Air Cooled Gallery

Pagina: 1 ... 15 ... 26 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:33
Ik heb weer even geprobeert om te cablemanagen, opzich is het wel gelukt:)

Afbeeldingslocatie: http://i777.photobucket.com/albums/yy59/thomskipsp/Pc%20onderdelen%20enzzo/DSC00006-1.jpg?t=1292868013

Afbeeldingslocatie: http://i777.photobucket.com/albums/yy59/thomskipsp/Pc%20onderdelen%20enzzo/DSC00008-1.jpg?t=1292867935

Afbeeldingslocatie: http://i777.photobucket.com/albums/yy59/thomskipsp/Pc%20onderdelen%20enzzo/DSC00010-1.jpg?t=1292867834

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
nee.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Leuk reageren op iemand zonder enige onderbouwing.

Ik denk ook dat het wat beter kan, voornamelijk de SATA power kabels bij je HDD's kun je meestal in-line maken zonder moeite. En dat bespaart VEEL kabels.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:20:
Ik denk ook dat het wat beter kan, voornamelijk de SATA power kabels bij je HDD's kun je meestal in-line maken zonder moeite. En dat bespaart VEEL kabels.
Leg eens uit, klinkt interessant :) Google heeft niet gelijk een antwoord.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2010 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Dat is wel handig. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Wat me hier opvalt is het ruime begrip van aircooled...
Zie hier ook een hoop blingbling..leuk,ieder z'n ding.
Zie ook mooi kabelmanagement,het oog wil absoluut ook wat...
Maar het gaat toch om een goede AIRcooled pc...dus om de technieken en aanpassingen
Het lijkt de laatste tijd meer op een bling/pats kermisgebeuren...Ik ben meer van poppetje gezien, kastje dicht en gewoon stille en coole pc, zonder kermisgedoe
Ik heb hele goede airflow, maar ook ondanks kabelmanagement ook spinnenweb in de kast, fanconroller met tempsensoren en silent eagles enz...

een trotse eigenaar van een wolf in schaapskleren :)

en ja heb modulaire gesleevde kabels en silent eagles >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Jerdek op 21-12-2010 00:30 ]

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:07
thomskipsp schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:00:
Hoezo al die elastieken?!
Jerdek schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 00:27:
Fotos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij moet alles netjes zijn in de kast, zodat je er niets meer van kunt zien als de klep er weer op zit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:33
Ik heb die elastieken om de fans en hdd's gedaan, om het geluid te dempen. Het werkt goed, moet ik zeggen. Mijn Antec 300 is niet de stilste, vandaar;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:43
Singular1ty schreef op maandag 20 december 2010 @ 18:52:
[...]

Thanks, en absoluut mee eens. Ik meen het wanneer ik zeg dat het de beste 30 euro is die ik ooit aan PC onderdelen heb uitgegeven: Het kastje biedt ruimte zat voor de gemiddelde gebruiker, je kan er dikke videokaarten en CPU koelers in kwijt, de airflow is prima, hij ziet er goed uit (functioneel, niet te flashy, niet te goedkoop, zwart binnen en buiten), weegt bijna niets (minder dan de laatste alu kast die ik had, en dit is gewoon plaatstaal), is compact en er is achter zijpaneel het linker nog ruimte voor kabelmanagement ook! Super.

Ik zal binnenkort wat meer plaatjes schieten :) Betere kijk op het kabelmanagement en het net aan passen van de Accelero koelert. Wat je ook niet ziet is de fancontroller, waarmee ik dit bakkie op kan laten stijgen of in stealth mode kan zetten. Eigenlijk wou ik de boel ook wel sleeven, maar dat was me toch teveel van het goede :)
Dat zou ik heel mooi vinden, dat je plaatjes gaat schieten! Heb zelf altijd een Cooler Master Centurion 5 gehad. Heerlijke behuizing om mee te werken was dat. Daarna PC verkocht, nieuwe PC met een Antec 300 gekocht. Baggerding.... Draai nu kastloos, zit er aan te denken ook de Asgard te kopen! Heb ongeveer vergelijkbaar systeem! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt er maar net aan wat voor een kast je hebt, een oude pII kast zeker, dan klopt dat wel :P
Maar laat eens wat foto's zien, we zijn nu wel nieuwsgierig :>
thomskipsp schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:00:
Is wel aardig gelukt vind ik zelf, je hebt zo te zien niet veel ruimte om je kabels weg te vrotten, maar je hebt ze mooi uit de luchtstroom geperst, die elastieken zijn leuk gevonden als geluidsdempende maatregel btw ;)

• Jerdek
@frietjemet:

deze maar zonder zijvenster:)
Afbeeldingslocatie: http://i1180.photobucket.com/albums/x418/jerdek1/recompowerstation.jpg

inventaris:
http://tweakers.net/galle...v_id=56907#tab:inventaris

SSD 'draait' ook leuk >:)
Afbeeldingslocatie: http://i1180.photobucket.com/albums/x418/jerdek1/cdmark3-18-12.jpg

meer/eigen foto's volgen, staan nog een paar reviews op stapel,
dan gaat(buiten de met toestemming geleende foto's) toch ook ff de kast open....

[ Voor 60% gewijzigd door Jerdek op 23-12-2010 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske-bc
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-11-2024

thieske-bc

NCC 1701

Wolf in schaapskleren?
Ik begrijp hem niet zo? Ik heb bijvoorbeeld een Wolf in zijn nakie, zonder kabelmanagement (ook niet nodig want er zitten maar 5 kabels in... en geen airflow)

E8400 met H50
HD4870
4GB DDR2 1066

En dat zit in een CM690 zonder front en zijpanelen.

Dat was toen ik het kocht, heel wat...

Stond er twee jaar geleden nog zo bij :

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v610/THIESKE/2-1.jpg

Dit was toen nog een Foxconn A7DA-S, Radeon HD4850 x2 en Phenom X4 955

[ Voor 8% gewijzigd door thieske-bc op 25-12-2010 09:31 ]

Ryzen 2700X, Mugen, 32gb ddr4 3000mhz, GTX1060, 256 M.2 SSD, 256GB SSD, 1 TB SSD, 2TB F4 EcoGreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Wat me hier opvalt is het ruime begrip van aircooled...
Zie hier ook een hoop blingbling..leuk,ieder z'n ding.
Zie ook mooi kabelmanagement,het oog wil absoluut ook wat...
Maar het gaat toch om een goede AIRcooled pc...dus om de technieken en aanpassingen
Het lijkt de laatste tijd meer op een bling/pats kermisgebeuren...Ik ben meer van poppetje gezien, kastje dicht en gewoon stille en coole pc, zonder kermisgedoe
Ik heb hele goede airflow, maar ook ondanks kabelmanagement ook spinnenweb in de kast, fanconroller met tempsensoren en silent eagles enz...

en ja heb modulaire gesleevde kabels en silent eagles >:)
Eeh jha vet! |:(

Hier worden pc's ten toon gesteld die met lucht alleen gekoeld worden? Net zoals er een topic is waar pc's getoond worden die met water gekoeld zijn... En jha bij luchtkoeling hoor een strakke binnenkant want airflow enz.... ;)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
@thieske
H50 is waterkoeling, dus dat valt af.

@warhamstr
ik heb ook goede airflow en kabelmanagement op wat dunne temperatuursensoren na.
Alleen heb ik dat in een dichte kast, zonder verdere bling.
Heb zelf ook lopen experimenteren met airflow en fansnelheden enz. totdat ik het naar m'n zin had.
Wat tenslotte geleidt heeft tot aanschaf van de silent eagles en de scythe mugen 2 rev b.
Ik moest zelfs een fan demonteren voor die scythe mugen en het rooster dichtmaken voor de beste airflow.
Alles ingeregeld op koel en stil nu, dat was het doel.

en wolf in schaapskleren...simpele kast maar goede hardware inside :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jerdek op 25-12-2010 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske-bc

thieske-bc

NCC 1701

Ik snap alleen het schaapskleren niet als je er een redelijk stoere kast omheen stopt waar kretologieën op vermeld staan als PowerStation. enz. Dan heb je een kast die suggereert dat er nogal wat in zit.

Dit is overigens een gallery. Dat wekt al meteen de suggestie dat als mensen iets mooi vinden en het willen tonen, dat met hun medetweakers kunnen delen. Dat staat dus los van de inhoudelijke discussie over hoe je je airflow en kabels managed.

Ryzen 2700X, Mugen, 32gb ddr4 3000mhz, GTX1060, 256 M.2 SSD, 256GB SSD, 1 TB SSD, 2TB F4 EcoGreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

thieske-bc schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 09:29:
Ik snap alleen het schaapskleren niet als je er een redelijk stoere kast omheen stopt waar kretologieën op vermeld staan als PowerStation. enz. Dan heb je een kast die suggereert dat er nogal wat in zit.

Dit is overigens een gallery. Dat wekt al meteen de suggestie dat als mensen iets mooi vinden en het willen tonen, dat met hun medetweakers kunnen delen. Dat staat dus los van de inhoudelijke discussie over hoe je je airflow en kabels managed.
Totdat je de kast een keer irl hebt gezien, dan zie je dat ie qua koeling toch wat beperkt is met max 120mm intake en een paar 80mm fans zetten naar mijn mening ook niet zo veel zoden aan de dijk.

(of je rost de zaag er door heen en dan past er veel meer :o )

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske-bc

thieske-bc

NCC 1701

In true tweakers fashion zou dat wel de bedoeling zijn. Ik vraag me altijd af wat ik moet doen met die dremel, gatenzaag en al dat schuurpapier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
@BGB4rn
de eerste versie van deze kast heeft voor het oog idd beperkte koelmogelijkheden, maar dat valt in de praktijk dus reuze mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Afbeeldingslocatie: http://img29.imageshack.us/img29/6962/img1677w.th.jpg

Hinderlijk dat Tweakers dat je niet meer in staat stelt normale thumbnails te maken...

Bekijk de gallery zou ik zeggen. Binnenkort niet meer actueel overigens, ik heb problemen om stabiele voltages te houden bij het overclocken en had gehoopt dit op te lossen met een nieuw moederbord, maar ik heb exact hetzelfde gezeik met een Crosshair IV Formula, en dat is vreemd. Ik verdenk dus m'n voeding en hang binnenkort een modulair Zalman exemplaar in m'n bakkie.

Verder wilde het Kingston geheugen zoals te verwachten was niet op z'n rated speeds lopen, maar helaas ook niet op lagere snelheden met strakkere timings, die zijn nu dus ingeruild voor OCZ Reapers die 1600MHz 6-6-6-18 doen (maar wel met een whopping 2,1V xD).

Edit: @Jerdek mijn SSDtje haalt sequential reads van 350MB/s. SATA-3 ftw.

[ Voor 72% gewijzigd door Singular1ty op 26-12-2010 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
@Singular1ty
dan heb je een Crucial, maar die heeft veel lagere writes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo bijzonder is een ssd ook helemaal niet meer, weet al niet hoe lang ik mijn intel postville 80 gb er in heb zitten, zal voor de gekkerij ook eens crystaldiskmark draaien, eens zien wat er nog uitkomt :P

Kom iets lager uit maar is ook al een oud beestje, maar dat verschil trekt de rest van mijn systeem wel recht denk ik zo. alles is watergekoeld in een minimalistisch gestylde lian-li kast, dan vraag ik me af wat dat is :z

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
zeker is een ssd niet zo bijzonder meer, maar voor velen is het wel een dure investering.
Als je er eenmaal eentje hebt, wil je niet anders meer.

@frietjemet
wilde eerst ook de intel postville 80 GB, maar bij cdromland wees men mij op de net iets betere ocz vertex2 120GB.
Die was maar €30 meer en 40 GB groter en betere snelheden.
Ben er tot nu toe erg tevreden over :)

[ Voor 44% gewijzigd door Jerdek op 26-12-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb een lanbakje in elkaar gezet, op basis van de NZXT Vulcan. omdat tie momenteel een 17" scherm hoeft aan te sturen, is de hardware niet bijster indrukwekkend, een Athlon II X2 240; een AMD 780V mobochipset en een Ati 5570.

Ik heb niet erg veel aandacht aan cabelmanagement gedaan, omdat ik een andere voeding wil (zit nu een BeQuiet! L7 350W in, ik wil naar een 700W Nexus, omdat ik zit te overwegen mijn oude GTX260 een plekje in dit beest te geven.

Genoeg gekletst, tijd voor plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y65/nguwland/exterior.jpg
foto zonder flash. In totaal zitten er 5 casefans in deze pc:

Xigmatec 200mm in het sidepanel
Tacens Aura Ice 120mm 2x in de top
Tacens Aura Ice 80mm aan de achterkant
NZXT 120mm in het front.

De Tacens fans hebben witte led's, de Xigmatek ook, maar heeft oranje fanblades. De frontfan heeft witte blades met oranje led. Al zijn de oranje leds erg magertjes aanwezig. Ik wil nog een 92m Enermax Cluster op de Scythe Katana zetten.

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y65/nguwland/interior.jpg

De kabelbende voorin de kast gaat nog aangepakt worden. Ik ben wel tevreden over de afwezigheid van kabels bij het Mobo.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Old school ;-)....geen BLiNG...gewoon luchtkoeling.

Afbeeldingslocatie: http://i108.photobucket.com/albums/n26/xantia1995/MP300es.jpg

Gewoon volgepropte behuizing:

2 dikke 80mm 3800 rpm cpu koelers met verloopstuk op standaard heatsink, ong. 30% van de airflow loopt buiten heatsink om en koelt omliggende heatsinks op het moederbord....nooit meer hotspots.

North Bridge ontdaan van originele actieve koeling, was een klein rotding, en daarvoor grote passieve heatsink in de plaats, wordt gekoeld door de extra airflow van cpu fan's.

Southbridge is ook voorzien van passieve heatsink, standaard heeft deze niets.

Afbeeldingslocatie: http://i108.photobucket.com/albums/n26/xantia1995/Southbridgeheats1.jpg

Nvidia 6800 GT AGP @ ultra speed, met Arctic Cooling Silence

ATI HD 4350 PCI, standaard passieve heatsink met nieuwe koelpasta, wordt gekoeld door case fan aan voorzijde, genoeg airflow daarvoor.

Aan de voorkant wel case fans voor de hdd's, 3x 80mm totaal.

https://www.youtube.com/@Klunssmurf-zc3yd/featured

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Niet alleen deze, maar ook andere reacties van je zijn eerder trolls dan gewone posts. Houd dat soort opmerkingen voor je.

[ Voor 80% gewijzigd door FeaR op 05-01-2011 23:08 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Boon
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09-2020

Blue Boon

tanks for the fish

Ik vind het anders wel leuk om te zien hoe iedereen zijn pc koel probeert te houden. Gewoon om weer eens de andere kant van de medaille te zien. Dan zie je pas hoeveel verschil er is tussen een nette kast waarin echt veel moeite is gestoken om alles weg te werken, en een kast waarin gewoon een hoop hardware zit.

Zelf kan ik inderdaad de "houtje-touwtje" oplossingen voor de koeling het meest waarderen. Gewoon een gat maken in een oude kast en daar 2 fans voor plakken met duct-tape O+ .

All that matters has no mass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
Heb in een deuk gelegen om die tweaker met kamerfan en airduct naar z'n graka idd Blue Boon
_/-\o_

en dan nog mooie temps krijgen ook, hilarisch

[ Voor 21% gewijzigd door Jerdek op 03-01-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja idd, doe dan op zijn minst aan de linkerkant een fan erbij en waarschijnlijk heb je voor de HDD's ook geen fan dus word ook wel tijd om daar een fan te plaatsen om je data wat koeler en veiliger te houden. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Niet online
Altijd leuk die kritieken..hihi

Wist niet dat het in dit topic ging over de airflow alleen?
Aangezien m'n pc propvol zit met hardware is er geen ruimte daarvoor en dan moet je op een andere manier de boel koel gaan houden...

Aan de voorkant zitten dus 3 80mm intake fans, 2 daarvan koelen ook de harddisks.
De 3e zit onderaan en blaast richting de passieve heatsink van de onderste videokaart en langs de heatsink van de port multiplier..ook al een heethoofd.

Zodra ik een een outtake fan plaats aan de achterkant verstoord deze de koeling van de linker cpu dusdanig dat deze met ruim 10 graden omhoog vliegt...fannetje bij plaatsen heeft dus niet altijd nut.

Dan wat over de temps (als je wat meer weet over deze hardware dan weet je dat ik zeer lage waardes heb)

Bij een kamer temperatuur van 22 graden

CPU 1 @ 2,4 GHz 56 graden
CPU 2 @ 2,4 GHz 58 graden

GPU 1 (6800GT) @ 410 MHz 61 graden
GPU2 (HD4350) @ 850 MHz 48 graden

Harddisks max. 30 graden.

En dan draait het hele systeem dus onder vollast....alles.

(Met een mooie airflow heb ik een dual athlon MP nooit koel kunnen krijgen, gewoon geweld op de juiste plek is de oplossing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
@klunssmurf,

als dat temps under load zijn, mooi!
ik draai idle met al m'n normale shit(2 browsers met tig schermen open) idle cpu 28 en gpu 38
en dat met kast, die er simpel maar wel gaaf uitziet, qua specs beperkt lijkt, maar niet is..
Maar wel super cooled draait en stil!
Ik had voor deze quadcore een xp singlecore en die draait ook nog steeds goed :)

http://tweakers.net/gallery/347624#tab:inventaris

bovenstaande mag weer paar jaar mee..!
Kleine casemod is in aantocht,,,het zilveregedeelte met powerstation enz wil ik met folie, carbon/fiber modden.
Gewoon zwarte kast ok met beetje bling(die ledstriping is wel cool),
don't judge the book by its cover!
Cooling and silencing zijn prima in orde.
Vind de kast erg stoer, maar heb nu liever power weggaat, doe aan downgraden.
Tis net als bij mensen om de inhoud, niet om het uiterlijk

[ Voor 40% gewijzigd door Jerdek op 04-01-2011 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

offtopic:
Een stukje tekst van de TS:

Wat is de bedoeling van dit topic?

- Heel simpel, post hier foto's van jou systeem, lucht gekoeld, water of wat dan ook. :)

De topic starter begint: [....]

Dusss, bij deze :')
http://i1081.photobucket....UgotHeinzzd/Picture90.jpg

[ Voor 156% gewijzigd door FeaR op 06-01-2011 18:38 ]

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Klunssmurf schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 00:27:
Altijd leuk die kritieken..hihi

Wist niet dat het in dit topic ging over de airflow alleen?
Aangezien m'n pc propvol zit met hardware is er geen ruimte daarvoor en dan moet je op een andere manier de boel koel gaan houden...

Aan de voorkant zitten dus 3 80mm intake fans, 2 daarvan koelen ook de harddisks.
De 3e zit onderaan en blaast richting de passieve heatsink van de onderste videokaart en langs de heatsink van de port multiplier..ook al een heethoofd.

Zodra ik een een outtake fan plaats aan de achterkant verstoord deze de koeling van de linker cpu dusdanig dat deze met ruim 10 graden omhoog vliegt...fannetje bij plaatsen heeft dus niet altijd nut.

Dan wat over de temps (als je wat meer weet over deze hardware dan weet je dat ik zeer lage waardes heb)

Bij een kamer temperatuur van 22 graden

CPU 1 @ 2,4 GHz 56 graden
CPU 2 @ 2,4 GHz 58 graden

GPU 1 (6800GT) @ 410 MHz 61 graden
GPU2 (HD4350) @ 850 MHz 48 graden

Harddisks max. 30 graden.

En dan draait het hele systeem dus onder vollast....alles.

(Met een mooie airflow heb ik een dual athlon MP nooit koel kunnen krijgen, gewoon geweld op de juiste plek is de oplossing)
Dat zijn idd hele nette scores, mijn i7 870 doet ook stressed 50 graden dus wat dat betreft complimenten. :)

Lijkt me idd lastig om deze setup te koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
Dit soort zinnen mag je achterwege laten. Als je iets wilt melden gebruik dan voortaan de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif-knop.

Ik had hiervoor een singlecore met maar 1 cpufan en 1 outlet.
een Xp met spaghettibos en wel goed draaien is toch ook leuk, MS geeft iig met SP2+ tot 2014 ondersteuning

[ Voor 39% gewijzigd door FeaR op 05-01-2011 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Niet online
@ alle tweakers

Heb juist deze pc gepost om weer wat leven te schoppen in dit topic zoals het bedoelt is....
Creatieve oplossingen voor koeling...ook volle kasten met rampzalige airflow horen daarbij.

Edit

@ Joopieboy

De CPU's die ik gebruik zijn rated max. temp van 95 graden...nu is dat echt niet gezond maar het laat wel zien wat voor heethoofden het zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Klunssmurf op 04-01-2011 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Heb in een deuk gelegen om die tweaker met kamerfan en airduct naar z'n graka idd Blue Boon

en dan nog mooie temps krijgen ook, hilarisch
Da's niet grappig, ik heb ook een tijdje met een open case en een op z'n kant gelegde kamerfan van 800mm onder m'n bureau gegamed vorige zomer, m'n c2 955be moest per se 3,8GHz doen en ik was te lui om de meters stof uit m'n coolermaster CPU koeler te scheppen omdat het zo'n gedonder was de rubber aansluitingen van de fans daarop los te k*tten. Chieftec dragon ondersteunde verder alleen 80mm casefans, dus er zat niets anders op dan grof geweld gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
iemand ervaring met fan contollers?
ik heb net een andere case gekocht een coolermaster haf 922 met 3x200mm fans en een 120mm fan.
de fans draaien nu vol vermogen en dat maakt iets meer herrie dan ik dacht.
mn vorige case had er 2 van 120mm kon ik regelen met het moederbord maar de airflow was daar vreselijk in.
mn gtx was daar idle 42 graden en nu 25 met dezelfde kamertempratuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik gebruik zelf graag die van zalman, fanmates, simpele en erg fijne dingen om te gebruiken en kun je alles goed mee afstellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
@Goofy,

ben het met Joopieboy eens,
paar fanmates ertussen en je kunt ze traploos regelen.
Wil je wat luxer dan kun je bv een NZXT Sentry 2 aanschaffen, die kan tot 5 fans regelen van 40-100%
http://tweakers.net/pricewatch/242974/nzxt-sentry-2.html

Ik gebruik beide, de sentry 2 voor 5 fans (3x 80mm, 1x 120mm en fan van de GPUcooler ZalmanVF950)
Die 120 mm en de 80 mm(beide 2000 rpm) zijn front/intake, dus die heb ik met Zalman fanmate nog wat verder teruggeschroefd ivm geluidsreductie

@Singular1ty,
das erg lui dan, schoonmaken kun je ook met kwastje en stofzuiger erbij he.
Of gewoon je fans met schroeven vastzetten, heb hier iig geen last van resonantie hoor.

[ Voor 16% gewijzigd door Jerdek op 05-01-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
ik ben gisterenavond aan het googlen geslagen en heb wat testen gelezen.
heb nu de Scythe Kaze Master Pro besteld daar waren ze ook tevreden over, alleen de temp sensors schijnen soms stuk te gaan maar daar krijg je er 8 van las ik.
de sentry 2 gaat een vriend van me halen idd ziet er ook mooi uit met dat display maar stond niet bij de test die ik heb doorgespit.
ben benieuwd hoe het gaat werken de pc staat naast mn benen en krijg nu gewoon koude voeten van de tocht, zo veel lucht verplaats die 200mm fan lol
zal ook eens een foto maken van de kast en hoe het vanbinnen eruit ziet.
van mn vorige kast zouden de meesten hier denk ik gaan gillen die zat stampvol met kabels en draden.
zaten 3 harde schijven 3 roms en een floppy in, dus reken maar uit wat een kabelzooi in een kast zonder kabelmanegment

edit hier wat fotos

http://s1235.photobucket.com/albums/ff433/goofy1978/fotos/

[ Voor 5% gewijzigd door Goofy1978 op 06-01-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasss2
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-08 22:07

sebasss2

Auto fanaat

Goofy1978 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:03:
ik ben gisterenavond aan het googlen geslagen en heb wat testen gelezen.
heb nu de Scythe Kaze Master Pro besteld daar waren ze ook tevreden over, alleen de temp sensors schijnen soms stuk te gaan maar daar krijg je er 8 van las ik.
de sentry 2 gaat een vriend van me halen idd ziet er ook mooi uit met dat display maar stond niet bij de test die ik heb doorgespit.
ben benieuwd hoe het gaat werken de pc staat naast mn benen en krijg nu gewoon koude voeten van de tocht, zo veel lucht verplaats die 200mm fan lol
zal ook eens een foto maken van de kast en hoe het vanbinnen eruit ziet.
van mn vorige kast zouden de meesten hier denk ik gaan gillen die zat stampvol met kabels en draden.
zaten 3 harde schijven 3 roms en een floppy in, dus reken maar uit wat een kabelzooi in een kast zonder kabelmanegment

edit hier wat fotos

http://s1235.photobucket.com/albums/ff433/goofy1978/fotos/
Heb de foto's bekeken, probeer wat aan je cable management te doen :P
Dit zal alleen maar positief werken op je airflow.
Moet toegeven dat je kast wel serieus vol zit met parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 21:47
Mwah, cable management valt wel mee, het kan veel beter, maar dat ligt eraan hoeveel tijd en trekbandjes je er in wilt steken :P

En IDE rom spelers zijn zo 2010 :+

En hij zit niet vol hoor, zal als ik thuis kom even zien of ik een foto heb van mijn pc in z'n oude kast, die zat pas vol :P

[ Voor 27% gewijzigd door FastFred op 07-01-2011 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasss2
  • Laatst online: 20-08 22:07

sebasss2

Auto fanaat

Heb zelf ook nog wat aanpassingen gedaan in m'n kast waaronder zelf pci stekkers gemaakt.
Hier wat pics.
http://www.plaatjesdump.n...24e259400920e1746319a.jpg
http://www.plaatjesdump.n...d8a59261d9214efec42db.jpg
http://www.plaatjesdump.n...d8040aef76a708c862f8d.jpg

En er zijn dominator GT onderweg dus is ook wel mooi die rooie koelvinnen(A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Daavoor zijn de img tags:
http://www.plaatjesdump.n...24e259400920e1746319a.jpg
http://www.plaatjesdump.n...d8a59261d9214efec42db.jpg
http://www.plaatjesdump.n...d8040aef76a708c862f8d.jpg
Maar ziet er keurig uit, jammer alleen van die 3 verschillende fans, had ze allemaal mooi zwart genomen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 07-01-2011 12:33 . Reden: De IMG-tags alleen gebruiken als je geen asociaal grote foto's hebt... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
@Goofy,
er staat van de NZXT Sentry2 een mooie review in Pricewatch
http://tweakers.net/price...sentry-2.html#tab:reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Jerdek schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:20:
@Goofy,
er staat van de NZXT Sentry2 een mooie review in Pricewatch
http://tweakers.net/price...sentry-2.html#tab:reviews
had het gezien na je post idd, maar had de Scythe al beselt ie is vandaag binnen gekomen.
zal hoop ik ook wel een goede zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
sebasss2 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:01:

Moet toegeven dat je kast wel serieus vol zit met parts.
FastFred schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:11:

En hij zit niet vol hoor, zal als ik thuis kom even zien of ik een foto heb van mijn pc in z'n oude kast, die zat pas vol :P
In mijn oude kast, daar was het pas vol :P

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/xm991k.jpg

Een NZXT Nemesis

Dit is dus nog de opstelling met de volgende componenten:

Asus P7P55D Pro
Intel Core i5 750 @ Thermaltake Bigwater 760i icm EK Supreme LT Acetal
2x2GB OCZ Gold Low Voltage DDR3-1333
2x XFX 9800GTX 512MB
Coolermaster Realpower M620
2x 500GB, eentje voor OS, en eentje voor data
3x Antec Tricool Blue

[ Voor 23% gewijzigd door FastFred op 07-01-2011 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
De Scythe Kaze Master Pro heb ik vanmorgen ingebouwd, werkt goed zonder verder problemen.
de fans staan nu op 60% ongeveer en de tocht onder het bureau is nu een stuk minder lol.
ben er nu ook achter dat het lawaai niet van de fans in de kast kwam maar van mn cpu koeler die op 2500tpm draaide.
mn vorige kast was dicht en dempte het geluid beter de haf 922 is erg open waardoor je je cpu en gpu koeler beter hoort.
heb in de bios cpu fan contol op voltage gezet (op auto werkte ie niet) en nu draait ie idle 1000tpm, is een stuk beter zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oynky
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-08 18:41
Afbeeldingslocatie: http://i21.photobucket.com/albums/b258/KingRuben/1207889173_6_ef9I.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i21.photobucket.com/albums/b258/KingRuben/1207888623_6_6Cvj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i21.photobucket.com/albums/b258/KingRuben/1207887121_5_BMRP.jpg

Q6600 B3 @ 3.4
H50
MSI P45 Neo3-FR
EVGA GTX260 - OC'd
Vertex 2 120GB
F3 750 GB
Antec 902
Coolermaster Silent Pro 700w

-

Hopelijk voor vrijdag mijn 2500k - Asus p47 Pro - 2x4 Corsair stuff binnen...
Overigens, de foto's zijn met een krotte mobiele camera genomen en zien er een stuk minder mooi uit dan het werkelijk is :p haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 14:30

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ik heb even met wat gereedschap in m'n Cooler Master Hyper TX2 lopen meppen en met elastiekjes en spaanplaatscroeven een beunkoeler gemaakt.

Werkt perfect. Houd m'n Phenom II x2 555 BE @ x4 B55 3.76Ghz 1.4875v met 20 runs LinX max mem usage op max 52c haha.

En ik heb gewoon overal waar een gaatje in m'n case zit een fan voor geramt en ookal zijn het nu WERKELIJK OVERAL random draadjes en rondslingerende Molex - 3pin fan kabels het koelt wel goed :)

CPU Koeler en ''cablemanagement''. A.k.a overal random draadjes.
Afbeeldingslocatie: http://i27.photobucket.com/albums/c171/myronschouwstra/08012011036-1.jpg

Sidepanel.
Afbeeldingslocatie: http://i27.photobucket.com/albums/c171/myronschouwstra/08012011037-1.jpg

Let vooral op de random Sharkoon 92mm fan die bovenop de DVD drive voor de mesh staat te zuigen. Werkt perfect. Voel een flinke luchtstroom naar binnen zuigen. De blauwe LED gloed is een 135mm Scythe Kama Blue LED 800RPM.
Afbeeldingslocatie: http://i27.photobucket.com/albums/c171/myronschouwstra/11012011047-1.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Imprezzion op 12-01-2011 00:25 ]

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Laatst online: 12-09 10:33
Op je eerste foto zie ik nog een gaatje zonder fan ;)
Ferme koeling, maakt het alleen niet veel lawaai zo?

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Er zou nog 1 onder de GPU kunnen zowel als intake als outtake.

En lawaai valt mee aangezien die 9800GX2 daar idled op 65% fanspeed aka 2000rpm (temp zo rond de 50c) en dat is al even luid als al die anderen, plus zodra dat ding echt aanslaat bij games oid ovrstemt hij alles lol.

Die CPU koeling is wel nodig met mijn oc, zie onderschrift, met dit enigzins zielige koelblokje.

Probleem is nu alleen dat de heatpipes de warmte gewoon niet sneller af kunnen geven dus beter zal het niet meer worden.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
ik denk zelf dat je die fans in het zijpaneel beter allebei naar binnen kan laten blazen.
als ze zo dicht bij elkaar zitten gaat deze opstelling niet zo goed werken volgens mij.
voorzijde en zijkant en onderkant van pc intake, en achter en boven outtake is het beste voor de luchtstroom.
anders werkt het alleen maar tegen elkaar in.

[ Voor 30% gewijzigd door Goofy1978 op 12-01-2011 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ik heb inmiddels de bovenste in het sidepanel ook als intake staan, maar de onderste MOET wel outtake zijn omdat hier de uitlaat van m'n videokaart zit. Deze blaast niet tot nauwelijks achter uit de kast maar juist alles opzij de kast IN en deze warme lucht a 80-90c moet zsm uit de kast. Deze fan zit RECHT voor de videokaart uitlaat dus deze laat geen enkele warme lucht de kast in zo.

Draai ik de fan om als intake, stijgen de temperturen van de videokaart vrijwel meteen met 10c idle en op load is hij helemaal niet meer te houden en gaat hij met gemak over de 100c omdat alle warme lucht over hem heen wordt geblazen.

Ik zal kijken of ik nog zo'n Scythe Kama Blue 135mm fan kan krijgen en die zet ik dan wel bovenop de DVD speler zodat m'n hele front blauw oplicht.

Die random fan die ik dan over heb zet ik wel voor de PCI-E brackets langs als extra outtake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Ik heb mijn systeem een update gegeven. Aangezien ik nog wel eens een Lanparty bezoek, wilde ik graag een leuke, kleine kast. Dit is de NZXT Vulcan geworden. Uiteraard moet tie wel een beetje pit hebben, dus heb ik het volgende systeempje in elkaar geknusteld (die met lucht koud gehouden wordt)

- MSI 890GX-G65 mobo
- AMD Phenom II X6 1090T
- 2x MSI R5770 'Hawk'

En je leest het goed, dit zit in een mATX kast :)

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y65/nguwland/interior2.jpg

De processorkoeler is de Scythe Rasetsu, eigenlijk een gekantelde Yasya. De SlipStream fan heb ik vervangen voor een Enermax Cluster. De casefans zijn Tacens Aura Ice.

En nee, hij wordt niet superheet.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

niekje87 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:08:

En je leest het goed, dit zit in een mATX kast :)
Ach, je hebt nog ruimte zat zoals ik het zie ;) Kudo's overigens, mooi systeempje dat je daar hebt staan. :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door Fid3lity op 12-01-2011 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Mooi systeempje Niek, ziet er erg netjes uit!

Ik heb zelf m'n 5870 Accelero geruild voor een 5970 Accelero die NOG groter is en het geheel past nog steeds perfect in m'n Xigmatek Asgard. Met een beetje mazzel word het binnenkort een LGA1366 bakkie.

Ook werk ik aan een Lanparty systeempje op basis van een Q9400, Maximus II Gene en GTX295, en een budget systeem rond een Athlon II x4 635, MSI 770-C45 en Sapphire 5770 met HR-03 koeler. Heb erg veel zin in het weekend. Verwacht morgenmiddag een stuk of 5 pakketten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Je hebt toch wel een flinke portie hardware in zo'n kleine kast gekregen!

Hoe zit het met de temps van de videokaart(en)? Denk dat het met de custom PCB van de Hawks wel mee valt of niet..

Mooi gedaan in zo'n klein kastje!

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennart111
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 14:30
@niekje87: wat voor voeding zit er in( heb ook een R5770 HAWK en denk aan een tweede) :9~
verder: misschien moest ik maar ff wat aan mijn eigen pc doen.....
ik heb nu nog alle kabels overal hangen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Ik heb 'm nog niet op z'n staart getrapt, maar coretemp geeft 18 graden aan (Zal wel een sensor verkeerd interpreteren). GPU-z geeft temps zo rond de 32-35 graden aan. ALs voeding heb ik een Seasonic 850W gekozen. (Modulair, 80plus Silver). 600 W was waarschijnlijk ook voldoende geweest, maar toen ik de voeding kocht wist ik nog niet of ik nou voor 5770CF of 5850/5870CF wilde gaan.

Het is bij deze kast trouwens wel van belang dat je kabel voor kabel netjes trekt, anders krijg je zo een ophoping van kabels waardoor de zijpanelen er niet meer op willen enzo.

Vraagje
Ik zit hier vast verkeerd, maar goed ik ben hier toch aan het posten, zit hier iemand met een Antec Performance One P160? Mijn broer wil namelijk mijn oude hardware overnemen, maar wil graag z'n kast houden. Alleen is mijn GPU een GTX260 + Accelero Extreme GTX Pro, waardoor de kaart zo'n 30 CM lang is. Ik ben nu een beetje bang dat die kaart niet gaat passen.

Kan een tweaker met een P160 even de ruimte voor een grafische kaart in z'n kast opmeten, please O-)

[ Voor 30% gewijzigd door Niekleair op 13-01-2011 21:36 ]

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Enkele mooie kastjes voorbij zien komen, mooie ideeën opgedaan inmiddels hehe.

Zal even mijn nieuwe kastje, met gedeeltelijke nieuwe inhoud showen.

Afbeeldingslocatie: http://i521.photobucket.com/albums/w339/Shaggy8675/sized_DSC07970.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i521.photobucket.com/albums/w339/Shaggy8675/sized_DSC07982.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i521.photobucket.com/albums/w339/Shaggy8675/sized_DSC07966.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i521.photobucket.com/albums/w339/Shaggy8675/sized_kast.jpg

M'n workstation/computertje.
Alles luchtgekoeld uiteraard 8)

Kast: Lian-Li PC-9F
Inhoud:

Asus P5Q-Deluxe met C2D-6600, 3gb ddr2@6400
Asus 7600GT/TD
1 x Vertex-2 SSD voor het OS
1 x 250gb Maxtor voor Torrents
5 x Hitachi 7K1000.C (3EA Firmware gemod ) in RAID 5
Areca 1220 RAID controller
Linksys draadloos kaartje
en een paar blauwe ccfl's
Coolermaster Ultimate 900w voedingkje

[ Voor 3% gewijzigd door Shaggy op 13-01-2011 22:10 ]

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

shaggy8675 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:09:
Mooi man! Lekker geordend ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Na een half uurtje LOTRO gaf GPU-Z 45 graden aan. Ik vermoed dat tie piekt op 55 graden (ben vergeten de log functie aan te zetten, maar morgen krijg ik hopelijk Far Cry 2 binnen, dan kan ik pas echt lekker testen)

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Eigenlijk best leuk, i7 870 naar 3,4 Ghz geclockt, met dit als temps onder gewoon desktop gebruik:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/01/3400mhz-Small.jpg
Verdere specs en info: klik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Laatst online: 23:10

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik zou graag men Cooler Master V8 koeler eens loshalen en nieuwe koelpasta opdoen (meegeleverde koelt niet echt goed...) maar dit ga ik toch niet doen. Het was namelijk zo'n gekloot om hem geinstalleerd te krijgen. Die "ingenieuze" schroeven die je er amper inkrijgt omdat ze heen en weer bewegen als je ze tegen je mobo aandrukt. Hierdoor krijg je telkens maar 3 van de 4 schroeven in de gaatjes. Frustrerend :+
Toen bleek ook dat de moertjes veel te dik waren en niet in men kast passen. Dan maar met de tang wat metaal losgewrikt :D

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Beetje offtopic misschien, maar ik ben aan het kijken voor een Antec P180 Mini. Icm AM3 platform. Heeft mATX nadelen tov ATX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Spaiker schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 18:39:
Beetje offtopic misschien, maar ik ben aan het kijken voor een Antec P180 Mini. Icm AM3 platform. Heeft mATX nadelen tov ATX?
mATX is kleiner. En zoals je zelf al aangeeft hoort dat niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
In m'n Vulcan worden de gpu's max 60-65 graden. Ik kan altijd nog een 200mm fan in het zijpaneel monteren en die voluit koude lucht naar de graka's laten blazen mocht het nodig zijn. TIjdens een uurtje FarCry2 kwam de GPU niet boven de 61 graden uit.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

61c is voor een GPU niks. Je moet standaard een beetje dit aanhouden:

Mobo: 45c
HDD: 45c
CPU: 65c
GPU: 85c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mijn nieuwe setup hier ook maar even posten.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6ZSJOprbTBWngt3dpotMN5Mn/medium.jpg

Specs:

Asus Sabretooth X58.
Intel Core i7 950 @ 4GHz.
Sapphire HD5850.
3x 2GB OCZ Reaper 1600MHz.
EK Supreme CPU blok.
EK 5850 Full-Cover GPU blok.
3x 120mm rad + 1x 120mm rad.
Laing DCC-1T met Aquacomputer top.
Zwarte koppelingen met zwarte Tygon slangen.
Coolplex Pro 25 reservoir.
Sharkoon Silent Eagle 80mm fans @ 6 volt.
Papst 120mm fans @ 7 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
  • Laatst online: 12-09 22:19
Hele mooie setup PilatuS ... Zou ook wel zoon watercooling willen... Maar heu maar 1 opmerking ... is het hier niet AIR cooled gallery? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Witte_200 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 18:05:
Hele mooie setup PilatuS ... Zou ook wel zoon watercooling willen... Maar heu maar 1 opmerking ... is het hier niet AIR cooled gallery? :p

De topic naam verwijst inderdaad naar luchtkoeling. Alleen in de TS staat "Heel simpel, post hier foto's van jou systeem, lucht gekoeld, water of wat dan ook. "

Vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Dus, werkt dat goed? Die geluidsisolatie? Ik ben aan het denken om eens de gamma binnen te wandelen om zo iets dergelijks te gaan kopen. Maar twijfel nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
  • Laatst online: 12-09 22:19
PilatuS schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 18:25:
[...]

De topic naam verwijst inderdaad naar luchtkoeling. Alleen in de TS staat "Heel simpel, post hier foto's van jou systeem, lucht gekoeld, water of wat dan ook. "

Vandaar :)
Mijn excuses, had ik niet gelezen, neem mijn opmerking terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Witte_200 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 18:41:
[...]

Mijn excuses, had ik niet gelezen, neem mijn opmerking terug :)
No problem :)
Spaiker schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 18:36:
Dus, werkt dat goed? Die geluidsisolatie? Ik ben aan het denken om eens de gamma binnen te wandelen om zo iets dergelijks te gaan kopen. Maar twijfel nog steeds.
Daar is het bij mij niet voor bedoelt. Het zit ook alleen op de plekken waar je het kan zien. Ik heb het er in zitten om kabels en het alluminium van de kast te verbergen. Het is dus puur voor de looks. De waterkoeling die ik heb zit er voornamelijk in om een stillte PC te hebben, wat ook erg goed gelukt is. Ik denk niet dat extra schuimrubber een groot verschil zal maken.

In het verleden heb ik wel schuimrubber in de PC gehad toen ik nog luchtkoeling had. Het geluidsverschil is niet enorm maar het scheelt zeker wel wat. Het is wel iets wat voor meer warmte zorgt in de kast. Het is dus wel belangrijk om goede airflow in te kast te hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 15-01-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelfrikandel
  • Laatst online: 12-09 13:40
shaggy8675 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:09:

Zal even mijn nieuwe kastje, met gedeeltelijke nieuwe inhoud showen.
Kanonne! Heb je een fobie voor lege bays ofzo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

j3ffr3-y schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:04:
[...]

Kanonne! Heb je een fobie voor lege bays ofzo >:)
Een beetje. Denk dat ik met de tijd een leuke 3 bay hdd rack tussen de voeding en hdd rack ga plaatsen 8)
Probleempje is dat ik er net niet genoeg in krijg, en te afmetingen voor de kast beperkt zijn door mijn werkplek :+

Afbeeldingslocatie: http://i521.photobucket.com/albums/w339/Shaggy8675/sized_DSC07960.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Shaggy op 15-01-2011 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Jaloers op jouw Thermaltake Spinq :9~

Dat is zo'n mooi apparaat he! Maar voor de rest nette pc's allemaal hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sloeber schreef op zondag 16 januari 2011 @ 11:30:
Dat is zo'n mooi apparaat he! Maar voor de rest nette pc's allemaal hoor!
Nou ja, netjes, beetje kabelmanagement mag nog wel om netjes genoemd te mogen worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Mooie systemen, zien er ook netjes uit. Maar lees de topic warning even en resize de foto's. 't Zou zonde zijn als ze getrashed worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Mijn laatste update van Alcocase, ook te zien in het "Post hier je kleine mods" topic.

Afbeeldingslocatie: http://i589.photobucket.com/albums/ss333/TheMusicMaker001/Foto-135.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i589.photobucket.com/albums/ss333/TheMusicMaker001/Foto-136.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i589.photobucket.com/albums/ss333/TheMusicMaker001/Foto-137.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i589.photobucket.com/albums/ss333/TheMusicMaker001/Foto-138.jpg

Specs:
Asus P5KPL- AM IN/GB
Intel Pentium IV S775
2GB Geil Black Dragon DDR2
400 Watt PSU
Maxtor 250GB
nVidia GeForce 8500GT

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Jammer, ik vind die Window te groot waardoor je een hoop onderdelen ziet die niet relevant zijn, zoals saaie zilveren trays, en voorderest zijn je plaatjes eigenlijk te klein om iets zinnigs over je systeem te zeggen :|

Heb hier 2 nieuwe complete systeempjes staan, zal binnenkort plaatjes schieten van mijn obsessief kabelmanagement en air-cooled fanatisme en dan knal ik ze op V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, gister een hoop onnodige zooi uit mijn P180 gestript voor een optimale airflow. Nu heb ik een mooie stapel plastic zut en een HDD-tray, die gaan in opslag voor als ik het later nog eens nodig heb. Gelijk alle Tri-cools vervangen voor Real Silents met rubbers en eentje extra als intake. Ook de DVD-brander, Sentry 2 en cardreader geïnstalleerd, maar helaas is de DVD-brander grijs in plaats van zwart en de gaatjes van de cardreader zitten niet goed waardoor het iets uitsteekt.

Geeft me weer wat te doen als ik terug ben van vakantie :'( Dan gelijk kijken of ik eens wat foto's kan maken, want mijn camera is nu stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Zo, gister een hoop onnodige zooi uit mijn P180 gestript voor een optimale airflow. Nu heb ik een mooie stapel plastic zut en een HDD-tray, die gaan in opslag voor als ik het later nog eens nodig heb. Gelijk alle Tri-cools vervangen voor Real Silents met rubbers en eentje extra als intake. Ook de DVD-brander, Sentry 2 en cardreader geïnstalleerd, maar helaas is de DVD-brander grijs in plaats van zwart en de gaatjes van de cardreader zitten niet goed waardoor het iets uitsteekt.
Ben benieuwd, ben ook pas klaar met een S775 build in een P180. Moet alleen even wachten tot ik de GTX295 dual PCB (lawaaaaai!!) heb vervangen voor eenGTX470, dan is 'ie af en komen er fotootjes. Ook krijg ik zaterdag geheugen voor m'n AM3 setje in een Antec bakkie en dan is die ook klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelfrikandel
  • Laatst online: 12-09 13:40
beetje. Denk dat ik met de tijd een leuke 3 bay hdd rack tussen de voeding en hdd rack ga plaatsen 8)
Probleempje is dat ik er net niet genoeg in krijg, en te afmetingen voor de kast beperkt zijn door mijn werkplek :+
Whaha té gek. Ik draai momenteel RAID0 met 3 F3 schijven,
en maak me al zorgen om energie kosten, moet je nagaan hoe dat bij jou is... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

j3ffr3-y schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 23:45:
[...]

Whaha té gek. Ik draai momenteel RAID0 met 3 F3 schijven,
en maak me al zorgen om energie kosten, moet je nagaan hoe dat bij jou is... 8)7
Oohh, maar 3 schijfjes...

Afbeeldingslocatie: http://i521.photobucket.com/albums/w339/Shaggy8675/sized_DSC07960.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i521.photobucket.com/albums/w339/Shaggy8675/sized_DSC07982.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 11:40:
[...]

Nou ja, netjes, beetje kabelmanagement mag nog wel om netjes genoemd te mogen worden :p
Hiermee refereerde ik voornamelijk naar de hardware:P Die laatste is iig wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Mijn laatste creatie:

Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/8831/pcresized1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img684.imageshack.us/img684/4131/pcresized2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/2646/pcresized3.jpg

Hier terug te vinden in de V&A met specs en dergelijke :)

[ Voor 8% gewijzigd door Singular1ty op 23-01-2011 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Singular1ty schreef op zondag 23 januari 2011 @ 03:02:
Mijn laatste creatie:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Hier terug te vinden in de V&A met specs en dergelijke :)
Als ik het nu dus goed begrijp bouw jij systemen om ze vervolgens weer op V&A te gooien? Helemaal niet zo'n slecht idee :P Moet je er wel van verzekerd zijn dat je ze ook weer kwijt raakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Als ik het nu dus goed begrijp bouw jij systemen om ze vervolgens weer op V&A te gooien? Helemaal niet zo'n slecht idee Moet je er wel van verzekerd zijn dat je ze ook weer kwijt raakt
Dat klopt, uit de hand gelopen hobby omdat ik het eigenlijk leuker vind leuke onderdelen voor goeie prijzen op te scharrelen en in elkaar te sleutelen dan erop te gamen. Als ik ze niet kwijt raak als systeem bouw ik wat nieuws of verkoop ik de boel weer los.

Heb ook nog een Q9400 systeem liggen dat zo goed als af is, helaas ben ik op 't moment genoodzaakt het zelf te gebruiken omdat m'n LGA1366 bak problemen heeft en het MoBo RMA moet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Laatst online: 09-09 16:07
Oud:

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/9arcrs.jpg

Nieuw

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/6znbm0.jpg

in totaal 8 120mm fans in de nieuwe Fractal kast. Processorkoeling is erg goed.
Er zit een nieuwe Arctic Cooling koeler op de HD5750 kaart, maar dat is geen aanrader. De koeler geleid warmte erg slecht, heeft geen kern van koper o.i.d.

Nieuwe case is erg fijn, kabels zijn erg goed weg te werken, genoeg ruimte..

Heb m'n cable management nog wat verbeterd (SATA en USB kabeltjes nog iets netter gelegd), maar ben er al wel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Oef... Zeer netjes! _O_

Dat ziet er zo clean uit dat het bijna angstaanjagend leeg is in die case, knap werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Nu alleen nog een zwart moederbord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Is dat een MSI 5770? Waarschijnlijk kan je daar ook een Setsugen 2 of Setsugen 1 op kwijt die wel beter koelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Had gewoon een HR-03 gehaald net als ik :9 Die heatpipes zien er echt koning uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Is die case ietswat stil?
Ik ben van plan mijn pc te upgraden en dus ook de case, maar 150 euro voor een antec p183, weet niet of ik dat er wel aan wil geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Spaiker schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:33:
Is die case ietswat stil?
Ik ben van plan mijn pc te upgraden en dus ook de case, maar 150 euro voor een antec p183, weet niet of ik dat er wel aan wil geven ;)
Als je even geduld hebt kan je binnenkort een heel net systeempje in een P180 bij mij ophalen. Denk Maximus II Gene, Q9400 @ 3,6GHz, 8GB G.Skill en GTX470. Zit een gelapte Ultra-120 in met 2x Scythe Slipstream 1900 fans, voor de stilte zul je misschien dus wel aan een fancontrollertje moeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
shaggy8675 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:20:
[...]

Een beetje. Denk dat ik met de tijd een leuke 3 bay hdd rack tussen de voeding en hdd rack ga plaatsen 8)

[afbeelding]
Of je upgrade gewoon je disks met nieuwe en grotere disks? ik neem niet aan dat je daar voor 11*2 TB hebt liggen?
Pagina: 1 ... 15 ... 26 Laatste

Let op:
Net een kleine opschoon actie gehouden en van de laatste posts de afbeeldingen verwijderd die te groot zijn, graag een thumbnail plaatsen met een link naar een grotere afbeelding of alleen een kleine afbeelding.

Let dus op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 1600 x 1200 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.