Het makkelijkste is je huidige Win7 installatie clonen naar je SSD, dat scheelt je de hele herinstallatie.Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 09:29:
Wat bedoel je precies met 'zoek eens een goede partitietool, scheelt je een hoop installatiewerk'...?
Deze kun je gewoon op 0 laten staan.Ik kan inderdaad ff kijken wat er gebeurt als ik AHCI weer uitzet. Ik neem aan dat de regedit truc om AHCI aan te zetten ook andersom werkt (dus 'Start' in HKEY_LOCAL_MACHINESystemCurrentControlSetServicesMsahci weer op 3 zetten, want daar stond 'ie volgens mij op)?
Heb je in je bios ook wel AHCI aangezet dan? Bovenstaande register-truuk zorgt er alleen voor dat je bij het overschakelen naar AHCI-mode in je bios geen bluescreen krijgt omdat windows je AHCI controller niet wil herkennen. DE daadwerkelijke instelling staat in je bios.
Je kunt gewoon een standaard install doen Windows regelt dan zelf een juiste offset voor de eerste (en eventuele volgende) partitie van 2048 sectoren. NTFS clustergroottes moet je helemaal vanaf blijven, dat levert gezeik op.Tot slot (van deze post tenminste): als ik Windows 7 op de SSD ga zetten, moet ik toch kiezen voor een andere clustergrootte dan Standaard 4K...? 64K dacht ik...? Of...?
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV