ervaringen met corsair h50

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:30
Hebben jullie ook dat je de h50 tegen de klok in en met de klok mee kan draaien? (klein stukje :P )

Ik heb hem zo vast mogelijk gedraaid maar raak die beweging niet kwijt..

[ Voor 5% gewijzigd door Remco Tr op 12-03-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 17:45
Tja, vast is vast natuurlijk. Als mijn cpu warm is, kan ik me voorstellen, dat ik de koeler kan bewegen. maar ja, dat ga ik niet proberen.
Voor mij, zit 'ie vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 10:03
Ja, maar wat versta jij onder zo vast mogelijk gedraaid? Bedenk wel dat het schroefjes met een fijn draad is, dus dat gaat makkelijk stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Gewoon goed vast strakker krijg ik hem niet.

En de pomp draait zeg maar in die ring in het stukje waar die achter hangt zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
De pomp kun je niet vaster zetten, vanwege de afstandsbusjes... Daarom is vast vast. Ik kan de boel nog wel een halve slag aandraaien, maar dan gaan er schroefjes stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Tja, ik had dat ook zo'n beetje. Hij zat wel vast, maar niet VAST. Ik heb er dunne ringen tussengezet, om deze afstand te overbruggen. Maar het blijft link. Draai je ze TE vast, heb je een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 14:28
Ik heb net een Orange Nexus koeler aan mijn radiator gezet die pushed, ik heb nu een push pull configuratie maar toen ik mijn PC startte hoorde ik het water helemaal klotsen, iets wat ik nooit eerder had gehoord.
Ook toen ik mijn fans speed aanpaste hoorde ik dit.

Ik kon geen lekkages vinden, is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05 10:10

kauko12

No risk, No fun

Afgelopen week heb ik deze koeler binnen gekregen, de meest briljante koeling die ik ooit gehad heb _/-\o_
Ik draai momenteel push-pull met een tacens ventus ice (aanradertje) op mijn athlon II x4 620 (oc naar 3,1ghz)
Idle zo'n 21 graden en stressed 35 graden, ik vind dit zelf een hele mooie temperatuur :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

Ik heb sinds enkele maanden ook de Corsair H50 in gebruik, met volle tevredenheid.

Voor mij heeft het het gebruik van een silverstone Sg03 mogelijk gemaakt, met een high-end config.

Ik draai hierin een Core i7-920 overclocked naar 4.2Ghz, met daarbij en GTX260-216, SSD + HDD, etc. Erg erg erg rap systeempje. Perfect stabiel en nog vrij stil ook!

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_QV2VDG5jw64/SrvlqDTM60I/AAAAAAAAANY/SrAZ4HVwBqA/s800/IMG_4080.JPG

Als je op de afbeelding drukt kom je op mijn album terrecht. Zoals je kunt zien, niet veel ruimte. Daar kun je meer foto's vinden over deze build.

Ik pull de air van binnen en pers het weer naar buiten. Ik snap dat dit iets hogere temperaturen geeft dan als je het de kast in blaast, maar de temps zijn naar mijn mening prima voor zo'n high-end setup, dus zie geen reden om hete lucht mijn kast in te blazen. Verder heb ik 2x120mm welke verse lucht aanleveren. Idle zit ik rond de 40 graden en load max rond de 80 graden op de cores. Officieel mogen ze tegen de 100 graden worden, maar dat vind ik wat eng. ;)

Alle fans in de kast zijn automatisch temperatuur gestuurd.

Ik ben er ZEER ZEER content over. Het systeem is klein genoeg, zodat het samen met mijn TFT en andere zaken in mijn flightcase kan, en ik zo naar lanparties ga. :)

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
100 graden op de cores? in het 1156 overlock topic lees ik 77 graden.

De Tcase Max voor zowel de i5 750 als de i7 860 en 870 is 72.7 graden. Dus de maximumtemperatuur van Tjunction is 72.7 + 5 = 77.7 graden.

Mijn 860 tcase word 45 en tjunction max 70 draai 3.8Ghz (met H50 :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Remco Tr schreef op zondag 14 maart 2010 @ 11:46:
100 graden op de cores? in het 1156 overlock topic lees ik 77 graden.

De Tcase Max voor zowel de i5 750 als de i7 860 en 870 is 72.7 graden. Dus de maximumtemperatuur van Tjunction is 72.7 + 5 = 77.7 graden.

Mijn 860 tcase word 45 en tjunction max 70 draai 3.8Ghz (met H50 :+ )
kan dit door de cpu/socket komen? je vergelijkt namelijk jou en mijn i7-860 (1156)met een i7-920(1366).

ik vind de h50 een super uitvinding. na 5 maanden nog geen klachten en een tempratuur van 40*45 graden in load

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 15:01 . Reden: verkeerde naam gebruikt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Dat zal dan wel het verschil zijn. Ging dr wel van uit dat er een verschil was maar zo groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

Remco Tr schreef op zondag 14 maart 2010 @ 14:57:
Dat zal dan wel het verschil zijn. Ging dr wel van uit dat er een verschil was maar zo groot?
Klopt, verwacht dat het verschil in de verschillende chipsets en daardoor de cpu zit. In mijn geval zijn bepaalde zaken nog niet geintergreerd welke bij de 1156 al wel geintergreerd zijn, Ik geloof zaken zoals de geheugen controller en eventueel de grafische chip. Maar weet het niet precies uit mijn hoofd.

Hierdoor heb je ook geen southbridge meer nodig, welke bij mijn 1366 nog wel nodig zijn. En mag uiteindelijk de chip minder warm worden omdat bepaalde onderdelen daar niet meer tegen kunnen.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Ik ben al tijdje aan het klooien met een goede setup voor de h50 qua koelers.

Heb deze kast http://www.fractal-design...roduct&category=2&prod=33

En deze Fans:

1x std corsair H50 fan CFM 59.5 AP 3.57 RPM 1700
2x Noctua P12 120mm CFM 54 AP 1.68 RPM 1300
1x Antec tricool 120mm CFM 79 AP 2.2 RPM 2000
2x Fractal 120mm CFM 38 AP? RPM 1000

Op de H50 zit nu push noctua pull corsair
Front:Antec op medium & Fractal
Bottom:Fractal
Top:Noctua

Is dit de beste setup of heeft iemand nog tips?

Hardware:
I7 860 @ 3.8Ghz
MSI P55 GD60
ATI 5850
1xHDD
1xSSD

Tempratuur bij 5 runs Intel burn test.
Max 68,66,63,64.

Kamer tempratuur 21C Savonds ligt het wat hoger.

Ps had eerst de 2 noctuas al push and pull toen waten de temps 72 dus dit lijkt wel iets beter.
De Corsair zit op de cpu fan en draait standaard 75% met een cpu temp target van 40C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Jouw push/pull configuratie, blaast die ' warme' lucht van binnen naar buiten, of zuigt ' ie koele lucht van buiten naar binnen?

Misschien kan je de corsair op de H50 wisselen voor een noctua fan. De noctua zal waarschijnlijk een betere flow hebben, met een lagere snelheid. De corsair kan je dan misschien acherop moteren, en ook wat trager laten lopen. Scheelt misschien weer wat geluid.

In ieder geval, zullen 2 noctuas beter presteren, als 1 noctua en 1 corsair, als het om de koeling op de h50 gaat.

[ Voor 59% gewijzigd door roland kroes op 14-03-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
roland kroes schreef op zondag 14 maart 2010 @ 20:36:
Jouw push/pull configuratie, blaast die ' warme' lucht van binnen naar buiten, of zuigt ' ie koele lucht van buiten naar binnen?

Misschien kan je de corsair op de H50 wisselen voor een noctua fan. De noctua zal waarschijnlijk een betere flow hebben, met een lagere snelheid. De corsair kan je dan misschien acherop moteren, en ook wat trager laten lopen. Scheelt misschien weer wat geluid.

In ieder geval, zullen 2 noctuas beter presteren, als 1 noctua en 1 corsair, als het om de koeling op de h50 gaat.
Mijn h50 blaast de lucht naar buiten.
De specs van de corsair lijken beter daarom heb ik 1 noctua ingewisseld voor de ouwe corsair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
Ik weet niet welke Noctua fan je hebt, maar de corsair koeler maakt meer lawaai dan 2 noctua nf-p12.

De specs zijn van deze Noctua fans zijn overigens beter dan die van de Corsair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Picaroon schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:35:
Ik weet niet welke Noctua fan je hebt, maar de corsair koeler maakt meer lawaai dan 2 noctua nf-p12.

De specs zijn van deze Noctua fans zijn overigens beter dan die van de Corsair.
Zie hier de verschillen

1x std corsair H50 fan CFM 59.5 AP 3.57 RPM 1700
2x Noctua P12 120mm CFM 54 AP 1.68 RPM 1300

Meer druk en meer CFM..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
Klopt...

Check dit maar even (onderaan de pagina): http://www.legitreviews.com/article/1025/6/

Had eerst een Corsair en een Antec fan, nu 2 noctua nf-p12. Grootste verschil is het lawaai dat nu weg is en een iets lagere temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTD
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 00:38

TTD

Is dit realiseerbaar?

Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/5822/airflow.jpg

Na een tijdje rond te hebben gekeken ben ik nog steeds niet helemaal uit over de fans voor me H50. Het moeten wel stille fans zijn die aardig kunnen koelen.
Dacht zelf aan de Enermax Everest of de Noiseblocker MF12-S1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
Tuurlijk, geen probleem. Maar ik vertel je alvast dat een pull-push h50 in exhaust mode (precies andersom als in jouw tekening) maar een paar graden warmer wordt.

Ik heb hier bewust voor gekozen aangezien ik voor elke intake een filter heb geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTD

TTD

Picaroon schreef op zondag 28 maart 2010 @ 18:01:
Tuurlijk, geen probleem. Maar ik vertel je alvast dat een pull-push h50 in exhaust mode (precies andersom als in jouw tekening) maar een paar graden warmer wordt.

Ik heb hier bewust voor gekozen aangezien ik voor elke intake een filter heb geplaatst.
hmm...is die pull-push opstelling dan ook koeler dan 1 fan die koude lucht aanzuigt? Dan kan ik die 2 bovenste casfans weghalen en dus ook minder geluid :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
Geen idee, heb alleen een push-pull config uitgeprobeerd zowel in exhaust als intake mode... Daarbij heb ik intake fans aan de voorkant en zijkant en een grote exhaust op de bovenkant (antec 300)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
pull-push scheelt mischien net een paar graden joh, dus hou het gewoon lekker bij 1 fan

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Tja, het is natuurlijk net waar je tevreden mee bent. Je kunt beter iets meer centjes uitgeven aan 2 stille fans, dan aan 1 rumoerige fan. Als je een keuze maakt, dan ook op de rpm's letten, waar de fan zijn werk op doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTD

TTD

Zou een 3pin fan voor de radiator ook werken als ik hem in de moederbord steek? Of moet ik dan perse een 4pin hebben?

Ben eruit denk ik 2xEnermax Everest (500rpm-1000rpm p/s) ipv corsair stock(1600rpm) Of kan ik beter iets anders nemen?

[ Voor 35% gewijzigd door TTD op 29-03-2010 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
[quote] Ben eruit denk ik / Of kan ik beter iets anders nemen? [quote]

lol, je bent er dus nog niet uit ;)

Gewoon een aantal fan's naast elkaar zetten, kiezen voor de beste, et voila :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
ik heb laatste tijd wat last van nogal herrie makende stock koeler om mijn phenom 9950.
bij enkele spellen als ik in-game ben maakt die echt een takke herrie.
zou de h50 een goede aanschaf zijn ik verplaats mijn systeem wel eens voor een lan party. hoef ik me dan geen zorgen te maken dat er iets gaat lekken.

is er ook nog iets waar ik op moet letten bij het aanschaffen, ik las wat over brackets die er niet bij zaten (heb AM2+ socket)
ik heb een HAF-922 kast mijn pc staat namelijk op de zolder en in de zomer is 30 graden geen uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

ArgantosNL schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:55:
ik heb laatste tijd wat last van nogal herrie makende stock koeler om mijn phenom 9950.
bij enkele spellen als ik in-game ben maakt die echt een takke herrie.
zou de h50 een goede aanschaf zijn ik verplaats mijn systeem wel eens voor een lan party. hoef ik me dan geen zorgen te maken dat er iets gaat lekken.

is er ook nog iets waar ik op moet letten bij het aanschaffen, ik las wat over brackets die er niet bij zaten (heb AM2+ socket)
ik heb een HAF-922 kast mijn pc staat namelijk op de zolder en in de zomer is 30 graden geen uitzondering.
Die gaat niet zo gouw lekken nee, zelfde verhaal trouwens met "normale" waterkoeling sets :)

@ hier onder

ik heb geen H50, ik volg dit topic wel al een tijdje en er is maar 1 keer iemand geweest waar die lekte geloof ik, en dat kwam door een fabricage fout.

Verders heb ik een custom waterkoel set waar ik niet heel bang ben dat er iets gaat lekken.

[ Voor 14% gewijzigd door BGB4rn op 12-04-2010 13:44 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
weet je ook iets over dat bracket verhaal dat er standaard een voor de socket AM2+ zit, uitgaande dat je zelf een h50 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
Je vraag is of er standaard een AM2+ bracket bij geleverd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Picaroon schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:43:
Je vraag is of er standaard een AM2+ bracket bij geleverd wordt?
Dat staat gewoon op de site van corsair, en ja hij zit er bij.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Ik heb de mijne geinstalleerd op de bestaande bracket die er al opzat. Hierop zat een Zalman windturbine die de 9850 BE koel trachtte te houden.
Ik dacht, houd de originele bracket maar als reserve :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
mooi dan zal ik hem vanavond maar eens gaan bestellen.
tijd dat mijn pc wat stiller wordt.

mijn HD4870x2 is al van stock naar artic Accelero XTREME gegaan, wereld van verschil. heb hem op 50% staan hoor je hem nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Je zal er geen spijt van krijgen. Lees vooral nog eens goed rond in het H50 topic, wat wel, en wat niet te doen.
Let ook op bij het installeren, dat je de slangen niet teveel "verdraaid".

En opstarten eerst met de kast open, en dan toch maar even checken op een eventuele lekkage.

Je weet maar nooit. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
zit nu op het werk dus niet veel tijd op 10 pagina's door te lezen.
ik zal ergens dat er al een standaard laag koelpasta op ziet.
ik heb gelijk een kwaliteit pastatje er bij gedaan.

wat is de beste manier om die oude/slecht pasta echt goed te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
Erm... volgens mij is de pasta die op de H50 van veel betere kwaliteit dan op een boxed intel cooler. En zeg nou eerlijk... eigenlijk zijn de temp. verschillen nihil tussen een slechte en goede pasta. Ik heb er in ieder geval geen kunnen ontdekken bij een boxed cooler van intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
1 ik ben voor AMD (ik heb dus ook amd)
2 Ik heb al pasta besteld
3 ik heb hiermee nog geen anwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Idd.
Volgens vele meningen op diverse forums, is de pasta prima geschikt voor de H50. Bij mij zit 'ie er ook op :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
ArgantosNL schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:46:
wat is de beste manier om die oude/slecht pasta echt goed te verwijderen?
Met een zachte doek cq wc papier mbv 100% (nou ja, bijna 100%) alcohol alles eraf vegen. Dit flesje alcohol haal je bij de drogist. Wc papier, tja, op het toilet :+

Let er wel op, dat je niet alles rondom je CPU volsmeert. Niet met pasta, maar ook niet met alcohol!!!!!

Succes.

[ Voor 6% gewijzigd door roland kroes op 13-04-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
dan moet ik toch even naar de winkel voor wasbenzine of alcohol.
wc papier in de wc, wij gebruiken kranten :+

en ik weet dat je voorzichtig moet zijn met pasta.
heb wel eens een koeler gezien waar de pasta aan de zijkanten van de socket was gelopen.
1 tube teveel lijkt mij zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
Waarschijnlijk overbodige info:
Hoeveelheid pasta ter grootte van een rijstkorrel is meer dan voldoende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
jup inderdaad, ik weet dat als je teveel gebruikt de pasta als isolator gaat dienen.
leuk voor in de spou van je huis, maar niet tussen koeler en chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
het is allemaal gelukt :)

alleen een beetje gefieper met de radiator montage en het draai systeem met het er op zetten.
ik raad aan om de ring in eerste instantieniet ver vast te draaien anders gaat dat mat de klok meedraaien niet bepaald lekker.

BTW geen lekken en lekker stil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
Mja, ik was zelf een tijdje aan het prutsen welke opstelling het beste was... tip is om voor montage te kijken welke opstelling de minste weerstand in de leidingen geeft. Bij mij is dat nu radiateur met aansluitingen op top en pomp met aansluitingen aan de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
ik heb ze net andersom, zit alleen met een klein probleemje hij komt tegen mijn zij fan aan. :'(
200mm fan guards zijn niet in pricewatch te vinden. Ben een winkel tegen gekomen alleen weet ik niet of die te vertrouwen is.

http://www.performance-pc...ct_info&products_id=26731

heeft iemand hier ooit iets besteld, of weet een andere plek wel in nederland waar die te krijgen of eventueel een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 15:04
ArgantosNL schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:32:
ik heb ze net andersom, zit alleen met een klein probleemje hij komt tegen mijn zij fan aan. :'(
200mm fan guards zijn niet in pricewatch te vinden. Ben een winkel tegen gekomen alleen weet ik niet of die te vertrouwen is.

http://www.performance-pc...ct_info&products_id=26731

heeft iemand hier ooit iets besteld, of weet een andere plek wel in nederland waar die te krijgen of eventueel een andere oplossing?
Je kan gewoon proberen lijkt me? Als je met Paypal besteld kan je altijd nog een geschil aan maken, dan kan je gewoon je geld terug krijgen als je 't niet krijgt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
besteld nu nog wachten 2-4 weken 8)7, wil je het binnen 5 dagen hebben kost het 50 dollar voor een gril van 4 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
voor die 4 euro zou ik me sowieso niet al te druk maken over de betrouwbaarheid :) als het niet aankomt ben je een paar euro kwijt, en weet je dat het een prut zaak is.

verzendkosten vallen ook wel mee neem ik aan? dit past gewoon in een envelopje natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
De koelpasta die op de H50 zit is van goede kwaliteit en dus is het zoals anderen ook al schrijven niet nodig er andere pasta voor in de plaats te doen. Mocht je toch dan andere pasta erop willen dan raad ik ten strengste af of wasbenzine te gebruiken omdat hier vetstoffen in zitten, en dus alleen pure alcohol gebruiken ( althans tussen 70 en 90% ). Zeker dus geen krantenpapier zoals hierboven iemand beschrijft want op krantenpapier zit z.n. droogpoeder en dat wil je niet op je cpu hebben, dus gewoon sterk keukenpapier gebruiken en de alcohol even goed laten verdampen.

Bij het bevestigen van de H50 staat er ook duidelijk in de handleiding dat je het bracket losjes moet aanschroeven alvorens je de kop met pomp op de cpu zet, en dan zal je merken dat het heel gemakkelijk gaat met erop zetten. Plaatsing van je radiator maakt eigenlijk niet zoveel uit of je hem op zijn kop zet of niet en qua slangen kunnen die wel wat hebben omdat het van aluminium is, en er alleen aan de buitenkant een plastic omhulsel omheen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roel1966 schreef op zondag 18 april 2010 @ 16:14:
Mocht je toch dan andere pasta erop willen dan raad ik ten strengste af of wasbenzine te gebruiken omdat hier vetstoffen in zitten
Ik dacht toch juist dat wasbenzine gebruikt werd om vettigheid te verwijderen? (iets met polair/apolair) Ik gebruik het om de grote kwak koelpasta te verwijderen, en daarna nog een keer voor het residu dat achter blijft, verolgens nog even met een arcticlean setje er overheen, zie daarbij wel dat er altijd nog een beetje meekomt na de wasbenzine, als je het echt schoon wil hebben moet je dus inderdaad wel met iets anders er overheen gaan wil je het 100% schoon hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 16:28:
[...]

Ik dacht toch juist dat wasbenzine gebruikt werd om vettigheid te verwijderen? (iets met polair/apolair) Ik gebruik het om de grote kwak koelpasta te verwijderen, en daarna nog een keer voor het residu dat achter blijft, verolgens nog even met een arcticlean setje er overheen, zie daarbij wel dat er altijd nog een beetje meekomt na de wasbenzine, als je het echt schoon wil hebben moet je dus inderdaad wel met iets anders er overheen gaan wil je het 100% schoon hebben.
Datgene wat je ziet wat er nog mee komt is een soort vetstof die in de wasbenzine zit, vandaar dat er ook altijd aangeraden word om gewone alchohol te gebruiken. Alcohol is het meest zuivere en in feite heb je dan zo'n Articclean setje geeneens nodig omdat dit ook voor het grootste gedeelte uit alcohol bestaat. Wat ik zelf meestal doe is gewoon wattips pakken en die in alcohol drenken en daarmee de grote kwak weghalen, en vervolgens dan met keukenpapier en alcohol de restjes weghalen. Dan vervolgens met een droog stukje keukenpapier nog eens na vegen en de cpu eventjes laten drogen, en wat betreft wasbenzine is dit meer een oplosmiddel voor bv verfresten en dergelijke maar niet om echt te ontvetten. Beste middel bij bv verven is nog altijd zoiets als bv amoniak maar dat moet je natuurlijk echt niet op je processor gaan gebruiken. Overigens ook wel logisch dat wasbenzine nog vetstoffen bevat omdat het een geraffineerd olieproduct is.

[ Voor 3% gewijzigd door Roel1966 op 18-04-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske-bc
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-11-2024

thieske-bc

NCC 1701

Mijn run of the mill systeem heeft een kleine tune-up gekregen. Ik had een C2D 7400 en heb er nu een C2D 8400 in geplaatst. 9800 geforce is vervangen door een sapphire HD4870 die op zichzelf aardig stil is. Maar nu is mijn C2D8400 toch wel een heethoofd. Heb alles al gedaan, andere pasta, anders gemonteerd (scythe Ninja) enz.

Ik heb me maar een H50 besteld, ook met het oog op de toekomst als ik naar I7 ga opwaarderen. Pakketje is onderweg, zodra ik m binnen heb zal ik wel eens een kleine review plaatsen.

Temps van de C2D onder de ninja (pushpins blergh...) zijn nu idle 37 ~40 en stressed tegen de 80 en ik vind dat met name dat stressed gedeelte aangepakt moet worden.

Ryzen 2700X, Mugen, 32gb ddr4 3000mhz, GTX1060, 256 M.2 SSD, 256GB SSD, 1 TB SSD, 2TB F4 EcoGreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske-bc

thieske-bc

NCC 1701

Zo ik had beloofd mijn ervaring met jullie te delen!

Ik had een kleine upgrade van mijn privé-computer gedaan, games werden wat stroperig en uiteindelijk bleek dat de cpu op zijn laatste benen liep. Van C2D7400 naar C2D8400. Een scythe Ninja geplaatst en dat viel me tegen. Temperaturen idle hingen rond de 40 graden en als ik de boel ging stressen liepen de temperaturen op richting de 90 graden. Dat was met toch net teveel van het goede, ik houd van "koelte" want dat is beter voor mijn componenten!

Ik begon in de pricewatch te wroeten en kwam erachter dat highflow de H50 het snelst en naar rato goedkoopst kon leveren. Aangezien ik nog een hele smak ventilatoren nodig heb voor andere projecten heb ik maar de bestelling geplaatst.

Gisteren de H50 binnen gekregen ik heb mijn luchtgekoelde CM690 chassis (compleet kaal zonder panelen oid) maar van de muur getrokken om de boel in te bouwen.

Ik vond het inbouw-gemak redelijk, het is een relatief eenvoudige installatie waarbij ik toch de kanttekening wil plaatsen dat je de instructies (met name bij het installeren van de retention-ring en de koeler zelf) op sommige momenten toch maar beter even kan lezen. Als je de retention-ring te strak aanschroeft, krijg je de koeler er niet meer in. Verder heb ik geen problemen kunnen ontdekken. Ik heb overigens een 1200rpm scythe slipstream push naar binnen gemonteerd.

Qua geluid heb ik niets te klagen, je hoort toch nog wat interferentie die veroorzaakt wordt bij de lamellen van de radiator maar dat is pas te horen als je binnen een meter van het systeem komt. Ik heb de fan op 600 rpm minimum lopen en bij oplopende temperaturen (interval 10 graden) schakelt hij 25% bij en dat blijkt ruimschoots voldoende te zijn. Bij volledige belasting draait de fan op net geen 1100rpm bij een temperatuur van rond de 60 graden en dat vind ik bijzonder net!

Al met al een goede eerste ervaring met de Corsair H50. Deze week plaats ik nog wel een foto.

Ryzen 2700X, Mugen, 32gb ddr4 3000mhz, GTX1060, 256 M.2 SSD, 256GB SSD, 1 TB SSD, 2TB F4 EcoGreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Weer een blije H50'er :)

Heb je nu 1 fan, of push pull? Koeling van binnen naar buiten of andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske-bc

thieske-bc

NCC 1701

Ik heb push naar binnen maar ik heb een compleet open chassis dus het maakt niet uit, airflow is non-existent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier echt slechte ervaring mee:/
Bij aankoop van nieuwe processor ga ik hem opnieuw installeren, maar ik ben echt niet tevreden met de temps:/
draait nu op een phenom ii x4 965 @3.85 c3 1.45v

Idle: 35
Full load: 54

Zit niet in push pull attm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:59

D4NG3R

kiwi

:)

Zijn er nog mensen die ervaring hebben met deze H50 op een Athlon II CPU? Het ontremt een Athlon II X3, waarvan de 4e core is unlocked & het CPU opgeschroeft is naar 3.2Ghz.. veel hoger en de temps gaan mij wat te hoog. (boven de 65c)

Ik ben van plan deze koeler te kopen (ik stap over een x aantal maanden over naar een Phenom II X4 processor) ik houd van stevige overclocks om het maar te zeggen.. en ik vind het idee van waterkoeling goed aangezien de PSU nogal wat warmte afstoot & de heatsink van het CPU aan het verwarmen is... (idle temp's zijn hierdoor rond de 40c.. & fully loaded gaat het richting de 60c -is normaal weet ik.. maar de idle temps mogen omlaag van mij :P -)

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 25-04-2010 17:16 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

thieske-bc schreef op zondag 25 april 2010 @ 09:01:
Zo ik had beloofd mijn ervaring met jullie te delen!

Ik had een kleine upgrade van mijn privé-computer gedaan, games werden wat stroperig en uiteindelijk bleek dat de cpu op zijn laatste benen liep. Van C2D7400 naar C2D8400. Een scythe Ninja geplaatst en dat viel me tegen. Temperaturen idle hingen rond de 40 graden en als ik de boel ging stressen liepen de temperaturen op richting de 90 graden. Dat was met toch net teveel van het goede, ik houd van "koelte" want dat is beter voor mijn componenten!
90 graden load? Mijn E8400 @ 3.5GHz op 1.1v wordt niet eens 50 graden load (mugen) =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske-bc

thieske-bc

NCC 1701

MeltedForest schreef op zondag 25 april 2010 @ 19:14:
[...]

90 graden load? Mijn E8400 @ 3.5GHz op 1.1v wordt niet eens 50 graden load (mugen) =)
Ik heb in de tientallen E8400's ingebouwd en het variert nogal. Dit is dan net zo'n pechgeval waar het maar niet wilde lukken. Ik had de ninja erop zitten, weet zeker dat het met een TRUE of Mugen minder geweest zou zijn maar het was een goed excuus om een H50 uit te gaan proberen ;)

Hij is met prime95 op flinke load niet over de 60 meer geweest.

Overigens een overgeclockte E8400 onder een mugen die geen 50 graden wordt? Heb je proof???

[ Voor 13% gewijzigd door thieske-bc op 25-04-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 17:10:
Bij aankoop van nieuwe processor ga ik hem opnieuw installeren, maar ik ben echt niet tevreden met de temps:/

Deze temps zijn niet eens zo verkeerd voor deze CPU voor mij is de H50 onderweg draai nu nog op de stock koeler en ik haal de 60 en meer geregeld (stock speeds)

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 15:18

Daar mankeert niks aan, dat zijn gewoon prima temperaturen lijkt me.

/geen H50 gebruiker, Bigwater 760i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes

Full load en niet over 55 graden is toch zeer netjes?
Tevens is dit met een overklok, want de 965 is stock 3.4 Ghz.
En dan draai je niet eens push / pull. Dat scheelt je ook weer een paar graadjes.

Hoe is jouw overklok ingesteld? Alleen met de multiplier? Of heb je de FSB ook aangepast?
Ik vind jouw CPU voltage best wel hoog. Ik zou eens proberen, als deze overklok stabiel is, het CPU voltage omlaag te brengen in kleine stapjes?

Dat scheelt ook weer een hoop warmte die niet afgevoerd hoeft te worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
ArgantosNL schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:11:
besteld nu nog wachten 2-4 weken 8)7, wil je het binnen 5 dagen hebben kost het 50 dollar voor een gril van 4 8)7
bestelling vrijdag binnen gekomen, heb ik geen schroeven meer liggen om hem er aan te schroeven |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Even langs de lokale boutenboer, zo gefixt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Op het werk schroeven pot ;) nog makkelijker :P

voelde me vrijdag wel een beetje van.... DUH *facepalm*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

thieske-bc schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:55:
[...]
Overigens een overgeclockte E8400 onder een mugen die geen 50 graden wordt? Heb je proof???
Sorry voor mijn misleidende post, heb even een topic teruggebladerd en het moest 55c zijn 8)7
Zie: MeltedForest in "[OC] Core 2 Duo E8xxx Wolfdale 45nm OC/i..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roland kroes schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:41:
[...]

Full load en niet over 55 graden is toch zeer netjes?
Tevens is dit met een overklok, want de 965 is stock 3.4 Ghz.
En dan draai je niet eens push / pull. Dat scheelt je ook weer een paar graadjes.

Hoe is jouw overklok ingesteld? Alleen met de multiplier? Of heb je de FSB ook aangepast?
Ik vind jouw CPU voltage best wel hoog. Ik zou eens proberen, als deze overklok stabiel is, het CPU voltage omlaag te brengen in kleine stapjes?

Dat scheelt ook weer een hoop warmte die niet afgevoerd hoeft te worden ;)
ik heb een 1090T besteld, :P ik ga er nu niets meer aan veranderen, maar ik dacht echt dat dit slechte temperaturen waren, ongeveer dezelfde als mijn luidruchtige zalman cnps 9700 , h50 was iets lager maarja:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTD

TTD

Heb immidels de standaard corsair fan vervangen en vervolgens de fan de warme lucht laten uitblazen ipv koude lucht zuigen. Volgens mij heb ik iets verkeerds gedaan want bij mij wordt die echt bijna 10graden warmer |:(
Daarom heb ik besloten om nu de fans weer in zuig mode te zetten. Maar weet iemand waar ik die lange dunne schroeven kan krijgen? En bestaan er ook stoffilters waarbij je niet dat hele ding hoef af te halen om hem schoon te maken maar gewoon dat je alleen de filter hoeft uit te trekken zoals die je normaal gesproken bij de wat duurdere kasten standaard mee krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Hij word natuurlijk warmer, omdat je nu koelt met de opgewarmde lucht van uit de kast, ipv de "koude" lucht van buiten de kast.
Heb je voldoende flow in je kast? Als de lucht in je kast al warm is, zal de temperatuur van je H50 zeker stijgen.
Al met al, moet je voor jezelf uitmaken welke je wilt gebruiken.

Begrijp ik het nu goed? Heb je de corsair fan vervangen door een andere? Dan draai je dus nog steeds met 1 fan?

Edit; Ik lees net dat je schrijft: "fans" 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door roland kroes op 16-05-2010 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is mij niet helemaal duidelijk.. zal hier ongetwijfeld ergens staan (heb er wel naar gezocht ook met google maar is niet zo te vinden).

De oroginele H50 bracket past dat ook op een 1366 socket? Bij crosair is er alleen een 1156 die ook past op 775 en 1366... Echter lijkt 775 me dan compatibel met 1366 of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Met wat voor soort schroeven kan je nou het beste een 2de fan erop vastzetten?

6-32 x 1-¼ inch screws, which are the same as those supplied with the H50. You can buy these (as well as appropriate washers) from hardware stores and also model RC car/airplane stores. Alternatively, you can use cables ties.

Iemand enig idee welke webshop zulke schroeven verkoopt?

[ Voor 72% gewijzigd door thr- op 23-05-2010 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Volgens jouw post, in Doe het zelfzaken, autospeciaalzaken of modelwinkels (auto's , vliegtuigen etc).

Anders zoek eens hier:

http://www.highflow.nl/toebehoren/montage-tools/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Laatst online: 28-08 10:52

Gnermo

All about that bass!

Hornbach maar eens proberen, die hebben zoveel schroeven dat je er bang van wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
http://www.highflow.nl/ra...even-met-kop-4-stuks.html

Dat is hem dan, alleen eens zoeken of die ook in het zwart beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
..........anders zwarte marker gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Een tip voor alle Corsair H50 gebruikers waaronder mijzelf ook namelijk van tijd tot tijd is het verstandig om de 4 schroefjes waarmee het bracket van de kop vast zit even na te trekken. Zelf heb ik ontdekt dat na een tijdje de schroefjes iets losser gaan zitten en dat kan nadelig zijn voor de temps, dus van tijd tot tijd even kruislings de schroeven weer aan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 3 dagen een h50,ik vind dat dat ding een irritant geluid maakt.
http://www.youtube.com/wa...0McJ5K3sw&feature=related
Net als in dit filmpje,veel mensen hebben hier last van.
Ik vind het niet kunnen dat hij meer geluid maakt dan een stockcooler van intel.
Op de doos prijkt SILENT...not
Verder koelt het best met mn stock C2E QX9650 ,BC2 ingame core temps 42 26 25 39 na een paar uurtjes met alles maxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
@theinfamous: overdrijven is ook een kunst... elke willekeurige fan komt boven het geluid van de pomp uit. Hell, mijn WD black maakt nog meer lawaai.

Mijn H50 vind ik dus wel SILENT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is de pomp die je hoort van mijn h50 http://youtube.com/watch?v=e10McJ5K3sw dit geluid hoor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zit alles wel goed vast sowieso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Ik heb gelezen op de H50 forums, dat Corsair niet moeilijk doet over klachten, indien gegrond naruurlijk. Stuur eens even een mailtje. je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

Toch even de vraag hier met betrekking tot mijn temps van de cpu.
Dit keer niet iets met te hoge temps, maar misschien ''goede'' lage temps.

Wil toch even graag jullie mening hierover.

Ben laatst namelijk over gestapt op een Corsair H50 waterkoelings set voor me cpu.
Bijbehorende CPU is de amd Phenom 2 955 BE nu nog op stock settings/speeds.

Het geheel gemonteerd met push pull montage, als intake, dus ''koude'' luch naar binnen.
Alles verliep flot en binnen no time zat die goed en zoals het hoort op zijn plek.

Pc weer mee naar zolder en aansluiten die hap.

Nu , kleine week later valt me toch 1 (iets goeds) ding op.

Temps zijn goed laag.

Zal even een opsomming geven van de realtime temps nu.

Kast/ mobo temp sensor 1: 28
Kast / mobo temp sensor 2: 32

Idle cpu temp : min 23 max 25 (op alles cores gelijke temperaturen)
Maxed out cpu: min 42 max 46

Deze temps uitgemeten met 2 programma's, te noemen HW monitor en Speedfan en beide geven nagenoeg dezelfde temps aan. (klein verschil van max 1 a 2 graden)

Mijn vraag is nu, zijn dit/kunnen dit correcte meetingen zijn of staar ik mijn nu blind op alleen die 2 programmatje's en bijbehorende temps.
Was wel mijn uiteindelijke doel om een goede koele pc te krijgen om is mee te gaan OC'en .

Kan ik nu concluderen dat ik goed uitgangstemeraturen heb om te beginnen met OC'en of zijn er zoals jullie weten nog betrouwbare proggies voor het uitlezen van temps.

Graag jullie mening hierover.

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
zo ontzettend laag zijn die temperaturen nou ook weer niet (hoewel, idle is idd best laag). en al helemaal niet op stockspeeds. Mijn Q9550@3,9 Ghz wordt tijdens intel burn test ook niet warmer dan 55graden. En dat is met een overclock van 1,1Ghz en een asus silent knight AL.(92mm fan)

*.sjoerd vraagt zich nog steeds af hoe ze het hebben bedacht om 'm silent te noemen 8)7 *

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Ik vind 25 graden op de cores wel een beetje laag. Ligt natuurlijk wel een beetje aan de omgevingstemperatuur.
Ik gebruik coretemp trouwens.

[ Voor 12% gewijzigd door roland kroes op 31-05-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

roland kroes schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:07:
Ik vind 25 graden op de cores wel een beetje laag. Ligt natuurlijk wel een beetje aan de omgevingstemperatuur.
Ik gebruik coretemp trouwens.
Omgevings temeratuur ligt zo rond de 24/25 gragen (op zolder altijd lekker warm)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:14
Sinds zaterdag in me kast, zeer tevreden!

AMD x6 1090T Overclocked op 3.8ghz:
Idle 19-23 graden
Load 43 graden

Toch best netjes tbh.

Vandaag verwacht ik mijn slipstreams voor push pull ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Kwijl. I want one of thoose :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Richard_AFC schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:10:
Sinds zaterdag in me kast, zeer tevreden!

AMD x6 1090T Overclocked op 3.8ghz:
Idle 19-23 graden
Load 43 graden

Toch best netjes tbh.

Vandaag verwacht ik mijn slipstreams voor push pull ^^
Lijken mij idd ook zeer nette temps.. :o :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 22:09:
Ik heb sinds 3 dagen een h50,ik vind dat dat ding een irritant geluid maakt.
http://www.youtube.com/wa...0McJ5K3sw&feature=related
Net als in dit filmpje,veel mensen hebben hier last van.
Ik vind het niet kunnen dat hij meer geluid maakt dan een stockcooler van intel.
Op de doos prijkt SILENT...not
Verder koelt het best met mn stock C2E QX9650 ,BC2 ingame core temps 42 26 25 39 na een paar uurtjes met alles maxed.
Geluid komt boven die van je ventilatoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
Screenshot na 50 mins load test;

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/1zgdedv.jpg

Als de pic te groot is, meld me even hoe ik die snel kan resizen!

Netjes, max 37 graden no? @ 3.7ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

* Jejking kijkt naar de screenshot.
* Jejking kijkt naar de temps.
* Jejking kijkt naar z'n X2 555 BE.
* Jejking kijkt ook eens naar zijn eigen temps.
* Jejking schudt moedeloos z'n hoofd :N

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
Haha, Maja wat wil je met een HAF 922, cable management van 3 uur lang prutsen en een H50. En nu pas zit de Push pull met 2x slip stream 2000rpm erin, dus nu zou die nog lager moet uitvallen!

EDIT: Idle loopt ie 13-14 graden, op 3.8 ghz..
Ter bewijs:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/x4rqcy.jpg
Hoe kan het dat andere zoveel hoger hebben en ik deze temperaturen?? iemand een idee?

[ Voor 34% gewijzigd door Richard_AFC op 01-06-2010 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Richard_AFC schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 20:47:
Haha, Maja wat wil je met een HAF 922, cable management van 3 uur lang prutsen en een H50. En nu pas zit de Push pull met 2x slip stream 2000rpm erin, dus nu zou die nog lager moet uitvallen!

EDIT: Idle loopt ie 13-14 graden, op 3.8 ghz..
Ter bewijs:
[afbeelding]
Hoe kan het dat andere zoveel hoger hebben en ik deze temperaturen?? iemand een idee?
ik dnek dat jou sensor raar is

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
Remmes_NT schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:15:
[...]

ik dnek dat jou sensor raar is
Denk ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Of hij zit in een vrieskist. Zonder dollen: als je temps lager zijn dan de kamertemperatuur dan denk ik dat je er van uit mag gaan dat 't je sensor niet perfect is in idle ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
Jejking schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:18:
Of hij zit in een vrieskist. Zonder dollen: als je temps lager zijn dan de kamertemperatuur dan denk ik dat je er van uit mag gaan dat 't je sensor niet perfect is in idle ;)
Misschien dan niet perfect, maar het is behoorlijk koud in die kast.. kzal es een thermometer o.i.d erin pleuren, want het voelt wel echt rond de 18 graden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
Kan wel zo zijn, maar het is per definitie onmogelijk dat de cpu of mb temperatuur lager is dan de omgevingstemperatuur tenzij je een koelelement oid gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die sensor is gewoon brak, en gevoelstemperatuut ligt altijd lager dan de echte temperatuur, dat komt omdat de lucht in beweging is.
Ik denk dat je al gauw 20 graden er bij mag tellen ;), maar als jij die waardes gelooft maakt het mij ook niet uit, is natuurlijk wel vervelend als je je cpu ligt te roosteren onder load en hij over een paar maanden de geest geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:40:
Die sensor is gewoon brak, en gevoelstemperatuut ligt altijd lager dan de echte temperatuur, dat komt omdat de lucht in beweging is.
Ik denk dat je al gauw 20 graden er bij mag tellen ;), maar als jij die waardes gelooft maakt het mij ook niet uit, is natuurlijk wel vervelend als je je cpu ligt te roosteren onder load en hij over een paar maanden de geest geeft...
ja maar hij was maar 19c onder load .... :P

ja, daag.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste