Ik heb een vraag, ik ben op het moment aan het wachten op de nieuwe iPhone, dat duurt nog wel even, het kan daarentegen geen kwaad om goed onderzoek te doen naar providers, kortingen, prijzen en kwaliteit. Ik ben namelijk een redelijke beginner m.b.t. telefonie en providers. Het zit namelijk zo:
Ik zit op het moment bij Vodaphone, dit is inmiddels mijn vierde jaar bij vodaphone (derde contract inmiddels) en die loopt binnenkort af, eind april ergens. Maargoed, ik heb veel opgezocht over mobieltjes laatste tijd, want met Samsung mobieltjes ben ik even klaar na een X aantal jaar (die software is mijn probleem geworden). Na lang tobben en vergelijken ben ik uitgekomen op een iPhone. Nu wilde ik eerst meteen een 3GS bestellen, want de iPhone is gewoon een enorme vooruitgang ten opzichte van mijn huidige mobiel (Samsung tokkie/tocco). Maar ik ken mezelf, als ik niet die 3/4 maanden extra wacht, ga ik spijt krijgen omdat er dan iets nieuwer is vlak nadat ik een mobiel heb gehaald (ik doe lang met mobieltjes als ik naar mijn omgeving kijk).
Nu heb ik vaak gelezen dat als je een iPhone i.c.m. een T-Mobile abbonement neemt, dat dit zonder gezeik gaat, met uitzondering van de leveringstijd. Geen probleem tot zover, maar ik zou graar mijn eigen nummer willen houden. Eerste waar ik aan dacht is om bij Vodaphone te blijven (contract verlengen), en dan, als de nieuwe iPhone uit is, deze los te kopen (is deze dan simlockvrij? ik neem an van wel... Ik zei al, ik ben een beginner met mobieltjes). Ik weet dat die aardig prijzig zal zijn, maar dat is geen probleem. Ik wil namelijk weten of ik dan alle opties kan gebruiken die er uit de huidige iPhone te halen valt, ik las namelijk al iets over visual voicemail die er niet in zat ofzo? is dat de enige optie die vervalt? (ik wil het dus van de huidige 3GS weten, dan ga ik er gewoon even vanuit dat dat ook met de 4G zal kunnen, omdat daar niks officieels over bekend is). Dus, even voor de duidelijkheid, als ik nu een losse 3GS zou gaan halen met mijn huidige Vodaphone abbonement, (en ik bestel dan internet voor mijn mobiel, heb ik nu niet) kan ik dan alle opties gebruiken die de iPhone biedt? Of is bellen met een iPhone een 'ander abbonement' dan andere mobieltjes? Want voor mij is alles één groot bos nu.
Mocht dit geen optie zijn, heb ik nog wel een vraag klaarliggen, maar anders wordt deze post wel een aardige muur van tekst voor een korte vraag als dit.