HTC HD2 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 112.145 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-07 18:36
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 07:57:
[...]

Ja, ook dat mocht niet baten ;(
Heb je hem in een winkel gekocht dan kun je hem om ruilen voor een nieuwe want hij doet het niet.
Dit geldt ook voor een webwinkel hoor maar dat duurt zolang.
Je mag je toestel indien hij kapot is of niet functioneerd omruilen voor een nieuwe. (binnen 10 dagen)

[ Voor 2% gewijzigd door the boiler op 18-11-2009 09:11 . Reden: kleine aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the boiler schreef op woensdag 18 november 2009 @ 09:10:
[...]
Heb je hem in een winkel gekocht dan kun je hem om ruilen voor een nieuwe want hij doet het niet.
Dit geldt ook voor een webwinkel hoor maar dat duurt zolang.
Je mag je toestel indien hij kapot is of niet functioneerd omruilen voor een nieuwe. (binnen 10 dagen)
Ja dat begrijp ik, dat zal ook mijn laatste redmiddel zijn. Maar ik hoop dat ik zelf het probleem nog kan verhelpen en ik dus niet meteen mijn telefoon weer retour hoef te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
tja ik zou het niet weten misschien een vriend/kennis met een andere hd2 en even kijken of zijn accu werkt
Anders nog een dag aan het infuus en op het beste hopen en ook weer even een hard reset doen als dat lukt met een volle batterij

anders zou ik zsm naar de winkel rennen, fietsen, vliegen etc.

als je KPN of Vodafone hebt kun je ook naar een reparatie center gaan die helpen direct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 12:47
Iemand hier die gebruik maakt van SPB Phone Suite op de HD2, ik zou erg graag gebruik maken van de zeer goede Profiles en Call Filtering opties maar omdat hij intergreerd met Today Plug-in en ik wel tevreden ben met HTC Sence / TouchFlo, ben ik erg benieuwd hoe dat werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 09:14:
[...]

Ja dat begrijp ik, dat zal ook mijn laatste redmiddel zijn. Maar ik hoop dat ik zelf het probleem nog kan verhelpen en ik dus niet meteen mijn telefoon weer retour hoef te sturen.
Lijkt me toch wel duidelijk dat dit een hardwaredefect is. Daar kun je zelf niks aan verhelpen tenzij je dure diagnostische apparatuur hebt en een verzameling reserveonderdelen.

Gisteren eens geprobeert de "<-" knop te remappen. Wilde niet werken helaas met de software die ik gebruikte. Scherm roteerde wel, maar de standaard-actie wilde niet verdwijnen. Vind het echter wat nutteloos dat je met 2-3 hardwareknoppen uiteindelijk altijd op het homescreen eindigt.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje?

Ik zit er ook aan te denken om een HTC te kopen maar hoe is de vergelijking wat betreft de groote met een Nokia E71?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeitjeG
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-01-2022
Polkabear schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 22:58:
Ik probeer mijn gmail IMAP account in te stellen op de HD2, maar hij geeft 'fout bij synchroniseren' en weigert verdere berichten te downloaden. Het gaat fout als ik extra mappen (labels) van mijn gmail account toevoeg (naast de inbox etc.). Iemand meer dit probleem gehad?

Verder lees ik steeds dat het mogelijk zou moeten zijn om gmail als exchange server in te stellen, zodat ook contacten/calender meegesynced worden. Dit is mij echter nog niet gelukt. Iemand wel?
Tasks kan je niet syncen, dit geeft een error, dus zet dit uit. Calendar wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:05
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 09:52:
Vraagje?

Ik zit er ook aan te denken om een HTC te kopen maar hoe is de vergelijking wat betreft de groote met een Nokia E71?
Klinkt heel kort doorde bocht, maar wellicht handig om maten van de E71 op papier te tekenen en daarnaast (of eroverheen) de maten van de HD2 te zetten?? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09-2023

323

Hoelang gaat de batterij mee
Bij normaal gebruilk wie kan mee dat vertellen
Ik heb een cruis2 die gaat tussen de 3a4 dagen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
323 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 10:21:
Hoelang gaat de batterij mee
Bij normaal gebruilk wie kan mee dat vertellen
Ik heb een cruis2 die gaat tussen de 3a4 dagen mee
aan het begin van dit topics staan wat reviews ik raad je aan om die even te lezen daar wordt dit ook behandeld

[ Voor 0% gewijzigd door the boiler op 18-11-2009 10:30 . Reden: d ipv t ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
  • Laatst online: 23-12-2015
Polkabear schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 22:58:
Ik probeer mijn gmail IMAP account in te stellen op de HD2, maar hij geeft 'fout bij synchroniseren' en weigert verdere berichten te downloaden. Het gaat fout als ik extra mappen (labels) van mijn gmail account toevoeg (naast de inbox etc.). Iemand meer dit probleem gehad?

Verder lees ik steeds dat het mogelijk zou moeten zijn om gmail als exchange server in te stellen, zodat ook contacten/calender meegesynced worden. Dit is mij echter nog niet gelukt. Iemand wel?
Het lukte me ook niet met het HTC ActiveSync appje. Wat wel werkte hier was: click op het Windows knopje, dan naar 'Extras' en dan daar ActiveSync openen. Das de standaard WM6.5 AS app. En daarna niet per ongeluk weer de HTC AS app openen, dan gaat alles weer off staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 08:31
Delirius schreef op woensdag 18 november 2009 @ 08:08:
[...]

Worden jullie trouwens ook lichtelijk gestoord van die Opera-browser? Steeds als ik hem open moet ik de weergave aanpassen want letters gaan van groot naar klein of andersom. Is niet echt consequent...
In het register kun je dit vast wel aanpassen..
Ik verwacht onder: HKLM\Software\Opera\Prefs\Adaptive Zoom
Hier zie ik de waardes: Default Zoom, Virtual Screens Width, Zoom slider Maximum.

Durf niet met 100% zekerheid te zeggen of je het hier kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeitjeG
Ik gebruik SPB 3.5. Werkt prima, maar niet samen met sense. Dat wordt dat uitgezet. De meeste HTC apps werken nog (zoek ze op in de windows map), alleen audiomanager en footprints werken niet (goed).
Atomsk schreef op woensdag 18 november 2009 @ 09:43:
[...]

Lijkt me toch wel duidelijk dat dit een hardwaredefect is. Daar kun je zelf niks aan verhelpen tenzij je dure diagnostische apparatuur hebt en een verzameling reserveonderdelen.

Gisteren eens geprobeert de "<-" knop te remappen. Wilde niet werken helaas met de software die ik gebruikte. Scherm roteerde wel, maar de standaard-actie wilde niet verdwijnen. Vind het echter wat nutteloos dat je met 2-3 hardwareknoppen uiteindelijk altijd op het homescreen eindigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
Bij mij gaat het SMSen nu ook goed.
Heb laatst het volgende aangepast:

"Instellingen" > Menu (rechts onderin) > Meer > "Verbindingen" > "Netwerk geavanceerd" > In tabblad "SMS-dienst" de waarde van "SMS via:" op GSM gezet.

Deze stond volgens mij op "Voorkeur voor GPRS".

Of zal het gewoon toeval zijn dat het nu wel goed gaat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basst85 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 10:53:

"Instellingen" > Menu (rechts onderin) > Meer > "Verbindingen" > "Netwerk geavanceerd" > In tabblad "SMS-dienst" de waarde van "SMS via:" op GSM gezet.

bij mij staat deze standaard (heb nog niets veranderd) op voorkeur voor gsm
hoogstwaarschijnlijk stond dit bij jou ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 11:07:
[...]

bij mij staat deze standaard (heb nog niets veranderd) op voorkeur voor gsm
hoogstwaarschijnlijk stond dit bij jou ook?
Zou ook wel kunnen :)
Maar nu staat hij dus gewoon op "GSM", niet meer op "Voorkeur voor ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:22

RammY

Dát!

deze staat standaard bij mij op "voorkeur op gsm". heb het probleem van smsen nog niet weer gehad sinds zondag. mocht hij weer problemen hebben zet ik hm op GSM.
Daar stonden mn vorige HTC's ook altijd op.

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Iedere keer als ik mijn HD2 opnieuw opstart krijg ik de volgende mededeling:
Kan geen verbinding maken
Kiezen:
De modem aan de andere kant heeft de verbinding verbroken. Tik op instellingen om de de verbindingsinstellingen te controleren en zonodig te wijzigen.
Instellingen ----------------------------- Negeren
Als ik op negeren druk, en vervolgens gewoon mijn pincode invoer dan werkt de telefoon verder probleemloos.
Als ik op verbindingen druk, dan kom ik in het standaard verbindingen-menu van windows mobile.
Ik zou niet weten wat ik daar zou moeten veranderen om die vervelende melding niet iedere keer te krijgen.

Ik heb overigens zelf niks gewijzigd in de verbindings-instellingen, en ik heb ook al een hard-reset geprobeerd, maar toen kreeg ik de melding na een tijdje weer.
Wel heb ik wat standaard-tweaks aangebracht (de meeste zijn hier wel voorbij gekomen), maar die zouden hier volgens mij niets mee te maken moeten hebben.

Iemand een idee wat ik hier aan zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf toch echt problemen houden met het niet synchroom lopen van geluid bij geconverteerde dvd's. Ik zie dat meerdere mensen er last van hebben. Weet echt niemand een oplossing? Bij mij is het met de ingebouwde videospeler en met windows mediaplayer. Bij Coreplayer krijg ik op een of andere manier geen beeld. (Ook niet als ik de film converteer naar divx.).
Op mijn HTC Touch HD had ik hier nooit last van.
Ik houd me aanbevolen voor mogelijke oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:54
basst85 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 10:53:

Nou ik had dat ook gedaan en ik SMS alleen uit het windows icoon berichten niet meer vanuit Sense en nu heb ik ook geen problemen meer.. (*afkloppen*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
superericje schreef op woensdag 18 november 2009 @ 11:28:
[...]

Nou ik had dat ook gedaan en ik SMS alleen uit het windows icoon berichten niet meer vanuit Sense en nu heb ik ook geen problemen meer.. (*afkloppen*)
Hopelijk blijft het inderdaad goed gaan, ik SMS wel vanuit de Sense interface.
Heb voor de zekerheid de optie Afleverrapport aan staan, zodat ik zeker weet dat het aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basst85 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 11:31:
[...]

Hopelijk blijft het inderdaad goed gaan, ik SMS wel vanuit de Sense interface.
Heb voor de zekerheid de optie Afleverrapport aan staan, zodat ik zeker weet dat het aankomt.
Is 'Afleverrapport' hetzelfde als de optie '' Bezorgingsrapport verzoeken'??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
  • Laatst online: 24-07-2017
[quote]the boiler schreef op woensdag 18 november 2009 @ 10:30:
[...

[ Voor 81% gewijzigd door Tanakiam op 18-11-2009 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 11:43:
[...]

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 11:43:
[...]

Probeer het uit zou ik zeggen.....LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 09:52:
Vraagje?

Ik had de E71 hiervoor, en ik merk weinig verschil als de HD2 in m'n broekzak zit, omdat ze allebij erg plat zijn. Zo groot vind ik hem niet eens.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valleyman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 15:47
Er wordt hier gesproken over smsen vanuit Sense en vanuit Windows. Misschien begrijp ik het niet of zie ik iets over het hoofd, maar Sense geeft toch gewoon een snelkoppeling naar de Windows toepassing. Het bekijken van smsjes is inderdaad anders, maar smsjes opstellen is volgens mij hetzelfde, er zijn gewoon twee wegen om dezelfde toepassing te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhudda
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-02 20:14
Valleyman schreef op woensdag 18 november 2009 @ 12:21:
Er wordt hier gesproken over smsen vanuit Sense en vanuit Windows. Misschien begrijp ik het niet of zie ik iets over het hoofd, maar Sense geeft toch gewoon een snelkoppeling naar de Windows toepassing. Het bekijken van smsjes is inderdaad anders, maar smsjes opstellen is volgens mij hetzelfde, er zijn gewoon twee wegen om dezelfde toepassing te bereiken.
Lijkt mij ook ja.. Ik heb een keer gehad dat smsen niet fatsoenlijk werkte. Vaag gedoe, nu heb ik iig geen last *afklopt* :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
Is het eigenlijk ook gewoon. Alleen de grafische weergave van ontvangen berichten is natuurlijk van Sense, maar als je een nieuw bericht opstelt dan is het gewoon de standaard toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Laatst online: 16-10-2024
GeitjeG schreef op woensdag 18 november 2009 @ 10:48:
Ik gebruik SPB 3.5. Werkt prima, maar niet samen met sense. Dat wordt dat uitgezet. De meeste HTC apps werken nog (zoek ze op in de windows map), alleen audiomanager en footprints werken niet (goed).

[...]
Ik moet nog een maandje wachten op mijn HD2 maar wil ook de sense/SPM MS gaan gebruiken. Nu las ik ergens (gsm arena) het volgende: Verwijder de SPB MS link uit je start-up folder zodat de telefoon dus opstart in de normale WM 6.5 modus. Vervolgens zou je dan moeten kunnen kiezen op je 'Today Screen' tussen de SPB Home en 'Sense' knop. Zoals gezegd; ik kan het niet testen want ik heb hem zelf nog niet, maar ben wel benieuwd...!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met exchange security policy, namelijk als deze geactiveerd is (met een verplichte pincode) dan lijkt alles goed te gaan, maar na enige tijd herkent het toestel het wachtwoord niet meer. Ik krijg dan de melding dat het wachtwoord incorrect is....het enige dat er dan nog op zit is een hard reset.

Dit is nu twee maal gebeurt. Ik heb nu in het registry de lock uitgezet en nu maar hopen dat dat verder goed gaat.

Komt iemand dit bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Worden (of kun je) smsjes ook weergeven als conversatie? Dat je dus per contactpersoon de smsjes kunt bekijken die je hebt ontvangen en verstuurd?
Deze mogelijkheid zit namelijk op mijn Nokia N82 en vind ik ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
bartbh schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:33:
Worden (of kun je) smsjes ook weergeven als conversatie? Dat je dus per contactpersoon de smsjes kunt bekijken die je hebt ontvangen en verstuurd?
Deze mogelijkheid zit namelijk op mijn Nokia N82 en vind ik ideaal.
Ja, dat is standaard in Windows Mobile.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand die weet hoe ik kan instellen dat SMS verstuurd via Sense interace niet worden opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:08:
Ik heb een probleem met exchange security policy, namelijk als deze geactiveerd is (met een verplichte pincode) dan lijkt alles goed te gaan, maar na enige tijd herkent het toestel het wachtwoord niet meer. Ik krijg dan de melding dat het wachtwoord incorrect is....het enige dat er dan nog op zit is een hard reset.

Dit is nu twee maal gebeurt. Ik heb nu in het registry de lock uitgezet en nu maar hopen dat dat verder goed gaat.

Komt iemand dit bekend voor?
ja dit komt mij bekend voor .

ik heb de htc touch hd (en als het goed is vanaf vandaag de hd2) en daar was in het begin presies het zelfde mee, toen er een rom update kwam was het opgelost . ze hebben er dus helaas niks van geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het beslissen tussen de HTC HD2 en de Nokia N900. Ik had vernomen dat het mogelijk was om internet radio te streamen met de N900. Is dit toevallig ook mogelijk met de HD2? En kan je ook Flash bestanden afspelen met de HD2(ik dacht het van wel)?

Bij voorbaat bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
ja dat kan allemaal met de hd2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeitjeG
Ik daag je uit iets te noemen wat de N900 kan en de HD2 niet :-)

(Behalve linux draaien O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
ik bespreek hier liever wat de hd2 wel allemaal kan :Y

anders zijn we zo snel uitgepraat vind je niet d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Heya.. ik stond zojuist in een shop waar ze de HD2 verkopen. Het toestel heb ik daar meteen getest op dode pixels en ik bleek meteen raak te hebben. 1 dode pixel in de rechter boven hoek :(

Dus samen met de medewerker van de shop nog twee HD2's geopent en bekeken, ook deze hadden allemaal het zelfde probleem van de dode pixel in de rechter boven hoek.

Zijn er mensen die mij kunnen helpen met checken of hun toestel dit probleem ook heeft? Ik verwacht dat het om een slechte badge gaat.. productie fout ofzo.

Dit is de video om mee te testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
als mn hd2 strax binnen komt zal ik het gaan testen ben ook wel benieuwd

ik heb op mn hd nl ook een dode pixel zitten aan de linker kant van mn scherm in het midden

heb er eerlijk gezecht nooit last van gehad dat ie er zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhudda
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-02 20:14
Mikey5times schreef op woensdag 18 november 2009 @ 11:24:
Iedere keer als ik mijn HD2 opnieuw opstart krijg ik de volgende mededeling:
[...]

Als ik op negeren druk, en vervolgens gewoon mijn pincode invoer dan werkt de telefoon verder probleemloos.
Als ik op verbindingen druk, dan kom ik in het standaard verbindingen-menu van windows mobile.
Ik zou niet weten wat ik daar zou moeten veranderen om die vervelende melding niet iedere keer te krijgen.

Ik heb overigens zelf niks gewijzigd in de verbindings-instellingen, en ik heb ook al een hard-reset geprobeerd, maar toen kreeg ik de melding na een tijdje weer.
Wel heb ik wat standaard-tweaks aangebracht (de meeste zijn hier wel voorbij gekomen), maar die zouden hier volgens mij niets mee te maken moeten hebben.

Iemand een idee wat ik hier aan zou kunnen doen?
Dat heb ik ook een paar keer gehad. Heb ook vaak dat ik helemaal geen verbinding heb ;/ Vodafone.. Voorheen met mijn E51 nooit problemen gehad qua ontvangst of verbinding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeitjeG
Das waar, maar dat kan juist doordat linux erop kan draaien :P ; wat ik wel cool vind overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een rare vraag maar waarom test je dit met een video? de dode pixels dan hé

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2009 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
De video is eigenlijk een dode pixel fixer..maar je kunt zo ook heel mooi zien welke pixels dood zijn / traag reageren. Bij traag reageren zie je dus dat de kleur blijft hangen of heel traag wisselt.

Ik zat bij de 3 geteste toestellen een zwart puntje gewoon rechts boven.. toen heb ik m'n geld terug gevraagd en ga ik ergens anders kijken!

Je kan het ook met stil staande plaatjes testen maar dan moet je beter zoeken/opletten wara ze zijn ;)

Een set van stil staande plaatjes om mee te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit die doode pixel niet gewoon in het filmpje, ik heb ook rechts boven een puntje.
bij de plaatjes zit er ook wat maar heel klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sathumax
  • Laatst online: 04-04-2024
Kan iemand mij een goeie link geven naar uitzending gemist?

[ Voor 12% gewijzigd door Sathumax op 19-11-2009 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gapert86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:55
Eventjes over het filmpje voor het testen van dode pixels;

Niet vertrouwen!

Ik testte het filmpje op m'n HD2 en zag dus ook in de rechtse bovenhoek een doffe vlek. Alleen in de stilstaande beelden zag ik het niet terugkomen. Ik twijfelde dus over trage pixels.

Ik heb het filmpje daarna ook even op m'n macbook gedraaid om te zien of het niet aan het filmpje zelf ligt. In het filmpje op de Macbook zelf zie ik de vlek ook terugkomen. De vlek wordt mee verplaatst als ik het filmvenster verschuif.

Het filmpje is dus van één of andere grappenmaker. Ligt niet aan je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iemand die copilot 8 heeft geactiveerd? Ben erg benieuwd of het na activatie mogelijk is om verkeersinfo te ontvangen en zo ja, wat dat dan jaarlijks kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 17:05
Ik heb een probleem met Opera. Wanneer ik Opera open krijg ik het HTC spashscreen waarna ik terugkeer in Sense. Op de achtergrond gebruikt Opera9 echter wel 100% (of iets minder) cpu capaciteit.

Kortom ik krijg Opera niet meer aan de praat. Is er een manier om Opera te herstellen vanuit de ROM of weet iemand een cab met de ingebakken Operaversie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gapert86
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 16:17:
Is er al iemand die copilot 8 heeft geactiveerd? Ben erg benieuwd of het na activatie mogelijk is om verkeersinfo te ontvangen en zo ja, wat dat dan jaarlijks kost.
Ik heb hem geactiveerd. Live verkeer is nog niet in te schakelen, maar op de website heb ik gelezen dat dit binnenkort wel mogelijk gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx voor de snelle reply. Hoe denk iedereen hier over de vraag N900 vs HD2 dan? zijn allebei dure toestellen dus wil graag de betere van de 2.

Bij voorbaat bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

die nokia heeft een kleiner scheem, is een stuk dikker en maemo zoals ie nu is is ook niet allea. vooral de dikte is een grote spelbreker in de broekzak-factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:21

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 16:19:
[...]

Thx voor de snelle reply. Hoe denk iedereen hier over de vraag N900 vs HD2 dan? zijn allebei dure toestellen dus wil graag de betere van de 2.

Bij voorbaat bedankt!!
[onzin mode]En dat vraag je in een HD2 topic? De HD2 tuurlijk! :P[/]

Maar serieus: persoonlijke smaak. Zijn beide niet echt te vergelijken; ander OS, ander type scherm, grootte van het scherm, wel/geen tobo, andere proc, verschillend geheugen... Al met al, twee totaal verschillende telefoons...

Ik zou zelf gewoon even wachten tot de n900 ook in de winkel ligt en dan gewoon in de winkel gaan kijken wat jij persoonlijk het prettigste vind...

Ik vin de filmpjes van de n900 wel erg mooi, maar ik heb al jaren WM telefoons en ben er steeds meer tevreden mee... Ook vind ik het grotere scherm wel fijn aan de HD2, maar, dit is allemaal persoonlijk...
Sick Nick schreef op woensdag 18 november 2009 @ 16:33:
die nokia heeft een kleiner scheem, is een stuk dikker en maemo zoals ie nu is is ook niet allea. vooral de dikte is een grote spelbreker in de broekzak-factor.
Mwah, de Touch Pro die ik hiervoor had is dezelfde dikte en alleen ietsje korter/minder breed. maar die paste zeer eenvoudig in m'n zak en ik vond het persoonlijk enorm meevallen... :)

[ Voor 19% gewijzigd door Rowdy.nl op 18-11-2009 16:42 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Laatst online: 14-03 14:33
Weer problemen met de HD2, het begint nu toch wel heel erg vervelend te worden. (zacht uitgedrukt)

E-mail wordt weer niet ontvangen, alles staat ingesteld op sync wanneer berichten binnenkomen etc maar de emails komen soms na het herstarten en soms helemaal niet binnen. Wat is dat toch?

Het sms probleem had ik ook, maar dat was na een soft reset verdwenen.
(Recent heb ik de instellingen betreft de sms verzending wel verandert, deze stond ingesteld op 'voorkeur via gsm' (standaard) en heb ik verandert naar 'gsm')
Nu hopen dat het probleem verholpen is.

Ook ik krijg vaak de melding dat aan de andere kant van de verbinding de problemen zijn. Wanneer ik vervolgens op 'negeren' klik en de pincode intoets wordt Sense gestart en is er verder geen probleem wat dit betreft. Eerder werdt dit probleem ook al genoemd en graag zou ik weten wat hier van de oorzaak is of kan zijn.

Bij het internetten met Opera gaat het ook regelmatig fout, als ik deze start komt soms alleen het bovenste gedeelte in beeld met internet en het onderste gedeelte van het scherm komt de persoonlijke achtergrond in beeld.
Zodra ik Opera vervolgens wil afsluiten zie ik soms, na het gebruiken van de knop rechtsonder in beeld, de knop 'instellingen' (soms een andere functie in het menu) onleesbaar verschijnen doordat er allemaal strepen en krassen door heen staan.

Bij het zoeken van contactpersonen heb ik het toetsenbord ingesteld op 'compacte qwerty' , zo ook bij sms-en, maar de volledige qwerty wordt weergegeven. Wanneer ik in het hiervoor bestemde menu (het driekhoekje naast het mini toetsenbord) klik staat de functie 'compacte qwerty wel ingeschakelt. Maar deze wordt dus niet weergegeven. Ook het instellen van 'toetsenbord van telefoon' geeft geen verandering.

Daarnaast loopt ook het taakbeheer en de 'advTaskmgr' (die in het 'nieuwe' .cab bestand zit van XDA) regelmatig vast.

De batterij duur valt mij tot nu toe erg tegen, een goede 12 uur houd de telefoon het wel vol maar een hele dag haalt de accu niet. Heb nu al meerdere keren met een lege telefoon gestaan en dat is zacht uitgedrukt erg onhandig!

Al met al is de HD2 alleen snel met het wisselen van de tabbladen in Sense en in WM maar zodra er iets geopent wordt is het, bij mij althans, best traag en regelmatig wachten. Waar iedereen het er over heeft dat deze telefoon zo enorm snel is heb ik de ervaring dat hij vooral beperkt snel is en lang niet overal.

Graag zou ik weten of dit allemaal instellingen zijn, zaken die ik verkeerd doe of dat er meer mensen zijn die deze problemen hebben.
(Eerder gaf ik al aan dat er veel processen draaien, heb hier daarop nog geen reactie gelezen maar ik ben benieuwd of iedereen dat heeft vooral m.b.t. de 'snelheid'.)

[ Voor 6% gewijzigd door Novadecasa op 18-11-2009 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Novadecasa schreef op woensdag 18 november 2009 @ 16:40:
Weer problemen met de HD2, het begint nu toch wel heel erg vervelend te worden. (zacht uitgedrukt)

E-mail wordt weer niet ontvangen, alles staat ingesteld op sync wanneer berichten binnenkomen etc maar de emails komen soms na het herstarten en soms helemaal niet binnen. Wat is dat toch?

Het sms probleem had ik ook, maar dat was na een soft reset verdwenen.
(Recent heb ik de instellingen betreft de sms verzending wel verandert, deze stond ingesteld op 'voorkeur via gsm' (standaard) en heb ik verandert naar 'gsm')
Nu hopen dat het probleem verholpen is.

Ook ik krijg vaak de melding dat aan de andere kant van de verbinding de problemen zijn. Wanneer ik vervolgens op 'negeren' klik en de pincode intoets wordt Sense gestart en is er verder geen probleem wat dit betreft. Eerder werdt dit probleem ook al genoemd en graag zou ik weten wat hier van de oorzaak is of kan zijn.

Bij het internetten met Opera gaat het ook regelmatig fout, als ik deze start komt soms alleen het bovenste gedeelte in beeld met internet en het onderste gedeelte van het scherm komt de persoonlijke achtergrond in beeld.
Zodra ik Opera vervolgens wil afsluiten zie ik soms, na het gebruiken van de knop rechtsonder in beeld, de knop 'instellingen' (soms een andere functie in het menu) onleesbaar verschijnen doordat er allemaal strepen en krassen door heen staan.

Bij het zoeken van contactpersonen heb ik het toetsenbord ingesteld op 'compacte qwerty' , zo ook bij sms-en, maar de volledige qwerty wordt weergegeven. Wanneer ik in het hiervoor bestemde menu (het driekhoekje naast het mini toetsenbord) klik staat de functie 'compacte qwerty wel ingeschakelt. Maar deze wordt dus niet weergegeven. Ook het instellen van 'toetsenbord van telefoon' geeft geen verandering.

Daarnaast loopt ook het taakbeheer en de 'advTaskmgr' (die in het 'nieuwe' .cab bestand zit van XDA) regelmatig vast.

De batterij duur valt mij tot nu toe erg tegen, een goede 12 uur houd de telefoon het wel vol maar een hele dag haalt de accu niet. Heb nu al meerdere keren met een lege telefoon gestaan en dat is zacht uitgedrukt erg onhandig!

Al met al is de HD2 alleen snel met het wisselen van de tabbladen in Sense en in WM maar zodra er iets geopent wordt is het, bij mij althans, best traag en regelmatig wachten. Waar iedereen het er over heeft dat deze telefoon zo enorm snel is heb ik de ervaring dat hij vooral beperkt snel is en lang niet overal.

Graag zou ik weten of dit allemaal instellingen zijn, zaken die ik verkeerd doe of dat er meer mensen zijn die deze problemen hebben.
(Eerder gaf ik al aan dat er veel processen draaien, heb hier daarop nog geen reactie gelezen maar ik ben benieuwd of iedereen dat heeft vooral m.b.t. de 'snelheid'.)
een groot aantal problemen herken ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al ervaring met een carkit waarbij ook netjes en tijdig de instructies uit de speaker van de auto komen? Ik vind de speaker van de telefoon namelijk wel erg onder de maat, krakerig en blikkerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:42
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 16:19:
[...]

Bij voorbaat bedankt!!
Ik heb ook lang zitten twijfelen over deze twee toestellen. Uiteindelijk is het de HD2 geworden, om de volgende redenen:
- De HD2 heeft een capactive multitouch scherm, de N900 een resitive scherm. Een vriend van mij heeft de N97 (zelfde scherm), en dit vond ik toch wel behoorlijk matig reageren.
- De accuduur is nu nog veel beter, al schijnt er bij de retail-N900 firmware een boel verbeterd te zijn.
- Het formaat, de HD2 is een stuk dunner en voelt prettiger aan in m'n broekzak (in vergelijking met een N97, qua formaat bijna hetzelfde als de N900).
- De N900 heeft alleen nog maar portrait-mode voor het bellen, de rest moet nu nog in landscape. Het is onbekend wanneer er portrait mode voor apps zoals SMS/de browser beschikbaar komt. Voor mij een erg groot nadeel omdat ik het toestel vaak met 1 hand bedien.
- Het toetsenbord van de N900 schijnt vrij matig te zijn, en minder snel te typen dan het on-screen toetsenbord van de HD2 (zie dit artikel)
- De N900 heeft nog geen Google maps, en behalve Nokia maps nog geen 3rd-party navigatie applicaties (Sygic is wel in ontwikkeling).
- Nog weinig goede 3rd-party applicaties beschikbaar voor de N900. Het blijft afwachten in hoeverre ontwikkelaars met goede apps komen.

Nu is de HD2 ook niet heilig, een aantal punten waar ik mij aan stoor:
Geen automatische bluetooth synchronisatie via Activesync, hier moet ik nog ff mee worstelen.
De camera is vooral in het donker vrij belabberd, die van de N900 schijnt veel beter te zijn.
Geen tv-uitgang
Geen Flash in Opera! Dit zou ik heel graag werkend zien.
Geen goede VOIP integratie, bij de N900 zit dit prachtig verwerkt.
Het on-screen toetsenbord blijft behoorlijk wennen als je nog nooit met een touchscreen gewerkt hebt. Met de N97 van een vriend tik ik vele malen sneller, en vooral met een stuk minder tikfoutjes.
Soms vreemde problemen door Windows Mobile.

En zo zullen er vast nog wel meer voors en tegens zijn... Kijk welke punten voor jou belangrijk zijn en maak je keuze. Het zijn beide prachtige toestellen!

Ik ben er alleen nog niet helemaal over uit of de HD2 blijft... Ik wacht even de introductie van de N900 af, misschien dat ik mijn HD2 alsnog verkoop en een N900 aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 17:00:
Iemand al ervaring met een carkit waarbij ook netjes en tijdig de instructies uit de speaker van de auto komen? Ik vind de speaker van de telefoon namelijk wel erg onder de maat, krakerig en blikkerig.
Dit topic lijkt me daar niet voor geschikt, deze daarin tegen wel :
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1372288

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gapert86
Dat heb ik ook, maar pas na het gebruik van de CAB servicepack van XDA. Ik stoor me er niet aan, 't zal wel verholpen worden.

Verder herken ik vooralsnog geen van de beschreven problemen. De telefoon is, ook bij het openen van programma's lekker vlot. Ik heb alleen wel eens problemen met het versturen van email als ik op wifi zit en handmatig op verzenden/ontvangen druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Nou heb ik het filmpje ook op de PC gedraait en inderdaad ik zie de vlekken ook!.. Gelukkig dan kan ik morgen alsnog het toestel daar aanschaffen!

;)

[ Voor 97% gewijzigd door Chutney op 18-11-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 17:00:
Welke instructies?

parrot CK3100 werkt bij mij goed .

Volume niet voluit maar een een streepje(s) terug.
Volume moet je nooit helemaal openzetten, kans op vervorming(Clipping resoneren) is dan vele male groter.
13 mm is ook bepaald geen goede klankkast.

Zelf vind ik het echt niet zooooooooo slecht klinken handsfree dan.
En ook de Mic. is ook goed bij het handsfree bellen.

Geef het toestel even de tijd, merk dat veel mensen bijvoorbaat lopen te emmeren over een toestel dat net uit is.
Noem mij een toestel die perfect op de markt is verschenen.
Meningen zijn vrij op een forum, maar dat gebitch over geluid en dode pixel...pffffffffff
Tip aan al deze topic vervuilers...test eerst voor je iets koopt.

Wat die dode pixel betreft zit er bij mij ook maar op een plek waar je geen last ervan hebt en wat dan nog is hiermee het toestel plots minder door....kom op zeg.
Ga op het forum van radar ofzo je beklag doen.

Sorry CLB maar dit moest ik ff kwijt...LOL :P |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07 15:00
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:02:
Ik had vernomen dat het mogelijk was om internet radio te streamen met de N900. Is dit toevallig ook mogelijk met de HD2?
Internetradio streamen met de HD2 gaat erg goed. Ik rij dagelijks met de motor tussen Utrecht en Den Haag, dat is ongeveer 2,5 uur per dag, en dan heb ik radio 538 als stream via BT in mijn helm. Werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net mijn HD2 ontvangen...

Loop volgens mij nu al tegen het eerste probleem aan... Simkaart erin gedaan, aangezet en dan komt de melding: Simkaartstatus bezig met controleren..

Toen dat er een kwartier stond heb ik hem maar uitgedaan, en toen ik hem opnieuw aanzette stond het er weer. Nu staat de melding er al minimaal een half uur op... Dat is toch niet normaal, of moet ik nog meer geduld hebben?

EDIT: na wat gedruk op de onderste buttons kon ik opeens wel pin invoeren.. Nu lijkt het te werken :D

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2009 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam

Kan het met je eens zijn, de accu-duur (lees battery drain) vind ik dan de meest frustrerende.

vanmiddag rond 14:30uur helemaal op 100% meegenomen ff shoppen 77 % 16:30uur in 2 UUR TIJD!!!
Ik heb gesmst, even op internet en wat contacten verwijderd.
GPS stond wel aan en Wi-Fi
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
GPS vreet ook batterij =) Wi-Fi trouwens ook =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam

Kan het met je eens zijn, de accu-duur (lees battery drain) vind ik dan de meest frustrerende.

vanmiddag rond 14:30uur helemaal op 100% meegenomen ff shoppen 77 % 16:30uur in 2 UUR TIJD!!!
Ik heb gesmst, even op internet en wat contacten verwijderd.
GPS stond wel aan en Wi-Fi, nu weer aan de laptop gehangen en alles uit gezet zodra deze 100% is ga ik weeer een test doen.

Misschien wel goed om te weten als anderen ook een test doen en dan aangeven wat hij na 2 uur aan geeft.
Ook bij mij vanalles op de achtergrond draaiend (processen).
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
CLB schreef op woensdag 18 november 2009 @ 17:39:
GPS vreet ook batterij =) Wi-Fi trouwens ook =)
Logisch, maar mijn N95 hielt het langer vol wanneer ik van GPS of WiFi gebruik maakte, daarin tegen is deze telefoon daarvoor uitermate geschikt. Het scherm is gebruiksvriendelijke gemaakt voor het internetten, email, msn, het weer wat steeds geupdate wordt voor op de achtergrond i.c.m. de plaatst, noem het maar op. Maar vervolgens een batterij die dit niet langer dan circa 12 uur kan volhouden?
De mogelijkheden zijn er wel, maar dankzij de batterij kan je er maar beperkt gebruik van maken.
Beetje vreemd, niet?

[ Voor 7% gewijzigd door Novadecasa op 18-11-2009 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palmeg
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-09 16:43
Met de accu ken ik niet. Vanochtend om 06.00 van de lader afgehaald, de gehele dag gebruikt, om de 15 minuten mail opgehaald, aantal keren gebeld, agenda gebruikt en nu 17.44 nog 76 % accu over. Ook is mijn toestel voortdurend snel.
Wat mij wel 2 x is overkomen is dat de uitgaande email instelling (uitgaande mail instelling anders als inkomende) vervalt. Vreemd, nog nooit gehad met een winmo toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GPS, WIFI en 3G kosten nu eenmaal veel stroom
Ik heb bij een vriend ook 30 minuten ge-internet op de Iphone 3GS en het was snel leeg.
We moeten gewoon wachten op de ontwikkelingen voor een beter accu.

Wat de snelheid betreft klopt dat de HD2 niet de snelste is. Vergelijk met de Acer neo touch. Die is
nog veel sneller met dezelfde chip.

Ik zeg: firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sander-B schreef op woensdag 18 november 2009 @ 17:03:
[...]

Ik heb ook lang zitten twijfelen over deze twee toestellen. Uiteindelijk is het de HD2 geworden, om de volgende redenen:
- De HD2 heeft een capactive multitouch scherm, de N900 een resitive scherm. Een vriend van mij heeft de N97 (zelfde scherm), en dit vond ik toch wel behoorlijk matig reageren.
- De accuduur is nu nog veel beter, al schijnt er bij de retail-N900 firmware een boel verbeterd te zijn.
- Het formaat, de HD2 is een stuk dunner en voelt prettiger aan in m'n broekzak (in vergelijking met een N97, qua formaat bijna hetzelfde als de N900).
- De N900 heeft alleen nog maar portrait-mode voor het bellen, de rest moet nu nog in landscape. Het is onbekend wanneer er portrait mode voor apps zoals SMS/de browser beschikbaar komt. Voor mij een erg groot nadeel omdat ik het toestel vaak met 1 hand bedien.
- Het toetsenbord van de N900 schijnt vrij matig te zijn, en minder snel te typen dan het on-screen toetsenbord van de HD2 (zie dit artikel)
- De N900 heeft nog geen Google maps, en behalve Nokia maps nog geen 3rd-party navigatie applicaties (Sygic is wel in ontwikkeling).
- Nog weinig goede 3rd-party applicaties beschikbaar voor de N900. Het blijft afwachten in hoeverre ontwikkelaars met goede apps komen.

Nu is de HD2 ook niet heilig, een aantal punten waar ik mij aan stoor:
Geen automatische bluetooth synchronisatie via Activesync, hier moet ik nog ff mee worstelen.
De camera is vooral in het donker vrij belabberd, die van de N900 schijnt veel beter te zijn.
Geen tv-uitgang
Geen Flash in Opera! Dit zou ik heel graag werkend zien.
Geen goede VOIP integratie, bij de N900 zit dit prachtig verwerkt.
Het on-screen toetsenbord blijft behoorlijk wennen als je nog nooit met een touchscreen gewerkt hebt. Met de N97 van een vriend tik ik vele malen sneller, en vooral met een stuk minder tikfoutjes.
Soms vreemde problemen door Windows Mobile.

En zo zullen er vast nog wel meer voors en tegens zijn... Kijk welke punten voor jou belangrijk zijn en maak je keuze. Het zijn beide prachtige toestellen!

Ik ben er alleen nog niet helemaal over uit of de HD2 blijft... Ik wacht even de introductie van de N900 af, misschien dat ik mijn HD2 alsnog verkoop en een N900 aanschaf.
Wow bedankt, dat heb je even mooi op een rijtje gezet. Het komt er misschien eigenlijk op neer dat het niet uitmaakt welke van de 2 je kiest, want het zijn allebei prachttoestellen. Ook al moet ik zeggen dat ik denk ik voor de HD2 ga kiezen. Bedankt iedereen voor de reply's!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Niet echt imho, aangezien bijvoorbeeld het scherm ook veel meer stroom vreet dan die van 'n N95'je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
palmeg schreef op woensdag 18 november 2009 @ 17:46:
Met de accu ken ik niet. Vanochtend om 06.00 van de lader afgehaald, de gehele dag gebruikt, om de 15 minuten mail opgehaald, aantal keren gebeld, agenda gebruikt en nu 17.44 nog 76 % accu over. Ook is mijn toestel voortdurend snel.
Wat mij wel 2 x is overkomen is dat de uitgaande email instelling (uitgaande mail instelling anders als inkomende) vervalt. Vreemd, nog nooit gehad met een winmo toestel.
Vanochtend om 9.15 uur van de lader gehaald. Vandaag circa 20 smsjes verstuurd, email wordt 'normaal gesproken altijd opgehaald' (wat dus vandaag niet gebeurde) , kort in de agende gewerkt, de telegraaf en de Metro gelezen online met gebruik van GPS. Momenteel half uur gebruik van WiFi. Nu 17.50 uur 27% batterij. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
CLB schreef op woensdag 18 november 2009 @ 17:52:
[...]

Niet echt imho, aangezien bijvoorbeeld het scherm ook veel meer stroom vreet dan die van 'n N95'je :)
Je past toch de capaciteit/accuduur van de batterij hierop aan, wat heb je anders aan al deze opties?(waaronder het grote scherm)
Niets?Dat lijkt me niet handig.

Maar zoals Palmeg aangeeft heb ik met normaal gebruik nog niet gehaald, maar even een bezoekje brengen aan de winkel als ik een van de weinigen blijk te zijn met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 17:46:
GPS, WIFI en 3G kosten nu eenmaal veel stroom
Ik heb bij een vriend ook 30 minuten ge-internet op de Iphone 3GS en het was snel leeg.
We moeten gewoon wachten op de ontwikkelingen voor een beter accu.

Wat de snelheid betreft klopt dat de HD2 niet de snelste is. Vergelijk met de Acer neo touch. Die is
nog veel sneller met dezelfde chip.

Ik zeg: firmware?
Ik zeg AGREE!!!l _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:21
Nee hoor, dit klopt niet. Zet HTC Messaging maar eens uit via de volgende registry key:

'HKLM\Software\HTC\HTCMessaging\Compose' en dan de string 'ExecPathName' wijzigen in 'Tmail.exe'.

Je zult dan een heel andere interface zien als je SMSjes opstelt (de originele WinMo interface), een andere manier om contacten te zoeken, etc. In mijn geval (7000+ SMSjes in Inbox en 4000+ in Sent items (lang leve PPC Pim Backup _/-\o_ )) is het ook nog eens verdomd veel sneller, omdat Sense ook bij het opstellen van SMSjes zo nodig allerlei dingen op de achtergrond moet gaan doen in m'n Inbox en Sent items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
  • Laatst online: 23-12-2015
Novadecasa schreef op woensdag 18 november 2009 @ 17:57:
[...]

Je past toch de capaciteit/accuduur van de batterij hierop aan, wat heb je anders aan al deze opties?(waaronder het grote scherm)
Niets?Dat lijkt me niet handig.

Maar zoals Palmeg aangeeft heb ik met normaal gebruik nog niet gehaald, maar even een bezoekje brengen aan de winkel als ik een van de weinigen blijk te zijn met dit probleem.
Hallo?! Omdat je snel door je battery heen bent is het niet bruikbaar? Je kan altijd extra stroom meenemen, verschillende opties. Als je veel wilt moet je veel doen. Tis geloof ik met alles zo niet?

Ik vind het enorm meevallen het stroomgebruik, had op vorige phone (Samsung i780, mini display, WM6) een extended battery van 3000 mAh want zonder was het echt niet te doen, was je binnen uur op met intensief werk. Met de HD2 kan ik een avondje druk doen. En das dus 1230mAh (HD2) vs 1480mAh (Samsung i780).

Zometeen de extended battery erbij voor de HD2 als ie uitkomt dan is dagje druk doen wel mogelijk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Novadecasa schreef op woensdag 18 november 2009 @ 17:57:
Je past toch de capaciteit/accuduur van de batterij hierop aan
Uhm nee.. Anders krijg je dit:
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/35be33l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2romgj8.jpg
dit is dus een accu die te koop is voor de HTC Touch Pro2 maar wie wil daar nou mee lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
tex5 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 18:13:
[...]

Hallo?! Omdat je snel door je battery heen bent is het niet bruikbaar? Je kan altijd extra stroom meenemen, verschillende opties. Als je veel wilt moet je veel doen. Tis geloof ik met alles zo niet?

Ik vind het enorm meevallen het stroomgebruik, had op vorige phone (Samsung i780, mini display, WM6) een extended battery van 3000 mAh want zonder was het echt niet te doen, was je binnen uur op met intensief werk. Met de HD2 kan ik een avondje druk doen. En das dus 1230mAh (HD2) vs 1480mAh (Samsung i780).

Zometeen de extended battery erbij voor de HD2 als ie uitkomt dan is dagje druk doen wel mogelijk denk ik.
Ja ik vind de programma's en de opties die er zijn bij de HD2 waarvoor je deze allemaal kan gebruiken erg goed, veel en belangrijke/handige programma's en functies. Maar als de batterij dit maar beperkt toe laat is de functionaliteit en de gebruiksmogelijkheid van deze functies/programma's en mogelijkheden ineens minder. Wanneer je met deze batterij 2 dagen zou kunnen doen is het al stukken verbeterd in mijn ogen.
Dan heb je aan alle functies en mogelijkheden ook 'meer'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
op de site van htc word de HD2 nu officieel getoond met een homepagina gevulde afbeelding met een link naar
alle info van de HD2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkenrahl
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-04 14:49
Ik doe toch vrij gemakkelijk 2 dagen met mijn batterij. Ik heb wel mijn gsm ingesteld op GSM in plaats van AUTO bij band kiezen. Als je slechte 3G ontvangst hebt gaat hij er constant naar blijven zoeken en dat vreet ook wel batterijen. Verder raad ik ook de "service pack" aan die ik eerder heb gepost en dutty's task manager (en instellen dat je met X je programmas gewoon afsluit: als je veel verschillende programmas open staan wil er wel al eens een bug tevoorschijn komen)

Trouwens WIFI en zeker GPS zuipen batterijen. Als je met deze gsm wilt navigeren met gps in de auto is een carkit met oplader noodzakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou eigenlijk graag willen dat de snelkoppeling naar het alarm op het beginscherm doorlinkt naar G-alarm.
weet iemand of dit mogelijk is?

het verbruik van de battery vind ik persoonlijk best mee vallen. (ik had een N96)
vanochtend om 6:15 uur van de lader, vanochtend aantal keren gebeld en smsed,
vanmiddag nog even virtueel de buurt doorgestruind met googlemaps streetview (ong. 20 min.)
en op de weg terug naar huis ong. 15 min. gebruik gemaakt van Tomtom (zonder de tel. aan lader te hangen)
nu accuspanning over om 18:51: 49%
Mijn N96 (die nog geen half jaar oud was) had halverwege de dag al aan het infuus gemogen.

de snelheid van het toestel is bij mij overal even snel, misschien dat het smoothness van het verschuiven van de sense menubalk iets hapert wanneer een daarvoor draaiend programma afgesloten wordt maar dat is
te verwaarlozen.

de strepen/lijntjes in de Opera browser heb ik ook gezien. bij mij kwamen ze alleen in de menu popup.
na soft reset was dit over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

ik zit dit topic met al geruime tijd met belangstelling te volgen, ik neig ook naar het aanschaffen van de hd2.. Maar wat mij nu opvalt is dat iedereen hier meteen begint te "zeuren" over zaken die niet goed werken, dat je voor het oplossen van iets een of ander cab bestand moet installeren en of een reg key aanpassen.. Komt dit door de community of is het zo dat het toestel "out of the box" toch niet zo fantastisch werkt als gehoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Kom op zeg, je zit op een tweakers forum 8)7 ! Natuurlijk werkt hij standaard prima / acceptabel. Maar wie wil hier op dit forum nou niet optimaliseren en rommelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 21:00

SilencerNL

No remorse

hendrikjan schreef op woensdag 18 november 2009 @ 18:59:
ik zit dit topic met al geruime tijd met belangstelling te volgen, ik neig ook naar het aanschaffen van de hd2.. Maar wat mij nu opvalt is dat iedereen hier meteen begint te "zeuren" over zaken die niet goed werken, dat je voor het oplossen van iets een of ander cab bestand moet installeren en of een reg key aanpassen.. Komt dit door de community of is het zo dat het toestel "out of the box" toch niet zo fantastisch werkt als gehoopt?
Het toestel werkt echt prima out of the box... Maar goed, tweakers willen meestal meer, zoals de g-sensor werkend in tomtom, knopje extra hier en daar, en daarvoor zijn nou eenmaal wat extra handelingen nodig...

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 20:02
mattrob schreef op woensdag 18 november 2009 @ 19:05:
Kom op zeg, je zit op een tweakers forum 8)7 ! Natuurlijk werkt hij standaard prima / acceptabel. Maar wie wil hier op dit forum nou niet optimaliseren en rommelen :9
ik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
Vandaag 'Het juweelTJE' binnen gekregen. Eerste smartphone, dus zit echt m'n ogen uit te kijken en snap er natuurlijk niet veel van :D

Maar een vraag. kheb windows live messenger gevonden (na lang zoeken (a) ) en als ik dan een gesprek voer kan ik alleen in verticale modus typen, kan dit ook horizontaal? want heb heele dikke vingers (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HD2 kan wel degelijk flash afspelen maar dan alleen via IE. Helaas alleen als het youtube fimpjes. Dus als je met je mobiel naar bijv deze forum surft en de embedded filmpjes aanklikt van youtube, speelt ie gewoon af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand toevallig een idee hoe ik het MAC adress (om in te geven bij mijn router) van de HD2 kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

met ^^

een g sensor werkend krijgen in een bepaald programma daar kan ik me nog van voorstellen dat je daar iets voor moet "tweaken", maar de problemen die ik lees mbt smsen, dat je een progje moet downloaden om in te kunnen stellen dat er geen gebruik gemaakt moet worden van een eventuele data verbinding, problemen met de audio manager, niet alles multi touch, landscape/ portarait werkt niet bij alles, vind ik eigenlijk niet kunnen met een hoogwaardig product.. (Dit zijn enkele problemen die mij nu even te binnen schieten die in het topic met enige regelmaat de revue zijn gepasseerd (don't shoot me if im wrong, ik doe het uit mijn hoofd) )

Stel ik nu te hoge eisen als ik verwacht dat dat wel out of the box hoort te kunnen?

[ Voor 5% gewijzigd door hendrikjan op 18-11-2009 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valleyman
redah schreef op woensdag 18 november 2009 @ 18:12:
[...]

Nee hoor, dit klopt niet. Zet HTC Messaging maar eens uit via de volgende registry key:

'HKLM\Software\HTC\HTCMessaging\Compose' en dan de string 'ExecPathName' wijzigen in 'Tmail.exe'.

Je zult dan een heel andere interface zien als je SMSjes opstelt (de originele WinMo interface), een andere manier om contacten te zoeken, etc. In mijn geval (7000+ SMSjes in Inbox en 4000+ in Sent items (lang leve PPC Pim Backup _/-\o_ )) is het ook nog eens verdomd veel sneller, omdat Sense ook bij het opstellen van SMSjes zo nodig allerlei dingen op de achtergrond moet gaan doen in m'n Inbox en Sent items.
Ok goed, maar het ging mij om het feit dat gebruikers hier zeggen dat ze vanuit Windows gaan smsen om problemen met niet verzonden smsjes te voorkomen. We zitten hier wel op tweakers, maar ik neem aan dat het merendeel van deze gebruikers niet deze register wijziging heeft doorgevoerd. Mijn gedachte was dat het niet uitmaakt (voor het niet-verzonden-berichten-probleem dan) of je nu vanuit Sense berichten opstelt of vanuit Start -> Berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valleyman
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 19:49:
Iemand toevallig een idee hoe ik het MAC adress (om in te geven bij mijn router) van de HD2 kan vinden?
Start -> Instellingen -> Menu -> Meer -> Verbindingen -> Wi-Fi -> Geavanceerd -> Geavanceerd (onderin)

Je Wi-Fi moet daarvoor wel ingeschakeld zijn.

[ Voor 2% gewijzigd door Valleyman op 18-11-2009 20:13 . Reden: sorry, zal volgende keer in 1 post proberen te posten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valleyman schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:05:
[...]

Start -> Instellingen -> Menu -> Meer -> Verbindingen -> Wi-Fi -> Geavanceerd -> Geavanceerd (onderin)

Je Wi-Fi moet daarvoor wel ingeschakeld zijn.
Geweldig, hartstikke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderjohan
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 21:27
Als ik CoPilot 8 gebruik en ik ga bellen dan is het tijdens het bellen niet mogelijk om naar het navigatiescherm terug te gaan. Hebben andere dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
hendrikjan schreef op woensdag 18 november 2009 @ 18:59:
Dit soort 'moet alles kunnen' apparaten, daar kun je van verwachten dat er - zeker als ie net uit is - ergens wel een bugje of twee in zit. Op het geheel van alle mogelijkheden valt het wel mee, een weergavefout in de agenda, smsjes die niet verstuurd worden en vastlopende audiotab. De registers aanpassen is meestal gewoon 'tweaken', daar kom je hier voor toch? En ach, dan kun je wellicht ook wat bugjes omzeilen.

Wat natuurlijk wel weer zo is: het is een telefoon. Een hele slimme, natuurlijk, maar hij moet wel kunnen bellen. Ook sms-en zou ik zeggen. Dit soort kerntaken van het apparaat moeten gewoon goed werken, punt. Dus een slordigheidje in de agenda is nog tot daar aan toe, maar smsjes die niet verstuurd worden vind ik storend, want daar moet je toch echt op kunnen vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkenrahl
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-04 14:49
Een grote ergernis groeit:

Wie heeft hier nog last van "spookaanrakingen"? tijdens het typen worden knoppen ingedrukt die ik zéker niet aanraak. Als ik bijvoorbeeld mijn gsm enkel met mijn rechterhand vast heb en op backspace druk kan plots de "n" of zelfs de woordenboek knop (helemaal de andere kant van het scherm!) reageren. Enorm irriterend! zeker als je snel begint te typen worden plots een drietal knoppen zeer snel achter elkaar ingedrukt zonder ik deze heb aangeraakt!

éénmaal heb ik het ook gehad dat mijn scherm aanstond op het thuisscherm. mijn gsm begon plots (ik had hem niet eens vast) aanrakingen te registeren en naar andere tabs over te gaan.

Herkennen meerdere mensen dit? Af en toe hoor ik wel eens dat mensen last hebben met typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn active sync probleem is opgelost.
Poster van de dodepix testimages nog bedankt! Ik heb ze gelukkig niet.
Vandaag moest ik mijn Vodafone abonnement annuleren (dat mag altijd binnen 48 uur trouwens) en opnieuw afsluiten ivm nummerportatie. Nou... geweldig.. Vodafone lag plat, support en dealerservices plat. En horkerig aan de telefoon. Met dank aan die kanjers van Mediamarkt Rotterdam een Hi! abonnement genomen. De klachten over Vodafone van hier en XDA developers in het achterhoofd had ik al niet zo'n zin er meer in.
Op het Hi! abonnement een flinke toestelkorting gekregen van de Mediamarktmedewerkers omdat ik terug moest komen en het allemaal zo lang duurde door die storingen. Heb het laagste 1 jarige abonnement afgesloten en dat scheelde bij hun echt heel veel.

Active sync werkt nu ook spontaan en heb alles werkend naar behoren.

Overigens schijnt Vodafone z'n netwerkinstellingen bagger op de chip te zetten dus wellicht even volledig handmatig instellen als Vodafonegebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
Ik loop vast op een simpel onderdeel: Windows XP SP3 herkent m'n HD2 niet.

Als ik het toestel aansluit met USB kabel begint de normale procedure gewoon, eerst wordt er een nieuw usb 2.0 apparaat gevonden. Daarna een Windows mobile-based device. Er wordt eerst het bestand USB8023x.sys geïnstalleerd, daarna Eset personal firewall miniport. Vervolgens foutcode 10: het apparaat kan niet worden gestart. En inderdaad kan ik daarna niets meer.

Ik verdenk zelf die Eset miniport driver maar weet niks zeker. Die driver wordt opgedrongen door Eset Smart Security 4. Zelf als alle Eset onderdelen in msconfig uitschakel en opnieuw opstart lukt verbinden met de HD2 niet.

Iemand enig idee of al ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
4tune schreef op woensdag 18 november 2009 @ 21:09:
Ik loop vast op een simpel onderdeel: Windows XP SP3 herkent m'n HD2 niet.

Als ik het toestel aansluit met USB kabel begint de normale procedure gewoon, eerst wordt er een nieuw usb 2.0 apparaat gevonden. Daarna een Windows mobile-based device. Er wordt eerst het bestand USB8023x.sys geïnstalleerd, daarna Eset personal firewall miniport. Vervolgens foutcode 10: het apparaat kan niet worden gestart. En inderdaad kan ik daarna niets meer.

Ik verdenk zelf die Eset miniport driver maar weet niks zeker. Die driver wordt opgedrongen door Eset Smart Security 4. Zelf als alle Eset onderdelen in msconfig uitschakel en opnieuw opstart lukt verbinden met de HD2 niet.

Iemand enig idee of al ervaring hiermee?
Weet je zeker dat je HD2 in ActiveSync modus verbindt met je pc? Wanneer deze als USBmodem verbindt, wordt er ook vanalles geïnstalleerd, maar je krijgt er dan alleen een netwerkverbinding bij en er wordt niets gesynchroniseerd.

_██_
(ಠ_ృ)

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.