Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Ik bedoelde de voeding. De lucht gaat nu vanaf de voorkant direct naar onder..Fordox schreef op maandag 10 juni 2013 @ 09:30:
[...]
fan vlak voor de koeler? ik zie geen enkel probleem in zijn airflow.
het is er wel op vooruit gegaan nu die ducttape weg is
die fan staat op blazenPazienza schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:32:
[...]
Ik bedoelde de voeding. De lucht gaat nu vanaf de voorkant direct naar onder..
@ H4ze
ik weet dat je idd bij de blauwe kabels de ijzertjes moet in drukken aleen dat systeem werkt dus niet meer.
denk dat als ik er is effe tijdje voor ga zitten ze nog wel los willen komen maar zit ook nog te denken over een ander mobo dus tot die tijd blijft het zo .
overgens is de 24 pins nu ook weer getto heb hem namelijk zwart gemaakt met een verf stift .
je ziet het verschil niet met een echte zwarte kabel dus ik zeg geslaagd haha

En kwa kleur wat denken julie een rood thema of in het mobo en geheugen stijl blauw thema dus .
Zit namelijk te denken aan inplaats van zwarte fans rode of blauwe te nemen
gr
Verwijderd
Cpu wordt max zo 43 graden en de Gpu zo 60 .
http://i43.tinypic.com/2zzt9ug.jpg
http://i40.tinypic.com/30bn1hv.jpg
http://tinypic.com/r/2n9w8sl/5
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2013 13:13 ]
Maar vind je die stock amd koeler niet veel lawaai maken.
Zie ik daar trouwens ook weer een mooie mod blokjes hout onder je onderste fan. :-)
Verwijderd
Laat ik die fan op de bodem liggen dan lijkt al helemaal of ik naast een vliegtuig zit gezien hij te snel draait voor die gaten .
Wat me alleen opviel is dat beide, of enkel de voorste fan in de bovenkant lucht naar binnen blaast. Het lijkt mij handiger om de lucht naar buiten te blazen zodat de airflow gebalanceerd is.
Opzich is jouw opstelling ook weer niet echt verkeerd gezien je nu koude lucht door je radiator blaast, maar de verwarmde lucht komt daardoor in je case waardoor je videokaart weer wat graden warmer wordt
Het is afwegen wat je het beste wilt koelen: de CPU of de videokaart
Tetten.
maar who cares, het is waterkoeling en met overdruk heb je minder stof.
Quote uit de topicstart:
Dus I care.Kimberly schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 16:51:
Wat is de bedoeling van dit topic?
- Heel simpel, post hier foto's van jou systeem, lucht gekoeld, water of wat dan ook.
Wat betreft de fans op de rad. bovenin, die had ik in eerste instantie andersom zitten maar dan blaas ik lucht met de temp. van de kast door de rad. heen welke warmer is dan de omgevingslucht.
Nu ik de fans omgevingslucht door de rad. de kast in laat blazen is de load temp. van de processor bijna 10gr. koeler dan voorheen, de temp. in de kast is amper omhoog gegaan.
wat betreft de hete lucht van de videokaart, die wordt door de sidepanel fan van de case naar buiten afgevoerd.
In eerste instantie ging deze setup ook tegen m'n gevoel in.
Koude lucht onderin aanzuigen en warme lucht bovenin afvoeren maar praktijk wijst uit dat dit het koelste resultaat geeft.
[ Voor 61% gewijzigd door dr_dreey op 18-06-2013 12:52 ]

Twee BitFenix Spectre | BFF-SCF-20020KK-RP (900 rpm)

Één BitFenix Spectre Pro Led. 230mm (900 rpm)
En één Corsair AIR Series AF140 Quiet Edition (1150 rpm)
[edit]
Nou hoor en lees ik de laatste tijd wel vaker iets over een overdruk creëren in de kast, zodat er geen stof in kan komen. Maar is het met de luchtstroom dan ook niet gelijk gedaan? Want op het moment dat er een overdruk is, wordt de lucht er toch gewoon uitgeperst door de overdruk? En kun je daarbij dan nog wel spreken van een ideale luchtstroom?
Als het gehele mobo wordt watergekoeld zal het niet uit hoeven maken, maar anders zullen de VRM's het waarschijnlijk minder ideaal vinden? Want gaat de luchtstroom zich niet gewoon langzamer, wanneer er méér lucht in de kast wordt geperst dan er tegelijkertijd kan ontsnappen?
[ Voor 28% gewijzigd door Phaerion op 24-06-2013 19:01 ]
Snoep verstandig, lik m'n reet! :P
Welke CPU koeler heb je in gebruik dan?
Wellicht was het een goedkopere oplossing om slechts je CPU koeler te vervangen ipv verschillende (vrij prijzige) fans erbij te plaatsen).
Tevens lijkt het mij niet dat standaard casefans op 7770 rpm zullen draaien
Tetten.
Ik heb nu een CM V8, die, als ik het waterkoelingsetje bij ekaar heb, weer terug gaat naar mijn oude mobo, waar nu de stock koeler weer op zit. Ik heb voor de Corsair gekozen omdat die pal in het beeld zit, en hij past bij het thema van de Crosshair V Formula. Het zijpaneel en de top ventilator, Zie je nagenoeg niet zitten, en komen daardoor geheel in het zwart beter uit. Eigenlijk verander ik niets behalve dat alle ventilatoren met een hoger toerental werken en een grotere luchtverplaatsing geven.Axon schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:50:
@Phaerion:
Welke CPU koeler heb je in gebruik dan?![]()
Wellicht was het een goedkopere oplossing om slechts je CPU koeler te vervangen ipv verschillende (vrij prijzige) fans erbij te plaatsen).
Ja idd, dat was een 0 te veel.Tevens lijkt het mij niet dat standaard casefans op 7770 rpm zullen draaien![]()
Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Klik voor grotere afbeelding.
Dat is:
Intel Core I7 3930K gekoeld door een Thermalright HR-02 met Enermax T.B.Silence UCTB14P
8 x 2GB (16GB) Crucial Ballistix Tracer PC3-12800 (2x groen, 2x rood/groen, 2x rood & 2x blauw)
Asus HD7970 DCII gekoeld door een Prolimatech MK-26 met 2 x Enermax T.B.Silence UCTB14P en een Thermalright HR-11.
Net een kleine opschoon actie gehouden en van de laatste posts de afbeeldingen verwijderd die te groot zijn, graag een thumbnail plaatsen met een link naar een grotere afbeelding of alleen een kleine afbeelding.
Let dus op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 1600 x 1200 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.