Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Nou, dat gaat dus niet zoals ik al zei.

Maar waarom draadloos als je ook een Powerlineverbinding kunt maken? Stroom heb je immers sowieso nodig. Dingen zijn tegenwoordig goedkoper als een WIFI-Router.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitrac
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-05-2023
Ik kan het DTS-HD verhaal niet echt helemaal volgen. In het begin van deze thread is er aangegeven dat er DTS-HD PassThrough is via HDMI 1.3 (de verpakking benadrukt dit). Later blijkt dit ineens niet te kunnen.
Als ik het goed begrijp is de situatie dus als volgt: als ik de mediaspeler met HDMI aansluit op mijn reciever die DTS-HD ondersteund, en een film kijk met DTS-HD geluid, krijg ik nog steeds alleen maar 'normale' DTS (of geldt dit alleen voor DTS-MA)? Zo ja: wanneer wordt die update van Realtek uitgegeven zodat het wel mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
@ Eminent

Enig idee wanneer jullie weer voorraad aan de leveranciers kunnen leveren. Het lijkt er op dat door de populariteit van deze speler veel shops geen voorraad meer hebben en hij op backorder staat met levertijd langer dan een week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-08 19:49
joecks schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:53:
[...]

Dat is voor jou misschien een oplossing maar voor mij en vele anderen niet, ik wil geen gebruikers op mijn netwerk zonder wachtwoord en al helemaal niet met een registry aanpassing alles open gooien.

En dat het al besproken is weet ik ook , heb het topic onderhand al wel 3 x van begin tot einde door gelezen dus daar hoef je mij niet op te wijzen...
Dus...je wilt wel bij je gegevens zonder in te hoeven loggen, want dat is irritant, maar je wilt niet dat alles open staat.... Graag wil je wel dat je wachtwoord wordt onthouden door de EM7080 (wat waarschijnlijk in plain tekst gebeurd en zonder ssl verbinding) maar een gebruiker (die verder nergens bij kan op je pc) zonder ww wil je weer niet. Ook instellen dat 'Iedereen' bij een folder kan en alleen die folder wil je ook weer niet. Ik zeg suc6. Je wil blijkbaar veilig (als het niet teveel moeite kost)...maar wat je zelf aangeeft is al niet veilig.

[ Voor 25% gewijzigd door Scorpinus op 04-02-2010 08:40 ]

Who is General Failure and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 18:24
Scorpinus schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 08:36:
[...]

Dus...je wilt wel bij je gegevens zonder in te hoeven loggen, want dat is irritant, maar je wilt niet dat alles open staat.... Graag wil je wel dat je wachtwoord wordt onthouden door de EM7080 (wat waarschijnlijk in plain tekst gebeurd en zonder ssl verbinding) maar een gebruiker (die verder nergens bij kan op je pc) zonder ww wil je weer niet. Ook instellen dat 'Iedereen' bij een folder kan en alleen die folder wil je ook weer niet. Ik zeg suc6. Je wil blijkbaar veilig (als het niet teveel moeite kost)...maar wat je zelf aangeeft is al niet veilig.
Heb ik dit ergens gezegd ? kan het niet herrineren , zowel dan heb ik dat verkeerd weergegeven. Ik log in met gebruiker / wachtwoord op een Linux doos en dat gaat prima, wachtwoord inlog gegevens worden netjes opgeslagen op de eminent. Op Windows 7 moest ik een reg aanpassing doen en een gebruiker zonder wachtwoord aanmaken op mijn systeem omdat met wachtwoord inloggen simpelweg niet goed ging. inloggen op de server ging wel goed maar bij het benaderen van de share moest je alsnog een wachtwoord opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-08 19:49
joecks schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 08:51:
[...]

Heb ik dit ergens gezegd ? kan het niet herrineren , zowel dan heb ik dat verkeerd weergegeven. Ik log in met gebruiker / wachtwoord op een Linux doos en dat gaat prima, wachtwoord inlog gegevens worden netjes opgeslagen op de eminent. Op Windows 7 moest ik een reg aanpassing doen en een gebruiker zonder wachtwoord aanmaken op mijn systeem omdat met wachtwoord inloggen simpelweg niet goed ging. inloggen op de server ging wel goed maar bij het benaderen van de share moest je alsnog een wachtwoord opgeven.
Gaat me meer om het feit dat je blijkbaar username en ww wilt voor de veiligheid. Die in plain text over de lijn gaan en waarschijnlijk ook zo opgeslagen worden. Dus kun je in principe net zo goed 'Iedereen' toegang geven (heb je ook geen gebruiker zonder ww meer nodig) tot die bepaalde gegevens waar je vanaf de em7080 bij wilt. Je kunt wel aan 1 kant alles via username en ww willen doen, terwijl dit aan de andere kant helemaal niet veilig gaat...wat heb je er dan aan? Hoe je dit ook doet, veilig is het niet...dan zou ik voor gemak kiezen. Dat wil ik er mee zeggen

Who is General Failure and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 18:24
Scorpinus schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 09:13:
[...]

Gaat me meer om het feit dat je blijkbaar username en ww wilt voor de veiligheid. Die in plain text over de lijn gaan en waarschijnlijk ook zo opgeslagen worden. Dus kun je in principe net zo goed 'Iedereen' toegang geven (heb je ook geen gebruiker zonder ww meer nodig) tot die bepaalde gegevens waar je vanaf de em7080 bij wilt. Je kunt wel aan 1 kant alles via username en ww willen doen, terwijl dit aan de andere kant helemaal niet veilig gaat...wat heb je er dan aan? Hoe je dit ook doet, veilig is het niet...dan zou ik voor gemak kiezen. Dat wil ik er mee zeggen
Mijn punt is eigenlijk dat ik anders een gebruiker zonder ww aan moest maken op Windows en dat wil ik dus niet. Of het wachtwoord in plain text wordt opgelagen ? lijkt me niet, zowel dan zit er met busybox iets niet goed lijkt mij.. Ik heb nu ook voor gemak gekozen , één keer een ww opgeven en klaar, niet na elke herstart opnieuw mijn gegevens invullen (Dit is overigens bij mij alléén bij windows 7 zo) Bij Vista had ik ook geen probleem en bij Linux ook niet.

Jou punt is me verder nu ook duidelijk en ik stel voor om het verder weer over deze geweldige player te hebben, ok :) en niet over beveiliging e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, eerder in dit forum is het probleem met de Humax PVR 9200 remote aan de orde geweest, ik heb uiteindelijk contact gehad met Humax service in Nederland en in UK, maar Humax kan/wil het probleem niet oplossen.
Is er een mogelijkheid om de EM7080 zo aan te passen dat hij niet meer reageert op deze remote ?
bijv door de EM7080 op een andere code te zetten ?
Heel vervelend dat een andere remote je EM7080 zomaar kan uit/aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:31:
Hallo, eerder in dit forum is het probleem met de Humax PVR 9200 remote aan de orde geweest, ik heb uiteindelijk contact gehad met Humax service in Nederland en in UK, maar Humax kan/wil het probleem niet oplossen.
Is er een mogelijkheid om de EM7080 zo aan te passen dat hij niet meer reageert op deze remote ?
Hoewel ik van mening ben dat kleine vragen/oplossing ondanks de waarschuwing wel in dit topic kunnen lijkt dit me te specifiek voor hier. Mail het even aan Eminent Support, service is tot nu toe erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-08 11:40
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:31:
Heb exact hetzelfde met mijn satelliet-ontvanger merk M-vision. Erg vervelend inderdaad. Nogal algemeen gebruikte afstandbedieningscodes blijkbaar. Enige geluk wat ik heb is dat ik de 7080 niet uit gaat via die andere afstandsbediening, maar alleen aan.
Ben trouwens bang dat hier bijzonder weinig aan te doen is, of er moet ergens een schakelaar verstopt zitten in de remote :(

[ Voor 7% gewijzigd door TafkaT op 04-02-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<bericht verwijderd>

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste EMINENT
Is er een mogelijkheid om het geluidmenu aan te passen.
Mijn 7080 staat ingesteld op SPDIF RAW voor DTS.
Maar als ik een mp3 of iets anders wil,moet ik handmatig de 7080 weer instellen op SPDIF PCM.
Dus eerst naar het menu dan instellingen dan audio dan kiezen....Is hier een andere oplossing voor?

Tot nu toe een top apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht dat iemand mijn probleem herkent, heb tot op heden nog niets vernomen van Eminent zelf helaas.

Ik heb een .iso van 34Gb (Lost S05 op Blu Ray)op mijn HDD van mijn eminent gezet maar vervolgens laat de Eminent in het preview venster zien dat het bestand maar 9Gb groot zou zijn.
Het afspelen van dit bestand gaat overigens prima, echter is dit alleen de 1e aflevering.

De overige afleveringen ziet de Eminent op de een of andere manier niet.

Andere Blu Ray iso's worden wel compleet weergegeven en afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 16:04:
Maar als ik een mp3 of iets anders wil,moet ik handmatig de 7080 weer instellen op SPDIF PCM.
Dus eerst naar het menu dan instellingen dan audio dan kiezen....Is hier een andere oplossing voor?
Ja, als je in de map staat waar het bestand zich bevind dan kun je snel via setup het e.e.a. wijzigen. Sluit ook de analoge ingangen eens aan, die werken altijd nl.

Deze vraag is eerder in dit topic al diverse malen gesteld en ook beantwoord.
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 17:06:
Het afspelen van dit bestand gaat overigens prima, echter is dit alleen de 1e aflevering.
Andere Blu Ray iso's worden wel compleet weergegeven en afgespeeld.
Dit is ook al eerder gemeld maar ik kan helaas nog geen reactie van Eminent vinden.

En nog iets beste mensen.

Richt je vraag in dit topic niet direct aan de gebruiker Eminent, dit is niet de plaats die dient als on-line helpdesk, de helpdesk zit bij nl bij Eminent.

Lees eerst de topicstart door en de rest van dit topic, de productpagina op de website van Eminent geeft ook wat links en tips.

[ Voor 43% gewijzigd door Guardian Angel op 04-02-2010 19:11 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Guardian Angel schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 17:28:
En nog iets beste mensen.

Richt je vraag niet direct aan Eminent, dit is niet de plaats die dient als on-line helpdesk.

Lees eerst de topicstart door en de rest van dit topic, de productpagina op de website van Eminent geeft ook wat links en tips.
Ik neem aan dat je bedoeld: niet direct aan Eminent op GoT? Een mailtje naar Eminent Support is toch wat moet gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat je bedoeld: niet direct aan Eminent op GoT? Een mailtje naar Eminent Support is toch wat moet gebeuren?
Dat is idd wat moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braaaii
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-12-2024
Hallo iedereen,

Ik heb een vraag betreft deze mediaspeler.
Dit product wil ik graag gaan aanschaffen maar twijfel tussen deze en de playonhd.
Hebben jullie veel last van het lawaai en hoe bevalt de uitzending gemist?

Kunnen jullie ook een paar punten geven waarom jullie deze speler hebben aangeschaft of wat voor jullie de rede was om deze te kiezen.

Met vriendelijk groet,
Brian

EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

hemiparo schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:23:
[...]
Ja. Maar hier in dit topic zie je regelmatig staan: @Eminent en zo werkt dat niet op GoT. Je behoort je te richten tot ALLE gebruikers of wil je dat het de bedoeling is dat het een echte helpdesk wordt. In dat geval gaat het topic heel erg snel dicht denk ik.

Ik heb overigens wel mijn reactie aangepast om het te verduidelijken.
Braaaii schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:44:
Hallo iedereen,

Met vriendelijk groet,
Brian
offtopic:
Begroeten en groeten is uit den boze op GoT. :(

Met de EM-7080 kun je niet naar uitzending gemist kijken maar dat kan je volgens mij ook niet met PlayOn.

Welke keus iemand maakt voor een bepaalde speler is persoonlijk. Het lezen van reviews en topics zoals dit helpt ook jou. Sommigen hebben hinder van de fan. Anderen, waaronder ik, helemaal niet.

Overigens kwamen jouw vragen al eerder aan bod in dit topic.

[ Voor 40% gewijzigd door Guardian Angel op 04-02-2010 19:13 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:33
Ik ben nu ook de trotse eigenaar van een EM7080, maar wou nu even naar de ervaring van anderen polsen: ik heb regelmatig een zwart beeld dat even tussen mijn mediabestanden flitst, de EM7080 blokkeert dan even het beeld, en stuurt een zwart beeld uit. Maar hij hervat bijna onmiddellijk het mediabestand, maar toch zit er af en toe een zwart beeld tussen omdat hij hapert.

Ik stream niet, ik ben op dit moment nog aan het testen met de interne HD...

Correctie, de zwarte onderbrekingen gebeuren ook als ik gewoon door het menu aan het bladeren ben... Iemand nog dezelfde ervaring?

[ Voor 13% gewijzigd door HyperBart op 04-02-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk ding die EM7080. Wat ik op dit moment het meeste mis is web-browser.

Voor de rest echt een top product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dit probleem niet bij de Eminent, maar het probleem zelf komt me wel bekend voor.. Als ik op mijn tv iets via de SCART-kabel aansluit (DVD of voorheen Digitenne), dan flikkert het beeld ook af en toe zwart (zwarte flitsen). Ben er nog nooit achtergekomen wat het is.. Heb het altijd op een defecte scart-poort op de tv gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegastar
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 13:12
Hallo allemaal.

Heb inmiddels de Eminet7080 24 uur in huis en ben er meer dan tevreden over.
Ik kon nog een exemplaar via Hardware-deals.n te pakken krijgen (een zaak die zegt wat ie doet en doet wat ie zegt)een dikke pluim. _/-\o_

Ben nu aan het uitvogelen om om via de Eminent mijn pc te benaderen (password), andersom gaat prima.
Ook ziet hij nu nog niet mijn eSata disk van 1.5 TB maar dat kan komen omdat die fat32 is geformatteert(denk ik).

Verders is het een fantastische player waar ik nu al veel plezier aan beleef en een ieder met een HDTV aan kan raden. :)

Gr Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De problemen met ISO zijn opgelost. De em7080 kan er niet goed tegen als er een rotte iso tussen zit. Hij herstelt hier niet van. Dit verklaart waarom sommigen problemen ondervinden, en de meesten niet.

Had ik natuurlijk weer: meteen een foute erop gegooid vanaf begin.

Inmiddels functioneert hij prima. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Eminet7080 nu 2 weken in bezit.

Ik moet zeggen dat ik het een geweldig apparaat vind.

Ik heb er een HDD Samsung HD502HJ 500GB ingezet. Ik wilde een snelle HDD tegen een redelijke prijs en veel meer ruimte heb ik toch niet nodig. Ik gebruik het apparaat voornamelijk voor films en die bewaar ik toch niet.

Heb wat problemen met NZB-get gehad maar uiteindelijk opgelost gekregen.
Van de problemen met de fan heb ik bij mij niks gemerkt. Tot nu toe is hij behoorlijk stil.

Ben benieuwd naar de features die nog komen gaan op dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dd1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 23:24

dd1

Voor de mensen die een interne-HDD aangelosten hebben: Werkt deze voor jullie zonder problemen? Ik loop namelijk tegen het probleem aan dat als ik mijn Eminent aanzet, de HDD niet meteen begint te draaien. Ik moet de Eminent een paar keer aan/uit zetten voordat hij hem pakt. Ik heb hierover overigens al contact gehad met Eminent, maar ik vroeg me af of iemand anders toevallig ook dit probleem heeft.
Ik gok namelijk dat het simpelweg mijn oude Maxtor schijven zijn die het veroorzaken en niet de Eminent, maar ik heb momenteel geen andere schijf waarmee ik het kan testen.

[ Voor 7% gewijzigd door dd1 op 05-02-2010 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drachir2
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:25
darkdevil1 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:22:
Voor de mensen die een interne-HDD aangelosten hebben: Werkt deze voor jullie zonder problemen? Ik loop namelijk tegen het probleem aan dat als ik mijn Eminent aanzet, de HDD niet meteen begint te draaien. Ik moet de Eminent een paar keer aan/uit zetten voordat hij hem pakt. Ik heb hierover overigens al contact gehad met Eminent, maar ik vroeg me af of iemand anders toevallig ook dit probleem heeft.
Ik gok namelijk dat het simpelweg mijn oude Maxtor schijven zijn die het veroorzaken en niet de Eminent, maar ik heb momenteel geen andere schijf waarmee ik het kan testen.
Als ik mijn 7080 aanzet, dan duurt het wel even 10 seconden voordat mijn interne HD begint te spinnen, ik neem aan dat je wel rustig hebt gewacht totdat hij gaat spinnen? Of komt er na 30 seconden nog steeds geen reactie, want als dat zo is dan is er iets niet goed met je HD denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dd1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 23:24

dd1

drachir2 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:09:
[...]

Als ik mijn 7080 aanzet, dan duurt het wel even 10 seconden voordat mijn interne HD begint te spinnen, ik neem aan dat je wel rustig hebt gewacht totdat hij gaat spinnen? Of komt er na 30 seconden nog steeds geen reactie, want als dat zo is dan is er iets niet goed met je HD denk ik..
Ja, ook na langere tijd wachten (1-2m) begint hij niet te spinnen. Het is echt pas na enkele keren aan en uit zetten dat hij spint.
Ik zal kijken of ik een andere schijf kan vinden om het mee te testen. Vreemd genoeg doet de schijf het verder wel zonder problemen, en heb ik dit probleem niet als hij in mijn PC zit.

[ Voor 8% gewijzigd door dd1 op 05-02-2010 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernanzano
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 22:21
Ik heb een EM7080 met een WD harddisk. Het betreft de WD10EADS-00P8B0.
De harddisk wordt vaak niet herkend en als ik deze los koppel en weer aansluit doet deze het weer.
Nu weet ik uit ervaring met diverse NAS apparaten dat deze schijf bij de meeste bedrijven wordt afgeraden vanwege zijn zeer lage prestaties. Nu wil ik best een andere harddisk aanschaffen maar ik wil eerst graag weten of iemand anders ook dit probleem/compatibility issue heeft. En hiermee ook de vraag of er een compatibilitylist is voor harddisks in dit apparaat zodat ik straks wel een goede combinatie heb.
Ik had hier al naar gegoogled maar helaas geen list gevonden en ook niet op de wiki die gelinkt is.
Afgezien van mijn harddisk probleempje verder wel zeer tevreden met het apparaat. Prima met het streamen van alles maar wil de harddisk hebben zodat mijn pc uit kan tijdens het kijken van films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-08 07:37

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Nu enkele dagen in bezit en ik begin toch problemen tegen te komen.
Gisteravond een vastloper. hij was bezig een hd film in te lezen terwijl ik deze de vorige dag vlekkeloos had afgespeeld. oplossing: uit en aan daarna geen probleem meer.

Hij speelt nu een film af tegelijkertijd ben ik ff wat dingen aan het kopiëren via het netwerk. Na 2.3 gig stopt ie ermee en kan ik de hdd niet meer via het netwerk benaderen. Film blijft gewoon doorspelen.
Oplossing: weet ik niet want ik ben de film aan het afkijken maar ik denk uit en aan.

Misschien dat tezijnertijd een firmware update de oplossing bied en ook voor het afspelen van mp3's want dat switchen vind ik maar niks.

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik had graag geweten waar je kan zien wat de speler nu eigenlijk aan het afspelen is...

Even uitleggen: ik ga bv via samba naar mijn muziek-share, en ik heb al mijn MP3's in één map staan. Ik activeer er eentje, en dan begint ie de hele lijst af te spelen, maar als je dus weg gaat uit die lijst en je gaat even naar het menu browsen enzo, hoe kan je dan teruggaan naar de lijst die hij aan het afspelen is? Handmatig terug naar die map? Want ik kan nu bv ook geen volgend liedje starten met de next-toets ofzo...

Dat vraag ik me nog even af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 16:18

Haaguit

HBZNPLT!

joecks schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 09:34:
[...]

Mijn punt is eigenlijk dat ik anders een gebruiker zonder ww aan moest maken op Windows en dat wil ik dus niet. Of het wachtwoord in plain text wordt opgelagen ? lijkt me niet, zowel dan zit er met busybox iets niet goed lijkt mij.. Ik heb nu ook voor gemak gekozen , één keer een ww opgeven en klaar, niet na elke herstart opnieuw mijn gegevens invullen (Dit is overigens bij mij alléén bij windows 7 zo) Bij Vista had ik ook geen probleem en bij Linux ook niet.

Jou punt is me verder nu ook duidelijk en ik stel voor om het verder weer over deze geweldige player te hebben, ok :) en niet over beveiliging e.d.
Interessant om te lezen dat het alleen bij Win7 problemen geeft. Wellicht dat het dan met een FW update eens aangepakt gaat worden. Ik begrijp je bezwaren ook vwb je beveiliging eraf gooien. Een unhashed wachtwoord over het netwerk is wel even iets anders dan een wachtwoord unencrypted op een memchip zonder spanning. Mocht je iets vinden, post het hier dan, er zijn er meer die met win7 worstelen :).

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 13:38
HyperBart schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 17:48:
Ik had graag geweten waar je kan zien wat de speler nu eigenlijk aan het afspelen is...
Probeer eens de (i) knop op de AB (info).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-08 11:40
Slashx schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 17:38:
Hij speelt nu een film af tegelijkertijd ben ik ff wat dingen aan het kopiëren via het netwerk. Na 2.3 gig stopt ie ermee en kan ik de hdd niet meer via het netwerk benaderen. Film blijft gewoon doorspelen.
Oplossing: weet ik niet want ik ben de film aan het afkijken maar ik denk uit en aan.
Had exact hetzelfde gisteren, terwijl dit met de oude firmware geen probleem was. Nieuwe bug? Trouwens was niet alleen de samba server gecrashed, maar ook nzbget en de torrentservice. Restart en alles werkte weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ge Someone schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 18:27:
[...]

Probeer eens de (i) knop op de AB (info).
Ik bedoel eigenlijk, hoe kan ik de "huidige afspeellijst" bekijken..., hetgeen de NMT dus gepland heeft om af te spelen...

EDIT: Nu heb ik nog iets raarder aan de hand: als ik naar een audio file ga en ik krijg de info in het kleine venstertje, dan staat alle info daar bij mij reverse, dus van rechts naar links, als volgt:

yalpdloC:tsitra
rolocinhceT nI efil:eltit
enzovoort...

[ Voor 31% gewijzigd door HyperBart op 05-02-2010 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met het afspelen van HD-materiaal en dan bestand een .mpg? Doet deze het bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 19:31:
Iemand ervaring met het afspelen van HD-materiaal en dan bestand een .mpg? Doet deze het bij jullie?
Heb je ergens een link van een test bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Mijn ervaringen met dit apparaat

Het apparaat is heel volledig, zoals al gezegd, je hebt alle kabels, het HDMI kabeltje is echt wel KORT, dat mag gezegd worden.

Een handleiding is niet inbegrepen, maar die kan je van de eminent-website afhalen. Tot daar toe, die moet ik nog even nalezen.

Het apparaat heb ik uitgerust met de nieuwste firmware, dat ging vlot.

Op een HD TV voorlopig geen problemen, beeld is dik in orde, alleen had ik even wat last met zwarte schermen, maar ik heb 'm nu op een analoge tv (de HD TV is van mijn vriendin haar ouders, daar heb ik dus even op HD TV kunnen testen) en daar lijkt dat probleem zich niet voor te doen. Op korte termijn wordt hier de TV nog vervangen, dus dan kan ik hier verder op ingaan.

Op de CRT TV ben ik er niet zo tevreden van, ik krijg met geen stokken het hele scherm er op, er wordt als het ware links een deel "weggesneden".

Afspelen gaat goed, ondertitels kan je vergroten, verkleinen, andere kleurtjes geven.

Voorlopig weet ik nog niet hoe ik in de EM7080 kan geraken via SSH (of hoe andere mensen dat kunnen, dat moet mogelijk zijn dacht ik?).

De interface is nu niet om te zeggen van "Wauw", het is een simpel ding, maar je merkt toch dat het allemaal niet zo gelikt is als bv een echt mediacenter. Niettemin doet de interface alles wat het moet doen.

Via samba afspelen gaat goed, hij herkent gewoon alle shares, zelfs shares die je verbergt op een windows bak met het $-teken, dus ook C$ komt naar boven.

Het laden van zo een share of er naar toe browsen gaat wel wat trager, maar een keer dat je "aangelogd" bent gaat het heel vlot.

Wel weet ik nog niet hoe ik een share kan toevoegen als shortcut, ik ga er nu altijd naartoe via de servernaam en dan krijg ik alle shares. Hoe ik een share in het "My shortcuts"-menu kan toevoegen weet ik niet.

Dus, al bij al tevreden van het apparaat, af en toe wel een vastloper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erick81
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:41
HyperBart schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 19:47:

Voorlopig weet ik nog niet hoe ik in de EM7080 kan geraken via SSH (of hoe andere mensen dat kunnen, dat moet mogelijk zijn dacht ik?).
SSH werkt niet voor zover ik weet, maar telnet is geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperBart schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 19:36:
[...]

Heb je ergens een link van een test bestand?
Dat niet. Zag namelijk wat moois op Usenet staan, maar is dus HD materiaal als .mpg bestand. Het is nogal groot om te downloaden, dus vandaar dat ik het eerst maar even hier vroeg of iemand er ervaring mee had.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
Een handleiding is niet inbegrepen, maar die kan je van de eminent-website afhalen. Tot daar toe, die moet ik nog even nalezen.
Bij de EM7080 zit een behoorlijk dikke handleiding, als je die er niet bijgekregen hebt, dan is ons onduidelijk waarom. Alle EM7080's komen gesealed in plastic 'af fabriek'. Als dat er niet omheen zat, is de verpakking open geweest en de handleiding schijnbaar door iemand verdoezeld.
Gebruik putty, en kies voor het telnet-protocol. Er draait geen SSH server op de EM7080.
Wel weet ik nog niet hoe ik een share kan toevoegen als shortcut, ik ga er nu altijd naartoe via de servernaam en dan krijg ik alle shares. Hoe ik een share in het "My shortcuts"-menu kan toevoegen weet ik niet.
Dit staat ergens in het topic als ik me niet vergis.
HyperBart schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 18:54:
Nu heb ik nog iets raarder aan de hand: als ik naar een audio file ga en ik krijg de info in het kleine venstertje, dan staat alle info daar bij mij reverse, dus van rechts naar links, als volgt:
yalpdloC:tsitra
Dat is een foute (voor de EM7080 onbekende) tekstcodering in de mp3 file. Zie ook http://www.eminent-online...ps=00907080&pg=&show=4251.

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een mogelijkheid om muziek op pauze te krijgen?
Heb het geprobeerd met de pauze toets op de AB maar dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 06:48:
Is er ook een mogelijkheid om muziek op pauze te krijgen?
Heb het geprobeerd met de pauze toets op de AB maar dat werkt niet.
Er zit bij mij soms wat vertragiing. Het werkt echter wel.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Voor een TWEEDE :) 7080 ben ik op zoek naar een harde schijf. Deze 7080 werd dus zonder geleverd...
Deze tweede zal ook als downloader gaan dienen maar omdat niet mijn hele hebben en houden op de schijf hoeft is 500 GB denk ik wel voldoende. De schijf moet graag wel stil en uiteraard betrouwbaar zijn.

Is de pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB een goede keuze?
Of toch maar voor 1 TB gaan met de pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB?

Geloof best dat het gebruik van een een bepaald merk schijf stiller/sneller kan zijn dan de ander, mijn voorkeur is vooral dat het zo stil mogelijk is omdat de 7080 in de woonkamer komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 21:18:
[...]
Bij de EM7080 zit een behoorlijk dikke handleiding, als je die er niet bijgekregen hebt, dan is ons onduidelijk waarom. Alle EM7080's komen gesealed in plastic 'af fabriek'. Als dat er niet omheen zat, is de verpakking open geweest en de handleiding schijnbaar door iemand verdoezeld.
Wel misschien toch een foutje in de produktielijn?
Ik had ook geen handleiding in de doos zitten. Doos zat dicht en gesealed en komt bij de makro vandaan.

Is verder niet erg, maar toch.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Gompie98 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:08:
[...]
Ik had ook geen handleiding in de doos zitten. Doos zat dicht en gesealed en komt bij de makro vandaan.
Manual is gelukkig ook online te vinden idd, was het een set met hdd? Die worden volgens mij niet door Eminent zelf geleverd dus zou het met het plaatsen van de hdd gebeurd kunnen zijn? Zou uiteraard niet goed zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hemiparo schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:22:
Voor een TWEEDE :) 7080 ben ik op zoek naar een harde schijf. Deze 7080 werd dus zonder geleverd...
Deze tweede zal ook als downloader gaan dienen maar omdat niet mijn hele hebben en houden op de schijf hoeft is 500 GB denk ik wel voldoende. De schijf moet graag wel stil en uiteraard betrouwbaar zijn.

Of toch maar voor 1 TB gaan met de pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB?

Geloof best dat het gebruik van een een bepaald merk schijf stiller/sneller kan zijn dan de ander, mijn voorkeur is vooral dat het zo stil mogelijk is omdat de 7080 in de woonkamer komt te staan.
Voor een stille drive kun je het best kiezen voor een 5400rpm model. 7200rpm maakt over het algemeen meer geluid en heeft voor je NMT geen voordeel. Voor een verschil tussen de verschillende merken kun je het best reviews op het internet lezen.
Ik gebruik zelf vaak Samsung drives. Die zijn vrij stil, relatief koel en betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huizenga32
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10-2024
Mitrac schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 01:40:
Ik kan het DTS-HD verhaal niet echt helemaal volgen. In het begin van deze thread is er aangegeven dat er DTS-HD PassThrough is via HDMI 1.3 (de verpakking benadrukt dit). Later blijkt dit ineens niet te kunnen.
Als ik het goed begrijp is de situatie dus als volgt: als ik de mediaspeler met HDMI aansluit op mijn reciever die DTS-HD ondersteund, en een film kijk met DTS-HD geluid, krijg ik nog steeds alleen maar 'normale' DTS (of geldt dit alleen voor DTS-MA)? Zo ja: wanneer wordt die update van Realtek uitgegeven zodat het wel mogelijk is?
Bespaar je de moeite! Je krijgt toch geen antwoord. De update zal nooit komen.

Trollen wordt niet gewaardeerd.

[ Voor 2% gewijzigd door Edmin op 07-02-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

huizenga32 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 20:39:
[...]

Bespaar je de moeite! Je krijgt toch geen antwoord. De update zal nooit komen.
Als je toch niks positiefs te melden hebt, wat reageer je dan nog? Er is al diverse keren bevestigd door Eminent dat het in een toekomstige update zal komen...

Kom lekker negatief lopen doen als over een half jaar blijkt dat DTS-HD nog niet ondersteund word ...

[ Voor 0% gewijzigd door Murzeltje op 06-02-2010 21:38 . Reden: typo ]

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
hemiparo schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:18:
[...]

Manual is gelukkig ook online te vinden idd, was het een set met hdd? Die worden volgens mij niet door Eminent zelf geleverd dus zou het met het plaatsen van de hdd gebeurd kunnen zijn? Zou uiteraard niet goed zijn...
Ja, inderdaad een set met hd.
Wie of dat in elkaar knutselt weet ik natuurlijk niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hemiparo schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:22:

Ik heb zelf de 7080 draaien met een F3 1TB 7200.Hij staat bij mij op de dressoir in de huiskamer.Ik vind hem zeer stil.Boven verwachting eigenlijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizimodo
  • Laatst online: 19-05 19:23
Ik gebruik nu een xbox met xbmc, maar overweeg over te stappen naar iets moderners (liefst stiller). Een eis van mijn huisgenoten is alleen dat het nieuwe apparaat ook uitzending gemist kan afspelen. Zit dat erin met deze speler?

Films speel ik meestal streaming vanaf een Asus WL-500Gp met dd-wrt. Aan de Asus hangt een externe harddisk. Met dd-wrt kun je ook allerlei software zelf installeren en configureren (samba, ftp, transmission, etc).. Kan dat ook met dit apparaat? Ik las ergens dat de firmware onder GPL wordt uitgegeven!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dit heeft totaal niets met de EM-7080 te maken. Kijk in reviews en in de specs wat de stilste HD is.
gizimodo schreef op zondag 07 februari 2010 @ 11:53:
Ik gebruik nu een xbox met xbmc, maar overweeg over te stappen naar iets moderners (liefst stiller). Een eis van mijn huisgenoten is alleen dat het nieuwe apparaat ook uitzending gemist kan afspelen. Zit dat erin met deze speler?
Guardian Angel in "[Mediaplayer] Eminent EM7080 hdMedia RT"
Nee dus. Lees het topic eens door. Dit is een herhaling van een eerdere vraag.
Films speel ik meestal streaming vanaf een Asus WL-500Gp met dd-wrt. Aan de Asus hangt een externe harddisk. Met dd-wrt kun je ook allerlei software zelf installeren en configureren (samba, ftp, transmission, etc).. Kan dat ook met dit apparaat? Ik las ergens dat de firmware onder GPL wordt uitgegeven!?
Ook hiervoor geldt; lees het topic eens door.

[ Voor 23% gewijzigd door Guardian Angel op 07-02-2010 13:28 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Guardian Angel schreef op zondag 07 februari 2010 @ 13:25:
[...]
Dit heeft totaal niets met de EM-7080 te maken. Kijk in reviews en in de specs wat de stilste HD is.
[...]
Wat een aardigheid weer... :/
Volgens mij heeft het toch echt wel iets met de 7080 te maken... er zijn namelijk wel meer mensen die een hdd in de 7080 hebben gebouwd en de kans is erg groot dat die mensen ook in de topic komen kijken. Waarom dan niet om de ervaringen vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

hemiparo schreef op zondag 07 februari 2010 @ 13:51:
[...]
Wat een aardigheid weer... :/
Volgens mij heeft het toch echt wel iets met de 7080 te maken... er zijn namelijk wel meer mensen die een hdd in de 7080 hebben gebouwd en de kans is erg groot dat die mensen ook in de topic komen kijken. Waarom dan niet om de ervaringen vragen?
  • Omdat die al in dit topic staan.
  • Er heel veel verschillende harde schijven zijn en er telkens nieuwe bijkomen die nog stiiler en/of sneller zijn
  • Omdat je er gevoeglijk vanuit kunt gaan de een "stille" HD in een PC of wat dan ook, ook stil is in de 7080.
  • Het een keus is die je gemakkelijk zelf kunt bepalen door in bijv. Opslagmedia & I/O Controllers wat te lezen. Ervaringen in overvloed.
  • Omdat het gewenst is om eerste goed te lezen en pas dán vragen te stellen. Op een herhaling van zetten zit niemand te wachten.
  • Elke "welke?" vraag puur persoonlijk is.

[ Voor 5% gewijzigd door Guardian Angel op 07-02-2010 14:02 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EM7080 in mijn bezit en ben er erg tevreden mee !

probleem die ik al eerder gemeld had was als volgd :

TV via component aangesloten =Werk perfect
Beamer Via HDMI ( 15 mtr) werkte alleen als je eerst de em7080 opstarte 20 seconden aan laat staan daarna HDMIkabel erin dan werkte hij wel en krijg ik beeld

het probleem daarvan is dat de uitgangsspanning HDMI van de EM7080 niet sterkgenoeg is om 15 mter te overbruggen, als oplossing heb ik gekozen voor een AV repeater HDMI 1.3b versterker met 5 volt voeding,
alles werk nu perfect , via beamer kan er nu als de EM7080 Vastloopt nop een normale manier worden reset,dus ik hoed de kabel er niet meer uit te halen , alles blijft nu gewoon aangesloten,

wat ik ook lees is dat met praat over de ryan HDplay e.d apparaten , deze werken allemaal met de zelfde crealtek chip 1073 de 1083 is iets uitgebreider,,

standaard ingebouwde software word hieropgebruikt en uitgewerkt,
de een zet er een jukebox op de ander weer iets anders, het is maar net wat je wil
Gesproken over DTS , well als je DTS wil zul je een DTS versterker moeten hebben en via HDMI aangesloten moeten zijn,

schoonheids foutjes kunnen verholpen worden mits men daar voldoende "klachten"horen,

ik heb zeker geen klagen en klachten dit is een goed apparaat voor een goede prijs,
mensen ik lees erg veel "problemen"dia al in eerdere posts zijn beschreven , ga eerst op onderzoek uit en lees dit forum goed door, heb je echt probleem mail dan naar de support van eminent die zijn er voor je !

Standaard instellingen voor taal en ondertitels is dat je als sdtandaard ondertitel nog niet voor nederlandsd kan kiezen,
dit is wel toegezegt in vorige berichten op dit forum , waarschijnlijk zal dit wel koemn in een volgende firmware

er zijn onder ons veel mensen bezig met applicties bouwen, echter heeft de eminent zoals vele merken een checker erop , dit betkeend dat je niet een ander "besturings"systeem erop kan zetten,
dit terwijl deze mediastreamers gebruik maken van de zelfde print en chip dus ,

het zou ook een leuke en mooie optie kunnen zijn als men een eigen logo of foto als opstart screen kan instellen dit kan al met diverse moederborden en computers,
ik maak deze aanmerking om dat ik dus deze em7080 in mijn eigen hometheater gebruik en zeg het zelf zou erg moooi zijn als men z'n eigen logootje op fotootje als opstart sceen kan zien,
dit zou mogelijkkunnen zijn om dat het eminent logo echt lelijk is en alleen maar een plaatje is .

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizimodo
  • Laatst online: 19-05 19:23
@ Guardian Angel; zit dat erin; daarmee bedoel ik of er een kans is dat uitzending gemist nog wordt toegevoegd als feature aan dit apparaat. Die vraag kan waarschijnlijk alleen Eminent zelf beantwoorden, tenzij het mogelijk is dat mensen zelf apps kunnen programmeren. Vandaar mijn tweede vraag. Voor xbmc heeft Bas Rieter namelijk een perfecte app geschreven, waar veel mensen dankbaar gebruik van maken.

Uiteraard heb ik gezocht in dit topic, maar ik kan hier niets over vinden. Wellicht zoek ik niet goed. Ik zou dan geholpen zijn met een verwijzing naar het bericht. Daar heb ik meer aan dan een algemene opmerking 'lees het topic'. Reageer dan liever niet. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

gizimodo schreef op zondag 07 februari 2010 @ 17:23:
Uiteraard heb ik gezocht in dit topic, maar ik kan hier niets over vinden. Wellicht zoek ik niet goed. Ik zou dan geholpen zijn met een verwijzing naar het bericht. Daar heb ik meer aan dan een algemene opmerking 'lees het topic'. Reageer dan liever niet. :X
Ik schreef al eerder ergens in dit topic dat alleen Eminent dit zal kunnen beantwoorden. Guardian Angel in "[Mediaplayer] Eminent EM7080 hdMedia RT"

Het zou natuurlijk fijn zijn als anderen applicaties maken die de functionaliteit verbeteren of, liever nog, aanvullen. Dan kunnen anderen die niet zo bedreven zijn in dat soort zaken, incluis mijzelf, daar ook van meeprofiteren.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 21:18:
[...]

Mijn excuses, die heb ik bij de eerste uitpak toen ik er onmiddellijk mee aan de slag ben gegaan vanonder gestoken en gewoon gemist. Bij deze dus de rechtzetting...
[...]
Gebruik putty, en kies voor het telnet-protocol. Er draait geen SSH server op de EM7080.
OK, Telnet/SSH, blijft mij gelijk, bedankt...
[...]
Dit staat ergens in het topic als ik me niet vergis.
Is ondertussen ook gelukt, met de blauwe toets in het shortcuts menu
[...]
Dat is een foute (voor de EM7080 onbekende) tekstcodering in de mp3 file. Zie ook http://www.eminent-online...ps=00907080&pg=&show=4251.
Ok, daarom dus. Vreemd gevalletje :) , niet storend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook al Mac gebruikers die de 7080 gebruiken in combinatie met uPnP (Eyeconnect of Playback als media server)?

En werkt het naar tevredenheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik merkte nu ik de 7080 wat frequenter gebruik dat ik zelf ook maar eens een vraag moet stellen waarop nog geen afdoende antwoord op is gekomen.
  • Wie heeft net als ik het probleem dat als je achtereenvolgende MP3's of andere muziekbestanden die in een map staan afspeelt dat de eerste 1-2 seconden van het volgend nummer niet wordt afgespeeld cq. worden overgeslagen?
  • Onbeantwoord is waarom het eerste nummer op het scherm blijft staan terwijl de volgende nummers worden afgespeeld. Mij lijkt het dat je het nummer dat wordt gespeeld geaccentueerd moet krijgen. Komt hier een oplossing voor?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

em7080

FIRMWARE 1.3.6

NZBGET geeft nu fouten mbt download en creation vorige firmare liep uitstekend ! ook de download snelheid is nu nog maar 5 kb !!

meer mensen met dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Guardian Angel schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:14:
Ik merkte nu ik de 7080 wat frequenter gebruik dat ik zelf ook maar eens een vraag moet stellen waarop nog geen afdoende antwoord op is gekomen.
  • Wie heeft net als ik het probleem dat als je achtereenvolgende MP3's of andere muziekbestanden die in een map staan afspeelt dat de eerste 1-2 seconden van het volgend nummer niet wordt afgespeeld cq. worden overgeslagen?
  • Onbeantwoord is waarom het eerste nummer op het scherm blijft staan terwijl de volgende nummers worden afgespeeld. Mij lijkt het dat je het nummer dat wordt gespeeld geaccentueerd moet krijgen. Komt hier een oplossing voor?
Zie je wel dat een snelle vraag stellen soms best wel makkelijk is? O-)

Eerste punt heb ik nog niet kunnen nadoen, maar heb ook nog niet veel met muziek gedaan. Punt twee was inderdaad al snel duidelijk en met nieuwe firmwares helaas nog niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

hemiparo schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:45:
[...]
Zie je wel dat een snelle vraag stellen soms best wel makkelijk is? O-)
Nee dat vind ik niet. Vóór ik zelf een apart topic open wil ik weten of anderen dit ook hebben. Als anderen dit niet hebben zit de fout waarschijnlijk ergens in mijn configuratie en moet ik zelf op zoek naar de oplossing.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Guardian Angel schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:50:
[...]

Nee dat vind ik niet. Vóór ik zelf een apart topic open wil ik weten of anderen dit ook hebben. Als anderen dit niet hebben zit de fout waarschijnlijk ergens in mijn configuratie en moet ik zelf op zoek naar de oplossing.
Ik doel eigenlijk meer op jouw (herhaalde) reply's dat dit geen vragen en problemen topic is. Snap best dat je wilt voorkomen dat dit topic gesloten wordt maar soms is het stellen van een korte vraag/probleem makkelijk en aangezien hier juist de gebruikers van het apparaat komen heb je vaak ook snel een oplossing.
Mocht het een groter probleem zijn kan een eigen topic idd altijd nog... zoals je nu dus ook zelf gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Eminent,

Support voor uitzendinggemist.nl (en de SBS en RTL varianten daarvan) wordt door veel gebruikers als waardevol ervaren. Is er een mogelijkheid dat hier in een nieuwe firmware release ondersteuning voor komt? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al diehards met de SDK aan de slag om mooie uitbreidingen voor de EM7080 te knutselen?

Een port van YAMJ of ander interface met een betere UI dan die van de EM7080 zou erg welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn mensen mee bezig. Maar, een stukje uitleg is op zijn plaats:

De EM7080 werkt niet met plugins. Alle 'extra' items zoals bijv. YouTube zitten 'in' de hoofdapplicatie van de speler, de zng 'DvdPlayer' (what's in a name) executable. De code van deze executable is niet open-source. Hiervoor tekent de fabrikant een zgn. 'non-disclosure-agreement', ook wel geheimhoudingsverklaring. Over de NDA zelf kunnen wij niets zeggen, of er zaken van vrijgeven, omdat dit een rechtszaak betekend. Wel kan een algemeen voorbeeld aangegeven worden: Stel dat voor een apparaat en de code die er op draait een NDA zit, dan kan die code niet worden vrijgegeven.

Er zijn echter partijen die gedeeltes van de source van DvdPlayer hebben, door 'slordigheid' van andere fabrikanten. Hierdoor bestaat de mogelijkheid dat er in de toekomst een stukje algemene playersoftware komt voor Realtek spelers, Dit project staat nog in de kinderschoenen, maar voortgang is te volgen op http://consumerelectronicshacker.blogspot.com/

Een betere UI is overigens met veel moeite wel te doen, maar aan de layout is niets aan te passen. Wel kunnen de graphics naar eigen smaak worden vervangen. Eminent ondersteunt dit soort tweaks niet, dit zou teveel tijd en resources kosten. Je zult er dus zelf mee aan de slag moeten. We hebben het wel zo makkelijk mogelijk gemaakt: Firmware tools, compilers en voorbeeldfiles staan op onze wiki, en telnet is standaard actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drachir2
Ik wil eigenlijk wel weten wanneer er (grove indicatie) een fw uitkomt die wifi dongle's ondersteunt.
Hij hoeft van mij niet stotterloos te streamen maar als ik er enigezins fatsoenlijk mee kan downloaden ben ik al tevreden..

Eminent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 23:54:
Zijn er ook al Mac gebruikers die de 7080 gebruiken in combinatie met uPnP (Eyeconnect of Playback als media server)?

En werkt het naar tevredenheid?
Ik kan wel even kijken of ik de Mac van mijn vriendin als uPNP kan laten herkennen. uPNP vanaf windows 7 blijft lastig imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haaguit schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:03:
[...]
Ik kan wel even kijken of ik de Mac van mijn vriendin als uPNP kan laten herkennen. uPNP vanaf windows 7 blijft lastig imo.
Zou je haar dan willen vragen dit met Eyeconnect (http://dl.elgato.com/eyec...ds/eyeconnect_165_376.dmg) of Playback (http://yazsoft.com/store/) te willen uitproberen?

Mijn dank is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer270
  • Laatst online: 12-03-2010
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:22:
@Paulus51: Geen mail ontvangen. support [at] eminent-online.com ([at] even vervangen door een @...
We snappen niet goed wat je precies wilt doen met de tweede partitie. Je kunt deze gewoon via USB verwijderen of leegmaken als je dat wilt.

@iMacBonk: De verkoper heeft jou helaas niet helemaal juist geinformeerd, want deze wifi dongle werkt niet met de EM7080. Mogelijk in de toekomst.

Verder is iedereen welkom om te helpen, eenrichting-topic met 'ik wil graag functie X in de firmware' of 'ik heb probleem Y' is ook niet onze bedoeling. Daar loopt het de laatste pagina's wel op uit.

1. Als je een technische vraag hebt is het 10x beter onze supportdesk te mailen of even te bellen.
2. Speciaal registreren voor dit topic is onhandig en duurt lang, zie punt 1, dat is altijd sneller.
3. Als je een verzoek om een functie hebt, idem, maar de mogelijkheden / kansen zijn altijd beperkt door de hardware. Denk dus kort na voordat je om iets verzoekt, wat per definitie niet mogelijk is. (Xmbc, Emulatoren, ondersteuning voor exotische drivers/hardware/streams etc.)

Probleem:
Het geluid loopt voor (uit sync) bij mijn HDMI tv met allerlei movieplus of andere features ingeschakeld.

Antwoord:
Audio sync issues worden veroorzaakt door tv's die het 'beeld verbeteren' (geluid loopt dan ook 'voor' op het beeld..) deze functies moeten op de TV uitgezet worden. (Soms kan ook de video-file gewoon out-of-sync zijn door een slechte encode.)

@Guardian Angel: Misschien kan bovenstaande driepuntslijst + v&a in de startpost meegenomen worden ?

Een collega van mij is in het bezit van een Mede8er (waarin dezelfde chipset wordt gebruikt als in de 7080) met wifi dongel (MED10WF). Niet geschoten is altijd mis... dus gewoon proberen.

Mijn een na laatste firmware versie was 1.0.2.6. Daarin draaide alleen de UPNP verbinding met deze dongel.
Bij het opstarten, zowel koud als warm, kwam iedere keer de melding dat er services werden uitgeschakeld, naar later bleek (minimaal) de SMB services... De servicemelding was dat SMB nog steeds actief was, maar dit bleek niet zo te zijn in werkelijkheid...

Nu draai ik 1.0.3.6. en... jawel! Alles draait als een zonnetje. Bij het overschakelen van file naar file wordt er een snelheidsmeting gedaan die zo rond de 7000 kbps ligt. 720p draait vlekkeloos, webservices (gaaf!) staan er moop op. Alleen de keuze menu's van services staan beroerd naar links, maar het lijkt me onmogelijk dat dit met de dongel van doen heeft. Dus: Mede8er MED10WF (802.11g/n) op de bovenste USB aansluiting loopt als een tierelier!!

Eminent, hier voorlopig even afblijven bij nieuwe releases graag.

Veel kijkplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond,

Ik ben een redelijke newbie met mediaspelers en het streamen van mijn gegevens vanaf mijn Pc Unbuntu naar de EM7080.

Het is me inmiddels wel gelukt om mijn HDD van de 7080 zichtbaar te maken op mijn Pc alleen lukt het me niet om mijn schijven van mijn Pc Unbuntu te benaderen vanaf mijn 7080 met de hulp van Samba??

Kan iemand mij helpen? Ik weet dus ook niet of ik hier wel goed post, ik heb het forum door gelezen maar kan de oplossing niet vinden :?

Alvast thanks

J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds gister begonnen met het tweaken van BTPD, de bittorrent client van de EM7080, en zou graag weten wat voor snelheden jullie hebben gezien met BTPD.

Tot nu toe is mijn hoogste waarneembare snelheid rond de 80kb/s met 39 peers. Nu kan dit natuurlijk aan verschillende factoren liggen (UPC, router of gewoon een slechte torrent).

Het is mij inmiddels gelukt om de poort waarop BTPD luistert aan te passen en tevens een cap te leggen op het maximaal aantal verbindingen. Deze instellingen vind je niet in de Web GUI terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drachir2
Archer270 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 23:05:
[...]

Een collega van mij is in het bezit van een Mede8er (waarin dezelfde chipset wordt gebruikt als in de 7080) met wifi dongel (MED10WF). Niet geschoten is altijd mis... dus gewoon proberen.

Mijn een na laatste firmware versie was 1.0.2.6. Daarin draaide alleen de UPNP verbinding met deze dongel.
Bij het opstarten, zowel koud als warm, kwam iedere keer de melding dat er services werden uitgeschakeld, naar later bleek (minimaal) de SMB services... De servicemelding was dat SMB nog steeds actief was, maar dit bleek niet zo te zijn in werkelijkheid...

Nu draai ik 1.0.3.6. en... jawel! Alles draait als een zonnetje. Bij het overschakelen van file naar file wordt er een snelheidsmeting gedaan die zo rond de 7000 kbps ligt. 720p draait vlekkeloos, webservices (gaaf!) staan er moop op. Alleen de keuze menu's van services staan beroerd naar links, maar het lijkt me onmogelijk dat dit met de dongel van doen heeft. Dus: Mede8er MED10WF (802.11g/n) op de bovenste USB aansluiting loopt als een tierelier!!

Eminent, hier voorlopig even afblijven bij nieuwe releases graag.

Veel kijkplezier!
Heb er meteen 1 besteld! Heb ook de laatste fw draaien 1.0.3.6 en nu maar hopen dat het goed werkt, en ook blijft werken met verder fw updates.

Wat zijn je download snelheden met usenet draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisg
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-07 11:24
Het valt mij op (als ik het goed heb in ieder geval) dat ze met de AC Ryan Play On bezig zijn YAMJ werkend te krijgen. Maar de chipset van de Eminent is toch genoeg gelijk aan de AC Ryan? Zou de Eminent wel net dat extra beetje geven! Ben erg benieuwd naar de ontwikkelingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelof
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-07 13:55

Roelof

Illustrious Wolf

@ Guardian Angel:
Bij mij werden de eerste paar seconden (in mijn geval van flac-bestanden) ook niet afgespeeld. Ergens in de audiosettings vond ik een instelling voor gapless. Na deze uitgezet te hebben heb ik daar geen last meer van.

Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Roelof schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:27:
@ Guardian Angel:
Bij mij werden de eerste paar seconden (in mijn geval van flac-bestanden) ook niet afgespeeld. Ergens in de audiosettings vond ik een instelling voor gapless. Na deze uitgezet te hebben heb ik daar geen last meer van.
Bedankt, als dit de oplossing is kan het in de FAQ van de 7080. Even testen dus. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4ngler
  • Laatst online: 15-09 16:11
Ik heb nu ook de 7080 gekocht. en na wat wat proberen en doen alles snel aan de praat gekregen. als ik nu een nzb bestand open wordt hij dmv. PCH uploader automatisch naar de 7080 verstuurd. Hij leest zelfs de chapters die ik in mijn MKV bestanden heb aangebracht :D.

Verder heb ik ook wat gekeken naar enkele mogenlijkheden voor de 7080, zoals de AC Ryan is nu bezig met YAMJ. Ik neem aan dat de 7080 dit ook zou moeten kunnen aangezien ze dezelfde chip gebruiken. Ook is er voor andere nmt's een tool waarmee je er zelf app's op kan installeren (NMT Community Software Installer). En er bestaat ook een NMT website voor uitzending gemist http://www.microchange.nl/uzg/. Via deze website ben ik ook op een uitgebreide website van Eminent gekomen waar oa. Internetradio, Geenstijl en youtube aanwezig is: http://www.eminent-online.com/nmtportal/. Zou dit
later ook op de 7080 komen?

Het zou ook wel leuk zij als je kiest voor video afspelen dat je dan bijvoorbeeld bij settings voor video een favoriete map kan selecteren. Als je dan video selecteert dat hij dan automatisch naar die map gaat. Ik speel bijvoorbeeld video bestanden alleen af vanuit de video map op de interne HDD en ik denk dat de meest mensen wel vanaf een vaste map afspelen.

Verder vind ik het een geweldig apparaat en wacht met smart de nieuwe vorderingen en updates af!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M4ngler: De EM7080 werkt niet met plugins, of externe portals. Dit staat ook eerder in het topic, enkele posts hierboven. De portal waar je naar linkt is alleen te gebruiken op de EM7071, niet op Realtek-spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Guardian Angel schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:56:
[...]
Bedankt, als dit de oplossing is kan het in de FAQ van de 7080. Even testen dus. :)
De optie stond en staat correct en daarom speur ik verder. Ben nog steeds benieuwd naar gelijke ervaringen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wil graag een nieuwe RSS feed (krant) onder webservices instellen

Krijg dit niet voor elkaar.

wie heeft een voorbeeldje? Of wat doe ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:23:
wil graag een nieuwe RSS feed (krant) onder webservices instellen

Krijg dit niet voor elkaar.

wie heeft een voorbeeldje? Of wat doe ik niet goed?
/me Welkom op GoT

Waarop heb je zelf al gezocht en wat heb je gevonden? Wat je niet goed doet is onduidelijk en de glazen bollen zijn allemaal teruggeroepen door de maker wegens een mankement.

Heb je Eminent al gemailed? De WiKi gelezen? De FAQ op de website van Eminent doorgespit?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:46:
[...]

Zou je haar dan willen vragen dit met Eyeconnect (http://dl.elgato.com/eyec...ds/eyeconnect_165_376.dmg) of Playback (http://yazsoft.com/store/) te willen uitproberen?

Mijn dank is groot.
Eyeconnect werkt als een zonnetje. Zo goed zelfs dat ik nu gelijk ga kijken of er ook een PC versie is :+. Direct herkend, en snel. Geen HD stream geprobeerd, maar even wat mp3/foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PC versie is er niet. Grote probleem ligt meestal bij afspelen films. Dom, ik heb er niet aangedacht dat te vermelden.

Zou je afspelen van films ook willen proberen want als dat goed gaat dan koop ik er eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxtremexx schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:10:

Dit werkt prima maar is wel heel traag.
Over heel traag gesproken, die van mij doet er gewoon tussen de 4 en de 8 uur over om iets van circa 8Gb helemaal uit te pakken etc... :(

Jammer dat ik dit niet van te voren wist anders had ik hem waarschijnlijk niet gekocht maar een AC Ryan Playon!HD want de NZB client gebruik ik dus niet meer dat laat ik wel over aan mijn laptop |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Er zit nu eenmaal geen krachtige CPU in het apparaat want de gebruikte CPU is voor het doel, het afspelen van diverse mediafiles, dik in orde.

Heb eens even gekeken naar de snelheid van andere mediaspelers, maar ook daar is de snelheid van het uitpakken verre van indrukwekkend. Dat is inherent aan dit soort apparaten.

[ Voor 58% gewijzigd door Guardian Angel op 09-02-2010 22:06 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guardian Angel schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 18:42:
[...]

/me Welkom op GoT

Waarop heb je zelf al gezocht en wat heb je gevonden? Wat je niet goed doet is onduidelijk en de glazen bollen zijn allemaal teruggeroepen door de maker wegens een mankement.

Heb je Eminent al gemailed? De WiKi gelezen? De FAQ op de website van Eminent doorgespit?
Heb deze topic doorgespit maar er niks over kunnen vinden. probeer eerst hier een oplossing voor mijn vraag te vinden. Eniment is dan de volgende stap.
Ben wat onduidelijk over mijn vraag geweest: Kan ik zelf een rss toevoegen? b.v van een krant? Zie dat je een nieuwe rss feed kunt aanmaken. Wat moet ik daat dan invullen? Heb de rss feed (url) ingevuld van de grootste krant van nederland, maar dit werkt niet. Misschien moet ik het anders invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veen085
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-04 23:26
Het zou handig zijn om om te invoer van een rss feed te vereenvoudigen.
B.v.creëer strings onder toetsen zoals hppt, https, .com, .nl, index.html etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacross
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05-2017

dacross

Manager mobile bol.com
Heb de EM-7080 nu 2 weken naar volle tevredenheid draaien in combinatie met Synology DS109 nas server. Gaat als een trein, stream draadloos 1080P via Samba over een 100Mb bedraad netwerk. Dus absoluut geen klachten. De remote is mijns inziens een dik voordeel bij deze, omdat je met de vaak kleine remotes van bijv. de WDlive e.a. maar weinig functies hebt.

Echter, het aantal afstandbedieningen werd me te gek (6 inmiddels) dus ben vandaag overgestapt op de logitech 785 ter vervanging van al mijn remotes en die werkt ook prima met de EM-7080. Hij kent het apparaat en zet direct alle functies goed erin, dus zeker een aanrader voor wie de EM-7080 wil bedienen met één centrale ab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

dacross schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:31:
Echter, het aantal afstandbedieningen werd me te gek (6 inmiddels) dus ben vandaag overgestapt op de logitech 785 ter vervanging van al mijn remotes en die werkt ook prima met de EM-7080. Hij kent het apparaat en zet direct alle functies goed erin, dus zeker een aanrader voor wie de EM-7080 wil bedienen met één centrale ab.
Offtopic maar goed om ook even hier te melden; ook de Harmony One kan dit prima. Alle functies werken, voor zover ik ze gebruikte en iets merkte, probleemloos.

D.m.v. reeksen toevoegen aan de instructies in de Harmony voor de EM-7080 kan mijn vrouw nu muziekfiles afspelen vanaf de PC met 2 maal drukken op een knop op deze AB. De betreffende map met files komt dan keurig in beeld. TV en receiver aan op de juiste ingangen en Mw. GA gaat uit haar dak. Zonodig kan zij ook naar foto's kijken door een andere reeks te laten uitvoeren. Voor een leek is dit sowieso heel erg handig.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Guardian Angel schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:57:
[...]
Mw. GA gaat uit haar dak. Zonodig kan zij ook naar foto's kijken door een andere reeks te laten uitvoeren. Voor een leek is dit sowieso heel erg handig.
:) Met de overstap van een HTPC naar de 7080 kan ook mijn wederhelft media tevoorschijn toveren op de TV. Wat betekend dat het gewoon een zeer gebruiksvriendelijk apparaat is. Nu al de beste aankoop van 2010! (nou ja... in ieder geval 1 van de...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-01-2021
Ik zou graag een suggestie doen voor de menu structuur:

Ik heb de mediaspeler zonder HD staan. Gekoppeld aan Synology DS210J.
Als ik iets ga afspelen, wil ik dus altijd naar de NAS, wat nu via my Shortcuts redelijk eenvoudig gaat. Het zou best een voordeel zijn als er een mogelijkheid komt om per mediacategorie in te kunnen stellen waar je standaard je bestanden vandaan wil halen. Dus dat je kan instellen waar je precies terecht kom als je bijv. op "Movies" drukt.

Voorbeeld:
Op de DS staan bij mij complete DVD's, die wil ik natuurlijk via SAMBA afspelen, want dan heb je het DVD menu ook. Muziek wil ik liever afspelen via de UPnP server, want dan komen de genres etc. tenminste ook mee en kan je veel makkelijker door de muziek navigeren.

PS. Ik kan muziek nog niet goed afspelen via UPnP. Het is 1 keer gelukt, maar momenteel zie ik via UPnP alleen de mappenstrcutuur, geen bestanden. Dat lukt alleen via SAMBA. Ben in contact met Synology helpdesk hierover, maar die hebben me tot nu toe nog niet kunnen helpen. Dus als hier iemand nog een slimme tip heeft, heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de EM7080 nu een aantal weken in huis en ben er zeer tevreden over. Ik heb vandaag een SATA HDD ontvangen en ingebouwd, echter valt deze niet te formateren. De EM7080 lijkt hem niet te herkennen. In het format menu is HDD1 grijs.
Ik heb alles nagekeken, nogmaals HDD eruit gehaald en weer ingebouwd, handleiding erbij, opnieuw opgestart, firmware naar de nieuwste gezet, helaas zonder succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Vreemd, toevallig ook een andere hdd in de buurt om te testen?
Hoor je de hdd wel opspinnen bij het opstarten...?
Als je zeker weet dat de hdd in orde is misschien even met Eminent bellen?

Verwijderd

Helaas geen andere SATA's hier
Ik hoor hem inderdaad opspinnen, dat wel

• hemiparo
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 10:01:
Helaas geen andere SATA's hier
Ik hoor hem inderdaad opspinnen, dat wel
Dan mag je er van uitgaan dat de power in ieder geval goed is aangesloten :)
Toevallig een instelling master/slave (als dat nog is/van belang is)... anders toch maar even Eminent bellen?

We adviseren om inderdaad even contact op te nemen (mail of telefoon.) Er zijn bij ons nog geen gevallen bekend van niet-werkende schijven, dus we ontvangen ook graag de details van de schijf.
Laatste suggestie: Een andere HDD proberen is een goed voorstel, maar je kunt de betreffende schijf ook even in een PC hangen, om te kijken of hij het daar wel doet. Als we niks uitsluiten kan de schijf zelf natuurlijk ook defect zijn.

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Allereerst vind ik het super dat Eminent gewoon op dit forum zit! Direct toegang tot de ontwikkelaars is goud waard!

Helaas krijg ik en vele andere macusers niet veel antwoorden. :)
Misschien omdat er weinig macusers zijn met een nmt? Hebben ze een apple TV?

1. Kan de eminent 7080 ook HFS+ hd's lezen/schrijven? Is dat iets dat toegevoegd kan worden via firmware.
2. Heeft hij ook ondersteuning voor Bonjour?
3. Hoe snel/traag leest hij jpg's? Ik heb 80.000 jpg's van 10milj pix tot 22milj pix. Wat is de laadtijd van zo'n grote jpg? 1 seconde is aanneembaar, 4 seconden is traag als je een slideshow wil doen.
4. Kan hij ook MP4 Apple Lossless afspelen ? Ik heb een heel deel FLAC's omgezet naar AppleLossless om in itunes af te spelen.

[ Voor 9% gewijzigd door multipasser op 11-02-2010 20:01 ]

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• hemiparo
  • Niet online
Ga me toch even in de voetsporen van Guardian Angel wagen: dit topic is GEEN helpdesk. Mocht je dit mailtje naar Eminent sturen zul je denk ik sneller een antwoord op je vragen krijgen. Als ik het had geweten had ik overigens antwoord gegeven... :)

Ik sluit me hier van harte bij aan. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Edmin op 12-02-2010 21:59 ]

• Ge Someone
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 13:38
Guardian Angel schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:14:
  • Wie heeft net als ik het probleem dat als je (achtereenvolgende) MP3's of andere muziekbestanden die in een map staan afspeelt dat de eerste 1-2 seconden van het( volgend) nummer niet wordt afgespeeld cq. worden overgeslagen?
  • Onbeantwoord is waarom het eerste nummer op het scherm blijft staan terwijl de volgende nummers worden afgespeeld.
1) had je al kunnen lezen in dit zelfde topic :X Ik heb dat probleem ook via de SPDIF uitgang (die ik nodig heb voor m'n versterker), niet via HDMI.
2) het blader/selectie mechanisme is niet de "now playing", die wordt zichtbaar met de (i) knop. Je kunt ook terwijl je muziek speelt bladeren naar een andere map en/of een slide show starten.
Ik kan me wel voorstellen dat het een wens van je is om, zeg maar, een "cursor follows playing" optie in te bouwen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ge Someone op 11-02-2010 18:54 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bestemd voor het discussieren over de EM7080. Als je er eentje hebt en je hebt een probleem, dan gelden dezelfde regels als op heel GoT: probeer alles wat je kunt vinden om het op te lossen en open dan pas een (compleet omschreven) eigen topic.

Dit topic is niet bedoeld voor het oplossen van technische problemen!