EM7080 in mijn bezit en ben er erg tevreden mee !
probleem die ik al eerder gemeld had was als volgd :
TV via component aangesloten =Werk perfect
Beamer Via HDMI ( 15 mtr) werkte alleen als je eerst de em7080 opstarte 20 seconden aan laat staan daarna HDMIkabel erin dan werkte hij wel en krijg ik beeld
het probleem daarvan is dat de uitgangsspanning HDMI van de EM7080 niet sterkgenoeg is om 15 mter te overbruggen, als oplossing heb ik gekozen voor een AV repeater HDMI 1.3b versterker met 5 volt voeding,
alles werk nu perfect , via beamer kan er nu als de EM7080 Vastloopt nop een normale manier worden reset,dus ik hoed de kabel er niet meer uit te halen , alles blijft nu gewoon aangesloten,
wat ik ook lees is dat met praat over de ryan HDplay e.d apparaten , deze werken allemaal met de zelfde crealtek chip 1073 de 1083 is iets uitgebreider,,
standaard ingebouwde software word hieropgebruikt en uitgewerkt,
de een zet er een jukebox op de ander weer iets anders, het is maar net wat je wil
Gesproken over DTS , well als je DTS wil zul je een DTS versterker moeten hebben en via HDMI aangesloten moeten zijn,
schoonheids foutjes kunnen verholpen worden mits men daar voldoende "klachten"horen,
ik heb zeker geen klagen en klachten dit is een goed apparaat voor een goede prijs,
mensen ik lees erg veel "problemen"dia al in eerdere posts zijn beschreven , ga eerst op onderzoek uit en lees dit forum goed door, heb je echt probleem mail dan naar de support van eminent die zijn er voor je !
Standaard instellingen voor taal en ondertitels is dat je als sdtandaard ondertitel nog niet voor nederlandsd kan kiezen,
dit is wel toegezegt in vorige berichten op dit forum , waarschijnlijk zal dit wel koemn in een volgende firmware
er zijn onder ons veel mensen bezig met applicties bouwen, echter heeft de eminent zoals vele merken een checker erop , dit betkeend dat je niet een ander "besturings"systeem erop kan zetten,
dit terwijl deze mediastreamers gebruik maken van de zelfde print en chip dus ,
het zou ook een leuke en mooie optie kunnen zijn als men een eigen logo of foto als opstart screen kan instellen dit kan al met diverse moederborden en computers,
ik maak deze aanmerking om dat ik dus deze em7080 in mijn eigen hometheater gebruik en zeg het zelf zou erg moooi zijn als men z'n eigen logootje op fotootje als opstart sceen kan zien,
dit zou mogelijkkunnen zijn om dat het eminent logo echt lelijk is en alleen maar een plaatje is .
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 07-02-2010 14:14
]