Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Verwijderd
Ik doe Home->Menu->Achtergrond weer aanpassen. Wat ik ook selecteer blijft op men oude staan...Dennis-L schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:34:
[...]
Kan dat niet bij
Instellingen -> Aanpassen?
Op xda is de bug ook geconstateerd op UK versies, dat zouden de dus zo moeten kunnen zien!basst85 schreef op maandag 16 november 2009 @ 21:51:
[...]
Ik heb een (tijdelijk) antwoord van HTC ontvangen betreffende deze bug:
New Response From [ Mike (Benelux Support (Customer Service)) ]
Hi Bastiaan,
Our Dutch device isn't here until Thursday, once I have it I will confirm your findings and forward details to the developers or advise you on how to proceed if I can resolve it.
Best Regards
Mike
Verwijderd
Geluid is net te snel voor de mondbewegingen.
Met de n97 of iphone had ik dit nooit:S
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2009 22:58 ]
Probeer deze truuk eens voor het onbekende apparaat, bij mij heeft 'ie 'm nu zonder fouten geinstalleerd op Windows 7 pro:Bucket schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:15:
Sinds afgelopen vrijdag ook in het bezit van een HD2... schitterend ding. Komend van een Nokia N95 8GB, dus dit vraagt wel enige gewenning.
Heb als extra's al geïnstalleerd:
- Torch Button 2.1
- Gwatch 0.6.4
- Duttys Task Manager
Maar... wat nog niet lukt of wat ik mis (en hopend dat jullie wat meer antwoord erop kunnen geven):
- BlueTooth connectie met Windows 7 + Windows Mobile Apparaatcentrum, zodat ik zonder de usb-kabel m'n Outlook kan syncen. Hij blijft steken op een onbekend bluetooth-apparaat
- Versturen/ontvangen van sms-jes via een applicatie op de pc op het moment dat de HD2 gekoppeld is
Euhm... help?
Krijg het alleen nog steeds niet voor elkaar om te synchroniseren via bluetooth... Heel irritant. Mijn oude Nokia N82 had ik binnen een paar minuten aan de praat, ben nu al de hele middag aan het klooien.1. Connect the Bluetooth Peripheral device
2. Start the auto install. Leave the unrecognized device as-is
3.Goto Device Manager. You'll see an Unknow Device named Bluetooth
Peripheral Device. Double Click it to open its properties.
4. Click "Reinstall Driver" on the first tab.
5. Click "Browse My Computer for Driver Software" button.
6. Click "Let Me Pick from a List of Device Drivers on my computer".
7. Now the next page will show a list of drivers with Company Names in one
list and Drivers in another. In the Company List choose Microsoft
Corporation, not only Microsoft. Please confirm this twice that you dont
choose Micorosoft but Micorosoft Corporation.
8. Now in the drivers list there may be one or more drivers with the name
"Windows Mobile-Based Device Support" with different driver versions. I cant
tell you which will work for you, but start with the newest version. (For me
devices version 6.1 worked)
9. Click next. Ignore any warnings and keep pressing next and then Finish at
last. If all goes well, the last screen will show the message that device
driver is properly installed. If the last screen shows that device is not
configured properly or The device could not start then repeat the above steps
choosing a different driver version this time.
Ik krijg elke keer "Verbinding mislukt" (joh, maar WAT mislukt er precies?!) bij ActiveSync op mn HD2 tijdens het verbinden.
De telefoon is keurig netjes gepaird met mn PC.
De enigSTE ben je niet, want die bestaat niet. De eniGE ben je ook niet met dat probleem; als je de standaard player gebruikt kan dat inderdaad gebeuren. Coreplayer of één van de andere hier al genoemde players hebben dat probleem niet of zijn helemaal in te stellen vwb de synchronisatie tussen geluid en beeld.Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:58:
Ben ik de enigste hier die problemen heeft dat het geluid met films net niet helemaal sync is?
Geluid is net te snel voor de mondbewegingen.
Met de n97 of iphone had ik dit nooit:S
Heb hem nu drie dagen, en vind eerlijk gezegd dat hij wel heel snel leegloopt, veel sneller iig dan de HD. Het viel me op dat hij voortdurend verbinding met het netwerk maakt (3G/HSDPA), en het lukt me niet daar een timer op te zetten - dat ie na korte tijd geen dataverkeer weer uitspringt. Heb nu alle automatische update functies (weer, GPS, mail e.d.) uitgezet, ben benieuwd of dat helpt.Dani86 schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:36:
Ik heb de HD2 sinds vanmorgen, en ik vind dat de accu wel erg snel leeg gaat. Wordt dit na een tijdje beter bij jullie?
Wat vinden anderen hiervan? Touchscreen kan nog steeds niet tippen aan een iPhone/iTouch?Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 17:06:
Sinds vanochtend de HD2
Leuk toestel maar nu toch al wat kanttekeningen.
First of all, het touch screen is fijn maar haalt het nog steeds niet bij die van een Iphone of Ipod touch, nog niet mischien ! Het is voor een Winmo toestel zeer goed maar ook het kinetisch scrollen gaat gewoon niet zo vloeiend en het pinchen is duidelijk een stuk minder.
Het typen op het scherm vind ik matig tot slecht, komt met name door dat kleine keyboardje in de verticale scherm mode, en Landscape mode wordt NIET ondersteund, dus nu heb je een groot scherm kan je het nog steeds niet gebruiken (of ik weet nog niet hoe, het gaat iig niet automatisch).
En dan bedoel ik dat niet in de URL en Email mode maar bijv bij het toevoegen van contacts.
Het sense UI is erg fijn en laat zich mooi bedienen, wel jammer dat je toch ziet dat het toch nog net niet vloeiend loopt en af en toe hapert, en dat met een 1ghz cpu.
Toch ook een paar vragen inmiddels:
- Welke code/serial moet je bij Copilot intikken om de 15 dagen trial te starten ?
- Is er een Taskmanager te vinden ? Of hoe kan je zien hoeveel apps er draaien ondertussen ?
Al met al een leuk en vooral mooi toestel dat mijn inziens op een ander platform beter tot zijn recht zou komen, want de specs zijn er wel maar tot nu toe vind ik het niet helemaal uit de verf komen vergeleken met een 2 jaar oude Iphone.
En zijn er al fysieke winkels waar je hem kan proberen?
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
In een eerder filmpje crashte zijn toestel:indofk schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:45:
een hoesje waarom heb je een hoesje nodig voor de hd2
we hadden al het filmpje op youtube van de met messen bewerkende rus die de hd2 ging testen![]()
maar het kan nog gekker en het komt nog uit nederland ook![]()
http://www.youtube.com/watch?v=sZxNM1fYaLY
http://www.youtube.com/wa...Jw5omurLA&feature=channel
Als overstapper van een HD valt me op dat het ding ongeveer even zwaar is, en maar een heel klein beetje hoger. Hij lijkt zelfs dunner (geen idee, niet nagemeten), en zit dus heerlijk in een broekzak - niet in een achterzak stoppen, want ik zou er niet op gaan zitten, lijkt me niet bevorderlijk voor het apparaat. Prachtig helder scherm, en de gewone knoppen aan de onderkant zijn heel prettig, al moet ik even wennen aan het feit dat de 'aan' knop nu niet meer bovenop maar voorop zit.
Verbinden met de carkit via Bluetooth was gemakkelijk, en werkt prima. Parrot heeft altijd al moeite met HTC apparaten gehad, en gaf dus meestal niet de juiste batterij status weer. Nu ging dat in één keer goed, enigzins tot mijn verbazing. Het syncen ging lekker snel, en als je niet - zoals ik - het verkeerde nummer op je carkit intoetst werkt het gewoon prima.
A2DP werkt in standaard instellingen matig. Het geluid is van belabberde kwaliteit icm mijn Parrot MK6100, was bij mijn HD veel beter. Heb uiteindelijk de registry entry gevonden waar de verbindingssnelheid in wordt geregeld, Voorlopige conclusies zijn gemengd wat A2DP betreft:
HKLM \ Software \ WIDCOMM \ Plugin \ AV \
daar een nieuwe entry gemaakt 'LineSpeed' en de waarde op 256 (dec) gezet. Voor meer info zie bijvoorbeeld hier.
Een tweede probleem dat ik nog niet heb opgelost is dat bij mij de standaard AudioManager van Manilla vastloopt. Hij start wel netjes op met het indrukken van de A2DP play knop - heel fijn - maar blijft zo nu en dan midden in een liedje hangen, en alleen een soft-reset helpt (de standaard taskmngr kan de 'service' niet stoppen helaas). Had ik bij de stock roms van de HD ook last van in het begin, maar was in latere updates verdwenen. Ik zal voor de zekerheid nog een ander SD kaartje uitproberen.
Navigeren met Tomtom (versie 7.910) werkt prima, het programma start snel op en de kaarten komen prima in beeld. Veel vloeiender dan op de HD, en het grote scherm is lekker helder en fijn om naar te kijken. Het geluid uit de luidspreker is goed genoeg, al klinkt het naar mijn smaak iets blikkeriger dan bij de HD. De GPS module reageert snel, binnen enkele seconden geeft die een fix en daarnaast weinig input lag.
Met iGO zie je pas echt goed wat de HD2 kan. Het beeld is zo soepel dat het wel een film lijkt, onvoorstelbaar mooi. Als het niet al door de goede lane-assist van iGO was dat ik het een veel prettiger navigatieprogramma vind, is het wel de vloeiende beeldnavigatie. De geanimeerde menu's zijn grappig - je kunt dat ook uitzetten als het gaat irriteren - maar laten voorlopig mooi zien hoe snel de HD2 is. Ook het opzoeken van een adres en plannen van de route gaat zalig snel. Zelfs het opstarten duurt nog maar half zo lang als bij de HD. Jammer dat iGO een beetje een aparte route naar mijn vaste skiplek in Zwitserland uitzoekt...

(HyperGPS heb ik nog niet aan de praat gekregen op de HD2, dus voorlopig geen TMC helaas)
Voor de agenda gebruik ik PocketInformant 9, die aardig integreert met WM6.5, en ook van de gestures gebruik maakt, kan dus bladeren in de agenda, ziet er veel beter uit dan de standaard agenda van WM of Manilla, een aanrader. Heeft ook geen last van het overslaan van weken probleem. Een ongemakje is wel dat de invulknoppen nog op het gebruik van een stylus zijn gebaseerd, zoals een deel van WM6.5 overigens ook, dus is het soms even wat pielen. Vooral de drop-down menuutjes zijn lastig, en benadrukken dat MS moet opschieten met WM7. Wat dat aangaat merk ik dat het typen wel steeds sneller en lichter gaat, en ik vind het een enorme verbetering. De truc lijkt te zijn het scherm juist zo zacht mogelijk aan te raken, dat werkt voor mij het beste. Ik typ er nu na drie dagen al sneller op dan op de HD, maar goed, het is wel even wennen.
Bellen gaat prima, het geluid uit de telefoon is - in tegenstelling tot de HD - zelfs erg hard te noemen. De telefoon reageert heel snel, wat wel fijn is, de HD had soms nog wel twee seconden nodig om de opneemknop op het scherm te toveren, daar heeft de HD2 geen last van.
De kwaliteit van de camera is wat mij betreft nog steeds van het niveau 'grappig', en dus niet serieus te noemen, ook niet met het led-flitsertje erin. Een willekeurige compact camera van éénvijfde van de prijs maakt betere foto's, maar dat was ook wel te verwachten.
Wifi werkt daarentegen wel lekker, en valt wat stroomverbruik betreft me tot nu toe mee. De HD2 gaf me zelfs keuze uit wifi netwerken die mijn router toch echt niet kan vinden, maar misschien had ik die dan ook niet in de meterkast moeten neerzetten.
Al met al ben ik, als overstapper van een HD, heel erg tevreden. De snelheid en het grote scherm maken het een fantastisch apparaat. TouchFlo werkt over het algemeen goed voor mij, fijn als ze de bugs die erin zitten nog even worden weggewerkt en erg fijn als ze het apparaat wat meer power-saving opties kunnen geven. De voorpret van leuke multi-touch en meer vingergebruik vriendelijke programma's helpen ook wel, maar het ding is nu al een genot om te gebruiken.
Inderdaad, dacht ik ook. Dat xda Topic heb ik gisteravond daarom ook nog naar ze gemailt.Pandorian schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:39:
[...]
Op xda is de bug ook geconstateerd op UK versies, dat zouden de dus zo moeten kunnen zien!
is niet verwondelijk als je ziet hoe die met zijn HD2 omgaatjanzeeschuimers schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 00:28:
In een eerder filmpje crashte zijn toestel:
http://www.youtube.com/wa...Jw5omurLA&feature=channel
ik vermoed dat ie hem sftwarematig naar de klote heeft geholpen
dan kun je nog zulke goede specificaties hebben, maar als je gaat kloten met de software
dan loopt elk besuringssysteem op een gegevenmoment vast
Als je naar de Verkenner gaat en daar je mp3's kopieert naar de dir van Windows, dan kun je ze wel selecteren voor smsjes, alarmtonen, emails e.d.Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 21:50:
Een mp3 als beltoon kan door mp3's in mijn beltonen te plaatsen. Nu wil ik dit ook doen voor smsjes en emailtjes, maar daar zie ik die mp3's niet terugkomen. Kan ik deze wel instellen?
hopelijk kennen jullie de problemen ook en hebben jullie wel antwoorden op.
1. Mijn wekker werkt niet mooi. Ik kan hem instellen, maar mijn telefoon speelt het melodietje maar 1x af (ongeveer 1 sec/per melodietje) daar word ik nauwelijks wakker van.
2. Ik heb de adobe flashplayer (mobile 7.0) geinstalleerd, maar kan oa op vi.nl niet de filmpjes kijken. Iemand een idee hoe dit werkt?
3. Is het mogelijk om windows live agenda te synchroniseren met de agenda van de telefoon?
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Verwijderd
hier ben ik ook heel erg benieuwd naar!BasZer schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 08:36:
1. Mijn wekker werkt niet mooi. Ik kan hem instellen, maar mijn telefoon speelt het melodietje maar 1x af (ongeveer 1 sec/per melodietje) daar word ik nauwelijks wakker van.
http://wmpoweruser.com/?p=9623 of http://www.beetzstream.com/Portal/Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 17:15:
Weet iemand of er een goede RSS reader te installeren valt op de HTC hd2?
De RSS Hub die er standaard bij geleverd is vind ik niet goed, ik volg graag bepaalde blog's die via RSS te volgen zijn. Vind ik makkelijk, maar ik kan ze zowiezo niet in de RSSHub toevoegen.
Ik zoek een programma wat een beetje fatsoenlijke interface heeft, geen windows 3.1 praktijken
Heel erg fingerfrendley en makkelijk met Ms Tag binnen te halen.
[ Voor 3% gewijzigd door bamoah op 17-11-2009 09:06 ]
Verwijderd
hoop dat iemand voor mij wat licht in de duisternis kan brengen.
Vraagje: ik heb wat zitten spelen met de HD2 en nu zie ik die grote digitale klok niet meer op mijn beginscherm, samen met het weer....Ik zie enkel de tijd in het klein met daaronder de 9 vakjes waarin je snelkoppelingen kunt maken naar je applicaties. Enig idee hoe ik mijn grote klok weer terug krijg?
Verwijderd
Zoals vermeld ziet hij de kaarten niet terwijl ze er wel op staan en heb ik geen stemmen erop staan, erg vreemd.
Moet wel bekennen dat dit mijn eerste ervaring is met tomtom want normaliter gebruikte ik een Mio stand alone navigatie systeem.
eens even kijken of deze ook kan worden na besteld

Verwijderd
Een ander minpunt, probeer maar eens in een forum oid te springen naar pagina's middels de kleine cijfers die meestal boven en onder aan het scherm staan, het lukt hier amper ....
Het lijkt er sterk op dat ook Opera nog gewoon echt bedient moet worden (op dit punt) met een stylus oid want met een vinger gaat amper.
Op een iphone/Ipod touch gaat dan probleemloos op dezelfde pagina's.
Ik denk dat het niet dedicated Touchscreen OS hier de beperking is.
Verwijderd
Dat hoeft helemaal niet waar te zijn.indofk schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 07:59:
[...]
is niet verwondelijk als je ziet hoe die met zijn HD2 omgaat
ik vermoed dat ie hem sftwarematig naar de klote heeft geholpen
dan kun je nog zulke goede specificaties hebben, maar als je gaat kloten met de software
dan loopt elk besuringssysteem op een gegevenmoment vast
Ik heb deze zelfde bug ook al een stuk of 3x gehad
Ik heb beide toestellen ( de HTC HD2 en de HTC HERO) en je kunt ze eigenlijk niet met elkaar vergelijken. De hero is veel kleiner en is Android...en dat is eerlijk gezegd toch heel anders. De HD2 vind ik echt een telefoon voor iemand die hoge eisen stelt aan hardware / build quality / mogelijkheden en graag een groot scherm wil. De HERO is echt een telefoon die makkelijk is in gebruik, doet wat hij moet doen, regelmatig een update zal krijgen en continu in ontwikkeling is. Ik vind de HERO niet traag en het scherm werkt fantastisch. Ook de marketplace werkt goed. Ik vind de HERO echt een allemans vriendje...iedereen kan er snel mee uit de voeten en het apparaat doet gewoon wat het moet doen. Met Windows Mobile blijf je toch regelmatig tegen "rare" dingen aanlopen. reminders die het wel of niet doen...LEDjes die wel of niet branden, sms'jes die wel of niet aankomen...Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 09:44:
ik mag over een klein weekje mn abbo verlengen. Zit alleen heel erg te twijfelen tussen deze en de HTC Hero. is er iemand die ze beide in zn handen heeft gehad en een ervaring kan delen? heb via google gezocht en daar komt de hd2 als winnaar uit de bus (1 review maar) maar das meer door het grote scherm.
hoop dat iemand voor mij wat licht in de duisternis kan brengen.
Of dit nou ook vaak komt omdat men op Windows Mobile van alles gaat installeren weet ik niet...ik doe dat meestl niet en laat het toestel zo clean mogelijk en heb die problemen dan meestal niet. De HD2 is zeker niet foutloos...de HERO waarschijnlijk ook niet, maar eerlijk is eerlijk...ik heb bij de HERO nog geen vervelende fouten opgemerkt...en bij de Touch Pro II en de HD2 wel...
Dus...slotconclusie...(maar dat is mijn mening....) als je het grote scherm niet nodig hebt...en het geen probleem vindt om met Android aan de slag te gaan....dan zou ik denk ik kiezen voor de HERO...
Vind je het leuk om af en toe wat te tweaken en spring je niet meteen uit je vel als iets het niet doet...en je vindt het grote scherm een must....dan is de keuze ook duidelijk....SUCCES....
Je bent naar beneden gescrold, dus als je in de buurt van 1 van die 9 vakjes even met je vinger naar beneden slide moet het weer goed komen.kellhus schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 09:58:
Vraagje: ik heb wat zitten spelen met de HD2 en nu zie ik die grote digitale klok niet meer op mijn beginscherm, samen met het weer....Ik zie enkel de tijd in het klein met daaronder de 9 vakjes waarin je snelkoppelingen kunt maken naar je applicaties. Enig idee hoe ik mijn grote klok weer terug krijg?
Ik zie nergens een ppc versie, of mis ik iets? Lijkt alleen voor desktops te zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:18:
Flash player 10.1 is uit, wel een beta release
http://labs.adobe.com/technologies/flashplayer10/
Onderstaande probleem heb ik ook, vrij irritant. Ik gebruik hem met een hoofdtelefoon met kabel. En soft-resetten hoef ik niet, maar als ik kabel erin en eruit haal, even wegga van de Audiomanager tab, dan doet hij het weer. Meestal maar 1 of 2 liedjes, soms ineens heel lang. Geen idee hoe of wat. Het lijkt ook, als ik geen geluid heb, alsof hij wel door het liedje heengaat, maar 2 keer zo snel en ik dus niets hoor (ik zie de seconden snel voorbij gaan zeg maar ....)..Appelsap schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 00:42:
Een tweede probleem dat ik nog niet heb opgelost is dat bij mij de standaard AudioManager van Manilla vastloopt. Hij start wel netjes op met het indrukken van de A2DP play knop - heel fijn - maar blijft zo nu en dan midden in een liedje hangen, en alleen een soft-reset helpt (de standaard taskmngr kan de 'service' niet stoppen helaas). Had ik bij de stock roms van de HD ook last van in het begin, maar was in latere updates verdwenen. Ik zal voor de zekerheid nog een ander SD kaartje uitproberen.
Verwijderd
Probeer het uit zou ik zeggen en zorg dan wel dat je daadwerkelijke Iphone ervaring hebt, niet dat gedoe van 'een keer gebruikt van mijn maat'.Jedi_Pimp schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 00:16:
[...]
Wat vinden anderen hiervan? Touchscreen kan nog steeds niet tippen aan een iPhone/iTouch?
En zijn er al fysieke winkels waar je hem kan proberen?
Nogmaals ik ben geen Aplle fanboy want dan had ik wel een Iphone gekocht maar heb naast de HD2 een Ipod Touch 2Gen en qua Touchscreen bediening staat Apple nog ruim bovenaan.
Klopt ook wel want het hele WM6.5 is niet geheel Touch based van de ground up.
Zoals wel vaker met MS is het steeds een aanpassing op een vorige modificatie en je blijft zitten met iets wat allang uit zijn jasje is gegroeid met nieuwe functies die niet geheel optimaal lopen.
Vwb het kantelen (landscape) een major flaw IMO --> Messenger .... No go Sir ...
En mijn grootste ergernis, het nauwkeurig klikken op links op webpaginas, met name pagina nummers is nauwelijks te doen.
Ben ik er tevreden mee, opzich wel want ik had een Nokia 95 8Gb en daarvoor een HTC Herald P4350 dus een hele sprong voorwaarts, MAAR mijn moet wel eerlijk blijven en de reviews gaan nauwelijks in op de echte details en bijv het browsen is vaak niet meer dan een webpagina bezoeken en even heen en weer slepen en het scherm kantelen, meer is het niet hoor.
Niemand die echt praat over bijvoorbeeld het maximum aantal tabbladen (3 stuks !) en de voorgenoemde issues.
Gewoon realistisch blijven en zeggen zoals het is.
Dat kan je instellen:Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:16:
[...]
Niemand die echt praat over bijvoorbeeld het maximum aantal tabbladen (3 stuks !)
[...]
HKLM\Software\Opera\Prefs\User Prefs\Maximum Allowed Tabs
óf
In \windows\opera9\opera.ini: [User Prefs] Maximum Allowed Tabs
óf
Via opera:config: Maximum Allowed Tabs
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Dit klein .cab bestand doet het volgende:
This servicepack optimizes the device with the following modifications:
Tweaks:
* Sounds disabled on keypress phonepad
* Enable LED Notification Setting in Sound and Notifications (New Message, New E-Mail, Missed Call, Voicemail)
* Security policy installing uncertified apps disabled
* Ringtone is set to 'Ring01-WindowsPhone .wma'
* Fixed Camera tweak and enabled GPS picture and Videoshare
* HTC Album now realy closes on exit to save memory
* Update nov 16: Sendkey settings removed as it's impossible to change to another function
* Haptic feedback disabled for longer battery live and more device speed
* Left softkey of Sense now opens Notepad
* grzegorz10 B4all Tabs
* Enables FM radio Deemphasis
* Update nov 16: Opera settings improved, allowed tabs set to 6 and haptic feedback enabled plus zoomslider
I didn't manage to change default homewallpaper to grid yet so you must do that yourself!
It adds a Tools directory in startmenu\Programs with the following tools:
* Capsure (screen capture utility)
* Enter bootloader (button skinned by InsecureSpike)
* eT9MyWords
* Navipanel
* KeePassPPC (very nice digital wallet to save your passwords or whatever)
* Notepad
* Rotate screen
* XDA shutdown (skin Peterbonge portrait and landscape)
* TaskMgr
* Update nov 16: PHM Regeditor (no import function) replaced with DotFred's Taskmanager with build in regeditor (with import function)
It places 3 shortcuts on Manila home first row:
* TaskMgr (now you can open en kill apps very easy!)
* MSN (yeah I use it a lot haha..)
* Xda Shutdown (button skinned by InsecureSpike)
Ik moet zeggen dat het typen beter gaat zonder haptic feedback. Ik maak nu veel minder fouten als in het begin in elk geval.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=584423 (zorg dat je de nederlandse download uiteraard)
Verwijderd
Kan je die Cab gewoon installeren en dus de update doen zonder dat je contacts en instellingen verdwijnen ?
Is er al iemand die weet of het sms probleem opgelost is? Hier ook iemand die last heeft met het versturen van smsjes. Pas na een reboot worden ze verstuurd. netwerk: vodafone
Alles was na uitvoer hier nog aanwezig. Laurentius heeft het weer voor elkaar om de hd2 als eerste goed te tweaken.Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 12:04:
Ziet er goed uit die Update !
Kan je die Cab gewoon installeren en dus de update doen zonder dat je contacts en instellingen verdwijnen ?
Ik heb zelf wel problemen met de flashing light voor nieuwe email. Voor nieuwe sms werkt het prima, maar voor nieuwe email gaat mijn lampje niet knipperen. Iemand daar ervaring mee (en oplossing voor) ?
Verwijderd
dan blokkeert de telefoon als ik gebeld wordt!
Ik moet hem soft resetten met het rode knopje en het wachtwoord uitschakelen
om gebeld te kunnen worden...
Dat lijkt me toch niet normaal, is dat ook een bug?
Verwijderd
Wel een paar vragen:
- Waar zie je effect van de grzegorz10 B4all Tabs ?
- Waar vind ik het Rotate screen gebeuren ?
- Hoe verander je van 9 naar 16 shortcuts op de mainscreen ? (registry edit neem ik aan)
Zelf heb ik hier geen last van (Vodafone netwerk). Wel zet ik maar voor de zekerheid altijd afleverrapport aan, mocht het probleem zich alsnog voor doen....banditbiker schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 12:10:
Hallo
Is er al iemand die weet of het sms probleem opgelost is? Hier ook iemand die last heeft met het versturen van smsjes. Pas na een reboot worden ze verstuurd. netwerk: vodafone
Lijkt zelfde te zijn als de Pogo Stylus, en die werkt echt voor geen meter met de HD2. Denk eerlijk gezegd ook niet met de iPhone of elk ander capactive display. Het is helemaal niet nauwkeurig. Dus je hebt er zeg maar in Windows Moblie 6.5 nog minder aan dan je vingers..Lordsauron schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 09:59:
Oké VET, de nieuwe Dell Mini Telefoon http://wmpoweruser.com/?p=10104 word geleverd met een Captive touch stylus
eens even kijken of deze ook kan worden na besteld
[afbeelding]
Verwijderd
[/quote]
DAN MOET JE WEER NAAR BENEDEN VEGEN, DIT ZIJN EXTRA TAGS OM PROGRAMMA'S OF CONTACTEN TE KOPPELEN
GC.Collect();
Flash 10 voor WinMo was voor oktober 2009 aangekondigt (vorig jaar al). Dat zal wel volgend jaar worden dus vrees ik.CodeIT schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:24:
[...]
Ik zie nergens een ppc versie, of mis ik iets? Lijkt alleen voor desktops te zijn.
Skyfire zou een aardige tussenoplossing zijn, alleen detecteert deze de WVGA resolutie niet op de HD2. Misschien een volgende update wel. Skyfire ondersteund namelijk wel flash e.d.
[ Voor 22% gewijzigd door Atomsk op 17-11-2009 15:06 ]
_██_
(ಠ_ృ)
Verwijderd
Ik heb ze in de map /windows/rings gezet en dan kan ik ze wel gebruiken als ringtone, maar zie ik ze niet terug als bijv. sms signaal.Delirius schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 08:19:
[...]
Als je naar de Verkenner gaat en daar je mp3's kopieert naar de dir van Windows, dan kun je ze wel selecteren voor smsjes, alarmtonen, emails e.d.
Verwijderd
Dit is een msi bestand. Middels ActiveSync heb ik deze op mijn HD2 gezet. Nu wil ik deze vanuit verkenner opstarten en dan krijg ik de melding dat er geen bijbehorende toepassing voor is. Wat doe ik verkeerd?
De mp3's die je wil gebruiken voor ringtones dien je inderdaad in de map /windows/rings te zetten, maar mp3's voor sms, alarm en email moeten gewoon in de mail /windowsVerwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:39:
[...]
Ik heb ze in de map /windows/rings gezet en dan kan ik ze wel gebruiken als ringtone, maar zie ik ze niet terug als bijv. sms signaal.
Waarschijnlijk moet je de .msi file vanaf je desktop runnen (terwijl je HD2 verbonden is met ActiveSync), en wordt het programma dan via ActiveSync vervolgens op je mobiel geinstalleerd. Misschien dat dat wel werkt?
Verwijderd
@Leon1969, goede tip!
@accountabc, dat had ik ook gedaan, maar misschien dat ik dat ook weer verkeerd heb gedaan.
Ik heb de msi gerund en deze geplaatst in een folder die gesynchroniseerd wordt. Alle bestanden stonden op mijn HD2, waaronder een .exe. maar ook dit werkt niet.
Ik kreeg wel een popup met de melding (Schakel het vakje in van software dat u wilt installeren), maar daar staat deze applicatie niet tussen terwijl deze volgens mij wel compatible is met de HD2.
Uiteindelijke deze cab kunnen uitvoeren http://freewareppc.com/do...s/phmregistryeditor.shtml
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2009 15:43 ]
http://www.youtube.com/watch?v=ExlK8E483BI
Scrollen kan met de volume knoppen als je wilt, moet je keys remappen. Je kan zoals in het filmpje te zien is ook met het onscreen keyboard scrollen.
Het pan systeem van deze VNC client werkt super lekker op de HD2.
Ik ben verder nog aant wachten op de Dagi stylus die hopelijk beter werkt dan de Pogo's. Vinger remote desktoppen blijft lastig al is het met bovenstaande setup te doen als je het echt nodig hebt. Zooomer (pinch-zoomen in oude apps) werkt ook samen met deze vnc client.
Verwijderd
M'n Blackberry is vorige week gejat, en aangezien ik in het buitenland zit voor onbepaalde tijd kan ik niks met de verzekering regelen.
Nadeel is, dat ik de volle mep voor de HD2 moet gaan betalen..zo'n 581 euro.. Maar goed, ik ga deze dus wel halen.
Ik vraag me alleen af..is dat scherm niet heel breekbaar? Omdat ik er weinig over lees hier, lijkt me dat dus mee te vallen. De vorige HTC's die ik had, waren nogal brakke schermpjes.. (ok..mijn HTC's waren ook van meer dan 3 jaar geleden!)
Verwijderd
vreemd. Netwerk: KPN
Weet iemand trouwens hoe je je twitter app. kan resetten? de instellingen zijn vrij beperkt
Heb hier ook hetzelfde probleem, ik zit bij T-Mobile... sms wordt niet verstuurd, en krijg ook geen bevestigingsrapporten... Lijkt toch een groot probleem, aangezien je er geen melding van krijgt dat ie niet verzonden wordt!Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 17:16:
Ik heb ook een SMS probleem. Ze worden later verstuurd dan ik aangeef. ik heb nu een bevestitgingsrapport aanstaan, en daar krijg ik ook geen melding van.
vreemd. Netwerk: KPN
Don't dream your life, live your dreams!
Ik had ook een raar/naar sms-probleem.SilencerNL schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 17:26:
[...]
Heb hier ook hetzelfde probleem, ik zit bij T-Mobile... sms wordt niet verstuurd, en krijg ook geen bevestigingsrapporten... Lijkt toch een groot probleem, aangezien je er geen melding van krijgt dat ie niet verzonden wordt!
Als ik een sms naar een willekeurig iemand stuurde, kreeg steeds een maat van mij die sms, zonder dat het
aan hem gericht was!

Ik heb helemaal niks gewijzigd in de sms instellingen, heb ook geen contact -groups aangemaakt ofzo….vreemd…
Toen heb ik hem naar “fabriekswaarden” terug gezet, sindsdien doet hij het weer geloof ik.
Ik krijg in ieder geval geen sms’jes meer van hem als: “Waar heb je het over” en “Wat?”
Maar hij verzond ze wel
Provider: T-Mobile
Als je die “service pack” installeert kun je dan nog terug naar “fabriekswaarden”?
Denk eigenlijk zelf dat het originele HD2 files zijn met aangepaste waarden maar zie het graag bevestigd.
Stond die maat van je helemaal bovenaan in het adresboek ofzo? Want dan ben ik benieuwd naar wie ik nu die smsjes verstuurd heb dan-Magnat- schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 17:32:
[...]
Ik had ook een raar/naar sms-probleem.
Als ik een sms naar een willekeurig iemand stuurde, kreeg steeds een maat van mij die sms, zonder dat het
aan hem gericht was!![]()
Ik heb helemaal niks gewijzigd in de sms instellingen, heb ook geen contact -groups aangemaakt ofzo….vreemd…
Toen heb ik hem naar “fabriekswaarden” terug gezet, sindsdien doet hij het weer geloof ik.
Ik krijg in ieder geval geen sms’jes meer van hem als: “Waar heb je het over” en “Wat?”
Maar hij verzond ze wel![]()
Provider: T-Mobile
Als je die “service pack” installeert kun je dan nog terug naar “fabriekswaarden”?
Denk eigenlijk zelf dat het originele HD2 files zijn met aangepaste waarden maar zie het graag bevestigd.
er zit een memory manager, 1x gevonden,...daarna nooit meer gevonden, kan iemand me vertellen waar die zit?
2de vraag:
als ik iemand bel krijg ik elke keer een irritante soort wachttoon tussen me kiestoon door, hoe zet ik dat uit?
(voor de rest fijn apparaat, kom van een nokia e71 af)
Nee, hij heet eddie dus staat niet bovenaan.SilencerNL schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 17:35:
[...]
Stond die maat van je helemaal bovenaan in het adresboek ofzo? Want dan ben ik benieuwd naar wie ik nu die smsjes verstuurd heb dan
Hij is wel degene die ik het meeste sms'jes gestuurd heb buiten de fout geadresseerde sms'jes.
Kan goed zijn dat jullie dat ook allemaal hebben
Kan iemand anders die dit probleem heeft dit ook bevestigen?
1. slider beneden helemaal naar rechts schuiven tot aan instellingen "sd-kaart & telefoongeheugen"itlee schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 17:40:
2 vragen:
er zit een memory manager, 1x gevonden,...daarna nooit meer gevonden, kan iemand me vertellen waar die zit?
2de vraag:
als ik iemand bel krijg ik elke keer een irritante soort wachttoon tussen me kiestoon door, hoe zet ik dat uit?
(voor de rest fijn apparaat, kom van een nokia e71 af)
Weet niet of je die bedoeld ?
2. wachttoon hoor ik niet, duurt wel even voor hij daadwerkelijk belt
Bij mij zitten er geen '-' tekens in de nummers (nooit gehad) en ik heb een Vodafone-abbo. Zeer irritant!
Verwijderd
met daarin aangegeven dat er meerdere mensen zijn met het probleem en
bij verschillende providers.
tot nu toe geen reactie maar die verwacht ik morgen eigenlijk wel.
hou jullie op de hoogte.
(moet de oude/vorige verwijdert worden, aangezien er nu 2 over elkaar heen draaien?!)
Vandaag wilde de telefoon het weer en de plaatst niet meer updaten. (Erg vervelend dat de telefoon nog Zwolle aangeeft als je in Amsterdam zit en Weesp aangeeft als je in Zwolle zit)
De emails werden ook niet meer gesynchroniseert, zodra deze binnen kwamen. Alleen na het uit en aan zetten van de telefoon.
Ik hoop ook dat de telefoon weer wat sneller werkt want hij liep regelmatig ff vast, bij het aan/uitzetten van bluethoot gebeurt dat zowiezo vaker, meer mensen hier ervaring mee?
Nu rest mij nog één ding, na de nieuwe rom staat er op het homescreen linksonderaan niet meer de knop 'telefoon' maar er staat nu 'notepad'. Hoe zet ik dit terug? Kan het zo snel niet vinden.
[ Voor 5% gewijzigd door Novadecasa op 17-11-2009 19:11 ]
Dit scherm is wel zeker degelijk, naar mijn ervaringen, heb je overigens de video's al gezien betreft dit onderwerp?Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 16:39:
Nou, ik ben er uit.
M'n Blackberry is vorige week gejat, en aangezien ik in het buitenland zit voor onbepaalde tijd kan ik niks met de verzekering regelen.
Nadeel is, dat ik de volle mep voor de HD2 moet gaan betalen..zo'n 581 euro.. Maar goed, ik ga deze dus wel halen.
Ik vraag me alleen af..is dat scherm niet heel breekbaar? Omdat ik er weinig over lees hier, lijkt me dat dus mee te vallen. De vorige HTC's die ik had, waren nogal brakke schermpjes.. (ok..mijn HTC's waren ook van meer dan 3 jaar geleden!)
Als het scherm helemaal schoon is dan kun je dat goed zien...
Tevens vraag ik me af hoe de hardware buttons vast zitten...ik merk dat daar best een beetje speling inzit en vraag me af hoe dat komt...die hele balk (met de 5 knoppen) kan enigzins naar links en rechts (milimeter kwestie)...
Je hebt pm's disabled, dus maar even zo. Zou je mij deze profiles kunnen sturen voor Xvid4PSP?redah schreef op zondag 15 november 2009 @ 14:48:
[...]
Ik gebruik zelf XviD4PSP... Als je interesse hebt heb ik een paar encoding profiles voor je die het perfect doen op de HD2. En met XviD4PSP kun je ook resizen e.d.
Nieuwe Rom?!Novadecasa schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 19:09:
Nu rest mij nog één ding, na de nieuwe rom staat er op het homescreen linksonderaan niet meer de knop 'telefoon' maar er staat nu 'notepad'. Hoe zet ik dit terug? Kan het zo snel niet vinden.
Heb waarschijnlijk iets gemist.
Verwijderd
Mp3 voor sms en email is me gelukt om de mp3 niet in mijn beltonen te zetten maar een niveau lager.Delirius schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:49:
[...]
De mp3's die je wil gebruiken voor ringtones dien je inderdaad in de map /windows/rings te zetten, maar mp3's voor sms, alarm en email moeten gewoon in de mail /windows
Het lukt me niet om een mp3 aan het alarm te hangen, waar moet ik de mp3 plaatsen? In /windows/ krijg ik het niet voor elkaar.
Verwijderd
Ik ervaar het scherm van de HD2 tot nog toe als directer en strakker reagerend.Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:16:
[...]
Probeer het uit zou ik zeggen en zorg dan wel dat je daadwerkelijke Iphone ervaring hebt, niet dat gedoe van 'een keer gebruikt van mijn maat'.
Nogmaals ik ben geen Aplle fanboy want dan had ik wel een Iphone gekocht maar heb naast de HD2 een Ipod Touch 2Gen en qua Touchscreen bediening staat Apple nog ruim bovenaan.
Klopt ook wel want het hele WM6.5 is niet geheel Touch based van de ground up.
Zoals wel vaker met MS is het steeds een aanpassing op een vorige modificatie en je blijft zitten met iets wat allang uit zijn jasje is gegroeid met nieuwe functies die niet geheel optimaal lopen.
Vwb het kantelen (landscape) een major flaw IMO --> Messenger .... No go Sir ...
En mijn grootste ergernis, het nauwkeurig klikken op links op webpaginas, met name pagina nummers is nauwelijks te doen.
Ben ik er tevreden mee, opzich wel want ik had een Nokia 95 8Gb en daarvoor een HTC Herald P4350 dus een hele sprong voorwaarts, MAAR mijn moet wel eerlijk blijven en de reviews gaan nauwelijks in op de echte details en bijv het browsen is vaak niet meer dan een webpagina bezoeken en even heen en weer slepen en het scherm kantelen, meer is het niet hoor.
Niemand die echt praat over bijvoorbeeld het maximum aantal tabbladen (3 stuks !) en de voorgenoemde issues.
Gewoon realistisch blijven en zeggen zoals het is.
Vorige week na 9 maanden mijn iPhone teruggestuurd, mocht wegens problemen contract ontbinden.
Nu sinds gisteren een HD2, nou was ik best enthousiast over de iPhone en m'n iTouch maar ik vind de HD2 gewoon opper.
Enige probleem...
Ik krijg geen verbinding met ActiveSync.
Win XP, verbonden met USB. Vanmiddag reboot gedaan, op beide devices en werkte. Toen de HD2 losgekoppeld en meegenomen maar blijft mislukken.
Verwijderd
versie 7.910.9185
maar als ik het scherm kantel, gaat tomtom niet mee (in breedbeeldstand zegmaar)
hoe kan ik dat wel voor elkaar krijgen, wil hem namelijk op breedbeeldstand gaan gebruiken.
Kan het ook niet op vorige pagina's vinden.
Werkt Sense nu ook in landscape? Kan ik dus SMSen in landscape mode? Dit kon met de HD via omwegen (programma installeren, instellen, knopje ingedrukt houden e.d.). Indien dit niet zo is en ik weer via omwegen moet SMSen in landscape, dan ga ik voor de Touch Pro 2. Op de iPhone kan ik in landscape prima SMSen/mailen e.d. (werk toestel).
[ Voor 3% gewijzigd door vr6-only op 17-11-2009 20:30 ]
It ain't stupid if it works!
Heb dit van een ander forum, maar het werkt perfect bij mij. Alleen moest ik op de een of andere manier wel de Rotate Screen CW.cab installeren om de boel niet op de kop te krijgen.Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 20:04:
heb tomtom geinstalleerd,
versie 7.910.9185
maar als ik het scherm kantel, gaat tomtom niet mee (in breedbeeldstand zegmaar)
hoe kan ik dat wel voor elkaar krijgen, wil hem namelijk op breedbeeldstand gaan gebruiken.
Kan het ook niet op vorige pagina's vinden.
1: Download en installeer Rotate Screen.cab (de file Rotate Screen CW.cab is voor linksom rotatie) van http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=347705
2: Maak een snelkoppeling van ScrRot.exe (staan in de map Programmabestanden\Rotatie) en zet deze snelkoppeling in de Windows map.
Noem deze snelkoppeling long_send.lnk
3: Als je nu de linkerknop (ophangen) een paar seconden in drukt start ScrRot, en roteert het scherm.
Je kan nu dus als bv. TomTom aan staat dmv. de “ophang knop” een paar seconden in te drukken TomTom zo in Landscape mode zetten.
Beetje jammer dat ik vandaag niet al dit toestel kon krijgen. Kom eigenlijk altijd bij de Phonehouse en die zou hem vandaag op voorraad krijgen maar een vrachtwagen van de Phonehouse is vannacht / vanmorgen gestolen. Lading + auto. Ze hebben de chauffeur onder bedreiging uit de vrachtwagen gehaald. Balen voor de Phonehouse, balen voor mij. Het lijkt wel het wilde westen hier
Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5
Het is ook prima mogelijk om Tomtom te laten reageren met de ingebouwde G-sensor. Als je het toestel dan van stand verandert, gaat Tomtom gewoon netjes mee... Daarvoor hoef je niks te installeren.Valleyman schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 20:43:
[...]
Heb dit van een ander forum, maar het werkt perfect bij mij. Alleen moest ik op de een of andere manier wel de Rotate Screen CW.cab installeren om de boel niet op de kop te krijgen.
Dit kan je aanzetten via 2 toevoegingen in het registry. Ik weet zo even niet uit het hoofd welke, maar dit staat al uitgelegd ergens in dit draadje, of anders deel 1. Werkt bij mij iig perfect!
Edit: Heb het even opgezocht voor je...
Met je registry editor:
- HKCU/Software/HTC/HTCSENSOR/GSensor/
- In ModuleName maak een String aan. Naam string: "TomTom" met de waarde: "\program files\navigator\tomtom navigator.exe" (of waar je de exe van TomTom hebt staan)
- In WhiteList maak een String aan. Naam string: "TomTom" met de waarde "MunichWinClass"
- Even rebooten, en gaan met die banaan!
[ Voor 22% gewijzigd door SilencerNL op 17-11-2009 21:02 . Reden: Toevoegen handleidinkje ]

Heb dus ook gelijk maar een klacht ingediend bij HTC... hoe meer, hoe beter! Bij mezelf is het probleem gegaan van licht-irritant naar vervelend...
Ik kreeg een sms binnen, de HD2 begon te trillen. Maarrrrrr, hij stopte niet meer met trillen en het scherm reageerde nergens meer op, ook niet op de 'ophangtoets' om het toestel uit te schakelen.
Uiteindelijk heb ik na een minuut of 3 (en een behoorlijke trilhand later) maar de batterij eruit gehaald.
Dat hielp.... Duh...
Dat is een aparte cab, moet je even googlenVerwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 13:41:
- Hoe verander je van 9 naar 16 shortcuts op de mainscreen ? (registry edit neem ik aan)
yup, was het eerst wat me opviel, dacht nu al krassen? in halogeenspots zie je het heel goed. niet merk/zichtbaar bij normaal gebruik.JudgeTreve schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 19:31:
Is jullie opgevallen dat als je onder een bepaalde hoek met voldoende licht over het scherm kijkt dat je allemaal van die mooie puntjes ziet (met gelijke tussen afstand) en schuine lijnen?
Als het scherm helemaal schoon is dan kun je dat goed zien...
Tevens vraag ik me af hoe de hardware buttons vast zitten...ik merk dat daar best een beetje speling inzit en vraag me af hoe dat komt...die hele balk (met de 5 knoppen) kan enigzins naar links en rechts (milimeter kwestie)...
5 Knoppen werken qua druk vermogen geheel apart en zie geen andere knoppen in lijn meegaan, desondanks dat het uit 1 geheel bestaat. Veel minder dan 1 millimeter speling hier.
Dat is het resultaat van de cab die je geïnstalleerd hebt. ff lezen voordat je iets installeert....Novadecasa schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 19:09:
Zojuist heb ik ook het .cab bestand geinstalleerd, hopen dat alles nu beter werkt!
(moet de oude/vorige verwijdert worden, aangezien er nu 2 over elkaar heen draaien?!)
Ik gebruik zelf ImToo Mpeg-encoder Ultimate. Ik heb een 'eigen' profiel aangemaakt met de settings 800x480, bitrate 2500, geluid 128 MP3.
Verder heb ik nog de keuze uit Letterbox, Pan&Scan, Medium en Full. Wat deze vier (en met name de eerste 2) betekenen is mij niet duidelijk wat dat doet met de omzetting. Ik gebruik nu Letterbox.
Wat mij opvalt is dat de filmpjes zwarte balken aan de zijkant hebben (en niet aan de boven-onderkant van de film). Soms loopt het geluid niet helemaal synchroon.
De vragen die ik heb zijn:
* doe ik iets niet goed gezien de zwarte balken
* wat is het verschil tussen Letterbox en P&S
* Zijn mijn instellingen okay
* Welke converter gebruiken jullie en met welke instellingen
Thanx vast voor de reply's.
Dat heb ik dan waarschijnlijk over het hoofd gezien. Jouw oplossing vind ik wel wat chiquer, dus direct maar even uitgevoerd. Tnx!SilencerNL schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 20:57:
[...]
Het is ook prima mogelijk om Tomtom te laten reageren met de ingebouwde G-sensor. Als je het toestel dan van stand verandert, gaat Tomtom gewoon netjes mee... Daarvoor hoef je niks te installeren.
Dit kan je aanzetten via 2 toevoegingen in het registry. Ik weet zo even niet uit het hoofd welke, maar dit staat al uitgelegd ergens in dit draadje, of anders deel 1. Werkt bij mij iig perfect!
In registry: HKLM\Software\HTC\ManilaNovadecasa schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 19:09:
De waardes: "HomeLSKText" en "HomeLSKPath" aanpassen.
Bij mij zijn ze leeg en ik zie "Telefoon" linksonder staan.
Ik krijg geen enkel SMSje de deur uit met Tmobile via de HTC app "berichten"

Als je via de standaard app "berichten" een sms verstuurd dan gaat het wel goed.
Verder lees ik steeds dat het mogelijk zou moeten zijn om gmail als exchange server in te stellen, zodat ook contacten/calender meegesynced worden. Dit is mij echter nog niet gelukt. Iemand wel?
Verwijderd
Kijk hier eens. Ik heb het zelf op deze manier gedaan en werkt super.Polkabear schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 22:58:
Ik probeer mijn gmail IMAP account in te stellen op de HD2, maar hij geeft 'fout bij synchroniseren' en weigert verdere berichten te downloaden. Het gaat fout als ik extra mappen (labels) van mijn gmail account toevoeg (naast de inbox etc.). Iemand meer dit probleem gehad?
Verder lees ik steeds dat het mogelijk zou moeten zijn om gmail als exchange server in te stellen, zodat ook contacten/calender meegesynced worden. Dit is mij echter nog niet gelukt. Iemand wel?
http://www.google.com/support/calendar/bin/answer.py?answer=89955
http://www.google.com/support/mobile/bin/answer.py?answer=138636&topic=14299
Ik gebruik deze :Leon1969 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 21:45:
Welke programma's worden er allemaal gebruikt door jullie om video's/films om te zetten voor de HD2?
Ik gebruik zelf ImToo Mpeg-encoder Ultimate. Ik heb een 'eigen' profiel aangemaakt met de settings 800x480, bitrate 2500, geluid 128 MP3.
Verder heb ik nog de keuze uit Letterbox, Pan&Scan, Medium en Full. Wat deze vier (en met name de eerste 2) betekenen is mij niet duidelijk wat dat doet met de omzetting. Ik gebruik nu Letterbox.
Wat mij opvalt is dat de filmpjes zwarte balken aan de zijkant hebben (en niet aan de boven-onderkant van de film). Soms loopt het geluid niet helemaal synchroon.
De vragen die ik heb zijn:
* doe ik iets niet goed gezien de zwarte balken
* wat is het verschil tussen Letterbox en P&S
* Zijn mijn instellingen okay
* Welke converter gebruiken jullie en met welke instellingen
Thanx vast voor de reply's.

Letterbox = 4:3 formaat en pan en scan is een methode die breedbeeld(16:9) omzet in 4:3 formaat
hd2's resolutie is 800x480 en dat is 15:9
[ Voor 4% gewijzigd door -Magnat- op 17-11-2009 23:33 ]
Zo kan het ook!!:Pandorian schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 21:13:
[...]
Dat is het resultaat van de cab die je geïnstalleerd hebt. ff lezen voordat je iets installeert....
Bedankt Basst86basst85 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 22:02:
[...]
In registry: HKLM\Software\HTC\Manila
De waardes: "HomeLSKText" en "HomeLSKPath" aanpassen.
Bij mij zijn ze leeg en ik zie "Telefoon" linksonder staan.
Kan ik absoluut beamen.UltimateB schreef op woensdag 18 november 2009 @ 00:34:
Even een tip voor mensen die een goed alarm zoeken. Verreweg het beste progje voor een degelijk en uitgebreidt alarm, GAlarm. Ik gebruik deze al tijden voor mijn diamond en zou niet zonder kunnen. Kost 5 euro, dus eigenlijk geen geld.
Eigen muziek instellen om wakker te worden, schudden met je telefoon als je nog even wilt 'snoozen', of je telefoon omdraaien als je het alarm voor dat moment uit wilt zetten.
De beste alarmtool die ik tot nu toe nog ben tegengekomen!
Verwijderd
Heeft iemand enig idee hoe ik mijn telefoon weer aan de praat kan krijgen?
Bij voorbaat dank.
Verwijderd
staat bij jullie de wifi ingeschakeld?
ik heb mijn wifi namelijk uitgeschakeld en nu gaat het al ruim een dag goed.
misschien is dat het probleem en zou graag horen of dit bij anderen ook werkt.
Verwijderd
Ja, ook dat mocht niet batenthe boiler schreef op woensdag 18 november 2009 @ 07:54:
heb je hem vannacht aan het infuus gelegd ?? en nu geprobeerd
Heel veel dank hiervoor!!!SilencerNL schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 20:57:
Met je registry editor:
- HKCU/Software/HTC/HTCSENSOR/GSensor/
- In ModuleName maak een String aan. Naam string: "TomTom" met de waarde: "\program files\navigator\tomtom navigator.exe" (of waar je de exe van TomTom hebt staan)
- In WhiteList maak een String aan. Naam string: "TomTom" met de waarde "MunichWinClass"
- Even rebooten, en gaan met die banaan!
Worden jullie trouwens ook lichtelijk gestoord van die Opera-browser? Steeds als ik hem open moet ik de weergave aanpassen want letters gaan van groot naar klein of andersom. Is niet echt consequent...
Dit topic is gesloten.