Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

InsjaHH schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:07:
[...]

Ok, frustratie. Na een reset van de 7340 is hij weer terug ingetraind op 10Mbit. Ik zie dan ook dat hij op ADSL (ITU.G.992.1) verbindt in plaats van ADSL2+. Zelf ook geprobeerd de splitter er tussen uit te halen, maar dit levert geen positief resultaat op; nog steeds hetzelfde intrainen. Wat zie ik hier nog eventueel over het hoofd?

In het verleden heb ik hier nooit problemen mee gehad met mijn oude Draytek 2820Vn.
Misschien is het een probleem in de firmware?
Had zelf ook een issue, en wel dat ik de 7340 niet goed krijg om LAN-1 als WAN te gebruiken, terwijl ik dit wel zou verwachten.

Ik vermoed zelf dan ook dat de firmware nog de nodige updates kan gebruiken voordat hij goed stabiel is.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
ik heb na mijn probleem dat de fritzbox op 10 mbit bleef hangen de helpdesk van xs4all gebelt.

Kreeg te horen dat kpn met de centrale bezig was. Centrale werd voorbereid voor vdsl.
Kom net thuis staat de modem vrolijk op 20 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zo het was een hele klus maar het is gelukt.
Huidige situatie is dat we een internet verbinding hebben via XS4ALL de 16/1 verbinding alleen gaat dit via ISDN.
Nou is VDSL niet beschikbaar icm ISDN nu heb ik gebeld met KPN, Tele2 om te achter halen of we nou een tweede aderpaar hebben, maar die stuurden me heen en weer terug dus maar is XS4ALL zelf gebeld.

XS4ALL kenbaar gemaakt dat we nu al een internetverbinding hebben via hun, maar omdat we ISDN hebben geen VDSL erop aankunnen laten sluiten, maar wel heb gelezen dat XS4ALL de mogelijkheid bied VDSL op het tweede aderpaar aan te sluiten. En dit doen ze en gezegd dat ik dit wil en verteld dat ik wel ex-demon klant ben en dus mijn email etc wil behouden en dit was geen probleem.

Zodra VDSL hier werkt moet ik XS4ALL bellen om ons huidige internet abonnement af te sluiten, maar wel vermelden om het pack wat hierbij zit over te zetten naar het VDSL abonnement.

Nou ben ik alleen nog in afwachting van een telefoontje van XS4ALL zelf van een andere afdeling en een telefoontje van de monteur die alles gaat aanleggen.

Ik ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 21:57
Mijn modem is ingetraind op 12008, maar de Attainable throughput is 24288. Ik woon slechts 200 meter van zo'n KPN gebouwtje af, maar ik kom niet boven de 12. Kan ik ergens nog iets uit de data halen waarom hij niet gewoon 16 mb pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:06
koengi schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:05:
Mijn modem is ingetraind op 12008, maar de Attainable throughput is 24288. Ik woon slechts 200 meter van zo'n KPN gebouwtje af, maar ik kom niet boven de 12. Kan ik ergens nog iets uit de data halen waarom hij niet gewoon 16 mb pakt?
Dat lijkt mij eerder een configuratiefout bij de ISP.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Mijn nieuwe modem (vandaag binnen gehad) is helaas defect.
Hij maakt met geen mogelijkheid een DSL verbinding.

Morgen maar (weer) de helpdesk bellen, want die vandaag had wel een heel rare uitleg na alle instellingen doorgelopen te hebben, en wel dat ik woensdag pas VDSL krijg en dat het dan pas werkt.
Als het goed is is het modem ook ADSL2+ compatibel zei ik nog *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Dat is toch zo te testen door het oude modem weer aan te sluiten?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

TD-er schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:27:
Dat is toch zo te testen door het oude modem weer aan te sluiten?
Yup, m'n 7170 doet het ook gewoon.
Alleen die 7340 krijg ik niet online/gesynced.

Dus morgen wederom helpdesk bellen en dan hoop ik een iets kundiger persoon te treffen.
Ook via twitter gehoord (van xs4all) dat de 7340 gewoon ADSL moet kunnen doen.

Mijn eigen conclusie is dat de DSL poort van mijn 7340 stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik heb nog geen VDSL geactiveerd staan op mijn lijn en ik kan bevestigen dat die modem zeker ADSL2+ aan moet kunnen. (Of deze VDSL aan kan weet ik nog niet uit ervaring te zeggen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:26
Robinski schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:45:
[...]

Yup, m'n 7170 doet het ook gewoon.
Alleen die 7340 krijg ik niet online/gesynced.

Dus morgen wederom helpdesk bellen en dan hoop ik een iets kundiger persoon te treffen.
Ook via twitter gehoord (van xs4all) dat de 7340 gewoon ADSL moet kunnen doen.

Mijn eigen conclusie is dat de DSL poort van mijn 7340 stuk is.
Klopt, de 7340 kan gewoon ADSL en ADSL2+ aan, het kan echter zijn, dat je een deel van de instellingen al moet instellen.
Namelijk de landinstellingen en of de lijn Annex A of Annex B is.
Als je dan nog geen sync krijgt, is het verstandig om de helpdesk te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
De enige keus die ik hoefde te maken was inderdaad Annex A of B (A is analoog, B is ISDN) en verder heb ik als preset "XS4all" gekozen.

Je kunt de modem als het goed is ook resetten naar default met een telefoon toestel aangesloten op de FritzBox. In de handleiding staat meer informatie hierover. (op pagina 67 staat #991*15901590* als nummer voor de reset to factory defaults)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

TD-er schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:46:
De enige keus die ik hoefde te maken was inderdaad Annex A of B (A is analoog, B is ISDN) en verder heb ik als preset "XS4all" gekozen.

Je kunt de modem als het goed is ook resetten naar default met een telefoon toestel aangesloten op de FritzBox. In de handleiding staat meer informatie hierover. (op pagina 67 staat #991*15901590* als nummer voor de reset to factory defaults)
Had hem zelf al een paar keer naar Factory Defaults gezet, en weer voor Nederland en Annex A gekozen.
Heb nu ook Annex A.

Dit ook nogmaals via de telefoon met een XS4all medewerker gedaan, en toe was de conclusie: Maar u bent helemaal nog niet omgezet dus dan werkt het niet.

Maar die conclusie is mijn inziens, en ook na info hier, op nieuwsgroepen en twitter FOUT!
Ook wel mijn 7340 heeft gewoon een defect, en daar moet een nieuwe voor komen.
En het liefst wel voordat ik echt VDSL krijg op de 18e, anders zit ik straks zonder internet en telefonie tot er een nieuwe is.

PS. Resetten naar defaults kan ook via de web interface

[ Voor 6% gewijzigd door Robinski op 14-08-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:44

Dark

who tweaked the light?

* Dark is weg bij xs, nadat ook deze verhoging voor mij weer niet mogelijk bleek te zijn... zit nu @ kabel, is goedkoper en 2,5x zo snel...

Jammer hoor, was graag gebleven, maar zowat 40eur voor 8/1...tja da's echt te duur... ja had zelf de abo terug kunnen brengen(en had geen zin om contract weer te verlengen), en -nee- ben er niet op gewezen dat het goedkoper kon, dus heb in feite ben ik gewoon een jaar aan het lijntje gehouden met beloftes over snelheids-upgrades die voor mij niet door gingen en heb ik de afgelopen maanden een tientje teveel betaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robinski schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:20:
Mijn nieuwe modem (vandaag binnen gehad) is helaas defect.
Hij maakt met geen mogelijkheid een DSL verbinding.

Morgen maar (weer) de helpdesk bellen, want die vandaag had wel een heel rare uitleg na alle instellingen doorgelopen te hebben, en wel dat ik woensdag pas VDSL krijg en dat het dan pas werkt.
Als het goed is is het modem ook ADSL2+ compatibel zei ik nog *zucht*
Ik kreeg ook geen DSL verbinding, tot het moment dat ik ook het zwarte plugje in de DSL splitter deed, toen kreeg ik wel DSL verbinding. Terwijl ik toch niets met bellen heb of wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:31:
[...]

Ik kreeg ook geen DSL verbinding, tot het moment dat ik ook het zwarte plugje in de DSL splitter deed, toen kreeg ik wel DSL verbinding. Terwijl ik toch niets met bellen heb of wil doen.
Met splitter geprobeerd
Zonder splitter geprobeerd
Met zwart
Zonder zwart

maakt allemaal niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:48

DDX

Zo ik ben om sinds paar minuten :)

Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/1460/vdsl.jpg

vs asdl2+ vorige week :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NJNpspwQmd8LuwHbN2qYHKGM/full.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door DDX op 16-08-2010 14:04 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 16:08
Wel met een bak latency er gratis bij, dat is nou wel weer jammer ...

Ik heb gister m'n modem aangesloten maar ik ben vooralsnog nogsteeds op de 20 Mbit, ben benieuwd wanneer ik aan de beurt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

ja ping tijden zijn van 12ms naar 27ms geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

DDX schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:03:
Zo ik ben om sinds paar minuten :)

[afbeelding]

vs asdl2+ vorige week :

[afbeelding]
Het lijkt er, zo op het eerste gezicht in ieder geval, op dat er met het VDSL protocol nog niet (goed) is in te schatten wat de lijnen zouden aankunnen.

Dit baseer ik op het feit dat attainable voor send op 0 staat, dus wellicht dat er in de toekomst nog meer uit de lijnen te halen valt.
DDX schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:34:
ja ping tijden zijn van 12ms naar 27ms geschoten.
Dat is wel erg jammer en slecht. Wellicht nog firmware issues.

Mijn modem wil niet eens ADSL2+ doen.
Ondanks dat ik nu een nieuw modem krijg opgestuurd, kan het ook een software probleem zijn.
Ze zijn in ieder geval bij AVM druk bezig met een firmware update met betere DSL drivers.

[ Voor 26% gewijzigd door Robinski op 16-08-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:07
Robinski schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:38:
Het lijkt er, zo op het eerste gezicht in ieder geval, op dat er met het VDSL protocol nog niet (goed) is in te schatten wat de lijnen zouden aankunnen.

Dit baseer ik op het feit dat attainable voor send op 0 staat, dus wellicht dat er in de toekomst nog meer uit de lijnen te halen valt.
Zoals ik al eerder schreef denk ik ook dat het er makkelijk uit te halen valt. Op verschillende fora hebben VDSL2 klanten uit de VS wel gewoon alle stats inclusief attainables. Het is niet alsof VDSL2 zo nieuw is dat men er nog niet weet hoe ze er mee om moeten gaan. Het blijft gewoon DSL, maar met enkele nieuwe features & een veel groter spectrum. De standaard is zoals gewoon geheel gedefinieerd. Aan de SNR waardes per bin kan een modem gemakkelijk afleiden wat de attainable rate is, zowel up als down.

Overigens hangt zo'n attainable nog steeds van het gebruikte profiel/bandplan af. Als KPN het laagste profiel (8a/8b) gebruikt, dan kun je nog 100 meter van de centrale wonen, maar je max attainable gaat niet hoger als dat profiel toelaat. Overigens denk ik dat ze 12a gebruiken (staat een referentie naar 12a in KPN documentatie), maar dat terzijde.

@DDX: Heb je in de 7340 nog steeds een spectrum plaatje? Zo ja, misschien kun je daar een screenshot van maken? Dat geeft misschien wat meer inzicht, in zowel het gebruikte bandplan als welke bins je gebruikt bij upstream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

spectrum plaatje is ook aanwezig ja :

Afbeeldingslocatie: http://img826.imageshack.us/img826/2101/spectrums.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Guere schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:57:
[...]

Zoals ik al eerder schreef denk ik ook dat het er makkelijk uit te halen valt. Op verschillende fora hebben VDSL2 klanten uit de VS wel gewoon alle stats inclusief attainables. Het is niet alsof VDSL2 zo nieuw is dat men er nog niet weet hoe ze er mee om moeten gaan. Het blijft gewoon DSL, maar met enkele nieuwe features & een veel groter spectrum. De standaard is zoals gewoon geheel gedefinieerd. Aan de SNR waardes per bin kan een modem gemakkelijk afleiden wat de attainable rate is, zowel up als down.

Overigens hangt zo'n attainable nog steeds van het gebruikte profiel/bandplan af. Als KPN het laagste profiel (8a/8b) gebruikt, dan kun je nog 100 meter van de centrale wonen, maar je max attainable gaat niet hoger als dat profiel toelaat. Overigens denk ik dat ze 12a gebruiken (staat een referentie naar 12a in KPN documentatie), maar dat terzijde.

@DDX: Heb je in de 7340 nog steeds een spectrum plaatje? Zo ja, misschien kun je daar een screenshot van maken? Dat geeft misschien wat meer inzicht, in zowel het gebruikte bandplan als welke bins je gebruikt bij upstream.
Het was leuker als KPN gebruik was gaan maken van 17a of 30a.
Is dat eventueel makkelijk om te schakelen als KPN dat zou willen, of is daar ook meteen andere hardware voor nodig?

PS. Uit het spectrum plaatje kan ik denk ik opmaken dat 17a mogelijk zou zijn (veel lege bins) met de huidige hardware?

[ Voor 4% gewijzigd door Robinski op 16-08-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
Robinski schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:37:
Het was leuker als KPN gebruik was gaan maken van 17a of 30a.
Is dat eventueel makkelijk om te schakelen als KPN dat zou willen, of is daar ook meteen andere hardware voor nodig?
Lijkt me dat elke DSLAM die aan de VDSL2 standaard voldoet gewoon alle profielen moet ondersteunen, in ieder geval tot 17a. 30a is een of ander extra profiel waar sommige hardware niet aan voldoet, maar 17a is meer dan toereikend voor alle toepassingen.
Robinski schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:37:
PS. Uit het spectrum plaatje kan ik denk ik opmaken dat 17a mogelijk zou zijn (veel lege bins) met de huidige hardware?
Ja, al betwijfel ik of KPN momenteel 17a inzet. Het is moeilijk te zeggen met zo'n plaatje, het kan best zijn dat AVM er gewoon voor kiest om gewoon het hele VDSL2 spectrum dat zij ondersteunen te laten zien. Het houdt namelijk wel heel abrupt op rond de 8.5 MHz, dus ik zou eigenlijk denken dat ze een 8a/8b profiel gebruiken. Relatief hoge transmit power (nodig vanuit CO), en meer spectrumm hebben ze voor 40/3 niet nodig. Maar dit weet ik dus niet zeker, het zou ook zomaar 12a kunnen zijn.

Wel zit er enorm veel rek in de upstream. Ik snap ook niet waarom KPN niet wat meer toelaten. Ja, als je op 1000+ meter zit dan wordt het wat tricky omdat de upstream pas rond ~4 MHz begint, maar in het voorbeeld van DDX zit duidelijk meer dan genoeg ruimte. Zijn verbinding zo zou een verdubbeling dan wel verdrievoudiging van de upstream aankunnen, denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Guere schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:56:
Lijkt me dat elke DSLAM die aan de VDSL2 standaard voldoet gewoon alle profielen moet ondersteunen, in ieder geval tot 17a. 30a is een of ander extra profiel waar sommige hardware niet aan voldoet, maar 17a is meer dan toereikend voor alle toepassingen.
In dat geval zou KPN eventueel, indien ze nu nog niet 17a inzetten, wel in de toekomst vrij gemakkelijk kunnen omschakelen zo lijkt me.
Ja, al betwijfel ik of KPN momenteel 17a inzet. Het is moeilijk te zeggen met zo'n plaatje, het kan best zijn dat AVM er gewoon voor kiest om gewoon het hele VDSL2 spectrum dat zij ondersteunen te laten zien. Het houdt namelijk wel heel abrupt op rond de 8.5 MHz, dus ik zou eigenlijk denken dat ze een 8a/8b profiel gebruiken. Relatief hoge transmit power (nodig vanuit CO), en meer spectrumm hebben ze voor 40/3 niet nodig. Maar dit weet ik dus niet zeker, het zou ook zomaar 12a kunnen zijn.
Wellicht dat ze 17a (nog) niet inzetten omdat ze eerst willen weten hoe VDSL zich qua overspraak, demping en signaal verhoudingen op het Nederlandse kopernet gedraagt.
Wel zit er enorm veel rek in de upstream. Ik snap ook niet waarom KPN niet wat meer toelaten. Ja, als je op 1000+ meter zit dan wordt het wat tricky omdat de upstream pas rond ~4 MHz begint, maar in het voorbeeld van DDX zit duidelijk meer dan genoeg ruimte. Zijn verbinding zo zou een verdubbeling dan wel verdrievoudiging van de upstream aankunnen, denk ik zo.
Misschien wel de zelfde reden als hierboven aangegeven, of omdat KPN nog steeds van mening is dat meer upload niet nodig is. In eerste instantie hadden ze de glasvezel abonnementen, waarbij een een of een verhouding met download heel makkelijk is, ook scheef ingedeeld.
Of het is deels marketing, zodat ze in de (nabije) toekomst nog kunnen opschalen, en groots kunnen aankondigingen van "Kijk eens wat wij met de huidige koperen kabels kunnen!"

Persoonlijk zou ik ook graag wat meer upload zien, maar ja dat zit er helaas nog even niet in, of ik moet naar Ziggo gaan, waar ik geen trek in heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Robinski op 16-08-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Zou het ook kunnen dat de max. attainable bij VDSL een totaalwaarde is voor zowel de up- als de download?
Bij ADSL(2) is het strikt gescheiden, maar als ik het goed begrepen heb, is dat bij VDSL niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Hmms hoor opeens van iemand die kpn vdsl heeft en gewoon 4mbit upload heeft ?

Kijk ik hier dus op tweakers.net rond ook aantal met meer dan 3mbit ?

Verwijderd in "KPN internet premium (VDSL2)"
Staip in "KPN internet premium (VDSL2)"

Trekt KPN hun eigen verbindingen voor ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Hoezo?
Het is toch technisch met VDSL niet meer een probleem om hogere upload te halen?
Wat ik begrepen heb is dat je de beschikbare capaciteit naar believen kunt opdelen in een up- en download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Omdat kpn de verbindingen ook levert als 40/3, maar heel wat mensen uitkomen op 40/4 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
DDX schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:29:
Omdat kpn de verbindingen ook levert als 40/3, maar heel wat mensen uitkomen op 40/4 ?
Volgens mij leveren ze 4 mbit om eventuele overhead weg te werken, zodat je in ieder geval de 3 mbit kan halen. In KPN's WBA documentatie staat wel gewoon 3072 kbit, dus alle 'partners' die via KPN leveren mogen maximaal 40 / 3 mbit leveren. Maar misschien rekenen ze die extra mbit daar niet mee, en kan XS4ALL deze toch nog 'activeren'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Guere schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:15:
[...]

Volgens mij leveren ze 4 mbit om eventuele overhead weg te werken, zodat je in ieder geval de 3 mbit kan halen. In KPN's WBA documentatie staat wel gewoon 3072 kbit, dus alle 'partners' die via KPN leveren mogen maximaal 40 / 3 mbit leveren. Maar misschien rekenen ze die extra mbit daar niet mee, en kan XS4ALL deze toch nog 'activeren'.
KPN trekt eigenlijk zijn eigen verbindingen voor door op whole sale geen 4 Mbit/s te leveren maar zelf dit wel (stiekem) te doen.

Overigens wordt door XS4all met ADSL momenteel ook meer geleverd, zo krijg je 10 Mbit/s i.p.v. 8 Mbit/s download indien je lijn dit aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
@DDX
Zag je jouw statuspagina bij xs4all ook veranderen of zag je daar geen meldingen over de omzetting naar VDSL2? Of heb je contact opgenomen met de helpdesk om een indicatie van datum omzetting?

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

InsjaHH schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:52:
@DDX
Zag je jouw statuspagina bij xs4all ook veranderen of zag je daar geen meldingen over de omzetting naar VDSL2? Of heb je contact opgenomen met de helpdesk om een indicatie van datum omzetting?
Op mijn status pagina staat ook (nog) niets over de VDSL omzetting.
Ook heb ik naast de standaard brief, waar geen datum in staat, niets gehoord.

Maar omdat ik met de helpdesk heb gebeld omdat mijn 7340 stuk is, weet ik nu wel dat ik morgen zal worden omgezet.

Dus ik vermoed dat je beste optie is, het bellen van de helpdesk. Als het goed is kunnen zij precies zien wanneer KPN je lijn gaat omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:32

Foamy

Fulltime prutser

* Foamy heeft ook al contact gehad ...

Vrees dat het nog wel even gaat duren. Er schijnen vrij veel aanmeldingen te zijn (goh, wie had dat nou verwacht). Mij werd verteld dat elke aanmelding handmatig beoordeelt moet worden :S

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

InsjaHH schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:52:
@DDX
Behalve dat ik op 9-8 een status 4 en 5 heb gehad die weer spontaan verdwenen waren vantevoren niets te zien op die pagina.

Na oplevering wel een (nieuwe) stap 4:
16-08-2010 Opgeleverd
De dienst is aan u opgeleverd. Uw nieuwe Internet verbinding wordt vanaf nu door XS4ALL in rekening gebracht.
Ik heb de helpdesk niet gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Hmm bij mij is het sinds vanmorgen ook VDSL geworden.
Echter ik heb nu 38336 / 3072 ipv de 16/2 verbinding die ik aangevraagd heb.
Maar eens de helpdesk daarover contacteren.

Afbeeldingslocatie: http://got.td-er.nl/FritzBox/VDSLspeed_FritzBox7340.png
Ter vergelijking de ADSL snelheiden met de 7340 modem en met het 7170 modem.

Voor de volledigheid:
Mijn oude kabel (meegeleverd met de 7170) en de splitter (meegeleverd met mijn ZyXel 650R modem toen met Demon) zitten er nog tussen.
SNR en attainable rate zou dus mogelijk nog iets beter kunnen.
Afbeeldingslocatie: http://got.td-er.nl/FritzBox/Spectrum%20VDSL_FritzBox7340_oudeSplitter.png

Edit:
Net even getest met mijn eigen server en ik haal 1.82M/s download en 245 kB/s upload, wat zou suggereren dat ik inderdaad 16/2 qua verbinding heb, maar dat de modem het niet goed weergeeft in het overzicht.
Getest met een 60 MB file, dus redelijk zeker zeg maar ;)

Speedtest gokt dat het een 18/2 verbinding is:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/918062934.png

[ Voor 21% gewijzigd door TD-er op 17-08-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

TD-er schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:00:
Hmm bij mij is het sinds vanmorgen ook VDSL geworden.
Echter ik heb nu 38336 / 3072 ipv de 16/2 verbinding die ik aangevraagd heb.
Maar eens de helpdesk daarover contacteren.

[afbeelding]
Ter vergelijking de ADSL snelheiden met de 7340 modem en met het 7170 modem.

Voor de volledigheid:
Mijn oude kabel (meegeleverd met de 7170) en de splitter (meegeleverd met mijn ZyXel 650R modem toen met Demon) zitten er nog tussen.
SNR en attainable rate zou dus mogelijk nog iets beter kunnen.
[afbeelding]

Edit:
Net even getest met mijn eigen server en ik haal 1.82M/s download en 245 kB/s upload, wat zou suggereren dat ik inderdaad 16/2 qua verbinding heb, maar dat de modem het niet goed weergeeft in het overzicht.
Getest met een 60 MB file, dus redelijk zeker zeg maar ;)

Speedtest gokt dat het een 18/2 verbinding is:
[afbeelding]
Die grafiek ziet er wel heer raar uit zo met die hap erin.
Wellicht goed idee om de splitter te vervangen, of zelfs zonder te proberen (mits je geen analoge telefonie meer hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Robinski schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:31:
[...]

Die grafiek ziet er wel heer raar uit zo met die hap erin.
Wellicht goed idee om de splitter te vervangen, of zelfs zonder te proberen (mits je geen analoge telefonie meer hebt)
Was ik ook zeker van plan.
De reden dat ik dat nog niet gedaan heb is dat ik de oude kabel en oude splitter achter de plint weggewerkt heb en dus is het aanpassen net iets meer werk.
Dat is ook precies de reden dat ik die oude splitter gebruikt heb, die was namelijk lekker klein, itt. dat ding wat je bij de 7340 krijgt.
Die oude past daar makkelijk 5+ keer in qua volume. (oud als in sinds 2003 meen ik)

En inmiddels hebben we ook geen oude POTS meer, maar alles via VoIP, dus gaat 'ie in 't weekend inderdaad aangesloten worden zonder splitter.
Dan ga ik ook gelijk in die doos waarop de telefoon binnenkomt aan de muur een inbouw RJ45 socket zetten zodat daar ook gelijk Gbit afgetapt kan worden.
Kwestie van 2x Cat6 die kant op, 1x voor het DSL signaal en een analoge telefoon en de Gbit ethernet.

Wat me trouwens nog opviel bij de DSL info pagina is dat de max. attainable upload 248kbit/s is en ik haal volgens het modem op het moment 3072kbit/s.
Kortom ik denk dat we kunnen concluderen dat die informatie gewoon echt niet correct is in deze firmware.
Zo heb ik wel heel veel meer foutjes gevonden, maar ik heb op de site alleen maar een response formulier gevonden voor beta-firmwareversies en deze heeft die status niet meer (niet geheel terecht IMHO).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Je kunt via: http://www.avm.de/en/service/support/FRITZBox.php wel support vragen voor de 7340, dus misschien is dat een mooie ingang.
Of mailen naar de Benelux afdeling via: beneluxsupport@avm.de

Overigens zat bij de 7170 de zelfde splitter als er bij de 7340 zit. Terwijl eerst genoemde alleen ADSL(2+) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Die splitter van de 7170 is bij mij dus ook nooit de doos uit gekomen en gaat dus ook netjes retour wanneer XS4all aangeeft wanneer en waar de modem naar toe kan.

Ik zal die link/dat mail adres even proberen en dan even een flinke lijst doorgeven van foutjes in de 7340. (en hopen dat de fw met IPv6 ook snel uitkomt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

TD-er schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:22:
Die splitter van de 7170 is bij mij dus ook nooit de doos uit gekomen en gaat dus ook netjes retour wanneer XS4all aangeeft wanneer en waar de modem naar toe kan.

Ik zal die link/dat mail adres even proberen en dan even een flinke lijst doorgeven van foutjes in de 7340. (en hopen dat de fw met IPv6 ook snel uitkomt :) )
Had zelf ook een paar issues met de firmware. (kan ook hardware zijn) Hij wil namelijk geen ADSL(2+) doen.
Maar het lukte me ook niet om LAN-1 te gebruiken als WAN poort (zou ook moeten kunnen)
Morgen wordt een vervangend modem gebracht (vandaag ook al aangeboden door TNT, maar ik was werken), en morgen wordt ook de lijn omgezet naar VDSL (volgens helpdesk).

Dus hopelijk is TNT een beetje vroeg morgen zodat ik en weer internet heb, en eens goed kan testen.
Ik vermoed dat er genoeg issues zijn.

Zie je overigens kans de lijst ook hier neer te zetten, kan ik eens "testen" of ik ze ook heb, en tevens melden bij AVM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Robinski schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:41:
[...]

Zie je overigens kans de lijst ook hier neer te zetten, kan ik eens "testen" of ik ze ook heb, en tevens melden bij AVM.
Dit is wat ik zo snel bij elkaar kon vinden, maar ik weet zeker dat ik nog het nodige aan onvertaalde teksten tegen ben gekomen en ook een keer een venstertje of knop zonder tekst.
En er is nog wel iets wat echt fout was, qua informatie, maar dat kon ik zo snel niet meer terugvinden.
Bugs firmware 99.04.83 of the FRITZ!Box Fon WLAN 7340

Overview page:
Connection state of the 2nd port is not displayed correctly:
"connected (LAN A)" while both ports are filled. (one is connected to a switch, one to a PC)
This is also not shown in Advanced Settings -> System -> Energy Monitor.

On this last page (Energy Monitor), the following translations are incorrect:
"FRITZ!Box System Overall
FRITZ!Box is consuming the following power in total:
Status: Aktiv seit Active for 0 days, 16 hours, 39 minutes"

"[[DSL Power Consumption]]
If your DSL provider supports energy-saving measures, [...]"

Overview -> DSL -> DSL-tab:
See http://got.td-er.nl/FritzBox/VDSLspeed_FritzBox7340.png
1) Current throughput doesn't reflect the actual throughput (I should see about 16/2 Mbps)
2) Attainable upload is smaller than the displayed throughput
3) Max. DSLAM throuput is not displaying my expected 16/2Mbps (my actual speeds show I am only capable of getting 16Mbps down and 2 Mbps up)
4) Signal-to-noise ratio only shows 6dB, while the spectrum-graph shows a lot better results, but only a small part is lower than this 6dB.
(see http://got.td-er.nl/Fritz...zBox7340_oudeSplitter.png )

Call-List:
Call duration is not displayed correctly. Almost all my calls in the history were 0:01, while I know some of them were at least several minutes.
en een missing feature is de SIP-keep-alive settings.
Bij de 7170 had ik vrij vaak (en een vriend van me ook) dat het nummer niet leek te bestaan omdat de modem niet de SIP-registratie in stand kon houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Weet je wat grappig is aan die LAN poorten.
In de firmware heten ze LAN A en LAN B, terwijl ze op de Fritz zelf LAN 1 en LAN 2 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Over de hoge ping tijden trouwens (post in xs4all nieuwsgroep door xs4all medewerker)
KPN heeft standaard bij VDSL de hoogste error-correctie aangezet, INP4.
(Impulse Noise Protection). Dat levert een wat hogere latency op,
omdat er meer buffering nodig is.

Heeft niets met PPPoA vs PPPoE te maken, en eigenlijk ook niet met
VDSL, want op ADSL kan je ook INP4 aanzetten (is nu INP1).
Bij mij is de upload Attainable throughput opeens nuttiger getal geworden.
Was gisteren 0, maar staat nu op 7136.

[ Voor 12% gewijzigd door DDX op 18-08-2010 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
Nou ik heb ook vannochtend m'n snelheidsverhoging gehad, maar ik kom niet verder dan 33 mbit, ook na een modem restart. En dat terwijl ik 380 meter van de centrale afzit

Afbeeldingslocatie: http://83.160.72.50/vdsl2.png

Oh en deze er ook nog maar bij:

Afbeeldingslocatie: http://83.160.72.50/spectrum.png

Dat wordt bellen met XS4ALL denk ik? Of zal ik niet verder komen?

[ Voor 18% gewijzigd door silentsnake op 18-08-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

silentsnake schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:02:
Dat wordt bellen met XS4ALL denk ik? Of zal ik niet verder komen?
Bellen is nooit helemaal nutteloos denk ik, maar ik zie wel een trend in de waarden als ik in dit topic en het andere XS4all topic kijk (allemaal SNR 6dB):
Line att. 18 = 38000+ Kb/s
Line att. 20 = 33000+ Kb/s
Line att. 26 = 27000+ Kb/s

OK, zwakke basis voor conclusies, maar het lijkt er op dat de max snelheid erg snel afneemt als je verder van de centrale zit. Zelf zou ik dolblij zijn als ik 33000+ Kb/s zou halen. Jarenlang een 20/1 abbo gehad die nooit verder kwam dan 14/1.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
Weakling schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:32:
[...]

Bellen is nooit helemaal nutteloos denk ik, maar ik zie wel een trend in de waarden als ik in dit topic en het andere XS4all topic kijk (allemaal SNR 6dB):

OK, zwakke basis voor conclusies, maar het lijkt er op dat de max snelheid erg snel afneemt als je verder van de centrale zit. Zelf zou ik dolblij zijn als ik 33000+ Kb/s zou halen. Jarenlang een 20/1 abbo gehad die nooit verder kwam dan 14/1.
Interessant. Toch zou je denken dat m'n line att. lager zou zijn aangezien ik maar 380 meter van de centrale afzit. Ik zal vanavond toch eens bellen en kijken wat ze er van zeggen.

Ik haal van de dl.xs4all.nl pakweg 3.6 MB/s wat voor 33mbit wel netjes is in ieder geval. Ben ook benieuwd wat ik met usenet nu haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Dat is wel heel toevallig, tegelijkertijd dat TNT mijn vervangende 7340 kwam brengen (andere mogelijk stuk), werd mijn lijn omgezet naar VDSL.

Ik ben nu online met de nieuwe 7340, maar ik wil de oude zo ook nog even proberen.
Wat wel raar is, is dat ik Internet Lite heb aangevraagd (16/2), maar dat het modem intraint op 40/3 (basic?)
Wellicht dat ik daar van de week nog eens over ga bellen.

Nu ga ik eerst verder met het testen van de andere (wellicht defecte) box, en het weer goed instellen van een van de twee.

DSL gegevens en spectrum grafiekjes houden jullie nog even tegoed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Merken jullie nu ook verschil bij mensen die geen analoge telefonie meer hebben en mensen die dat nog wel hebben? Of is VDSL per definitie geen analoog meer?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

silentsnake schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:09:
Interessant. Toch zou je denken dat m'n line att. lager zou zijn aangezien ik maar 380 meter van de centrale afzit. Ik zal vanavond toch eens bellen en kijken wat ze er van zeggen.
Ik denk niet dat je met VDSL de line att. door 13,8 kunt delen om de afstand tot de centrale te berekenen. Waar bij ADSL het verval vrijwel lineair verliep, is dat bij VDSL niet zo.
Afbeeldingslocatie: http://static.alrond.com/down.jpg
Jij haalt zo'n 33000 kbit/s, wat (ff grof afgerond) in het schema op 500m komt. Dat betekent dat de line att. van 20 in dat geval door 40 gedeeld zou moeten worden.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Die grafiek is wel een beetje erg voorzichtig.
Ik zit naar schatting op zo'n 500m van de centrale en haalde een attainable rate van 24 Mbps met ADSL2. (447 meter volgens pcdb.bbned.nl) De attainable rate volgens VDSL vertrouw ik niet.
Ik zie net trouwens dat onze centrale ook FTTx aan kan en dat in een gehucht in het noord-oosten van Groningen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troc
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-02-2024
Bah xs4all zegt dat ik geen 40/3 kan halen en geeft mij de keuze tussen 16/2 of op 20/1 blijvenen ik blijf niet op 20/1 voor 55 euro p/maand. Ik krijg nu al veel meer dan 16Mb dus dat zou een downgrade zijn van 10% of meer. Dus voor mij is er geen spraken van een snelheidsverhoging. Als ik de postcode check doe met de huisnummer van hiernaast blijkt 40/3 nog wel daar te halen maar met mijn nummer op eens vandaag niet meer.

Was vandaag zo lang on hold bij xs4all dat de netwerk mensen al thuis waren dus morgen weer proberen om mijn wijziging en verlenging te annuleren.16Mb voor 40 euro is gewoon te langsaam (en te duur) voor moderne gebruik (IMHO).

Ik denk dat xs4all binnen een maand of twee weer een klant minder heeft. :-(

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de postcodecheck (http://pcdb.bbned.nl/) zit ik rond 220 meter van de centrale, dan vallen mijn resultaten toch een beetje tegen. Misschien dat ik toch al mijn kabels eens goed nalopen, of misschien xs4all eens bellen als ze het wat rustiger hebben.
Mijn line attenuation is vergeleken met adsl2 ruim verdubbeld.

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/dsl.png

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/spectrum.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:27:
Volgens de postcodecheck (http://pcdb.bbned.nl/) zit ik rond 220 meter van de centrale, dan vallen mijn resultaten toch een beetje tegen. Misschien dat ik toch al mijn kabels eens goed nalopen, of misschien xs4all eens bellen als ze het wat rustiger hebben.
Mijn line attenuation is vergeleken met adsl2 ruim verdubbeld.

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb je er een splitter tussen zitten? En zo ja welke?

Ik had zelf in eerste instantie een 7340 opgestuurd gekregen, maar deze bleek defect. Hier zat een witte (ADSL?) splitter bij. De vervangende 7340 had echter ook een andere splitter, een zwarte met duidelijk VDSL er op.

Omdat ik ook vandaag overgezet ben, en ik het al beloofd had ook mijn gegevens, alles overigens zonder splitter, aangezien de waardes zo goed al gelijk zijn als ik hem er wel tussen zet.

ADSL gegevens met de 7170:
Afbeeldingslocatie: http://breukelen.rharmsen.nl/dsl/XS4all-3621VH-9-ADSL-7170-2010-08-13-DSL.PNG

VDSL gegevens met de 7340 (helaas vervangend modem precies gelijk met omzetting)
Afbeeldingslocatie: http://breukelen.rharmsen.nl/dsl/XS4all-3621VH-9-VDSL-7340-2010-08-18-DSL.PNG
Wat opvalt:
- Dat de attenuation gelijk gebleven is
- Er ingetraind wordt op 42/3, terwijl ik toch echt 16/2 besteld heb (en bevestigd in brief)
- Dat gemakkelijk 48 gehaald kan worden
- Dat upstream haalbaarheid niet goed wordt weergeven

ADSL spectrum met 7170:
Afbeeldingslocatie: http://breukelen.rharmsen.nl/dsl/XS4all-3621VH-9-ADSL-7170-2010-08-13-SPECTRUM.PNG

VDSL spectrum met 7340
Afbeeldingslocatie: http://breukelen.rharmsen.nl/dsl/XS4all-3621VH-9-VDSL-7340-2010-08-18-SPECTRUM.PNG

Ik heb nog niet gekeken of ik ook daadwerkelijk met 16 Mbit/s (of zelfs 40 Mbit/s) kan downloaden, wellicht dat ik daar straks nog tijd aan wil besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robinski schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:37:
[...]

Heb je er een splitter tussen zitten? En zo ja welke?
.......
Nee aangezien ik niets met telefoon doe, heb ik die splitter (Ik heb ook die zwarte met VDSL erop) er uiteindelijk toch maar niet tussen gezet (al leek het voor de omzetting zonder splitter in eerste instantie helemaal niet te werken bij mij, maar uurtje later deed ie het toch)
Je heb gewoon dubbele attainable throughput vergeleken met mij!
Ik ga komend weekend de boel eens nalopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
- Dat de attenuation gelijk gebleven is
Apart ja, aangezien bij de meeste mensen het nogal in de war wordt gegooid (lees: omhoog gaat).
- Er ingetraind wordt op 42/3, terwijl ik toch echt 16/2 besteld heb (en bevestigd in brief)
Oh, ik dacht dat jij met al je enthousiasme (wat kan ik straks maximaal halen, enz.) toch wel voor 40/3 was gegaan :9
- Dat gemakkelijk 48 gehaald kan worden
Gezien je zeer langzaam dalende SNR denk ik zelfs nog (veel) meer. Ik denk dat de max. attainable mede gelimiteerd wordt door het gebruikte profiel.

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Guere schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 23:02:
Apart ja, aangezien bij de meeste mensen het nogal in de war wordt gegooid (lees: omhoog gaat).
Misschien heeft het onder andere met afstand te maken?
Oh, ik dacht dat jij met al je enthousiasme (wat kan ik straks maximaal halen, enz.) toch wel voor 40/3 was gegaan :9
Tja... er hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan, en het budget houdt natuurlijk een keer op.
Gezien je zeer langzaam dalende SNR denk ik zelfs nog (veel) meer. Ik denk dat de max. attainable mede gelimiteerd wordt door het gebruikte profiel.
Als KPN nu i.p.v. vermoedelijk profiel 8 (of 12) was gegaan voor 17, dan had er nog veel meer gehaald kunnen worden.

• TD-er
Hmm vandaag een papieren credit factuur gekregen waaruit blijkt dat mijn abonnement beëindigd is.
Echter er staat niet bij dat er dan een nieuw abonnement is met het VDSL abonnement.
Zijn er meer die een dergelijke factuur hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWars
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 00:02
Hoi allemaal, ik behaal dit resultaat, vinden jullie dit acceptabel?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/924945095.png

Ik zit direct met de telefoonlijn in de nieuwe ultra gestylde;) FritzBox!, verder geen analoge telefoon of splitters etc. Met ADSL behaalde ik maximaal 14 Mbit. De afstand tot de centrale 857 meter (hemelsbreed denk ik wel (http://www.speedtest.nl/A...code=&cmdZoek=Zoek+%3E%3E))

Het rare is dat ik ook via KPN VDSL heb gehad en dat ik toen een week op 33Mbit heb gezeten, daarna was het huilen met de pet op, vandaar mijn overstap...

Maar goed wat vinden jullie er van?

hopla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Die speedtest.net klopt van geen kant, ik haal 9,5Mb/s download / 1,71Mb/s upload.
Terwijl ik 40/3 heb en dat ook gewoon haal als ik bestanden upload/download.

En afstand tot centrale tja zoals je al zegt hemelsbreed en je weet niet hoe de lijnen lopen.
(volgens die pagina zit ik op 124m van de centrale)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/924965892.png

server utrecht is surfnet, doe ik een test via ftp.surfnet.nl zelf :

~]# wget -O /dev/null ftp://ftp.surfnet.nl/vol/....4-RELEASE-alpha-docs.iso
100%[======================================>] 302,112,768 4.13M/s in 70s
2010-08-23 16:40:12 (4.12 MB/s) - `/dev/null' saved [302112768]

Opzich zou de surfnet server via speedtest meer aankunnen, via andere verbinding :
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/924964679.png

Maar ook daar haal ik veel meer via ftp direct :

~]# wget -O /dev/null ftp://ftp.surfnet.nl/vol/....4-RELEASE-alpha-docs.iso
100%[======================================>] 302,112,768 95.9M/s in 3.0s

2010-08-23 16:41:47 (95.9 MB/s) - `/dev/null' saved [302112768]

Ze reserveren vast bandbreedte voor speedtest.net per provider oid.

[ Voor 67% gewijzigd door DDX op 23-08-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 14:23
Hoe verhouden de xs4all nieuwsgroepen zich van TweakDSL? Heb momenteel TweakDSL maar wil graag over naar xs4all omdat deze voor mij aantrekkelijke is en ik geen abbo bij KPN meer hoef te hebben (of af te kopen)

Ik heb geen retentie van 300 dagen nodig :) een maandje is genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWars
Wat ik bedoelde te vragen is moet ik aan de telefoon gaan hangen bij Xs4all, of het hier bij laten, het is zoals het is? Al weet ik dat ie sneller kan (circa 33Mbit) :/, what to do...

@DDX: Ik heb hier ook een EWEKA-abbo en dan kom ik ook niet verder dan wat die speedtest aangeeft, circa 23 Mbit, Verder heb ik ook een permanente meter in mijn sidebar dus ik weet wat mijn verbinding wel en niet kan. Ik had dat plaatje van speedtest.net eigenlijk niet nodig ware het niet dat de app in mijn sidebar de zaken in Mb/s aangeeft en ik te lui was om het juist om te rekenen.

[ Voor 56% gewijzigd door StarWars op 24-08-2010 04:51 ]

hopla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09 14:47
[...]

Ik heb hetzelfde, heb jij hier verder nog iets over gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Lex_brugman schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:59:
[...]

Ik heb hetzelfde, heb jij hier verder nog iets over gehoord?
Toevallig vandaag iets over gehoord in de mail:
het geval met de 'te hoge' profielen waarop het modem intraint klopt. Echter worden de lijnen gecapped op het afgenomen snelheidsprofiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Robinski schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:39:
[...]

Toevallig vandaag iets over gehoord in de mail:

[...]
Dat is dan mooi :*), haalt netjes de overhead eraf:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/927419258.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWars
Lex_brugman schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:30:
[...]

Dat is dan mooi :*), haalt netjes de overhead eraf:
[afbeelding]
Is dat een ADSL lite abbo nu? Als dat zo is dan zeg ik vandaag VDSL op.

hopla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

StarWars schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:44:
[...]

Hoezo opzeggen?
Je krijgt net iets meer als waar je voor betaald, je zou namelijk dan 16/2 moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
StarWars schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:44:
[...]

VDSL2 (XS4ALL lite), geen ADSL(2(+)) ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Lex_brugman op 25-08-2010 16:38 ]

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
Is het iemand gelukt om de DNS instellingen van de 7340 handmatig in te stellen i.v.m. eigen server? Op dit moment kan ik namelijk niet meer de server/PC's/laptop benaderen via DNS name aangezien de server ook niet is aangegeven in de lijst van DNS servers.

Ik lees iets over telnet, maar verder ben ik geen overview tegengekomen van de mogelijkheden.

Website, Flickr, FB, Twitter

• Lex_brugman
InsjaHH schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:43:
Is het iemand gelukt om de DNS instellingen van de 7340 handmatig in te stellen i.v.m. eigen server? Op dit moment kan ik namelijk niet meer de server/PC's/laptop benaderen via DNS name aangezien de server ook niet is aangegeven in de lijst van DNS servers.

Ik lees iets over telnet, maar verder ben ik geen overview tegengekomen van de mogelijkheden.
Je kan de server DHCP laten draaien en die op de fritzbox uitzetten, dan heb je het zelf in de hand.

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Lex_brugman schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:47:
[...]

Je kan de server DHCP laten draaien en die op de fritzbox uitzetten, dan heb je het zelf in de hand.
Zo heb ik het zelf ook ingesteld.
DHCP uit op de Fritz!Box, omdat het ook niet mogelijk is 'vaste' IP adressen in te stellen voor clients.
En vervolgens de DNS ook via server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.di.Giovanni
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-12-2024
PhoneTech schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 20:05:
Hoe verhouden de xs4all nieuwsgroepen zich van TweakDSL? Heb momenteel TweakDSL maar wil graag over naar xs4all omdat deze voor mij aantrekkelijke is en ik geen abbo bij KPN meer hoef te hebben (of af te kopen)

Ik heb geen retentie van 300 dagen nodig :) een maandje is genoeg :)
Dat ga je net niet halen bij xs4all. Na 21 dagen is de koek op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contemporanul
  • Laatst online: 16-06-2023
VDSL sinds 26-8-2010. De afstand tot de centrale (Marnixstraat, Den Haag) is volgens pcdb.bbned.nl 423 meter, Google Earth lineaal komt op 486 meter uit. Wellicht dat de oorzaak is van het toch enigszins teleurstellende resultaat. Ik mis ook een heel stuk van het spectrum. Maar goed met een Line Attenuation van 28 dB zal dit wellicht niet vreemd zijn

Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img839/3892/vdsl1.png

Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img822/9968/vdsl2.png

Het lijstje zou er dan zo uit gaan zien:
Line att. 28 = 25000+ Kb/s

Voor alle duidelijkheid, De Fritz 7340 is op 50 cm. van het IS/RA punt aangesloten met de meegeleverde zwarte VDSL splitter. Zonder splitter geeft het dezelfde resultaten. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Weet je heel toevallig nog wat de attenuation was met ADSL?
Bijvoorbeeld omdat je de fritzbox de stats had laten doormailen elke nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contemporanul
TD-er schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 14:19:
Weet je heel toevallig nog wat de attenuation was met ADSL?
Bijvoorbeeld omdat je de fritzbox de stats had laten doormailen elke nacht.
Dit zijn de gegevens van voor de switch naar VDSL2 met een Fritzbox 7270

DSL Information
Throughput 17488 kbit/s (receive direction) 1031 kbit/s (send direction)
Line attenuation 20 dB (receive direction) 9 dB (send direction)
Signal/Noise ratio 7 dB (receive direction) 17 dB (send direction)
DSL version 1.52.40.21

Dit de gegevens van de Fritzbox 7340 ook nog op ADSL

DSL Information
Throughput 16846 kbit/s (receive direction) 1029 kbit/s (send direction)
Line attenuation 13 dB (receive direction) 12 dB (send direction)
Signal/Noise ratio 6 dB (receive direction) 11 dB (send direction)
DSL version 1.68.13.15

Vervolgens werd VDSL2 aangesloten op de oude bekabeling en met nog een oude Alcatel 1000 ADSL LP ISDN splitter en dat geeft:

DSL Information
Throughput 23984 kbit/s (receive direction) 784 kbit/s (send direction)
Line attenuation 29 dB (receive direction) 0 dB (send direction)
Signal/Noise ratio 6 dB (receive direction) 6 dB (send direction)
DSL version 1.68.13.15

Vervolgens Fritzbox verplaatst naar het IS/RA punt en de nieuwe zwarte VDSL splitter in gebruik genomen (met/zonder splitter maakt geen verschil) en dan geeft dat het volgende (verbeterde) resultaat. De Line Attenuation is met 1 dB afgenomen van 29dB naar 28 dB

DSL Information
Throughput 25968 kbit/s (receive direction) 1440 kbit/s (send direction)
Line attenuation 28 dB (receive direction) 0 dB (send direction)
Signal/Noise ratio 5 dB (receive direction) 6 dB (send direction)
DSL version 1.68.13.15

Goede bekabeling en de FritzBox vlakbij het IS/RA punt heeft dus wel degelijk invloed on de snelheid en het is nog altijd meer dan wat ik met ADSL2+ had, maar toch.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ik ben benieuwd wat bij mij de verbinding gaat doen zodra ik over ben op VDSL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Hmm gezien je met de 7270 al zo'n 20 dB att. hebt, vermoed ik eerder dat je veel verder van de centrale zit dan die postcode DB aangeeft. Of je hebt ergens een nogal slechte kabel. Bijvoorbeeld ooit een kabelbreuk geweest of veel storing op de lijn door andere factoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook inmiddels mijn ziel voor een jaar aan xs4all verkocht (contractverlenging) . Binnenkort ook VDSL met een nieuwe fritsje. :) Het is niet de snelheid dat voor mij superzwaar weegt, maar nu kan ik straks ook ipv6 hebben! Heb al een lange tijd een tunnel met ipv6 van xs4all, maar native ipv6 tot aan de modem is altijd beter. Kan ik straks weer lekker verder experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Contemporanul schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 14:15:
VDSL sinds 26-8-2010. De afstand tot de centrale (Marnixstraat, Den Haag) is volgens pcdb.bbned.nl 423 meter, Google Earth lineaal komt op 486 meter uit. Wellicht dat de oorzaak is van het toch enigszins teleurstellende resultaat. Ik mis ook een heel stuk van het spectrum. Maar goed met een Line Attenuation van 28 dB zal dit wellicht niet vreemd zijn

[afbeelding]

[afbeelding]

Het lijstje zou er dan zo uit gaan zien:
Line att. 28 = 25000+ Kb/s

Voor alle duidelijkheid, De Fritz 7340 is op 50 cm. van het IS/RA punt aangesloten met de meegeleverde zwarte VDSL splitter. Zonder splitter geeft het dezelfde resultaten. Jammer.
Dit is nog met de standaard firmware, je zou eens kunnen kijken of de beta firmware nog verbetering brengt.
Heeft iig wel nieuwe DSL chipset driver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Robinski schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:25:
[...]

Dit is nog met de standaard firmware, je zou eens kunnen kijken of de beta firmware nog verbetering brengt.
Heeft iig wel nieuwe DSL chipset driver
En voor de volledigheid een linkje naar wat beta-firmware versies.
Dit linkje komt uit de IPv6-pilot mailinglist en de naam AnnexB zegt in dit geval niets over op welke versie het moet komen (ISDN versie of niet), aldus de betreffende XS4all medewerker.
Er waren echter al wel wat issues met telefoons aangesloten via Dect, dat deze steeds overgingen met onbekend nummer.
Oh en hierin kun je dus wel een IPv6 verbinding mee opzetten.

Uiteraard gebruiken op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Overigens vind ik de beta firmware vele male beter werken dan de meegeleverde.
Ook het IPv6 gebeuren werkt goed, echter ging het mij om allerlei andere zaken, maar die zijn wel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contemporanul
De beta firmware (versie 99.04.85-18148) erin gezet. Dat geeft het volgende resultaat:

DSL Information
Aktuelle Datenrate 24064 kbit/s (receive direction) 1408 kbit/s (send direction)
Line attenuation 28 dB (receive direction) 0 dB (send direction)
Störabstandsmarge 6 dB (receive direction) 6 dB (send direction)
DSL version 1.68.15.14
DSL status active since 00:06:35
DSL-Vermittlungsstelle Ikanos 2.0

Ofwel ik val terug van 25968 kbit/s (receive direction) naar 24064 kbit/s (receive direction).

Het lijstje moet dus nog aangepast worden:
Line att. 28 = 24000+ Kb/s

In het spectrum is overigens geen verandering te zien (dat had ik ook niet echt verwacht).
Het blijft opmerkelijk allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Aangezien hier waarschijnlijk vrijwel alle FritzBox 7340 gebruikers zitten van NL...
Vannacht werd ik gebeld door een onbekend nummer (en met nacht bedoel ik ook dat ik er wakker van werd), zogenaamd vanaf de 'fixed-line'.
Probleem is alleen dat ik geen vaste lijn meer heb, maar dat alles via VoIP van XS4all gaat.

Alle andere gesprekken gaan via "Internet:<mijn nummer>"

Nu werd er in de IPv6 mailinglist ook iets dergelijks genoemd, en de XS4all medewerker daar gaf aan dat het mogelijk een issue kon zijn van portscannende lieden. Iemand hier ook ervaring mee?
Met de 7170 heb ik hier nooit last van gehad.
Ik draai op dit moment nog de originele firmware (99.04.83)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ik had het in de nieuwsgroepen gelezen van iemand die dat probleem ook had, hij had er geen splitter tussen zitten.
Nadat hij er een splitter tussen had gezet, geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
DDX schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:46:
Ik had het in de nieuwsgroepen gelezen van iemand die dat probleem ook had, hij had er geen splitter tussen zitten.
Nadat hij er een splitter tussen had gezet, geen last meer van.
Ik heb d'r nog steeds een splitter tussen zitten.
Oh en de toestellen zitten op een gewone analoge aansluiting achterop de FritzBox. Diegene in de nieuwsgroepen had volgens mij de Dect-toestellen gepaired met de FritzBox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
En vannacht ging de telefoon weer. Nu 2 minuten later dan de nacht ervoor.
Afbeeldingslocatie: http://got.td-er.nl/FritzBox/FritzBox7340_caller_via_fixedLine.png
En wanneer een gesprek binnenkomt via de voip-verbinding staat er bij Outgoing CallerID "Internet: <mijn nummer>".

Ik kan wel zeggen dat dit knap frustrerend is en dat moet echt snel verholpen worden.
Wanneer ik namelijk wakker ben kost het mij minstens 3 kwartier om weer in te slapen en meestal nog langer, met als gevolg dat ik de volgende ochtend echt brak ben.

Edit:
Voor de volledigheid, ik heb geen vaste lijn meer.

[ Voor 5% gewijzigd door TD-er op 01-09-2010 06:44 ]

• TD-er
En vannacht wederom, alleen nu om 00:50.
:(

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:57
Heb je die splitter er al eens tussen uit gehaald om uit te sluiten of het daar wel of niet aan ligt?

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:26
Dit klint meer als een bug.
Leg het probleem bij XS4all neer.
Zij kunnen zien wie er belt.

• TD-er
De 'fixed-line' stekker is nu uit de splitter getrokken en nu is het dus hopen dat ik vannacht dus niet meer wakker gebeld wordt.
Indien wel, dan moet ik eens op zoek naar die XS4all papieren voor de VoIP-selfcare pincode zodat ik kan zien of (waarschijnlijk dat) er niet naar mij gebeld is via de XS4all servers.
Indien het opgelost is, dan zit KPN dus te klooien met vreemde signalen over de koperkabels. Het vreemde is echter dat de VDSL verbinding steeds ononderbroken actief is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Hmm zoals het er nu naar uitziet is het probleem over.
Vannacht werd ik vanzelf al wakker om even voor 1, maar het bleef stil :)
Dus wanneer je de fixed-line niet meer gebruikt, deze ook niet aansluiten op de splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
18 Augustus een aanvraag ingediend voor VDSL2 op een ander aderpaar, vandaag kwam de monteur langs om het te installeren.
Nou die kreeg geen signaal en heeft via XS4ALL iemand van de KPN de centrales laten doormeten. Hierna kwam een monteur van KPN langs om het signaal van hier naar de wijkcentrale door te meten nou er komt hier een heel zwak signaal binnen. Vervolgens stond die op het punt om te vertrekken en zegt die zo nu heb je ADSL waarop ik zeg, maar ik hoor VDSL2 te hebben, de monteur ging toen kijken of er op dat profiel iets door komt maar niks.

Ik nog eens na kijken op de webinterface van het modem en ja hoor signaal is ADSL2+ met 16/1mbit.
Ik bellen met XS4ALL, ja meneer u heeft nooit VDSL2 aangevraagd wtf *&#&^heb ik wel gedaan.
Nou dan vragen of die omgezet kan worden dan krijg ik een antwoord, nee dat kan niet want de huidige order loopt. Dan maar gevraagd wanneer deze waarschijnlijk afgesloten wordt en zegt die waarschijnlijk maandag.

Nu zit ik dus met 2x een 16/1mbit lijn waarvan 1 via ISDN en andere analoog terwijl ik 1x 16/1 via ADSL2+ en ISDN zou moeten hebben vandaag en 1x 16/2 via VDSL2 en analoog.

Jongens, Lekker bezig!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-09 20:10
Ik heb 29 juli bij XS4All overstap naar VDSL aangevraagd, en ook per mail een bevestiging ontvangen. Maar het proces loopt daar niet zoals het moet: volgens de status pagina is de aanvraag pas op 16/8 ingediend, en vervolgens viermaal naar "de netwerkpartner verstuurd". En vandaag, 17/9 :O dus de 5e keer, nadat ik maar eens gebeld heb. Volgens de service medewerkster moet het nu binnen 2 weken geregeld zijn als ze "handmatig de orders invoeren". Ik ben benieuwd. Go, go, Go!! *O*

Loopt het bij anderen ook zo moeizaam?

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een berichtje waar het allemaal keurig verliep met het bestellen van VDSL :)

Op een dinsdag aangevraagd, woensdag een bevestiging via de mail, en maandag de modem binnen.
Het enige wat een klein beetje mis liep is dat ik van ADSL naar VDSL ga, de modem (oude fritzje 7050 niet met VDSL kan "praten". Gevolg, op een vrijdag hadden ze mij overgezet naar VSDL. %$#@ een weekeind helemaal geen internet. Gelukkig heb ik een relaxte buur, en had voor het weekeindje mijn netwerkkabel doorgetrokken naar zijn huis ;)

Verbinding is meer dan top! Heb een 16 Mbit VDSL en trek met 2,14 Mb binnen. Misschien dat het ook komt dat ik zowat bijna in de centrale woon ;) (110 meter)

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
Na ruim 8jr XS4all overweeg ik te vertrekken. Hier in Zuid-Holland, onder de rook van Rotterdam, moet ik het nog altijd doen met 20Mbit (waarvan 13 effectief), zij het dat de verbinding wel stabiel is en weinig problemen heeft gekend over de afgelopen 8jr. XS4all zelf heeft me ooit een loer gedraaid door de abonnementen te veranderen en mij tegen dezelfde prijs een webhosting service aan te smeren waar ik nooit om gevraagd had (ergo: meer dan 1 jaar 10,- p/mnd teveel betaald), maar dat terzijde.

Ondanks vage uitspraken echter nog altijd geen zicht op glasvezel hier. Is er iemand in de regio R'dam (Rijnmond) die hier wat zinnigs over kan zeggen? Ik overweeg nu nl. over te stappen naar een club waar ik altijd al een slecht gevoel over heb gehad, maar die wel veel sneller Internet bieden tegen dezelfde prijs.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Ik heb de jaren niet geteld maar ik denk dat ik zon 10 jaar klant ben geweest van xs4all! Het gaat alleen toch echt gebeuren de snelheid hier is bedroefd 8mbit terwijl mensen die nauwelijks internet gebruiken een 20 mbit verbinding hebben tegenwoordig. Vandaar dat ik van plan ben over te stappen naar ziggo all-in. Misschien gaat het ten koste van stabiliteit maar het zij zo.
Het nadeel is echter dat er hier thuis fanatiek gebruik wordt gemaakt van het xs4all email adres. Weet iemand of je dit adres kunt behouden na overstappen? Heb dit al aan xs4all gevraagd maar nog geen antwoord dus misschien dat iemand hier ervaring ermee heeft?

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 07:59
maxtz0r schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:35:
Ik heb de jaren niet geteld maar ik denk dat ik zon 10 jaar klant ben geweest van xs4all! Het gaat alleen toch echt gebeuren de snelheid hier is bedroefd 8mbit terwijl mensen die nauwelijks internet gebruiken een 20 mbit verbinding hebben tegenwoordig. Vandaar dat ik van plan ben over te stappen naar ziggo all-in. Misschien gaat het ten koste van stabiliteit maar het zij zo.
Het nadeel is echter dat er hier thuis fanatiek gebruik wordt gemaakt van het xs4all email adres. Weet iemand of je dit adres kunt behouden na overstappen? Heb dit al aan xs4all gevraagd maar nog geen antwoord dus misschien dat iemand hier ervaring ermee heeft?
Ik had ooit iets gelezen over het behouden van de mailboxen, en ben gaan zoeken. Hier is het antwoord te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Upper schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:48:
[...]

Ik had ooit iets gelezen over het behouden van de mailboxen, en ben gaan zoeken. Hier is het antwoord te vinden :)
Thnx dat was inderdaad precies wat ik zocht. 15,- per maand is het overwegen waard als je ziet wat erin zit!

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:20

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Onder andere om die reden ben ik ook naar Ziggo gegaan, ook vanwege het feit dat ik het xs4all van 10 jaar geleden niet meer herken in het huidige bedrijf.

Dat xs4all pack is inderdaad mogelijk, ik heb die enkele maanden ook aangehouden naast mijn ziggo-abbo om alles netjes af te handelen. Na 6 maanden heb ik, toen ik zeker wist dat iedereen mij op het nieuwe adres mailde heb ik het opgezegd.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Kun je geen VDSL krijgen?
Vziw was 16/2 even duur als 8/1, maar dat kan ook een vertekend beeld zijn omdat die prijs mogelijk inmiddels lager is geworden.

Maar goed, als je 15 euro per maand over hebt om het adres te behouden, zou je dat ook mee moeten nemen in de prijsvergelijkingen.
Als je aan het kijken bent naar 120Mbit-achtige abonnementen is de vergelijking met xDSL natuurlijk ver te zoeken.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste