@dvdkiwi
Laat ik beginnen met dat je auto op zich erg netjes is. De meeste wagens hier zijn juist half bakken aftreksels van iets wat misschien mooi zou kunnen zijn. Vaak is het half gespoten, sluiten panelen half of helemaal niet aan, kloppen proporties niet, etc. Jouw wagen is duidelijk 1 geheel.
Als ik commentaar mag geven, de lambo-deuren vind ik gewoon niks (ooit nooit gevonden overigens) en de voorbumper is te groot/schreeuwerig. Maar nog altijd beter dan de "gesmolten" look die sommigen de auto aanmeten (waarbij dus alles glad en rond is).
dvdkiwi schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 21:06:
Laten we nou niet in dit topic over kwalijke uitspraken gaan beginnen, want dan kan ik er iedere pagina wel een paar voorleggen...
Maar wat ik bedoel: wat heb je op de NLe wegen meer aan een auto met enkele 100den pk's dan aan een met laten we zeggen 100 pk?
Laat ik daar nu first-hand ervaring in hebben... Ik had 100pk (de 316i) op 1150kg. Dat ging redelijk vooruit en had nooit echt problemen. Alleen echt vlot inhalen op de provinciale weg ging wat lastiger (niet onmogelijk, maar had gewoon wat meer ruimte nodig).
Nu rij ik met 170pk op 1450kg (323i) en door het verkeer heen laveren is een stuk makkelijker geworden. Ik ben zelfs ontspannender gaan rijden. Wil ik inhalen, geef ik even extra gas. Korte invoegstrook? Geen probleem.
Heb ik het nodig? Neuh. Rijdt het prettiger? Zeker weten. Maar ik denk dat voor het praktische het nut van meer dan 200pk wel wat afneemt.
Ik trek liever vlot op (zonder echt moeite te doen en dus niet door te jagen naar de rev-limiter), dan all-show no-go zijn. Of zoals de heer Donkervoort ooit zei "Hard rijden is verboden, hard optrekken niet".
Ik kan dan ook heel veel voldoening halen uit juist naast een ricer staan met veel te luide uitlaat, spoilers, etc. en vervolgens met 2 vingers in m'n neus bij hem weg te rijden met mijn nog steeds qua vermogen erg bescheiden bemeten cabrio. Vooral omdat men blijkbaar niet verwacht dat hij zo snel van z'n plek komt (optisch heeft hij 0,0 tuning, de uitlaat is met een warme motor fluisterstil).
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier