Het foute tuning topic deeltje 27 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 101 Laatste
Acties:
  • 792.788 views

Onderwerpen

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-12 12:25
Alles kan. Is alleen wat heb je liever.
Ruimte of airbag.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-10 21:42

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Mistlicht is uit het bumper verwijderd (geen probleem bij apk)
Dat misschien niet, maar dit toch zeker wel:
Megan racing-katvervanger
Jellabie schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 08:31:
Ik heb dezelfde gehad, stock hebben ze 133pk.
Zou mij verbazen dat hij 30pk kan winnen NA zonder turbo enzo. Want voor een F20a4 blok is helemaal niets te vinden van internals zoals cams enzo.

En die prelude is dik imo. Ik zou hem rollen :)
Ik snap ook niet hoe daar 30 PK bij is gekomen, aangezien de enige performance upgrades een spaghettispruitstuk en een katvervanger zijn. Misschien komt die 30 PK van het woord 'turbo' in de titel van de advertentie?

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:38
Is wel een typisch handelaar advertentie :')
Het enige wat ik eigenlijk nog mis bij die prelude is een type-R 2-din middenconsole.

Afbeeldingslocatie: http://comprayventa.com.bo/comprayventa/images/2012/09/05/533/hermoso-starlet-gt-turbo-ofertableee_2.jpg

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-12 15:13
noes schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 15:39:
[...]

Grootse plannen? Care to elaborate? Heb zelf ook een E46 325i facelift, maar het rijtje mods is vrij kort :)
Project voor op de lange termijn, en in de toekomst. Verdere details: PM. Ik ga nu nog niet rond lopen zaaien zolang het nog een project op papier is. :)

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Stomp in mijn buik deze kar... :r
Mooi uitgevoerde mod, kan niet anders zeggen, maar de kleurkeuze en de lampen achterop zijn een beetje ongelukkig gekozen.

[ Voor 29% gewijzigd door naarden 4ever op 01-11-2014 14:22 ]

Verwijderd

Rhannie schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 10:07:
[...]

Dat misschien niet, maar dit toch zeker wel:

[...]

[...]

Ik snap ook niet hoe daar 30 PK bij is gekomen, aangezien de enige performance upgrades een spaghettispruitstuk en een katvervanger zijn. Misschien komt die 30 PK van het woord 'turbo' in de titel van de advertentie?
Het was gewoon een heel optimistisch afgestelde dyno

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
naarden 4ever schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 14:18:
[...]

Project voor op de lange termijn, en in de toekomst. Verdere details: PM. Ik ga nu nog niet rond lopen zaaien zolang het nog een project op papier is. :)

Mooi uitgevoerde mod, kan niet anders zeggen, maar de kleurkeuze en de lampen achterop zijn een beetje ongelukkig gekozen.
De bumperkit is nogal fugly. Wel handig zo'n bankje als voorbumper, hoe je niet meer te zoeken in een park oid.

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-11 13:52

Krentenbol

Prutz0r

Ik kwam wat leuks tegen op Jalopnik :D

[ Voor 32% gewijzigd door Krentenbol op 04-11-2014 20:53 ]

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-12 11:34
Sja, dan zou ik zeggen zoek er wat meer op youtube.

Je koopt daar voor 5000 dollar een complete Toyota supra met alles erop en eraan, misschien wat kleine lak schades maar het kost daar geen drol.

BBS velgen set's 2e hands met band voor 200 dollar 18 / 19" etc.

Ik snap dat het "tuning gehalte daar madness is" de meeste shop's met die spullen daar zijn 2x de Mediamarkt hier.

En natuurlijk Japan = Awesome :> >:)

Verwijderd

[...]

Wel grappig hoe zie die big brake kit alleen uitkiezen voor de looks, bewijst maar weer eens hoe waardeloos die kits zijn zonder dat je daadwerkelijk op slicks rijdt ofzo.

Verwijderd

[...]

Wel grappig hoe zie die big brake kit alleen uitkiezen voor de looks, bewijst maar weer eens hoe waardeloos die kits zijn zonder dat je daadwerkelijk op slicks rijdt ofzo.

• NeutraleTeun
Ik had ook zo'n D2 8 pot onder mijn MR2.
Die zijn standaard paars hoor.

Remmen hoeven niet pas geüpgraded worden als je op slicks rijdt hoor?

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
NeutraleTeun schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 21:14:
Over foute tuning en OEM+ gesproken:

Bumpers van een sportuitvoering op de basic zetten, valt onder OEM+... maar is dan toch tevens foute tuning a la M3 badge op een 316.

Wat uh... mis ik dan hier?

Dikke RS4 bumpers op een 1.6 A4...
De bumpers en rode gril van een Golf GTI op een simpele Golf zetten...
De sideskirts van <willekeurig> sportmodel op de basic zetten...
En weet ik veel wat nog meer mogelijkheden er bestaan.
Ik zag laatst een 116i met M-badges en strips rond de hele auto. Mijn oom heeft een X5 4.8 met M-pakket, mijn vader een 523i met M-pakket... Het is ook gewoon omdat het mooier staat dan origineel en het heeft zo zijn voordelen. Ze passen sowieso, want ze komen van de originele fabrikant met de exacte maten voor de auto, en het staat een stuk minder tokkie dan (meeste) aftermarket bumpers. Ook lijkt het mij dat de waarde niet daalt, wat wel zo is met aftermarket bumpers. Het zijn nog steeds originele BMW-onderdelen, waar aftermarket bumpers economisch gezien gewoon ontbrekende onderdelen zijn (lijkt me, zo zie ik het wel iig).

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-12 11:20
Als jij de M-badge achterop je BMW plakt waar maar een 1.6 in zit is het gewoon foute boel. Dat is hetzelfde als een badge op je auto plakken waarop staat "turbo" of V8, terwijl dat er helemaal niet in zit.

Dat je de bumpers+sideskirts van het origineel gebruikt snap ik, en bij de dealer is het zelfs zo te bestellen.

Maar goed, daar zijn die fabrikanten zelf ook schuldig aan. Bij de Duitse merken verkopen ze graag het bumper pakket van de sportieve versies met een daar aan gelieerde naam (zoals S-line of dat M-pakket), lekker verwarrend. Vooral met een badge. Helemaal als ze het afmakken met glimmende spiegeltjes :,)
De auto doet zich dus beter voor dan hij is, stukje foute tuning van de grote merken.

Als ik een leuke of aggressief uitziende BMW 3 serie zie rijden, ben ik wel benieuwd of het een M3 is. Vaak ontbreekt dan toch de M3 badge, en ligt er (aan het geluid te horen) vaak een motortje in dat niet eens genoeg vermogen heeft om dat ding scheef een bocht uit te laten komen :+

[ Voor 16% gewijzigd door !null op 07-11-2014 09:50 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12 09:56
Tsja, het is inderdaad hetzelfde als met S-line en R-line (want Volvo doet dat natuurlijk ook), waarbij 'line' natuurlijk heel klein geschreven staat. Zo ook met het M sportpakket. Als je dat zo bij de dealer kunt bestellen is het volgens mij geen foute boel. En je kunt redelijk snel zien of het een echte M3 is of een 3-serie met een kleine M op de zijkant.

Het is toch net even iets anders dan een 316 uit 1993 met een M-badge, in de tijd dat er nog geen M-pakket bestond.

Maar goed, mensen zijn soms heel blij met allerlei logo's op de auto. Misschien kan ik op marktplaats nog een paar euro scoren voor mijn K&N-stickertje. :)

[ Voor 14% gewijzigd door dreamscape op 07-11-2014 10:08 ]

Punctuality is the politeness of kings

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
M3/M5 herken je toch gewoon aan de uitlaten aan de achterkant. En bij de nieuwste versies die diffuser erbij. Meestal worden die niet bij zo'n M sportpakket erbij gezet.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-12 14:09

Sharky

Skamn Dippy!

dude88 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:44:
M3/M5 herken je toch gewoon aan de uitlaten aan de achterkant. En bij de nieuwste versies die diffuser erbij. Meestal worden die niet bij zo'n M sportpakket erbij gezet.
Ik weet niet waar ik op moet letten hoor om het verschil te zien tussen iemand die mij voor de gek wil houden of oprecht in een M3/5 rijdt.

This too shall pass

• !null
dude88 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:44:
Dat zeg ik ook, uiteindelijk herken je hem wel. Maar daar moet je dan wel de achterkant voor zien.
Om er vervolgens achter te komen dat het 9 van de 10 keer toch geen M3 is.

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:01

Edd

Sharky schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:59:
[...]

Ik weet niet waar ik op moet letten hoor om het verschil te zien tussen iemand die mij voor de gek wil houden of oprecht in een M3/5 rijdt.
Wat denk je wat dit is? Een 316i of een M5?? O-)
Afbeeldingslocatie: http://static.autojunk.nl/pictures/2014/0811/203807/bmw-316i-5_05.jpg

Wat vinden we hier van? Is dit fout of niet? :+

-

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ja, wel fout. Al helemaal omdat het geen 3er is ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is toch een M5 ofzo? (M3 heeft kleinere zijkanten).

edit, kenteken, is M5 :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Edd schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:36:
[...]

Wat denk je wat dit is? Een 316i of een M5?? O-)
[afbeelding]

Wat vinden we hier van? Is dit fout of niet? :+
Dat is juist humor :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:01

Edd

noes schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:54:
Ja, wel fout. Al helemaal omdat het geen 3er is ;)
Ik moest ook 2x kijken toen hij me een keertje voorbij stoof op de A5. Dat het een M is, was me al snel duidelijk.. Maar vond hem een beetje te groot voor een 3er.. ;)

-

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12 08:51

SeatRider

Hips don't lie

[...]

Maar gelukkig verkeerd deze wel in nieuwstaadt!

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:02

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ga eens ver weg uit dit topic! Dat ding is geweldig!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:27

ktf

Hahaha, wat een baas! :+ Dat is tenminste tuning, beter dan dat gepruts met overmaatse velgen, spoilers die als picknicktafel fungeren en andere onzin :P

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-12 18:13

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-12 08:41

ppFreddy

gewoon Frederik

dreamscape schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:06:
Tsja, het is inderdaad hetzelfde als met S-line en R-line (want Volvo doet dat natuurlijk ook), waarbij 'line' natuurlijk heel klein geschreven staat.
Bij Volvo heet het R-design, kwestie van iets duidelijker te stellen dat het puur styling is. Heel mooi sportief pakket, matgrijze spiegelkappen, iets verlaagd, andere bumper, sideskirts, strak interieur, diffuser, dikke uitlaat, en dan een 1.6 eco dieseltje erin... En hoewel die motor met z'n 115pk/280Nm best vlot gaat in een V40 klopt het gewoon niet... Mijn XC60 heeft kleinere uitlaten en is sneller is dan voorgenoemde V40. Gelukkig zie ik steeds vaker de 180pk sterke D4 opduiken. Dan past dat sportief uiterlijk wat beter bij de prestaties :)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ktf schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 19:46:
[...]

Hahaha, wat een baas! :+ Dat is tenminste tuning, beter dan dat gepruts met overmaatse velgen, spoilers die als picknicktafel fungeren en andere onzin :P
Je krijgt volgens mij ongeveer hetzelfde idee als in onderstaand filmpje..... De Smart weegt helaas "iets" meer dan zo'n Tuk-Tuk dus moest er een groter blok in? :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11 20:46
Haha, heel vet, ben benieuwd hoe die straks rijdt.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Sharky schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 12:26:
[...]

Als ik de jackpot win word ik zo'n loser die in dat soort auto's rijdt :D
Precies, daarom is het misschien ook maar beter dat ik dat niet heb.

Of een RWB Porsche met foute neon oid.

Weet ook bijna wel zeker dat ik maling aan verkeersregels zou krijgen (überhaupt, als je een auto rijd die tonnen kost en 1 op 5 max loopt oid dan zijn die verkeersboetes ook niet het grootste probleem. En als je een beetje op let krijg je er niet eens echt veel).

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• dreamscape
Mooie velgen. Is dat 13 inch? :)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd

http://www.marotaxaties.nl/portfolioduits.htm

Hier vond ik wat leuke pareltjes tussen zitten .... :P

ik hotlink de images bewust niet

• !null
Inderdaad. Maar de Japanse categorie staan wel echt mooie wagens tussen, die meer motorisch getuned zijn dan gestyled. (ok, er staan ook een paar lelijke tussen)

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-12 13:07

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Die Audi 100 S4 2.2 Turbo 20V quattro (580 pk) :9

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het is wel een leuke opsomming van de meeste modellen die worden gebruikt voor zulke tjoening :P
(buiten die porsches en wat verloren audi's).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• NeutraleTeun
Hehe.. 1 van mij staat er ook nog tussen.

http://www.marotaxaties.nl/portfolioMR2.htm

Toyota MR2 RHD Coupé 2.0 GT-S Turbo JDM 1996.
en
Toyota MR2 2.0 GT-S Turbo Coupé RHD JDM 1996 (hertaxatie).

Zag trouwens laatst een Celica met een 'spoiler' op de motorkap, net onder het raam.
Even googelen laat deze foto's zien:
http://www.trial.co.jp/os...1_white/zzt231_white.html

Zou dat dus gewoon een Trial/Blitz product zijn?

Is wel een goed merk, maar ook wel weer beetje gek ding.
Foute tuning?

(ja ik weet, er zijn ergere 'motorkap spoilers')

• !null
Je hebt wel zat auto's die een kleine bescheiden mini spoilertje hebben voor de voorruit, die vaak niet eens opvalt. Maar dit is echt lelijk.

Trouwens tussen de MR2 taxaties staat ook de mooie en zeeeer zeldzame MR2 Spyder, sowieso enige in NL, maar wereldwijd ook zeldzaam. Maar die is afgebrand :'( :'( :'(

• NeutraleTeun
Afbeeldingslocatie: http://www.thespeedlounge.com/sl/wp-content/uploads/2010/02/sljdm-731.jpg
Al doet dat ding superwerk.. ik zou er niet mee rijden.

Afbeeldingslocatie: http://www.whatpoll.com/Posts/bad%20car%20spoilers%201242.jpg
En deze... ach, no comment.

Welke andere normale auto's hebben dan zo'n soort spoiler?
Ik heb nog nooit eerder gezien iig.

• !null
Nee dat gaat dan meer over inieminie opstaande randjes, voor de ruitewissers. Hebben volgens mij wel nut, maar stelt weinig voor.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

cool dat is een oude bekende (filmpje) nog van het pre-youtube tijdperk dacht ik.

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:56

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

NeutraleTeun schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 17:02:
[afbeelding]
Al doet dat ding superwerk.. ik zou er niet mee rijden.
Doet me gelijk aan deze denken.

Afbeeldingslocatie: http://www.lambocars.com/images/countach/lp400s21.jpg

• la_fusion
Mijn MR2 uit '86 had ook een spoiler op 1 van de ruitenwissers.. zonder die spoiler sloeg hij bij 100 km/h+ stukjes voorruit over ;)

Overigens staat mijn MR2 er ook nog tussen op die pagina.. even zoeken op "Toyota MR2 1.6 Twin Cam 16 Super Charger 1986."

[ Voor 32% gewijzigd door la_fusion op 14-11-2014 18:16 ]

• !null
Nice, mooi origineel. Heb je hem nog?
(ik heb ook nog een AW11, wel een beetje rotte maar goed)

Verwijderd

Deze heeft alles 8)7

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:34
Dat is echt pure verkrachting van een mooie Audi. :(

• la_fusion
!null schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:55:
Nice, mooi origineel. Heb je hem nog?
(ik heb ook nog een AW11, wel een beetje rotte maar goed)
Nee heb hem allang niet meer, verkocht aan een tweetal Belgen.

Hij was uiterlijk wel origineel maar had de motor van een Toyota AE101, zelfde motortype maar standaard meer PK en nog een supercharger. 0-100 km/h in +/- 5,5 sec :9

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:37
De paint ziet er wel goed uit zeg, alleen beetje jammer van de overdreven audio installatie.

• Krentenbol
  • Laatst online: 29-11 13:52

Krentenbol

Prutz0r

!null schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 17:05:
Nee dat gaat dan meer over inieminie opstaande randjes, voor de ruitewissers. Hebben volgens mij wel nut, maar stelt weinig voor.
Die zijn er volgens mij meer voor dat de wind niet tegen de ruitenwissers aan botst, zodat het verbruik iets daalt.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Xanquezer
  • Laatst online: 17-12 16:09

DPC Chef-kok :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-12 17:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eerder zijn bestuurder in een stuk oud ijzer :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

Afbeeldingslocatie: http://cl.jroo.me/z3/7/4/t/e/a.baa-mega-cool-tuning-car.jpg

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

De prijs gaat naar hierboven.
Heilige mozes, dat is erg.
_O-

• hFresh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-03 20:38
Kan je daarme onder water?

• Xanquezer
  • Laatst online: 17-12 16:09
Hertz demo car...
Al vaker voorbij zien komen...

Kom eens met wat nieuws!

DPC Chef-kok :)

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-12 20:12
Zo fout dat eigenlijk wel weer gaaf is..,

Verwijderd

Marktplaats is niet meer zo aantrekkelijk om als particulier een advertentie van je auto te zetten, je moet er immers voor betalen. Op andere sites is dat echter wel weer gratis. Dat levert voldoende posts op:

http://www.speurders.nl/o...l?user_id=5147847&sr_ab=0

Die sideskirts, foute pijp, en getinte koplampjes _/-\o_

Nou ja... Als je 'getuned' in een zoekopdracht ramt, en daar sorteert op prijs (hoog / laag) kom je vanzelf wel wat leuks weer tegen.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:58

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2014 @ 23:52:
[...]

Marktplaats is niet meer zo aantrekkelijk om als particulier een advertentie van je auto te zetten, je moet er immers voor betalen. Op andere sites is dat echter wel weer gratis. Dat levert voldoende posts op:

Nou ja... Als je 'getuned' in een zoekopdracht ramt, en daar sorteert op prijs (hoog / laag) kom je vanzelf wel wat leuks weer tegen.
De gele glazen in de koplampen wordt bij BMW veel meer gedaan. Alleen een beetje raar dat deze alleen groot licht geel heeft en dimlicht niet.

Verder zijn de zijkanten standaard, hooguit een keer opnieuw in satijn gespoten. Er zitten namelijk helemaal geen skirts op deze auto ;)

Maar als je nou echt wat fouts wou noemen, had dan het verchroomde deksel van de distributie genoemd (maar je zal er vast een reden voor gehad hebben om nou dat niet te noemen :p )

Alleen wel knap dat hij met alleen een andere inlaat, hetzelfde motorvermogen zou halen als de 2,5liter (waar de inlaat vanaf komt) uit een 2.0 liter blok. |:(

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Ik had ooit zoiets gehoord dat wisseling van inlaat op een E36 wat extra pit zou geven. Als je de mapping daarbij aanpast dan kan dat goed kloppen.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12 16:26

Tomatoman

Fulltime prutser

Aanvankelijk dacht ik: handig, met die skibox kun je toch nog wat boodschappen bij de supermarkt meenemen. Dat was iets te snel gedacht :o
We have a winner! OMGWTFBBQ _O- 7(8)7

Een goede grap mag vrienden kosten.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2014 @ 23:52:
[...]

Die zoy ik best als trackday/ringtool willen hebben. Genoeg ruimte onder de kap om wat leukers in te vrotten en achterwiel aandrijving. :9

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op maandag 17 november 2014 @ 00:35:
Ik had ooit zoiets gehoord dat wisseling van inlaat op een E36 wat extra pit zou geven. Als je de mapping daarbij aanpast dan kan dat goed kloppen.
Dat het meer vermogen geeft, klopt, wordt veel gedaan bij de facelift E36's (die hebben een iets geknepen motor die meer koppel onderin geeft). Maar je gaat nooit met de inlaat van een 2,5 op een 2,0 en andere mapping het vermogen halen van een 2,5 liter op een 2,0 liter motor ;) 192pk is namelijk het opgegeven vermogen van een M50B25 motor, de motor waar de inlaat afkomt. Een M50B20 in deze auto produceert standaard 150pk, met deze inlaat en mapping kom je misschien 170pk, maar echt niet meer.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• !null
max schreef op maandag 17 november 2014 @ 07:44:
[...]

Die zoy ik best als trackday/ringtool willen hebben. Genoeg ruimte onder de kap om wat leukers in te vrotten en achterwiel aandrijving. :9
Daarom vind je op het circuit ook altijd veel van die gare BMW's (en een paar fatsoenlijke)

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Waarom hebben Car Bra's eigenljik altijd twee van die rechthoekje opstaande dingen zoals bij die BMW?

[ Voor 9% gewijzigd door Sharky op 17-11-2014 10:14 ]

This too shall pass

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-12 11:55

mark-k

AKA markkNL

Sharky schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:14:
Waarom hebben Car Bra's eigenljik altijd twee van die rechthoekje opstaande dingen zoals bij die BMW?
Zodat je iets hebt om vast te pakken? :9

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

!null schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:22:
[...]

Daarom vind je op het circuit ook altijd veel van die gare BMW's (en een paar fatsoenlijke)
It's all about the money. Fatsoenlijk doen of niet, ook als je een trackday/ringtool bouwt.

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-12 10:52
Sharky schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:14:
Zodat ie niet gaat klapperen als je er mee rijdt.

• dreamscape
Weer een pareltje:

http://www.autoweek.nl/vi...-rekord-40-liter-irmscher

Het technische gedeelte is natuurlijk best goed gedaan, maar in de afwerking (booskijkers) is er nogal wat fouts toegevoegd. Zonde.

Taalkundig ook geen wonder... die 'zoektocht van jewelzijnde' is nog niet zo erg, maar waarom heeft hij het steeds over 'Iriemscher'? Je weet toch wel hoe de shit heet die je op je auto plakt :?

[ Voor 6% gewijzigd door dreamscape op 18-11-2014 10:52 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

dreamscape schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 10:52:
Weer een pareltje:

Het technische gedeelte is natuurlijk best goed gedaan, maar in de afwerking (booskijkers) is er nogal wat fouts toegevoegd. Zonde.

Taalkundig ook geen wonder... die 'zoektocht van jewelzijnde' is nog niet zo erg, maar waarom heeft hij het steeds over 'Iriemscher'? Je weet toch wel hoe de shit heet die je op je auto plakt :?
Gelukkig is dit ding dan nog redelijk snel zodat het snel uit beeld verdwijnt..

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:10

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Spreek je het uit als iriemscher? Ik dacht gewoon irmscher zoals je het schrijft.

Signatures zijn voor boomers.

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:38
dreamscape schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 10:52:
Weer een pareltje:

Beetje flauwe vergelijking met z'n: dan rijd er zo'n seat cupraatje voor je en dan wacht je tot die aan de kant gaat, doe je het raampje open en dan hoor je dat die in z'n toerenbegrenzer zit in z'n 5.

Dat is net als die lui die met hun 1.8 20vt stoer gaan doen tegen een suzuki alto 1.0 :')
Wil hem wel horen nadat hij dat heeft geprobeerd naast een gechipte R32 of beter nog een auto met ongeveer evenveel vermogen.

Afbeeldingslocatie: http://www.fastget.ru/wp-content/uploads/2012/08/tuning-saab-9-5-mk1-1.jpg
Is deze toevallig al langsgekomen ?

[ Voor 6% gewijzigd door m0h4life op 18-11-2014 13:08 ]

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

stefspee schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:04:
[...]

Beetje flauwe vergelijking met z'n: dan rijd er zo'n seat cupraatje voor je en dan wacht je tot die aan de kant gaat, doe je het raampje open en dan hoor je dat die in z'n toerenbegrenzer zit in z'n 5.
Och, er rijden een hoop petjes rond die zichzelf hartstikke stoer vinden in hun Cupra of vergelijkbare auto. Dan vind ik het wel lollig dat iemand in een oude Opel ze eruit rijdt.

This too shall pass

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:28
Sharky schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:29:
[...]

Och, er rijden een hoop petjes rond die zichzelf hartstikke stoer vinden in hun Cupra of vergelijkbare auto. Dan vind ik het wel lollig dat iemand in een oude Opel ze eruit rijdt.
Tot hij dan helaas een Cupra 280 tegenkomt die gechipt is en het daartegen moet afleggen. Een Cupra 280(pk) zonder chip doet 5,7 seconden naar de 100. Nog met chippie erbij kom je uit op 340Pk en dan ben ik benieuwd of hij hem nog bijhoudt.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

stefspee schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:04:
[...]

Dat is net als die lui die met hun 1.8 20vt stoer gaan doen tegen een suzuki alto 1.0 :')
Wil hem wel horen nadat hij dat heeft geprobeerd naast een gechipte R32 of beter nog een auto met ongeveer evenveel vermogen.

[afbeelding]
Is deze toevallig al langsgekomen ?
Alsof je dat hoort van de auto naast je als je 200+ rijd.. Windgeruis iemand..

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Appleman schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:01:
[...]

Tot hij dan helaas een Cupra 280 tegenkomt die gechipt is en het daartegen moet afleggen. Een Cupra 280(pk) zonder chip doet 5,7 seconden naar de 100. Nog met chippie erbij kom je uit op 340Pk en dan ben ik benieuwd of hij hem nog bijhoudt.
Dan heb je een goeie chipper :p

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-12 15:30
deepbass909 schreef op maandag 17 november 2014 @ 08:55:
[...]

Dat het meer vermogen geeft, klopt, wordt veel gedaan bij de facelift E36's (die hebben een iets geknepen motor die meer koppel onderin geeft). Maar je gaat nooit met de inlaat van een 2,5 op een 2,0 en andere mapping het vermogen halen van een 2,5 liter op een 2,0 liter motor ;) 192pk is namelijk het opgegeven vermogen van een M50B25 motor, de motor waar de inlaat afkomt. Een M50B20 in deze auto produceert standaard 150pk, met deze inlaat en mapping kom je misschien 170pk, maar echt niet meer.
Een motor zonder turbo heeft wat meer liefde nodig dan alleen een chip. In het M50B20 blok It waarschijnlijk maximaal zo'n 220pk (straatlegaal) of 300 (track).

• 4x2
  • Laatst online: 19-12 13:35

4x2

lộn xộn quá

Ja, succes om dat atmosferisch te halen ;)

leeg

• -tom-562
  • Laatst online: 22:47

-tom-562

Oliesjeik

Toetsenbord tjoener :P

Vaak bu'j te bang!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

t_captain schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 18:22:
[...]

Een motor zonder turbo heeft wat meer liefde nodig dan alleen een chip. In het M50B20 blok It waarschijnlijk maximaal zo'n 220pk (straatlegaal) of 300 (track).
Wait wut? Doe mij dat ff voor mijn Passat. Trek ik zo 400pk uit die V6 jonguh!

8)7

• Joostk
  • Laatst online: 21:42

Joostk

Barkrukprofeet

Ansich is een N/A blok wel prima 50pk te tunen. Maar dan zit je op een compleet nieuw binnenwerk ala zuigers,drijfstangen,krukas en inlaat/uitlaattraject.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:42
4x2 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 18:53:
Ja, succes om dat atmosferisch te halen ;)
Er zijn voorbeelden te vinden met ongeveer 320PK uit een turbo loze nissan SR20DE. In het BTCC reed men met nog iets meer vermogen uit het zelfde blok.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Er zit ook nog een flammenwerper op ook die Opel

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Oemfoefoe schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 18:12:
[...]

Doet me gelijk aan deze denken.

[afbeelding]
grappig genoeg (en iets wat ik tot voor kort niet wist) is dat die achterspoiler ook foute tuning is...
De Countach werd helemaal niet met spoiler gebouwd, maar in de Cannonballrun hadden ze er 1 met een aftermarket spoiler en daarna wou iedereen er 1 dus maakte ze er 1 maar omdat er al teveel downforce achter was was die puur voor show en airodynamisch neutraal...

• !null
martijn_tje schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 23:14:
[...]

Er zijn voorbeelden te vinden met ongeveer 320PK uit een turbo loze nissan SR20DE. In het BTCC reed men met nog iets meer vermogen uit het zelfde blok.
Tja Toyota heeft ook een 240pk uit een 1.6 gehaald zonder turbo of supercharger, ding draaide meer dan 10.000rpm. Maarja, ik geloof niet dat die in een straat auto terecht is gekomen, en ik denk ook niet dat je er 300.000km mee kan rijden :P

Wel zijn er mensen geweest die volgens mij 200pk uit een 1.6 (zelfde familie) haalden, maar dat zijn toch vrij veel mods (en ook zeer veel toeren)

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-12 15:30
Als je de hele zaak (inlaat, injectie, kop, nokkenassen, zuigers, uitlaat) aanpakt, kan een motor vaak tot een koppel van zo'n 150 Nm/liter inhoud komen. Je haalt dan geen enkele emissie-eis, maar we hebben het hier over tuning en niet over stock-auto's.

Bij een viertakt zonder turbo is het koppel
bij topvermogen typisch zo'n 85% a 90% van het max koppel, afhankelijk van de nokkenassen en toerenbegrenzer. Heb je dus zo'n 130 Nm over. Als je je blok (met aanpassing aan alle lagers en drijfstangen) vervolgens 10.000 rpm laat lopen, haal je al 136 kW. Uit 1 liter slagvolume. Na een verbouwing van 15.000 euro, dat wel.

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:59

McBoom

Broem

Ik wil mijn Passat Variant oliegestookte burgerbak ook nog wel eens laten chippen tot 200+ PK :P Je wil toch wel een beetje vooruit komen.

The ramblings of an idiot

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Straatlegaal en standaard (en geen exotisch Ferrari achtig ding) wint volgens mij de Honda S2000 nog steeds, 240 pk uit een 2.0L.

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Dat halen ze tegenwoordig al bijna uit een 1.6je...

• !null
dude88 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 10:44:
Dat halen ze tegenwoordig al bijna uit een 1.6je...
Ja met turbo en/of supercharger. De discussie ging over hoge pk motoren zonder turbo.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ach kijk naar supersport motoren, hebben die wel lichtere uitstoot regels maar toch. Dan zie he 1 liter met 180pk wel langs komen. Echter wel weer idioot veel toeren, gaat geen 300k km mee en niet te vergelijken met een automotor.

• -tom-562
  • Laatst online: 22:47

-tom-562

Oliesjeik

martijn_tje schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 23:14:
[...]

Je maakt een vergelijking die slaat als een lul op een slagroomtaart... Het ging er om dat er wel 'even' met een 'chipje' dikke vermogenswinsten worden gehaald.
Overigens zijn het stomme vergelijkingen, de moderne supersport motoren halen uit 1 liter zo'n 200 pk, atmosferisch, dus zo heel spannend is het allemaal niet. En met normaal onderhoud gaat zo'n ding ook aardig lang mee (langer als een 1.4 tsi van VAG zonder in de prak te lopen :'))
Edit:
Reply van m'n voorganger niet gezien :P

[ Voor 11% gewijzigd door -tom-562 op 20-11-2014 12:16 ]

Vaak bu'j te bang!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:10

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

-tom-562 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:15:
[...]

(langer als een 1.4 tsi van VAG zonder in de prak te lopen :'))
:D Dan noem je ook een pareltje.
Twee jaar op rij "International Engine of the Year" en al 9 jaar op rij beste motor in de 1.0 tot 1.4 literklasse. The award is determined by the panelists using "subjective driving impressions...

Signatures zijn voor boomers.

• deepbass909

deepbass909

t_captain schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 18:22:
[...]

Succes... Zonder het hele blok opnieuw op te bouwen, ga je dat echt niet redden. En dan kan je beter een M52B28 pakken, die begint tenminste bij 200pk. Ik weet dat BMW 192pk opgeeft, maar het is algemeen bekend dat deze motoren standaard meer halen. De 192pk (en 170pk van mijn M52B25) zijn expres wat lager dan werkelijk, omdat anders het verschil op papier met de toenmalige M3 te klein werd.

Plak op die motor een M50-inlaat en dan loop je inderdaad richting de 220pk en met een chip 230pk. Maar voor meer pk's zijn ingrijpendere modificaties nodig en wordt het al snel simpelweg te duur in verhouding tot je prestatiewinst.
Deze motoren zijn ook niet ontwikkeld om hoge vermogens te halen, ze zijn gemaakt als motoren om comfortabel en soepel hard (op de autobahn) te kunnen rijden.

• ktf
  • Laatst online: 22:27

ktf

Meer plaatjes van foute tuning, minder gelul!

Zoals deze intercooler, die is toch wel erg slordig ingebouwd
Afbeeldingslocatie: http://www.rugusavay.com/wp-content/uploads/2013/01/extremely-funny-car-accident.jpg

edit: deze zijspan is wel gaaf
Afbeeldingslocatie: http://www.natyu.com/wpp/wp-content/uploads/stories/car/motorcycle-car.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door ktf op 21-11-2014 14:24 ]

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-12 13:29
Die laatste is zo fout....

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Pagina: 1 ... 84 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Je eigen auto kun je kwijt in Show je auto - deel 142 - Wintertopic! (in Tweakers Huiskamer), als je daar niet in kunt, zul je nog even geduld moeten hebben met het posten van je eigen auto of je zoekt het merkspecifieke grote topic op van jouw auto en meldt je daar aan.