Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:26
Vandaag een brief gekregen van XS4ALL dat in 2010 de snelheid van de internet verbinding kosteloos verhoogt wordt. Tevens werkt men aan een hoogwaardig internet + bellen + tv pakket.

Ik ben benieuwd naar de snelheidsverhogingen aangezien we hier op een miserabele 8 Mbit blijven steken terwijl de glasvezel al in de meterkast zit maar en vanuit trilink nog geen behoefte is om het e.e.a. aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vragen vragen vragen.... Ik heb een 20mb/s basic van xs4all, effectief 1MB/s... Ik heb altijd begrepen dat die 20mb/s de limiet is van adsl. Hoe gaat xs4all dit realiseren technisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Er is al vollop op de nieuwsgroep van xs4all gediscussieerd hierover.
Tot zover laat xs4all er nog weinig over los, behalve wat er hier staat: http://www.xs4all.nl/nieuws/toekomst/

Het theoretische maximum van ADSL2+ is 24Mbit/s, maar ik verwacht niet dat ze die 4Mb/s er nog bij gaan gooien op de lijnen, omdat dit alleen voor zeer geringe afstanden werkt. (< 700 meter)

Omdat xs4all al laat doorschemeren dat het de zomer van 2010 gaat worden, en KPN heeft aangekondigd in het tweede kwartaal van 2010 te komen met VDSL2, mag het vrij aannemelijk zijn dat VDSL straks zal worden uitgerold. VDSL kan tot een snelheid van 100Mb/s (up en down), echter stort dit al vrij snel in bij een grotere afstand, en vanaf +/- 1KM is er niet veel meerwaarde boven ADSL2+.

Als KPN net als Tele2 vanuit de centrales gaat uitrollen, zal het dus zo zijn dat vele niet meer mee omhoog kunnen, en hopelijk een reductie in prijs krijgen.

Overigens is er over de VDSL2 uitrol ook al aardig gediscussieerd: [VDSL] De uitrol en de impact op de breedband markt

Als laatste wil ik nog opmerken dat na VDSL2 de koperen telefoon kabels nog niet afgeschreven hoeven te worden, daar onderzoekers al bezig zijn geweest met een DSL variant die tot 1Gb/s kan halen.
Maar de regering wil waarschijnlijk toch binnen nu en 5 tot 10 jaar overal klas hebben.
nieuws: 'Downloadsnelheden tot 1Gbps haalbaar via koperkabel'
nieuws: Tweede Kamer wil landelijk glasvezelnetwerk in 5 tot 10 jaar

[ Voor 10% gewijzigd door Robinski op 14-11-2009 15:40 ]

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robinski schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 15:39:
Het theoretische maximum van ADSL2+ is 24Mbit/s, maar ik verwacht niet dat ze die 4Mb/s er nog bij gaan gooien op de lijnen, omdat dit alleen voor zeer geringe afstanden werkt. (< 700 meter)
Mits ze daadwerkelijk 20 mbit/s als limiet hebben ingesteld. Ik gok dat ze op het hoogste abonnement geen snelheidslimiet hebben maar de lijn gewoon open staat op het maximum haalbare. Volgens mij is dit het geval bij Telfort, zou vreemd zijn als een dure provider als XS4ALL dit ook niet gewoon zou doen.
Omdat xs4all al laat doorschemeren dat het de zomer van 2010 gaat worden, en KPN heeft aangekondigd in het tweede kwartaal van 2010 te komen met VDSL2, mag het vrij aannemelijk zijn dat VDSL straks zal worden uitgerold. VDSL kan tot een snelheid van 100Mb/s (up en down), echter stort dit al vrij snel in bij een grotere afstand, en vanaf +/- 1KM is er niet veel meerwaarde boven ADSL2+.
Niet veel meerwaarde? Dat zijn jouw woorden... een symmetrische verbindingssnelheid vind ik persoonlijk een erg grote meerwaarde, voor het eerst meer dan ~1 mbit/s upstream via DSL zou betekenen dat ik met 1,8 MB/s kan gaan uploaden indien ze geen vage afstandslimieten gaan invoeren zoals bij Tele2. Een grote vooruitgang als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 20:32
Hmm, ik vermoed gewoon een reclame campagne om leden nog even te binden. Waarom zeggen ze het nu al, terwijl het pas over een lange termijn relevant is.

Ik heb hier een 8MB/s verbinding, maximaal haal ik 5MB/s (640kb/s) en dat zou ook het maximale zijn hier. Dus het gaat helemaal niks uitmaken. Mijn ouders hebben bij UPC een veel snellere verbinding voor minder geld. Het is dat ik de rompslomp niet wil hebben (opzeggen, e-mails etc) anders ...

Het is jammer, ik zou best wel wat sneller willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
De verbinding hier is erg stabiel alleen heb het idee dat XS4ALL wel 20mbit aanbiedt, alleen het is mij een keer verteld dat we 1(bandwidth (20mbit)) op 10(userconns) of meer delen. Vaak kom ikzelf rond de 15mbit in de meterkast gemeten met de befaamde meetapparatuur.

XS4ALL is wel druk met ontwikkelen alleen hoop dat ze wel dan gelijk kijken naar die verdeling van connecties e.d. Nou moet ik wel zeggen dat, in tegenstelling tot andere ISP's, XS4ALL uitermate veilig en goed bezig is met hun connecties. Die 20mbit halen we dan in de praktijk niet maar het is wel een constante verbinding.

Laten we hopen binnenkort meer te horen van XS4ALL

Twitter Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ontwikkelen vindt ik nog wel mee vallen hoor want die snelheidsverhoging is niks meer dan dat kpn vdsl gaat uitrollen. Echt vernieuwende diensten/ producten heb ik sinds ik over ben van demon nou niet echt gezien.

bijvoorbeeld dat nieuwe abo met telefoon, internet en tv hadden ze al veel eerder kunnen doen.
Zie andere providers die dat al langer hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2009 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:18
Die brief heb ik ook gehad,is gewoon een goede rede om klanten te behouden.Ik kan ook wel vertellen dat we over 30 jaar allemaal 100 Mbit thuis hebben,stinken toch een hoop mensen in en blijven dan toch klant bij je.Ben eerder bang dat xs4all klanten aan het verliezen is,vanwege hun prijs en dat ze op die manier klanten proberen te houden.Net zoals online doet in almere met hun glasvezel belofte,en niets waar maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:57
Ik heb geen brief gehad. Kan iemand die brief online zetten (zonder persoonsgegevens natuurlijk B))?
Ik wil namelijk wel graag weten van er letterlijk in staat...

[ Voor 23% gewijzigd door Joen op 17-11-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joen schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 16:11:
Ik heb geen brief gehad. Kan iemand die brief online zetten (zonder persoonsgegevens natuurlijk B))?
Ik wil namelijk wel graag weten van er letterlijk in staat...
Zie http://www.xs4all.nl/nieuws/toekomst/

Meer stond niet in brief , wel minder.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb ook die brief gehad en het zal mij benieuwen: bij de vorige verhoging ben ik 'officiieel' van 8Mb naar 20Mb gegaan, maar het uiteindelijke resultaat was een stuiterverbinding van ongeveer 12Mb.

Zo lang ze niets aan de kabels doen verwacht ik er niet veel van, en zal weer een stapje teruggaan in abonnementsvorm zodat ik een stabiele 8Mb hou.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert G
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-09 18:20
XS4ALL start begin 2010 met VDSL2 en Digitale Televisie

KPNs Dochterbedrijf XS4ALL start begin volgend jaar met zijn eerste VDSL2-abonnementen. Met de introductie van deze nieuwe techniek, een opvolger van ADSL, zijn veel hogere downloadsnelheden mogelijk.

KPN zelf wil nog weinig kwijt over zijn plannen met betrekking tot VDSL2. "Het mag duidelijk zijn dat KPN al langer de mogelijkheden onderzoekt om sneller internet aan te bieden. De snelheden zullen dus omhoog gaan. Wanneer en hoe, daarover willen we nu echter nog niets kwijt", aldus woordvoerder Steve Hufton.

KPN is wel al enige tijd bezig met het testen van VDSL2 in vijf steden, te weten Apeldoorn (zuid), Hengelo (centrum), Oosterhout (centrum), Roosendaal en Zoeterwoude. In juli, bij de tweedekwartaalcijfers, liet KPN tevens weten aan het eind van 2009 het VDSL2-netwerk klaar te willen hebben voor 450.000 huishoudens.

KPN-dochter XS4ALL, die voor zijn productaanbod gebruikmaakt van het netwerk van KPN, is een stuk spraakzamer voor wat betreft zijn product-aanbod. Deze provider bevestigt desgevraagd in de eerste helft van 2010 een VDSL2-pakket op de markt te zullen brengen. Het VDSL2-abonnement zal een downloadsnelheid van maximaal 50Mb hebben, met een uploadsnelheid van 13Mb. Prijzen zijn nog onbekend.

"Het wachten is voor ons op KPN", aldus Niels Huijbrechts, woordvoerder van XS4ALL. "Wij maken gebruik van het glasvezelnetwerk van KPN." XS4ALL zelf is momenteel druk doende zijn klantsystemen geschikt te maken voor het nieuwe aanbod.

XS4ALL zal overigens na de introductie van VDSL2 ook een televisie-abonnement gaan aanbieden. Dit IPTV-abonnement zal naar alle waarschijnlijkheid een afgeleide zijn van het IPTV-product van KPN. De kans bestaat dat KPN in diezelfde periode zijn IPTV-aanbod zal uitbreiden met HD-signalen. Tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers in juli maakte KPN al bekend in 2010 met HDTV te zullen komen.

VDSL2 (Very High Speed Digital Subscriber Line 2) is een toegangstechnologie die gebruik maakt van het bestaande netwerk van koperdraad, dat origineel bedoeld was voor POTS-doeleinden. Het kan uitgerold worden vanuit een centrale (LEX), van een fiber-gevoed straatkast (ROP) die dichtbij een woonzone staat.

VDSL2 is de nieuwste en meest geavanceerde standaard van de DSL-breedbanddiensten. Het is ontworpen om de wijde ontplooiing van Triple Play-diensten te ondersteunen zoals spraak, data en hoge definitie televisie (HDTV).

Het heeft de standaard ITU G.993.2 meegekregen.

ITU-T G.993.2 (VDSL2) is een verbetering tegenover G.993.1 (VDSL) dat zowel symmetrische (Full-Duplex) als asymmetrische doorvoersnelheden toelaat tot 200 Mbit/s, daarbij gebruik makende van een bandbreedte tot 30 MHz.

VDSL2 verzadigt zeer snel van een theoretisch maximum van 250 Mbit/s bij de 'bron' tot 100 Mbit/s tot op 0.5 km en 50 Mbit/s tot op 1 km, maar verzadigt veel trager vanaf daar en is dan nog steeds veel beter dan VDSL. Beginnende vanaf 1.6 km is de prestatie gelijk aan die van ADSL2+. Doordat VDSL2 zowel via de centrale als straatkasten verdeeld wordt tot de eindgebruiker, wordt de theoretisch maximale snelheid veel meer gehaald, dit in tegenstelling tot ADSL en ADSL2.

Mooi dan kan ik eindelijk helemaal af van dat Digitale troep van UPC en dat (so called) goedkope kastje kunnen ze in hun reet stoppen >:)

[ Voor 23% gewijzigd door Robert G op 02-12-2009 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Das nieuws van een dikke maand geleden,en ik zal waarschijnlijk toch niet hoger komen dan 8 Mbit,aangezien ik 2,6 Km vanaf de centrale zit.Ik wacht het wel af.zal wel een dooie mus voor me worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

vincedd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:33:
Das nieuws van een dikke maand geleden,en ik zal waarschijnlijk toch niet hoger komen dan 8 Mbit,aangezien ik 2,6 Km vanaf de centrale zit.Ik wacht het wel af.zal wel een dooie mus voor me worden
Dat verwacht ik ook. Behalve als ze wijkkasten gaan plaatsen. Maar ik ga steeds meer richting kabel denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:16

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Robinski schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 15:39:

Als laatste wil ik nog opmerken dat na VDSL2 de koperen telefoon kabels nog niet afgeschreven hoeven te worden, daar onderzoekers al bezig zijn geweest met een DSL variant die tot 1Gb/s kan halen.
Maar de regering wil waarschijnlijk toch binnen nu en 5 tot 10 jaar overal klas hebben.
Hoe dichter je de wijkcentrale bij je huis zet, hoe meer data er over die telefoonlijn geperst kan worden. Als je de wijkcentrale op 1 meter van je eigen meterkast zet krijg je er waarschijnlijk wel gigabit overheen geperst (in principe). Alleen wordt het erg duur om iedereen z'n eigen wijkcentrale te geven.
Nu staat er iedere 2-5ikm een centrale. Met VDSL zal het meer richting 1km gaan. Wil je nog hoger, dan moet die central nog dichterbij.
Het alternatief is zorgen voor betere (dikkere) kabels, maar als je toch de stoep gaat openbreken, leg dan maar direct glas. Of je pakt die mooie dikke televisiekabel die er toch al ligt....

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:12

page404

Website says no

CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:54:
[...]

Nu staat er iedere 2-5ikm een centrale. Met VDSL zal het meer richting 1km gaan. Wil je nog hoger, dan moet die central nog dichterbij.
is dat gebaseerd op wensdromen of zijn er aanwijzingen dat het aantal centrales uitgebreid gaat worden? Wij zitten helaas ook bijna 4 km van de centrale af. En dat in een nieuwbouwwijk :|

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:54:
[...]

Hoe dichter je de wijkcentrale bij je huis zet, hoe meer data er over die telefoonlijn geperst kan worden. Als je de wijkcentrale op 1 meter van je eigen meterkast zet krijg je er waarschijnlijk wel gigabit overheen geperst (in principe). Alleen wordt het erg duur om iedereen z'n eigen wijkcentrale te geven.
Het alternatief is zorgen voor betere (dikkere) kabels, maar als je toch de stoep gaat openbreken, leg dan maar direct glas. Of je pakt die mooie dikke televisiekabel die er toch al ligt....
Op 200 meter zou er zelfs al gigabit mogelijk kunnen zijn in de toekomst.
nieuws: 'Downloadsnelheden tot 1Gbps haalbaar via koperkabel'

Persoonlijk vind ik de vermeerdering van de upload met een factor 13 erg lekker.
De download interesseert mij een stuk minder.

Heb nu een 4/1 lijn, omdat er toch niet meer upload op de lijn gezet kan worden.
Maar als ik straks meer upload kan krijgen, dan ga ik vast upgraden.
Overigens is meer down ook wel wenselijk hoor, maar vind het zonde om alleen voor meer download zo veel meer te betalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Robinski op 03-12-2009 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:16

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

page404 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:01:
is dat gebaseerd op wensdromen of zijn er aanwijzingen dat het aantal centrales uitgebreid gaat worden? Wij zitten helaas ook bijna 4 km van de centrale af. En dat in een nieuwbouwwijk :|
Ik weet niks van de plannen van KPN, maar als ze daadwerkelijk VDSL2 aan willen bieden dan zullen ze meer wijkcentrales moeten gaan plaatsen, ze hebben er nu al te weinig (zoals in jouw wijk).

Overigens, die afstanden en snelheden zijn gebaseerd op "gewone" telefoonkabel. Dunne kabeltjes die al 30 jaar in de grond zitten dus. Als jij in een nieuwbouwwijk woont hebben ze hopelijk degelijke kabel getrokken en kun je grotere afstanden overbruggen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:52
page404 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:01:
In eerste instantie was de verwachting wel dat KPN een heleboel nieuwe wijkkasten zou gaan plaatsen zodat de DSLAM dichter bij stond en hogere VDSL2 snelheden mogelijk waren. Al in 2005 werd de migratie naar hun all-ip netwerk aangekondigd, maar daarna bleef het vrij stil over de voortgang ervan.

Hier staan enkele documenten die over deze migratie gaan. Heel er optimistisch wordt je er niet van, afgezien van de paar VDSL proeven lijkt het nou niet of ze veel voortgang hebben geboekt.

En als we dit nieuwsbericht kunnen geloven, dan gaat KPN nu ook gewoon vanuit de cenrale uitrollen. Kennelijk hebben ze nauwelijks nieuwe wijkkasten geplaatst, en kwamen ze erachter dat het veel goedkoper was om het gewoon vanuit de centrale te doen. Dit pakt voor de mensen die er net wat verder vanaf wonen niet zo fijn uit, want vanaf 1.6 km is de VDSL2 prestatie hetzelfde als ADSL2+. Nouja, wellicht is er dan wel wat meer upstream mogelijk.

Misschien heb ik het wel helemaal mis en gaan ze in veel steden wel nieuwe wijkkasten plaatsen, maar ook ik vermoed dat we blij worden gemaakt met een dode mus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:12

page404

Website says no

CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:14:
[...]

Ik weet niks van de plannen van KPN, maar als ze daadwerkelijk VDSL2 aan willen bieden dan zullen ze meer wijkcentrales moeten gaan plaatsen, ze hebben er nu al te weinig (zoals in jouw wijk).

Overigens, die afstanden en snelheden zijn gebaseerd op "gewone" telefoonkabel. Dunne kabeltjes die al 30 jaar in de grond zitten dus. Als jij in een nieuwbouwwijk woont hebben ze hopelijk degelijke kabel getrokken en kun je grotere afstanden overbruggen.
als ze verstandig waren geweest hadden ze bij ons meteen glas getrokken, maar ja, innovatie en telecom zijn toch tegenstrijdige begrippen af en toe ;)
wij zitten op een centrale die ergens in een jaren 60 wijk staat, dus ik vermoed dat ze die gloednieuwe degelijke kabel gewoon aan die ouwe rommel hebben vastgeknoopt. Ook gezien de stabiliteit van het netwerk in onze buurt (ofwel, de afwezigheid daarvan).
Ik ga samen met Guere het beste er van hopen, en anders gaan we gewoon lekker over op kabelinternet. 80Mbit is al geen utopie meer >:)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 13:21

qless

...vraag maar...

Ik heb gelukkig VDSL2 vanaf een straatkast...helaas Belgacom dus maar 12/1

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:14:
[...]

De degelijke kabel is het zelfde als 30 jaar geleden. Gewoon een afgeschermde norm 88 kabel.Nieuwe bekabeling kan iets stabieler zijn,maar ivm overspraak die steeds heftiger word naarmate er meer mensen dsl nemen kan het ook afnemen.De grootste bottleneck zit het in de grondlassen.Die willen nog wel een vollopen met water.Daar heb je bij nieuwere kabels minder last van.KPN wil in de toekomst 28.000 straatkasten vervangen en ongeveer 1250 telefooncentrales verkopen.Dat betekend dat van de oude telefooncentrale naar de curb(straatkast)de telefoonkabels worden afgekapt.Naar de curb word glasvezel gelegt,en die gaat weer door naar de volgende curb(glasringen).Naast de curb word een kast met vdsl apparatuur gezet en de (v)(s)dsl lijnen worden op de bekabeling wan de curb aangesloten.Maar voorlopig zal KPN ivm grote kosten voorlopig wel vanuit de wijkcentrale vdsl gaan leveren.En in de toekomst vanaf de straatverdeler.

[ Voor 10% gewijzigd door vincedd op 03-12-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Voor ondergetekende is vanuit de centrale ook goed, zit toch maar op 200 meter.
Ik hoop echter dat er naast Ziggo en KPN ook een keer een of meerdere andere aanbieders zich melden.
Nu is het een dubbele monopolie (nee geen duopolie, want het is kabel en telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
Eindelijk komt KPN volgende week met de resultaten van hun VDSL2/glasvezel proeven, iets waar ze al jaren mee bezig zijn. Ik snap eigenlijk niet waarom dit allemaal zo lang heeft moeten duren; in 2006 werden deze proeven al aangekondigd/gestart.

In ieder geval: het lijkt het mij duidelijk dat ze tot nu nog niet echt op gang waren om die 28.000 straatkasten te vervangen. Ben benieuwd welk besluit ze nu gaan nemen mbt het grootschalig aanbieden van VDSL2 volgend jaar. Ergens hoop ik dat ze in zeer korte tijd toch FttC kunnen gaan uitrollen, maar dat zal wel niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09-2024
*Enorme schop :P *

Heeft iemand enig idee wat de resultaten van de proeven met VDSL waren, en hoe ze nu verdergaan?
Ik kijk nog steeds uit naar een snelle verbinding in dit achterlijke dorp waar je maximaal 8 mb kunt halen, terwijl ik een paar honderd meter van de telefooncentrale zit...

Niet dat KPN begint met het uitrollen van VDSL in een of ander dorp dat net nergens bijhoort, maar toch... ;)

Dan ben ik weer op de hoogte, en weet ik of ik verder kan dromen of niet :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Je kunt hier de resultaten vinden, http://www.glasvezel.nu/n...lasvezel-proef-resultaten. Dit zijn de resultaten van de FttH (Glas) en FttC (VDSL) proeven.

Ook de diensten die (mogelijk) komen staan er genoemd.
De totale presentatie staat er ook op (http://www.kpn.com/web/fi...de-4659-bde0-3d77e28063fb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
In samenvatting: KPN gaat VDSL2 vanuit de centrale uitrollen, en niet vanuit nieuwe straatkasten (FttC). Volgens KPN zou dit voor 50% van de klanten (dus ook die van XS4ALL) een verbetering in snelheid opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09-2024
Goed om te weten, want ik woon niet al te ver van de centrale, en zit bij XS4all. Nu nog hopen dat ze ook daadwerkelijk ergens in 2010 komen met die snelheidsverhoging hier, en niet 2 jaar later zoals gebruikelijk, want dan ben ik het huis denk ik al uit en zit ik hopelijk op een mooie SURFnet verbinding :P

Ok, weer ontopic: Is het de bedoeling dat ALLE centrales in 2010 worden voorzien van VDSL2? of in 2010 30%, in 2011 70%, 2012 90% enz, want ik zit dat gegarandeerd bij die laatste 10%...

Gewoon nieuwsgierig natuurlijk ;)

[ Voor 26% gewijzigd door fractus op 26-12-2009 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

fractus schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 21:39:
Goed om te weten, want ik woon niet al te ver van de centrale, en zit bij XS4all. Nu nog hopen dat ze ook daadwerkelijk ergens in 2010 komen met die snelheidsverhoging hier, en niet 2 jaar later zoals gebruikelijk, want dan ben ik het huis denk ik al uit en zit ik hopelijk op een mooie SURFnet verbinding :P

Ok, weer ontopic: Is het de bedoeling dat ALLE centrales in 2010 worden voorzien van VDSL2? of in 2010 30%, in 2011 70%, 2012 90% enz, want ik zit dat gegarandeerd bij die laatste 10%...

Gewoon nieuwsgierig natuurlijk ;)
Ik denk zelf (geen idee of dit zo is), dat ze de huidige ADSL2+ centrales, waar (veel) korte aansluitingen zijn eerst worden upgradede met VDSL2 kaarten (mits deze compatibel zijn met de huidige DSLAMS).
En dat ze de ADSL2+ spullen die over blijven gebruiken om oudere ADSL centrales bij te werken.

Zo kunnen mensen die nu nog max 8 mbit (of minder) kunnen halen toch sneller internet geven via ADSL2, en mensen die nu ADSL2 hebben, upgraden naar VDSL.

Zelf zit ik ook maar iets van 150 meter van de centrale af welke overigens ADSL2+ ondersteunt, dus hopelijk binnenkort hier een mooie upgrade. In ieder geval ga ik tegen de zomer (als het jaar contract om is) eens herevalueren of ik een ander abonnement wil omdat ik de 4Mbit toch wel een beetje aan de trage kant vind.
Maar ik zou er ook graag meer upload bij willen hebben wat met ADSL niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robinski schreef op zondag 27 december 2009 @ 13:04:
[...]

Ik denk zelf (geen idee of dit zo is), dat ze de huidige ADSL2+ centrales, waar (veel) korte aansluitingen zijn eerst worden upgradede met VDSL2 kaarten (mits deze compatibel zijn met de huidige DSLAMS).
En dat ze de ADSL2+ spullen die over blijven gebruiken om oudere ADSL centrales bij te werken.

Zo kunnen mensen die nu nog max 8 mbit (of minder) kunnen halen toch sneller internet geven via ADSL2, en mensen die nu ADSL2 hebben, upgraden naar VDSL.

Zelf zit ik ook maar iets van 150 meter van de centrale af welke overigens ADSL2+ ondersteunt, dus hopelijk binnenkort hier een mooie upgrade. In ieder geval ga ik tegen de zomer (als het jaar contract om is) eens herevalueren of ik een ander abonnement wil omdat ik de 4Mbit toch wel een beetje aan de trage kant vind.
Maar ik zou er ook graag meer upload bij willen hebben wat met ADSL niet mogelijk is.
Ik zit zelf ook vlakbij de centrale verwacht dus wel VDSL :)
VDSL bied wel een hogere upload ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 14:06:
[...]

Ik zit zelf ook vlakbij de centrale verwacht dus wel VDSL :)
VDSL bied wel een hogere upload ;)
Yep... kan haast niet wachten, die 1 Mbit is me veel te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
ik wacht eigenlijk nog steeds op glas, in woon in een nieuwbouwwijk en daar is door "trilink" glas tot in de meterkast aangesloten overal staan een soort van kleine betonnen kpn huisjes en vorige maand is men bezig geweest met het aanleggen van mantelbuizen.

Ondertussen spamt UPC zich hier een slag in de rondte, maandelijks krijgen we wel een folder of een brief met mooie praatjes en statistieken.

Op zich ben in zeer geïnteresseerd in de triple deal, als het TV aanbod interessant genoeg is kan Canal digitaal voor het Nederlandse gedeelte er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
Kleine update in de XS4ALL nieuwsbrief:
Snelheidsverhoging
Thomas Tolsma, hoofd Productmanagement bij XS4ALL: "Op dit moment inventariseren we per klant wat de haalbare snelheidsverhoging is. Daarbij kijken we naar de mogelijkheden met de huidige technologie (ADSL) én met nieuwe technologie (VDSL). Met 275.000 ADSL-klanten is dat natuurlijk een hele puzzel, maar uiteindelijk krijgen klanten een individueel aanbod."
We houden u op de hoogte!
Het kan voor een boel mensen nog wel eens op een teleurstelling uitlopen, want de afstand tot de centrale is bij VDSL2 zo belangrijk (al helemaal voor meer upload aangezien die band pas rond 3 Mhz begint).

Maar wel netjes dat ze nu per klant een specifiek aanbod gaan doen. Enige nadeel is natuurlijk ze nooit met 100% zekerheid kunnen zeggen dat de maximaal haalbare snelheid is, dus ik ben benieuwd of ze met enkele vaste pakketten gaan komen of echt individuele producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Guere schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 19:56:

[...]

Het kan voor een boel mensen nog wel eens op een teleurstelling uitlopen, want de afstand tot de centrale is bij VDSL2 zo belangrijk (al helemaal voor meer upload aangezien die band pas rond 3 Mhz begint).

Maar wel netjes dat ze nu per klant een specifiek aanbod gaan doen. Enige nadeel is natuurlijk ze nooit met 100% zekerheid kunnen zeggen dat de maximaal haalbare snelheid is, dus ik ben benieuwd of ze met enkele vaste pakketten gaan komen of echt individuele producten.
Kom op mensen... allemaal vertragingen om mensen zo lang mogelijk aan het lijntje te houden. Ziggo is in 2009 geëindigd als Beste Provider... zal ook wel iets met prijs/kwaliteit te maken hebben gehad.

Ik durf zelfs te stellen dat bij de mensen waar het niet kan, die voor september 2009 geen reactie gaan krijgen.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Skinkie schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:03:
[...]

Kom op mensen... allemaal vertragingen om mensen zo lang mogelijk aan het lijntje te houden. Ziggo is in 2009 geëindigd als Beste Provider... zal ook wel iets met prijs/kwaliteit te maken hebben gehad.

Ik durf zelfs te stellen dat bij de mensen waar het niet kan, die voor september 2009 geen reactie gaan krijgen.
Dat zou kunnen ja. Zelf kan mijn ADSL lijn gemakkelijk 24/1 aan, ook met VDSL zou ik met een grote waarschijnlijkheid wel minimaal 60/60 kunnen halen als het niet veel meer is (150meter van centrale)

Ik heb echter gekozen voor een 8/1 verbinding omdat ik toch niet veel meer down nodig heb en graag meer upload wil. Het zou daarom erg mooi zijn als XS4all bij zijn aanbod ook naar dat soort wensen kijkt.
Het is namelijk wel leuk een 24/1 (ok ze leveren max 20/1) lijn, maar daar schiet ik natuurlijk alsnog niks mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Guere schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 19:56:

[...]

Zag het kopje ook bij de webmail: "Update over de snelheidsverhoging"

Ik vind dit dus echt een update van niets, een vertraging zoals hierboven wil ik het niet eens noemen. Dit is meer om de mensen "iets" te geven om ze gerust te stellen. Voor wat betreft inhoud kan je net zo goed zeggen: "We gaan de sneeuw voor de deur opruimen" en dan is de update dat je nu aan het denken bent waar je de sneeuwschep hebt gelaten...... Het is dat er niet echt een beter alternatief in mijn buurt is anders was ik al weg.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:41
hier op 3100 meter verwacht ik geen snelheidsverhoging.
zolang VDSL niet vanuit de wijkkast wordt uitgerold, is er weinig aan de snelheid te verbeteren op de lange afstanden.
maar als we naar het daadwerkelijk gebruik van onze verbinding kijken hebben we voorlopig nog wel genoeg aan 4 Mb down / 1 Mb up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-09 15:47
Ik heb inmiddels nog een brief binnen van XS4All, mn snelheid wordt in april of mei kosteloos verdubbeld van 4 naar 8 Mbit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

fabianspoelman schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 20:15:
Ik heb inmiddels nog een brief binnen van XS4All, mn snelheid wordt in april of mei kosteloos verdubbeld van 4 naar 8 Mbit :)
Ze gaan dus waarschijnlijk mee met de algehele KPN verhoging.
nieuws: KPN verdubbelt adsl-snelheid Basis- en Extra-pakketten

Grote kans dat ik zelf dan van 8 naar 16 ga (heb nog geen brief iig.)
Zit wel te twijfelen of ik eventueel dan ga downgraden, vind 8 Mbit genoeg als download.
Eigenlijk hoop ik dat ze vrij snel VDSL gaan uitrollen zodat de upload ook omhoog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:57
Ik heb ook een 4/1 Mbit aansluiting. Zou wel fijn zijn als die naar 8/1 Mbit gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Aha, kijk nu weet ik waarom ik dit mailtje kreeg:
Geachte heer/mevrouw,

Door investeringen in de ontwikkeling van onze dienstverlening zijn we
genoodzaakt de prijs van het Pack-abonnement per 1 april 2010 te verhogen.

Wat betekent dit voor u?
Per 1 april 2010 wordt de prijs verhoogd van EUR 9,95 naar EUR 15,- per
maand (incl. BTW). De prijsverhoging zal automatisch worden doorgevoerd. Uw
Pack-abonnement blijft verder ongewijzigd. U blijft dus beschikken over uw
e-mailadressen, wereldwijde toegang tot e-mail via Secure Webmail, de 500 MB
schijfruimte voor bijvoorbeeld foto's, een website en back-ups, bellen via
internet en het veiligheidspakket inclusief de laatste updates.

Vragen?
Hebt u vragen, neem dan contact op met XS4ALL
Lijkt er op dat er iemand anders betaald voor 'jouw' snelheidsverhoging :(
Toch maar m'n pack opzeggen, 't worden nu dure email adressen.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
dizzytal schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:19:
Toch maar m'n pack opzeggen, 't worden nu dure email adressen.
Zo denk ik er ook over, 150%, wat een idiote verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robinski schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:07:
[...]

Zit wel te twijfelen of ik eventueel dan ga downgraden, vind 8 Mbit genoeg als download.
Eigenlijk hoop ik dat ze vrij snel VDSL gaan uitrollen zodat de upload ook omhoog kan.
Zal deze verhoging ook gelden voor klanten die bij hetnet zaten, wat inmiddels kpn is geworden? Lijkt me wel als xs4all klanten het ook krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Zou XS4all ook het zelfde VDSL aanbod gaan geven:
nieuws: KPN start in april met 40Mbps-aansluitingen via vdsl2

Want dan gaat mijn upload van 1 naar 2 mbit, wat technisch onmogelijk is op ADSL maar het staat er wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:01

netblade

Sunrise

Ach dan krijg ik dus max 40MBIT, waarvan ik er met geluk net 20 ga halen, ik zit helaas vast aan ADSL/VDSL omdat ik een vast IP nodig heb en kabelaars deze weigeren te garanderen.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
Robinski schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:44:
Zou XS4all ook het zelfde VDSL aanbod gaan geven:
nieuws: KPN start in april met 40Mbps-aansluitingen via vdsl2

Want dan gaat mijn upload van 1 naar 2 mbit, wat technisch onmogelijk is op ADSL maar het staat er wel!
Ik vermoed dat XS4ALL gewoon mee gaat, en dezelfde snelheid gaat aanbieden. Ergens hoop ik dat ze niet naar KPN hoeven te luisteren en gewoon hun eigen snelheden kunnen bepalen, maar dat zal wel weer niet. Ik vind die 3 mbit upload wel heel erg triest aandoen. Dat kan voor mensen die dichterbij de centrale wonen veel en veel meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

netblade schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:44:
Ach dan krijg ik dus max 40MBIT, waarvan ik er met geluk net 20 ga halen, ik zit helaas vast aan ADSL/VDSL omdat ik een vast IP nodig heb en kabelaars deze weigeren te garanderen.
Dat probleem heb ik ook deels. Een dynamisch IP adres is eventueel nog mee te leven, maar blokkades op poorten niet. Overigens zwijgt Ziggo daar volkomen over op hun website of in de voorwaarden.
Guere schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:46:
[...]

Ik vermoed dat XS4ALL gewoon mee gaat, en dezelfde snelheid gaat aanbieden. Ergens hoop ik dat ze niet naar KPN hoeven te luisteren en gewoon hun eigen snelheden kunnen bepalen, maar dat zal wel weer niet. Ik vind die 3 mbit upload wel heel erg triest aandoen. Dat kan voor mensen die dichterbij de centrale wonen veel en veel meer zijn.
Doe mij maar 20 symetrisch (of hoger mag ook) mits voor een redelijke prijs. Aan de afstand zal het niet liggen (+/- 150 meter) . Vrees dat ik daarvoor toch voorlopig op de kabel aangewezen ben, waar het overigens ook maar 5Mbit upload (maximaal) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robinski schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:07:
[...]

Heb ook een brief binnen gekregen dat ik van 8 naar 16 mbit ga.
Ik ga ook downgraden als de snelheidsverhoging er is. Heb nier echt 16 Mbit nodig, aan streamen doe ik bijna niet en downloaden gaat voor mij snel genoeg atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:06

Nakebod

Nope.

Nog geen brief gehad hier, maar weet nu al 100% zeker dat ik van mijn huidige 8 mbit terug ga naar 8 mbit :+, meer kan ik niet halen hier, en het scheelt weer 10 euro per maand op de huidige kosten.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb op dit moment alleen dit gevonden op de site van XS4all.

Wanneer wordt mijn verbinding sneller gemaakt?
XS4ALL voert de snelheidsverhoging (van XS4ALL Only) in de maanden april, mei en de eerste helft van juni 2010 door. De snelheidsverhoging wordt groepsgewijs doorgevoerd. XS4ALL kan daarom niet voorafgaand vertellen wanneer uw verbinding exact sneller zal zijn. Zodra uw snelheid verhoogd is, ontvangt u een e-mail op uw beheeraccount van XS4ALL.

Bron

Wat houdt de snelheidsverhoging precies in?
De ADSL-abonnementen Start, Lite en Basic op het XS4ALL Only-platform gaan in snelheid omhoog. Hieronder ziet u per abonnement wat de snelheidsverhoging betekent.

Abonnement (Only)DownloadsnelheidUploadsnelheid
ADSL GoDe maximaal haalbare snelheid wordt verhoogd van 1,5 naar 4 Mbit/sDe maximaal haalbare snelheid wordt verdubbeld van 0,5 naar 1 Mbit/s
ADSL StartDe maximaal haalbare snelheid wordt verhoogd van 4 naar 8 Mbit/sDe snelheid blijft onveranderd
ADSL LiteDe maximaal haalbare snelheid wordt verhoogd van 8 naar 16 Mbit/sDe snelheid blijft onveranderd
ADSL Basic20/1 Mbit/sDe snelheid blijft onveranderd

Bron

• netblade
  • Laatst online: 08:01

netblade

Sunrise

Dutch3men schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 02:39:

XS4ALL voert de snelheidsverhoging (van XS4ALL Only) in de maanden april, mei en de eerste helft van juni 2010 door. De snelheidsverhoging wordt groepsgewijs doorgevoerd. XS4ALL kan daarom niet voorafgaand vertellen wanneer uw verbinding exact sneller zal zijn. Zodra uw snelheid verhoogd is, ontvangt u een e-mail op uw beheeraccount van XS4ALL.

Bron

De ADSL-abonnementen Start, Lite en Basic op het XS4ALL Only-platform gaan in snelheid omhoog. Hieronder ziet u per abonnement wat de snelheidsverhoging betekent.

ADSL GoDe maximaal haalbare snelheid wordt verhoogd van 1,5 naar 4 Mbit/sDe maximaal haalbare snelheid wordt verdubbeld van 0,5 naar 1 Mbit/s
ADSL StartDe maximaal haalbare snelheid wordt verhoogd van 4 naar 8 Mbit/sDe snelheid blijft onveranderd
ADSL LiteDe maximaal haalbare snelheid wordt verhoogd van 8 naar 16 Mbit/sDe snelheid blijft onveranderd

Bron
Daar heb ik dus niks aan met mijn basic abo, nu haal ik daarmee max 12.16Mbit. Alhoewel mijn modem wel intraint op 16MBIT, maargoed. We zullen wel zien in de zomer, ik zal wel niet in aanmerking komen voor vdsl omdat het nut op 1.7km van de centrale eigenlijk verdwenen is.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Erg jammer dat XS4all de upload snelheden in tegenstelling tot KPN niet verhoogd.
Of zouden ze bij XS4all wel nagedacht hebben dat er met ADSL geen mogelijkheid is om de upload te verhogen.

Overigens is dit wel een mooie, hoeveel mensen zouden gaan downgraden omdat ze de snelheid toch niet zo interessant vinden?
Kan ik mijn abonnement na snelheidsverhoging downgraden?
Ja, dat kan. U kunt kosteloos uw abonnement downgraden. Neem hierover contact op met onze Klantenservice via 020 - 398 74 73 (werkdagen tussen 9.00 en 20.00 uur).

Bron
Er zijn ook twee tegenstrijdige antwoorden. De vraag is dus ga je automatisch minder betalen, of moet je er toch zelf achteraan?
Ik kan geen hogere snelheid krijgen dan ik nu al heb. Wat gebeurt er dan?
Het kan voorkomen dat u op dit moment al de maximaal haalbare snelheid heeft die op uw adres leverbaar is. U blijft dan dezelfde maximale snelheid behouden tegen lagere abonnementskosten.

Bron
Ondanks de snelheidsverhoging van mijn abonnement, kan ik op mijn adres geen hogere snelheid krijgen dan ik nu al heb. Wat gebeurt er dan?

In dit geval kunt u kosteloos uw abonnement downgraden. Neem hierover contact op met onze Klantenservice via 020 - 398 74 73 (werkdagen tussen 9.00 en 20.00 uur).
Op www.xs4all.nl/snelheid vindt u tips van XS4ALL om thuis uw internetsnelheid te verbeteren.
Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op met onze Klantenservice via 020 - 398 74 73 (werkdagen tussen 9.00 en 20.00 uur).

Bron

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dat Go abbonement vind ik wel interessant worden, aan 4/1 heb ik genoeg alleen ik kan er nergens iets over terug vinden. Ben benieuwd naar de prijs en voorwaarden.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
smesjz schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 10:01:
Dat Go abbonement vind ik wel interessant worden, aan 4/1 heb ik genoeg alleen ik kan er nergens iets over terug vinden. Ben benieuwd naar de prijs en voorwaarden.
Ik ook niet alleen hun mobiele versie (ook Go)
http://www.onlyinternet.e...nternet-xs4all/xs4all-go/

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

smesjz schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 10:01:
Zou wel grappig zijn als die prijs bijna niets scheelt met de nieuwe pack prijzen.

• smesjz
  • Niet online
Jammer dat ze niet 4/1 ADSL blijven aanbieden voor bijv. < 23 Euro. Dat Go abbo is niet meer interessant omdat je al tegen die 1GB aan zit te hikken. Ook al kost het "maar" 23.80 Euro.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Robinski schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:15:
[...]

Zou wel grappig zijn als die prijs bijna niets scheelt met de nieuwe pack prijzen.
Kun je met pack ook hotspotten?

• Guere
Robinski schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 09:39:
Erg jammer dat XS4all de upload snelheden in tegenstelling tot KPN niet verhoogd.
Of zouden ze bij XS4all wel nagedacht hebben dat er met ADSL geen mogelijkheid is om de upload te verhogen.
KPN levert geloof ik al een tijdje modems die VDSL2 ondersteunen, dus wellicht zetten ze al hun abbo's, waar mogelijk, om in vdsl2? Dat, of er is toch iets mis gegaan in de communicatie van deze roddel, aangezien KPN zelf nog niets officieel naar buiten heeft gebracht. Ik zie trouwens dat in de FAQ ook Fast wordt genoemd, dus wellicht dat basic in navolging van KPN 40/3 wordt, en Fast nog een stukje sneller. En ergens hoop ik dat xs4all voor zowel basic als fast de upload hoger zet dan KPN, want 3 mbit is niet echt meer van deze tijd voor een top abbo.

Overigens is het wel heel erg sneu dat Lite & Basic/Fast nu dus een tijdje bijna dezelfde snelheid zullen hebben. Waarom hadden ze niet eventjes met de upgrade kunnen wachten tot vdsl2 beschikbaar was? Ik vind de uitvoering/informatievoorziening rondom deze verhoging maar erg amateuristisch overkomen.

• gumtree
Robinski schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 09:39:

Overigens is dit wel een mooie, hoeveel mensen zouden gaan downgraden omdat ze de snelheid toch niet zo interessant vinden?

[...]

Er zijn ook twee tegenstrijdige antwoorden. De vraag is dus ga je automatisch minder betalen, of moet je er toch zelf achteraan?

[...]

[...]
Wij hadden basic en werden bij de laatste snelheidverhoging netjes door een brief op de hoogte gebracht dat de snelheid niet boven de 10 Mbit zou uitkomen, het leek xs4all dus verstandiger om ins een stapje terug te zetten naar het lite abonnement.

Maar ik wacht met smart op een snellere verbinding, het schiet hier niet op met de glasvezel, de kabel/mantelbuizen steken alweer zes maanden uit de grond.

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:11
Skinkie schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:44:
[...]

Kun je met pack ook hotspotten?
Jazeker, Pack is alles zonder ADSL. ZIe ook http://www.xs4all.nl/klant/service/pack/specificaties.php

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Dan is die prijs verhoging toch niet zo gek? Als je een beetje gebruik maakt van hotspots of bij een station woont heb je een erg goedkope lijn.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Skinkie schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:01:
Dan is die prijs verhoging toch niet zo gek? Als je een beetje gebruik maakt van hotspots of bij een station woont heb je een erg goedkope lijn.
Jup, dat icm met email vind ik die 15 euro 'het nog wel waard', al ben ik wel begonnen met de grote migratie om toch naar een andere (goedkopere) provider te gaan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dutch3men schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 02:39:

Bron

Bron
Dit zijn de ADSL upgrades, xs4all had vorig jaar laten weten ook te komen met VDSL2 abonnementen, waar beschikbaar. Ik hoop dat XS4ALL zich daarmee gaat onderscheiden in hoge VDSL2 upload snelheden bij alle pakketten. Bijvoorbeeld minimaal 4mbit upload met het start pakket 8down/4up. En daarmee niet VDSL2 alleen in te zetten voor meer download snelheid. Er zijn genoeg enthousiaste mensen die thuis een klein game of webserver willen hosten (bijvoorbeeld Windows home server). Kijk naar p2p games zoals codmw2 is hoge upload zeer gewenst.
Met meer upload zou xs4all zich kunnen onderscheiden van kpn en zal veel (ex) klanten kunnen aantrekken die bereid zijn om meer te betalen.

• Guere
lt_cmd_data schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:23:
[...]

Dit zijn de ADSL upgrades, xs4all had vorig jaar laten weten ook te komen met VDSL2 abonnementen, waar beschikbaar. Ik hoop dat XS4ALL zich daarmee gaat onderscheiden in hoge VDSL2 upload snelheden bij alle pakketten. Bijvoorbeeld minimaal 4mbit upload met het start pakket 8down/4up. En daarmee niet VDSL2 alleen in te zetten voor meer download snelheid. Er zijn genoeg enthousiaste mensen die thuis een klein game of webserver willen hosten (bijvoorbeeld Windows home server). Kijk naar p2p games zoals codmw2 is hoge upload zeer gewenst.
Met meer upload zou xs4all zich kunnen onderscheiden van kpn en zal veel (ex) klanten kunnen aantrekken die bereid zijn om meer te betalen.
Ik ben het met je eens, ik hoop vooral dat XS4ALL meer upload gaat bieden op Basic & Fast, want die schamele 3 mbit waar KPN mee komt word ik nou niet heel erg blij van.

Maaaar... bij de lagere abbo's zal dit zeker niet gebeuren. 8/4 zal er nooit komen. De lagere abonnementen zijn door allerlei mensen in gebruik, en veel klanten zitten verder dan 1500 meter van de centrale. De duurste & snelste abonnementen zijn voornamelijk voor klanten die dichterbij de centrale zitten. Hoe dichter bij de centrale, hoe groter het spectrum dat je modem kan gebruiken. Bij VDSL2 begint de eerste upload band pas boven de 3 Mhz. Deze frequenties zijn vanaf een kabellengte van ongeveer 1.5 a 1.8 kilometer niet meer bruikbaar.

Ik smacht ook naar meer upload, maar het zit er waarschijnlijk niet in. VDSL2 kan symmetrische snelheden leveren, maar alleen op zeer korte afstanden. Upload is het eerste wat instort, omdat er geen bins hiervoor aan het begin van het spectrum worden ingedeeld. Althans, niet veel meer dan bij ADSL2+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

Foamy

Fulltime prutser

Guere schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:54:
Ik smacht ook naar meer upload, maar het zit er waarschijnlijk niet in. VDSL2 kan symmetrische snelheden leveren, maar alleen op zeer korte afstanden. Upload is het eerste wat instort, omdat er geen bins hiervoor aan het begin van het spectrum worden ingedeeld. Althans, niet veel meer dan bij ADSL2+.
Tsja, het wachten is in sommige gevallen zelfs nog op ADSL2(+) :S

Ik woon nu in de stad, bijna bovenop een wijkcentrale. Haal hierdoor ook bijna de volledige snelheid van mn verbinding. Ga binnenkort verhuizen, en was er al vanuit gegaan dat mn snelheid dan minder zou worden. Laatst nog eens nagegaan, bieden ze alleen maar ADSL aan :( Word dus een 8Mbit lijntje voor mij... Als ze daar ook gaan upgraden naar VDSL2 daarentegen ....

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

* Robinski heeft eens even met MRTG zitten spelen:
http://mrtg.rharmsen.nl/cgi-bin/mrtg-rrd.cgi/fritz_sync.html
Kom maar op met die verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik lees op het Twitter kanaal van Xs4all dat ze 8 maart beginnen met het doorvoeren van de upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Dutch3men schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 12:04:
Ik lees op het Twitter kanaal van Xs4all dat ze 8 maart beginnen met het doorvoeren van de upgrades.
Volgens mij wordt er op de nieuwsgroepen gesproken van April/Mei.
We zullen wel zien hoe het gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
Robinski schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:43:
Volgens mij wordt er op de nieuwsgroepen gesproken van April/Mei.
We zullen wel zien hoe het gaat lopen.
Klopt. In de brieven die naar de (Start/Lite) klanten worden gestuurd staat dat ze het in April/Mei doorvoeren. Beetje tegenstrijdige informatie, maar ik vertrouw eerder die brief dan hun twitter personeel.

Edit: op twitter staat nu wederom dat het volgende week begint. Nouja, afwachten dan maar.

[ Voor 16% gewijzigd door Guere op 03-03-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Guere schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 14:50:
[...]

Klopt. In de brieven die naar de (Start/Lite) klanten worden gestuurd staat dat ze het in April/Mei doorvoeren. Beetje tegenstrijdige informatie, maar ik vertrouw eerder die brief dan hun twitter personeel.

Edit: op twitter staat nu wederom dat het volgende week begint. Nouja, afwachten dan maar.
We zullen eens zien wanneer er een verandering optreed:
http://mrtg.rharmsen.nl/cgi-bin/mrtg-rrd.cgi/fritz_sync.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:32
Nu ook officieel aangekondigd:

nieuws: Xs4all verhoogt adsl-snelheden in tweede kwartaal

Toch jammer dat KPN heeft besloten om geen VDSL-apparatuur in de wijkkasten te gaan plaatsen. Als ik deze pagina mag geloven heb je niks aan VDSL boven de 1200 meter. Ik zit op zo'n 1800 meter en haal nu 16 Mbit via ADSL, dus ik ben bang dat de snelheidsverhoging voor mij weinig verschil gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Mr Magic schreef op zondag 07 maart 2010 @ 14:53:
Toch jammer dat KPN heeft besloten om geen VDSL-apparatuur in de wijkkasten te gaan plaatsen.
En je realiseert je nu dat je aan het lijntje bent gehouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
[b][message=33593197,noline]Toch jammer dat KPN heeft besloten om geen VDSL-apparatuur in de wijkkasten te gaan plaatsen. Als ik deze pagina mag geloven heb je niks aan VDSL boven de 1200 meter. Ik zit op zo'n 1800 meter en haal nu 16 Mbit via ADSL, dus ik ben bang dat de snelheidsverhoging voor mij weinig verschil gaat maken.
Dat KPN geen nieuwe straatkasten meer gaat plaatsen is al een tijdje duidelijk; ze zijn er zelf helaas een beetje stil over gebleven. Het hele plan is nogal in de soep gelopen, en dat gaan ze natuurlijk niet nadrukkelijk naar buiten brengen. Zelfs XS4ALL dacht in mid-2009 nog dat de nieuwe kasten er wel gingen komen. Lekkere interne communicatie ;)

In ieder geval, dat gelinkte artikel gaat over VDSL. Dat is nogal achterhaald, men rolt nu VDSL2 vanuit de centrale uit. Tot ongeveer 1600 meter is er een verbetering t.o.v. ADSL2+. Het zou best kunnen zijn dat in sommige situaties het bereik ietsje langer is omdat de kwaliteit van de kabel goed is en/of er weinig overspraak is, maar de verbetering zal ook dan erg klein zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Guere schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:09:
[...]
In ieder geval, dat gelinkte artikel gaat over VDSL. Dat is nogal achterhaald, men rolt nu VDSL2 vanuit de centrale uit. Tot ongeveer 1600 meter is er een verbetering t.o.v. ADSL2+.
Heb hier een ander linkje: http://www.hill2dot0.com/wiki/index.php?title=VDSL2#VDSL2

Als ik dat lees is het verval van VDSL2 zelfs groter dan dat van VDSL?

De tabel is in "kilofeet", maar als ik het even omreken halen ADSL2+, VDSL en VDSL2 allemaal 15-16 Mbit bij zo'n 1500 meter. Bij kortere afstanden is het 25 Mbit (VDSL) vs. 18 Mbit (VDSL2) bij 900 meter en 43 Mbit (VDSL) vs. 30 Mbit (VDSL2) bij 300 meter.

Enige voordeel is dus dat VDSL2 tot 100 Mbit kan halen tegenover 52 Mbit met VDSL, maar alleen op hele korte afstanden. Dan waren die wijkkasten toch beter geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Mr Magic schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:57:
Enige voordeel is dus dat VDSL2 tot 100 Mbit kan halen tegenover 52 Mbit met VDSL, maar alleen op hele korte afstanden. Dan waren die wijkkasten toch beter geweest :)
Ik denk dat KPN inzet op glasvezel subsidies. En daarom koper als aflopende zaak ziet. Omdat ze hun klantjes een enigszins alternatief voor de kabel willen bieden draaien ze VDSL2 uit, dat nu een betaalbare techniek is.
De kabelaars zouden op hun buurt KPN monddood hebben kunnen maken door 120mbit gewoon een jaar of 5 eerder aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
Mr Magic schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:57:
[...]

Heb hier een ander linkje: http://www.hill2dot0.com/wiki/index.php?title=VDSL2#VDSL2

Als ik dat lees is het verval van VDSL2 zelfs groter dan dat van VDSL?

De tabel is in "kilofeet", maar als ik het even omreken halen ADSL2+, VDSL en VDSL2 allemaal 15-16 Mbit bij zo'n 1500 meter. Bij kortere afstanden is het 25 Mbit (VDSL) vs. 18 Mbit (VDSL2) bij 900 meter en 43 Mbit (VDSL) vs. 30 Mbit (VDSL2) bij 300 meter.

Nee, VDSL2 geeft ook op middellange afstand een verbetering. Op zo'n 1000 meter kan VDSL2 nog 50 mbit halen (down, dan). Rond 1600 meter is de performance ongeveer gelijk aan ADSL2+. VDSL is inferieur en stort zelfs nog harder in omdat het geen upload-bins aan het begin van het spectrum heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Guere schreef op zondag 07 maart 2010 @ 20:59:
Nee, VDSL2 geeft ook op middellange afstand een verbetering. Op zo'n 1000 meter kan VDSL2 nog 50 mbit halen (down, dan). Rond 1600 meter is de performance ongeveer gelijk aan ADSL2+. VDSL is inferieur en stort zelfs nog harder in omdat het geen upload-bins aan het begin van het spectrum heeft.
Dan zou het de enige DSL variant zijn die dat niet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Guere schreef op zondag 07 maart 2010 @ 20:59:
[...]

En als je dus bekijkt hoeveel klanten er binnen die 1600 meter zitten: da's nog geen 50%
Oftwel, ADSL blijft aan de verliezende hand. Wacht nog even deze verhoging af en als dit geen substantiele verbetering oplevert dan gaan we kabelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
Skinkie schreef op zondag 07 maart 2010 @ 21:36:
Dan zou het de enige DSL variant zijn die dat niet heeft?
Klopt, VDSL was ontwikkeld voor de zeer korte afstand. VDSL2 gebruikt precies hetzelfde spectrum en zal dus echt niet per se slechter presteren dan VDSL. Het heeft echter wel de 'long reach' van ADSL 2+. omdat het ook 1 tot 3 mbit upload aan het begin van het spectrum kan stoppen.
Edgarz schreef op zondag 07 maart 2010 @ 21:58:
En als je dus bekijkt hoeveel klanten er binnen die 1600 meter zitten: da's nog geen 50%
Oftwel, ADSL blijft aan de verliezende hand. Wacht nog even deze verhoging af en als dit geen substantiele verbetering oplevert dan gaan we kabelen.
Ik doe precies hetzelfde. Ik wacht ook nog even af om te zien of dit een redelijke verbetering oplevert. Ik hoef echt geen 100 mbit, maar enige versnelling (liefst upload) is welkom. Dan blijf ik wel bij XS4ALL. Maar als blijkt dat er weinig haalbaar is dan stap ik ook maar over op de kabel.

[ Voor 4% gewijzigd door Guere op 07-03-2010 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupacabra1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-05-2023
Ik vandaag met iemand van sales gesproken 09 maart 2010 12.00 uur, die aardige meneer heeft meteen mijn snelheid aangepast.
hij vroeg wel of ik ermee akkoord ging, mijn snelheid verdubbelen voor hetzelfde geld. :)
en idd van 8 naar 16 Mb binnen een uur.

ik zou dus zeggen bel die aardige mensen van Xs4all sales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Guere schreef op zondag 07 maart 2010 @ 22:28:
Ik doe precies hetzelfde. Ik wacht ook nog even af om te zien of dit een redelijke verbetering oplevert. Ik hoef echt geen 100 mbit, maar enige versnelling (liefst upload) is welkom. Dan blijf ik wel bij XS4ALL. Maar als blijkt dat er weinig haalbaar is dan stap ik ook maar over op de kabel.
Zelfde hier, maar met een centrale op 3km heb ik erg weinig hoop dat VDSL2 iets gaat opleveren. Wel is de afgelopen weken de downloadsnelheid van mijn Basic abbo verbeterd van zo'n 13,5 naar 15,5 mbit :') Dus er is al aan gesleuteld.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCormick
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Nou bij mij konden ze de snelheid nog niet verhogen...moest wachten tot ik de brief in huis kreeg waarop staat wanneer de snelheidsverhoging plaats gaat vinden. Ergens in de periode maart /m juni...

Afwachten dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Chupacabra1 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:12:
Ik vandaag met iemand van sales gesproken 09 maart 2010 12.00 uur, die aardige meneer heeft meteen mijn snelheid aangepast.
hij vroeg wel of ik ermee akkoord ging, mijn snelheid verdubbelen voor hetzelfde geld. :)
en idd van 8 naar 16 Mb binnen een uur.

ik zou dus zeggen bel die aardige mensen van Xs4all sales.
Je kunt het gemakkelijker online doen op
https://oms.xs4all.nl/adsl/wijzigen

Je kiest dan voor hetzelfde abonnement waar de nieuwe snelheid al bij staat. Bij mij is dat ADSL Start.

Een kwartier later was m'n lijnsnelheid verhoogt van 4098/1029 naar 10003/1029, met nog dezelfde downloadsnelheid, maar enkele uren later was ook de downloadsnelheid verhoogt naar gemiddeld 980 KB/sec. Een hogere snelheid dus dan wat je zou verwachten. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

easyriider schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 04:52:

Je kiest dan voor hetzelfde abonnement waar de nieuwe snelheid al bij staat. Bij mij is dat ADSL Start.
Toch even oppassen. Je gaat hiermee een nieuw abonnement aan, welliswaar hetzelfde, tegen nieuwe voorwaarden maar ook weer met een opzegtermijn van één jaar.

Beter is bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:01:
[...]

Toch even oppassen. Je gaat hiermee een nieuw abonnement aan, welliswaar hetzelfde, tegen nieuwe voorwaarden maar ook weer met een opzegtermijn van één jaar.

Beter is bellen.
Ik heb e-mail contact gehad met xs4all en daar vertelden ze mij via e-mail dat er niks veranderd aan de huidige contractsduur. Zal ik het dan wel doen? ik heb het immers op papier nu staan dat er niks veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
Interessant om te horen. Maar als via de site de nieuwe snelheid direct actief en je contract verandert verder niet, waarom dan nog die planning over mei/juni? Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smesjz schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:45:
Interessant om te horen. Maar als via de site de nieuwe snelheid direct actief en je contract verandert verder niet, waarom dan nog die planning over mei/juni? Vreemd.
Bij de vorige snelheidsverhoging had XS4ALL de snelheidsverhoging ook verspreid over een paar maanden, om niet alle problemen in een keer over zich heen te krijgen. Met de truuk van de upgrade van je huidige abonnement naar hetzelfde abonnement kan je dit eerder forceren, dat was toen ook al zo. Kennelijk heeft XS4ALL het niet nodig gevonden om dit gaatje te dichten. Lang niet iedereen zal dit zo doen, neem ik aan, dus ze zullen het wel best vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Laatst online: 11:16

Pimmuz

Roar

Uw huidige ADSL abonnement

ADSL Lite (8 Mbit/s download / 1 Mbit/s upload)

Kies uw nieuwe abonnement

Niet beschikbaar ADSL Fast + Advanced Website
20 Mbit/s download / 1 Mbit/s upload

Niet beschikbaar ADSL Basic
20 Mbit/s download / 1 Mbit/s upload

Niet beschikbaar ADSL Lite
16 Mbit/s download / 1 Mbit/s upload

ADSL Start
8 Mbit/s download / 1 Mbit/s upload € 29.95 per maand

Haha tjonge jonge nog steeds geen adsl2+ in die centrale van ons :)

ze noemen het wel iedere keer een upgrade maar ik blijf gewoon waar ik ben zie ik niet als een verbetering behalve dat de kosten omlaag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Dit is raar: Ik heb tot voor een jaar geleden een 20 Mbit abonnement gehad. Haalde maar 12 Mbit en bij overstap naar XS4allOnly ben ik maar teruggegaan naar het 8 Mbit LITE pakket, gezien de magere extra snelheid t.o.v. de prijs.

Kijk ik nu bij beschikbare producten, dan is het oorsponkelijke LITE pakket opeens niet meer op mijn adres leverbaar! En gezien mijn abonnementsgeschiedenis heel raar. en daarnaast: nu ga ik bij de snelheidsverhogingen weer teveel betalen voor een lite abonnement waarvan ik maar de snelheid van het start abonnement haal! Kan ik weer minder betalen voor dezelfde snelheid als nu, da's fijn, maar ik wil gewoon een hogere snelheid!

Kortom: Ziggo here I come!
De laatste twijfel is nu weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCormick
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:01:
[...]

Beter is bellen.
Heb dus gebeld en daar werd me gemeld netjes af te wachten :|

Heb het nu ook via de site gedaan (bedankt voor de tip!) en was niet veel later actief! Overigens wordt er bij de wizard niets gemeld over een aanpassing van de contractduur of dat ik een nieuw contract aanga, ik ga er dus ook vanuit dat dit niet het geval is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
ik krijg ook het onderstaande plaatje, toevallig fietste ik afgelopen week langs de centrale en het was er erg druk met kpn busjes. helaas ligt het aanleggen van glasvezel al weer enige tijd stil.

Afbeeldingslocatie: http://www.allesoveraustralie.nl/upload/xs4all.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door gumtree op 10-03-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. als ik op de wijzigpagina kijkt, zie ik hetvolgende:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/v4o0fd.jpg

Kortom, ik kan nu al de dubbele snelheid krijgen voor hetzelfde geld? En wat als ik van 8 terug naar 4 wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
De postcode-database van Xs4all is niet echt betrouwbaar.

Ik had ooit ADSL Fast met de Advanced Website en zat op een snelheid van zo'n 14 Mbit. Toen ik terug wilde naar Basic (zelfde snelheid als Fast maar zonder de website) kon dat niet, omdat ik volgens Xs4all maximaal 8 Mbit kon halen. Ik heb toen met veel moeite via Xs4all-medewerker Tim (zie nieuwsgroep xs4all.adsl) toch mijn abonnement kunnen laten downgraden naar Basic met behoud van snelheid.

Een paar maanden geleden is er blijkbaar gesleuteld aan mijn centrale, want opeens was mijn snelheid verhoogd van 14 naar 16 Mbit zonder dat ik iets had veranderd.

En als ik nu inlog op de wijzigingspagina kan ik ook alleen maar voor Start kiezen net zoals de poster hierboven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:18:
Hmm.. als ik op de wijzigpagina kijkt, zie ik hetvolgende:
[afbeelding]

Kortom, ik kan nu al de dubbele snelheid krijgen voor hetzelfde geld? En wat als ik van 8 terug naar 4 wil?
4 mbit is geen bestelbaar product meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
Ik zie in de AV niks over het feit dat je bij een up- of downgrade opnieuw vast zit aan een periode van 1 jaar, maar ben toch huiverig om iets zelf maar te "upgraden" naar 8/1 ADSL Start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Laatst online: 11:16

Pimmuz

Roar

Ik vermoed dat ze de upgrade functie hebben uitgeschakeld op dit gedeelte. Oftewel je moet gewoon wachten tot je snelheid omhoog word geschroefd tenminste dat denk ik.

Lijkt me niet dat iedereen zo maar even zelf z'n lijn kan upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Hij is fijn, sinds 2 dagen was de lijn hier eindelijk weer eens ingetraind op 6MBit. Gister de overstap naar het goedkoopste abbo aangevraagd. Modem heeft hierdoor gister avond opnieuw verbinding gemaakt en nu zitten we weer op 4MBit, abbo is 8MBit. Lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juaNto schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:13:Lijkt me niet dat iedereen zo maar even zelf z'n lijn kan upgraden.
Het is mij gisteren anders gewoon gelukt. Niets speciaals hoeven doen. Upgrade van Start -> Start, en een paar uur later was de verbinding gewijzigd van 4 mbit G.922.3 naar 10 mbit G.922.5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
easyriider schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 04:52:
[...]

Een kwartier later was m'n lijnsnelheid verhoogt van 4098/1029 naar 10003/1029, met nog dezelfde downloadsnelheid, maar enkele uren later was ook de downloadsnelheid verhoogt naar gemiddeld 980 KB/sec. Een hogere snelheid dus dan wat je zou verwachten. :*)
Is mij gisteravond prima gelukt!
Gewijzigd via up/downgradepagina abonnees.
Binnen 2,5uur tijd.
Eerst na een halfuurtje de Fritz van 8mb ingetraind tot ± 12,5 mb
Na 2,5 uur downloadsnelheid ook werkelijk haalbaar,
Zit ongeveer 1,5km van de centrale.
Helemaal tevreden :) , nog bedankt voor de tip/herinnering
Pagina: 1 2 3 4 Laatste