Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Online downgraden kost(tijdelijk) geen 25 euro meer he? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:23
Jammer dat je vanaf ADSL Start niet meer kunt downgraden. Ik vind de 4 Mbit die ik nu heb eigenlijk wel prima, en ik zou er best wat minder voor willen betalen. Bovendien houd ik mijn hart vast voor de upgrade naar 8 Mbit omdat ik dan precies op de maximaal haalbare snelheid (volgens Fritz) van mijn aansluiting zit, met alle risico's op een instabiele verbinding vandien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50
(jarig!)
Ach als je lijn instabiel wordt kan je altijd bellen met XS4ALL en dan zetten ze je vast op een snelheid die wel stabiel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:45
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:18:
Hmm.. als ik op de wijzigpagina kijkt, zie ik hetvolgende:
[afbeelding]

Kortom, ik kan nu al de dubbele snelheid krijgen voor hetzelfde geld? En wat als ik van 8 terug naar 4 wil?
Ik heb precies hetzelfde. Maar als ik inlog ijg mijn Fritz, dan zie ik dat deze wel intrained met ADSL2+ ( ADSL 2+ (ITU G.992.5) ), dus ik neem aan dat ze mijn snelheid in eerste instantie gewoon verhogen via ADSL2+, zoals hierboven ook al eens is genoemd.

Klopt deze redenering een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 13:26
Als je nu een xs4all aansluiting aanvraagt dan heb je gelijk de hoge snelheid.

[ Voor 61% gewijzigd door gumtree op 11-03-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Vistajevski schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:51:
Bovendien houd ik mijn hart vast voor de upgrade naar 8 Mbit omdat ik dan precies op de maximaal haalbare snelheid (volgens Fritz) van mijn aansluiting zit, met alle risico's op een instabiele verbinding vandien.
Waarschijnlijk heb je nu een ADSL2 verbinding, maar na de upgrade krijg je een ADSL2+ verbinding die sneller is bij dezelfde afstand tot de centrale. Bij mij is de attainable data rate omhoog gegaan van 8700 naar 14512.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-10 11:16

Pimmuz

Roar

ink Information

Uptime: 3 days, 22:01:38
Modulation: G.992.1 annex B

Annex B houd in isdn dat weet ik maar houd dit nou ook in dat onze centrale adsl2+ is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 11:20
Dus als ik het goed begrijp en ik klik nu op upgraden ga ik weer voor een jaar met hun in zee want dat wil ik niet namelijk :P wil van ze af maar kan dat nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou xs4all dan ook over gaan van adsl2 naar adsl2+??
Want dan zou ik een iets hogere snelheid kunnen halen aangezien ik nu niet verder kom van 2mb sinds xs4all de lijn overgenomen heeft van demon, terwijl ik daar altijd een stabiele 3mb lijn had.

Zijn er trouwens al mensen in enschede die de snelheidverhoging al hebben gekregen?

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
LightStar schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:20:
Dus als ik het goed begrijp en ik klik nu op upgraden ga ik weer voor een jaar met hun in zee want dat wil ik niet namelijk :P wil van ze af maar kan dat nog niet.
Nee dit is niet zo heb net een mailtje ontvangen waarin ze dit zeggen:
Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw mail.

Bij het upgraden blijft het bestaande contract gelden.

Als u nog vragen hebt, dan hoor ik dat graag van u.
Dit was mijn vraag:
Op dit moment hebben we hier een ADSL Lite verbinding op 8mbit. Nu heb ik op het forum van Tweakers gelezen dat je via https://oms.xs4all.nl/adsl/wijzigen je verbinding kan wijzigen, ik wil gewoon het Lite Abonnement behouden, als ik het hier wijzig ga ik dan ook een nieuw contract aan of behouden we dan ons huidige contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ADSL Lite (8 Mbit/s).
Mijn modem geeft dit aan bij de connectie: ADSL 2+ (ITU G.992.5)
Betekent dit nu dat ik 16 Mbit/s door het draadje kan krijgen?
Op de website van xs4all staat dat ADSL Lite voor mij niet beschikbaar is, alleen ADSL Start (8 Mbit/s down, 1 Mbit/s up)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:26
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:43:
Ik heb nu ADSL Lite (8 Mbit/s).
Mijn modem geeft dit aan bij de connectie: ADSL 2+ (ITU G.992.5)
Betekent dit nu dat ik 16 Mbit/s door het draadje kan krijgen?
Op de website van xs4all staat dat ADSL Lite voor mij niet beschikbaar is, alleen ADSL Start (8 Mbit/s down, 1 Mbit/s up)
Dit betekend dat de centrale/dslam ADSL 2+ geschikt is.
Technisch gezien is een maximum snelheid haalbaar van 24 mbit, echter heb je met nog 2 factoren te maken, wat levert de provider, dus xs4all en wat is de afstand tussen de centrale en je verbinding.
Xs4all levert dus maximaal 20 mbit, jij hebt nu 8 mbit, dit zou dus de variant worden van 16 mbit, maar qua afstand kan het dus zijn dat je nu al aan je maximum snelheid zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 10:20
Hoe lang duurt het ongeveer voordat de verhoging is doorgevoerd nadat ik die heb aangevraagd op de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Dutch3men schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:46:
[...]

Nee dit is niet zo heb net een mailtje ontvangen waarin ze dit zeggen:

[...]

Dit was mijn vraag:

[...]
Tof bedankt voor je andtwoord ga hem dus aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
heb ook mijn abo geupgrade naar hetzelfde abonnement. Op de online pagina stond ook je bestaande abonnement aanpassen dus logischerwijs zit je dan niet opnieuw vast voor een jaar.

Ik ben van start 4mbit naar start 8mbit gegaan, echter trained het modem nu op 10 mbit en haal ik download snelheden van boven de 1024 KB per seconden. Volgens mij is dat sneller dan beloofd. Niet dat ik klaag, maar dit lijkt niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Jeebus schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:31:
Hoe lang duurt het ongeveer voordat de verhoging is doorgevoerd nadat ik die heb aangevraagd op de site?
Ik had het al binnen 1 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff als ik inlog op die wijzegingspagina krijg ik steeds de melding:

Er is een fout opgetreden in het systeem. Probeer het nogmaals of neem contact op met onze sales afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik (volgens jullie) met deze waardes een stabiele lijn verwachten als hij geupgrade wordt naar 8Mbit? (kijk naar de SNR)

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/nc05ys.jpg

Lage SNR komt doordat het modem 50 meter van het ISRA is verwijderd, kan niet (makkelijk) verandert worden.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:52
easyriider schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 00:50:
[...]

Waarschijnlijk heb je nu een ADSL2 verbinding, maar na de upgrade krijg je een ADSL2+ verbinding die sneller is bij dezelfde afstand tot de centrale.
Maar dat zou dan betekenen dat je een ander modem nodig hebt, krijg je die er dan ook automatisch bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij even snel vertellen hoe lang het duurt voordat de modem getraint is? Hij is nu een uur aan het downloaden maar fluctueert constant tussen 1420 en 1470 KB/s.

Trouwens helemaal geweldig die tip van je abbo "upgraden", na een uur de verhoging gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 17:49:
Kan ik (volgens jullie) met deze waardes een stabiele lijn verwachten als hij geupgrade wordt naar 8Mbit? (kijk naar de SNR)

[afbeelding]

Lage SNR komt doordat het modem 50 meter van het ISRA is verwijderd, kan niet (makkelijk) verandert worden.... :(
Volgens mij moet dat goed komen. Mijn SNR is ongeveer net zoals die van jou (zie screenshot) en ik haal nog 9mbit (na de snelheids verhoging) en mijn modem zit op ongeveer een halve meter van het ISRA punt verwijderd (geplaatst door monteur zelf)

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2rca069.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Mijne is inmiddels ook aan het stijgen maar hij zit nog niet op de snelheid wat ie moet wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-09 15:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik zit sinds gisteren al op de snelheid die ik moet hebben. Ik heb start dus gisteren had ik opeens 8mbit ipv 4mbit downstream.

Afbeeldingslocatie: http://img697.imageshack.us/img697/1994/speedca.jpg

Ik zie echter mensen hier die de 10mbit halen nadat ze het abo opnieuw hebben afgesloten. Ik zou dat ook wel willen. Ik snap niet hoe dat kan eigenlijk? Het was toch de bedoeling dat je naar 8mbit ging als start klant niet naar 10?

Zou het voor mij ook zin hebben om het abo te wijzigen naar hetzelfde zodat ik misschien de 10mbit haal?

[ Voor 11% gewijzigd door Blaat op 13-03-2010 09:47 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch3men schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:17:
[...]

Ik had het al binnen 1 uur.
Ik heb het net geprobeerd, en al na 10 minuten was mijn Start abo van 4 naar 8 Mbit/s gegaan. Dat is snel! :)

Hopelijk blijft nu alles goed werken en ontstaan er geen nieuwe (onverwachte) problemen.

Overigens, bij mij was de 'Attainable data rate' 11200 en dat is zo gebleven.

Wat is wel vreemd is dat volgens de Fritzbox de DSL verbinding netjes omhoog is gegaan, maar dat er bij een speedtest nog niets van te merken is. Op http://speedtest.bbned.nl/ zit ik nog op de oude downloadsnelheid, ondanks de snelheidsverhoging.

Worden we nu blij gemaakt met gebakken lucht? :/

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:01:
[...]

Worden we nu blij gemaakt met gebakken lucht? :/
Nee, want bij speedtest haal ik ook de oude snelheid terwijl ik van het usenet gewoon de dubbele snelheid download ;).

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
R420R schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 09:46:
Ik zie echter mensen hier die de 10mbit halen nadat ze het abo opnieuw hebben afgesloten. Ik zou dat ook wel willen. Ik snap niet hoe dat kan eigenlijk? Het was toch de bedoeling dat je naar 8mbit ging als start klant niet naar 10?

Zou het voor mij ook zin hebben om het abo te wijzigen naar hetzelfde zodat ik misschien de 10mbit haal?
Ik zit gelukkig nog steeds op een data rate van 10003 kbit/s bij een max dslam data rate van 10008. Misschien als ik hem opnieuw opstart dat hij lager intraint, dus dat doe ik voorlopig maar even niet. ;)

Maar ik heb nu een downloadsnelheid van ongeveer 1Mbyte/sec en als je dat omrekent kom je op 8mbit/sec, dus is het eigenlijk wel logisch dat ze een ruime marge bij de verbindingssnelheid hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Laatst online: 19:27
Ik heb via de site ook mijn 4MB start abo gewijzigd naar start 8MB, na een kwartier trainde het modem in op 10MB :P. Maar speedtest en de news server van xs4all geven nog altijd aan 4MB aan :'(

Edit: Ik heb later het modem nog een keer herstart, nu zit ik op een download van rond de 800-900Kbyte/sec _/-\o_

Aangezien ik op 1300m van de centrale zit is 10MB het maximum (was ook bij Telfort 20MB). Met usenet zit nu op 1000kbyte/sec.

[ Voor 66% gewijzigd door zx9r_mario op 13-03-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels is de snelheid enigszins omhoog gegaan (van 4 naar 6,5) maar de beloofde 8 wordt nog niet gehaald. Terwijl de Fritzbox daar wel op ingetraind is en ik maar 500m van de centrale zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Ik heb het abo gewijzigd via de website en ik haal nu ook opeens 10mbit :P . Lekker, graties 2mbit erij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteravond ook de snelheid verhoogt. Modem traint nu in op 5700, waarom heb ik bij Max DSLAM 8008 staan terwijl sommige 10000 hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Nou die van mij blijft steken op 6Mbit na aanpassing jammer genoeg want ik wil wel die 8Mbit ! en dat in een nieuwbouwwijk.... ook dit is een reden om over te stappen na ziggo ik krijg gewoon mijn beloofde snelheid niet ! en ik ben ook nog eens goedkoper als ik overstap naar Ziggo Alles in 1 Extra (50/3Mbit)

Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/1672/snelheid.jpg
Mijn modum settings

[ Voor 29% gewijzigd door LightStar op 13-03-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

@ Meries & Lightstar: Probeer ook eens over te stappen naar je huidige abbonnement op https://oms.xs4all.nl/adsl/wijzigen . Ik kreeg er prompt 2mb bij toen ik dat deed (net als velen hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
R420R schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 13:01:
@ Meries & Lightstar: Probeer ook eens over te stappen naar je huidige abbonnement op https://oms.xs4all.nl/adsl/wijzigen . Ik kreeg er prompt 2mb bij toen ik dat deed (net als velen hier).
Dat heb ik gedaan sindsdien heb ik er 2mbit bij maar ik hoorde er 4Mbit bij te krijgen en dat doet ie nog niet al te snel.

Zie pic:
Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/2198/abbow.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door LightStar op 13-03-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:01

DDX

Net ook maar even ingelogd op de wijzig pagina, en ontdekt dat hier nu wel opeens adsl2 leverbaar is.
Dus maar 8/1 naar 16/1 'geupgrade'.

Beetje jammer dat xs4all hier nooit een mail/brief over heeft gestuurd maar me bij de vorige upgrade wel in abonnement naar beneden had gezet omdat de max hier 8/1 was in de centrale.

Krijg je trouwens nog bevestiging per mail als de upgrade is afgerond ?
Er staat hier nu nml nog een adsl1 speedtouch, die dan nog even vervangen moet worden door een asdl2 speedtouch.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de upgrade van start > start

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2u73sxi.jpg

Modem 2 keer opnieuw opgestart, waarom krijg ik niet de 10Mbit? Heeft dit met afstand te maken en de drukte dichter bij de centrale? Zit wel op ADSL2+ nu. Waarom kom ik niet boven de 6Mbit uit? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Line attenuation is 36dB/25dB.

Heb je een ISDN verbinding voor telefonie of gehad toen je ADSL hebt aangevraagd?

Dat kan inhouden dat je ruim 2500m van de centrale zit en een vrij lange lijn hebt in combinatie met ADSL over ISDN (annexB). Dan kan dit de maximale snelheid zijn op dat adres door de lengte. Of je hebt ADSL over POTS en er zit een oplosbaar probleem in je aansluiting, binnen of buiten je huis. De demping zou dan eerder een 2:1 verhouding moeten hebben, meer richting 3:1 dan 1:1.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, we hadden ISDN voordat we naar bellen van xs4all gingen. (annex B dus ;) )

We zitten inderdaad een stuk van de centrale af. Volgens speedtest.nl 1800 - 2200 meter hemelsbreed.
Is het oplosbaar want als ik het goed heb begrepen hebben we nu geen vaste aansluiting van KPN meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

Voor zij die zich afvragen "wat kan ik halen/verwachten wat snelheid betreft met de lijnlengte/demping die ik nu heb?" is het volgende bericht interessant: http://groups.google.nl/g...adsl/msg/459ca07f0a65a734
Volgens het bericht zou de tabel voor ongeveer 90% van de aansluitingen moeten kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
bjck schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 13:53:
Line attenuation is 36dB/25dB.

Heb je een ISDN verbinding voor telefonie of gehad toen je ADSL hebt aangevraagd?

Dat kan inhouden dat je ruim 2500m van de centrale zit en een vrij lange lijn hebt in combinatie met ADSL over ISDN (annexB). Dan kan dit de maximale snelheid zijn op dat adres door de lengte. Of je hebt ADSL over POTS en er zit een oplosbaar probleem in je aansluiting, binnen of buiten je huis. De demping zou dan eerder een 2:1 verhouding moeten hebben, meer richting 3:1 dan 1:1.
Hmm dat zal dan ook het probleem bij mij zijn... volgens het foldertje van Ziggo zit ik 3.5KM van de wijkcentrale :P dus dat zal het wel verklaren.... wou dat ik nog thuiswoonde daar stond het kastje vlak bij mijn huis..... had ik liever de mogelijkheid gehad om te downgraden en minder te betalen. Als dat had gekund had ik wel ziggo besteld.

Mijn kosten nu zijn 29.95 voor internet (met snelheden die ze niet halen !) + 16.95 voor kabel t.v. = 46.95 en wij willen ook nog graag Telefonie Ziggo Vollopbellen Z1 19.95 zou ik op een totaal komen van 66.90€, dus zal ziggo alles in 1 logisher zijn enkel zit die afkoop mij nu in de weg....

Edit enkel hebn ik nooit geen ISDN gehad heb enkel ADSL geen telefoon enzovoort

[ Voor 22% gewijzigd door LightStar op 13-03-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

DDX schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 13:14:
Net ook maar even ingelogd op de wijzig pagina, en ontdekt dat hier nu wel opeens adsl2 leverbaar is.
Dus maar 8/1 naar 16/1 'geupgrade'.
Modem net vervangen door een speedtouch 546 (was een 510)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Modemstate            :  up
Operation Mode        :  G.992.5 Annex A
Channel Mode          :  interleaved
Number of resets      :  1

Vendor                              Local           Remote
  Country             :               0f               b5
  Vendor              :             TMMB             BDCM
  VendorSpecific      :             0000             ff91
  StandardRevisionNr  :               00               02

Downstream        Upstream
Margin       [dB]     :              7.0             13.0
Attenuation  [dB]     :             10.5              4.5
OutputPower  [dBm]    :             10.0             12.0

Intrinsic/Actual  Bandwidth          %
  Upstream            :             83
  Downstream          :             72

Available Bandwidth                 Cells/s           Kbit/s
  Downstream          :            37745            16004
  Upstream            :             2426             1029

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10 13:18
DDX schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 15:56:
[...]

Modem net vervangen door een speedtouch 546 (was een 510)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Modemstate            :  up
Operation Mode        :  G.992.5 Annex A
Channel Mode          :  interleaved
Number of resets      :  1

Vendor                              Local           Remote
  Country             :               0f               b5
  Vendor              :             TMMB             BDCM
  VendorSpecific      :             0000             ff91
  StandardRevisionNr  :               00               02

Downstream        Upstream
Margin       [dB]     :              7.0             13.0
Attenuation  [dB]     :             10.5              4.5
OutputPower  [dBm]    :             10.0             12.0

Intrinsic/Actual  Bandwidth          %
  Upstream            :             83
  Downstream          :             72

Available Bandwidth                 Cells/s           Kbit/s
  Downstream          :            37745            16004
  Upstream            :             2426             1029

:)
Netjes hoor 16 Mbit.Ik kan niet ens hoger dan 8 Mbit volgens de site.zit nu op 8 Mbit,maar volgens mijn modem kan ik 16 Mbit met gemak halen.Ik ga niet me abbo verlengen voor een lagere prijs.de mijne loopt in oktober af en dan zie ik wel wat ik ga doen.Zal wel overstappen worden naar een andere provider.Xs4all kan het niet echt waarmaken voor die prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 01-10 16:09
Dit zijn mijn oude waarden (8mbits):

code:
1
2
3
Signal-to-noise ratio     dB     17     9
Line attenuation     dB     22     9
Power cutback     dB     2

En dit zijn mijn nieuwe waarden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
    Receive Direction   Send Direction
Max. DSLAM data rate    kBit/s  16008   1032
Min. DSLAM data rate    kBit/s  4512    32
Attainable data rate    kBit/s  20624   1119
Current data rate   kBit/s  16005   1031

Latency         6 ms    fast
Bit swap        to  to
Seamless Rate Adaption      off     off
Impulse Noise Protection        2.7     0.0
L2 Power mode   enabled     -   -

Signal-to-noise ratio   dB  6   9
Line attenuation    dB  22  9
Power cutback   dB  2   0

Ik haal strak 16mbit, alleen mijn SNR is van 17 naar 6 gezakt. Geen reden tot zorgen tot nu toe, de lijn klappert niet.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Jassy schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:56:
Dit zijn mijn oude waarden (8mbits):

code:
1
2
3
Signal-to-noise ratio     dB     17     9
Line attenuation     dB     22     9
Power cutback     dB     2

En dit zijn mijn nieuwe waarden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Attainable data rate    kBit/s  20624   1119
Current data rate   kBit/s  16005   1031

Latency         6 ms    fast
Bit swap        to  to
Impulse Noise Protection        2.7     0.0

Signal-to-noise ratio   dB  6   9
Line attenuation    dB  22  9

Ik haal strak 16mbit, alleen mijn SNR is van 17 naar 6 gezakt. Geen reden tot zorgen tot nu toe, de lijn klappert niet.
En heb je VOIP? Dat kan er natuurlijk wel onder lijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
easyriider schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:45:
[...]

Ik zit gelukkig nog steeds op een data rate van 10003 kbit/s bij een max dslam data rate van 10008. Misschien als ik hem opnieuw opstart dat hij lager intraint, dus dat doe ik voorlopig maar even niet. ;)

Maar ik heb nu een downloadsnelheid van ongeveer 1Mbyte/sec en als je dat omrekent kom je op 8mbit/sec, dus is het eigenlijk wel logisch dat ze een ruime marge bij de verbindingssnelheid hanteren.
Een XS4ALL medewerker schreef in xs4all.adsl dat dit met opzet zo gedaan is. :)
> Alhoewel mijn ADSL lijn tegenwoordig op 10Mbit synced (i.p.v. de 8 die ik
> zou moeten hebben)
> Of is dat expres zodat ik ook daadwerkelijk 8Mbit krijg?

Dat is met opzet zo ja, Start wordt (waar mogelijk) geleverd met een 10Mbit
profiel.

-- Timo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Zojuist ook maar eens een email gestuurd ik, ik krijg maar 6Mbit ipv 8Mbit wat ik hoor te krijgen. Heb ze de vraag gesteld of dit op een manier gecompenseerd word of dat de centrale nog aangepast wordt. Aangezien ze 1 van de duurdere providers zijn hoop ik dat ze met een goed voorstel komen.

Of ze moeten nog een extra pakket gaan aanbieden zodat ik minder hoeft te betalen. zelf lijkt me dat de beste oplossing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
Ik zie die snelheidsverhoging eigenlijk steeds minder zitten. Ik heb de afgelopen week een beetje geëxperimenteerd met verschillende adsl-splitters en korte(re) kabels tussen isra-punt en splitter/modem, maar het effect op de kwaliteit van de verbinding is marginaal. Bij een hogere snr (van 6 naar 9db) hoorde vreemd genoeg een maximaal bereikbare snelheid die ruim 200kbit lager was. De attenuation was en blijft 45db downstream. Ik verwacht ook niet dat ik (stabiel) veel hoger dan 6Mbit zal komen en dan hou ik liever mijn huidige snelheid tegen lagere kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Vandaar ook mijn mail naar XS4ALL en ik wil graag gaan overstappen omdat wij ook telefonie willen enkel wil ik dat niet afsluiten bij xs4all maar bij een concurent :P (kabel) dus als ik het nu goedkoper kan krijgen ga ik dat andere abbo er naast draaien.
Vistajevski schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:36:
Ik zie die snelheidsverhoging eigenlijk steeds minder zitten. Ik heb de afgelopen week een beetje geëxperimenteerd met verschillende adsl-splitters en korte(re) kabels tussen isra-punt en splitter/modem, maar het effect op de kwaliteit van de verbinding is marginaal. Bij een hogere snr (van 6 naar 9db) hoorde vreemd genoeg een maximaal bereikbare snelheid die ruim 200kbit lager was. De attenuation was en blijft 45db downstream. Ik verwacht ook niet dat ik (stabiel) veel hoger dan 6Mbit zal komen en dan hou ik liever mijn huidige snelheid tegen lagere kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
LightStar schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:41:
Vandaar ook mijn mail naar XS4ALL en ik wil graag gaan overstappen omdat wij ook telefonie willen enkel wil ik dat niet afsluiten bij xs4all maar bij een concurent :P (kabel) dus als ik het nu goedkoper kan krijgen ga ik dat andere abbo er naast draaien.

[...]
Aan een overstap naar kabel heb ik ook al gedacht. Maar de kabelaar in mijn regio (Caiway) is niet echt concurrerend wat internetabonnementen betreft, en triple play is daar gewoon triple pay, dus dat levert ook geen voordeel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Vistajevski schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:56:
[...]

Aan een overstap naar kabel heb ik ook al gedacht. Maar de kabelaar in mijn regio (Caiway) is niet echt concurrerend wat internetabonnementen betreft, en triple play is daar gewoon triple pay, dus dat levert ook geen voordeel op.
Dan word het idd wat anders de kabellaar hier is Ziggo en dat is dus wel intressant :D maar ik wacht de reactie van Xs4all even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de Speedtouch 510 (new) 16Mbit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Nee dan moet je de 5x6 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, ik heb nu de Speedtouch 716 V5 WL voorzien van de laatste firmware en geinstalleerd via het setup menu.
Ik heb inderdaad nu de 16000 Mbit/s snelheid.

Ik heb dus via de site van XS4ALL wijzigen zelf de upgrade doorgevoerd en idd een uurtje later was het al gepiept.

Ik weet nog dat de 716 V5 WL alleen maar problemen gaf met ping en wisselende snelheden.

Het werkt nu prima !!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-09 20:41

Kabouterplop01

chown -R me base:all

@Meries:

Het lijkt erop dat je dslam nog niet goed ingesteld staat (8MBit).
Als je je modem eens op ADSL2 ipv 2+ laat intrainen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe moet ik hem op ADSL2 laten intrainen dan? Ik kan daar niets over vinden in het modem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-09 20:41

Kabouterplop01

chown -R me base:all

je hebt een speedtouch?
je kunt een backup maken van je config , daarna open je die met notepad en zoek je naar ADSL2+ en daar maak je ADSL2 van (het bestand heet user.ini bij een speedtouch) (Het is maar 1 regel)

code:
1
2
[ adslpots.ini ]
config xdsltype=adsl2+ modemoption=00000000200000000400000000000000 detect-lop=enabled

Als je de regels hebt gevonden weet je wellicht wat er aan de hand is. Misschien staat de router wel heel anders ingesteld als ik schets. (En heb je standaard DSL ipc ADSL2+(dan kun je het bovenstaande proberen :)_)

edit: dan moet je natuurlijk wel de configuratie in je modem laden en hem daarvan laten opstarten 8)7

(Als je het niet verstandig vind dan moet je het niet doen)
Het lijkt er nl op dat je nog een standaard DSL profiel hebt. (8MBit max) Het kan zomaar zo zijn dat de kaart in de DSLAM nog een oude is (Ik kan het me bijna niet voorstellen maar het kan) en dan heeft het bovenstaande geen zin.

[ Voor 12% gewijzigd door Kabouterplop01 op 04-04-2010 12:34 . Reden: iets vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:37
Zoo, vanmorgen via de website mijn nieuwe snelheid geselecteerd, daarna ff ontbijten met een eitje.. toen ik weer terug kwam zag ik dat de modem opnieuw was getraind, zodat er de 16 / 1 verhouding stond. maar met het downloaden kwam ik niet hoger dan 8.
Modem opnieuw laten opstaten en daarna was mijn download snelheid 1.55 Mb /Sec.

Nu ff wat downloadjes opengegooid en mijn Fritz.Box houd het niet meer bij... kan nouwelijks klikken, en de verbinding is al een keertje weggevallen...

hmm misschien nieuwe firmware eens uitproberen

Hmm, er is alleen geen 7170 firmware nieuwe dan de mijne. wanneer ik mijn download snelheid beperk gaat alles wel goed :P

[ Voor 10% gewijzigd door Paradox op 04-04-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Paradox schreef op zondag 04 april 2010 @ 12:10:
Zoo, vanmorgen via de website mijn nieuwe snelheid geselecteerd, daarna ff ontbijten met een eitje..
Dit zie ik nu al een paar keer langskomen, is het echter niet zo dat als je dit soort wijzigingen zelf gaat doen dat je dan automatisch je contract verlengt met een jaar ?

Het volgende stukje tekst:
Hebt u een kortingsregeling, dan komt die na de up-/downgrade te vervallen.
Doet mij namelijk vermoeden dat je met een ander contract verder gaat.....

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

AcXeller schreef op zondag 04 april 2010 @ 14:46:
[...]

Dit zie ik nu al een paar keer langskomen, is het echter niet zo dat als je dit soort wijzigingen zelf gaat doen dat je dan automatisch je contract verlengt met een jaar ?

Het volgende stukje tekst:

[...]

Doet mij namelijk vermoeden dat je met een ander contract verder gaat.....
Nee wordt niet automatisch verlengt (bevestigd door xs4all)

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:06
Best wel apart dat je proactief moet aangeven dat je van 8/1 voor 39.95 naar 16/1 voor 39.95 wilt.
Maar goed, aangevraagd, reconnect naar 16/1 binnen 10 minuten en een half uurtje later was de snelheid ook werkelijk verdubbeld naar 1.58MB/s

Hebben meer mensen trouwens dat de Forward Error Correction teller best wel oploopt?
Toen het nog 8/1 was, stond die teller na een week nog op 0, maar nu al op ruim 500'000.
Ik zal zometeen nog even de kabels langslopen, maar aangezien het intrainen best wel goed lijkt te gaan, zou het ook wel eens een andere oorzaak kunnen hebben.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Max. DSLAM data rate    kBit/s    16008    1032
Min. DSLAM data rate    kBit/s     4512      32
Attainable data rate    kBit/s    23112     992
Current data rate       kBit/s    16003     992

Latency                       7 ms    1 ms
Bit swap                       to    off
Seamless Rate Adaption        off    off
Impulse Noise Protection      4.7    0.1

Signal-to-noise ratio    dB    6      6
Line attenuation         dB    9      4

[ Voor 10% gewijzigd door TD-er op 04-04-2010 16:59 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
_fm schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 13:59:
Voor zij die zich afvragen "wat kan ik halen/verwachten wat snelheid betreft met de lijnlengte/demping die ik nu heb?" is het volgende bericht interessant: http://groups.google.nl/g...adsl/msg/459ca07f0a65a734
Volgens het bericht zou de tabel voor ongeveer 90% van de aansluitingen moeten kloppen.
Ik heb die tabel even in Excel gezet.
Grafiekjes zijn vaak wat duidelijker dan tabellen.

Attenuation in dB vs. ADSL line-speed
Afbeeldingslocatie: http://got.td-er.nl/DemonTopic/ADSL-info/Attenuation_ADSL-linespeed.png

Lijn-lengte vs. ADSL line-speed
Afbeeldingslocatie: http://got.td-er.nl/DemonTopic/ADSL-info/Distance_ADSL-linespeed.png

En dan ook nog de lengte(m) van het koper tegen de attenuation(dB):
Afbeeldingslocatie: http://got.td-er.nl/DemonTopic/ADSL-info/Distance_vs_ADSL-attenuation.png

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Nou dat XS4ALL een even slechte administratie had als UPC wist ik nog niet. Maar de storneer functie komt even goed uit zeg!

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

TD-er schreef op zondag 04 april 2010 @ 16:57:
Best wel apart dat je proactief moet aangeven dat je van 8/1 voor 39.95 naar 16/1 voor 39.95 wilt.
Maar goed, aangevraagd, reconnect naar 16/1 binnen 10 minuten en een half uurtje later was de snelheid ook werkelijk verdubbeld naar 1.58MB/s

Hebben meer mensen trouwens dat de Forward Error Correction teller best wel oploopt?
Toen het nog 8/1 was, stond die teller na een week nog op 0, maar nu al op ruim 500'000.
Ik zal zometeen nog even de kabels langslopen, maar aangezien het intrainen best wel goed lijkt te gaan, zou het ook wel eens een andere oorzaak kunnen hebben.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Max. DSLAM data rate    kBit/s    16008    1032
Min. DSLAM data rate    kBit/s     4512      32
Attainable data rate    kBit/s    23112     992
Current data rate       kBit/s    16003     992

Latency                       7 ms    1 ms
Bit swap                       to    off
Seamless Rate Adaption        off    off
Impulse Noise Protection      4.7    0.1

Signal-to-noise ratio    dB    6      6
Line attenuation         dB    9      4
Je hoeft niet zelf te upgraden, maar dan moet je wachten totdat xs4all het doet.
Daarnaast zijn de FEC dingen niet een probleem, het zijn gecorrigeerde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zijn mijn waarden na amper 19 uur (!):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Max. DSLAM data rate    kBit/s  8008    1032
Min. DSLAM data rate    kBit/s  1024    32
Attainable data rate    kBit/s  9212    1047
Current data rate   kBit/s  8004    1031

Latency         7 ms    fast
Bit swap        to  off
Impulse Noise Protection        2.0     0.0

Signal-to-noise ratio   dB  5   7
Line attenuation    dB  38  19
Power cutback   dB  0   0

Loss of
Signal  Loss of
Frame   Forward Error Correction    Cyclic Redun-
dancy Check     No Cell Delineation     Header Error Control
CPE     0   0   4263537     11921   0   0
COE     16  13  0   6   0   4

Maar de lijn is vrij stabiel. Uptime van meerdere dagen tot weken lukt meestal wel. Dus het lijkt erop dat zelfs extreme waarden nog niet eens altijd een groot probleem zijn. (al had ik ze liever een stuk beter natuurlijk, ivm verhoging + stabiliteit dan..)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 22:56:
Dit zijn mijn waarden na amper 19 uur (!):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Max. DSLAM data rate    kBit/s  8008    1032
Min. DSLAM data rate    kBit/s  1024    32
Attainable data rate    kBit/s  9212    1047
Current data rate   kBit/s  8004    1031

Latency         7 ms    fast
Bit swap        to  off
Impulse Noise Protection        2.0     0.0

Signal-to-noise ratio   dB  5   7
Line attenuation    dB  38  19
Power cutback   dB  0   0

Loss of
Signal  Loss of
dancy Check     No Cell Delineation     Header Error Control
CPE     0   0   4263537     11921   0   0
COE     16  13  0   6   0   4

Maar de lijn is vrij stabiel. Uptime van meerdere dagen tot weken lukt meestal wel. Dus het lijkt erop dat zelfs extreme waarden nog niet eens altijd een groot probleem zijn. (al had ik ze liever een stuk beter natuurlijk, ivm verhoging + stabiliteit dan..)
Op de lijn die jij hebt, zul je nooit meer dan 9212 kunnen gaan halen (geeft modem zelf al aan)
Je woont erg ver van de centrale, of je kabels zijn erg brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatensoep
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-07 13:16
Wij hebben een SpeedTouch 780 WL, die al aangeeft dat we een hogere snelheid hebben, zo ongeveer 7 Mbit in theorie en ook een dubbele uploadsnelheid.

Maar we hebben in werkelijkheid alleen maar een dubbel zo hoge uploadsnelheid, ongeveer. Maar geen dubbele of verhoogde downloadsnelheid.

Weet iemand hoe dit kan komen? Kan het zijn dat de downloadsnelheid nog verhoogd wordt?

(We hebben internet via KPN; ADSL)

Ze hebben ons aanvankelijk sowieso bij een abonnement laten steken van 4 Mbit/s, terwijl je met een dubbeltje per maand een veel hogere snelheid zou krijgen, na de overgang van Planet naar KPN Internet. Maar dat durfde mijn vader niet aan; die werkt thuis en heeft het intenet hard nodig; slechte ervaringen gehad!!

[ Voor 32% gewijzigd door Tomatensoep op 06-04-2010 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 02-10 12:57
@Tomatensoep:
Ik gok dat je in Jan-E in "[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..." moet zijn ipv hier aangezien je zegt "KPN; ADSL" te hebben.
Als je nu een 4Mbit aansluiting van XS4All hebt, heb je namelijk al een upload van 1 Mbit en dat is de max van ADSL. De upload kan XS4All dus niet verdubbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatensoep
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-07 13:16
Dank je, ik heb daar nu ook een bericht geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Tjah ik baal er goed van maar vandaag na 7jaar toch Xs4all opgezegd.

Sinds ik ben overgezet naar xs4all only en dus van stabiele 6mbit (KPN ADSL) naar onstabiele 7.3mbit (wat 8 moet zijn) gegaan wist ik dat dit eraan zat te komen...

Heb al tijdje UPC alles in een met 25mbit en dat werkt prima. Toevallig vandaag nog eens me adsl modem aangesloten en hij kwam niet hoger als 836/5962.

Volgens deze site ( http://pcdb.bbned.nl/ ) is er hier ook nog geen adsl2+ geen idee of het betrouwbaar is.

Jammer hopelijk hebben ze over een jaar of meer wel alles in een pakketten die de hogere snelheden aankunnen en stabiel blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robinski schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 00:18:
[...]

Op de lijn die jij hebt, zul je nooit meer dan 9212 kunnen gaan halen (geeft modem zelf al aan)
Je woont erg ver van de centrale, of je kabels zijn erg brak.
Klopt. Soms is die waarde ook iets hoger (bv 9400), en soms ook weer lager. Maar het zal zeer waarschijnlijk inderdaad nooit meer dan 9mbit worden.

En de afstand tot de centrale is inderdaad ook vrij ver, een kilometer of 3. En daarbij heb ik het vermoeden dat de bekabeling ook zeer slecht is (onder de grond , buiten het huis). Twee keer al een kortsluiting gehad op de telefoonlijn, buiten het huis ergens onder de grond.
Heb nu zelfs een signal to noise van 4 (!) receive en 7 send. De afgelopen paar dagen lijkt het steeds meer te dalen. Voorheen kreeg ik hem op 6 en niet lager. Nu nog maar 4...
Hopelijk wordt het niet erger.

Wat ik me afvraag: waardoor kan eigenlijk zo'n daling komen? Waarom wordt de kwaliteit van de lijn slechter, zonder dat er hier in het huis iets is veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
juaNto schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 19:05:

Volgens deze site ( http://pcdb.bbned.nl/ ) is er hier ook nog geen adsl2+ geen idee of het betrouwbaar is.
Nee, alleen voor bbned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 23:18:
[...]

Klopt. Soms is die waarde ook iets hoger (bv 9400), en soms ook weer lager. Maar het zal zeer waarschijnlijk inderdaad nooit meer dan 9mbit worden.

En de afstand tot de centrale is inderdaad ook vrij ver, een kilometer of 3. En daarbij heb ik het vermoeden dat de bekabeling ook zeer slecht is (onder de grond , buiten het huis). Twee keer al een kortsluiting gehad op de telefoonlijn, buiten het huis ergens onder de grond.
Heb nu zelfs een signal to noise van 4 (!) receive en 7 send. De afgelopen paar dagen lijkt het steeds meer te dalen. Voorheen kreeg ik hem op 6 en niet lager. Nu nog maar 4...
Hopelijk wordt het niet erger.

Wat ik me afvraag: waardoor kan eigenlijk zo'n daling komen? Waarom wordt de kwaliteit van de lijn slechter, zonder dat er hier in het huis iets is veranderd?
Dat kan erg goed komen door de problemen buiten het huis.
Als inderdaad je lijn kortsluiting heeft (gehad) zou er zo vocht oid in kunnen zitten.

Misschien dat je XS4all eens kunt vragen om de lijn eens goed door te meten.
Misschien dat er dan een KPN monteur aangestuurd kan worden om iets te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HydroDiOxide
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-08 10:04
Ik lees hier op verschillende plekken over het 'intrainen' van je modem. Ik heb zelf de bekende Fritz en ik vroeg me af hoe ik het ding kan laten intrainen op de nieuwe snelheid. Ik heb op 2 april een bevestigingsemail gehad over de doorgevoerde snelheidsverhoging. Met mijn Start abo ben ik nu van zo'n 3,3 Mbit naar 4,7 Mbit gegaan niet echt spectaculair dus. De fritz geeft dit aan: ADSL 2 (ITU G.992.3). Wellicht dat ik het aparaat ook nog moet intrainen?

Verder lees ik dat je je abo nog actief moet upgraden (hetzij via de telefoon, hetzij via de website). De email meldt hier niets over. Is dit nu een handeling die verricht moet worden of niet? Ik blijf het een vreemde gang van zaken vinden...

"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:20

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

HydroDiOxide schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 08:57:
Ik lees hier op verschillende plekken over het 'intrainen' van je modem. Ik heb zelf de bekende Fritz en ik vroeg me af hoe ik het ding kan laten intrainen op de nieuwe snelheid. Ik heb op 2 april een bevestigingsemail gehad over de doorgevoerde snelheidsverhoging. Met mijn Start abo ben ik nu van zo'n 3,3 Mbit naar 4,7 Mbit gegaan niet echt spectaculair dus. De fritz geeft dit aan: ADSL 2 (ITU G.992.3). Wellicht dat ik het aparaat ook nog moet intrainen?

Verder lees ik dat je je abo nog actief moet upgraden (hetzij via de telefoon, hetzij via de website). De email meldt hier niets over. Is dit nu een handeling die verricht moet worden of niet? Ik blijf het een vreemde gang van zaken vinden...
Waar heb je gelezen dat je actief moet upgraden? Er was wel een maniertje om eerder de upgrade te krijgen, maar de normale upgrade gaat automatisch.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Laatst online: 01:26

Als je een melding hebt gehad, dat de snelheidsupgrade heeft plaatsgevonden, dan hoef je niets te doen.

Alles gebeurt automatisch, maar sommige mensen willen niet wachten tot het automatisch gebeurt en bellen de helpdesk/sales op of veranderen hun abonnement van Start -> Start, Lite -> Lite, waardoor het dezelfde dag nog is geupgrade.

Krijg je nou echter niet de volledige 8 of 16 mbit, zou ik je willen aanraden:
-sluit het modem met een zo kort mogelijke kabel aan op het IS/RA punt, waarbij deze kabel maximaal 2 meter is

Helpt dit niet, dan zou je de helpdesk even moeten bellen, mogelijk zit je te ver van de centrale af en kan je niet meer snelheid behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Intrainen doet een modem vanzelf als het opnieuw verbinding maakt. Zo te zien is dat al gebeurd met de nieuwe snelheid, maar om je modem nog eens te laten intrainen kun je je modem uit en weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robinski schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:59:
[...]

Dat kan erg goed komen door de problemen buiten het huis.
Als inderdaad je lijn kortsluiting heeft (gehad) zou er zo vocht oid in kunnen zitten.

Misschien dat je XS4all eens kunt vragen om de lijn eens goed door te meten.
Misschien dat er dan een KPN monteur aangestuurd kan worden om iets te verbeteren.
Bedankt. Goed idee. Morgen maar eens even bellen. Inmiddels is mijn verbinding sinds vandaag nog maar 7mbit. Modem traint niet meer hoger dan zo'n 7100kbit (zo'n 75xx attainable) down in. Heeft lange tijd heel stabiel op 8mbit gedraaid met ruim genoeg attainable (in de 9000-1000kbit ongeveer).
Ander modem heeft de zelfde waardes. Dus het lijkt erop dat de kwaliteit van de verbinding wel heel snel aan het dalen is.
Morgen maar eens bellen. Benieuwd wat ze gaan of kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
De kwaliteit van je verbinding kan ook afnemen doordat je "buren" ook of sneller ADSL hebben.
Dan krijg je namelijk meer storing op de naastgelegen kabels.
Vaak zitten er tientallen kabels in dezelfde bundel, dus "buren" kan ook een blok verder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, wie weet zorgt hun verhoging wel voor een verlaging van de snelheid.

Anyway, heb de helpdesk maar eens gebeld. Heb de modem nog eens opnieuw ingesteld en de firmware geupdate, helaas geen verbetering.
Vervolgens maar weer opgebeld en toen kreeg ik helaas te horen dat ik blij moest zijn met die 7mbit (want eigenlijk zou het minimum nog trager moeten zijn?), dat de lijn niet sneller aan kan, er niks raars te zien was, en ze konden helaas niks meer doen. Ze zouden wel kunnen downgraden naar 4mbit als de lijn ook nog eens zeer instabiel zou worden... Ook niet echt de bedoeling...

Echt blij word je er natuurlijk niet van. Ben je fijn aan het uitkijken naar een verhoging, ook al gaat het naar maar bv van 8 naar 9 of 10 mbit(altijd leuk meegenomen!), krijg je gewoon een verlaging naar 7mbit... 2 jaar lang stabiel 8mbit en dan tijdens de verhoging terug naar 7mbit :'(

Nu maar hopen dat het niet nog lager wordt! Of dat er nog eens een 'verhogingsronde' komt :P

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 16:45:
Inderdaad, wie weet zorgt hun verhoging wel voor een verlaging van de snelheid.

Anyway, heb de helpdesk maar eens gebeld. Heb de modem nog eens opnieuw ingesteld en de firmware geupdate, helaas geen verbetering.
Vervolgens maar weer opgebeld en toen kreeg ik helaas te horen dat ik blij moest zijn met die 7mbit (want eigenlijk zou het minimum nog trager moeten zijn?), dat de lijn niet sneller aan kan, er niks raars te zien was, en ze konden helaas niks meer doen. Ze zouden wel kunnen downgraden naar 4mbit als de lijn ook nog eens zeer instabiel zou worden... Ook niet echt de bedoeling...
(Ook dacht de helpdesk dat ik eerst een 4/1 abonnement had, het leek erop dat deze persoon de hele situatie helaas amper begreep)

Echt blij word je er natuurlijk niet van. Ben je fijn aan het uitkijken naar een verhoging, ook al gaat het naar maar bv van 8 naar 9 of 10 mbit(altijd leuk meegenomen!), krijg je gewoon een verlaging naar 7mbit... 2 jaar lang stabiel 8mbit en dan tijdens de verhoging terug naar 7mbit :'(

Nu maar hopen dat het niet nog lager wordt! Of dat er nog eens een 'verhogingsronde' komt :P
Er blijft natuurlijk kans bestaan dat het nog iets slechter wordt door nog meer overspraak.
Zeker omdat KPN en XS4all nog druk bezig zijn met de verhogingen doorvoeren.
En als meer buurkabeltjes sneller gaan dan heb je meer kans op overspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robinski schreef op maandag 12 april 2010 @ 17:06:
[...]

Er blijft natuurlijk kans bestaan dat het nog iets slechter wordt door nog meer overspraak.
Zeker omdat KPN en XS4all nog druk bezig zijn met de verhogingen doorvoeren.
En als meer buurkabeltjes sneller gaan dan heb je meer kans op overspraak.
Dat zou zeer jammer zijn. En die kans blijkt ook nog vrij reëel: hier in de straat en wijk zijn namelijk nog meer mensen met ADSL (waaronder Xs4all leden) die nog niet verhoogd zijn. Zij zullen elk moment ook een verhoging kunnen krijgen. Dus wie weet zal het de komende tijd helaas nog trager worden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystery30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik ben nu al een paar dagen aan het bellen met de helpdesk, het volgende is er aan de hand:

vorig weekend heb ik via de website de lite naar lite "upgrade" gedaan. Ik had 8Mb en na 10 minuten trainde het modem in op 13Mb, ik was een beetje teleurgesteld maar toch tevreden, het was namelijk aanzienlijk hoger dan voorheen. De demping van mijn lijn verwonderde mij wel, ik zou op ruim 3,5km van de centrale zitten terwijl dit toch echt maar 250 meter is. Toch maar even de helpdesk bellen, die gaven het volgende aan "Wij meten de demping en die is hoog en u kunt maximaal 13Mb intrainen dus we passen uw profiel aan naar 12Mb zodat we een stabiele verbinding kunnen garanderen"

De dagen er na ging het alleen maar achteruit met de lijn, demping ging omhoog, en het modem (fritz) trainde nog maar in op 6Mb. In de telefoon geklommen met de helpdesk. Standaard vragen (reboot, kortere kabels etc) geen oplossing dus een ticket en een call naar KPN. Gefrustreerd als ik was ben ik afgelopen weekend maar weer alles gaan nalopen en kwam er op het laatst achter dat er wel erg veel corrosie aanwezig in het "isra" punt in de woonkamer, snel schuurpapiertje, nieuwe stekker en voila 16Mb intrainen demping terug naar 5db, top! Helpdesk gebeld en ticket laten sluiten, het probleem was verholpen. Helemaal blij gelijk naar de PC, newsleecher open en downloaden maar, blijkt dat de snelheid niet boven de +/- 12Mb utkomt, bummer, zal wel druk zijn etc.

Volgende dag weer gaan kijken, zelfde, alle speed tests gedaan (speedtest.net, speedtest.nl, 100Mb bin file van xs4all ftp etc) Alles niet hoger dan 12Mb.

Nu is mijn vermoeden dat er op een van de systemen het eerder genoemde profiel van 12Mb nog bestaat, maar xs4all ontkent dit in alle toonaarden en geeft aan de 1MB download echt het maximum is wat ik met 16Mb moet kunnen halen (!!!!!)

Heeft iemand eerder iets soortgelijks meegemaakt want ik voel me inmiddels niet meer serieus genomen door de helpdesk. Voor de volledigheid heb ik maar even de dsl waardes uit mijn fritz ingeplakt om die discussie voor te zijn ;)

ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Attainable data rate    kBit/s  20516   1131
Current data rate   kBit/s  16003   1031

Latency     6 ms    fast
Bit swap        to  off
Seamless Rate Adaption      off off
Impulse Noise Protection        2.6 0.0
L2 Power mode   enabled -   -

Signal-to-noise ratio   dB  7   9
Line attenuation    dB  12  5

Loss of
Signal  Loss of
dancy Check No Cell Delineation Header Error Control
CPE 0   0   15753   0   0   0
COE 0   0   0   0   0   0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Al geprobeerd je PPP sessie opnieuw te starten?
Dit kan je doen door je modem te resetten, er is kans dat de PPP sessie nog wel op 12 staat.
Dit wordt opgelost door hem opnieuw op te bouwen.

Anders misschien nog een keer Lite -> Lite doen?
Misschien dat dat ook alles bij xs4all nog eens reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystery30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-11-2024
Robinski schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:00:
Al geprobeerd je PPP sessie opnieuw te starten?
Dit kan je doen door je modem te resetten, er is kans dat de PPP sessie nog wel op 12 staat.
Dit wordt opgelost door hem opnieuw op te bouwen.

Anders misschien nog een keer Lite -> Lite doen?
Misschien dat dat ook alles bij xs4all nog eens reset.
Uiteraard is het modem al meerdere malen gereset, firmware up en downgrade etc etc. Ik heb inderdaad overwogen nogmaals de migratie aan te vragen, maar ben nog even aan het uitzoeken of ik daar verder niets mee overhoop haal. Modem traint nu netjes in op 16Mb met mooie waardes...dat wil ik iig houden. Morgen maar weer eens in de telefoon klimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

mystery30 schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:49:
[...]

Uiteraard is het modem al meerdere malen gereset, firmware up en downgrade etc etc. Ik heb inderdaad overwogen nogmaals de migratie aan te vragen, maar ben nog even aan het uitzoeken of ik daar verder niets mee overhoop haal. Modem traint nu netjes in op 16Mb met mooie waardes...dat wil ik iig houden. Morgen maar weer eens in de telefoon klimmen.
Ik denk dat als je hem weer naar 16 zet, dat hij daar voor je sync ook op blijft.
Maar dat de achterliggende systemen misschien wel extra gereset worden naar de goede instellingen.
Iets waar wellicht XS4all medewerkers zelf geen invloed op hebben.

Uiteraard alles op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik nog meer uit de lijn halen, of is dit echt de max?
Of te wel zou het helpen om XS4ALL te bellen of ze willen
proberen de snelheid nog wat hoger te zetten, of is dit echt
wel de max van de lijn?
Zou jammer zijn, geen kabel hier en mobiel internet is nog sneller dan dit,
maar dat heeft weer een limiet en nu nog duurder.

We draaien nog steeds stabiel op deze snelheid, ook op de oude 4Mb.
Wat me wel opvalt is dat bij max DSLAM een tijdje 7152 stond en nu 6152.
Ook Attainable data rate stond in de 7000

Receive Direction Send Direction
Max. DSLAM data rate kBit/s 6152 1032
Min. DSLAM data rate kBit/s 512 32
Attainable data rate kBit/s 6244 995
Current data rate kBit/s 5779 995

Latency 8 ms fast
Bit swap to to
Seamless Rate Adaption off off
Impulse Noise Protection 1.1 0.0
L2 Power mode disabled - -

Signal-to-noise ratio dB 9 6
Line attenuation dB 41 20
Power cutback dB 0 0

Loss of
Signal Loss of
Frame Forward Error Correction Cyclic Redun-
dancy Check No Cell Delineation Header Error Control
CPE 0 0 662643 498 0 0
COE 4 3 0 36 0 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkZzZ
  • Laatst online: 04-09 10:02
Ik ben echt bang dat mijn lijn echt heel instabiel gaat worden, dat was ook de reden waarom ik nooit 8 Mb heb aangevraagd.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/5l290p.png

Denken jullie dat het goed gaat?
En wat is trouwens die power cutback ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
DirkZzZ schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:46:
Ik ben echt bang dat mijn lijn echt heel instabiel gaat worden, dat was ook de reden waarom ik nooit 8 Mb heb aangevraagd.

[afbeelding]

Denken jullie dat het goed gaat?
En wat is trouwens die power cutback ?
Volgens mij kun je in de Firtzbox ook de snelheid zelf limiteren.
Maar volgens je tabelletje kun je max. zo'n 7 Mbit halen (max. attainable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Toen ik nog bij KPN (adsl aoc denbosch) werkte en dat is al wat jaar geleden konden wij ook de profielen aanpassen in de centrale. Alleen lager werkte hoger niet omdat het klant systeem erachter dat niet accepteerde.

bv Mr heeft 4mbit en ik zou dat op 8mbit zetten dan zien zijn modem en ik via de virtuele centrale sessie ook dat het profiel op 8mbit staat. Dan gaat het klantsysteem de boel controleren en ziet dat het maar 4mbit mag zijn dus de "backbone" laat ook maar 4mbit toe.

Ik heb hier bij meerdere mensen gelezen dat ze handmatig via de site van Xs4all hun upgrade doorvoerde en daarna wel de hogere snelheid in hun modem zagen maar qua download er totaal niet op vooruit gingen. Waarschijnlijk werkt dat systeem nog steeds zo ik lees ook geen berichten dat het uit eindelijk wel heeft gewerkt bij iemand in de meeste gevallen zie je de lijn alleen maar slechter worden...

Heb gewoon geduld dan gaat het allemaal automatisch maar ik vermoed dat deze upgrade negatiever gaat uitpakken voor mensen dan positiever. En gebruik a.u.b. geen speedtest.nl en dergelijke onzin. De bestanden op hun test servers zijn te klein om de uiteindelijke maximale en stabiele download snelheid weer te geven.

http://www.speedtest.net - zeer betrouwbaar!
http://www.nxs.nl/files/1000mb.bin Verschillende locaties altijd maximale snelheid!

[ Voor 13% gewijzigd door Pimmuz op 14-04-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Ik heb aantal maanden geleden ook een brief gekregen met daarin de vermelding dat xs4all zijn snelheid gaat verhogen. Ik wist toen vrijwel al meteen dat snelheidsverhoging er hier niet inzit. Volgens metingen zit ik op 2.2km van centrale en mijn modem trained in op 8672.
Het ziet ernaar uit dat hier echt wat koper moet gaan worden vervangen voordat ik sneller kan internetten. Ik begin daarom te twijfelen om wellicht in de toekomst te gaan overstappen, eerst nog even de zomer afwachten.

Ik zit trouwens net te kijken maar als ik de volgende gegevens heb:
DownstreamUpstream
SNR margin (dB):5.99.6
Attenuation (dB):37.517.4
Attainable rate (Kbps):8692 1137
Rate (Kbps): Grappig dat hij hier 5 erbij doet80051029

Dan zou ik in theorie toch 1MB/s moeten kunnen halen? ik kom nooit hoger dan 800kb/s. Alle speedtests zeggen ook dat ik rond de 6.5 Mbps zit...

[ Voor 40% gewijzigd door maxtz0r op 14-04-2010 12:36 ]

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Nee, bij ADSL is het zo dat je altijd verlies krijgt dus in theorie klopt het wel maar in de praktijk niet. Afstand = meer demping = lager snelheid, brakke grondkabels, capaciteit die gewoon vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10 08:38
Ik heb zelf ook de upgrade aangevraagd, maar na anderhalve week is de aanvraag door XS4all geannuleerd zonder opgaaf van reden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
thr- schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:52:
Nee, bij ADSL is het zo dat je altijd verlies krijgt dus in theorie klopt het wel maar in de praktijk niet. Afstand = meer demping = lager snelheid, brakke grondkabels, capaciteit die gewoon vol zit.
Ok, ik dacht dat wanneer je router/modem aangeeft 8.6mbits te kunnen halen dit dan ook haalbaar is ongeacht kabels etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:30
maxtz0r schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:07:
Ok, ik dacht dat wanneer je router/modem aangeeft 8.6mbits te kunnen halen dit dan ook haalbaar is ongeacht kabels etc...
Ja, op de lijn is dat in principe ook haalbaar, maar er gaat nog een hoop overhead vanaf. Vooral door het gebruik van ATM is het redelijk nadelig. In totaal gaat er sowieso 15% van de bandbreedte af. Toen mijn verbinding 8 mbit was, haalde ik maximaal zo'n 850 kB/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10 08:38
Navraag van mijn mislukte upgrade leert dat mijn centrale nog maar ADSL1 is en max 8Mb kan leveren.

In Juni/Juli zou volgens de vriendelijke dame de centrale een upgrade krijgen naar VDSL. Nog gevraagd of dit VDSL of VDSL2 was, maar dat wist ze niet. Voor nu denk ik dat het VDSL gaat worden.

Voor nu heb ik mijn abo geld terug gebracht naar 30 eu, scheelt weer een tientje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
debom schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:43:
In Juni/Juli zou volgens de vriendelijke dame de centrale een upgrade krijgen naar VDSL. Nog gevraagd of dit VDSL of VDSL2 was, maar dat wist ze niet. Voor nu denk ik dat het VDSL gaat worden.
Nee, het wordt allemaal VDSL2. VDSL is nooit sprake van geweest, zeker niet vanuit de centrale aangezien het slechts een maximum bereik van zo'n 1200 meter heeft. VDSL2 is in alle opzichten superieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkZzZ
  • Laatst online: 04-09 10:02
De snelheid is hier nu wel hoger, maar de lijn is zo instabiel als wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
Guere schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:49:
[...]

Nee, het wordt allemaal VDSL2. VDSL is nooit sprake van geweest, zeker niet vanuit de centrale aangezien het slechts een maximum bereik van zo'n 1200 meter heeft. VDSL2 is in alle opzichten superieur.
VDSL2 heeft toch ook maar een bereik tot 1200 meter, daarna is het vrijwel even snel als ADSL2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
maxtz0r schreef op woensdag 14 april 2010 @ 16:14:
VDSL2 heeft toch ook maar een bereik tot 1200 meter, daarna is het vrijwel even snel als ADSL2?
Nee, met bereik wordt bedoeld dat je op een afstand verder dan 1200 meter niet meer kunt synchen. Dit komt omdat bij VDSL het spectrum zo is ingedeeld dat er geen upload bits aan het begin zitten. Pas op frequenties hoger dan 3 Mhz komen de eerste bins voor upload. Vanaf 1200 meter beginnen die frequenties onbruikbaar te worden, waardoor er alleen download bins overblijven. VDSL2 heeft een US0 band, waardoor er net als bij alle ADSL varianten een klein beetje upload aan het begin van het spectrum zit. Vanaf 1600 meter biedt VDSL2 geen verbetering t.o.v. ADSL2+, maar het bereik van VDSL2 is vrijwel even groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
DirkZzZ schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:58:
De snelheid is hier nu wel hoger, maar de lijn is zo instabiel als wat.
Nogmaals:
Met een Fritzbox modem kun je de snelheid zelf limiteren.
Advanced Settings -> Internet -> Account Information
Set the speeds of the DSL line manually
Upstream kBit/s
Downstream kBit/s
Het probleem met ADSL wanneer je max. attainable rate lager is dan wat je abonnement toelaat is dat je automatisch tegen de grenzen aan gaat zitten.
Een beetje toename in de ruis (bijvoorbeeld de buurman die een filmpje zit te kijken) kan er al voor zorgen dat je verbinding te veel fouten heeft en zichzelf opnieuw op gaat bouwen.
Wat je ook nog zou kunnen is tijdens spitsuur op het internet je modem te restarten.
Dan krijg je een wat langzamere sync-snelheid en dus minder kans op toenemende ruis die de boel instabiel maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
Guere schreef op woensdag 14 april 2010 @ 17:03:
[...]

Nee, met bereik wordt bedoeld dat je op een afstand verder dan 1200 meter niet meer kunt synchen. Dit komt omdat bij VDSL het spectrum zo is ingedeeld dat er geen upload bits aan het begin zitten. Pas op frequenties hoger dan 3 Mhz komen de eerste bins voor upload. Vanaf 1200 meter beginnen die frequenties onbruikbaar te worden, waardoor er alleen download bins overblijven. VDSL2 heeft een US0 band, waardoor er net als bij alle ADSL varianten een klein beetje upload aan het begin van het spectrum zit. Vanaf 1600 meter biedt VDSL2 geen verbetering t.o.v. ADSL2+, maar het bereik van VDSL2 is vrijwel even groot.
Ok...

Wat ik jammer vind is dat juist degene die binnen 1.6km van een centrale afzitten al een max van 20mbit kunnen halen. Het zijn juist de mensen die na 1.6km nooit een hogere snelheid kunnen halen. En dan toch een brief krijgen dat er een snelheidsverhoging aan zit te komen... Terwijl dit dus in theorie nooit mogelijk is of zit ik er hier naast?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste