Ik ben het eigenlijk wel met McBoom eens

Gewoon lekker fout, maar wel cool, al die oude meuk in zo'n oude bak.
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 22:24:
[...]
Het onderstel is echt onbehoorlijk goed voor het formaat en de prijsklasse. Iedereen die daar aan twijfelt moet er eerst zelf maar eens in gaan rijden, ik ben zelf echt van totaal onenthousiast naar behoorlijk onder de indruk gegaan toen ik een paar dagen een 107 als leenauto had. Een stoplichtsprint tegen het serieuze werk ga je niet winnen, maar die autootjes leveren wel verdomd veel plezier en vertrouwen. Knoerthard de bocht rond en ook op de top op de snelweg (ik heb 170 gedaan) blijft het onderstel vertrouwen geven en vast op de weg liggen. Dat heb ik wel eens anders ervaren met auto's uit toch best wat hogere prijsklassen.
Mocht ik nu met iets willen spelevaren en geen overdreven zak met geld willen uitgeven zou ik toch serieus overwegen zo'n ding van een wat krachtiger motor te voorzien.
Ik heb er ook in gereden... Ook als leen auto.
Wellicht is het onderstel best ok in zijn klasse. Ik heb weinig ervaring met zulke kleine auto's.
Maar ik weet wel dat ik erg blij ben als ik dat ding weer achter kan laten bij de dealer
Bij een stukje woon werk verkeer van een klein half uurtje heb ik al last van mijn rug, nooit last van in mijn eigen auto's.
De stoel geeft geen zijdelinkse steun waardoor je maar wat heen en weer schuift.
Ik kan me helemaal niet voorstellen hoe wat zwaardere personen hierin zouden passen...
Het confort vind ik ook niet fijn op de snelweg, de korte wielbasis is goed te merken. Uiteraard een probleem dat lastig op te lossen is.
De motor is niet in balans, zelfs als de motor warm is voel je gewoon trillingen in de auto als de motor loopt, overigens ook een klacht waar de garage van aangeeft dat ze er niets aan kunnen doen.
Het enige positive van de motor is eigenlijk de variable kleptiming, dat zorgt er nog voor dat er over een vrij groot gebied wat vermogen is.
Zodra je de airco aan zet is er helemaal geen vermogen meer over
Dan is natuurlijk de algemene afwerking ook erg laag. Erg plastic interieur, logisch in deze klasse.
Maar de uitlaat klinkt ook niet goed, ze klinken al lek vanaf dat ze nieuw zijn, daar is gewoon bezuinigd op de juiste matrialen.
Het geluidniveau vind ik ook niet fijn, zeker niet op de snelweg.
Allemaal logische punten voor een auto in deze prijsklasse, maar dat maakt het nog geen goede auto voor mij.
Verder een prima auto waarvoor ze gemaakt zijn, boodschappen en vooral korte ritjes.
Rijdt je zo'n 30k per jaar of meer dan vind ik het echt minder geschikt. Zeker niet voor voor uitzendbureau's die 5 man in zo'n auto proppen om 1.5 uur in de spits door het verkeer te wurmen.
Als iemand zo'n ding wil tunen prima, maar dan kan het zomaar dat we hier in dit topic over foute tuning spreken
De basis regel bij tuning is toch wel begin al met een snelle basis en maak die beter.