Wat doe jij deze zomer om je PC koel te houden - Deel 3

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 21:58
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2zp396x.jpg
Uuuh what?

Na een jaar afwezigheid van dit verfrissende topic; hier is hij dan weer. Het grote 'Wat doe jij deze zomer om je PC koel te houden" deeltje nummer 3. Post hier dus je onzinnige dingen om je PC koeler te houden dan in de winter, persoonlijk vind ik het al veelste warm ;)

Voorbeelden?

Koop bijvoorbeeld een oversized cooler voor je GPU:
Afbeeldingslocatie: http://www.techspot.com/articles-info/99/images/Image_00.jpg

Voorzie je PC van watercooling:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/xmn2au.jpg

Of zorg nou eens voor een fatsoenlijke airflow!
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/21bt369.jpg

Alternatieven?

Natuurlijk zijn die er, en zelfs in verschillende maten:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/og9mau.jpg

Fijne zomer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Nou, ik ben er (zoals elk voorjaar) weer met de compressor door geweest en hij is nu weer stof vrij (wat een bak stof kwam er uit zeg)
Heb er het volste vertrouwen in dat ie ook deze zomer weer gaat overleven.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270688

overclock beperken, goede airflow, soms de fans een tandje harder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290112

Het word denk ik weer de oude en beproevde "open je case en zet er een ventilator voor" methode :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02 22:33

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Als hij te warm wordt, zet ik hem in de vriezer, sorry dit moest even..
Ik heb nog geen problemen gehad met warm weer, maar dit is ook het eerste jaar voor deze pc dat hij in de zomer moet werken, dus ik ga nog een oplossing zokeen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Hetzelfde als de vorige jaren: niks.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-06 21:56
Kamer goed airco gekoeld houden.
Dan koel ik mezelf tegelijkertijd met mijn pc's

[ Voor 44% gewijzigd door 5V1NA70G op 24-05-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-06 08:12

jmk

Mijn P4 werd makkelijk 70 graden, niet gezond meer. Mijn computer ging langzaam aanvoelen.
Nadat ik de stofzuiger op de CPU koeler had gezet was het effect tijdelijk iets beter.

Na een maand werd hij weer te warm. Toen er toch maar een Arctic Cooling Super Silent 4 Ultra op gezet.
Nu is de CPU idle 30 graden, en op 100% load 42 graden. En lekker stil :)

Ik heb Speedfan altijd aan staan tegenwoordig, maar ik ben vol vertrouwen dat hij onder de 50 graden blijft deze zomer. (Ik heb hem op alarm gezet als hij warmer wordt dan 50 graden) Hele fijne tool.

Mijn HDD's zijn bijna altijd 50 graden, misschien moet ik daar iets mee doen? Verder geen problemen ondervonden.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
jmk schreef op zondag 24 mei 2009 @ 14:00:
Mijn HDD's zijn bijna altijd 50 graden, misschien moet ik daar iets mee doen? Verder geen problemen ondervonden.
31,34 en 35 graden hier. Heb er een fan voor zitten die slechts 432RPM draait, maar hij koelt ze genoeg. Dit is bij een kamertemperatuur van 24 graden.

[ Voor 6% gewijzigd door Tomfish op 24-05-2009 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 08:17
Hier, helemaal niks, ventilator slaat alleen wat vaker aan. En op het heetst van de dag de pc uit, niet omdat de PC te heet wordt, maar omdat het hier niet meer uit te houden is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Laatst online: 19-03 21:48
Deikke schreef op zondag 24 mei 2009 @ 14:20:
Hier, helemaal niks, ventilator slaat alleen wat vaker aan. En op het heetst van de dag de pc uit, niet omdat de PC te heet wordt, maar omdat het hier niet meer uit te houden is anders.
hear hear , heb kamertemp bereikt van 27graden recentelijk.
Moet echt zown airco hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 08:17
thijszor schreef op zondag 24 mei 2009 @ 14:31:
[...]

hear hear , heb kamertemp bereikt van 27graden recentelijk.
Moet echt zown airco hebben!
Ach, kan ook met het laptopje buiten gaan zitten, een van de beste oplossing nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Zomer? wasda?

Afbeeldingslocatie: http://img29.imageshack.us/img29/2568/zomer.jpg

Of moet ik zeggen, case? wasda?
In ieder geval is mijn Q9550 idle 25 graden, load iets van 35°. met een casetemp (haha) kamertemp dus, van momenteel 28°
3x 120mm fans, allemaal op +/- 1100rpm.

Niet echt zomermaatregelen nodig dus! alleen een stofzuiger zo nu en dan.

[ Voor 3% gewijzigd door diedazz op 24-05-2009 14:37 ]

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gojira
  • Laatst online: 12-04-2023
Hmm, wat doe ik deze zomer om mijn PC koel te houden? Niets speciaals.. of eerlijk gezegd, eigenlijk helemaal niets anders dan dat ik normaal doe. Ik heb nooit last gehad van vreselijk warme of door hitte uitvallende systemen. Het is hier binnen altijd precies op de juiste temperatuur en zo niet, dan pakken we een ventilator voor wat airflow in de huiskamer.

En voor de mensen die wel last hebben van een veel te warm systeem in de zomer: haal die halve kat tussen je fans vandaan! 8)7
Deikke schreef op zondag 24 mei 2009 @ 14:33:
[...]

Ach, kan ook met het laptopje buiten gaan zitten, een van de beste oplossing nog
Lekker in het zonnetje, zoals ik op het moment doe. Wat een heerlijk weertje!

@diedazz: Oké, dat moet ik dus echt niet proberen met twee veel te nieuwsgierige katten in huis. :D
Scheelt je wel een hoop geld omdat je geen nieuwe case aan hoeft te schaffen bij een upgrade / nieuw systeem en de "..because I can"-factor is ook erg hoog. Ziet er leuk uit trouwens, zo'n twee kilo aan heatsinks op je moederbord.

[ Voor 17% gewijzigd door Gojira op 24-05-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Even nieuwe koelpasta tussen koeler en CPU gedaan, en een nieuwe koeler voor m'n videokaart gaan halen.
Meestal doe ik in de zomer niets, maar als je CPU rond de 85°C stressed zit, moet het toch even...

Nu mooi terug 55°C stressed :)

Ik heb geen geld voor een waterkoelingset, ik geef liever geld uit aan spullen om mijzelf koel te houden, en dan pas de compu's hier :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Mike Post schreef op zondag 24 mei 2009 @ 14:39:

@diedazz: Oké, dat moet ik dus echt niet proberen met twee veel te nieuwsgierige katten in huis. :D
Scheelt je wel een hoop geld omdat je geen nieuwe case aan hoeft te schaffen bij een upgrade / nieuw systeem en de "..because I can"-factor is ook erg hoog. Ziet er leuk uit trouwens, zo'n twee kilo aan heatsinks op je moederbord.
Ja gelukkig is dit mijn slaapkamer/woonkamer, dus katten komen hier niet, laat staan honden. De pc staat fijn in een hoekje bovenop een houten blok/tafel met alle elektronica, dus menig kat zal wel 2x nadenken om tussen elektrostatische materialen te gaan liggen :D
(en ik heb een case hoor, maar geen case is nog steeds beter voor de temps, zo blijkt.)

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-06 16:36

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De afgelopen jaren was de standaardreactie bij mij: zet de tri-cool fans op MED ipv LOW. Dit jaar maar eens een high-end WC setup ingebouwd (en nog in progress BTW):
al aanwezig:
MCP-355 met res. top
Apogee GTZ
D-Tek Fuzion GFX2
Thermochill Pa 120.2
in bestelling:
TFC X-changer single 120mm
5 Scythe S-flex F 1600RPM fans
Scythe Kama Master om de boel in de gaten te houden

Moet toch genoeg zijn om de boel koel te houden gedurende augustus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-12-2024
Wat doe ik om mijn PC koel te houden? Ach, ik pak het probleem gewoon in z'n geheel aan. :+

Afbeeldingslocatie: http://www.aircohandel.nl/Informatie/images/htmleditor/upload/file-2.jpg

:Y)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-06 17:04
Wat doe ik deze zomer om mijn computer koel te houden?
Heb deze pc pas ~3 maanden dus eerst zomer maar ga de boxed cooler vervangen door een artic freezer 7 pro en er nog 2 120 MM casefans erin zetten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 20:55
PC Uitzetten en 2 maanden op vakantie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:38

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Vermoedelijk word het ofwel een nieuwe kast dit jaar voor de flow of wat fans aansluiten. In ieder geval komt er dus airflow in. Op dit moment draait hij op volle kracht ongeveer 50 graden Celcius op de GPU en 60 op de CPU. Dit vind ik nog wel kunnen met geen flow in de kast. Zet ik er eventjes 1 a 2 fans in dan draait hij zo heel gemakkelijk ongeveer 40 graden voor de GPU en ook zoiets voor de CPU. Maar dan is hij niet zo stil als hij nu is.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 13:11

Dennahz

Life feels like hell should.

Misschien nieuw koelertje op de CPU (is nu gewoon standaard koeler van de E8400) en ff stofzuigen.

Ik denk altijd maar zo: als de n00bs het niet doen moet het voor ons ook niet nodig zijn. Die zetten een PC rustig in een kast met weinig airflow en zelfs die overleeft het.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Dennahz schreef op zondag 24 mei 2009 @ 15:17:
Misschien nieuw koelertje op de CPU (is nu gewoon standaard koeler van de E8400) en ff stofzuigen.

Ik denk altijd maar zo: als de n00bs het niet doen moet het voor ons ook niet nodig zijn. Die zetten een PC rustig in een kast met weinig airflow en zelfs die overleeft het.
Niet altijd zo bleek vorige zomervakantie :+

Mijn ouders hadden de indeling van de woonkamer wat aangepakt, en in plaats dat de PC op een tafel stond met genoeg koeling, hadden ze hem in de boekenkast gezet, en juist één gat geboord op de plaats waar de kabels door moesten.

Langs alle kanten van de PC zaten dus boeken, ook voor de fan-openingen...

Die weigerde gewoon aan te gaan, tenzij 's nachts, wanneer de kamertemperatuur rond een 16°C lag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-06 16:48
Niets, ook de zomer overleeft ie makkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Op de hond letten. :)

Als die binnenshuis spontaan in rust begint te hijgen is dat een indicatie dat het warm begint te worden. Het dier gaat zich ook eigenlijk pas lekker voelen als het zo tegen het vriespunt loopt (Sheltie - dikke vacht).

Hond hijgt => Airco aan. Paar jaar geleden aangeschaft. Het is een luxe maar wat een zaligheid op warme dagen. Voor de hond ook. Als ik hem uitgelaten heb op een warme dag hijgt ie anders nog minstens wel een uur voordat ie weer een beetje afgekoeld is. Nu laat ik hem op de grond liggen, zet de airco aan en richt de airflow omlaag naar hem toe. Dan is ie met een 10-15 minuten weer afgekoeld.

Verder overclock ik niet en heb ook geen extreem veel hitte producerende componenten in mijn PC's.

Overigens. Vermijdt die airco's met een slang naar buiten als je echt een hele kamer wilt koelen. Voor elke liter lucht die het huis uitgeblazen wordt door die slang moet er ook weer een het huis binnengezogen worden. Een keer raden waar die vandaan komt. Die komt van buiten en is dus weer warm/heet. Een split systeem is het enige goede systeem om een ruimte te koelen. Die dingen met slang zijn alleen bruikbaar als je de gekoelde luchtflow op je richt. Ze creëren een koude zone in de kamer maar veel meer ook niet.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225842

Anoniem: 290112 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 13:47:
Het word denk ik weer de oude en beproevde "open je case en zet er een ventilator voor" methode :P
Ja precies :D Al paar keer gedaan, eerste zomer toen ik me Q6600 kocht, was dat even schrikken :+ Me kast laat weinig opties voor goede airflow, dan maar zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-06 11:11
diedazz schreef op zondag 24 mei 2009 @ 14:36:
Zomer? wasda?

[afbeelding]

Of moet ik zeggen, case? wasda?
In ieder geval is mijn Q9550 idle 25 graden, load iets van 35°. met een casetemp (haha) kamertemp dus, van momenteel 28°
3x 120mm fans, allemaal op +/- 1100rpm.

Niet echt zomermaatregelen nodig dus! alleen een stofzuiger zo nu en dan.
Idle 25 graden met een kamertemp van 28 graden? Da kan nie ;)

Enniewee, ik doe niks. CPU zal wel wat warmer worden, maar niet kritiek. M'n videokaart zal ik wle in de gaten moeten houden, dat ding werd van de winter al 90 graden... Na grondige uitzuig beurt werd ie stressed maar 80. Moet wel oppassen dus, boven de 100 graden gaat ie niet leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:20

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik hoef verder niks te doen. Mijn pc is water gekoeld en het systeem regelt zich zelf. De water temperatuur wordt op 35C gehouden. Dus als het buiten wat warmer wordt, gaan de fans vanzelf harder draaien. Check mijn Powermac casemod maar.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Ik denk niets, in de winter is die rond de 32-38 graden max, in de zomer, 36-46 ongeveer (moederbord en cpu hebben zo ongeveer dezelfde temperatuur). HDD's rond de 32-40 in de winter en zomer rond de 40-45. Ouderwetse athlon 3500+ nog btw :P maar het voldoet nog prima omdat ik nauwelijks spellen meer speel :)

Heb wel een snelheid geregelde zalman cooler voor de cpu, maar die heb ik altijd op de laagste stand staan. Scheelt zo'n 4 graden als ik hem op de snelste stand zet.

En ik heb een vrij strakke backup systeem waar ik mij braaf aan houd. Dus als er iets mis gaat maak ik mij niet zoveel zorgen :) ff afkloppen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 26235 op 24-05-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

niets, maar ik installeer toch waterkoeling, puur om n beetje harder te kunnen OC'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:01

Matis

Rubber Rocket

Ik zeg

Afbeeldingslocatie: http://www.leppers.nl/gfx/rolluik1.jpg

naar beneden en pas weer openen in de avonduren. Houdt bij mij mijn kamer al 4 jaar lekker koel (en donker :D)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:23

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-06 18:34

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Ik denk dat ik maar een Mugen 2 ga aanschaffen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rian
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-05 09:42
Ah, ik plaats gewoon de radiator in de Subsonic Low Turbulence tunnel hier om de hoek, even verlengslangetjes aanleggen, klaar. Met z'n 10k+ CFM moet dat wel lukken toch :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:38
sinds kort een mugen 2 dus dat zit wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-06 16:36

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dennahz schreef op zondag 24 mei 2009 @ 15:17:
Ah jah, maar n00bs hebben dan ook geen Q9550 op 4GHz in hun kast zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Bij de meeste pc's doe ik niets.....maar er is er één die gewoon een verfissende duik in het water krijgt als ie nog een keer overhit raakt.

https://www.youtube.com/@Klunssmurf-zc3yd/featured

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn pc houd het met gemak vol tot 40 graden kamer temperatuur, ik ben dan allang dood.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-06 15:07
Waarschijnlijk ga ik er niks aan doen, hooguit de overclock wat terug schroeven. Pc zo nu en dan uitstoffen en dat was het eigenlijk wel. Cpu is momenteel rond de 29/30 graden. Daar hoef ik geen waterkoeling voor te hebben. Zalman FTW :)

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Uitzetten. En als ie aan moet barenaked computing :P

En niet zozeer om de PC koel te houden want die heb ik goed in elkaar gezet. Maar de ruimte waar het ding staat wordt meer dan tropisch en dat is dan niet om te harden als mens.

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 25-05-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNO
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:41

TNO

cake.

Simpel. Ik neem 'm mee naar Campzone, zet 'm in de tent en hoop dat ie 't overleeft. Zo ja: dan hoef ik me niet meer zorgen te maken over koeling. Zo niet, dan moet ik de koeling toch even nader inspecteren en misschien de overclock iets minder optimistisch maken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Niks. Wat boeit het of het ding nou 40 of 43 graden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:39

_Apache_

For life.

Hier gaat er een nieuwe koeling op men gpu, die heeft het nogal heet, het is ook een heethoofd. Het is een 9800GTX, maar dan overgeklokt. Hij doet fabriek af, 740Mhz op de Core, 1180Mhz op het geheugen en iets in de 1500 op de shaders. Deze klapt er na een paar minuten uit met geheugen problemen op de gpu in GTA4.

Nu moet ik hem al terugklokken naar 720, 1100 en 1400 om hem stabiel te laten lopen en nog klapt hij eruit op warme dagen. Heb 120mm intake recht op de gpu, en 1x 80 en 1x 120 outtake staan, met nog een Infinity op de X3350 processor ( semi passief gekoeld, fan doet max 600 rpm )

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-06 13:21
een paar extra waaiertjes er bij en verder niets, blijft wel lekker koel gewoon zo ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickH
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-03 16:27
Normaal gewoon de pc uit de zon houden dmv een screen (zo'n zonnescherm die recht langs je raam loopt) en voor de OC runs en benchmarks heb ik mijn werk :P ik ben de diepvriesman bij de lokale AH, en op de zaterdag avond mag ik best even een OC runnetje maken in de vriescel bij -35 :D dan komt die TRUE push&pull ineens gevaarlijk dicht bij DICE :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mezstah
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-05 16:51
Gewoon de airco erbij zetten temps droppen hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
YannickH schreef op maandag 25 mei 2009 @ 18:58:
Normaal gewoon de pc uit de zon houden dmv een screen (zo'n zonnescherm die recht langs je raam loopt) en voor de OC runs en benchmarks heb ik mijn werk :P ik ben de diepvriesman bij de lokale AH, en op de zaterdag avond mag ik best even een OC runnetje maken in de vriescel bij -35 :D dan komt die TRUE push&pull ineens gevaarlijk dicht bij DICE :P
Dan zou je je gehele Moederbord, alles moeten afdekken tegen condensatie.
Volgens mij valt dat je hééééél erg tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:22

FeaR

In GoT we trust

Waarom al die moeite doen om je pc koel te houden...
Heb nu 3 x 140mm fan voor de intake en twee fans voor de outtake (1x 120mm en 1x 140mm), plus alle hardware in een ruime kast proppen werkt ook (Lian Li PC-P80). En dat gaat al een tijdje goed zo.

CPU en GPU temp gaan hier met warm weer maar een paar graden omhoog.
Dus daar ga ik niet van wakker liggen als ze in plaats van 28 graden "opeens" 33 worden.

Enige wat ik altijd wel voor de zomer doe is de pc even helemaal uit elkaar halen en alle stof tussen de heatsinks uitblazen. Maar dat doe ik toch minstens 2-3 keer per jaar. Want al heeft mijn case een stoffilter, er komt nog steeds wel wat stof binnen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Misschien weer eens m'n pc stofvrij maken. Tenminste m'n stoffilters, heb ik namelijk nooit zoveel zin in. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Gewoon niet aanzetten, genieten van de zomer :+ Gamen doe je maar 's nachts als het is afgekoeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-02 23:43
tja, toch eindelijk al die waterkoeling op m'n twee e5345's installeren, samen met een fullcover blokje (wat ik nog had liggen) op m'n (antieke) 8800GTS640.

maak me serieus zorgen over de temps van m'n HDD's. de heethoofdjes zitten in een hotswap 5-in-3 die denk ik meer dan genoeg koelt, maar 8 7200 RPM diskjes boven elkaar in 4-in-3 modules met gewone fans ervoor wordt wellicht... ietwat... heet. iemand daar ervaring mee? ik zat er aan te denken van die HDD blokjes die je gewoonlijk onder een HDD hangt aan de zijkanten van de modules in te klemmen, maar denk dat dat niet veel uitmaakt en het zit al zo ontieglijk vol...
nougoed, als iemand wat weet... :P

PS ik ben net van de 120*120*38s af, geluidsniveau mag beperkt blijven ;) die 15k diskjes maken al een ellendig geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickH
  • Laatst online: 02-03 16:27
thijszor schreef op maandag 25 mei 2009 @ 19:07:
[...]

Dan zou je je gehele Moederbord, alles moeten afdekken tegen condensatie.
Volgens mij valt dat je hééééél erg tegen :P
ik moet het idd nog ff goed uitzoeken, zat zelf te denken aan kneedgum :P mja, het was een brainwave, en ong 5 minuten na mijn post schoot dat verrekte woord condensatie ineens door mn hoofd. waarschijnlijk heb je gelijk, maar ik laat het er niet bij zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Niets, heb het geluk dat aan deze kant van de flat geen zon binnenkomt en dat er altijd schaduw is.
Lekker koel in de compukamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-06 09:10
Niets, want
1) mijn macbook houdt het tot nu toe best aardig vol bij 36+ graden in mn kamer.
2) mijn "always on" computer in Nederland is in beheer van mn onderhuurder, en ik verwacht niet dat die iets gaat doen als ik m niets zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-06 18:00

Hoite

Goed verhaal

TNO schreef op maandag 25 mei 2009 @ 14:43:
Simpel. Ik neem 'm mee naar Campzone, zet 'm in de tent en hoop dat ie 't overleeft. Zo ja: dan hoef ik me niet meer zorgen te maken over koeling. Zo niet, dan moet ik de koeling toch even nader inspecteren en misschien de overclock iets minder optimistisch maken :Y)
is een hele goede, vorig jaar heeft bij mij alles het overleefd, behalve mn voeding. die kookte na een uurtje crysis, maar hij was ook wel vrij mager voor een crossfire opstelling en 5 harde schijven +een 95watt cpu

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee
  • Laatst online: 25-04 14:11

Patjeee

Ik woon in Boston MA

toaomatis schreef op zondag 24 mei 2009 @ 16:29:
Ik zeg

[afbeelding]

naar beneden en pas weer openen in de avonduren. Houdt bij mij mijn kamer al 4 jaar lekker koel (en donker :D)
als je de gordijnen / die dingens die jij hebt (hebben mijn buren ook :+) dichthoudt , blijft de warmte binnen , althans dat heb ik vandaag geleerd bij aardrijkskunde :D

nouja ik ga denk ik niks doen of anders even wat coldpacks onderin gooien in een bakje lekker koel binnen me kast :+
als dat niet meer werkt omdat het 40 graden celsius in nederland is :o , onderclocken & undervolting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icetail
  • Laatst online: 05-06 07:55
Patjeee schreef op maandag 25 mei 2009 @ 20:06:
[...]
als je de gordijnen / die dingens die jij hebt (hebben mijn buren ook ) dichthoudt , blijft de warmte binnen , althans dat heb ik vandaag geleerd bij aardrijkskunde
omdat zo'n rolluik aan de buiten kant van je raam zit gemonteerd hou je de warmte juist buiten, als je hem op het juiste tijdstip dicht doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-06 16:48
Patjeee schreef op maandag 25 mei 2009 @ 20:06:
[...]

als je de gordijnen / die dingens die jij hebt (hebben mijn buren ook :+) dichthoudt , blijft de warmte binnen , althans dat heb ik vandaag geleerd bij aardrijkskunde :D

nouja ik ga denk ik niks doen of anders even wat coldpacks onderin gooien in een bakje lekker koel binnen me kast :+
als dat niet meer werkt omdat het 40 graden celsius in nederland is :o , onderclocken & undervolting
Volgens mij gaat er dan iets verkeerd :')
Dit houdt de warmte juist buiten aangezien de warmte wordt geblokkeerd door het rolluik waardoor de warmte niet je kamer in kan komen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282434

Mijn bedoeling is om fans met een hoog toerental in me pc te zetten om meer koude lucht er in te krijgen. Alleen ik wil ze graag med van die leuke ledjes. Maar de koelers met ledjes hebben meestel niet een bepaald hoog toerental.Probleem is dat ik niet weet welke fans er geschikt zijn.

Mijn processor is standaart al 40 - 45 graden, het gaat om een AMD Phenom II 940 3.00 Ghz Gekoeld door een Zalman CNPS9900 LED CPU koeler. Ook de temperaturen van de Grafische kaart en het moederbord ligt rond de 40 - 45 geraden. Temperaturen van de Harddisken liggen tussen de 23 - 28 graden.

Aangezien ik graag naar lanparty's ga en de zalen erg warm zijn zeker in de zomer, lijkt het me niet de bedoeling dat de temperaturen te hoog gaan op lopen. Het is de deze temperaturen zo laag mogelijk brengen met luchtkoeling.

Ben geen voorstander van waterkoeling, niet omdat waterkoeling niet goed is, meer omdat ik gewoon bang ben dat het fout gaat met vervoer.

Ik zal binnenkort over wat ik wil een topic starten, met ale informatie waar me systeem uit bestaat plus een aantal foto's zodat jullie alles kunnen zien wat er inzit... mocht je al ideen hebben, stuur dan even een bericht zo dat niet straks alles onder het nieuwe topic blijft en niet onder deze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee

Patjeee

Ik woon in Boston MA

nouja 1 van mijn pc´s hoeft niet meer gekoeld te worden ,
ik had vandaag mijn raam opengelaten omdat het warm was , begint het om 4 uur ´s nachts fxking hard te regenen , ik word wakker , BEGINT HET TE HAGELEN ALLEMAAL HAGEL STENEN NAAR BINNEN OP MIJN SCHERM BED PC EN OP DE GROND |:( -O- :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Patjeee schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 09:04:
ik had vandaag mijn raam opengelaten omdat het warm was , begint het om 4 uur ´s nachts fxking hard te regenen , ik word wakker , BEGINT HET TE HAGELEN ALLEMAAL HAGEL STENEN NAAR BINNEN OP MIJN SCHERM BED PC EN OP DE GROD |:( -O- :(
[BBG Aanschaf] Mainstream en high-end gamesysteem mei 2009 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Matis op 26-05-2009 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-06 13:23

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

ik had vandaag mijn raam opengelaten omdat het warm was , begint het om 4 uur ´s nachts fxking hard te regenen , ik word wakker , BEGINT HET TE HAGELEN ALLEMAAL HAGEL STENEN NAAR BINNEN OP MIJN SCHERM BED PC EN OP DE GROD |:( -O- :(
gecondoleert met het overlijden van je systeem, is alles ook echt kapot of alleen een beetje klam ?

is ook een manier om je pc te koelen trouwens, hagelstenen er in :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee

Patjeee

Ik woon in Boston MA

BGB4rn schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 09:06:
[...]

gecondoleert met het overlijden van je systeem, is alles ook echt kapot of alleen een beetje klam ?

is ook een manier om je pc te koelen trouwens, hagelstenen er in :P

heb nog even gekeken:
hijs helemaal deuwd ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

moet je raam niet wagen wijd open doen.. Zonden van je overlende pc nu maar weer een anderen manier zoeken om hem te koelen dan met hagelstenen 8)7
Patjeee schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 09:08:
[...]

heb nog even gekeken:
hijs helemaal deuwd ;(
Zonde..

[ Voor 14% gewijzigd door DJ-Visto op 26-05-2009 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Laatst online: 03-06 16:44
AIRCO voor de pc zetten :P

dan blaast er koude lucht in mn systeem....

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee

Patjeee

Ik woon in Boston MA

DJ-Visto schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 09:08:
[...]

moet je raam niet wagen wijd open doen.. Zonden van je overlende pc nu maar weer een anderen manier zoeken om hem te koelen dan met hagelstenen 8)7

[...]

Zonde..
:')

het was warm , kan ik niks aan doen toch :+

* Patjeee hoopt op de verzekering

[ Voor 6% gewijzigd door Patjeee op 26-05-2009 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-06 15:36
Gewoon dat ding minder gebruiken en genieten van het weer buiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

woozyzpk schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 09:09:
AIRCO voor de pc zetten :P

dan blaast er koude lucht in mn systeem....
lijkt me een beetje zonde, dan heb je ten eerste een pc die 2x zo veel verbruikt, een keer van de restwarmte van je pc en een keer de restwarmte van de airco, en je hebt er zelf niks aan :+
Patjeee schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 09:11:
Ik hoop het voor je alleen denk ik niet dat de verzekering dat vergoed, ik geloof dat de meeste alle verzekeringen niet uitkeren voor natuur geweld.

[ Voor 29% gewijzigd door BGB4rn op 26-05-2009 09:22 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Patjeee schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 09:11:
[...]

:')

het was warm , kan ik niks aan doen toch :+

hier moest ik wel om lachen, ik zal er dan maar een arcio aan hangen ipv. van hagelstenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
De natte was in je kamer te drogen hangen (als het al een tijdje niet meer heeft geregend, is de lucht te droog en kan minder warmte opnemen. Vooral passieve radiators zijn erg blij met een beetje vocht in de lucht)

En ik heb nog een stel fans liggen (120's en 140's). Ga van lego ofzo een rek maken waar ik ze in kan hangen, en als het dan ff afkoelt hoppa, raam open en ventilators aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:16
met een 4x120mm rad maak ik me deze zomer niet veel zorgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Het blijft in mijn huis best koel in de zomer, dus hoef eigenlijk helemaal niks te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 11:51
gewoon kast open en desnoods 4x120mm fans in de zijkant zetten met tiewraps ofzo.

en natuurlijk de pc minder gebruiken om van het buiten weer te genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
Ik hoop het voor je alleen denk ik niet dat de verzekering dat vergoed, ik geloof dat de meeste alle verzekeringen niet uitkeren voor natuur geweld.
ik geloof het wel...
wij hadden hier anderhalf jaar geleden een gigantische hagelbui (hagelstenen zo groot als golfballen)
en tjah.. daar kunnen auto's natuurlijk niet zo goed tegen...

maar bij bijna iedereen werd dat verzekerd...

of zoiets voor je pc telt en voor jou verzekering durf ik dat natuurlijk niet te zeggen... maar je kan het natuurlijk proberen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Yeseterror schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 10:03:
[...]

ik geloof het wel...
wij hadden hier anderhalf jaar geleden een gigantische hagelbui (hagelstenen zo groot als golfballen)
en tjah.. daar kunnen auto's natuurlijk niet zo goed tegen...

maar bij bijna iedereen werd dat verzekerd...

of zoiets voor je pc telt en voor jou verzekering durf ik dat natuurlijk niet te zeggen... maar je kan het natuurlijk proberen :*)
ok, das wel mooi, alleen is het voor een auto normaal om buiten te staan en voor een pc niet echt, ook al stond de pc niet buiten is het niet echt een handige plek te noemen om een pc neer te zetten...

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
  • Laatst online: 26-03 14:02
hoe ga je dat uitleggen aan de verzekering dan? :P mijn pc is vermoord door hagelstenen? dan denken zij ook wel van hoe kan dat nou weer dan? dan doe je echt iets verkeerd:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
raam losgewaaid en toen hagelde het naar binnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170345

Mijn CPU overleeft de zomerhitte wel dankzij mijn Scythe Infinity. Ik maak me alleen zorgen om mijn passief gekoelde chipset, die werd vorig jaar boven de 60C, en vanaf dit jaar woon ik in een oud huisje, dus ik denk dat ik de case fans maar wat harder zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
Niet vet, ik moet toch maar iets verzinnen voor deze zomer :(
Na +- halfuur gta spelen wordt de videokaart te warm. Moet al extra de kap eraf halen en de tafel ventilator erop mikken om hem koel te houden in-game. Dat wordt nog wat deze zomer.. *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

dan moet je een betere koeler kopen voor je videokaart ;) ik weet niet welke kaart je hebt maar voor de meeste kaarten is wel een oplossing.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Och, het is weer zover. :) Jammer dat er geen links zijn naar voorgaande edities... :) Staat wellicht ook veel handige en bruikbare info in. Wel mooi om dit topic elk jaar te zien terugkeren.

Zelf heb ik overigens een airco aan de muur hangen, gisteren deed hij zijn werk iig goed. :+
Ik zie de zomer positief tegemoet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04:27
Heb een coolpadje gemaakt voor mijn laptop. (nouja... moet nog even afwerken) 2 X 120 en 2 X 40 mm. Als ik iets geleerd heb is het dat een standaard coolpad niet werkt (was ook wel te verwachten: belabberde airflow) na wat schuimrubberen randjes heb ik het ook voor elkaar dat deze warme lucht van de kast afvoert.

Maar is het dan beter om de fans lucht af te laten voeren? of moet ik ze juist koude lucht aan laten voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
BGB4rn schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:49:
dan moet je een betere koeler kopen voor je videokaart ;) ik weet niet welke kaart je hebt maar voor de meeste kaarten is wel een oplossing.
GTX 260 van MSI, wat een heethoofd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Simpel: bij zonneschijn blijft de PC mooi uit. Ik heb niet voor niets vakantie. Mocht het uit klote weer zijn gaat dat ding wel aan en met mijn waterkoeling enzo komt dat wel goed :).

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceSam
  • Laatst online: 09-03-2022
PC draait stabiel aan 34° en load op 39-40°. Met de zomer paar graadjes meer Dus nog niet zo erg. Zit met Antec NinehunderTwo dus cooling genoeg. Wel nog 2 koelertjes bijhangen aan de zijkant en mss 1tje bij op de HD4870 dan kome we er wel zonder problemen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrious
  • Laatst online: 30-09-2016
normaal zet ik gewoon m'n kast open en een ventilator er voor lekker simpel dus
maar als ik de airflow wil verbeteren, hoe moet ik dat dan doen?
ben er nog niet zo lang mee bezig
kan iemand mij helpen

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 11:51
@ jorg5.

je zou eerst kunnen kijken of al je kabels mooi weggewerkt zijn. de meeste mensen doen deze achter de moederbord tray. ook zou je kunnen kijken of er nog ruimte is voor extra casefans in je kast. of kijken of er betere casefans zijn dan die jij nu gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrious
  • Laatst online: 30-09-2016
ok bedankt voor de tips... met een modulaire voeding heb ik al weinig kabels, maar netjes wegwerken is zeker handig
thnx

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
jorg5 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 11:51:
ok bedankt voor de tips... met een modulaire voeding heb ik al weinig kabels, maar netjes wegwerken is zeker handig
thnx
En als je niet veel sleutelt aan je PC is het ook handig om je kabels bij elkaar te strippen met van die witte of zwarte strips.

Ik gebruik het echter zelf niet, want ik verander eigenlijk constant van hardware :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
  • Laatst online: 26-03 14:02
ik ga niks doen... als hij het niet overleeft is het mooi meegenomen, want het is toch een kut ding en dan betalen pappie en mammie mooi een nieuwe pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
Lubbers92 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:03:
ik ga niks doen... als hij het niet overleeft is het mooi meegenomen, want het is toch een kut ding en dan betalen pappie en mammie mooi een nieuwe pc :)
verwent jong! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

ken je intel burn test al ? :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
idd, even al je fans losmaken en dan intelburntest draaien. gegarandeerd succes!
wel even in je bios thermal protection uitzetten ,dat hij niet op 90graden zichzelf uitzet.

Dat willen we dan natuurlijk niet hebben...

[ Voor 46% gewijzigd door thijszor op 27-05-2009 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

thijszor schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:39:
idd, even al je fans losmaken en dan intelburntest draaien. gegarandeerd succes!
wel even in je bios thermal protection uitzetten ,dat hij niet op 90graden zichzelf uitzet.

Dat willen we dan natuurlijk niet hebben...
pur schuim doet het ook goed :+
of gewoon overal de koelers van af halen, dan kun je mooie cpu rook snuiven :P overvolten gaat ook wat leuks worden, mocht je het echt gaan doen wel ff een fimpje posten ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Volledig eens :)

En het is trouwens leuk om eens te stress-testen zonder koeler :)
Vooral met de AMD AthlonXP Thunderbird CPU's, die konden gewoon door je moederbord branden :p

http://www.youtube.com/watch?v=ReaAZVd9i3I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla
  • Laatst online: 23-05 19:32

YoVla

Yoghurt met vla

Ben alleen avonds thuis, dus dan is de meeste hitte toch al verdwenen. ( hoop ik )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee

Patjeee

Ik woon in Boston MA

Petervanakelyen schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:50:
[...]

[...]

Vooral met de AMD AthlonXP Thunderbird CPU's, die konden gewoon door je moederbord branden :p

heb ik 1 keer gedaan (bij het opstarten)
deed me vinger ertegenaan , me huid was wit geworden kon het zo eraf trekken
mobo dood + processor dood / care eigenlijk , me pa weet van niks :+
Yeseterror schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 11:35:
raam losgewaaid en toen hagelde het naar binnen :+
jij ook je raam opengelaten ,
ik leef met je mee aangezien bij mij de hagel op me scherm , mij , mijn pc , op mijn bed en op de grond kwam :+

[ Voor 21% gewijzigd door Patjeee op 27-05-2009 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Petervanakelyen schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:50:

Geniaal filmpje, meteen ge-bookmarked. Ook mooi dat ie meteen affikt op het moment dat de koeler eraf gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Iemand de suggestie al geoppeerd om het ding gewoon uit te zetten en lekker een biertje te gaan drinken op het terras?
Dat was ik namelijk deze zomer van plan :)

[ Voor 15% gewijzigd door Mental op 27-05-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290112

L4m0r schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 16:31:
Iemand de suggestie al geoppeerd om het ding gewoon uit te zetten en lekker een biertje te gaan drinken op het terras?
Dat was ik namelijk deze zomer van plan :)
In de buitenlucht...in de z..zon...? :/
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste