ervaringen met corsair h50

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
best tweakers,

ik ben van plan een h50 voor mijn i7-860 tekopen.
wat zijn jullie ervaringen en tempraturen met deze koeler, eventueel met deze cpu.
en hoe veel geluid geeft de koeler gemonteerd.

op het internet heb ik al een hoop gevonden, maar wil graag de mening van de gebruikers weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Ik heb deze koeling ook mijn I7 920 wordt 33 graden in idle.. Maar ik heb de stock fan vervangen voor een xigmatek. Verder hoor ik hem niet..

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 19:15

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Heb de H50 van de week binnen gekregen om op een core i5 750 te zetten.
Jammer genoeg moet ik de LGA1156 bracket na bestellen, die bleek (ondanks de info op corsair's website) toch niet in de doos te zitten :( .
Dus tot dat de bracket binnen is moet ik je data schuldig blijven.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streets66
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-11-2024
Heb sinds een tweetal weken de H50 op mijn i860 zitten. Heb lang moeten wachten op de 1156 bracket van Corsair. Daardoor wel mijn i860 enkele weken met de stock koeler kunnen testen en moeten gebruiken.
Heb de i860 matig overclocked, draait nu standaard op 3300 ( 22 x 150). Hierdoor draait mijn 1866 geheugen van OCZ uiteindelijk ook op 1800.
Idle temps met de stockkoeler waren toen : 42 - 43 graden.
Stress temps met Prime95 en OCCT resulteerde na ongeveer 15 minuten in een 70 graden. (alarm hierop ingesteld).
Met de H50 :
Idle temps 29 - 31 graden afhankelijk van de omgevingstemperatuur.
Stress temps met OCCT meerdere uren laten lopen : 50 tot 55 graden.

Moet er wel bij vertellen dat ik een zogenaamde push-pull constructie heb gemaakt met de bijgeleverde ventilator aan de buitenkant en een Coolermaster aan de binnenkant. Heb hiervoor de achterwand wel moeten uitflexen zodat er een mooie opening ontstond. (Zie ook mijn foto's in mijn profiel.)
De airflow heb ik (volgens advies van Corsair) van buiten naar binnen. Dus verse koelere lucht van buiten de kast wordt in de kast geblazen waarna deze door een 25 cm ventilator in de Enermax Phoenix weer naar buiten wordt geblazen en ook door de ventilator van de voeding.

Ben dus zeer tevreden met de resultaten. Misschien zijn de high end koelers als de Mugen 2 enzo nog iets beter, maar die passen niet in mijn kast en nu draait het over het algemeen ook een stuk rustiger.
Buiten dit allemaal ziet het er ook nog eens aardig uit.

Succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-08 13:11
Pantagruel schreef op zondag 22 november 2009 @ 09:40:
Heb de H50 van de week binnen gekregen om op een core i5 750 te zetten.
Jammer genoeg moet ik de LGA1156 bracket na bestellen, die bleek (ondanks de info op corsair's website) toch niet in de doos te zitten :( .
Dus tot dat de bracket binnen is moet ik je data schuldig blijven.
Bij bestelnummer de Corsair H50-1 bestellen ipv H50,
de H50-1 set heeft 1156 bracket ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om er een push-pull van temaken met 2000 rpm fans,
of zou dit overkill zijn, en werkt het net zo goed met 1200 of 1600rpm fans.

Ik ben eigelijk wel fan van sharkoon fans, weten jullie welke fans nog stiller zijn op 1600-2000 rpm.

Hebben jullie de koelpasta laten zitten of hebben jullie deze vervangen voor een ander, zoja door welke koelpasta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
koelapsta zou ik er afhalen, het hoeft niet perse 100% schoon te zijn,d an gewoon standaard spul wat je mee geleverd krijgt gebruiken, is goed genoeg

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ging me inderdaad om de past die op de h50 zit. op een site kwam ik tegen dan de koelpasta die op de h50 geleverd wordt, gemiddeld warmte geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 08:03:
ging me inderdaad om de past die op de h50 zit. op een site kwam ik tegen dan de koelpasta die op de h50 geleverd wordt, gemiddeld warmte geleid.
Mee geleverde koelprut is meestal niet zo goed, zelfs bij een monster van een koeler als een mugen 2 zit waardeloze pasta, je kan het beste een tubetje MX-3 of iets dergelijks bestellen/kopen.

Het is dus echt geen uitzondering dat de bagger slecht is >:)

ik had het zelf nooit verwacht trouwens dat ik verschil zou zien in temperaturen met standaard prut en MX-2, er was dus wel degelijk een verschil van zelfs een paar graden

[ Voor 15% gewijzigd door BGB4rn op 23-11-2009 08:09 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel

Pantagruel

V-Power schreef op zondag 22 november 2009 @ 21:23:
[...]

Heb niet direct bij Corsair besteld, maar hier in Nederland, website vd shop was niet even duidelijk omtrent aanwezigheid vd bracket.

Ik heb btw in de tussentijd de H50 op de cpu uit mijn sig gezet (ongeduldig ik weet t). Met een Scythe Freezer Pro 7 deed de cpu idle/load 40~45/65~70, met de H50 erop doet de cpu idle/load 30~35/55~60. Ik heb nog geen lange occt runs gedaan.

[ Voor 26% gewijzigd door Pantagruel op 23-11-2009 09:29 ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:47
streets66 schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:25:
Heb sinds een tweetal weken de H50 op mijn i860 zitten. Heb lang moeten wachten op de 1156 bracket van Corsair. Daardoor wel mijn i860 enkele weken met de stock koeler kunnen testen en moeten gebruiken.
Heb de i860 matig overclocked, draait nu standaard op 3300 ( 22 x 150). Hierdoor draait mijn 1866 geheugen van OCZ uiteindelijk ook op 1800.
Stress temps met Prime95 en OCCT resulteerde na ongeveer 15 minuten in een 70 graden. (alarm hierop ingesteld).
Met de H50 :

Moet er wel bij vertellen dat ik een zogenaamde push-pull constructie heb gemaakt met de bijgeleverde ventilator aan de buitenkant en een Coolermaster aan de binnenkant. Heb hiervoor de achterwand wel moeten uitflexen zodat er een mooie opening ontstond. (Zie ook mijn foto's in mijn profiel.)
De airflow heb ik (volgens advies van Corsair) van buiten naar binnen. Dus verse koelere lucht van buiten de kast wordt in de kast geblazen waarna deze door een 25 cm ventilator in de Enermax Phoenix weer naar buiten wordt geblazen en ook door de ventilator van de voeding.

Ben dus zeer tevreden met de resultaten. Misschien zijn de high end koelers als de Mugen 2 enzo nog iets beter, maar die passen niet in mijn kast en nu draait het over het algemeen ook een stuk rustiger.

Succes met je keuze.
Belangrijk is ook het voltage wat je gebruikt heb. Daar ben ik wel benieuwd naar, want ik zou graag weten of de H50 beter presteert dan bijvoorbeeld een Thermalright Ultra 120 Extreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streets66
(omgwtfbbq) : CPU Vcore is nu ingesteld op 1.2875 ( standaard = 1.2750) alhoewel Easytune van Gigabyte aangeeft dat ie nu draait op 1.2640.
De QPI/VTT Voltage is nu ingesteld op 1.150 (standaard = 1.100)
De DRAM voltage staat nu op 1.640 (standaard = 1.500) Dit is namelijk de voltage waarop het geheugen zou moeten draaien.
Verder heb ik de multiplier ongemoeid gelaten op 21 maar zet het moederbord dit toch automatisch op 22, waardoor ik uitkom op 3300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 07:29:
Ik ben van plan om er een push-pull van temaken met 2000 rpm fans,
of zou dit overkill zijn, en werkt het net zo goed met 1200 of 1600rpm fans.
Ik denk dat je met 2x 2000RPM wel behoorlijk wat capactiteit haald,
hoe dat in verhouding staat tot 1200 of 1600 fans weet ik niet.

2x 2000RPM is leuk, maar de rest van je kast moet natuurlijk ook over een beetje airflow beschikken wil je genoeg koele lucht aan de radiator voeden.

Ik zou zeggen probeer het en laat het ons weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Laatst online: 31-12-2024
Zeer interessant dit topic, ben ook geinteresseerd in de H50 voor i5 750, Salland zegt de nieuwe revisie te leveren met socket 1156 bracket.

hoe lang is er gewacht als je hem nabesteld bij corsair? kost deze geld? op de site staat er namelijk geen prijs bij:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
_Rene_ schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:31:
hoe lang is er gewacht als je hem nabesteld bij corsair? kost deze geld? op de site staat er namelijk geen prijs bij:P
Kost 5,00 dollar bij corsair, staat bij verzendkosten uiteindelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
streets66 schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:25:
Met de H50 :

Succes met je keuze.
Hoe het jij de push-pull gemaakt, de 2 radiator fans op de 4 pin pwm aansluiting en de pomp op een 3pins aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Laatst online: 31-12-2024
V-Power schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:40:
[...]

Kost 5,00 dollar bij corsair, staat bij verzendkosten uiteindelijk :)
bedankt!

Zie nu ook bij de verschillende winkels dat het typenummer inderdaad anders is, het '1' tje erachter ;) dus nabestellen zal dan niet meer nodig zijn, mits je deze versie bestelt!

na het lezen van de reviews, voornamelijk lovende woorden, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streets66
(Emielvanputten) : De fans zijn aangesloten zoals Corsair in de gebruiksaanwijzing voorschrijft.
De pomp ( 3 pins) is aangesloten op de power fan aansluiting en draait constant op 1450 rpm.

TIP :
Wel voor de zekerheid in het BIOS de fancontrollers van al deze aansluitingen op ENABLE zetten, voor het geval onverhoopt iets uitvalt.

De push fan van Corsair ( 4 pins) is aangesloten op de CPU fan aansluiting en de pull fan van Coolermaster ( 3 pins) op system1 fan aansluiting. De Coolermaster draait op een constante snelheid van rond de 1300 rpm en de Corsairfan varieert tussen de 1100 en 1700 rpm afhankelijk van temp regeling van de CPU op de 4 pins aansluiting.

Dus in extreme gevallen draait de push fan (Corsair) harder als de Coolermaster pull fan ( 1700 tegenover 1300 rpm) Maar ik denk dat dit niet veel uitmaakt in het totale plaatje van temperaturen.

Op het forum van Corsair kan je ook eens kijken. Daar zijn ook al een aantal vragen en gebruikerservaringen over de H50 de revue gepasseerd. Men spreekt daar ook wel eens over een constructie waarbij de fans de lucht van binnen naar buiten trekken / duwen via de radiator. Maar ik ben bang dat de temperaturen in de kast normaliter hoger liggen dan buiten de kast, waardoor logischerwijs de temperatuur van de CPU ook hoger is. Maar dat is, denk ik, ook afhankelijk van het type kast en andere airflow maatregelen in je kast.
Kwestie van uitproberen.

Betreft het bestellen van het 1156 bracket, daar heb ik inderdaad 5 dollar voor moeten betalen en dit betreffen de verzendkosten.

Het kan zijn dat bij de shops nog "oude" versies liggen van de H50 en dat ze die eerst verkopen. Maar de nieuwe versies hebben inderdaad een "1" tje achter de type aanduiding H50. Dus even goed opletten bij het bestellen.

Wat betreft de montage van de radiator in mijn geval; deze heb ik noodgedwongen buiten de kast moeten monteren omdat de rand van 25 cm fan in de zijwand van mijn Enermax Phoenix aan de binnenzijde teveel uitsteekt waardoor dit niet paste. Daarom heb ik de radiator en de Corsair fan aan de buitenzijde gemonteerd en de Coolermaster weer op zijn oude plek binnen in de kast. Ik heb wel de achterwand netjes uitgeflext (dremel) daar waar de radiator zit zodat er geen belemmering meer is in de luchtstroom. Dit was namelijk zo'n gaatjeswand.
Is wel oppassen met de vingers als je toevallig aan de achterzijde iets aan het klooien bent met de kabels. Dan kom je namelijk een draaiende fan tegen. Maar dat vergeet je maar een keer. Daarna niet meer. Is tenminste mijn ervaring..........

Mochten er nog andere vragen zijn, dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel

Pantagruel

streets66 schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:40:
snipzz

Is wel oppassen met de vingers als je toevallig aan de achterzijde iets aan het klooien bent met de kabels. Dan kom je namelijk een draaiende fan tegen. Maar dat vergeet je maar een keer. Daarna niet meer. Is tenminste mijn ervaring..........

Mochten er nog andere vragen zijn, dan hoor ik het wel.
Fanguard?, anyone ;)

Als ik tzt core i5 set compleet heb dan ook maar eens met de dremel aan de slag en de gaten kaas aan de achterzijde van de Antec P183 veranderen in een gapend gat. Mijn bedoeling is om dan de aanwezige Antec fan (120mm x 25mm TriCool™ fan ) als push te gebruiken (geen idee wat rpm's zijn bij de verschillende 3 standen) en de Corsair fan als pull. Mocht dit niet goed werken (als vibraties, rare geluiden) ivm verschil in rpm's tussen de fan's dan gaan de 2 aanwezige Antec fan's samen push/pull doen en de Corsair als exhaust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
Pantagruel schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:18:

Als ik tzt core i5 set compleet heb dan ook maar eens met de dremel aan de slag en de gaten kaas aan de achterzijde van de Antec P183 veranderen in een gapend gat. Mijn bedoeling is om dan de aanwezige Antec fan (120mm x 25mm TriCool™ fan ) als push te gebruiken (geen idee wat rpm's zijn bij de verschillende 3 standen) en de Corsair fan als pull. Mocht dit niet goed werken (als vibraties, rare geluiden) ivm verschil in rpm's tussen de fan's dan gaan de 2 aanwezige Antec fan's samen push/pull doen en de Corsair als exhaust.
Ik ben ook in het bezit van een Antec P183, is opzich wel een goed idee.
Zat alleen te denken aan welke FAN mijn radiator te schroeven.

De achterste fan geleid voornamelijk de warme lucht van GPU e.d. naar buiten, terwijl de bovenste fan de meest koele lucht uitblaast.

Ik zat dus te denken om de radiator aan de bovenste fan te doen,
weet alleen niet of push-pull dan uberhaubt past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel

Pantagruel

V-Power schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:54:
[...]

Ik ben ook in het bezit van een Antec P183, is opzich wel een goed idee.
Zat alleen te denken aan welke FAN mijn radiator te schroeven.

De achterste fan geleid voornamelijk de warme lucht van GPU e.d. naar buiten, terwijl de bovenste fan de meest koele lucht uitblaast.

Ik zat dus te denken om de radiator aan de bovenste fan te doen,
weet alleen niet of push-pull dan uberhaubt past.
Klopt, Corsair raad echter aan om koude lucht van buiten door de rad heen te duwen, dit geeft meteen een relatief korte weg voor de warme lucht van de rad naar buiten door t 'dak' van de P183. Daarnaast is t inderdaad de vraag of een push/pull aan 't 'dak' qua ruimte past.

Op Youtube heeft 3dgameman een videoreview van de P183 staan.
Vlgs hem doen de TriCool fans resp. 1200 (low),1600 (med) en 2000 (high) rpm, dus een push/pull op low zou goed werkbaar moeten zijn. Afhankelijk van de temperatuur in de kast (mobo/probe temp) komt er later nog een pwm controlled 120 mm fan aan de voorkant bij (voor de top hdd kooi) en evt eentje onder voor de tweede hdd kooi en CPU compartiment.

[ Voor 3% gewijzigd door Pantagruel op 24-11-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 20:47

ferno

Weet iemand of deze koeler het goed doet en past in een silverstone raven s01?

Ik heb er nu een Mugen 2 in zitten maar ben daar best wel teleurgesteld over. :(

Vandaar dat ik deze serieus aan het overwegen ben.

640K Should be enough for everyone! ;) Bill Gates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Wat doet de Mugen 2 dan niet wat je wel verwacht had als ik vragen mag ? zit ie misschien niet helemaal lekker in de airflow van de kast oid. ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 14:24
Ik heb ook de H-50 besteld voor mijn i7 920. Eigenlijk wilde ik de Coolermaster V8 :P , maar ik heb ergens gelezen dat die fan niet te verwisselen is. Wat ik mij nou afvroeg is, ik moet straks mijn H-50 gaan monteren in mijn Thermaltake SwordM, dat is nog een hele uitdaging, want die heeft geen vlakke achterkant. Past die H-50 dan wel naadloos in die Obsidian case van Corsair? De reviews zijn daar niet echt duidelijk over.

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

onzichtbaar schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:21:
Ik heb ook de H-50 besteld voor mijn i7 920. Eigenlijk wilde ik de Coolermaster V8 :P , maar ik heb ergens gelezen dat die fan niet te verwisselen is. Wat ik mij nou afvroeg is, ik moet straks mijn H-50 gaan monteren in mijn Thermaltake SwordM, dat is nog een hele uitdaging, want die heeft geen vlakke achterkant. Past die H-50 dan wel naadloos in die Obsidian case van Corsair? De reviews zijn daar niet echt duidelijk over.
Als er een outtake fan van 120mm inzit kan je hem erop schroeven ;)

Als ik zo google bekijk zit ik dat ze het hier in het zij raam doen...
http://computershopper.co...es/thermaltake-swordm.JPG

[ Voor 10% gewijzigd door Xenomorphh op 24-11-2009 23:50 ]

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
Ja, dat had ik mij ook bedacht, maar ik zat nog even met de maat. Deze kast zit vol met pre-drilled holes voor 120 mm fans. En zelf gaan boren is niet evident met al die spijlen. Dus de H-50 heeft de schroeven op exact dezelfde lay-out als een reguliere 120mm fan zitten?

Ik zie trouwens op de foto dat men de bijgeleverde Thermaltake 120mm fans heeft gebruikt. Dat zijn hele mooie oranje fans...met ouderwetse molex aansluiting 8)7

Enfin, de H-50 ga ik ook monteren om mijn eerste ervaring met waterkoeling op te doen. Als het bevalt "durf" :o ik misschien ook wel een volledige set te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

yep, alle 120mm radiatoren, dus ook die van de h50, hebben gewoon de schroefgaten op die van 120mm fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
Pantagruel schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:26:
[...]

Klopt, Corsair raad echter aan om koude lucht van buiten door de rad heen te duwen, dit geeft meteen een relatief korte weg voor de warme lucht van de rad naar buiten door t 'dak' van de P183. Daarnaast is t inderdaad de vraag of een push/pull aan 't 'dak' qua ruimte past.
de *Dak-Fan* van de P183 als intake gebruiken is mogelijk, alleen zit ik dan met overdruk in de kast ipv onderdruk. (3x fan in, 1x out, 1x voeding out). Heb namelijk ook 2 120mm's bij mijn schijf-bays zitten.

Dus ondanks dat corsair aanraad de Rad. bij een Intake fan te monteren zit ik er aan te denken hem voor mijn bovenste exhaust fan te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gisteravond toch nog even naar mijn mamabord gekeken, bleek dat ik maar een pwm aansluiting heb. en ik wou de 2 fans in push-pull bijde aansluiten op de pwm aansluiting.

nu heb ik op het internet fans gevonden van Arctic Cooling die op elkaar aangesloten kunnen worden en dan op de pwm aansluiting.

Het enige probleem is dat deze fans een rpm bereik hebben van 400 tot 1500, hebben jullie een idee waar ik fans kan vinden die aansluitbaar zijn op elkaar. En een bereik hebben tot 2000 rpm.

de h50 is blij salland tekoop, deze hebben 2 versie´s
Alternate weet het niet zeker, advies alternate: gewoon bestellen en terug sturen als hij niet pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:32:
gisteravond toch nog even naar mijn mamabord gekeken, bleek dat ik maar een pwm aansluiting heb. en ik wou de 2 fans in push-pull bijde aansluiten op de pwm aansluiting.

nu heb ik op het internet fans gevonden van Arctic Cooling die op elkaar aangesloten kunnen worden en dan op de pwm aansluiting.

Het enige probleem is dat deze fans een rpm bereik hebben van 400 tot 1500, hebben jullie een idee waar ik fans kan vinden die aansluitbaar zijn op elkaar. En een bereik hebben tot 2000 rpm.

Alternate weet het niet zeker, advies alternate: gewoon bestellen en terug sturen als hij niet pas.
Ik las laatst in deze [u][u]revieuw[/u][/u] over de Nexus 120mm fans, die mrbigfield op 1 pwn aansluiting heeft gezet.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/9052/7848.gif

De fans zijn goed en betaalbaar, zeker de moeite waard :)

Bij Azerty hebben ze ook de 50-1 set, 2-5 dagen levertijd dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel

Pantagruel

onzichtbaar schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:21:
TimeToLiveCustoms op youtube heeft een H50 in een Corsair Obsedian 800d ingebouwd als intake en afgaande op zijn commentaar is t een goede combinatie (vanaf ca. 4:30). Stijve piemel materiaal die kast, maar voor die prijs toch niet helemaal aan de maat. Voor een kast van ca. €225,- had ik meer verwacht, imho zijn de hot swap bays niet meer dan een gimmick, maar dragen wel negatief bij aan t prijsplaatje. Daarnaast heb je nog minimaal 1 120 mm fan nodig op lucht vanuit de bodem omhoog te krijgen, blijft er dus enkel t super strakke uiterlijk over, de P183 is dan qua front minder strak, maar niet zo'n gedrocht als de CM HAF922 of de Silverstone Raven RV01 (ik weet dat smaak zeer persoonlijk is, ik hou van een strak uiterlijk als t om pc kasten gaat)

[ Voor 16% gewijzigd door Pantagruel op 25-11-2009 14:35 . Reden: tijdstip in filmpje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:32:

spullen zijn besteld, eens even kijken hoe 2x1500rpm werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
Pantagruel schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:26:
[...]

(ik weet dat smaak zeer persoonlijk is, ik hou van een strak uiterlijk als t om pc kasten gaat)
Smaak is ook persoonlijk, maar ik vind wel dat er hier op tweakers altijd maar weinig aandacht is voor de te dure, te zware, te overdreven of te goed presterende producten. Wat dat betreft is het net het programma Kassa met de zoveelste test van huismerken erwtensoep en kerststol. Of het nu gaat om geluidskaarten, moederborden of kasten. De echt "mooie" spullen worden vooral op de buitenlandse sites ge-reviewed. Zo is mijn Thermaltake SwordM een hele bijzondere kast, maar wij Nederlanders kiezen dan toch liever een Antec 300 want die biedt zo lekker waar voor zijn geld. Waarom is het toch altijd zo druk bij de Ferrari stand..? Dat is toch juist leuk... een hele overdreven kast met een verstandige CPU koeler ;)

Afbeeldingslocatie: http://computershopper.com/shoptalk/images/thermaltake-swordm.JPG

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

onzichtbaar schreef op woensdag 25 november 2009 @ 23:42:
[...]

. Zo is mijn Thermaltake SwordM een hele bijzondere kast, maar wij Nederlanders kiezen dan toch liever een Antec 300 want die biedt zo lekker waar voor zijn geld.
Haha +1

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:04
:+ Antec 300 hiero,,, hehe :P
Maar ik vroeg me af, ik wil ook H50 in mijn 300 bouwen..
Is 't slim de fan's in push/pull in zijkent te plaatsen (warme lucht kast in) en dan bovenin de kast 2 standaard antec fan's die 't er weer uit trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eindelijk, mijn h50 zit er in.

Eerst maar even mijn rooster aan de achterkant van mijn cm690 er uit gedremeld.
Vervolgens de radiator in push pull gezet met 2 1500rpm fans.
Mijn cpu dik besmeurd met as5, vervolgens de standaard creditcard naar silver elite toe gebracht door de koelpasta te verspreiden er er echt dun op tezetten.

Heerlijk wat een rust. 23/24 in rust. 45/47 op 100%
Was alleen even kloten om hem in de cm tekrijgen, ook het zijpaneel moest zijn randje achter opofferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
tokko1 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 20:48:
:+ Antec 300 hiero,,, hehe :P
Maar ik vroeg me af, ik wil ook H50 in mijn 300 bouwen..
Is 't slim de fan's in push/pull in zijkent te plaatsen (warme lucht kast in) en dan bovenin de kast 2 standaard antec fan's die 't er weer uit trekken?
Antec 300 kan hij prima in.
Wat wijsheid is qua fanopstelling moet je toch aan het testen en meten ben ik bang ;)

Waarom lees ik steeds vaker dat met push-pull bij de radiator wil, scheelt hooguit 2 - 3 graden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:04
V-Power schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 17:14:
[...]

Antec 300 kan hij prima in.
Wat wijsheid is qua fanopstelling moet je toch aan het testen en meten ben ik bang ;)

Waarom lees ik steeds vaker dat met push-pull bij de radiator wil, scheelt hooguit 2 - 3 graden toch?
.. lijkt "beter"? hehe 8)7
Maar d8 als iemand ervaring heeft met een 300 + H50 kan die zijn ervaring delen? :9
Is 't btw verstandig om dr een adere fan dan standaard op te zetten? (Nexus Ultra silent fan ofzo..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
V-Power schreef op zondag 22 november 2009 @ 21:23:
[...]

Ik heb de H50 zojuist binnengekregen en er zit 1 bracket in voor zowel 1156 als 1366 socket. Er zitten gewoon dubbele gaatjes in en anfhankelijk van de socket gebruik je de binnenste of de buitenste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:42:

Mijn cpu dik besmeurd met as5, vervolgens de standaard creditcard naar silver elite toe gebracht door de koelpasta te verspreiden er er echt dun op tezetten.
Je heb toch eerst die laag op de H50 weggehaald of toch maar laten zitten? Het spul schijnt nou ook weer niet zo slecht te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb eerst de oude laag van de koeler gehaald. zat een beetje over de schroefjes heen, dan wordt het moeilijk om te zien of ze goed verzonken zijn.
ben er super blij mee en vind mezelf behoorlijk stom dat ik eerst een big surkun heb gekocht.

volgende stap (eventueel wanneer ik weer een nieuwe pc nodig heb)= waterkoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Ik heb gewoon de standaard thermal paste gebruikt, werkt prima.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
achja, had nog wat liggen waarvan ik weet dat het werkt, en hoefde ik niet na een test run weer de pc uit elkaar tehalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-04 10:45
Ik heb zelf goede ervaringen met de h50 (i7 920 @ 4Ghz 70 max load blabla)
Zelfs heb ik gemaild over de koelpasta, en volgens de man was het van shin etsu.
En na een beetje gegoogled te hebben is shin etsu een erg goede koelpasta fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
Vandaag de H-50 gemonteerd en dat heeft mij wel wat zweetdruppels gekost.

Eerst de montage, ik heb de losse plakstrips niet gebruikt, leek mij nergens voor nodig, zeker omdat de backplate toch van plastic is. Verder heb ik de bestaande koelpasta laten zitten en de tijd zal leren of dat verstandig was.

Dan de plaatsing. In mijn kast, Thermaltake SwordM, heb ik diverse mogelijkheden.

1) Het liefst had ik de radiator onderaan, aan de voorkant van de kast gedaan. Frisse, koude lucht komt dan mooi langs de radiator de kast binnen. Maar ik had geen goede bracket/houder waar ik e.e.a. op kon schroeven.
2) Dan maar de radiator op de bodem van de kast. Maar gezien de nogal smalle spijlen van de radiator ben ik toch bang dat deze binnen enkele dagen verstopt zal raken met stof.
3) Dan op de zijdeur. Echter bij het dichtdoen van de deur, komt er dusdanig veel spanning op de slangen, dat ik bang ben dat de verbindingen dat geen jaren gaan volhouden.
4) Uiteindelijk aan de bovenkant (de hemel) van de kast gemonteerd. Omdat dit niet ideaal is (eigenlijk gaat er warme lucht uit de kast langs de radiator) heb ik er dan gelijk maar een push/pull van gemaakt. Dus de radiator tussen twee fans. Nu moet ik alleen oppassen dat ik niet per ongeluk de bovenkant van de kast ontgrendel, want dan komt er door de forse gasveren een beetje teveel spanning op de slangverbindingen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?UserID=140619&FotoID=4899

Inmiddels lag dus wel mijn hele pc uit elkaar van het passen en meten. :( Enfin, temperatuur met Realtemp gemeten is 33 graden in idle en 46 graden na een uurtje Modern Warfare 2 spelen. Verder heb ik gemerkt dat je toch even moet uitproberen waar je het beste het stekkertje van de pomp kunt aansluiten. Op de aansluiting van de Power fan ging niet goed (CPU werd zelfs in idle al 60 graden) maar op 1 van de 3 Chassis fan aansluitingen ging dus wel prima. Verder raakt mijn bios wat in de war van de meegeleverde Corsair fan. Deze draait constant te laag, dus ik denk dat ik die nog ga vervangen door een Aero Cool fan.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?UserID=140619&FotoID=4900

Al met al tevreden, ook over het geluidsniveau. Ik ben alleen wel bang dat de radiator snel vol met stof zal zitten. En omdat je dat nu moeilijk kan zien een extra puntje van aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik zit even met de volgende overweging wat betreft de inbouw van de H50 in een CM 690 kast. In de voorzijde en in de zijdeur zitten 120 mm fans die koele lucht naar binnen, over de hd's en mainbord heen blazen. Aan de achterzijde zit een 120 mm outtake fan. Op mijn huidige cooler zit een 120mm fan die lucht over het koelblok direct naar de outtake fan blaast. So far so good. Nu de H50, deze monteer ik in feite op de outtake fan, welke ik zal moeten omkeren zodat deze koele lucht door de H50 gril heen de kast in blaast.
Iets zegt me dat dit niet logisch is t.a.v. de stand van de ander fans. Er word dus alleen maar lucht de kast ingeblazen maar niet afgevoerd. Stel dat ik nu de gril van H50 direct op de plek, i.p.v. van de outtake fan, tegen de kast aanschroef en aan de binnenzijde de outtake fan (lucht de kast uitblazend) op de H50 gril plaats is dat dan niet voldoende? Dat komt mij persoonlijk wat logischer over namelijk. Of sla ik de plank nu geheel mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dit kan inderdaad ook gewoon, alleen moet de h50 dan het water koelen met de lucht die door de videokaart en harde schijf is opgewarmt, en aangezien je kast warmer is dat de tempratuur in je kamer zal je overall tempratuur van je cpu iets hoger liggen.

Ik heb het in mijn cm690 op deze manier opgelost:

1 120mm fan aan de voorkant lucht aanzuigen.
1 120mm fan in het zijpaneel lucht aanzuigen. (staat meestal uit)
H50 met 2 120mm fans in push/pull aanzuigen. ( 1500rpm pwm fans, idle niet boven 600rpm)
2 140mm fans boven in uitblazen

Wegens de push/pull moest ik wel wat dremelen
( vrijwillig gedremeld: rooster voor de fan opening)
(Verplicht gedremeld: randje van het linkerzijpaneel, deze kon niet meer dicht door de fan achter op)
Mijn eerste fan zit achterop aan de buitenkant(een keer de fout gemaakt om mijn vingers er in de stoppen, geen zin en had geen fan guard meer liggen), vervolgens aan de binnenkant de radiator en dan de 2de fan.

Hoop dat je hier wat aan heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:22:
--------- >knipperdeknip <--------------
Hoop dat je hier wat aan heb
Ja, daar heb ik wel iets aan. Alleen dat dremelen zie ik niet zo zitten, maar ik ga gewoon even passen en meten. Ik zat ook nog te denken om de H50 gewoon volgens Corsair voorschrift in te bouwen en dan bovenin de kast een outtake fan plaatsen. Warme lucht stijgt in regel op dus die wordt dan direct weggezogen, althans dat is de theorie. Nah, ik ga gewoon aan de gang en dan zie ik wel wat het gaat worden. Eerst even op zoek naar passende schroeven want die zijn karig meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:30
Wat is push pull?? 2 fans met H50 ertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Remco Tr schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:13:
Wat is push pull?? 2 fans met H50 ertussen?
Ja, en pull is dat er 1 fan aan de achterkant zit en de lucht er door heen trekt, met push precies andersom ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:30
BGB4rn schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:24:
[...]

Ja, en pull is dat er 1 fan aan de achterkant zit en de lucht er door heen trekt, met push precies andersom ;)
Dan heb ik nu Pull _/-\o_

Is er nog voorkeur voor wat beter werkt of zijn de verschillen niet groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
Of je de lucht drukt (pushed) of aanzuigt (pull) door de radiator maakt eigenlijk niets uit.

Met 2 fans krijg je wel meer lucht door de radiator dus iets meer koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Pull schijnt met waterkoeling (radiatoren) beter te presteren dan push maar ik moet zeggen dat ik het niet uit eigen ervaring heb.

Signature

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
Kan iemand met een H50 de afmetingen van de radiator even opmeten? Ik wil namelijk weten of hij in mijn kast gaat passen. Dat ie 120mm is weet ik, maar ik wil graag weten wat de afmetingen zijn incl. die boggels boven en onderop de H50 vanwege een beperkte ruimte in mijn kast.

Ik heb vanaf de 120mm fan die nu op die plek zit 2cm tot de voeding en aan de onderkant 3cm tot de videokaart

Zou heel tof zijn, dan kan ik de H50 namelijk bestellen, incl het 1156 bracket :)

• Dawn
  • Laatst online: 10-09 13:08

Dawn

..Sworn to the Dark..

Afbeeldingslocatie: http://blog.corsair.com/wp-content/uploads/2009/12/Push-pull-image.png

hoe goed is je inschattingsvermogen? =)
Links en rechts moet je ongeveer een ½ centimeter ruimte rekenen.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• FastFred
Mwah, dat wordt denk ik niet wat, godverdomme.

Was er al bang voor, op foto's en filmpjes vind ik dat rad er ook vrij lomp uit zien. Ik heb links en rechts van m'n 120mm fan namelijk hooguit 2mm speling. Ruimte boven en onder wordt krap, maar dat zal misschien wel kunnen passen.

Maar goed, dat wordt 'm dus niet, dan maar op zoek naar een andere cpu koeler, m'n huidige behuizing wil ik voorlopig nog niet kwijt/geen zin om m'n systeem weer uit elkaar te halen

Er is nog hoop: http://www.guru3d.com/imageview.php?image=19049

hier steekt het rad niet uit tov de fan?

und hier: http://www.johntrott.com/h50.JPG (heel duidelijke foto, ik begin serieus weer te denken dat 't gaat passen)

[ Voor 19% gewijzigd door FastFred op 17-12-2009 22:44 ]

• Dawn
  • Laatst online: 10-09 13:08

Dawn

..Sworn to the Dark..

als je je kast enigszins soepel open wil maken ipv een Rad die tegen je kast panel aan zit zou het kunnen passen (5mm was meer een richtlijn voor ruimte), afhankelijk van de kast (heb niet verder terug gelezen of je het vermeld hebt)

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• FastFred
Kan iemand 't ding niet gewoon opmeten? Dus van onder naar boven en van links naar rechts en die hier posten? Beter dan bestellen en later blijkt het niet te passen. Behuizing is een NZXT Nemesis (niet die versie met die lelijke boggel boven op)

Ik denk dat als ik het rad monteer met de kant met de slangen naar onder (want die kant is groter en onder heb ik meer ruimte) dat het net kan passen

[ Voor 23% gewijzigd door FastFred op 17-12-2009 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zal de radiator vanmiddag even opmeten. weet uit ervaring dat hij net aan achterin in een cm690 pas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincm
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:54
Ik heb 'm met sinterklaas besteld en van de week geïnstalleerd, alleen maakte mijn pompje een zoemend geluid. Zoektochtje op internet leert dat ik dan een defect pompje heb, kon-ie weer ge'RMA'd worden, en moest ik m'n oude koeler tijdelijk weer inbouwen. Heb dus twee keer voor niks mijn hele mobo en alles uit m'n kast kunnen halen, en als ik een nieuwe heb kan dat nog een keer.

Ik zoek ook nog twee stille fans (120mm) die ik in een push-pull configuratie op kan stellen, stil maar wel +- 50 cfm. De fan die er bij zat kon wel wat stiller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nVincible schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:38:
Ik heb 'm met sinterklaas besteld en van de week geïnstalleerd, alleen maakte mijn pompje een zoemend geluid. Zoektochtje op internet leert dat ik dan een defect pompje heb, kon-ie weer ge'RMA'd worden, en moest ik m'n oude koeler tijdelijk weer inbouwen. Heb dus twee keer voor niks mijn hele mobo en alles uit m'n kast kunnen halen, en als ik een nieuwe heb kan dat nog een keer.

Ik zoek ook nog twee stille fans (120mm) die ik in een push-pull configuratie op kan stellen, stil maar wel +- 50 cfm. De fan die er bij zat kon wel wat stiller!
Zal ook vanmiddag even kijken welke fans er op zitten. weet alleen nog dat ze een bereik hebben van 600 tot 1500 rpm. en dat samen zijn aan gesloten op mijn enkele pwm aansluiting op het mamabord. dit werkt super goed, de fans draaien niet harder dan nodig. meestal 600 rpm. alleen prime95 gaan ze 1400 rpm draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de fans zijn van artic, 120mm pwm chase fans, gekocht bij salland.
de maat komt vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincm
Ik zit te denken aan pricewatch: Tacens Ventus Pro ... Op alternate staan wat meer specs. Stil en veel cfm. Ik vraag me wel af of ik er veel temperatuurverschil mee haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Mooie strakke fans. Alleen zijn deze niet automatisch geregeld, maar moet je de snelheid met de hand aanpassen, beetje lastig lijkt mij.

Als de H50 in mijn kast gaat passen dan ga ik denk ik de volgende opstelling gebruiken:

Meegeleverde Corsair fan aan de buitenkant van m'n kast, gat boren voor kabeltjes van de fan. Deze fan blaast naar binnen. (+ een vette fanguard ervoor)

Binnen in de kast het rad van de H50 tegen de binnenwand van m'n kast

En daar weer tegen aan, mijn Antec Tricool fan die momenteel al in mijn kast zit, de fan die in m'n zijpaneel zit draai ik dan om zodat deze de warme lucht van het rad weer naar buiten blaast (en richting mijn voeten, lekker warm met dit weer :D )

[ Voor 67% gewijzigd door FastFred op 18-12-2009 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FastFred schreef op donderdag 17 december 2009 @ 22:53:
Kan iemand 't ding niet gewoon opmeten? Dus van onder naar boven en van links naar rechts en die hier posten? Beter dan bestellen en later blijkt het niet te passen. Behuizing is een NZXT Nemesis (niet die versie met die lelijke boggel boven op)

Ik denk dat als ik het rad monteer met de kant met de slangen naar onder (want die kant is groter en onder heb ik meer ruimte) dat het net kan passen
de maat van de radiator is 150mm bij 120mm past net aan in een cm690.
mocht je nog vragen, dan hoor ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
HELD! :D

Ik heb van voeding tot videokaarten (voeding bovenin btw) 175mm.

Hoe groot zijn die boggels apart? Totale ruimte is genoeg, maar zometeen past het alsnog niet.

Sorry, maar ik wil het gewoon zeker weten voor ik het bestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
verbeterde maat boven naar onder 150,1 mm
links naar rechts 120 mm

Bochel boven 18 mm
bochel onder 14 mm

Dit is nog niet helemaal 100% accuraat, zit goed volgebouwt mijn kast.
Maar als je 2 cm boven en onder heb gaat het goed komen. als maatje even een 120mm fan er inhangen en 2 cm er bij rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik heb er nu een 120mm fan in zitten, keb gisteren al gemeten, ik heb onder 3 cm tot de videokaarten en boven de fan 2 cm tot de voeding :)

Maar grote kans dat het gaat passen dus :*) :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferno

ferno

Wat doet de Mugen 2 dan niet wat je wel verwacht had als ik vragen mag ? zit ie misschien niet helemaal lekker in de airflow van de kast oid. ?
Hoi,

Eeen beetje deze thread vergeten.

De Mugen kan mijn stock draaiende core i7 920 niet koeler dan 38 graden krijgen idle en meestal staat mijn temp op 45 tot 50 graden, gewoon als ik aan het internetten ben.
Ik heb hem al 3 keer opnieuw gemonteerd en heb ondertussen zelfs artic silver mx2 gebruikt en extra ringen onder de schroef koppen zodat de koeler beter aangetrokken kan worden.

Heb ook de koeler met tyeraps aan de frame van de bovenliggende fan vast gemaakt om ervoor te zorgen dat de koeler niet door zijn gewicht naar beneden hangt (hielp een beetje, 2 graden) maar het blijft belaberd vooral gezien ik niet overclock en deze temps niet eens tijdens het gamen is.

Wat de airflow betreft, een Raven s01 staat toch juist bekend om zijn goede airflow?
Zitten 3 grote kast fans in waarvan 2 120 mil. groot.

Anyway,

Ik maak mij alleen zorgen om de H50 requirements, het schijnt zo te zijn dat de fan lucht van buiten moet aanzuigen en dat zou betekenen dat ie dan de kast in blaast maar de hele constructie van de Raven is juist zo bedacht dat de lucht van onder naar boven door de kast geblazen dient te worden. :(

[ Voor 18% gewijzigd door ferno op 19-12-2009 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincm
Ze zeggen dat omdat je dan 'koude' lucht door je radiator stopt, dat scheelt hooguit een graad denk ik zo. Het is een beetje afhankelijk van de airflow in de kast; als die doorgaans koel is (bij mij praktisch net zo koel als de kamertemperatuur) scheelt het niks en kan je ook de lucht door je radiator úit je kast pushen.

Ik krijg ondertussen een nieuwe opgestuurd van de webwinkel waar ik 'm besteld had, snelle nette service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferno

ferno

Hmm,

Dit gevonden in een forum:

After a lot of searching and reading, it seems to have been confirmed that this will not work very well with the RV01. There are two options, first, change the top exhaust fan into an intake fan, like the instructions for the H50 suggest, but that completely ruins the stack effect that the RV01 is built around, doing more harm then good. Option B, leave the top fan an exhaust fan, which will pull hot air across the rad, not providing efficient enough cooling.

Een beetje waar ik zelf ook bang voor ben. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferno

ferno

Hoe lang zijn de slangen van de H50 eigenlijk?
Ik heb zitten kijken maar er is redelijk wat ruimte in de Raven RV01 aan de achterkant dus gewapend met een dremmel zou ik daar een lucht intake kunnen maken en de radiator daar kunnen monteren met lucht aanzuiging.
Een bijkomend voordeel is dart er exra lucht in de kast wordt geblazen en daardoor extra cooling over de componenten komt maar zonder de luchtstroom van de raven teveel te verstoren.

Alleen moet ik wel de slangen om mijn HD4970 heen kunnen krijgen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zal vanavond even de slangen opmeten voor je. dacht dat ze ongeveer 30 cm waren. verwacht eigenlijk niet dat je de slangen langs de videokaart zal krijgen. maar goed, vanavond weet je het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferno

ferno

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 11:03:
zal vanavond even de slangen opmeten voor je. dacht dat ze ongeveer 30 cm waren. verwacht eigenlijk niet dat je de slangen langs de videokaart zal krijgen. maar goed, vanavond weet je het
Hoi Thanx!

Ik heb hem ondertussen besteld en anders plaats ik hem toch op de standaard plek in de raven maar dan lucht van binnen naar buiten zuigend.

Ik heb ondertussen wat officiële films van Silvestone met de Raven RV02 gezien waar ze ook een H50 op die wijze gemonteerd hadden.
Het zal dus best wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincm
Ik heb ondertussen een vervangend exemplaar gekregen voor mijn H50, omdat mijn vorige pomp te lawaaierig was. Dit keer alleen even het pompje aangesloten zonder hem meteen er in te bouwen. Deze is echter niet veel beter. Een irritand zoemend geluid, zachter dan de vorige maar nog steeds veel luidruchtiger dan mijn huidige koeler terwijl dat niet de bedoeling is.

De pomp hoort toch gewoon geluidsloos te zijn? (Tenzij je er met je oor vlakbij zit natuurlijk)

Ik twijfel of ik m maar gewoon terug zal laten sturen en zal laten zitten of dat ik nog een vervangend exemplaar wil hebben, maar daar zal die webshop ook niet heel erg blij mee zijn denk ik.

Edit: nog wat opgezocht over het geluid, in dit filmpje laat hij het even horen en is het pompje toch niet zo geluidloos als ik aannam. Misschien heb ik nu toch 'een goede' gekregen maar valt het gewoon een beetje tegen.

[ Voor 17% gewijzigd door Vincm op 23-12-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de pomp alleen gehoord toen hij opstarte, en dus de koelvloeistof moest door pompen. mijn pompje draaid constant 1400 rpm. verder komt hij niet over het geluid van mijn andere fans heen 3x140mm 2x120 3x92 volgens mij op de videokaart. systeem is stil tenoemen, aangezien mijn vriendin er gewoon naast kan slapen.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ferno schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:59:
[...]

Hoi Thanx!

Ik heb hem ondertussen besteld en anders plaats ik hem toch op de standaard plek in de raven maar dan lucht van binnen naar buiten zuigend.

Ik heb ondertussen wat officiële films van Silvestone met de Raven RV02 gezien waar ze ook een H50 op die wijze gemonteerd hadden.
Het zal dus best wel werken.
Okee, dan laat ik mijn kast dicht. we horen wel hoe het in gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferno

ferno

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:56:
[...]

Okee, dan laat ik mijn kast dicht. we horen wel hoe het in gelukt
Ja,

Maar alsnog bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincm
Heb 'm toch maar geïnstalleerd. Met m'n kast dicht valt het geluid wel mee. Wat me een beetje tegenvalt zijn de temperaturen, hij zat na het opstarten al op 40 graden (stock, dus 2,66 ghz cor i7)... Met een beetje stresstesten kwam dat rustig bij de 50. Op dit moment (alleen beetje internetten + msn) is hij 44-47 graden. Fan staat op 'normaal', als ik hem voluit zet scheelt het nauwelijks. Hij pullt de lucht door de radiator naar buiten toe, maar ik denk dat het naar buiten pushen door de radiator ook niet veel zal schelen. De pomp zit verder goed geïnstalleerd volgens de handleiding, strak aangedraaid, etcetera.

Misschien dat ie nog wat kouder blijft als hij in zn geheel een beetje is afgekoeld (overnacht).

Edit: Fan omdraaien (push door radiator naar binnen toe) scheelt zomaar 5-6 graden! Apart, want een paar jaar terug f**kte dat mijn airflow zo erg dat ie juist 4-5 graden warmer werd.

[ Voor 18% gewijzigd door Vincm op 23-12-2009 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Laatst online: 06-09 02:52
meestal is push beter dan pull, voor zo ver ik zelf weet

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferno

ferno

Remmes_NT schreef op woensdag 23 december 2009 @ 19:47:
meestal is push beter dan pull, voor zo ver ik zelf weet
Het is niet alleen het verschil tussen push and pull maar hij zuigt nu ook koude lucht van buiten de kast in.

Ik heb die van mij binnen, nog nog monteren, ik zal hier de uitkomst posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafour
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-07 21:05
Ik heb sinds gisteren ook een H50 aangeschaft en ben enorm tevreden met de prestaties maar niet met de buzz die de pomp maakt,deze gaat ook RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyCo DaMiaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 09:04
dafour schreef op zondag 27 december 2009 @ 18:04:
Ik heb sinds gisteren ook een H50 aangeschaft en ben enorm tevreden met de prestaties maar niet met de buzz die de pomp maakt,deze gaat ook RMA.
Hij hoort een buzzend geluid te maken, daarom vind ik het zelf vreemd dat iedereen het zo'n stille pomp vind, echter als je de pomp op rond de 1000rpm laat draaien dan hoor je het buzzende niet meer.
Probeer dat maar eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincm
Mijn pc staat nu weer als vanouds onder het bureau en ik hoor de pomp/fan niet meer :-) Komt ook omdat de kast nu dicht is enzo.

Na een (paar) nachtje(s) niks doen is hij lekker koel, maar helaas kom ik bij het computeren (niet eens gamen) toch een piekje tegen van 50 graden. Op dit moment is hij 36-41 graden, core i7 920 zonder overclock. Had dat ietsje beter verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
wat voor kast heb je als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferno

ferno

nVincible schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:15:
Mijn pc staat nu weer als vanouds onder het bureau en ik hoor de pomp/fan niet meer :-) Komt ook omdat de kast nu dicht is enzo.

Na een (paar) nachtje(s) niks doen is hij lekker koel, maar helaas kom ik bij het computeren (niet eens gamen) toch een piekje tegen van 50 graden. Op dit moment is hij 36-41 graden, core i7 920 zonder overclock. Had dat ietsje beter verwacht!
Hmm,

Ik heb ongeveer hetzelfde met de Mugen2, de H50 is binnen maar nog geen kans gehad om in te bouwen.
Ik heb een Raven RV01 met volgens mij een erg goede airflow.

Ik ben bang dat de I7 920 gewoon een vreselijke heethoofd is. :(

Wat voor kast en mobo heb je?

Ik heb zoals eerder vermeld een Silverstone RV01 en een Asus P6T SE met een Sapphire Radeon HD4870 1GB Vapor-X PCI-E.

Ben bang dat mijn temps niet veel beter worden dan met de Mugen vooral omdat ik lucht van binnen de kast naar buiten moet blazen door de radiator van de H50 maar als het niet slechter wordt ben ik in ieder geval de Mugen2 Monster kwijt!.

Nog gegadigden voor een Mugen2 (maand oud)? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincm
nick_haak, ik heb een antec sonata III.

Ondertussen wat meer lopen klussen, en ben er achter gekomen dat het aan de automatisch voltages van mijn mobo lag.

Let dus op bij de Asus P6T SE dat je je cpu voltage niet op auto laat, maar handmatig instelt (bij mij kan ie trouwens echt heel laag, core i7 920 onder de 1 volt!). Ik heb hem nu op 3,15 ghz staan en hij is op dit moment 33-38 graden, met stressen komt ie tegen de 50 graden.

Hoger overclocken gaat BSOD's geven (ook met hoger voltage), dus ik denk dat ik andere voltages aan moet gaan passen. Omdat ik die niet ken moet ik dat maar een even uitstellen tot ik er meer tijd voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferno

ferno

nVincible schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:42:

Ondertussen wat meer lopen klussen, en ben er achter gekomen dat het aan de automatisch voltages van mijn mobo lag.

Let dus op bij de Asus P6T SE dat je je cpu voltage niet op auto laat, maar handmatig instelt (bij mij kan ie trouwens echt heel laag, core i7 920 onder de 1 volt!). Ik heb hem nu op 3,15 ghz staan en hij is op dit moment 33-38 graden, met stressen komt ie tegen de 50 graden.

Hoger overclocken gaat BSOD's geven (ook met hoger voltage), dus ik denk dat ik andere voltages aan moet gaan passen. Omdat ik die niet ken moet ik dat maar een even uitstellen tot ik er meer tijd voor heb.
Hey,

Goeie tip!

Ik had al een vermoede dat de P6T hier ook wat schuld had maar ik zocht het meer in de temperatuur probes. :)

Zou je al je setting precies kunnen posten?

Ik heb net ook gemerkt dat de 180 fans onder in de kast bijna niet blazen, draaien echt heel langzaam kijken of die een tandje hoger kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_J
  • Laatst online: 11-09 10:41

A_J

Laatst met mijn nieuwe pc bij alternate de h50 besteld.
Blijkt dat de bracket er niet bij zat.
Later dus bij corsiar besteld en gister is hij gearriveerd.
Na het monteren moet ik zeggen dat doe koelprestaties echt geweldig zijn.
Heb hem zo gemonteerd dat de koele lucht naar binnen komt.
Maar waar ik echt niet over te spreken ben is de pomp.
Wat een tering herrie maakt dat ding.
het is een soort van HHUUUMMMMMMMM geluid wordt er echt gek van.
Ook als ik de pomp mider toeren laat maken wordt het geluid eigenlijk alleen maar irritanter.

Is dit standaart of heb ik misschien een kapotte pomp.
Btw ik weet hoe een pomp klinkt.
Zou het geluid mogelijk weg gaan naarmate de pomp langer heeft gedraaid met hogere temperaturen van de koelvloeistof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincm
A_J, dat probleem had ik ook, harder dan verwacht (zoek even een filmpje op google, bij een van die filmpjes wordt hij even aangezet), en toen heb ik 'm RMA gestuurd. Na een weekje had ik een nieuwe in huis, en deze maakt een stuk minder geluid. Er zaten nog wel een paar belletjes o.i.d. in, maar na een paar dagen draaien en met de kast dicht hoor ik hem helemaal niet meer. Dik tevreden ondertussen :-)

Ferno, ik zal binnenkort even kijken. Ik zit nu op 3,5 ghz (55 graden stress piek) en daarvoor moest ik het voltage wel wat omhoog krikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_J

A_J

Thnx Nvincible

Dus je hebt wel een nieuwe gekregen?
Hoelang duurde dat dan ?
Toevallig alternate

BTW

Ik heb al filmpjes gezocht maar het geluid lijkt toch net iets anders en harder.
Heb zelf een gedempte behuizing met foamplaten en nog kraakt i er door heene!

[ Voor 45% gewijzigd door A_J op 30-12-2009 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincm
Nee geen Alternate, maar pc globe. Reageerden heel snel, was ik wel blij mee :)

Als ie zo hard is lijkt het me inderdaad dat je hem moet RMA'en. Op fora heb ik het al vaker gelezen, volgens mij zijn ze een beetje gevoelig voor transport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_J

A_J

aha ok hoeveel dagen na ontvangst heb je nog recht op die RMA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferno

ferno

nVincible schreef op woensdag 30 december 2009 @ 09:26:
A_J, dat probleem had ik ook, harder dan verwacht (zoek even een filmpje op google, bij een van die filmpjes wordt hij even aangezet), en toen heb ik 'm RMA gestuurd. Na een weekje had ik een nieuwe in huis, en deze maakt een stuk minder geluid. Er zaten nog wel een paar belletjes o.i.d. in, maar na een paar dagen draaien en met de kast dicht hoor ik hem helemaal niet meer. Dik tevreden ondertussen :-)

Ferno, ik zal binnenkort even kijken. Ik zit nu op 3,5 ghz (55 graden stress piek) en daarvoor moest ik het voltage wel wat omhoog krikken.
Hoi,

Thanx,

Ik heb nu de core voltage op 0.93 (minder wilde niet eens booten) maar mijn temp staat hoger dan eerst (is wel met de Mugen2 nog) beetje raar.
Vandaag had ik hem wel een uurtje op 37 graden maar kreeg een spontane reboot en daarna is mijn tem naar 53 geschoten.
En ik ben nog niet eens aan het overklokken.
Echt heel raar!
Als het niet teveel moeite is en je wilt je bios instellingen even posten Vooral van de tweak gedeelte van de CPU dan ben ik daar erg dankbaar voor!

Btw,

Waar heb je de pomp op aangesloten bij de P6T SE?
Ik heb nu al drie kast fans en wil eigenlijk twee fans op de radiator (de bestaande exhaust fan op pull en de Corsair op push) maar kom dan een aansluiting te kort. :(

Ga er overmorgen maar aan beginnen (met de inbouw van de H50).

[ Voor 11% gewijzigd door ferno op 30-12-2009 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RK88
  • Laatst online: 20-08 10:07
Kan iemand me vertellen hoe lang de slangen naar de radiator precies zijn, ik overweeg om deze koeler aan te schaffen, maar heb een afwijkende kast waarbij de enige 120mm opening een redelijk eind van de CPU-socket vandaan zit.

B.V.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_J

A_J

welke behuizing heb je als ik mag vragen.
Want de tubing van die h50 zijn niet echt bepaald lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferno

ferno

RK88 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:12:
Kan iemand me vertellen hoe lang de slangen naar de radiator precies zijn, ik overweeg om deze koeler aan te schaffen, maar heb een afwijkende kast waarbij de enige 120mm opening een redelijk eind van de CPU-socket vandaan zit.

B.V.D.
Ongeveer 30 cm.

Net effe voor je gemeten.

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
nVincible schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:42:

...
(core i7 920 onder de 1 volt!). Ik heb hem nu op 3,15 ghz staan en hij is op dit moment 33-38 graden, met stressen komt ie tegen de 50 graden.
...
ik heb sinds een paar dagen nu een coolermaster atcs 840 (HUGE!)
m'n temperaturen zijn nu erg netjes :D scheelt 10 graden met m'n vorige kast (centurion 5)

idle
cpu: 32-33 graden
cores: max 33 graden

full load
cpu: 45-46 graden
cores: max 50 graden

dit is op een i7 920 @ 3,33GHZ op 1,15V vcore

lijkt me vrij acceptabel toch :D

• ferno

ferno

Erg netjes,

Haal ik niet met mijn Raven RV01 (ook Huge) en een Mugen2 en dat dan op stock speed. :(
Zit nu te inetten met een constante temp. van 43. :'(

Hopelijk morgen met de H50 iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafour
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-07 21:05
Ha zodus zijn er nog met last van luide pomp,ik doe deze binnen bij corsair nl zelf.
Ik laat iets weten hoe het afloopt!
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste