Het foute tuning topic deeltje 27 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 101 Laatste
Acties:
  • 791.876 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:21
;(

Jij weet meer dan wij?

VTEC civic blokjes met een turbo....totaal niet dagelijks te rijden, maar wat een vermogen komt daar uit....

[ Voor 13% gewijzigd door KillaZ op 04-10-2011 18:04 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:01
Jammer van de vleugeldeurtjes, maar ik vind dit best tof, zou het zelf niet willen hebben, maar ziet er best strak uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Een foute vraagje. Ik heb mn voorste zijruiten dit weekend getint met 50% suntek folie. In de avond en een zonnige dag is het vrij doorzichtig. Alleen in de schemering of een bewolkte dag valt deze behoorlijk donker uit, van buiten gezien.

Waar zou ik kunnen testen of dit nog wel legaal is (50% lichtdoorlatend), want op een boete van 180 euro zit ik niet te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:12

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Topicstarter
dude88 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:16:
Type R blok kan natuurlijk :)

Maar in België betaal je wegenbelasting naar vermogen.
Ik weet niet hoe dat zit met een motor upgrade (Zoals je in NL naar de RDW moet), maar om deze rede zou het wel eens kunnen dat de motor in de buurt van originele specs blijft.
Originele Vtec van een CRX is een B16 blokje, van een integra is een B18. Motorcode ff weg vijlen en je ziet niet dat er een ander blok is ingelegd ;)

Zo rijden er hier wel een paar rond, blokken zijn verder identiek.

hier mag je dus geen motorswapjes doen... legaal

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 21:07

NoFearCreations

3DPrint the world!

Don3k schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 18:48:
Een foute vraagje. Ik heb mn voorste zijruiten dit weekend getint met 50% suntek folie. In de avond en een zonnige dag is het vrij doorzichtig. Alleen in de schemering of een bewolkte dag valt deze behoorlijk donker uit, van buiten gezien.

Waar zou ik kunnen testen of dit nog wel legaal is (50% lichtdoorlatend), want op een boete van 180 euro zit ik niet te wachten.
Is al niet legaal, moet minimaal 70% licht doorlaten volgens mij, kan zelf nog wel meer zijn. En ruiten beplakken mag automatisch al niet, ook al is het doorzichtige folie. Heb zelf de bekeuring ook al eens mogen afreken, toen nog €90,-

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
NoFearCreations schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 19:41:
[...]

Is al niet legaal, moet minimaal 70% licht doorlaten volgens mij, kan zelf nog wel meer zijn. En ruiten beplakken mag automatisch al niet, ook al is het doorzichtige folie. Heb zelf de bekeuring ook al eens mogen afreken, toen nog €90,-
Van boetebase (http://www.om.nl/onderwer...8,10499,10465,3115#keuzes) haal ik het volgdende:

De voorruit en/of zijruiten naast de bestuurder laten te weinig licht door < 55%
Het boetebedrag wordt:
€180

Volgens de politie is de grens ook 50%. "Als de lichtdoorlaatbaarheid van de autoruiten kleiner is dan 50% volgt een bekeuring."

Zie: http://www.politie.nl/klp...s_voor_donkere_ruiten.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 17:46

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Maar die 50% folie komt nog eens over de tint die de ramen standaard al hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 15:22

Tomatoman

Fulltime prutser

Don3k schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 19:47:
[...]

Van boetebase (http://www.om.nl/onderwer...8,10499,10465,3115#keuzes) haal ik het volgdende:

De voorruit en/of zijruiten naast de bestuurder laten te weinig licht door < 55%
Het boetebedrag wordt:
€180

Volgens de politie is de grens ook 50%. "Als de lichtdoorlaatbaarheid van de autoruiten kleiner is dan 50% volgt een bekeuring."

Zie: http://www.politie.nl/klp...s_voor_donkere_ruiten.asp
Zoals NoFearCreations al aangeeft, moet de lichtdoorlatendheid volgens de wet minimaal 70% zijn. Dat de politie pas bij minder dan 50% bekeurt doet daar niets aan af. Waarom die grote marge wordt aangehouden is mij niet bekend, maar ik vermoed dat dit is om alleen flinke overtredingen te bekeuren.

Ik vind het trouwens een prima regeling. Als ik niet zie of de bestuurder in een geblinde auto mij heeft gezien, kan ik daar niet op anticiperen. Dat vind ik heel irritant in Frankrijk, waar nogal hele volksstammen vanuit een zijweg zonder te kijken op een voorrangsweg afrijden, pas op het allerlaatste moment op de rem gaan en pas als ze bijna stilstaan kijken of er verkeer aankomt :-(

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 15:22

Tomatoman

Fulltime prutser

Reinier schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 23:17:
Dit kan nooit comfortabel rijden:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qKw858bu5QCSXFJfEJ7N1w3U/full.jpg
Een centimeter rubber met daaronder nog een centimeter lucht rijdt volgens mij comfortabeler dan houten wielen.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2dgjdwy.jpg
meer foto's

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

dat is een kunstproject :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 19:17

Matis

Rubber Rocket

En ik vind het ook echt goed gelukt. Mooi contrast :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
tomatoman schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:30:
[...]

Dat vind ik heel irritant in Frankrijk, waar nogal hele volksstammen vanuit een zijweg zonder te kijken op een voorrangsweg afrijden, pas op het allerlaatste moment op de rem gaan en pas als ze bijna stilstaan kijken of er verkeer aankomt :-(
Offtopic: Daarvoor hoef je niet speciaal naar Frankrijk, zo rijden ze hier in Nederland ook genoeg rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 05:17
Lol @ die drag queen Civic hierboven, dat ding is onbestuurbaar, die pakt mijn oma nog op het circuit :D

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Krentenbol schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:26:
[...]

In Nederland betaal je die naar gewicht ;)
Ja dat weet ik....

Maar als je een ander blok in je auto plaatst mag ja alsnog naar de RDW in Nederland.

Gezien je in België naar motorvermogen betaald kan ik mij goed voorstellen dat je daar ook de auto op laten wijzigen op de papieren.
Dan gaat tuning je ook meer wegenbelasting kosten in België, wat in Nederland niet zo is zolang je het gewicht niet aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-09 11:01
Overigens is het in nederland niet toegestaan om zomaar een motorswap te doen. Hij moet daarna opnieuw gekeurd/getest worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Dat zeg ik, je moet naar de RDW...

Als dat type auto al door de fabrikant voorzien is van jouw geplaatste motor is er al een type goedkeuring en hoeft een uitgebreide test niet gedaan te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:02

-tom-562

Oliesjeik

KillaZ schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 18:04:
[...]

;(

Jij weet meer dan wij?

VTEC civic blokjes met een turbo....totaal niet dagelijks te rijden, maar wat een vermogen komt daar uit....

[video]
Dat ligt er maar net aan hoe heftig je de boel hebt geblazen. Op mijn opleidingen (HTS Autotechniek in Arnhem) waren er een aantal gasten die een geblazen Civic gewoon als daily drive hadden. Op low-boost is dat prima te rijden.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:58

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

tomatoman schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:30:
[...]

Zoals NoFearCreations al aangeeft, moet de lichtdoorlatendheid volgens de wet minimaal 70% zijn. Dat de politie pas bij minder dan 50% bekeurt doet daar niets aan af. Waarom die grote marge wordt aangehouden is mij niet bekend, maar ik vermoed dat dit is om alleen flinke overtredingen te bekeuren.

Ik vind het trouwens een prima regeling. Als ik niet zie of de bestuurder in een geblinde auto mij heeft gezien, kan ik daar niet op anticiperen. Dat vind ik heel irritant in Frankrijk, waar nogal hele volksstammen vanuit een zijweg zonder te kijken op een voorrangsweg afrijden, pas op het allerlaatste moment op de rem gaan en pas als ze bijna stilstaan kijken of er verkeer aankomt :-(
Die marge is ingesteld vanwege de discussie over de nauwkeurigheid van de meetapparatuur. Als die aangeeft dat het glas 50% lichtdoorlatend is, weten ze zeker dat de lichtdoorlatendheid ruim onder de 70% zit en daarmee illegaal.
itsleon schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:46:
Overigens is het in nederland niet toegestaan om zomaar een motorswap te doen. Hij moet daarna opnieuw gekeurd/getest worden
Motorswap met minder dan 50% vermogenstoenamen, gelijk aantal cilinders en inhoud hoeft niet herkeurd te worden. Maar als je daar echt van af gaat wijken, moet het natuurlijk wel.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-09 17:36
Bij een vermogenstoename van 40% of meer moet ook nog een weggedragtest worden gedaan.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Niet als dat type auto al met die motor geleverd is door de fabrikant volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 08:39
dude88 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:40:
Niet als dat type auto al met die motor geleverd is door de fabrikant volgens mij.
Zo werkt het wel met motoren in ieder geval. Ik heb een afgevoerde versie omdat ik voor mijn 21e mijn rijbewijs gehaald heb. Als ik wil kan ik over twee jaar het motortje weer vol vermogen maken en dan hoef je alleen een mailtje te sturen naar het RDW voor je nieuwe kentekenbewijs. Dit geldt inderdaad alleen als de motor zowel als vol vermogen en als afgevoerde versie typegoedkeuring heeft in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Truss schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:55:
[...]

Zo werkt het wel met motoren in ieder geval. Ik heb een afgevoerde versie omdat ik voor mijn 21e mijn rijbewijs gehaald heb. Als ik wil kan ik over twee jaar het motortje weer vol vermogen maken en dan hoef je alleen een mailtje te sturen naar het RDW voor je nieuwe kentekenbewijs. Dit geldt inderdaad alleen als de motor zowel als vol vermogen en als afgevoerde versie typegoedkeuring heeft in nederland.
In het geval van motorfietsen is er geen sprake van een ander motorblok, maar van hetzelfde motorblok met begrenzers, over het algemeen een restrictie in het inlaattraject. Het rijwielgedeelte is verder exact gelijk aan de onbegrensde uitvoering.

Bij auto's is er meestal meer verschil, dus je kunt er niet zomaar een dikke motor in hangen als er al een snellere versie bestaat. Die snellere versie heeft meestal ook grotere remmen, bredere banden, dikkere stabilisators, om een paar dingen te noemen. Zet je die onderdelen niet mee over samen met het motorblok, dan kan het best een eng ritje worden :P

@Hummers met grote wielen: En als ik echt zou moeten kiezen zou ik serieus voor de houten wielen gaan. Ik hou niet van chroom, zeker niet als het zo veel is.

[ Voor 6% gewijzigd door Peenutzz op 05-10-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

jongens wat een onzin over motorswappen, dan voor eens en voor altijd nogmaals het juiste antwoord:

als je een andere motor monteert (andere inhoud, andeer aantal cylinders, maar zelfs andere motorcode) moet je de auto laten keuren. dat is niet veel meer dan een uitgebreide APK, en kost 53 euro.

heb je meer dan 40% vermogenswinst met je originele motor (/inhoud/motorcode) dan moet je diezelfde keuring, kost 53 euro. tenzei je dom bent, dan ga je naar lelystad, en daar krijg je inderdaad de weggedragtest. dus niet stom zijn, kies een ander keuringsstation, ze mogen je niet meer doorverwijzen naar lelystad.

monteer je een (om maar wat te noemen) subaru motor in een kever, dan moet je de boel laten omkeuren. kost 53 euro. (alweer, ga niet naar lelystad)

kortom: zolang je niet naar lelystad gaat voor de omkeuring, krijg je niet de uitgebreide dure weggedrags en geluidstest, en is omkeuren dus goedkoop en relatief snel geregeld. uiteraard moet je auto ook in goede staat zijn, en voorzien van een normaal uitlaatsysteem dat niet teveel herrie produceert, anders keuren ze t af of kan je alsnog voor de geluidstest a 350 euro, waarna je alsnog afgekeurd word.

[edit:] en de hierboven genoemde upgrades aan de remmen zijn inderdaad zeker aan te raden als je je auto fors opvoert, daar word ook zeker wel naar gekeken. een kever met 350 pk en de originele trommelremmen komt niet door de keuring, maar als je dr mooie porche schijfjes op zet dan zonder problemen.

[ Voor 11% gewijzigd door AlexanderB op 06-10-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33

Reinier

\o/

tomatoman schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:38:
[...]

Een centimeter rubber met daaronder nog een centimeter lucht rijdt volgens mij comfortabeler dan houten wielen.

[afbeelding]
meer foto's
True :)

Maar toch, die Hummer is/was wel fout.

BTW, veel Hummers in Canada :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 14:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

AlexanderB schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:04:
jongens wat een onzin over motorswappen, dan voor eens en voor altijd nogmaals het juiste antwoord:

als je een andere motor monteert (andere inhoud, andeer aantal cylinders, maar zelfs andere motorcode) moet je de auto laten keuren. dat is niet veel meer dan een uitgebreide APK, en kost 53 euro.
Wanneer zijn die regels aangescherpt en gelden die retroactief?
Want ik heb een 2 liter motor in mijn 404 liggen, gewoon omdat 1.6 motoren zo verschrikkelijk lastig te krijgen zijn. Niet dat het meer pk's zijn, de 404 is met motoren tot 96 pk geleverd en deze heeft 'maar' 87.

En waar zijn die regels te vinden?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

AlexanderB schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:04:

heb je meer dan 40% vermogenswinst met je originele motor (/inhoud/motorcode) dan moet je diezelfde keuring, kost 53 euro. tenzei je dom bent, dan ga je naar lelystad, en daar krijg je inderdaad de weggedragtest. dus niet stom zijn, kies een ander keuringsstation, ze mogen je niet meer doorverwijzen naar lelystad.

monteer je een (om maar wat te noemen) subaru motor in een kever, dan moet je de boel laten omkeuren. kost 53 euro. (alweer, ga niet naar lelystad)

kortom: zolang je niet naar lelystad gaat voor de omkeuring, krijg je niet de uitgebreide dure weggedrags en geluidstest, en is omkeuren dus goedkoop en relatief snel geregeld. uiteraard moet je auto ook in goede staat zijn, en voorzien van een normaal uitlaatsysteem dat niet teveel herrie produceert, anders keuren ze t af of kan je alsnog voor de geluidstest a 350 euro, waarna je alsnog afgekeurd word.

[edit:] en de hierboven genoemde upgrades aan de remmen zijn inderdaad zeker aan te raden als je je auto fors opvoert, daar word ook zeker wel naar gekeken. een kever met 350 pk en de originele trommelremmen komt niet door de keuring, maar als je dr mooie porche schijfjes op zet dan zonder problemen.
Met de kanttekening dat dit geld voor auto's die op kenteken gezet zijn voor 1 januari 1998. Daarna moeten auto's de complete herkeuring (geluidsmeting, remmentest, weggedragtest) ondergaan bij de RDW.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Dat is gewoon baas! :P

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Ik ben het helemaal met je eens. :P

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:49
een beetje camber is wel mooi, maar dit is wel een beetje TE haha.

Al vond ik die rode mazda drie in het begin van het filmpje best netjes. Die was niks overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
* Death1ord kan niet ophouden met lachen na het zien van volgende advertentie op 2dehands.be:

BMW E36 Cabrio look E60

Afbeeldingslocatie: http://i426.photobucket.com/albums/pp348/tweakers_2008/103711779-bmw-e36-cabrio-look-e60-320-i-vanos.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i426.photobucket.com/albums/pp348/tweakers_2008/103711779_4-bmw-e36-cabrio-look-e60-320-i-vanos.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i426.photobucket.com/albums/pp348/tweakers_2008/103711779_3-bmw-e36-cabrio-look-e60-320-i-vanos.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i426.photobucket.com/albums/pp348/tweakers_2008/103711779_2-bmw-e36-cabrio-look-e60-320-i-vanos.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i426.photobucket.com/albums/pp348/tweakers_2008/103711779_1-bmw-e36-cabrio-look-e60-320-i-vanos.jpg

_O- :'( _O- :') _O- :X _O-

Klink voor advertentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik moet wel eerlijk toegeven dat, op het eerste oog, het erg netjes is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het is en blijft een wanstaltig ding, maar hij is wél erg goed afgewerkt. Alle naden kloppen en ik zie niet meer dat het ooit een E36 is geweest. Over smaak valt te twisten maar het is wel erg netjes gedaan!

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Dwaas, maar Baas id :)
Als ik het geld had voor zoiets had ik het nog gedaan ook ;)
Een of andere lange slee regelen en dan extreme camber er op, plat op z'n bek op de vloer (en hydraulische "air-ride" om de drempels over te komen :P )

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-09 13:43

Sharky

Skamn Dippy!

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:49
@mrdoom: ik vind 'm netjes gedaan hoor. Alleen het stuur had voor mij niet gehoeven op deze manier. Dat vind ik echt zo lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Laatst online: 18-09 08:25
pdebie schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 11:35:
@mrdoom: ik vind 'm netjes gedaan hoor. Alleen het stuur had voor mij niet gehoeven op deze manier. Dat vind ik echt zo lelijk.
Ja het is netjes gedaan, maar voor geen miljoen zou ik daar in willen rijden hoor :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:57
Dan zal ik wel eens mijn auto posten, ik weet niet of het echt fout ( op de spoiler na ) maar daar mogen jullie zelf over oordelen:
- Verlaagd
- Dubbele uitlaat (geen sierstuk)
- Spoiler
- Geinig kleurtje

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/bi4ej4.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door FireBladeX op 13-10-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Tijd om eens naar de velgen hersteller!

Ik vind zo'n 190D echt een allochtonen/boerenbak, maargoed ieder zijn eigen :P

(mijn gebakkie @ google streetview :D : http://g.co/maps/mst5d)

[ Voor 73% gewijzigd door unfor op 13-10-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
unfor schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:38:
Tijd om eens naar de velgen hersteller!

Ik vind zo'n 190D echt een allochtonen/boerenbak, maargoed ieder zijn eigen :P

(mijn gebakkie @ google streetview :D : http://g.co/maps/mst5d)
Nee, ik vind de velgen niet zo mooi om ze te herstellen, dan koop ik liever nieuwe velgen en ik ben het met je volledig eens, het is een allochtonen/boerenbak, daarom staat het ook te koop op speurders :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-09 10:53
Leuke auto, vooral omdat het een diesel is ! ; op de belachelijke spoiler na dan. Volgens mij zijn die velgen bij liefhebbers wel gewild hoor. (ben ff het merk zo kwijt, borbets ofzo ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Ja ik geloof te herinneren dat ik wel zo iets had zien staan op de velgen ( borbets )... Ik wist niet dat deze soort velgen een soort van meerwaarde hadden :o , ik ga eventjes googlen over deze type velgjes :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

KW (schroefsetfabrikant) maakt schroefsets met een hydraulische vorm van air-ride.
Voor zover ik weet kan je air-ride niet al rijdend laten zakken of stijgen, en de hydraulische uitvoering wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 14:33

SeatRider

Hips don't lie

Maar impliceert airride niet dat het luchtgeveerd is - en dus niet hydraulisch? Hydraulische airride had Citroen al in de jaren '60...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 09:20

McBoom

Broem

FireBladeX schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:34:
Ja ik geloof te herinneren dat ik wel zo iets had zien staan op de velgen ( borbets )... Ik wist niet dat deze soort velgen een soort van meerwaarde hadden :o , ik ga eventjes googlen over deze type velgjes :o
Het zijn Borbet A's ;)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-09 10:53
Inderdaad, Borbet A's, ik keek ff op marktplaats en zie veel imitatie-spul staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

SeatRider schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:41:
Maar impliceert airride niet dat het luchtgeveerd is - en dus niet hydraulisch? Hydraulische airride had Citroen al in de jaren '60...
Citroen wel ja, maar is nu ook aftermarket te krijgen. Kost wel een lieve duit though.
Maja, bij gebrek aan een betere vorm om het te omschrijven "hydraulische airride"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

FireBladeX schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:34:
Die Borbetjes zijn wel geld waard, ja.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:56
Airride kan ook zakken tijdems het rijden hoor ;) Moet je alleen ergens een bruggetje leggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:01
Jellabie schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 18:21:
[video]

Ik blijf het stiekem geweldig vinden :D :P
What.

The.

Fuck.

Hoewel die Mazda in 't begin, de Lexus op 3:14 en de 350Z (?) op 3:33 best meevallen.

Ik vind die op 4:48 het beste :+

EDIT: Die BMW is spuuglelijk, al is de afwerking prima, maar wat je nu hebt aan die metertjes in 't dashboardkastje?

EDIT: De 190D is gewoon een vette bak, haal die hier eens heel snel weg! Jammer dat 't een diesel is, die oude dieseltjes stinken altijd zo gruwelijk. Maar uiterlijk mag er wezen!

Doet me denken aan de 190E, die wel heel dik is :)

[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 13-10-2011 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Met die 190E bedoel je de Cosworth toch? (2.3 16v en 2.5 16v)

Dat vind ik idd dikke 190's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
FireBladeX schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:23:
Dan zal ik wel eens mijn auto posten, ik weet niet of het echt fout ( op de spoiler na ) maar daar mogen jullie zelf over oordelen:
- Verlaagd
- Dubbele uitlaat (geen sierstuk)
- Spoiler
- Geinig kleurtje

[afbeelding]
[video]
Kleur die er niet goed op de auto uitziet, spoiler die niet orgineel is, smoked achterlichten (op 99/100 ziet het er sowieso niet uit, snap niet waarom men het doet). Tsja dan blijft het foute tuning ;)
Je had er beter een Evolution II spoiler op kunnen monteren }:O

[ Voor 6% gewijzigd door Napo op 14-10-2011 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Napo schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:33:
[...]
Kleur die er niet goed op de auto uitziet, spoiler die niet orgineel is, smoked achterlichten (op 99/100 ziet het er sowieso niet uit, snap niet waarom men het doet). Tsja dan blijft het foute tuning ;)
Je had er beter een Evolution II spoiler op kunnen monteren }:O
Ik zou er persoonlijk ook geen cent investeren aan die dingen, het is maar dat ik hem zo heb gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
some good rice:

+ 397kmh patrol

[ Voor 34% gewijzigd door Don3k op 16-10-2011 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Daar is niets fout aan. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
ahaha idd, maar aangezien we nog steeds geen goede "tuning" topic hebben... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Das lomp dieselen. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 22:19

4x2

lộn xộn quá

Dat zijn geen diesels.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Sinds wanneer niet? :P

Als ik mij niet vergis zijn het een stel Arabieren die dit doen, die schroeven een dikke turbo op het originele N/A diesel blok van Nissan. Kan ook een benzine zijn trouwens. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Joopieboy op 17-10-2011 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Mja kan diesel of benzine zijn (beiden kan je absurd goed kietelen), maar de benzines zijn het populairste bij die gasten daar, vaak een TB48DE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha ja dat bedacht ik mij later ook, dat verhaal mij bekend voorkwam (teruggevonden in favo's) was een diesel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 22:19

4x2

lộn xộn quá

Je kunt het ook gewoon horen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

http://www.autoblog.com/2...-veyron-makes-us-chuckle/

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2011/10/hondabugatti.jpg

Flinke bende aan onderdelen

[ Voor 16% gewijzigd door Fietsbel op 17-10-2011 20:55 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:41

DropjesLover

Dit dus ->

Ik vind hem niet eens fout, stiekem best stoer zelfs :P

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wat jammer dat het op een andere (duurdere) auto moet lijken, maar het is best goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

DropjesLover schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:18:
[...]

Ik vind hem niet eens fout, stiekem best stoer zelfs :P
Ik vond hem ook vet cool! :o Dat is gewoon humor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Die 2 verschillende velgen in 2 verschillende kleuren vind ik dan echt weer niet kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 09:20

McBoom

Broem

Joopieboy schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 17:40:
Haha ja dat bedacht ik mij later ook, dat verhaal mij bekend voorkwam (teruggevonden in favo's) was een diesel. :P
Het zal me niets verbazen als ze er een motor uit Skyline (RB26DETT ofzo) ingelepeld hebben. Ze klinken in ieder geval wel zo. :)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 13:35

mambo No5

Bad Apple?

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/grappig/BMW_7.1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/grappig/BMW_7.2.JPG
Tsja.. :N

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:32

GaMeOvEr

Is een hork.

Oh, die lelijke chroom plakstrips ook. Heb er al menig auto mee verneukt zien worden.

Net zoals die bejaarden-ruiten spoilers. Sinds wanneer zijn die van "hoort op Opa's Opel Corsa sedan" naar "vet cool jonguh" gegaan?

[ Voor 44% gewijzigd door GaMeOvEr op 22-10-2011 19:33 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Sowieso één van de lelijkste BMW's ooit (IMHO). Ik blijf er bij dat ze die kofferbakdeksel er later bij BMW in München op geprutst hebben om 'm niet al te veel op een Mercedes CLS uit Stuttgard te laten lijken qua contour.

Afbeeldingslocatie: http://www.performance-car-guide.co.uk/images/L-Mercedes-CLS-55-AMG.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 22-10-2011 19:38 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

helaas was de BMW er eerder dan die afzichtelijke CLS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Die CLS is moooooooi, Vind ik nou echt een bak met klasse. :P

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
GaMeOvEr schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:32:
Oh, die lelijke chroom plakstrips ook. Heb er al menig auto mee verneukt zien worden.

Net zoals die bejaarden-ruiten spoilers. Sinds wanneer zijn die van "hoort op Opa's Opel Corsa sedan" naar "vet cool jonguh" gegaan?
Hey!

Afbeeldingslocatie: http://www.pl-us.com/ACURA/April07/6.jpg

Mugen bejaarden-ruiten-spoilers!!! Ooit komen ze er bij mij op! 8)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 23:28

Sick Nick

Drop the top!

Bestel dan ook meteen wat spacers want zoals ie op die foto erbij staat liggen de velgen een cm of wat te ver naar binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
tozzke schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:38:
helaas was de BMW er eerder dan die afzichtelijke CLS :)
Maakt niet uit voor de afzichtelijkheid van beide ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Afbeeldingslocatie: http://i40.photobucket.com/albums/e215/panhandle-pete/forums/foto-1.jpg

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

franssie

Save the albatross

interessante velg spaak vorm in geval van een noodstop - verder wel leuk eigenlijk voor onder de Ford Feest van mijn vriendin ;)

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 24-10-2011 23:54 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Zullen toch wel wieldoppen zijn hè? Zo niet, dan heb je gewoon bladvering in je velgen zitten, inderdaad niet zo stevig. Moet je eens proberen een stoepje op te rijden, druk je de velg al mee plat denk ik.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Ik vind dit ook wel humor:

http://link.marktplaats.nl/496077348

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 26-09 19:32
Ik zou haar nog niet recht in de ogen kunnen aankijken zonder te lachen! 2 nieuwe banden erop leggen die je direct weer verkoopt omdat je winterbanden krijgt.. Waarom gebruik je die dan niet met keuren? En de lucht eruit laten voor het gewicht _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

HEB 1 BAND LATEN LEEG LOPEN OMDAT IK DACHT DAT IE LICHTER ZOU ZIJN MET
TILLEB MAAR NIET DUS.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:03
Ik ben vooral ook benieuwd naar die portvelgen... ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Afbeeldingslocatie: http://i40.photobucket.com/albums/e215/panhandle-pete/forums/foto-2.jpg

Nog een pareltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
* Napo vraagt zich af waarom ik wel eens naar publiek.vwe.nl ga om te kijken wat er nou onder de kap ligt.
Motorkap zit er netjes op en natuurlijk zijn die ruimtes zo bedoeld voor de motor, die heeft zeker die extra lucht nodig, anders haalt hij nooit zijn topprestaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Yonni schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:37:
[...]

Zullen toch wel wieldoppen zijn hè? Zo niet, dan heb je gewoon bladvering in je velgen zitten, inderdaad niet zo stevig. Moet je eens proberen een stoepje op te rijden, druk je de velg al mee plat denk ik.
Als dat zo zou zijn zouden ze niet eens verkocht mogen worden. Zo moeilijk is het maken van stevige velgen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Nu, ik kwam iets tegen...
het is een ombouw van een Saleen (denk ik) naar een Lambo Gallardo.
Tsja het is geen echte Lambo en of het fout is mogen jullie beoordelen:

[YouTube: http://youtu.be/SBYiD_69HQk]

Sorry als het een repost is.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Dat ding klopt van geen kant waardoor het er heel knullig uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 23:28

Sick Nick

Drop the top!

Mijn god wat een misbaksel. En z'n verhaal over het dak, tegen de tijd dat dat ding _eindelijk_ helemaal gesloten is ben je toch al zeiknat. Wat een bizar trage bende :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-09 13:43

Sharky

Skamn Dippy!

Knap dat je een auto zo kunt ombouwen, maar hij klopt net niet waardoor het er heel cheap uitziet. En als je willens en wetens in zo'n nep misbaksel rijdt waarom neem je dan zo'n kentekenplaat? Eigenaar zal wel een redelijk minderwaardigheidscomplex hebben ;)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Handig, een electrische motorkap. En toen ging je accu een keer dood :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:19
Beta schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 01:13:
Nu, ik kwam iets tegen...
het is een ombouw van een Saleen (denk ik) naar een Lambo Gallardo.
Tsja het is geen echte Lambo en of het fout is mogen jullie beoordelen:

[video]

Sorry als het een repost is.
Welke Saleen dan?
Interieur doet mij denken aan een Opel GT, zelfde middenconsole, handrem, dashboard etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Het Fantoom schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:29:
[...]

Welke Saleen dan?
Interieur doet mij denken aan een Opel GT, zelfde middenconsole, handrem, dashboard etc.
Bijna ;)

Het is (was) zn "zusje" de Saturn Sky.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Sta je daar met je lege accu .... krijg je je motorkap geeneens open _O-

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:32

GaMeOvEr

Is een hork.

Wat een lame ass ding is dat zeg. Nep lambo met foute proporties, overal overstated Lambo logo's die je niet eens op het origineel vind, met dan zo'n krakkemikkig amerikaans klikoplastic interieur erin...

En dan het ergste... Kon die kerel niet nog lichtere elektromotortjes vinden om alles nog trager te maken ofzo? Djeez, je hoort ze bijna doorfikken onder load in dat filmpje. :F

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

SEMA is begonnen :)
Afbeeldingslocatie: http://www.topgear.com/uk/assets/cms/3107a39f-28dc-4303-abed-52431afada77/670x377Image.jpg?p=111031_03:37
klik voor meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:26

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wat is hier fout aan?

Vooral een IQ met een middenmotor is toch briljant :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Touchdomex schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 23:57:
[...]

Wat is hier fout aan?

Smaken verschillen >:)

Ik vind bijvoorbeeld die rode stickers aan de zijkanten van die mooie voorspoiler absoluut niet kunnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Touchdomex schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 23:57:
[...]

Wat is hier fout aan?

Middenmotor? Dan ligt het blok bij je op schoot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Inderdaad. Ik heb eens geklikt, maar kan niet zien waar het blok ligt. Onder de motorkap niet in ieder geval :+

Pagina: 1 ... 27 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Je eigen auto kun je kwijt in Show je auto - deel 142 - Wintertopic! (in Tweakers Huiskamer), als je daar niet in kunt, zul je nog even geduld moeten hebben met het posten van je eigen auto of je zoekt het merkspecifieke grote topic op van jouw auto en meldt je daar aan.