K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ik zal binnenkort nog eens een benchmark draaien die alles goed onder stress zet.noes schreef op maandag 24 september 2012 @ 18:52:
@Remcom00: furmark is vooral voor je GPU, niet CPU. Idealiter draai je dus furmark samen met bijvoorbeeld HyperPI. Ook vertrouw ik die CPU temp readout niet, of is het 10°C in je kamer? 20°C bij een ambient van rond de 19 à 20° is simpelweg niet mogelijk, ook niet bij idle: Meestal is het toch minimaal 5° warmer in je kast dan in je kamer, en je CPU is, met zo'n grote koeler, meestal weer een paar graden warmer dan je kast. Kortom, een educated guess: die CPU readout zit er zo'n 10°C naast. Maar ook dan wel nette temps hoor
Zou best kunnen dat de temperatuur zo laag is, het is namelijk aardig fris in de kamer waar de pc staat, maar het zal niet 100% accuraat zijn.
Heb ook al andere software uitgeprobeerd maar ze geven, logisch natuurlijk, allemaal dezelfde waardes aan.
hoidoei
Verwijderd
Hoe tevreden ben je met je Noctua case fans?RampageNL schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:57:
Mijn Rigje.
In mijn Sig staat Zotac GTX 580, alleen de Backplate is van EVGA ^^
[afbeelding]
En welke gebruik je precies, zit er over na te denken om bijna al mijn casefans met deze te vervangen.
en ja, mijn frontpanel fans van de 400r zijn vervangen voor 3x 14cm fans
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Hieronder mijn systeem, met daarin:
- i5 3570k, default clock;
- HD7970 DirectCu II;
- Samsung 830;
- Gelid Tranquillo Rev. 2;
- Define XL;
- Gigabyte GA-Z77X-D3H;
- 8GB Corsair Vengeance;
- Corsair TX650 V2;
- 1 x 140 mm standaard case fan (front, input);
- 1 x 140 mm standaard case fan (back, output);
- 1 x 180 mm standaard case fan (back/top, output);
Plannen:
- Toevoegen case fan 140 mm (front, input);
- Toevoegen case fan 120 mm (front, input);
- Toevoegen case fan 140 mm (side, input);
Pics, or it didn't happen:

Complimenten en/of opmerkingen hoor ik graag.
JoHiem

In deze Antec 900 kast zit o.a:
- Asus P5Q-Deluxe moederbord
- Intel Core2Quad Q8200 CPU
- 6GB DDR-2 ram (2x2GB en 2x1GB)
- nVidia GTX550Ti
- XFX Pro550W
- Thermaltake SpinQ
- Samsung 830 64GB
- Western Digital 500GB Sata schijf (weet niet precies welk type)
Dit systeem wordt mijn 'reserve' systeem, voor als vrienden willen komen lannen enz.
Wat ik nu aan het bouwen ben:

Zo ziet de CoolerMaster CM690 er dus uit zonder covers en panels.
Wat er in zit:
- Gigabyte X58A-UD7 moederbord
- Intel Core i7 950 CPU
- 16GB DDR3-1333 (wordt 24GB)
- 2x XFX AMD Radeon HD6850 Black Edition
- Corsair GS800 PSU
- Samsung 830 256GB SSD
- Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Cooler
Er moeten nog 4 fans komen, dan kan ik 'm helemaal af en dicht maken.
Ik zit wel met een vraagje, de bovenste videokaart wordt (logisch) behoorlijk warm. Helpt het als ik in het side panel ook een fan inbouw, die rechtstreeks koude lucht naar beide GPU's blaast? Of verstoor ik daarmee alleen maar de airflow? (in principe ga ik voor front/bottom > rear/top.
[img]error.jpg[/img]
Ik zou het eerst eens proberen met die 4 fans er in. Je hebt dan 3x uit en 1x in. Dat moet voor aardig wat flow zorgen. Als het niet genoeg is, zal de fan in het zijpaneel niet erg veel storen en wel degelijk nut hebben. Misschien combineren met een Nexus BeamAir. Dan wordt de luchtstroom zo direct mogelijk voor de GPU's gebruikt. Onthoud wel dat de fan daarmee luidruchtiger kan worden. Soms maken grills ze juist stiller, maar meestal niet.niekje87 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 00:18:
Ik zit wel met een vraagje, de bovenste videokaart wordt (logisch) behoorlijk warm. Helpt het als ik in het side panel ook een fan inbouw, die rechtstreeks koude lucht naar beide GPU's blaast? Of verstoor ik daarmee alleen maar de airflow? (in principe ga ik voor front/bottom > rear/top.
Addicted to silent computing
Ik had een windowed - sidepanel besteld voor de CM690, daar zat al een fan in, die heb ik maar laten zitten.Crahsystor schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:55:
[...]
Ik zou het eerst eens proberen met die 4 fans er in. Je hebt dan 3x uit en 1x in. Dat moet voor aardig wat flow zorgen. Als het niet genoeg is, zal de fan in het zijpaneel niet erg veel storen en wel degelijk nut hebben. ......
Inmiddels zijn alle onderdelen om m'n pc af te maken (op één internal USB3 to internal USB2 verloopje na) binnengekomen dus heb ik m'n pc gelijk afgemaakt.
Ik had ook 4 CCFL's gekocht. Twee daarvan heb ik in de CM690 gezet, wel zat licht zo dus ik laat het er maar bij.

Het vervelende met die CCFL's is wel dat je met de neus op de feiten gedrukt wordt dat ik beter kabelmanagement heb moeten voeren...

Deze pc wordt nu door 5 casefans gekoeld, voorin zit een Cooler Master Sickleflow intake, achterin zit eenzelfde fan als outtake. Bovenin zitten twee antec twocools 140mm die op 'low' draaien, als outtake. In het zijpaneel zit ten slotte nog een standaard Cooler Master 120mm fannetje die ook lucht naar binnen blaast, vooral op mijn graka's (2x HD6850)
Inclusief de fans op de GPU's, PSU en CPU Cooler heb ik nu 11 fans draaien. Het geluid valt echter enorm mee.
[ Voor 16% gewijzigd door Niekleair op 04-10-2012 22:17 ]
[img]error.jpg[/img]
[ Voor 124% gewijzigd door poema op 05-10-2012 17:36 ]
deze moet in de [WC] Post je WC systeem topic
Fordox schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 17:26:
ehm, deze moet niet in de air cooled gallery.
deze moet in de [WC] Post je WC systeem topic
Deorgere schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 16:51:
Wat is de bedoeling van dit topic?
- Heel simpel, post hier foto's van jou systeem, lucht gekoeld, water of wat dan ook.
ophangen in elastiek in een 5"25 bay wil ook nog wel eens werkenL702 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 21:09:
Nieuwe 140mm Enermax T.B.Silence met andere fanblades geïnstalleerd op de MK-26 en HR-02. Nu echt geruisloos, volgende stap is luidruchtige hardeschijven vervangen...
[afbeelding]
Click!
Specs:
E8400 @3,8GHz
ASUS P5Q Pro
4x 1GB Corsair XMS2
Ati Radeon HD4870
Chieftec 500W
Creative X-Fi Xtreme Gamer
1x OCZ Agility 3 SSD 60GB
2x Samsung HDD 640GB
1x Samsung HDD 1000GB
NZXT Apollo
Zalman CNPS9700 NT LED
3x Noiseblocker NB-BlackSilentFan XL1 120MM
2x Zalman Fanmate2
Geluidsdemping matten rondom
Groen ledstripje bovenin

Temperaturen blijven netjes al zeg ik het zelf

tips/kritiek is welkom
die matten is wel leuk, dat ben ik zelf ook nog van plan om te doen
Het is idd een oud ding geworden. Ben 4 jaar geleden begonnen met de case en cpu+mbo. En loop van de jaren betere videokaart meer ram, ssd, enz enz. Wordt wel tijd om te upgraden naar i5 of dergelijke.Fordox schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:21:
beetje oud dingetje, het is wel jammer dat het metaal in de binnenkant niet zwart is gespoten.
die matten is wel leuk, dat ben ik zelf ook nog van plan om te doen
Binnekant wou ik altijd een keer zwart spuiten. Maar steeds zeg ik: ik ga toch een nieuwe systeem bouwen en dat al een jaar lang

[ Voor 12% gewijzigd door CrazyTurk op 16-10-2012 18:36 ]

Naar dit ging:

Qua temps helaas geen verschil. xD
Ook had ik al de opening in de zijkant dichtgetaped, want lucht neemt altijd de kortste weg en na een jaar zat dus de hele binnenkant en de zijopening onder het stof. Nu wordt de lucht wel via de voorkant aangezogen, zoals het zou moeten.

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz
Poeh, geeft de 2de foto wel aardig weer, zal eens een mooie foto moeten maken.Singular1ty schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 21:53:
Geinig gezicht, maar waarom geen totaalshot van buiten om een indruk te geven hoe klein die kast dan wel niet is?
En hoe bevallen die eLoop fans?Mexel schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:24:
Even een simpele test pc in elkaar zetten, een Midgard 2 kast met 6x Noiseblockers erin, type 1 en 3.
Vandaag m'n geheugen collectie aangevuld...
Ben ik de enige die ze zo leuk vind?

Mooie kermis attractie geworden zo...
Ik wil ze proberen met Arctic RC ram coolers.
Verwijderd
Grappige kast, ik weet nu niet of ik 'm mooi vind of toch erg lelijk
Dolfijnen en walvissen zijn geen vissen, maar zoogdieren.
Ze bevallen heel goed, binnenkort plaatst ik er een review van op tweakers.L702 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 02:12:
[...]
Poeh, geeft de 2de foto wel aardig weer, zal eens een mooie foto moeten maken.
[...]
En hoe bevallen die eLoop fans?
Vandaag m'n geheugen collectie aangevuld...
Ben ik de enige die ze zo leuk vind?
[afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
Mooie kermis attractie geworden zo...
Ik wil ze proberen met Arctic RC ram coolers.
↓ volgende bericht hieronder ↓
nu zie ik het net andersom?
[ Voor 13% gewijzigd door Rubm93 op 25-12-2012 19:08 ]
Verwijderd
X4-955BE wordt zo max 53 graden met prime, dit op 4Ghz.
Even een update plaatsenCrazyTurk schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:08:
Ik zal ook dan maar even moeite doen om mijn rig te plaatsen
Specs:
E8400 @3,8GHz
ASUS P5Q Pro
4x 1GB Corsair XMS2
Ati Radeon HD4870
Chieftec 500W
Creative X-Fi Xtreme Gamer
1x OCZ Agility 3 SSD 60GB
2x Samsung HDD 640GB
1x Samsung HDD 1000GB
NZXT Apollo
Zalman CNPS9700 NT LED
3x Noiseblocker NB-BlackSilentFan XL1 120MM
2x Zalman Fanmate2
Geluidsdemping matten rondom
Groen ledstripje bovenin
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Temperaturen blijven netjes al zeg ik het zelf![]()
[afbeelding]
tips/kritiek is welkom
Wat is er veranderd:
Gelid Solutions Tranquilo
Gigabyte GV-R787OC-2GD
XFX Pro 550W
2x witte ledstipje
Houten plank eronder carbon gewrapt
Fanmates, groenledstrip en nog paar troep verwijderd

heerlijke stilte
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Wow die zijn echt mooi! Mag ik weten waar je ze heb gehaald en hoeveel ze kostten?Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 18:25:
Hierbij een upgrade van mijn oudere fans.
Alle fans worden nu de Corsair AF120 silent, 1100rpm.
[afbeelding]
daarvoor hebben we de pricewatchBurakius schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:40:
[...]
Wow die zijn echt mooi! Mag ik weten waar je ze heb gehaald en hoeveel ze kostten?
Ja ik kon ze daar niet vinden. Moest blijkbaar "silent" weghalen. Zijn ze een beetje vergelijkbaar met noctua's qua decibel en luchtverplaatsing? Kan niet echt benchmarks vinden

Mooie kast man! Heb je alleen nog steeds die Dualcore? Die zou ik dan wel vervangen door een quadcore op je huidige moederbord, of een nieuw moederbord + processor. Een 7870 doe je met zo'n dualcore eigenlijk geen eer aan.CrazyTurk schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:14:
[...]
Even een update plaatsen![]()
Wat is er veranderd:
Gelid Solutions Tranquilo
Gigabyte GV-R787OC-2GD
XFX Pro 550W
2x witte ledstipje
Houten plank eronder carbon gewrapt
Fanmates, groenledstrip en nog paar troep verwijderd
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
heerlijke stilte
Ik krijg binnen enkele dagen wat nieuwe fans en leds binnen, dan ga ik mijn kast eens aanpakken en zal ik ook een paar foto's plaatsen.
[ Voor 13% gewijzigd door Pazienza op 08-02-2013 01:21 ]
Ik heb gisteren en vandaag m'n pc onder handen genomen. Heb de stockfans van m'n case en m'n Hyper 212 Evo vervangen door Nexus Silent. (2x PWM versie op de CPU, 3x met witte leds in de case.) Vandaag ook de koeler opnieuw gemount, met nieuwe pasta, scheelt een hoop.
In idle is de PC nu niet hoorbaar, onder full CPU load in Prime95 wel natuurlijk, maar het valt nog mee. CPU wordt dan 55 graden. Op zich niet zo boeiend, want in de praktijk gebruik ik mijn CPU nooit op 100 % load. In games altijd tussen de 0 en 60 %.
Al met al ben ik tevreden met de nieuwe fans en ledjes. Even de specs op een rijtje:
- AMD phenom ii 1045t x6 processor @ 3,6 GHz
- Asrock 970 extreme 4 moederbord
- Cooler Master hyper 212 EVO cpu koeler
- Sapphire 2GB 7850 videokaart
- Thermaltake 650W voeding
- Sharkoon T9 kast (groen)
- 500 GB harde schijf
- 128 GB Crucial M4 SSD
- Samsung dvd brander
- 2x Nexus Silent PWM
- 3x Nexus Silent white LED
- NZXT 2meter 24 ledjes (wit)
Plaatjes:

[ Voor 6% gewijzigd door Pazienza op 10-02-2013 16:21 ]
Maaruh een schakelaartje voor de verlichting is wellicht wel prettig ^^
Lijkt me niet echt fijn naast je monitoren
Ik vind het zelf niet echt storend het licht naast m'n monitoren. Het 'glas' wat in de window zit is ook een soort 'smoked' ofzo; een donkere tint, daardoor is het minder fel.
En: foto's zijn gemaakt met mijn telefoon, daardoor lijkt het een en ander qua kleuren vloekender en feller dan het in werkelijkheid is. Zal wellicht nog een foto maken met een fatsoenlijke handcamera. In het echt ziet het er wel wat beter uit, en wat minder 'tacky'.
Ik vind het er in ieder geval wel vet uitzien, het is geen HTPC en dat mag gezien worden! Maargoed, ieder zijn ding natuurlijk.
[ Voor 8% gewijzigd door Pazienza op 10-02-2013 17:36 ]
Verwijderd
Dan hoop ik dat ik je volgende week kan bekoren met wat foto's van mijn deels nieuwe build. Ik heb een Silverstone SUGO SG06B op de kop getikt met een HD7770. Nu ben ik van plan het hele zwikje te gaan sleeven met zwart paracord.unfor schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:24:
Als je het zelf maar mooi vind, ik vind zulke kerstbomen echt afschuwelijk.
Edit:
Dat sleeven wordt hem niet de eerste tijd, mijn moederbord is naar de haaien. Het hele PCI-e slot kwam los toen ik de videokaart eruit haalde
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2013 21:04 ]
Specs:
AMD FX 8120 8 core CPU
Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
Asus M5A78L-M/USB3 AM3+
Kingston Beast 8GB 1600 mhz
Asus HD7850 DC 1GB
Kingston V300 120GB SSD
Western Digital Blue 500GB
Recom Light Tube RC-CCFL-D-UV 30cm Duo
Corsair CX500M Modulair
Foto's

[ Voor 9% gewijzigd door Axon op 17-02-2013 02:43 ]
Tetten.
Binnekort komt er een nieuwe cpu-ram-mobo inPazienza schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 01:14:
[...]
Mooie kast man! Heb je alleen nog steeds die Dualcore? Die zou ik dan wel vervangen door een quadcore op je huidige moederbord, of een nieuw moederbord + processor. Een 7870 doe je met zo'n dualcore eigenlijk geen eer aan.
Saaie dag trouwens.. dus heb even me pc eindelijk af gemaakt. Kabels zijn netjes gewrapt en getywrapt.

En witte auto stadslichten geplaatst aan de voorkant ipv blauwe

Tetten.
Verwijderd
Kun je betere foto's maken van de binnekant want ik denk dat het een aardig grote kast is als je er een koeler van dat formaat in kan zetten.
Ik heb expres voor deze voeding gekozen gezien de betaalbaarheid en de mooie platte kabels welke de airflow minder zouden moeten verstoren. Hier 2 foto's van beide zijkanten:
Linkerkant (intake) :

photo sharing websites
Kabels zijn hier niet erg goed weggewerkt, maar dit verstoord de koeling verder niet heel erg.
Rechterkant (exhaust) :

image hosting sites
Hier ziet het er al wat netter uit. Het blijft helaas toch moeilijk om in deze behuizing de kabels weg te werken. Er zijn helemaal geen plekken waar je een tie wrapje aan vast kan maken om de bekabeling weg te werken.
[ Voor 5% gewijzigd door Axon op 24-02-2013 19:28 ]
Tetten.
alleen zijn die ccfl's wat jammer. vooral dat blok. kon je niet beter voor ledstrips gaan? die kosten tegenwoordig ook redelijk weinig.
hoidoei
In mijn pc heb ik juist specifiek voor Noctua gekozen net vanwege de kleurstelling en die ook net mooi kan zijn in een systeem. Het ligt er denk ik puur aan welke kleurstelling je wilt gebruiken plus daarbij blijf ik de Noctua's toch een van de stiltste fans vinden.Burakius schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 21:31:
Ja ik kon ze daar niet vinden. Moest blijkbaar "silent" weghalen. Zijn ze een beetje vergelijkbaar met noctua's qua decibel en luchtverplaatsing? Kan niet echt benchmarks vinden. Ze zien er in ieder geval veel mooier uit dan noctua's , maar dat is niet zo moeilijk
Moederboard : Asus Sabertooth X79
Cpu : I7 3820 socket 2011
Cpu koeler : Noctua NH-D14 new edition socket 2011
Intern geheugen : 4 x 4 GB Kingston HyperX Genesis 1600 Mhz, XMP
Videokaart : Asus Radeon HD7970 DirectCUII TOP 3GD5
Harddisk : Western Digital RED, 2 TB
SSD : Intel 520, 180 GB
Psu : Corsair AX750
Pc-kast : Corsair 550D
Casefans : 3 x Noctua 14 cm, 3 x Noctua 12 cm

De combinatie met een Asus Sabertooth X79 vond ik juist dus met die bruine tint mooi in combinatie met de bruine tint van de Noctua's.
[ Voor 17% gewijzigd door Roel1966 op 24-02-2013 23:06 ]
Verwijderd
Ik dacht in eerste instantie dat het een ITX kast betrof, maar het is een mATX volgens mij. Toch een mooie kast om te zien, maar iets te groot voor wat ik zou willen. Ik heb zelf een SUGO SG06 die een stuk kleiner is maar ik denk ook een stuk minder stevig aangezien het kreng gemaakt is van psbakkenstaal. Foto's daarvan volgen nog omdat mijn moederbord kaduuk is en bij Gigabyte ligt.
Jammer dat je zo ver wegwoont want als ik zo'n kastje zie dan is het eigenlijk zonde dat de bedrading zo rondhangt. Ik begrijp uit je woorden dat het niet anders is en daarom is het jammer dat je zo ver wegwoont want ik had je graag geholpen. Mooie kast, leuke set up.
@Roel
Het enige wat ik van Noctua zou willen is deze koeler voor de cpu: pricewatch: Noctua NH-L9i en dan met een Nexus fan erop.
Moederbord: Asus P5K
Processor: Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.4GHz
Ram: 4*2GB
CPU koeler: Scythe Mugen 2 Rev B
GPU: MSI R5830 Twin Frozr II
PSU: Sharkoon WMP 600
Behuizing: Aerocool VS-4
HDD: 1TB Hitachi 7200RPM
Fan Controller: Scythe Kaze Q Black.
Casefans: 1 Coolermaster fan, 2 Scythe fans en een Aerocool fan.

Wil de CPU eigenlijk ook nog overclocken en er een tweede videokaart bij steken en ook wat overclocken, ga ik me dan met deze voeding redden?
Vind het een beetje overdreven om voor die vraag een nieuw topic aan te maken, dus ik vraag het hier maar even.
Op of aanmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom
[ Voor 4% gewijzigd door Remcom00 op 25-02-2013 16:39 ]
hoidoei
Verwijderd
Fan aan de buitenkant is gewoon voor de sier, haalt inderdaad niks uit.
CPU koeler zit er onder dus hij past ook niet aan de andere kant en anders had ik een fan over.
Ik ga nog even kijken of ik de kabels nog wat anders ga doen, is ook wel een goed idee.
Misschien dat ik er ook een keer een nieuw moederbord en een nieuwe processor in steek, eentje uit de AMD FX 6 of 8000 serie lijkt me wel wat.
hoidoei
Ik zou als ik jou was de cpukoeler een kwarslag draaien en je fan gewoon aan de rechterkant zetten want nu zit ie heel ongunstig voor je airflow. Sowieso heb je volgens mij geen fan in de bovenkant van je kast zitten dus die warmte stroomt niet goed door je cpu.Remcom00 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 19:44:
Ben even wezen kijken hoeveel een tweedehands HD6950 kost, viel me mee dus ik denk dat ik er zo een haal.
Fan aan de buitenkant is gewoon voor de sier, haalt inderdaad niks uit.
CPU koeler zit er onder dus hij past ook niet aan de andere kant en anders had ik een fan over.
Ik ga nog even kijken of ik de kabels nog wat anders ga doen, is ook wel een goed idee.
Misschien dat ik er ook een keer een nieuw moederbord en een nieuwe processor in steek, eentje uit de AMD FX 6 of 8000 serie lijkt me wel wat.
Ander nadeel is ook nog eens dat je nu direct de warmte van je videokaart aanzuigt in je cpukoeler en je dit veel minder hebt wanneer de fan gewoon rechts zit. Daarbij krijg je ook een natuurlijkere airflow wanneer die fan rechts zit en de lucht direct door je achterste fan weggezogen kan worden.
Wanneer je in de knoei komt te zitten met de dimms kan je zelfs nog beter de fan dan links zetten en als pull monteren. Of een alternatief kan zijn een dunnere fan van b.v. Scythe erop te zetten waardoor je altijd nog betere resultaten zal krijgen.
Verwijderd
In V&A zijn ook een aantal HD7850-ers opgedoken voor bijna dezelfde prijs als een HD6950. Die zijn rap zat en zijn ook nog eens een klap zuiniger.
Daar zat ik ook al een beetje mee in de knoei.Roel1966 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 20:23:
[...]
Ik zou als ik jou was de cpukoeler een kwarslag draaien en je fan gewoon aan de rechterkant zetten want nu zit ie heel ongunstig voor je airflow. Sowieso heb je volgens mij geen fan in de bovenkant van je kast zitten dus die warmte stroomt niet goed door je cpu.
Ander nadeel is ook nog eens dat je nu direct de warmte van je videokaart aanzuigt in je cpukoeler en je dit veel minder hebt wanneer de fan gewoon rechts zit. Daarbij krijg je ook een natuurlijkere airflow wanneer die fan rechts zit en de lucht direct door je achterste fan weggezogen kan worden.
Wanneer je in de knoei komt te zitten met de dimms kan je zelfs nog beter de fan dan links zetten en als pull monteren. Of een alternatief kan zijn een dunnere fan van b.v. Scythe erop te zetten waardoor je altijd nog betere resultaten zal krijgen.
Ik kan de fan die op de CPU koeler zit niet draaien (tenminste, zo lijkt het) en om nou de hele koeler er uit te halen is me te veel gedoe, dan moet namelijk het hele moederbord eruit omdat de koeler op het moederbord zit vastgeschroefd, en ik heb ook geen koelpasta meer liggen.
Ik denk dat ik het best de videokaart een slot naar beneden kan verplaatsen zodat de videokaart niet zo dicht op de CPU koeler zit, dat zal denk ik waarschijnlijk wel wat verbetering opleveren.
Als ik tijd heb trek ik m nog wel even open om even te kijken wat er mogelijk is.
M'n temps zijn volgens mij ook wel goed, alleen snap ik niet waarom ie bij core 3 en 4 zo'n lage temperatuur aangeeft terwijl het in de kamer iets van 18 graden is.

Bedankt voor de tip, zal eens gaan kijkenVerwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 20:26:
@Remco
In V&A zijn ook een aantal HD7850-ers opgedoken voor bijna dezelfde prijs als een HD6950. Die zijn rap zat en zijn ook nog eens een klap zuiniger.
Edit: Nu ik zo naar die foto kijk is het misschien helemaal niet nodig om het moederbord er uit te halen, geen idee of ik de koeler er dan een beetje fatsoenlijk uit krijg omdat ik nogal grote tengels heb en er niet veel ruimte is.
Ik weet ook niet of ik hem wel kan draaien, waarschijnlijk past ie er maar op 2 manieren op, maar daarvoor moet ik even de handleiding opzoeken.
[ Voor 8% gewijzigd door Remcom00 op 25-02-2013 20:40 ]
hoidoei
Ik heb helaas na heel wat zoekwerk geen UV LED strips kunnen vinden waar standaard een molex connector aan zit. Helaas ben ik niet zo handig, modden is voor mij helaas geen mogelijkheid. LED strips hebben sowieso mijn voorkeur.Fordox schreef op zondag 24 februari 2013 @ 21:02:
leuke build, vooral voor zon klein kastje
alleen zijn die ccfl's wat jammer. vooral dat blok. kon je niet beter voor ledstrips gaan? die kosten tegenwoordig ook redelijk weinig.
Het is inderdaad vervelend dat ik al die losse kabels los heb zitten, maar gelukkig zijn deze helemaal niet zichtbaar door het raampje
Tetten.
MeltedForest schreef op maandag 25 februari 2013 @ 21:23:
Koeler op moederbord zetten en daarna pas moederbord weer terug in de kast plaatsen, dan heb je geen last van je grote tengels
Ik bedoel dat ik de koeler misschien ook wel kan demonteren en weer terug monteren zonder het moederbord er uit te halen.
Ik heb nu eigenlijk geen zin om het moederbord er uit te halen, als ik een andere videokaart heb haal ik de boel wel volledig uit elkaar zodat ik de kabels netjes kan doen, voor een goede airflow kan zorgen, nieuwe koelpasta aan kan brengen en de boel even goed schoon kan maken.
Als ik niet iets anders vind om m'n geld aan uit te geven (impuls aankopen, steam sales etc, hatelijk
hoidoei
Verwijderd
Gekoeld met een Nexus Real Silent 120mm fan, en een Cooldermaster 80mm fan voor de voeding. De cpu koeler is een Scythe Shuriken Rev. B.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2013 23:09 ]
Verwijderd
Waarom pisbakken staal? Zijn toch prima kwaliteitskastjes?Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 09:48:
SG06B, inderdaad. Nooit kopen want is van pisbakken staal gemaakt. Maar de aitflow is okay, dat scheelt weer.
Tenzij hij er zo grof mee omspringt natuurlijk
Drive it like you stole it.
Verwijderd
Over het pisbakkenstaal dan. Het gebruikte staal is dun en door de vele ventilatiegaten is het zeer buigzaam en gaat het snel deuken en of bol staan. Ook is het chassis gepopnageld en desondanks tordeerd het snel en dat hoort niet zo te kunnen. De ventilatoren maken ook best wel wat lawaai. Voor 105 euro in de PW is het kastje te koop. Ik vind het nogal een prijs en ben zeker teleurgesteld dat je zoveel betaalt voor middelmatige kwaliteit. Ik heb een InWin Wavy staan, ook mITX, en die kost de helft maar is veel degelijker alleen past er geen normale videokaart in.
Verwijderd
[ Voor 117% gewijzigd door Razzah op 16-03-2013 21:26 ]

Hierbij mn budget-pceetje. ik zoek nog een vervanger voor de (gemodificeerde) 9300AT die nu
moeite heeft met het koelen vd 3470 op 3.8 / 4GHz, getest met LinX. Tower-model met een max hoogte
van 145mm, iemand een suggestie?
Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC
Een Fractal Design Core 1000 denk ik ?marnix11 schreef op maandag 29 april 2013 @ 19:49:
Cheshire, welke behuizing is dat?
Mijn 7970 Ghetto mod:
http://i.imgur.com/cB1Yp2V.jpg
http://i.imgur.com/XEsWRhd.jpg
http://i.imgur.com/PjQQDqr.jpg
U ziet hier:
Een Club3D reference HD7970 uit begin 2012. Lopend op kloksnelheden van 1310Mhz core en 1750Mhz VRAM. Bijbehorende voltages zijn 1.300v Core en 1.638v VRAM.
Een Accelero 7970 waar ik een paar vinnen, foto 2, van hem moeten verbuigen om hem passend te maken. Ook is de mount ghettomodded door de afstandbusjes volledig achterwege te laten en het opvulschuim tussen bracket en kaart driemaal zo dik te maken en dit als ''veer'' te gebruiken. De mounting pressure is echt enorm hoog nu. De bracket en mount staat er krom van.
Een MSI R7970 TF3 OC/BE baseplate voor de VRM en VRAM koeling.
Komt van een gloednieuwe kaart af welke ik ontevreden over was qua temps, lawaai en OC performance.
Heb de hele TF3 koeler inclusief baseplate eraf getrokken en de Club3D reference koeler erop geschroefd.
Reference koeler was in staat om de kaart tot maximale voltages te overclocken met 72c core en 60c VRM temperaturen.. Kaart is verkocht aan iemand inmiddels.
2x Scythe Slipstream 120MM 1600RPM.
Aangezien de MSI TF3 baseplate geen koelribben / vinnen heeft maar gewoon glad is heeft deze vrij veel airflow nodig en dat konden de Accelero's fans niet leveren. Deze twee beesten van 88CFM each wel.
Resultaat: 1310Mhz core, 1750Mhz VRAM @ 1.300v core en 1.638v VRAM.
Beide Scythe's op vol gas. Battlefield 3 @ Ultra 2 uur aaneengesloten online gameplay.
Max temp core: 48c. Gemiddelde temp core: 46c.
Max temp VRM1: 79c. Gemiddelde temp VRM1: 73c.
Max temp VRM2: 71c. Gemiddelde temp VRM2: 68c.
Benchstable @ 1325 tot 1340 Mhz core en 1800+Mhz VRAM.
[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 09-06-2013 13:09 . Reden: Fotosize ]
~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
Laatste hand gelegd aan mijn aircooled HD7970 DCII (Al is er weinig van het DCII gedeelte over).
Hij wordt gekoeld door een Prolimatech MK-26 met daaronder de originele memory & VRM heatsinks Waar een stukje van af gezaagd is om onder de MK-26 te passen.
Er zit een andere backplate op, eentje voor watercooling bedoelt, daar moesten nog 2 extra gaatjes in geboord worden zodat ik de memory & VRM heatsink er aan kon bevestigen. Daarna is die mat zwart gespoten.
Op de achterkant een Thermalright HR-11 vaar ook een deel van afgehaald is, vervolgens de basis ook mat zwart gespoten.
Wordt gekoeld door 2 x 140mm Enermax T.B.Silence PWM met rotorblades van Enermax Everest fans.
Deze assemblage hangt in een Gigabyte GA-X79-UD5 met daarop een 4 verschillende types Crucial Ballistix Tracer modules (8 totaal). CPU wordt gekoeld door een Thermalright HR-02.
Waarom dit allemaal? Mega krachtige PC die ook ontzettend stil is, fans draaien normaliter niet sneller dan 900 rpm (maar voor de warme zomerdage kunnen ze richting de 1300rpm)
Klik voor grotere afbeeldingen!

Zal morgen nog wat foto's maken bij daglicht.
Speelt graag
Het gaat mij er vooral om dat die stiller is, dus ik stel het fanprofiel zo in dat die met gamen +/- 75 graden kan worden.Thamell schreef op zondag 12 mei 2013 @ 10:38:
L702, epic luchtkoeler op die 7970! Het is dus stiller, maar ook koeler? En die Thermalright HR-11 is opzich ook wel vet, helpt dat erg?
Onder het mom van alle kleine beetjes helpen daarbij zit de HR-11 er op, toen ik hem er bij zette heb ik ook de koelpasta er better tussen gedaan, en het scheelde zo 10 graden, maar ik denk dat de HR-11 daar het minst mee te maken heeft, wordt ook niet heel erg warm.
Zo kan hij mooi de warme lucht van de vga cooler afvoeren
CPU cooler heeft toch overcapaciteit, die word max 60c.

Tetten.
Alleen de airflow is nog wat te verbeteren
Deze, de enige dikke tower met 120mm fans die erin past. 92mm kan ook, maar waarom zou je?Cheshire schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:19:
[afbeelding]
Hierbij mn budget-pceetje. ik zoek nog een vervanger voor de (gemodificeerde) 9300AT die nu
moeite heeft met het koelen vd 3470 op 3.8 / 4GHz, getest met LinX. Tower-model met een max hoogte
van 145mm, iemand een suggestie?
Is een Thermalright Macho120
01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110
Even wat reviews lezen over deze Macho

[ Voor 23% gewijzigd door Majin Buu op 17-05-2013 21:41 ]
Verwijderd
Wil de nieuwe eigenaar dit dan is dat aan hem maar tot zover geheel overbodig om er extra fans in te plaatsen.

Ik was niet helemaal tevreden over de prestaties van de V8 met de gewone witte koelpasta die er nu tussen zit. De afmetingen zijn hetzelfde, ik hoop alleen dat hij niet aanloopt tegen de plaatjes van de koeltoren.
Overmorgen heb ik alles waarschijnijk wel binnen hebben, en dan zal ik, na het inbouwen en testen, even de resultaten posten. Ik kan dan gelijk ook even wat gaten boren zodat ik niet elke keer het hele mobo er uit hoef te schroeven.Wat dat betreft is dat het enige nadeeel dat ik tot nu toe ben tegen gekomen aan mijn behuizing. Het gat lijkt groot genoeg, Maar het valt wél net naast de bevestiging van de koeler. Klein minpuntje dus...maar niet iets wat niet is op te lossen.
[edit]
Nou het hele zaakje zit er in. De ventilator past prima in de koeltoren, en ik kwam bij het monteren geen bijzonderheden tegen. Alleen het kapje van de koeler heeft twee clipjes waarmee hij zich om de ventilator klemt. Die staan nu iets naar buiten. Maar omdat het kapje er op geschroeft zit maakt het verder niet uit. Ik had die klemmetjes dus ook weg kunnen halen.
Vol vermogen (2000 tpm) maakt de ventilator nu wel net zo veel geluid als een stille stofzuiger, maar zo hard zal hij waarschijnlijk maar zelden draaien. Hier nog even een screenshot van vlak na het opstarten. Cool & Quit en powermanagement staan aan in het BIOS. Die lage temperatuur komt dus omdat de ventilator tijdens het opstarten eerst even voluit draait en daarna pas langzamer gaat draaien.

Nu heeft power management de cpu netjes omlaag geclocked, en de ventilator draait maar op halve kracht, of zo. Temperatuur is nu 10 graden. Straks even uitgebreid benchmarken, en dan update ik de results nog wel een keer.
[ Voor 35% gewijzigd door Phaerion op 23-05-2013 14:34 ]
Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

3DMARK 11

3DMARK

Het geluid valt dan ook reuze mee, en vooral tijdens het gamen hoor ik daar eigenlijk helemaal niets van. Dus ik ben wel tevreden met het resultaat.
[ Voor 6% gewijzigd door Phaerion op 24-05-2013 14:57 ]
Ik ga de stoffilters denk ik maar eens weg halen bij de out take ventilatoren. .En waarschijnlijk ga ik de twee 200mm chassis fans, die je er bij Coolermaster standaard bij krijgt, vervangen voor 200mm Bit Phoenix of 200mm Corsair chassis fans.
Maar ik zag ook dat ik alle drie de case fans aan dezelfde headers heb gehangen. En ik denk dat ik er één btere aan de Opt1 fan header kan hangen, omdat hij niet op de zelfde snelheid werkt als de twee andere chassis fans.
Met een klein beetje geluk heb ik eind augustus/eind september mijn waterkoelings setje bij elkaar. Het is met een stevige overclock niet per se stiller dan luchtkoeling. Maar vanuit 'n estethisch standpunt gezien, ziet m'n case er dan wél beter (lees: netter en opgeruimd) uit. Ook al is dat deels ook maar een kwestie van smaak.
case coolermaster cosmos s.
mobo asrock 870 extreme 3 r2.0.
geheugen 8gig kingston hyper x @ 1813 mhz.
cpu phenom II x6 @4.0 Ghz .
gekoeld door een mugen rev 3 hw edetion.
verder 3 top fans die warme lucht uit de kast zuigen.
3 front fans die verse lucht aan zuigen.
1 fan op de bodem die verse lucht omhoog blaast.
1 fan an de achter kant die warme lucht direct bij de cpu koeler weg uit de kast zuigt.
en dan de 6850`s worden door hun stock koelers gekoeld .
temps van cpu 30 idle 55 onder prime.
gpu 1 : 75 graden load.
gpu 2 : 70 graden load.
mobo 35 graden
hdd`s 25 graden

uit te trekken zeg maar zo vast
en de 24 pin hebben we het maar niet over hahaha ga vandaag nog effe mee bezig om daar wat anders op te verzinnen haha
Maar ze hebben idd alebei een andere pcb desondanks zijn het wel allebei sapphire 6850 kaartjes .
Denk zelf dat het hem in de leeftijd zit.
Overgens heb ik nu maar effe de ductape verwijdert en de kabels nog wat netter weg gewerkt .
En de rode verlichting wat gemindert later vandaag zal ik er nog effe een nieuwe foto op gooien
Als er overgens ieumand nog 2 blauwe sata kabels over heeft
( edit )
Bij deze de nieuwe foto`s .

Krijg de top en front fans er niet mooi op dus die heb ik buiten wegen gelaten .
greets
[ Voor 39% gewijzigd door cryctocara op 09-06-2013 17:02 . Reden: extra foto`s ]
Verwijderd
Ductape sleeving
"u ja het probleem met de sata kabels is dat de 2 blauwe kabels vast zitten tenminste ik durf ze er niet meer
uit te trekken zeg maar zo vast"
Je weet dat je op dat ijzertje moet duwen om ze los te krijgen?
Net een kleine opschoon actie gehouden en van de laatste posts de afbeeldingen verwijderd die te groot zijn, graag een thumbnail plaatsen met een link naar een grotere afbeelding of alleen een kleine afbeelding.
Let dus op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 1600 x 1200 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.