Het foute tuning topic deeltje 27 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 101 Laatste
Acties:
  • 791.877 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:19

Arfman

Drome!

dvdkiwi schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 21:06:
Laten we nou niet in dit topic over kwalijke uitspraken gaan beginnen, want dan kan ik er iedere pagina wel een paar voorleggen...

Maar wat ik bedoel: wat heb je op de NLe wegen meer aan een auto met enkele 100den pk's dan aan een met laten we zeggen 100 pk?
Nou, het voorkomt in ieder geval dat je met je vervaarlijk uitziende auto met zeer sportieve aspiraties bij het stoplicht klop krijgt van mijn degelijke gezinsbak (volledig OEM). Jij vindt dat blijkbaar prima en dan hebben we een winwin, want ik denk dan dat ik die zondagavondmcdonaldsricer even mooi te kakken heb gezet :+

In alle eerlijkheid, ik vind de kit een beetje té maar van wat ik op de foto's kan zien ziet het er allemaal best goed gemonteerd uit.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:44

Superkiwi

Hoi doei

*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door Superkiwi op 21-01-2012 13:26 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 05:17
MAX3400 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 23:32:
[...]

Ik vind van wel... Laten we even de vergelijking trekken met motorfietsen; de gemiddelde motorrijder heeft de vuistregel "bij dreigend gevaar gas bij geven" want ze kunnen toch niet vol in de remmen of uitwijken met die 2 wieltjes.

Dus met mijn 300+ pk hou ik dezelfde regel erbij; zeker in het goede toerengebied is de sprint van 80 naar 120 om bijvoorbeeld een vrachtauto in te halen zo gebeurd maar ook voor mezelf ruimte zoeken/maken in de spits om normaal in te kunnen voegen, is een eitje. Waar de gemiddelde lease-bak of niet doorrijdt of niet tussen durft, kan ik zonder enige problemen de volledige invoegstrook doortrappen/pakken en dan netjes met 85 tussen 2 vrachtauto's invoegen.

En dan even in mijn nadeel als er een noodsituatie ontstaat: ik sta rustig 10m eerder stil bij een noodstop van 100km/h dan een Golf of een BMW 3-serie en zelfs bijna 20m eerder dan een Civic or Prius groen-mobiel. Als je ziet hoe dicht sommige mensen op elkaar tijden in de spits bij 80+ of 120+, moeten dus eigenlijk alle auto's 3 seconden afstand van me houden in geval van nood.
Had jij niet die Supra?

Zo ja, wil je es wat foto's posten in het Show je Auto-topic? Wat een vette bak is dat :9~

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

_eXistenZ_ schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:14:
[...]

Had jij niet die Supra?

Zo ja, wil je es wat foto's posten in het Show je Auto-topic? Wat een vette bak is dat :9~
Nee chef, kijk eens in de startpost van dat topic om te zien wat ik rij...

Dat gezegd: nieuwe foto's onderweg want gewassen, gestofzuigd en op foto gezet vandaag :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
_eXistenZ_ schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:14:
[...]

Had jij niet die Supra?

Volgens mij bedoel je SnowDude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

dvdkiwi schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 23:50:
Thanx :)

Als ik naast mij zo iemand zie wegknallen, dan mag dat een OEM of bv een foute Golf zijn, dan denk ik daar ook het mijne van ;)
Als jij voldoening uit snelheid haalt prima, ieder zo z'n ding toch :)
Zoveel foute "tuning" komt er hier niet eens voorbij als 't gaat om een aantal automodellen.....

Misschien dat het merendeel van de posters hier "Group-B" niet kent.... maar dat maakt 't niet meteen "fout". ;)

Too Fast To Race,,,,,

En als je toch aan 't kijken bent: Still too fast to race....

Ruim 2 uur aan beeldmateriaal, maar ó zo goed ;)

Group C .... = next? ...... :o

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 16-01-2012 02:01 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:12

Tomatoman

Fulltime prutser

Maar wat ik bedoel: wat heb je op de NLe wegen meer aan een auto met enkele 100den pk's dan aan een met laten we zeggen 100 pk?
Als je nooit wilt inhalen op een provinciale weg, als je niet van comfortabel accelereren houdt, als je van middelmatig houdt en niet je kop boven het maaiveld wilt uitsteken, dan heb je inderdaad weinig aan meer dan 100 pk.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

@wimmel: als je Group-B zo leuk vind, hou dan de (amerikaanse) Time Attack series maar in de gaten. Dat word het nieuwe Group B als je het mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Barracuda_82 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 07:38:
@wimmel: als je Group-B zo leuk vind, hou dan de (amerikaanse) Time Attack series maar in de gaten. Dat word het nieuwe Group B als je het mij vraagt...
Kan je beter de Australische volgen, ik heb daar een paar DVD's van liggen en dan zie je de 800+ PK Skylines goed de circuits over jakkeren.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowel81
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-07-2015
Euh... Groep-B komt nog niet in de buurt van de Hillclimbers (pikes peak) etc. (hoewel dat wel vaak gesoepte groep-B auto's waren!) of verschillende circuit klassen. Staat wel tegenover dat die Groep-B's echte rally, en close gebaseerd op pruductieauto's zijn. Daar komt het looks vs. performance weer naar voren. Deze dingen hebben looks voor de performance, niets andersom!

Hoe dan ook briljante klasse die vanwege de vele slachtoffers is gestopt. In verschillende landen zijn op dit moment weer vergelijkbare klassen, in Nederland vanaf volgend jaar Groep HM/Devisie 5. Hierin mag bijna alles mits motortype maar ooit door het merk auto gebouwd is waarin je rijdt mag hij er in gelepeld worden. Verbreden mag en nog veeel meer. Dit jaar dus genoeg serieus getunede apparaten te zien op de rallypaden... :D

Dan zijn we ook gelijk weer bij optisch/performance tuning. Ik blijf van mening dat optisch alleen nuttig is wanneer het ten behoeve van de performance is. Wat heb je aan een spoiler op de auto wanneer je niet eens hard genoeg kan om er gebruik van te maken? Net zoiets als een raam inbouwen in een blinde muur toch? Alle tuning, hoe lomp ook, die simpelweg nodig is omdat het apparaat zo gods-gruwelijk snel is vindt ik dan weer fantastisch... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Schaaaamteloze crosspost...

Het was afgelopen weekend best lekker weer dus maar even wat fotootjes gemaakt van gisteren gewassen daily drive; niet in de was gezet want toch te koud en meteen maar te koop gezet...

Transport
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ymB00KBjXvu2WjxeAO7ic3W4/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0Lbfy4xuPrJyNluKuFhgyIHb/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yAmfGH54oBHjh1xzYWWcbiFW/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/inccFHJJlaL35XrL2K8qfK3N/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NHlrwUujNCnJCEDNNCJ1MSFY/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5y1xF65SXCQKh5EHLvPNYckJ/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Qdd0Vdlh0S7DGwrxiAGlFZwl/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8gvifr2nESdjJ2N5MGXfPcjM/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HPZSPrKgijJ0C9OTaAG7jAKg/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mhMUTKxvtyJYp844nSj7i14T/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/L7EimY3PTgjaHiU45GuUECr5/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:54

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

@dvdkiwi
Laat ik beginnen met dat je auto op zich erg netjes is. De meeste wagens hier zijn juist half bakken aftreksels van iets wat misschien mooi zou kunnen zijn. Vaak is het half gespoten, sluiten panelen half of helemaal niet aan, kloppen proporties niet, etc. Jouw wagen is duidelijk 1 geheel.
Als ik commentaar mag geven, de lambo-deuren vind ik gewoon niks (ooit nooit gevonden overigens) en de voorbumper is te groot/schreeuwerig. Maar nog altijd beter dan de "gesmolten" look die sommigen de auto aanmeten (waarbij dus alles glad en rond is).
Laten we nou niet in dit topic over kwalijke uitspraken gaan beginnen, want dan kan ik er iedere pagina wel een paar voorleggen...

Laat ik daar nu first-hand ervaring in hebben... Ik had 100pk (de 316i) op 1150kg. Dat ging redelijk vooruit en had nooit echt problemen. Alleen echt vlot inhalen op de provinciale weg ging wat lastiger (niet onmogelijk, maar had gewoon wat meer ruimte nodig).
Nu rij ik met 170pk op 1450kg (323i) en door het verkeer heen laveren is een stuk makkelijker geworden. Ik ben zelfs ontspannender gaan rijden. Wil ik inhalen, geef ik even extra gas. Korte invoegstrook? Geen probleem.

Heb ik het nodig? Neuh. Rijdt het prettiger? Zeker weten. Maar ik denk dat voor het praktische het nut van meer dan 200pk wel wat afneemt.
dvdkiwi schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 23:50:
Thanx :)

Als ik naast mij zo iemand zie wegknallen, dan mag dat een OEM of bv een foute Golf zijn, dan denk ik daar ook het mijne van ;)
Als jij voldoening uit snelheid haalt prima, ieder zo z'n ding toch :)
Ik trek liever vlot op (zonder echt moeite te doen en dus niet door te jagen naar de rev-limiter), dan all-show no-go zijn. Of zoals de heer Donkervoort ooit zei "Hard rijden is verboden, hard optrekken niet".
Ik kan dan ook heel veel voldoening halen uit juist naast een ricer staan met veel te luide uitlaat, spoilers, etc. en vervolgens met 2 vingers in m'n neus bij hem weg te rijden met mijn nog steeds qua vermogen erg bescheiden bemeten cabrio. Vooral omdat men blijkbaar niet verwacht dat hij zo snel van z'n plek komt (optisch heeft hij 0,0 tuning, de uitlaat is met een warme motor fluisterstil).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:37

Player1S

Probably out in the dark

dvdkiwi schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:23:
Waarom moet het per se hard gaan?
Golf Mk3 1.4 met 60pk en 300kg extra aan tupperware en strijkplank is gewoon fout.

Als ik jou auto had, had ik er een andere voorbumper op gezet, is nu IMHO too much. En de motorkap gewoon weer in 1 kleur. En dan heb je gewoon een leuke kar.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 09:31

bord4kop

maximaal 100KB!

Achter dit pareltje reed ik vorige week:
Het is jammer dat het zo slecht overkomt op GSM-pics.. Maar goed, aanschouw:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zLS93.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eHCYd.jpg

Het is volgens kenteken wel een 1.8 i met 113 PK :9

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja ik ben ook iemand die niet van zijn auto kan afblijven.
maar het blijft allemaal wel subtiel.

het moet niet té worden en ook niet onnodig foute aandacht uitlokken.

hier een voorbeeld van een ''tuner'', en dan mijn ex auto.
persoonlijk? die witte vind ik zelf weer té.
Afbeeldingslocatie: http://www.tuningfever.fr/pics-med-12870-237160-volvo-s40.jpg

hier dan de kont van mijn oude auto. het is ''clean''....
geen onnodig grote schoorsteen of spoilerkits. gewoon een rustig ogende kont.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-7TV7E7BI.jpg

hier de kont van een orginele volvo S40.
Afbeeldingslocatie: http://images03.olx.com.my/ui/7/49/81/1278877564_104684881_2-Volvo-S40-20-A-Turbo-00-Ampang-Jaya-1278877564.jpg

let wel, ieder die zijn auto aanpast doet dit voor zichzelf en niet voor een ander.
ook al is het fout, goed, slechter dan slecht..... het is en blijft persoonlijk.
ik koos ervoor om enkel de kleine dingen te verwijderen of aan te passen, kofferbakslot weg (openen via interieur of afstandsbediening. uitlaat onzichtbaar gemaakt door te verplaatsen onder de auto, en emblemen verwijderen zodat het wat rustiger oogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

*knip*

[ Voor 108% gewijzigd door Superkiwi op 21-01-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrack
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

Bekende Eclipse, en op de vleugeldeuren (en motorblok na) vind ik de auto hier niet op zijn plek.

Ben zelf niet zo van de show&shine, naar mijn mening is een auto om te rijden en niet om te showen. En je kan mij niet vertellen dat je nog normaal door het verkeer komt met zo'n bumper-kit. Als ik met me Evo (stock-hoogte) al moeite heb met de meeste drempels, dan zal jij dat zeker hebben.

Dankzij een hoop misbaksels met 5" uitlaatsystemen, aan elkaar geplakte bumpers, en uitstekende spoilers word ik vaak genoeg door oom agent aan de kant gehaald. Mijn voorkeur gaat wat dat betreft meer uit naar 'subtiel'.

Verder heeft ieder natuurlijk zijn eigen smaak (al dan niet ontwikkeld) en hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Superkiwi op 21-01-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

MAX3400 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 23:32:
[...]

Ik vind van wel... Laten we even de vergelijking trekken met motorfietsen; de gemiddelde motorrijder heeft de vuistregel "bij dreigend gevaar gas bij geven" want ze kunnen toch niet vol in de remmen of uitwijken met die 2 wieltjes.

Dus met mijn 300+ pk hou ik dezelfde regel erbij; zeker in het goede toerengebied is de sprint van 80 naar 120 om bijvoorbeeld een vrachtauto in te halen zo gebeurd maar ook voor mezelf ruimte zoeken/maken in de spits om normaal in te kunnen voegen, is een eitje. Waar de gemiddelde lease-bak of niet doorrijdt of niet tussen durft, kan ik zonder enige problemen de volledige invoegstrook doortrappen/pakken en dan netjes met 85 tussen 2 vrachtauto's invoegen.

En dan even in mijn nadeel als er een noodsituatie ontstaat: ik sta rustig 10m eerder stil bij een noodstop van 100km/h dan een Golf of een BMW 3-serie en zelfs bijna 20m eerder dan een Civic or Prius groen-mobiel. Als je ziet hoe dicht sommige mensen op elkaar tijden in de spits bij 80+ of 120+, moeten dus eigenlijk alle auto's 3 seconden afstand van me houden in geval van nood.
Lolol meen je dat nu?

Kan even geen linkje vinden van bijv. autoweek dus dan maar zo:
Lijst met 10 beste en 10 slechtste remwegen in meter vanaf 100 km/h met koude remmen
10 beste waarden:

32,8 BMW M3 CSL
33,0 Porsche 911 Turbo Cabrio
33,4 Porsche 911 GT2
35,2 BMW M3 E92 Sedan
35,4 Mercedes-Benz C 63 AMG
35,4 Subaru Impreza 2.0R
35,5 Aston Martin DBS
35,8 Mercedes-Benz SL 63 AMG
35,9 BMW 135i Coupé
35,9 Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI
36,0 BMW M6 Cabrio
36,0 Corvette C6
36,0 Mercedes-Benz C 180 Kompressor
10 slechtste waarden:

42,4 Dacia Logan MCV 1.6 16V
40,6 Kia Picanto 1.1
40,4 Daihatsu Sirion2 1.0
39,8 Honda Civic Hybrid
39,8 Citroën C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V
39,1 Renault Kangoo 1.6 16V
39,0 Subaru Outback 2.0D
38,6 Volkswagen Touran 1.9 TDI DRF
38,4 Renault Scénic 1.9 dCi FAP 130 pk
38,2 Ford C-MAX 2.0 TDCi DPF
38,2 Volkswagen Golf Bluemotion
38,2 Volkswagen Golf 2.0 TDI
Een Civic Hybrid op (naar alle waarschijnlijkheid) Eco bandjes doet het dus 7 meter 'slechter' dan een BMW M3 CSL met loeibrede zacht rubber sloffen en carbon schijven. Je gaat mij niet wijsmaken dat je daar nog ff 13 meter vanaf remt, ook geen millimeter _o-

20 meter, daar slaat m'n 'dom gelul in de ruimte' meter nogal hard van uit.

[ Voor 6% gewijzigd door GoldenSample op 16-01-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:02
wimmel_1 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 23:52:
Misschien dat het merendeel van de posters hier "Group-B" niet kent.... maar dat maakt 't niet meteen "fout". ;)

Too Fast To Race,,,,,

En als je toch aan 't kijken bent: Still too fast to race....

Ruim 2 uur aan beeldmateriaal, maar ó zo goed ;)

Group C .... = next? ...... :o
Die 2 afleveringen zijn er ook via torrents te krijgen, iets betere kwaliteit. Echt een goede docu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Fabrieksopgave voor een gewone Evo VIII is 32.1m; denk dat ik daar rustig 30m van kan maken gezien mijn aangepaste remmerij (druk, blokken & schijven) en tel daar dus, in geval van noodstop, de reactietijd van mijn achterligger bij op en die staat dus pas "fictief" stil nadat 'ie door me heen is gereden. Maar inderdaad; in platte statistieken heb ik dus een foutje gemaakt en is het dus tot 10m eerder.

Even ander cijfertje; de huidige Evo X stopt in iets meer dan 22m vanaf 80kmh, dat is dus in minder dan een seconde... Iets wat de bumperklever erachter dus nooooit gaat redden.

Natuurlijk, zoals alle cijfertjes van autos's moet je alles onder ideale omstandigheden nemen. Al tel je 10% bij mijn waarden op, dan vind ik het toch nog best eng als je soms auto's op 10 a 25m achter je hebt met 120kmh/.

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 16-01-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:40:
[...]

Fabrieksopgave voor een gewone Evo VIII is 32.1m; denk dat ik daar rustig 30m van kan maken gezien mijn aangepaste remmerij (druk, blokken & schijven) en tel daar dus, in geval van noodstop, de reactietijd van mijn achterligger bij op en die staat dus pas "fictief" stil nadat 'ie door me heen is gereden. Maar inderdaad; in platte statistieken heb ik dus een foutje gemaakt en is het dus tot 10m eerder.

Even ander cijfertje; de huidige Evo X stopt in iets meer dan 22m vanaf 80kmh, dat is dus in minder dan een seconde... Iets wat de bumperklever erachter dus nooooit gaat redden.

Natuurlijk, zoals alle cijfertjes van autos's moet je alles onder ideale omstandigheden nemen. Al tel je 10% bij mijn waarden op, dan vind ik het toch nog best eng als je soms auto's op 10 a 25m achter je hebt met 120kmh/.
wat dacht je van zelf meer afstand te behouden zodat je niet vol in de ankers hoeft te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@screamer het gaat toch om de achterliggers? Dan blijf je accelereren om ruimte te maken.
Remmen kan ook door overstekend groot wild of iets anders onverwachts (uitwijk vanuit de laan naast je) komen.

edit:// beneden dat klopt, als die ruimte er is, hier in een rustige spits heb je luxe niet helaas.

[ Voor 58% gewijzigd door franssie op 16-01-2012 18:31 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

en zie daar reden nummer 876543 om lekker door te rijden ipv onder de vmax te sukkelen. t aantal auto's dat harder gaat dan jij en vlak achter je gaat rijden word gelijk een 100voud kleiner. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Tja, kon ik maar doorrijden; de A4 is over het algemeen geen lege racebaan op de normale spitstijden. En dan nog; op de 30km die ik meestal moet, staat minstens 1 flitser (vandaag toevallig een flitser + 2 motormuizen) dus dank je de koekoek om te planken als het kan. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:02

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

MAX3400 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:40:
[...]

Remweg gaat kwadratisch met snelheid. 22 meter vanaf 80 km/h is 34,3 meter vanaf 100 km/h. Dat is niet verkeerd, maar slechts 5 meter minder dan een Prius.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Maasluip schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:43:
[...]

Remweg gaat kwadratisch met snelheid. 22 meter vanaf 80 km/h is 34,3 meter vanaf 100 km/h. Dat is niet verkeerd, maar slechts 5 meter minder dan een Prius.
Waarbij dan wel weer opgemerkt kan worden dan 5 meter een meer-dan-gemiddelde autolengte is wat in veel gevallen toch een groot verschil is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Maasluip schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:43:
[...]

Yup, helemaal mee eens... Toch geen slechte prestatie als de Pruis 220kg lichter is dan de Evo X :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

osc4r schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:44:
[...]

Waarbij dan wel weer opgemerkt kan worden dan 5 meter een meer-dan-gemiddelde autolengte is wat in veel gevallen toch een groot verschil is :)
Fabrieks opgaven vergelijken zegt ook al niet zoveel, echt goed vergelijken kan je sowieso pas direct naast elkaar

vind hier: http://www.anwb.nl/binari...ak09-18_-hybride-test.pdf
Bijvoorbeeld de prius al 37,2/37,7 meter, de Civic Hybrid 38,1/38,0 meter

Verder is handel als 'reactietijd blabla' natuurlijk onzin als iemand beweerd dat hij 20 meter eerder stilstaat dan een andere auto. Op die manier remt m'n neefje op z'n traptrekker van 100km/uur zelfs een Ferrari met remparachute en anker er zelfs uit. Als de bestuurder z'n ogen dicht doet ja.

Verder maakt het op gegeven moment qua remmen geen zak meer uit zolang je niet 5 keer achter elkaar een noodstop doet en dit niet van 120km+ gaat doen, als je dat ding in direct in de ABS trapt maakt het geen hol meer uit hoe remmen zijn, kunnen blokkeren is kunnen blokkeren.

[ Voor 16% gewijzigd door GoldenSample op 16-01-2012 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

bord4kop schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:16:

[afbeelding]

[afbeelding]

Heuj, call me crazy, maar is dat toevallig op de weg van St Huibregts-Lille naar Peer (Peerderbaan) in Belgie? Ik meen die kruising te herkennen, die is flink link. Vliegveld Kleine Brogel ligt er niet zover vandaan.
Of zeg ik nu hele rare dingen :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Remweg... Dat doet me weer denken aan de slipcursus die ik vorig jaar heb gedaan. Daar zat die ook bij (remweg bij 50km/u en bij 80km/u). Bij 50km/u zat ik redelijk in de buurt (zat geloof ik 5 meter te ver met m'n schatting), toen kwam 80km/u. Ik was de enige die het redelijk realistisch had ingeschat. De rest had allemaal veel te weinig geschat, maar zat mij een beetje lacherig aan te kijken toen ik veel verder liep dan de persoon na mij.

Men denkt vaak dat remmen onderbemeten zijn bij veel auto's. Feit is dat dat dus heel erg meevalt. Alleen treedt bij lichte remmen er fading e.d. op. Iets waar je normaal geen last van hebt, tenzij je veel op het circuit te vinden bent, of veel bergweggetjes rijdt.

Maar terug OT:
Afbeeldingslocatie: http://www.chblog.ch/uploads/d/Dingo/15917.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.chblog.ch/uploads/d/Dingo/15436.jpg

Why...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

:D @ BMW Testarossa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dat lijkt wel op de Rieger kit die ook voor de E Kadett en oude Golfjes 1 was te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

MAX3400 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:49:
[...]

Yup, helemaal mee eens... Toch geen slechte prestatie als de Pruis 220kg lichter is dan de Evo X :o
Tja, een Evo is gemaakt voor het racen. Toch nog altijd erg ver verwijderd dan 10-20 meter minder.
The Eagle schreef op maandag 16 januari 2012 @ 22:14:
[...]

Heuj, call me crazy, maar is dat toevallig op de weg van St Huibregts-Lille naar Peer (Peerderbaan) in Belgie? Ik meen die kruising te herkennen, die is flink link. Vliegveld Kleine Brogel ligt er niet zover vandaan.
Of zeg ik nu hele rare dingen :?
Volgens mij is het een weg in Duitsland. In België hebben ze niet van die mooie grote gele borden als wegwijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
bord4kop schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:16:

[afbeelding]

[afbeelding]

heeft ie er nu groen gaas in de achterbumper zitten :?
waarschijnlijk mist flappie nu een strookje gaas in z'n hok :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
dvdkiwi schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:39:
Wil je hiermee zeggen dat mijn auto niet in de catagorie "foute tuning" valt?

Ik heb hier wagens voorbij zien komen die net zo netjes afgewerkt zijn en wel als fout werden bestempeld, dus ik dacht ik ga eens peilen ;)
Nee, dat is niet persé te zeggen :)

Persoonlijk vind ik het fout omdat ik het gewoon niet mooi vind. Het is leuk en netjes uitgevoerd al heb ik wel mooiere pieces gezien als die op de motorkap,

Dat jij het liever in optische styling dan in performance tuning gooit is natuurlijk prima, ieder zijn hobby.

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 21:42
Geen woorden voor nodig denk ik...

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/376219_10150424404064858_625874857_8498892_1034082503_n.jpg

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:11

Sharky

Skamn Dippy!

Vet! :D

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:45

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Dat is gruwelijk stoer! Rijd hier in Groningen ook zo'n ding rond! :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Zoiets doe je niet met een Mercedes, eind, punt, basta. :X

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Een El Mercido. Sowieso zijn pickups standaard al fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ballebek schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:40:
Zoiets doe je niet met een Mercedes, eind, punt, basta. :X
Och, of je doet dat of een Turk/Marokkaan rijdt ermee in een grote roetwalm en laat hem wegrotten...

Doe mij die pick-up of Ute maar, ik vind hem vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Maasluip schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:43:
Een El Mercido. Sowieso zijn pickups standaard al fout.
Eindelijk eens iemand die het wel snapt! (Utes uitgezonderd)

p.s. Ik mis de Russische Papier Mache Tuninng in dit topic

[ Voor 3% gewijzigd door Uberprutser op 17-01-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ballebek schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:02:
[...]

Eindelijk eens iemand die het wel snapt! (Utes uitgezonderd)

p.s. Ik mis de Russische Papier Mache Tuninng in dit topic
Wat is het verschil met een Ute en dit ding? Het is gewoon een Merc Ute :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:25

McBoom

Broem

Och.... Een voor een oude El Camino zou ik het wel doen :Y)

Afbeeldingslocatie: http://image.superchevy.com/f/17203795+w750+st0/sucp_0806_01_z+1969_chevy_el_camino_ss+right_side.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2102/3535327259_58f4b4552d.jpg

:9

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

McBoom schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:21:
Och.... Een voor een oude El Camino zou ik het wel doen :Y)

[afbeelding]

[afbeelding]

:9
Ik voor zo'n nieuwe Ford Falcon ook wel :9~

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f7/2008_Ford_FG_Falcon_XR8_Ute_(Front_view).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Touchdomex schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:23:
[...]

Ik voor zo'n nieuwe Ford Falcon ook wel :9~

[afbeelding]
of een HSV maloo (307 kW (412 hp) and 550 N·m (410 lb·ft) :9~ _/-\o_ )
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/46/2010_HSV_Maloo_%28E_Series_2_MY10%29_R8_utility_01.jpg/800px-2010_HSV_Maloo_%28E_Series_2_MY10%29_R8_utility_01.jpg
Wikipedia: HSV Maloo
Wikipedia: Holden Ute

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

ToolkiT schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:49:
[...]

[afbeelding]
Ford Falcon doet dat ook :+
The GS ute is now the only V8 powered ute in FPV's line-up. It is powered by the same 315 kW (428 PS; 422 bhp) supercharged 5.0 L V8 found in the GS sedan. Fuel economy for the GS ute is 14.0 L/100 km for the manual and 14.2 L/100 km for the automatic, both figures are small improvements over the 5.4 L V8. The GS ute can be optioned with either a 6-speed manual or a ZF 6-speed automatic. The GS ute will start at $52,000
Er zijn nog snellere varianten maar die hebben geen V8 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Touchdomex schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:59:
[...]

Ford Falcon doet dat ook :+

[...]

Er zijn nog snellere varianten maar die hebben geen V8 :+
Holden is lang bij de V8 gebleven in zijn commodore reeks terwijl de falcon al eerder op de V6 turbo zat... beide leverden ongeveer even veel vermogen maar deden het op een ander manier...
Persoonlijk vind ik de holden ute mooier qua lijn want de falcon heeft echt een losse bak terwijl de holden het 1 lijn is..
Holden vs Ford is trouwens bijna een religieuze keuze ipv een rationeel besluit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrack
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

Nog wat 'pickups':

Proton (Mitsubishi) met volledige Evo running gear =)
Afbeeldingslocatie: http://img442.imageshack.us/img442/1832/7968675061.jpg

Risky Devils FC3s (RX7)
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_Eq3gwnWHjU8/SWMUZfbbntI/AAAAAAAAApQ/TZl7hNEM3ZM/s400/e624b242.jpg

Vind ze zelf niet echt thuis horen hier, maar snap dat de meeste dat wel vinden =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowel81
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-07-2015
Hmmm... Die HSV vindt ik nog wel iets hebben, de rest van de pick-ups... Mwah...

En die BMW... 8)7 Sorry hoor, maar die Testarossa zijkant moet echt verboden worden voor andere auto's.

Die RX7 is dan wel weer vet, lijkt in ieder geval volle circuit (drifter?) trim te zijn en dan ist wel weer vet! :D Die pick-up met EVO onderstel is gewoon lachen als sleeper, maar niet mooi...

Enneuh... over remwegen. Zonder ABS en met de juiste remtechniek zet je een Mazda 121 op circuit (gladder asfalt) bij lage temperatuur (+/- 0 graden) op 25 tot 30 meter. BMW i30 doet ongeveer het zelfde (zelfs in rallytrim). De EVO-X waarmee ze die dag op het circuit aan het spelen waren zat wat dichter tegen de 25, maar dan moet je wel heeel perfect remmen. Belangrijkste is en blijft de juiste techniek, en bij moderne auto's gewoon trappen zo hard als je kan, dan maken uiteindelijk per saldo de remafstanden niet uit. (Leuk getalletje, Peugeot 205GTi in rallytrim 150->0 op 53 meter... Zie dan je rempunt maar eens te pakken zonder je billen bij elkaar te nijpen! :9~ )

Grappigste/frustrerendste vind ik nog wel al die mensen die bij +5 graden (en kouder) en vochtig weer met dezelfde snelheid door de bocht gaan als bij +25 en droog. Ze hebben helemaal niet in de gaten dat ze ineens nog maar een paar km/h van de absolute max./grens af zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:03
ToolkiT schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:49:
[...]

[afbeelding]
Mijn broer heeft de VXR-8 Dezelfde maar dan met achter'bank' geloof me... das snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in noorwegen en zweden worden ze A-Traktor genoemd.
hier ook een paar leuke exemplaren.

Afbeeldingslocatie: http://www.dcc.snipers.se/Medlemsfordon2/Kevins%20A-traktor.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gatbilar.se/cars/490/org/45a75d1547969.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i3.ytimg.com/vi/F1Wnr8B75dg/hqdefault.jpg

en hier dan wederom een mercedes A-traktor
Afbeeldingslocatie: http://www.bilsport.se/bildarkiv/69/4b0bfcd64faa1.jpg

edit: nog één
Afbeeldingslocatie: http://www.jagrullar.se/forum/album_pic.php?pic_id=72

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2012 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

^ Verhaal erbij is dat je zo'n ding vanaf je 16e mag rijden in Zweden. Beter dan op de fiets met die kou daar.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Jap, ze hebben te veel tijd in die Zweedse winters :+

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:28
Dikke 850-R bammmmmm :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

ja, optisch.. ding is op 45 ofzo begrenst, zie tractor-bordje achterop waardoor je m met je 16e met landbouwrijbewijs mag rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

911GT2 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:36:
[...]

Mijn broer heeft de VXR-8 Dezelfde maar dan met achter'bank' geloof me... das snel!
dat geloof ik best, de Wikipedia: Holden Monaro is ook een coole bak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:22

Bommes

Capo del formaggio

Als we het toch over pickups hebben wij hebben ooit een BMW 3 serie pick up thuis gehad,
Zo iets
Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_KLIdqrsBzog/RvuS21XcRNI/AAAAAAAAAUc/udO3_sPZMHQ/s1600/bmw%2Be30%2Bpickup.jpg
Erg grappig ding trouwens, ik had toen nog geen rijbewijs dus weet echt niet hoe het ding reed.

[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 17-01-2012 21:53 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

:>
Touchdomex schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:04:
[...]

Wat is het verschil met een Ute en dit ding? Het is gewoon een Merc Ute :+
Precies, "Ute" is de australische term voor "Utility Vehicle", wat niets meer of minder is als een pickup.

* McKaamos wil ooit eens een Opel Corsa B Utility hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door McKaamos op 17-01-2012 22:02 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

McKaamos schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 21:58:
:>
[...]

Precies, "Ute" is de australische term voor "Utility Vehicle", wat niets meer of minder is als een pickup.

* McKaamos wil ooit eens een Opel Corsa B Utility hebben.
Bestaat zo'n ding? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Zal wel combo zijn met open bak. Lijkt me er best tof uitzien :D

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Nee, is geen Combo met open bak. Is een speciaal ontwikkelde Corsa B voor de Zuidafrikaanse en Zuidamerikaanse markt.
Is ook te zien aan de zijkant. Een Combo is breder over de achterwielen en een Utility is net zo breed als een gewone Corsa B.

Afbeeldingslocatie: http://images04.olx.co.za/ui/10/69/94/1291916983_145306594_1-Corsa-Utility-16iS-white-with-full-house-great-bakkie-but-Urgent-Sale-R29k-onco-Vredehoek-1291916983.jpg

Leukste er van is dat je dus nagenoeg alles er op kan monteren wat ook op een gewone Corsa B kan.
En de motorisering is dus ook met de bekende ombouwkits te veranderen naar 2.0i 16v 150PK :P

Corsa C is ook in Utility variant trouwens :) Eveneens zelfde markt, dus hier nooit geleverd.
Staat aan de overkant van de straat in de bovenstaande foto trouwens :P Maar dan met een cab achterop ipv open bak. Is ook een optie op de B variant.

[ Voor 23% gewijzigd door McKaamos op 17-01-2012 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:39

DropjesLover

Dit dus ->

Op basis van deze lijkt me, van wikipedia geplukt:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/43/1997-2000_Holden_Barina_%28SB%29_Cabrio_%282011-03-17%29.jpg/800px-1997-2000_Holden_Barina_%28SB%29_Cabrio_%282011-03-17%29.jpg

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Dat is de Holden Barina Cabrio, ofwel de Australische Opel Corsa B Cabriolet :) Ook een leuke versie die je hier niet tegenkomt :)

[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 17-01-2012 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Sorry hoor, maar zó bouw je toch geen cabrio als gerenomeerd merk (Opel/GM)?

Wat dat aangaande heb ik toch echt meer respect voor VW, zeker gezien 't feit dat ze de "E-Bugster" gewoon 1:1 op de markt gaan zetten in 2013.

Afbeeldingslocatie: http://www.ausmotive.com/pics/2012/VW-E-Bugster-15s.jpg

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Jah die zijn nog al in de positie om achterlijke dingen te doen! Wat een ontzettend raar ding!

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
[quote]MAX3400 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 23:32:
[...]

[/quote]

Dus jij bent een gevaar op de weg? Vooral voor je mede-weggebruikers?

Waarom heb je die 'goede' sprint nodig van 80 naar 120 om iemand voorbij te steken? Ik heb met mijn Golf 6 Bluemotion (met 105pk) totaal geen moeite om veilig in te halen, of om ergens tussen te geraken. Als je er met zo'n auto niet tussen geraakt, is het gewoon niet veilig en ben je jezelf er tussen aan het pitsen... (Wat overigens ook perfect kan met een gewone auto)

Ik zie niet in waarom je 300+ pk moet hebben om op een invoegstrook 85 te gaan rijden?? Dit kan ik zelfs met een 20 jaar oude astra diesel (zonder turbo), maar bon, wie ben ik :)

Ivm je remafstand, dit zouden ze moeten verbieden... Als jij een noodstop maakt, is de bestuurder achter je sowieso de klos, ook al houdt hij/zij reglementaire afstanden. Die noodstop heb jij trouwens ook niet nodig als je veilig rijdt en voldoende afstand houdt.
Ik hoor je al denken: ik moet toch asap kunnen remmen met onverwachte obstakels op de weg, prima, laten we die weg inslaan: er steekt een ree onverwacht de weg over, jij moet remmen en maakt een noodstop. De auto achter je rijdt achter op je in. Gevolg: de bestuurder achter je moet jouw (veel te dure) schade vergoeden omdat hij een 'gewone' auto heeft en niet tijdig stilstond, dan spreek ik nog niet over eventuele levenlange letsels. In de wegcode staat letterlijk dat je ten alle tijde op een veilige (!) manier moet kunnen stoppen voor onvoorziene obstakels. Als je uitwijkt voor een hert en je rijdt een fietser omver, of je rijdt tegen een tegenligger, ben je een fout. Persoonlijk vind ik dat ze dit mogen doortrekken als iemand met een auto als de jouwe, met een buitensporige remafstand (X percent van het gemiddelde), een onnodig ongeval veroorzaakt voor zijn achterligger om zijn eigen hachje te redden...
Ik weet dat het de bedoeling is voor de constructeurs om de remafstand zo kort mogelijk te houden, maar het moet realistisch en vooral veilig blijven... (En ja ik weet dat er veel stock productiewagens een korte remafstand hebben, maar die zijn slechts in het bezit van een zeer beperkte groep van de samenleving)

Verder vind ik je vergelijking met een moto ronduit lachwekkend...

On topic:

Afbeeldingslocatie: http://news-images.caradisiac.com/IMG/jpg/0/1/0/1/0/01010026vk4.jpg

Dit blijft altijd leuk om te zien :D

Dit is hoe je een vluchtheuvel fantsoenlijk neemt met een Gallardo: (fwd tot 30sec)
wimmel_1 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 01:48:
Sorry hoor, maar zó bouw je toch geen cabrio als gerenomeerd merk (Opel/GM)?

Wat dat aangaande heb ik toch echt meer respect voor VW

[afbeelding]
VW deed het zelfs in 1972 beter ;)
Afbeeldingslocatie: http://94.143.208.169/images/40/4071354095.jpg

Edit: typo's

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bandentuning a.k.a. no-airride :P

YouTube: Humvee airless tire test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Ik wil graag fout zijn dus ben van plan bredere wielen te monteren. :P
Nu heb ik 17x7 ET40, maar ik wil naar 17x8.25 ET25.

Dit betekend dat de velg 3,2cm breder word, dus aan beide kanten 1,6cm meer uitsteekt. Maar door de andere ET waarde, valt de velg 1,5cm meer naar buiten.

Conclusie, de nieuwe velg steekt 3.1cm meer uit aan de buitenkant, en blijft aan de binnenzijde gelijk.

Correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:28
correct. echter gaat hij 1mm meer naar binnen (1.6cm - 1.5cm), maar dat is verwaarloosbaar ;)

[ Voor 5% gewijzigd door PdeBie op 19-01-2012 16:04 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
pdebie schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:03:
correct. echter gaat hij 1mm meer naar binnen (1.6cm - 1.5cm), maar dat is verwaarloosbaar ;)
Mooi, dit icm. met 185/35 banden, flush! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-09 17:36
Ik zou eerst gaan passen voordat je betaalt, het zit bij jou nu al erg vol onder je spatborden :)

[ Voor 64% gewijzigd door Peenutzz op 19-01-2012 17:01 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 17:46

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Don3k schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:39:
Ik wil graag fout zijn dus ben van plan bredere wielen te monteren. :P
Nu heb ik 17x7 ET40, maar ik wil naar 17x8.25 ET25.

Dit betekend dat de velg 3,2cm breder word, dus aan beide kanten 1,6cm meer uitsteekt. Maar door de andere ET waarde, valt de velg 1,5cm meer naar buiten.

Conclusie, de nieuwe velg steekt 3.1cm meer uit aan de buitenkant, en blijft aan de binnenzijde gelijk.

Correct?
http://www.willtheyfit.com

Afbeeldingslocatie: http://www.willtheyfit.com/wheelimage.php?tyrediameter=561.3&tyrewidth=185&tyrecirc=1763.375954445&wheelwidth=177.8&wheeldia=431.8&offset=40&poke=48.9&inset=128.9&aspect=35&tyrediameter2=561.3&tyrewidth2=185&tyrecirc2=1763.375954445&wheelwidth2=209.55&wheeldia2=431.8&offset2=25&poke2=79.775&inset2=129.775&aspect2=35

Wel meer stretch dan dit, dit is pas 8J:
Afbeeldingslocatie: http://tyrestretch.com/cache/8_185_35_R17/8.5_185_35_R17_NANKANG_NS2_5_595.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door MartijnGizmo op 19-01-2012 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Peenutzz schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:58:
Ik zou eerst gaan passen voordat je betaalt, het zit bij jou nu al erg vol onder je spatborden :)
Ja idd. Nouja, vol in de diameter, niet echt in de breedte :D
Nu rol ik zo, en er is nog genoeg ruimte om breder te gaan schat ik zo in :)

Afbeeldingslocatie: http://upload.projectd.nl/upload/rolleennn.jpg
Thanks! Die kende ik nog niet. Wel is het beetje vertekend beeld. Een 35 band is op 8.25J wel minder hoog natuurlijk :) Band wordt niet opeens groter :P

Afbeeldingslocatie: http://www.tyrestretch.com/cache/8.5_185_35_R17/8.5_185_35_R17_NANKANG_NS2_2_595.jpg

Op 8.5J. Dit zal wel iets minder bij mij zijn, maar nog wel redelijk denk ik... ja liefst heb ik iets breder, maar de dichtsbijzijnde grotere maat is 195/40R17, maar dat ziet er nog raarder uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.tyrestretch.com/cache/8.5_195_40_R17/8.5_195_40_R17_Nankang_AS_1_595.jpg

Heel stiekem zit ik ook nog aan 9.75J te denken voor achter :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ik ga straks rollen op 8j breed met een 205/40/17 band.
Afbeeldingslocatie: http://www.tyrestretch.com/albums/8_205_40_R17/8_205_40_R17_Regal_Racer_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-09 13:33
vreselijk...

ow, wacht, foute tuning topic, niet het peugeot topic :)

ben wel benieuwd naar een plaatje van de 207 als ie klaar is, maar hou mn eigen 206 je toch liever origineel. ieder z'n ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 17:46

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

pdebie schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:10:
ik ga straks rollen op 8j breed met een 205/40/17 band.
Ja, dat wil ik ook, net iets minder heftig (en niet gebonden aan Nankang)... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Afbeeldingslocatie: http://www.tyrestretch.com/cache/8.5_185_35_R17/8.5_185_35_R17_NANKANG_NS2_2_595.jpg

Ongelofelijk, wat een foute velgen :D. Ze doen met met die enorme alu rand hieraan denken:
Afbeeldingslocatie: http://www.mssociety.org.uk/sites/default/files/Images/MS%20SUPPORT/1st-PRACTICAL%20AND%20FINANCIAL%20HELP/Practical-and-financial-help-wheelchair-rim-230.jpg

Ik heb nu al een paar keer foute auto's zien rijden met zo'n extra brede velgrand en keer op keer is mijn eerste (oprechte) indruk dat er een veel te smalle band op de velg is gemonteerd. Het spijt me heren, maar ik vind het er uitzien alsof je de verkeerde banden hebt besteld.

En om nog wat extra zout in de wonde te smeren: driemaal raden welke velg het eerste stoeprandschade heeft: de linker of de rechter?

maat 245/40R18:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wwWRaD9rUXkPg12d4wuOBODh/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://upload.projectd.nl/upload/rolleennn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Tomatoman schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:57:
keer op keer is mijn eerste (oprechte) indruk dat er een veel te smalle band op de velg is gemonteerd.
Dan klopt die indruk. :) Ik heb het trouwens ook, 175mm breed op 5,5J en komende zomer 195 175 breed op 6J. Dat is niet enorm gestretcht maar wel voldoende om aanlopen te voorkomen. Om mijn huidige wintervelgen ligt 175/65, dat is zo hoog dat het niet eens opvalt dat de banden 2 centimeter te smal zijn. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door AtleX op 20-01-2012 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

AtleX schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 22:06:
[...]

Dan klopt die indruk. :) Ik heb het trouwens ook, 175mm breed op 5,5J en komende zomer 195 breed op 6J. Dat is niet enorm gestretcht maar wel voldoende om aanlopen te voorkomen. Om mijn huidige wintervelgen ligt 175/65, dat is zo hoog dat het niet eens opvalt dat de banden 2 centimeter te smal zijn. 8)7
valt wel mee, 175 op 5.5J is de juiste maat hoor, 195 op 6J ook.. velgrand valt netjes binnen de verdikking die de meeste banden in de wang hebben, en de wang staat mooi rechtop :) (/zelf ook 195 op 6J, voorheen 195 op 5.5J en dan heb je omgekeerde stretch, bandjes hebben dan altijd n bolle wang.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k

En om nog wat extra zout in de wonde te smeren: driemaal raden welke velg het eerste stoeprandschade heeft: de linker of de rechter?
Ik rij al meer dan een jaar zo. Prima te doen ;) Maarja, misschien heb je wel gelijk. Ipv nog 3cm breder kan ik liever nog 5cm omlaag :X

[ Voor 12% gewijzigd door Don3k op 19-01-2012 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 28-09 05:17
Don3k schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 22:36:
[...]

Ik rij al meer dan een jaar zo. Prima te doen ;) Maarja, misschien heb je wel gelijk. Ipv nog 3cm breder kan ik liever nog 5cm omlaag :X
En nog 10 seconden trager per verkeersdrempel

[ Voor 5% gewijzigd door _eXistenZ_ op 19-01-2012 23:59 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie

maat 245/40R18:
[afbeelding]
[afbeelding]
Gewoon een kwestie van goed opletten en niet door rollen als je twijfelt of je het wel of niet haalt ;)
Maar ben het met je eens dat zo'n rand buiten de band te extreem is. Ik vind het mooi als een band mooi gestretched staat (schuine wand), maar dat de velgrand er echt buiten valt, vind ik ook niet mooi.
_eXistenZ_ schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:58:
[...]
I'm scraping and I know it! *O*

[ Voor 11% gewijzigd door PdeBie op 20-01-2012 10:00 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:27

-tom-562

Oliesjeik

WAAROM is een schuine rand mooi? Ik snap dat niet. Het lijkt me ook nog eens behoorlijk slecht voor het karkas in de band.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
waarom is een schilderij van herman brood mooi? Dat zie ik niet.
Smaken verschillen en soms is zoiets onverklaarbaar. Je vind iets mooi of niet.

Ik vind het geen porum als je een bol staande band op de velgen hebt zitten. Waarom vind jij dat mooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

pdebie schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:33:
Ik vind het geen porum als je een bol staande band op de velgen hebt zitten. Waarom vind jij dat mooi?
Dat is weer het andere uiterste, gewoon een normale band op de velgen, dat is daarbij ook de meest praktische oplossing.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
was alleen maar om aan te duiden dat het gewoon een kwestie van smaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Met alle respect, maar ik vind dit dus echt geen porum:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-oP6p887uERQ/SAiOacRThKI/AAAAAAAAALE/dA7WMCmZvHA/s640/pict0075.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-Go3f2dLirns/SAiObsRThNI/AAAAAAAAALc/LuPhSsGU1zA/s640/pict0078.jpg

Ik krijg het gevoel dat je of geen geld hebt om de juiste banden te kopen, of geen geld voor een passende set velgen, of geen geld voor een auto waar dergelijke velgen onder horen.

Bovendien belast je de band echt op een verkeerde manier. Nu scheelt het dat de meeste auto's met extreem getrokken banden toch niet hard kunnen, maar ik krijg altijd het gevoel dat het gewoon een kwestie van tijd is voor er een klapband komt...

Overigens rij ik momenteel ook min of meer noodgedwongen met een licht getrokken band. Ik heb afgelopen najaar een setje velgen met nagenoeg nieuwe winterbanden gekocht. Echter zijn de banden 185, maar hoort om de velg minimaal 195, maar eigenlijk 205. Omdat het een beetje zonde is goede banden weg te gooien en het verschil toch erg klein is, laat ik het maar even. Zeker met de 15" velgen valt het nauwelijks op en is het enige echte minpunt dat de velgranden blootliggen. Qua maat kan het net.

[ Voor 3% gewijzigd door deepbass909 op 20-01-2012 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

deepbass909 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:31:
Met alle respect, maar ik vind dit dus echt geen porum:
[afbeelding]

[afbeelding]
Misschien verkeerde topic maar er staat me iets bij dat dit in NL helemaal niet zou mogen aangezien de breedte van uitstekende draaiende delen niet breder mag zijn dan de carrosserie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:53

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik rij zelf ook met een Porsche C2 wiel 8J en daar op een 195/40/16 band.
Niet zo extreem om te zien maar imho wel een stuk netter dan een ballon. Maar daar is het ook smaak voor en over smaak valt te twisten he :)

Hier een fototje van mijn wielen
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc4/38302_1539204564380_1362873714_31457007_1267913_n.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door TiMMieJ op 20-01-2012 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:25

McBoom

Broem

MAX3400 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:47:
[...]

Misschien verkeerde topic maar er staat me iets bij dat dit in NL helemaal niet zou mogen aangezien de breedte van uitstekende draaiende delen niet breder mag zijn dan de carrosserie.
Ik dacht dat het loopvlak van de band was wat niet uit mocht steken.

En daarbij: Ik zie genoeg terreinauto's rijden met enorme banden eronder die aan alle kanten onder de carrosserie uitsteken en dan zou dit ineens een probleem zijn?

En over het lage auto versus drempels verhaal: een drempel is een middel om de snelheid eruit te halen, daar zijn ze voor bedoeld, of rost iedereen met een auto op fabriekshoogte met 50 over de drempels? Ik ben nog nooit een drempel tegen gekomen waar ik met een standaard auto sneller overheen kan dan met een verlaagde.

[ Voor 23% gewijzigd door McBoom op 20-01-2012 11:59 ]

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 14:51

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

TiMMieJ schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:51:
Niet zo extreem om te zien maar imho wel een stuk netter dan een ballon. Maar daar is het ook smaak voor en over smaak valt te twisten he :)

[afbeelding]
Tim, die velgen met theedoek motief zijn natuurlijk fouter dan fout :9

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
[...]

max. 3cm buiten de wielkasten voor zover ik weet. Maar zelfs dat vind ik al te veel. Ik vind het mooier als het gelijk loopt met de wielkast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
_eXistenZ_ schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:58:
[...]
Zelfs onverlaagd is mijn kart al keihard, dus echt sneller gaat echt niet.
deepbass909 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:31:

Ik krijg het gevoel dat je of geen geld hebt om de juiste banden te kopen, of geen geld voor een passende set velgen, of geen geld voor een auto waar dergelijke velgen onder horen.

Bovendien belast je de band echt op een verkeerde manier. Nu scheelt het dat de meeste auto's met extreem getrokken banden toch niet hard kunnen, maar ik krijg altijd het gevoel dat het gewoon een kwestie van tijd is voor er een klapband komt...
Bij mij zijn alle 3 niet van toepassing, alhoewel ik mij wel afvraag onder welke auto horen zulke velgen? Waarschijnlijk zou ik op die auto de band ook stretchen, alleen zou het een stuk breder kunnen :+

Op zich is het geen probleem, mits je ze voldoende op druk kan houden.. Wegligging word er alleen iets slechter door. Zelf ben ik snel uitgekeken op mijn wielen, en koop 1 a 2 jaar een nieuw setje, icm nieuwe banden. Op mijn winterwielen met banden rol ik zelfs met 175 op 7J 8)7

Beter iedereen "bling" en voorzichtig op cruise snelheid, dan iedereen maar stressed lopen haasten en duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Don3k schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:56:
[...]

Zelfs onverlaagd is mijn kart al keihard, dus echt sneller gaat echt niet.
Vraag me af hoe dat juridisch/technisch geregeld is... 15 seconden erover doen om een drempel te pakken is natuurlijk onnodig hinder veroorzaken voor overig weggebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

MAX3400 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:58:
[...]

Vraag me af hoe dat juridisch/technisch geregeld is... 15 seconden erover doen om een drempel te pakken is natuurlijk onnodig hinder veroorzaken voor overig weggebruikers.
Net als onnodig linksrijden, want grof geschat zo'n 80% van de automobilisten elke dag doet. Zolang dat niet bekeurd wordt ga ik gewoon lekker rustig over drempels en als het wel bekeurd wordt mag de gemeente de drempels zo aanpassen dat ik er gewoon overheen kan.

[ Voor 18% gewijzigd door AtleX op 20-01-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
TiMMieJ schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:51:

[afbeelding]
:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

AtleX schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:05:
[...]

Net als onnodig linksrijden, want grof geschat zo'n 80% van de automobilisten elke dag doet. Zolang dat niet bekeurd wordt ga ik gewoon lekker rustig over drempels en als het wel bekeurd wordt mag de gemeente de drempels zo aanpassen dat ik er gewoon overheen kan.
Je hebt natuurlijk wel een punt; drempels zijn er om de snelheid eruit te halen maar niet om verkeer te hinderen. Heb die discussie wel eens gevoerd met iemand (voor de lol); wat nou als je in een gemiddelde wijk woont en 6 van die 30km/h drempels hebt liggen naar de snelweg toe. Je wint de Staatsloterij en koopt een auto die gewoon door de RDW is goedgekeurd, zoals een Pagani Zonda.

In hoeverre is een gemeente dan "verplicht" om drempels aan te passen zodat je met redelijk normale snelheid rechtdoor over de drempel kan zonder steeds kilo's carbon te verliezen? Want hoe je ook wendt of keert *pun intended*, een Zonda pas natuurlijk over geen enkele drempel.

In mijn ogen zou idealiter een drempel worden vervangen door van die betonnen strips dwars in de weg. Rij je te hard, dan rinkelen de vullingen uit je kaak en toch zijn die strips maar een paar centimeter hoog; voldoende om de snelheid eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

[...]

Dit is een belg hè, dus waarschijnlijk elk jaar hetzelfde verhaal als Jelle ooit had met z'n Prelude (daags voor de keuring de auto helemaal terugbouwen). 8)7 België schijnt op dat vlak nog wat strenger te zijn dan Nederland, en juist daar zie je de meest fantastische creaties...
McBoom schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:54:
[...]

Ik dacht dat het loopvlak van de band was wat niet uit mocht steken.

En daarbij: Ik zie genoeg terreinauto's rijden met enorme banden eronder die aan alle kanten onder de carrosserie uitsteken en dan zou dit ineens een probleem zijn?

En over het lage auto versus drempels verhaal: een drempel is een middel om de snelheid eruit te halen, daar zijn ze voor bedoeld, of rost iedereen met een auto op fabriekshoogte met 50 over de drempels? Ik ben nog nooit een drempel tegen gekomen waar ik met een standaard auto sneller overheen kan dan met een verlaagde.
Mooi excuus om het goed te praten :F

Een drempel hoort een maatregel tegen te hard rijden te zijn. Dus in een 30km/u zone hoor je een drempel met 30 te kunnen nemen, op een 50km/u weg met 50, etc. Helaas worden alleen veel drempels verkeerd aangelegd, vooral die door stratenmakers met de hand worden gelegd. Daardoor moet je soms zelfs met een standaard auto over de drempel kruipen.
Maar kijk naar de pre-fab drempels of drempels in provinciale wegen, die kan je vaak wel met de vmax nemen, maar niet harder.
MAX3400 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:16:
[...]

Je hebt natuurlijk wel een punt; drempels zijn er om de snelheid eruit te halen maar niet om verkeer te hinderen. Heb die discussie wel eens gevoerd met iemand (voor de lol); wat nou als je in een gemiddelde wijk woont en 6 van die 30km/h drempels hebt liggen naar de snelweg toe. Je wint de Staatsloterij en koopt een auto die gewoon door de RDW is goedgekeurd, zoals een Pagani Zonda.

In hoeverre is een gemeente dan "verplicht" om drempels aan te passen zodat je met redelijk normale snelheid rechtdoor over de drempel kan zonder steeds kilo's carbon te verliezen? Want hoe je ook wendt of keert *pun intended*, een Zonda pas natuurlijk over geen enkele drempel.

In mijn ogen zou idealiter een drempel worden vervangen door van die betonnen strips dwars in de weg. Rij je te hard, dan rinkelen de vullingen uit je kaak en toch zijn die strips maar een paar centimeter hoog; voldoende om de snelheid eruit te halen.
Als jij een auto koopt/wint/krijgt/etc die in die uitvoering typegoedkeuring heeft voor Nederland en hij kan niet over de drempels in je gemeente, dan zijn de drempels fout.
In Groningen heeft dit ooit gespeeld met iemand die van z'n zuur verdiende spaargeld een Ferrari had gekocht. Die liep dus vast op bepaalde drempels. Via de rechter heeft hij af weten te dwingen dat de drempels aangepast zouden worden zodat zijn wagen er wel zonder risico op schade overheen kon.

[ Voor 29% gewijzigd door deepbass909 op 20-01-2012 15:22 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Je eigen auto kun je kwijt in Show je auto - deel 142 - Wintertopic! (in Tweakers Huiskamer), als je daar niet in kunt, zul je nog even geduld moeten hebben met het posten van je eigen auto of je zoekt het merkspecifieke grote topic op van jouw auto en meldt je daar aan.