13:
Wat voor snelheden halen jullie zoal met NZBget? Ik zit rond de 300kb/s met Eweka i.c.m. UPC :(
Met eweka en nzbget op de 7080: 1350 kb/s.. op pc haal ik meestal ietsje meer.. 1450..

dus niet echt noemenswaardig verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:43

Sorcerer8472

Mens sana?

Vraagje aan de Eminent-user hier: als ik moet kiezen tussen de EM7075-DTS en de EM7080, welke moet ik dan kiezen?

-edit:-
Never mind, de 7080 ondersteunt natuurlijk ook gewoon DTS! Maar het enige verschil is dus de mogelijkheid tot inbouwen van een interne hd? Maar waarom is de 7080 dan goedkoper? :?

[ Voor 42% gewijzigd door Sorcerer8472 op 31-01-2010 22:23 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook problemen met WMV :( :(
het is bij mij ook idd wmv2 mwa2 die niet asfgespeeld kunnen worden

geeft in eminent 7080 aan dat het een ongeldige bestand is. (fw: 1.0.3.5)

hopelijk komen ze met een fw update. omdat ik hem juist voor wmv2 heb gekocht |:(
ik wil hem ook namelijk niet kwijt. hij is veel te goed om hem te ruilen met een andere optie.

als iemand een idee heeft. hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@EminentHelpdesk

ik smeek jullie guys om wmv2/WMA2 ook te ondersteunen. plz plz plz

het was de bedoeling dat deze apparaat alles afspeelt. en ik kocht hem eigenlijk voor wmv2/wma2.
ik heb meerdere sites waar ik series/films vanaf krijgt en ze coderen allemaal in deze codec...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 00:57:
@EminentHelpdesk

ik smeek jullie guys om wmv2/WMA2 ook te ondersteunen. plz plz plz

het was de bedoeling dat deze apparaat alles afspeelt. en ik kocht hem eigenlijk voor wmv2/wma2.
ik heb meerdere sites waar ik series/films vanaf krijgt en ze coderen allemaal in deze codec...
Probleem heb ik dus ook (niet gekocht voor wmv2 hoor, maar dat ze niet willen afspelen).
Ben even op zoek geweest naar info daarover.

No go:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Video
ID                               : 2
Formaat                          : WMV2
Codec-ID                         : WMV2
Codec-ID/Info                    : Windows Media Video 8
Beschrijving van de codec       : Windows Media Video V8

Audio
ID                               : 1
Formaat                          : WMA
Formaatversie                    : Version 2
Codec-ID                         : 161
Codec-ID/Info                    : Windows Media Audio
 Beschrijving van de codec       : Windows Media Audio 9 -  32 kbps, 44 kHz, stereo (A/V) 1-pass CBR

Zowel de sigma (nieuwe "luxe" C-200 dus ook) als realtek gebaseerde spelers kunnen blijkbaar niets met WMV/A-2. Is op diverse forums terug te vinden helaas.

Sterker nog, onderstaand wat info uit een bericht in een forum, van een gerelateerde realtek speler, met info over wat NIET ondersteund gaat worden. Het is mij niet geheel duidelijk of ze dat zelf niet gaan ondersteunen, of dat realtek dat niet wil (kan) ondersteunen (via google vindt je de link wel terug):

List of Feature Requests that WILL NOT be supported:

•Audio: Support for Gapless audio playback
•Audio: Support for Monkeys (.APE) lossless audio playback
•Audio: Support for MusePack (.MPC) lossy audio playback
•Audio: Support for Apple Lossless Audio Codec (.ALAC) Playback
•Audio: Support for Windows Media lossless audio playback
•Audio: Support for Karaoke (.CDG)

•Video: Support for WMV7 video format playback
•Video: Support for WMV8 video format playback
•Video: Support for DV video format playback
•Video: Support for Windows Media Center DVR-MS files
•Video: Support for Windows Media Center WTV files
•Video: Support for Blu-Ray .ISO file playback with full menu
•Video: Support for Blu-Ray file playback via DVD-ROM
•Video: Support for HDD recorder
•Video: Support for 3-warp-point GMC (MPEG-4 Part-2/Xvid)

•Subtitles: Support for .TXT (text based) Subtitles

•Pictures: Support for Cooliris pictures viewing
•Pictures: Support for Comic Book Archive image file playback
•Pictures: Support for RAW image file playback
•Pictures: Support for TIFF image file playback

•Internet: Support for Web browser
•Internet: Support Loading Subtitles from external/internet database
•Internet: Support for localized internet TV services (ie: Voddler, Justin.TV, etc)

•Support for .RAR file playback
•Support for .IMG file playback
•Support for .PDF file viewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EaS schreef op maandag 01 februari 2010 @ 01:53:
[...]

Probleem heb ik dus ook (niet gekocht voor wmv2 hoor, maar dat ze niet willen afspelen).
Ben even op zoek geweest naar info daarover.
Sad to hear,

hopelijk gaan ze dat verhelpen met een fw patch of ipkv. ik heb duidelijk gelezen hier dat het apparaat wmv ondersteunt. hopelijk staat deze nog onder hun "todo lijstje"

is het trouwnes niet mogelijk om een custom FW te installeren? bijvoorbeeld van een andere media speler. of een soort add-on die dit kan doen? misschien XBMC? 8)7

ik ben best stom geweest om de doos weg te gooien ;( teruggeven is helaas geen optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
Mbt. codec-support, heeft er iemand een link naar een sample.wmv van wmv '2' ?

Ik moet wel melden dat dit een oudere codec versie is en we _niet_ kunnen garanderen dat dit er in komt!
Als je 'site' alleen dit soort downloads aanbied dan wordt het tijd voor een andere bron van (il)legaal materaal ;)

'De Lijst' is wel een mooie manier om te zeggen wat er in ieder geval niet in komt.

@Eas: Het maken van de REC map is misschien een 'dead giveaway', maar kan vooralsnog niet 'eenvoudig' opgelost worden.

Het probleem met de niet-aangemaakte NZBget mappen wat een aantal lijken te hebben, kunnen we vooralsnog niet dupliceren. We proberen straks een testfirmware vrij te geven die de start naar 15 seconden vertraagd, wellicht is de schijf niet gemount.

Verder overbodig om nogmaals te wijzen dat het geen probleem-meld-topic is. Heb je problemen, mail dan naar support [at] eminent-online.com en hou het topic on-topic.. merci!

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eminent helpdesk

Kijkt u wel eens in uw pm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:21:
@eminent helpdesk

Kijkt u wel eens in uw pm?
ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:07:
Verder overbodig om nogmaals te wijzen dat het geen probleem-meld-topic is. Heb je problemen, mail dan naar support [at] eminent-online.com en hou het topic on-topic.. merci!
Zou zeggen van niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 16:18

Haaguit

HBZNPLT!

Heb de 7080 nu een dag draaien. Na veel klooien met mijn win7 64bits installatie (thank 15 jaar nerden & GoT), het werkend gekregen. Regtweaks + restart pc bleken de oplossing. De extra user is wel nodig om de daadwerkelijke shares te benaderen, maar dat was simpel. Ik ga nu even kijken hoe ik die standaard administrative shares weer weg krijg, want helaas is de oplossing voor het sharing probleem, dat je je pc wel wide open gooit.

Ik moet zeggen dat de 7080 echt lekker reageert. Afspelen van bijna alles is vloeiend. Wat jammer is, is de kleine vertraging bij het afspelen (wachten tot hij de preview laat zien). Ik heb trouwens de laatste FW draaien als een zonnetje. Dikke duim omhoog voor Eminent voor deze player!

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eminent biedt geen technische support of dealersupport via PM. (Er zijn reeds lang bestaande kanalen voor die prima functioneren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

_Marcel_ schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 09:42:
Na lang zoeken eergisteren ook deze mediaspeler gekocht. Gisteren al ontvangen dus ik kon mooi aan de slag.

Plug en Play was het helaas niet bij mij... meeste formaten die ik probeerde af te spelen via de UPNP (netwerk stream) werkte helaas niet. Ik had al meerdere problemen daarover gelezen dus ik ben maar aan de slag gegaan met samba share. Lastige was dat hij vroeg om username + passwd. Mijn windows login (windows 7 64 bit) werkte niet. Nieuw account aangemaakt maar ook dat mocht niet baten.

Uiteindelijk na wat zoeken ben ik inhet topic over de ASUS o!play http://gathering.tweakers...egister&data[boolean]=AND de registry hack tegen gekomen. Na toepassen hiervan werkte het en kon ik in ieder geval inloggen op mijn PC. Wel blijft hij vragen om user name en wachtwoord bij inloggen op een specifieke share (bijvoorbeeld schijf D: die ik heb geshared). Hier moet ik dan mijn windows login invullen en dan werkt het. Ik heb de koppeling "gesaved" in mijn shortcuts alleen hij onthoudt helaas niet de username + ww. Heeft iemand dit ook al gehad en iets van een workaround gevonden?

Overigens gebruik ik de laatste beta firmware.

Verder na inloggen werkt het apparaat wel perfect. Speelt via de samba alle formaten eigenlijk af. Ik stream alles via netwerk en 1080p mkv is geen probleem (ik heb nog geen bluray iso ter beschikking). In dat opzicht ben ik er wel heel blij mee :)
Ik heb hier ook last van (ook win7). De registry settings hebben hier helaas geen effect op. Deze waren wel nodig om uberhaupt de shares te zien te krijgen. Ben benieuwd of het bij jou wel werkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem eindelijk binnen! Hij doet het perfect moet ik zeggen, al heb ik hem momenteel alleen nog even aangesloten via een scart-verbinding, in afwachting van mijn nieuwe tv!

Heb geen firmware update gedaan, omdat ik alleen films (blu-ray en dvd) afspeel via een externe USB harde schijf. Werkt nu perfect! Enige minpuntje is dat de ventilator echt een enorm kabaal maakt. Heb eigenlijk weinig zin om hem open te schroeven, dus laat hem nu gewoon even een uurtje aanstaan. Hopen dat het vanzelf overgaat.. :/

Volgende project wordt de aanschaf van een versterker/receiver, met een stel losse boxen. Wanneer ik de Eminent via een HDMI (1.3) kabel aan de receiver koppel, dan kan deze gewoon het audio-formaat daarheen transporteren lijkt me? Oftewel, de versterker speelt dan gewoon via de Eminent (via een externe HDD) de dvd/blu-ray af met of 5.1, of DTS of True-HD/DTS-MA HD af?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haaguit schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:23:
[...]

Ik heb hier ook last van (ook win7). De registry settings hebben hier helaas geen effect op. Deze waren wel nodig om uberhaupt de shares te zien te krijgen. Ben benieuwd of het bij jou wel werkt :).
Ik zit hier ook met hetzelfde probleem (Win 7 64-bit pro). De registry settings hebben geholpen om de shares zichtbaar te krijgen, maar inloggen verloopt nog steeds problematisch. Een opzet met een account zonder wachtwoord werkt uberhaupt niet. Dus dat betekent iedere keer wachtwoord invullen bij het connecten.

Wat nog vreemder is, is dat de EM7080 mijn pc alleen kan vinden op mijn netwerk wanneer ook mijn laptop (Win XP) actief is. Dan verschijnen ook de werkgroepen. Zodra de laptop uit gaat kan ie plots mijn PC niet meer vinden. Ervaart er iemand hier soortgelijke problemen? Ieder ander apparaat op mijn netwerk kan mijn Win 7 PC zonder problemen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over NZB-Get:

Kan je nu meerdere NZB's achter elkaar uploaden zodat hij de files in de queue zet? of moet je wachten tot hij klaar met downloaden, repareren en uitpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:17:
Vraagje over NZB-Get:

Kan je nu meerdere NZB's achter elkaar uploaden zodat hij de files in de queue zet? of moet je wachten tot hij klaar met downloaden, repareren en uitpakken?
Je kan ze gewoon blijven uploaden naar je 7080, ze komen in de queue

Maar snel gaat het niet (als er gerepareerd moet worden.. maar het werkt prima!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-08 19:49
[...]
Ik zit hier ook met hetzelfde probleem (Win 7 64-bit pro). De registry settings hebben geholpen om de shares zichtbaar te krijgen, maar inloggen verloopt nog steeds problematisch. Een opzet met een account zonder wachtwoord werkt uberhaupt niet. Dus dat betekent iedere keer wachtwoord invullen bij het connecten.
Ik gebruik Win 7 32-bit Ultimate maar sinds kort kan ik zelfs verbinding maken met mijn pc zonder username en password. Dus gewoon ok klikken en klaar. Misschien firmware 1.3.5?

Who is General Failure and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

[...]

Wat nog vreemder is, is dat de EM7080 mijn pc alleen kan vinden op mijn netwerk wanneer ook mijn laptop (Win XP) actief is. Dan verschijnen ook de werkgroepen. Zodra de laptop uit gaat kan ie plots mijn PC niet meer vinden. Ervaart er iemand hier soortgelijke problemen? Ieder ander apparaat op mijn netwerk kan mijn Win 7 PC zonder problemen vinden.
Mja, als mijn pc uit hibernation komt, ziet de 7080 hem ook ineens niet meer. Heb ook de nieuwste (1.0.3.5?) draaien. Het werkt wel, maar echt spetterend gaat het nog niet. Had overigens met XP hetzelfde probleem hoor. Kon niet even makkelijk een geshare-de map van XP benaderen, dus ik vermoed dat het een algemeen probleem is. Heb ook firewall uitgezet (NOD32), om dat uit te sluiten. Nu maar een user aangemaakt met simpel ww, zodat de afstandsbediening niet te snel slijt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scorpinus schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:09:
[...]

Ik gebruik Win 7 32-bit Ultimate maar sinds kort kan ik zelfs verbinding maken met mijn pc zonder username en password. Dus gewoon ok klikken en klaar. Misschien firmware 1.3.5?
Ik draai hier ook de laatste firmware 1.3.5. Even aangenomen dat je dezelfde network settings en registry tweaks hebt gebruikt, hoe heb je je user accounts verder opgezet? Snap niet dat de EM7080 zo picky is als het neerkomt op Samba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikepro
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-01-2023
strikepro schreef op zondag 31 januari 2010 @ 01:36:
Zit er ook ondersteuning op voor internet radio ?

Ik heb in de OP en op de site van eminent daar niks over kunnen vinden.

Dus ik vrees het ergste ?
om hier nou een nieuw topic voor te openen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

strikepro schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:56:
[...]

om hier nou een nieuw topic voor te openen O-)
Je kan ook even draadje lezen. antwoord is al meerdere voorbij gekomen.
succes met zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huizenga32
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:52:
Heb hem eindelijk binnen! Hij doet het perfect moet ik zeggen, al heb ik hem momenteel alleen nog even aangesloten via een scart-verbinding, in afwachting van mijn nieuwe tv!

Heb geen firmware update gedaan, omdat ik alleen films (blu-ray en dvd) afspeel via een externe USB harde schijf. Werkt nu perfect! Enige minpuntje is dat de ventilator echt een enorm kabaal maakt. Heb eigenlijk weinig zin om hem open te schroeven, dus laat hem nu gewoon even een uurtje aanstaan. Hopen dat het vanzelf overgaat.. :/

Volgende project wordt de aanschaf van een versterker/receiver, met een stel losse boxen. Wanneer ik de Eminent via een HDMI (1.3) kabel aan de receiver koppel, dan kan deze gewoon het audio-formaat daarheen transporteren lijkt me? Oftewel, de versterker speelt dan gewoon via de Eminent (via een externe HDD) de dvd/blu-ray af met of 5.1, of DTS of True-HD/DTS-MA HD af?
Vergeet DTS-MA maar!

Misleidende product claim van Eminent. De Realtek chipset ondersteunt namelijk geen DTS-MA.

Zodra het over dit onderwerp gaat hult de helpdesk zich in stil zwijgen. Probeer het maar eens.

Mocht je overigens ontevreden zijn over de EM7080 dan kan je op grond hiervan ten alle tijden je geld terug eisen van de winkelier waar je het apparaat hebt gekocht. Dit kan zelfs na 3 maanden nog. De nieuwe speler van Popcorn de A-200 heeft dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je hebt dan sowieso een 7.1 AV-Receiver nodig + 6 boxen en een subwoofer om van een superieure kwaliteit te genieten. Daar hoort dan uiteraard ook een topklasse TV bij en een uitstekende receiver. Zelfs dan is het voor mij nog de vraag of je een duidelijk waarneembaar verschil hoort met DTS.

Het kostenplaatje voor het bovenstaand loopt als snel aardig in de papieren. Ik denk dat je aan vele duizenden euro's moet denken. Van een hifi-set van bijv. € 2.000,= kun je niet veel verwachten.

Maar deze discussie hoort hier helemaal niet thuis, dat is meer iets voor in Audio en HiFi

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:23:
[...]

Even aangenomen dat je dezelfde network settings en registry tweaks hebt gebruikt, hoe heb je je user accounts verder opgezet? Snap niet dat de EM7080 zo picky is als het neerkomt op Samba.
Ik had een aparte user zonder ww gemaakt speciaal voor de em7080, en dat werkt ook goed. Heb nu de folder die ik wil delen in de root gezet (c:\) zodat hij uit de user map gehaald wordt, anders blijf je rechten gezeik houden.

Hierna de iedereen groep rechten gegeven op de folder. Nu heeft iedereen (zelfs de mensen zonder account) toegang tot de folder. En was een 'ok' dus genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huizenga32
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10-2024
Guardian Angel schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:04:
Je hebt dan sowieso een 7.1 AV-Receiver nodig + 6 boxen en een subwoofer om van een superieure kwaliteit te genieten. Daar hoort dan uiteraard ook een topklasse TV bij en een uitstekende receiver. Zelfs dan is het voor mij nog de vraag of je een duidelijk waarneembaar verschil hoort met DTS.

Het kostenplaatje voor het bovenstaand loopt als snel aardig in de papieren. Ik denk dat je aan vele duizenden euro's moet denken. Van een hifi-set van bijv. € 2.000,= kun je niet veel verwachten.

Maar deze discussie hoort hier helemaal niet thuis, dat is meer iets voor in Audio en HiFi
Waarom post je dat dan zelf hier?

Wat hier thuis hoort is de onjuiste specificaties van EM7080. Je mag toch verwachten dat wanneer je een apparaat koopt met uitdrukkelijk de vermelding "DTS-HD" dit ook werkt of vind je van niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
huizenga32 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:30:
[...]

Wat hier thuis hoort is de onjuiste specificaties van EM7080. Je mag toch verwachten dat wanneer je een apparaat koopt met uitdrukkelijk de vermelding "DTS-HD" dit ook werkt of vind je van niet?
Vindt dit toch wel de moeite waard om zeker te weten: heb op dit moment nog een 'gewone' 5.1 set maar upgraden is in de toekomst wel een optie. Maar dat zou met de EM 7080 dus niet mogelijk zijn... was wel 1 van de redenen idd (maar bevalt tot nu toe nog goed hoor!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

huizenga32 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:30:
[...]
Wat denk je? Ik plaats dit om de vraagsteller het e.e.a. nog maar eens in overweging te laten nemen. Als hij er een discussie over wil, of meer informatie, is dit niet de plek.
Ja, het moet werken, maar zoals Eminent eerder in dit topic zegt, het komt in een latere update. Kortom, Eminent zal zich aan die belofte moeten houden en zoniet heeft men daar een groot probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door Guardian Angel op 01-02-2010 23:16 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:07:
Mbt. codec-support, heeft er iemand een link naar een sample.wmv van wmv '2' ?

Ik moet wel melden dat dit een oudere codec versie is en we _niet_ kunnen garanderen dat dit er in komt!
Als je 'site' alleen dit soort downloads aanbied dan wordt het tijd voor een andere bron van (il)legaal materaal ;)
Hier is een sample: http://samples.mplayerhq....mv2_new_vlc-issue1637.wmv (rechtsklik, opslaan als). Codecs zoals vermeld in vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hemiparo schreef op zondag 31 januari 2010 @ 17:25:
[...]

Heb je al eens geprobeerd om de HDD te formateren? Ik kreeg eerst ook alleen het sommetje, na formateren ging het wel!
heb ik meerdere malen geprobeerd, al had ik de nieuwste bios er op staan heb ik toch maar even EM7080_Samba_BTDP_CGI.zip van de site van eminent gedownload en jawel allees werkt nu naar behoren alleen zou dit niet nodig moeten zijn volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog meer problemen met het bijgeleverde optical kabeltje.

Ik krijg hem zowel niet in de EM7080 als in mijn reciever..
Hij past wel in de betreffende aansluitingen maar blijft er niet in zitten (geen klik)

Of doe ik nu iets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 08:44:
Iemand nog meer problemen met het bijgeleverde optical kabeltje.

Ik krijg hem zowel niet in de EM7080 als in mijn reciever..
Hij past wel in de betreffende aansluitingen maar blijft er niet in zitten (geen klik)

Of doe ik nu iets fout.
Ja, je moet wel eerst het beschermkapje eraf halen. :X

Had je er ook aan gedacht Eminent te bellen? Problemen horen hier NIET thuis.

[ Voor 9% gewijzigd door Guardian Angel op 02-02-2010 08:49 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guardian Angel schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 08:46:
[...]

Ja, je moet wel eerst het beschermkapje eraf halen. :X

Had je er ook aan gedacht Eminent te bellen? Problemen horen hier NIET thuis.
Thnx.. het kapje was mij totaal niet opgevallen. stom hoor 8)7

En excuus voor als het bericht hier niet thuishoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akito
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-06 21:01
Ik heb hem sinds zondag in mijn bezit en er tot nu toe enorm blij mee!
Enige waar ik 'last' van heb is het downloaden van NZB's. Ik nl. ook graag ALLE pars mee downloaden. Standaard download hij 1 par, maar in het uitrolmenu waar ik kan kiezen tussen "none/one/all" kies ik voor "all" en dan kan hij niet meer connecten met de nzbget-server. Enige optie om hem dan weer werkend te krijgen is om de .nzbget map te verwijderen en alles opnieuw in te stellen.
Bugje?

Tevens krijg ik helaas mijn realtek wifi stickje niet aan de praat. Netgear met 8187L chipset. Hopelijk gaat dit snel ondersteund worden :)

-edit- Oja, downloadsnelheid valt me wel wat tegen via utp. Ongeveer 1.3 - 1.4mb/s ipv 2.0 - 2.2mb/s op de pc... Da's wel jammer :)

[ Voor 9% gewijzigd door akito op 02-02-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Eminent EM7080 met 1 TB voor 222 euro bij saturn rotterdam.

Ja, ik weet het, in de pricewatch goedkoper te krijgen, maar als je daar de bijkomende kosten meerekend, scheelt het nog maar weinig (Informatique bijvoorbeeld even duur). Voordeel van een echte shop is direct meenemen, en minder kosten bij garantie gevallen.

Iemand die toevallig weet welke HD er inzit (doet Saturn dat zelf, of zijn er prefab eminent pakketten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nietorigineel schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:42:

Ja, ik weet het, in de pricewatch goedkoper te krijgen, maar als je daar de bijkomende kosten meerekend, scheelt het nog maar weinig (Informatique bijvoorbeeld even duur). Voordeel van een echte shop is direct meenemen, en minder kosten bij garantie gevallen.

Iemand die toevallig weet welke HD er inzit (doet Saturn dat zelf, of zijn er prefab eminent pakketten?
Eminent EM7080 met 1 TB voor 222 euro 8)7 dus 1 terra er kan tot 1,5 terra in(getest volgens eminent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:15
Ik denk dat hij bedoeld welk merk/type, niet de grootte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddos schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:49:
Ik denk dat hij bedoeld welk merk/type, niet de grootte :)
in dat geval:

zijn kant en klare eminent pakketten maar weet niet welk mer hd dit is heb er zelf een zonder hd gekocht en er een 1,5 in gezet _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Huizinga32: We snappen niet goed wat het probleem is, zoals eerder aan jou geantwoord komt DTS-HD in een toekomstige update. (De discussie hierover is dus niet uit de weg gegaan.) DTS-HD wordt op dit moment met downmix en DTS-Core output ondersteunt. Het wachten is op Realtek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje van iemand die 0.0 technies is op het gebied van computers maar wel met tevredenheid 24 download en kijk op ze 7080. kan ik de 7080 zo instellen, dat ik wat op mij hardeschijf van de 7080 staat, ook op me werk kan kijken!! alvast bedankt Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas, de files die op de EM7080 staan kan je alleen thuis op een tv bekijken. (Er zijn ook geen mediaspelers waar dit wel mee kan voorzover wij weten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 13:50:
Vraagje van iemand die 0.0 technies is op het gebied van computers maar wel met tevredenheid 24 download en kijk op ze 7080. kan ik de 7080 zo instellen, dat ik wat op mij hardeschijf van de 7080 staat, ook op me werk kan kijken!! alvast bedankt Edwin
Je kunt het wel zo regelen dat je bij de bestanden kunt (zeker via de ftp toevoeging in de laatste firmware). Misschien dat dat al voldoende voor je is? Het afspelen met de EM7080 kan natuurlijk alleen op je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 13:00:
[...]

in dat geval:

zijn kant en klare eminent pakketten maar weet niet welk mer hd dit is heb er zelf een zonder hd gekocht en er een 1,5 in gezet _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik bedoelde inderdaad welk merk/type. Het zijn overigens niet kant en klare pakketten, maar HDs worden er door de winkel zelf ingezet. (Ik heb eminent maar even gemaild). De vraag blijft staan dus, zelf heb ik geen tijd om langs te gaan voor zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
nietorigineel schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:57:
[...]
Ik bedoelde inderdaad welk merk/type. Het zijn overigens niet kant en klare pakketten, maar HDs worden er door de winkel zelf ingezet. (Ik heb eminent maar even gemaild). De vraag blijft staan dus, zelf heb ik geen tijd om langs te gaan voor zaterdag.
Oh... maar dat betekend dus dat er geen 5 jaar garantie wordt gegeven op de set? (schijf + Eminent?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsoos
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 17:06
Moet een HD altijd geformatteerd worden door de Eminent als je hem erin plaatst?
Ik heb nl. al een HD van 1TB (ntfs geformatteerd) met tientallen films erop.

Moet ik die dan later opnieuw erop zetten?? Zonde v.d. tijd.
Als Blu-ray iso gelezen kan worden, kan dan niet ook een gewone Blu-ray structuur gelezen worden die niet in een iso-bestand staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tnleeuw
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09-2013
bvsoos schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:08:
Moet een HD altijd geformatteerd worden door de Eminent als je hem erin plaatst?

Als Blu-ray iso gelezen kan worden, kan dan niet ook een gewone Blu-ray structuur gelezen worden die niet in een iso-bestand staan?
De HD moet niet altijd worden geformatteerd door de Eminent. Alleen als je BitTorrent wilt gebruiken op het apparaat, of hem wilt gebruiken als NAS (Samba server), dan moet je de HD laten formateren door de Eminent. Dan maakt hij namelijk een extra Linux partitie aan, waarop hij extra info kwijt kan voor deze progjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
bvsoos schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:08:

Ja die moet altijd door de Eminent geformateerd worden aangezien die er een aantal partities opzet. Die moet je er inderdaad later opnieuw opzetten. Je vraag over de Blu-ray structuur weet ik niet.

Edit hierboven:
Zonder format kan hij het wel lezen? Dat wist ik namelijk niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Scorpinus op 02-02-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-08 11:40
Zelfde set voor 199 bij mediamarkt Bergen op Zoom. Heb deze gehaald, zal straks even kijken wat voor schijf er in zit.

Eerste indrukken zijn goed. Speelt alles wat ik had staan aan hd materiaal, geluid van mp3 is verrassend goed, maar vanavond eerst even laatste firmware erop, want ik heb wel een redelijke stapel probleempjes tot nu toe met shares, downloads, geen geluid bij mp3 als de output op optisch-bitstream staat etc. Geluid van de fan valt met alles mee in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Nope... zonder format werkte hij bij mij ook perfect. Alleeb de extra dingen gingen idd niet. Nog even mijn andere vraag: er wordt door Eminent dus alleen 5 jaar garantie gegeven op de speler? Niet op de hdd omdat deze door de winkel, in mijn geval MediaMarkt, zelf geinstalleerd is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
1 TB Schijf in mijn prefab mediamarkt ding is een Samsung HD103SI
pricewatch: Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB

Zit trouwens wel een kabel-breuk in een van de aders van de bijgeleverde component kabel.Maar gaat me wat ver om daar voor terug te gaan.

[ Voor 26% gewijzigd door TafkaT op 02-02-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
TafkaT schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:52:
1 TB Schijf in mijn prefab mediamarkt ding is een Samsung HD103SI
pricewatch: Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB

Zit trouwens wel een kabel-breuk in een van de aders van de bijgeleverde component kabel.Maar gaat me wat ver om daar voor terug te gaan.
Bedankt voor het kijken. Samsung Ecogreen zou prima zijn.

Was dat tijdens de btw terug dagen? (Hoop maar van niet, anders heb ik die kans gemist) En welke MM was dat? Eens kijken of ze in R'dam diezelfde aanbieding hebben, of de saturn nog wil zakken. 199 is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heeft toevallig iemand hier tips ivm software op de pc die we kunnen gebruiken om automatisch nzb's te downloaden van een rss feed en deze op te slaan in de watchdir van nzbget op de em7080. Dat zou mooi zijn. Dan word indien mijn pc aanstaat tenminste automatisch gedownload aangezien de eminent aanstaat.

edit: Ik zie trouwens dat er een programmatje bestaat voor nmt's om rssfeeds voor nzbget te hebben genaamd FeedTime, is dit misschien geen optie om toe te voegen aan de EM7080?
http://code.google.com/p/feedtime/

Hoe kun je zelf trouwens toegang krijgen tot het em7080 bestandssysteem. Ik krijg altijd read only messages.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarSee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06-2023
tnleeuw schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:20:
[...]

De HD moet niet altijd worden geformatteerd door de Eminent. Alleen als je BitTorrent wilt gebruiken op het apparaat, of hem wilt gebruiken als NAS (Samba server), dan moet je de HD laten formateren door de Eminent. Dan maakt hij namelijk een extra Linux partitie aan, waarop hij extra info kwijt kan voor deze progjes.
Als je gewoon losse dirs hebt, met de BluRay meuk erin, ja die leest ie ook.
Dus hoeft niet per se in een *.iso te zitten.

Zelf meerdere malen al gebruik van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Johnneke: Het bestandssysteem is read-only omdat dit in een ROM (flashrom) zit in de speler. Read/Write kan alleen door de firmware uit te pakken en deze op een pc met linux te bewerken. Let wel dat dit soort aanpassingen voor echte linux-experts bedoeld is, en onjuist gebruik een niet-werkende speler tot gevolg kan hebben.

Voor de geïnteresseerden kun je op de Eminent wiki vinden hoe je dingen aan kan passen. Lees ook even de disclaimer bovenaan de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop dat dit niet onder de noemer 'technische problemen' valt. Heb sinds vorige week een Eminent EM7080 (zoals ik al aangaf twee pagina's terug), maar nu maakt de fan echt een lawaai. Wanneer ik de fan eruithaal, is deze stil. In de behuizing begint het echt een lawaai te maken. Fan draaien had geen effect. Heb vanmiddag contact gehad met Eminent en die wilde wel een nieuwe fan sturen (erg netjes!), maar aangezien de fan wel stil is, als deze uit de media-player is.. Betwijfel ik of dit het wel is!

Daarom vroeg ik me af, denken jullie dat ik de fan er niet gewoon helemaal uit kan halen? Maak namelijk geen gebruik van een interne HDD, maar van externe (USB) HDD's. Fan is voornamelijk voor de koeling van de interne HDD begreep ik. Daarom vroeg ik me af of er nog hier meer mensen zijn die de fan verwijderd hebben en of dit eventueel kwaad kan wanneer je geen gebruik maakt van een interne HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
nietorigineel schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:16:
[...]

Bedankt voor het kijken. Samsung Ecogreen zou prima zijn.

Was dat tijdens de btw terug dagen? (Hoop maar van niet, anders heb ik die kans gemist) En welke MM was dat? Eens kijken of ze in R'dam diezelfde aanbieding hebben, of de saturn nog wil zakken. 199 is prima.
Nope, deze week, alleen in Bergen op Zoom blijkbaar, maar kijk zelf maar in de folder op de MM website. Tijdens de BTW dagen was dezelfde speler nog 279 en kreeg je geen korting :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:14:
Daarom vroeg ik me af, denken jullie dat ik de fan er niet gewoon helemaal uit kan halen?.
Er staat eerder in dit topic:
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 13:36:
De fan is nauwelijks hoorbaar, en vereist om o.a. de harddisk en de cpu koel te houden. Losmaken verkort de levensduur van de Realtek aanzienlijk.
En dus is de vraag; wat is aanzienlijk en is een bijv. 50% kortere levensduur acceptabel voor een gebruiker? Die vraag is erg persoonlijk.

Voor vervanging van de fan (voor zover dit noodzakelijk is) kun je Eminent e-mailen zoals ook eerder in dit topic is vermeld.

Voorlopig maakt mijn fan geen herrie dus het zou een mindere productserie kunnen zijn. Dat kan alleen Eminent zeggen.

[ Voor 16% gewijzigd door Guardian Angel op 02-02-2010 18:59 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eminent, geven jullie geen antwoord op vragen van Mac gebruikers, die kunnen nl niet overweg met NTFS. Ik heb ook al naar de helpdesk gemaild. Ik krijg hier nog daar een antwoord opgekregen en terwijl ik er eigenlijk een heb gekocht omdat ik onder de indruk was van de houding van Eminent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2022
Nieuwe firmware is uit: 1.0.3.6.

Release notes:
Version: 1.0.3.6 (2-2-2010)
- NZBget startup procedure changed (tested & solves issues.)
- Device renamed to 'EM7080' instead of 'Venus' in network.
- NZBget now stores downloads in the \Download\NZBget folder instead of \NZBget\

Note: Please delete your .nzbget folder to re-create settings. This is required
for this firmware release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacross
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05-2017

dacross

Manager mobile bol.com
Net de 7080 binnen gekregen. Nieuwe firmware erop gezet en aan mijn Synology DS109 gehangen. Toevoegen van Samba shortcuts was me nog even onduidelijk doordat ik over de blauwe knop had heen gelezen, dus dat heeft me het meeste tijd gekost (shame on me).

Eerste indruk is goed. Alleen het iedere keer opnieuw connecten met Samba kost wel wat tijd, terwijl uPnP een stuk sneller gaat, maar daar is wel overheen te komen. Geluidsproductie van de Fan is echt nihil als je er geen HD in hebt, uiteraard.

Vloeiend streamen van 1080P MKV (de film 2012) gaat goed zonder haperingen en loopt synch. Enige wat wel vreemd is, is dat de player me niet in staat stelt de NL subs van deze film te selecteren, terwijl die er toch echt in zitten. Is iemand dat toevallig al een keer tegengekomen?

Correctie: de NL subs lijken wat later pas beschikbaar te zijn, vraag me niet waarom. Misschien heeft het iets met inladen te maken.

Standaard NL subs instellen zou wel een handige toevoeging zijn overigens.

[ Voor 12% gewijzigd door dacross op 02-02-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thud schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:13:
Nieuwe firmware is uit: 1.0.3.6.
Gaat bij mij nog steeds niet goed met nzbget.
De standaard instellingen worden geladen. Dus niet de nieuwsserver die ik heb ingevoerd.
Ik krijg de volgende melding: Connection to my1.newsserver.com failed!: ErrNo 146, Resolver error
Na het stoppen en opnieuw starten van nzbget worden wel de juiste instellingen geladen, maar dat lukt niet altijd.
Wanneer ik de em7080 opnieuw laat opstarten is de nzb uit de lijst en zal deze opnieuw geupload moeten worden.
Meer mensen hier last van?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe update 1.0.3.6 van firmware is snel binnen, maar problemen met vaak foutief beoordeelde iso bestanden is nog steeds aanwezig. Na 1 foutief bevonden bestand ziet de em7080 de meeste andere iso's dan ook als foutief. Helaas helpt alleen herstarten dan. Probleem is al eerder gesignaleerd in eerdere firmware's maar blijkbaar moeilijk aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik mijn NZB's meteen in de NZB map plaats van de EM7080 moet de tijd goed staan. Dit doe ik handmatig via Telnet. Tot mijn grote verbazing heb ik deze al 2 keer goed moeten zetten.... De 7080 loopt dan al snel enkel uren achter ! Hierdoor pakt hij de NZB bestanden niet meer op. Zodra ik de tijd goed zet gaat het weer goed. Meer mensen met dit probleem? Lijkt op een bug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terugkomend op het verhaal van de herrieschoppende fan.

Het viel me de afgelopen twee dagen op dat de speler meer geluid maakte dan normaal. Vannacht, vlak voordat ik naar bed ging en alle overige apparatuur uit stond heb ik nog eens goed geluisterd naar het ding en hij maakte gewoon veel kabaal!

Ik heb zojuist de Eminent 7080 open geschroefd en de kap verwijderd. Met de kap eraf maakt hij nog steeds hetzelfde geluid. Verwijder ik echter de fan uit de kap en houd ik hem vast dan is hij nagenoeg geluidloos. Ik heb hem vervolgens terug in de kap geplaatst en, terwijl hij draaide, een paar keer met mijn vinger gestopt. Het viel mij op dat tijdens het 'opspinnen' de fan zichtbaar niet in balans is.

De volgende alinea beschrijft mijn 'oplossing'. Ik ben op geen enkele manier kenner van fans noch ben ik ervaren in elektrotechniek. Mijn bevindingen zijn op basis van lukraak dingen proberen.

Toen trok ik de stoute schoenen aan en drukte op de fan, alsof ik de fan dieper in zijn behuizing wilde duwen. Hierna maakte hij een stuk minder geluid, maar het was zeker nog geen natuurlijk geluid te noemen! Ik heb de fan toen weer uit de kap gehaald en de stikker aan de achterzijde, die de elektronica beschermd, verwijderd. Zonder deze stikker kan je ook bij de pin-as van de fan. Deze pin-as heb ik een paar keer met een schroevendraaier ingedrukt (dit kan want de fan zit met een veer op de as). Toen plaatste ik hem terug en hij was warempel stil!

Nou ja, stil.. Hij maakt nu hetzelfde geluid als de harde schijf, wat dus acceptabel is. Hij is nu alreeds weer in een half uur in gebruik onder mijn TV en op dit moment kan ik hem niet boven het geluid van mijn eigen laptop horen. Dit was een uur geleden zeker niet het geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.0.3.6 is uit!!
hopelijk wmv support!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inyaro
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-06-2024
Ik was hier ook aan het twijfelen tussen de PCH A-200 en deze Eminent.
Toch maar even de 7080 op proef genomen.
.mkv bestanden spelen goed, heb voorlopig 1 ts bestand gezien, maar beeld schokte bij grote bewegingen, maar heb nog geen 2de .ts gezien om dit te bevestigen.
Daarjuist wil vrouwlief de nieuwe desperates.mkv zien, maar het afspelen stopt na een 10-tal minuten, waarna de volgende film in die map gewoon begint te spelen. Ze heeft dan maar die mkv verder gekeken op de PC, dit zonder problemen.
Verder nzbget via browser en hd inkijken via verkenner gaat prima vanop een Xp PC, maar (zelfs na veel proberen) niet vanop Win7 PC (toch moet dit lukken lees ik hier en daar)
Bij webservices mis ik Flickr. Ik weet dat dit (nog) niet in de eigenschappenlijst staat, maar vermits een ouder model Eniment dit wel in z'n service lijst heeft staan heb ik de vraag gesteld aan de online support, maar die zeggen:
Over FlickR is bij ons niet bekend. Daarnaast doen we geen uitspraken over toekomstige (mogelijke) features om geen valse verwachtingen te scheppen. De EM7070 is een ouder product met een totaal andere chipset. De functies van de EM7080 kunt u terugvinden op.... .
Volgens mij heeft dit niets met de chipset te maken?

Weet er iemand of Flickr op deze (of de EM7070, of een andere) mediaplayer even handig te navigeren 'zou' zijn als bij de PC ? (mapweergave, comments bij je foto's,...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 23:17:
1.0.3.6 is uit!!
hopelijk wmv support!!!
Dit was al eerder gemeld.
Release notes:
Version: 1.0.3.6 (2-2-2010)
- NZBget startup procedure changed (tested & solves issues.)
- Device renamed to 'EM7080' instead of 'Venus' in network.
- NZBget now stores downloads in the \Download\NZBget folder instead of \NZBget\
Dus nee, (nog) géén WMV >2<

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 20:33:
[...]

Gaat bij mij nog steeds niet goed met nzbget.
De standaard instellingen worden geladen. Dus niet de nieuwsserver die ik heb ingevoerd.
Ik krijg de volgende melding: Connection to my1.newsserver.com failed!: ErrNo 146, Resolver error
Ik ben terug gegaan naar 2.0.2.6. Voordat ik terug ging naar 2.0.2.6 heb ik van de harddisk de partities verwijderd en opnieuw aangemaakt.
Nadat de firmware erop stond heb ik de schijf geformateerd. Alle progs zoals samba enz werden geinstalleerd en ik kon daarna nzbget weer benaderen. Wat me opviel is dat al mijn instellingen nog in nzbget stonden. Ik hoefde niets te wijzigen. Zelfs een filmpje in de map movie stond er nog. Vreemd als je de partitie verwijderd, opnieuw aanmaakt en formateerd!
Alles getest en het werkte.
Daarna de usb met 3.0.3.6 er aan gehangen en een firmware update gedaan via het menu.
Ik heb de map .nzbget voor de update niet verwijderd.
Na de update deed nzbget het. Alle instellingen stonden nog goed.
Daarna nog 1 keer een reboot gedaan en o.a. samba werkte ook weer.
Volgens mij probleem opgelost _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 13:38
Thud schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:13:
- NZBget now stores downloads in the \Download\NZBget folder instead of \NZBget
Dat was bij mij al zo in 1.0.2.6 :?

[ Voor 27% gewijzigd door Ge Someone op 03-02-2010 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ge Someone schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 01:36:
[...]

Dat was bij mij al zo in 1.0.2.6 :?
Bij mij ook in 1.0.2.6..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Extra detail: Voor de mensen die zelf met de firmware aan de slag willen staat sinds kort ook de benodigde procedure on-line. (Inclusief tips voor het BMP-vervangen) on-line: http://opensource.eminent...hp/Firmware_Building_7080 . Wel even de disclaimer lezen voordat je er mee aan de slag gaat.

@John33: Dit topic is niet voor technische issues, zoals vele malen aangehaald. Tevens is Tweakers.net niet het 'Eminent Support Forum'. In een topic waar tig verschillende mensen posten kan het zijn dat er wel eens een posting gemist wordt. Ik verwacht dat jou mail ergens in de loop van vandaag beantwoord wordt. (Er zijn natuurlijk wel eens meer mensen die ons emailen.)

[ Voor 37% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 03-02-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 08:57
Helaas heb ik een probleem met een Eminent kastje...

Het gaat hierbij om het probleem dat als ik via het eminent kastje de computer (gewoon XP) wil benaderen dat dit dan niet gaat.
Hij vraagt hierbij om een netwerkgebruikers ID en om een Wachtwoord.
Maar dit heb ik nooit ingevuld en de instellingen voor delen bij Windows XP staan ook allemaal goed en onbeveiligd.
Ook heb ik nooit ergens een wachtwoord in hoeven te vullen.

Kunnen jullie hierbij helpen....

Alvast Bedankt.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akito
@Eminent Helpdesk:

Zoals ik al eerder vermeldde, vraag ik me af waarom de throughput van het netwerk zo langzaam is. 100mbit poort wordt bij lange na niet volledig benut. NZBget haalt plm. 1000kb/s, ipv mijn max van 2200kb/s download wat ik op de PC wel haal. Tevens van de PC 1gbit -> Router 100mbit -> EM7080 100mbit bereikt ik een gemiddelde throughput van 5mb/s. Heeft dit met de processor te maken die het toch niet helemaal aan kan?

Tevens ben ik erg benieuwd naar de nieuwe firmware; wat houdt in "tested and solves issues". Welke issues exact?

[ Voor 3% gewijzigd door akito op 03-02-2010 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quote onszelf: Dit topic is niet voor technische issues, zoals vele malen aangehaald. Tevens is Tweakers.net niet het 'Eminent Support Forum'.

En toch de eerste de beste post er onder een technische vraag. Waarschuwingen bij dit topic staan er niet voor niks! We kunnen(mogen) je hier niet helpen. Mail daarom met support [at] eminent-online.com. Lees ook de Tweakers regels eens.

Cpu in het apparaat in combinatie met NTFS read/write zorgt voor lagere doorvoer. Dit is bij alle mediaspelers het geval. Het zijn immers geen quadcore intels ;) (Die 5MB is overigens ruim voldoende voor BluRays.)

Tested en solved issues kun je (bijv) met google vertalen, dan staat er "geteste en opgeloste zaken". Als men een bug meld dan wordt eerst getracht door ons team het probleem te dupliceren, en indien mogelijk opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akito
Ik vind je antwoord een beetje raar. Ik meld geen issue. Ik vraag puur waarom het zo is, en niet hoe het opgelost kan worden. Als ik een oplossing zoek, heb ik support nodig en mail ik jullie wel. Anders vraag ik simpel om informatie...zoals nu.

Vertalen kan ik ook wel... maar ben wederom puur geintereseerd in de informatie over welke zaken opgelost zijn. Als er geen zaken opgelost zijn die interessant zijn voor mij, ga ik ook niet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guardian Angel schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:56:
[...]

Er staat eerder in dit topic:

[...]

En dus is de vraag; wat is aanzienlijk en is een bijv. 50% kortere levensduur acceptabel voor een gebruiker? Die vraag is erg persoonlijk.

Voor vervanging van de fan (voor zover dit noodzakelijk is) kun je Eminent e-mailen zoals ook eerder in dit topic is vermeld.

Voorlopig maakt mijn fan geen herrie dus het zou een mindere productserie kunnen zijn. Dat kan alleen Eminent zeggen.
Klopt, dit zag ik inderdaad ook staan. Eminent gaat me een nieuwe fan opsturen, dus hopelijk is hiermee het probleem verholpen! Verder is het echt een perfect apparaat, alleen het geluid van de fan (trilling tegen deksel denk.. omdat hij 'los' gewoon stil is) komt overal bovenuit!

@ TK8, heb jouw suggestie ook nog geprobeerd, maar dit mocht bij mij niet baten. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Is de melding 'verder gaan met playbacken' ook aangepast? :) Vond hem wel grappig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
Ok, ik denk dat ik tegen een bug aanloop.
Heb de laatste firmware erop gezet, en nog steeds werkt het afspelen van mp3's niet als ik de audiooutput op SPDIF(BITSTREAM) zet. Maar hij hangt wel aan een DTS versterker met optische kabel. Films spelen gewoon met DTS af, maar mp3's geven dus geen geluid. SPDIF(PCM) geeft wel geluid bij mp3, maar dus weer geen DTS bij film. En elke keer moeten wisselen is ook niet echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

djkavaa schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:24:

Alvast Bedankt.
Nee, dit is nl. geen probleem met de 7080 maar van je XP netwerk instellingen.
TafkaT schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:26:
Ok, ik denk dat ik tegen een bug aanloop.
Dat is geen bug maar een feature. :)

Oplossing is eerder door Eminent gegeven, sluit ook de analoge uitgangen aan, dan werkt het prima. (zelf nog niet getest zelfde "probleem" als jij)

[ Voor 30% gewijzigd door Guardian Angel op 03-02-2010 11:38 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Akito: Lees even de readme.txt bij de firmware, daar staat het namelijk allemaal in. Updaten is geen verplichting. het antwoord slaat overigens niet compleet op jou post, maar eentje er boven..

@Hemiparo: Als het goed is wel. (er was één persoon die dat toch gemeld had.)

@Tafkat: Dit is bekend, en eerder in het topic genoemd, met als suggestie om (totdat het opgelost is) de witte tulpstekkers te gebruiken. (komt altijd pcm/analoog uit namelijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 13:38
Guardian Angel schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:36:Oplossing is eerder door Eminent gegeven, sluit ook de analoge uitgangen aan, dan werkt het prima.
Het is een work around maar je schiet er nauwelijks iets mee op, je moet dan op je versterker switchen tussen "analoog (stereo) in" en "digitaal (optisch) in"(althans voor surround), Dan kun je eigenlijk net zo goed de setting van SPDIF (raw) naar (downmix) zetten als "workaround".

Ik heb nog een andere ergenis (in ieder geval t/m 1.0.3.5). Tijdens het spelen van een video of DVD bestand werkt de pauze/play knop prima. Bij het afspelen van muziek bestanden echter werkt de pauze niet, het lijkt dan wel een play/play knop :| (Dat is vast wel te fixen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olivierrap
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-01-2024
Na veel gedoe om de Eminent 7080 met windows7 werkend te krijgen loop ik toch nog tegen een probleem aan wat me nu echt begint te storen.

Het streamen van een blue ray iso lijkt goed te gaan maar nadat hij op volledig beeld is gestart gaat hij haperen/stotteren enz.

Begon eerst aan me eigen spullen te twijfelen maar nadat ik een switch vervangen heb voor een gigabit (niet dat je dat nodig heb voor streamen)en ook nog een netwerkkaart veranderd maar helaas dit mag het allemaal niet oplossen.

Daar nog vaste ipadressen ingevoerd maar ook hier bereik je niks mee.

Zodra ik dezelfde iso op een externe schijf zet dan en die aansluit op de eminent werkt het perfect.
Echter heb ik de player gekocht om te streamen en niet om met een externe schijf te gaan slepen.

Heeft iemand nog een tip want eerst dacht ik dat het aan de ISO lag maar tot mijn vebazing heb ik het bij de meeste films.

Om het helemaal uit te sluiten heb ik me externe schijf meegenomen naar me schoonvader die ook in het bezit is van een eminent 7080 en daar geprobeerd maar hier het zelfde probleem.

Mijn specs van machine zijn Quadcore q6600 met 8gb intern geheugen en 4tb opslag.

Op de pc van me schoonvader staat Vista :r maar hier blijk ik toch ook hetzelfde probleem te krijgen.

Zijn er nog meer mensen met dit probleem ?

Ik ben het spoor echt kwijt en begin het op te geven 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:26
Ik heb ook een Gigabit netwerk en de zelfde problemen gehad, alles ondervonden...Bij mij lag het probleem aan de instelling op de router , deze stond op 1000Mbps wat ik veronderstelde om goed te zijn. Ook van ellende een Harddisk ingebouwd en de problemen waren over..

Na veel gelezezen te hebben , in dit topic maar ook op andere sites kwam ik tot de ontdekking dat het aan de router kon liggen. Ik heb nu mijn router ingesteld op 100Mbps en ongelovelijk maar waar, de problemen met stotteren en traagheid zijn over ! Mijn verbinding geeft zelfs op speedtest.net een 2 x hogere snelheid dan voorheen op mijn 60Mbps internet verbinding.

Vervolgens Verschillende OSén geprobeerd en heb nu een Linux server draaien waar alles goed mee gaat, zelfs het inloggen. Op Vista en XP gaat dit ook goed alléén met Windows 7 is het dramatisch , telkens wachtwoord opgeven e.d..

Al met al te vreden het enige wat nog rest is uit te zoeken hoe ik een wachtwoord voor root instel maar dat lijkt moeilijk te worden omdat het een read only filesystem is.

Alles speelt nu goed af, WMV files van de xbox360, geen probleem ,MKV geen probleem en MPG HD ook geen probleem ,dit zijn toch de meest voorkomende HD formaten op internet die je kan downloaden.

Héél af en toe een probleem dat een ISO file niet herkend wordt..

Door goed te lezen in dit topic en op internet te zoeken zijn veel zaken op te lossen.

Een tevreden gebruiker van de Eminent 7080 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olivierrap
Om even door te gaan over het haperen/stotteren , ik heb een 100mbps linksys router in gebruik daar zit me pc en eminent op.

Het lijkt mij dat dat gewoon goed moet werken , wat ik nog kan proberen is op mijn tweede netwerkkaart een vast ip buiten de 192.x.x.x range te zetten en de eminent direct op die netwerk kaart aan te sluiten.

Dus : PC 10.0.0.1 <->eminent 10.0.0.2

Ik heb het wel voor elkaar nu dat je geen wachtwoorden meer moet invoeren om de samba share's te benaderen.

Vind het heel moeilijk om te bepalen waar dat haperen aan kan liggen want ik denk dat ik nu alle mogelijkheden wel geprobeerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
sinds enkele weken gebruiker van de EM7080, en met behulp van dit forum uiteindelijk alles aan de praat gekregen, 2 zaken waar ik tegenaan gelopen ben:
- als ik mijn PC benader via Samba zie ik nagenoeg alle gedeelde schijven dubbel in het overzicht staan 1x normaal bijv. D en de 2e maal als D$ die laatste kan ik (uiteraard) niet benaderen
hoe is dit op te lossen?
- Na een aantal dagen downloaden via NZB bleek plotseling de NZB server stil te staan, geen duidelijke oorzaak, alleen stond er een gigantisch NZBlog txt bestand in de directory ( ruim 27 Mb) nadat ik dit verwijderd had startte de server opnieuw op, kan dit grote log bestand een reden zijn waarom de server gestopt was? en zo ja, hoe groot mag dit bestand dan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-08 07:37

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Sinds gisteren ook in bezit van de EM7080. MM in BOZ voor 199,-- incl 1 TB. Vreemd dat de 500 GB even duur is. Ik ging eigenlijk voor de versie zonder HD maar omdat ze deze niet in hun voorraad heb ik deze maar gekocht.
Deze gaat mijn xbox vervangen aangezien deze de HD wel afspeelt.

Gisteravond een beetje gestoeid met NZBGET. Moest wel even uitvogelen hoe ik dit kon benaderen maar via dit topic er toch achter gekomen. Jammer dat dit niet word omschreven in het boekje.(of ik heb er over heen gelzen). Merkte wel op dat als je de NZBget server uitzet je deze dan ook niet meer kan herstarten maar de schijf was wel toegankelijk via het netwerk. Oplossing is dan het apparaat uit- en aanzetten.
NZBget geeft toch wat foutmeldingen die niet kloppen. Groep niet aanwezig terwijl het op de pc het wel lukt.

Vanochtend even een HD-filmpje gekeken via het netwerk. Moet eerlijk zeggen dat het prima werkte.
Tevens heb ik geen last van inlog/wachtwoorden bij het benaderen van de shares op het netwerk terwijl ik in de xbox wel de gegevens moest invullen. Ik zit ook op een 1000Mbps netwerk ter aanvulling. Het kopieren van bestanden gaat wel langzaam 4~5 Mb/sec dus een bestandje van 14.5 Gig duurt wel even.

Jammer dat de snelheid van het downloaden niet sneller gaat. Gisteren een filmpje gedownload
8.737.909 kB groot. Daar heeft ie uiteindelijk 4~5 uur over gedaan zonder reparatie zag ik. Ach dan zet ik hem s'nacht wel wat meer aan..

Tot nu toe ben ik een tevreden gebruiker.

[ Voor 5% gewijzigd door Slashx op 03-02-2010 15:21 ]

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Eminent Helpdesk, geweldig apparaat en even geweldige ondersteuning!!

Dat gezegd, ik zie dat veel mensen dezelfde problemen met Nzbget hebben als ik had.
Bij mij bood het volgende uitkomst:

1- Firmware 1.0.3.6 downloaden van Eminent site en zo apparaat updaten volgens de handleiding van de Eminent site.
2- Interne HDD formateren en vervolgens op het apparaat (via tv dus) het.nzbconfig bestandje wissen.
3- Apparaat uit en weer aan zetten.
4- Inloggen op NZBget via pc
5- Newsserver instellen volgens de handleiding van Eminent en deze saven.
6- Nzbget afsluiten: Dit doen in het Nzbget menu onder shutdown of iets dergelijks, niet door het apparaat uit te zetten!!
7- Start Nzbget weer op.

Bij mij werkte het feilloos *O*

Succes,

Andy

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
joecks schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:53:
Vervolgens Verschillende OSén geprobeerd en heb nu een Linux server draaien waar alles goed mee gaat, zelfs het inloggen. Op Vista en XP gaat dit ook goed alléén met Windows 7 is het dramatisch , telkens wachtwoord opgeven e.d..
Dit is in dit topic al besproken en de oplossingen zijn ook genoemd. Hierna is inloggen op Windows 7 geen probleem. Zonder wachtwoord e.d.
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:38:
- als ik mijn PC benader via Samba zie ik nagenoeg alle gedeelde schijven dubbel in het overzicht staan 1x normaal bijv. D en de 2e maal als D$ die laatste kan ik (uiteraard) niet benaderen
hoe is dit op te lossen?
Dit is ook al eerder genoemd in dit topic (volgende keer graag eerst zoeken). Dit is standaard functionaliteit van een windows systeem. Dat zijn administratieve shares. In dit topic staat ergens een link naar een manier om deze weg te halen. Maar aangezien ze bij windows horen blijf ik er van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:38:
hoe is dit op te lossen?
Windows maakt automatisch een aantal "hidden shares" aan als je gebruik maakt van bestanden delen in Windows. Deze shares zijn per definitie alle stationletters die er beschikbaar zijn (dus harde schijven, dvdrom, floppy, etc) en zijn zeker wel te benaderen m.b.v. de administrator account van de computer. De Samba client van de EM7080 ziet verborgen shares echter ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scorpinus schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:45:
[...]

Dit is in dit topic al besproken en de oplossingen zijn ook genoemd. Hierna is inloggen op Windows 7 geen probleem. Zonder wachtwoord e.d.

[...]

Dit is ook al eerder genoemd in dit topic (volgende keer graag eerst zoeken). Dit is standaard functionaliteit van een windows systeem. Dat zijn administratieve shares. In dit topic staat ergens een link naar een manier om deze weg te halen. Maar aangezien ze bij windows horen blijf ik er van af.
Dank je wel voor de terechte terechtwijzing, ik heb niet de juiste zoekkeuzes gemaakt,
het wordt er ook niet overzichtelijker op met 44 bladzijden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
Scorpinus schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:45:
[...]

Dat is voor jou misschien een oplossing maar voor mij en vele anderen niet, ik wil geen gebruikers op mijn netwerk zonder wachtwoord en al helemaal niet met een registry aanpassing alles open gooien.

En dat het al besproken is weet ik ook , heb het topic onderhand al wel 3 x van begin tot einde door gelezen dus daar hoef je mij niet op te wijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olivierrap
Maar heeft iemand nog een tip hoe ik het haperen/stotteren kan verhelpen want ik heb naar mijn idee nu alles wel geprobeerd.

Streamen is nu geen optie meer , en dat is juist waarvoor ik dat ding gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
olivierrap schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 18:50:
Maar heeft iemand nog een tip hoe ik het haperen/stotteren kan verhelpen want ik heb naar mijn idee nu alles wel geprobeerd.

Streamen is nu geen optie meer , en dat is juist waarvoor ik dat ding gekocht heb.
* Heb je de snelheid van je router al aangepast ? dit was voor mij de oplossing.

* Gebruik goede bekabeling, minimaal CAT5e

* Mischien is het een mogelijkheid om de eminent rechtstreeks met een crosskabel aan te sluiten op je pc en kijken wat er dan gebeurd ? (Weet niet zeker of dit kan maar is een proberen waard.)

* Is je netwerkkaart goed ingesteld qua snelheid bijvoorbeeld.

* wat is je snelheid bij het kopieëren van een bestand vanaf je pc naar de eminent, noteer deze, start opnieuw op in veilige modus met netwerkondersteuning en dan het zelfde bestand nogmaals kopieëren en kijk of er verschil is in snelheid

Dit zijn gewoon wat zaken die bij mij op komen die je zou kunnen proberen om het probleem te lokaliseren. Succes !

P.s. In 9 van de 10 gevallen ligt het aan de instelling of gebruikte hardware , niet aan de Eminent 7080 (zeg niet dat dit bij jou het geval is hoor) als ik dit hele topic doorgelezen heb (en dat heb ik meerdere malen)

Als het echt niet wil lukken kan je ook nog een schijf inbouwen en je gedownload films na de download op te laten slaan op de eminent. Maar dit is natuurlijk geen oplossing voor je probleem slechts een alternatief.

[ Voor 18% gewijzigd door joecks op 03-02-2010 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HankyLoony
  • Laatst online: 23-11-2010
djkavaa schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:24:

Het gaat hierbij om het probleem dat als ik via het eminent kastje de computer (gewoon XP) wil benaderen dat dit dan niet gaat.
Hij vraagt hierbij om een netwerkgebruikers ID en om een Wachtwoord.
Maar dit heb ik nooit ingevuld en de instellingen voor delen bij Windows XP staan ook allemaal goed en onbeveiligd.
Ook heb ik nooit ergens een wachtwoord in hoeven te vullen.

Alvast Bedankt.
Hoi,

Ik had hetzelfde probleem met XP, maar dan na een update van de firmware.
Voor de update werkte het benaderen vanb de 7080 perfect, maar na de update het wachtwoord probleem.
Wat bij mij direct hielp was het opniew installeren (via de usb methode) van de EM7080_Samba_BTDP_CGI.zip en de EM7080-Mipsel-6.03-7.tar.gz
Deze kun je vinden onderaan de pagina:
http://www.eminent-online...tap2.php?dt=1&ps=00907080

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 19:03
overweeg zelf om ook de 7080 te kopen.
Voorheen gebruikte ik een laptop om beneden wireless bestanden van een pc van boven te openen/bekijken.
Wat ik zoek is een mediaspeler die wireless contact kan maken met mijn boven pc (win7) om bestanden te openen/bekijken. Ik ga de 7080 vooralsnog niet gebruiken om daar bestanden op te slaan danwel op te downloaden.

Heb daarom de volgende vragen:
1. Kan ik met een sitecom WL-321 (USB adapter, dit niveau gebruik ik wireless) via de 7080 inloggen op een wireless network?
2. Aangezien ik het alleen gebruik voor het "opvragen" van bestanden, heb ik een daarvoor een HD nodig of volstaat de 7080 + USB adapter?

Hoop dat jullie kenners hierop antwoord kunnen geven, alvast reuze bedankt! :D

groet,
Martijn

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Heb je dit topic niet gelezen? Je vragen zijn al beantwoord.

Draadloos werkt (nog) niet op de 7080 en een HD is niet nodig. Wat wil je bereiken met een USB-adapter?

offtopic:
en groeten doen we sowieso niet op GoT. Dat gaat geheel autmagisch.

[ Voor 8% gewijzigd door Guardian Angel op 03-02-2010 22:31 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 19:03
via de usb aansluiting kan ik mogelijk een usb adapter aansluiten (bijv. de wl 321 van sitecom) om daarmee een draadloze verbinding te creeeren.

Als dat niet mogelijk is dan wacht ik totdat deze optie wel beschikbaar is. Het is voor mij wel een must

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bestemd voor het discussieren over de EM7080. Als je er eentje hebt en je hebt een probleem, dan gelden dezelfde regels als op heel GoT: probeer alles wat je kunt vinden om het op te lossen en open dan pas een (compleet omschreven) eigen topic.

Dit topic is niet bedoeld voor het oplossen van technische problemen!