ervaringen met corsair h50

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 14:28
Ik heb de pomp gewoon iets langzamer draaien en ik heb nog steeds super goede prestaties en ik hoor de pomp niet meer.
Als ik nu kijk,zit mijn pcu onder de 40 graden, en dat vind ik prima.
Onder de 30 heb ik vaak gezeten, wel er tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske-bc
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-11-2024

thieske-bc

NCC 1701

roland kroes schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 03:54:
Dit topic gaat idd over " ervaringen met Corsair H50".

Tja, als je er dan geen hebt :+
Inderdaad ik lees hierboven van allerhande kreten en onzin, nota bene van iemand die er geen ERVARING mee heeft. Hier draait de H50 nog steeds als een zonnetje, ik hoor hem niet en de pc staat toch echt de hele dag te draven wat processorload betreft : BOINC... 60 graden max met dit weer op een C2D e8400

Iemand die zegt dat de CPU makkelijk 100 graden aan kan, die neem ik niet serieus. Je gaat gewoon op de levensduur van je CPU in teren hoe langer je hem warm laat lopen.

Ryzen 2700X, Mugen, 32gb ddr4 3000mhz, GTX1060, 256 M.2 SSD, 256GB SSD, 1 TB SSD, 2TB F4 EcoGreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pas mn H50 geRMA want hij maakte een ratelend geluid.Dat ging erg makkelijk en snel.
Corsair had hem op een Maandag ontvangen en op woensdag had ik al een nieuwe.Deze maakt totaal geen geluid,precies zoals ik had verwacht.Dus heb je een H50 die geluid maakt vraag direct RMA aan bij Corsair want dat hoort echt niet zo!!! Ik heb de pomp op volle snelheid en nu totaal geen geluid.
En als ik uren BFBC2 heb gespeeld met die hitte van van de week een max temp van 41 op 2 cores en de andere op 31 en 27 graden met een Core 2 Extreme QE9650 op 3,5 Ghz.Ik wel een push pull opstelling gemaakt.Eerst als intake maar daar kreeg ik een hogere temp van in mn kast(logisch omdat je voeding vlak eronder zn lucht wegblaast0.
Nu heb ik hem als exhaust dat bevalt veel beter omdat je er een betere airflow van krijgt.

Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.101/984250001-984300000/984252501-984252600/984252583_6_w7Oy.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.39/984250001-984300000/984252901-984253000/984252926_6_IEn6.jpeg

Ik had wel de schroefjes achter gehouden van de fan toen ik hem RMA had gestuurt die zijn langer dan HDDschroeven zodat ik goed mijn 2e fan kon monteren ;)

Afbeeldingslocatie: http://94.100.119.249/974950001-975000000/974995101-974995200/974995172_6_mi6r.jpeg

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2010 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:45
Strakke kast hoor _/-\o_

Ik krijg in een keer de drang, om mijn kabelmanagement opnieuw te doen :?

Ik heb idd gelezen op diverse fora, dat Corsair niet moeilijk doet over zoiets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga in mn vakantie alles sleeven en kijken of ik een koeler op mn 5770 kan maken...offtopic sorry iig over corsair die zijn echt eerlijk als het niet goed werkt. Eerst probeerde ze me te helpen met suggesties om bv mn kast ff op z'n kop te houden om evt lucht uit de pomp te krijgen, toen dat niet werkte stelde ze meteen voor om mn h50 rma te sturen. Het is trouwens geen lucht in de pomp maar de lagers die je hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
qwertyuio schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:30:
Ik heb de pomp gewoon iets langzamer draaien en ik heb nog steeds super goede prestaties en ik hoor de pomp niet meer.
Als ik nu kijk,zit mijn pcu onder de 40 graden, en dat vind ik prima.
Onder de 30 heb ik vaak gezeten, wel er tegenaan.
Misschien een lompe vraag, maar hoe laat je die pomp langzamer draaien dan?

Mijne maakt wel wat geluid, wellicht dat ik hem ook ga RMA-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 10:03
@infamous: op de foto's zie ik een redelijke scherpe bocht in de leidingen. Staat hier nu niet teveel spanning op of is het gezichtsbedrog vanwege de opnamehoek camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
peakaboo schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:03:
[...]

Misschien een lompe vraag, maar hoe laat je die pomp langzamer draaien dan?

Mijne maakt wel wat geluid, wellicht dat ik hem ook ga RMA-en.
Je kan de pomp op de fan/power aansluiting van het MB aansluiten en via bios op een lager rpm laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Picaroon schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:20:
[...]

Je kan de pomp op de fan/power aansluiting van het MB aansluiten en via bios op een lager rpm laten draaien.
Werkt dat dan? Ik meende namelijk dat die instellingen in de bios altijd alleen maar werkte als je een 4 pin aansluiting hebt... Je hebt het toch over de aansluiting die uit de pomp komt? De corsair fan die meegeleverd wordt is sowieso al vrij luidruchting vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@peakaboo download speedfan dat is gratis geloof ik.
Daar kun je je fans mee tunen.
Maar als je het doet om het geluid van de pomp....RMA dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tornado61
  • Laatst online: 05-09 11:57

tornado61

jupiter deus est

heb mijn H50 nu ook al een tijdje... zit nu vast op een AMD Phenom X4 9550 (standaard clocks)
Ik heb hem met de standaard fan en een fan die bij m'n kast zat op push pull gezet waardoor de lucht vanuit mijn kast er door het rooster uit wordt geblazen.
ik heb trouwens nog de gewone koelpasta er op laten zitten

kan ff geen foto uploaden... maar speedfan zegt dit (idle)

temp1: 36
temp2: 30

is dit normaal voor idle modus?

ik heb ook nog wel een filmpje op youtube staan... maar dat is van de setup

ik weet het... ik moet echt eens wat aan mijn cablemanagement doen :+
horen jullie trouwens ook dat hoge geluid dat uit de pc komt... ik vind het zwaar irritant :X maar ik weet niet waar het vandaan komt (had ik ook al voor de waterkoeling) :?

hmmmm... ik heb inmiddels maar een topicje op het asus-forum gezet (in mijn beste engels :D :9 ) , ik krijg er inmiddels echt koppijn van :X
bij deze het topic: http://vip.asus.com/forum/view.aspx?mid=20100728030320218&board_id=1&model=M3A78&page=1&isread=1&SLanguage=en-us

[ Voor 36% gewijzigd door tornado61 op 28-07-2010 10:04 ]

┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:03:
@peakaboo download speedfan dat is gratis geloof ik.
Daar kun je je fans mee tunen.
Maar als je het doet om het geluid van de pomp....RMA dat ding.
OK thnx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Hoog geluid? Tja, als je het zo niet horen kan, waar het vandaan komt, moet je proberen de boosdoener te elimineren.
Diverse componenten loshalen, om te achterhalen, welke het is. Voeding, videokaart, harde schijf?

Mmm, voeding word een beetje moeilijk :+ Dan zal je een andere voeding moeten lenen van iemand.

Ik zou beginnen met de makkelijkste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tornado61
  • Laatst online: 05-09 11:57

tornado61

jupiter deus est

@rolandkroes

bedankt voor de tip... voeding is al 2 keer vervangen (1 keer de voeding die bij m'n oude kast zat... omgeschakeld naar de HX650, maar die ratelde.. dus rma.. heb nu ook 2 stickers van corsair :+ )
maar de rest zal ik ff testen

maar hoorde jij het geluid dan ook? (ik wel.. ook op youtube.. misschien wel ff op 720p zetten)
en ehh.. gaat de computer geen lawaai maken als er geen videokaart inzit .. ik heb namelijk geen onboard :+
ik neem hem morgen anders wel ff mee naar de lokale computerboer misschien dat ik met wat vervangende onderdelen van hem wat kan ontdekken

[ Voor 42% gewijzigd door tornado61 op 26-07-2010 20:26 ]

┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
peakaboo schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:23:
[...]

Werkt dat dan? Ik meende namelijk dat die instellingen in de bios altijd alleen maar werkte als je een 4 pin aansluiting hebt... Je hebt het toch over de aansluiting die uit de pomp komt? De corsair fan die meegeleverd wordt is sowieso al vrij luidruchting vind ik...
Ja, ook met een 3 pins aansluiting werkt dat. Dan verlaagt hij het voltage (3e draad is voor sensor).
Maar hoor je de pomp dan zo goed dat je hem op een lager rpm wil laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Picaroon schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:12:
[...]

Ja, ook met een 3 pins aansluiting werkt dat. Dan verlaagt hij het voltage (3e draad is voor sensor).
Maar hoor je de pomp dan zo goed dat je hem op een lager rpm wil laten draaien?
Ik weet niet of ie dan minder herrie maakt, nog niet geprobeerd. Heb altijd gedacht dat dat alleen werkte bij 4 pins zoals ik al zei. Zal het eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
bijna goed :) 3 pins fans kunnen wel langzamer draaien, maar alleen vanaf een 3 pin header op je moederbord.
de 4 pin headers zijn anders aangesloten, waardoor de voedingspin een vaste 12v is, en pin 4 (pwm) de snelheid regelt.

bij de oude fans wordt pin 2 (voeding) gepulst (pwm) om de snelheid te regelen.

voordeel van 4 pin fans is dat er geen vermogen geschakeld hoeft te worden om de snelheid te verlagen, omdat de schakel electronica in de fan zit, en de moederbord fabrikant weer een paar cent kan besparen op onderdelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:14
Ik heb de H50 nu een maand of twee, maar het is echt een geweldig ding!
De radiator heb ik met pushpull aan de achterzijde van mijn HAF 922 geplaatst en deze blazen naar binnen.
Ik denk dat je hierbij de keuze moet maken tussen of intake en warmere temperatuur in de kast, of warme lucht van binnen via pushpull naar buiten, wat resulteert in warmere CPU

Ik heb gekozen voor koude lucht van buiten naar binnen, slechter voor me airflow, maar is de CPU wel koeler !
Hoe hebben jullie de Pushpull staan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

ook van buiten naar binnen..zorgt in mijn kast ook voor de beste koeling voor me cpu..

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Van binnen naar buiten, nog.

Maar na mijn mobo upgrade, ben ik van plan om van buiten naar binnen te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
van binnen naar buiten, omdat het verschil bij mij maar een paar graden is. Aangezien ik stoffilters gebruik, is een buiten -> binnen pushpull niet handig. Daar zou ik dan ook weer een filter voor moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
Picaroon schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 09:33:
van binnen naar buiten, omdat het verschil bij mij maar een paar graden is. Aangezien ik stoffilters gebruik, is een buiten -> binnen pushpull niet handig. Daar zou ik dan ook weer een filter voor moeten zetten.
Klopt, gister even de opstelling veranderd, heb nu van binnen naar buiten. Scheelt toch 4 graden ong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Indien ik de H50 van buiten naar binnen laat blazen, zal ik wel de voorste twee 120 mm fans moeten omdraaien cq naar buiten laten blazen.

Anders houd ik geen airflow over :9

Dan krijg ik:

* 140 mm topfan naar binnen ==>
2 x 120 mm frontfan naar buiten = =>
* (2x) 120 mm H50 naar binnen ==>

Laat ik even de 120 mm zijfan buiten beschouwing. Eerst eens kijken wat voor invloed deze op de flow heeft?

Zit ik alleen idd nog met de stoffilters. Die zitten er natuurlijk voor wel op, maar achter en boven niet 8)7

Kost de vriendin een panty :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn pc staat in een wandkast dus kan de warme lucht van m'n psu niet goed weg. Daarom heb ik m'n h50 als exhaust. Anders blaas ik warmere lucht naar binnen dan dat ik in m'n case heb. Ik denk dat je pas na de zomer een goed beeld van wat het resultaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Laatst online: 08-09 19:35
nick_haak schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:25:
bijna goed, 3 pins fans kunnen wel langzamer draaien, maar alleen vanaf een 3 pin header op je moederbord.
de 4 pin headers zijn anders aangesloten, waardoor de voedingspin een vaste 12v is, en pin 4 (pwm) de snelheid regelt.

bij de oude fans wordt pin 2 (voeding) gepulst (pwm) om de snelheid te regelen.

voordeel van 4 pin fans is dat er geen vermogen geschakeld hoeft te worden om de snelheid te verlagen, omdat de schakel electronica in de fan zit, en de moederbord fabrikant weer een paar cent kan besparen op onderdelen
Helaas, ook voor jou geen sigaar.

4 Pins PWM aansluitingen op je moederboard kunnen gewoon 3-pins aansturen via verstelbare voltages, zolang de controller dat ondersteund.
Sterker nog, op mijn MSI P35Neo2-FR moederboard, heb ik mijn Zalman CNPS9700 gewoon via de 4pins PWM stekker aangesloten, maar stuur ik die aan via een variabele spanning en niet via PWM, dit omdat de minimum snelheid voor PWM (in mijn geval) op 50% fanspeed zit, en bij de spannings-regeling hij gewoon volledig uitgeschakeld kan worden.

Pin 2 word ook niet "gepulsed" (is in ieder geval tegen de PWM specs in, sommige fabrikanten lappen die blijkbaar aan hun laars), die word enkel geregeld via de spanning.
Verder zijn 3 en 2 pins identiek, op het kabeltje van de tachometer na, maar dit is niet van belang voor de aansturing van een fan.

[ Voor 3% gewijzigd door SirNobax op 31-07-2010 14:49 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
aah weer wat geleerd :) zowel bij mijn vorige als mijn huidige mobo kan ik 3pin fans niet langzamer laten draaien op 4pin headers... vandaar mijn aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
assumption is the mother of all fuckups :) En ik maak mezelf er ook nog weleens schuldig aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
zat er al over te denken om het zelf te zeggen:p maar het was al duidelijk genoeg geloof ik.
het blijkt maar weer dat het zo is iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:59

D4NG3R

kiwi

:)

tornado61 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:42:
horen jullie trouwens ook dat hoge geluid dat uit de pc komt... ik vind het zwaar irritant :X maar ik weet niet waar het vandaan komt (had ik ook al voor de waterkoeling)
Stuk voor stuk alle fans af, en als het de fans niet zijn zou ik kijken naar je Videokaart of Voedingen.. Coilwhine vind ik het nogal op lijken..

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=0-qHudFBuXI]

Heeft er hier iemand enig idee hoe de H50 presteerd met een Fancontroller aan de pomp? Want ik wil het zo stil mogenlijk krijgen, en ik vind het gebrom van de H50's pomp nogal irritant...

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 01-08-2010 11:28 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merk niet echt een verschil als de pomp via de controller op 960 toeren draait , onder de 900 heb je de kans dat die niet opstart .Zo is er nog wat capaciteit over en is die stiller .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Weer even een kleine update..alles WEER overgebouwd naar me uitendelijke kast de NZXT Rouge...kabel-management moet ik nog mee bezig gaan maar temps zijn tot nu toe beter dan ooit te voren.

Idle temps liggen zo rond de 31/32 graden (phenom 2 955), maxed out met prime 47graden.

Oude kast Xigmatex midgard en daarvoor antec 900 hadden zo ongeveer dezelfde temps.

Idle
Antec: idle 31/32 Push pull buiten na binnen
Xigmatex: 31/32 Push pull buiten na binnen
NZXT Rouge: 31/32 Enkele fan buiten na binnen

Stessed:

Antec 900: 51/52 Push pull buiten na binnen
Xigmatex: 51 Push Pull buiten na binnen
NZXT Rouge: 46/47 Enkele fan buiten na binnen

Moet alleen de standard fan nog gaan vervangen door 2 mooie rode led fans die stil kunnen koelen en dan word het weer push pull. Zelfde geld voor kabel management wat nog sterk geoptimaliseerd moet worden om een goede airflow te creéren.

Voor nu zien de temperaturen er veel belovend uit in me nieuwe kast, gezien het feit ik binnenkort weer push pull configuratie ga draaien, ik nog wel een kleine 3/4 graden winst kan halen met de juiste fans.

I'llkeep you informed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
tornado: zijn het je hd's niet die het hoge geluid produceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

roland kroes schreef op maandag 28 juni 2010 @ 19:07:
Je set up. :+

Hoeveel fans, welke plaats, set-up van je H50, van binnen naar buiten / buiten naar binnen, push of pull of push / pull?
Heb even een plaatje gemaakt nadat ik nog het eea gerommeld heb met de opstelling:

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/2vv3rjp.png

De 120mm intake front + 120mm outtake zijn Arctic 120mm PWM-fans. Pomp draait op z'n hardst, die hoor je toch niet, de 120mm intake rear (Zalman) staat op low-noise. Maar dan nog... de temps zouden onder full load beter moeten kunnen dan: 45c chipset, CPU's ~56 (AMD X2 555 BE @ X4 955BE @ 1.26v), HDD's rond de 28.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 00:33
@Jejking
Weet je zo hoeveel rpm de low noise van zalman is?
Kan je niet beter hiervoor de corsair fan gebruiken, en dan de rpm aanpassen in de bios?
Ik haal dezelfde temp als jou, maar dan met de fan als enige outtake en de cpu @ 1.4v.
Ik ga deze week de fan als intake testen en post de resultaten hier.

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Die Corsair-fan heb ik ondertussen niet meer, zal de Zalman straks even opzoeken. Alles hangt aan een Zalman-fancontroller :)

Edit: gevonden. De mijne draait z'n rondjes waarschijnlijk op ongeveer 1000RPM.

[ Voor 47% gewijzigd door Jejking op 02-08-2010 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buiten vangt die wel een hoop stof zeg :o

Heb de rad nu zo gemaakt dat die op een balkje staat , inplaats van hangt . Heb niet echt ruimte achter de pc om hem aan 4 punten te bevestigen

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/02/1280728990-850.jpg

sterke beugel die makkelijk het gewicht draagt

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/02/1280729490-230.jpg
ingekapseld in aluminium :)
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/02/1280729204-020.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Yo McGyver :+

Misschien kan je er een stoffilter tegenaan "fabriceren" op een of andere manier? Met een soort frame, die er af kan, zodat je hem makkelijk schoon kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo , das een mooie ,als dat een aluminium rooster is dan is dat gelijk bescherming voor de rad . Denk dat ik er twee neem voor allebij de kanten .Dan daar over de fan , miss met afstandbussjes etrussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 19:55:
[...]

Zo , das een mooie ,als dat een aluminium rooster is dan is dat gelijk bescherming voor de rad . Denk dat ik er twee neem voor allebij de kanten .Dan daar over de fan , miss met afstandbussjes etrussen :)
Ja die zijn van aluminium..ik gebruik deze ook..werken goed.. _/-\o_

Als ik je een tip mag geven, ik zou er alleen 1tje plaatsen...anders belemmer je misschien de flow door je radiator wat weer kan leiden tot een verhoging van je temperatuur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Ja, dat denk ik ook. Twee is misschien een beetje overdreven, en zal je flow gaan hinderen. Zeker als er al wat stofopbouw heeft plaatsgevonden.

Ik gewoon aan denken, om elke keer als je stofzuigt, of liever als iemand anders dat doet 8) , meteen even je stoffilter(s) meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roland kroes schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:59:
Ja, dat denk ik ook. Twee is misschien een beetje overdreven, en zal je flow gaan hinderen. Zeker als er al wat stofopbouw heeft plaatsgevonden.

Ik gewoon aan denken, om elke keer als je stofzuigt, of liever als iemand anders dat doet 8) , meteen even je stoffilter(s) meenemen.
Twee is inderdaad overdreven , de fan beschermt de rad ook aan een kant .
Moet even op me gemakkie kijken wat ze nog meer hebben aan leuke modspulletjes , staan zoveel leuke dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Jejking in "ervaringen met corsair h50"

Wie o wie?

Willie Billie z'n h50-settings al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
Ja, gister even bezig geweest :)
Ik heb een 965 op 3,8ghz 1.4v
IK heb 1 intake (120mm) en slechts 1 andere 120mm plaats.
Met de h50 als outtake haal ik 60 graden met prime95 (loopt rustig op en na 3 min blijft hij op 60 staan).
Toen met kast open geprobeerd, dit maakte +-1 graden verschil.
Hierna de h50 als inttake gemonteerd, dit scheelde maar liefst 8 graden (ik weet het shitty airflow :D).
Probleem is dat ik niet zoals jou een top fan heb, dus ik denk dat ik de dremel er maar eens bij ga halen.
Maar ik kom met een dergelijke setup als jou op +- 52 graden (965BE 3,8Ghz 1.4v)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dus de H50-fan als intake werkt dus wel :) Probleem is wel alleen dat je alle hitte in de kast dumpt en dat moet je weer weg te zien krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan hem zetten zoals je wilt , normale atx betekent achter eruit blazen maar omdat de cpu geen airflow nodig heeft , kun je zelf je eigen optimale flow maken . Houd wel rekening met de psu die zuigt altijd :)
Is natuurlijk lekker dat je de cpu die centraal staat in de atx airflow nu niet meer hoeft te koelen met de airflow . En al je aandacht kan richten op het koelen van de videokaart ,chipset en eventueel RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper72
  • Niet online

New Build in Progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit even te stressen met prime dan zit die op 45 graden max , E8400 oc op 3.6, dan staat de Zalman fan voor de rad vol te draaien en het pompje.vol te pompen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/04/1280947126-970.jpg

De intelburntest , die komt wel hoger uit maar binnen de perken 50 graden max , met me vorige koeler durfde ik die test niet te doen .

[Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/04/1280947536-180.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:46:
Zit even te stressen met prime dan zit die op 45 graden max , E8400 oc op 3.6, dan staat de Zalman fan voor de rad vol te draaien en het pompje.vol te pompen :)

[afbeelding]

De intelburntest , die komt wel hoger uit maar binnen de perken 50 graden max , met me vorige koeler durfde ik die test niet te doen .

[[afbeelding]
Niet een vette oc maar toch wel 1 met weer mooie tmeps door een H50..tevreden klant dus...merk jij nou iets van een zoemend pompje o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gumbal696 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 01:10:
[...]

Niet een vette oc maar toch wel 1 met weer mooie tmeps door een H50..tevreden klant dus...merk jij nou iets van een zoemend pompje o.i.d?
Geen echte zoem , maar je hoort het motortje wel toeren maken als de kast open is, vooral boven de 1000 toeren . dus 100 procent stil is die niet , het is gelukig maar een klein pompje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
@systeemherstel
Hoe heb jij de h50 geplaatst (push/pull, intake/outtake etc.)

Ik denk dat ik weet waarom ik zo een hoge temp verschil heb met in en outtake:
Ik maakte gister de pc open en raakte de NB heatsink aan, dat kreng was heet (gok zo een 60 graden oid).

Ik ga het nog even testen, maar dat kan voor diegene met een h50 als outtake wel verklaren waren de hoge temps vandaan komen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Kreeg gisteren een mail dat high-flow de H70 al in huis heeft en ook al kan leveren..
http://www.highflow.nl/wa...ts/corsair-hydro-h70.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
Wel een 2x zo dikkere radiator, in een krappe kast word dit dus al snel moeilijk denk ik, zeker als je een pushpull gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Willie Billie schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:26:
@systeemherstel

Ik maakte gister de pc open en raakte de NB heatsink aan, dat kreng was heet (gok zo een 60 graden oid).

Ik ga het nog even testen, maar dat kan voor diegene met een h50 als outtake wel verklaren waren de hoge temps vandaan komen.....
Ik werk zelf met in-take (binnenkort weer push pull).
Maar ik ben het niet echt met je eens..
Ik lees namelijk ook her en der dat sommige meer baad bij hebben me de fan als out-take te gebruiken..
Denk dat dat voor iedereen persoonlijk is omdat ze allemaal totaal verschillende hardware/kasten/fans/mobo's e.d gebruiken..word toch weer testen voor die gene die te hoge temps heeft. Mja, dat maakt je een tweaker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Richard_AFC schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:16:
Wel een 2x zo dikkere radiator, in een krappe kast word dit dus al snel moeilijk denk ik, zeker als je een pushpull gebruikt
Dat is inderdaad iets om over na te denken . Zelf heb ik sinds kort een NZXT Rouge, en stel ik zou de H50 verruilen voor een H70 dan zit push pull er niet in denk ik. kom dan ruimte te kort.. 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Even een kleine update: met de oude settings en twee cores op 3.2GHz @ 1.27v:

Mobo: 50g, CPU: 52g, Core 1 + 2 40g, Aux 44g.

Zo even een testje op 3.55GHz @ 1.37v doen. Het enige waar ik me nog zorgen om maak evt is mobo-temp?

Mobo: 55g, CPU: 57g, Core 1 + 2 46g, Aux 44g.

Dusssssssssssss..... Vage shit. Het lijkt erop dat de formule, in ieder geval met 2 kernen aan, het CPU-temp - 11/12 graden is om te kijken wat de coretemps zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Jejking op 05-08-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willie Billie schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:26:
@systeemherstel

Hij staat op pull , en die NB temp moet je wel in de gaten houden , die is eigenlijk geplaatst zodat de fan van de cpu ook de NB koelt. Ik kreeg zelfs reboots door het ontbreken van airflow . Aangepakt door de NB koeler te vergroten en en een fan ervoor te zetten :)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/05/1281002070-930.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kledur
  • Laatst online: 24-05 21:50
http://www.hardwareheaven...-review-introduction.html

De eerste volwaardige review die ik ben tegen gekomen. Ding houd het spul goed koud! Begint tijd te worden voor een eigen H70 topic, denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kledur schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:23:

De eerste volwaardige review die ik ben tegen gekomen. Ding houd het spul goed koud! Begint tijd te worden voor een eigen H70 topic, denk ik. :)
Ziet er interesant uit , die rad ziet er al een stuk forser uit :)

Nog een andere review http://www.hexus.net/content/item.php?item=25823

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper72
  • Niet online
Kun je wel zeggen idd dat die rad dikker is, namelijk 5cm, ipv de 2,5 cm voor de H50.

Als ik de H70 zou inzetten zou ik de rad en 1 fan aan de buitenzijde gaan monteren, en dus 1 fan aan de binnenkant van de case. Zo hou je nog iets van ruimte over. Anders gaat het niet passen hier (Zalman GS1000 Case), icm Intel DX58SO MB.

Uiteraard zal dit verschillen per kast en layout van MB-componenten.

New Build in Progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kledur
  • Laatst online: 24-05 21:50
Die van mij komt in een HAF-X, dus ik neem aan dat ik geen problemen ga ondervinden wat dat betreft.
Moet ik alleen even kijken wat ik met de standaard 140 mm outtakefan ga doen, maar dat komt wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Laatst online: 13-07 20:34

Peter91

<=]

Hoe kan het dat die h70 zo plat is?
Zeker met een dikker rad, is er een sterkere pomp nodig..

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Kledur schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:23:

To be honest, de reviews spreken elkaar tegen. Er is wel een voordeel voor de H70 maar niet zoveel als wat ze op HH en Corsair zelf claimen, rond de 10 graden. Meestal iets van 4-5, met iets meer noise dan de H50. Blijft staan dat 't een erg leuk setje is :)

• Viper72
  • Niet online
Heb vandaag een H70 set besteld bij Highflow samen met deze Zalman :

Afbeeldingslocatie: http://i66.photobucket.com/albums/h245/Mpower72/RC1000_b_02.jpg

Bijna vakantie dus ik kan lekker gaan hobby-en :)

En dus ook...

[quote]Spaiker schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 13:21:
Die blaast naar buiten, die noctua's blazen richting de kabeltjes. Kan je beter omdraaien lijkt me :)
[/quote]

:D De Fans onderin omdraaien. Toch vreemd want heb alles uitermate keurig (vind ik zelf dan) ingebouwd, en op de Fan zelf staat een pijl met de richting waar de koude lucht heen geblazen wordt. Don't know why it did it

New Build in Progress

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:21

BTU_Natas

Superior dutchie

Peter91 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 22:57:
Hoe kan het dat die h70 zo plat is?
Zeker met een dikker rad, is er een sterkere pomp nodig..
jeetje, en dat verzin je zomaar even?

De waarheid is precies het tegenover gestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zoek een review van h50 tegenoveer h70 heeft iemand die? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:17:
ik zoek een review van h50 tegenoveer h70 heeft iemand die? :>
Laat dat soort kinderachtige dingen maar achterwege.

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 18-09-2010 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
Haha, die kende ik nog niet ;)

Specs

• Kiwitje
Ik heb sinds deze week ook mijn h50!

Idle: 35-37
Stressed: 48.

Rad in push/pull (intake) met 2 nexus real silent fans. CPU draait stock op 3400mhz 1.37V. Zijn dit nette temps?

Specs

Verwijderd

Zeker nette temps met ruimte voor een overclock :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Als jij als CPU een AMD Phenom II X4 965 Black Edition hebt, zijn dat zeker nette temps. (heethoofd ;) )

Maar je draait 'em op stock, terwijl je voltage redelijk hoog staat, vind ik. Ik zou eens proberen om deze stapsgewijs omlaag te brengen.

Zo zullen je CPU temperaturen zelfs nog meer zakken.

Trouwens, ook niet onbelangrijk, waar meet je de temps mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
nou jonges wil die H70 nog een beetje _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siqo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 12:17
ik krijg hem wss dinsdag binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
roland kroes schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 10:46:
Als jij als CPU een AMD Phenom II X4 965 Black Edition hebt, zijn dat zeker nette temps. (heethoofd ;) )

Maar je draait 'em op stock, terwijl je voltage redelijk hoog staat, vind ik. Ik zou eens proberen om deze stapsgewijs omlaag te brengen.

Zo zullen je CPU temperaturen zelfs nog meer zakken.

Trouwens, ook niet onbelangrijk, waar meet je de temps mee?
1.37v is toch standaard voltage?? Ik kan hem wel es wat proberen omlaag te zeggen..
Temps gemeten met AMD Overdrive, coretemp en speedfan.

Maar ik merk dat mijn temps nogal verschillen. Nu bijvoorbeeld is hij idle 37-38. En zo nu en dan 35-35. Fans draaien dan op 100%. Misschien omgevingstemp maar dat zal toch geen 4 graden verschillen?

[ Voor 13% gewijzigd door Kiwitje op 22-08-2010 10:29 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Men leest hier 1.37, en daar 1.34.

Probeer gewoon eens beetje bij beetje het voltage omlaag te brengen. Elke 0.5 V scheelt weer warmte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorda
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 08:55
Ik neem aan dat je 0.05V bedoelt? :) 0.5 is een enorme stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
roland kroes schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 01:28:
Men leest hier 1.37, en daar 1.34.

Probeer gewoon eens beetje bij beetje het voltage omlaag te brengen. Elke 0.5 V scheelt weer warmte :P
Ik draai nu op 1.30V, scheelt inderdaad een hoop! Heb hem zelfs even op 1.25 gehad, een prime test gedraaid, werkte prima. Maar na een tijdje kreeg ik allemaal gekke beelden! 1.30 werkt prima :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
vorda schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 02:33:
Ik neem aan dat je 0.05V bedoelt? :) 0.5 is een enorme stap.
ja, natuurlijk 8)7

@ Kiwitje, hoe zijn je temps nu?

[ Voor 8% gewijzigd door roland kroes op 25-08-2010 17:58 ]

• Kiwitje
roland kroes schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:57:
[...]

ja, natuurlijk 8)7

@ Kiwitje, hoe zijn je temps nu?
Ligt beetje aan omgevingstemp. Rond de 34-35 en stressed 46. Ik ben wel tevreden !

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:57

Zalmanman

So long,

Ik denk er ook over na om een H50 te kopen, maar ik zou niet weten hoe ik die zou moeten monteren...
Ik heb een Zalman GS1000 kast, met een i5 750, XFX GTS250 en 2 120mm fan's.
Ik kan 2 fan's kwijt aan de bovenkant, 1 aan de bovenkant van de achterkant (:p) en 2 aan de onderkant.
Kunnen jullie me daarmee helpen?
Overigens, om de fan bij de radiator van de H50 te controleren, kan ik die dan ook gewoon op mijn scythe caze master aansluiten?

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siqo
als je maar 1 fan erop wilt, kan je die fan aan de buitenkant monteren (aan de achterkant) en aan de binnenkant waar nu dus je fan zit de radiator. En de fan kan je gewoon op fancontroller aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Eigenlijk wilde ik de fan van de H50 gebruiken en de 2 andere 120x120mm fans. 3 fans dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siqo
Alledrie op je rad? 1 aan allebei de kanten moet wel lukken maar 3? Of ik begrijp je verkeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Je begrijpt me idd verkeerd :p
Ik wil ze alle 3 ergens in mijn kast plaatsen, maar ik weet niet zo goed waar. iig 1aan mijn radiator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
1 in onderkant, 1 in bovenkant, en 1 aan je H50 vast voor intake. Onderkant ook intake en bovenkant outtake. En die fan van H50 kun je gewoon hetzelfde bedienen als de rest van je fans. Alleen weet ik niet of je dat gaat redden met je kabeltje naar je controller.

Ik ben er trouwens achter gekomen dat wanneer ik mijn H50 op 35% laat draaien, hij niet meer koelt en mijn processor alleen maar stijgt in temp. Op 40% blijft hij steady rond de 38-40. En zo schrok ik me van de week dood toen hij ineens +100C werd... Meteen alles op 100% en hij was zo weer koel en hij doet het nog.. Was toch ff schrikken.

[ Voor 39% gewijzigd door Kiwitje op 31-08-2010 00:32 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukekiller
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-03-2021
Bedoel je dan de pomp van de h50 of de ventilator? Want ik heb ondertussen op de pomp een fanmate gehangen om de snelheid te regelen. Om minimum is de pomp nog aant draaien maar praktisch onhoorbaar, op maximum is ze het luidste onderdeel van mijn pc. :) Het verschil is 2-3 graden.

• Kiwitje
Dukekiller schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:10:
Bedoel je dan de pomp van de h50 of de ventilator? Want ik heb ondertussen op de pomp een fanmate gehangen om de snelheid te regelen. Om minimum is de pomp nog aant draaien maar praktisch onhoorbaar, op maximum is ze het luidste onderdeel van mijn pc. :) Het verschil is 2-3 graden.
Ik heb het over de pomp, die ik in speedfan dan regel.. Maar ik denk dat hij onder de 40% gewoon 'uit' gaat ofzo...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-08 05:29
Hoort mijn H70 rad 'koud' aan te voelen?

Ik snap het principe niet helemaal denk ik, ik dacht dus, blokje verhit water, cpu raakt daarmee hitte kwijt, hitte gaat via water naar rad, rad word warm, rad word gekoeld, water heeft weer ruimte meer cpu warmte af te voeren en zo gaat het maar door.

Mijn rad is heet als de fans niet aan staan, dus vanaf cpu naar rad gaat prima (denk ik), staan fans op 70-100% dan is de rad gewoon koud, dan krijg ik dus het gevoel dat OF mijn mount niet goed is, of het gewoon niet een al te geweldig blokje/pomp is en er nou eenmaal maar een beperkte hoeveelheid warmte van de cpu naar het water kan geraken en dat die beperkte hoeveelheid dus makkelijk door de 2 stock fans op 50% speed gekoeld kunnen worden want de rad is dan niet warm.

Hoe zit dat nou? Is zo een koele rad normaal? Worden mijn temps beter als ik er beter presterende fans op plaats? Toch slechte mount?

Voelt mijn rad alleen koud aan omdat de rad onder mijn lichaamstemperatuur is maar werkelijk nog behoorlijk boven kamertemperatuur waardoor betere fans zin hebben?

Idle 35-40 load 65 overigens bij 3,7Ghz 1,25V i7 860, merkte dat de 1,4V bij 4Ghz wel heel veel extra stroom verbruikte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
Mijn H50 rad voelt ook koud aan, dus lijkt me niet dat er iets mis is. En je temps lijken me ook goed dus zou niet weten wat het probleem is :+

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-08 05:29
Er is niet zozeer een probleem, ik vroeg me gewoon af hoe het nou zit met zon koud aanvoelende rad en of betere fans dan nut hebben en hoe het zit met de maximale afvoer capaciteit van het koelblok naar de rad toe etc.

Ik had bij mezelf bij waterkoeling altijd gedacht, is je rad koel, dan is je cpu hoogstens paar graden warmer, dus rad 25 graden cpu max 35, maar rad is hier koel al is cpu 85 graden. (1,4V linx)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Lijkt me als je CPU warm is, het rad daar waar de vloeistof binnenkomt, ook warm is.

Naarmate je dan meer richting de uitstroom zou gaan, zou het rad zich "kouder" moeten aanvoelen.

Voel je ook geen verschil in de in- en uitgaande slangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiwitje schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 12:08:
Mijn H50 rad voelt ook koud aan, dus lijkt me niet dat er iets mis is. En je temps lijken me ook goed dus zou niet weten wat het probleem is :+
Bij mij ook , de vraag is hoe koud is je rad , dat heeft te maken met de temperatuur van het water en van de cpu . Hoe kouder je rad hoe beter die koelt.
In de kast bevinden zich warmte bronnen die niet alleeen hete lucht veroorzaken maar ook stralingswarmte afgeven . En aangezien het rad van alumium is gemaakt neemt het die warmte snel op , wat kan resulteren in een iets hogere idlle en load temperatuur . Ik heb me rad buiten de pc dus die neemt geen warmte op van de pc. Wel van de zon als die er is :*)

Dit is in clockerstermen nog een milde overclock , maar de 500 fsb is mogelijk gemaakt omdat me NB goed gekoeld kan blijven , Hij keert snel terug naar iddle temperatuur 27 , heb de pull verandert in push
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/09/05/1283706137-510.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
Heb ook een h50 besteld, maar hebben ze de pomp door het jaar heen, hoelang deze wc er al is van corsair ook verbeterd.
En ik heb een moederboard de asus sabertooth, en ik kan mijn cpu fan snelheid mooi regelen in de bios, zou ik daar de pomp ook mooi op kunnen laten regelen, zodat ie mee gaat als de cpu warmer wordt, en heb nog 3 fan aansluitingen met regeling op de volten van de fan, daar zou dan mooi de fan/fans van de h50 op kunnen, zodat alles mooi mee loopt als het warmer wordt.
Ook lees ik hier boven dat er 1 is die zijn pomp boven zijn pc uit hoort, dat is duidelijk een rma gevalledje dacht ik, want heb het hele topic door gelezen, maar de pomp hoeft niet zo veel lawaai te geven toch.
Natuurlijk zal je hem een beetje horen, daarom laat ik de pomp beginnen op 1000rpm tot zijn max 1400rpm, dat doe ik dan met de cpu rgeling, die kan ik zelf aangeven in de bios.

Moet ik mischien toch nog veranderen naar de h70, is die beter dan de h50, meende dat de h70 meer herrie maakt, maar is daar het pomp probleem wel op gelost, want je kunt natuurlijk een h50 met een pomp probleem krijgen, maar dan gaat ie bij mij RMA.

Graag davies

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-03-2024

Ianovski

Rawr!

Hey, ik heb zelf ook een H50, en bij mij is de CPU idle 37C en na een paar uur gamen 46C. Ik heb de AMD Phenom II x4 695BE @3,4Ghz (ga hem ergens volgende week ergens overklokken. Maar wat ik mij nou even afvroeg is of ik hem nog beter in mijn kast kan hangen, dat ik nog koudere temps krijg. Ik heb nu (van binnen de kast naar buiten) Push, rad, pull.

Voor de rest, allemaal nog een gelukkig nieuwjaar :D

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
Ianovski schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 20:43:
Hey, ik heb zelf ook een H50, en bij mij is de CPU idle 37C en na een paar uur gamen 46C. Ik heb de AMD Phenom II x4 695BE @3,4Ghz (ga hem ergens volgende week ergens overklokken. Maar wat ik mij nou even afvroeg is of ik hem nog beter in mijn kast kan hangen, dat ik nog koudere temps krijg. Ik heb nu (van binnen de kast naar buiten) Push, rad, pull.

Voor de rest, allemaal nog een gelukkig nieuwjaar :D
Mijn temps zijn 30-32 graden idle... Maar heb hem wel undervolted (zelfde CPU) Draai nu op 1.25V ipv 1.37V geloof ik waar hij hem standaard op zet. Scheelt een paar graden ;) En heb alleen een push fan voor mn rad.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oynky
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-08 18:41
Nu sinds februari 2010 de H50 in gebruik. Sinds gister maakt hij wat meer geluid bij de pomp, jammer. Heb RMA aangevraagd bij Corsair, en het is geaccepteerd. Ik vind het alleen nog niet erg genoeg om op te sturen. Het is niet hard, komt er nauwelijks bovenuit, hoewel als je het weet en erop let je het zeker hoort met de kast dicht. Met de kast open hoor je het duidelijker...

Ik denk dat ik hem maar op marktplaats gooi en een H60 koop...

Edit: Koelt overigens erg goed, in combinatie met een antec 902 zit mijn overgeclockte (1.45v) Q6600 (3.4) niet hoger dan 25-35 idle en 45-60 stressed :D
Heb overigens maar 1 fan erop, hij pakt warmte van me kast en gooit het naar buiten via de achterkant. Eigenlijk niet slim want de P45 chipset heatsinks worden erg warm.

[ Voor 26% gewijzigd door Oynky op 12-01-2011 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:08
Oynky schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 00:10:
Nu sinds februari 2010 de H50 in gebruik. Sinds gister maakt hij wat meer geluid bij de pomp, jammer. Heb RMA aangevraagd bij Corsair, en het is geaccepteerd. Ik vind het alleen nog niet erg genoeg om op te sturen. Het is niet hard, komt er nauwelijks bovenuit, hoewel als je het weet en erop let je het zeker hoort met de kast dicht. Met de kast open hoor je het duidelijker...

Ik denk dat ik hem maar op marktplaats gooi en een H60 koop...

Edit: Koelt overigens erg goed, in combinatie met een antec 902 zit mijn overgeclockte (1.45v) Q6600 (3.4) niet hoger dan 25-35 idle en 45-60 stressed :D
Heb overigens maar 1 fan erop, hij pakt warmte van me kast en gooit het naar buiten via de achterkant. Eigenlijk niet slim want de P45 chipset heatsinks worden erg warm.
ik zou hem maar snel vervangen dan want een h50 die geluid maakt gaat vaak lekken volgens sommige op het corsair forum.
wel eerst rma en dan pas op marktplaats verkopen he ;)

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag had ik jullie nog willen meedelen dat ik zéér te spreken ben over mijn H50 i.c.m i7 930.

Hier enkele temps bij een kamer temperatuur van 20°c

Stock @ 2,8 Ghz idle: 15° load: 45-50°

Overclock @ 4,3 Ghz idle 32° load: 65-80°

Tijdens de warme zomermaanden zal ik de O.C wel wat moeten terugschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:27:
Graag had ik jullie nog willen meedelen dat ik zéér te spreken ben over mijn H50 i.c.m i7 930.

Hier enkele temps bij een kamer temperatuur van 20°c

Stock @ 2,8 Ghz idle: 15° load: 45-50°

Overclock @ 4,3 Ghz idle 32° load: 65-80°

Tijdens de warme zomermaanden zal ik de O.C wel wat moeten terugschroeven.
Een temperatuur lager dan de ambient temperatuur kan niet.

Specs

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste