HTC HD2 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 112.039 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
tex5 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:45:
[...]

Als je hem op GSM zet dan zoekt ie ook niet naar 3G. Scheelt ook weer.

Verder kan je met GSM/GPRS wel email halen, eigenlijk alles maar het gaat op GPRS snelheid. Stuk trager dus. Voor emails en het weer etc lijkt me dat niet echt erg.
Dus je hebt bij de instellingen bij Telefoon>Band het Netwerktype op GSM staan, frequentieband gewoon op Auto?

Hier is een cab te downloaden die de slider (van Sense) transparant maakt.
Een cab voor het maken van de transparante klok kan je hier ook vinden.
http://forum.xda-develope...php?p=5016192#post5016192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-07-2017
Wie heeft er het Service pack geinstalleerd....
En merken jullie veel verschil of is het juist slechter geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-12-2015
Novadecasa schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:10:
[...]

Dus je hebt bij de instellingen bij Telefoon>Band het Netwerktype op GSM staan, frequentieband gewoon op Auto?
Ja dat werkt. Kreeg hier eerst geen internet op GSM maar na minuutje wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
tex5 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:36:
[...]

Ja dat werkt. Kreeg hier eerst geen internet op GSM maar na minuutje wel weer.
Bovenaan staat bij mij nog wel een G aangegeven, deze verandering heeft dus niet als gevolg dat het zoeken naar 3G verdwijnt/uitstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:39
tex5 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:53:
[...]

http://zitseng.com/archives/2139 lijkt het wel te lukken met n95 8gb. Je hoeft niks te installeren, alleen een exchange server in te stellen.

Stappen volgens G:
http://www.google.com/sup...?answer=98230&topic=15015
Bedankt, het is gelukt. Nu snel pitten en morgen bij de voordeur afwachten :P

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
Novadecasa schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:53:
[...]

Bovenaan staat bij mij nog wel een G aangegeven, deze verandering heeft dus niet als gevolg dat het zoeken naar 3G verdwijnt/uitstaat?
Hij zoekt niet meer naar 3G. De G staat voor GSM denk ik, met GPRS. Hij blijft altijd op de low-energie band iig op deze setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327458

tex5 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 00:19:
[...]

Hij zoekt niet meer naar 3G. De G staat voor GSM denk ik, met GPRS. Hij blijft altijd op de low-energie band iig op deze setting.
Voor GPRS staat de G. Overigens vraag ik me af of die truuk van op GSM zitten altijd werkt.
Omdat bijv. T-mobile geen 900 netwerk heeft maar een 1800. En daarmee schakel je dan feitelijk niet terug lijkt me. Ik zit nu nog week bij T-mobile en had al problemen voor de HD2 met sms, maar of ik nu gsm koos of automatisch netwerk, het bleef *piep* met peren. Was wel hetgeen wat de klantenservice zelf ook aanraadde. Maar goed, die zijn ook de slimsten niet.

Weet iemand hoe ik Slide2shutdown koppel aan de powerknop? Diegene ga ik erg dankbaar zijn, ram tamelijk voortdurend op de powerknop om terugtegaan naar de homescreen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Laatst online: 04-06 22:22
Even een vraag: als ik in de opera-adresbalk " opera:config" typ, dan komt er een woud aan opties voorbij voor wat betreft het instellen van opera. Aangezien ik geen idee heb wat al deze opties inhouden, is de vraag of iemand hier wel bekend mee is en kan aangeven of je hier wellicht opera enige tweakbaarheid in de goede richting kan geven? Er komen namelijk opties mbt Java voorbij maar ik ben te NooB om hier kaas van te kunnen bakken.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-06 16:51
Anoniem: 241890 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:39:
ik heb ook de hd2 maar heb een probleem..
als ik iemand bel en die neemt op staat de gespreksvolume superhard. alsof die op luidspreker staat. vervolgens wil ik dat volume zachter zetten middels de volumeknop.. dan zie ik dat die al op het zachtste staat. maar....als ikeven de luidspreker aan en uit zet is die ook normaal.

ook als iemand mij belt is het wel een normaal volume..
Probeer hem eerst 1 harder te zetten, dan schiet het volume terug. dat probleem heb ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Laatst online: 16-10-2024
Bij het ophalen van email bijvoorbeeld, maakt de hd2 gewoon automatisch contact met internet bij mij, moet het alleen zelf even uitzetten.
Zag daarvoor ook een cab bestandje die na het ophalen van de email de verbinding automatisch verbrak, iemand daar ervaring mee?

Google ff op GPRS disable en je vindt bij xda 2 cab bestanden die beiden automatisch (na 1 of 5 minuten) de GPRS verbinding verbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
mariconjo schreef op woensdag 25 november 2009 @ 08:57:
Bij het ophalen van email bijvoorbeeld, maakt de hd2 gewoon automatisch contact met internet bij mij, moet het alleen zelf even uitzetten.
Zag daarvoor ook een cab bestandje die na het ophalen van de email de verbinding automatisch verbrak, iemand daar ervaring mee?

Google ff op GPRS disable en je vindt bij xda 2 cab bestanden die beiden automatisch (na 1 of 5 minuten) de GPRS verbinding verbreken.
Volgens mij maakt het niet zoveel uit of ie disconnect of connected blijft. Alleen de band maakt veel uit, 3G+ kost veel meer power dan de GPRS band. Kan het mis hebben maar met me samsung had ik altijd internet connected maar wel op de GPRS band en dat maakte echt veel uit vs 3G en dan steeds disconnecten als je geen internet nodig had.

Denk dat je bv. 48 uur kan doen met battery op GPRS vs 24 uur op 3G met de HD2. Misschien is dit anders met de HD2, andere radio chips etc, maar zoiets haalde ik met de samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

Mja, maar wat heb je nou aan een je HD2 om te browsen als je dat over een baggertrage verbinding doet? Ik heb juist mobiel internet voor de snelheid (vodafone), gewoon direct en snel normaal kunnen browsen. Moet er bijvoorbeeld niet aan denken om GoT te bekijken over een gprs verbinding. Dan ben je denk ik al 2 minuten bezig voor er uberhaupt wat op het scherm komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
Sick Nick schreef op woensdag 25 november 2009 @ 09:33:
Mja, maar wat heb je nou aan een je HD2 om te browsen als je dat over een baggertrage verbinding doet? Ik heb juist mobiel internet voor de snelheid (vodafone), gewoon direct en snel normaal kunnen browsen. Moet er bijvoorbeeld niet aan denken om GoT te bekijken over een gprs verbinding. Dan ben je denk ik al 2 minuten bezig voor er uberhaupt wat op het scherm komt.
Ofcourse! Maar als je weet dat je tijdje niet gaat browsen ofzo kan het handig zijn. Tis wat je wilt natuurlijk, iig is de optie er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-06 09:53
Novadecasa schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:03:
[...]

'Dat batterijtje'' wordt zichtbaar wanneer je de klok niet meer laat weergeven in het startbalkje.
Zet deze uit, en je batterij komt in beeld ;)
Ok.. Maar uhm, hoe haal je het klokje weg dan?
Kan dat namelijk nergens vinden (nieuw met windows mobile }:O )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:49
Ondertussen dus een week met het toestel en er zijn me een paar dingen opgevallen..

- Wanneer je de telefoon via bluetooth connect met je car kit, kan je de audio uit aan de onderkant niet meer gebruiken voor muziek :S.
- SMS'en is ERG onbetrouwbaar
- Linkjes aanklikken in Opera is bijna onmogelijk zonder eerst HELEMAAL in te zoomen
- Wekker zetten zonder trillen, laat hem alsnog trillen als de wekker gaat.
- Tril functie is ERG over actief, bij het krijgen van een SMS, Email, telefoontje

Verder een fijne telefoon hoor, maar er mag wel snel een nieuwe firmware komen die dit soort dingen oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:12
sorted.bits schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:51:
Ondertussen dus een week met het toestel en er zijn me een paar dingen opgevallen..

- Wanneer je de telefoon via bluetooth connect met je car kit, kan je de audio uit aan de onderkant niet meer gebruiken voor muziek :S.
- Linkjes aanklikken in Opera is bijna onmogelijk zonder eerst HELEMAAL in te zoomen
- Tril functie is ERG over actief, bij het krijgen van een SMS, Email, telefoontje

Verder een fijne telefoon hoor, maar er mag wel snel een nieuwe firmware komen die dit soort dingen oplost.
1: inderdaad vervelend
2: Klopt, niet iedereen heeft er last van, en er schijnt gewerkt te worden aan een fix door HTC.
3: Kun je heel makkelijk een register-aanpassing voor doen. Haptic feedback heet het.
4: Wel gek, maar niet de grootste ramp lijkt me. Wakker wordt je er wel van toch?
5. Inderdaad wel eens op vreemde momenten een trillinkje. Ook als je iemand belt, en de persoon neemt op, zoem zoem. Vreemd, is ook vast wel te tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14599

ik heb bij de smsjes ingesteld dat ik nu een bezorgingsrapport krijg.

simpele instelling, en je weet meteen wanneer die verzonden is (krijg altijd binnen 10sec een bezorgingssms)

probleem wat ik wel heb, die dat hij niet altijd goed connect met mijn carkit (parrot ck3100)
vaak connect hij wel, maar eens in de 10x niet ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bezorgingsrapport krijg je ook niet altijd, zelfde probleem als gewone sms.

Dat probleem met je carkit, ik weet niet of je de connectie verbreekt op je Parrot (dus via de carkit zelf) als je uit de auto stapt. Maar als je dat consequent doet, werkt het vaak ook stukken beter. Geldt voor alle carkits trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 327458 op 25-11-2009 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn

Totaal geen last van. het is bij mij zo dat ik in uitgezoomde modus linkjes juist super goed kan aanklikken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:04
sorted.bits schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:51:

Voor wat betreft die linkjes is er inderdaad een registry hack, (dit is overigens een andere dan de haptic feedback). Zie hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=583638 nr 35.Enable Clickable Links in Zoomed Out Opera

De trilfunctie kun je aan en uitzetten voor iedere willekeurige activiteit. Door bij instellingen (in Sense) op menu en "meer" te drukken kun je vervolgens bij geluiden en meldingen alles zelf aanpassen. Wanneer die wel en niet moet trillen en welke geluiden wanneer afgespeeld moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09-2023

323

Een vraag je ik heb een pioneer hd3 in auto werk de hd2 daar ook gewoon op
Doe de telefoon ook op automatisch opnemen
Wie geeft mij antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
LoeWn schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:16:
[...]

Ok.. Maar uhm, hoe haal je het klokje weg dan?
Kan dat namelijk nergens vinden (nieuw met windows mobile }:O )
Haha, het was even zoeken voor mij (ook eerste x wm) maar weer terug gevonden.
Ga naar het instellingen (sense) > Menu (rechtsonderin) > Meer > Klok en alarmsignalen > Vink uit: De klok in alle programma's op de titelbalk weergeven

Have fun ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
323 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 11:49:
Een vraag je ik heb een pioneer hd3 in auto werk de hd2 daar ook gewoon op
Doe de telefoon ook op automatisch opnemen
Wie geeft mij antwoord
Als je je vraag iets beter formuleert kan wellicht iemand het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-06 22:12

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Novadecasa schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:43:
Eerder in dit topic las ik iets over het toevoegen van je beltonen aan je smstonen en alarmtonen middels het vernaderen van de bestandsnaam. Hoe werkt dit precies, want in de WM verkenner kan je die bestanden niet wijzigen !?
Vermoed dat dat met Total Commander wel kan, maar ik heb gewoon m'n HD2 als Disk Drive aan m'n PC gehangen (menu wat je krijgt als je 'm aansluit aan je PC) en dat vanuit een DOSbox gedaan:

F:\Ringtones> ren *.mp3 *.amr

Dat kun je overigens ook doen via de Windows verkenner als je niet zo'n fan bent van DOS, en als je daar ook de extensies niet ziet, even bij je folder opties, tabblad weergave het vinkje uitzetten bij "extensies verbergen voor bekende bestandstypen". Overigens kun je ipv je HD2 als disk mounten natuurlijk ook het kaartje via een cardreader op je PC benaderen...

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325881

De screenprotector van Brando (ultraclear) werkt perfect voor de HD2, heb het net getest. Het scherm is niet meer zo gevoelig. Prettig werken. Sowieso is het scherm al zeer krasbestendig. Maar voor mensen die de gevoeligheid wat willen dempen, is dit een leuke oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Rowdy.nl schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:00:
[...]
Vermoed dat dat met Total Commander wel kan, maar ik heb gewoon m'n HD2 als Disk Drive aan m'n PC gehangen (menu wat je krijgt als je 'm aansluit aan je PC) en dat vanuit een DOSbox gedaan:

F:\Ringtones> ren *.mp3 *.amr

Dat kun je overigens ook doen via de Windows verkenner als je niet zo'n fan bent van DOS, en als je daar ook de extensies niet ziet, even bij je folder opties, tabblad weergave het vinkje uitzetten bij "extensies verbergen voor bekende bestandstypen". Overigens kun je ipv je HD2 als disk mounten natuurlijk ook het kaartje via een cardreader op je PC benaderen...
Voor de sms tonen was het inmiddels gelukt, gewoon in de root van je sd kaart.
Maar de alarmtonen moeten toch anders vermoed ik.

Ik wil het gaan doen via de HD2 aan de pc (ligt die momenteel toch al), moet ik dan alleen sommige mp3's hernoemen naar amr? In welke map moet het staan, kan wel op de sd neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-06 20:47
Anoniem: 325881 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:02:
De screenprotector van Brando (ultraclear) werkt perfect voor de HD2, heb het net getest. Het scherm is niet meer zo gevoelig. Prettig werken. Sowieso is het scherm al zeer krasbestendig. Maar voor mensen die de gevoeligheid wat willen dempen, is dit een leuke oplossing!
Mooi. Ik heb hem vandeweek binnen gekregen (beetje vertraging) en wilde hem vanavond gaan opplakken. Ben blij dat hij goed werkt, zal vanavond zelf wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Novadecasa schreef op woensdag 25 november 2009 @ 11:51:
[...]

Haha, het was even zoeken voor mij (ook eerste x wm) maar weer terug gevonden.
Ga naar het instellingen (sense) > Menu (rechtsonderin) > Meer > Klok en alarmsignalen > Vink uit: De klok in alle programma's op de titelbalk weergeven

Have fun ;)
Super! Hij werkt. Thanx (Alleen jammer dat nu het klokje weg is, was geweldig geweest als ie m er naast had gezet :P maar ben toch blij :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-05 10:44

Dani86

AeroGeek

Novadecasa schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:53:
[...]

G betekenkt GSM/GPRS ontvangst.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
LoeWn schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:52:
[...]

Super! Hij werkt. Thanx (Alleen jammer dat nu het klokje weg is, was geweldig geweest als ie m er naast had gezet :P maar ben toch blij :D )
Geen dank ;) , die vraag verscheen ook al op xda, als ik het tegenkom en het kan zo zijn ze beiden te gebruiken pas ik het zelf ook toe. Dan verschijnt het hier vast ook nog wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323

323

Novadecasa schreef op woensdag 25 november 2009 @ 11:57:
[...]

Als je je vraag iets beter formuleert kan wellicht iemand het proberen
Werkt de hd2 gewoon er op mijn pioneer radio type hd3
En mijn tweede vraag is neemt de telefoon ook automatisch op

[ Voor 4% gewijzigd door 323 op 25-11-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
323 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:11:
[...]

Mits de radio bluetooth heeft zal het wel werken (vermoed ik).
Het automatisch opnemen is zowiezo in te stellen, de HD2 kent ook een 'carkitmodus'.
Zelf heb ik hier nog niet mee gewerkt misschien dat anderen daarover nog iets meer kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-06 10:04

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik zag pas dat de Touch Pro 2 een soort van conference call modus heeft: als je hem met het scherm naar beneden neerlegt gaat het gesprek automagisch op de speaker. Doet de HD2 dat ook?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Novadecasa schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:09:
[...]

Voor de sms tonen was het inmiddels gelukt, gewoon in de root van je sd kaart.
Maar de alarmtonen moeten toch anders vermoed ik.

Ik wil het gaan doen via de HD2 aan de pc (ligt die momenteel toch al), moet ik dan alleen sommige mp3's hernoemen naar amr? In welke map moet het staan, kan wel op de sd neem ik aan.
In Jip en Janneketaal; je moet gewoon van de mp3 bestanden die je niet wilt zien in je Music Player de extensie hernoemen van .mp3 naar .amr.
In wat voor map je dat doet boeit niet. :)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242393

Hallo mensen,
Ik heb zoals veel mensen hier last van een aantal bugs. Een aantal heb ik hier voorbij zien komen, maar een aantal ook niet.
Ik wilde in elk geval even 'mijn ei kwijt' dus heb ik een lijstje gemaakt.

HTC HD2 Bugs

- Rode gloed in het midden van fotos (bij velen bekend)
- Flikkeren van licht-instellingen bij het maken van fotos/videos
- Agenda week weergave niet correct
- Thumbnails van sommige fotos in het camera-album is soms ERG blokkerig met rare kleuren
- Volume controls veranderen soms zonder enige reden in scroll knoppen (ipv volume ga je naar een volgend nummer, of bij videos spoel je door)
- Versturen van smsjes is ERG onbetrouwbaar. Soms wordt het originele bericht pas verstuurd als je een tijd later een nieuw bericht.
- Soms wordt de datum/tijd in smsjes door het bericht zelf weergegeven in plaats van eronder
- De volume controls tijdens een telefoongesprek werken ZEER slecht. Het volume staat bijvoorbeeld op het hardst terwijl de volume balk helemaal geen volume aangeeft. Met de telefoon tegen het oor werken ze helemaal niet. Daarnaast is het minimaal instelbare volume voor mij nog veel te luid. In een stille ruimte kan iedereen meeluisteren met het gesprek.
- Bij mensen waar je een lang sms gesprek mee hebt duurt het erg lang voordat het toetsenbord tevoorschijn komt wanneer je op het schrijfvlak klikt. (het kleine toetsenbord tekentje onderaan werkt sneller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Rowdy.nl schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:03:
[...]

In Jip en Janneketaal; je moet gewoon van de mp3 bestanden die je niet wilt zien in je Music Player de extensie hernoemen van .mp3 naar .amr.
In wat voor map je dat doet boeit niet. :)
Haha, bedankt ;)
Ik heb de eerdere beschrijving gebruikt van je, goed uitgelegd!
EDIT: maar nog staat het niet in de lijst van alarmtonen 8)7

Iemand een idee waarom TomTom de kaarten niet herkent, als ik TT opstart geeft hij daarna direct aan, 'geen kaarten gevonden'. Ze staan toch echt in de root van de sd.

[ Voor 30% gewijzigd door Novadecasa op 25-11-2009 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randeazy
  • Laatst online: 30-09-2024
323 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:11:
[...]

Ik heb een pioneer (type weet ik zo gauw niet, jaartje oud)..en hij kan wel connecten, maar krijg hem niet automatisch connected.

als ik m aanklik vanuit het BT menu dan doet ie t direct...(maar dat is dus handmatig).

gister viel me op als ik al bellend(aan mn oor) de auto instap en mn auto start (RADIO dus aan) dan connect ie wel automatisch...

maar om antwoord te geven, EEN BEETJE bij mij dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:02

Pinobigbird

doesn't share food!

Novadecasa schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:08:
[...]

Haha, bedankt ;)

Iemand een idee waarom TomTom de kaarten niet herkent, als ik TT opstart geeft hij daarna direct aan, 'geen kaarten gevonden'. Ze staan toch echt in de root van de sd.
Als je een legale kaart hebt aangeschaft heb je een .dct-bestand in dezelfde map als de kaart staan. Als je geen legale kaart hebt staat er geen dct-bestand, waardoor TomTom aangeeft dat er geen kaart is en wij je niet verder kunnen helpen.

Edit:
@ Atomsk hieronder:
Dat kan inderdaad ook. De laatste kaarten voor de pda zijn de 8.40.2561 kaarten, de niet-pda hebben een ~62 nummer.

[ Voor 11% gewijzigd door Pinobigbird op 25-11-2009 15:05 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 09-05 23:52
Pinobigbird schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:35:
[...]

Als je een legale kaart hebt aangeschaft heb je een .dct-bestand in dezelfde map als de kaart staan. Als je geen legale kaart hebt staat er geen dct-bestand, waardoor TomTom aangeeft dat er geen kaart is en wij je niet verder kunnen helpen.
Het kan ook zijn dat er een niet-ondersteund kaarttype is geïnstalleerd. TomTom kaarten met rijbaanassistentie werken NIET op PDA's en smartphones, alleen op bepaalde PNA's van TomTom zelf. Je kunt het ook zien aan de cijfercode in de versie v/d kaart, maar die weet ik ff niet uit mijn hoofd. IGo navigatiesoftware biedt wel rijbaanassistentie overigens op Windows Mobile.

Wanneer je een ongeregistreerde kaart installeert (die wel ondersteund wordt), vraagt TomTom om deze te registreren. Ze moeten wel in een map staan (Benelux bijv) in de root v/d SD.

[ Voor 3% gewijzigd door Atomsk op 25-11-2009 14:45 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:51
Pinobigbird schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:36:
[...]

Je moet geen Premium Member zijn hoor, alleen de download slots voor Free Members zijn vol (lezen ;)).

Mirrors dan maar: Pinobigbird TomTom Autorotate op Load2All
toppertje deze cab-file, werkt perfect! _/-\o_

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Novadecasa schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:08:
[...]

Haha, bedankt ;)
EDIT: maar nog staat het niet in de lijst van alarmtonen 8)7
[...]
Ah, babelonische spraaktiepverwarring. Jij tiept kachel, ik lees nog schever en we krijgen een kromme conversatie.Gaaf :)

Jouw vraag moest vermoed ik zijn "Ik wil graag mijn mp3's als alarm/beltonen kunnen selecteren". Met het hernoemen van de bestandsnamen kun je slechts de bestanden hiden voor je musicplayer, om ze op je SD kaart te kunnen laten staan (als bijvoorbeeld backup)

Voor die alarmtonen kunnen we met een eenvoudige search in dit topique deze post vinden: SMS en alarm tones in de \Windows map, de rest in de \Windows\Rings map...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214582

Ik sta op het randje om mij een HD2 aan te schaffen! enkel.. ik vraag mij af wat het voordeel is van een UK tov een NL versie?

Ik heb ergens gelezen dat updates hier sneller voor uitkomen of zelfs enkel voor de UK :?

En ook, hoe dat precies zit met sms'n, want, ik vermoed dat je bij de UK versie, geen nederlandse T9 hebt?

Verder lees ik hier en daar over bugs in de HD2, is dit een reden om te wachten met deze phone? of om naar een ander model te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texelcabrio
  • Laatst online: 06-05 11:36
Om je tomtom automatisch te laten draaien met je g-sensor kun je ook de volgende aanpassingen in je register doen. Werkt bij mij perfect ! Heb je geen cab file nodig en weet je wat er in je register gebeurd is.

Go naar HKCU/Software/HTC/HTCSENSOR/GSensor/

In : ModuleName

Create a String entry :
TomTom met value : \program files\navigator\tomtom navigator.exe
(verander \program files\navigator to your personal installation directory if needed)

In WhiteList

Create a String entry :
TomTom met value : MunichWinClass (let op, hoofdletter gevoelig !!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:02

Pinobigbird

doesn't share food!

Texelcabrio schreef op woensdag 25 november 2009 @ 18:45:
Om je tomtom automatisch te laten draaien met je g-sensor kun je ook de volgende aanpassingen in je register doen. Werkt bij mij perfect ! Heb je geen cab file nodig en weet je wat er in je register gebeurd is.

Go naar HKCU/Software/HTC/HTCSENSOR/GSensor/

In : ModuleName

Create a String entry :
TomTom met value : \program files\navigator\tomtom navigator.exe
(verander \program files\navigator to your personal installation directory if needed)

In WhiteList

Create a String entry :
TomTom met value : MunichWinClass (let op, hoofdletter gevoelig !!!)
Pinobigbird schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 11:00:
[...]

Ik heb een cab gemaakt dit TomTom automatisch laat roteren: Pinobigbird Autorotate TomTom op Rapidshare
Edit: Mirrors: Pinobigbird TomTom Autorotate op Load2All /Edit
Wat het doet is de volgende registersleutels toevoegen:
code:
1
2
3
4
5
[HKEY_CURRENT_USER\Software\HTC\HTCSENSOR\GSensor\WhiteList]
"TomTom Navigator"="MunichWinClass"

[HKEY_CURRENT_USER\Software\HTC\HTCSENSOR\GSensor\ModuleName]
"TomTom Navigator"="\Programmabestanden\Navigator\TomTom Navigator.exe"

Laat me weten of het werkt (ik heb zelf helaas nog geen HD2 :'( )

Edit: updated
:z

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sathumax
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-04-2024
Anoniem: 242393 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:05:
Hallo mensen,
Ik heb zoals veel mensen hier last van een aantal bugs. Een aantal heb ik hier voorbij zien komen, maar een aantal ook niet.
Ik wilde in elk geval even 'mijn ei kwijt' dus heb ik een lijstje gemaakt.

HTC HD2 Bugs

- Rode gloed in het midden van fotos (bij velen bekend)
- Flikkeren van licht-instellingen bij het maken van fotos/videos
- Agenda week weergave niet correct
- Thumbnails van sommige fotos in het camera-album is soms ERG blokkerig met rare kleuren
- Volume controls veranderen soms zonder enige reden in scroll knoppen (ipv volume ga je naar een volgend nummer, of bij videos spoel je door)
- Versturen van smsjes is ERG onbetrouwbaar. Soms wordt het originele bericht pas verstuurd als je een tijd later een nieuw bericht.
- Soms wordt de datum/tijd in smsjes door het bericht zelf weergegeven in plaats van eronder
- De volume controls tijdens een telefoongesprek werken ZEER slecht. Het volume staat bijvoorbeeld op het hardst terwijl de volume balk helemaal geen volume aangeeft. Met de telefoon tegen het oor werken ze helemaal niet. Daarnaast is het minimaal instelbare volume voor mij nog veel te luid. In een stille ruimte kan iedereen meeluisteren met het gesprek.
- Bij mensen waar je een lang sms gesprek mee hebt duurt het erg lang voordat het toetsenbord tevoorschijn komt wanneer je op het schrijfvlak klikt. (het kleine toetsenbord tekentje onderaan werkt sneller)
Met de opmerkingen hierboven, kan ik met jou mee in zee gaan.
Heb ik allemaal ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324179

Rowdy.nl schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:23:
[...]

Ah, babelonische spraaktiepverwarring. Jij tiept kachel, ik lees nog schever en we krijgen een kromme conversatie.Gaaf :)

Jouw vraag moest vermoed ik zijn "Ik wil graag mijn mp3's als alarm/beltonen kunnen selecteren". Met het hernoemen van de bestandsnamen kun je slechts de bestanden hiden voor je musicplayer, om ze op je SD kaart te kunnen laten staan (als bijvoorbeeld backup)

Voor die alarmtonen kunnen we met een eenvoudige search in dit topique deze post vinden: SMS en alarm tones in de \Windows map, de rest in de \Windows\Rings map...
Blijft voor mij ook moeilijk,

heb een .mp3 bestand in de Windows map geplaats maar deze wordt niet weergegeven in de keuze
voor Alarmtonen.
de alarmtonen die weergegeven worden zijn als wekker veel te kort. dit zijn meldings geluiden en
niet om bijvoorbeeld wakker van te worden.

is het al iemand gelukt om zijn/haar Alarm toon aan te passen?

Homescreen->Alarm->instellen->Beltonen->
Alarm-Beeps
Alarm-Classic
Alarm-Instance
Alarm-Light
Alarm-Snooze
Alarm-Veryhigh
Alarm2
Alarm5
Alert-Twitter
atturnwarning
beep
Busy
calldrop
Callwait
hwandsw
Infbeg
Infend
Loudest
Lowbattery
MenuPop
enz. enz. enz. maar geen enkele die ik in de windows map heb gezet.

misschien dat iemand weet hoe ik het wel tevoorschijn krijg. (kom ik i.i.g. niet weer te laat op m'n werk!)

wat mij ook opviel is dat een aantal geluidsbestanden dubbel in het geheugen staan.
zowel in de windows map als in de rings map. lijkt me een beetje sonde van de ruimte.

edit:
toch nog even verder aan het prutsen geweest en een .wav bestand in de windows folder gezet.
wat denk je meteen raak. ik denk dus dat een alarmtoon een .wav bestand moet zijn dat het anders
niet werkt.

wie heeft er nog tips voor het opschonen van de opslagruimte van het toestel?
Totale opslagruimte: 180.85 MB
Gebruikte opslagruimte: 169.50 MB
Vrije opslagruimte: 11.35 MB

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 324179 op 25-11-2009 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
@Gerton,
Was standaard muziek verwijderen, heb ik ook gedaan vanmiddag.
Zodra ik thuis ben maar even die truck met de wav bestanden proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323

323

Anoniem: 325881 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:02:
Is die projector net zo groot als de beeldscherm
Want pdashop zei dat wel /niet zo groot was als de beeldscherm
Is dat deze
http://www.pdashop.nl/pro...-screenprotector-4-3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Novadecasa schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:11:
@Gerton,
Was standaard muziek verwijderen, heb ik ook gedaan vanmiddag.
Zodra ik thuis ben maar even die truck met de wav bestanden proberen.
wow! 4 MB gewonnen door het verwijderen van de standaard muziek! en dat in de tijd van GBtjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Anoniem: 324179 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:22:
[...]

wow! 4 MB gewonnen door het verwijderen van de standaard muziek! en dat in de tijd van GBtjes :P
Ik heb zeer zeker grotere muziek bestanden verwijdert vanmiddag, sommige meer dan 10mb p/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325881

323 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:14:
[...]

Is dat deze
De speciaal op maat gemaakte screenprotectors zijn onderweg naar PDAshop ;) ik heb gewoon via een andere weg al 1 kunnen testen :)

http://i46.tinypic.com/mjzgm.jpg

Voila foto, heb wat extra vinger afdrukken gezet op de kanten, zodat de protector opvalt.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 325881 op 25-11-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256386

323 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:14:
[...]

Is dat deze
Hij past precies goed. Maar niet via pdashop. Bij screenprotector.nl (is nog goedkoper ook). Brando Ultra Clear. Speciaal gemaakt voor de HD2.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 256386 op 25-11-2009 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

7 MB winst:

http://forum.xda-develope...589102&highlight=mb+opera

Opera bestanden vanuit de rom laten lezen ipv de gekopieerde versie die op het ram staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Sick Nick schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:44:
7 MB winst:

http://forum.xda-develope...589102&highlight=mb+opera

Opera bestanden vanuit de rom laten lezen ipv de gekopieerde versie die op het ram staat.
Het toestel heeft minder Storage memory (180MB) dan mijn oude Touch HD (318MB). Mocht dit niet genoeg zijn dan is dit altijd nog op te lossen met lzx compressie in je eigen gemaakt rom :)

[ Voor 21% gewijzigd door kwabbernootje op 25-11-2009 21:28 ]

xda Recognized Developer ,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

Ach, ik heb nog 53 MB vrij (127 in gebruik). En dan staat er genoeg op (tomtom, spb mobile shell, paar games, een sloot mp3 ringtones). Dus ruimte zat wat mij betreft, de rest staat op het geheugenkaartje. Mocht hij vol raken kan je programma's altijd nog gewoon op je geheugenkaart installeren dus echt een probleem is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Sick Nick schreef op woensdag 25 november 2009 @ 21:23:
Ach, ik heb nog 53 MB vrij (127 in gebruik). En dan staat er genoeg op (tomtom, spb mobile shell, paar games, een sloot mp3 ringtones). Dus ruimte zat wat mij betreft, de rest staat op het geheugenkaartje. Mocht hij vol raken kan je programma's altijd nog gewoon op je geheugenkaart installeren dus echt een probleem is het niet.
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt :)

xda Recognized Developer ,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256386 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:36:
[...]

Hij past precies goed. Maar niet via pdashop. Bij screenprotector.nl (is nog goedkoper ook). Brando Ultra Clear. Speciaal gemaakt voor de HD2.
Thnx voor de tip, heb die ook daar besteld, 9 euro. Stuk goedkoper.

Vraag het nog maar eens voor de 3e x..
weet iemand hoe ik hardwarebuttons map? Kan de .lnk bestanden in Windows niet hernoemen. Doe iets fout, maar wat? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126077

inmiddels mijn htc hd2 omgeruild bij pda shop omdat ik telkens vastlopers krijg waar ik me behoorlijk aan irriteer. Nu een goed werkende hd2 en oooh wat is ie snel als ik het vergelijk met mijn vorig touch hd en tytn2.

Ik heb nog wel een vraag bij het afspelen van onder andere youtube. Is het mogelijk om tijdens het afspelen van youtube de volume tussentijds te wijzigen? Als ik bij het aspelen de volumeknop gebruik gaat ie ipv harder/zachter vooruit spoelen of achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het vreemdste is dat ik geen apparte dingen heb geinstalleerd. i.i.g. niet op mijn toestel.
installeer alles altijd op geheugenkaartje vreemd.

zal is kijken of ik nog meer bestanden kan vinden die er niet op horen.

tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Icons vervangen door highres exemplaren:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=589459

Ziet er een stuk beter uit bij TomTom e.d. Je moet ze alleen wel zelf maken. Heb er een paar in bovenstaande topic gezet.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v80/Atomsk/icons/ic_rescoex.png
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v80/Atomsk/icons/ic_tomtom.png
Vervelend is wel dat Opera en IE het flashgeheugen als cache gebruiken en niet de SDcard. Marketplace applicaties kunnen ook alleen maar in het toestelgeheugen gezet worden. Vooral dat laatste is irritant: wat is er mis met de standaard installatieprocedure? :?

[ Voor 47% gewijzigd door Atomsk op 25-11-2009 22:31 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235657

Zijn er mensen die HOME van tomtom al aan de praat gekregen hebben.

Als ik mijn hd2 aan de computer aansluit dan ziet mijn computer hem gewoon en kan ik sync.
maar via HOME zit die hem niet.

Graag tips!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:31
De HD2 is nog niet toegevoegd aan het lijstje van herkende devices aan TomTom Home, er komt binnen niet al te lange termijn een update voor uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhudda
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-02 20:14
RammY schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 11:15:
moet je even in je instellingen van mms de Vodafone Live! verbinding kiezen ipv Vodafone mms... Die MMS verbinding heeft bij mij nog nooit gewerkt
Hej, kijk aan, that did the trick, denk ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258500

Iemand een idee hoe ik mijn Gmail contacten in mijn HD2 krijg. Google Sync werkt op de 1 of andere manier niet (agenda en mail wel) bij mij.

• Oziepp
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-02-2011
Heeft iemand al uitgezocht of de UK versie dezelfde problemen heeft als de NL versie?

• Novadecasa
Atomsk is het mogelijk deze icons te plaatsen in de installatie map van het betreffende programma en de naam te gebruiken van het huidige icoon?
Of moet je perse gebruik maken van het geposte programma?

• tex5
Anoniem: 258500 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 23:14:
Iemand een idee hoe ik mijn Gmail contacten in mijn HD2 krijg. Google Sync werkt op de 1 of andere manier niet (agenda en mail wel) bij mij.
Google Sync werkt wel. Je moet alleen niet de HTC ActiveSync gebruiken maar de WM ActiveSync. Click op Windows button (hardware button) en dan Extras en bij die ActiveSync alles instellen. En niet meer naar de HTC ActiveSync gaan! Zo werkt het iig wel bij mij. Super zelfs.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 21:08
Anoniem: 258500 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 23:14:
Hoe heb jij Google Agenda op je HD2 werkend gekregen? Want bij mij wil hij helemaal niks syncen.

The devil is in the details.

• Novadecasa
Anoniem: 324179 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 19:22:
[...]
edit:
toch nog even verder aan het prutsen geweest en een .wav bestand in de windows folder gezet.
wat denk je meteen raak. ik denk dus dat een alarmtoon een .wav bestand moet zijn dat het anders
niet werkt.
Welke windows map is dat precies, momenteel heb ik het nog niet voor elkaar en weet nog niet wat ik fout doe.
Je HD2 verbonden met de PC, daar zie je vervolgens de SD kaart, die map windows?
Als ik het daar in plaatst werkt het nog niet, vermoed dat ik iets simpels fout doe 8)7

Of doe je het met behulp van active sync?

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-05 16:51
Engadget review niet echt heel positief.. :/

Novadecasa schreef op donderdag 26 november 2009 @ 01:01:
[...]

Welke windows map is dat precies, momenteel heb ik het nog niet voor elkaar en weet nog niet wat ik fout doe.
Je HD2 verbonden met de PC, daar zie je vervolgens de SD kaart, die map windows?
Als ik het daar in plaatst werkt het nog niet, vermoed dat ik iets simpels fout doe 8)7

Of doe je het met behulp van active sync?
eerst op je SD kaart zetten en dan via verkenner (op het toestel) verplaatsen naar de windowsmap
op het toestel.

heb het zelf ook zo gedaan.
het vreemde is wel dat ik vanochtend wakker werdt met twee geluiden door elkaar heen. beetje vreemd.

ben benieuwd of dit bij jou ook het geval is wanneer het is gelukt.

ook al heb ik aangegeven dat hij niet moet trillen doet hij het toch wanneer het alarm gaat. ook vreemd

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 324179 op 26-11-2009 09:16 ]

• eddylm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 22:31
weet iemand hier hoe ik mijn volume harder kan zetten als ik gebelt word? Met de knop aan de zijkant staat de volume al op max maar niemand is te verstaan

Anoniem: 214582

Niet echt. Maar toch, de positieve punten wegen in mijn ogen op tegen de negatieve? Zeker als je weet dat de negatieve puntjes vooral te wijten zijn aan de software. En software, wordt geupdate dus ik gok dat deze probleempjes uiteindelijk zullen verdwijnen?

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 214582 op 26-11-2009 10:51 . Reden: typo :) ]

• Cafun
De Brodit Active Holder voor de HTC HD2 is bij pdashop.nl op voorraad (heb ik een mailtje van gekregen).

Iemand die hem gaat bestellen? Ik wil wel, maar ik kan me nog herinneren dat toen ik de Brodit houder voor de TyTN II bestelde dat er toen een foute serie in zat.. Dus ik twijfel of ik hem nu wel gelijk moet bestellen :P Aan de andere kant ben ik wel met smart hierop aan het wachten.....

Brodit Active Holder HTC HD2

Edit: Nou ik heb hem toch maar gelijk besteld. Samen met de ProClip voor een Volkswagen Polo.

[ Voor 8% gewijzigd door Cafun op 26-11-2009 11:48 ]

• Atomsk
Novadecasa schreef op donderdag 26 november 2009 @ 00:12:
Atomsk is het mogelijk deze icons te plaatsen in de installatie map van het betreffende programma en de naam te gebruiken van het huidige icoon?
Of moet je perse gebruik maken van het geposte programma?
Je kunt het ook zelf doen. De vervangende PNG icons kun je plaatsen waar je maar wil. Vervolgens moet je in de registry een sleutel toevoegen die verwijst naar dat PNG bestand.
Zie http://pocketnow.com/twea...sense-quick-links-in-wm65

_██_
(ಠ_ృ)

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:31
Anoniem: 256386 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:36:
[...]

Ik had ff een vraagje over de screenprotector. De kans is niet groot, maar heeft iemand al geprobeerd de sp eraf te halen? Ik ben benieuwd in hoeverre dit goed te doen is en of er misschien lijmresten achter blijven. Straks bevalt de sp niet of ik wil hem vervangen, dan wil ik er niet aan vast zitten.

N.b.
Sinds dinsdag ook een trotse bezitter van een HD2. Absoluut een fantastische telefoon, kom van een Nokia N81 dus je kan wel nagaan dat het verschil erg groot is. Heb al veel informatie van dit forum en van XDA gebruikt. Telefoon begint al helemaal naar mijn eigen hand te staan. Bugjes die hier genoemd zijn ervaar ik ook (alleen gelukkig nog geen problemen gehad met het sms-en), maar goed wat wil je als de telefoon net uit is. Niks wat een update niet kan fixen volgens mij.

• Cafun
bazzemans schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:03:
[...]

Ik had ff een vraagje over de screenprotector. De kans is niet groot, maar heeft iemand al geprobeerd de sp eraf te halen? Ik ben benieuwd in hoeverre dit goed te doen is en of er misschien lijmresten achter blijven. Straks bevalt de sp niet of ik wil hem vervangen, dan wil ik er niet aan vast zitten.
Nee met mijn HD2 heb ik het nog niet gedaan (de screenprotector die ik heb gekregen was niet goed, kreeg de tweede laag er totaal niet af).

Maar ik heb weleens de Brando screenprotectors van bijv een HTC TyTN II vervangen. Ik zag totaal geen lijmresten.. En dat kan wel kloppen, want hij is ook afwasbaar. Dat zou mij doen vermoeden dat er dus helemaal geen lijm wordt gebruikt (anders zou het er na een wasbeurt vanaf zijn).

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 11:42

RammY

Dát!

Had gisteravond weer last van het niet verzenden van sms...
Had echter de instelling al op "GSM" gezet, maar toch weer dit probleem...

Dus alleen omzetten werkt niet.

Deze advertentieplaats is te huur!

Anoniem: 304651

tex5 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 00:14:
[...]
Google Sync werkt wel. Je moet alleen niet de HTC ActiveSync gebruiken maar de WM ActiveSync. Click op Windows button (hardware button) en dan Extras en bij die ActiveSync alles instellen. En niet meer naar de HTC ActiveSync gaan! Zo werkt het iig wel bij mij. Super zelfs.
Bij mij werkt GoogleSync ook gewoon, maar wist niet dat er twee ActiveSync's waren? Hoe kom ik dan bij die van HTC? Want ik ken alleen Programma's --> Extra's --> ActiveSync

Waar zit die andere dan?

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
weet niet of het al langs gekomen is maar....

http://www.techzine.nl/ni...dows-mobile-7-update.html

http://msmobiles.com/news.php/8793.html

http://www.mobilyz.com/ni...ks-worden-geupgrade-naar-

windows-mobile-7/HD2 zal upgradable zijn naar windows mobile 7 _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door -Magnat- op 26-11-2009 12:59 ]

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 23:03
Anoniem: 304651 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:49:
[...]

Bij mij werkt GoogleSync ook gewoon, maar wist niet dat er twee ActiveSync's waren? Hoe kom ik dan bij die van HTC? Want ik ken alleen Programma's --> Extra's --> ActiveSync

Waar zit die andere dan?
Bij mijn weten is er maar één ActiveSync, en is die van HTC een wat fraaier frontje ervoor, maar de opties zijn hetzelfde... Ik dacht dat je in die van HTC komt door bij draadloze bediening op direct push te klikken.

• LoeWn
darkenrahl schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:38:
Ik weet niet of het hier al eerder gepost is (ik heb het niet gezien in elk geval) maar op XDA is een eerste "servicepack" uitgekomen voor de HD2.
Dit klein .cab bestand doet het volgende:
This servicepack optimizes the device with the following modifications:

Tweaks:

* Sounds disabled on keypress phonepad
* Enable LED Notification Setting in Sound and Notifications (New Message, New E-Mail, Missed Call, Voicemail)
* Security policy installing uncertified apps disabled
* Ringtone is set to 'Ring01-WindowsPhone .wma'
* Fixed Camera tweak and enabled GPS picture and Videoshare
* HTC Album now realy closes on exit to save memory
* Update nov 16: Sendkey settings removed as it's impossible to change to another function
* Haptic feedback disabled for longer battery live and more device speed
* Left softkey of Sense now opens Notepad
* grzegorz10 B4all Tabs
* Enables FM radio Deemphasis
* Update nov 16: Opera settings improved, allowed tabs set to 6 and haptic feedback enabled plus zoomslider

I didn't manage to change default homewallpaper to grid yet so you must do that yourself!

It adds a Tools directory in startmenu\Programs with the following tools:

* Capsure (screen capture utility)
* Enter bootloader (button skinned by InsecureSpike)
* eT9MyWords
* Navipanel
* KeePassPPC (very nice digital wallet to save your passwords or whatever)
* Notepad
* Rotate screen
* XDA shutdown (skin Peterbonge portrait and landscape)
* TaskMgr
* Update nov 16: PHM Regeditor (no import function) replaced with DotFred's Taskmanager with build in regeditor (with import function)

It places 3 shortcuts on Manila home first row:

* TaskMgr (now you can open en kill apps very easy!)
* MSN (yeah I use it a lot haha..)
* Xda Shutdown (button skinned by InsecureSpike)

Ik moet zeggen dat het typen beter gaat zonder haptic feedback. Ik maak nu veel minder fouten als in het begin in elk geval.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=584423 (zorg dat je de nederlandse download uiteraard)
Deze heb ik gebruikt. Nou zijn de icoontje op mn 'homepagina' uit range. Ze staan namelijk uit de kaders.
Toen heb ik het dus weer verwijderd, maar zonder resultaat. Het is echt uhm.. Kut zeg ma. Wat kan ik hier aan doen? :(

EDIT: Volgens mij lag het aan het programmaatje dat ik 16 ipv 9 icoontjes heb, die heb ik ook geprobeerd te verwijderen. Maar dan zegt hij dat hij niet volledig verwijderd is.
Kan ik die niet makkelijk helemaal verwijderen en dan de originele van 9 installeren en dan de 'SP1' weer, en dan de 16 icoontjes weer? :P

[ Voor 6% gewijzigd door LoeWn op 26-11-2009 14:31 ]

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:51
Atomsk schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:20:
Icons vervangen door highres exemplaren:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=589459

Ziet er een stuk beter uit bij TomTom e.d. Je moet ze alleen wel zelf maken. Heb er een paar in bovenstaande topic gezet.
misschien zie ik 't het over 't hoofd, maar staat er ergens hoe je dit moet doen?

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Anoniem: 258500

tex5 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 00:14:
[...]

Weet niet wat ik gedaan heb maar het werkt nu?! 8)7

• Atomsk
jra2k schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:24:
[...]

misschien zie ik 't het over 't hoofd, maar staat er ergens hoe je dit moet doen?
Nou je installeert het programma, gooit wat 128x128 png plaatjes in een map en vervangen maar.. :P
Het maken in Photoshop is wel wat meer werk, maar daar zijn nog meer topics over in dat xda subforum.

_██_
(ಠ_ృ)

• tex5
Mayco schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:57:
[...]

Bij mijn weten is er maar één ActiveSync, en is die van HTC een wat fraaier frontje ervoor, maar de opties zijn hetzelfde... Ik dacht dat je in die van HTC komt door bij draadloze bediening op direct push te klikken.
Kan best zijn dat het dezelfde is maar ik kreeg Google Sync _niet_ ingesteld, hij ging niet verder bij 1 van de stappen met de HTC front-end. Met de andere lukte het wel. En als ik terug naar het HTC frond-end ging was alles weer uitgezet...

• Novadecasa
Anoniem: 324179 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 08:43:
[...]

eerst op je SD kaart zetten en dan via verkenner (op het toestel) verplaatsen naar de windowsmap
op het toestel.

heb het zelf ook zo gedaan.
het vreemde is wel dat ik vanochtend wakker werdt met twee geluiden door elkaar heen. beetje vreemd.

ben benieuwd of dit bij jou ook het geval is wanneer het is gelukt.

ook al heb ik aangegeven dat hij niet moet trillen doet hij het toch wanneer het alarm gaat. ook vreemd
bedankt, een idee wat ik zelf ook al had. maar wanneer ik in de verkenner van wm ben dan kan ik het daar niet plaatsen. kopiëren van het bestand lukt wel maar het plakken niet, er is geen lege ruimte waar ik op kan klikken en op de map zelf komt de optie ook niet in beeld. sorry maar het lukt niet :?

Anoniem: 203054

Wie weet of er net als voor de Samsung Omnia ook accelerometer gestuurde dobbelstenen zijn voor de HTC HD2. Leuk voor als je geen dobbelstenen op zak hebt en je via je telefoon kan dobbelen :-)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 203054 op 26-11-2009 14:50 ]

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:31
Cafun schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:30:
[...]

Nee met mijn HD2 heb ik het nog niet gedaan (de screenprotector die ik heb gekregen was niet goed, kreeg de tweede laag er totaal niet af).

Maar ik heb weleens de Brando screenprotectors van bijv een HTC TyTN II vervangen. Ik zag totaal geen lijmresten.. En dat kan wel kloppen, want hij is ook afwasbaar. Dat zou mij doen vermoeden dat er dus helemaal geen lijm wordt gebruikt (anders zou het er na een wasbeurt vanaf zijn).
Ah relaxed, ik vertrouw daar maar op dan en ga ze bestellen.

Iemand al ervaring met autohouders. Die van Brodit kan je zo te zien alleen in Potrait gebruiken, maar de originele houder van HTC zet je telefoon in landscape. Landscape lijkt me met navigeren wel prettig..

[ Voor 14% gewijzigd door bazzemans op 26-11-2009 15:12 ]

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
LoeWn schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:22:
[...]

Deze heb ik gebruikt. Nou zijn de icoontje op mn 'homepagina' uit range. Ze staan namelijk uit de kaders.
Toen heb ik het dus weer verwijderd, maar zonder resultaat. Het is echt uhm.. Kut zeg ma. Wat kan ik hier aan doen? :(

EDIT: Volgens mij lag het aan het programmaatje dat ik 16 ipv 9 icoontjes heb, die heb ik ook geprobeerd te verwijderen. Maar dan zegt hij dat hij niet volledig verwijderd is.
Kan ik die niet makkelijk helemaal verwijderen en dan de originele van 9 installeren en dan de 'SP1' weer, en dan de 16 icoontjes weer? :P
Gewoon na installeren van SP, de 16 icoontjes weer opnieuw installeren. Dan is het probleem opgelost. Je bent dan wel de laatste 7 kwijt, die moet je even opnieuw toewijzen.

• Cafun
bazzemans schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:10:
Iemand al ervaring met autohouders. Die van Brodit kan je zo te zien alleen in Potrait gebruiken, maar de originele houder van HTC zet je telefoon in landscape. Landscape lijkt me met navigeren wel prettig..
Ik heb een autohouder voor een HTC TyTN II.. Als je de plaatjes hiervoor bekijkt, staat deze ook in portrait mode, maar... je kan hem gewoon draaien.... Nou weet ik natuurlijk niet of het bij deze is, maar het zou mij tegenvallen als het niet zo is.

• twc02
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-04 11:24
Ik heb sinds gisteren de HD2 UK. Het is nog even wennen na een jaar gewerkt te hebben met de Experia X1.

Wat ik mij afvraag is of het mogelijk is om het scherm te calibreren? Voor mijn gevoel moet ik hoger clicken om een URL aan te clicken dan dat de URL daadwerkelijk op het scherm staat. Hoe is jullie ervaring hiermee?

• LoeWn
mattrob schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:18:
[...]

Gewoon na installeren van SP, de 16 icoontjes weer opnieuw installeren. Dan is het probleem opgelost. Je bent dan wel de laatste 7 kwijt, die moet je even opnieuw toewijzen.
Het probleem was.. Dat da niet ging omdat ie al geinstalleerd was.

Maar dat maakt niet uit. Want ik heb nu een groter probleem! M'n HTC is gewoon helemaal gek geworden door die 'SP'.
Ik heb niks open staan, en toch weet hij het voor elkaar zien te krijgen om z'n cpu te belasten. Zodanig dat hij niet meer onder de 75% komt. En ik kan dus ook vrij weinig want hij is zo traag een koe met slaaptekort.

Dus ik denk dat hij riijp is voor een reset?
Maar wat gaat er dan verloren? Programma's ook?

Novadecasa schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:03:
[...]

bedankt, een idee wat ik zelf ook al had. maar wanneer ik in de verkenner van wm ben dan kan ik het daar niet plaatsen. kopiëren van het bestand lukt wel maar het plakken niet, er is geen lege ruimte waar ik op kan klikken en op de map zelf komt de optie ook niet in beeld. sorry maar het lukt niet :?
als je geen lege ruimte kunt vinden in verkenner kun je ook op Menu-> Bewerken-> Plakken drukken
dan komt het gekopieerde bestand in de map te staan waar je op dat moment in bent.

• Barfman
  • Laatst online: 00:39
Is er een manier om je wlan netwerk sleutel in te voeren zonder dat ik 63 rare tekens in moet typen. Ik heb via een tekst bestand wel de tekst kunnen kopiëren, maar plakken wil niet. Overigens ben ik erg verrast door de snelheid van deze Phone. Heb hiervoor 2 jaar de N95 gehad, maar ik ben nu al verkocht aan de HD2. Het zal wel wennen zijn van Symbian naar Windows Mobiel :P

System | Racing is in my Blood

• LIMIT-AR
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07-2024
twc02 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:06:
Ik heb sinds gisteren de HD2 UK. Het is nog even wennen na een jaar gewerkt te hebben met de Experia X1.

Wat ik mij afvraag is of het mogelijk is om het scherm te calibreren? Voor mijn gevoel moet ik hoger clicken om een URL aan te clicken dan dat de URL daadwerkelijk op het scherm staat. Hoe is jullie ervaring hiermee?
Klopt precies, ik heb hetzelfde probleem. Volgens mij is er wel de mogelijkheid om het scherm te calibreren.

Anoniem: 329160

bazzemans schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:10:
[...]

Ah relaxed, ik vertrouw daar maar op dan en ga ze bestellen.

Ik gebruik de Brodit sinds twee dagen en bevalt prima. Ik heb de activehouder. En gewoon in landscape gedraaid overigens. Gaat gemakkelijk. Wel vind ik de telefoon erg warm (tegen heet aan) worden in de Brodit houder.

• CLB
  • Niet online
En we gaan weer verder in: HTC HD2- Deel 3
En accessoires bespreken kan hierzo: Accessoires voor de HTC HD2

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Anoniem: 175330

Barfman schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:11:
Is er een manier om je wlan netwerk sleutel in te voeren zonder dat ik 63 rare tekens in moet typen. Ik heb via een tekst bestand wel de tekst kunnen kopiëren, maar plakken wil niet. Overigens ben ik erg verrast door de snelheid van deze Phone. Heb hiervoor 2 jaar de N95 gehad, maar ik ben nu al verkocht aan de HD2. Het zal wel wennen zijn van Symbian naar Windows Mobiel :P
Ik heb speciaal voor copieren en plakken Resco keyboard erop gezet.
Tijdens installeren kies je Duch en standaard skin.
Hij heeft wel kleine toetsjes maar je can wel ctrl+c en ctrl+v gebruiken.
Daarna kan je altijd weer voor hetg gewone toetsenbord kiezen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.