Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Mazda MX-5 by Alex Kamsteeg, on Flickr
Op die foto van Barracuda_82's Impreza staat die van Misha trouwens net niet, die heb ik er net afgeknipt aan de rechterkant van de foto. Wel nog een plaatje van het oprijden van die auto:

Subaru Impreza by Alex Kamsteeg, on Flickr
Maar we dwalen wel een beetje af, dus ik mik nog maar een paar foto's neer van auto's die hier denk ik wel fout gevonden worden:

Mercedes CLS by Alex Kamsteeg, on Flickr

Audi A7 by Alex Kamsteeg, on Flickr
[ Voor 30% gewijzigd door AtleX op 20-12-2012 15:41 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Rover heeft niks ontwikkeld, dat is gewoon een Honda motor die erin ligt. Zoek maar eens naar Civics uit dezelfde tijd. Lijkt verdacht veel op je Rover, of niet?Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 13:38:
[...]
Ik heb een Rover200vi gekocht voor 600 euro met "VVC Just kicked in yo systeem" bij zoveel toeren.
Ja Rover heeft hun eigen V-tec ontwikkeld je weet zelf, ookal is het meer verwant met vti volgens mij.
Met 145PK standaard heb ik hem iets getuned met een grotere gasklep en gaat er binnenkort een andere nokkenas in. En er zitten ook 17" sporvelgen op met 205/40 toyo proxes 4 zomer banden. Al met al weegt hij maar 1012kg en gaat hij volgens de fabriekscijfers naar de 100 in 8 seconden. Ook al denk ik dat hij het wel wat sneller kan.
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
Ik heb jou afgelopen jaar toch niet gesproken, alleen het jaar ervoor toen het zo mistig was?SinergyX schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:05:
Mijne is nagenoeg standaard, al kreeg ik nog wel wat kijkers toen barracuda hem even kwam bekijken
Ooooh, dit zijn de 2012 foto's?Barracuda_82 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:43:
Ik heb jou afgelopen jaar toch niet gesproken, alleen het jaar ervoor toen het zo mistig was?
Toevallig, volgens mij stond je dan bijna op hetzelfde plekje als vorig jaar?
<insert random foute variant>

Maar de Vtec kicks nog steeds in yo
Denk dat met mechanica de mechanische delen van de motor bedoeld worden.Barracuda_82 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:58:
[...]
Afgezien van de motor en de remmen zijn de 1.6 en 2.0T Impreza's hetzelfde. Zelfde koets, zelfde onderstel, zelfde draagarmen, etc, etc. Daarom zijn alle delen van een turbo en een non-turbo gewoon vrij uitwisselbaar.
Meestal zijn dit dan nog de non vtec 1.4tjesSinergyX schreef op donderdag 20 december 2012 @ 17:30:
[...]
Ooooh, dit zijn de 2012 foto's?Dacht vanuit de locatie dat het 2011 was, maar het is dus zelfde locatie geweest dit jaar
Toevallig, volgens mij stond je dan bijna op hetzelfde plekje als vorig jaar?
[afbeelding]
Maar de Vtec kicks nog steeds in yo
De Nederbelg !
Verwijderd
Lol ik ga niet alles uitleggen hoor deze motor is gewoon door Rover ontwikkeld klaar..Peenutzz schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:12:
[...]
Rover heeft niks ontwikkeld, dat is gewoon een Honda motor die erin ligt. Zoek maar eens naar Civics uit dezelfde tijd. Lijkt verdacht veel op je Rover, of niet?
Deze motor word trouwens ook gebruikt in een Lotus Elise
Carrosserie is wel ontwikkeld door Honda maar heeft niks te maken met andere Civics ofzo
Wikipedia: Rover 200 / 25
Voor de gene die niet daar willen lezen de samenvatting: (
Eerste 2 modellen 200 deelde zo goed als alles met Honda (carrosserie ontwerp en ook dus de vtec motoren)
De laatste serie 200 (waar ook de VI versie van trolloos onder valt) is van na de Honda samenwerking.
Dit zijn dus de modellen van na 1995, motoren in die modellen zijn dus ook eigen ontwikkeling en zeker geen Honda product.
en geen post zonder plaatje:
Tuning Russian style

[ Voor 11% gewijzigd door Bommes op 20-12-2012 21:13 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Verwijderd
</topic>Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:25:
een grootere uitlaat is niet altijd meer Pk's en daarom is het best wel verkeerd.
Ik zie het, je hebt gelijk. Voor een keertjeVerwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 20:42:
[...]
Lol ik ga niet alles uitleggen hoor deze motor is gewoon door Rover ontwikkeld klaar..
Deze motor word trouwens ook gebruikt in een Lotus Elise
Carrosserie is wel ontwikkeld door Honda maar heeft niks te maken met andere Civics ofzo
Elke keer dat ik die foto zie, moet ik weer terug denken aan de foute Ferrari die ik een paar jaar geleden bij Le Mans tegen kwam...Bommes schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:12:
Ik vind het helemaal niks die Rovers maar om de feiten ff duidelijk te stellen:
Wikipedia: Rover 200 / 25
Voor de gene die niet daar willen lezen de samenvatting: ()
Eerste 2 modellen 200 deelde zo goed als alles met Honda (carrosserie ontwerp en ook dus de vtec motoren)
De laatste serie 200 (waar ook de VI versie van trolloos onder valt) is van na de Honda samenwerking.
Dit zijn dus de modellen van na 1995, motoren in die modellen zijn dus ook eigen ontwikkeling en zeker geen Honda product.
en geen post zonder plaatje:
Tuning Russian style
[afbeelding]

Heb je geld voor een Ferrari, laat je er zo'n foute 6-shooter onder monteren....
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Is dat een echte Ferrari?deepbass909 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 23:19:
[...]
Elke keer dat ik die foto zie, moet ik weer terug denken aan de foute Ferrari die ik een paar jaar geleden bij Le Mans tegen kwam...
[afbeelding]
Heb je geld voor een Ferrari, laat je er zo'n foute 6-shooter onder monteren....
This too shall pass
Die DXi's zijn lief, MiamigroenSinergyX schreef op donderdag 20 december 2012 @ 17:30:
[...]
[afbeelding]
Van de zomer heeft de mijne haar zwanenzang gemaakt op de Schotse Hooglanden, direct na terugkomst hard afgekeurd

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Goh.. hoe zou dat toch komenGeen tweede in Nederland

Mijn Type R had maar een 4,5 seconden nodig dus met ruim 700 pk zal dat wel onder de 4 duiken.Doet hij in 0-100? 4sec max?
Is waarschijnlijk het K-blok waar je het over had. Had in de zwakste versie iets van een 115 pk en in de sterkste versie rond de 190pk. Niet alleen in Elise gebruikt maar ook in de Caterham 7 en Ariel Atom.Rover gebruikte wel Honda blokken ja, maar er was wel degelijk een Rover 1.8 blokje wat in de eerste Elise werd gebruikt
On Topic: moet zeggen dat ik dat Fiat karretje hierboven eigenlijk nog vind meevallen. Of er zijn ergere voorbeelden (om het licht uit te drukken)
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Weet niet hoe goed dat blok was, maar zou me prettiger voelen met een 142pk of 192pk VVTI blok. (los van de supercharged versie in de Exige haha)
Die semi-moderne eend is wel echt hilarisch.
Vind de voorkant nog wel meevallen. Als ze die luchthappers iets minder overdrijven zeg ik: doen

Heeft toch mijn voorkeur dan

Atom 300 was toch een Type R blok, of is dat dezelfde motor? Ik vind de Atom 500 V8 zo gaaf, 2 hayabusa blokken aan 1 krukasKenhas schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 10:03:
Is waarschijnlijk het K-blok waar je het over had. Had in de zwakste versie iets van een 115 pk en in de sterkste versie rond de 190pk. Niet alleen in Elise gebruikt maar ook in de Caterham 7 en Ariel Atom.
Als ik naar die Aston kijk die er voor staat dan lijkt me dat ook geen echte. Die lijnen kloppen niet. En van die Ferrari ook niet, al helemaal niet icm de velgen. Zullen wel kitcars zijn. Volgens mij is er bij een echte Ferrari niet eens ruimte om er van die sixshooters onder te zetten, daar zit namelijk een motorblok enzodeepbass909 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 23:19:
[...]
Elke keer dat ik die foto zie, moet ik weer terug denken aan de foute Ferrari die ik een paar jaar geleden bij Le Mans tegen kwam...
[afbeelding]

Ik zei nog zo, niet te dichtbij komen met die strijkbout
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Deze is gewoon gaaf
Stadia was beter....
Ruimte zat voor die extra uitlaten:The Eagle schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 11:41:
En van die Ferrari ook niet, al helemaal niet icm de velgen. Zullen wel kitcars zijn. Volgens mij is er bij een echte Ferrari niet eens ruimte om er van die sixshooters onder te zetten, daar zit namelijk een motorblok enzo

Aantal details zoals de plek van de tankdop lijken allemaal op de juiste plek te zitten.
En bij een 550 zit de motor gewoon voorin natuurlijk
4,5 seconden? Wat zijn daar de specs dan van?Kenhas schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 10:03:
Mijn Type R had maar een 4,5 seconden nodig dus met ruim 700 pk zal dat wel onder de 4 duiken.
Maar was voor mij meeeeeer dan voldoende. In combinatie met de korte bak die eronder hing, was het een echte bom.
Nadeel was dat er maar een topsnelheid was van ongeveer een 220/u. Als je aan 1/4de van het recht stuk op francorchamps tegen de begrenzer knalt, heb je wel zoiets van "er mocht wel een versnelling meer zijn"
Tot een paar maanden geleden de auto contact zocht met de gracht naast de baan.

Verwijderd
Ik vindt een impreza met 370pk wel erg indrukwekkend. Ik bedoel daar moet je toch best wel veel internals voor veranderen volgens mij. Wanneer ik mijn huidige auto verkoop neem ik een GT Turbo met STI blok erin. Alleen wil ik zelf dan wel graag de STI 6-bak erin hangenKenhas schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 16:04:
Specs waren helemaal niet zo indrukwekkend. Was standaard sti onderblok (dus 2l) met versterkte internals. Andere turbo van ScoobyClinic. Kwam uit op ongeveer een 370pk.
Maar was voor mij meeeeeer dan voldoende. In combinatie met de korte bak die eronder hing, was het een echte bom.
Nadeel was dat er maar een topsnelheid was van ongeveer een 220/u. Als je aan 1/4de van het recht stuk op francorchamps tegen de begrenzer knalt, heb je wel zoiets van "er mocht wel een versnelling meer zijn"Maar ja, francorchamps was maar één keer per jaar. Boerebaantjes liggen hier overal
![]()
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2012 17:09 ]
Ziet er wel een mooie auto uit. Wel raar dat er één iets niet bijstaat en dat is dat het een Stars25 zou zijn. Heeft de juiste kleur en het juiste interieur. Zelf ook nog met dat model gereden voor ik mijn Type R kocht
Unieke auto aangezien het een beperkte serie was. Maar dacht dat Stars25 enkel MY99 was.
Versnellingspook klopt niet. En zoals je zelf zegt, 325pk is beetje aan de hoge kant voor die turbo. En als daar de originele koppeling en versnellingsbak onderhangt, komen er wel kosten aan.
Vind het altijd raar aan zo'n auto dat er veel meer pk's in worden gestopt maar dat er blijkbaar niets gedaan is aan de ophanging en remmen en dergelijke. De standaard auto kon al betere remmen gebruiken. Als je dan meer pk's erin stopt, is het waarschijnlijk ook wel de bedoeling om die te gebruiken.
Zou toch een factuur vragen ivm de onderdelen ipv een handgeschreven papiertje. Het is snel gezegd dat er versterkte internals inzitten. Controleren is toch een stuk moeilijker
Verwijderd
http://www.subaruclub.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=14958
Tjah volgens mij zijn vanaf de MY98 de remmen al iets beter maar er moeten zoweerzo dikkere Brembo's op vindt ik ja..Het is idd een gereviseerd 2001 WRX blok met de genoemde sterkere onderdelen.
De man waar ik 'm van gekocht (Ronny Visser) heeft dat gedaan. Uitgebreide foto reportage van de opbouw heb ik in mijn bezit.
De componenten om de 325pk veilig te laten draaien zijn aanwezig, maar met alleen een andere turbo kom je daar niet...
Overigens zijn de boden op dit moment laag, vorige week stond het hoogste bod nog op 4100 euro.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2012 13:40 ]
Vanaf de MY99 waren de (voor)remmen iets beter maar voor zo'n auto zwaar onvoldoende.
Weet je soms of er dingen verwijderd zijn uit de auto ? In het topic op subaruclub.nl staat dat er een turbotimer in zit. Als je een auto verkoopt, is dat toch één van de dingen die je vermeld.
Ook is de dumpvalve een andere dan in het topic van de vorige eigenaar.
Uit het topic. Anders hoes aan versnellingspook is al duidelijk te zien.

Mijn Stars

Mijn Type R

Mijn excuses voor het off topic. Ik beschouw mijn auto's niet als foute tuning
Dat model trekt mij nog wel het meeste, zeker in die kleur. De latere versie schijnt minder te zijn. Vooral qua gewicht en alles.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Je kan het niet echt tuning noemen als de auto zo uit de fabriek komt. Zelfs de velgen lagen er al op
Doe mij maar een Abarth 500 dan....
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Verwijderd
Ik vrees (weet wel zeker namelijk) dat het een echte Maranello en Vantage waren, met daarachter nog een M3:dude88 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 13:22:
[...]
Ruimte zat voor die extra uitlaten:
[afbeelding]
Aantal details zoals de plek van de tankdop lijken allemaal op de juiste plek te zitten.
En bij een 550 zit de motor gewoon voorin natuurlijk

En als het wel kitcars waren, waren het verdomd goede kitcars.
Dit was overigens op LeMans 2008 (foto's zijn zelf genomen), waar op de camping, naast Ferrari's en Aston Martin's, ook diverse Vipers, Corvettes, Porsches, TVR's, Lotussen en ander leuk speelgoed stond. Er was dus volop vergelijkingsmateriaal.
En die 6-pijpen wordt blijkbaar vaker gedaan:

En als je het uitlaatsysteem van een 550 bekijkt, zal je zien dat er ook meer dan genoeg ruimte is voor die 2 extra pijpen. Maar het ziet er alleen niet uit...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
gister kwam me een mooie C6 voorbij, totdat ik de achterkant zag.
In plaats van de 2 dubbele uitlaten, zat er nog 1 buis tussen.
Dus gewoon 5 op een rij, in het midden van de auto.
/ugh jammer!
Verwijderd
Hij is maar 1250 dus best een koopje eigenlijk..

[ Voor 56% gewijzigd door _eXistenZ_ op 28-12-2012 01:47 ]
There is no replacement for displacement!
FTFYNeutraleTeun schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:48:
gister kwam me een mooie C6 voorbij
/ugh jammer!
[ Voor 3% gewijzigd door Peenutzz op 28-12-2012 06:54 ]

Oh, ook een Prius dus

[ Voor 31% gewijzigd door NeutraleTeun op 03-01-2013 10:43 ]
---RAWE CEEK!!!---

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 03-01-2013 12:02 ]
Ow, een Impreza Type-R... ik dacht effe aan een HondaKenhas schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 16:04:
Specs waren helemaal niet zo indrukwekkend. Was standaard sti onderblok (dus 2l) met versterkte internals. Andere turbo van ScoobyClinic. Kwam uit op ongeveer een 370pk.
Nadeel was dat er maar een topsnelheid was van ongeveer een 220/u. Als je aan 1/4de van het recht stuk op francorchamps tegen de begrenzer knalt, heb je wel zoiets van "er mocht wel een versnelling meer zijn"Maar ja, francorchamps was maar één keer per jaar. Boerebaantjes liggen hier overal
![]()
Tadaa, een Porsche 944 turbo, zeer gave wagens. Wat heeft meneer gedaan? Er een 300ZX front opgeplakt en de achterkant van, volgens hem, een Porsche 968 opgezet, maar een 968 heeft een andere vorm van achter en al helemaal geen ronde achterlichten, die er al helemaal niet scheef inzitten en van een caravan lijken te komen
[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 12-01-2013 18:28 ]
Koop dan ook gewoon een leuke 300ZX. Al zijn die wel redelijk gewichtig.
---RAWE CEEK!!!---
Maar toch zou ik graag een 944 S2 willen.
---RAWE CEEK!!!---
Vooral ook omdat de achterkant van een 968 ook compleet anders is t.o.v. een 944FastFred schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 18:26:
http://www.autoscout24.nl...34921390430000000&asrc=st
Tadaa, een Porsche 944 turbo, zeer gave wagens. Wat heeft meneer gedaan? Er een 300ZX front opgeplakt en de achterkant van, volgens hem, een Porsche 968 opgezet, maar een 968 heeft een andere vorm van achter en al helemaal geen ronde achterlichten, die er al helemaal niet scheef inzitten en van een caravan lijken te komen

Van (944):

Naar (968):

Levert dus dit op? Nee, echt geslaagd... (al zie ik die 968 er totaal niet in, maar dat kan ook aan mij liggen):

Ik vind een 944 eigenlijk helemaal niet mooi. Maar ik weet dat het een goede auto is, licht goed op de weg e.d. Vriend van me had er een (non-turbo) en die liep wel mooi. En gigantisch breed rubber, wegligging was ook goed.
Deze dus

Signatures zijn voor boomers.
Verwar je de 944 nou niet met de 924?NoFearCreations schreef op zondag 13 januari 2013 @ 00:45:
In principe rijdt je dan een audi
Maar toch zou ik graag een 944 S2 willen.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dat is volgens mij zo gemaakt om het targa-dak in te verstoppen.Maasluip schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:47:
Achterkant van het laatste model model Honda CRX met dat rechtopstaande achterruitje en vlakke kofferbakklep. Hoe verzin je het.
Deze dus
[afbeelding]

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Als je goed kijkt naar de lijnen in de achterbumer zie je dat het de achterkant is van een 968 maar dan met lelijke achterlichten er in geklust.deepbass909 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 01:00:
Levert dus dit op? Nee, echt geslaagd... (al zie ik die 968 er totaal niet in, maar dat kan ook aan mij liggen):
[afbeelding]
Zoveel anders is de achterkant niet gezien de 968 in feite een 944S3 is.
De 924 is ontwikkeld door porsche voor vw/audi, maar VW/audi heeft uiteindelijk voor de scirocco gekozen waarna Porsche de 924 zelf maar is gaan produceren. De 944 is een 924 waarbij zoveel aangepast is dat ze een nieuw typenummer terecht vonden. Hetzelfde voor de 968. Daarom zitten in de vroegere versies veel audi onderdelen.
Bedoel je dit m.b.t. de Porsche hierboven, of hoe honda het verzint?Maasluip schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:47:
Achterkant van het laatste model model Honda CRX met dat rechtopstaande achterruitje en vlakke kofferbakklep. Hoe verzin je het.
Deze dus
[afbeelding]
Zo nee, dan zou ik eens kijken naar ferrari's van de jaren '60 - '80 (250lm, dino, 512, testarossa, etc)
Of als we toch naar porsche kijken, o.a. de 904 en de 914.
Zo heel vreemde design feature is het niet, het staat alleen voor geen meter op die auto.
[ Voor 11% gewijzigd door Gisae op 13-01-2013 13:57 ]
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
De 2.0 liter uit de 924 is een auto van Porsche, maar de motor is de boxermotor uit de eerste VW Transporter volgens mij. Hoe de link met Audi gelegd wordt ontgaat mij een beetje
EDIT: wat Gisae hier boven zegt eigenlijk
[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 13-01-2013 14:33 ]
Verwijderd
Als ik zo even kijk heeft deze geen boxer motor, maar ik kan het verkeerd hebben.Peenutzz schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:06:
Die types Porsche hebben toch geen boxermotoren?
Ik vindt deze auto's trouwens gewoon oude roestbakken hoor, het is leuk als je perse een oldtimer moet hebben.
Ik vindt deze 2 auto's veel beter geschikt als klassieker:
Toyota Supra
VW Corrado
Voorwielaangedraven VW's beter geschikt als klassieker dan de 924/944/928/968?Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 16:55:
[...]
Als ik zo even kijk heeft deze geen boxer motor, maar ik kan het verkeerd hebben.
Ik vindt deze auto's trouwens gewoon oude roestbakken hoor, het is leuk als je perse een oldtimer moet hebben.
Toyota Supra
VW Corrado
You must be joking?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Vaak bu'j te bang!
---RAWE CEEK!!!---
Verwijderd
Gewoon 4 in lijn dus geen boxer of wat dan ook, wel achterwielaandrijving (alsof dat nog zo bijzonder is maar goed).
De Corrado is een "petjes" auto geworden toen 'ie een jaartje of 6 á 7 oud was maar is dat nú al lang niet meer net zoals de Scrirocco 1 & 2 dat ook niet meer zijn maar wél ooit waren.-tom-562 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 17:16:
Een Corrado zal altijd wel een petjesauto blijven m.i.
Het huidige model Scirocco (waarvan ik een MY11 rijd ATM) is nóg geen "petjes" auto omdat 'ie nog te jong (en dus te duur) is, ook al zie je er tegenwoordig helaas ook te veel (.DE import 2008) van rijden (model wordt overigens ook niet meer nieuw geleverd in NL). Over een jaartje of twee...... Maar dan is de mijne allang weer weg, hier
imho zijn dat echt nog wel petjesauto's hoor, altijd dezelfde gastjes die erin rijden.wimmel_1 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 18:06:
[...]
De Corrado is een "petjes" auto geworden toen 'ie een jaartje of 6 á 7 oud was maar is dat nú al lang niet meer net zoals de Scrirocco 1 & 2 dat ook niet meer zijn maar wél ooit waren.
Het huidige model Scirocco (waarvan ik een MY11 rijd ATM) is nóg geen "petjes" auto omdat 'ie nog te jong (en dus te duur) is, ook al zie je er tegenwoordig helaas ook te veel (.DE import 2008) van rijden (model wordt overigens ook niet meer nieuw geleverd in NL). Over een jaartje of twee...... Maar dan is de mijne allang weer weg, hier![]()
This too shall pass
Allemaal petjes auto's. Die oudjes hebben bij iedereen die ze kent (dus geen mannetjes van 17 ofzo) nog altijd de reputatie petjes auto. En daarnaast zijn het gewoon vierkante lelijke hokken, zoals er in die tijd wel meer waren.wimmel_1 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 18:06:
[...]
De Corrado is een "petjes" auto geworden toen 'ie een jaartje of 6 á 7 oud was maar is dat nú al lang niet meer net zoals de Scrirocco 1 & 2 dat ook niet meer zijn maar wél ooit waren.
Het huidige model Scirocco (waarvan ik een MY11 rijd ATM) is nóg geen "petjes" auto omdat 'ie nog te jong (en dus te duur) is, ook al zie je er tegenwoordig helaas ook te veel (.DE import 2008) van rijden (model wordt overigens ook niet meer nieuw geleverd in NL). Over een jaartje of twee...... Maar dan is de mijne allang weer weg, hier![]()
De nieuwe Scirocco is in mijn ogen ook wel een beetje een petjes auto. Niet in de letterlijke zin nee, hij is inderdaad te duur voor de jonge sjonnies. Maar Volkswagen heeft hem bewust een bepaalde uitstraling gegevne, die je ook terugziet in de oude Scirocco's en Corrado's. Niet dat die auto;s erop lijken, maar de uitstraling is wat mij betreft hetzelfde. En dat is voor mij niet echt positief. Ik zou het eigenlijk willen typeren als een sjonnie uitstraling
Ik zie ze niet veel rijden trouwens. Als in, het valt me op als ik er 1 zie.
Goed voorbeeld van hoe meningen kunnen verschillen, in dit geval 180 gradenVerwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 16:55:
[...]
Als ik zo even kijk heeft deze geen boxer motor, maar ik kan het verkeerd hebben.
Toyota Supra
VW Corrado
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Waar ik persoonlijk écht van houd is de wegligging van 't "ding". Daar kunnen veel auto's een voorbeeld aan nemen (R32 alike).!null schreef op zondag 13 januari 2013 @ 19:10:
[...]
Allemaal petjes auto's. Die oudjes hebben bij iedereen die ze kent (dus geen mannetjes van 17 ofzo) nog altijd de reputatie petjes auto. En daarnaast zijn het gewoon vierkante lelijke hokken, zoals er in die tijd wel meer waren.
De nieuwe Scirocco is in mijn ogen ook wel een beetje een petjes auto. Niet in de letterlijke zin nee, hij is inderdaad te duur voor de jonge sjonnies. Maar Volkswagen heeft hem bewust een bepaalde uitstraling gegevne, die je ook terugziet in de oude Scirocco's en Corrado's. Niet dat die auto;s erop lijken, maar de uitstraling is wat mij betreft hetzelfde. En dat is voor mij niet echt positief. Ik zou het eigenlijk willen typeren als een sjonnie uitstralingmeer omdat het een sportwagen wil zijn maar dat niet is, en de basis overduidelijk de basis van een burgerbak is. En dat ze dat dingen een coupe durfden noemen toen ie uitkwam sloeg al helemaal nergens op, weet niet of dat wat verstrooide autojournalisten waren of dat het een idee van VW zelf was. Maar goed, tot zover genoeg negatieviteit
en jij zult er juist van houden, die uitstraling/styling.
Ik zie ze niet veel rijden trouwens. Als in, het valt me op als ik er 1 zie.
Bij aanschaf lag bij mij de keuze tussen een Peugeot RCZ en de huidige auto maar, terwijl ik Peugeot écht een warm hart toe draag, ben ik toch voor de "Rocco" gegaan.

924 had geen boxer motor. De boxormotor uit de 'transporterbus' komt overeen met de motor voor de 914 maar die motor was feitelijk altijd al een Porsche motor in de 912 en in de 356. En hoewel de blokken wel eens uitgewisseld worden is er een degelijk verschil.
Het 3.0 blok uit de 944S2 is ook geen half 928 blok zoals hier geroepen wordt. Wellicht als jullie interesse hebben en minder willen blaten even dit stukje doornemen.
Was getekend een ex S2 bezitter.
Asjeblieft doe dat niet. Reken voor het rijden van een 944 ongeveer de aanschafprijs per jaar waar je het over hebt en dat is exclusief brandstof!FastFred schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 22:25:
Juah, kijkenToekomst muziek, maar ze kosten geen drol. Voor 3000 euro heb je ook een auto voor een klein gezinnetje. Als ik daar eens een Porsche van zou kunnen kopen, tja, dan rij je wel een Porsche
[ Voor 27% gewijzigd door 911GT2 op 13-01-2013 20:14 ]
[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 13-01-2013 20:16 ]
R32 Skyline?wimmel_1 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 19:24:
[...]
Waar ik persoonlijk écht van houd is de wegligging van 't "ding". Daar kunnen veel auto's een voorbeeld aan nemen (R32 alike).
Bij aanschaf lag bij mij de keuze tussen een Peugeot RCZ en de huidige auto maar, terwijl ik Peugeot écht een warm hart toe draag, ben ik toch voor de "Rocco" gegaan.
Daar doelde ik ook op met m'n quote van echte sportwagen, achterwielaandrijving. Dat wordt wenselijk met de vermogens van tegenwoordig. Maar ik geloof verder wel dat de wegligging goed zit ja.
Daarom is het leuk dat er nu de GT86 is
(waarvan ik wel vrees dat het over 5 jaar een petjes auto zal worden)
[ Voor 5% gewijzigd door !null op 13-01-2013 20:44 ]

Ik krijg er altijd een beetje dit idee bij
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Mvxe04wGmTw]
(overigens is deze nog extra fout getuned
[ Voor 5% gewijzigd door Gisae op 13-01-2013 21:53 ]
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Verwijderd
Ik neem aan van niet. 944 S2 is met een 3.0 liter met de bak achterin. Heerlijke wagen.
De 924S is een 2.5 met de back achterin. Die keus is snel gemaakt, hoewel ik persoonlijk de 924 net iets meer de "oldtimer" uitstraling vind hebben. Niet persee beter natuurlijk.
Dat je je daar aan kunt storen zeg, valt nauwelijks op, wist niet eens dat ze er zaten. De antenne op het dak, parkeersensoren en tankklep vind ik dan nog storender.Gisae schreef op zondag 13 januari 2013 @ 21:52:
Nu de scirocco toch voorbij komt. Het is een leuke auto om te zien, maar ik kan me echt storen aan die 2 bobbels achter op het dak waar (gok ik) de scharnieren voor de klep zitten.
Met één groot verschil, beide modellen hebben een grote glazen achterklep, die imho onderdeel zijn van de achterkant van de modellen. Door die klep weg te halen, heb je elke gelijkenis wel weggehaald, ook al is de bumper er misschien nog op gebaseerd.Gisae schreef op zondag 13 januari 2013 @ 13:54:
[...]
Als je goed kijkt naar de lijnen in de achterbumer zie je dat het de achterkant is van een 968 maar dan met lelijke achterlichten er in geklust.
Zoveel anders is de achterkant niet gezien de 968 in feite een 944S3 is.
[...]
Dit topic is gesloten.
Je eigen auto kun je kwijt in Show je auto - deel 142 - Wintertopic! (in Tweakers Huiskamer), als je daar niet in kunt, zul je nog even geduld moeten hebben met het posten van je eigen auto of je zoekt het merkspecifieke grote topic op van jouw auto en meldt je daar aan.