Gebande Xbox 360

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 33.054 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323834

Topicstarter
Hoi allemaal ik ben onlangs geband (dom van mezelf) en ik heb wat vragen hierover
  • Ik had iets gehoord dat als je je gamertag op een andere xbox recovert je dan je savegames kwijt bent, klopt dit??
  • Op xbox live heb ik ooit dlc voor fable II gekocht, is deze nog beschikbaar als ik mijn gamertag recover??
  • Ik heb nog een 1/2 jaar xbox live gold ben ik dit ook kwijt??
  • Is het mogelijk om met de gebande console system link te spelen ??
  • En tot slot: Ik wil mijn xbox met ban verkopen aan mijn broertje wat moet ik hiervoor vragen??
    (xbox 360 pro 60GB, 2 controllers, headset, vga HD kabel, diverse (gekopieerde games) op verbatim dl+'s)
Gr caspar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806

Anoniem: 323834 schreef op maandag 09 november 2009 @ 09:02:
Hoi allemaal ik ben onlangs geband (dom van mezelf) en ik heb wat vragen hierover

Gr caspar
Banhammertime. Uit mijn hoofd (fouten voorbehouden):

• Ik had iets gehoord dat als je je gamertag op een andere xbox recovert je dan je savegames kwijt bent, klopt dit??

Saves staan op je Xbox HDD. (of memory card, of als je een Jasper hebt op je interne memory card, in which case you're f*cked). Ze hangen dus niet aan je account, maar staan op een lokaal opslagmedium.

• Op xbox live heb ik ooit dlc voor fable II gekocht, is deze nog beschikbaar als ik mijn gamertag recover??

DLC is account gebonden, niet Xbox afhankelijk

• Ik heb nog een 1/2 jaar xbox live gold ben ik dit ook kwijt??

Je Xbox is gebanned, niet je account.

• Is het mogelijk om met de gebande console system link te spelen ??

Alleen als de Xboxen een gelijke versie van het spel draaien. i.v.m. updates is dit vaak niet het geval

• En tot slot: Ik wil mijn xbox met ban verkopen aan mijn broertje wat moet ik hiervoor vragen??
(xbox 360 pro 60GB, 2 controllers, headset, vga HD kabel, diverse (gekopieerde games) op verbatim dl+'s)

Op GoT geven we geen advies/support/whatever m.b.t. illigale zut :) zie marktplaats voor een indicatie.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 108806 op 09-11-2009 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-07 16:06

E-Vix

Nu met sneeuw!

- Je savegames staan op je harde schijf. Als je je gamertag op een andere console recovert dan ben je je savegames kwijt. Zet je je harde schijf over op een andere console, dan hoef je je gamertag niet te recoveren, én heb je je savegames nog.
- DLC heb je gewoon nog toegang toe. Die is gekoppeld aan je gamertag. Je moet het alleen wel opnieuw downloaden.
- Xbox live abonnement gaat gewoon door.
- System link is bij mijn weten nog gewoon mogelijk, maar weet het niet zeker.
- Een gebande console is niet veel meer waard. Letterlijk wat de gek er voor geeft. Ik denk dat € 50 a € 60 een nette prijs is om die gebande console aan je broertje te verkopen. Alleen de accessoires hebben namelijk nog waarde. Gekopieerde spelletjes zijn net zoveel waard als het schijfje waar ze op staan. Bovendien moet je broertje maar net die spelletjes leuk vinden.

Mijn tip: Probeer ergens een losse console op de kop te tikken en hou je eigen accessoires en gooi daarna je gebande console op Marktplaats (en vermeld er wel eerlijk bij dat hij een ban heeft). Met een beetje zoeken moet je voor een paar tientjes wel een losse console kunnen vinden op bijvoorbeeld eBay.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 17:34
*snip*

Hulp met illegale X-boxen = not done

[ Voor 92% gewijzigd door Fuelke op 09-11-2009 10:38 ]

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oké bedankt voor de replys, ik zat zelf ook te kijken naar de xbox elite 250gb mw2 editie is 309 bij game mania
hebben we thuis in totaal 4 controllers, leuk voor op een feesie maar het idee van E-vix is natuurlijk wel goedkoper
toch maar weer ff gaan vergelijken dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:51
Ik had hetzelfde probleem. Zaterdag geband, vervolgens nieuwe arcade console gehaald. Had natuurlijk al een HD, controllers etc.
Je recovered gewoon je GT en je kan weer spelen, je kan op die gebande wel achievements halen, maar ik weet niet of ze worden opgeslagen.

[ Voor 35% gewijzigd door Cum Grano Salis op 09-11-2009 11:08 ]

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmm moeilijk die 60gb die ik nu heb is eigenlijk een beetje te weinig aan de andere kant heb je bij een gebannede console niks meer aan het geheugen, als game wil ik zoiezo mw2 halen.
Arcade = 190 + mw2 =55 totaal 245 Euries
Bol.com bundel elite + mw2 = 279
Elite MW2 edition + 2 controllers + 250gb = 309 euries

Aan thefabiman88:
hoeveel ben jij in totaal kwijt geweest??

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 323834 op 09-11-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
190, console + 225 mb intern en een controller.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323834 schreef op maandag 09 november 2009 @ 11:22:
hmm moeilijk die 60gb die ik nu heb is eigenlijk een beetje te weinig aan de andere kant heb je bij een gebannede console niks meer aan het geheugen, als game wil ik zoiezo mw2 halen.
Arcade = 190 + mw2 =55 totaal 245 Euries
Bol.com bundel elite + mw2 = 279
Elite MW2 edition + 2 controllers + 250gb = 309 euries

Aan thefabiman88:
hoeveel ben jij in totaal kwijt geweest??
Euro. Euries bestaan niet.

En dan zet je die 60 op je gebannde Xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117981

Ik ben niet geinteresseerd in online game, alleen single player en offline multi-player. Is het voor mij in dat geval interessant om een gebande console aan te schaffen, aangezien die niet veel meer kosten? Alleen online multiplayer is niet meer mogelijk op een gebande console toch, of kan ik ook geen offline spellen meer spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Anoniem: 117981 schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:43:
Ik ben niet geinteresseerd in online game, alleen single player en offline multi-player. Is het voor mij in dat geval interessant om een gebande console aan te schaffen, aangezien die niet veel meer kosten? Alleen online multiplayer is niet meer mogelijk op een gebande console toch, of kan ik ook geen offline spellen meer spelen?
Je kan geen updates voor spelletjes downloaden, geen extra content downloaden zoals level uitbreidingen etc. Ook kan je geen spellen op de harde schijf installeren (zodat je niet constant het gezoem van de DVD drive hoort). Verder kan je geen arcade spellen spelen (moet je voor op Live ingelogd zijn), en kan je geen dashboard updates installeren mits die in een spel zelf opgenomen zijn.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:26
Anoniem: 117981 schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:43:
Microsoft heeft een nieuwe methode gebruikt om omgebouwde Xbox'en te vinden en te blokkeren. Niemand weet wat de gevolgen nu zijn, misschien dat je op gebande consoles ook geen dashboard update meer kan uitvoeren. Geen dashboard updates kunnen uitvoeren betekent dat je de nieuwere games (die een dashboard update verlangen) niet meer kunt spelen. Daarnaast wordt de installatie van spellen op de HDD geblokkeerd, Media Center uitgeschakeld (geen streaming van films/muziek meer), en worden je files op de HDD gemerkt en eventueel corrupt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Voor singleplayer maakt het niks uit.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jongens het wordt dus de mw2 elite limited edition bundel jeuuuuh, morgen voor school ff naar game mania hopen dat ze hem hebben...

wordt vervolgd, damdamdamdaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-06 19:59
Wat een buitengewoon interessant topic met een grote bron van informatie.

[ Voor 4% gewijzigd door danielkraak op 09-11-2009 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:30
De 360 console verkopen zullen wel weer aardig toenemen de komende tijd :+

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Chocovla schreef op maandag 09 november 2009 @ 18:55:
De 360 console verkopen zullen wel weer aardig toenemen de komende tijd :+
En de marktplaats verkopen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-07 22:55
Tsjah ik vind het echt belachelijk van Microsoft en tevens vind ik dat dit verboden moet worden!

Het is toch van de zotte dat ieder jaar in November er miljoenen consoles letterlijk in de prullenbak gegooit worden. Iedereen koopt weer een arcade en gamed weer een jaar verder, maar de hoeveelheid milieuvervuiling die dit veroorzaakt daar hoor je niemand over! Ik vind het belachelijk en microsoft moet hier gewoon mee stoppen. Je kan dit moeder natuur imho niet langer aandoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-07 23:42
tormentor1985 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:18:
Tsjah ik vind het echt belachelijk van Microsoft en tevens vind ik dat dit verboden moet worden!

Het is toch van de zotte dat ieder jaar in November er miljoenen consoles letterlijk in de prullenbak gegooit worden. Iedereen koopt weer een arcade en gamed weer een jaar verder, maar de hoeveelheid milieuvervuiling die dit veroorzaakt daar hoor je niemand over! Ik vind het belachelijk en microsoft moet hier gewoon mee stoppen. Je kan dit moeder natuur imho niet langer aandoen!
Het is ook belachelijjk dat mensen hun xbox ombouwen en niet willen betallen voor hun spellen. Goede actie van microsoft dit moeten ze veel vaker doen elke maand een ban ronde _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoop dat je sarcastisch bent, anders mis je het punt een beetje. Microsoft is een commercieel bedrijf. En jij mag je Xbox helemaal niet ombouwen en op Live gaan, dat gaat tegen de voorwaarden in waar je akkoord mee bent gegaan :)
Kimo schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:29:
[...]

Het is ook belachelijjk dat mensen hun xbox ombouwen en niet willen betallen voor hun spellen. Goede actie van microsoft dit moeten ze veel vaker doen elke maand een ban ronde _/-\o_
Het lijken geen 'rondes' meer te zijn, maar een continue process. En vergeet niet dat er ook mensen zijn die graag betalen voor hun games, alleen die ook wereldwijde releases willen :) Hoewel ik absoluut niet vind dat gebande mensen recht hebben om te klagen is jouw post iets te zwart-wit. Er zijn een hoop zaken niet eerlijk geregeld, en mensen zoeken dan omwegen. Again, niet om het goed te praten, het is slechts een verklaring.
Cubic X schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:55:
[...]

Microsoft heeft een nieuwe methode gebruikt om omgebouwde Xbox'en te vinden en te blokkeren. Niemand weet wat de gevolgen nu zijn, misschien dat je op gebande consoles ook geen dashboard update meer kan uitvoeren. Geen dashboard updates kunnen uitvoeren betekent dat je de nieuwere games (die een dashboard update verlangen) niet meer kunt spelen. Daarnaast wordt de installatie van spellen op de HDD geblokkeerd, Media Center uitgeschakeld (geen streaming van films/muziek meer), en worden je files op de HDD gemerkt en eventueel corrupt gemaakt.
Klopt. De banhammer komt hard neer dit keer.

Hoewel GoT geen plaats is voor de mod/ban discussie vraag ik mezelf wel af of MS zich hiermee niet in de vingers snijd. Immers; door zo een gigantische groep users te bannen is de kans groot dat mensen weer via systemlink-over-wan (xboxconnect) gaan gamen. Mensen kunnen dan nog steeds gekopieerde games spelen, betalen niet meer voor Xbox Live, en kopen geen nieuwe console. Ik ben heel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.
McVirusS schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:38:
Misschien zou Microsoft een soort boete moeten introduceren waarmee je je Xbox360 eenmalig weer kan unbannen. Beetje zonde dat al die Xboxen nu soort van gebrickt worden.
Vind ik een hele slimme opmerking. Hoewel MS totaal in haar recht staat is het, zoals eerder aangegeven, een grote belasting op het milieu. Xbox opsturen, 50 euro, en een standaard firmware terug. Helaas zou het ontwerp met de e-fuses een 'un-ban' tot een dure operatie maken. Met alsnog een flinke milieubelasting.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 108806 op 10-11-2009 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-06 17:13
Misschien zou Microsoft een soort boete moeten introduceren waarmee je je Xbox360 eenmalig weer kan unbannen. Beetje zonde dat al die Xboxen nu soort van gebrickt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:39

Dit ga je echt niet menen. :D Ze mogen van mij de mensen met omgebouwde console nog veel harder aanpakken, hoge boete oid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tiswat schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:37:
[...]

Dit ga je echt niet menen. :D Ze mogen van mij de mensen met omgebouwde console nog veel harder aanpakken, hoge boete oid. :)
Lees mijn post anders even ;) de wereld is niet zwart-wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:07
Ik vraag me eigenlijk af hoeveel mensen er per vergissing zijn gebanned.
Op een paar dagen tijd zijn er zowat 1000+ post verschenen op het xbox.com forum.
Ziet er naar uit dat veel mensen MW2 of andere games voor de officiele release hebben kunnen kopen in de winkel en hierdoor gebanned werden. De moderators ontkennen echter dat hiervoor gebanned wordt. Vraag me wel af of die 1000+ mensen gewoon allemaal liegen of er toch wat waarheid zit in het onrechtmatig bannen.
http://forums.xbox.com/1386/ShowForum.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:01
FYI, de saves raken corrupt voor andere xboxen als ze eenmaal gewijzigd zijn op een gebande xbox. Er zijn hier manieren omheen, maar ik ga die hier niet bespreken. Je HDD install functie en windows media center ben je wel kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Tip:

XBOX360 Super Elite MW2 Bundel bij MM R'dam Centrum: € 265,-
Goedkoopste Internet prijs: € 325,- (www.budgetgaming.nl)

Inhoud:
Custom XBOX360 Elite 250 GB
2 Zwarte Draadloze Controlers
Headset
Kabels
Call Of Duty: Modern Warfare 2

Jobbie in "[Multi] Call of Duty: Modern Warfare 2 -..."

[ Voor 56% gewijzigd door Jumpman op 10-11-2009 22:49 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-07 22:02
Avenger 2.0 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 15:52:
Ik vraag me eigenlijk af hoeveel mensen er per vergissing zijn gebanned.
Op een paar dagen tijd zijn er zowat 1000+ post verschenen op het xbox.com forum.
Ziet er naar uit dat veel mensen MW2 of andere games voor de officiele release hebben kunnen kopen in de winkel en hierdoor gebanned werden. De moderators ontkennen echter dat hiervoor gebanned wordt. Vraag me wel af of die 1000+ mensen gewoon allemaal liegen of er toch wat waarheid zit in het onrechtmatig bannen.
http://forums.xbox.com/1386/ShowForum.aspx
Kan gebeuren, maar is een kwestie van bellen en eventueel de bon laten zien. Mocht achteraf blijken dat ze bij het onderzoeken daadwerkelijk zien dat je terecht gebanned bent, dan word behalve je xbox je gamertag gebanned, ondanks het spelen van een legale game.

Veel mensen liegen over het flashen cq ombouwen. Mensen zijn in de veronderstelling dat de firmware niet gezien kan worden, maar alleen de games dit klopt ook wel in bepaalde mate, alleen is er enkele tijd geleden een structuur verandering gekomen in de games (wave 4), dit houd in dat de videopartitie op de schijfjes een iets andere structuur heeft gekregen. De huidige firmwares kunnen wanneer ms een request stuurt hier niet positief op antwoorden, waardoor MS eenvoudig kan zien dat de xbox is geflashed.

Het is dus niet zoals vanouds dat je altijd veilig bent met een retail game in je xbox (ondanks als deze geflashed is).

Het was al een tijd bekend dat cod mw2 downloaden en spelen 100% een ban zou opleveren , veel mensen hebben daardoor netjes gewacht, ondanks dat hun groot deel van die mensen een xbox heeft die geflashed is. Dat neemt niet weg dat MS kan zien dat hij alsnog geflashed is.

Het gevolg is dat mensen zeuren op een forum dat zij onterecht gebanned zijn.

Geen nood echter voor de gebande mensen, er komt een nieuwe firmware aan, men moet alleen een nieuwe xbox halen (voor de prijs van 3 games). Echter valt dit nog steeds te verwaarlozen, aangezien je hooguit 1 xbox per jaar zal moeten kopen tegenover 40 games voor niets (morele kwesties weggelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Volgens mij zijn ze ook redelijk duidelijk op het XBOX forum.

How do I appeal a console ban?

There is no appeal for a console ban. Microsoft will not ban a console without overwhelming evidence that it has been used to violate the Code of Conduct or Terms of Use.

Why did my console get banned?

Microsoft does not provide specific details as to why a particular console is banned. Typical reasons include but are not limited to:

* Piracy/Theft
* Cheating
* Fraud
* Phishing
* Nudity
* Sexually Explicit Material
* Account Selling/Account Tampering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19137

MS kan na de laatste system update zien of je DVD-speler (met name de Lite-on) geflashed is, dus ja... ik ben bang dat ze liegen dat het gedrukt staat. Bovendien wordt je eerst geflagged en na verloop van tijd pas gebanned.

Risico van het vak :P

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 19137 op 11-11-2009 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-07 09:33
Bedankt voor de info, heb idd mijn Xbox omgebouwd. 3 weken UTP kabel er uit gehad, stop deze er vanmiddag weer in en Poef...you`ve been banned ;(
Las af en toe berichten in engelstalige forums van bans ed. Zelf in mijn kring nooit meegemaakt. Nu gewoon 3 uit mijn kring geband. Was al een raadsel om welke game omdat ze altijd gecheckt worden en firmware up to date was. Maar de reply van PacinoAllstars is duidelijk waarom :o . Ben jij stiekem 1 van die "MS etters"? :P

[ Voor 53% gewijzigd door SharpEdgeOne op 11-11-2009 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENOOW1234
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09-2024
Hallo,

Mijn Xbox is recent ook gebanned. Ik heb een dringende vraag, waarvan ik het echt 100% zeker van wil weten.
Als ik mijn savegames wil behouden(en dus over moeten zetten met een kabeltje van schijf naar schijf) op mijn NIEUWE Xbox, word ik dan niet wéér gabanned omdat de savegames op een 1 of andere manier gelinkt zijn aan het gekopieerde spel? Bijvoorbeeld door een serienummer ofzo? Ik heb niets met de saves gedaan, ze zijn clean als het maar kan, maar ik wil zeker weten dat mn NIEUWE xbox niet gebanned wordt door mijn savegames.

Gr

Daan

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-07 20:03
Er is één ding wat ik niet begrijp aan Microsoft, ze kunnen de DVD-drive firmware schijnbaar niet updaten met een system update, dus waarom hebben ze nog steeds niet gewoon een fabrikant een DVD-drive laten maken met een read-only firmware chip... Kan je ze ook niet zo eenvoudig omflashen...

En daardoor is eigenlijk dat hele bannen dweilen met de kraan open, ze blijven maar mensen bannen maar ondertussen is een nieuwe XBOX360 nog net zo simpel te flashen. Uiteraard begrijp ik dat ze af willen schrikken en daadkrachtig over willen komen tegenover ontwikkelaars, maar eigenlijk is het natuurlijk zwaar hypocriet. Want ze geloven toch zeker zelf niet dat mensen van wie de console gebanned is ooit nog iets legaals gaan kopen...Hoogstens een nieuwe XBOX om hetzelfde truukje uit te halen, of maken ze soms zoveel winst op de hardware?

Ze kunnen beter gewoon eerst een tijdelijke ban geven met een willekeurige proefperiode tussen een halfjaar/jaar waarin ze geen verdachte zaken meer mogen doen en misschien een boete van 50 euro om hem te unlocken, op die manier stimuleren ze mensen tenminste om echt games te gaan kopen en wellicht ook om een nieuw live abbo af te sluiten...

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Lijkt me voor MS financieel juist slim om te bannen vlak voor de kerstperiode en niet te waarschuwen
- er komen rond kerst allerlei topgames, een paar mensen in deze topic hebben al aangegeven dat ze gelijk een nieuwe hebben gekocht, en anderen discusseren over aanschaf van het Xbox Elite MW2 pakket.
- zo te lezen zit de schrik er bij iedereen in, de grote groep twijfelaars kiest het zekere voor het onzekere en bouwt het niet om
- MS hoeft geen RROD consoles te vervangen, garantie is immers vervallen met het ombouwen. Hadden ze niet iets van 2 miljard dollar gereserveerd daarvoor? Scheelt dus een boel geld.

• danielkraak
Rctworld schreef op donderdag 12 november 2009 @ 00:26:
Er is één ding wat ik niet begrijp aan Microsoft, ze kunnen de DVD-drive firmware schijnbaar niet updaten met een system update, dus waarom hebben ze nog steeds niet gewoon een fabrikant een DVD-drive laten maken met een read-only firmware chip... Kan je ze ook niet zo eenvoudig omflashen...

En daardoor is eigenlijk dat hele bannen dweilen met de kraan open, ze blijven maar mensen bannen maar ondertussen is een nieuwe XBOX360 nog net zo simpel te flashen. Uiteraard begrijp ik dat ze af willen schrikken en daadkrachtig over willen komen tegenover ontwikkelaars, maar eigenlijk is het natuurlijk zwaar hypocriet. Want ze geloven toch zeker zelf niet dat mensen van wie de console gebanned is ooit nog iets legaals gaan kopen...Hoogstens een nieuwe XBOX om hetzelfde truukje uit te halen, of maken ze soms zoveel winst op de hardware?

Ze kunnen beter gewoon eerst een tijdelijke ban geven met een willekeurige proefperiode tussen een halfjaar/jaar waarin ze geen verdachte zaken meer mogen doen en misschien een boete van 50 euro om hem te unlocken, op die manier stimuleren ze mensen tenminste om echt games te gaan kopen en wellicht ook om een nieuw live abbo af te sluiten...
Elke Xbox 360 heeft een unieke code. Deze zit zowel in het moederbord als in de DVD-speler. Om deze met elkaar te kunnen laten werken, moeten die codes gelijk zijn. Microsoft moet dus wel een flashable DVD-speler gebruiken, want anders kunnen ze geen onderdelen uitwisselen (in ieder geval niet gemakkelijk).

• Rctworld
danielkraak schreef op donderdag 12 november 2009 @ 06:46:
[...]

Elke Xbox 360 heeft een unieke code. Deze zit zowel in het moederbord als in de DVD-speler. Om deze met elkaar te kunnen laten werken, moeten die codes gelijk zijn. Microsoft moet dus wel een flashable DVD-speler gebruiken, want anders kunnen ze geen onderdelen uitwisselen (in ieder geval niet gemakkelijk).
En daar zit hem juist het probleem, wat zij makkelijk kunnen, kunnen wij dus ook... Zeker als je standaard pc-hardware gebruikt.

• CBlokkertje
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:06
Mijn broertje en game maatje zijn idd ook gebanned. Ik ben niet meer online geweest en heb voor de zekerheid het MW2 pack maar gehaald ( Kreeg mijn vriendin voor 265 eu mee bij MM Alkmaar ) Top deal imo.

Het grootste probleem met een banned console is dat je savegames en gamertagg het alleen doen op die console. Zodra je ze wil gebruiken op een andere console zijn ze corrupt. Erg naar als je je gebande console wil gebruiken voor singleplayer achievement games.

Verder wil ik even ingaan op het bericht dat het zou komen door wave4 games. Dit is niet het geval gezien er al geflagged wordt sinds augustes en de helft nog op ixtreme 1,6 speelde zonder activate.iso disc te gebruiken. Maargoed er komt een nieuwe firmware aan. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door CBlokkertje op 12-11-2009 09:17 ]

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:51

netblade

Sunrise

Hm mijn xbox willen ze niet eens repareren, gisteren gebeld, en blijkbaar sta ik al geflagd, zodra dat ding online zou komen zou ik een console ban krijgen. Dat terwijl ik maar 4 games heb gekopieerd, vind het maar vreemd. Nouja kan ik weer zelf gaan hobbyen aan m'n xdoos.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Lekker stel daar bij Microsoft. Afgezien van de milieubelasting die dit oplevert vind ik het ook een beetje 'Apple-like'-gedrag.

How do I appeal a console ban?

There is no appeal for a console ban. Microsoft will not ban a console without overwhelming evidence that it has been used to violate the Code of Conduct or Terms of Use.

Why did my console get banned?

Microsoft does not provide specific details as to why a particular console is banned. Typical reasons include but are not limited to:

* Piracy/Theft
* Cheating
* Fraud
* Phishing
* Nudity
* Sexually Explicit Material
* Account Selling/Account Tampering

M.a.w. MS zegt dat ze "overwhelming evidence" hebben maar gaan je niet vertellen waarom "does not provide specific details". Lijkt mij dat ze je niet mogen bannen op deze manier. Ze zullen toch met bewijs moeten komen. Of mis ik hier iets? (ben geen Xbox-man dus...)

[ Voor 4% gewijzigd door ManiacsHouse op 12-11-2009 10:14 ]

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Zij "moeten" helemaal niets. Het is hun live netwerk, zij bepalen de regels. De xbox zelf blijft nog werken dus wat de wet op verkoop betreft is er ook niets aan de hand. Het is enkel het live netwerk waarvan je de toegang ontzegd wordt.

Het enige wat je eventueel kan aanklagen is wanneer je een gold abonnement hebt waarvoor je betaald hebt maar niet meer kunt gebruiken. Ga jij echter naar de rechtbank stappen voor je onrecht van 30 euro aan te klagen omdat je zelf wel games van 50 euro/stuk pirateert?

[ Voor 36% gewijzigd door boe2 op 12-11-2009 10:16 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Boeboe schreef op donderdag 12 november 2009 @ 10:14:
Zij "moeten" helemaal niets. Het is hun live netwerk, zij bepalen de regels. De xbox zelf blijft nog werken dus wat de wet op verkoop betreft is er ook niets aan de hand. Het is enkel het live netwerk waarvan je de toegang ontzegd wordt.
Lijkt mij wel. Het live netwerk is toch een onderdeel van je Xbox? En je betaald er voor. Dan roept MS dat je gebanned word, maar geven daar geen reden voor. Op zijn minst mogen ze je dan wel je geld teruggeven.
Naast dat het dus een flinke belasting is voor het milieu is het ook nog een pushen van nieuwe Xbox-en en een hoop geld behouden voor abo's die niet meer kunnen worden gebruikt.

LET WEL, ik wil hier helemaal niet de cheaters en ombouwers vrijpleiten, maar ik vind het eerder zullig dat men dit zomaar accepteert. Maar misschien zijn jullie ook allemaal zwaar verslaafd en deert het je niet om dan maar weer € 250 uit te geven.
Boeboe schreef op donderdag 12 november 2009 @ 10:14:
Het enige wat je eventueel kan aanklagen is wanneer je een gold abonnement hebt waarvoor je betaald hebt maar niet meer kunt gebruiken. Ga jij echter naar de rechtbank stappen voor je onrecht van 30 euro aan te klagen omdat je zelf wel games van 50 euro/stuk pirateert?
Iets waarvan MS zegt dat jij dat hebt gedaan, maar je niet het bewijs zullen leveren. En het gaat niet alleen om 50 euro. Het gaat ook om een Xbox van € 200+ die je niet meer op dat netwerk kunt gebruiken. Dus als je naar jouw idee niet rechtmatig bent gebanned heb je wel een zaak ja.

[ Voor 26% gewijzigd door ManiacsHouse op 12-11-2009 10:23 ]

• LabsTipJr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-12-2023
netblade schreef op donderdag 12 november 2009 @ 09:54:
Hm mijn xbox willen ze niet eens repareren, gisteren gebeld, en blijkbaar sta ik al geflagd, zodra dat ding online zou komen zou ik een console ban krijgen. Dat terwijl ik maar 4 games heb gekopieerd, vind het maar vreemd. Nouja kan ik weer zelf gaan hobbyen aan m'n xdoos.
Maar 4 games?! 4 games teveel....als je content wil spelen waar heel lang aan gewerkt is door veel mensen en miljoenen in geinvesteerd is, dan zul er toch echt voor moeten betalen.

Ben blij dat Microsoft zo recht door zee is en gewoon al die consoles banned. Ik denk dat elke eigenaar zelf wel weet waarom dat is, hoeven ze denk ik niet uit te leggen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door LabsTipJr op 12-11-2009 11:24 ]

Anoniem: 292783

ManiacsHouse schreef op donderdag 12 november 2009 @ 10:18:
[...]
Lijkt mij wel. Het live netwerk is toch een onderdeel van je Xbox?
Neen. Is een aparte dienst, met een aparte overeenkomst, waarvoor je apart betaalt.

• netblade

netblade

Sunrise

Precies hetzelfde verhaal te horen gekregen? Damn, ja het meest stomme is dat ze niet willen zeggen wat je dan precies zou hebben gedaan. Waarschijnlijk gewoon dvd firmware uitgelezen maargoed.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

'maar' vier games? :D

Ik snap niet je hier nu verontwaardigd gaat zitten doen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• netblade

netblade

Sunrise

Gunner schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:04:
[...]

'maar' vier games? :D

Ik snap niet je hier nu verontwaardigd gaat zitten doen.
Omdat ik 17 legale games heb liggen waar ik voor het grootste deel dik 50 euro voor heb betaald.
Dat het niet mag ok, maar ik wil wel een reden hebben vanuit MS waarom ik geband zou zijn. Maar ze houden de kaken stijf op elkaar.
Niet dat ik die console nog aankrijg maargoed. RROD

Tja, MS maakt de dienst uit. Dat je gebannen wordt omdat je gekopïeerde games speelt is nog tot daar aan toe (alhoewel ik van mening ben dat ze 'n andere controle moeten inbouwen zodat wanneer je met 'n originele online komt je wel gewoon op Live moet kunnen) maar zelfs dingen als 'n USB memory stick of 'n grotere HD plaatsen wordt je gewoon verplicht MS-only te kopen (en daarom 2x zoveel voor moet betalen).

Daar waar je bij de PS3 elke willekeurige memory stick cq HD erin kan prakken.

Ik begrijp alleen niet waarom 90% gewoon 'n nieuwe 360 gaat halen ipv de boel te boycotten.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

netblade schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:07:
[...]

Omdat ik 17 legale games heb liggen waar ik voor het grootste deel dik 50 euro voor heb betaald.
Dat het niet mag ok, maar ik wil wel een reden hebben vanuit MS waarom ik geband zou zijn. Maar ze houden de kaken stijf op elkaar.
Wat een drogredenering. Dat je 17 games hebt geeft je alsnog niet het recht om een aantal te kopieeren.

• tiswat
netblade schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:07:
[...]

Omdat je 17 legale games hebt, moet ie gewoon gemaakt worden? Je hoort uberhaupt geen gekopieerde spellen te hebben. Terecht dat ze het niet maken. :)

• netblade

netblade

Sunrise

Anoniem: 19137 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:17:
Tja, MS maakt de dienst uit. Dat je gebannen wordt omdat je gekopïeerde games speelt is nog tot daar aan toe (alhoewel ik van mening ben dat ze 'n andere controle moeten inbouwen zodat wanneer je met 'n originele online komt je wel gewoon op Live moet kunnen) maar zelfs dingen als 'n USB memory stick of 'n grotere HD plaatsen wordt je gewoon verplicht MS-only te kopen (en daarom 2x zoveel voor moet betalen).

Daar waar je bij de PS3 elke willekeurige memory stick cq HD erin kan prakken.

Ik begrijp alleen niet waarom 90% gewoon 'n nieuwe 360 gaat halen ipv de boel te boycotten.
Uh omdat je een zooi games hebt die flink wat gekost hebben (controllers hd kosten ook een berg geld). En PS3 trekt me niet, vind de controller niks. Ik begrijp heel goed dat mensen MS gelijk geven, doe ik zelf ook, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het erg vervelend vind. Mijn volgende console bouw ik dan ook niet om voor die 3x per jaar dat ik zo'n spel 'test' is het me teveel gezeik.

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06 15:51

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Waarom heb je toch altijd van die moraal ridders in dit soort topics... Van die heiligen der heiligen die doen alsof zij nog nooit een liedje, filmpje, programmatje of spelletje hebben gedownload. O-)

En uiteindelijk maken bans totaal geen verschil, het geeft geen voordeel. Dus waarom dan wel de heilige uithangen...? :r Werken ze voor Brein ofzo...

tiswat schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:19:
[...]

Omdat je 17 legale games hebt, moet ie gewoon gemaakt worden?
Dat je geband bent heeft verder niets te maken met 'n defecte 360. Als mijn videokaart het begeeft heb ik ook gewoon garantie. Maakt verder niet uit wat ik met mijn PC heb gedaan.
tiswat schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:19:
[...]

Je hoort uberhaupt geen gekopieerde spellen te hebben. Terecht dat ze het niet maken. :)
Sommige mensen hebben nog andere belangrijke zaken die geld vragen omdat die niet meer bij pa & moe wonen, dus ja... die downloaden eerst 'n game en checken of deze de moeite waard is om te kopen zodra er 'n leuke aanbieding is. Er wordt nl teveel troep uitgebracht om alles blind aan te schaffen en de demo's wordt je niet altijd wijzer van.

Geen goed excuus, maar het gebeurd wel.
netblade schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:26:
[...]
PS3 trekt me niet, vind de controller niks.
Je kan toch gewoon 'n third party controller kopen ?

Afbeeldingslocatie: http://www.consoleshop.nl/images/product/46131/chillstream-controller-ps3.jpg?dimensionid=1&shopid=6

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 19137 op 12-11-2009 11:38 ]

• Rctworld
Gunner schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:17:
[...]

Wat een drogredenering. Dat je 17 games hebt geeft je alsnog niet het recht om een aantal te kopieeren.
Het is alleen wel zo dat dat niet betekent dat je die andere games anders ooit wel zou hebben gekocht... Hoe graag de game industrie dat ook wil doen geloven.

Overigens vind ik het wel raar dat Microsoft reden van bannen weigert af te geven zelfs als je daar om vraagt, is het in Nederland niet zo dat je onschuldig bent tenzij het tegendeel bewezen is? Dan moeten ze eerst maar eens met wat bewijs over de brug komen.

Of is dat juist de reden dat ze er niks over willen zeggen, omdat ze het niet echt goed kunnen aantonen omdat versies die ge-stealth zijn niet of nauwelijks te onderscheiden zijn voor de XBOX O-)

• netblade

netblade

Sunrise

Anoniem: 19137 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:28:
[...]

Dat je geband bent heeft verder niets te maken met 'n defecte 360.

[...]

Sommige mensen hebben nog andere belangrijke zaken die geld vragen omdat die niet meer bij pa & moe wonen, dus ja... die downloaden eerst 'n game en checken of deze de moeite waard is om te kopen zodra er 'n leuke aanbieding is. Er wordt nl teveel troep uitgebracht om alles blind aan te schaffen en de demo's wordt je niet altijd wijzer van.

Geen goed excuus, maar het gebeurd wel.

[...]

Je kan toch gewoon 'n third party controller kopen ?
Goed voorbeeld is de demo van Sonic, demo was ontiegelijk vet, maar het spel verder was echt ruk, en ik ben blij dat ik daar toen geen 60 euro voor heb uitgegeven.

• LabsTipJr
Jobbie schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:26:
Waarom heb je toch altijd van die moraal ridders in dit soort topics... Van die heiligen der heiligen die doen alsof zij nog nooit een liedje, filmpje, programmatje of spelletje hebben gedownload. O-)

En uiteindelijk maken bans totaal geen verschil, het geeft geen voordeel. Dus waarom dan wel de heilige uithangen...? :r Werken ze voor Brein ofzo...
Dat betekent toch niet dat je zelf geen verantwoordelijkheid meer hebt? Als je zelf buiten de regels en wetten om gaat, niet zeuren als er gevolgen aan zitten.

Het heeft zeker voordeel, dit heet opvoeden van de consument. Het mag toch niet zo zijn dat het illegaal verkrijgen van content (games, muziek, DVD) algemeen geaccepteerd is en als normaal wordt gezien?

Ik denk dat deze zogenaamde moraal ridders opstaan, omdat er mensen zijn die lopen te 'huilen' dat hun Xbox 360 'onterecht' zomaar gebanned wordt. Het moet niet gekker worden....

• Avenger 2.0
  • Laatst online: 22:07
Rctworld schreef op donderdag 12 november 2009 @ 00:26:
Het probleem is dat microsoft gewoon PC hardware aankoopt omdat het lekker goedkoop is. Dat heeft als nadeel dat er weinig aan te veranderen valt buiten wat kleine hardware en firmware wijzigingen. Uiteindelijk probeert men met gewoon wat trukjes ervoor te zorgen dat het flashen van de drive moeilijker wordt.

Ik denk wel dat de Xbox 720 (of hoe ze hem ook gaan noemen) net zoals de PS3 zowat onkraakbaar wordt in zijn levensloop. Microsoft heeft bij de 360 al veel geleerd van de originele xbox fouten en zal zeker bij de 720 de laatste gaatjes dichten...

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Jobbie schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:26:

Als je dan toch wilt flamen, zorg dan er wel voor dat je je feiten goed op orde hebt. Volgens de Nederlandse wetgeving is het niet verboden om films en muziek te downloaden. Software wel.

maar goed, als ik dan blijkbaar een moraalridder ben omdat ik al mijn games gewoon koop, dan zij dat maar zo.

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 12-11-2009 11:37 ]

De ellende met dit soort zaken is dat piraterij wel degelijk de verkoop in stand houd. Al is het alleen maar hardware cq software tegen low-budget prizen, maar dat is weer 'n heel andere discussie en iets wat zichzelf zal bewijzen zodra Brein en consorten ervoor gezorgd hebben dat alles legaal moet worden gekocht (en de prijzen daar aan onderhevig zullen zijn door flink de pan uit te rijzen).

Iemand daar al eens aan gedacht ?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 19137 op 12-11-2009 11:42 ]

• LabsTipJr
netblade schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:35:
[...]

Goed voorbeeld is de demo van Sonic, demo was ontiegelijk vet, maar het spel verder was echt ruk, en ik ben blij dat ik daar toen geen 60 euro voor heb uitgegeven.
Huren? In de winkel proberen? Reviews lezen? Slechte reden waarom het illegaal verkrijgen van games gerechtvaardigd zou kunnen zijn.

Op basis van de informatie die je voorhanden hebt ga je een keuze maken of je geld gaat uitgeven, hetzelfde met een vakantie boeken. Je gaat toch niet 1 dag gratis naar Barcelona om te kijken of je daar wel een volledige week wil zijn waarvoor je moet betalen? Met internet heeft de consument tegenwoordig een zeer goede informatiebron om van te voren in te schatten of een aankoop wel de moeite waard is.

Hoezo vind je dat vreemd, het gaat toch om het kopieren van games op zich, en niet dat het met maar 4 games wel okee is ofzo? En als ie gemod is vervalt je garantie, dat is ook altijd duidelijk geweest. Het is niet alsof je zomaar gekopieerde games kon spelen, daar heb je heel bewust extra stappen voor moeten nemen. Wees blij dat je console nu nog niet gebanned is, kan je hem in elk geval nog volledig als offline console gebruiken.

Anoniem: 19137 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:41:
De ellende met dit soort zaken is dat piraterij wel degelijk de verkoop in stand houd. Al is het alleen maar hardware cq software tegen low-budget prizen, maar dat is weer 'n heel andere discussie en iets wat zichzelf zal bewijzen zodra Brein en consorten ervoor gezorgd hebben dat alles legaal moet worden gekocht (en de prijzen daar aan onderhevig zullen zijn door flink de pan uit te rijzen).

Iemand daar al eens aan gedacht ?
Als ik naar de PS3 kijk dan valt dat allemaal behoorlijk mee. Ik denk dat je flink overdrijft. Nu heeft de PS3 natuurlijk nog wel flinke concurrentie van de wel kraakbare consoles en dat zal de prijzen ook wel beinvloeden, maar je ziet vooral dat een daling in de prijs gezorgd heeft voor een flinke hoeveelheid extra verkopen, en als je dan bedenkt dat de meeste winst moet komen van de verkoop van de games dan snap je wel dat daar ook extra ruimte zit voor prijsverlagingen als er meer verkocht wordt.

James Bond 007 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:41:
[...]

Huren? In de winkel proberen? Reviews lezen? Slechte reden waarom het illegaal verkrijgen van games gerechtvaardigd zou kunnen zijn.
Meningen van journalisten zijn heel gekleurd, borderlands werd 'n hoop ophef over gemaakt maar na de release hoorde je al snel her en der dat het behoorlijk tegenviel.
GTA IV kreeg 'n 10 op diverse sites waar na verloop van tijd je langzaam aan hoorde dat er betere sandbox games zijn.

Daarnaast heb ik geen behoefte aan games huren in 'n videotheek. 't gezeur met op tijd terug brengen en boete's... bovendien is mijn gezondheid momenteel niet echt jofel om met slecht weer naar buiten te gaan zonder dat ik de volgende dag ellende heb.
Anoniem: 117981 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:45:
[...]

Als ik naar de PS3 kijk dan valt dat allemaal behoorlijk mee. Ik denk dat je flink overdrijft. Nu heeft de PS3 natuurlijk nog wel flinke concurrentie van de wel kraakbare consoles en dat zal de prijzen ook wel beinvloeden, maar je ziet vooral dat een daling in de prijs gezorgd heeft voor een flinke hoeveelheid extra verkopen, en als je dan bedenkt dat de meeste winst moet komen van de verkoop van de games dan snap je wel dat daar ook extra ruimte zit voor prijsverlagingen als er meer verkocht wordt.
De PS3 moet concureren tegen andere consoles, zodra deze niet meer hackable zijn kan de prijs omhoog en dus hemelsbreed.
'n mooi vb is nadat de platenmaatschappijen hun verlies inzagen door wereldwijde MP3 downloads en zag je vanzelf de prijzen inzakken. En nu kan je (eindelijk) online losse nummers aanschaffen voor 0.99c.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 19137 op 12-11-2009 11:58 ]

• LabsTipJr
Anoniem: 19137 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:48:
[...]

Meningen van journalisten zijn heel gekleurd, borderlands werd 'n hoop ophef over gemaakt maar na de release hoorde je al snel her en der dat het behoorlijk tegenviel.
GTA IV kreeg 'n 10 op diverse sites waar na verloop van tijd je langzaam aan hoorde dat er betere sandbox games zijn.

Daarnaast heb ik geen behoefte aan games huren in 'n videotheek. 't gezeur met op tijd terug brengen en boete's... bovendien is mijn gezondheid momenteel niet echt jofel om met slecht weer naar buiten te gaan zonder dat ik de volgende dag ellende heb.
En daarom is het downloaden van games gerechtvaardigd?

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:33
Voor mij dient een console enkel voor singleplayer games.

Ik speel ook gekopieerde games en heb nooit een stealthcheck gedaan.
Als ik nu online ga, riskeer ik dan een ban?

Ik speel praktisch nooit meer op de X360 dus een groot probleem is het niet (heb de PS3 en PC nog).

*edit*
Ik zou willen dat videotheken terug games mogen verhuren, maar dat is in België verboden sinds maart 2009 geloof ik.

[ Voor 18% gewijzigd door Engineer Stewie op 12-11-2009 11:57 ]

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Avenger 2.0 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:36:
[...]

Het probleem is dat microsoft gewoon PC hardware aankoopt omdat het lekker goedkoop is. Dat heeft als nadeel dat er weinig aan te veranderen valt buiten wat kleine hardware en firmware wijzigingen. Uiteindelijk probeert men met gewoon wat trukjes ervoor te zorgen dat het flashen van de drive moeilijker wordt.

Ik denk wel dat de Xbox 720 (of hoe ze hem ook gaan noemen) net zoals de PS3 zowat onkraakbaar wordt in zijn levensloop. Microsoft heeft bij de 360 al veel geleerd van de originele xbox fouten en zal zeker bij de 720 de laatste gaatjes dichten...
De Xbox 360 bevat al geen PC hardware meer (de Xbox 1 had die nog wel). Hij is al geheel opgebouwd uit custom hardware. De CPU is custom, de videochip is custom, en zelfs de DVD drive is custom... Het enige wat hij deelt met een pc is USB en de harde schijf, maar dat heeft de PS3 ook.

De PS3 is niet onkraakbaar. Er gaan zelfs geruchten rond dat hij inmiddels al gekraakt zou zijn met een custom firmware die images vanaf de harde schijf kan laden. Het duurt alleen altijd een tijdje voordat zoiets gereleased wordt, want ook hackers willen goed werk releasen en willen niet bekend komen te staan dat ze een hack gereleased hebben die niet zou werken.

Waarom de Xbox al zo lang geleden gekraakt was en de PS3 nog niet? Wie zal het zeggen... Wellicht dat de 'juiste' hackers zich alleen gericht hadden op de Xbox. Of misschien dat ze bij de Xbox gewoon erg vroeg veel mazzel gehad hebben. Wie zal het zeggen?

Een leuk detail... Er is maanden gewerkt aan een hack voor de liteon drives. MS had deze erg goed beveiligd, en er kon niet op een normale manier een firmware dump van gemaakt worden. Deze is uiteindelijk toch gehacked doordat ze de firmware chips op de drive ge-reverse engineered hebben. Oftewel de package er af bijten in zuur en met een electronenmicroscoop de schakelingen uitlezen. Dit is ten koste gegaan van tientallen al dan niet honderden gedoneerde Xboxen en drives en heeft heel wat manuren gekost.

De opvolger van de 360 zal gegarandeerd weer een verbeterde beveiliging hebben, maar op den duur zal deze ook weer gehacked worden. Het is en het blijft een kat en muis spel...

James Bond 007 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:55:
[...]

En daarom is het downloaden van games gerechtvaardigd?
Downloaden is niet gerechtvaardigd, ik zeg alleen dat zwart/wit niet bestaat maar dat er 'n heel groot grijs gebied is. Iets wat je vanzelf ervaart zodra je meer levens ervaring krijgt en goed om je heen kijkt.

Sommige mensen komen in 'n gespreid bedje terecht en hebben alles mee en is het daarmee heel makkelijk om 'n ander te veroordelen. Anderen daarintegen hebben het niet zo gemakkelijk en moeten de eindjes aan elkaar knopen.

Je zal maar 'n bijstandsmoeder zijn met 2 kindertjes, moet je ze dan maar gewoon dingen ontzeggen of proberen ze 'n normale opvoeding te geven en niet de dupe te zijn van. Alhoewel menigeen er heilig van overtuigt is dat armoe in NL niet bestaat omdat ze niet verder komen dan wat de TV ze voorschotelt. "Gelukkig" dat je steeds meer reality TV krijgt waar mensen het niet meer zien zitten zodat er hulp nodig is. Alleen is dat 't topje van de ijsberg gemixed met 'n behoorlijke dosis sensatie tv

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 19137 op 12-11-2009 12:34 ]

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06 15:51

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

James Bond 007 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:36:
[...]

Dat betekent toch niet dat je zelf geen verantwoordelijkheid meer hebt? Als je zelf buiten de regels en wetten om gaat, niet zeuren als er gevolgen aan zitten.

Het heeft zeker voordeel, dit heet opvoeden van de consument. Het mag toch niet zo zijn dat het illegaal verkrijgen van content (games, muziek, DVD) algemeen geaccepteerd is en als normaal wordt gezien?

Ik denk dat deze zogenaamde moraal ridders opstaan, omdat er mensen zijn die lopen te 'huilen' dat hun Xbox 360 'onterecht' zomaar gebanned wordt. Het moet niet gekker worden....
Buiten het feit dat je mij absoluut niet hoort klagen over de banwave, is het absoluut niet jouw taak om de consument op te voeden. Iedereen mag namelijk zelf bepalen wat ze doen en er zijn instanties voor die er voor zorgen dat wat we doen volgens de letter van de wet gebeurt.

Dus waarom zou je dan mensen die garantie verwachten op een artikel wat gekocht is, gaan afzeiken omdat jij het onverantwoordelijk gedrag vindt dat iemand zijn Xbox heeft omgebouwd. Dat doe je puur voor een eigen egoboost, want die persoon heeft totaal niets aan jouw antwoord... "Kijk mij is de goede, volgzame burger zijn. Ik wijs ze lekker allemaal op hun fouten." :r

Ofwel, als je zo graag wilt trollen, doe dat dan lekker ergens anders..... :w

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Jobbie schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:20:
Iedereen mag namelijk zelf bepalen wat ze doen
En dat is dus precies wat Microsoft ook doet. Ze bannen je console. Geen probleem dus als je je eigen gedachtegang volgt.

[ Voor 10% gewijzigd door Gunner op 12-11-2009 12:22 ]

• netblade

netblade

Sunrise

Gunner schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:22:
[...]
En dat is dus precies wat Microsoft ook doet. Ze bannen je console. Geen probleem dus als je je eigen gedachtegang volgt.
Daarbij werkt (indien je geen e20 hebt zoals ik :') ) je console offline nog prima. Je kunt alleen geen gebruik meer maken van de online diensten.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-07 20:02

ResuCigam

BOFH

Anoniem: 19137 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:20:
[...]
Je zal maar 'n bijstandsmoeder zijn met 2 kindertjes, moet je ze dan maar gewoon dingen ontzeggen of proberen ze 'n normale opvoeding te geven en niet de dupe te zijn van. Alhoewel menigeen er heilig van overtuigt is dat armoe in NL niet bestaat.
Ik snap je argument niet zo goed, als je een bijstandmoeder bent kan je je niet de nieuwste games voor je kinderen veroorloven. Dit was vroeger ook al zo alleen dan met 'gewoon' speelgoed. En ook toen was dit geen reden om de speelgoed winkel leeg te roven.

We do what we must because we can.

ResuCigam schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:30:
[...]

Ik snap je argument niet zo goed, als je een bijstandmoeder bent kan je je niet de nieuwste games voor je kinderen veroorloven. Dit was vroeger ook al zo alleen dan met 'gewoon' speelgoed. En ook toen was dit geen reden om de speelgoed winkel leeg te roven.
Dan mis je inderdaad 'n stukje. Vroeger was je blij met 'n waston lego en 'n waston autootjes. Toen was de consumptie maatschappij ook nog niet zo verziekt door de commercie.

Bovendien had ik vroeger nooit de opwelling om iets te stelen, dat kwam gewoon niet in je op terwijl wanneer je tegenwoordig in 'n beetje zaak loopt je wou dat je salaris reeds binnen was en ik tegenwoordig maar gewoon nergens meer kom. Met dit soort zaken (Games, films, enz) wordt het je verschrikkelijk makkelijk gemaakt alhoewel ik toch regelmatig 'n origineel spel koop. Jammer alleen dat sommige spellen nergens meer te krijgen of je moet 'n paar maanden wachten totdat ze alhier gereleased zijn (als ze al hier gereleased worden !) dus verval je snel in downloaden.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 19137 op 12-11-2009 12:54 ]

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

[...]
Sommige mensen komen in 'n gespreid bedje terecht en hebben alles mee en is het daarmee heel makkelijk om 'n ander te veroordelen. Anderen daarintegen hebben het niet zo gemakkelijk en moeten de eindjes aan elkaar knopen.
Nee. Gamen is een hobby. Een luxeproduct. Als je het niet kan veroorloven speel je het ook gewoonweg niet. Ik zou dolgraag met ferrari's rondrijden, maar kijk eens hoe zielig ik ben, in tegenstelling tot die rijke smeerlappen kan ik me niet eens 1 ferrari veroorloven. Dan ga ik er toch gewoon eentje uit de winkel stiekem weghalen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• LabsTipJr
Jobbie schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:20:
[...]

Buiten het feit dat je mij absoluut niet hoort klagen over de banwave, is het absoluut niet jouw taak om de consument op te voeden. Iedereen mag namelijk zelf bepalen wat ze doen en er zijn instanties voor die er voor zorgen dat wat we doen volgens de letter van de wet gebeurt.

Dus waarom zou je dan mensen die garantie verwachten op een artikel wat gekocht is, gaan afzeiken omdat jij het onverantwoordelijk gedrag vindt dat iemand zijn Xbox heeft omgebouwd. Dat doe je puur voor een eigen egoboost, want die persoon heeft totaal niets aan jouw antwoord... "Kijk mij is de goede, volgzame burger zijn. Ik wijs ze lekker allemaal op hun fouten." :r

Ofwel, als je zo graag wilt trollen, doe dat dan lekker ergens anders..... :w
Je hebt me denk ik verkeerd begrepen. Het gaat er niet om dat ik de consument opvoed, absoluut niet. Het gaat mij erom dat er maatregelen getroffen worden, omdat het zogenaamde grijze gebied grijzer en grijzer dreigt te worden.

En nogmaals, iemand moet zelf weten wat je met je console doet. Alleen moet diezelfde persoon niet gaan klagen als hem/haar toegang tot Xbox Live ontzegd wordt. Daarnaast lijkt het mij toch algemeen bekend dat als je warranty seal verbreekt, je geen garantie meer hebt.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Is dat dan een argument om het gebruik van een omgebouwde xbox goed te praten? Ik hoop het niet. Iemand die de eindjes aan elkaar moet knopen heeft zijn prioriteiten hopelijk toch wel ergens anders staan.
Boeboe schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:11:

Nee. Gamen is een hobby. Een luxeproduct. Als je het niet kan veroorloven speel je het ook gewoonweg niet. Ik zou dolgraag met ferrari's rondrijden, maar kijk eens hoe zielig ik ben, in tegenstelling tot die rijke smeerlappen kan ik me niet eens 1 ferrari veroorloven. Dan ga ik er toch gewoon eentje uit de winkel stiekem weghalen?
Dit dus. Een console is geen recht het is een luxe.

[ Voor 31% gewijzigd door Slasher op 12-11-2009 14:45 ]

Elect a clown, expect a circus.

• DENOOW1234
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09-2024
Mijn Xbox is recent ook gebanned. Ik heb een dringende vraag, waarvan ik het echt 100% zeker van wil weten.
Als ik mijn savegames wil behouden(en dus over moeten zetten met een kabeltje van schijf naar schijf) op mijn NIEUWE Xbox, word ik dan niet wéér gabanned omdat de savegames op een 1 of andere manier gelinkt zijn aan het gekopieerde spel? Bijvoorbeeld door een serienummer ofzo? Ik heb niets met de saves gedaan, ze zijn clean als het maar kan, maar ik wil zeker weten dat mn NIEUWE xbox niet gebanned wordt door mijn savegames.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
DENOOW1234 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:54:
Je nieuwe XBOX word NIET gebanned vanwege de savegames. Het account van je xbox is gebanned en tenzij je het niet te bont gemaakt hebt (racistische zooi oid) op XBL zal je Live account van je persoon gewoon nog actief zijn. Savegames zijn daaraan gekoppeld en niet aan je hardware.

https://discord.com/invite/tweakers

• PacinoAllstars
CBlokkertje schreef op donderdag 12 november 2009 @ 09:14:
Mijn broertje en game maatje zijn idd ook gebanned. Ik ben niet meer online geweest en heb voor de zekerheid het MW2 pack maar gehaald ( Kreeg mijn vriendin voor 265 eu mee bij MM Alkmaar ) Top deal imo.

Het grootste probleem met een banned console is dat je savegames en gamertagg het alleen doen op die console. Zodra je ze wil gebruiken op een andere console zijn ze corrupt. Erg naar als je je gebande console wil gebruiken voor singleplayer achievement games.

Verder wil ik even ingaan op het bericht dat het zou komen door wave4 games. Dit is niet het geval gezien er al geflagged wordt sinds augustes en de helft nog op ixtreme 1,6 speelde zonder activate.iso disc te gebruiken. Maargoed er komt een nieuwe firmware aan. ;)
Het komt niet door wave4 games zelf, maar doordat wave 4 bestaat (door de laatste systeemupdates).

Wat microsoft doet is een response sturen naar je dvd drive met de vraag "kan jij met wave 4 games omgaan" vervolgens antwoord de firmware dat hij dat kan en hier ligt het probleem. De huidige custom firmware kan niet met die response omgaan en word dus gedetecteerd.

ResuCigam schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:30:
[...]

Boeboe schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:11:
[...]

Een te hoge prijs is geen geldig excuus om gekopieerde meuk te gebruiken. Maar games kopieeren =! fysieke diefstal. Het is niet legaal, maar je kan het niet zomaar vergelijken met iets uit de winkel jatten. Veel mensen vinden de prijzen te hoog, en daar kan ik best inkomen. Dan kan je hard zeggen 'dan speel je het niet', maar zo zitten mensen niet in elkaar. Ik zou zeggen, verlaag ter expiriment de prijzen eens :) Dan blijkt dat opeens veel meer mensen bereid zijn te betalen.

Hoe dan ook, klagen omdat je gebanned bent is ridicuul, laat dat duidelijk zijn. Jij mod je xbox, jij gaat tegen de voorwaarden in, jou wordt toegang tot het live netwerk ontnomen. Helder, logisch, en niet meer dan terecht. Dat heeft nul komma niets met moraalridderschap te maken.
PacinoAllstars schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:05:
[...]

Het komt niet door wave4 games zelf, maar doordat wave 4 bestaat (door de laatste systeemupdates).

Wat microsoft doet is een response sturen naar je dvd drive met de vraag "kan jij met wave 4 games omgaan" vervolgens antwoord de firmware dat hij dat kan en hier ligt het probleem. De huidige custom firmware kan niet met die response omgaan en word dus gedetecteerd.
Deze informatie is niet correct. Custom firmwares werden hoogstwaarschijnlijk al maanden geflagged, ver voor wave4.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 108806 op 12-11-2009 15:44 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 108806 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:28:
Ik zou zeggen, verlaag ter expiriment de prijzen eens :)
Ze doen dat toch met Xbox Live Arcade?
Dat zijn best goedkope spelletjes.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-06 23:19

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ik even blij dat ik m'n Xbox al sinds de MW2 leak niet meer op LIVE heb aangesloten. Nu maar even wachten op nieuwe firmware dan. :P Ik heb trouwens benieuwd of piraterij echt nadelig is voor Microsoft. Bijna iedereen met een gebande console koopt weer een nieuwe. Soms zelfs wel meer als één keer.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

• netblade

netblade

Sunrise

i7x schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:12:
Ik even blij dat ik m'n Xbox al sinds de MW2 leak niet meer op LIVE heb aangesloten. Nu maar even wachten op nieuwe firmware dan. :P Ik heb trouwens benieuwd of piraterij echt nadelig is voor Microsoft. Bijna iedereen met een gebande console koopt weer een nieuwe. Soms zelfs wel meer als één keer.
Dat zal best, maar ik laat niemand meer rommelen aan mijn (nog nieuw te kopen) xdoos behalve MS zelf, het is een beetje té toevallig dat mijn xbox het 1,5 jaar goed deed en 3 maanden na ombouw opeens de geest geeft.

anandus schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:54:
[...]
Ze doen dat toch met Xbox Live Arcade?
Dat zijn best goedkope spelletjes.
Ja! Vind ik ook geweldig werken! En ja, soms zit er alsnog een miskoop tussen. Boeiend :)

• danielkraak
Inderdaad heel leuk voor je. Toch is er een kans van 99% dat je Xbox geband is. Ze flaggen je namelijk al veel eerder.

[ Voor 61% gewijzigd door danielkraak op 12-11-2009 17:22 ]

Anoniem: 124837

Als het doel van Microsoft daadwerkelijk hetgeen is wat ze beweren (Live beschermen tegen hackers, modders, valsspelers etc), dan was enkel en alleen bannen van live voldoende geweest (console ban). Het uitschakelen van overige features heeft voor andere consumenten duidelijk geen zin. Kortom, Microsoft zit duidelijk te etteren.

Zelf heb ik na 1 ban en drie rrod's een ps3 gekocht (lekker zo voor Kerst). Het moge duidelijk zijn dat ik mijn games tegenwoordig netjes koop. Echter laat ik de minder interessante games nu zeker links liggen, wat voorheen niet het geval was.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Nou succes ermee dan, want je Xbox is waarschijnlijk al geband :')

• alex3305
  • Laatst online: 04-07 20:56
Anoniem: 124837 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 18:18:
Als het doel van Microsoft daadwerkelijk hetgeen is wat ze beweren (Live beschermen tegen hackers, modders, valsspelers etc), dan was enkel en alleen bannen van live voldoende geweest. Het uitschakelen van overige features heeft voor andere consumenten duidelijk geen zin. Kortom, Microsoft zit duidelijk te etteren.

Zelf heb ik na 1 ban en drie rrod's een ps3 gekocht (lekker zo voor Kerst). Het moge duidelijk zijn dat ik mijn games tegenwoordig netjes koop. Echter laat ik de minder interessante games nu zeker links liggen, wat voorheen niet het geval was.
Niet mee eens. Je kunt namelijk zo een nieuwe live account aanmaken, terwijl een nieuwe console kopen toch wat duurder is 8)7.

IMHO vind ik het wel oké dat Microsoft hun online dienst probeert te beschermen. Echter vind ik het jammere van Microsoft dat er zo weinig informatie van hun kant af komt over de bans.

• Giant87
  • Laatst online: 02-07 08:57
Dit zijn de consequenties voor het ombouwen van je console en daarna gebanned worden:

>> Kushan wrote a nice little article on #FW@EFnet summarizing all kinda info we have about the current (still ongoing) Console Live Ban Wave:

- What does this mean for you and what can you do about it?
Firstly, and most obviously, you cannot connect to Xbox Live on this console any more. This means no more game updates (aka title updates), XBLA games, marketplace content, netflix/sky player and so on. There is no way around this, all online capabilities are now disabled PERMANENTLY.

In all likelihood, your gamertag has NOT BEEN BANNED. When your gamertag gets banned, Microsoft sends you an email detailing why, if you have not recieved this email then your profile should be ok, to a certain extent.

Hard Drive installs are now disabled on the banned console. This means any disk-based games you have will no longer play off of the hard drive. If you attempt to play a game, it will tell you that it was installed on a different 360 and needs to be deleted/installed again. When you delete the game and attempt to install it, you are given a message telling you that it is not supported. There is no way to fix this, that functionality is simply gone from the banned 360.

The hard drive itself is left untouched - you can place it in another 360, even an unbanned one, and it will still work just fine. You do NOT need to reformat it to regain any kind of functionality. Any installed games will need to be reinstalled for the console you want to play them on. This is normal behaviour and happens when swapping HDDs on unbanned/legit 360's.

Windows Media Centre functionality is disabled. It is still possible to stream video/music content via the video library.

Your Gamertag may be corrupted. This does not mean your gamertag has been banned, you can recover it using any live-capable 360, however ANY ACHIVEMENTS YOU HAVE EARNED SINCE BEING BANNED WILL BE LOST. Your gamertag will be corrupted EVERY SINGLE TIME it is used on a banned console. This means you cannot use your banned console to play backups offline just to get achievements - it wont work, the second you put your profile back on a good 360, it will be corrupted and all progress lost. There is no way around this.

The same applies to game saves - if you access a game save on a banned 360, it too will be corrupted when accessed on a legit/unbanned 360! YOU HAVE BEEN WARNED! There is no way around this, either.

Your XBLA games and DLC will still be valid, however to play them on a different 360 you will need to be signed into Xbox Live. This is normal behaviour on unbanned/legit 360's as well. They may be corrupted and have to be re-downloaded if you attempt to access them on a banned 360. You can transfer all of your downloaded content to a new 360 here: http://www.xbox.com/en-US...ensemigration/default.htm however note that you can only do it once every 12 months.

So, in summary:
Your Banned 360:
* Cannot go on Xbox Live
* Cannot install games to the HDD
* Cannot use Windows Media Centre extender
* Cannot be used to get achievements from backups without corrupting your profile

You cannot do anything about this, short of buying a new 360.

There may be more functionality disabled than mentioned here, things are still being discovered.

- So what caused my ban?
There are MANY theories as to what is causing so many consoles to get banned this time, however as of yet there is nothing concrete, just a lot of circumstantial evidence and speculation. Please do not add to this, a full investigation is under-way.

c4eva, the main guy behind iXtreme, had this to say:
<+c4eva> fw itself not detectable
<+c4eva> suspect they are going hard on warez releases and incorrect use of abgx!

Remember, if you really want to blame someone, blame the person that decided to modify your 360 in the first place - most likey, that would be you ;
C4EVA is overigens met nieuwe firmware bezig: iXtreme Lite Touch

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Wat ik zo lees (en even eerder terugkomende op mijn eerdere post) gaat het hier dus niet alleen maar om een ban van het Live-gebeuren. Je hele 360 word min of meer onklaar gemaakt. Inclusief dat je geen games meer op je HD kunt installeren.
Ik noem dit geen normale gang van zaken. Dit is gewoon moedwillig op afstand slopen van je 360 door MS. Sorry maar je kunt lullen wat je wil... Dit moet je niet accepteren vind ik.

Stel je koopt een Ford (deze staan bekend om dure reserveonderdelen) en je legt er zelf een andere uitlaat onder. Exact hetzelfde type maar dan merkloos. Prompt kom je bij de Ford-garage en die gooien een hap zand in je motor. Tsja meneer had u maar een originele uitlaat moeten kopen. U mag van ons niet meer in deze Ford rijden dus koop maar een nieuwe. 8)7

Anoniem: 124837

alex3305 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 18:55:
[...]

Niet mee eens. Je kunt namelijk zo een nieuwe live account aanmaken, terwijl een nieuwe console kopen toch wat duurder is 8)7.

IMHO vind ik het wel oké dat Microsoft hun online dienst probeert te beschermen. Echter vind ik het jammere van Microsoft dat er zo weinig informatie van hun kant af komt over de bans.
Sorry, ik had het over een console ban van live. Microsoft doet tegenwoordig meer dan dat.

• tiswat
ManiacsHouse schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:19:
Wat ik zo lees (en even eerder terugkomende op mijn eerdere post) gaat het hier dus niet alleen maar om een ban van het Live-gebeuren. Je hele 360 word min of meer onklaar gemaakt. Inclusief dat je geen games meer op je HD kunt installeren.
Ik noem dit geen normale gang van zaken. Dit is gewoon moedwillig op afstand slopen van je 360 door MS. Sorry maar je kunt lullen wat je wil... Dit moet je niet accepteren vind ik.

Stel je koopt een Ford (deze staan bekend om dure reserveonderdelen) en je legt er zelf een andere uitlaat onder. Exact hetzelfde type maar dan merkloos. Prompt kom je bij de Ford-garage en die gooien een hap zand in je motor. Tsja meneer had u maar een originele uitlaat moeten kopen. U mag van ons niet meer in deze Ford rijden dus koop maar een nieuwe. 8)7
Want de uitlaat heb je illegaal en gejat? 8)7

• richardwassink
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-06 21:00
Lol ik ben net gebanned van xbox live dacht ff lekker me originel mw2 te spelen.....

Maar ik geef MS gelijk hoeveel omzet hun mislopen, doordat de consument iligale spellen downloaden.

Maar 1 ding is mij onzeker mijn vriendin heeft nog een xbox360 staan nooit het daglicht van live gezien en niet geflasht.

Kan ik mijn hdd van mijn gabande xbox360 op haar xbox360 doen en dan gewoon dood leuk verder gamen zonder dat ik mijn achievments verlies?

Vind de gang van zaken wel leuk bij MS alles bannen eigenlijk moeten ze de console onbruikbaar maken. O-) :D _/-\o_

richardwassink schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:30:
Vind de gang van zaken wel leuk bij MS alles bannen eigenlijk moeten ze de console onbruikbaar maken. O-) :D _/-\o_
Dat gaat ze echt niet lukken omdat er dan 'n flink aantal 'n rechtszaak beginnen en de andere helft persoonlijk hun 360 "afleveren" bij MS.

Wat is de volgende stap, je PC blokkeren omdat je illegaal download ?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 19137 op 12-11-2009 22:35 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:24

Piggen

Lekker bakkie

ManiacsHouse schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:19:

Onbegrijpelijk dat zo veel mensen software/hardware met auto's blijven vergelijken. Voor 99% slaan raken ze kant noch wal.

Het heeft allemaal met voorwaarden te maken. Als jij met je Xbox doet wat jij wilt omdat het jouw Xbox is en jij ervoor betaalt hebt (veelgebruikte redenatie), dan breek je met de voorwaarden van Microsoft (waar je mee akkoord bent gegaan toen je je Xbox uitpakte en voor de eerste keer aanzette) en doet Microsoft ermee wat zij willen. Bij Ford vervalt je garantie als je niet-originele onderdelen gebruikt, bij Microsoft je garantie en meer.

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:33
richardwassink schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:30:

Kan ik mijn hdd van mijn gabande xbox360 op haar xbox360 doen en dan gewoon dood leuk verder gamen zonder dat ik mijn achievments verlies?

NIET DOEN!

Sorry dat ik het zo met hoofdletters neerzet maar, dit is vrijwel zeker een manier om je "legale xbox 360" te laten bannen. De xbox 360 wordt bijna zeker gebanned als je een hardeschijf waarop savegames van gekopieerde spellen op staan, gebruikt. Ikzelf had een week geleden een nieuwe xbox 360 .gekocht en was meteen gebanned nadat ik een oude harde schijf erop aan had gesloten met savegames van een oude xbox 360.
Vervolgens las ik inderdaad hier en daar speculaties dat inderdaad dit een mogelijk tot geband worden was.
Dus geen hardschijven van andere zomaar uitwisselen want mogelijk wordt je niet omgebouwde xbox gebannend.

Anoniem: 326601

kan je wel je gametag blijven gebruiken op een nieuwe orginele 360?? of kan je dan ook weer een ban krijgen??

of moet je ook een nieuwe gamtag maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardwassink
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-06 21:00
nope je kan je je gamertag recoveren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-07 13:51
netblade schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:17:
[...]

Dat zal best, maar ik laat niemand meer rommelen aan mijn (nog nieuw te kopen) xdoos behalve MS zelf, het is een beetje té toevallig dat mijn xbox het 1,5 jaar goed deed en 3 maanden na ombouw opeens de geest geeft.
Als tweaker zou je moeten weten dat het "upgraden" van je firmware er niet voor kan zorgen dat je GPU zijn soldeerpuntjes los laat of heter wordt of wat dan ook.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

treative schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 00:32:
[...]

Als tweaker zou je moeten weten dat het "upgraden" van je firmware er niet voor kan zorgen dat je GPU zijn soldeerpuntjes los laat of heter wordt of wat dan ook.
Wat statische lading bij je chips kan uiteraard wel voor schade na verloop van tijd zorgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326601

dus als je je gametag op een nieuwe orginele 360 speelt dan word ie dus niet weer geband

ook niet als je achievements hebt gehaald met een omgeboude xbox die daarna geband is. dan om een nieuwe xbox. is dat geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-07 13:51
Anoniem: 326601 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 01:05:
dus als je je gametag op een nieuwe orginele 360 speelt dan word ie dus niet weer geband

ook niet als je achievements hebt gehaald met een omgeboude xbox die daarna geband is. dan om een nieuwe xbox. is dat geen probleem
Je kan gewoon met je gamertag op een nieuwe xbox spelen. Je MOET je profiel dan wel weer recoveren op je nieuwe xbox want de profile die op je oude xbox staat, kan je niet gebruiken op andere xboxen (geld ook voor je savegames). Je achievements die je hebt gehaald tot je gebant werd, die zijn aan je gamertag verbonden en krijg je gewoon weer wanneer je recovered.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Chooman schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:49:
[...]

NIET DOEN!

Sorry dat ik het zo met hoofdletters neerzet maar, dit is vrijwel zeker een manier om je "legale xbox 360" te laten bannen. De xbox 360 wordt bijna zeker gebanned als je een hardeschijf waarop savegames van gekopieerde spellen op staan, gebruikt. Ikzelf had een week geleden een nieuwe xbox 360 .gekocht en was meteen gebanned nadat ik een oude harde schijf erop aan had gesloten met savegames van een oude xbox 360.
Vervolgens las ik inderdaad hier en daar speculaties dat inderdaad dit een mogelijk tot geband worden was.
Dus geen hardschijven van andere zomaar uitwisselen want mogelijk wordt je niet omgebouwde xbox gebannend.
Wat een onzin weer die uitgekraamd wordt. MS heeft zelf gezegd dat je hd van een gebande box kan hergebruiken voor een nieuwe niet geflashte box zonder gebanned te worden, alleen zal je hem moeten formatten.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.