Weer problemen met de HD2, het begint nu toch wel heel erg vervelend te worden. (zacht uitgedrukt)
E-mail wordt weer niet ontvangen, alles staat ingesteld op sync wanneer berichten binnenkomen etc maar de emails komen soms na het herstarten en soms helemaal niet binnen. Wat is dat toch?
Het sms probleem had ik ook, maar dat was na een soft reset verdwenen.
(Recent heb ik de instellingen betreft de sms verzending wel verandert, deze stond ingesteld op 'voorkeur via gsm' (standaard) en heb ik verandert naar 'gsm')
Nu hopen dat het probleem verholpen is.
Ook ik krijg vaak de melding dat aan de andere kant van de verbinding de problemen zijn. Wanneer ik vervolgens op 'negeren' klik en de pincode intoets wordt Sense gestart en is er verder geen probleem wat dit betreft. Eerder werdt dit probleem ook al genoemd en graag zou ik weten wat hier van de oorzaak is of kan zijn.
Bij het internetten met Opera gaat het ook regelmatig fout, als ik deze start komt soms alleen het bovenste gedeelte in beeld met internet en het onderste gedeelte van het scherm komt de persoonlijke achtergrond in beeld.
Zodra ik Opera vervolgens wil afsluiten zie ik soms, na het gebruiken van de knop rechtsonder in beeld, de knop 'instellingen' (soms een andere functie in het menu) onleesbaar verschijnen doordat er allemaal strepen en krassen door heen staan.
Bij het zoeken van contactpersonen heb ik het toetsenbord ingesteld op 'compacte qwerty' , zo ook bij sms-en, maar de volledige qwerty wordt weergegeven. Wanneer ik in het hiervoor bestemde menu (het driekhoekje naast het mini toetsenbord) klik staat de functie 'compacte qwerty wel ingeschakelt. Maar deze wordt dus niet weergegeven. Ook het instellen van 'toetsenbord van telefoon' geeft geen verandering.
Daarnaast loopt ook het taakbeheer en de 'advTaskmgr' (die in het 'nieuwe' .cab bestand zit van XDA) regelmatig vast.
De batterij duur valt mij tot nu toe erg tegen, een goede 12 uur houd de telefoon het wel vol maar een hele dag haalt de accu niet. Heb nu al meerdere keren met een lege telefoon gestaan en dat is zacht uitgedrukt erg onhandig!
Al met al is de HD2 alleen snel met het wisselen van de tabbladen in Sense en in WM maar zodra er iets geopent wordt is het, bij mij althans, best traag en regelmatig wachten. Waar iedereen het er over heeft dat deze telefoon zo enorm snel is heb ik de ervaring dat hij vooral beperkt snel is en lang niet overal.
Graag zou ik weten of dit allemaal instellingen zijn, zaken die ik verkeerd doe of dat er meer mensen zijn die deze problemen hebben.
(Eerder gaf ik al aan dat er veel processen draaien, heb hier daarop nog geen reactie gelezen maar ik ben benieuwd of iedereen dat heeft vooral m.b.t. de 'snelheid'.)
[
Voor 6% gewijzigd door
Novadecasa op 18-11-2009 16:48
]