Vandaag de H-50 gemonteerd en dat heeft mij wel wat zweetdruppels gekost.
Eerst de montage, ik heb de losse plakstrips niet gebruikt, leek mij nergens voor nodig, zeker omdat de backplate toch van plastic is. Verder heb ik de bestaande koelpasta laten zitten en de tijd zal leren of dat verstandig was.
Dan de plaatsing. In mijn kast, Thermaltake SwordM, heb ik diverse mogelijkheden.
1) Het liefst had ik de radiator onderaan, aan de voorkant van de kast gedaan. Frisse, koude lucht komt dan mooi langs de radiator de kast binnen. Maar ik had geen goede bracket/houder waar ik e.e.a. op kon schroeven.
2) Dan maar de radiator op de bodem van de kast. Maar gezien de nogal smalle spijlen van de radiator ben ik toch bang dat deze binnen enkele dagen verstopt zal raken met stof.
3) Dan op de zijdeur. Echter bij het dichtdoen van de deur, komt er dusdanig veel spanning op de slangen, dat ik bang ben dat de verbindingen dat geen jaren gaan volhouden.
4) Uiteindelijk aan de bovenkant (de hemel) van de kast gemonteerd. Omdat dit niet ideaal is (eigenlijk gaat er warme lucht uit de kast langs de radiator) heb ik er dan gelijk maar een push/pull van gemaakt. Dus de radiator tussen twee fans. Nu moet ik alleen oppassen dat ik niet per ongeluk de bovenkant van de kast ontgrendel, want dan komt er door de forse gasveren een beetje teveel spanning op de slangverbindingen.
Inmiddels lag dus wel mijn hele pc uit elkaar van het passen en meten.

Enfin, temperatuur met Realtemp gemeten is 33 graden in idle en 46 graden na een uurtje Modern Warfare 2 spelen. Verder heb ik gemerkt dat je toch even moet uitproberen waar je het beste het stekkertje van de pomp kunt aansluiten. Op de aansluiting van de Power fan ging niet goed (CPU werd zelfs in idle al 60 graden) maar op 1 van de 3 Chassis fan aansluitingen ging dus wel prima. Verder raakt mijn bios wat in de war van de meegeleverde Corsair fan. Deze draait constant te laag, dus ik denk dat ik die nog ga vervangen door een Aero Cool fan.
Al met al tevreden, ook over het geluidsniveau. Ik ben alleen wel bang dat de radiator snel vol met stof zal zitten. En omdat je dat nu moeilijk kan zien een extra puntje van aandacht.