Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.
/moet nog steeds eens zin vinden om foto te maken van mijn main bak, denk dat ik dat doe als mijn LAN pc up to date is
[ Voor 40% gewijzigd door FastFred op 26-10-2010 15:27 ]
Ik hou erg van testen gemiddeld is mijn 5970 30-33C Idle mt 40% fan speed. Ik blijf ook meestal in alles games onder de 60 graden hoewel ik altijd bij 3D Fan speed verhoog naar 60%. Ik heb de fans genomen om extra lucht te kunnen afvoeren ik heb ze sinds 2 dagen is gewoon een beetje testenFastFred schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:17:
[...]
Lijkt me van wel, mijn vaste pc weegt een ton en is lastig mee te slepen. Momenteel ook bezig met een LAN systeempje, 4GB DDR2 had ik nog liggen uit mijn oude systeem, binnenkort een Asus Crosshair (eerste versie) van iemand overnemen en er dan een goedkoop AMD quadcore ding erop, zit al een 9800GTX in nu, pc weegt bijna niks eigenlijk, in een simpele miditower.
Beter dan m'n vaste bak iedere keer mee te slepen (naar grotere LAN's gaat die natuurlijk wel gewoon mee, maar voor 1 of 2 dagen neem ik 't simpele ding mee, zit nu nog 2GB en een amd athlon x2 5200 in, binnenkort dus kleine upgrade voor m'n lan pc
Wat is de bedoeling van die Scythe Rafter trouwens? Welke videokaart moet hij koel houden?
Vind je 'm trouwens zo vet dat je dezelfde foto 3x post?
Want ik zie best veel mensen met push-pull op hun Mugen 2, alleen heb ik maar twee van die clipjes bij mijn Mugen 2 gehad
bij highflow kost het 10 euro voor 2 stuks(inclusief verzending
wat heb je voor 2 stuks over (ga er van uit dat je er 2 wilt)
pm me maar als je intresse hebt
[ Voor 76% gewijzigd door gekke-gerrit op 26-10-2010 16:18 ]
Omg, waarom valt mij dat nu pas opGhost Dog schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:36:
[...]

Denk wat er wat fout is gegaan maar ik heb hem voor je aangepastGhost Dog schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:36:
[...]
( beetje vaag want toen ik hem net gepost had was dit niet @ verward )
[ Voor 12% gewijzigd door pclinde op 26-10-2010 16:25 ]

Ik kocht deze kast omdat ik een kast wilde met voeding onderin en cable-management die niet al te duur was, enige nadeel was dat voorin een 140mm fan ingebouwd zat zonder mogelijkheid om daar een 120mm van te maken. Aangezien ik daarvoor al 4 Tacens Ventus Pro (waarvan 2 Ice) van 120 mm had, moest ik daar wat op bedenken. Standaard Fan adapter was te breed, dus zelf maar metalen plaatje ingeklust. Dit is het resultaat met de Tacens. (wilde de Tacens fan er in omdat dat een super stille en toch veel luchtverplaatsende fan is
Resultaat:

Voor wat erin zit zie sig.
GA-EX58-UD5/i7-920@2.66GHz/Ultra-120 eXtreme/Corsair 3x2GB DDR3-1600 8-8-8-24 Dominator/OCZ Vertex 2 60GB/Samsun Spinpoint 1TB/2x samsung SyncMaster BX2431 24inch/XFX GTX280/Logitech G19/Logitech G500/Logitech G930/SilverStone Strider 700W
Je fan controller steekt trouwens een stukje uit
Wat een nachtmerrie trouwens he, die plakkertjes voor de temp sensors, ik heb die velletjes na 2 pogingen weg geflikkerd en normaal plakband gepakt, blijft tenmiste zitten...
[ Voor 40% gewijzigd door FastFred op 28-10-2010 23:53 ]

GA-EX58-UD5/i7-920@2.66GHz/Ultra-120 eXtreme/Corsair 3x2GB DDR3-1600 8-8-8-24 Dominator/OCZ Vertex 2 60GB/Samsun Spinpoint 1TB/2x samsung SyncMaster BX2431 24inch/XFX GTX280/Logitech G19/Logitech G500/Logitech G930/SilverStone Strider 700W
Is dat de stock koeler? Ziet er goed uit maar vervang die herriemaker en tiewrap een 120 mm fan op de heatsink. Scheelt wat graadjes en dBVerwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 01:08:
[afbeelding]
=p Vga is dan toch luchtgekoeld, cover ben ik aan het herspuiten btw
Verwijderd
Welke is het dan? Misschien wel interessant voor de restFastFred schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 23:32:
Ha, die fan controller heb ik sinds kort ook, leuk dingetje, alleen de kijk hoek van dat schermpje is beroerd.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2010 01:19 ]
Hier is het resultaat:
http://img808.imageshack.us/i/p1040595k.jpg/
http://img440.imageshack.us/i/p1040596m.jpg/
http://img829.imageshack.us/i/p1040599r.jpg/
http://img535.imageshack.us/i/p1040601l.jpg/
http://img443.imageshack.us/i/p1040602w.jpg/
http://img230.imageshack.us/i/p1040606.jpg/
Ikzelf ben zeer tevreden met het resultaat!
Specs:
Cooler Master HAF922 + Window
AMD X6 1055T @ Stock
Asrock 890GX Extreme 3
OCZ Platinum 1333Mhz
Asus HD5850 @ Stock
Corsair H50
Western Digital Caviar Green 160GB (bootschijf)
Samsung Spinpoint F3 500GB
Samsung Spinpoint F3 250GB
Samsung Spinpoint F3 1TB
Zalman MFC-1 Fancontroller
Samsung DVD Brander/Lezer
[ Voor 4% gewijzigd door Excelb-boy op 30-10-2010 03:44 ]
Zijn die sata kabels dan echt zo lang dat je die achter je mobo tray kan gooien en weer terug?
(ps. ik ga vandaag maar eens achter een nieuwe psu of case
Signature
Heel mooi gedaan, mes compliments!Excelb-boy schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 03:37:
Nou, ook maar eens wat aan mn Cable Management gedaan!
Hier is het resultaat:
*knip*
Maar een aantal dingen moet je wel even uitleggen hoor. Zo'n setup verdient ook gewoon om van een SSD opgestart te worden. Heb je nog plannen om er een aan te schaffen? Verder snap ik de combo H50 + 1055T Stock niet, daar koop je toch geen H50 voor
Over de schijven: Dit wordt nog veranderd want ik ben van plan de 250GB versie te gebruiken als bootschijf het is alleen zo dat ik de 3 samsungs gister heb ontvangen van een vriend (tegen een spotprijsje) Dus hier wordt aan gewerkt! Misschien dat ik ze wel in een Raid knal...
Er wordt gewerkt aan een overklok hoor! Haha anders had die H50 inderdaad weinig zin... ik wacht alleen nog eventjes omdat ik nog nieuw memory verwacht eender deze dagen.Verder snap ik de combo H50 + 1055T Stock niet, daar koop je toch geen H50 voor?
[ Voor 30% gewijzigd door Excelb-boy op 30-10-2010 10:48 ]
Plaatjes zeggen meer dan woorden, dus bij deze:
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Toch even een paar woorden erbij:
- De 8-pins kabel naar de CPU ben ik uiteraard niet tevreden mee, daar schiet Seasonic helaas tekort (letterlijk en figuurlijk
- #12 is een foto van de geweldige moederbord header plugs die MSI bij m'n moederbord deed. Geen gepriegel meer op het moederbord, mogen ze bij elk moederbord doen wat mij betreft. Het was voor mij in ieder geval nieuw!
- De HDD brackets zijn heel simpel te gebruiken, gewoon je schijf schuin er in leggen, vervolgens de bracket even er omheen buigen en hoppa, klaar.
De kast op zich (review komt nog) is geweldig in het gebruik. De zijpanels zijn wel duidelijk simpel plaatwerk met alle gevolgen van dien, maar het geheel is heel netjes afgewerkt. Elke millimeter is netjes gecoat, en het plastic is verrassend stevig. Verder is ie met een ATX moederbord lekker ruim, dus alles ging eigenlijk vanzelf. De fan voorin is overigens een NoiseBlocker PK3, NZXT levert alleen de overige fans die je ziet mee. Timestamps op de foto's zijn wat vreemd, komt doordat ik even naar de winkel moest en wat belletjes heb moeten plegen tussendoor
De bijbehorende specs dan:
- i5-760 @ 4.2 (200*21), gekoeld door een Thermaltake Frio
- 2x2GB OCZ DDR3-1333 Low Voltage
- MSI P55-GD65
- Gigabyte GTX 460-1GB
- Creative X-Fi Titanium
- Samsung Spinpoint F3 1TB
- Western Digital Caviar SE16 320GB
Frio fans draaien op 1500 RPM, casefans heb ik momenteel op hun max draaien met uitzondering van de NB, die draait op halve snelheid (+- 950 RPM). Snelheid van de NXZT fans moet ik even kijken, maar het geheel is nauwelijks hoorbaar. Temperaturen hierbij zijn +- 37 graden voor de CPU, 40 op de GPU en de harde schijven geven 25 weer - dat is waarschijnlijk lager, sensoren in schijven trekken het vaak niet meer onder de 25
"Actie" shots komen later nog, als ik ook de review ga schrijven en 100% klaar ben met alles!
Ik vind dit een sjieke kast met veel koelingsmogelijkheden, ik wou dat ik er ook (op een dag) ééntje bezit
Is een 8-pins, en die is te kort ja, maar die verleng ik nog welCDA441 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:11:
Ga je die 4pins mobo aansluiting nog achter het moederbord zetten of is de draad te kort?![]()
Ik vind dit een sjieke kast met veel koelingsmogelijkheden, ik wou dat ik er ook (op een dag) ééntje bezit
Mja dat ga ik inderdaad eens proberen. Kan wel probleemloos bij deze kast, zit zelfs een stof filter onderin. Stom van me eigenlijkFZJ220706 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:19:
Voeding met fan naar beneden plaatsen?
Die fancontroller is de Touch 2000 van AerocoolVerwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 01:19:
[...]
Welke is het dan? Misschien wel interessant voor de rest
@ Phantom, zoals gezegd, de voeding met de fan naar beneden monteren, anders gaat de voeding de warme lucht van de videokaart gebruiken voor koeling. Met de fan naar beneden heeft de voeding zijn eigen intake van koude lucht.
En cable management moet strakker kunnen
En oja, NZXT is FTW, ook NZXT gebruik hier
[ Voor 40% gewijzigd door FastFred op 30-10-2010 11:46 ]
Verwijderd
Ik weet hier wel een (tijdelijke) oplossing voor! Links van de PCI-E connector van je videokaart (het gedeelte wat het PCI-E slot in gaat) is er een soort hoekje uit de videokaart gehaald. Hierdoor past precies een CPU power kabel. Misschien maakt deze foto het duidelijker dan mijn uitleg.Werelds schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:04:
- De 8-pins kabel naar de CPU ben ik uiteraard niet tevreden mee, daar schiet Seasonic helaas tekort (letterlijk en figuurlijk). Als tweakert laat ik me daardoor niet afschrikken, die kabel verleng ik binnenkort gewoon, al moet het met knippen en plakken (naja, solderen
)!
Verwijderd
Mja, normaal zit er nog een cover voor, die heb ik in glanzend zwart gespoten vandaag;Blue-Tiger schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 01:12:
[...]
Is dat de stock koeler? Ziet er goed uit maar vervang die herriemaker en tiewrap een 120 mm fan op de heatsink. Scheelt wat graadjes en dB

before:
http://pan.fotovista.com/dev/3/2/06705223/l_06705223.jpg
Vga = Geforce gtx465 van 140 euro geflasht naar een gtx470 en dan nog eens overclockt haha
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2010 19:22 ]
de fancontroller is een aerocool-touch-2000Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 01:19:
[...]
Welke is het dan? Misschien wel interessant voor de rest
wilde geen fancontroller met druk of draaiknoppen, om het geheel wat strakker te laten lijken
Give this guy a medal!FastFred schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:39:
[...]
Die fancontroller is de Touch 2000 van Aerocool
@ Phantom, zoals gezegd, de voeding met de fan naar beneden monteren, anders gaat de voeding de warme lucht van de videokaart gebruiken voor koeling. Met de fan naar beneden heeft de voeding zijn eigen intake van koude lucht.
En cable management moet strakker kunnen
En oja, NZXT is FTW, ook NZXT gebruik hier
Nee maar inderdaad, ik vind dat NZXT ook heel veel waar voor je geld biedt. (trotse Lexa S bezitter) Voor 60 euro heb je een kast met een grote window, 4 fans meegeleverd, stoffilters op de intakes, cablemanagement, voeding onderin en fancontroller.
Dat er dan wat kleine foutjes in zitten, who cares.
En die Phantom: Super vet ding! Alleen ik vind het er wel erg leeg uit zien. Zo zie je wel dat het een gigantisch ding is in de lengte. Ook wel heel handig. E-ATX + 5970 CF moet geen probleem zijn.
Things are cheaper for a reason
Hoe bedoel je, geflasht naar 470?Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:19:
[...]
Vga = Geforce gtx465 van 140 euro geflasht naar een gtx470 en dan nog eens overclockt haha
Sommige 465's zijn exact hetzelfde als 470's, deze kunnen worden geflasht naar een 470, waardoor je ook daadwerkelijk een 470 hebt.
Om het antwoord van altaria iets beter uit te leggen:
http://www.overclock.net/...tx470-flashing-guide.html
Sommige GTX465 zijn hardwarematig exact hetzelfde als een GTX470, alleen met het een en ander uitgeschakeld. Door een GTX470 BIOS op je GTX465 te laten draaien worden al deze GTX470 functies ingeschakeld
@ Reinier: Tempest Evo hier
[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 31-10-2010 02:24 ]
Verwijderd
Het enige waar ik nog over zit te twijfelen is of ik een fancontroller ga gebruiker, inlines of dat ik ga solderen. Een fancontroller kost wel weer meer ruimte/stroom, maar is op zich wel makkelijk.
Die leegte is juist wel prettig, werkt heel makkelijk en het maakt het super eenvoudig om een goeie airflow op te zetten.Reiniertjuhhh schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 23:12:
[...]
En die Phantom: Super vet ding! Alleen ik vind het er wel erg leeg uit zien. Zo zie je wel dat het een gigantisch ding is in de lengte. Ook wel heel handig. E-ATX + 5970 CF moet geen probleem zijn.
Voeding heb ik inmiddels omgedraaid, helaas red ik het dan nog niet met de 8-pins CPU power. Daar bestel ik dus fijn een verleng kabeltje voor. Ik heb ook de SATA power kabel vervangen door een kabel met 3 molex aansluitingen; twee verloopstukjes van molex naar SATA er op, en de derde aansluiting voor de fan controller. Bespaart me weer een kabel
Verder twijfel ik nog of ik de flow bij de CPU niet omdraai en de 200mm fan naar voren verplaats, zodat er achterin ook koude lucht aan wordt gezogen, en alle warme lucht naar voren wordt geduwd. Zou in principe een gunstig effect op m'n CPU temperaturen moeten hebben

My Computer 1 by RvdPas, on Flickr

My Computer 2 by RvdPas, on Flickr
Dat had ik vergeten erbij te zeggen, het is inderdaad heel prettig werken. Mijn NZXT zit al bomvol met een 4850 en een ATX mobo. Dan wordt alles al lastig werken. Het lijkt me dan ook juist heel prettig.Werelds schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 11:23:
[...]
Die leegte is juist wel prettig, werkt heel makkelijk en het maakt het super eenvoudig om een goeie airflow op te zetten.
Ja daar ben ik wel benieuwd naarFastFred schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 02:23:
[...]
@ Reinier: Tempest Evo hierfoto's moet ik nog steeds een keer maken, misschien dat ik dat morgen ga doen
[ Voor 35% gewijzigd door Sloeber op 31-10-2010 12:26 ]
Verwijderd
Bij mijn pc zit de fan van de voeding naar boven. Is het beter als de fan van de voeding naar onder zit? Bij mijn kast zitten wel gaatjes en een stoffilter onder de voeding. Krijg ik een betere airflow dan ofzo?FZJ220706 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:19:
Voeding met fan naar beneden plaatsen?
Komt wellicht ook beter uit met de kabels...Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 12:27:
[...]
Bij mijn pc zit de fan van de voeding naar boven. Is het beter als de fan van de voeding naar onder zit? Bij mijn kast zitten wel gaatjes en een stoffilter onder de voeding. Krijg ik een betere airflow dan ofzo?
De Specs staan in men Sig.

[ Voor 72% gewijzigd door sebasss2 op 31-10-2010 16:34 ]
Hoe zit je rad vast ?sebasss2 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:30:
Door het lezen en vooral plaatjes kijken in dit topic zet ik mijn computer ook maar is in dit topic.
[afbeelding]
Signature
Men rad zit aan men fan's vast en de fan is bevestigt op de vier hoekpunten met ti-wraps aan de zeikant.
Moet nog even om M4 x50 en dan gebruik ik die als stelschroeven om mijn rad precies in het midden te houden. Dit is even tijdelijk.
ahh nice zo zou die van mij er ongeveer ook hebben uit gezien.Razor90 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 12:18:
Een eenvoudige P180 mini. Wel lekkere airflow![]()
[afbeelding]
My Computer 1 by RvdPas, on Flickr
[afbeelding]
My Computer 2 by RvdPas, on Flickr

ik heb de inschuif bak voor de hdds onder in gemod zo dat ik makelijk kon hdd kon wisselen

If water polo was easy, it would be called football
tie wraps FTWsebasss2 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:38:
[...]
Men rad zit aan men fan's vast en de fan is bevestigt op de vier hoekpunten met ti-wraps aan de zeikant.
Moet nog even om M4 x50 en dan gebruik ik die als stelschroeven om mijn rad precies in het midden te houden. Dit is even tijdelijk.
Signature
Vele mooie systemen, dus ik zet mijne ook ff erop. (btw ik ben nog niet klaar...maar ff een paar..)
Ik ben bezig met een hybride aan het maken. de Interieur van de Cooler Master Elite 430(zwart) en de voorkant van de Elite 370. dat vind ik dan een mooie kast. Compact. net groot genoeg voor wat ik heb.

Ik zal binnenkort de complete kast uploaden.
Sizomu
www.sizomu.com
Verwijderd
Idd, Nvidia had teveel (slechte) 470's, en verkocht deze als 465's. Als je nu een 465 koopt lukt dat niet meer. (8 ipv 10 mem chips & 'geblokkeerde' core processor dus shaders kunnen ook niet meer unlockt worden...altaria1993 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 23:28:
[...]
Sommige 465's zijn exact hetzelfde als 470's, deze kunnen worden geflasht naar een 470, waardoor je ook daadwerkelijk een 470 hebt.
:offtopic:
back ontopic
edit// Hierboven, 1000Watt, wat een voeding
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2010 19:27 ]
Ja, was toen Prijs/Watt verhouding beter, maar wel jammer qua formaat. wil wel keer ruilen voor een kleinere, om wat meer ruimte terug te winnen in mijn kastje...maar met een beetje overkill is het wel..(750~850W van de 1000W gebruiken..)Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:56:
[...]
Idd, ....... erbij.
:offtopic:
back ontopic
edit// Hierboven, 1000Watt, wat een voeding
op het moment is ie een beetje ....1000WATTTTT IN YOUR FACE!!
www.sizomu.com
Scythe heeft wel iets kortere 1000 Watt modulaire voedingen met een rendement van 85% <Sizomu schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 19:50:
[...]
Ja, was toen Prijs/Watt verhouding beter, maar wel jammer qua formaat. wil wel keer ruilen voor een kleinere, om wat meer ruimte terug te winnen in mijn kastje...maar met een beetje overkill is het wel..(750~850W van de 1000W gebruiken..)
op het moment is ie een beetje ....1000WATTTTT IN YOUR FACE!!
Klikkerdeklik
Eerder 600.Sizomu schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 19:50:
(750~850W van de 1000W gebruiken..)

In principe niet, tenzij je onder de 20% belasting duikt wanneer je pc idle is. Dan zakt de efficiëntie van de meeste voedingen namelijk hard in.Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:54:
Je verbruikt toch niet meer als je een te zware voeding voor je pc hebt?
Maar daarbovenop is het nodeloze geldverspilling als je een 1000W-voeding koopt wanneer je ook af kan met een 750-watter.
[ Voor 59% gewijzigd door Ghost Dog op 31-10-2010 21:06 ]
Verwijderd
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2010 20:56 ]
Kan die ookVerwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:54:
Ik vind het wel cool, zo'n grote voeding. Schreeuwt de power uitVolgens mij kan zo'n beest 4 kaarten in sli/crossfire aan..
Strak. P180 Mini's blijf ik super kastjes vinden. Dikke airflow en toch stilte. Welke videokaart is dat?Razor90 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 12:18:
Een eenvoudige P180 mini. Wel lekkere airflow![]()
[tweakers houden niet van gequote plaatjes]
Ik heb de mijne alleen gemod met een window.
Inderdaad, je gebruikt dat wat je nodig hebt. maar ik heb alles(CPU/GPU-SLI/RAM) overclockt dus..... volgens verschillende internet Wattmeters zou het rond de 700~750 liggen. dus bieden ze(Antec/Corsair/extreme.outervision) steeds 850voedingen aan. maar wou de ventilator niet de hele tijd max. hebben draaien, en een beetje "headroom" was dus denk ik handig.Ghost Dog schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:54:
[...]
Eerder 600.
[...]
In principe niet, tenzij je onder de 20% belasting duikt wanneer je pc idle is. Dan zakt de efficiëntie van de meeste voedingen namelijk hard in.
Maar daarbovenop is het nodeloze geldverspilling als je een 1000W-voeding koopt wanneer je ook af kan met een 750-watter.
[ Voor 7% gewijzigd door Sizomu op 31-10-2010 21:51 ]
www.sizomu.com
hoe heb jij je window plexiglas vast gemaakt met dat probleem zit ik nu nog een beetjeBlackWhizz schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:35:
[...]
Strak. P180 Mini's blijf ik super kastjes vinden. Dikke airflow en toch stilte. Welke videokaart is dat?
Verwijderd
Heb je het wel eens gemeten? Ik heb mijn hardware ook met die online dingen uitgerekend, maar als je het dan gaat meten kom je zelfs met overclocks en Furmark/Linpacktoestanden nog lang niet zo ver.Sizomu schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:45:
Inderdaad, je gebruikt dat wat je nodig hebt. maar ik heb alles(CPU/GPU-SLI/RAM) overclockt dus..... volgens verschillende internet Wattmeters zou het rond de 700~750 liggen. dus bieden ze(Antec/Corsair/extreme.outervision) steeds 850voedingen aan. maar wou de ventilator niet de hele tijd max. hebben draaien, en een beetje "headroom" was dus denk ik handig.
Ik denk dat je misschien de helft gebruikt, als je je best doet, waarschijnlijk nog minder. Het grote nadeel is dat voedingen met zo'n groot vermogen op idle/weinig load verschrikkelijk inefficiënt kunnen worden.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2010 22:12 ]
brilsmurfffje in "Cougar Review Topic: Test 1 van de 6 COU..."
plaats ik ook hier even mijn systeem:
uit:
en met de lampjes:

Goed punt.Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 22:01:
[...]
Heb je het wel eens gemeten? Ik heb mijn hardware ook met die online dingen uitgerekend, maar als je het dan gaat meten kom je zelfs met overclocks en Furmark/Linpacktoestanden nog lang niet zo ver.
Ik denk dat je misschien de helft gebruikt, als je je best doet, waarschijnlijk nog minder. Het grote nadeel is dat voedingen met zo'n groot vermogen op idle/weinig load verschrikkelijk inefficiënt kunnen worden.
offtopic: en die bedrijven willen je natuurlijk een voeding aan smeren.... maar nog interessanter = je laatste opmerking, is een voeding zoals die van mij ook zuinig tijdens mindere uurtjes... word/browsen enz. iemand???
/offtopic.
www.sizomu.com
Verwijderd
Je zou de efficiëntiecurve van jouw voeding eens op moeten zoeken. Vaak zien die er ongeveer zo uit:Sizomu schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 22:25:
offtopic: en die bedrijven willen je natuurlijk een voeding aan smeren.... maar nog interessanter = je laatste opmerking, is een voeding zoals die van mij ook zuinig tijdens mindere uurtjes... word/browsen enz. iemand???
/offtopic.

Als je dan kijkt dat zo'n voeding onder de 30-40% behoorlijk inefficiënt begint te worden en daaronder nog heel veel minder, dan snap je misschien wel dat je als je een enorm aantal watts aan potentieel vermogen hebt, die 30-40% al 400 watt betekent en dus idle een schrikbarend lage efficiëntie gehaald wordt
De plaatjes die ik zo snel van jouw voeding kon vinden zien er te ongeloofwaardig gladjes uit, ik zou wel eens een onafhankelijk gemeten curve willen zien van zo'n voeding.

Verwijderd
Vergeet even niet dat er naar hartelust geknipt en gecropt wordt met die plaatjes. Ik heb al diverse plaatjes voorbij zien komen die bijzonder misleidend waren en gezien jouw plaatje niet eens een schaalverdeling heeft, geloof ik er ook niets vanbrilsmurfffje schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:01:
dat is wel een oud plaatje, moderne voedingen met een 80+ gold halen meer dit:
[afbeelding]
Zoals gezegd is bij een 400 watt voeding 30% een reëel verbruik in standby, terwijl je bij een 1000 watt voeding in het stukje zit dat fabrikanten liever weglaten.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2010 23:05 ]
Onder de 20% zakken ze nog steeds keihard, en 20% van bijvoorbeeld 650W is nog steeds 130Wbrilsmurfffje schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:01:
dat is wel een oud plaatje, moderne voedingen met een 80+ gold halen meer dit:
[afbeelding]
http://www.plugloadsolutions.com/80PlusPowerSupplies.aspx
Verwijderd
Het is handiger als je even uitlegt wat je bedoelt in plaats van een linkje neer te gooienbrilsmurfffje schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:05:
kijk hier staan de 80+ standaarden uitgelegt en de daarbij horende eisen:
http://www.plugloadsolutions.com/80PlusPowerSupplies.aspx
Verwijderd
Vanaf 20%, dus. Dat er certificering bestaat wil uiteraard niet zeggen dat er niet volop ruimte is de cijfers leugenachtig in je voordeel te gebruiken (en vooral, zwakke punten te verzwijgen!).brilsmurfffje schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:12:
je kan in het tabeletje zien welke efficientie een voeding moet halen om een certificaat te ontvangen.
Dan klopt mijn verhaal toch?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2010 23:16 ]
De PSU, harde schijf, en ram es weggehaald en het moederbord eventjes schoongemaakt

De aluminium stoffilter eventjes weggeknipt met een kniptang

Mijn werkplekje

Eventjes de kabels goed weggewerkt en vastgezet met plakband

Alles vastgezet aan de binnenkant

Zie je het verschil?

Betere cable management
De 2 10cm fans zijn verwisseld: de blauwe zit nu aan de zijkant
Alles eens schoongemaakt
Verwijderd
Denk dat dat niets eens lukt met 4 hd5870 kaarten in quad-cf, laat staan 4 gtx480 kaarten in quad-cf, natuurlijk rekening houdend met verdere hardware die dat ondersteund.Blue-Tiger schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:05:
[...]
Kan die ookEn nee, ligt meer aan het rendement van je voeding.
Denk dat hij met zijn setup wel ongeveer op de sweat-spot zit wat rendement aangaat, is bij mijn voeding ook zo, stukken beter als zo kiele kiele net genoeg vermogen hebben.
Maak morge wel even een fototje.
(460 is helaas wel wat minder stil...)
4 HD5870s trekken bij elkaar zo'n 640W (per stuk vragen ze in Furmark 161W), dus quad-CF in een systeem dat dat kan trekken trekt hoogstens een kleine 850W.Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:24:
Denk dat dat niets eens lukt met 4 hd5870 kaarten in quad-cf, laat staan 4 gtx480 kaarten in quad-cf, natuurlijk rekening houdend met verdere hardware die dat ondersteund.
Denk dat hij met zijn setup wel ongeveer op de sweat-spot zit wat rendement aangaat, is bij mijn voeding ook zo, stukken beter als zo kiele kiele net genoeg vermogen hebben.
GTX480 quad-SLI wordt lastig op een 1000-watter, aangezien die in Furmark en Crysis 262W(!!!) trekt, waarmee je met 4 dus op 1040W komt.
Het verschil in efficiëntie bij voedingen tussen 50 en 100% belasting is meestal zo'n 2%, en bij goede voedingen van bijvoorbeeld Seasonic is er geen verschil. In een systeem wat 500W trekt is dat een verschil van 12W, bij een 500W- en 1000W-voeding met eenzelfde efficiëntiecurve, dus niet echt groot. Veel groter is het verschil in prijs tussen een 500W- en 1000W-voeding.
4 HD5870's moeten wel lukken, met een werkelijk TDP van 188 Watt zit je met 4 stuks maximaal op zo'n 770 Watt. Rest van het systeem vraagt dan nog zo'n 200 Watt. Je zit dicht aan de max, maar een goede voeding zou voldoende speling moeten hebben om het wel te kunnen draaien...Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:24:
[...]
Denk dat dat niets eens lukt met 4 hd5870 kaarten in quad-cf, laat staan 4 gtx480 kaarten in quad-cf, natuurlijk rekening houdend met verdere hardware die dat ondersteund.
[ Voor 6% gewijzigd door Fid3lity op 01-11-2010 06:46 ]
@ CDA441: beetje grof knipwerk kan nooit kwaad toch?
Verwijderd
De schaling is idd erg slecht bij 4 stuks, de max ligt toch, met enig gezond verstand, op 3 kaarten maar ook dat is nogal onverantwoord omdat dat vaak ook al minder schaalt dan bij 2 stuks.Blue-Tiger schreef op maandag 01 november 2010 @ 06:42:
[...]
4 HD5870's moeten wel lukken, met een werkelijk TDP van 188 Watt zit je met 4 stuks maximaal op zo'n 770 Watt. Rest van het systeem vraagt dan nog zo'n 200 Watt. Je zit dicht aan de max, maar een goede voeding zou voldoende speling moeten hebben om het wel te kunnen draaien...Rekening houdend met de schaling is quad CF wel zó ideaal (niet dus) dat men er toch niet aan moet beginnen.
Denk echter dat je met een quad-sli moederbord (waar cf dus ook op draait) toch makkelijk al 50 watt kwijt bent aan het moederbord alleen, dan krijg je nog de cpu met 130W (stock) en dan nog geheugen, rits fans, hdd(s), wordt erg krap, zelfs met zulke efficiënte kaarten als de hd5870.
Nou, de roode graka was een show, die is al kapotbrilsmurfffje schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:22:
tip, elektronica op een kleed leggen is nooit een goed idee
Neen zeker nietWerelds schreef op maandag 01 november 2010 @ 09:02:
@ CDA441: beetje grof knipwerk kan nooit kwaad toch?
Met boutjeswâldpyk schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:55:
[...]
hoe heb jij je window plexiglas vast gemaakt met dat probleem zit ik nu nog een beetje

Verwijderd
Is het wel aluminium? Ziet er eerder uit als gegalvaniseerd staalCDA441 schreef op maandag 01 november 2010 @ 09:48:
Neen zeker nietalleen was het erg lastig om al die stukjes weg te halen, dat aluminium is erg hard!
Jup het is aluminiumVerwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:55:
[...]
Is het wel aluminium? Ziet er eerder uit als gegalvaniseerd staal
Het is de Sapphire 5770. Maar ga hem binnenkort vervangen voor een 6870BlackWhizz schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:35:
[...]
Strak. P180 Mini's blijf ik super kastjes vinden. Dikke airflow en toch stilte. Welke videokaart is dat?
Heb net een nieuwe pc aangeschaft (2ehands) en mn 'eigen' cooler erin gezet. En met nog wat spullen de airflow verbeterd.. Ik ben er nu lang genoeg bezig mee geweest..

Dit maakt naar mijn idee ook echt verschil wat temperaturen betreft. De 3,5inch bay werkt mooi als fanduct..

Alles op stock, en ffies orthos.. Load 42 graden voor de cpu, en 53 voor de cores. http://dailycloseup.com/compu3.jpg Wel netjes volgensmij met een Mugen 2.
Anyway, als ik weer wat geld heb misschien naar 140mm fans op zoek...

@donker

Hij stressed maar 2 cores.... Hij staat ook op turbomodus, waardoor de 2 cores die actief zijn overcocked worden naar 2,9Ghz omdat de multiplier met 2 verhoogt wordt. En Speedfan is niet echt het betrouwbaarste programma voor temperaturen, beter download je Coretemp of iets dergelijks.

Super stil(koelkast maakt meer geluid), blijft cool.
www.sizomu.com

Lian Li PC-V351 super kastje...
(ben geen KEI in fotograferen helaas)
[ Voor 12% gewijzigd door FZJ220706 op 05-11-2010 18:00 ]
Mooie setup!
Drive it like you stole it.
Main PC
NZXT Tempest Evo
Asus P7P55D Pro
Coolermaster Realpower M620
Intel Core i5 750 @ Coolermaster V8
2x2GB OCZ DDR3-1333 Gold Low Voltage
Gigabyte GTX460 1GB OC
500Gb Spinpoint F3
1000Gb Spinpoint F3
Aerocool Touch 2000 fan controller
Creative Audigy 2 ZS Platinum

Test PC die zo onderhand een 2e game pc begint te worden
Coolermaster Elite 330
Corsair VX450W
Asus Crosshair (2e hands sinds een weekje, met dank aan Phas0r, i/o shield wordt nog opgestuurd)
AMD Athlon 64 X2 5200 (komt een Athlon II X4 in de plaats waarschijnlijk)
2x2GB DDR2-1066 Geil Black Dragon EVO ONE
XFX 9800GTX 512MB (komt uit m'n Main PC, heeft in SLI gedraaid, andere kaart is dood, oven kandidaat (iemand intresse?)
Samsung 160GB
http://i56.tinypic.com/2egdymq.jpg
(let niet op cable management hier, hij moet namelijk binnekort toch weer uit elkaar voor het i/o shield
http://i52.tinypic.com/2mpwe1h.jpg
[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 05-11-2010 22:26 ]
DMFastFred schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:23:
XFX 9800GTX 512MB (komt uit m'n Main PC, heeft in SLI gedraaid, andere kaart is dood, oven kandidaat (iemand intresse?)
Dank u...Spaiker schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 18:05:
Je camera is dat niet, jij misschien wel
Mooie setup!
Setup:
Lian Li PC-V351B
MSI H55-ED55
i5 750
Noctua NH-C12P SE14
GeIL Ultra 2x2GB PC3-17066 (DDR3-2133)
Samsung F3 1TB
2x Sapphire Vapor-X HD5770
CM M700
Ik had een post gemaakt op het guru3d forum, maar nog geen reacties:
http://forums.guru3d.com/...php?p=3766271&postcount=1
Daarnaast wil ik graag de Noctua U12PSE2 cooler hebben, maar ik vind de fans echt butt-ugly. Koeling boven alles, maar die is zo lelijk dat ik ben aan het kijken naar de zalman 9900MAX. Dit schijnt een vernieuwde versie te zijn van de 9900NT, met een 135mm fan ipv de 120mm fan op de 9900LED.
Kan iemand een ervaring delen over de koelprestaties van deze?
[ Voor 10% gewijzigd door Deathchant op 10-11-2010 15:09 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Cable management heb ik een halve dag over gedaan om het redelijk te krijgen

Grote Plaatje

Grote Plaatje

Grote Plaatje
Specs zijn te vinden in mijn inventaris oftewel hier
Fotos zijn gemaakt met mijn iPhone dus let niet op de crappy kwaliteit
[ Voor 14% gewijzigd door DTHUGGA op 10-11-2010 23:48 . Reden: FF snel zo opgelost. Ben moe en kreeg het niet zo snel werkend :P ]
Als je nou eens van alle links de 'Direct link' plaatste (niet de 1e maar 2e regel aan de rechterkant, met al die code) hoeven wij niet te klikken.DTHUGGA schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:51:
Na lang te hebben rond gekeken en gekwijld te hebben op systemen van anderen heb ik besloten mijn beestje ook te posten.
Cable management heb ik een halve dag over gedaan om het redelijk te krijgenmaar ben van plan om hem binnenkort eens grondig onder handen te nemen omdat ik mijn case fans nog ga uitbreiden met 2 fans in mijn window
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Specs zijn te vinden in mijn inventaris oftewel hier
Fotos zijn gemaakt met mijn iPhone dus let niet op de crappy kwaliteit

En aan de achterkant lijkt het een grote teringzooi, maar het is weldegelijk geordend:

Me GTX260 paste ivm plaatsing van de sata poorten niet in het tweede PCI-e slot, en staat dus nog steeds te koop. V&A aangeboden: Gigabyte GV-N26OC-896H
[ Voor 20% gewijzigd door .Sjoerd op 12-11-2010 15:26 ]
Kwam er trouwens net achter dat mijn processor koeler (Scythe Mugen rev.

Het leven is te kort om geduld te hebben!
De hardware:
- pricewatch: Antec Fusion Remote Zwart
- pricewatch: Asus M4A78-EM
- pricewatch: AMD Athlon II X3 420e
- pricewatch: OCZ Platinum DDR2 PC2-6400 Vista Performance
- pricewatch: Sapphire HD5750 1GB GDDR5 PCIE
- pricewatch: Nexus Value 430
- pricewatch: OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB
- pricewatch: Western Digital Caviar Green WD15EARS, 1.5TB
Hier in combo met tv en (tijdelijk) tv meubel

Closeup voorkant

The insides

En, wat overigens nergens op websites of in reviews word vermeld, onder de optical drive bay. De ssd

Kabelmanagement heb ik ook natuurlijk, heb leuke modulaire sleeved cabled BeQuit voeding!
Mijn kast is supergecooled, met de fans op minimaal draaien, als ie full power draait, kan ik er mee stofzuigen!
Maar door fancontroller met bijbehorende tempsensoren enz. blijft het wel een spaghettibos in de kast.
Heb geen venster in de kast, dus poppetje gezien , kastje dicht hahaha
Ben wel een tweaker, maar voor mij gaat het om het perfekt draaiende hebben van je pc!
Dat dan hier en daar een kabeltje rondslingert, so what, kast is dicht(betere airflow)
Er wordt ook altijd gesproken over onderdruk, ik heb eerder overdruk en d'r gaat dus deels via natuurlijke airflow(ventilatiegaten) weg en wordt deels geforceerd afgevoerd via exit-fan en via voedingscooling.
er komt iig altijd koude lucht uit zowel voeding en exit-fan, temps van cpu is idle tussen de 28-32 graden, gpu standaard tussen de 36-38 graden en systeem 30-32 graden
[ Voor 36% gewijzigd door Jerdek op 14-11-2010 20:13 ]
Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.
Maar ik vind dat het er gelikt uit laten zien wel leuk. dit topic blijft toch een beetje een pats topic.
Ik vind dit zo geweldig he! SFF ftw!FZJ220706 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 17:59:
[afbeelding]
[afbeelding]
Lian Li PC-V351 super kastje...
(ben geen KEI in fotograferen helaas)
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Net een kleine opschoon actie gehouden en van de laatste posts de afbeeldingen verwijderd die te groot zijn, graag een thumbnail plaatsen met een link naar een grotere afbeelding of alleen een kleine afbeelding.
Let dus op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 1600 x 1200 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.