Het foute tuning topic deeltje 27 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 101 Laatste
Acties:
  • 792.788 views

Onderwerpen

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-12 10:23

artificial_sun

Mazda Rx7

Die laatse is een Mazda Rx-7 met een zelfgebouwde 2.6liter wankelmotor (normaal is 1.3 liter) als dit goed is gedaan zal dit minimaal 600 pk opleveren. De bumper en motor kap terug plaatsen een gaan!

Stadia was beter....

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-12 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Wou net zeggen, een quad rotor en een turbo zo groot als een watermeloen, dat ding zal echt wel heel erg hard gaan. :) Stiekem wil ik best nog eens een keer zo'n ding hebben (wankel, RX-7)

Voor de rest doet dit mij niet zo veel, omdat ik geen fan ben van "money modding*"
Waarschijnlijk omdat ik zelf geen geld heb, tja.. :P

*alles nieuw, alles verchroomd, alles knetterduur, zo kan iedereen iets bouwen, door $100k aan catalogus-parts op te stapelen. Als je met een beperkt budget iets vergelijkbaars zelf bouwt wat minder mooi is maar net zo hard gaat, vind ik het persoonlijk veel knapper.

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-12 13:29
Deze past er dan ook wel tussen

Afbeeldingslocatie: http://kuvaton.com/kuvei/lamborghini_diablo.gif

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
AlexanderB schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 11:48:*alles nieuw, alles verchroomd, alles knetterduur, zo kan iedereen iets bouwen, door $100k aan catalogus-parts op te stapelen. Als je met een beperkt budget iets vergelijkbaars zelf bouwt wat minder mooi is maar net zo hard gaat, vind ik het persoonlijk veel knapper.
Dus al je geld genoeg heb is alles makkelijk...? 8)7

Sommige hebben wel al heel wat jaren heel hard moeten werken om veel geld te verdienen en op te sparen.

Daarbij, iets uitdenken blijft altijd een uitdaging, of je nu veel geld heb of niet...

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-12 14:09

Sharky

Skamn Dippy!

Als ik de jackpot win word ik zo'n loser die in dat soort auto's rijdt :D

This too shall pass

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:21

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Topicstarter
ppFreddy schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 07:05:
[...]

Ik had die motor gewoon onder de kap gelaten, normalere velgen gemonteerd en alles in 1 kleur. Noem me saai, maar het zou een absolute sleeper zijn :9
Het blok is te groot voor onder de kap te passen ;)

De Nederbelg !

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-12 08:41

ppFreddy

gewoon Frederik

NoFearCreations schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:17:
Met een goed stugge schroefset heeft hij nergens last van.
Behalve oncomfortabel stuiteren dan? :P Elk z'n ding natuurlijk, sommigen noemen hun verlaagde Golf comfortabel, mijn norm qua comfort ligt wat hoger vrees ik.
En het zijn niet de banden die schuin staan, die zitten getrokken op de velg, het is hele wiel wat een bepaalde graad van camber heeft.
Weet ik, bedoelde het goed, zei het verkeerd, was nog vroeg he :+

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:59

McBoom

Broem

ppFreddy schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 12:42:
[...]

Behalve oncomfortabel stuiteren dan? :P Elk z'n ding natuurlijk, sommigen noemen hun verlaagde Golf comfortabel, mijn norm qua comfort ligt wat hoger anders vrees ik.
FTFY :Y) Is een kwestie van smaak. Ik heb liever een stugge auto. En ja, ik heb een verlaagde Golf en ja, die is nog best wel comfortabel in verhouding tot de geringe rijhoogte en 40-serie banden :)

The ramblings of an idiot

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-12 11:20
Dat kan wel zijn, in verhouding tot. Maar andere mensen zullen het gewoon volkomen oncomfortabel vinden.
Maar ja, er zit wel verschil in verlagingssets/complete sets en hun afstelling.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• McBoom

McBoom

Broem

Maar dat mag ook, maar dat betekent niet automatisch dat je norm qua comfort dan hoger ligt als je niet van stugge auto's houdt, het ligt anders ;)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-12 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sharky schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 12:26:
Als ik de jackpot win word ik zo'n loser die in dat soort auto's rijdt :D
http://driving.ca/lamborg...om-lamborghini-subculture

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• dude88
  • Niet online
McBoom schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:17:
[...]

FTFY :Y) Is een kwestie van smaak. Ik heb liever een stugge auto. En ja, ik heb een verlaagde Golf en ja, die is nog best wel comfortabel in verhouding tot de geringe rijhoogte en 40-serie banden :)
Help me eens begrijpen waarom...

Verlagen en stugger maken komt vanuit de race wereld om zo snel mogelijk rond een circuit te komen.
Relatief glad asfalt en geen drempels en max snelheid die een beperking vormen.
Prima, is bewezen effectief op een circuit.

In de echte wereld zie ik wel vaker zo'n verlaagde Golf rijden. Ze rijden of 90 op de rechterbaan op de snelweg. Waarom 90 rijden als je je auto opgevoerd heb?
Of ze proberen in een woonwijk allemaal trucjes uit te halen om een drempel over te kunnen.

Conclusie je maakt je auto net als een circuit auto een stuk sneller welke ook hard door een bocht kan.
Maar in de praktijk ben je overal langzamer omdat je op de snelweg gek wordt van de herrie en het stuiteren boven de 90 en in woonwijken rijdt je schade bij elke drempel die je tegen komt. Oftewel je ben veel langer onderweg met je snelle auto 8)7

• !null
Plus dat de auto de helft van de tijd er niet sneller van wordt. Ook wordt bij de slechtere exemplaren juist wat feedback weggenomen, waardoor je minder snel aanvoelt wanneer het te laat is, en je dus minder goed op de grens kan rijden. Maar goed dat is meer voor op het circuit.

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-12 13:29

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-11 13:52

Krentenbol

Prutz0r

* Krentenbol duikt in z'n T.net fotoalbum
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/44as1LfwRim4gCDFUdC9ffaH/full.jpg
Zo'n ding _moest_ ik ook hebben :+ En ik had 'm dus ook. Wist ik veel dat je dan ook met je sproeiers moest gaan rommelen, dus het reed voor geen meter. Zeker bij wind tegen :+ Ding liep te arm O-) En een pokkeherrie dat eruit kwam, niet normaal :X Plus, dat rode van het schuim gaf af als het nat werd. Dat ding ging dus op Marktplaats :')
dude88 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:37:
Conclusie je maakt je auto net als een circuit auto een stuk sneller welke ook hard door een bocht kan.
Maar in de praktijk ben je overal langzamer omdat je op de snelweg gek wordt van de herrie en het stuiteren boven de 90 en in woonwijken rijdt je schade bij elke drempel die je tegen komt. Oftewel je ben veel langer onderweg met je snelle auto 8)7
Conclusie: je vergelijkt een stereotype sjonbak met een auto die je, naar ik vermoed, niet eens gezien hebt?
* Krentenbol rijdt ook een verlaagde Golf, maar daar moet een fatsoenlijke set veren onder itt wat de vorige eigenaar eronder heeft laten zitten. Comfort is ver te zoeken :X

[ Voor 6% gewijzigd door Krentenbol op 30-10-2014 13:48 ]

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• dude88
  • Niet online
Wat heb ik niet gezien?

Ik zet idd het stereo type even neer, omdat je ze regelmatig ziet. En ik dus niet begrijp waarom je dat zou doen.

Er zijn er natuurlijk ook zat in mindere mate van extreem. Dus hebben ook de ongemakken in een mindere extreme vorm.

Nagenoeg elke auto die nu fabrieksaf geleverd wordt heeft een dergelijke wegligging waarvan de grenzen door ruim 99% van de weggebruikers niet optimaal benut kan worden.
Weggebruikers die van zichzelf vinden van wel mogen zichzelf bewijzen op een circuit in dezelfde auto tegen een pro coureur eens kijken of ze in de buurt komen.
Laat staan dat ze in een auto rijden waar de grenzen veel hoger liggen, je kan het toch niet benutten.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-10 21:42

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

[...]

Verlagen en stugger maken komt vanuit de race wereld om zo snel mogelijk rond een circuit te komen.

In de echte wereld zie ik wel vaker zo'n verlaagde Golf rijden. Ze rijden of 90 op de rechterbaan op de snelweg. Waarom 90 rijden als je je auto opgevoerd heb?
Of ze proberen in een woonwijk allemaal trucjes uit te halen om een drempel over te kunnen.

Ik denk dat je hier een aantal zaken door elkaar haalt. Met verlagen hoeft niet direct hellaflush bedoeld te worden. Mijn auto is ook verlaagd en kan prima over drempels zonder rare trucs. Ik ken eigenlijk geen drempels waar ik omheen moet rijden. Zelfs die monsterlijke dingen op de parkeerplaats op The Wall in Utrecht kan die zelfs overheen. Ik hoef ook echt geen 90 te rijden op de snelweg.

Herrie is ook compleet afhankelijk van wat je met je auto gedaan hebt. Als je zo'n 60 euro x-type fart pipe eronder legt en al het interieur uit je auto haalt ga je meer herrie hebben dan wanneer je Remus/Ragazzon/Devil/insert andere kwaliteitsuitlaat eronder hangt en het interieur laat zetten.

En als je je auto opvoert, ben je wel degelijk sneller. Als je een beetje fatsoenlijk kan rijden, tenminste. :P

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

Hier zitten ze ook tussen (GoPro 4 presentatie):

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Zijn auto.
Ik zet idd het stereo type even neer, omdat je ze regelmatig ziet. En ik dus niet begrijp waarom je dat zou doen.
Nee, die vallen het meeste op ;)
Er zijn er natuurlijk ook zat in mindere mate van extreem. Dus hebben ook de ongemakken in een mindere extreme vorm.
In zo'n niet-extreme vorm dat er gewoon mee te rijden valt, bedoel je?
Nagenoeg elke auto die nu fabrieksaf geleverd wordt heeft een dergelijke wegligging waarvan de grenzen door ruim 99% van de weggebruikers niet optimaal benut kan worden.
Weggebruikers die van zichzelf vinden van wel mogen zichzelf bewijzen op een circuit in dezelfde auto tegen een pro coureur eens kijken of ze in de buurt komen.
Laat staan dat ze in een auto rijden waar de grenzen veel hoger liggen, je kan het toch niet benutten.
Uiterlijk, is dat wel eens in je opgekomen? Ik vind het namelijk wel mooi als een auto iets lager ligt, al dan niet met wat plattere bandjes erbij. En ja, sommigen schieten door, maar lang niet iedereen die z'n auto verlaagt. En nu kun je wel zeggen dat uiterlijk je niks boeit, maar jij rijdt ook niet in eerste generatie Multipla, of wel? :+

EDIT: Ik heb net nog geprobeerd er een plaatje tussendoor te gooien, maar er is hier nog steeds te veel tekst. Hier mijn auto dan maar. Verlaagd? Ja. Te stug? Naar mijn mening wel, maar zeker prima rijdbaar tot ik een fatsoenlijke set veren heb gevonden. Fout? Dat oordeel laat ik over aan de jury :+
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WZ8Sw3mSHNmbKYYFTnR72LTd/medium.jpg

En nu weer foute foto's posten mensen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Krentenbol op 30-10-2014 14:07 ]

• dude88
  • Niet online
Klopt, ging ook niet zo zeer om 1 persoon, maar meer om het stereo type...
[...]
Nee, die vallen het meeste op ;)
[...]
In zo'n niet-extreme vorm dat er gewoon mee te rijden valt, bedoel je?
Je blijft in de meeste gevallen comfort inleveren. Met korte stukjes minder belangrijk. Maar bij 400 km op een weg is elk comfort welkom.
[...]
En nu kun je wel zeggen dat uiterlijk je niks boeit, maar jij rijdt ook niet in eerste generatie Multipla, of wel? :+
Tja daar zit je dan toch echt fout...
Ik vind het lijnenspel van een auto erg belangrijk. Bij veel "tuning" gaat het daar dus ook finaal mis.

Persoonlijk houd ik dan nog meer van klassieke lijnen, en geef ook de voorkeur aan oldtimers. Voor mij ook auto's die veel meer emotie geven tijdens het rijden.
Heerlijk jezelf verwennen om een dagje met zo'n wagen op stap te gaan, of nog beter op vakantie 8)

Iedereen zijn meuk zeg maar... ;)
EDIT: Ik heb net nog geprobeerd er een plaatje tussendoor te gooien, maar er is hier nog steeds te veel tekst. Hier mijn auto dan maar. Verlaagd? Ja. Te stug? Naar mijn mening wel, maar zeker prima rijdbaar tot ik een fatsoenlijke set veren heb gevonden. Fout? Dat oordeel laat ik over aan de jury :+
[afbeelding]

En nu weer foute foto's posten mensen :)
Als je om een mening vraagt wil ik hem wel geven. Weinig bijzonders, eigenlijk een standaard aangepast Golfje in mijn ogen.

En ja, rode logo's zijn natuurlijk altijd fout in dit topic :+

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-12 11:34
Dat het een duitser is is al fout :+, nee hoor prima auto !

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

En dat is dus precies het punt wat ik wilde maken: Niet zo fout als hij zou kunnen zijn, maar toch verlaagd. Niet gelijk iedereen die z'n auto verlaagt over één kwam scheren :)
dude88 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:39:
Tja daar zit je dan toch echt fout...
Ik vind het lijnenspel van een auto erg belangrijk. Bij veel "tuning" gaat het daar dus ook finaal mis.
Ik dacht al dat ik daar fout zat, anders was je niet in dit topic ;) Zelf trouwens ook een fan van klassiekers, mijn auto is de jongste bij mijn pa voor de deur :)

• !null
Leuk zo'n genuanceerde discussie. Maar een verlaagde Golf blijft gewoon foute boel :P
En ja dat is slechts een mening (die slechts 90% met me zal delen)

(Dit om je een idee te geven hoe de rest van de maatschappij er tegen aan kijkt, of je het zelf nou comfortabel of mooi vind of niet)

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:38
Dat is een verdomd mooie golf, misschien wel even schoonmaken :P

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
ppFreddy schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 12:42:
[...]

Behalve oncomfortabel stuiteren dan? :P Elk z'n ding natuurlijk, sommigen noemen hun verlaagde Golf comfortabel, mijn norm qua comfort ligt wat hoger vrees ik.

[...]

Weet ik, bedoelde het goed, zei het verkeerd, was nog vroeg he :+
Stuiteren?

:+

[ Voor 7% gewijzigd door Jellabie op 30-10-2014 17:28 ]

De Nederbelg !

Verwijderd

!null schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:50:
Leuk zo'n genuanceerde discussie. Maar een verlaagde Golf blijft gewoon foute boel :P
En ja dat is slechts een mening (die slechts 90% met me zal delen)

(Dit om je een idee te geven hoe de rest van de maatschappij er tegen aan kijkt, of je het zelf nou comfortabel of mooi vind of niet)
Het is niet fout omdat lage auto's nou eenmaal meer performance hebben dan hoge auto's. Fout tuning levert per definitie geen extra performance.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-12 11:55

mark-k

AKA markkNL

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 19:12:
[...]

Het is niet fout omdat lage auto's nou eenmaal meer performance hebben dan hoge auto's. Fout tuning levert per definitie geen extra performance.
Lage auto's een betere performance?

YouTube: AMAZING 850 Horse Power - Trophy Truck - Chevrolet Silverado - BMW M3 Monster Energy

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-12 20:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Jij weet net als ik dat het meest debiele aan dit ding is.

Geen Airride....

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• !null
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 19:12:
[...]

Haha, dat is wel een hele simpele stelling.

Ik heb zelf een MR2, die is al laag van zichzelf. Als je die gaat verlagen, dus letterlijk verlagen en niet persee een betere set van schokbrekers/veren er onderzetten, dan is dat zeker niet persee een verbetering.
Want je verlegt de grenzen waarop je voelt dat je auto bijna gaat uitbreken. Doordat je die feedback vermindert kun je wel eens eerder de bocht uit gaan.

Verwijderd

Maar dus dan snap jij zelf ook wel dat een MR2 standaard een stuk beter door de bochten gaat dan een BMW X5 bijvoorbeeld?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:50

-tom-562

Oliesjeik

Dan heb je het over een vrij groot verschil in zwaartepunt, niet over 'verlaagde auto's hebben meer performance' (sowieso, wat een uitspraak :'))

[ Voor 10% gewijzigd door -tom-562 op 30-10-2014 20:19 ]

Vaak bu'j te bang!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12 16:26

Tomatoman

Fulltime prutser

Jellabie schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:42:
Hate it or love it:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

#BecauseStance

En mss niet echt foute tuning:

[afbeelding]

Een civic met een andere neus en een Acura J32 [of 35] blok, Honda's V6 in Amerika.
Hate it.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/1979848_740853452628684_2859641943135114853_n.jpg?oh=193c52c1bf0be9cc6e531e17180d652f&oe=54EACC04&__gda__=1424331085_8d520b61a904d0892f03d468f0ac8b43

Bij dergelijke velgen met een opstaande rand moet ik altijd spontaan denken aan conservenblikken.
Afbeeldingslocatie: http://bestsale.be/image/cache/data/Cuisipro/747070%20BLIKOPENER.1-500x500_0.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Tomatoman op 30-10-2014 20:36 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

• McBoom

McBoom

Broem

[...]

_O- _O- Waar lees je dat mijn auto herrie maakt? :? De originele uitlaat zit er onder. Truukjes om een drempel over te komen? Bij de gemiddelde drempel niet. Degenen die wat moeilijker zijn zijn ook niet prettig om te nemen met een onverlaagde auto. En waar zeg ik dat hij opgevoerd is? :? Zo is hij al snel genoeg en ik rij gewoon 130 op de snelweg. En stereotype Golf-rijder? LOL, dat absoluut niet. Mij zal je nooit/weinig op meetings zien gewoon omdat het over de linie niet mijn slag volk is. Mijn auto is wel te vinden in het daarvoor bestemde topic :Y)

• m0h4life
Had iemand het hier over echt "tunen" van een auto ?
Welkom bij de honda editie:
Afbeeldingslocatie: http://images.thetruthaboutcars.com/2010/05/Bild-chip-tuning.jpg

Dan hebben we nog iemand die graag een limo wou
Afbeeldingslocatie: http://dailyderbi.com/wp-content/uploads/2010/05/2010-05-03-18.07.18.jpg

Deze zullen beiden vast wel eens langs zijn gekomen aangezien ze in de eerste twintig hits op google staan.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:58

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Niet om het één of ander (je kan namelijk niet makkelijk stellen dat lager per definitie betere performance geeft), maar je hebt toch hopelijk wel gezien dat die Baya-truck op asfalt als een dweil rijdt? Die dingen zijn voor off-road, maar op glad asfalt heb je toch liever iets lagers ;)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Ik weet nog dat mijn voertuigdynamica leraar op de HTS autotechniek alle jongens met 'Golfjes met afgezaagde veren' stelselmatig de poten onder de stoel uit zaagde omdat ze de wegligging van hun Golf alleen maar vernielden. Dat had uit mijn hoofd te maken met het rolcentrum van de auto, de geometrie van een normale auto zoals een Golf heeft geen dubbele wishbone ophanging en dus verandert de wielgeometrie van de auto zodra hij inveert (of verlaagd wordt). Normaal is dat maar heel even tijdens diep inveren, maar met verlagen dus continu.

Als je dus niets anders aan past dan kortere veren (en dan bedoel ik dus niet andere dempers) sloop je gewoon de wegligging van je auto.

Het preciese verhaal weet ik niet meer, is ook al weer tien jaar geleden maar hij maakte er een erg plausibel verhaal van :-)

Pringles bussen onder de motorkap valt voor mij trouwens in de categorie 'ghetto tuning', een beetje zoals Rat Rods en zo. Ik kan er wel om lachen.

• dude88
  • Niet online
McBoom schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:25:
[...]
_O- _O- Waar lees je dat mijn auto herrie maakt? :? De originele uitlaat zit er onder. Truukjes om een drempel over te komen? Bij de gemiddelde drempel niet. Degenen die wat moeilijker zijn zijn ook niet prettig om te nemen met een onverlaagde auto. En waar zeg ik dat hij opgevoerd is? :? Zo is hij al snel genoeg en ik rij gewoon 130 op de snelweg. En stereotype Golf-rijder? LOL, dat absoluut niet. Mij zal je nooit/weinig op meetings zien gewoon omdat het over de linie niet mijn slag volk is. Mijn auto is wel te vinden in het daarvoor bestemde topic :Y)
Blijkbaar had je het nog niet helemaal begrepen, maar ik schetste even het stereo type.
Je geeft aan daar niet bij te horen, maar blijkbaar voel je je wel aangesproken.

Je zegt het zelf ook al: "Truukjes om een drempel over te komen? Bij de gemiddelde drempel niet."
Dus bij sommige wel. In mijn standaard auto kom ik over elke drempel zonder gekke dingen te doen. Behalve je snelheid aan te passen.

Maar goed, de echte stereo types zijn hier blijkbaar nog niet aanwezig, want ik begrijp het nog steeds niet.
Het komt voor bij een beetje over als vrouwen die op schoenen lopen waar ze niet op kunnen lopen.

@ybastiaans
Dat is ook zo, verlagen geeft niet per definitie een beter wegligging. (zie aflevering van Top Gear met 3 BMW 3 cabrio's. Die van Richard was verlaagd en had verreweg de slechtste wegligging).

Harde vering heeft ook geen zin in de echte wereld. Meer kans dat het wiel los komt van de grond waardoor je tijdelijk helemaal geen grip heb.

Een goed afgesteld onderstel heeft onder alle omstandigheden maximaal contact met de weg. (onder de juiste hoek)

• !null
Zo had een vriend van me volgens mij een opvallend fristi blikje als oil-catch can :P

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dude88 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:17:
[...]

Blijkbaar had je het nog niet helemaal begrepen, maar ik schetste even het stereo type.
Je geeft aan daar niet bij te horen, maar blijkbaar voel je je wel aangesproken.

Je zegt het zelf ook al: "Truukjes om een drempel over te komen? Bij de gemiddelde drempel niet."
Dus bij sommige wel. In mijn standaard auto kom ik over elke drempel zonder gekke dingen te doen. Behalve je snelheid aan te passen.
Dan heb jij weinig drempels in je leven gezien, er zijn er een aantal waar zelfs 'normale' auto's amper overheen komen. Wat je natuurlijk verstaat onder 'normaal', mijn impreza is 'normaal' maar heeft menig drempel al een krasje gegeven.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:45
SinergyX schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:39:
[...]

Dan heb jij weinig drempels in je leven gezien, er zijn er een aantal waar zelfs 'normale' auto's amper overheen komen. Wat je natuurlijk verstaat onder 'normaal', mijn impreza is 'normaal' maar heeft menig drempel al een krasje gegeven.
Mhoa, gewoon een beetje afremmen, ik heb mijn Impreza 55 mm verlaagd (schroefset), en ik loop op de hoogste drempels nog niet aan, ga er wel met een gepaste snelheid overheen (waar zo ook voor bedoelt zijn)

Vrees overigens dat als ik de gemiddelde topics hier lees, mijn Impreza al onder foute tuning valt :/

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
FabianGTI schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:48:
[...]

Mhoa, gewoon een beetje afremmen, ik heb mijn Impreza 55 mm verlaagd (schroefset), en ik loop op de hoogste drempels nog niet aan, ga er wel met een gepaste snelheid overheen (waar zo ook voor bedoelt zijn)

Vrees overigens dat als ik de gemiddelde topics hier lees, mijn Impreza al onder foute tuning valt :/
Ach man, mijn Accord is hier voor vele ook fout, terwijl alles op mijn Accord oem of oem+ is, buiten de verlaging that is. ;)

De Nederbelg !

• dude88
  • Niet online
[...]

Denk je?

Ik gok dat een standaard Aygo, Corsa of een Golfje 4 daar zonder schade overheen komt...

Als 90% van het verkeer schade rijdt aan een drempel dan ligt die er niet lang. De gemeente heeft zich namelijk aan bepaalde richtlijnen te houden. Anders krijgen ze gewoon een claim.

Oftewel een Impreza valt niet helemaal onder de norm.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:44
Met mijn MR2 kon ik gewoon zonder moeite over alle drempels komen. Sommige zelfs zonder af te remmen.
Foto's zijn wel bekend neem ik aan?
Niet superlaag, maar wel zeer strak met een Tein coilover set en redelijke lage uitlaat.

• FabianGTI
Jellabie schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:56:
[...]

Ach man, mijn Accord is hier voor vele ook fout, terwijl alles op mijn Accord oem of oem+ is, buiten de verlaging that is. ;)
Bij mij is het ook niet veel meer dan een verlaging, andere spoiler, 3 inch kachelpijp en BOV, verder nog wat kleine dingen die de auto gewoon verbeteren

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Jellabie schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:56:
[...]

Wat oem+ in moet houden weet ik niet, maar als je je Accord volhangt met oem bodykits betekent dat alleen maar dat je hem vol hangt met bodykits die gemaakt zijn door een leverancier van Honda.
Je doet de indruk wekken dat dat zou betekenen dat hij gewoon standaard is, maar dat is dus niet zo.

Daarbij kan een standaard auto ook gewoon fout zijn. Impreza met gouden velgen is gewoon fout, ook al kwam die zo uit de fabriek.

Signatures zijn voor boomers.

• FabianGTI
Maasluip schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:31:
[...]

Daarbij kan een standaard auto ook gewoon fout zijn. Impreza met gouden velgen is gewoon fout, ook al kwam die zo uit de fabriek.
Ik heb geen gouden velgen, maar de originele zilveren/brons kleurige ;)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

FabianGTI schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:33:
Ik heb geen gouden velgen, maar de originele zilveren/brons kleurige ;)
Die om en om gold/silver spaken?

Groen is ook niet lelijk:
Afbeeldingslocatie: http://carphotos.cardomain.com/ride_images/3/3537/461/33840230038_original.jpg

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

:9~
[...]

Ik wou al zeggen, rij maar eens door bepaalde wijken in Nijmegen. Ik kijk hier uit over een verkeersplateau wat belachelijk hoog is, en ik hoorde eens een Triumph Spitfire het glas van zijn verstralers over de drempel schuren. En dat was zeker niet de enige, maar wel degene die bij mij als omstander het meeste pijn deed.

• NoFearCreations
  • Laatst online: 21:49

NoFearCreations

3DPrint the world!

dude88 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:58:
[...]

Denk je?

Ik gok dat een standaard Aygo, Corsa of een Golfje 4 daar zonder schade overheen komt...

Als 90% van het verkeer schade rijdt aan een drempel dan ligt die er niet lang. De gemeente heeft zich namelijk aan bepaalde richtlijnen te houden. Anders krijgen ze gewoon een claim.

Oftewel een Impreza valt niet helemaal onder de norm.
In theorie zou dat zo moeten zijn, in praktijk gaat dat nooit op. Hier in de regio hebben we drempels, als ik daar met mijn standaard Volvo 960 over heen ga, ik nog wel is een schraapje hoor. Bij me ouders in de wijk ligt al 20 jaar een drempel, met erna een hele geul in het wegdek van bumpers die er over geschraapt hebben. Die richtlijnen zijn leuk, maar niemand controleert het.

En drempels zijn bedoeld om het verkeer af te remmen.

De toon in dit topic blijft van mensen die nog nooit iets aan een auto gedaan hebben, en al dan niet in een compleet originele auto van de baas rijden, maar wel een een mening over alles hebben.

---RAWE CEEK!!!---

• FabianGTI
SinergyX schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:38:
[...]

Die om en om gold/silver spaken?
Gewoon zilver op een donkere ondergrond gespoten heb ik begrepen, maargoed, hierbij wat foto's van mij Impreza, zal van vele hier de smaak niet zijn maargoed..

Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/_85_zps3bff725f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/_851_zpsbed45766.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/_852_zps66619a74.jpg

Foto's zijn niet van te beste kwaliteit omdat ik ze van Marktplaats moest kopieren 8)7

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12 09:56
Mensen noemen zo'n grote achterspoiler vaak een 'picknicktafel', maar op de middelste foto heb je gewoon een echte picknicktafel op je motorkap, zo lijkt het. Staat hem wel goed overigens :)

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

bij Fast N Loud doen ze verlagen wel altijd goed, en het het niet low and slow ook al hebben ze dat wel eens gedaan.

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

FabianGTI schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:48:
[...]

Gewoon zilver op een donkere ondergrond gespoten heb ik begrepen, maargoed, hierbij wat foto's van mij Impreza, zal van vele hier de smaak niet zijn maargoed..

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Foto's zijn niet van te beste kwaliteit omdat ik ze van Marktplaats moest kopieren 8)7
Dat bedoel ik ook niet. [google=impreza sti standard gold rims]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dreamscape schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:03:
Mensen noemen zo'n grote achterspoiler vaak een 'picknicktafel', maar op de middelste foto heb je gewoon een echte picknicktafel op je motorkap, zo lijkt het. Staat hem wel goed overigens :)
Die spoiler is nog relatief klein, ik heb de STI spoiler, die is nog een slag groter :P

Dus speciaal voor die mensen, mega spoiler én gouden velgen.
Afbeeldingslocatie: http://www.damike.com/Cars/STi/Wheel%20Refinish/Wheel1.jpg

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
Maasluip schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:31:
[...]

Wat oem+ in moet houden weet ik niet, maar als je je Accord volhangt met oem bodykits betekent dat alleen maar dat je hem vol hangt met bodykits die gemaakt zijn door een leverancier van Honda.
Je doet de indruk wekken dat dat zou betekenen dat hij gewoon standaard is, maar dat is dus niet zo.

Oem+ bedoel ik mee dat er stukken van Mugen aanhangen, de huistuner van Honda dus.

En dat er ook onderdelen aanhangen van de Amerikaanse TSX (wat bij ons Accord is)
Kleine verschillen maar net diegene die hier niet leverbaar zijn en ik dus wel heb. Dus oem+

[ Voor 12% gewijzigd door Jellabie op 31-10-2014 11:20 ]

De Nederbelg !

• FabianGTI
SinergyX schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:10:
[...]

Die spoiler is nog relatief klein, ik heb de STI spoiler, die is nog een slag groter :P

[afbeelding]
Die lage spoiler zat er al op met de aankoop, wou eigenlijk een STI spoiler plaatsen maar die kon ik nergens vinden, dus is het er nooit van gekomen

• McBoom

McBoom

Broem

dude88 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:17:
[...]

Ehm, ja, want jij geeft toch een reactie op mijn post? Is het dan raar dat ik me aangesproken voel? Volgens mij heb jij het nog niet helemaal begrepen :P
Bij 9 van de 10 hoef ik niet eens de snelheid aan te passen, bij de rest wel, net zoals ieder ander.

Ik heb er ook gewoon een goede schroefset onder zitten en van een pootje liften is nog nooit sprake geweest. Ik ben blij dat je zo goed over een auto kan oordelen zonder er ooit maar een meter in gereden te hebben :Y)

• dude88
  • Niet online
Ik ben zo blij dat je mijn punt gewoon nog steeds niet (wil) begrijpen.

Het gaat niet over jouw auto, dus laat maar....

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

deepbass909 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 00:23:
[...]

Niet om het één of ander (je kan namelijk niet makkelijk stellen dat lager per definitie betere performance geeft), maar je hebt toch hopelijk wel gezien dat die Baya-truck op asfalt als een dweil rijdt? Die dingen zijn voor off-road, maar op glad asfalt heb je toch liever iets lagers ;)
Ook op asfalt doen ze het prima hoor

http://youtu.be/puD63EwwFqg

• deepbass909

deepbass909

ybastiaans schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 07:05:
Ik weet nog dat mijn voertuigdynamica leraar op de HTS autotechniek alle jongens met 'Golfjes met afgezaagde veren' stelselmatig de poten onder de stoel uit zaagde omdat ze de wegligging van hun Golf alleen maar vernielden. Dat had uit mijn hoofd te maken met het rolcentrum van de auto, de geometrie van een normale auto zoals een Golf heeft geen dubbele wishbone ophanging en dus verandert de wielgeometrie van de auto zodra hij inveert (of verlaagd wordt). Normaal is dat maar heel even tijdens diep inveren, maar met verlagen dus continu.

Als je dus niets anders aan past dan kortere veren (en dan bedoel ik dus niet andere dempers) sloop je gewoon de wegligging van je auto.

Het preciese verhaal weet ik niet meer, is ook al weer tien jaar geleden maar hij maakte er een erg plausibel verhaal van :-)

Pringles bussen onder de motorkap valt voor mij trouwens in de categorie 'ghetto tuning', een beetje zoals Rat Rods en zo. Ik kan er wel om lachen.
Bij veel auto's zit er voor een MacPherson veerpoot. Als je die gaat verlagen, verandert het camber, waardoor je de scheve stand krijgt die sommige mensen zo mooi vinden. Maar die scheve stand is alles behalve ideaal voor de wegligging en grip. Ga maar na, je gaat van bijv. 225mm breed contactoppervlak, terug naar iets dat eerder vergelijkbaar is met een fietsbandje. Wat zou er meer grip geven?

Verlagen kan wel, maar dan moet je camber-plates gaan toepassen, daarmee kan je de veerpoot verder naar buiten stellen en het ongewenste camber tegengaan. Voor de achterwielophanging zijn er vaak verstelbare draagarmen te koop, waarmee je de achterwielen weer recht kunt zetten.

Maar juist deze hulpmiddelen worden vaak misbruikt om juist nog meer camber (scheefstand) te krijgen.
Ze zijn snel door veel vermogen, niet door goede wegligging op asfalt... Pak een lage auto met evenveel vermogen en gelijk gewicht (laten we het wel eerlijk houden ;) ) en de lage auto zal er gewoon rondjes omheen draaien. Tot je natuurlijk off-road gaat, dan spelen andere aspecten een grotere rol (zoals bodemvrijheid en maximale veerweg).

[ Voor 12% gewijzigd door deepbass909 op 31-10-2014 11:40 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• dude88
  • Niet online
Elke auto met MacPhersons is een compromis, het is namelijk niet de ideale setup.

Het is wel veel goedkoper, en daarom een veel gebruikte optie. In het hogere segment zie je wel vaak een betere oplossing.

In de serieuze race wereld zal je nooit MacPhersons tegen komen...

• deepbass909

deepbass909

@dude88
Dat klopt natuurlijk, bij inveren veranderd ook de geometrie, hoewel dat niet eens de belangrijkste reden is dat er nauwelijks MacPherson gebruikt wordt. De belangrijkste reden dat MacPherson doodsimpel te weinig instelmogelijkheden biedt (vaak alleen toe-in en met camberplates het camber), relatief hoog is en een hoog niet-afgeveerde massa heeft.

Overigens kan je double wishbone of multilink ook niet ongestraft verhogen of verlagen, ook daarbij moet vaak het camber bijgesteld worden. Grootste verschil is alleen dat het wel veel beter bij te stellen is en langs meerdere richtingen.

Maar daar gaat het hier niet om, het ging om die idiote scheefstand die je vaak bij verlaagde auto's ziet.

Verwijderd

Nog een goed voorbeeld van laag vs hoog:
Een wrc auto tegen een s2000

YouTube: WRC Rally Lancer EVO vs Tuned S2000 mixed on the Touge - Best Motoring International

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:20
SinergyX schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:10:
[...]

[afbeelding]
Die mag je zo voor mijn deur parkeren, inclusief gouden wielen en vleugel :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-12 17:07
FabianGTI schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:48:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ben jij dat op 4:56? YouTube: Crash Fail Action Compilation 2013 - 2014 Nürburgring Nordschleife Touristenfahrten Rallye VLN 24h

Roomba E5 te koop

Verwijderd

4:46 bedoel je zeker, oh nee dat was een golf lol

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2014 15:06 ]

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Die in het filmpje is een engelsman (witte platen voor, gele platen achter).

• sig69
  • Laatst online: 19-12 17:07
Nou ja dacht misschien heeft ie voor de gelegenheid andere platen erop gezet ofzo.

Roomba E5 te koop

• NeutraleTeun
Is ook een andere kleur?

• FabianGTI
sig69 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:12:
Nou ja dacht misschien heeft ie voor de gelegenheid andere platen erop gezet ofzo.
Uuhm:

Andere spoiler
Andere koplampen
Stuur aan de andere kant
Niet mee gespoten side skirts
Andere uitlaat

Maar de velgen kloppen, dus dat moet wel mijn auto zijn 8)7

Nee, ik ga niet met m'n auto het circuit op ;)

• Mike2k
  • Laatst online: 12-12 12:58

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Kun je een golf nog verder verkrachten ?

Afbeeldingslocatie: http://img1.imagilive.com/1012/vw_passat_woodcar.jpg

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

Mike2k schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 16:14:
Kun je een golf nog verder verkrachten ?

[afbeelding]
Passat...en ook wel standaard al de meest lelijke auto van VAG... :r

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik zou hem zo kopen en rollen. Supervet :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Dat hout aan de zijkant is wel erg vet. Ik zou 'm rijden. Van mij krijgt ie 5 reeten.

[ Voor 19% gewijzigd door FiXeR.nl op 31-10-2014 16:37 ]

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Typisch dat je van de auto die je wilt afkraken niet eens weet wat voor type het is.

Ik vind hem ook gaaf.

---RAWE CEEK!!!---

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Al zou ik hem uit praktisch oogpunt wel iets verhogen

• deepbass909

deepbass909

Precies, iets omhoog, stukje trim herstellen, achterbumper net maken en lekker rollen.

Het nephout staat een Passat stiekem best wel goed eigenlijk.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zoiets dan? :P
Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-uOx0ftC3p0Q/UTPCGLmcvwI/AAAAAAAAC04/xQQgjzaSWbM/s1600/5.jpg

edit, 2de plaatje heeft geen zin, kapoet :(

[ Voor 34% gewijzigd door SinergyX op 31-10-2014 17:11 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

deepbass909 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 16:55:
Precies, iets omhoog, stukje trim herstellen, achterbumper net maken en lekker rollen.

Het nephout staat een Passat stiekem best wel goed eigenlijk.
Zeker! Kijk! Hierbij is het originele vormen van de auto zijn in ere gehouden.

Die andere passats zijn wel echt lelijke tuning.

• NeutraleTeun
Wat is dat toch met die 'standaard' kleurencombo's.

Oké.. een zwarte auto (of andere standaard kleur) zie je ook overal. Obviously!
Maar als je gaat tunen/aanpassen... waarom dan dezelfde combo gebruiken die je gvd overal tegenkomt!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Bij VW tuners is dat zo omdat ze zelf niks origineels kunnen bedenken.
Koop Golf MK2 voor onder de €500. Schroefset van €150, dan heel origineel BBS RS/RM eronder van +€1000, en de hele VW community loopt over je auto te kwijlen.

Golf MK2 kan je vervangen voor de hele range Golfs, tot en met de 7, zonder BBS onder je Golf hoor je er daar niet bij.

---RAWE CEEK!!!---

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
Touchdomex schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 16:31:
Ik zou hem zo kopen en rollen. Supervet :D
Dat.

En ik heb dan echt _helemaal_ niets met VAG.

[ Voor 12% gewijzigd door Jellabie op 31-10-2014 18:00 ]

De Nederbelg !

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

NoFearCreations schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:59:
Bij VW tuners is dat zo omdat ze zelf niks origineels kunnen bedenken.
Koop Golf MK2 voor onder de €500. Schroefset van €150, dan heel origineel BBS RS/RM eronder van +€1000, en de hele VW community loopt over je auto te kwijlen.

Golf MK2 kan je vervangen voor de hele range Golfs, tot en met de 7, zonder BBS onder je Golf hoor je er daar niet bij.
Het gaat hem dan vooral om de afwerking en de combinatie van dingen. Dat is vaak waar het verschil inzit.

Overigens zie je dit in meer scenes terug. Ik zou zelf bijvoorbeeld als ik kijk naar zo'n passat een woody 240 maken oid en flink verlagen.

http://www.stanceworks.co...eysars-1974-volvo-142-gl/
Zoiets vind ik geweldig een 2-deurs volvo! :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YNHlzhvP2NZ6fQOODjINrJYG/full.jpg

Kijk dit vinden veel mensen hier gewoon foute tuning maar ik vind het tof ;)

Codewoord is toch vooral smaak :+

[ Voor 18% gewijzigd door Touchdomex op 31-10-2014 18:44 ]

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:38

InFamous

excommunicado

NoFearCreations schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:59:
zonder BBS onder je Golf hoor je er daar niet bij.
En als de BBS velgen nou origineel geleverd zijn vanuit de fabriek?

Ik heb een Golf 3 VR6 gehad die 6cm lager was met een Koni schroefset met originele 15" BBS velgen.

Reed voor geen ruk in de bebouwde kom, maar op de snelweg was het heerlijk.

Mijn Golf was verder helemaal standaard zonder alle VR6 logo's en gechipped tot 192pk.

Formerly known as Ragdoll

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dan had je "Major Scene Points". Zoals ik al zei, VW wereldje is vrij verpest door dat originele volk.

---RAWE CEEK!!!---

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:38

InFamous

excommunicado

Helaas wel, instant gedachte bij een Golf is petjes volk. :/

Formerly known as Ragdoll

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Jellabie schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:18:
[...]

Oem+ bedoel ik mee dat er stukken van Mugen aanhangen, de huistuner van Honda dus.

En dat er ook onderdelen aanhangen van de Amerikaanse TSX (wat bij ons Accord is)
Kleine verschillen maar net diegene die hier niet leverbaar zijn en ik dus wel heb. Dus oem+
Leuk bedacht, die term OEM+. Als je onderdelen van een leverancier van Mugen op je auto schroeft, is dat dan OEM++?

Die Vokswagen en nog meer die Volvo Woody vind ik erg leuk d:)b

• NeutraleTeun
Over foute tuning en OEM+ gesproken:

Bumpers van een sportuitvoering op de basic zetten, valt onder OEM+... maar is dan toch tevens foute tuning a la M3 badge op een 316.

Wat uh... mis ik dan hier?

Dikke RS4 bumpers op een 1.6 A4...
De bumpers en rode gril van een Golf GTI op een simpele Golf zetten...
De sideskirts van <willekeurig> sportmodel op de basic zetten...
En weet ik veel wat nog meer mogelijkheden er bestaan.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:51

Bommes

Capo del formaggio

Dan zijn er ook een hoop fabrikanten die dat zelf al doen. Vele "sport modellen" met kleine motortjes.
Wat, zo iets rijd ik zelf ook een Fiat bravo in de trofeo uitvoering, looks van een HGT (2.0, 20kleps 5 cilinder) maar dan met een 1.2 16 kleppertje met een whopping 82pk :P
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-GCJ1wTJDA-c/T5GoHyY5glI/AAAAAAAAAZs/eds_QRoMlWw/w800-h478-no/IMAG0335%2B%28Small%29.jpg

Zo zijn er nog legio merken te verzinnen die dergelijke foute tuning gewoon van af de fabriek leveren en in de showrooms zetten als sport uitvoeringen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-12 09:50
Een hgt (zoals de mijne 😍 ) is toch nog 5cm breder aan de voorkant met een andere bumper dan jou trofeo. Dus niet helemaal uiterlijk gelijk.

Flickr - Strava

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-12 16:09
Wordt het niet weer eens tijd voor een nieuw deeltje?

DPC Chef-kok :)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Xanquezer schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 00:53:
Wordt het niet weer eens tijd voor een nieuw deeltje?
Waarom denk én vraag je dat?

http://link.marktplaats.nl/m831186951
TE KOOP: HONDA PRELUDE

Wegens beëindiging van mijn hobby verkoop ik mijn honda prelude.

Hieronder een lijst met wat er aan de auto is veranderd:

Seibon carbon motorkap
Seibon carbon Mugen style spoiler
Depo darkhousing koplampen
Honda logo van integra achter
Greddy bumperlip voor
Mugen style sideskirts
Civic type R achterlip (naadloos)
Benen sleepogen
18 inch Dragwheels velgen
D1 lichtgewicht moeren
Tein basic schroefset
DC sports strutbar
Brakemax remmen voor
SRS 4-2-1 spruitstuk met hitteband
Megan racing-katvervanger
Megan racing middenpijp
Ape einddemper (3inch)
Cold air intake
Megan racing veerpootbrug voor
Veerpootbrug achter
Accu omgebouwd naar de kofferbak
Kleppendeksel antraciet gespoten
Rood lederen S2000 stoelen
QSP sportstuur
NRG stuurnaaf
NRG carbon quik release naaf (stuur afneembaar)
SIX shortshifter
Radio Pioneer
Macron composet voor
Macron 3x6 inch speakers achter
Alarmsysteem
Mistlicht is uit het bumper verwijderd (geen probleem bij apk)
Slot verwijderd uit achterklep (cleanlook)

De auto is 3 jaar geleden van buiten en binnen overgespoten in de kleur grand prix wit (s2000)
De auto heeft geen roest deukjes of plekjes
Volgens de testbank heeft de auto 160 pk en 210Nm

Apk 30juli 2015
De kop is gereviseerd bij kilometerstand 175xxx daarbij ook gelijk de distributieriem vervangen.
al met al een goed onderhouden sportieve auto voor echte liefhebbers.
motor en bak 100%

Tegen meerprijs setje winterbanden met 8mm profiel op velgen

voor vragen kunt u bellen/mailen
Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NjQwWDY0MA==/z/4TgAAOSwRLZT0p0y/$_85.JPG
Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NjQwWDY0MA==/z/OzgAAOSwnDZT0p1S/$_85.JPG
Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NjQwWDY0MA==/z/WsgAAOSwDk5T0p1a/$_85.JPG

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Deze vind ik nog best netjes hoor.

@ degene die die 2 duers Volvo postte, dat is wel echt een prachtig apparaat :)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mark-k schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 01:48:
[...]

Deze vind ik nog best netjes hoor.

@ degene die die 2 duers Volvo postte, dat is wel echt een prachtig apparaat :)
:o

Als je dat lijstje aan "vermogen" verhogende rommel bekijkt en dan opgeteld aan 160Pk/210Nm komt .... Sorry, maar schaf dan een standaard 1.6 dieseltje aan in plaats van een 2.0 benzine :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• m0h4life
wimmel_1 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 01:57:
[...]

:o

Als je dat lijstje aan "vermogen" verhogende rommel bekijkt en dan opgeteld aan 160Pk/210Nm komt .... Sorry, maar schaf dan een standaard 1.6 dieseltje aan in plaats van een 2.0 benzine :P
Is best een oude Honda tho, is dus nog best veel en vooral als je het gewicht van de auto erbij rekent.

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
Ik heb dezelfde gehad, stock hebben ze 133pk.
Zou mij verbazen dat hij 30pk kan winnen NA zonder turbo enzo. Want voor een F20a4 blok is helemaal niets te vinden van internals zoals cams enzo.

En die prelude is dik imo. Ik zou hem rollen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Jellabie op 01-11-2014 08:32 ]

De Nederbelg !

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Die Prelude is erg dik, "subtiel" maar toch erg netjes.

---RAWE CEEK!!!---

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Touchdomex schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 18:40:
[...]

Kijk dit vinden veel mensen hier gewoon foute tuning maar ik vind het tof ;)
Misschien een misverstand uit de weg ruimen: foute tuning wil niet noodzakelijk zeggen dat het een lelijke of slechte auto of ombouw is.

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Jellabie schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 08:31:
Ik heb dezelfde gehad, stock hebben ze 133pk.
Zou mij verbazen dat hij 30pk kan winnen NA zonder turbo enzo. Want voor een F20a4 blok is helemaal niets te vinden van internals zoals cams enzo.

En die prelude is dik imo. Ik zou hem rollen :)
Je vergeet dat het kleppendeksel antraciet is gespoten - dat levert minimaal 30 pk op :P. Interessant: de nummerplaat aan de voorkant is vervangen door een gigantisch sleepoog. Zou deze auto zich uitsluitend per sleepwagen voortbewegen? :+

Hoewel het me een volledig raadsel is waarom je dingen zoals een afneembaar stuur op je auto zou willen hebben, ziet hij er tenminste netjes afgewerkt uit. En hij is netjes verlaagd, het is niet zo'n idiote buikschuiver geworden. Dat zijn zeker pluspunten ten opzichte van de meeste andere Honda's die in dit topic voorbijkomen.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Tomatoman schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 09:55:
[...]

Je vergeet dat het kleppendeksel antraciet is gespoten - dat levert minimaal 30 pk op :P. Interessant: de nummerplaat aan de voorkant is vervangen door een gigantisch sleepoog. Zou deze auto zich uitsluitend per sleepwagen voortbewegen? :+

Hoewel het me een volledig raadsel is waarom je dingen zoals een afneembaar stuur op je auto zou willen hebben, ziet hij er tenminste netjes afgewerkt uit. En hij is netjes verlaagd, het is niet zo'n idiote buikschuiver geworden. Dat zijn zeker pluspunten ten opzichte van de meeste andere Honda's die in dit topic voorbijkomen.
Ik zou ook graag een afneembaar stuur hebben in mijn auto, simpelweg omdat ik vrij lang ben en de auto niet zo groot is (mx-5). Dit kan helaas niet vanwege de airbag. (en stuur eraf voorkomt joyrides ;) )

Over de vermogensverhogende rommel die erop zou zitten, die zit er nauwelijks op. Free flow uitlaat en cold air intake, dat was het. Zal ook wel afgesteld zijn op die bank, ontsteking aangepast etc, en dan vind ik 160 een mooi resultaat als hij standaard 133 heeft.
Pagina: 1 ... 83 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Je eigen auto kun je kwijt in Show je auto - deel 142 - Wintertopic! (in Tweakers Huiskamer), als je daar niet in kunt, zul je nog even geduld moeten hebben met het posten van je eigen auto of je zoekt het merkspecifieke grote topic op van jouw auto en meldt je daar aan.