Drive it like you stole it.
Zo te zien een R3...Awsom schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:17:
[...]
Welke fractal case is dat? Ik vind hem er echt mooi uitzienZit er ook een window in?
On-topic: ik hoop (dikke vette nadruk) eind deze week of begin volgende week foto's te posten van mijn nieuwe Fractal XL met gloednieuwe inhoud...
[ Voor 32% gewijzigd door MAX3400 op 24-01-2011 11:21 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Zit nog te twijfelen om de het HDD rack eruit te halen en mijn HDDs bovenin de 5.25 bays te plaatsen, zou helemaal perfect zijn!Singular1ty schreef op maandag 24 januari 2011 @ 01:03:
Dat ziet er zo clean uit dat het bijna angstaanjagend leeg is in die case, knap werk!
Is een Sapphire HD5750. Die Setsugens zijn zo breed. Ik ga er binnekort een Arctic cooling twin turbo op bouwen. Moet lukken met wat aanpassingen.BlackWhizz schreef op maandag 24 januari 2011 @ 09:53:
Is dat een MSI 5770? Waarschijnlijk kan je daar ook een Setsugen 2 of Setsugen 1 op kwijt die wel beter koelt.
Ik ben echt ontrevreden met mijn huidige cooler.
Heb ook nog aan de XL zitten twijfelen, is niet veel duurder als mijn R3.MAX3400 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:20:
[...]
On-topic: ik hoop (dikke vette nadruk) eind deze week of begin volgende week foto's te posten van mijn nieuwe Fractal XL met gloednieuwe inhoud...
Helaas is deze case alleen in een titanuim kleur te krijgen, en ik wou perse zwart.
Verder vind ik de 180mm fan aan de bovenkant lelijk, en is de kast eigenlijk te groot voor mijn componenten.
Deze R3 is ERG stil. Ik het namelijk ook getest met maar 2 case fans. Je kan dan 3 'gaten' in de kast afsluiten met platen die voorzien zijn van geluidswerend materiaal. Dan is de kast fluisterstil.
Aangezien mijn PC een verdieping hoger op de vliering staat, ga ik liever voor preformance en herrie. vandaar deze setup.
Valt wel mee; de XL heb ik hier in zwart staan en omdat ik nogal wat schijven erin gooi (en apart wil koelen) vond ik juist de compartimenten erg fijn. En af fabriek al met bitumen bekleed dus dat ding weegt een ton ofzo...Daan00 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:44:
Heb ook nog aan de XL zitten twijfelen, is niet veel duurder als mijn R3.
Helaas is deze case alleen in een titanuim kleur te krijgen, en ik wou perse zwart.
Verder vind ik de 180mm fan aan de bovenkant lelijk, en is de kast eigenlijk te groot voor mijn componenten.
Deze R3 is ERG stil. Ik het namelijk ook getest met maar 2 case fans. Je kan dan 3 'gaten' in de kast afsluiten met platen die voorzien zijn van geluidswerend materiaal. Dan is de kast fluisterstil.
Aangezien mijn PC een verdieping hoger op de vliering staat, ga ik liever voor preformance en herrie. vandaar deze setup.

Nee, ben juist overgegaan van 250gb schijven naar 1tb schijven. Dat is voorlopig voldoende. Kan ik in de toekomst altijd nog het zaakje vervangen door grotere hdd'sramonlambal schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:06:
[...]
Of je upgrade gewoon je disks met nieuwe en grotere disks? ik neem niet aan dat je daar voor 11*2 TB hebt liggen?
Draai nu met 5 x 1tb in raid5, maar wordt asap 8 x 1tb raid 6.
Making an ass of myself since the 70's
De compartimentering sprak mij ook erg aan. vooral voor mijn voeding.MAX3400 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:03:
[...]
Valt wel mee; de XL heb ik hier in zwart staan en omdat ik nogal wat schijven erin gooi (en apart wil koelen) vond ik juist de compartimenten erg fijn. En af fabriek al met bitumen bekleed dus dat ding weegt een ton ofzo...
Aangezien ik maar 2 schijven zijn die 10 hdd bays een beetje overkill
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Nee joh, dit ziet er prima uit en anders wordt het echt zo'n galmende leegte in die kast. Koop eens wat DIKKE hardware om de boel op te vullen, ik hou van goed gevulde systemenZit nog te twijfelen om de het HDD rack eruit te halen en mijn HDDs bovenin de 5.25 bays te plaatsen, zou helemaal perfect zijn!
Goeie vraag, maar ik had er goeie reden voor. Ik heb ook een Mugen II gehad en was er op het formaat na zeer tevreden over. De hoofdreden is dus vrij eenvoudig dat ik deze koeler kreeg bij een systeem dat ik eerder in de V&A kocht, dus ik had 'm toch al liggen. Toen ik vervolgens ging Googlen kwam ik hier terecht, en ontdekte ik dat dit een van de stilste luchtkoelers is die er op de markt zijn. En dus is het systeem verkoopbaar als zijnde 'stil', wat natuurlijk een leuke bonus is over het simpele feit dat er een goede CPU koeler zoals de Mugen in zit@Singular1ty: waarom de keuze voor deze koeler en geen Scythe Mugen II Rev B. die ik dan weer heb? Qua koelcapaciteit scheelt het niet eens echt veel met elkaar heb ik het idee, alleen qua grootte en qua montage gemak zit er toch wel een behoorlijk verschil in. Of zijn er dingen die ik over het hoofd zie?
Op een klein knutselpc'tje zat een Katana3, alleen die is wel behoorlijk noisy
[ Voor 14% gewijzigd door Niekleair op 24-01-2011 20:02 ]
[img]error.jpg[/img]

met 2X140mm fan en 3X120mm fan
Btw levert Fractal die voedingen zo gesleeved af of is dat huisvlijt? Ik zit erover te denken ook eens met sleeving aan de gang te gaan, maar dan ben ik de 7 jaar garantie op m'n Corsair HX850 kwijt en dat is natuurlijk doodzonde. Maar als je een volledig modulaire voeding sleeved, zou je de garantie dan behouden?
Weet iemand trouwens wanneer de Silverstone FT03 hier op de markt komt? Ik heb het idiote idee gekregen om daar waterkoeling in te zetten en krijg het niet uit m'n hoofd
[ Voor 63% gewijzigd door Singular1ty op 25-01-2011 15:01 ]
Thanx, ja ik weet het de HDD trays vallen hard op maar vind het zonder maar heel "leeg" en zo zit er nog wat meer wit inSingular1ty schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:52:
Mooie kast hoor. Volledig Arctic/Fractal styled. Jammer dat die HDD trays zo prominent aanwezig moeten zijn, een HD5970 plaatsen gaat nooit van je levensdagen lukken zonder de boel rigoreus onder handen te nemen...
Btw levert Fractal die voedingen zo gesleeved af of is dat huisvlijt? Ik zit erover te denken ook eens met sleeving aan de gang te gaan, maar dan ben ik de 7 jaar garantie op m'n Corsair HX850 kwijt en dat is natuurlijk doodzonde. Maar als je een volledig modulaire voeding sleeved, zou je de garantie dan behouden?
Weet iemand trouwens wanneer de Silverstone FT03 hier op de markt komt? Ik heb het idiote idee gekregen om daar waterkoeling in te zetten en krijg het niet uit m'n hoofd
Hoe bedoel je dat van die HD5970? Er zit nu een HD5850 in (weliswaar met Arctic Freezer cooler op). Ik ben trouwens sowiso niet zo voor die High-end kaarten dus maakt me niet zoveel uit.
Nee voeding heb ik zelf gesleaved met MDPC-X sleeving, en inderdaad de garantie ben je kwijt maar ja. Je moet er wat voor over hebben hé
Een HD5970 is met 30cm toch wel een stukkie groter dan de 5850, maar ook als je die laatstgenoemde van bijvoorbeeld een Accelero Extreme PLUS zou voorzien kom je in de knel te zitten. Vandaar dat deze kast dus niet ideaal is voor high-end kaarten of koeling.Hoe bedoel je dat van die HD5970? Er zit nu een HD5850 in (weliswaar met Arctic Freezer cooler op). Ik ben trouwens sowiso niet zo voor die High-end kaarten dus maakt me niet zoveel uit.
Nee voeding heb ik zelf gesleaved met MDPC-X sleeving, en inderdaad de garantie ben je kwijt maar ja. Je moet er wat voor over hebben hé.
Maar de vraag was verder of je je garantie kwijt zou zijn als je een volledig modulaire voeding zoals de Silverstone Decathlon serie zou sleeven... Daarvoor hoeft de voeding namelijk niet open.
Als de voeding niet open moet dan lijkt het me sterk dat je de garantie zou verliezen ... vermits er enkel garantie stickers op de case van de voeding zelf plakken ... Maar ben natuurlijk geen 100% zeker.Singular1ty schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:48:
[...]
Een HD5970 is met 30cm toch wel een stukkie groter dan de 5850, maar ook als je die laatstgenoemde van bijvoorbeeld een Accelero Extreme PLUS zou voorzien kom je in de knel te zitten. Vandaar dat deze kast dus niet ideaal is voor high-end kaarten of koeling.
Maar de vraag was verder of je je garantie kwijt zou zijn als je een volledig modulaire voeding zoals de Silverstone Decathlon serie zou sleeven... Daarvoor hoeft de voeding namelijk niet open.
Als je had gelezen waar het om ging had je niet iets gezegd dat voor zichzelf spreekt. Het ging mij om het sleeven van de kabels van een volledig modulaire voeding, waar in principe niets voor los hoeft te worden geschroefd.Spaiker schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:45:
Bij de grote merken hangen er toch wel echt stickertjes op de schroefjes om de voeding open te doen. Dus dat zal je niet zomaar zonder boe of ba openschroeven
Maar koelen die fractals kasten standaard al goed, of moet je daarvoor nog wat fans erbij hangen?
[img]error.jpg[/img]
Koeling lijkt me niks mis mee; helaas in de XL krijg je maar 1 front-fan maar dat is niet handig als je ook het onderste compartiment gaat benutten. Heb er dus maar een extra front-fan bijbesteld maar die kan dan weer niet "extra" op de bijgeleverd fan-controller...niekje87 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:54:
IK heb inderdtijd nog zitten dubben of ik niet voor een arctic white R3 zou gaan, en daar gewoon een ATX-based systeem in zou zetten, uiteindelijk toch maar voor een kleiner kastje (en dus grotere maak het netjes uitdaging) gekozen.
Maar koelen die fractals kasten standaard al goed, of moet je daarvoor nog wat fans erbij hangen?

On-topic-er: hoop morgen of donderdag al mijn spullen binnen te hebben dus mogelijk het weekend een paar pics hier van een "volgebouwde" XL.
Ik vind persoonlijk de standaard koelers van fractal niet super, heb zelf 5 fans van fractal en ik denk als ik nu nieuwe (witte) koelers zou bestellen, dat het er van een ander merk zouden zijn.niekje87 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:54:
IK heb inderdtijd nog zitten dubben of ik niet voor een arctic white R3 zou gaan, en daar gewoon een ATX-based systeem in zou zetten, uiteindelijk toch maar voor een kleiner kastje (en dus grotere maak het netjes uitdaging) gekozen.
Mijn temps liggen toch rond de 40° idle (860 is natuurlijk wel lichtjes overclocked) ... En de Arctic freezer is niets mis mee volgens mij.
Maar misschien ligt het aan iets anders?
De fans van Fractal Design die we tot nu toe hebben gezien komen allemaal uit de zogenaamde Silent Series. Relatief gezien draaien de fans op een laag toerental (120 fan op 1000rpm en de 140 op 800rpm). Ik heb zelf een aantal 120 en een aantal 140 fans van Fractal. Ik kan zeker beamen dat ze stil zijn, maar hier lever je natuurlijk airflow voor in...Witte_200 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 23:29:
[...]
Ik vind persoonlijk de standaard koelers van fractal niet super, heb zelf 5 fans van fractal en ik denk als ik nu nieuwe (witte) koelers zou bestellen, dat het er van een ander merk zouden zijn.
Mijn temps liggen toch rond de 40° idle (860 is natuurlijk wel lichtjes overclocked) ... En de Arctic freezer is niets mis mee volgens mij.
Maar misschien ligt het aan iets anders?
Hier is een goede test waar je van heel veel verschillende fans metingen kunt zien
Hmm.. nu ik het zo nalees komt het een beetje belerend over, maar zo is het niet bedoeld
Je kan je fans toch ook meteen aan Molex of aan het moederbord hangen?MAX3400 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:56:
Koeling lijkt me niks mis mee; helaas in de XL krijg je maar 1 front-fan maar dat is niet handig als je ook het onderste compartiment gaat benutten. Heb er dus maar een extra front-fan bijbesteld maar die kan dan weer niet "extra" op de bijgeleverd fan-controller...Toch maar even crea doen van de week.
Ik heb 4 extra casefans in mijn R3 zitten, koelt wel goed!
Verwijderd
Mijn God,wat een bakbeestKiwitje schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 02:23:
Ook mijn R3 posted. Niet zo heel clean als de vorige, maar toch mijn best op gedaan
[afbeelding]
Ik heb er ook nog aan zitten denken die HDD bays er uit te halen.. Maar dan moet je ze er uit slijpen en dat vind ik dan ook weer zonde.

Ik zie er niet zoveel 'bakbeest' aan, de R3 is een gewone ATX-kast.Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:29:
[...]
Mijn God,wat een bakbeestDiehard gamer?
Hey, Das interessantDuriel schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 23:42:
[...]
n...
Hier is een goede test waar je van heel veel verschillende fans metingen kunt zien
Hmm.. nu ik het zo nalees komt het een beetje belerend over, maar zo is het niet bedoeld
Kent er iemand goede witte 120 en 140 fans??
Sharkoon Silent Eagle.Witte_200 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:50:
[...]
Kent er iemand goede witte 120 en 140 fans??
Heb er een aantal 80mm fans van en die bevallen prima. De 120mm versie er van zou net zo goed moeten zijn.
hij doelde denk ik op de videokaart..Ghost Dog schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:43:
[...]
Ik zie er niet zoveel 'bakbeest' aan, de R3 is een gewone ATX-kast.
Verwijderd

Kabelmanagement

Specs:
Asus P6T
Intel Core I7 - 930 @ 4,35 Ghz
Ultra X4 750 Watt
PNY 3 X 2 GB @ 1750 Mhz
Corsair H50
MSI GTS 250 Twin Frozr'
Fractal Design Refine R2
Intel X-25 40 GB SSD
WD Green 500 GB
Seagate Barracuda 1500 GB
Seagate Barracuda 80 GB
4 X Arctic Cooling F12 - 120mm
2 X Fractal Design - 120 mm @ 800rpm
LG DVD brander
Siecom Wireless netwerkkaart
Temps:
Idle temps @ 32°
Load temps @ 52°
Mobo temps @ 35°
GPU idle temps @ 37°
GPU load temps @ 52°
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2011 23:12 ]

Klik onderstaande pic voor de 12MP uitvoering
[ Voor 56% gewijzigd door MAX3400 op 27-01-2011 23:43 ]
Mooi gedaan man! Zal ook wel de nodige uurtjes hebben gekost, non?MAX3400 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:23:
Tussentijdse update van de build in een Fractal Design XL:
[afbeelding]
DM jij die 12 MP foto maar!DM me even als je de 12 megapixel uitvoering wil hebben...
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2011 23:42 ]
Ja, ik ken het; 2 weken op zoek geweest en uiteindelijk bij een zaak gevonden en binnen 2 dagen in huisOynky schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:38:
Ooh netjes de sabertooth. Wilde ik ook helaas niet op vooraad toen en toch maar voor de PRO gegaan.
Valt wel mee; er zitten nog geen kabels in... Had wel extra handjes nodig voor de CPU-fan want die was bagger te monteren (dank je, Noctua).Blue-Tiger schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:41:
[...]
Mooi gedaan man! Zal ook wel de nodige uurtjes hebben gekost, non?
Speciaal uitgezocht; minimalistisch interieur voor maximale optische ruimteVerwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:41:
Wat een gave kast(setup) MAX3400!
Ducktape FTWVerwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:39:
En om het rijtje compleet te maken plaats ik er ook mijn R2 op. Heb me deze avond lang bezig gehouden met het zoeken naar de perfecte kabelmanagement en ik denk het gevonden te hebben.
[afbeelding]
[afbeelding]
Kabelmanagement
[afbeelding]
Specs:
Asus P6T
Intel Core I7 - 930 @ 4,35 Ghz
Ultra X4 750 Watt
PNY 3 X 2 GB @ 1750 Mhz
Corsair H50
MSI GTS 250 Twin Frozr'
Fractal Design Refine R2
Intel X-25 40 GB SSD
WD Green 500 GB
Seagate Barracuda 1500 GB
Seagate Barracuda 80 GB
4 X Arctic Cooling F12 - 120mm
2 X Fractal Design - 120 mm @ 800rpm
LG DVD brander
Siecom Wireless netwerkkaart
Temps:
Idle temps @ 32°
Load temps @ 52°
Mobo temps @ 35°
GPU idle temps @ 37°
GPU load temps @ 52°
Ductape is altijd belangrijk!!!

@Vimeo: vraagje over je CPU backplane; heb je het klepje van de kast expres open staan voor de foto of altijd op? Ik zie namelijk geen toegevoegde waarde en weet niet of/hoe het koeling beinvloed... Was zelf van plan om het klepje dicht te houden.
Erg mooie kast, succes met inbouwen!
Hij bedoelt het zijpaneel aan de achterkant van het moederbord denk ik.Daan00 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:49:
De R2 en R3 hebben geen klepje aan de achterkant. Is gewoon standaard open!
Erg mooie kast, succes met inbouwen!
Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2
Verwijderd
Op men CPU backplane is er geen klepje, al van bij de aankoop niet. Ook niet bij de R3 versie. Ook al zou je het open laten staan, het zou weinig uitmaken voor cooling.MAX3400 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:25:
[...]
Ductape is altijd belangrijk!!!![]()
@Vimeo: vraagje over je CPU backplane; heb je het klepje van de kast expres open staan voor de foto of altijd op? Ik zie namelijk geen toegevoegde waarde en weet niet of/hoe het koeling beinvloed... Was zelf van plan om het klepje dicht te houden.
Thanks.Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:29:
[...]
Mijn God,wat een bakbeestDiehard gamer?
Valt inderdaad allemaal wel mee.. Budget 5870 (Kon ik via via gratis krijgen, vandaar). Maar hij draait perfect
Dat laatste plaatje lijkt leuk maar zie je niks vanVerwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 12:33:
mijn setup over genomen van pilatus maar dan nu luchtgekoeld.
antec kast
q6600 2.4 @ 3.4
4 gb cors ram
9500 gt = jaja komt binnen kort een gtx 460 in![]()
cros cx 430 voeding
2.5 tb opslag
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
nu is het beterKiwitje schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 20:11:
[...]
Dat laatste plaatje lijkt leuk maar zie je niks van

Specs:
Intel core i5-750 @ 4 ghz
Msi P55-GD65
4gb Corsair 1333mhz
Ati 4870 1 gb ( stuk word vervangen door een 6950 2gb )
Asus Xonar HDav 1.3 Deluxe ( moet de insteekkaart nog inbouwen )
2 500gb Samsung F3 Raid 0
Corsair HX 520w
Als er mensen zijn die nog tips hebben over de bekabeling ook komen er meer foto's op vanavond als er mensen zijn die specifieke dingen willen zien dan hoor ik het graag
Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n
waar ik vanochtend aan begonnen ben. CPU & GPU
benne er nog niet, dus dit is wat ik in de ochtend heb kunen doen,
met alles wat ik wel alvast heb. Graag suggesties voor de final build

Goedkoopste internetwinkel uitzoeken is ook een kunstCDA441 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:24:
W00t een hele bak met monster energy! En je pc is echt mooi met die sabertooth er in! (ik wou dat ik ook veel geld had)
Welkeen?j3ffr3-y schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:47:
Goedkoopste internetwinkel uitzoeken is ook een kunst
Meestal gewoon goedkoopste in pricewatch. Evt, wanneer hier niets is hw.info, maar liever niet

En daarbij mooie pc winkel int dorp, waarmee ik af en toe ook nog het een en ander regel!
Leuk moederbord is dat hej3ffr3-y schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:14:
Ben een Sandy Bridge systeem aan het bouwen,
waar ik vanochtend aan begonnen ben. CPU & GPU
benne er nog niet, dus dit is wat ik in de ochtend heb kunen doen,
met alles wat ik wel alvast heb. Graag suggesties voor de final build![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nou en of!

Jij er ook één dan?!
Singular1ty, de FT03 is al verkrijgbaar bij Informatique en Salland

Let op: dit is dus NIET mijn build! Maar ik ben er zeker van dat mijn exemplaar even clean van binnen is
Edit: Ik zie dat Singular1ty al een RV02 heeft gekocht. Briljant idee om van 's werelds beste luchtgekoelde behuizing een watergekoelde te maken
[ Voor 14% gewijzigd door TheGreatAtuin op 30-01-2011 16:55 ]
Lang leve de groothandel!
Ik ben ook een gelukkige eigenaar van, zie homepagej3ffr3-y schreef op zondag 30 januari 2011 @ 16:48:
[...]
Nou en of!Ben alleen bang dat ik wanneer ik er een Prolima...rev.b op zet, er niet genoeg neerwaardse airflow is, en alles onder dat tactical vest aardig zal zweten, maar daar vind ik nog wel wat op....
Jij er ook één dan?!

[ Voor 7% gewijzigd door UgotHeinzzd op 30-01-2011 17:47 ]
Een voordeel, onder dat tactical vest hebben ze op iets van 12 punten temperatuursensoren zitten, we zien het zoUgotHeinzzd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 17:41:
Ik ben ook een gelukkige eigenaar van, zie homepageZou me er niet zo druk om maken, over de koeling. Ik ga hem gebruiken icm waterkoeling. Denk dat het allemaal mee valt, maar mocht het er op aan komen dan hang ik er een kleine fan op. Kan alleen nog niks testen aangezien me processor in B.O staan
Ach ik heb in principe geen haast, ben nog aan me kast bezig. En deze zijn op 7V gewoon stil hoorj3ffr3-y schreef op zondag 30 januari 2011 @ 18:05:
[...]
Een voordeel, onder dat tactical vest hebben ze op iets van 12 punten temperatuursensoren zitten, we zien het zoIk wacht met bestellen van CPU totdat de winkels voldoende voorraad hebben, liever dan wachten op order iig... Kleine fan maakt wel t'ring lawaai, doe ik liever niet
Jawohl. Beetje wat anders dan een FT03 gezien die Raven DEBIEL groot is, maar er past wel een hele 480 rad onderin en dat kan bij geen enkele andere case voorzover ik weetIk zie dat Singular1ty al een RV02 heeft gekocht. Briljant idee om van 's werelds beste luchtgekoelde behuizing een watergekoelde te maken
Hier even een pctje wat ik voor iemand in orde heb gemaakt, als eerste klus van Bart's Hardware Hulp in het Gooi

Ik had eigenlijk ook foto's moeten maken van hoe het erbij lag VOOR ik ermee aan de slag ging. Toen zaten er namelijk alleen stock koelers in, was het 1 stoffige bende, de voeding zat verkeerd om alsmede twee fans en kabelmanagement was in het geheel absent
@ Kutkip, wat voor kast is dat ook alweer, die vergeleken met de meeste cases 'verkeerd om' zit zegmaar, met de GraKa boven?
[ Voor 21% gewijzigd door Singular1ty op 30-01-2011 18:55 ]
En goed gedaan met die 690: met die kasten kun je echt goed kabelmanagement doen, maar weinig mensen doen het. Dat valt me ook altijd op aan reviews van behuizingen op internet: hebben ze nota bene een Corsair 800D of een Silverstone FT02/RV02, weten ze er nog een zooitje van te maken! Maar jij weet wél hoe het moet
[ Voor 8% gewijzigd door TheGreatAtuin op 30-01-2011 20:18 ]
Wat heb je allemaal moeten doen om die kist stil te maken, ik zie om te beginnen een accelero hangen.
Ryzen 2700X, Mugen, 32gb ddr4 3000mhz, GTX1060, 256 M.2 SSD, 256GB SSD, 1 TB SSD, 2TB F4 EcoGreen.
Alles even naspuiten met de compressor, en fatsoenlijk kabelmanagement maakten het plaatje compleet.
De originele Coolermaster Stacker (Zilver), inderdaad naar BTX opstelling omgebouwd. Daarnaast heb ik de binnen- en achterzijde zwart gespoten. Lekkere grote kast is hetSingular1ty schreef op zondag 30 januari 2011 @ 18:50:
[...]
@ Kutkip, wat voor kast is dat ook alweer, die vergeleken met de meeste cases 'verkeerd om' zit zegmaar, met de GraKa boven?

In deze behuizing heb ik verstopt
- Asus P5Q-VM
- Q6600
- 4x1GB Corsair geheugen
- MSI 5770 1GB
- 640GB opslag
Qua koeling
- 1 Antec TriCool 200mm
- 3 Nexus Real Silent @ 500 RPM
- Scythe Kaze Master Ace

Vermoed dat je hem gemod hebt, want denk niet dat er standaard een 200mm fan in past?
Nope P180 Mini (het m-atx broertje van de p183) daar is de 200mm fan standaardSpaiker schreef op zondag 30 januari 2011 @ 23:10:
Is dit de Antec P183?
Vermoed dat je hem gemod hebt, want denk niet dat er standaard een 200mm fan in past?
Ik heb een systeempje voor m'n pa gebouwd met die fans erin, ze zijn absoluut zeer stil, maar verplaatsen daarbij ook maar weinig lucht. Ik kon de Phenom II x2 met Hyper-TX3 erop er niet koel genoeg mee houden om een beetje noemenswaardige overclock mogelijk te maken. Persoonlijk geef ik dan ook de voorkeur aan een fancontroller in combinatie met wat snellere fans die je dan terug kan schroeven. Ik ben heel erg van van deze fans van Yate Loon, omdat ze met een fancontroller eigenlijk net zo stil zijn als jouw Nexusjes, ongeveer net zo duur (goedkoop) zijn en als het moet meer herrie kunnen maken en veel meer lucht kunnen verplaatsenSpaiker schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:37:
@ Blackwizz, Ikzelf ga de P183 kopen, bestelling staat klaar. Hierbij staan ook de nexus real silent (wel de oranje variant) in de order. Zijn deze goed, en terwijl ook stil? Ze kosten maar 5€ per stuk een daarom twijfel ik over de performance.
[ Voor 4% gewijzigd door Singular1ty op 31-01-2011 15:54 ]
Ik ben zeer tevreden over deze fans. Het karakter van het geluid is eentonig (dat is goedSpaiker schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:37:
@ Blackwizz, Ikzelf ga de P183 kopen, bestelling staat klaar. Hierbij staan ook de nexus real silent (wel de oranje variant) in de order. Zijn deze goed, en terwijl ook stil? Ze kosten maar 5€ per stuk een daarom twijfel ik over de performance.
Deze nexus fan is niets anders als een Yate Loon met een weerstandje. Ik heb ze vooral gekocht omdat ik dat zwart-witte mooi vind en ze toch niet hoger als 1000 RPM laat draaien.Singular1ty schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:52:
[...]
Ik heb een systeempje voor m'n pa gebouwd met die fans erin, ze zijn absoluut zeer stil, maar verplaatsen daarbij ook maar weinig lucht. Ik kon de Phenom II x2 met Hyper-TX3 erop er niet koel genoeg mee houden om een beetje noemenswaardige overclock mogelijk te maken. Persoonlijk geef ik dan ook de voorkeur aan een fancontroller in combinatie met wat snellere fans die je dan terug kan schroeven. Ik ben heel erg van van deze fans van Yate Loon, omdat ze met een fancontroller eigenlijk net zo stil zijn als jouw Nexusjes, ongeveer net zo duur (goedkoop) zijn en als het moet meer herrie kunnen maken en veel meer lucht kunnen verplaatsenOngeveer even goed als Scythe S-flexjes of Slipstreams qua performance, als je ze op max zet.
Het viel me inderdaad al op toen ik de fan uit een OEM voedinkje schroefde, dat bleek een Yate te zijn en het ontwerp was exact hetzelfde als een Nexus...Deze nexus fan is niets anders als een Yate Loon met een weerstandje.
heb hem ook zojuist besteld en fotos volgen zodra ik mijn i7 uit de (nu veel te krappe behuizing) overgeplant heb naar de Define!

AMD Phenom II 555 Black Edition @ X4 4.4ghz
Asus Crosshair IV Formula
Corsair Dominator CL7 1600mhz 2x 2gb
OCZ Vertex 2 120gb SSD
Asus HD6870 1gb
2x Seagate 1tb 7200.12
Scythe Kaze Server Fan Controller [tnx GijsW!]
Silverstone Fortress FT01B-W
Cooler Master Silent Pro M600
Thermaltight True Black
Fannetjes
Samsung P2470HD + 943NW scherm
Logitech G25 stuurtje
Welke fan's zijn dit ook alweer..wil die namelijk ook gaan gebruiken bij mijn volgende case...Bas. schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:33:
Van dit naar dit gegaan:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
AMD Phenom II 555 Black Edition @ X4 4.4ghz
Asus Crosshair IV Formula
Corsair Dominator CL7 1600mhz 2x 2gb
OCZ Vertex 2 120gb SSD
Asus HD6870 1gb
2x Seagate 1tb 7200.12
Scythe Kaze Server Fan Controller [tnx GijsW!]
Silverstone Fortress FT01B-W
Cooler Master Silent Pro M600
Thermaltight True Black
Fannetjes
Samsung P2470HD + 943NW scherm
Logitech G25 stuurtje
win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
pricewatch: Xigmatek XLF-F1253 LED Fan 120mm is mijn gok, ik heb ze zelf namelijk ookgumbal696 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:00:
[...]
Welke fan's zijn dit ook alweer..wil die namelijk ook gaan gebruiken bij mijn volgende case...

Stoffilters werken ook super goed van deze Antec P-183 kast.
En qua koeling is het ook echt super goed, met luchtkoeling mijn i7 870 al op 3,6 Ghz stable gehad, zonder dat ie de 50 graden grens overschreed.
Koeling die er nu inzit, samen met hardware die voor koeling zorgen:
- Bovenin stock Antec 120mm op medium speed
- Achterin stock Antec 120mm op medium speed
- Voorin bij voeding een Scythe Slip Stream 120mm (SY1225SL12M)
- Voorin voor de hdd en ssd een zelfde Scythe Slip Stream
- CPU koeler een Scythe Mugen 2 rev. B
- Voeding een Antec TruePower TP-750 (modulair)
- Videokaart een Sapphire HD 4870 1GB Toxic met zeer goede koeling
Al met al, qua koeling zit het goed, en cable management, sja dat is een tik van mij.

Ik ga maar snel een nieuwe computer bouwen, dan kan ik mijn kabelmanagement-tick ook met jullie delen!
Ryzen 2700X, Mugen, 32gb ddr4 3000mhz, GTX1060, 256 M.2 SSD, 256GB SSD, 1 TB SSD, 2TB F4 EcoGreen.
Iig is er bij mij de laatste tijd niet veel veranderd, momentele setup:
x4 955BE @ 3.8GHz
8GB DDR3 Kingston 1600MHz
Gigabyte 890GPA-UD3H
XFX HD5870
Sparkle GeForce 9600GSO 384MB GDDR3 (PhysX), met AMD stock cooler fan omdat de Sparkle fan alleen op 100% kan draaien
CoolerMaster Silent Pro M1000
Mugen 2 Rev B
CM690 Nvidia
[ Voor 54% gewijzigd door Dharion op 02-11-2011 19:34 ]
Ik zal vanavond even een foto trekken met m'n Nokia N8. Heb eindelijk een i/o shield weten te vinden voor de Asus Crosshair in m'n 2e pc, dus ook eindelijk de kans gezien daar wat kabeltjes weg te werkenDharion schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:23:
Schitterende HTC Desire kwaliteit
Iig is er bij mij de laatste tijd niet veel veranderd, momentele setup:
x4 955BE @ 3.8GHz
8GB DDR3 Kingston 1600MHz
Gigabyte 890GPA-UD3H
XFX HD5870
Sparkle GeForce 9600GSO 384MB GDDR3 (PhysX), met AMD stock cooler fan omdat de Sparkle fan alleen op 100% kan draaien
CoolerMaster Silent Pro M1000
Mugen 2 Rev B
CM690 Nvidia
[afbeelding]
[afbeelding]
voor (volgens mij geschoten met een Canon 450D, of met m'n ouwe 5MP Cybershot telefoon)

na (geschoten met Nokia N8 ingesteld op 9 megapixel)

Ik vind het nog steeds niet geweldig mooi gedaan, maar aansluitingen op het moederbord zitten nu niet bepaald ideaal ofzo...
Mijn test/2e game pc dus.
Coolermaster Elite 330
Corsair VX450
Asus Crosshair AM2
AMD Athlon X2 5200
2x2GB GEIL Black Dragon EVO ONE DDR2-1066
XFX Geforce 9800GTX
Samsung 160GB SATA schijf
LG DVD fikker op SATA
EDIT: ow, dubbel post, sorry XD
[ Voor 34% gewijzigd door FastFred op 15-04-2011 19:25 ]

Nu nog een mooi beugeltje maken voor de fans.
Waarom?
Omdat ik een tweakert ben.
En hij is toch even 10 graden koeler als de DirectCu II, en dat is met fancontroller op 800 rpm.
Heel, heel nice!L702 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 19:42:
Asus HD6950 DCII + Xigmatek Bifrost + Scythe koper plaatje + 2 x 120mm Enermax Magma fans + Cooler Master Gemini fan beugels + een paar tie wraps =
Afbeeldingen.
Nu nog een mooi beugeltje maken voor de fans.
Waarom?
Omdat ik een tweakert ben.
En hij is toch even 10 graden koeler als de DirectCu II, en dat is met fancontroller op 800 rpm.
En die koelpijpen zijn die nou zwart? Gecoat dus? Is dat niet nadelig voor de koelprestaties?
Het kan beter, maar een hole naast de PSU, en gooi daar je kabel door, en dan heb je het niet zo in het zicht.FastFred schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 19:20:
Komt ie:
voor (volgens mij geschoten met een Canon 450D, of met m'n ouwe 5MP Cybershot telefoon)
[afbeelding]
na (geschoten met Nokia N8 ingesteld op 9 megapixel)
[afbeelding]
En die 8 pinskabel kun je ook simpel weg werken door een hole te maken onder je PSU, en dan de kabel er door heen.
Voor inspiratie zie ook [CIP] Mex eerste pagina.
Maar verder ziet het er goed uit hoor, klasse en je setup is netjes te noemen.
[ Voor 21% gewijzigd door Mexel op 15-04-2011 22:50 ]
↓ volgende bericht hieronder ↓
Net een kleine opschoon actie gehouden en van de laatste posts de afbeeldingen verwijderd die te groot zijn, graag een thumbnail plaatsen met een link naar een grotere afbeelding of alleen een kleine afbeelding.
Let dus op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 1600 x 1200 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.