HTC HD2 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 112.146 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texelcabrio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-07 19:29
Ik heb een vraagje, volgens mij is ie nog niet voorbij gekomen hier in het topic of ik moet iets gemist hebben.

Is het mogelijk om de functie dat je een schuifje opzij moet duwen om je telefoon te unlocken uit te zetten op de een of andere manier ? Kan het nergens vinden.

Vind het wel grappig om S2U2 (Slide2Unlock2) te installeren, maar om nu twee keer te moeten schuiven.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4tune schreef op woensdag 18 november 2009 @ 21:09:
Ik loop vast op een simpel onderdeel: Windows XP SP3 herkent m'n HD2 niet.

Als ik het toestel aansluit met USB kabel begint de normale procedure gewoon, eerst wordt er een nieuw usb 2.0 apparaat gevonden. Daarna een Windows mobile-based device. Er wordt eerst het bestand USB8023x.sys geïnstalleerd, daarna Eset personal firewall miniport. Vervolgens foutcode 10: het apparaat kan niet worden gestart. En inderdaad kan ik daarna niets meer.

Ik verdenk zelf die Eset miniport driver maar weet niks zeker. Die driver wordt opgedrongen door Eset Smart Security 4. Zelf als alle Eset onderdelen in msconfig uitschakel en opnieuw opstart lukt verbinden met de HD2 niet.

Iemand enig idee of al ervaring hiermee?
Had exact hetzelfde. Heb de Exchange sync verwijderd, die netwerkverbinding die hij maakt disabled en enabled.
Toen synchronisatie in Active Sync gemaakt en Exchange weer ingesteld. Werkt nu naadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 07:49:
Gister mijn HD2 ontvangen. Het was 5 minuten leuk en toen viel hij spontaan uit. Hij had nog voldoende power en lag aan de oplader. Opnieuw opstarten wou niet lukken. Hij blijft hangen op het begin scherm 'HTC' en verder komt hij niet. Na een par seconden probeert hij zichzelf opnieuw op te straten en komt weer niet verderder dan het witte HTC scherm. Zowel een softe als een harde reset helpen niet.

Heeft iemand enig idee hoe ik mijn telefoon weer aan de praat kan krijgen?

Bij voorbaat dank.
Waar heb je hem gekocht? Een DOA moet meteen gemeld worden en kan omgeruild worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zit te twijfelen tussen de HTC HD2 of de iPhone 3GS.
Enige tips? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
Atomsk schreef op woensdag 18 november 2009 @ 21:23:
[...]

Weet je zeker dat je HD2 in ActiveSync modus verbindt met je pc? Wanneer deze als USBmodem verbindt, wordt er ook vanalles geïnstalleerd, maar je krijgt er dan alleen een netwerkverbinding bij en er wordt niets gesynchroniseerd.
Ja.
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 21:57:
[...]
Had exact hetzelfde. Heb de Exchange sync verwijderd, die netwerkverbinding die hij maakt disabled en enabled.
Toen synchronisatie in Active Sync gemaakt en Exchange weer ingesteld. Werkt nu naadloos.
Het is nog erger, XP ziet mijn toestel niet als een wm apparaat dus activesync komt natuurlijk niet in actie.
Maar ik ga het toch proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPtjee007 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 22:08:
Zit te twijfelen tussen de HTC HD2 of de iPhone 3GS.
Enige tips? :P
Lastig om appelen met peren te vergelijken. HTC HD2 vs. Nokia N900, HTC HD2 vs. iPhone 3Gs...

Persoonlijk kan ik niet zeggen wat het beste is. Moet je beetje voor je eigen uit maken. Welk OS wil je, en dan gsm gaan zoeken.

Heb een iPhone gehad, en moet zeggen de apps zijn leuk, maar dit verveeld ook :) Ik denk dat de mogelijkheden meer zijn bij een Windows Phone dan een iPhone. Zelfs kan je vrij gemakkelijk zelf gaan ontwerpen en tweaken. Wat bij iPhone denk ik wat moeilijker is.

iPhone heeft iedereen :) een HTC HD2 zie je bijna niemand mee rond lopen... wat op zich leuker is ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nog erger, XP ziet mijn toestel niet als een wm apparaat dus activesync komt natuurlijk niet in actie.
[/quote]
Zie je wel onder netwerkverbindingen een
LAN-verbinding
[Verbonden, Met firewall
Windows Mobile-based Device...]

???

Dat stond bij mij de hele tijd te mekkeren dat het een IPadres toegewezen moest krijgen
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-09 11:10
Sathumax schreef op woensdag 18 november 2009 @ 16:09:
Kan iemand mij een goeie link geven naar uitzending gemist?
Buienradar enz:
kijk eens op Marketplace, hier vind je een app voor buienradar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust
  • Laatst online: 10-07 13:02

JordyOnrust

Leef om te leven.

Whaaaaaaaa waarom bellen ze nou niet. Ik wil hem ophalen :D

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 22:19:
[/quote]
Zie je wel onder netwerkverbindingen een
LAN-verbinding
[Verbonden, Met firewall
Windows Mobile-based Device...]

???

Dat stond bij mij de hele tijd te mekkeren dat het een IPadres toegewezen moest krijgen
8)7
Nee dus. Er ontstaat geen enkele netwerkverbinding want XP start de HD2 niet als zodanig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
nm

[ Voor 99% gewijzigd door Atomsk op 18-11-2009 22:53 . Reden: 't is laat.. :P ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 22:18:
[...]

iPhone heeft iedereen :) een HTC HD2 zie je bijna niemand mee rond lopen... wat op zich leuker is ^^
Sjah, hoe lang is de iphone op de markt en hoelang de HD2? 8)7

Systeem Specs

• meneervanloon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Occy74 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 23:05:
[...]
Sjah, hoe lang is de iphone op de markt en hoelang de HD2? 8)7
MDnns geeft alleen aan dat er minder mensen met een HD2 lopen, waar hij volledig gelijk in heeft. Wáárom minder mensen een HD2 hebben is dan toch niet echt relevant (i.i.g. niet in het orginaliteits-aspect). Ben het dus eens met MDnns! Dus drunkfux..... |:(

[ Voor 4% gewijzigd door meneervanloon op 19-11-2009 01:22 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
meneervanloon schreef op donderdag 19 november 2009 @ 01:20:
[...]

MDnns geeft alleen aan dat er minder mensen met een HD2 lopen, waar hij volledig gelijk in heeft. Wáárom minder mensen een HD2 hebben is dan toch niet echt relevant (i.i.g. niet in het orginaliteits-aspect). Ben het dus eens met MDnns! Dus drunkfux..... |:(
En ik geef alleen maar aan waarom er zoveel mensen met een iphone rondlopen....laat ook maar.....

[ Voor 5% gewijzigd door Occy74 op 19-11-2009 01:30 ]

Systeem Specs

Verwijderd

Ik denk dat deze best eens popi kan worden. Het is echt oppassen dat je leo niet ondergekwijld wordt door iedereen. :P
Edit: Al mist HTC natuurlijk de godsdienstwaanzin die er om het Applegeloof heen hangt.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 04:21 ]

• Bhudda
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-02 20:14
Als er nou wat meer apps uitkomen, dan kan deze wel popi worden ja :9

Verwijderd

33. Enable Auto Data Disconnect for Auto Email Downloads
When you have auto email downloads enabled, data is not disoconnected after mail retrieval and thus your battery is drained much faster. Modify the following reg edit to have data disconnect after 60 seconds. You can test this by tapping on the notfification bar while downloading emails and watch the data connection close after idle for 60 seconds. Please note. Data connection will NOT auto disconnect if you have any HTC Sense auto download enabled such as Weather, Twitter, Stocks, Facebook or Time Sync. Please set these apps to manual download only.

HKEY_LOCAL_MACHINE\Comm\ConnMgr\Planner\Settings
CacheTime = 60
SuspendResume = should be blank. Delete "GPRS_bye_if_device_off" text.
VPNCacheTime = 60

Dit lijkt me een hele mooie tip, maar hoe kom ik in godsnaam in die regedit? Of pas ik dat bestand aan? Sorry, ben echt een noob in dit soort dingen maar je moet het toch een keer leren ;)

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 08:11
Heb een aantal games geinstalleerd zoals tower defense 1.1 en Flight Commander. Mooie WVGA games dat zeker, alleen crasht mijn HD2 wel heel erg vaak! Zowel bij Tower Defense als bij Flight commander. Gewoon keihard, heb al zeker 6x de accu moeten swappen om hem weer aan de gang te krijgen. Meer mensen hier problemen mee? Brakke OpenGLS drivers? Wat kan het zijn :(

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:57

RammY

Dát!

redah schreef op woensdag 18 november 2009 @ 18:12:
[...]

Nee hoor, dit klopt niet. Zet HTC Messaging maar eens uit via de volgende registry key:

'HKLM\Software\HTC\HTCMessaging\Compose' en dan de string 'ExecPathName' wijzigen in 'Tmail.exe'.

Je zult dan een heel andere interface zien als je SMSjes opstelt (de originele WinMo interface), een andere manier om contacten te zoeken, etc. In mijn geval (7000+ SMSjes in Inbox en 4000+ in Sent items (lang leve PPC Pim Backup _/-\o_ )) is het ook nog eens verdomd veel sneller, omdat S ook bij het opstellen van SMSjes zo nodig allerlei dingen op de achtergrond moet gaan doen in m'n Inbox en Sent items.
Ehh... wil nie klagen :p maar werkt niet bij mij. Heb het zelfde probleem kwa aantallen dus zou de uitkomst zijn. Wat doe ik verkeerd?

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Vraag; heeft iemand SPB TV goed draaien. Ik heb 'm zojuist geïnstalleerd, maar krijg bijna bij elk channel dat ik afspeel het volgende scherm: Er is een probleem opgetreden met SpbMediaPlayer.exe.

Wat moet ik doen om wel de channels te kunnen afspelen?

• superericje
  • Laatst online: 11-09 22:54
darkenrahl schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:43:
Een grote ergernis groeit:

Wie heeft hier nog last van "spookaanrakingen"? tijdens het typen worden knoppen ingedrukt die ik zéker niet aanraak. Als ik bijvoorbeeld mijn gsm enkel met mijn rechterhand vast heb en op backspace druk kan plots de "n" of zelfs de woordenboek knop (helemaal de andere kant van het scherm!) reageren. Enorm irriterend! zeker als je snel begint te typen worden plots een drietal knoppen zeer snel achter elkaar ingedrukt zonder ik deze heb aangeraakt!

éénmaal heb ik het ook gehad dat mijn scherm aanstond op het thuisscherm. mijn gsm begon plots (ik had hem niet eens vast) aanrakingen te registeren en naar andere tabs over te gaan.

Herkennen meerdere mensen dit? Af en toe hoor ik wel eens dat mensen last hebben met typen.
raar dat niemand reageert, want ik heb hier serieus ook LAST van is inderdaad irri.. Had hiervoor een iPhone en die had dat probleem nooit!! ERG jammer, maar waarschijnlijk wordt het met firmware update opgelost :) (I hope...)

• Sathumax
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-04-2024
Sathumax schreef op woensdag 18 november 2009 @ 16:09:
Kan iemand mij een goeie link geven naar uitzending gemist?
Niemand?

• basst85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 08:31
superericje schreef op donderdag 19 november 2009 @ 09:49:
[...]

raar dat niemand reageert, want ik heb hier serieus ook LAST van is inderdaad irri.. Had hiervoor een iPhone en die had dat probleem nooit!! ERG jammer, maar waarschijnlijk wordt het met firmware update opgelost :) (I hope...)
Heb niet echt spook aanrakingen, meestal ben ik zelf de oorzaak :-)
Ligt er meestal aan hoe ik hem vasthoudt. Als je bijvoorbeeld met je duim de zwarte "omlijsting" om het scherm aanraakt dan registreert bij dit soms alsof je het scherm zelf aantikt.

Die gevoeligheid kan je ergens in het register aanpassen volgens mij.

• basst85
Ik dacht gewoon: http://m.uitzendinggemist.nl
of via: http://m.omroep.nl

[ Voor 7% gewijzigd door basst85 op 19-11-2009 10:12 ]

• Elwin23
  • Laatst online: 03-01-2022
Microsoft heeft de publieke bèta's van Office 2010, SharePoint 2010 en Office Web Apps uitgebracht. Ook kunnen bezitters van een Windows Mobile 6.5-toestel de bèta van Office Mobile 2010 uit de Windows Mobile Marketplace oppikken.

• Elwin23
Vodafone is nog altijd op zoek naar de oorzaak van de landelijke storing van woensdagmiddag. Inmiddels komt het belverkeer weer op gang. Klanten krijgen achterstallige sms'jes langzaamaan binnen, zegt de provider tegen Tweakers.net.

(wellicht van enkelen hier de oorzaak van het sms probleem? zal niet allen zijn aangezien ik ook andere providers langs zag komen)

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:46
Sinds gisteren ook deze telefoon in bezit, typen is nog even wennen en ik moet alles nog een beetje uitvinden, maar ik heb wel al meteen een vraag over iets wat me opviel:
de verlichting van de onderste 5 knopjes gaat bij mij eerder uit dan de schermverlichting. Nu is dit normaal niet zo'n probleem maar in een kamer die zo donker is dat je de symbooltjes op de knoppen niet kan lezen is het niet handig. Is dit bij iedereen zo en valt hier iets aan in te stellen?

Verwijderd

@ hierboven

Heb ik soms ook last van. Zou aardig zijn als daar een oplossing voor is!

@ daarboven
Ik heb KPN en heb ook het smsprobleem. Dus ligt niet alleen aan Vodafone. (al ben ik héél blij dat ik geen VF heb genomen)

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 21:00

SilencerNL

No remorse

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:29:
Ik heb KPN en heb ook het smsprobleem. Dus ligt niet alleen aan Vodafone. (al ben ik héél blij dat ik geen VF heb genomen)
Same here... T-Mobile en nog steeds het sms probleem, zelfs na alle tips zoals SMS via GSM only te laten versturen en WiFi uit te zetten :'(

Don't dream your life, live your dreams!

• Tanakiam
  • Laatst online: 24-07-2017
Ik loop tegen het volgende aan zodra ik de micro usb kabel aansluit gooit de HD@ Wi-Fi eruit?
Is hier een tweak voor of ga ik verkeerd te werk.

Wat de accuduur betreft haal ik sinds vandaag een veel langere standbytijd cq accuduur.
Heb GPS uit staan en 3G uitgeschakeld.
Verder kan iemand beamen of het service pack 01 een verbetering is of eerder meer problemen geeft.
Ik twijfel (eigenlijk meer qua garantie) of ik dit erop moet zetten.

Verwijderd

[...]

Ik heb dat een paar pagina's geleden ook al vermeld en JA het typen vind ik BAGGER op de HD2.
Zowel landscape als rechtop. Er werd een beetje lacherig gedaan toen ik dat hier plaatste aangezien ik het vergeleek met de Iphone en dan krijg je van die onzin berichten van mensen die weleens een Iphone hebben aangeraakt en dan nu zeggen dat deze het op dit punt net zo goed of zelfs beter doet.

Ik was bang dat er wat mis was met de mijne want ik kan nog geen regel tikken zonder typos omdat heel snel aanslag fouten worden gemaakt.
Ook de indeling van het keyboard is niet optimaal met een aantal relatief grote toetsen die je niet gebruikt onderin (cursor).

Waar ik me over verbaas is dat ik niemand hoor over het browsen in Opera wat met pagina nummers zoals deze website nauwelijks te doen is.
Dat slide zoomen scheelt maar als je inzoomt kom je soms een stuk verder op de pagina uit en zoek je je wezeloos.

Het is jammer dat hier oeverloos wordt gekletst over accuduur enzo, wat verwacht je met het grootste scherm tot nu toe en volbeladen met BT, Wifi, GPS, 4 banden en alles wat er nog bij komt.
Beetje dezelfde discussie die sommige mensen hebben over auto's tunen en praten over pk's maar wel druk maken over verbruik ........... |:(
Serieuze vragen zie je steeds minder een passend antwoord krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 10:47 ]

• Delirius
  • Laatst online: 09:49
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:42:
[...]
.....
Waar ik me over verbaas is dat ik niemand hoor over het browsen in Opera wat met pagina nummers zoals deze website nauwelijks te doen is.
Dat slide zoomen scheelt maar als je inzoomt kom je soms een stuk verder op de pagina uit en zoek je je wezeloos.
Ik kan niet zeggen dat ik met opera problemen heb met browsen zelf. Alleen bij opstarten verschilt het nogal eens in welke grootte lettertype het mij gepresenteerd wordt. Heb dit nu maar opgelost door "mobiele weergave" uit te zetten. Dan opent hij wel alle pagina's (mits expliciet aangegeven) in niet-mobiele vorm, maar hij laadt, naar mijn mening, echt snel. Bijv dit forum gaat echt rapido!!! Om paginanr te selecteren zoom ik gewoon in bij de nummering en vooralsnog heb ik daar geen last van het feit ddat ik compleet ergens anders op de site uit kom....

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 15:53
@The-Geek:

Je punt wat betreft het typen is hier vaker voorbij gekomen, lijkt me een belangrijk punt van kritiek. Ik krijg hem vandaag binnen, even checken of ik het ook zo ervaar. Ik hoop dat er snel iets aan gedaan wordt.

Over de browser: Het blijft natuurlijk wel mobiel gebruik. Er zullen altijd moeilijk aanklikbare delen in pagina's voorkomen. Tweakers en andere websites zijn nu eenmaal geoptimaliseerd voor muisgebruik. Het zoomen is een noodzakelijk kwaad, en het valt ook wel een beetje mee naar mijn mening.

• mariconjo
  • Laatst online: 16-10-2024
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 08:57:
33. Enable Auto Data Disconnect for Auto Email Downloads
When you have auto email downloads enabled, data is not disoconnected after mail retrieval and thus your battery is drained much faster. Modify the following reg edit to have data disconnect after 60 seconds. You can test this by tapping on the notfification bar while downloading emails and watch the data connection close after idle for 60 seconds. Please note. Data connection will NOT auto disconnect if you have any HTC Sense auto download enabled such as Weather, Twitter, Stocks, Facebook or Time Sync. Please set these apps to manual download only.

HKEY_LOCAL_MACHINE\Comm\ConnMgr\Planner\Settings
CacheTime = 60
SuspendResume = should be blank. Delete "GPRS_bye_if_device_off" text.
VPNCacheTime = 60

Dit lijkt me een hele mooie tip, maar hoe kom ik in godsnaam in die regedit? Of pas ik dat bestand aan? Sorry, ben echt een noob in dit soort dingen maar je moet het toch een keer leren ;)
Je moet ff een proggie installeren waarmee je in het register kunt werken. Ik gebruik daarvoor Memmaid (betaald) en Total Commander (freeware).
Wil je liever niet prutsen in het register dan zijn er 2 cabjes te vinden die na 1 of 5 minuten je GPRS verbinding automatisch verbreken. (gprs_1minut of gprs 5_minut)

Verwijderd

geert1 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:53:
@The-Geek:

Je punt wat betreft het typen is hier vaker voorbij gekomen, lijkt me een belangrijk punt van kritiek. Ik krijg hem vandaag binnen, even checken of ik het ook zo ervaar. Ik hoop dat er snel iets aan gedaan wordt.

Over de browser: Het blijft natuurlijk wel mobiel gebruik. Er zullen altijd moeilijk aanklikbare delen in pagina's voorkomen. Tweakers en andere websites zijn nu eenmaal geoptimaliseerd voor muisgebruik. Het zoomen is een noodzakelijk kwaad, en het valt ook wel een beetje mee naar mijn mening.
Nou mijn opmerkingen gingen met name over de ervaring vwb touchscreen besturing met de Iphone en nu de HD2 en daar zit het probleem.
De meesten hier en de reviews hebben het over een mega ervaring en beter dan welke smartphone dan ook maar je een pagina zoals tweakers is erg lastig maar een 2 jaar oude Iphone doet het stukken beter en dan met name vwb het klikken van die kleine links (pagina nummers en dergelijke).
Dat wilde ik aangeven.

• Elwin23
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:01:
[...]

Nou mijn opmerkingen gingen met name over de ervaring vwb touchscreen besturing met de Iphone en nu de HD2 en daar zit het probleem.
De meesten hier en de reviews hebben het over een mega ervaring en beter dan welke smartphone dan ook maar je een pagina zoals tweakers is erg lastig maar een 2 jaar oude Iphone doet het stukken beter en dan met name vwb het klikken van die kleine links (pagina nummers en dergelijke).
Dat wilde ik aangeven.
hier een niet iPhone gebruiker, weet je wel te vertellen dat (naar mijn (tweaker) mening: een van de weinig speerpunten), de Safari mobile browser op dit moment een van de beste is, maar Opera of bv. Skyfire komen daar wel vlak achteraan...
Sites zullen voorlopig altijd kleine linkjes bevatten, en neem aan dat je datzelfde probleem met een iPhone heb?
Als je een kant en klare, goed functionerende (even de maandagmorgen modellen vergeten die elke telefoon heeft), dan kan je beter een iPhone nemen (veel mensen weten niet of negeren dat de iPhone heel veel standaard functionaliteit gewoon mist, en hoe het gesloten karakter van Apple is. Mooi voorbeeld is dat ze recent als speerpunt aangaven dat je nu ook kan copy/pasten!! :P )

uiteindelijk hangt het helemaal van je wensen/eisen af...

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 01:21
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 09:48:
Vraag; heeft iemand SPB TV goed draaien. Ik heb 'm zojuist geïnstalleerd, maar krijg bijna bij elk channel dat ik afspeel het volgende scherm: Er is een probleem opgetreden met SpbMediaPlayer.exe.
Ik krijg het ook niet aan de praat. De programmalijst werkt wel maar tv-channels willen niet streamen. Ik krijg geen foutmelding trouwens. Misschien dat Windows Mobile 6.5 nog niet wordt ondersteund?

[ Voor 5% gewijzigd door jona op 19-11-2009 11:17 ]

• Tanakiam
  • Laatst online: 24-07-2017
The- Geek heeft hier zeker een punt zo niet meerdere.

HTC zal echt met een veeeeéél betere firmware moeten komen dan dit.
M.a.w. dit toestel verdient meer en zeker niet minder.
Dat er tweakers zijn en XDA developers is natuurlijk altijd een goede zaak, neemt niet weg dat HTC/Microsoft zijn verplichting moet nakomen.

Want eigenlijk zie ik meer in WM7 met (liever geen) kinderziektes, dan eerst dit naar behoren te laten werken.
Maar ook daarop is het wachten geblazen.

Vergeet niet dat dit het eerste WM6.5 model is met HTC-Sense dus problemen gegarandeerd blijkt nu.
Wat de iPhone betreft is een zeer goede phone dat staat buiten keif, ware het niet dat na 1 a 2 updates deze ook pas echt lekker werkte!!!!

Verwijderd

jona schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:17:
[...]

Ik krijg het ook niet aan de praat. De programmalijst werkt wel maar tv-channels willen niet streamen. Ik krijg geen foutmelding trouwens. Misschien dat Windows Mobile 6.5 nog niet wordt ondersteund?
Op de site van Spb staat wel dat Windows Mobile 6.5 wordt ondersteund, dus zou je verwachten dat het moet werken. Heb wel 3 maal een stukje stream kunnen kijken, maar over het algemeen geeft hij de foutmelding.

Verwijderd

jona schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:17:
[...]

Helemaal waar !
Vwb de kleine links, dat kan Safari prima aan en dat maakt het browsen een stuk makkelijker.
Ik ben qua browse ervaring vergeleken met mijn Ipod touch in mijn ogen dus achteruit gegaan, het grotere scherm en de 1ghz cpu (waar ik overigens weinig van merk) ten spijt.

Het copy/pasten is idd een 'nieuwe' feature maar die werkt nog steeds niet goed kan ik je vertellen, het switchen tussen progs is vaak killer voor je past geheugen en heb je er dus weinig aan.

Maar ik geef je gelijk dat de Iphone als je wat meer wilt soms heel beperkend is (met name BT !) en je tegen de grenzen aan loopt.
Daarintegen is het gesloten karakter wel een succes nummer vwb de applicaties en dergelijk want de hardware is altijd hetzelfde (of zo goed als) en bij WM devices is er iedere maand een nieuw toestel met andere specs.

Vergelijk de apple als een console (probleemloos gamen met altijd dezelfde specs) en de HD2 als een PC, kan je een betere game ervaring op hebben maar je moet wel even aan de slag voordat alles super loopt.

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
The Phone Show 95 is uit met een review van de HTC hd2:

http://www.youtube.com/watch?v=jCW8vBaJ5zY

nb.Steve is nou eenmaal geen Windows Mobile fan maar ik vind het toch een objectieve review.

Verwijderd

Tanakiam schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:27:
The- Geek heeft hier zeker een punt zo niet meerdere.

HTC zal echt met een veeeeéél betere firmware moeten komen dan dit.
M.a.w. dit toestel verdient meer en zeker niet minder.
Dat er tweakers zijn en XDA developers is natuurlijk altijd een goede zaak, neemt niet weg dat HTC/Microsoft zijn verplichting moet nakomen.

Want eigenlijk zie ik meer in WM7 met (liever geen) kinderziektes, dan eerst dit naar behoren te laten werken.
Maar ook daarop is het wachten geblazen.

Vergeet niet dat dit het eerste WM6.5 model is met HTC-Sense dus problemen gegarandeerd blijkt nu.
Wat de iPhone betreft is een zeer goede phone dat staat buiten keif, ware het niet dat na 1 a 2 updates deze ook pas echt lekker werkte!!!!
Laten we WM7 gewoon maar vergeten om 2 redenen:

1 je zal zien dat die NIET als update gaat komen voor dit toestel (HD2).
2 Wanneer is het eigenlijk af ? Zoals altijd met MS wordt alles steeds uitgesteld of zelfs soms over geslagen. Tegen die tijd is de HD2 al niet meer echt interessant, en heeft HTC inmiddels weer 32 nieuwe toestellen uit. (hence het vergeten van een HD2 OS update).

Ik zie persoonlijk alleen echt heil in een compleet nieuw systeem wat puur voor touch phones gemaakt wordt vanaf de basis en niet zoals nu schil over schil waarbij je vroeg of laat tegen naschokken aanloopt van zijn oude roots (net als bij de gewone windows OS'en op de pc)

• basst85
Msniekers schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:24:
Sinds gisteren ook deze telefoon in bezit, typen is nog even wennen en ik moet alles nog een beetje uitvinden, maar ik heb wel al meteen een vraag over iets wat me opviel:
de verlichting van de onderste 5 knopjes gaat bij mij eerder uit dan de schermverlichting. Nu is dit normaal niet zo'n probleem maar in een kamer die zo donker is dat je de symbooltjes op de knoppen niet kan lezen is het niet handig. Is dit bij iedereen zo en valt hier iets aan in te stellen?
Ik dacht in register HKCU\ControlPanel\BackLight\, en verander de waarde bij QKeyLedTimeout.
Maar blijkt toch niet te werken :/

• Delirius
  • Laatst online: 09:49
Voor wat betreft het sms-probleem heb ik maar eens een draadje opgeworpen bij XDA. Er wordt daar reeds ook melding gemaakt van problemen omtrent sms-en, maar dan zou het alleen betrekking hebben op contacten waarbij reeds een grote sms historie aanwezig is. Zelf had ik eerst geen problemen maar nu wel en dan echt niet met contacten waarbij reeds veel smsjes aanwezig zijn.

Voor diegene die het wil volgen

• 323
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09-2023

323

Verwijderd

Delirius schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:49:
Voor wat betreft het sms-probleem heb ik maar eens een draadje opgeworpen bij XDA. Er wordt daar reeds ook melding gemaakt van problemen omtrent sms-en, maar dan zou het alleen betrekking hebben op contacten waarbij reeds een grote sms historie aanwezig is. Zelf had ik eerst geen problemen maar nu wel en dan echt niet met contacten waarbij reeds veel smsjes aanwezig zijn.

Voor diegene die het wil volgen
heel apart; in de eerste week gebruik te hebben gemaakt van de telefoon elke dag problemen met sms verzenden. nu al 3 dagen geen last gehad. weersgegevens worden ook netjes geupdate.
ik heb alleen m'n wifi uitgeschakeld. en nieuwe provider instellingen op laten halen. en hierna dus geen probleem meer gehad (afkloppen).

na SP1 te hebben doorgevoerd heb ik nog wel altijd de "gestreepte/gekraste" menutoetsen in de Opera
browser.
is hier al wat meer over bekend?

weet iemand misschien hoe ik de nummerweergave kan uitzetten (callerid) heb flink gezocht maar kan het niet vinden. Hartelijk dank alvast.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 12:12 . Reden: provider instellingen vergeten ]

• Novadecasa
  • Laatst online: 14-03 14:33
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:42:
[...]

Het is jammer dat hier oeverloos wordt gekletst over accuduur enzo, wat verwacht je met het grootste scherm tot nu toe en volbeladen met BT, Wifi, GPS, 4 banden en alles wat er nog bij komt.
Beetje dezelfde discussie die sommige mensen hebben over auto's tunen en praten over pk's maar wel druk maken over verbruik ........... |:(
Serieuze vragen zie je steeds minder een passend antwoord krijgen.
Wat betreft Opera, met pinchen kan je toch gewoon inzoomen tot de 'paginanummers'. Geen problemen mee dat ik op een andere plek uit kom.

Wat betreft de accuduur maak je wel een vreemde vergelijking. Doordat jij zo reageert op eerder gestelde vragen en antwoorden werk je zelf mee, met wat je aangeeft in je laatste regel.

• Novadecasa
  • Laatst online: 14-03 14:33
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:02:
[...]

weet iemand misschien hoe ik de nummerweergave kan uitzetten (callerid) heb flink gezocht maar kan het niet vinden. Hartelijk dank alvast.
Instellingen>Draadloze bediening> Telefoon> Nummerweergave ;)
Hopelijk bedoel je dit.

Verwijderd

Al een paar keer als vraag gesteld.

Wie kan mij helpen met die Co pilot te registreren voor een trial ?
Snap er niks van, want ik moet een serial intikken om hem te activeren maar waar vind ik die ?
Niks gezien wat daar op lijkt in de doos en ook de serial van de phone of IMEI nummer komt ook niet overeen.

Verwijderd

Novadecasa schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:15:
[...]

Wat betreft Opera, met pinchen kan je toch gewoon inzoomen tot de 'paginanummers'. Geen problemen mee dat ik op een andere plek uit kom.

Wat betreft de accuduur maak je wel een vreemde vergelijking. Doordat jij zo reageert op eerder gestelde vragen en antwoorden werk je zelf mee, met wat je aangeeft in je laatste regel.
Het pinchen werkt gewoon niet echt lekker. Komt ook doordat er 3 mehtodes van zoomen zijn:

1- dubbel tap
2- pinchen
3- slider zoom

Als je soms wil pinchen dan raak je soms een link aan (bijv frontpage van tweakers met vreselijk veel links), en soms ziet hij het als een dubbel tap en zoomt ie helemaal in of uit.
Daarbij komt eigenlijk het grootste probleem met het pinchen (zoals IK het ervaar) is dat het pinchen te langzaam gaat, je moet dus soms wel 2 of 3 apart keer pinchen om de kleine link groot genoeg te krijgen om die te gebruiken.

Ik vind de vergelijking valide overigens, het is al sinds jaar en dag zo dat de nieuwste smartphones met alle opties aan boord NIET uitblinken in stamina, van te voren was bekend dat hier een 4.3" scherm in zat en een 1ghz cpu en 'slechts' een 12xx Mah accu dus tenzij de accu nucleair is kan je aanvoelen dat je regelmatig zal moeten laden.
Eerlijk gezegt heb ik nog nooit smartphones gezien die dagen achter elkaar konden wifi'en, gps'en en ook nog eens bellen en het kleurenscherm gebruiken.

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 15:08
Hier werkt het sms'en ook niet, ze komen allemaal in de outbox te staan.
Opnieuw versturen helpt niet, hij doet helemaal niets.

Vanalles aangepast, niks werkt, ga zo even HTC mailen.

Verwijderd

Ik zit ook bij Vodafone en het sms'en werkt super ... Alles gaat weg en alles komt ook binnen.
ik heb NIKS aan instellingen gedaan en gewoon alleen de sim erin gedaan (oude sim die ik al meer dan 4 jaar heb) en bij het opstarten stelde hij zichzelf in.

Email uit/in gaat via Wifi prima (gmail), maar op Gprs of 3G of welke mobiele verbdinding dan ook lukt het me niet om email te versturen.
Browsen gaat over diezelfde verbinding wel goed en ook email binnen halen.

Verwijderd

Novadecasa schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:17:
[...]

Instellingen>Draadloze bediening> Telefoon> Nummerweergave ;)
Hopelijk bedoel je dit.
ja deze boedoelde ik! dank je.

• basst85
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:02:
[...]
....

na SP1 te hebben doorgevoerd heb ik nog wel altijd de "gestreepte/gekraste" menutoetsen in de Opera
browser.
is hier al wat meer over bekend?

...
Mogelijk kan de ontwikkelaar er meer over vertellen:
http://www.laurentius26.n...19:administrator&Itemid=9

Deze "service pack" past ook de Skin van Opera aan, mogelijk komt het daar door.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:53:

Email uit/in gaat via Wifi prima (gmail), maar op Gprs of 3G of welke mobiele verbdinding dan ook lukt het me niet om email te versturen.
wordt je uitgaande mailserver wel geaccepteerd door je provider?
heb dit namelijk ook gehad (niet bij gmail) en m'n mailserver veranderd
in die van mijn thuisinternet en probleem was opgelost.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:59:
[...]

wordt je uitgaande mailserver wel geaccepteerd door je provider?
heb dit namelijk ook gehad (niet bij gmail) en m'n mailserver veranderd
in die van mijn thuisinternet en probleem was opgelost.
Bij gmail kan dat toch nooit een probleem zijn ?
Bij een reguliere pop3 server herken ik dat probleem omdat je dan niet de uitgaande server kan gebruiken idd maar bij gmail is dat volgens mij nooit het probleem.
Wel typisch met Wifi geen probleem, en dus via outgoing server van waar je ook op wifi zit, MAAR bij outgoing via mobiele verbinding een probleem.

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:21

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Ik heb de meeste van de problemen hier niet... (of ik merk ze niet op, ook een optie :P)

Vraag me ook af degenen die zo klagen over de batterij tijd ook wel die batterij in het begin een paar keer helemaal leeg hebben getrokken en daarna pas opgeladen hebben? Of gewoon gelijk aan de lader, constant mee speule...? Kan verklaren waarom je in twee uur je batterij voor een kwart leeg hebt... :/

Zaterdagavond opgeladen, meegnomen naar vrienden, stappen, zondags speule/bellen, maandagochtend navigeren, en 's middags opladen. Nu heb ik 'm net weer aan de lader hangen; afgelopen dagen beetje internetten (HDSPA en WiFi) smssen, bellen en vanmorgen een uurtje muziek/radio luisteren. Ook wordt elk uur m'n mail opgehaald en wordt automatisch Twitter, het weer etc geupdate... Dus qua batterijduur heb ík persoonlijk geen problemen... ;)

Ik heb wel een ander probleem; de radio functie is vaag. SlamFM, meestal in de ether in mijn omgeving (Venlo) niet al te super ontvangst is zonder problemen te beluisteren. Echter 3FM, normaal overal goed tussendoor; alleen maar ruis...? En nu, bij de klant in Helmond, alleen 538 te bereiken... hebben meer mensen dit probleem...?

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:06:
[...]
Bij gmail kan dat toch nooit een probleem zijn ?
Bij een reguliere pop3 server herken ik dat probleem omdat je dan niet de uitgaande server kan gebruiken idd maar bij gmail is dat volgens mij nooit het probleem.
Wel typisch met Wifi geen probleem, en dus via outgoing server van waar je ook op wifi zit, MAAR bij outgoing via mobiele verbinding een probleem.
Misschien niet het juiste poortnummer ingesteld voor de smtp server, of de vodafone proxy aanstaan?
Je kunt ook via active sync je email ophalen/versturen bij google tegenwoordig, dat zal ook wel werken.

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
Ik zit ook bij Vodafone en het sms'en werkt super ... Alles gaat weg en alles komt ook binnen.
ik heb NIKS aan instellingen gedaan en gewoon alleen de sim erin gedaan (oude sim die ik al meer dan 4 jaar heb) en bij het opstarten stelde hij zichzelf in.

Het probleem van vodafone is dat hun standard mobile netwerk (vodafone live) via de proxiserver gaat
zo kom je dus in hun vodafone live omgeving waar je live tv kan kijken enzo

het nadeel daarvan is dat pop3, youtube niet met die proxi overweg kan
als je daar wel gebruik van wilt maken moet je dus de proxi uitschakelen

de proxi zet je uit door na start/instellingen/draadloze bedieningen/menu/verbindingen,en dan bij vodafone live
,mijn proxyserver instellen, indrukken en dan het vinkje weg halen bij ,dit netwerk gebruikt een proxyserver om verbinding te maken met internet. het andere vinkje moet je dus wel laten staan,

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-09 19:27
Ik heb mijn HTC HD2 nu twee dagen.

Zelf vind ik het 6.5 systeem de HTC HD2 onwaardig. Valt me erg tegen. Op de een of andere manier vond ik 6.1 fijner werken (maar had hier een jaar ervaring mee). Verder is het invoeren van tekst in invoer velden van windows soms een gepriegel (ik moet het vakje vaker aantikken voordat ik kan typen). Het selecteren van links op normale internetsites is een crime, maar de weergave daarvan is wel super (je kan prima een normale pagina lezen).

Echter ik loop nu tegen een probleem aan. Mijn HD2 lag vannacht op het nachtkastje en werd niet opgeladen. Vanochtend wilde hij niet goed werken. Het beeld bleef zwart en de toetsen reageerden wel, maar alleen de verlichting van de toetsen gingen hiervan branden. Ik kreeg het toestel pas werkende na een softreset.

Ik wil proberen of hij vaker vastloopt, want dan gaat hij retour naar de winkel. Hebben jullie dit ook al gehad?

Verwijderd

indofk schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:09:
[...]

Het probleem van vodafone is dat hun standard mobile netwerk (vodafone live) via de proxiserver gaat
zo kom je dus in hun vodafone live omgeving waar je live tv kan kijken enzo

het nadeel daarvan is dat pop3, youtube niet met die proxi overweg kan
als je daar wel gebruik van wilt maken moet je dus de proxi uitschakelen

de proxi zet je uit door na start/instellingen/draadloze bedieningen/menu/verbindingen,en dan bij vodafone live
,mijn proxyserver instellen, indrukken en dan het vinkje weg halen bij ,dit netwerk gebruikt een proxyserver om verbinding te maken met internet. het andere vinkje moet je dus wel laten staan,
Hey dank je wel !
Bijzonder duidelijke en ga het straks even proberen ;)

Verwijderd

Voor de mail moet je de uitgaande server van vodafone geruiken. ze zeggen wel dat die er niet is maar die is er wel. ik zal vanvond even in oude toestel kijken wat voor server ik altijd gebruikte. je moet in iedergeval een account aan maken bij vodafonelive. en met dat wacht woord kun je dan gebruik maken van de server.

Verwijderd

HeyJIJdaar schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:28:
Ik heb mijn HTC HD2 nu twee dagen.

Zelf vind ik het 6.5 systeem de HTC HD2 onwaardig. Valt me erg tegen. Op de een of andere manier vond ik 6.1 fijner werken (maar had hier een jaar ervaring mee). Verder is het invoeren van tekst in invoer velden van windows soms een gepriegel (ik moet het vakje vaker aantikken voordat ik kan typen). Het selecteren van links op normale internetsites is een crime, maar de weergave daarvan is wel super (je kan prima een normale pagina lezen).

Echter ik loop nu tegen een probleem aan. Mijn HD2 lag vannacht op het nachtkastje en werd niet opgeladen. Vanochtend wilde hij niet goed werken. Het beeld bleef zwart en de toetsen reageerden wel, maar alleen de verlichting van de toetsen gingen hiervan branden. Ik kreeg het toestel pas werkende na een softreset.

Ik wil proberen of hij vaker vastloopt, want dan gaat hij retour naar de winkel. Hebben jullie dit ook al gehad?
Nee geen vastloper nog ... Wel al wat zaken geinstalleerd, verwijdert en gerommelt maar zelfs nu nog geen echte vastloper.
Het gepriegel is idd wel heel herkenbaar en heb daar ook mijn ongenoegen over geuit.
Valt me zelfs op dat de tocuh bediening soms lijkt te 'slapen'.
Het begint al bij het unlocken, de eerste touch op een cijfer reageert niet direct, en na het eerste cijfer loopt het soepel.
Zelfde met het sense menu wat soms ff op gang lijkt te moeten komen.

• BriekeJ
  • Laatst online: 28-04-2022
Iemand ervaring met 4launch of PDA-Shop? beiden ligge 5 minute van mij vandaan maar heb er nog nooit wat gekocht en er is toch wel enig prijs verschil, bij PDA-Shop 549,- en bij 4Launch 519 euro? Waarom dit verschil?

Verwijderd

IK heb mijn sms probleem op gelost.

Vanmorgen htc gebeld: simkaart is niet goed
pdashop gebeld: hardreset ( helpt niet)
Ben naar devodafone winkel geweest een nieuwe sim laten maken

PROBLEEM OP GELOST !!!!!

hij loopt als een trein,

ik ben helemaal happy.

Dit wou ik jullie niet onthouden daarom heb ik me nu geregistreerd.

Verwijderd

BriekeJ schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:37:
Iemand ervaring met 4launch of PDA-Shop? beiden ligge 5 minute van mij vandaan maar heb er nog nooit wat gekocht en er is toch wel enig prijs verschil, bij PDA-Shop 549,- en bij 4Launch 519 euro? Waarom dit verschil?
Heb de mijne bij pdashop gekocht. mooie winkel werd goed geholpen. vanmorgen de service lijn werd ik netjes te woord gestaan.

• tex5
  • Laatst online: 23-12-2015
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:01:
[...]

Dat wilde ik aangeven.
Door een reg edit kan je alles clicken, maakt niet uit hoe uitgezoomed je bent.

35. Enable Clickable Links in Zoomed Out Opera
This reg edit allows you to tap on a link without the need for zooming in first.
HKLM/Software/Opera/Info/az_overview_threshold
Change value from 64 to 32

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=583638

Nog een andere:

23. Enable Haptic Feedback in Opera for Link Clicking
Go to HKLM\Software\Opera\Defaults
Add new DWORD Value as Name: VibrationEnabled and DWORD Data (dec): 1

Ook weer opgelost dus? :)

• BriekeJ
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:39:
[...]

Heb de mijne bij pdashop gekocht. mooie winkel werd goed geholpen. vanmorgen de service lijn werd ik netjes te woord gestaan.
Hmm, ja PDA-Shop ziet er wel wat netter en proffesioneler uit, maja toch 30 euro verschil haha. Als er geen verschil zit in de service van beiden, kwa garantie.

• Elwin23
niet normaal hoeveel mensen klagen over hun toestel (overigens in elke topic, niet HD2 specifiek)
keb nog geeneens een HD2 en word dr al moe van :P

HeyJIJdaar: je kan gaan stress testen met een proggie, of door zoveel mogelijk te draaien. maar lijkt erop dat je probleem niet veroorzaakt wordt door stress...
keb nu 2 jaar een tytn2 en heb ook heel soms dat probleem, maar gebeurd zo weinig dat t me weinig intereseert...

BTW, WM7 MAART 2010 :)
nieuws: Microsoft presenteert Windows Mobile 7 in maart 2010
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:29:
@ hierboven

Heb ik soms ook last van. Zou aardig zijn als daar een oplossing voor is!

@ daarboven
ik ben al 2 jaar heel tevreden over Vodafone, je betaald niet veel voor een supersnelle verbinding...
en idd al 2 of 3x dit jaar heeft data er een half daggie uit gelegen, en dan nu dit, maar dat kan elke provider overkomen... ik moet er niet aan denken om de brakke t-mobile gsm of de brakke t-mobile gprs snelheid te hebben!!!! en anderen zijn al helemaal geen optie wbd internet snelheden...
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:36:
[...]

Helemaal waar !
Vwb de kleine links, dat kan Safari prima aan en dat maakt het browsen een stuk makkelijker.
Ik ben qua browse ervaring vergeleken met mijn Ipod touch in mijn ogen dus achteruit gegaan, het grotere scherm en de 1ghz cpu (waar ik overigens weinig van merk) ten spijt.

Het copy/pasten is idd een 'nieuwe' feature maar die werkt nog steeds niet goed kan ik je vertellen, het switchen tussen progs is vaak killer voor je past geheugen en heb je er dus weinig aan.

Maar ik geef je gelijk dat de Iphone als je wat meer wilt soms heel beperkend is (met name BT !) en je tegen de grenzen aan loopt.
Daarintegen is het gesloten karakter wel een succes nummer vwb de applicaties en dergelijk want de hardware is altijd hetzelfde (of zo goed als) en bij WM devices is er iedere maand een nieuw toestel met andere specs.

Vergelijk de apple als een console (probleemloos gamen met altijd dezelfde specs) en de HD2 als een PC, kan je een betere game ervaring op hebben maar je moet wel even aan de slag voordat alles super loopt.
idd, gesloten karakter heeft ook zn voordelen, voor Apple EN de consument, zou nooit beweren dat Apple dom is, of de gebruikers, ze hebben gewoon iets moois op de markt gezet!
Net zoals OSX nooit rekening hoeft te houden met 10.000 taiwanese hardware fabrikantjes (op geheugen en HD na dan) is het dus ook makkelijker om stabiele OS'en te schrijven. Tegelijk een groot nadeel in me ogen, is ook juist weer een grote kracht!

ps. mooie vergelijking! helemaal mee eens... (vervolgens gaat men kloten met modchips, en dan ineens zeiken dat ie soms hangt ed. :P )
ps2, ik zou natuurlijk NOOOOOIT modchips gebruiken :P

• Elwin23
BriekeJ schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:42:
[...]

Hmm, ja PDA-Shop ziet er wel wat netter en proffesioneler uit, maja toch 30 euro verschil haha. Als er geen verschil zit in de service van beiden, kwa garantie.
pdashop heeft een bijna overdreven uitstekende service... ze zijn niet de goedkoopste, maar zeker ook niet duur!
4launch is geen slechte service, maar zeker niet te vergelijken met pdashop...

zijn beide te vertrouwen... alleen zal pdashop iets meer werk voor je doen zodra je problemen heb
(je ziet het eigenlijk al aan de websites)

[ Voor 3% gewijzigd door Elwin23 op 19-11-2009 14:49 ]

• BriekeJ
Elwin23 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:48:
[...]

pdashop heeft een bijna overdreven uitstekende service... ze zijn niet de goedkoopste, maar zeker ook niet duur!
4launch is geen slechte service, maar zeker niet te vergelijken met pdashop...

zijn beide te vertrouwen... alleen zal pdashop iets meer werk voor je doen zodra je problemen heb
(je ziet het eigenlijk al aan de websites)
Ja dat dacht ik al, het was ook mijn eerste keuze om daar te kopen totdat ik zag dat het bij 4launch 519 kosten, maar denk toch dat ik voor pda-shop ga dan. Bedankt voor de informatie ;).

• mariconjo
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:35:
[...]

Voor de mail moet je de uitgaande server van vodafone geruiken. ze zeggen wel dat die er niet is maar die is er wel. ik zal vanvond even in oude toestel kijken wat voor server ik altijd gebruikte. je moet in iedergeval een account aan maken bij vodafonelive. en met dat wacht woord kun je dan gebruik maken van de server.
Uitgaande server vodafone: authsmtp.vodafone.nl

Verwijderd

Ik heb mp3's gezet als beltoon, maar ook als sms signaal. Deze mp3's zie ik echter niet als ik deze wil instellen als alarm/wekker. Waar moet ik de mp3's plaatsen om deze aan de wekker te hangen? (beetje jammer dat dat niet vanuit 1 locatie kan.)

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:35:
[...]
Dat kan, maar moet zeker niet. Over de standaard smtp poort 25 staat een telecomprovider meestal niet toe dat je een andere smtp server gebruikt dan die van henzelf. Op een alternatieve smtp poort (met beveiliging) als gmail (poort 465) ook heeft kan je wel email versturen. Grote voordeel dan is dat het niet uitmaakt wat voor verbinding je gebruikt, wifi of gprs/umts. Als je de stmp van je provider wilt gebruiken dan moet je steeds weer een andere smtp server instellen afhankelijk van je verbinding.

Verwijderd

4Launch is super gebleken uit mijn hardware aankoop ervaringen maar ook de PDA shop is goed vwb online aankopen.
4launch heeft wel scherpe prijzen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:18:
Al een paar keer als vraag gesteld.

Wie kan mij helpen met die Co pilot te registreren voor een trial ?
Snap er niks van, want ik moet een serial intikken om hem te activeren maar waar vind ik die ?
Niks gezien wat daar op lijkt in de doos en ook de serial van de phone of IMEI nummer komt ook niet overeen.
Heb even geinstalleerd ook maar blijkbaar heb je een verkeerde optie gekozen want ik kom nergens een serial tegen. Even screenies gemaakt van de hele procedure, zie: co-pilot trail.pdf

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:59:
Ik heb mp3's gezet als beltoon, maar ook als sms signaal. Deze mp3's zie ik echter niet als ik deze wil instellen als alarm/wekker. Waar moet ik de mp3's plaatsen om deze aan de wekker te hangen? (beetje jammer dat dat niet vanuit 1 locatie kan.)
Onder WM6.1was het zo dat je die in de root van je storagecard moet zetten, wellicht werkt dat. Was ook voor smstonen zo.

Verwijderd

tex5 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:40:
[...]

Door een reg edit kan je alles clicken, maakt niet uit hoe uitgezoomed je bent.

35. Enable Clickable Links in Zoomed Out Opera
This reg edit allows you to tap on a link without the need for zooming in first.
HKLM/Software/Opera/Info/az_overview_threshold
Change value from 64 to 32

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=583638

Nog een andere:

23. Enable Haptic Feedback in Opera for Link Clicking
Go to HKLM\Software\Opera\Defaults
Add new DWORD Value as Name: VibrationEnabled and DWORD Data (dec): 1

Ook weer opgelost dus? :)
Opgelost ? Weet ik nog niet want ik ben niet echt thuis in dat gedoe met register waardes veranderen enzo.
Maar ik ga het uitzoeken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:29:
[...]

Heb even geinstalleerd ook maar blijkbaar heb je een verkeerde optie gekozen want ik kom nergens een serial tegen. Even screenies gemaakt van de hele procedure, zie: co-pilot trail.pdf
Hm, zal een verkeerde keuze gemaakt hebben idd. Was ook in spaans en kon niet meer terug.
User.cfg verwijdert maar daarmee heb ik hem niet terug in organieke toestand.

Iemand enig idee ?

TT7 ook geprobeert (geen ervaring mee in verleden op PDA) maar ook dat valt er tegen om op te starten.
Geen map, geen voices .... Wordt blijkbaar te oud voor dit soort zaken :|

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
Ik heb de CAB van Laurentius erop gezet en als ik nu van thema verander in het "vandaag" menu dan loopt toestel helemaal vast. Iemand anders ook last van?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:42:
[...]

Hm, zal een verkeerde keuze gemaakt hebben idd. Was ook in spaans en kon niet meer terug.
User.cfg verwijdert maar daarmee heb ik hem niet terug in organieke toestand.

Iemand enig idee ?

TT7 ook geprobeert (geen ervaring mee in verleden op PDA) maar ook dat valt er tegen om op te starten.
Geen map, geen voices .... Wordt blijkbaar te oud voor dit soort zaken :|
Nee die moet je zelf downloaden haha. Maar de moeite waard, ik ben kansloos zonder Tomtom.
Enige nadeel is dat ie nog niet voor me parkeert. 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:27:
4Launch is super gebleken uit mijn hardware aankoop ervaringen maar ook de PDA shop is goed vwb online aankopen.
4launch heeft wel scherpe prijzen.
Je mag zeggen wat je wilt, maar prijs zit hem ergens in.

Koop hem bij PDAshop, dan ben je zeker van alle service, bijna dag en nacht, en dit per email en telefoon en zelfs in de winkel...

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-08 01:33
[...]

Mijn scherm reageert ook niet echt helemaal goed :S. Soms dan moet ik of heel traag typen of typ ik met heel veel fouten. Na een soft reset doet hij het dan weer goed :S. als het zo blijft dan verklaar ik mijn toestel DOA.

Ook heb ik last van dat mijn volumeknop niet meer als volumeknop werkt maar als volgende/vorige voor m'n muziek. Ook na een soft-reset tijdelijk weer opgelost.

Tenslotte stopt mijn muziek nog wel eens met afspelen als het naar het volgende nr. gaat terwijl "alles herhalen" aanstaat.

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
heeft iemand al spb tv werkend gekregen op zn hd2 ?

en waar kan ik in hemelsnaam het informatie over eigenaar gedeelte zien
dat stond altijd onder instellingen

• Elwin23
@indofk: search ff in deze topic (of deel1), kan op 2 manieren, met een cab, en onder ME in je telefoonboek...
zoek en gij zult vinden, of groffer gezegd RTFM ;)

• tex5
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:39:
[...]

Opgelost ? Weet ik nog niet want ik ben niet echt thuis in dat gedoe met register waardes veranderen enzo.
Maar ik ga het uitzoeken.
Als ik nu deze page open of bv. engadget dan kan ik zonder te zoomen op elke link clicken. Dat bedoelde je toch dat beter geregeld was met de iPhone?

Verwijderd

mariconjo schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:57:
[...]

Uitgaande server vodafone: authsmtp.vodafone.nl
Dank je Mariconjo (haha ik snap de naam)
Maar moet je met deze server nog steeds eerst registreren op vodafonelive ?

EDIT: ingevuld en lukt niet vwb verzenden en zal dus moeten aanmelden.

EDIT2: aanmelden lukt niet want website VF ligt eruit dus mischien is dat de reden dat het niet werkt ... Ik wacht even af.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 17:13 ]

• darkenrahl
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-04 14:49
Heeft er iemand last van audio booster? bij mij schakelt die zich altijd automatisch uit (ook in hetzelfde liedje). Ik heb al geprobeerd audiobooster gewoon op te laten staan door op de home knop te duwen maar zonder succes. vrij irritant

Verwijderd

tex5 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:46:
[...]

Als ik nu deze page open of bv. engadget dan kan ik zonder te zoomen op elke link clicken. Dat bedoelde je toch dat beter geregeld was met de iPhone?
Nee, wat ik bedoel is dat als je deze pagina opent je niet ff naar pagina 7 bijv. kan gaan omdat het cijfer 7 als link zo klein is dat je die nooit met een vinger kan bedienen zonder te zoomen, immers een vinger zal wel 6 links beslaan in uitgezoomde modus.
Je moet dus (net als op iphone) inzoomen en dan het cijfer kiezen, dat zoomen gaat vind ik bijzonder slecht en duurt te lang.
Bij eenzelfde grote van een link op de iphone selecteer ik hem gewoon terwijl ik op de HD2 veel verder moet inzoomen en bijna door het scherm heen moet drukken terwijl het niet resistief is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:06:
[...]

Nee die moet je zelf downloaden haha. Maar de moeite waard, ik ben kansloos zonder Tomtom.
Enige nadeel is dat ie nog niet voor me parkeert. 8)7
Heb mappen gedownload en in de tomtom map erbij gezet maar dan nog ziet hij niks.
Snap er geen hout van en was al geen fan van TomTom navi's (liever een Miotec) maar op een smartphone heb je weinig keuze.

Eigenlijk maakt het me op de HD2 niet veel uit wat er op staat als het maar kan navigeren zonder een halve avond te rommelen om het werkend te krijgen.

Iemand die mij kan vertellen hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat hij die mappen wel ziet ?
desnoods via de mail oid.

• darkenrahl
kami124 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:23:
[...]

Mijn scherm reageert ook niet echt helemaal goed :S. Soms dan moet ik of heel traag typen of typ ik met heel veel fouten. Na een soft reset doet hij het dan weer goed :S. als het zo blijft dan verklaar ik mijn toestel DOA.

Ook heb ik last van dat mijn volumeknop niet meer als volumeknop werkt maar als volgende/vorige voor m'n muziek. Ook na een soft-reset tijdelijk weer opgelost.

Tenslotte stopt mijn muziek nog wel eens met afspelen als het naar het volgende nr. gaat terwijl "alles herhalen" aanstaat.
ja enorm vervelend... vraag mij af of dit een productiefout is (en ik mijn gsm moet binnendoen of omwisselen) of dat dit met de firmware te maken heeft. Ik stoot de laatste dagen toch regelmatig op enkele bugs die toch enorm irriterend zijn (zoals de audiobooster bug die ik hierboven beschrijf).

Tja, mss ook de prijs die we moeten betalen om hem zo snel na de release al te willen? hopelijk komt er snel een update van HTC uit.

• darkenrahl
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:11:
[...]

Heb mappen gedownload en in de tomtom map erbij gezet maar dan nog ziet hij niks.
Snap er geen hout van en was al geen fan van TomTom navi's (liever een Miotec) maar op een smartphone heb je weinig keuze.

Eigenlijk maakt het me op de HD2 niet veel uit wat er op staat als het maar kan navigeren zonder een halve avond te rommelen om het werkend te krijgen.

Iemand die mij kan vertellen hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat hij die mappen wel ziet ?
desnoods via de mail oid.
de mappen met de kaart moeten normaal in de root van je geheugenkaartje staan en niet in de map van tomtom. Moest het dan nog niet werken kan ik je wel via PM helpen

EDIT: je hebt trouwens wel degelijk keuze tussen verschillende software:
je hebt IGO, tomtom, route 66 en nog best een aantal andere

[ Voor 8% gewijzigd door darkenrahl op 19-11-2009 17:27 ]

• tex5
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:06:
[...]

Nee, wat ik bedoel is dat als je deze pagina opent je niet ff naar pagina 7 bijv. kan gaan omdat het cijfer 7 als link zo klein is dat je die nooit met een vinger kan bedienen zonder te zoomen, immers een vinger zal wel 6 links beslaan in uitgezoomde modus.
Je moet dus (net als op iphone) inzoomen en dan het cijfer kiezen, dat zoomen gaat vind ik bijzonder slecht en duurt te lang.
Bij eenzelfde grote van een link op de iphone selecteer ik hem gewoon terwijl ik op de HD2 veel verder moet inzoomen en bijna door het scherm heen moet drukken terwijl het niet resistief is.
Ah zo. Tja, 800x480 is iets anders dan 480x320. Dat Opera soms clicks niet registered heb ik ook ja. Je hoeft niet hard te drukken maar paar keer licht werkt meestal wel.

Of dit aan een instelling ligt weet ik niet, ik zal is zoeken.

• darkenrahl
Voor diegenen met "spook-aanrakingen" tijdens het typen: ziehier de oplossing (voor mij werkt het alvast)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=585511

een hele opluchting , typen gaat nu veel sneller en zonder fouten!

• Elwin23
darkenrahl schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:53:
Heeft er iemand last van audio booster? bij mij schakelt die zich altijd automatisch uit (ook in hetzelfde liedje). Ik heb al geprobeerd audiobooster gewoon op te laten staan door op de home knop te duwen maar zonder succes. vrij irritant
zoek ff in deze topic of in deel 1, is al een aantal keer voorbij gekomen en een aantal semi-oplossingen gepost.
Bv. het niet sluiten van dat prog geloof ik

Verwijderd

darkenrahl schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:25:
[...]

de mappen met de kaart moeten normaal in de root van je geheugenkaartje staan en niet in de map van tomtom. Moest het dan nog niet werken kan ik je wel via PM helpen

EDIT: je hebt trouwens wel degelijk keuze tussen verschillende software:
je hebt IGO, tomtom, route 66 en nog best een aantal andere
Presies de tip die ik nodig had ! TOP _/-\o_
Nog geen stemmen en flitspalen info maar die moet ik even scoren. Zijn daar bijzonderheden over vwb plaatsing of andere eigenaardigheden ?

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-08 01:33
darkenrahl schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:59:
Voor diegenen met "spook-aanrakingen" tijdens het typen: ziehier de oplossing (voor mij werkt het alvast)

Ik heb het idee dat dat bij mij ook werkt ja. Echter moet ik eerst nog ff wat langer observeren.

Is het ook normaal dat als je je scherm van lock haalt (dus op de hardware toets drukt) dat je dan 1 á 2 sec. moet wachten voordat het scherm reageert en je dan pas dat slotje naar links of rechts kan bewegen?

edit: oohja wat ik ook niet zo leuk vindt zijn de grote stappen die je volume/geluid maken als het scherm uit is. Als het scherm aan is en ik sta op de "muziek" tab dan kan ik redelijk precies instellen hoe hard mijn geluid moet zijn maar bij het scherm uit gaat dat maar in 4 stappen ofzo, dus dan is het of te hard of te zacht :P.

[ Voor 18% gewijzigd door kami124 op 19-11-2009 18:27 ]

• darkenrahl
kami124 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 18:21:
[...]

Ik heb het idee dat dat bij mij ook werkt ja. Echter moet ik eerst nog ff wat langer observeren.

Is het ook normaal dat als je je scherm van lock haalt (dus op de hardware toets drukt) dat je dan 1 á 2 sec. moet wachten voordat het scherm reageert en je dan pas dat slotje naar links of rechts kan bewegen?

edit: oohja wat ik ook niet zo leuk vindt zijn de grote stappen die je volume/geluid maken als het scherm uit is. Als het scherm aan is en ik sta op de "muziek" tab dan kan ik redelijk precies instellen hoe hard mijn geluid moet zijn maar bij het scherm uit gaat dat maar in 4 stappen ofzo, dus dan is het of te hard of te zacht :P.
als ik heel snel probeer te zijn reageert het slotje niet nee. maar het is bij mij maximum een seconde. ik zie in de linkerboven hoek dan heel even het woord "start" flitsen. Dan kan ik het slotje niet schuiven. heb jij dat ook? mss even een soft reset? Ben toch al blij dat het typen precies beter gaat.

Verwijderd

darkenrahl schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:59:

Kan misschien iemand dit bestand op een ander plek aanbieden.
Bij rapidshare kun je het alleen downloaden als je premium acount hebt.

Alvast bedankt :)

• mariconjo
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:51:
[...]

Dank je Mariconjo (haha ik snap de naam)
Maar moet je met deze server nog steeds eerst registreren op vodafonelive ?

EDIT: ingevuld en lukt niet vwb verzenden en zal dus moeten aanmelden.

EDIT2: aanmelden lukt niet want website VF ligt eruit dus mischien is dat de reden dat het niet werkt ... Ik wacht even af.
Je moet inderdaad een vodafone account voor de uitgaande mail aanmaken.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.