"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Dat is het ook. Men zoekt natuurlijk weer snel een conspiracy op, maar het feit is, dat er altijd wel wat te doen is.Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 13:59:
Lekker kansloos...
Doen ze het voor Kerst: Bedoeld om console verkopen op te krikken voor het holiday seizoen
Doen ze het voor de zomer: Nog even de laatste sprint voor de dooie zomer periode
Doen ze het in februari: Juist bedoeld om verkopen te trekken omdat ze anders toch niks verkopen in die periode
Enz. enz. enz. Kansloos gelul allemaal, en totaal irrelevant ook nog eens. Van mij mogen ze doorgaan met bannen en gewoon een grote middelvinger op het scherm plaatsen.
Maar dan zou je dus in principe alles kunnen gaan jatten. Ik vind dat Luca di Montezemolo, Ad Scheepbouwer, Steve Jobs ook veel te veel geld verdien, maar ik jat toch ook geen Ferrari's, UMTS abonnemten en Iphones.
[...hoop blabla...]

Verder zullen de moraalridders van de laatste pagina ongetwijfeld zelf wel alles legaal hebben, zo ook hun besturingssysteem en alle bijbehorende software. Of houden ze de schijn op doordat ze op Live willen blijven spelen, terwijl een illegale Windows kopie wel 100% werkt?
De discussie of games te duur zijn heeft weinig zin. Wel valt het grote aantal mensen op die illegaal gamen afkeuren. Ik zie dat punt wel, maar vindt het tegelijkertijd ook een beetje schijnheilig. En nee, mijn console is niet gebanned.
Schijnheilig omdat je zelf de conclusie trekt dat de rest vast ook wel illegaal gebruik maakt van X?Paradise schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 16:01:
Verder zullen de moraalridders van de laatste pagina ongetwijfeld zelf wel alles legaal hebben, zo ook hun besturingssysteem en alle bijbehorende software. Of houden ze de schijn op doordat ze op Live willen blijven spelen, terwijl een illegale Windows kopie wel 100% werkt?
De discussie of games te duur zijn heeft weinig zin. Wel valt het grote aantal mensen op die illegaal gamen afkeuren. Ik zie dat punt wel, maar vindt het tegelijkertijd ook een beetje schijnheilig. En nee, mijn console is niet gebanned.
Je mag mijn laptops bekijken hoor, alles van Windows tot Photoshop staat er legaal op. Sommige dingen zakelijk, andere prive gekocht (Lightroom b.v.).
En nee, ook geen films of muziek. Als ik nu de laptop van mijn pa opstart, van mijn broer, zwager of
andere in directe omgeving geldt precies hetzelfde.
En, ja, degene die illegaal Windows draait maar wel zeurt over modden heeft inderdaad boter op zijn kop.
[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 20-11-2009 16:19 ]
En dat is dus onzin. Of je nu een album uit de winkel steelt of je downloadt datzelfde album ipv het te kopen: In beide gevallen is het een album minder dat verkocht geraakt en doe je evenveel financiele schade.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ik vind games op zich niet eens echt te duur, alleen tja, je kan onmogelijk alles kopen en vanuit de hebberigheid van mensen komt het voort dat mensen nou eenmaal graag wel alles willen hebben. Ik heb in 2,5 jaar PS3 50 games gekocht en 10 Blu-Ray Films, nu in 2 maanden PSP Go! ook alweer 5 games gekocht(terwijl ik al een PSP Slim & Lite met CFW had) en in een halfjaar XBOX360 ook 5 legale games verzameld. Voor alle duidelijkheid ik ben 19 en studeer, denk je dat ik nog heel meer geld uit zou geven aan games?Paradise schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 16:01:
[...]
Het moeilijke punt zit hem in de groep die enkel een XBOX 360 koopt zodat ze voor een duppie op de eerste rij kunnen zitten en nooit aan een enkele game op welk platform dan ook een euro uitgeeft, ik durf me hand er voor in het vuur te steken dat ik de game industrie niet verpest, dat is nog eerder(ik zeg hier dus niet dat ze dat echt zijn) Microsoft zelf die met geld smijt om van alles exclusief te krijgen en de hardware bijna tegen dumpprijzen in de markt zet zonder adequate beveiliging.
Ik heb de 360 inderdaad alleen gekocht om hem te flashen maar uiteindelijk ben ik alsnog overstag gegaan en heb nog een paar games en DLC gekocht van wat ik het echt waard vindt, was die niet te flashen geweest had ik zeker geen 360 gekocht en dus onmogelijk ook maar een enkele game ervoor gekocht. De prijs van de hardware had ik in dat geval namelijk toch liever uitgegeven aan 3/4 PS3-games...
Maar er zijn mensen die pertinent weigeren te betalen voor software/games als ze het ook gratis kunnen krijgen, en dat is vooral waar de mentaliteitsswitch moet komen... Ik begrijp namelijk echt wel hoeveel werk/geld in sommige games is gaan zitten, en als ik wil dat er een opvolger komt die nog beter is, dat ik dat moet laten zien door de game te kopen...
[ Voor 9% gewijzigd door Rctworld op 20-11-2009 16:50 ]
Aan de andere kant. Heb BF2 en COD4 orgineel voor pc gekocht om online te kunnen gamen. Volle expansiepack gekocht voor BF2, booster packs zijn nu voor iedereen gratis sinds 1.51 update. COD4 werd binnen een week ook gratis online gespeeld door hacks. Met de nieuwe COD speel ik nu gratis online. Puur omdat het kan. Met een beetje kennis speel je gratis en als dat kan dan doe ik het ook. Eventuele gevolgen zijn ook voor mij en liggen niet eeneens aan MS, hoge game prijzen etc etc. Gezeur achteraf, je weet waar je aan begint en ga er mee om. Weet je dit niet, was er dan niet aan begonnen!
1. Ten eerste is het niet zeker dat dat album wel verkocht zou worden als je het niet download, de schade is dus at best potentiële schade.Boeboe schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 16:32:
En dat is dus onzin. Of je nu een album uit de winkel steelt of je downloadt datzelfde album ipv het te kopen: In beide gevallen is het een album minder dat verkocht geraakt en doe je evenveel financiele schade.
2. Financiële schade (al dan niet potentieel) is niet hetzelfde als diefstal.
Het is tegen de wetgeving, dat maakt het nog geen diefstal.
Heeft een klant geld van mij gestolen als hij besluit me toch niet in te huren omdat zijn neefje van 15 ook zijn ESB (zwart) kan inrichten? Nee. Heeft dat neefje me bestolen dan? Nee. Toch loop ik geld mis. Volgens jou is dat diefstal... volgens mij is dat onzin.
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Eigenlijk klopt het plaatje niet helemaalParadise schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 16:01:
[...]
![]()
[afbeelding]
Als je een spel koopt in de winkel, is dit een kopie van het orgineel.. (de orginele programmas die in een of ander mapje bij de maker staat)
Als je dit kopie zou meenemen uit een winkel, STEEL je dus een kopie..
De redenering van het plaatje klopt dus niet helemaal haha.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Sowieso gaat dat voor films en muziek niet op in Nederland, die mag je gewoon legaal downloaden zonder te betalen... Denk niet dat de regering daarmee aangeeft dat het stelen gedoogd, als het al letterlijk stelen zou zijn...Gerco schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 18:44:
[...]
1. Ten eerste is het niet zeker dat dat album wel verkocht zou worden als je het niet download, de schade is dus at best potentiële schade.
2. Financiële schade (al dan niet potentieel) is niet hetzelfde als diefstal.
Het is tegen de wetgeving, dat maakt het nog geen diefstal.
[...]
Neen, dat heb ik niet. Mijn OS is niet legaal, verder wel alles dat ik heb. games en utilities.Verder zullen de moraalridders van de laatste pagina ongetwijfeld zelf wel alles legaal hebben, zo ook hun besturingssysteem en alle bijbehorende software. Of houden ze de schijn op doordat ze op Live willen blijven spelen, terwijl een illegale Windows kopie wel 100% werkt?
Maar als MS mijn computer van het net afsluit hoor je me niet zeiken en schaf ik een origineel os aan. En daar gaat het om.
Men laat zijn 360 modden en als er dan iets tegen gedaan wordt gaat men zeuren. En dat is de mentaliteit waar ik niet van hou. Je doet iets, draag daar dan ook zonder gezeur de consequenties van. Dan gedraag je je volwassen.
Ze hadden ze gewoon van Live moeten bannen. De rest met rust gelaten.maartend schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 23:26:
[...]
Neen, dat heb ik niet. Mijn OS is niet legaal, verder wel alles dat ik heb. games en utilities.
Maar als MS mijn computer van het net afsluit hoor je me niet zeiken en schaf ik een origineel os aan. En daar gaat het om.
Men laat zijn 360 modden en als er dan iets tegen gedaan wordt gaat men zeuren. En dat is de mentaliteit waar ik niet van hou. Je doet iets, draag daar dan ook zonder gezeur de consequenties van. Dan gedraag je je volwassen.
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
oke, dus ik doe iets fout en mag dan zelf bepalen wat voor straf ik krijg? We zijn toch geen kids die moeten worden opgevoed?Icekiller2k6 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 03:07:
[...]
Ze hadden ze gewoon van Live moeten bannen. De rest met rust gelaten.
Ja maar dat is de discussie net, wat hoort er bij Live?
Live wordt gebruikt om games op je HDD te zetten ; hij chekt of je het mag.
Als hij dat niet kan doen dan kan hij ze er ook niet opzetten.
Achievements worden via Live verspreid.
Het feit is ze hebben TOS van Xbox LIVE verbroken => niet meer op live..maartend schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 09:08:
[...]
oke, dus ik doe iets fout en mag dan zelf bepalen wat voor straf ik krijg? We zijn toch geen kids die moeten worden opgevoed?
Ja maar dat is de discussie net, wat hoort er bij Live?
Live wordt gebruikt om games op je HDD te zetten ; hij chekt of je het mag.
Als hij dat niet kan doen dan kan hij ze er ook niet opzetten.
Achievements worden via Live verspreid.
't is zoals vb zou hacken dan zouden ze ook uw internet verbinding afsluiten, maar niet bv zorgen dat je enkel Word en excel kunt draaien... of geen bestanden meer kunt opslaan ..
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Tja, als het unbannen enkel een kwestie is van je keyvault goed vullen lijkt het bannen me enkel een kwestie van je keyvault verpesten.Cubic X schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 11:41:
Volgens de helpdesk (ja ik heb het lef gehad dit voor te leggen bij de helpdesk) is het blokkeren van de HDD een onbewust iets geweest, iets wat Microsoft niet voor ogen had bij het bannen...het is dus meer een toevallig iets. Toen ik vroeg of Microsoft hier iets aan gaat doen kreeg ik het antwoord dat Microsoft hier niks aan gaat en kan doen, aangezien de toegang tot live is geblokkeerd kunnen er geen updates meer gedownload worden. Op de een of andere manier geloof ik de helpdesk niet, lijkt me sterk dat zoiets groots onbewust gebeurd....
Voor zover ik zie blocked MS je HDD niet bewust, enkel je key-vault waarmee je je op Live identificeert.
Dat die HDD ook diezelfde keyvault gebruikt is een bijkomstigheid ( als de keyvault voor live gemaakt is, en de hdd-functionaliteit is initieel onder de live-overeenkomst geschreven is de redenering niet zo raar )
Ik geloof de helpdesk als ze zeggen dat het niet de bedoeling was van het bannen, maar ik hoop toch wel dat ze het eerst getest hebben en dat dit uit die testen bleek, dus onbewust vind ik een vrij ruim begrip hier.
Onbewuste bijzaak tijdens het programmeren, maar bewust niet de HDD functionaliteit anders geprogrammeerd toen het tijdens testen bleek wmb.
En niet meer kunnen herstellen, tja als je geen updates meer kan ontvangen wat de afhandeling van HDD-functionaliteit anders laat verlopen dan ben je gewoon afhankelijk van een rechtzaak die MS dwingt tot updaten of van een vrijwillige recall vanuit MS zelf ( en om de een of andere gok ik niet op het 2e )
Tja, maar dan vraag je MS alsnog of ze extra geld ( / programmeertijd ) willen steken in mensen die ze toch liever kwijt dan rijk zijn... Of ze daar echt zin in hebben zonder gerechtelijk bevel.maartend schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 12:41:
Of ze zorgen dat er een downloadbare update komt die je kan branden/inladen en hop, je HDD doet het weer.
Als mijn vermoeden voor de keyvault juist is, dan gaat het volgens mij om een redelijk stuk programmeerwerk
- je moet een compleet andere keyvault aanmaken
- je moet alles wat nu op de huidige keyvault berust ( behalve het online gedeelte ) omschrijven
- je moet minimaal dezelfde veiligheid houden als nu ( waarschijnlijk meer omdat deze klanten zich al onbetrouwbaar hebben getoond vwb het volgen van licenses )
En dit alles moet 100% goed gebeuren en 100% getest worden, en zo ongeveer alle grote content partijen zullen hier ook wel iets over te zeggen hebben ( ze schreven de content op basis van de beveiliging van de oude keyvault, nieuwe keyvault hoeven ze het niet altijd mee eens te zijn )
Het is heel makkelijk gezegd, maar ik gok zomaar dat het een paar miljoen kost en waarvoor? Voor die mensen die al geband zijn???
Maak je een punt, maar het zou wel eens goedkoper kunnen zijn dan een rechtzaak met daarbij mogelijke boete.Gomez12 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 12:55:
[...]
Tja, maar dan vraag je MS alsnog of ze extra geld ( / programmeertijd ) willen steken in mensen die ze toch liever kwijt dan rijk zijn... Of ze daar echt zin in hebben zonder gerechtelijk bevel.
Als mijn vermoeden voor de keyvault juist is, dan gaat het volgens mij om een redelijk stuk programmeerwerk
- je moet een compleet andere keyvault aanmaken
- je moet alles wat nu op de huidige keyvault berust ( behalve het online gedeelte ) omschrijven
- je moet minimaal dezelfde veiligheid houden als nu ( waarschijnlijk meer omdat deze klanten zich al onbetrouwbaar hebben getoond vwb het volgen van licenses )
En dit alles moet 100% goed gebeuren en 100% getest worden, en zo ongeveer alle grote content partijen zullen hier ook wel iets over te zeggen hebben ( ze schreven de content op basis van de beveiliging van de oude keyvault, nieuwe keyvault hoeven ze het niet altijd mee eens te zijn )
Het is heel makkelijk gezegd, maar ik gok zomaar dat het een paar miljoen kost en waarvoor? Voor die mensen die al geband zijn???
Dit klopt niet. Een gedownload album staat niet gelijk aan een gemiste koop. Als ik een film zou downloaden zou ik dit doen omdat het gratis is, mocht het downloaden niet mogelijk zijn had ik de film gewoon niet gekeken. Veel mensen downloaden games om het gewoon te proberen, als dit niet had gekunt betekent natuurlijk niet dat ze allemaal de spellen voor 60euro zouden kopen.Boeboe schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 16:32:
[...]
Tja, dat is nu eenmaal de huidige rechtstaat in USA. Recht heeft er niets meer mee te maken...maartend schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 14:01:
[...]
Maak je een punt, maar het zou wel eens goedkoper kunnen zijn dan een rechtzaak met daarbij mogelijke boete.
En jij gelooft werkelijk dat de helpdesk, die outsourced is naar een extern bedrijf en letterlijk een vragenlijst doorloopt IETS kan doen aan het beleid van Microsoft?Cubic X schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 11:41:
Volgens de helpdesk (ja ik heb het lef gehad dit voor te leggen bij de helpdesk) is het blokkeren van de HDD een onbewust iets geweest, iets wat Microsoft niet voor ogen had bij het bannen...het is dus meer een toevallig iets. Toen ik vroeg of Microsoft hier iets aan gaat doen kreeg ik het antwoord dat Microsoft hier niks aan gaat en kan doen, aangezien de toegang tot live is geblokkeerd kunnen er geen updates meer gedownload worden. Op de een of andere manier geloof ik de helpdesk niet, lijkt me sterk dat zoiets groots onbewust gebeurd....
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Nee, suggereer ik dat dan? Ik vroeg ze gewoon beleefd of Microsoft dit nog ging oplossen (ik wist bij voorbaat al dat ze dat niet gingen doen, maar was wel benieuwd naar het antwoord).Boeboe schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 17:56:
[...]
En jij gelooft werkelijk dat de helpdesk, die outsourced is naar een extern bedrijf en letterlijk een vragenlijst doorloopt IETS kan doen aan het beleid van Microsoft?
Verwijderd
Verwijderd
Ze kunnen je originele Elite niet zomaar bannen aangezien deze de regels van Live niet overtreedt. Volgens mij ben je dan ook gewoon veilig.Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 20:59:
ik heb thuis een gemodde xbox staan die niet is gebanned en voor offline gebruik en een originele elite voor online, kan ik mijn gamertag op de hdd van de elite gebruiken met de gemodde xbox en blijven switchen voor de achievemenst ?? of ziet MS dit ook
Dat is niet helemaal waar. Op het moment dat jij op een niet legale wijze je gamerscore verhoogt kunnen ze je alsnog daarvoor bannen. In dit geval zullen je alleen niet je console bannen, maar je Live account. In eerste instantie zal dit tijdelijk zijn, en zal je gamerscore gereset worden naar 0. Je achievements worden niet gereset, dus je kan je gamerscore niet weer omhoog krijgen door je achievements opnieuw te behalen. Mochten ze het nog een keer bij je constateren dat je op illegale wijze achievements en een hogere gamerscore probeert te behalen, dan zal je Live account permanent gebanned worden. Je console zal niet worden gebanned.Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 09:20:
[...]
Ze kunnen je originele Elite niet zomaar bannen aangezien deze de regels van Live niet overtreedt. Volgens mij ben je dan ook gewoon veilig.
Ter indicatie, er zijn mensen gebanned van Live omdat ze voor de releasedate Call Of Duty: Modern Warfare 2 of Halo 3: ODST gespeeld hadden.
Het blijft dus altijd een risico!
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25
Dat waren mensen met een kopie. Mensen met een retail versie zijn niet gebanned. Degene die dat wel zegt, liegtE-Vix schreef op zondag 22 november 2009 @ 11:22:
Ter indicatie, er zijn mensen gebanned van Live omdat ze voor de releasedate Call Of Duty: Modern Warfare 2 of Halo 3: ODST gespeeld hadden.
Het blijft dus altijd een risico!
Niet helemaal maar ze krijgen wel de gelegenheid eea terug te draaien.PWM schreef op zondag 22 november 2009 @ 11:32:
[...]
Dat waren mensen met een kopie. Mensen met een retail versie zijn niet gebanned. Degene die dat wel zegt, liegt
Verwijderd
Gek he? Populaire games worden het meeste gekopierd en zijn systemsellers. Door modders te bannen verplichten ze je eigenlijk de games in de winkel te kopen waardoor meer games en consoles omgezet worden.Tripwire999 schreef op maandag 23 november 2009 @ 09:47:
En ja mijn xbox 360 is ook gebanned. Zowiezo vind ik het trouwens wel heeeel toevallig die bans precies allemaal gedaan worden nadat codmw2 en halo3odst uit gekomen zijn. En dan met name omdat veel mensen dus extra live maanden gekocht hebben op een gemodde console en dan gebanned worden maar hun geld niet meer terug krijgen. Maargoed we zullen zien hoe de rechtzaak afloopt.
het is achterlijk maar je weet het van tevoren. mijn xbox is ook gemod , uitvoorzorg voorlopig nog maar even offline gehaald. maar mocht ik alsnog gebanned worden dan haal ik wel weer een nieuwe.Tripwire999 schreef op maandag 23 november 2009 @ 09:47:
Het is gewoon achterlijk dat ze hardware functionaliteit van de xbox 360 beperken. Als je tegenwoordig een xbox360 elite aanschaft met een 120gb / 250gb hardeschijf dan koop je de functionaliteit van het installeren op de HDD er toch bij? Anders heb je niks aan je 250gb hdd. Dus lijkt het mij logisch dat als iemand gebanned word die zo'n elite gekocht heeft met een 250gb hdd zijn hdd nog steeds kan gebruiken. Of het nou software matig is of bij live hoort maakt niks uit je kan naar mijn inzien niet zomaar de hardware beperken. Als dit wel zou mogen kunnen ze net zo goed je hele xbox 360 onklaar maken met het idee van jij bent illegaal dus jij mag niet meer spelen. Ik denk dat microsoft best nog wel eens problemen kan krijgen met die rechtzaak (mits die echt doorgaat). En ja mijn xbox 360 is ook gebanned. Zowiezo vind ik het trouwens wel heeeel toevallig die bans precies allemaal gedaan worden nadat codmw2 en halo3odst uit gekomen zijn. En dan met name omdat veel mensen dus extra live maanden gekocht hebben op een gemodde console en dan gebanned worden maar hun geld niet meer terug krijgen. Maargoed we zullen zien hoe de rechtzaak afloopt.
ik koop een hoop arcade games, en DLC. daarnaast koop ik af en toe een spelletje. al download ik uiteraard het meeste.
het is gewoon het spelletje wat je speelt als Piraat, dus moet je achteraf niet zeiken als MS maatregelen neemt.
Dat is niet helemaal waar, je wist van te voren dat je gebanned kon worden dat is waar. Maar wat niemand wist is dat als je gebanned werd je xbox360 hdd er ook mee zou kappen. Ik denk dat als ik dat zou weten dat ik mijn console misschien ook wel niet gemod zou hebben. Wat ik al zei ik vind het niet erg om gebanned te worden alleen wat mij niet aanstaat is dat ze dus ook aan de hardware komen (HDD). Zoals ik al zei over die xbox 360 incl HDD als je die nu koopt zit die functionaliteit er al in dus die koop je erbij. Volgens mij mag je dan niet zomaar zeggen: Jij bet illegaal bezig jij mag niet meer op live en je mag je HDD niet meer gebruiken. Daar ben ik het gewoon niet mee eens.Donnie Darko schreef op maandag 23 november 2009 @ 10:30:
[...]
het is achterlijk maar je weet het van tevoren. mijn xbox is ook gemod , uitvoorzorg voorlopig nog maar even offline gehaald. maar mocht ik alsnog gebanned worden dan haal ik wel weer een nieuwe.
ik koop een hoop arcade games, en DLC. daarnaast koop ik af en toe een spelletje. al download ik uiteraard het meeste.
het is gewoon het spelletje wat je speelt als Piraat, dus moet je achteraf niet zeiken als MS maatregelen neemt.
Ik denk dat dat wel meevalt. Ik denk dat veel modders met een gebande console gewoon door zullen blijven gamen op die gebande console, en absoluut nooit meer een origineel spel zullen kopen. Een origineel spel heeft namelijk totaal geen meerwaarde meer op een gebande console. Alleen degene die genoeg geld 'over' hebben zullen een nieuwe console aan gaan schaffen om weer normaal te kunnen gaan spelen. En dat terwijl iemand met een omgebouwde console nog wel af en toe een origineel spel zal kopen.Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 10:21:
[...]
Gek he? Populaire games worden het meeste gekopierd en zijn systemsellers. Door modders te bannen verplichten ze je eigenlijk de games in de winkel te kopen waardoor meer games en consoles omgezet worden.
Er zijn genoeg spellen die ik wel even zou willen proberen, maar waar (nog) geen demo van beschikbaar is. Met het snelle internet van tegenwoordig en de kosten van een lege DVD is het erg makkelijk om hem even te downloaden om hem even te kunnen spelen.
Het is een beetje zonde van je geld om € 60,- neer te moeten leggen voor een spel dat je misschien maar één middagje speelt. Daar zijn de spellen gewoon te duur voor. In veel game winkels kan je tegenwoordig een spel even uitproberen, maar na 10 minuutjes weet je vaak nog niet of een spel na een uur spelen nog steeds boeiend is. Een hoop spellen hebben tegenwoordig een fantastisch begin, maar blijven na een paar uur spelen gewoon erg eentonig en worden ze zelfs saai.
De echt goede games die je vaker speelt wil je gewoon origineel hebben liggen. Als een studio goed werk aflevert, dan vind ik dat ze het ook verdienen dat je hun spellen koopt. Zo heb ik bijvoorbeeld zelf alle Halo's en Gears of War's liggen, en heb ik net Assassin's Creed 2 besteld (1 heb ik ook origineel liggen).
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25
Ik ging er ook van uit dat je alleen van Live afgegooid werd, wat mij ook niet kon schelen.Tripwire999 schreef op maandag 23 november 2009 @ 10:36:
[...]
Dat is niet helemaal waar, je wist van te voren dat je gebanned kon worden dat is waar. Maar wat niemand wist is dat als je gebanned werd je xbox360 hdd er ook mee zou kappen. Ik denk dat als ik dat zou weten dat ik mijn console misschien ook wel niet gemod zou hebben. Wat ik al zei ik vind het niet erg om gebanned te worden alleen wat mij niet aanstaat is dat ze dus ook aan de hardware komen (HDD). Zoals ik al zei over die xbox 360 incl HDD als je die nu koopt zit die functionaliteit er al in dus die koop je erbij. Volgens mij mag je dan niet zomaar zeggen: Jij bet illegaal bezig jij mag niet meer op live en je mag je HDD niet meer gebruiken. Daar ben ik het gewoon niet mee eens.
Maar was wat minder blij dat ik ook de spellen niet meer vanaf de HD kon spelen.
(waardoor dat k.t ding weer meer herrie ging maken, bij het spelen vanaf de HD maakte die al een hoop lawaai).
Ben nu gelukkig de trotse eigenaar van een PS3 Slim
wat ik zo vreemd vind is dat iedereen die gebanned is het wel ineens kan opbrengen om een PS3 te kopen en hun games legaal te kopen...De Dominee schreef op maandag 23 november 2009 @ 10:43:
[...]
Ik ging er ook van uit dat je alleen van Live afgegooid werd, wat mij ook niet kon schelen.
Maar was wat minder blij dat ik ook de spellen niet meer vanaf de HD kon spelen.
(waardoor dat k.t ding weer meer herrie ging maken, bij het spelen vanaf de HD maakte die al een hoop lawaai).
Ben nu gelukkig de trotse eigenaar van een PS3 Slim, een wereld van verschil als ik het vergelijk met de herrie die de Xbox360 maakt !!
Dat begrijp ik, maar voor mij was het de keus of een nieuwe Xbox360 of een PS3 kopen.Donnie Darko schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:02:
[...]
wat ik zo vreemd vind is dat iedereen die gebanned is het wel ineens kan opbrengen om een PS3 te kopen en hun games legaal te kopen...
Omdat ik de Xbox360 veel herrie vind maken, was dat voor mij de doorslag om een PS3 slim te kopen.
Nu koop ik dus alle games origineel(2ehands), dit had ik ook gedaan als ik een nieuwe xbox360 had gekocht. Want was wel klaar met de omgebouwde xbox360, aangezien met dit te veel gezeik opleverde.
Wel stealt niet stealth te oude firmware.... enz enz.
En dat nog eens allemaal netjes komen verkondigen ook, alsof het ons iets kan schelen dat iemand die zowieso zijn games niet kocht naar "de andere kant" gaatDonnie Darko schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:02:
[...]
wat ik zo vreemd vind is dat iedereen die gebanned is het wel ineens kan opbrengen om een PS3 te kopen en hun games legaal te kopen...
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat jij "heel toevallig" allerlei achievements hebt gehaald ver voordat games officieel in de winkel liggen; niet dat Microsoft dit opvalt maar wel andere gamers op Live die dan de vrijheid hebben om een klacht in te dienen via XBL.Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 20:59:
ik heb thuis een gemodde xbox staan die niet is gebanned en voor offline gebruik en een originele elite voor online, kan ik mijn gamertag op de hdd van de elite gebruiken met de gemodde xbox en blijven switchen voor de achievemenst ?? of ziet MS dit ook
Tja, wat hiermee gebeurt; geen idee...
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
ja op xbox-scene staat het ook echt vol met mensen die dit melden... beetje jammer.Boeboe schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:29:
[...]
En dat nog eens allemaal netjes komen verkondigen ook, alsof het ons iets kan schelen dat iemand die zowieso zijn games niet kocht naar "de andere kant" gaat
het enige wat ik me afvraag is dat MS niet geld mis loopt aan mensen met een Gold account.
ikzelf heb namelijk gewoon een Gold Account met mn gemodde xbox en ken wel wat meer mensen met een Gold account en een gemodde xbox. stel dat de helft van de zogenaamde miljoen gebannede mensen een Gold account hebben. dat scheelt dan toch 500000 x "xbox live bedrag" lijkt me een aardig bedrag.
Microsoft krijgt een klein deel van de winst per spel op de Xbox 360 (doh) als een spel veel word gekopieerd, verdiend MS dus minder + Bedrijven gaan zeuren tegen MS dat ze er wat aan moeten doen OF ze krijgen minder geld.Donnie Darko schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:52:
[...]
ja op xbox-scene staat het ook echt vol met mensen die dit melden... beetje jammer.
het enige wat ik me afvraag is dat MS niet geld mis loopt aan mensen met een Gold account.
ikzelf heb namelijk gewoon een Gold Account met mn gemodde xbox en ken wel wat meer mensen met een Gold account en een gemodde xbox. stel dat de helft van de zogenaamde miljoen gebannede mensen een Gold account hebben. dat scheelt dan toch 500000 x "xbox live bedrag" lijkt me een aardig bedrag.
Dat lijkt mij teminste

Verwijderd
Nouja denk dat het sowieso afschrikwekkend werkt voor de meer casual gamers. Die zullen wanneer ze nu als xbox kopen eerder games legaal kopen dan om laten bouwen.E-Vix schreef op maandag 23 november 2009 @ 10:42:
[...]
Ik denk dat dat wel meevalt. Ik denk dat veel modders met een gebande console gewoon door zullen blijven gamen op die gebande console, en absoluut nooit meer een origineel spel zullen kopen. Een origineel spel heeft namelijk totaal geen meerwaarde meer op een gebande console. Alleen degene die genoeg geld 'over' hebben zullen een nieuwe console aan gaan schaffen om weer normaal te kunnen gaan spelen. En dat terwijl iemand met een omgebouwde console nog wel af en toe een origineel spel zal kopen.
Er zijn genoeg spellen die ik wel even zou willen proberen, maar waar (nog) geen demo van beschikbaar is. Met het snelle internet van tegenwoordig en de kosten van een lege DVD is het erg makkelijk om hem even te downloaden om hem even te kunnen spelen.
Het is een beetje zonde van je geld om € 60,- neer te moeten leggen voor een spel dat je misschien maar één middagje speelt. Daar zijn de spellen gewoon te duur voor. In veel game winkels kan je tegenwoordig een spel even uitproberen, maar na 10 minuutjes weet je vaak nog niet of een spel na een uur spelen nog steeds boeiend is. Een hoop spellen hebben tegenwoordig een fantastisch begin, maar blijven na een paar uur spelen gewoon erg eentonig en worden ze zelfs saai.
De echt goede games die je vaker speelt wil je gewoon origineel hebben liggen. Als een studio goed werk aflevert, dan vind ik dat ze het ook verdienen dat je hun spellen koopt. Zo heb ik bijvoorbeeld zelf alle Halo's en Gears of War's liggen, en heb ik net Assassin's Creed 2 besteld (1 heb ik ook origineel liggen).
Met alle geruchten denk ik zelfs eerder dat de casual gamer de Xbox links zal laten liggen en eerder voor een andere console zal gaan. Verhoudingsgewijs zullen er dit jaar heel wat minder Xboxen uit de zak van de Sint komen en onder de kerstboom vandaan komen. Veel mensen die er totaal geen verstand van hebben (lees ouders die het verlanglijstje van hun kind afwerken) zullen geen Xbox kopen omdat ze gehoord hebben dat als je een kopie speelt hij kapot gemaakt zal worden door Microsoft. En daar vinden ze het net even een iets te duur cadeautje voor.Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 12:13:
[...]
Nouja denk dat het sowieso afschrikwekkend werkt voor de meer casual gamers. Die zullen wanneer ze nu als xbox kopen eerder games legaal kopen dan om laten bouwen.
Ik was vroeger al bij met een G.I. Joe poppetje van 20 gulden... Tegenwoordig moet je met een complete console die 40 keer zo duur is aan komen zetten...
Beauty is in the eye of the beerholder
€ 199 voor een Arcade of € 223 (Mediamarkt Amsterdam Noord) voor een Elite met gratis Lego Batman, Pure en COD: MW2, en een 120gb HDD... Ik zou voor die paar euro meer toch echt voor de Elite gaan...HellBeast schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:28:
Ik denk dat iig de verkopen van de Elite zullen afnemen t.o.v. de Arcade versies. Hardleerse modders die nu een nieuwe Xbox kopen om weer te gaan modden, zullen nu geen extra geld uittrekken voor een Xbox met een grotere HD, aangezien die na een ban toch waardeloos wordt. Dus kopen ze massaal een Arcade wanneer de nieuwe IXtreme LT uitkomt.
Beauty is in the eye of the beerholder
Net of ouders gekopieerde spellen zullen geven.E-Vix schreef op maandag 23 november 2009 @ 14:37:
[...]
Met alle geruchten denk ik zelfs eerder dat de casual gamer de Xbox links zal laten liggen en eerder voor een andere console zal gaan. Verhoudingsgewijs zullen er dit jaar heel wat minder Xboxen uit de zak van de Sint komen en onder de kerstboom vandaan komen. Veel mensen die er totaal geen verstand van hebben (lees ouders die het verlanglijstje van hun kind afwerken) zullen geen Xbox kopen omdat ze gehoord hebben dat als je een kopie speelt hij kapot gemaakt zal worden door Microsoft. En daar vinden ze het net even een iets te duur cadeautje voor.
offtopic:
Ik was vroeger al bij met een G.I. Joe poppetje van 20 gulden... Tegenwoordig moet je met een complete console die 40 keer zo duur is aan komen zetten...
Right. Als dat er wereldwijd meer dan 1 is, zou het al veel zijn.E-Vix schreef op maandag 23 november 2009 @ 14:37:
zullen geen Xbox kopen omdat ze gehoord hebben dat als je een kopie speelt hij kapot gemaakt zal worden door Microsoft. En daar vinden ze het net even een iets te duur cadeautje voor.
Ten eerste is weet 99% van de mensen dit niet, alleen mensen die zich met games bezig houden volgen dit nieuws. Die overige 1% vind het waarschijnlijk ook nog een prima actie, de gemiddelde ouder die Xboxen weggeeft (40+) hebben blijkbaatr andere normen en waarden dan de huidige jeugd.
Dus je hebt een auto en rijdt nogal behoorlijk door, begaat een artikel 5 en je rijbewijs wordt ingevorderd. Dan zegt de regering heus niet dat je geen wegenbelasting hoeft te betalen in die tijd dat je je rijbewijs kwijt bent.Tripwire999 schreef op maandag 23 november 2009 @ 10:29:
ja oke dat je gebanned word is nog niet eens zo heel erg maar het punt dat iemand voor een jaar xbox live betaald hebt en gebanned word en DAN je geld niet terug krijgt is iets anders. Ik bedoel stel je koopt een jaar xbox live card, op de 2e dag word je gebanned dan zou je toch ook je geld terug willen krijgen van je abbo dat je betaald hebt? Dat is hetzelfde als je een abbo op de playboy hebt en je kan het blad niet lezen om een of andere reden. Wil je toch ook je geld terug ook al heb je voor een jaar betaald.
De wegenbelasting betaal je voor de auto. Niet voor je rijbewijs. De overheid maakt dus ook niet je auto maar even onklaar maar vordert je rijbewijs in (lees live-account)alex3305 schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:47:
[...]
Dus je hebt een auto en rijdt nogal behoorlijk door, begaat een artikel 5 en je rijbewijs wordt ingevorderd. Dan zegt de regering heus niet dat je geen wegenbelasting hoeft te betalen in die tijd dat je je rijbewijs kwijt bent.
Buiten dat, we hebben het hier dan over de gerechtelijke macht. Dat zijn degene die uitvoering geven aan de wetten bedacht door de overheid. MS is géén overheid en kan/mag ook geen wetten bedenken. Okay ze mogen 'regels' bedenken voor hun eigen live-netwerk. Meer niet.
Ze mogen dus niet op afstand jouw apparaat (lees auto) onklaar maken.
[ Voor 34% gewijzigd door ManiacsHouse op 23-11-2009 19:22 ]
Als je allemaal erg vindt koop je een orginele nieuwe en ben je weer helemaal in de scene. Dat je geen live meer hebt weet je ook al, want dat is al meer als 2 jaar bekend dat zodra je gekicked wordt niet meer op kan.
Risico's heb je geaccepteerd en beleid is al lange tijd bekend.
Wie heeft gezegd dat de actie van MS niet mag? De rechter? Heb het even gemistManiacsHouse schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:19:
Ik (en anderen) denk dat wat ze hebben gedaan wel mag, jij (en anderen) denkt van niet. Zolang er geen uitspraak is, moet het ook niet zo hard worden neergezet, alle zogenaamd juridische goed onderlegde modders ten spijt.
En als je het ziet als een artikel 5 + inbeslagname van de auto? Hoe zit het dan? Ik weet het neit, maar ik vermoed dat je nog steeds wegenbelasting mag betalen.ManiacsHouse schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:19:
[...]
De wegenbelasting betaal je voor de auto. Niet voor je rijbewijs. De overheid maakt dus ook niet je auto maar even onklaar maar vordert je rijbewijs in (lees live-account)
Buiten dat, we hebben het hier dan over de gerechtelijke macht. Dat zijn degene die uitvoering geven aan de wetten bedacht door de overheid. MS is géén overheid en kan/mag ook geen wetten bedenken. Okay ze mogen 'regels' bedenken voor hun eigen live-netwerk. Meer niet.
Tsja maar dan hebben we het over in beslag nemen. En aangezien MS dat niet kan/mag doen, vernaggelen ze je Xbox maar?EvilWhiteDragon schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:06:
[...]
En als je het ziet als een artikel 5 + inbeslagname van de auto? Hoe zit het dan? Ik weet het neit, maar ik vermoed dat je nog steeds wegenbelasting mag betalen.
Nu halen ze het spelen van spellen niet helemaal weg, maar alleen spelen die op de HDD geïnstalleerd zijn, dus vergelijkbaar dat je wel mag rijden met een instructeur ernaast bijv.
Neen, meer als het wegnemen van de Airco.. ze nemen comfort weg.. vind ik dan..alex3305 schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:32:
Ze vernaggelen je Xbox helemaal niet, maar nemen functionaliteit weg. In een auto zou dit dus het rijden ervan zijn. Vergelijkbaar met het spelen van spellen op een Xbox.
Nu halen ze het spelen van spellen niet helemaal weg, maar alleen spelen die op de HDD geïnstalleerd zijn, dus vergelijkbaar dat je wel mag rijden met een instructeur ernaast bijv.
Nee het is je de toegang ontzeggen van de weg. Jou auto voldoet niet meer aan de normen voor weggebruik en daarom mag je nog alleen op je eigen terrein rijden.alex3305 schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:32:
Ze vernaggelen je Xbox helemaal niet, maar nemen functionaliteit weg. In een auto zou dit dus het rijden ervan zijn. Vergelijkbaar met het spelen van spellen op een Xbox.
Eigen schuld, moet je maar gewoon netjes je spellen kopen.Icekiller2k6 schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:43:
[...]
Neen, meer als het wegnemen van de Airco.. ze nemen comfort weg.. vind ik dan..
Dat was toch helemaal het punt niet? Het ging over het feit dat je het Live TOS verbreekt...tiswat schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 00:45:
[...]
Eigen schuld, moet je maar gewoon netjes je spellen kopen.
Dus ze hebben geen recht om functionaliteit die je zonder live gebruikt te blokkeren..
als jij op uw inrit in de auto wilt zitten met airco is dat toch uw recht?
Imho geen enkel van mijn consoles is gebanned.
Ik heb het gelezen maar snap het niet helemaal. Als je een update installeert, moet de "hack" uit. Maar tegelijkertijd word je toch ook gebanned (als je gebanned zou worden). Dus wanneer heb je de tijd om de "hack" aan te zetten? Na een update waarschijnlijk, maar dan ben je meestal (denk ik) al gebanned. Of heb ik het fout?Boogie-Man schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:55:
Iemand dit al geprobeerd?
http://www.ps3news.com/XB...an-nand-write-protection/
[ Voor 39% gewijzigd door Perzikvrucht op 25-11-2009 13:43 ]
Je kan ook de update downloaden:
http://www.xbox.com/en-US...console/systemupdates.htm
Deze kun je dan offline toepassen.
[ Voor 48% gewijzigd door mace op 25-11-2009 13:59 ]
Komt ook wel vanzelf op de schijfjes, heeft bij een gebande 360 toch niet veel meerwaarde.mace schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:56:
Dit is voor mensen die al de laatste update hebben, maar nog niet online zijn geweest.
Je kan ook de update downloaden:
Deze kun je dan offline toepassen.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Wat wanneer je je Xbox mod en daarna niet op Live gaat maar enkel je Xbox gebruikt in je lokale netwerk. Dan kan je toch gewoon spellen op je HDD blijven installeren en gebruik maken van media center ?
Of moet je perse online gaan wanneer je een nieuw spel (welke een update nodig heeft) wilt spelen ?
Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon
Nee, want Microsoft mag je niet verplichten hun online service te gebruikenricost schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:08:
Wat ik even nog niet helemaal begrijp..
Wat wanneer je je Xbox mod en daarna niet op Live gaat maar enkel je Xbox gebruikt in je lokale netwerk. Dan kan je toch gewoon spellen op je HDD blijven installeren en gebruik maken van media center ?
Of moet je perse online gaan wanneer je een nieuw spel (welke een update nodig heeft) wilt spelen ?
Je moet in theorie spellen die nu uitkomen op de eerste serie xbox-360's kunnen spelen
Het punt is namelijk dat spellen sinds de fall update, updates op de schijf hebben staan (deze blokkeren je xbox niet)
Verwijderd
En als je daarna wel een update binnenhaalt voor het dashboard en daarna meteen weer offline gaat, heb je dan ook kans dat je gebanned wordt?ricost schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:08:
Wat ik even nog niet helemaal begrijp..
Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten
Behalve als je split-second timing hebt en precies weet wanneer de ban-procedure loopt wel.Hari-Bo schreef op donderdag 26 november 2009 @ 07:36:
[...]
En als je daarna wel een update binnenhaalt voor het dashboard en daarna meteen weer offline gaat, heb je dan ook kans dat je gebanned wordt?
Persoonlijk zou ik de ban-procedure gewoon in het inlog-proes hangen ( waardoor je iedereen hebt ). Maarja ik weet niet of MS dit ook gedaan heeft...
Oftewel de updates downloaden en branden op dvd en nooit meer de Xbox zelf aan het net koppelen.Gomez12 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 08:27:
[...]
Behalve als je split-second timing hebt en precies weet wanneer de ban-procedure loopt wel.
Persoonlijk zou ik de ban-procedure gewoon in het inlog-proes hangen ( waardoor je iedereen hebt ). Maarja ik weet niet of MS dit ook gedaan heeft...
Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten
Je weet dat imho voor in my humble/honest opinion staat, right?Icekiller2k6 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:38:
[...]
Clicky!
Beetje vreemde zinsopbouw, imo.
Console is gemaakt voor 1 ding, in basic, dat is games draaien. (Eventueel films afspelen, maar dat terzijde.)
De rest zie ik als 'luxe'. Dat MS je deze dingen ontneemt als jij besluit om de EULA aan je laars te lappen en je console te modden, tja...
Can't blame em.
[ Voor 27% gewijzigd door Graveheart op 26-11-2009 08:47 . Reden: ... ]
En in de praktijk ook, want ik heb er nog zo'n een.D4NG3R NL schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:45:
Je moet in theorie spellen die nu uitkomen op de eerste serie xbox-360's kunnen spelen
Haha ja idd.Caulder schreef op donderdag 26 november 2009 @ 08:43:
[...]
Je weet dat imho voor in my humble/honest opinion staat, right?
Clicky!
Beetje vreemde zinsopbouw, imo.
Ik kan ook wel van mening zijn dat mijn xbox niet geband is maar dat verandert er niks aan.
Ik weet overigens niet of mijn xbox geband is, ik heb nog niet geupdate naar de laaste versie van de dash dus ik ben al een tijdje niet op Live geweest.
[ Voor 52% gewijzigd door mace op 26-11-2009 08:48 ]
Ja, de update vergelijkt de firmware van je DVD speler met die van de rest van de Xbox, als jij op je Dashboard bijvoorbeeld Firmware #2.3.4 ofzo hebt, en op je DVD speler nog steeds met #0.0.9 zit, dan vind de update iets een beetje vreemdHari-Bo schreef op donderdag 26 november 2009 @ 07:36:
[...]
En als je daarna wel een update binnenhaalt voor het dashboard en daarna meteen weer offline gaat, heb je dan ook kans dat je gebanned wordt?
Als je gewoon via XBL je updates binnenhaalt zul je banned worden, omdat in de laatste seconde ongeveer je gegevens naar MS worden gestuurt, en een mogenlijke ban dan word ontvangen. Als je dit soort dingen wilt voorkomen kan je gewoon de update op je PC downloaden en op CD/USB zetten. Of je pleurt er een nieuw spel in (MW2 bijvoorbeeld) deze zijn meegeleverd met de Fall 08 update -het nieuwe dashboard-
Daar kan je updates downloaden voor op een DVD of USB (scroll iets naar beneden)
IDD een goed voorbeeld,Bigg Balls schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 00:22:
[...]
Nee het is je de toegang ontzeggen van de weg. Jou auto voldoet niet meer aan de normen voor weggebruik en daarom mag je nog alleen op je eigen terrein rijden.
Je rijbewijs word afgenomen. Jouw functie als bestuurder word ontzegt.
Je console word banned. Jouw functie om online te gaan word ontzegt.
Je mag alleen nog maar op eigen terein rijden.
Je mag alleen nog maar offline spelen.
Het kunnen installeren van Games op de hardeschijf blijkt een feature te zijn welke geintroduceerd is met Live en nogaltijd onder deze voorwaarden valt, maar dat is reeds meerdere malen hier besproken. Je weet gewoon dat je tegen de voorwaarden waar je zelf mee accoord bent gegaan in gegaan bent, dan moet je ook maar de gevolgen dragen.Icekiller2k6 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:38:
[...]
Dat was toch helemaal het punt niet? Het ging over het feit dat je het Live TOS verbreekt...
Dus ze hebben geen recht om functionaliteit die je zonder live gebruikt te blokkeren..
als jij op uw inrit in de auto wilt zitten met airco is dat toch uw recht?
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Sorry, maar daar klopt echt helemaal niks van. Echt niet.D4NG3R NL schreef op donderdag 26 november 2009 @ 08:50:
Ja, de update vergelijkt de firmware van je DVD speler met die van de rest van de Xbox, als jij op je Dashboard bijvoorbeeld Firmware #2.3.4 ofzo hebt, en op je DVD speler nog steeds met #0.0.9 zit, dan vind de update iets een beetje vreemd
De firmware is sowieso niet uit te lezen door de xbox en als de xbox de DVD-drive "vraagt" om een versienummer dan zal de gehackte firmware echt geen raar nummer teruggeven, anders zouden er al veeeel eerder bans zijn geweest. De firmware probeert zoveel mogelijk hetzelfde gedrag te vertonen als een officiële firmware. Tot voor kort dachten we dat -mits je goede rips gebruikt- het niet te detecteren was door MS.
De nieuwe dashboardsoftware is blijkbaar in staat om een custom FW te detecteren. Hoe dat precies gebeurt is niet duidelijk maar blijkbaar vertoont de custom-FW ander gedrag dan de officiële.
Waarschijnlijk houdt de nieuwe update statistieken bij van hoe vaak de drive op een bepaalde manier antwoordt op een bepaalde request en als dat dan boven een grens komt dan heb je een gemodde drive. Dit is net zoals de vorige banwave waar gekeken werd naar jitter. En de wave daarvoor die keek naar slechte rips.
Ze hebben nu een aantal tools tot hun beschikking om modders te detecteren, en allemaal gecombineerd zullen ze een profiel opleveren van je DVD-drive en aan de hand daarvan word je geband, of niet.
Maar het is zeker niet zo simplistisch als jij je voorstelt.
Een zogenoemde "gemodde" xbox heeft een geflashde DVD. als het versienummer van de DVD niet overeenkomt met die van de xbox zelf, word je na een update banned.mace schreef op donderdag 26 november 2009 @ 09:20:
[...]
Sorry, maar daar klopt echt helemaal niks van. Echt niet.
De firmware is sowieso niet uit te lezen door de xbox en als de xbox de DVD-drive "vraagt" om een versienummer dan zal de gehackte firmware echt geen raar nummer teruggeven, anders zouden er al veeeel eerder bans zijn geweest. De firmware probeert zoveel mogelijk hetzelfde gedrag te vertonen als een officiële firmware. Tot voor kort dachten we dat -mits je goede rips gebruikt- het niet te detecteren was door MS.
De nieuwe dashboardsoftware is blijkbaar in staat om een custom FW te detecteren. Hoe dat precies gebeurt is niet duidelijk maar blijkbaar vertoont de custom-FW ander gedrag dan de officiële.
Waarschijnlijk houdt de nieuwe update statistieken bij van hoe vaak de drive op een bepaalde manier antwoordt op een bepaalde request en als dat dan boven een grens komt dan heb je een gemodde drive. Dit is net zoals de vorige banwave waar gekeken werd naar jitter. En de wave daarvoor die keek naar slechte rips.
Ze hebben nu een aantal tools tot hun beschikking om modders te detecteren, en allemaal gecombineerd zullen ze een profiel opleveren van je DVD-drive en aan de hand daarvan word je geband, of niet.
Maar het is zeker niet zo simplistisch als jij je voorstelt.
Ik zij het IDD een beetje verkeerd xD
Nee, het werkt helemaal niet met versienummers, echt niet.D4NG3R NL schreef op donderdag 26 november 2009 @ 10:06:
Een zogenoemde "gemodde" xbox heeft een geflashde DVD. als het versienummer van de DVD niet overeenkomt met die van de xbox zelf, word je na een update banned.
Ik zij het IDD een beetje verkeerd xD
Jij bedoelt waarschijnlijk de DVD-key, die moet overeen komen met de xbox.
Maar als die niet overeen komt dan werkt de hele drive sowieso niet.
-Of de console aan is geweest zonder dvd drive
-Of de fans gemod zijn
-Of de drive te snel reageert (dit gebeurt vooral met oudere firmwares die premade tables hebebn voor reacties)
-SSv2 werkt mbv angels op het spel.. Probleem hierbij is dat dit vb voor Kreon drives moeilijker te lezen is omdat er altijd een afwijking aanzit (vb kortbij 359 ..)
Juist, en dan kunnen ze nog kijken naar PFI DMI enz. en Splitvid of niet enz....Icekiller2k6 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:04:
Veronderstelt is dat ze op de volgende dingen letten:
-Of de fans gemod zijn
-Of de drive te snel reageert (dit gebeurt vooral met oudere firmwares die premade tables hebebn voor reacties)
-SSv2 werkt mbv angels op het spel.. Probleem hierbij is dat dit vb voor Kreon drives moeilijker te lezen is omdat er altijd een afwijking aanzit (vb kortbij 359 ..)
Alleen denk ik wel dat je voor deze banwave wel de laaste dash gehad moet hebben, dat hij nieuwe dingen bijhoudt die de vorige dash niet bijhield. Daarom denk ik dat ik niet geband ben.
Ik kan er niet achterkomen alleen want ik draai nog een dash met nog een lekke bootloader zodat ik eventueel nog xell kan gebruiken.
Gemodde fans controlleren ze zeker met een geheime ingebouwde camera!Icekiller2k6 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:04:
Veronderstelt is dat ze op de volgende dingen letten:
-Of de fans gemod zijn
Fans mag je modden, alhoewel je garantie dan wel vervalt... Banned word je er niet van!
Verwijderd
Camera? lol.D4NG3R NL schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:20:
[...]
Gemodde fans controlleren ze zeker met een geheime ingebouwde camera!
Fans mag je modden, alhoewel je garantie dan wel vervalt... Banned word je er niet van!
Wat denk je van voltages? Niet zo heel moeilijk toch, en kan zeer accuraat zijn.
en KAN zeer accuraat zijn, maar dat is het niet op de xbox. het verschilt per spel, per console.Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:24:
[...]
Camera? lol.
Wat denk je van voltages? Niet zo heel moeilijk toch, en kan zeer accuraat zijn.
Daarnaast kunnen de fans in de xbox maar 5v max trekken, je KAN dit zelfs niet verhogen (zonder externe krachtbron dan).
Hmm.. De xbox kan voltage controleren.. als er geen voltage getrokken wordt door de fans gebruik je dus stroom van ergens anders => flagged..D4NG3R NL schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:20:
[...]
Gemodde fans controlleren ze zeker met een geheime ingebouwde camera!
probeer maar een nand dump dervoor en derna... zul je het wel zien
[ Voor 87% gewijzigd door PromoX op 26-11-2009 16:40 ]
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
[ Voor 87% gewijzigd door PromoX op 27-11-2009 00:23 ]
Toch wel geinig die modders.
Het begint met mensen die hardhandig een overeenkomst verbreken.
Daarna MS die wat mensen bant.
Dan krijg je wat van die mensen die uitgebreid roepen dat MS niet in hun recht staat. En dat ze zelfs bereid zijn om een rechtzaak daarover aan te spannen ( totdat ze horen wat een rechtzaak kost als ze het verliezen, dan gaan ze maar over tot enkel schreeuwen of een class action in USA )
Voordat er zelfs ( vziw ) maar 1 rechtzaak begonnen is over de gerechtigheid van de methode van MS wordt er gewoon keihard weer een illegale hack1 gepubliceerd ( en niet bepaald in kleine cirkels ) waardoor alle rechtszaken zo ongeveer het vuilnisvat inkunnen ( want het merendeel van de mensen zal vast en zeker deze hack toepassen en daardoor weer uit de rechtzaak moeten stappen )
Netto winst : Er is nog steeds niet officieel gezegd dat MS dit niet mag doen ( het zijn enkel schreeuwers die schreeuwen dat ze in hun recht staan ) oftewel volgende maand / week kan MS dit weer doen en begint het hele cirkeltje opnieuw.
Alleen hebben de modders nu een illegale hack erbij gedaan, zijn de mensen die profiteerden van het "lek" ( instant reactiveren zonder je xbox op te sturen als de ban onterecht was ) nu de pineut, MS zal dit gat gaan dichten en die mensen moeten nu hun xbox opsturen om te unbannen ( tijd + kosten )
Een rechtzaak had uitkomst geboden of MS dit wel of niet mocht doen, en wat MS als compensatie had moeten doen, maar dit is imho gewoon echt fout
Illegale hack omdat het imho toch wel zo ongeveer over de hele wereld in 99,9999% van de gevallen illegaal is om hexedits in andersmans programmatuur te doen om extra functionaliteit te krijgen
[ Voor 2% gewijzigd door PromoX op 27-11-2009 00:24 ]
urg ze worden niet publiek gemaakt.. dus niet illegaal.. als ze de "smc.bin" publiek zouden maken zou het idd illegaal zijn.. echter gaat dit helemaal niet en is het gewoon een methode..Gomez12 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:03:
[...]
Toch wel geinig die modders.
Het begint met mensen die hardhandig een overeenkomst verbreken.
Daarna MS die wat mensen bant.
Dan krijg je wat van die mensen die uitgebreid roepen dat MS niet in hun recht staat. En dat ze zelfs bereid zijn om een rechtzaak daarover aan te spannen ( totdat ze horen wat een rechtzaak kost als ze het verliezen, dan gaan ze maar over tot enkel schreeuwen of een class action in USA )
Voordat er zelfs ( vziw ) maar 1 rechtzaak begonnen is over de gerechtigheid van de methode van MS wordt er gewoon keihard weer een illegale hack1 gepubliceerd ( en niet bepaald in kleine cirkels ) waardoor alle rechtszaken zo ongeveer het vuilnisvat inkunnen ( want het merendeel van de mensen zal vast en zeker deze hack toepassen en daardoor weer uit de rechtzaak moeten stappen )
Netto winst : Er is nog steeds niet officieel gezegd dat MS dit niet mag doen ( het zijn enkel schreeuwers die schreeuwen dat ze in hun recht staan ) oftewel volgende maand / week kan MS dit weer doen en begint het hele cirkeltje opnieuw.
Alleen hebben de modders nu een illegale hack erbij gedaan, zijn de mensen die profiteerden van het "lek" ( instant reactiveren zonder je xbox op te sturen als de ban onterecht was ) nu de pineut, MS zal dit gat gaan dichten en die mensen moeten nu hun xbox opsturen om te unbannen ( tijd + kosten )
Een rechtzaak had uitkomst geboden of MS dit wel of niet mocht doen, en wat MS als compensatie had moeten doen, maar dit is imho gewoon echt fout
offtopic:
Illegale hack omdat het imho toch wel zo ongeveer over de hele wereld in 99,9999% van de gevallen illegaal is om hexedits in andersmans programmatuur te doen om extra functionaliteit te krijgen
't is zoals een handleiding hoe je een CD moet rippen.. is het daarom illegaal als ik zeg
:download progamma x duw y duw ... etc.. sla het op.. is dat illegaal? dacht dat reverse enginering mag? (en daar valt dit toch wel onder, ze hebben geen kennis van microsoft gestolen (broncode etc..)
Uiteraard is het weer welles niettus spel.. Maar Hacken is nie tillegaal cracken wel.. en zover ik zie passen ze niets aan aan iemand anders toestel.. ofwel? Of ga je ervanuit dat de Xbox 360 enkel gebruiksrecht is?
Software op / in de xbox 360 is idd enkel gebruiksrecht. Lees de papieren maar eens na...Icekiller2k6 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:12:
[...]
Uiteraard is het weer welles niettus spel.. Maar Hacken is nie tillegaal cracken wel.. en zover ik zie passen ze niets aan aan iemand anders toestel.. ofwel? Of ga je ervanuit dat de Xbox 360 enkel gebruiksrecht is?
En tja, of een complete handleiding ( en als dat te moeilijk is een tooltje downloaden over 2 dagen ) volgen onder hacken / cracken / scriptkiddie valt mag ieder voor zich bepalen, maar ik schaar het niet onder hacken in de goede vorm van het woord...
Tja, als je ze alledrie schaart onder schade toebrengen aan andermans code waar je nul,nul recht op hebt enkel om er zelf gewin bij te hebben, dan kan je zeggen what's in a name.Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:15:
De ene noemt het hacken, de ander modden, 'n volgende tweaken. What's in a name.
Maar ik dacht dat 2 vd 3 juist nobeler dingen moesten voorstellen. En als iemand begint te blaten over onrecht wat hem is aangedaan ( let op dat dit nog door geen enkele rechter getoetst is ) dan verwacht ik toch wel iets beters dan zelf ook een illegale actie uithalen...
[ Voor 32% gewijzigd door Gomez12 op 26-11-2009 22:40 ]
Aangezien je de gebruiksvoorwaarden pas kunt lezen nadat het product geopend en geïnstalleerd is is dat niet geldig, had ik vernomen..Gomez12 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:36:
[...]
Software op / in de xbox 360 is idd enkel gebruiksrecht. Lees de papieren maar eens na...
.
Is nog niet bewezen dat één van de twee acties illegaal is..Tja, als je ze alledrie schaart onder schade toebrengen aan andermans code waar je nul,nul recht op hebt enkel om er zelf gewin bij te hebben, dan kan je zeggen what's in a name.
Maar ik dacht dat 2 vd 3 juist nobeler dingen moesten voorstellen. En als iemand begint te blaten over onrecht wat hem is aangedaan ( let op dat dit nog door geen enkele rechter getoetst is ) dan verwacht ik toch wel iets beters dan zelf ook een illegale actie uithalen...
Verwijderd
Deze vraag komt op vrijwel elke pagina terug. Lees het topic eens door
Do what you love, do it often
Elect a clown, expect a circus.
Denk dat het meer als een jammer bedoeld was.Slasher schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 12:30:
"helaas" geband? Microsoft heeft alle recht om dit te doen dus ik snap de verbazing niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Graveheart op 27-11-2009 12:32 ]
Verwijderd
euuhm.. niet dus. Ik zie nergens staan of je de HD wel gewoon kunt gebruiken om wederom spellen naar te kopieren.macciez schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 12:23:
@royaldenn:
Deze vraag komt op vrijwel elke pagina terug. Lees het topic eens door
Als er helaas in een zin staat dan geef je aan dat je iets jammer vind, niet dat je verbaast bent? Ik ben helemaal niet verbaasd zelfs, vindt het gewoon jammer.Slasher schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 12:30:
"helaas" geband? Microsoft heeft alle recht om dit te doen dus ik snap de verbazing niet.
Maar goed.. iemand nog serieuze reacties op mijn vragen?
Sorry maar dat is echt al 30x voorgekomen.Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 13:40:
[...]
euuhm.. niet dus. Ik zie nergens staan of je de HD wel gewoon kunt gebruiken om wederom spellen naar te kopieren.
[...]
Als er helaas in een zin staat dan geef je aan dat je iets jammer vind, niet dat je verbaast bent? Ik ben helemaal niet verbaasd zelfs, vindt het gewoon jammer.
Maar goed.. iemand nog serieuze reacties op mijn vragen?
't is niet de HD wat voorkomt dat je games kunt kopieren naar de HD maar de SEcdata van de console.. <= wilt dus zeggen.. Dat de HD niet gebanned is maar de console, dus hd gaat gewoon werken.
Lees nou maar gewoon het topic doorVerwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 13:40:
[...]
euuhm.. niet dus. Ik zie nergens staan of je de HD wel gewoon kunt gebruiken om wederom spellen naar te kopieren.
Verwijderd
ok sorry dan, maar het was me gewoon nog even niet duidelijk.Bedankt!Icekiller2k6 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 13:50:
[...]
Sorry maar dat is echt al 30x voorgekomen.
't is niet de HD wat voorkomt dat je games kunt kopieren naar de HD maar de SEcdata van de console.. <= wilt dus zeggen.. Dat de HD niet gebanned is maar de console, dus hd gaat gewoon werken.
Verwijderd
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2009 14:11 ]
Verwijderd
Moeilijk he, Nederlands?Slasher schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 12:30:
Als je bijdehand wilt doen, doe het dan op z'n minst goed!1he·laas tw uitroep van verdriet of spijt: jammer, maar ~ versterking
2he·laas bw tot mijn spijt
Dit topic is gesloten.