Heb vanmiddag ook eens gebeld waarom ik nog steeds 4 Mbit haalde.
Volgens de medewerker staat ik bij XS4All op ADSL2 wat ook overeenkomt met wat mijn Fritzbox aangeeft. Volgens hem zou tevens bij KPN mijn lijn administratief bekend zijn als een ADSL1 aansluiting en volgens KPN beleid mogen die lijnen niet hoger dan 4 Mbit hebben...
Ander raar ding is dat mijn Fritzbox aangeeft makkelijk zat de 8 Mbot te kunnen halen (8,5 Mbit max.) zegt de medewerker dat er technisch slechts 5 Mbit te behalen valt.
Ik vind het toch wel een beetje een teleurstelling, want in verhouding tot andere Start gebruikers betaal ik nu meer voor minder. Het enige alternatief watr de medewerker mij kon geven was opzeggen en opneiwu aanvragen, maar aangezien ik een webserver draaiende heb is dat voor mij geen optie...
Jammer, jammer, jammer.... Vind het een beetje tegenvallen van XS4All. In vergelijking met de verhalen die je vroeger hoorde zou je meer inzet van XS4All verwachten.
Desalniettemin blijf ik tevreden gebruiker.

De lijn is stabiel (was bij KPN zelf heel wat minder stabiels gewend), kan mijn eigen servers draaien zonder al te veel gedoe, poortbeveiliging is instelbaar en nog veel andere leuke en handige diensten. Dat zijn toch wel de voornaamste punten die mij een tevreden gebruiker maken.