ervaringen met corsair h50

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 17:25
Mijn i5 750 op 3.4 Ghz doet het anders ook aardig hoor,
Gewoon met een muziekje, msn en Tweakers is de cpu zo'n 28-29 graden.
Na een paar uur load liggen ze zo rond de 45-50.
En als ik na een paar uur terug kom, en de pc staat nog aan zijn ze soms wel 25 graden.
Toch één van de beste koelers dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe hebben degene die push/pull hebben dit gedaan?
Ik zoek me rot naar een paar boutjes/schroefjes die in de radiator passen.
Het is geen m3 of m4 en de schroefdraad is ook groffer dan een m3/m4.
Waar kan ik deze kopen?
Help me even op weg a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chendy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-01-2024
Waar heeft Quindor dit rooster vandaan?

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_QV2VDG5jw64/Srvk_s9Ll3I/AAAAAAAAAJI/blya7muRaVc/s128/IMG_3897.JPG
(pic is tevens hyperlink naar zijn album)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb gewoon de schoeven gebruikt die er bij geleverd waren, de schoeven waren telang, maar op gevuld met ringetjes en boutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 10:03
Ik heb push pull met airflow naar buiten. Schroefje met ringetje -> kast -> noctua fan -> radiateur -> noctua fan. Schroefjes met ringetjes werden er bij geleverd en voor de tweede fan heb ik kortere boutjes gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasss2
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-08 22:07

sebasss2

Auto fanaat

heeft er iemand misschien ervaring met de 120 rad te vervangen door een 240? ben dit van plan maar zoek nog wat mensen die ervaring mee hebben maar ben ze nog niet tegen gekomen..:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me nogal lastig zonder reservoir om het geheel goed te vullen zonder veel lucht, je hebt niet echt een plek waar de lucht uit het systeem heen kan, als je er zeker van wil zijn dat de mod goed lukt heb je toch een punt nodig waar de loop zijn lucht kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Margin Call
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-01 11:41
Vandaag de H50 gekocht. Installatie is te makkelijk en nu vol aan het werk gezet via Boinc (seti@home etc etc) en photoshop (500 raw bestanden omzetten naar TIFF) en dvdtje branden.
Waar de stockcooler mijn Phenom II 955 de temp met moeite op de 60 graden kon houden met 5200 rpm zonder overclock :( , doet de H50 het op 40 graden (full load) incl overclock van 5% met 1200 rpm. Is gewoon 20 graden verschil _/-\o_

Echt die H50, die had ik al maanden geleden moeten aanschaffen! Heerlijk die stilte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 17:45
20 graden? Niet slecht :*)

Welke configuratie gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Snackyman schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 18:26:
Vandaag de H50 gekocht. Installatie is te makkelijk en nu vol aan het werk gezet via Boinc (seti@home etc etc) en photoshop (500 raw bestanden omzetten naar TIFF) en dvdtje branden.
Waar de stockcooler mijn Phenom II 955 de temp met moeite op de 60 graden kon houden met 5200 rpm zonder overclock :( , doet de H50 het op 40 graden (full load) incl overclock van 5% met 1200 rpm. Is gewoon 20 graden verschil _/-\o_

Echt die H50, die had ik al maanden geleden moeten aanschaffen! Heerlijk die stilte :D
What the hell.

Even een klein crosspostje uit Wat doe jij deze zomer om je PC koel te houden - Deel 3 dan maar:
Jejking schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 23:51:
Vandaag eindelijk (EINDELIJK) m'n AMD boxed koelertje vervangen door iets fatsoenlijks: de H50 van Corsair.

Relatief makkelijk te installeren.

Temps voor van AMD X2 555 BE (C3) met 100% load (World Community Grid).
Stock = 3.2GHz @ 1.43v. Undervolted = 3.2GHz @ 1.24v.

- 57 @ 2 cores, stock.
- 74 @ 4 cores, stock met unlock.
- 61 @ 4 cores, stock, undervolted met unlock*.

Temps na met 100% load.
- 49 @ 4 cores, stock, undervolted met unlock*.

* = geschatte gemiddelde temp, enkel de eerste twee sensoren zijn nog over en de rest is stuk na unlock (feature, hier heeft iedereen last van).

Sja... Nu is de kamertemp dan we 25/26 graden in plaats van de 22/23 met de boxed koeler en de boel is wel stiller, maar dan nog... ben ik de enige die vind dat dit toch ietsje aan de hoge kant is? Note: de intake (outtake zuigt lucht naar binnen, volgens de Corsair-filosofie) werkt goed, de rest ligt nog open maar moet nog gefixt worden.
Ik begin me toch écht af te vragen wat ik dan verkeerd doe? Idle zit alles rond de 37 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
20 graden ' VERSCHIL' he :+

ik zit met mijn Phenom II 965 BE 3.7 Ghz op idle 39 met dit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Noem jouw voltage eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonny10
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-07 10:54
Ik heb mijn h50 nu twee dagen geleden bij conrad.nl gekocht
en het valt me op dat de pomp een zoemend geluid maakt. Na wat googlen kwam ik erachter dat andere mensen dit ook tegen kwamen en ze RMA geretourneerd hebben.

Is iemand dat ook tegen gekomen? naar mijn weten hoor de pomp 95% stil te zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Tja, Jonny.

Wat voor de een een pokkeherrie is, is voor de ander zoemen, terwijl weer een andere zegt dat 'ie niks hoort.

Dus het is aan jezelf om te bepalen wat een acceptabel geluid is ;)

Heb je koeler al ingebouwd in je pc en je hoort de pomp boven alles uit? Tja, dan zou ik 'em wel ruilen. Dan krijg je misschien wel een stillere :)

[ Voor 27% gewijzigd door roland kroes op 13-06-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 Dagen geleden heb ik de corsair H50 in mijn PC ingebouwt, na enkele uren een 'run-in' gedaan te hebben bleken mijn temperaturen toch wel hoog te zijn.

Enkele gegevens.
-temp idle: 44
-Temp load: 55

Fans:

2 X intake Fractal design 900 RPM
1 X Corsair fan als outake door de rad.

Ik heb de corsair fan als outtake geplaats, ook al zegt men dit niet te doen omdat de fan echt zo'n zuig geluid laat horen wanneer hij net achter de fangrill is bevestigd (als intake)

Zijn deze temps. normaal ?

(Er komen nog 2 120 mm fan bovenaan als outake.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Ik heb op dit moment een idle temp van 37 a 38 graden. Dus die van jou lijkt me iets te hoog. 55 graden onder load is niet slecht. Ligt natuurlijk wel een beetje aan de soort CPU die je hebt.

* Wat zijn je specs? heb je overgeklokt?
* Probeer je 4 schroeven van de H50 nog eens aan te draaien. kan zijn dat deze nog iets steviger op de CPU
komt te zitten.

Het is belangrijk om de warmte nu zo snel mogelijk van binnen weer naar buiten te krijgen.
Zoals ik het nu lees, heb je 2 intakefans, en maar 1 outtake fan: die van de H50.

Ik zou even afwachten tot je die 2 andere fans hebt geinstalleerd. Dit zal je temps zeker ten goede komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie bij enkele webshops een Corsair Hydro H50 S1156 Bracket.... Is deze ook voor socket 1366. Heb Momenteel 1 bracket die werkt met mijn 775 bordje ga echter dezer dagen upgraden naar 1366 en vraag is wat ik dan moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb hem ook besteld! Hoop hem morgen in huis te hebben.

De Corsair H50 komt in een Cooler Master CM 690 Advanced II kast.

Ik heb de volgende ventilatoren tot m'n beschikking:
- 3x Noctua NF-S12B ULN (max 700 rpm, 6,8 dB)
- 3x standaard Cooler Master fans die bij de kast zaten (2x 140mm en 1x 120 mm)
- 1x Scythe S-Flex SFF21E (20,1 dB, 1200 rpm, 49 CFM)
- De Corsair fan die bij m'n H50 wordt meegeleverd

Ik had zelf dit in mijn gedachten:
om 2 Noctua's op de H50 te monteren, in een push/pull opstelling (dus lucht naar binnen blazen)
Aan de bovenkant van de kast de Scythe S-Flex SFF21E + de 3e Noctua fan, te plaatsen (die beide lucht naar buiten blazen)
en aan de voorkant van de kast de standaard Cooler Master 140mm (blue led) fan (lucht naar binnen laten blazen)

Nu is mijn vraag: zijn de 2 Noctua's NF-S12B ULN voldoende op de H50 radiator? of geven deze te weinig luchtverplaatsing?
of weet misschien iemand een betere opstelling met mijn fans?

De Corsair H50 moet een Core i7 875k koelen, en wil de processor wss op 4.0 Ghz laten lopen.

[ Voor 6% gewijzigd door edgarf28 op 15-06-2010 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
@edgarf28:

De specs voor de Noctuas zijn:

•RPM: 700 / 500
•Airflow: 59.6 m³/h / 38.2 m³/h

Och, bijna 60 m³/h zou genoeg moeten zijn om je CPU koel te houden. Ik maak me alleen een beetje zorgen over de flow in je kast.

Als ik de kast bekijk: http://www.coolermaster.c...ory_id=19&product_id=6638 ,

heb je ook nog een mogelijkheid om onderin de kast een ventilator te plaatsen.

Dan zou je deze opstelling krijgen:

koele lucht in: 140 mm voor en 120? mm onderin de kast.

warme lucht uit: : 2 x 120 mm bovenkant.

Dan kan de warme lucht uit de H50 door de flow van onderen, mooi via de bovenkant weer naar buiten :)

Ik zou dus niet de zijfans gebruiken. Deze zouden waarschijnlijk alleen je flow van onderen naar boven verstoren.

@Alberts

Ik zou de winkel even bellen of mailen. Dan weet je het zeker.

[ Voor 5% gewijzigd door roland kroes op 15-06-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Margin Call
roland kroes schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 13:00:
20 graden? Niet slecht :*)

Welke configuratie gebruik je?
Ik heb een Antec P180 kast, Asus 785G mobo en AMD Phenom II 955BE.

Ik mag echt niet klagen. Temperatuur is onder load 1 graad omhoog gegaan na 48 uur lang full load te hebben gebruikt, met een omgevingstemperatuur van 20 a 22 graden. Verder nog wel 1 extra 120mm fan in mijn kast geplaatst voor extra inflow.

Maar wat is mijn systeem lekker afgekoeld en stil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZJ220706
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-02-2021
i5 750 4,0Ghz cpu voltage 1.325 idle 30 graden push/pull

iemand enig idee of de brackets met toebehoren los te koop zijn in nederlandse shops??

[ Voor 44% gewijzigd door FZJ220706 op 16-06-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonny10
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-07 10:54
Jonny10 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 17:07:
en het valt me op dat de pomp een zoemend geluid maakt. Na wat googlen kwam ik erachter dat andere mensen dit ook tegen kwamen en ze RMA geretourneerd hebben.

Is iemand dat ook tegen gekomen? naar mijn weten hoor de pomp 95% stil te zijn :/
Nu een nieuwe gekocht en de oude RMA gestuurd maar de nieuwe maakt hetzelfde geluid en die van me maat doet precies hetzelfde. dat is jammer dan, hij is luider dan mijn oude Arctic Freezer 7 :-( Maar neemt wel lekker weinig ruimte in beslag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eigenlijk al deze post in het "Wat doe jij deze zomer om je PC koel te houden topic" gepost tot ik dit topic tegenkwam, had dit echt nog niet eerder gezien, denk dat hij hier veel beter op zijn plaats is..

Zodra ik de Haf X begin juli binnen heb, ga ik beginnen met bouwen van me nieuwe PC-tje. (daarin wil ik de proc. en 2 video kaarten (flink) overklokken)
Omdat de Corsair H50 koude lucht nodig heeft, en warme lucht je systeem in blaast, heb ik zelf (punt 7t/m11) de volgende opstelling bedacht:
Afbeeldingslocatie: http://img819.imageshack.us/img819/4639/airflowhaf6x86.jpg
Aangezien dit de eerste keer is dat ik echte koeling in me PC bouw (nu met me oude kast moet ik er een tavel-ventilator bij zetten met me kast open om een beetje fatsoenlijke temp te krijgen..) is alle commentaar etc welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 03:42:
Ik had eigenlijk al deze post in het "Wat doe jij deze zomer om je PC koel te houden topic" gepost tot ik dit topic tegenkwam, had dit echt nog niet eerder gezien, denk dat hij hier veel beter op zijn plaats is..

Zodra ik de Haf X begin juli binnen heb, ga ik beginnen met bouwen van me nieuwe PC-tje. (daarin wil ik de proc. en 2 video kaarten (flink) overklokken)
Omdat de Corsair H50 koude lucht nodig heeft, en warme lucht je systeem in blaast, heb ik zelf (punt 7t/m11) de volgende opstelling bedacht:
Aangezien dit de eerste keer is dat ik echte koeling in me PC bouw (nu met me oude kast moet ik er een tavel-ventilator bij zetten met me kast open om een beetje fatsoenlijke temp te krijgen..) is alle commentaar etc welkom :)
Die plaatsing van de Corsair zou in principe kunnen maar het is echt experimenteren geblazen ermee want ik weet niet in hoeverre bij jou kast de warme lucht genoeg afgezogen word door de bovenste outtake fans. Mijn ervaring was met de Antec P193 dat zeker met warmer weer de temperatuur toch te zeer omhoog ging en vooral het moederboard nogal warm werd.

Het beste werktte bij mij toch nog de H50 op de achterste fan te zetten en dan als intake waarna ie de lucht meteen door de bovenste outtakefan naar buiten haalde, dus ook dat zou ik je in deze eigenlijk willen aanraden. Daarbij moet je ook rekening ermee houden dat je zowel onder als boven ongeveer 1,5 cm erbij moet tellen boven de fan, omdat het rad namelijk uitsteekt aan boven en onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Tja, het is idd moeilijk om vantevoren te zeggen hoe het in de praktijk gaat uitpakken.

Je zou ook de H50 tegen de achterwand kunnen plaatsen, push-pull van binnen naar buiten. De koeling zou de H50 dan krijgen via de voorste twee fans (10 en 11). Dan moeten de twee top fans niet te hard draaien, anders zuigen ze de lucht van de twee voorste fan er meteen weer uit 8)7

De zij-fan zou je dan mooi kunnen gebruiken om de twee videokaarten te voorzien van koele lucht.

Ligt er ook een beetje aan, welk soort videokaart er uiteindelijk in komt.

[ Voor 13% gewijzigd door roland kroes op 20-06-2010 01:40 . Reden: licht = ligt lol ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roel1966 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 16:55:
[...]
Die plaatsing van de Corsair zou in principe kunnen maar het is echt experimenteren geblazen ermee want ik weet niet in hoeverre bij jou kast de warme lucht genoeg afgezogen word door de bovenste outtake fans. Mijn ervaring was met de Antec P193 dat zeker met warmer weer de temperatuur toch te zeer omhoog ging en vooral het moederboard nogal warm werd.

Het beste werktte bij mij toch nog de H50 op de achterste fan te zetten en dan als intake waarna ie de lucht meteen door de bovenste outtakefan naar buiten haalde, dus ook dat zou ik je in deze eigenlijk willen aanraden. Daarbij moet je ook rekening ermee houden dat je zowel onder als boven ongeveer 1,5 cm erbij moet tellen boven de fan, omdat het rad namelijk uitsteekt aan boven en onderkant.
Okee bedankt voor je reactie, dan ga ik gewoon experimenteren en zal mijn ervaringen hier delen. Wat ik me nog wel afvraag; moet je als, als hij eenmaal gemonteerd is en je de richting van de slangen wil verplaasten, opnieuw koelpasta aanbrengen?
roland kroes schreef op zondag 20 juni 2010 @ 01:01:
Tja, het is idd moeilijk om vantevoren te zeggen hoe het in de praktijk gaat lopen.

Je zou ook de H50 tegen de achterwand kunnen plaatsen, push-pull van binnen naar buiten. De koeling zou de H50 dan krijgen via de voorste twee fans (10 en 11).

De zij-fan zou je dan mooi kunnen gebruiken om de twee videokaarten te voorzien van koele lucht.

Ligt er ook een beetje aan, welk soort videokaart er uiteindelijk in komt.
Bedankt voor je reactie zal ook deze opstelling ook meenemen bij me experimenten. Er komen 2 Asus 5850 DirectCU TOP's in die ik wil overklokken, daarvoor wil ik de zij- en vga dock-fan voor gebruiken (en de front 230mm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 01:51:

Okee bedankt voor je reactie, dan ga ik gewoon experimenteren en zal mijn ervaringen hier delen. Wat ik me nog wel afvraag; moet je als, als hij eenmaal gemonteerd is en je de richting van de slangen wil verplaasten, opnieuw koelpasta aanbrengen?
Je kan de schroeven van de H50 iets 'lossen' en de H50 draaien op de CPU. Je hoeft de koeler daarbij niet van de CPU te halen.

Wil je het echt helemaal zeker weten, zal je de koeler moeten verwijderen, en van nieuwe koelpasta moeten voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Margin Call
Voor de tweakers hier die voor een push en pull configuratie bij de H50 zijn gegaan, met welke 2 coolers deden jullie dit en wat zijn de resultaten vergeleken met de standaard Corsair Cooler die mee geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

Laatst had ik mijn temps en opstelling al een x gepost en was toen ook al zeer te spreken over mijn temps.

Nu heb ik het zaakje allemaal is even goed het vuur voor de schenen geworpen.
Prime flinke tijd laten werken(5 uur), filmpje kijken op full hd , dvdtje branden.
Temps zijn weer zeer netjes te noemen.

Even opsomming van gebruikte spullen:
Antec 900
Asus M3a76-CM
AMD Phenom 955 2 BE c2 at 3.7 zonder voltage verhogen, alleen multiplier omhoog.
6 gb corsair dominators (2*2 + 2*1)
Asus 5850 voltage tweak met overklok naar 5870
WD Raptor 36 gb os schijf.
1x seagate 360 gb schijf.
1x WD 500 gb schijf.

Omgevings temps: 30 c (zolder)

Mobo temps idle:

Sensor 1: 34
Sensor 2: 30

CPU Idle(internet, muziekje): 29

Met gebruik van Prime, tegelijkertijd full hd filmpje kijken en dvdtje branden, zijn me temps zeer aangenaam.

Cpu temps Load: 46
Mobo tepms 41-43.

Dit met alle fans op lage stand, maar wel met push pull van buiten naar binnen, dus ''koude'' lucht de kast in en via de grote 200mm fan er meteen weer uit.

Lijken mij, aangezien ik nog noodgedwongen op zolder zit met hoge temp hier, toch zeer acceptabele temperaturen. 8)

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Dat zijn ze zeker.

Maar omgevingstemperatuur 30, en CPU Idle temps 29, die vind ik een beetje sterk.

Met welk programmaatje (tjes) meet je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

roland kroes schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 02:05:
Dat zijn ze zeker.

Maar omgevingstemperatuur 30, en CPU Idle temps 29, die vind ik een beetje sterk.

Met welk programmaatje (tjes) meet je dit?
Word gemeten me HW monitor en speedfan, geven allebei zelfde waardes aan.

Op betere, dus de wat minder warmere dagen gaat de temp er zelfs ''ruim'' onder.
B.v omgevings temp 27 cpu temp 25..maar met meere proggies temps uitgelezen, zelfs in bios nagenoeg zelfde temps dus ja, zeg het maar... :9 ...ik klaag niet.. :9~ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Misschien een airco in de buurt staan? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier geen bracket voor 1366 maar wel zo'n bordje. Vandaag komt geheugen binnen. Doet een 1156 ook passen op 1366... Zie ook niet zo waar ik 1366 bracket kan kopen (1156 zijn er genoeg?).. Iemand?

Heb hier wel adhensive pasta liggen van zalman... Zou dat goed gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

roland kroes schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:45:
Misschien een airco in de buurt staan? O-)
lolz, neej staat geen airco hier..was het maar zo'n feest.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
@ Alberts,

hotwheely heeft er een voor je in V&A :)

Anders kijk hier eens even:

https://shop.corsair.com/store/item_view.aspx?id=1150701

Ik denk dat de pasta van Zalman wel ok is.

[ Voor 59% gewijzigd door roland kroes op 23-06-2010 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

gumbal696 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 02:23:
[...]

Word gemeten me HW monitor en speedfan, geven allebei zelfde waardes aan.

Op betere, dus de wat minder warmere dagen gaat de temp er zelfs ''ruim'' onder.
B.v omgevings temp 27 cpu temp 25..maar met meere proggies temps uitgelezen, zelfs in bios nagenoeg zelfde temps dus ja, zeg het maar... :9 ...ik klaag niet.. :9~ :*)
Ik vraag me af hoe je ooit een temperatuur kan halen die lager dan de omgevings temperatuur is.. Als je met aircooling, wat het uiteindelijk is bij de h50, werkt blaas je lucht van 27 graden langs lamelle die 25 graden zijn dan warmt het dus op dus het kan gewoon niet lager zijn.. Dan zou het water energie moeten opnemen en ergens wegmoffele waardoor de temperatuur niet hoger wordt.. Dat klopt natuurlijk nie..

[ Voor 10% gewijzigd door Xenomorphh op 23-06-2010 17:11 ]

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Xenomorphh schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 17:03:
[...]

Ik vraag me af hoe je ooit een temperatuur kan halen die lager dan de omgevings temperatuur is.. Als je met aircooling, wat het uiteindelijk is bij de h50, werkt blaas je lucht van 27 graden langs lamelle die 25 graden zijn dan warmt het dus op dus het kan gewoon niet lager zijn.. Dan zou het water energie moeten opnemen en ergens wegmoffele waardoor de temperatuur niet hoger wordt.. Dat klopt natuurlijk nie..
geloof het of niet, ik zou zeggen kom is langs, koffie staat altijd klaar hier.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Laatst online: 06-09 02:52
misschien brakke sensor ?:P

als er ook nog gebak is kom ik langs :P

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
gumbal696 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 00:23:
[...]

geloof het of niet, ik zou zeggen kom is langs, koffie staat altijd klaar hier.. :)
Je snapt natuurlijk wel dat een lagere cpu temp dan de omgevingstemp. (dus in de omgeving waar de pc staat) per definitie niet kan met de standaard opstelling van een H50.

Bovendien zijn de sensoren onnauwkeurig bij lage temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Picaroon schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 12:58:
[...]

Je snapt natuurlijk wel dat een lagere cpu temp dan de omgevingstemp. (dus in de omgeving waar de pc staat) per definitie niet kan met de standaard opstelling van een H50.

Bovendien zijn de sensoren onnauwkeurig bij lage temperaturen.
Natuurlijk snap ik dat. Wil er alleen mee aangeven dat de H50 het bij uitstekend doet, zelfs met het warme weer hier op zolder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Nee nee nee, nu willen we ook koffie!!!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

:+ koffie staat altijd klaar hier..

[ Voor 4% gewijzigd door gumbal696 op 24-06-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
gumbal696 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 13:03:
[...]

Natuurlijk snap ik dat. Wil er alleen mee aangeven dat de H50 het bij uitstekend doet, zelfs met het warme weer hier op zolder. :)
Ik heb de zelfde ervaring, dit weekend was de 1ste keer dat hij in 30 graden werd gestart.
ik heb een fanspeed controller er in zitten waar ik de temperatuur op af kan lezen. en de temperatuur binnen mijn kast is aanzienlijk lager dan eerst met de stock koeler er op. Ik heb de radiator achter in de pc zitten met de luchtstroom van voor naar achter(weet dat het niet de beste prestatie geeft zo maar anders verneuk ik de luchtstroom.

Ik ben blij met mijn H50 en raad iedereen die zijn pc voor OC of gamen gebruikt en staat op een iets warmere plek een te kopen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Oh ja? Ik ben dan benieuwd hoe het zit met mijn H50 :P

Jejking in "[oc] Phenom II Overclock Topic Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
dan zal er wel iets meer aan de hand zijn, wat is je indeling (tinypic is hier geblocked)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Indeling, hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Je set up. :+

Hoeveel fans, welke plaats, set-up van je H50, van binnen naar buiten / buiten naar binnen, push of pull of push / pull?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jonny10 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 17:07:

Ik heb het zelfde,een soort ratelend geluid.
Ik heb van corsair een rma gekregen dus hij gaat van de week terug en hopelijk krijg ik nu een stille h50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Zelf heb ik mijn H50 weggedaan vanwege het lawaai van de fans althans ik bleef altijd een vervelend bijgeluid horen met welke fan ik ook probeerde, en dan met die lage toerenfans vond ik de temps niet echt schokkend laag.

Inmiddels heb ik een Noctua NH-D14 luchtkoeler op de pc en tja die is fluisterstil en zelfs nu met een kamertemperatuur van 30 graden blijft de cpu idle rond 40 graden zitten, dus toch netjes van een luchtkoeler dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 00:33
Heb sinds gister mijn h50 gemonteerd.
Bij mij staan de fans als outtake omdat ik maar 1 intake en 1 outake plek heb.
Hiervoor moest ik de radiator wel eerst vast zetten met 4 schroefjes (die je bijv ook voor een grafische kaart gebruikt).
Resultaat: 4 graden koeler dan de mugen-2 :) ( van 51 naar 47)

[ Voor 3% gewijzigd door Willie Billie op 07-07-2010 11:21 ]

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

@ Roel1966, Was het niet makkelijker geweest gewoon een andere fan erop te zetten :P? (En een stuk goedkoper)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
D4NG3R NL schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 15:49:
@ Roel1966, Was het niet makkelijker geweest gewoon een andere fan erop te zetten :P? (En een stuk goedkoper)
er staat toch dat het niet uitmaakte met welke fan hij het testte?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
had weer ruzie met die lucht coolers.

zulke mooie coolers en dan bevestigen met een plastic druk pinnetje dat nooit goed blijft zitten.

was het zo zat gister maar een corsair h50-1 besteld om me core i7 960 socket1366 te gaan coolen.

ga hem installeren met de push/pull configuratie.

dus koude lucht van buiten aanzuigen en dan erdoorheen drukken de kast in.

wil er 2 custom scyth 2000 rpm coolers op monteren die via fancontroller regelbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Tja, een koeler moet koelen, niet mooi zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
me h50 gemonteerd.

maar zitten te weinig schroeven bij voor push/pull als je ze met 4 schroeven wilt vast zetten.

bij de gamma/formido/hubo/lokale pc shop geweest.

maar die kunnen die lange m3 boutjes die je in de radioator draait niet krijgen.

weet iemand waar ik deze kan bestellen?

waar koop je deze dus: 6-32 x 1-¼ inch screws

zijn dit deze? http://www.highflow.nl/ra...even-met-kop-4-stuks.html

[ Voor 21% gewijzigd door jorisw86 op 09-07-2010 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorisw86 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 09:00:
had weer ruzie met die lucht coolers.

zulke mooie coolers en dan bevestigen met een plastic druk pinnetje dat nooit goed blijft zitten.
Als je gewoon een degelijke luchtkoeler koopt zit daar een backplate bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
jorisw86 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 20:29:
me h50 gemonteerd.

maar zitten te weinig schroeven bij voor push/pull als je ze met 4 schroeven wilt vast zetten.

bij de gamma/formido/hubo/lokale pc shop geweest.

maar die kunnen die lange m3 boutjes die je in de radioator draait niet krijgen.

weet iemand waar ik deze kan bestellen?

waar koop je deze dus: 6-32 x 1-¼ inch screws

zijn dit deze? http://www.highflow.nl/ra...even-met-kop-4-stuks.html
die highflow dingen zijn korter zo te zien, maar voor een 25mm dikke fan kan het prima.
1 1/4 inch is 4,44cm ongeveer.

edit: moet je het wel goed zeggen: 1 1/4 inch is bijna 32mm
kan me trouwens geen bouwmarkt voorstellen die ze niet heeft?

even verder gezocht, 6-32 is een engelse maat, geen m3 dus.
m3 heeft inderdaad een fijnere pitch / schroefdraad, 6-32 zal je bij een bouwmarkt misschien wel kunnen krijgen, en anders een ijzerwaren winkel?

http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_case_screws meer info, misschien heb je er wat aan

[ Voor 19% gewijzigd door nick_haak op 10-07-2010 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ze hebben wel m3 en m4 maar dan zit er fijn draad op.

en die van de h50 hebben grof draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske-bc
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-11-2024

thieske-bc

NCC 1701

Je kunt ook met ringetjes/rubbertje (voorkeur) opvullen?

Mijn H50 doet het met push uitstekend, met het warme weer van de afgelopen dagen komt hij niet boven de 43 idle. Dat is 8 graden warmer dan ambient.

Ryzen 2700X, Mugen, 32gb ddr4 3000mhz, GTX1060, 256 M.2 SSD, 256GB SSD, 1 TB SSD, 2TB F4 EcoGreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Je kunt ook gewoon draadeinde kopen. Zaag ze op de lengte die je wil, en hiermee dan de fans bevestigen met twee moertjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
roland dat allemaal al wezen passen gister allemaal net te dik.

heb nu bij highflow die schroeven besteld met 2 120x120x25fans.

ding is idle in windows zo 42/45 core i7 960 4x 3,33

[ Voor 5% gewijzigd door jorisw86 op 10-07-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Twee weken geleden had ik nog een idle temp van 36 - 38.

Zit nu op 44 - 45 met dit geweldige weer 8)7

Ik heb met nvtools een iets lagere klok gezet om te surfen en zo (3200 Mhz).

Met gamen gaat íe weer op 3700, maar de CPU heeft het zwaar om BC2 met alles op max te draaien 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft natuurlijk niet veel nut het ding rust te geven als hij toch al rustig aan doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat me pc kast niet aan de grote kant is . heb ik de radiator aan de achterkant met een beugel tegen de pc gemonteerd. Geprobeerd de slangen zo recht mogelijk te laten , elke bocht in een slang zorgt voor extra weerstand . Ik hoop alleen dat de hete kant van de radiator boven zit , dan heeft die door het warmteverschil nog extra circulatie . Tot nu toe lekkere iddle temps , en onder load een stuk lager als me vorige Asus v70 koeler. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/15/1279209858-030.jpg
:*)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/15/1279210051-850.jpg

Zallman met led voor de sier :)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/15/1279209940-930.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
In de radiateur zit een schotje tussen de 2 slangen die er op gemonteerd zitten. Hij trekt de vloeistof eerst volledig door de radiateur alvorens weer naar de cpu te pompen. Ik denk dat het vrij weinig uitmaakt hoe je deze plaatst, want ik merkte geen temp. verschillen bij de diverse montagestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Picaroon schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 09:36:
In de radiateur zit een schotje tussen de 2 slangen die er op gemonteerd zitten. Hij trekt de vloeistof eerst volledig door de radiateur alvorens weer naar de cpu te pompen. Ik denk dat het vrij weinig uitmaakt hoe je deze plaatst, want ik merkte geen temp. verschillen bij de diverse montagestanden.
Als je iets met een hoge temperatuur laat afkoelen zakt het naar beneden , en andersom ook . Dus als er warm water de radiotor instroomt koelt het af en begint het te zakken , bij de cpu komt koel water aan en begint te stijgen . Dan krijg je een natuurlijke circulatie ,die je kan helpen met het pompen :)

Overgens wordt wel me nb veel te warm zonder cpu fan , moet er maar een extra fannetje op plakken :P
Maar die cpu warmte is weg , die h50 is wel een te gekke koeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Mmm, zo te zien kun je er nog een fan opzetten tussen de radiator en de kast. Maar dan zul je wel de pomp een slag moeten draaien, om wat meer speling op de slangen te krijgen.

Maar eigenlijk kon ' ie toch nog binnen, lijkt het op de foto's. Plaats genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 20:08
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:27:
[...]

Als je iets met een hoge temperatuur laat afkoelen zakt het naar beneden , en andersom ook . Dus als er warm water de radiotor instroomt koelt het af en begint het te zakken , bij de cpu komt koel water aan en begint te stijgen . Dan krijg je een natuurlijke circulatie ,die je kan helpen met het pompen :)

Overgens wordt wel me nb veel te warm zonder cpu fan , moet er maar een extra fannetje op plakken :P
Maar die cpu warmte is weg , die h50 is wel een te gekke koeler
ja, behalve dat dat met die paar graden temperatuurverschil echt zo pietluttig weinig effect heeft dat je het gewoon totaal niet gaat merken. als je nu 40, 50 graadjes verschil had zou het een leuke bijkomstigheid zijn maar hier echt niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roland kroes schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 10:18:
Mmm, zo te zien kun je er nog een fan opzetten tussen de radiator en de kast. Maar dan zul je wel de pomp een slag moeten draaien, om wat meer speling op de slangen te krijgen.

Maar eigenlijk kon ' ie toch nog binnen, lijkt het op de foto's. Plaats genoeg?
Die nb wordt snel heel warm met overclocken ,heb hem erafgehaald en een p3 cpu koeler op de ander koeler geschroefd met wat koelpasta ertussen , en de corsair 120 mm fan zachtjes erover laten blazen .
Nu zijn de temps genoeg gezakt , dat is geen probleem meer . Over de h50 heb ik niks dan lof , motortje gaat via de fancontroller , dan draait die 650 toeren . Alleen met opstarten heeft die wel vol vemogen nodig om te gaan draaien. Dat is denk ik wel het gevaarlijke van een fancontroller in comBinatie met de h50.

BEN EEN BLIJE TWEAKER MET EEN COOLE COOOLER :9

edit , foto , beetje onscherp maar voor het idee ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/17/1279368663-940.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:27:
[...]

Klopt, maar de verschillen zijn verwaarloosbaar in dit klein systeempje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Picaroon schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 17:48:
[...]

Klopt, maar de verschillen zijn verwaarloosbaar in dit klein systeempje...
Dat is iets wat ik over het hoofd heb gezien , de lage temperaturen en kleine volumes zijn dusdanig dat het te verwaarlozen zal zijn :)

edit , De H50 zit 30 graden lager dan met me vorige koeler _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/17/1279383463-620.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het maakt totaal niet uit hoe je de radiator monteert, het water volgt het interne circuit van buizen door de radiator, en hoe je die ook monteert, het komt met dezelfde temp. er uit (afhankelijk van de omgevingstemp. fans enz. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
@systeemh: dat is nice he? Met prime95 zijn de temps op mn I7 860 ook 30 gr. lager. Op de warme dagen kwam deze vroeger tot 100gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Picaroon schreef op maandag 19 juli 2010 @ 07:52:
@systeemh: dat is nice he? Met prime95 zijn de temps op mn I7 860 ook 30 gr. lager. Op de warme dagen kwam deze vroeger tot 100gr.
Dat is zeker nice , vindt de temps na load ook snel weer zakken . Water is erg effiecent in het verplaatsen van warmte in vergelijking met lucht . dat verschil merk je

Frietmet@ yep :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Roel1966 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 16:33:
Zelf heb ik mijn H50 weggedaan vanwege het lawaai van de fans althans ik bleef altijd een vervelend bijgeluid horen met welke fan ik ook probeerde, en dan met die lage toerenfans vond ik de temps niet echt schokkend laag.

Inmiddels heb ik een Noctua NH-D14 luchtkoeler op de pc en tja die is fluisterstil en zelfs nu met een kamertemperatuur van 30 graden blijft de cpu idle rond 40 graden zitten, dus toch netjes van een luchtkoeler dacht ik zo.
Zo'n zeurende laag geluid? Heb het ook, alleen hoor je dat als je dichtbij het koelblok staat. Ik heb eens met m'n vinger daar op gedrukt en toen was het geluid weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
peakaboo schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 02:45:
[...]

Zo'n zeurende laag geluid? Heb het ook, alleen hoor je dat als je dichtbij het koelblok staat. Ik heb eens met m'n vinger daar op gedrukt en toen was het geluid weg.
dan moet je dit eens tussen je case en rad doen ,dit verkomt ressonatie.
http://www.highflow.nl/ge...rber-tfc-xvibe-black.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
jbkappirossi schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 03:26:
[...]

dan moet je dit eens tussen je case en rad doen ,dit verkomt ressonatie.
http://www.highflow.nl/ge...rber-tfc-xvibe-black.html
Misschien was ik niet duidelijk genoeg in mijn vorige post, maar ik bedoel het blok dat je op je CPU plaatst, dus niet de rad! Het zijn geen trillingen van de fan of case, het geluid komt uit dat blokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
oooowww!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Tja, daar draait een pompje in. En aangezien de prijs van het totale systeem, kan je misschien niet verwachten dat ze daar het beste van het beste in verwerkt hebben.

Het is gewoon een prima koeler, voor de prijs waar die voor geleverd is.

Op welke afstand luister je eigenlijk naar de pomp? Met je case open, of op afstand met de case dicht? Als ik mijn case dicht heb, komt het pompgeluid nauwelijks of niet boven mijn casefans uit.

Je zou e.e.a. misschien bij kunnen regelen dmv speedfan. Dat kan ik ook. Dan hoor ik 'em echt niet meer.

Je zou natuurlijk ook gewoon pech kunnen hebben met een bepaalde H50. Indien het echt te erg is, zou ik deze gewoon RMA sturen, en een andere vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roland kroes schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:09:

idd , Goed wc cpu koelblok is nog duurder dan de h50 , en dan moet je het nog zelf in mekaar zetten.
Maar dan heb je wel de mogelijkheid de pomp apart te isoleren.
Overgens staat op de site van Corsair dat die zogoed als stil is , en niet helemaal stil.

Deze review heeft de h50 opengemaakt , vindt dat koelblokkie wel een aparte vorm hebben met die gleufjes erin.

http://www.legitreviews.com/article/1025/3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
roland kroes schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:09:
Tja, daar draait een pompje in. En aangezien de prijs van het totale systeem, kan je misschien niet verwachten dat ze daar het beste van het beste in verwerkt hebben.

Op welke afstand luister je eigenlijk naar de pomp? Met je case open, of op afstand met de case dicht? Als ik mijn case dicht heb, komt het pompgeluid nauwelijks of niet boven mijn casefans uit.

Je zou e.e.a. misschien bij kunnen regelen dmv speedfan. Dat kan ik ook. Dan hoor ik 'em echt niet meer.

Je zou natuurlijk ook gewoon pech kunnen hebben met een bepaalde H50. Indien het echt te erg is, zou ik deze gewoon RMA sturen, en een andere vragen.
Nee dat klopt, ik ben ook absoluut positief over mijn H50, maar dat geluid is irritant maar het is alleen van dichtbij. Met case dicht hoor je hem ook niet nee :). Dus geen groot probleem maar wel aanwezig. Misschien inderdaad eens RMA sturen, heb je weer wat nieuws :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
waarom een ervarings topic over de h50, het had beter ''waarom geen h50 te nemen topic'' kunnen heten.
nou, omdat er zat lucht koelers zijn die beter koelen, stiller zijn en minder kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
  • Laatst online: 02-03 14:28
jbkappirossi schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 00:09:
waarom een ervarings topic over de h50, het had beter ''waarom geen h50 te nemen topic'' kunnen heten.
nou, omdat er zat lucht koelers zijn die beter koelen, stiller zijn en minder kosten.
Een H50 is minder zwaar, kleiner en koelt sneller terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
qwertyuio schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 00:16:
[...]

Een H50 is minder zwaar, kleiner en koelt sneller terug.
het gewicht vind ik totaal geen punt, anders moet je me dat eens uitleggen.

koelt sneller terug. WTF alsof dat wat uitmaakt. ik denk dat de maximum tempratuur toch wel wat belangrijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

jbkappirossi schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 00:19:
[...]

het gewicht vind ik totaal geen punt, anders moet je me dat eens uitleggen.

koelt sneller terug. WTF alsof dat wat uitmaakt. ik denk dat de maximum tempratuur toch wel wat belangrijker is.
Punt 1:

Misschien door het gewicht dat de koeler op den duur wat losser komt te zitten op de socket en daarom langzamerhand minder goed gaat koelen. Plus het effect van overdruk op je moederbord. liever 200 gram hangen aan me moederbord dan soms wel meer als een kilo..

Punt 2:

Sneller terug koelen heeft wel degelijk zin.
Als jou proc nog b.v, ruim 5 min staat na te gloeien op 60/70 graden, waarbij de H50 hem binnen een min weer op stock temps heeft. Geeft mij dat wel meer vertrouwen dat me hardware langer mee gaat.

Max temp is perfect met deze cpu cooler.
Idle met kamer temp van 30 graden is36 , en met prime 95, 8 uur draaiende op Blend niet boven de 48 graden uit hier met case-fans allemaal nog op low. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
gumbal696 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 01:28:
[...]Punt 1:

Misschien door het gewicht dat de koeler op den duur wat losser komt te zitten op de socket en daarom langzamerhand minder goed gaat koelen. Plus het effect van overdruk op je moederbord. liever 200 gram hangen aan me moederbord dan soms wel meer als een kilo..
Whaha ja dat zal. De koeler zit met schroeven vast, dit is een vaste verbinding. Als je er dus gewoon van afblijft, gaat de koeler echt niet losser zitten. Want anders hadden fabriekanten die de koelers maken dat ook wel geweten. dacht je niet!!
[...]Punt 2:

Sneller terug koelen heeft wel degelijk zin.
Als jou proc nog b.v, ruim 5 min staat na te gloeien op 60/70 graden, waarbij de H50 hem binnen een min weer op stock temps heeft. Geeft mij dat wel meer vertrouwen dat me hardware langer mee gaat.
Gloeien t'is geen sigaret. Maar ik vind dit wel zo'n onrealistisch punt, want als je computer aan staat is hij het warmst. Dus op het moment dat je hem uitzet koel hij dus af. Van 70 naar 25 kamertempratuur duur misschien 10 minuten. En wat is nou tien minuten op 50000 uur wat een moeder of processor mee moet gaan. Juist niks!!. En dan nog dit zijn gewoon verkoop praatjes, want een proseccor mag 100graden worden voordat hij past meer begint te slijten. Dus dan maakt het niet uit hoe snel die van 70 naar kamertemp koelt.
[...]Max temp is perfect met deze cpu cooler.
Idle met kamer temp van 30 graden is36 , en met prime 95, 8 uur draaiende op Blend niet boven de 48 graden uit hier met case-fans allemaal nog op low. :)
Max temp is helemaal niet goed als je hem naast een megahalem of venomous x houd.
Vooral niet als je dan naar de prijs kijkt. zeker 5graden koeler en 20 goedkoper. ;)

Om dus niet meer oftopic te gaan zal ik hier niet meer posten ,want ik heb zelf geen h50 dus kan ik er geen ervaringen mee delen. alleen dat er beteren zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
jbkappirossi schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 02:25:
[...]
En dan nog dit zijn gewoon verkoop praatjes, want een proseccor mag 100graden worden voordat hij past meer begint te slijten. Dus dan maakt het niet uit hoe snel die van 70 naar kamertemp koelt.
als dat zo zwartwit is, waarom koop je dan een andere koeler ipv de stock koeler?
als die onder de 100 graden blijft, maakt het toch geen fuck uit?
nogal HEEL ERG kort door de bocht he...
[...]

Max temp is helemaal niet goed als je hem naast een megahalem of venomous x houd.
Vooral niet als je dan naar de prijs kijkt. zeker 5graden koeler en 20 goedkoper. ;)

Om dus niet meer oftopic te gaan zal ik hier niet meer posten ,want ik heb zelf geen h50 dus kan ik er geen ervaringen mee delen. alleen dat er beteren zijn. ;)
klinkt goed, het is duidelijk dat je geen interesse in deze koeler hebt, ga dan hier ook niet posten dat het ding nutteloos is.... nergens voor nodig IMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Max temp is perfect met deze cpu cooler.
Dat vindt ik wel bizzar , bij mij blijft die op warme dagen ook op een lage temperatuur :)
Zullen vast ingewikkelde berekeningen voor zijn , maar ik denk dat het te maken heeft met de manier van warmte opnemen onder verschillende temperaturen . Om even een voorbeeld te geven , de intel reference koeler heeft een luchtinvoer nodig die maximaal 40 graden is om efficent te koelen . Maar wat gebeurt er bij elke graad die de luchtinvoer opwarmt , komt er dan een graad bij de temperatuur van de cpu , of gaat dat expentioneel . Daarintegen staat de verhouding water tot lucht weer heel anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
@ jbkappirossi

Er zijn ook genoeg mensen die geen plaats hebben voor een megahalem, venomous of een V10.
Ook het gewicht van bijna een kilo zal meewegen in de beslissing.

Het enige wat ik me als nadeel kan voorstellen, is dat de levensduur van een luchtkoeler langer is, dan die van de H50. Als de pomp 'versleten" is, zal je een compleet nieuwe H50 moeten bestellen.

Als de fan van je luchtkoeler kaduuk is, bestel je voor een tientje of zo een andere.

Nogmaals, de H50: een prima koeler, voor een niet te dure prijs. punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
@jbkappirossi: vreemde manier van discussie voeren. 't Een is niet slechter dan het ander, 't is maar net wat de tweaker wil hè. Maar goed, als ik de info in jouw profiel raadpleeg, verbaas ik me niet over je reactie.

OT: ook ik heb naar een dergelijke luchtkoeling gekeken, maar gezien het gewicht en de grootte heb ik toch gekozen voor een h50. De temperaturen liggen hier tijdens load rond de 30 gr. C lager dan met stock cooler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
roland kroes schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 18:51:
@ jbkappirossi

Er zijn ook genoeg mensen die geen plaats hebben voor een megahalem, venomous of een V10.
Ook het gewicht van bijna een kilo zal meewegen in de beslissing.

Het enige wat ik me als nadeel kan voorstellen, is dat de levensduur van een luchtkoeler langer is, dan die van de H50. Als de pomp 'versleten" is, zal je een compleet nieuwe H50 moeten bestellen.

Als de fan van je luchtkoeler kaduuk is, bestel je voor een tientje of zo een andere.

Nogmaals, de H50: een prima koeler, voor een niet te dure prijs. punt.
True that, de H50 was toen ie net uit was juist het interessantste, hij is inmiddels al flink in prijs gestegen. Ik had hem nieuw voor 55 euro geloof ik... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Even een update. Bij het zoeken naar een upgrade, kwam ik toevallig de reden tegen, voor het eventueel niet nemen van een grote koeler. Dit is geen sneer naar jou, jbkappirossi, maar gewoon een feit:

Afbeeldingslocatie: http://i22.photobucket.com/albums/b325/badpilot/grotekoeler.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
zoals ik al zei. ik kan hier verder niet over mee praten .omdat ik zelf geen H50 heb.
Maar jullie zijn allemaal wel erg happerig op wat ik zeg, dat zegt toch wel iets over dat ik gelijk heb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Nou ja,

Je komt met een aantal op- en aanmerkingen , waarover andere forumleden discussieren. Jouw reaktie hierop is, dat je je op je tenen getrapt voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
nee hoor, ik kijk wel uit dat ik geen H50 koop. want ik geef geen een van jullie gelijk.

Kijk ik kan heel makkelijk op ieder van jullie een goed concreet antwoordt geven.
Omdat ik voormezelf heel goed weet wat waar is en wat niet.
Maar ik feit dat ik niet meer op julli reageer is omdat ik dat ook eerder aangaf, ga ik te ver oftopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

jbkappirossi schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 02:25:
Niet echt handig om koelers te posten welke niet op een AM2/2+/3 socket gaan zonder een extra bracket van 10 euro.

Ikzelf heb geen H50, maar als ik de prestaties zie bij een vriend van mij is het een zeer goede koeler. Alleen wel een irritant zoemend geluid vanaf de pomp. (wat mij altijd erg snel opvalt -hoge geluiden-) Dus ik weet nog niet of ik deze haal boven een Mugen II met 2 lekker stille fans.

[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 22-07-2010 05:32 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Dit topic gaat idd over " ervaringen met Corsair H50".

Tja, als je er dan geen hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R NL schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 03:24:
[...]

Niet echt handig om koelers te posten welke niet op een AM2/2+/3 socket gaan zonder een extra bracket van 10 euro.

Ikzelf heb geen H50, maar als ik de prestaties zie bij een vriend van mij is het een zeer goede koeler. Alleen wel een irritant zoemend geluid vanaf de pomp. (wat mij altijd erg snel opvalt -hoge geluiden-) Dus ik weet nog niet of ik deze haal boven een Mugen II met 2 lekker stille fans.
ik hoor dat zoemend geluid alleen maar toen ik las van het zoemend geluid:P, zolang ik niet lees dat hij zoemt let ik er gwn niet op:D
heb zelf een h50 die doet zen werk goed met een phenom II X6 1090T op 4ghz , is wel nipt ,maar tis zomer ook hé:D

ga toch zowieso op watercooling over, maar als instap op wc is dit kleine krachtige dingetje zeker niet om zomaar vergeten te worden!

Mvg
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste