Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.
AMEN...SFF FTW...ik moet zeggen dat alles redelijk koel blijft in mijn kleine bom.
idle:
CPU stock 32 graden.
Systeem 28 graden.
GPU1 52 graden.
GPU2 41 graden.
Onder load wordt het een tikkeltje warmer, maar niet echt bepaald drastisch.
Systeem is stil. Genot voor het gehoor.
Binnenkort de 2 5770 vervangen voor een single card.
heb cpu phenom2 x4 all cores @ 28-31 graden met scythe mugen2
gpu met zalmann cooling op fancontroler ook op 40% @38 graden
Mijn cpu coolingfan start pas na 5 min op oid, kwam ik achter via bios fan allert...
start niet op onder de 30 graden en 300 rpm hahaha
[ Voor 41% gewijzigd door Jerdek op 15-11-2010 16:39 ]
Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.
Whatgekke-gerrit schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:09:
een palet van de C1000, waar aanbiedingen op staan, 2 stuks.
2 fan's van 25 cm
[afbeelding]
creatief met papier, ziet er niet uit, maar het werkt(luchttunnel)
[afbeelding]
[afbeelding]
The
Fuck

gekke-gerrit schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:09:
2 fan's van 25 cm
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Signature

Ik heb ooit eens een wc-ventilator in het raam gezet en door een brede flexibele slang de koude winterlucht de pc gekoeld, gekkenwerk natuurlijk maar werkte wel! Wat je al niet bedenkt he
Hier een paar plaatjes van m'n download bakkie, lekker clean en bijna passief. Ik ga binnenkort eens kijken hoe de temperaturen zijn zonder fannetje om'em helemaal passief te maken maar voor nu vind ik het wel best zo.
Een Atom D510 boardje met een OCZ SSD

Originaliteit 10+

Uiterlijk ....

DuckTape FTW!
helemaal passief, ik weet eigenlijk niet of dat zo'n verstandig idee is... In mijn ervaring is helemaal passief iets wat je niet moet proberen als de koelblokken niet in contact staan met buiten lucht. Zonder luchtcirculatie in je kast blijft het stilstaande lucht, wat als de nete isoleerd, met oververhitting tot gevolg.ocdaan schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 00:32:
lol @ hierboven met de papieren pc!
Ik heb ooit eens een wc-ventilator in het raam gezet en door een brede flexibele slang de koude winterlucht de pc gekoeld, gekkenwerk natuurlijk maar werkte wel! Wat je al niet bedenkt he
Hier een paar plaatjes van m'n download bakkie, lekker clean en bijna passief. Ik ga binnenkort eens kijken hoe de temperaturen zijn zonder fannetje om'em helemaal passief te maken maar voor nu vind ik het wel best zo.
Een Atom D510 boardje met een OCZ SSD
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Als je slim bent, sloop je dat kleine 40mm fannetje er uit, en stop je een 120mm fan daar voor in de plaats. Vervolgens de 120mm fan zo langzaam als mogelijk laten draaien (5V bijvoorbeeld), en je bak is zelfs bij windstil niet meer te horen. Onhoorbaar dus. Zeker als je de kast dichtschroeft. En het beetje airflow is ruim voldoende voor koeling van alle componenten in de kast
En toen zoog je allemaal sneeuw naar binnen...ocdaan schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 00:32:
lol @ hierboven met de papieren pc!
Ook lekker als je op de wc zit
Doe je dat nou expres of niet ?
Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.
Lijkt me niet dat 'ie dat per ongeluk typte
en de edit knop verdween
Denk dat dat wel een beter idee is ja.... maar wil toch eens zien wat er gebeurt zonder fannetje...M2M schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 01:27:
[...]
helemaal passief, ik weet eigenlijk niet of dat zo'n verstandig idee is... In mijn ervaring is helemaal passief iets wat je niet moet proberen als de koelblokken niet in contact staan met buiten lucht. Zonder luchtcirculatie in je kast blijft het stilstaande lucht, wat als de nete isoleerd, met oververhitting tot gevolg.
Als je slim bent, sloop je dat kleine 40mm fannetje er uit, en stop je een 120mm fan daar voor in de plaats. Vervolgens de 120mm fan zo langzaam als mogelijk laten draaien (5V bijvoorbeeld), en je bak is zelfs bij windstil niet meer te horen. Onhoorbaar dus. Zeker als je de kast dichtschroeft. En het beetje airflow is ruim voldoende voor koeling van alle componenten in de kast
Geeft een heel andere betekenis aan het woord "snowmachine".Blue-Tiger schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 08:28:
[...]
En toen zoog je allemaal sneeuw naar binnen...
Het werkte prima, het vroor dat het kraakte toen, het BP6 boardje met 2x celeron 366Mhz draaide vrolijk op 2x550 Mhz en hoger. Dat waren nog eens tijden

Specs:
- Intel Core i7 870 4×2,93GHZ
- Scythe Mugen 2 Rev. B CPU koeler met Arctic Silver 5 koelpasta
- DFI LANParty DK P55-T3eH9 socket 1156
- Corsair XMS3 8 GB DDR3-1333 MHz PC3-10666
- OCZ Vertex Series SATA II 2.5″ SSD 30GB
- Western Digital Caviar Black SATA II 640GB
- Sapphire HD 4870 1GB Toxic PCI-E videokaart
- Linksys WMP54G draadloze netwerkkaart
- Pioneer DVR-S18LBK DVD branders
- Antec TruePower TP-750 750Watt voeding
- Scythe Slip Stream 120mm systeemkoelers
- NZXT CB-3F sleeved fan extension cable
- Antec Performance One P183 behuizing

Pc blijft echt ziekelijk koel, nu met gewoon dekstop gebruik zit hij continue rond: chipset 31 graden, cpu pwn 37 en cpu 27. Erg netjes dus. Met gamen gaat de processor (cpu-pwn) iets over de 45 graden, en de chipset rond de 38 graden. En ik kan nog lager, door de 2 fan controllers achterop op "hoge snelheid" in te stellen. Maar dan word je ongeveer je kamer uitgeblazen met 5x 12cm systeem fans.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
(Of ben ik de enige die niks ziet?)
Thnx en idd, plaatjes doen het gewoon hier. Merendeel is ook op de hosting van mijn site gehost dus zou geen problemen moeten geven.ocdaan schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:09:
Leuk peeceetje en mooie temps - geen probs met de plaatjes hier hoor
Temperaturen zijn idd erg netjes, daar deed ik het voor het grootste deel ook voor, maar geluidsproductie is ook behoorlijk laag. Vandaar ook de keuze voor de 640GB versie, en niet de grotere. Deze heeft 2 platters en is daarmee flink stiller.
heb je een case met een window?
Dus bij lage temperatuur laag toerental en bij temperatuur tegen de 50 graden dat die automatisch op 2000 toeren gaat draaien.
dank bij voorbaat
Dit kan door de CPU fan op het mobo aan te sluiten en dan in de bios iets ala "Q-FAN" aan te zetten.Kapotto schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:49:
Ik heb overlaatst een nieuwe pc samengesteld en er zit een Scythe Yasya cpu koeler op. Nu hebben ze bij Salden dit allemaal gemonteerd inclusief de fancontroller. Kun je er voor zorgen dat ik niet meer aan die knop moet draaien, maar dat de pc de snelheid van de fan zelf aanpast aan de temperatuur van de CPU?
Dus bij lage temperatuur laag toerental en bij temperatuur tegen de 50 graden dat die automatisch op 2000 toeren gaat draaien.
dank bij voorbaat
Sommige fancontrollers ondersteunen ook temp gestuurde werking, maar dan heb je er 1 nodig die ook temp sensoren heeft.
Dat past dus wel.
productreview: Lian Li PC-A77FB review door Deathchant
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Haha ja dat was met aansluiten.gekke-gerrit schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:02:
ziet er strak uit, behalve die onderste foto dan
heb je een case met een window?
En nee ik heb een case zonder windows, maar als ik een keer de kast open maak erger ik mij kapot als de boel er zo warrig in ligt. En het is sowieso beter voor de airflow dusja.
Verwijderd
Ik heb ook geen window, maar bij mij moet het ook netjes zijnJoopieboy schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:03:
En nee ik heb een case zonder windows, maar als ik een keer de kast open maak erger ik mij kapot als de boel er zo warrig in ligt. En het is sowieso beter voor de airflow dusja.

Verwijderd
Dat is dus de grap, als je het goed doet is het netjes én praktischocdaan schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:30:
Mij boeit het niet, zolang het maar praktisch is....
Kheb em al gevonden
Verwijderd
Als je niet van overdrijven houdt heb je op Tweakers weinig te zoekenocdaan schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:43:
Das ook weer waar maar overdrijven is ook een vak nietwaar
Thats why some people earn the name TWEAKERVerwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 21:24:
[...]
Als je niet van overdrijven houdt heb je op Tweakers weinig te zoekenHoe men hier met hardware omgaat en hoeveel rekenkracht sommige mensen ter beschikking hebben gaat natuurlijk, op het grote plaatje gezien, helemaal nergens over.
Niks overdrijven, precieze is een must.ocdaan schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:43:
Das ook weer waar maar overdrijven is ook een vak nietwaar
Quote of the month!Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 21:24:
[...]
Als je niet van overdrijven houdt heb je op Tweakers weinig te zoekenHoe men hier met hardware omgaat en hoeveel rekenkracht sommige mensen ter beschikking hebben gaat natuurlijk, op het grote plaatje gezien, helemaal nergens over.
Ontopic....
De foto's hierboven, dus een Antec Fusion case. Ik wil er morgen een nieuw moederbord in gooien, met een Phenom II X2 555. Het leek me wel een aardig idee om de volgende koeler er op te zetten:

Deze is dus passief maar eenmaal geinstalleerd komt die precies voor de achterste casefan gepositioneerd.
via google plaatje gevonden:

Wat denken jullie... goed idee of niet?
Verwijderd
Is die fan in of out? Dat maakt wellicht nog wel wat uit (al zou ik niet weten welke beter is).
Fan is outVerwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 23:22:
Passief is natuurlijk een groot woord hiervoor, je gebruikt in feite gewoon een alternatieve fan. Maar als die koeler gewoon zijn werk doet voorzie ik er geen problemen mee.
Is die fan in of out? Dat maakt wellicht nog wel wat uit (al zou ik niet weten welke beter is).
Vergis ik me daar even lelijk, je heb gelijk ja... nou ja, ik kan ze omdraaien natuurlijk....
//edit - net even stand 2 geprobeerd maar dan gaat die fan aardig herrie maken, stand 3 is helemaal erg.
[ Voor 34% gewijzigd door ocdaan op 19-11-2010 23:34 ]
Ja, maar maakt het voor de temperaturen veel uit? Grote kans dat het nog goed genoeg werkt. Oh, enne, tweaker! Maak een soort fanduct over het koelblok heen, creëert een mooie luchttunnelocdaan schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 23:31:
Crap!
Vergis ik me daar even lelijk, je heb gelijk ja... nou ja, ik kan ze omdraaien natuurlijk....
//edit - net even stand 2 geprobeerd maar dan gaat die fan aardig herrie maken, stand 3 is helemaal erg.
Kun je controleren door te kijken aan welke kant het kabeltje loopt. Kant van kabeltje is altijd out.ocdaan schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 23:31:
Crap!
Verwijderd
Beter stillere fans nemen dan, gelijk twee vliegen in één klap.Blue-Tiger schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 11:41:
Ja, maar maakt het voor de temperaturen veel uit? Grote kans dat het nog goed genoeg werkt. Oh, enne, tweaker! Maak een soort fanduct over het koelblok heen, creëert een mooie luchttunnel
Haha, daar begin ik niet meer aan.Blue-Tiger schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 11:41:
[...]
Ja, maar maakt het voor de temperaturen veel uit? Grote kans dat het nog goed genoeg werkt. Oh, enne, tweaker! Maak een soort fanduct over het koelblok heen, creëert een mooie luchttunnel
Of gewoon even kijken naar de stand van de fan-bladen.....Kiwitje schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 13:17:
[...]
Kun je controleren door te kijken aan welke kant het kabeltje loopt. Kant van kabeltje is altijd out.
Dat is nog een optie natuurlijk.Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 13:26:
[...]
Beter stillere fans nemen dan, gelijk twee vliegen in één klap.
Vandaag geen tijd gehad om spulletjes te kopen helaas. Maar ik probeer het gewoon en kijk dan wel even verder.
// offtopic maar ff verwijderd
[ Voor 97% gewijzigd door ocdaan op 23-11-2010 00:34 ]
niet om vervelend te zijn hoor ofzo. Maar waarom heb je in godsnaam je ssd zo los liggen in je kast terwijl er onder de optical drive bay speciaal plek voor is gemaakt? Onder die optical drive bay zitten namelijk 4 schroefpunten en de ruimte om je ssd kwijt te kunnen. Ik heb zelf mijn fusion 1 of 2 pagina's terug gepost.
Just a tip
Thanx!
Toffe fotogekke-gerrit schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:09:
2 fan's van 25 cm
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ik weet het, cable management nul komma nul, maar ik had geen zin om mijn grafische kaart los te maken voor zo'n stom kabeltje.

Mijn Cooler Master V8 (Scythe Mugen 2 was uitverkocht

De kast is een Xigmatek Utgard Window (De oorspronkelijke was een Cooler Master Elite

Specs :
Intel Quad Core Q8200
EVGA GTX260 Core 216
P45TurboTwins2000
4 GB DDR II
Sorry voor de wazige foto's, getrokken met mijn gsm
[ Voor 10% gewijzigd door Mavamaarten op 20-11-2010 22:38 ]
Android developer & dürüm-liefhebber
Things are cheaper for a reason
Verwijderd
De V8 is een heel aardig ding om te zien, het is jammer dat de koelprestaties niet in gelijke pas lopen.Sloeber schreef op zondag 21 november 2010 @ 11:09:
Die v8 is veel mooier! Wel mooie kast met de UV, maar je mag inderdaad echt wel een keer wat aan je cable management werken, wordt hij veel mooier van;)
Zou ik niet zo meteen zeggen, dat ligt allemaal aan de meegeleverde koelpasta. Smeert voor geen meter uit, en koelt niet goed. Op internet zeggen reviews toch wel wat anders (deze gebruikten andere koelpasta, presteerde beter dan scythe mugen 2) Ik heb hem op de kop kunnen tikken voor 39 €, vader van vriend van me kon bestellen zonder belastingen, en met extra korting. Is mooi meegenomenVerwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 11:13:
[...]
De V8 is een heel aardig ding om te zien, het is jammer dat de koelprestaties niet in gelijke pas lopen.
Het geen UV, maar oranjerode Cold Cathodes. Je kan ze gewoon niet goed zien op foto want men GSM camera is crapSloeber schreef op zondag 21 november 2010 @ 11:09:
Die v8 is veel mooier! Wel mooie kast met de UV, maar je mag inderdaad echt wel een keer wat aan je cable management werken, wordt hij veel mooier van;)

[ Voor 29% gewijzigd door Mavamaarten op 21-11-2010 11:26 ]
Verwijderd
Wat mij bij de reviews opviel waren de problemen met de fan (lastig te vervangen/zeer specifiek) en de luchtweerstand/static pressure die het ding oplevert (wat relevant is als je een stil systeem bouwt). Het hangt een beetje van je specifieke eisen afMavamaarten schreef op zondag 21 november 2010 @ 11:19:
Zou ik niet zo meteen zeggen, dat ligt allemaal aan de meegeleverde koelpasta. Smeert voor geen meter uit, en koelt niet goed. Op internet zeggen reviews toch wel wat anders (deze gebruikten andere koelpasta, presteerde beter dan scythe mugen 2) Ik heb hem op de kop kunnen tikken voor 39 €, vader van vriend van me kon bestellen zonder belastingen, en met extra korting. Is mooi meegenomen
Meegeleverde koelpasta moet je natuurlijk nooit gebruiken, zelfs in het uitzonderlijke geval dat je er wat aan hebt weet je niet waar je aan toe bent
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 12:06 ]
Arctic Silver 5 koelpasta nemen, ideaal spul en gebruik ik voor iedere computer met iedere keer een goed resultaat.Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 11:13:
[...]
De V8 is een heel aardig ding om te zien, het is jammer dat de koelprestaties niet in gelijke pas lopen.
Verwijderd
De dagen van Arctic Silver 5 zijn wel een beetje voorbij. Niet in de laatste plaats omdat het lichtelijk stroom geleidt, maar ook omdat de performance niet top-of-the-line meer is. Er is tegenwoordig een woud van alternatieven, maar één veelvoorkomende is MX-4 (koelt ~hetzelfde als MX-3 maar spreidt veel beter) en als je het extra exotisch wil aanpakken is er ook nog IC Diamond 7 Carat met stukjes diamantJoopieboy schreef op zondag 21 november 2010 @ 12:08:
Arctic Silver 5 koelpasta nemen, ideaal spul en gebruik ik voor iedere computer met iedere keer een goed resultaat.
Ik ga binnenkort toch voor MX-4. Goede prijs, erg goede prestaties en geen nadelen als slechte smeerbaarheid of kans op verlies van garantie (die diamantdeeltjes kunnen soms de opdruk van je processor schuren).
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 12:20 ]
De koelpasta die erbij zit is super brak maar koelt wel aardig volgens mij. Is heel slecht uit te smeren maar heeft tijdens een OC projectje een socket 775 Pentium 4 op 4.2Ghz onder de 50 graden load gehouden. Wat mij toch heel netjes lijkt. Momenteel (zoals op pagina 52 te zien is) zit hij in mijn Main pc op een stock Core i5 750.
Wist trouwens niet dat die fan te vervangen is, hoe werkt dat precies? Moet dan die 'V8 kap' er af ofzo?
Verwijderd
In de review van SPCR zijn ze er mee in de weerFastFred schreef op zondag 21 november 2010 @ 12:28:
Wist trouwens niet dat die fan te vervangen is, hoe werkt dat precies? Moet dan die 'V8 kap' er af ofzo?

Sidepanel ervan gehaald en licht komt op je afgestroomd

Dan hebben we nog die lelijke ouwe cooler die lijkt op een standaard intel cooler...

Een nieuwe IDE kabel voor mijn ouwe DVD Drive (geen writer

Mijn extra HDD (heel oud

En een extra koeler

Een filmpje met alle specs en verdere upgrades die in de loop van het jaar moeten komen
Link
Zie je, ik word oud.Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 12:16:
[...]
De dagen van Arctic Silver 5 zijn wel een beetje voorbij. Niet in de laatste plaats omdat het lichtelijk stroom geleidt, maar ook omdat de performance niet top-of-the-line meer is. Er is tegenwoordig een woud van alternatieven, maar één veelvoorkomende is MX-4 (koelt ~hetzelfde als MX-3 maar spreidt veel beter) en als je het extra exotisch wil aanpakken is er ook nog IC Diamond 7 Carat met stukjes diamant
Ik ga binnenkort toch voor MX-4. Goede prijs, erg goede prestaties en geen nadelen als slechte smeerbaarheid of kans op verlies van garantie (die diamantdeeltjes kunnen soms de opdruk van je processor schuren).
Nee maar MX-4 komt mij niet bekend voor, van welk merk is dat?
Verwijderd
Arctic, voorheen bekend als Arctic Cooling. Ze doen het nu al een tijdje erg goed met de MX serie.Joopieboy schreef op zondag 21 november 2010 @ 16:58:
Zie je, ik word oud.
Nee maar MX-4 komt mij niet bekend voor, van welk merk is dat?
Aah kijk, dankjewel!Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:07:
[...]
Arctic, voorheen bekend als Arctic Cooling. Ze doen het nu al een tijdje erg goed met de MX serie.
Ja, ik heb CCFL's met UV, daarom was ik even in de war maar inderdaad, het zijn CCFL's;)Mavamaarten schreef op zondag 21 november 2010 @ 11:19:
[...]
Het geen UV, maar oranjerode Cold Cathodes
Things are cheaper for a reason
Ja, en daar slopen ze dus de top cover. Nu weet ik nog steeds niet of is te doen zonder de top cover te slopen. Nja, het werkt prima zo, dan laat ik het zo, die rode lampjes in de v8 storen me niet, heb toch geen window meerVerwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 12:38:
[...]
In de review van SPCR zijn ze er mee in de weer

Spekkies:
AMD Phenom II 555 @ X4 4.3ghz
Asus Crosshair III Formula
Corsair Dominator 1600mhz 7-8-7-20
Sapphire HD6870
2x Seagate 320gb Raid0
2x Seagate 1tb Data
Thermalright True Black met 2x Scythe Slipstream 1900rpm
Scythe Kaze Master
Antec 300
Cooler Master Silent Pro M600
Randapp:
Samsung P2470HD met ingebouwde TV tuner
Samsung 943NW
Logitech G25
Asus GX800 muis
Creative Soundblaster Arena headset
Logitech toetsenbordje.
Vind de cabelmanagement voor een standaard Antec 300 best netjes, al zeg ik het zelf

Dat is niet ondersteboven, dat is eigenlijk een veel voorkomende situatie om de voeding met de fan naarboven te zetten. Meestal omdat de case onderaan geen rooster heeft om lucht aan te zuigen, ofwel om een deel van de warme videokaart lucht af te zuigen. Of dat goed is voor de voeding is een ander ding ;-)Ghost Dog schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:24:
Extorm: Waarom zit je voeding op de kop?
Get Airflow, save the world.
Had het graag anders gezien, maar in een Antec 300 kan de voeding alleen in deze positie geplaatst worden.Ghost Dog schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:24:
Extorm: Waarom zit je voeding op de kop?
Heb mijn voeding gewoon met de fan naar beneden gemonteerd hoor, blijft een ruimte van een dikke centimeter over om lucht aan te zuigen, vind het zelf maar een dom gezicht als het merk ed. op zijn kop staan! ohja ook in een Antec 300. Wat btw. een bitch is als het op cable management aankomtExtorm schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:41:
[...]
Had het graag anders gezien, maar in een Antec 300 kan de voeding alleen in deze positie geplaatst worden.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Daar zijn geen schroefgaten voor in de case!warhamstr schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:58:
[...]
Heb mijn voeding gewoon met de fan naar beneden gemonteerd hoor, blijft een ruimte van een dikke centimeter over om lucht aan te zuigen, vind het zelf maar een dom gezicht als het merk ed. op zijn kop staan! ohja ook in een Antec 300. Wat btw. een bitch is als het op cable management aankomt
Die schroefgaten zijn er wel zeker hoor, ik heb ruim een jaar op die manier gedraaid..Extorm schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 20:12:
[...]
Daar zijn geen schroefgaten voor in de case!Antec 300 is echt een bitch ja!
Hier even snel een foto van iemand anders zijn systeem:

Trouwens, voor een kennis vanwege min of meer een soort van weddenschap zijn 'oude' computer maar eens voorzien van wat cable management. Is al een wat ouder beestje met nog molex voeding stekkers en rounded ide kabels en alles. Maar voor die tijd zat er wel flink wat geld in. Alle koeling is van Zalman en alles.
En aangezien ik mijn Pentium 4 ook heel netjes had opgebouwd jaren terug, leek het mij wel eens leuk om dat weer eens te doen.
Dus, maar eens eraan begonnen. Dit is wat ik aantrof toen de pc bij mij werd afgeleverd:

Gedeelte was al losgekoppeld en weet ik wat, dus eerst eens begonnen met _alles_ los te halen.
Hoop kabels naar achteren weggewerkt, en kabelstrengen gemaakt:

Bij het moederbord ook wat kabelbomen gemaakt:

Laatste dingen teruggemonteerd, en toen was hij klaar:

Had niet de ruimte en de lengte voor sommige kabels om echt te doen wat ik wou, maar over het algemeen ben ik zeer tevreden. Maar ben er toch ruim 2 uur mee bezig geweest zo haha.

Nu heb ik verder nog zwarte pci stekkers toegevoegd inplaats van grijze
[ Voor 58% gewijzigd door sebasss2 op 05-12-2010 21:23 ]
Verwijderd
Is er een specifieke reden om je Mugen zo te monteren en niet een kwartslag gedraaid? Het lijkt me dat hij dan effectiever koelt, want de fan blaast door een groter deel van de koeler heen en de delta T van je lucht is gemiddeld groter.Joopieboy schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:37:
Kan idd andersom gemonteerd worden, ook bij mijn Antec P183, maar aangezien die al op een verhoging ligt en die een apart compartiment heeft maakt dat niet zoveel uit:
Waneer hij de fan onder op de mugen doet pakt deze alle warmte van de videokaart weg dit komt de koelprestaties ook niet ten goede.
Verwijderd
True, ik had niet naar de ruimte gekeken, al zie ik het wel vaker zo gedaan.sebasss2 schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:28:
Ik denk als hij hem een kwartslag draait hij zeer weinig ruimte overhoud tussen z'n videokaart en de Mugen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 21:32 ]
En zo kan hij van voren ook wat meer lucht pakken en zit hij niet direct op de (relatief) warme videokaart.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Dat ga ik eens gaan proberenPilatuS schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:30:
@CDA441.
Als je die CCFL uit het zicht kan krijgen lijkt mij dat een stuk mooier.
Te moeilijk, dan moet ik ze 90 graden om buigen en vind dit wel netjes en het benadeeld m'n airflow niet.Deathchant schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:53:
Sebass, waarom routeer je die rooie kabels naar je videokaart niet ook via de achterkant van het moederbord?

opklikken voor groot.
Hier mijn systeempje.
Ben erg blij met mn cablemanagement, en daardoor de betere airflow!
Zitten 4 extra fans in.
3x 90mm Nexus Real Silent, 1 aan de achterkant, 1 rechtsonder en 1 op het zijpaneel die warme lucht van de HD5750 naar buiten blaast.
Verder nog 1x 120 mmNexus Real Silent rechtsboven (geen dvddrive aanwezig) en een 120mm op de Scythe Mugen.
Molexconnector aan de zijkant is voor de fan in het zijpaneel.
Alle fans draaien op max. speed, aangezien m'n systeem op de vliering staat en ik dus geen last heb van herrie.
Enige probleem is dat mn voeding redelijk warm wordt omdat het het zwikje ge-overclocked is.
Het is daarom jammer dat er veel warmte van de Mugen komt, en daarna nog door de voeding moet.
Binnenkort dus een andere voeding, en een kast waar de voeding aan de onderkant kan worden geplaatst.
[ Voor 14% gewijzigd door Daan00 op 10-12-2010 16:43 ]
ligt het aan mij of is je afbeelding kapot?
Jep, zijn pic is dood... R.I.P. afbeeldingCDA441 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:54:
[...]ligt het aan mij of is je afbeelding kapot?
[ Voor 36% gewijzigd door Mavamaarten op 10-12-2010 13:02 ]
Is het geen idee om de fan in je zijpaneel om te draaien waardoor de lucht naar binnen gaat in plaats van naar buiten? Ik heb het idee dat je op deze manier je PC bijna vaccuum trekt van binnen en daardoor inderdaad je voeding haast alleen maar warme aanzuigt.Daan00 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 23:42:
1 op het zijpaneel die warme lucht van de HD5750 naar buiten blaast.
Enige probleem is dat mn voeding redelijk warm wordt omdat het het zwikje ge-overclocked is.
Ik heb het in het verleden ook weleens gemerkt bij een van mijn oude kasten, ik kon maar niet verklaren waarom die videokaart toch zo vreselijk warm werd. Bleek dat ik iets teveel outtakes had en te weinig intakes
meteen naast de videokaart zit de fan, en deze blaast voelbaar warme lucht naar buiten.
Ik heb gelezen dat de zijkant het beste een intake kan zijn, maar dit werkt voor mij best goed.
Maar misschien is het wel verstandig om een keer te kijken wat er gebeurt als ik die fan omdraai
Daar heb je gelijk in, ik heb al mijn eerste case gemolt met die verf die ik gebruikte, zag er totaal niet uit.Mavamaarten schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:01:
CDA441, mooi PC'tje, alleen jammer dat de binnenkant wit/grijs is ipv zwart. Dat had het geheel veel mooier gemaakt. Achja, het zelf zwart verven is zo'n geknoei dat je er niet aan begint
En praypaint vindt ik te duur en het duurt ook lang om de verf te laten drogen
PilatuS schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:30:
@CDA441.
Als je die CCFL uit het zicht kan krijgen lijkt mij dat een stuk mooier.
Hier heb je de CCFL uit het zicht en de binnenkant (half)zwart ;)Mavamaarten schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:01:
CDA441, mooi PC'tje, alleen jammer dat de binnenkant wit/grijs is ipv zwart. Dat had het geheel veel mooier gemaakt. Achja, het zelf zwart verven is zo'n geknoei dat je er niet aan begint
[ Voor 38% gewijzigd door CDA441 op 11-12-2010 20:45 ]

Alle fans vervangen door Noctua NF-P12, ook die in de voeding. Accelero Extreme PLUS paste net aan, Venomous-X steekt met de toppen van de heatpipes door de gaatjes in het zijpaneel, ik had een setje CCFLs rondslingeren dus die heb ik er ook maar in gehannesd en voila, het resultaat mag er zijn.
Ook goed weggewerkt voor zover mogelijk
knap gedaan hoor. ik krijg geen enkele kabel fatsoenlijk weg in mn centurion 5Singular1ty schreef op zondag 19 december 2010 @ 19:31:
Zo, laat ik GoT dan ook maar eens bevuilen met mijn handwerk. In het kader van 'prop zoveel mogelijk hardware in een kastje van 30,-' mijn systeempje, gebouwd in een Xigmatek Asgard:
[afbeelding]
Alle fans vervangen door Noctua NF-P12, ook die in de voeding. Accelero Extreme PLUS paste net aan, Venomous-X steekt met de toppen van de heatpipes door de gaatjes in het zijpaneel, ik had een setje CCFLs rondslingeren dus die heb ik er ook maar in gehannesd en voila, het resultaat mag er zijn.
Thanks, en absoluut mee eens. Ik meen het wanneer ik zeg dat het de beste 30 euro is die ik ooit aan PC onderdelen heb uitgegeven: Het kastje biedt ruimte zat voor de gemiddelde gebruiker, je kan er dikke videokaarten en CPU koelers in kwijt, de airflow is prima, hij ziet er goed uit (functioneel, niet te flashy, niet te goedkoop, zwart binnen en buiten), weegt bijna niets (minder dan de laatste alu kast die ik had, en dit is gewoon plaatstaal), is compact en er is achter zijpaneel het linker nog ruimte voor kabelmanagement ook! Super.Best leuke kast voor 30piek.
Ook goed weggewerkt voor zover mogelijk
Ik zal binnenkort wat meer plaatjes schieten
[ Voor 18% gewijzigd door Singular1ty op 20-12-2010 18:56 ]
Net een kleine opschoon actie gehouden en van de laatste posts de afbeeldingen verwijderd die te groot zijn, graag een thumbnail plaatsen met een link naar een grotere afbeelding of alleen een kleine afbeelding.
Let dus op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 1600 x 1200 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.