@gerrutcamaro, maar een grote Amerikaan die ook daadwerkelijk 500pk heeft is op zich zeldzaam.
Meeste van die Amerikanen halen niet erg veel uit een V8, als ze niet al een V6 hebben (dan zijn ze echt traag).
Het valt me in de praktijk wel tegen. Met m'n Celica toendertijds, maar ook m'n MR2 is het vrij makkelijk om de Corvettes uit gelijke jaren (C4 uit m'n hoofd) bij te houden. Nee sneller niet nee, maar ja, je hebt het dan ook over drie keer zo weinig motorinhoud (en ook n/a).
Zo stond er altijd een Firebird in de straat. Brute verschijning hoor, dat wel. Maar later kwam ik erachter dat het een V6 automaat was, en bijna 10 seconden nodig had om naar de 100 te komen. Beetje een wanvertoning als je het mij vraagt.
Nu moet ik wel zeggen dat je niet handig bezig bent als je een standaard 1.6je (vaak rond de 110pk) gaat turbo-en. Ja het kan wel, en als je alles verbouwd kun je nog hoge vermogens draaien ook. Maar het kost zoveel geld, dan is een gemiddeld 2 liter turbo platform veel beter om mee te werken. Heb je met een paar simpele aanpassingen vaak al 300pk o.i.d. (daarna wordt het pas echt duur).
Maar goed, die Impreza's gingen vaak stuk omdat sjonnies al 1,3 bar op hun standaard blok wilden draaien, dat gaat nooit lang goed natuurlijk.
Bij de GT4's kan je wel tot 1 bar met standaard internals, al weet ik niet of je dan nog steeds 300.000km op de teller kan zetten haha.
[
Voor 16% gewijzigd door
!null op 19-12-2012 11:23
]