Tijd voor een rant.
Heb een 2 jarig i-150 abo lopen vanaf juli 2008. In principe ben ik daar dik tevreden mee, maar de afgelopen maanden ben ik veel aan het SMSen en ga ik dus regelmatig over m'n bundel heen. Dus ik wil meer SMSjes per maand. T-mobile geeft me 3 opties:
1) Minder SMSen. << Geen optie.
2) i-150 Abo verhogen. Keuze uit i-300 (€44,95 p/m) of i-500 (€64,95 p/m). Ik zou dit alleen doen voor de SMSjes, de belminuten zijn dus verspilde kosten. Om nou maandelijks €15,- meer te gaan betalen voor een 150-tal extra SMSjes vind ik wat prijzig. Deze optie valt dus af.
3) Overstappen van een i-150 naar een Relax abo. Het abo wat ik dan moet nemen is Relax 30 (en dat is dus inderdaad €30,- p/m). Daarvoor krijg ik 260 SMSjes/belminuten uit dezelfde bundel. Helaas kan ik geen abo lager pakken, aangezien ik nu ook op €29,95 p/m zit. Daar bovenop komt de internet bundel Web'n'walk Plus van €14,95 p/m en tevens een SMS bundel van €9,95 p/m die me 1000 extra SMSjes geeft. In totaal zou ik dan dus bijna €55,- per maand betalen voor een die extra SMSjes... Een verhoging van €25,- dus. Tevens wordt m'n download snelheid dan ook nog eens gehalveerd. Ook al geen gangbare oplossing.
Verder heeft T-mobile dus totaal geen oplossing voor hun klanten. Waarom kan ik niet gewoon een SMS bundeltje erbij kopen? Ik zou graag €10,- per maand neerleggen naast mijn normale kosten voor die extra SMSjes. Nou zouden die maandelijkse kosten nog allemaal wel te overzien zijn als een SMSje dan rond de €0,11 ct zou kosten buiten je bundel. Maar T-mobile hanteert het debiel hoge tarief van €0,25 ct per SMS buiten de bundel (Oké, dat wist ik vooraf ook wel maar het blijft prijzig).
Er is nog een optie 4, dat niet de beste oplossing is maar het geeft me wel wat ik wil voor een zacht prijsje. SMSen vanaf een oude baksteen met een prepay kaartje. Dan maar een extra nummer en lage kosten.
Zo, tot dusver de rant. Mijn excuses, moest even de frustraties kwijt

.