Het foute tuning topic deeltje 27 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 101 Laatste
Acties:
  • 792.836 views

Onderwerpen

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Uniek ben je zeker als je zoveel geld voor zo'n wagen wil neerleggen :D
Hey een Impreza :D

[ Voor 61% gewijzigd door SinergyX op 31-07-2014 18:23 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:16

Nemesizz

Untouchable

Het grappige is (dat stukje van die 'leaf blower'), dat ik een filmpje op Youtube heb staan van een Blige Blower (een radiaal fan die er bijna uitziet als een turbo), 3x raden waar die is ingesloten :P Honda Civic forum lol! (kun je nu niet meer zien waar ze zijn ingesloten, maar paar jaar terug kon je nog zien waar je filmpje was ingesloten)
Dus eens op zoek gegaan, en er zijn 'tuner shops' die dus gewoon van die Blige Blowers verkopen als zijnde 'electrische turbo' 8)7 . Eigenlijk zijn die dingen bedoeld voor in boten en caravans of van gassen en/of rook uit een ruimte te zuigen, maar gezien zo'n ding op 12V werkt had ik er een gekocht voor m'n PC's (tijdens testen de boel goed koel houden).

Ik gebruik dat ding dus af en toe in m'n PC, maar dat merk je hoor, zo 50PK extra! :+

Op zo'n brommobiel forum had ook een keer iemand zo'n bilgeblower geprobeerd (ook als zijnde; electrische turbo), maar werkt natuurlijk voor geen meter (misschien omdat er geen Honda motor in lag ofzo ;) ).

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-10 21:42

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Bij Roadkill hebben ze dat ook een keer geprobeerd met 5 leaf blowers. Waar het allemaal op neer kwam was dat een leafblower veel te weinig lucht verplaatst om als turbo te fungeren.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=U81_0waqEWA]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-12 11:20
Maar Audi gaat wel komen met een elektrische turbo, ben benieuwd hoe dat gaat werken.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:31
Als ik het zo gauw even bekijk is de elektrische turbo bedoeld om het turbogat te verkleinen/elimineren. Die turbo gaat binnen een paar honderdste seconden naar 70000 toeren, en heeft een eigen 48 volt circuit met accu, waarvoor de energie wordt gehaald uit regeneratief remmen.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

NoFearCreations schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 18:40:
Moet zeggen dat ik die Opel wel erg netjes vind. Gok dat het een belg is, daar betaal je belasting per PK, dus die doen vaak motorisch niet zoveel.
Ze zijn zeker bang dat ze de losse stukken wegdek aan gort trekken :D

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:59

vhal

ಠ_ಠ

_O- die reacties ook.... _O-

Strava

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik dacht dat de WRC Rally auto's ook een turbo hadden die altijd draait, dus niet meer hoeft op te spinnen.
Eigenlijk geen idee hoe ze dat doen, maar die oplossing die ze daar gebruiken zal wel niet direct de oplossing zijn voor een straat auto.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:52
ALS bedoel je?
Werkt ja, maar kunt wel elke keer een nieuwe turbo erin gooien :D

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023

ICT & Reizen

• Peenutzz
dude88 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 07:44:
Ik dacht dat de WRC Rally auto's ook een turbo hadden die altijd draait, dus niet meer hoeft op te spinnen.
Eigenlijk geen idee hoe ze dat doen, maar die oplossing die ze daar gebruiken zal wel niet direct de oplossing zijn voor een straat auto.
Gewoon brandstof inspuiten en de ontsteking zodanig verlaten dat alles in je uitlaatspruitstuk verbrandt, dan blijft de turbo wel draaien :)

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:16
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 06:50:
[...]

Ze zijn zeker bang dat ze de losse stukken wegdek aan gort trekken :D
Zo te zien ligt er een 1.6 16v in die Astra. Er zit een dbilas powerbox / flowmaster luchtinlaat op. Dan zit je ergens rond de 135 pk. Als er nog meer relatief eenvoudige aanpassingen aan die auto zijn gedaan kan het makkelijk nog een stukje meer zijn (nokkenassen, gechipt). Zonder mij aan optel-pk's te wagen ligt 150 pk wel binnen bereik. Ik heb de Opel 1.6 16v blokjes wel eens gezien met 170 dyno-pk's. Met een auto van 1050 kg en 135 pk zul je dan inderdaad niet de weg aan gort trekken maar langzaam zal het ook niet zijn, zeker gezien er echt nog geen co2-schraap versnellingsbak in zit met veel te lange versnellingen.

Edit: Overigens vind ik die Astra wel afschuwelijk maar goed, dat is weer een ander verhaal.

[ Voor 5% gewijzigd door GH45T op 01-08-2014 09:10 ]

• !null
Die ferrari kloon is nog niet eens zo slecht trouwens. Interieur afwerking is nog een puntje, maar ziet er verder leuk uit. Zal prima rijden met zo'n 280 basis, en toch leuke V8. Leuk ding.
Maar dan zie ik liever een originele Datsun 240Z om eerlijk te zijn.

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:22

Daniel36

vernieuwde formule

(jarig!)
Haha, die 190, krijg je Jan met de Pet erbij en hij heeft wel 105pk!!!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als er al een taxatie waarde bij staat, weet je waar het heen gaat met zo'n auto :P

De originele Evo 2 had toch een 2,5 liter met 250pk ofzo?
Als die goud/zwart had geweest had ik em nog zelfs mooi gevonden, zoals de 1991 DTM versie.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-12 22:27

ktf

Ik moet zeggen, ik herken weinig origineel Xantia, en heb toch heel wat jaartjes in eentje meegereden :P

• deepbass909
  • Laatst online: 22:22

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Peenutzz schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:17:
Als ik het zo gauw even bekijk is de elektrische turbo bedoeld om het turbogat te verkleinen/elimineren. Die turbo gaat binnen een paar honderdste seconden naar 70000 toeren, en heeft een eigen 48 volt circuit met accu, waarvoor de energie wordt gehaald uit regeneratief remmen.
Het is gewoon een kwestie van vermogen, een elektrische fan kan wel genoeg lucht verplaatsen, alleen moet je er (veel) meer vermogen instoppen dan een leafblower produceert. En dan krijg je het probleem dat met 12 Volt er wel erg veel ampère's gaan lopen (ik gok dat het al snel richting de 100A gaat tijdens opspinnen).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• !null
Het is gewoon een soort van budget versie van KERS. Maar goed, ook zo'n ding moet opspinnen en luchtdruk opbouwen, dus ik denk niet dat het turbo gat helemaal verdwijnd. Er zal toch een vertraagde reactie zijn.

• NeutraleTeun
Los van die ( versie ) kleur en decals vind ik een Merc Evo wel een ruige bak :Y

[ Voor 10% gewijzigd door NeutraleTeun op 01-08-2014 13:35 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

deepbass909 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:57:
[...]

Het is gewoon een kwestie van vermogen, een elektrische fan kan wel genoeg lucht verplaatsen, alleen moet je er (veel) meer vermogen instoppen dan een leafblower produceert. En dan krijg je het probleem dat met 12 Volt er wel erg veel ampère's gaan lopen (ik gok dat het al snel richting de 100A gaat tijdens opspinnen).
Wie waren dat toen die met een fiets met gewone fans (naja, superfans) dacht 60km/u ging ofzo?

edit, gadgetshow. Die dingen moeten toch wel genoeg air geven? :P
edit2: 80mph, 120km/u?
YouTube: 80mph EDF powered bike from TV's The gadget show

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:30

two

Die Mercedes :')

Taxatiewaarde is 23000, maar alsnog voor 8000 erop gooien, zegt genoeg _O-

Signature

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:22
Van voren ging hij voor de Jaguar look en van achteren voor de Skyline look?

• NeutraleTeun

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

80K voor zo'n ding.... 8)7
Kun je beter een gloedje nieuwe kopen volgens mij.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-12 13:08

SeatRider

Hips don't lie

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-12 15:12
Die wielen :(

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/41dtj.jpg

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Zijn doppen....

Valt niet onder tuning, gewoon schijt aan de rest.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Is toch 50PK extra andere kleur wieldoppen ;)
offtopic:
(voor wie de grap niet snapt: vorige pagina die afbeelding van die 'ricer' )

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:16
Wat ik dan altijd wel grappig vind is dat er wieldoppen met vijf 'bouten' zitten op auto's die maar daadwerkelijk vier bouten hebben. Op een of andere manier vind ik dát storender dan een lelijk kleurtje :p

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12 09:56
Precies. Als je wieldoppen hebt met nepboutjes of nepmoertjes, dan moet niet alleen het aantal, maar zelfs de steekmaat kloppen.

Punctuality is the politeness of kings

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:09
Carpento schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 19:30:
Wat ik dan altijd wel grappig vind is dat er wieldoppen met vijf 'bouten' zitten op auto's die maar daadwerkelijk vier bouten hebben. Op een of andere manier vind ik dát storender dan een lelijk kleurtje :p
dreamscape schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 20:12:
Precies. Als je wieldoppen hebt met nepboutjes of nepmoertjes, dan moet niet alleen het aantal, maar zelfs de steekmaat kloppen.
Typische Tweakers met autistische trekjes. :+

Wieldoppen zouden sowieso verboden moeten worden. ;)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tja, is net zo erg als reclames van nieuwe auto's die nog steeds babbelen over 'LM velgen'.. ja, dat is inmiddels ook al paar jaar de standaard. Ballen zou je hebben als je gewoon reclame maakt voor een auto 'nu met extra stylisch wieldoppen' :P

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12 09:56
GioStyle schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 20:27:

Typische Tweakers met autistische trekjes. :+

Wieldoppen zouden sowieso verboden moeten worden. ;)
Klopt allebei :)

En dus rijd ik van maart tot oktober op lichtmetaal en van november tot februari op zwarte steelies. Nou is mijn auto ook zwart, dus het ziet er niet eens zo slecht uit. Geen lelijke AutoStyle of Halfords wieldoppen in ieder geval.

Punctuality is the politeness of kings

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

dat is inmiddels ook al paar jaar de standaard
Toch niet helemaal, veel modellen worden standaard geleverd met stalen velgen met plastic doppen, LM is vaak toch een optie.

Onze Polo uit 2011 is ook niet een instapmodel (niet de goedkoopste uit de serie) maar kwam ook gewoon met stalen velgen en plastic doppen. Heck, denk dat de meeste auto's die hier rond rijden bijna allemaal stalen velgen hebben met plastic doppen.

• Carpento
dreamscape schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 20:12:
offtopic:
Het verschil tussen 4 of 5 zie je met het blote oog wel, het verschil tussen 4x98 en 4x100, of 5x100 en 5x110, dat is minder opvallend, zeg maar :p

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

SinergyX schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 20:30:
Tja, is net zo erg als reclames van nieuwe auto's die nog steeds babbelen over 'LM velgen'.. ja, dat is inmiddels ook al paar jaar de standaard. Ballen zou je hebben als je gewoon reclame maakt voor een auto 'nu met extra stylisch wieldoppen' :P
Zou wel goede reclame zijn voor een of ander butgetmerk (nog goedkoper dan Dacia)
'Lichtmetaal? Nee, gewoon staal.', en dan in het filmpje flink de velgen mishandelen zoals langs een stoeprand schuren bij het inparkeren.

:+

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ach, de instappers hebben nog steeds wieldoppen. Slinger maar eens wat configurators aan van de bekende merken en je weet genoeg.

Overigens zie je meer wieldoppen die lijken op LM-wielen. Peugeot heeft daar een handje van.

[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 02-08-2014 11:34 ]

Strava

• AlexanderB
  • Laatst online: 12-12 19:05

AlexanderB

7800 rpm

En ik lach me rot, ik heb zelf aluminium velgen die dr uit zien / gemaakt zijn op dezelfde manier als stalen velgen, alle voordelen van stalen velgen (cheap 2ehands te vinden, worden niet gejat), met een enorm laag gewicht (4.5 kg/velg). :) Function > Form.

Komen geen wieldoppen op trouwens, behalve de naafkapjes die ik dr op heb.. :)

• !null
Wat voor velgen zijn dat dan? Als in welke maat en breedte? En merk.
Meeste LM velgen zitten daar volgens mij toch wel boven, en doen sowieso 10+ kilo inclusief band.
Ik ken alleen stalen thuiskomertjes of de magnesium velgen van de Lupo 3L die onder de 10 kilo komen inclusief band, en dat zal dus ook wel op iets van 4 a 5 kilo voor de velg uitkomen (gokje)

Ik heb zelf stalen velgen die zilver zijn gespoten. Ziet er ietsje beter uit, maar gejat gaat het sowieso niet worden haha.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:10
En dan ook nog eens een Activa... Zonde

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:03

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NeNmMOTuvsEFWFcdNmxCsT1W/full.jpg

Die velgen zijn echt te groot... en die uitlaat is ook echt geen porum...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TxmiOoocTtzSTNVxMgqzvjO8/full.jpg

:> :> :>

Dat lelijke folie mag ook wel van de achterramen.... en een beetje hoger op zijn pootjes...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-12 13:46

Momentumlol

Car Fanatic

Touchdomex schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 23:29:
[afbeelding]

[afbeelding]

Dat lelijke folie mag ook wel van de achterramen.... en een beetje hoger op zijn pootjes...
Die uitlaten passen niet helemaal bij het model inderdaad, maar die velgen heb ik totaal geen problemen mee. Met de auto ook niet.

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:30

two

[afbeelding]

[afbeelding]

Zou best wel blij zijn als ik zo'n auto had hoor. Weet niet of jij in een M6 rijdt :p

Signature

• Peenutzz
Ik vind hem ook wel netjes, zou hem best voor de deur willen hebben staan :)

Verwijderd

Kunnen jullie gelijk drugs gaan verkopen in Limburg, het is wel echt een petjesauto zo.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

[afbeelding]

[afbeelding]

I see what you did there 8)

Strava

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik ook maar ik zou direct kleinere velgen zoeken, hem hoger op zijn pootjes zetten, folie van de achterramen trappen waar het kan(tenzij het fabrieksaf is dan gaat het wat lastig :X )

en al helemaal die uitlaten vervangen :r Dat is gewoon echt fugly. Of het hoort of niet het past niet bij de strakheid van de rest van het model.

Ik wil hem wel maar voordat ik hem pas naar mijn smaak heb en wat normaler ben ik wel weer wat geld en tijd kwijt.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Vandaag op MIVW (Men in VW) ook heel wat fouts gezien :-):

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5569/14633360298_111babf372_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2928/14633356128_fcab830952_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5559/14633406657_ba636c4ef6_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3839/14633317088_ac0775259e_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2929/14633305628_db9ba3a54f_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3904/14796923156_14db99a697_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2896/14633275378_d709f8275b_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3836/14819535152_e1f97ac0b0_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3899/14816800291_104609c551_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3892/14633149210_93214a863f_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3841/14819500262_9b03c4d96c_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5559/14633330687_dde8c468c5_c.jpg

Hoewel 'fout' in sommige gevallen (zo niet alle) natuurlijk subjectief is, soms is het ook gewoon 'bijzonder' ;)

• NeutraleTeun
Wat een foute rotzooi.
Persoonlijk vind ik die 1e Golf nog wel grappig, maar dat is waarschijnlijk omdat ik zo'n paintjob op een jet ook supergaaf vind.

Daar is ook meteen duidelijk te zien dat zo'n extreem brede(ere) velg los van fout ook nog zeer onhandig is.
Lastig in te schatten = makkelijker stoeprandschade.

[ Voor 5% gewijzigd door NeutraleTeun op 03-08-2014 20:57 ]

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

NeutraleTeun schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 20:57:
Daar is ook meteen duidelijk te zien dat zo'n extreem brede(ere) velg los van fout ook nog zeer onhandig is.
Lastig in te schatten = makkelijker stoeprandschade.
Overtreffende trap die ik vandaag zag op dat gebied:

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5564/14819536352_28c72b0fd7_c.jpg

en dit:

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3891/14633390107_c3897d9c5f_c.jpg

en dit:

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2933/14817605854_b4c1d5e353_c.jpg

en dit:

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5562/14816890841_4a195010ea_c.jpg

:)

[ Voor 26% gewijzigd door Weemism op 03-08-2014 21:13 ]

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:09
Damn... Die auto's.....

Afbeeldingslocatie: http://i0.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/001/248/cannot_be_unseen.jpg

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:31
Hm? Wat is er? ;)

Maar zitten wel wat extremen tussen inderdaad. Zie het als een vorm van lifestyle. Ik heb zelf meer met OEM+ zeg maar; hoewel er wel redelijk wat wagens tussen zitten die met erg veel liefde in elkaar geknutseld zijn.

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
pareltje dit:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12530167/tuning.jpg

en deze staat te koop bij Domeinen.
In beslag genomen van een drugsdealer:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12530167/goud.jpg

linkje

[ Voor 66% gewijzigd door funk-e op 03-08-2014 22:16 ]

...less is more

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Gewoon wrapje omheen gooien en je hebt een bloedmooie CLS 63. !

Zijn die prijzen bij zon verkoop aanzienlijk lager dan een normale 2de handse?

[ Voor 39% gewijzigd door Momentumlol op 04-08-2014 02:10 ]

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Momentumlol schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 02:07:
Ik denk zelfs gewoon het wrapje er af halen.

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Momentumlol schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 02:07:

Zijn die prijzen bij zon verkoop aanzienlijk lager dan een normale 2de handse?
Als het hetzelfde werkt als de afgelopen jaren, dan kan je alleen eenmalig een bod uitbrengen. Degene met het hoogste bod wint en je kan de biedingen van anderen niet zien. De kans dat je zo'n wagen daar goedkoper kan krijgen dan op bijvoorbeeld Marktplaats is niet zo heel groot.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-12 11:55

mark-k

AKA markkNL

Rhannie schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 07:29:
[...]

Als het hetzelfde werkt als de afgelopen jaren, dan kan je alleen eenmalig een bod uitbrengen. Degene met het hoogste bod wint en je kan de biedingen van anderen niet zien. De kans dat je zo'n wagen daar goedkoper kan krijgen dan op bijvoorbeeld Marktplaats is niet zo heel groot.
Plus, het bod moet ook nog gegund worden, als ze geen hoog genoeg bod krijgen wordt hij niet verkocht.

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-11 14:28
mark-k schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:26:
[...]

Plus, het bod moet ook nog gegund worden, als ze geen hoog genoeg bod krijgen wordt hij niet verkocht.
Oja en vergeet niet dat je geen autosleutels erbij krijgt. Dus je moet veel geld erbij leggen om nieuwe sleutels te laten maken.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Daarbij denk ik niet dat je wil rijden in een ex-drugsbaron wagen, dat geval kocht je hem in bruikleen en komt hij hem later weer bij je ophalen :P

• dude88
  • Niet online
Of een handelaar koopt hem voor de exportmarkt. Zolang de prijs gunstig is kan dat wel.

Die lui die zo'n wegen kopen weten wel hoe ze hiermee om moeten gaan.

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-12 10:52
the noise schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 21:56:
Hm? Wat is er? ;)

Maar zitten wel wat extremen tussen inderdaad. Zie het als een vorm van lifestyle. Ik heb zelf meer met OEM+ zeg maar; hoewel er wel redelijk wat wagens tussen zitten die met erg veel liefde in elkaar geknutseld zijn.
Die extreme autos van MIVW hebben weinig met lifestyle te maken. Ik ben daar 1 keer geweest, en zag alle 'grote' jongens 's morgens vroeg snel de standaard velgen eronder vandaan schroeven om de "dikke" velgen erop te schroeven. Er word geen CM gereden met die auto's zoals ze er hier bij staan. En dan doel ik vooral op deze types:
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5562/14816890841_4a195010ea_c.jpg

Sommige auto's daar komen aan op een aanhanger, omdat anders de verchroomde remschrijven een krasje oplopen 8)7 8)7

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Hakkow schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 11:25:
[...]
Sommige auto's daar komen aan op een aanhanger, omdat anders de verchroomde remschrijven een krasje oplopen 8)7 8)7
Over geen krasjes gesproken, om het onderstaande moest ik dan weer erg lachen:

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2932/14796986566_7d1c8041ae_c.jpg

En zo stond er nog eentje de voorkant van z'n auto helemaal in te pakken, ik denk ter voorkoming van steenslag? Gaat m.i. wel een beetje ver, alhoewel, het was een Belg, heeft mogelijk met de kwaliteit van de wegen daar te maken ook.

• ktf
  • Laatst online: 19-12 22:27

ktf

Als je met zulke #$@*&-lelijke velgen rijdt maakt steenslag ook niet zoveel meer uit, wel?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:43

_Apache_

For life.

Weemism schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 13:13:
[...]

Over geen krasjes gesproken, om het onderstaande moest ik dan weer erg lachen:

[afbeelding]

En zo stond er nog eentje de voorkant van z'n auto helemaal in te pakken, ik denk ter voorkoming van steenslag? Gaat m.i. wel een beetje ver, alhoewel, het was een Belg, heeft mogelijk met de kwaliteit van de wegen daar te maken ook.
Gewoon niet kleven, probleem opgelost. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• NeutraleTeun
Als ik toch elke keer zo mijn auto moest gaan afplakken, dan ging ik fietsen.

... en ik haat fietsen.

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

ktf schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 13:32:
Als je met zulke #$@*&-lelijke velgen rijdt maakt steenslag ook niet zoveel meer uit, wel?
Zijn dat velgen? Ze lijken meer op bekerhouders.

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Die goudkleurige Merc is echt wel lol, kun je net zo goed met een busje rondrijden en dan met grote letters op de zijkant zetten : "Ik ben een drugs baron, zie mij!" . Lijkt me dat je als drugsbaron (of andere crimineel) beter iets minder opvallend over straat moet gaan, luxe bak kan wel, maar als je hem goudkleurig opspuit/wrapped dan val je wel extreem op en wekt de nodige argwaan.

Wat ik zo afschuwelijk vind aan een aantal van die foute-tuning bakken, is wanneer ze die dingen zo plat aan de grond zetten dat het net lijkt alsof ze door de vering gezakt zijn. Die wielen verdwijnen half in de wielkassen....afschuwelijk :r . En als ik dan kijk bij die VW met dat blauwe tape (dus ook zo plat aan de grond) met dat formaat banden, dan kun je toch ook niet normaal meer sturen? Lijkt me dat die banden meteen tegen de wielkassen aanlopen 8)7 .

Sommige zijn overigens wel grappig, zoals dat oude Golfje met die tanden op de zijkant vind ik nog wel leuk (zou het zelf uiteraard niet doen, maar vind het ook niet echt je auto verkloten om het maar zo te zeggen).

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:07
De voormalige eigenaar van dit voertuig mag sinds enkele weken weer buitenspelen en rijdt wederom dikke bak (63G amg)
(onze stagiaire wrapt in t weekend bij een andere zaak)

• !null
Waarom aftapen? Daar heb je toch van die carbra's voor? Zal voor die VW toch wel te krijgen zijn?

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:07
!null schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:10:
Waarom aftapen? Daar heb je toch van die carbra's voor? Zal voor die VW toch wel te krijgen zijn?
is dat niet alleen voor je motorkap?

• Deadsy
itsleon schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:32:
[...]

Oja en vergeet niet dat je geen autosleutels erbij krijgt. Dus je moet veel geld erbij leggen om nieuwe sleutels te laten maken.
En ze staan geloof ik ook vaak al langere tijd stil, je mag er niet in en je krijgt geen garantie.

Trouwens ligt het aan mij of ben je vrij dom bezig als je als crimineel in een dusdanig opvallende auto rondrijd?

• dude88
  • Niet online
!null schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:10:
Ik geloof nooit dat goed werkt. Daar komt toch zand e.d. tussen, zeker als je daar een heel jaar meer rijdt.
Bovendien, het ziet er niet uit zo'n ding.

Dan kan je nog beter wrappen.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:40

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Topicstarter
Nemesizz schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:40:

Wat ik zo afschuwelijk vind aan een aantal van die foute-tuning bakken, is wanneer ze die dingen zo plat aan de grond zetten dat het net lijkt alsof ze door de vering gezakt zijn. Die wielen verdwijnen half in de wielkassen....afschuwelijk :r . En als ik dan kijk bij die VW met dat blauwe tape (dus ook zo plat aan de grond) met dat formaat banden, dan kun je toch ook niet normaal meer sturen? Lijkt me dat die banden meteen tegen de wielkassen aanlopen 8)7 .

;)

De Nederbelg !

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

In zon auto kan je toch niet meer rijden? dan doe je een kwartier over elke drempel :'(

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:18

NoFearCreations

3DPrint the world!

Je kan het filmpje ook niet kijken.....

---RAWE CEEK!!!---

• Peenutzz
Ik heb ook eens achter zo'n verlaagde idioot gereden, op de tweede drempel ging ik hem toch maar voorbij, vond ie niet leuk, want zodra hij de drempel af was kwam hij me met een rotgang voorbij, om bij de volgende drempel weer hetzelfde kunstje te vertonen. Toen ik hem op die drempel met 80 voorbij ging heeft hij me niet meer in kunnen halen en in de weg kunnen zitten.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Serieus een A4 station? :') Als je dat nu doet in van die USA oldtimers, mwah kan ik mee leven, maar dit is gewoon zielig :P

• deepbass909
  • Laatst online: 22:22

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

funk-e schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 22:09:
[...]
en deze staat te koop bij Domeinen.
In beslag genomen van een drugsdealer:

[afbeelding]

linkje
Deze zag ik een tijdje terug op de weg, achterop een autoambulance van de Politie met een grote stikker erop dat hij in beslag was genomen. Voordeel, zo'n (afschuwelijke) auto herinner je je wel.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• FastFred
  • Laatst online: 21:10
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42650822

Er zitten wat uitzonderingen bij die nog enigszins te pruimen zijn, maar mijn god zeg :X

te laat :+

[ Voor 18% gewijzigd door FastFred op 04-08-2014 20:30 ]

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Peenutzz schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:34:
Ik heb ook eens achter zo'n verlaagde idioot gereden, op de tweede drempel ging ik hem toch maar voorbij, vond ie niet leuk, want zodra hij de drempel af was kwam hij me met een rotgang voorbij, om bij de volgende drempel weer hetzelfde kunstje te vertonen. Toen ik hem op die drempel met 80 voorbij ging heeft hij me niet meer in kunnen halen en in de weg kunnen zitten.
Er zijn ook genoeg idioten in standaard auto's die over drempels heen kruipen. Ik heb zelf een verlaagde 106 en er zijn maar weinig drempels waar ik op moet passen. Maar dat zijn sowieso drempels die ik zoveel mogelijk vermijd.

Wie laag wil zijn moet omrijden. ;)

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 20:57:
...
Persoonlijk vind ik die 1e Golf nog wel grappig, maar dat is waarschijnlijk omdat ik zo'n paintjob op een jet ook supergaaf vind.
...
Afbeeldingslocatie: http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/08/3b/30/083b300a09cbb6b6817d995516372cd8.jpg
:9

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Afbeeldingslocatie: http://stancewords.stanceworks.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/05/Rusty-slammington-title.jpg

Rusty is toch vetter B-) (8>

[ Voor 4% gewijzigd door Touchdomex op 04-08-2014 21:04 ]

• AlexanderB
  • Laatst online: 12-12 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Mijn auto blijft lekker op originele hoogte, ik heb hiervoor dezelfde gehad die een cm of 5 omlaag lag, en daar vanalles aan kapot gereden op drempels. (ik remde echt niet voor drempels, ondanks verlaagd), en nu dus eentje op min-of-meer standaardhoogte. (desondanks schraapt ie soms met de plastic lip onderaan m'n bumper, maar dat ligt aan de steilheid/hoogte van bepaalde drempels die duidelijk niet aan de norm voldoen. Die vermijd ik liever.

Bijvoorbeeld die hier in de straat, die is aan 1 kant verzakt, waardoor de drempel effectief 2x zo steil/hoog is geworden, en de neus de grond raakt, die pak ik dus altijd een beetje over 't midden, daar is ie wel normaal.

!null schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 20:46:
Wat voor velgen zijn dat dan? Als in welke maat en breedte? En merk.
Zijn velgen van de Citroën C5, het basismodel met wieldoppen. (En dan moet je wel ff het typenummer op de rand bekijken, want ze zijn later ook weer met staal geleverd, en er is een batch "slechte" velgen in omloop die terug hadden moeten gaan met een terugroepactie, maar die zijn te herkennen aan de "rare" boutgaten)
15" bij 6"J, Steek 4x108, ET20. Gat van de naaf is 65.1 mm.
!null schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 20:46:
Meeste LM velgen zitten daar volgens mij toch wel boven, en doen sowieso 10+ kilo inclusief band.
Ik ken alleen stalen thuiskomertjes of de magnesium velgen van de Lupo 3L die onder de 10 kilo komen inclusief band, en dat zal dus ook wel op iets van 4 a 5 kilo voor de velg uitkomen (gokje)
Ja, zo iets ja. Heb eens zitten kijken op een site die wielen en banden vergelijkt qua gewicht, en "gewone" alu velgen in deze maat die hetzelfde wegen kosten >$500 per stuk. deze kosten €136 p/s nieuw bij de dealer, of een paar tientjes voor een complete set 2ehands.
De meeste goedkope alu velgen in deze maat zijn 8-9 kg, stalen velg in deze maat zal iets van 7 kg wegen.

• !null
Nou ja, je kunt wel redelijk betaalbaar uit UK van die Buddyclub velgen halen, en die zouden toch flink ligt moeten zijn. Die zijn 15 inch en voor racen bedoelt. Het aanbod is alleen niet zo groot, en de meeste zijn inderdaad zwaarder.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:40

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Topicstarter
SinergyX schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 19:20:
[...]

Serieus een A4 station? :') Als je dat nu doet in van die USA oldtimers, mwah kan ik mee leven, maar dit is gewoon zielig :P
Hoe krijgen de auto's op de vorige pagina zo een perfecte fitment denk je? :) als je zo een auto op een schroefkit zet waarvan de wielkast "netjes" tussen de band en wielrand valt heb je na 100 meter stukken. Daarom air. Kan je hem perfect afstellen dat die zo komt te liggen :)

Ik vind het best mooi eigenlijk. Maarja, wie ben ik.

De Nederbelg !

Verwijderd

Hakkow schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 11:25:
[...]

Dat is ook extreem lullig als je dat overkomt.

Ik spreek uit ervaring. Net nieuw rotors onder de audi gepropt, schamp ik een stoeprand in poepdrukke Warschau ;( ;w dag velg / chrome.

• dude88
  • Niet online
Dat is toch niet helemaal hetzelfde als je REMSCHIJVEN verchromen en bang zijn voor een krasje... 8)7

Ik vraag me af hoe je dan nog kan remmen. Want zelfs op zo'n evenementen terrein zal je nog moeten kunnen remmen.

Maar goed, het is dan geen auto maar, maar een show object.

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-12 10:52
Jellabie schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 00:06:
[...]

Hoe krijgen de auto's op de vorige pagina zo een perfecte fitment denk je? :) als je zo een auto op een schroefkit zet waarvan de wielkast "netjes" tussen de band en wielrand valt heb je na 100 meter stukken. Daarom air. Kan je hem perfect afstellen dat die zo komt te liggen :)

Ik vind het best mooi eigenlijk. Maarja, wie ben ik.
Je wielkast op de rand van de velg leggen is geen perfecte fitment IMHO. Perfecte fitment is als de ruimte tussen de wielkast en de band rondom hetzelfde is. Dit dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.m5board.com/vbulletin/attachments/e60-m5-e61-m5-touring-discussion/160479d1343163287-m5-wheel-fitment-guide-pics-specs-only-dsc_0132.jpg

Niet dit 8)7
Afbeeldingslocatie: http://image.importtuner.com/f/events/impp_1204_canibeat_first_class_fitment/36784150/impp-1204-21-o%2Bcanibeat-first-class-fitment%2Bwheel.jpg
dude88 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 08:01:
Dat is toch niet helemaal hetzelfde als je REMSCHIJVEN verchromen en bang zijn voor een krasje... 8)7

Ik vraag me af hoe je dan nog kan remmen. Want zelfs op zo'n evenementen terrein zal je nog moeten kunnen remmen.

Maar goed, het is dan geen auto maar, maar een show object.
Inderdaad, die auto's komen aan op de aanhanger en word geen mm mee gereden..
Volgens mij was dit hem in 2010:

Afbeeldingslocatie: http://www.teamvw-speed.nl/Gallery/albums/2010/mivw-event-2010/IMG_3310.JPG

• !null
Haha wat dom. Auto's moeten gewoon mee gereden worden, dan kun je er pas echt van genieten.

Wat betreft de velgen/banden, je wil inderdaad dat hij overal ongeveer evenveel ruimte heeft zoals hierboven weergegeven. Maar ook dat de wielen "flush" lopen met de wielkast. Dat zat vroeger niet in de ontwerpen, maar vinden we over het algemeen tegenwoordig wel mooi.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Achso, daar gaan ze allemaal naar toe als ze gejat zijn :+

Strava

• Deadsy
!null schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:39:
Haha wat dom. Auto's moeten gewoon mee gereden worden, dan kun je er pas echt van genieten.
Inderdaad, ben me niet 100% zeker maar is er in Engeland niet een radio DJ met een absurd lekker wagenpark welke hij verhuurd voor goede doelen?
Deze gast heeft echt dure auto's en die laat hij ook niet in de garage staan maar gaat er gewoon mee de weg op.

En die 2e foto van Hakkow vind ik gewoon te grappig, het is sowieso mijn smaak niet maar ik vind het ook zo gaar uitzien als je naar het hele plaatje kijkt.
Beetje patsen met dure velgen (neem ik aan) terwijl onder de deur roest zit, boven het wiel is de lak beschadigd (neem aan dat de velg er tegenaan gekomen is) en het lijkt erop alsof er in de achterdeur ook nog wat deukjes zitten.

• Carpento
Hakkow schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 09:20:
[...]

Je wielkast op de rand van de velg leggen is geen perfecte fitment IMHO. Perfecte fitment is als de ruimte tussen de wielkast en de band rondom hetzelfde is. Dit dus:

[afbeelding]
:9~ O+

Is dat nou ook foute tuning, V12 op je banden zetten als je maar een V10 hebt ? :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Carpento schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:36:
[...]

:9~ O+

Is dat nou ook foute tuning, V12 op je banden zetten als je maar een V10 hebt ? :+
Is dat wel (nog) een V10, of is 't al een V8?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:30
is een E60 dus V10.
Vraag me alleen af of het een echte is, 507pk en zwevende remklauwen voor lijkt me een rare combi (ookal doet jaguar het ook bij de XKR).

Flickr - Strava

• Carpento
Zo te zien is dat geen ongebruikelijke setup bij de E60 M5 hoor :)

• Xanquezer
  • Laatst online: 21-12 09:31
spoiler:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10577031_810479138997400_2556669774604498261_n.jpg

Overdrijven is ook n vak!

DPC Chef-kok :)

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:55

hostler

Yeahhh dude!

Past perfect bij de auto.

Verwijderd

foute tuning is ook echt super slechte humor

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRGN8qs6x5MAXREURATqc141S3R_7AU1i9vjF1rrXlEdqL78qQ8
Pagina: 1 ... 75 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Je eigen auto kun je kwijt in Show je auto - deel 142 - Wintertopic! (in Tweakers Huiskamer), als je daar niet in kunt, zul je nog even geduld moeten hebben met het posten van je eigen auto of je zoekt het merkspecifieke grote topic op van jouw auto en meldt je daar aan.