Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

maxtz0r schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:16:
[...]

Ok...

Wat ik jammer vind is dat juist degene die binnen 1.6km van een centrale afzitten al een max van 20mbit kunnen halen. Het zijn juist de mensen die na 1.6km nooit een hogere snelheid kunnen halen. En dan toch een brief krijgen dat er een snelheidsverhoging aan zit te komen... Terwijl dit dus in theorie nooit mogelijk is of zit ik er hier naast?
Is alleen mogelijk als KPN ook straatkasten gaan plaatsen met DSLAMS.
Maar die kans is vrij klein.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Robinski schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:03:
[...]

Is alleen mogelijk als KPN ook straatkasten gaan plaatsen met DSLAMS.
Maar die kans is vrij klein.
Precies, ik zie KPN eerder investeren in glasvezel...

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:32:
Zijn er trouwens al mensen in enschede die de snelheidverhoging al hebben gekregen?
Ik kan alleen downgraden. Lite (huidig abo) selecteren kan niet want die is niet leverbaar op ons adres...
Wanneer het jou wel lukt hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:44

Dark

who tweaked the light?

hier zelfde... kan alleen downgrade kiezen... :'(

lijntje zou het best aan kunnen zo te zien met dmt:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/5b5jbs.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09-2024
Weet iemand of XS4all al is begonnen met het upgraden van de verbindingen? De enigen van wie ik hoor dat ze een snellere verbinding hebben, hebben dat zelf op internet aangevraagd. Hoe zit dat met alle andere mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:18
Ik heb de verhoging nog niet gehad.Heb het ookniet via internet aangevraagt,omdat ik bang ben dat je er dan weer een jaar aan vast zit.In oktober wil ik toch van xs4all af,dus ga ik even geen risico's nemen door zelf via internet te verhogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:23
Ik stond niet eens ingepland voor een snelheidsverhoging ontdekte ik (geen brief of mail gehad), omdat ik "te ver" van de centrale zat voor een upgrade van 4 naar 8 Mbit. Uiteindelijk heb ik zelf maar contact opgenomen met de helpdesk en om een 6Mbit profiel gevraagd, wat ik ook prompt kreeg. Alleen het aantal crc-errors is wat omhoog gegaan, maar voor de rest werkt het prima. En een snelheidsverhoging van 4 naar 6 mbit is toch ook al wel erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:05
Ik heb hem ergens in april al gehad, zonder dat ik het speciaal aangevraagd had. Van 8 naar 16Mbit.

Het was zaterdagochtend, ik zat toevallig net te internetten en het modem ging opeens resetten. Ik verstoord kijken (gebeurt anders nooit), maar toen ik even later weer online was keek ik blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-07 14:30

killugh

lava right ahead

Donderdag gebeld met Xs4all om te vragen of ik nog in het upgrade traject zit. Via de website had ik al enkele malen gekeken of het handmatig upgraden al mogelijk was, dit bleek steeds niet het geval. 8Mbit was telkens de hoogst mogelijke snelheid.

Tijdens contact met de helpdesk werd me verteld dat hun postcode check aangeeft dat er geen snelheidsverhoging mogelijk is. En dat terwijl de wijkcentrale hier geschikt is en mijn fritzbox aangeeft dat de max attainable data rate boven de 16Mbit ligt. Heb uiteindelijk maar de administratieve downgrade genomen, zodat ik in ieder geval minder betaal.

Ergens had ik wel verwacht dat Xs4all deze downgrade op voorhand zou doorvoeren en niet dat ik er zelf achteraan moet bellen.

pain is nothing that a downpour won't erase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Als de upgrade niet door gaat en je zelf nog eens om verlaging moet gaan vragen ook, is dat voor mij de druppel die de emmer gaat doen overlopen, en ben ik weg...

Zelfs met tarief verlaging is kabel voor het zelfde geld 2.5x zo snel down en 2x zo snel up te krijgen op dit adres, dus tja dan word de keus wel makkelijk. Als ik een 10tje meer ga betalen kan ik zelfs voor 50/5 gaan bij kabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:26
Voor mij geldt het zelfde.
Ik ben zeker al 7 jaar klant en de prijs begint toch stil aan erg duur te worden in vergelijking met andere providers.
Ik woon in een dorp en ik zie nog niet gebeuren dat het door gaat.
Ook ik kan alleen voor 8Mbit kiezen en niet hoger terwijl ik wel een brief heb gehad.
KPN en XS4all bijelkaar kocht toch al over de 100 euro in de maand (telefonie en adsl)
Ziggo doet dit voor een stuk minder met meer snelheid.
Dat ik dan geen vast ipadres heb boeit niet, ook dat "veiligheids pakket" heb ik niet nodig net zoals de webspace.

Ik wacht het nog even af wat er gebeurd maar als er niks veranderd ben ik ook weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadDevil6210
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 11:00
(jarig!)
Hier mijn verhaal als eerste wat info
Ik woon in heesch (gemeente bernhezen in Noord Brabant)
we hebben ADSL Lite pakket + Bellen

Begin maart een brief gekregen dat de snelheden omhoog gingen net als veel anderen hier.
Verder niks meer van xs4all vernomen of een eventuele verhoging.
Vandaag zelf de knoop door gehakt en gebeld met de technische dienst over hoe het zat.

om 11 uur gebelden nu zit ik al op men 16mbit lijntje

De verhoging hadden ze bij ons in heesch al 23 maart doorgevoerd en ons mooi overslaan
ik kreeg eerst nog een lulbroek verhaal te horen over dat onze lijn niet snel aan kon dan 8mbit maar onze avm fritzbox geeft een snelheid van 23mbit aan te kunnen en toen was het erg stil en was het al snel gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:26
killugh schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:28:
Donderdag gebeld met Xs4all om te vragen of ik nog in het upgrade traject zit. Via de website had ik al enkele malen gekeken of het handmatig upgraden al mogelijk was, dit bleek steeds niet het geval. 8Mbit was telkens de hoogst mogelijke snelheid.

Tijdens contact met de helpdesk werd me verteld dat hun postcode check aangeeft dat er geen snelheidsverhoging mogelijk is. En dat terwijl de wijkcentrale hier geschikt is en mijn fritzbox aangeeft dat de max attainable data rate boven de 16Mbit ligt. Heb uiteindelijk maar de administratieve downgrade genomen, zodat ik in ieder geval minder betaal.

Ergens had ik wel verwacht dat Xs4all deze downgrade op voorhand zou doorvoeren en niet dat ik er zelf achteraan moet bellen.
Hier ongeveer het zelfde, volgens de wijzigings site van xs4all slechts 8 mb nodig, volgens de lijn meting door een helpdesk medewerker is 20 mb met gemak beschikbaar. Dus ik vraag hem waarom we dan nog op 8mb zitten? moet worden nagevraagd, nu krijg ik het volgende antwoord:

Die is vanwege het inzetbeleid van Bitstream/KPN (leverancier) gelimiteerd tot 8Mbits down en 1Mbits up, en valt om die reden niet te upgraden naar 16Mbits.

hier snap ik dus niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
gumtree schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 23:26:
Die is vanwege het inzetbeleid van Bitstream/KPN (leverancier) gelimiteerd tot 8Mbits down en 1Mbits up, en valt om die reden niet te upgraden naar 16Mbits.
In xs4all.adsl is hier al enkele malen 'uitleg' over gegeven. Het is inderdaad vrij onbegrijpbaar, maar KPN heeft een aantal strakke inzetregels wat betreft het leveren van xDSL diensten. Er zijn wijkcentrales waar nog ADSL1 kaarten samen met ADSL2+ kaarten in dezelfde DSLAM zitten. KPN laat daarom de inzet van ADSL2+ in die DSLAM niet toe. Als je een nieuwe lijn aanvraagt, kun je onder sommige omstandigheden echter *wel* op een ADSL2+ profiel worden gezet.

Dit klinkt heel gek, maar zo worden de inzetregels door medewerkers van XS4ALL in de nieuwsgroep uitgelegd. Maar zelfs aan deze uitleg klopt iets niet, want in het verleden is er toch ook een migratie van ADSL1 -> ADSL2+ mogelijk geweest? Het is totaal niet duidelijk waarom KPN migratie niet mogelijk wil maken in DSLAM's met verschillende line cards, terwijl nieuwe klanten daar wel op aangesloten kunnen worden. Ergens denk ik dat klanten van KPN voorgetrokken worden, maar dat weet ik niet zeker. Ook heb ik gelezen dat er in zulke wijkcentrales schaarste is aan ADSL2+ kaarten, maar ik weet niet zeker of dit dan de reden is dat ze zo'n migratie niet willen toelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 18:42

TAA

Liever IRC

Naar ervaringen topic verplaatst...

[ Voor 96% gewijzigd door TAA op 12-05-2010 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Vandaag ook maar eens gebeld vanuit Kortenhoef en de snelheidsverhoging was ingegaan op 9 mei, volgens de helpdesk. Bij een lijncheck bleek dat ik maximaal 7,1 haal ivm de centrale. Nu weet ik dat de centrale vorige week is verbouwd naar vdsl en mijn buurman naar 40mbit is gegaan (KPN). Voor xs4all is dit dus niet beschikbaar en ben teruggezet naar adsl start met een prijsverlaging van €10,- in de maand.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:48

DDX

Inmiddels is er weer een volgende snelheidsverhoging te bestellen.

16/2 en 40/3
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/consument/internet/images/box_lite_vdsl.png Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/consument/internet/images/box_basic_vdsl.png

http://www.xs4all.nl/nieuws/toekomst/

Ik heb vanmorgen zelf de 40/3 besteld, afwachten wanneer ze het gaan leveren.
(en daarna nog op zoek naar een goede modem die zoiets als sip spoof kan doen)

[ Voor 21% gewijzigd door DDX op 28-07-2010 10:35 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:06
Net even 16/2 besteld.
Bedankt voor de tip :)

Enige nadeel is dat dat modem geen WiFi heeft, maar daar vinden we wel wat op.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Ik heb een XS4ALL Lite abonnement en ben pas recent geupgrade naar de 8mbit snelheid.

Helaas is voor mij de 16/2 nog niet mogelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

TD-er schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 12:14:
Net even 16/2 besteld.
Bedankt voor de tip :)

Enige nadeel is dat dat modem geen WiFi heeft, maar daar vinden we wel wat op.
Welk modem? De fritzbox die men in bruikleen geeft kan wel wifi volgens http://www.xs4all.nl/consument/internetbellen/fritzbox.php

[ Voor 3% gewijzigd door _fm op 28-07-2010 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
_fm schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 12:21:
[...]

Welk modem? De fritzbox die men in bruikleen geeft kan wel wifi volgens http://www.xs4all.nl/consument/internetbellen/fritzbox.php
Dat is volgens mij via een apart bij te kopen USB-stick, maar helemaal duidelijk is het niet.
Die staat trouwens niet in de XS4all shop.
Draadloos internet
De apart verkrijgbare FRITZ!WLAN USB-stick N stelt uw draadloze verbinding in, voor u. In het modem steken, daarna in de laptop pluggen en klaar is uw wireless verbinding. Deze FRITZ!WLAN USB-stick N is verkrijgbaar in de XS4ALL winkel.
Al uw computers, BlackBerry, iPhone, PDA's, WLAN-printer maken heel gemakkelijk draadloos verbinding met internet.

Snelheidsupgrade draadloos internet
Met de apart verkrijgbare FRITZ!WLAN USB-stick N versnelt u maarliefst naar 300 Mbit/s. Deze FRITZ!WLAN USB-stick N is verkrijgbaar in de XS4ALL winkel.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Is die Fritzboz 7340 ook los ergens te koop? 40/3 vindt ik wel interessant voor dezelfde prijs die ik nu betaal; maar heb absoluut géén zin om weer een jaar aan XS4All vast te zitten. (vooral omdat er steeds meer glas aanbieders actief worden in Almere)

Update: Hm, schijnbaar is dit een apart OEM type ofzo; ik wacht wel tot de 7390 leverbaar wordt in augustus.

Is VDSL2 trouwens downwards compatible met ADSL2+ (dus; kan ik nu de lijn alvast laten voorbereiden op 40/3, zodat ik alleen nog maar een VDSL2 modem in de muur hoef te prikken om gebruik te maken van de snellere verbinding?)

[ Voor 42% gewijzigd door mindcrash op 28-07-2010 14:08 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fm
  • Niet online

_fm

TD-er schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 12:28:
[...]

Dat is volgens mij via een apart bij te kopen USB-stick, maar helemaal duidelijk is het niet.
Die staat trouwens niet in de XS4all shop.

[...]
Zou marketingstagiair wat ijverig geweest zijn in de gehoopte bijverkoop van usb wlan sticks? Het gaat om het eenvoudig voorconfigureren van de usb-wlan-sticks door ze even in het apparaat te steken. Er is nog het volgende punt op die pagina:
WLAN-knop

Achterop het modem zit een WLAN-knop. Daarmee zet u de draadloze internetverbinding uit en later weer aan. Schakelt u WLAN uit, dan is draadloos internetverkeer niet meer mogelijk, terwijl internet via de aangesloten kabels gewoon doorgaat, net als het telefoonverkeer.
En een kort stukje over de specs in de bekendmaking van avm zelf, waar wifi wel bij staat.
http://www.avm.de/en/pres...ts/2010/2010_03_02_5.php3

En verder googlen doet vermoeden dat er gewoon wifi op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Hier meer informatie over de 7390 en 7340. (edit: Hmm ik had alleen de duitse versie van dit persbericht kunnen vinden, _fm hierboven heeft de engelse versie gevonden, wat een stuk lekkerder leest)

hier is de manual voor de 7340

Verder is er over beide erg weinig te vinden op de site van AVM.

Hier de aansluitingen, geknipt uit de manual:
Afbeeldingslocatie: http://got.td-er.nl/FritzBox/FritzBox_7340.png
Oftewel 2x Gbit, USB2.0, 2x analoog (FXO meen ik) en dect basisstation.
Wlan lijkt er inderdaad in te zitten (N 2.4 en 5 GHz)

[ Voor 40% gewijzigd door TD-er op 28-07-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

TD-er schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:19:
Hier meer informatie over de 7390 en 7340. (edit: Hmm ik had alleen de duitse versie van dit persbericht kunnen vinden, _fm hierboven heeft de engelse versie gevonden, wat een stuk lekkerder leest)

hier is de manual voor de 7340

Verder is er over beide erg weinig te vinden op de site van AVM.

Hier de aansluitingen, geknipt uit de manual:
[afbeelding]
Oftewel 2x Gbit, USB2.0, 2x analoog (FXO meen ik) en dect basisstation.
Wlan lijkt er inderdaad in te zitten (N 2.4 en 5 GHz)
Volgens xs4all zelf zijn het 4 LAN poorten... strange!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

En al antwoord vanuit xs4all ;)
De 7340 heeft 2 LAN poorten, de tekst van die URL klopt dus niet, ik zal het
laten aanpassen.

De 7390 heeft wel 4 LAN poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

DDX schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:48:
En al antwoord vanuit xs4all ;)

[...]
Erg jammer dat hij maar 2 poorten heeft, in tegenstelling tot de vorige die er wel 4 had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Robinski schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:51:
[...]

Erg jammer dat hij maar 2 poorten heeft, in tegenstelling tot de vorige die er wel 4 had.
Je kunt nog altijd zelf de 7390 aanschaffen, die heeft er wel 4 ;) (internationale versie komt medio augustus naar Nederland)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Eerst maar eens afwachten wanneer vdsl geleverd gaat worden, had eerst ergens gelezen pas september/oktober.
Maar bij hele bestellen zag ik niets over een datum staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

mindcrash schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 09:26:
[...]

Je kunt nog altijd zelf de 7390 aanschaffen, die heeft er wel 4 ;) (internationale versie komt medio augustus naar Nederland)
zou kunnen, maar om nu ruim 200 euro te gaan uitgeven voor twee extra poorten.
Dan kan ik, zelfs met stroom verbruik meegenomen, beter een extra Gbit switch aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 13:08

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik ben één van de gelukkige die, volgens XS4all, een 40/3 verbinding kan krijgen. In het verleden heb ik bij de upgrade van ADSL1 naar ADSL2+ een eigen modem moeten aanschaffen, omdat ik die toen niet kreeg. Maar weet iemand nu of ik als bestaande klant die FRITZ!Box 7340 ook krijg? Of moet ik nu deze zelf gaan aanschaffen?

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
KPN FttC is al dood voordat het uitgerold is.
Ze zijn te laat en te duur...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09 14:47
nwagenaar schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 10:50:
Maar weet iemand nu of ik als bestaande klant die FRITZ!Box 7340 ook krijg? Of moet ik nu deze zelf gaan aanschaffen?
Krijg je als bestaande klant ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik ben momenteel MxStream klant via XS4ALL, maar ben ik nou een van de weinigen die het aanbod vindt tegenvallen? Op veel adressen is VDSL niet mogelijk, en op de weinige adressen waar het wel mogelijk is, is slechts 40 mbit mogelijk. En dat terwijl de kabelmaatschappijen op de betreffende adressen allang 100+ mbit snelheden aanbieden.

Het is dat ik heel tevreden ben over de kwaliteit van XS4ALL, maar als er niet snel een beter aanbod komt dan ga ik over op de kabel. MxStream is gewoon verouderde technologie.

Waarom heeft PTT MxStream niet gewoon gebruikt als tussenstap naar glasvezel? Nu heeft PTT dus geld geinvesteerd in een achterhaalde upgrade op MxStream terwijl andere aanbieders overal glasvezel aanleggen. Zo gaat de PTT dus uiteindelijk failliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Net even de klantenservice gesproken:
- je krijgt ook een nieuwe ip-adres als je overstapt naar VDSL
- ze weten nog niet hoe lang het kan duren tot de overstap, de datum van daadwerkelijke overstap maken ze wel van te voren per brief bekend (net zoals de overstap naar only destijds)
- de overstap zelf is vrijwel naadloos, als je het nieuwe modem binnen hebt kan je hem al aansluiten (werkt ook met ADSL(2(+))) en zal bij het omschakelen vanzelf VDSL gaan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Lex_brugman schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 13:44:
- ze weten nog niet hoe lang het kan duren tot de overstap, de datum van daadwerkelijke overstap maken ze wel van te voren per brief bekend (net zoals de overstap naar only destijds)
- de overstap zelf is vrijwel naadloos, als je het nieuwe modem binnen hebt kan je hem al aansluiten (werkt ook met ADSL(2(+))) en zal bij het omschakelen vanzelf VDSL gaan gebruiken
Is dat wisselen van IP-adres voor iedereen?
Ik had namelijk begrepen dat ze gaandeweg iedereen naar een gelijk systeem over willen brengen, aangezien het nu nog van belang is waar je vandaan komt (Demon, HCCnet, etc) als het gaat om de instellingen of activatie.
* TD-er is na de verhuizing omgezet naar die "nieuwe" setting en heeft toen ook al een nieuw IP-adres gekregen.

Niet dat het heel erg is, want het is gewoon 1 record vervangen in de DNS, maar ik vroeg het me gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

In het geval dat je VDSL geleverd krijgt op hetzelfde aderpaar als waar je
nu ADSL op hebt (dat gebeurt waar mogelijk), blijft je ADSL lijn werken met
je huidige IP adres, totdat je wordt overgezet op VDSL.

In zo'n geval zal je eerst je 7340 modem configureren en aansluiten
op je ADSL lijn, dat werkt gewoon, vervolgens zal KPN op een zeker moment de
lijn omzetten naar VDSL, waarna de 7340 automatisch reboot, en dan online
komt met VDSL en je nieuwe IP adres.

Mocht VDSL op een nieuw aderpaar geleverd worden, dan kan het zijn dat er
enige overlap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
@Trommelrem

Dat heeft KPN niet gedaan omdat de infrastructuur vervangen veel geld kost.
Veel inesteren is minder winst, minder winst is boze aandeelhouders.
Waarom denk je dat KPN de laatste tijd zoveel eigen aandelen heeft gekocht...

De klant is voor KPN niet belangrijk de aandeelhouders wel.
Aandeelhouder = zoveel mogelijk winst in een korte termijn.

reggefiber onderdeel van KPN is zelfs naar de Europese Investeringsbank verwezen voor externe financiering 8)7

KPN wil gewoon niet investeren door de aandeelhouders druk, dit zal uiteindelijk wel haar ondergang worden.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

TD-er schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 13:54:
[...]

Is dat wisselen van IP-adres voor iedereen?
Ik had namelijk begrepen dat ze gaandeweg iedereen naar een gelijk systeem over willen brengen, aangezien het nu nog van belang is waar je vandaan komt (Demon, HCCnet, etc) als het gaat om de instellingen of activatie.
* TD-er is na de verhuizing omgezet naar die "nieuwe" setting en heeft toen ook al een nieuw IP-adres gekregen.

Niet dat het heel erg is, want het is gewoon 1 record vervangen in de DNS, maar ik vroeg het me gewoon af.
Zover ik uit de nieuwsgroepen heb begrepen (en wat hier gepost wordt) krijgt iedereen een nieuw ip.
Lex_brugman schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 13:44:
Mooi dat de overstap 'naadloos' kan, zit er zelf ook aan te denken over te stappen naar VDSL om zo meer upload te hebben. Ik ga er overigens wel van uit dat zodra er omgeschakeld wordt er ook van IP gewisseld wordt.

Zit er over te denken XS4ALL binnenkort ook eens te bellen over de details, en een verzoek te doen tot upgrade. Is er iets bekend over of je je huidige modem (de 7170) moet inleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Robinski schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:26:
[...]
Mooi dat de overstap 'naadloos' kan, zit er zelf ook aan te denken over te stappen naar VDSL om zo meer upload te hebben. Ik ga er overigens wel van uit dat zodra er omgeschakeld wordt er ook van IP gewisseld wordt.

Zit er over te denken XS4ALL binnenkort ook eens te bellen over de details, en een verzoek te doen tot upgrade. Is er iets bekend over of je je huidige modem (de 7170) moet inleveren?
Ik heb dus al contact gehad met XS4all, omdat ik mijn huidige abo wil omzetten naar de 40/3 variant. Alleen ik heb dus al XS4all Only (16/1, ik vond het prijsverschil voor die 2 extra Mbit niet gerechtvaardigd) en maak gebruik van de Internet+Bellen variant. Bij het doorlopen van de Wizard krijg ik dus de melding dat ik € 10,- moet betalen voor het behouden van mijn nummer, dit terwijl dit allemaal al bij XS4all zit....

Goed, ik heb dus met XS4all gebeld en dit doorgegeven. Zij gaven aan dat het een foutje in het formulier betrof en. ze adviseerden mij dus, om het na het weekend het nog een keer te proberen. Dus de bestaande abonnees met Internet+Bellen, die moeten nog even geduld hebben. Naadloos upgraden is nog niet helemaal naadloos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Robinski schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:26:
[...]
Je IP wisselt inderdaad bij de omschakeling, je komt dan namelijk op een ander netwerk terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
nwagenaar schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:35:
[...]

Ik heb dus al contact gehad met XS4all, omdat ik mijn huidige abo wil omzetten naar de 40/3 variant. Alleen ik heb dus al XS4all Only (16/1, ik vond het prijsverschil voor die 2 extra Mbit niet gerechtvaardigd) en maak gebruik van de Internet+Bellen variant. Bij het doorlopen van de Wizard krijg ik dus de melding dat ik € 10,- moet betalen voor het behouden van mijn nummer, dit terwijl dit allemaal al bij XS4all zit....

Goed, ik heb dus met XS4all gebeld en dit doorgegeven. Zij gaven aan dat het een foutje in het formulier betrof en. ze adviseerden mij dus, om het na het weekend het nog een keer te proberen. Dus de bestaande abonnees met Internet+Bellen, die moeten nog even geduld hebben. Naadloos upgraden is nog niet helemaal naadloos :P
Hmm ik heb dezelfde situatie en de man aan de lijn wist mij te vertellen dat ik het bellen vinkje niet moest aanvinken.
Dat zou alleen bedoeld zijn voor het overzetten van je analoge lijn naar voip.

Ik vermoed dat VDSL(2) en analoge telefonie niet aan te bevelen is over hetzelfde koper.

Maar inderdaad het staat er heel erg krom op de aanvraagpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

TD-er schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:57:
[...]
Hmm ik heb dezelfde situatie en de man aan de lijn wist mij te vertellen dat ik het bellen vinkje niet moest aanvinken.
Dat zou alleen bedoeld zijn voor het overzetten van je analoge lijn naar voip.

Ik vermoed dat VDSL(2) en analoge telefonie niet aan te bevelen is over hetzelfde koper.

Maar inderdaad het staat er heel erg krom op de aanvraagpagina.
Nou ja, ik heb het al aangevraagd en ik heb het vinkje gewoon aangezet en ingevuld. Ik ga er even vanuit dat ze het nummer niet nog een keer gaan overzetten en dat de kosten dan ook niet worden meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
TD-er schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:57:
[...]
Waar komt dit vermoeden vandaan? Als dit zo is, dan is het helemaal krom aangezien je dus die combinatie wel zo kunt "kiezen". Immers staat er nergens dat je VoIP moet kiezen als je voor VDSL2 gaat.

Ik heb hier gistermiddag 40/3 kunnen bestellen, ik ben benieuwd wanneer het modem en alles wordt overgezet. Voor alsnog zie ik via de xs4all.nl/status pagina mijn oude "overzetting" van KPN naar Only.

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
InsjaHH schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:44:
[...]

Waar komt dit vermoeden vandaan? Als dit zo is, dan is het helemaal krom aangezien je dus die combinatie wel zo kunt "kiezen". Immers staat er nergens dat je VoIP moet kiezen als je voor VDSL2 gaat.

Ik heb hier gistermiddag 40/3 kunnen bestellen, ik ben benieuwd wanneer het modem en alles wordt overgezet. Voor alsnog zie ik via de xs4all.nl/status pagina mijn oude "overzetting" van KPN naar Only.
Sorry, dat vermoeden kwam deels voort uit een gedachtenkronkel, gecombineerd met "ander koperpaar" en het recent door mij ervaren verlies van de splitter wat tot uiting kwam door het verwijderen van de splitter toen ik overging naar Voip via XS4all.

Maar ik heb even lopen zoeken en er nog steeds ruimte voor POTS en er zijn gewoon VDSL2 splitters.

Voor de volledigheid ook nog even een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/32/VDSL2_frequencies.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Laatst online: 28-09 16:08
Zijn er al mensen die ondertussen aangesloten zijn? Ik heb nog niks gehoord tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

silentsnake schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:01:
Zijn er al mensen die ondertussen aangesloten zijn? Ik heb nog niks gehoord tot nu toe.
Misschien is het aansluiten verkeerd gegaan en hoor je daarom niets meer :+

Heb zelf afgelopen vrijdag een upgrade aangevraagd, naast de (standaard) e-mail bevestiging verder nog niks (brief en/of modem) mogen ontvangen.
Zonder nieuw modem, wat overigens ongeveer 7 dagen duurt volgens medewerker de nieuwsgroepen, kun je sowieso geen VDSL doen.

Ik wacht het zelf nog even af, maar hoop toch snel een VDSL capabel modem te ontvangen, en dan hoop ik ook dat de omzetting snel zal gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Ik heb dus 6 dagen terug mijn bestelling gedaan en ook nog helemaal niks mogen ontvangen, behalve dan het standaard mailtje. Ook in de status van je aanvraag gedeelte zie ik niks terugkomen.

Dus ik heb maar even gebeld, ik kreeg te horen dat een achterstand van 2 tot 3 dagen hadden en klantenservice heeft een terugbelverzoek neergelegd met de belofte dat ik vandaag zou worden teruggebeld. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:20

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik heb altijd adsl van xs4all Only gehad, nu 2 maanden even niets en wil weer naar xs4all gaan.

Heeft iemand ervaring met een eigen VDSL-modem? Ik kan niet zeggen dat ik tevreden ben met het 'gratis' modem van xs4all. Met name een plug-in voor wlan (wat is je bereik dan nog?) + het feit dat er maar 2 utp-aansluitingen zijn is voor mij een reden om naar andere modems te kijken.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:14
Ik had het vorige week besteld, nieuwe modem is binnen, werk ook maar geeft nu nog adsl2. Helpdesk wist me te vertellen dat het (voor mij) 9 augustus vdsl wordt. Dit allemaal in Goes.

Er hangt trouwens bij mij een dualband wifi router aan het modem, dus twee aansluitingen is voor mij geen probleem. Verder is het modem niet veel anders dan de 7170, misschien iets meer snelheid, nu haal ik de 20, met de de 7170 kwam ik niet verder dan 18.

[ Voor 43% gewijzigd door dezeppo op 04-08-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

dezeppo schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:02:
Ik had het vorige week besteld, nieuwe modem is binnen, werk ook maar geeft nu nog adsl2. Helpdesk wist me te vertellen dat het (voor mij) 9 augustus vdsl wordt. Dit allemaal in Goes.

Er hangt trouwens bij mij een dualband wifi router aan het modem, dus twee aansluitingen is voor mij geen probleem. Verder is het modem niet veel anders dan de 7170, misschien iets meer snelheid, nu haal ik de 20, met de de 7170 kwam ik niet verder dan 18.
Had je het via de website besteld of de helpdesk gebeld?
En had je voordat het modem binnen was nog een brief en/of mail gehad over de aanvraag?

Kan ik ten minste beoordelen of ik XS4all helpdesk moet gaan lastig vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Heb dus een xs4all start, zou sinds april "een keer"(ze gaven toen geen datum geloof ik) overgezet worden naar een hogere snelheid.

Vandaag toch maar eens gaan bellen waarom hij nog op 4/1 stond. Krijg eerst een heel verhaal over dat de snelheid niet gegarandeerd is. En ik maar proberen duidelijk te maken dat het bij hen niet goed staat. want mijn fritz box geeft bij attainable datarate een getal wat 11 Mbit is, maar een ATM rate van 4096bit/s

Wil de beste man me overzetten naar een duurder live abbonnement. :X :x om het op te lossen. Gevalletje jammer dus.... Wellicht had ik dan de ingang "technisch probleem"moeten kiezen in plaats van probleem met snelheid.

Echter... een reset van mijn modem 10 minuten later na het gesprek (Ja, ik had ook een reset van het modem gedaan voor ik belde.) en de down speed staat ineens op een realistische snelheid. Blijkbaar helpt het kijken naar een lijn al 8)7 8)7 8)7

Van de snelheid wordt ik blij, van de helpdesk ervaring niet.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

leuk_he schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:06:
Heb dus een xs4all start, zou sinds april "een keer"(ze gaven toen geen datum geloof ik) overgezet worden naar een hogere snelheid.

Vandaag toch maar eens gaan bellen waarom hij nog op 4/1 stond. Krijg eerst een heel verhaal over dat de snelheid niet gegarandeerd is. En ik maar proberen duidelijk te maken dat het bij hen niet goed staat. want mijn fritz box geeft bij attainable datarate een getal wat 11 Mbit is, maar een ATM rate van 4096bit/s

Wil de beste man me overzetten naar een duurder live abbonnement. :X :x om het op te lossen. Gevalletje jammer dus.... Wellicht had ik dan de ingang "technisch probleem"moeten kiezen in plaats van probleem met snelheid.

Echter... een reset van mijn modem 10 minuten later na het gesprek (Ja, ik had ook een reset van het modem gedaan voor ik belde.) en de down speed staat ineens op een realistische snelheid. Blijkbaar helpt het kijken naar een lijn al 8)7 8)7 8)7

Inderdaad raar helpdesk verhaal. Overigens had je ook zelf via de website van xs4all je abonnement kunnen 'side'graden naar Start om zo je profiel (automatisch) te laten resetten. Overigens is het zo dat als er gemakkelijk 10 Mbit/s (volgens KPN inzet regels) gehaald kan worden, je dit ook krijgt (je betaald wel gewoon voor 8 Mbit/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:14
En de snelheid is verhoogd, ik heb nu VDSL. Via speedtest.net haal ik 33.3 Mb/sen als ik iets download haal ik een dikke 40. Ik ben erg tevreden.

Upload is via speedtest 2.83 Mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Gaat dan nog best snel bij jou, had eerder gelzen dat er pas in september upgrades gedaan zouden worden.
(Ik zit nog te wachten op m'n nieuwe modem / bevestigingsbrief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

DDX schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:57:
Gaat dan nog best snel bij jou, had eerder gelzen dat er pas in september upgrades gedaan zouden worden.
(Ik zit nog te wachten op m'n nieuwe modem / bevestigingsbrief)
Daar zit ik ook nog op te wachten, volgens XS4all kan dat alleen nog wel even duren (maantje)
dezeppo schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:50:
En de snelheid is verhoogd, ik heb nu VDSL. Via speedtest.net haal ik 33.3 Mb/sen als ik iets download haal ik een dikke 40. Ik ben erg tevreden.

Upload is via speedtest 2.83 Mb/s.
Ben wel benieuwd naar de intrain gegevens, en met name de attainable waardes.
Overigens is het dan ook wel leuk om te weten hoe ver je ongeveer van de centrale zit, wil wel eens weten of er nog rek zit in het VDSL gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Hmms :

https://oms.xs4all.nl/status
09-08-2010 Technisch gereed
Uw aanvraag is door XS4ALL en haar netwerkpartner verwerkt en de lijn is technisch gereed.
Leuk maar heb nog geen modem :(

Kan m'n nieuwe ip ook al zien via service.xs4all.nl
Heb de aanvraag trouwens op de 28e om 9:15 gedaan.

[ Voor 20% gewijzigd door DDX op 10-08-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

DDX schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:37:
Hmms :

[...]

Kleine rekensom geeft mij dat ik nog minimaal 2 dagen moet wachten voordat het bij mij zover is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Robinski schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:01:
[...]

Kleine rekensom geeft mij dat ik nog minimaal 2 dagen moet wachten voordat het bij mij zover is.
Toch niet... inmiddels sta ik ook in de status updates :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik ook, mijn snelheid stond steeds maar op 4/1. Na bellen naar de helpdesk met de vraag wanneer het 8/1 zou worden, werd me gezegd dat dat al gebeurd zou moeten zijn.
Lijn doorgemeten, moest allemaal geen probleem zijn.
Modem gereset, terug gezet naar fabrieksinstellingen (dat zou het moeten doen), lekker dus, kost me weer een uur configureren en tweaken.
Maar nog steeds op 4/1. Toen op mijn vakantie een SMS-je: uw probleem met ticketnummer zusenmezo is verholpen. Ik blij, maar bij thuiskomst bleek er niets van waar. :F
Nogmaals gebeld, lang en met veel techneuten aan de telefoon gehangen, bleek er ergens een parameter in mijn profiel niet goed te staan, toen had ik in ene 10/1 terwijl ik voor 8/1 betaal. _/-\o_

Nou ja, eind goed al goed, maar wel raar. Eerst geven ze KPN de schuld, dan zou mijn moden gaar zijn of zou ik verkeerde bekabeling gebruiken en uiteindelijk hebben ze zelf een parameter in een of andere config fout. 8)7

Tsssss.
leuk_he schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:06:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:57
Heb vanmiddag ook eens gebeld waarom ik nog steeds 4 Mbit haalde.

Volgens de medewerker staat ik bij XS4All op ADSL2 wat ook overeenkomt met wat mijn Fritzbox aangeeft. Volgens hem zou tevens bij KPN mijn lijn administratief bekend zijn als een ADSL1 aansluiting en volgens KPN beleid mogen die lijnen niet hoger dan 4 Mbit hebben... :?

Ander raar ding is dat mijn Fritzbox aangeeft makkelijk zat de 8 Mbot te kunnen halen (8,5 Mbit max.) zegt de medewerker dat er technisch slechts 5 Mbit te behalen valt.

Ik vind het toch wel een beetje een teleurstelling, want in verhouding tot andere Start gebruikers betaal ik nu meer voor minder. Het enige alternatief watr de medewerker mij kon geven was opzeggen en opneiwu aanvragen, maar aangezien ik een webserver draaiende heb is dat voor mij geen optie...

Jammer, jammer, jammer.... Vind het een beetje tegenvallen van XS4All. In vergelijking met de verhalen die je vroeger hoorde zou je meer inzet van XS4All verwachten.

Desalniettemin blijf ik tevreden gebruiker. :)
De lijn is stabiel (was bij KPN zelf heel wat minder stabiels gewend), kan mijn eigen servers draaien zonder al te veel gedoe, poortbeveiliging is instelbaar en nog veel andere leuke en handige diensten. Dat zijn toch wel de voornaamste punten die mij een tevreden gebruiker maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Nieuwe modem + brief vandaag ontvangen.
Ben net thuis en tnt komt precies op tijd langs :)

Later vanavond maar ff aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
DDX schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:37:
Hmms :

[...]

Hier hetzelfde.
Aanvraag is ook op de 28e gedaan en ook nog geen passend modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Zie post boven je, modem is hier inmiddels aangekomen.
Net even aangesloten maar net zoals de speedtouch gewoon adsl2+ 16/1.
Maar even afwachten wanneer ze me echt omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Staat er niets in de brief over mogelijk ander aderpaar oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Is een standaard briefje, bedankt voor uw aanvraag we gaan hem in behandeling nemen en u kunt de status volgen op deze url.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Als het goed is krijg je eerst het modem (en brief) toegestuurd.
Dit is omdat de lijn echt omgezet zal worden van ADSL(2+) naar VDSL, en deze VDSL niet met je oude ADSL(2+) modem samenwerkt.

Het nieuwe modem kan daarentegen wel ADSL(2+) praten.

Ook heb ik begrepen dat er bij sommige een brief bij zit wanneer deze omzetting zal gebeuren.

Bron: Nieuwsgroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Tja gewoon nog even geduld vermoed ik.

Edit: de laatste 2 stappen zijn bij mij van de status pagina verdwenen.

[ Voor 49% gewijzigd door DDX op 11-08-2010 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
DDX schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:34:
[...]
Edit: de laatste 2 stappen zijn bij mij van de status pagina verdwenen.
Bij mij ook.
Modem is vandaag ook hier binnengekomen.
Morgenavond maar even installeren.

Weet iemand trouwens wat je met de oude Fritzbox moet doen?
Er zat namelijk geen retourbox/retourbrief/etiket bij.

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
nou vandaag de nieuwe fritzbox binnen gekregen.

De boel aangesloten maar ik haal dus de helft wat ik met de speedtouch haal. haal nu 10 mbit. zal het aan de modem liggen of ff bellen naar helpdesk.

heb de modem zo ingesteld als wat er op de xs4all site staat.

• celurien
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:40
Zelfde verhaal hier. Nieuwe Fritzbox traint ook hier in op ca 10mb, daar waar vorige modem (speedtouch) keurig intrainde op >19Mbit. Alles ingesteld 'volgens het boekje'. Is dus ff helpdesk bellen morgen.

Edit: iets te vroeg geroepen. Ingegaan op onderstaande reactie(s). Even nieuwe splitter geplaatst, en weer weggehaald om Fritzbox rechtstreeks aan te sluiten op IS/RA. Traint nu in op de volle 20Mb, bespaart weer een telefoontje naar de helpdesk :)

[ Voor 38% gewijzigd door celurien op 12-08-2010 22:21 ]

• TD-er
Hebben jullie de splitter ook vervangen?
Ik (nog) niet en haal netjes de vrijwel volledige snelheid die je zou kunnen halen met ADSL2+
Afbeeldingslocatie: http://got.td-er.nl/FritzBox/DSLspeed_FritzBox7340.png

Voor de vergelijking de snelheid op de 7170 (zie vooral de Forward Error Correction)

Trouwens de FB7340 heeft nog een geniale functie voor de WiFi:
Afbeeldingslocatie: http://got.td-er.nl/FritzBox/Wlan-Frequencyband_FritzBox7340.png

• DDX

DDX

TD-er schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:21:
Hebben jullie de splitter ook vervangen?
Ik (nog) niet en haal netjes de vrijwel volledige snelheid die je zou kunnen halen met ADSL2+
Ik heb hem wel vervangen, geen idee of het nodig is maargoed die andere zit er al flink wat jaartjes tussen.
En er zat een vdsl sticker achter.

Ik zou op papier nog net ff wat meer uit m'n adsl2+ kunnen halen als jou touwens :
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NJNpspwQmd8LuwHbN2qYHKGM/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 12-08-2010 21:30 ]

• TD-er
Ik wilde de splitter er nog tussenuit halen, omdat ik tegenwoordig mijn vaste nummer ook geporteerd heb naar XS4all, dus mogelijk dat ik ook die waarden haal. Jij hebt namelijk een betere SNR, maar in de ontvangst een hogere attenuation.

Trouwens wat voelt dit modem een stuk vlotter in de bediening aan dan de 7170.

Heeft iemand trouwens nog een tip voor de SIP-keepalive? Met de 7170 had ik best vaak dat het nummer niet bereikbaar was, maar ik kan in beide modems geen instelling vinden die dat zou kunnen regelen.
Met de 7340 heb ik nog niet getest wat de bereikbaarheid is van de "vaste" lijn.

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Ik heb zelf de 7340 nog niet binnen (TNT is wel geweest vandaag, dus wordt het morgen!).

Maar ik heb wel vandaag alvast een screenshots van m'n spectrum gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://breukelen.rharmsen.nl/dsl/XS4all-3621VH-9-ADSL-2010-08-12.PNG

Hiermee zou ik volgens mijn huidige 7170 ruim 24 mbit kunnen halen.
Dit is overigens allemaal zonder splitter aangesloten.

Morgen zal ik eens een screenshot van de DSL intrain waarde maken en van de spectrum verdeling voor de 7170 en de 7340.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
7340 is binnen! Zojuist ook het vreemde 10Mbit snelheid probleem gehad, maar opgelost na een tweede reset. Zoals mijn oude Draytek 2820Vn draait het hier ook met de 7340 netjes 20/1Mbit i.c.m. de nieuwe splitter (wat een erg ding, vond het oude blauwe splitterkastje van de vorige makkelijker en netter weg te werken).

Was even zoeken en wennen met het instellen van de port forwards, jammer dat je niet de network applications defines ervoor kunt gebruiken, maar echt per port/port range het moet opgeven :(. Voor alsnog weer happy. Ik ben benieuwd wanneer de opzetting plaatsvindt en wat de snelheden zullen worden!

@Robinski
Hoe zie je dat je ruim 24Mbit kunt halen met jouw spectrum grafieken? Mijn blauwe grafiek is hier een stuk hoger aan de linkerkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
InsjaHH schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 02:30:
[..]

@Robinski
Hoe zie je dat je ruim 24Mbit kunt halen met jouw spectrum grafieken? Mijn blauwe grafiek is hier een stuk hoger aan de linkerkant?
Het gaat niet om de spectrumgrafiek, maar om de "Max. attainable rate".
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
                        Receive Direction   Send Direction
Max. DSLAM throughput   kBit/s  16008       1032
Min. DSLAM throughput   kBit/s   4512        256
Attainable throughput   kBit/s  23520       1032
Current throughput      kBit/s  16007       1032

Latency                         8 ms        1 ms
Bit swap                        off         on
Seamless Rate Adaption          off         off
Impulse Noise Protection        3.5         0.1
L2 Power mode            NA     -           -

Signal-to-noise ratio    dB     11          6
Line attenuation         dB      4          6
Power cutback            dB      2          0

Even voor de volledigheid:
Max/Min DSLAM throughput zegt iets over de boven- en ondergrens qua snelheid ingesteld door je provider. (de cap dus)
Attainable throughput is dus het maximale wat je kunt halen na het intrainen. Tijdens het intrainen kijkt de modem hoeveel ruis/storing er is op elke frequentie, dus hoeveel bits per kanaal er verstuurd kunnen worden. Die verdeling kun je zien in de spectrumgrafiek.
De Latency is zeg maar de "pingtijd" tussen je router en de gateway aan de andere kant.
Signal-to-noise ratio (SNR) zegt iets over hoe robuust je verbinding is. Bij een hogere bitrate heb je ook een hogere SNR nodig. Je kunt het zien als hoe hard je moet praten om je verstaanbaar te moeten maken boven het geroezemoes in een ruimte. Op een gegeven moment kun je niet harder praten, maar als het geroezemoes om je heen te luid wordt kun je je niet verstaanbaar meer maken.
Line Attenuation is de mate van verzwakking van het signaal gedurende transport. Als vuistregel kun je aanhouden dat je koperlijn ongeveer 10-15 dB per km heeft. Hiermee kun je dus schatten hoe lang je kabel is tot de centrale. Wat mij wel opvalt is dat de attenuation volgens de 7340 bijna gehalveerd is tov. de 7170 (en een Speedtouch die ik getest heb)

[ Voor 7% gewijzigd door TD-er op 13-08-2010 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

InsjaHH schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 02:30:
@Robinski
Het ging inderdaad om wat TD-er aangaf.

Zo kan ik maximaal 24816 halen.
Afbeeldingslocatie: http://breukelen.rharmsen.nl/dsl/XS4all-3621VH-9-ADSL-7170-2010-08-13-DSL.PNG

Bij mij is het nog afwachten op TNT vandaag voor de 7340.
En dan op de VDSL omzetting zodat ook daar de attainable van te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
Robinski schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:08:
Bij mij is het nog afwachten op TNT vandaag voor de 7340.
En dan op de VDSL omzetting zodat ook daar de attainable van te zien is.
Ben ook benieuwd naar je attenuation/power/SNR cijfers. In de 789vn die KPN levert worden die cijfers volledig onbetrouwbaar, ze slaan nergens meer op. Attenuations van < 1 en power van 228342895 ;) Ben benieuwd of de 7340 dit nog wel goed doet, want in principe zou je ook met VDSL2 toch de normale attenuation informatie moeten kunnen berekenen/weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Guere schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:13:
[...]

Ben ook benieuwd naar je attenuation/power/SNR cijfers. In de 789vn die KPN levert worden die cijfers volledig onbetrouwbaar, ze slaan nergens meer op. Attenuations van < 1 en power van 228342895 ;) Ben benieuwd of de 7340 dit nog wel goed doet, want in principe zou je ook met VDSL2 toch de normale attenuation informatie moeten kunnen berekenen/weergeven?
Het lijkt mij ook dat het te berekenen valt.
Mogelijk dat de hardware fabrikanten nog te weinig weten over hoe VDSL zich op lijnen gedraagt en dat dit in latere firmware versies pas goed wordt weergegeven. Of het is gewoon een bug in de 789vn van KPN.

Ben zelf voornamelijk benieuwd naar de mogelijke rek die nog in de lijn zit met VDSL, heb alleen geen idee wanneer de lijn fysiek wordt omgezet naar VDSL. Misschien dat ik maandag XS4all daar eens over bel, want staat ook niet in de brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Je kunt de rate al wel schatten, aan de hand van de att. die je nu haalt.
Die attenuation is namelijk redelijk rechtevenredig met de lengte van het koper en er zijn wel wat grafiekjes die de verwachte snelheid uitzetten tegen de lengte ;)
Ik kan ze echter nu even zo snel niet vinden, maar via Wikipedia:
VDSL2 deteriorates quickly from a theoretical maximum of 250 Mbit/s at source to 100 Mbit/s at 0.5 km (1,600 ft) and 50 Mbit/s at 1 km (3,300 ft), but degrades at a much slower rate from there, and still outperforms VDSL. Starting from 1.6 km (0.99 mi) its performance is equal to ADSL2+.
De afstand/attenuation verhouding is ongeveer 10-15 dB per km.

[ Voor 4% gewijzigd door TD-er op 13-08-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
celurien schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 20:59:
Zelfde verhaal hier. Nieuwe Fritzbox traint ook hier in op ca 10mb, daar waar vorige modem (speedtouch) keurig intrainde op >19Mbit. Alles ingesteld 'volgens het boekje'. Is dus ff helpdesk bellen morgen.

Edit: iets te vroeg geroepen. Ingegaan op onderstaande reactie(s). Even nieuwe splitter geplaatst, en weer weggehaald om Fritzbox rechtstreeks aan te sluiten op IS/RA. Traint nu in op de volle 20Mb, bespaart weer een telefoontje naar de helpdesk :)
Ok, frustratie. Na een reset van de 7340 is hij weer terug ingetraind op 10Mbit. Ik zie dan ook dat hij op ADSL (ITU.G.992.1) verbindt in plaats van ADSL2+. Zelf ook geprobeerd de splitter er tussen uit te halen, maar dit levert geen positief resultaat op; nog steeds hetzelfde intrainen. Wat zie ik hier nog eventueel over het hoofd?

In het verleden heb ik hier nooit problemen mee gehad met mijn oude Draytek 2820Vn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
TD-er schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:52:
Je kunt de rate al wel schatten, aan de hand van de att. die je nu haalt.
Die attenuation is namelijk redelijk rechtevenredig met de lengte van het koper en er zijn wel wat grafiekjes die de verwachte snelheid uitzetten tegen de lengte ;)
Mwha, niet echt. Die grafiekjes zijn leuk maar geven voor VDSL2 vaak geen realistisch beeld. Sommige zijn veel te pessimistisch (houdt de simulatie rekening met teveel storing), en anderen weer te optimistisch (0 disturbers). In de praktijk hangt het echt heel erg af van hoeveel andere DSL klanten er zijn, wat de kwaliteit van de kabel is, de precieze afstand, etc. Ja, je kunt je afstand schatten (delen door 13.81), maar je mogelijke VDSL2 snelheid daaruit afleiden is niet echt betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

InsjaHH schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:07:
[...]

Ok, frustratie. Na een reset van de 7340 is hij weer terug ingetraind op 10Mbit. Ik zie dan ook dat hij op ADSL (ITU.G.992.1) verbindt in plaats van ADSL2+. Zelf ook geprobeerd de splitter er tussen uit te halen, maar dit levert geen positief resultaat op; nog steeds hetzelfde intrainen. Wat zie ik hier nog eventueel over het hoofd?

In het verleden heb ik hier nooit problemen mee gehad met mijn oude Draytek 2820Vn.
Misschien is het een probleem in de firmware?
Had zelf ook een issue, en wel dat ik de 7340 niet goed krijg om LAN-1 als WAN te gebruiken, terwijl ik dit wel zou verwachten.

Ik vermoed zelf dan ook dat de firmware nog de nodige updates kan gebruiken voordat hij goed stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
ik heb na mijn probleem dat de fritzbox op 10 mbit bleef hangen de helpdesk van xs4all gebelt.

Kreeg te horen dat kpn met de centrale bezig was. Centrale werd voorbereid voor vdsl.
Kom net thuis staat de modem vrolijk op 20 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zo het was een hele klus maar het is gelukt.
Huidige situatie is dat we een internet verbinding hebben via XS4ALL de 16/1 verbinding alleen gaat dit via ISDN.
Nou is VDSL niet beschikbaar icm ISDN nu heb ik gebeld met KPN, Tele2 om te achter halen of we nou een tweede aderpaar hebben, maar die stuurden me heen en weer terug dus maar is XS4ALL zelf gebeld.

XS4ALL kenbaar gemaakt dat we nu al een internetverbinding hebben via hun, maar omdat we ISDN hebben geen VDSL erop aankunnen laten sluiten, maar wel heb gelezen dat XS4ALL de mogelijkheid bied VDSL op het tweede aderpaar aan te sluiten. En dit doen ze en gezegd dat ik dit wil en verteld dat ik wel ex-demon klant ben en dus mijn email etc wil behouden en dit was geen probleem.

Zodra VDSL hier werkt moet ik XS4ALL bellen om ons huidige internet abonnement af te sluiten, maar wel vermelden om het pack wat hierbij zit over te zetten naar het VDSL abonnement.

Nou ben ik alleen nog in afwachting van een telefoontje van XS4ALL zelf van een andere afdeling en een telefoontje van de monteur die alles gaat aanleggen.

Ik ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 21:57
Mijn modem is ingetraind op 12008, maar de Attainable throughput is 24288. Ik woon slechts 200 meter van zo'n KPN gebouwtje af, maar ik kom niet boven de 12. Kan ik ergens nog iets uit de data halen waarom hij niet gewoon 16 mb pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
koengi schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:05:
Mijn modem is ingetraind op 12008, maar de Attainable throughput is 24288. Ik woon slechts 200 meter van zo'n KPN gebouwtje af, maar ik kom niet boven de 12. Kan ik ergens nog iets uit de data halen waarom hij niet gewoon 16 mb pakt?
Dat lijkt mij eerder een configuratiefout bij de ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Mijn nieuwe modem (vandaag binnen gehad) is helaas defect.
Hij maakt met geen mogelijkheid een DSL verbinding.

Morgen maar (weer) de helpdesk bellen, want die vandaag had wel een heel rare uitleg na alle instellingen doorgelopen te hebben, en wel dat ik woensdag pas VDSL krijg en dat het dan pas werkt.
Als het goed is is het modem ook ADSL2+ compatibel zei ik nog *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Dat is toch zo te testen door het oude modem weer aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

TD-er schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:27:
Dat is toch zo te testen door het oude modem weer aan te sluiten?
Yup, m'n 7170 doet het ook gewoon.
Alleen die 7340 krijg ik niet online/gesynced.

Dus morgen wederom helpdesk bellen en dan hoop ik een iets kundiger persoon te treffen.
Ook via twitter gehoord (van xs4all) dat de 7340 gewoon ADSL moet kunnen doen.

Mijn eigen conclusie is dat de DSL poort van mijn 7340 stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik heb nog geen VDSL geactiveerd staan op mijn lijn en ik kan bevestigen dat die modem zeker ADSL2+ aan moet kunnen. (Of deze VDSL aan kan weet ik nog niet uit ervaring te zeggen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:26
Robinski schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:45:
[...]

Yup, m'n 7170 doet het ook gewoon.
Alleen die 7340 krijg ik niet online/gesynced.

Dus morgen wederom helpdesk bellen en dan hoop ik een iets kundiger persoon te treffen.
Ook via twitter gehoord (van xs4all) dat de 7340 gewoon ADSL moet kunnen doen.

Mijn eigen conclusie is dat de DSL poort van mijn 7340 stuk is.
Klopt, de 7340 kan gewoon ADSL en ADSL2+ aan, het kan echter zijn, dat je een deel van de instellingen al moet instellen.
Namelijk de landinstellingen en of de lijn Annex A of Annex B is.
Als je dan nog geen sync krijgt, is het verstandig om de helpdesk te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
De enige keus die ik hoefde te maken was inderdaad Annex A of B (A is analoog, B is ISDN) en verder heb ik als preset "XS4all" gekozen.

Je kunt de modem als het goed is ook resetten naar default met een telefoon toestel aangesloten op de FritzBox. In de handleiding staat meer informatie hierover. (op pagina 67 staat #991*15901590* als nummer voor de reset to factory defaults)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

TD-er schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:46:
De enige keus die ik hoefde te maken was inderdaad Annex A of B (A is analoog, B is ISDN) en verder heb ik als preset "XS4all" gekozen.

Je kunt de modem als het goed is ook resetten naar default met een telefoon toestel aangesloten op de FritzBox. In de handleiding staat meer informatie hierover. (op pagina 67 staat #991*15901590* als nummer voor de reset to factory defaults)
Had hem zelf al een paar keer naar Factory Defaults gezet, en weer voor Nederland en Annex A gekozen.
Heb nu ook Annex A.

Dit ook nogmaals via de telefoon met een XS4all medewerker gedaan, en toe was de conclusie: Maar u bent helemaal nog niet omgezet dus dan werkt het niet.

Maar die conclusie is mijn inziens, en ook na info hier, op nieuwsgroepen en twitter FOUT!
Ook wel mijn 7340 heeft gewoon een defect, en daar moet een nieuwe voor komen.
En het liefst wel voordat ik echt VDSL krijg op de 18e, anders zit ik straks zonder internet en telefonie tot er een nieuwe is.

PS. Resetten naar defaults kan ook via de web interface

[ Voor 6% gewijzigd door Robinski op 14-08-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

* Dark is weg bij xs, nadat ook deze verhoging voor mij weer niet mogelijk bleek te zijn... zit nu @ kabel, is goedkoper en 2,5x zo snel...

Jammer hoor, was graag gebleven, maar zowat 40eur voor 8/1...tja da's echt te duur... ja had zelf de abo terug kunnen brengen(en had geen zin om contract weer te verlengen), en -nee- ben er niet op gewezen dat het goedkoper kon, dus heb in feite ben ik gewoon een jaar aan het lijntje gehouden met beloftes over snelheids-upgrades die voor mij niet door gingen en heb ik de afgelopen maanden een tientje teveel betaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robinski schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:20:
Mijn nieuwe modem (vandaag binnen gehad) is helaas defect.
Hij maakt met geen mogelijkheid een DSL verbinding.

Morgen maar (weer) de helpdesk bellen, want die vandaag had wel een heel rare uitleg na alle instellingen doorgelopen te hebben, en wel dat ik woensdag pas VDSL krijg en dat het dan pas werkt.
Als het goed is is het modem ook ADSL2+ compatibel zei ik nog *zucht*
Ik kreeg ook geen DSL verbinding, tot het moment dat ik ook het zwarte plugje in de DSL splitter deed, toen kreeg ik wel DSL verbinding. Terwijl ik toch niets met bellen heb of wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:31:
[...]

Ik kreeg ook geen DSL verbinding, tot het moment dat ik ook het zwarte plugje in de DSL splitter deed, toen kreeg ik wel DSL verbinding. Terwijl ik toch niets met bellen heb of wil doen.
Met splitter geprobeerd
Zonder splitter geprobeerd
Met zwart
Zonder zwart

maakt allemaal niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX