Gebande Xbox 360

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 33.055 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-07 16:06

E-Vix

Nu met sneeuw!

richardwassink schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:30:
Kan ik mijn hdd van mijn gabande xbox360 op haar xbox360 doen en dan gewoon dood leuk verder gamen zonder dat ik mijn achievments verlies?
Ja dat kan. Je achievements ben je niet kwijt. Alleen de achievements die je behaald hebt nadat je gebanned bent ben je kwijt.
Je gamesaves kan je ook nog gewoon blijven gebruiken, behalve degene die je geopend hebt nadat je gebanned bent. Deze zijn namelijk corrupt gemaakt.
Chooman schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:49:
NIET DOEN!

Sorry dat ik het zo met hoofdletters neerzet maar, dit is vrijwel zeker een manier om je "legale xbox 360" te laten bannen. De xbox 360 wordt bijna zeker gebanned als je een hardeschijf waarop savegames van gekopieerde spellen op staan, gebruikt. Ikzelf had een week geleden een nieuwe xbox 360 .gekocht en was meteen gebanned nadat ik een oude harde schijf erop aan had gesloten met savegames van een oude xbox 360.
Vervolgens las ik inderdaad hier en daar speculaties dat inderdaad dit een mogelijk tot geband worden was.
Dus geen hardschijven van andere zomaar uitwisselen want mogelijk wordt je niet omgebouwde xbox gebannend.
Dat is volkomen onzin!
Als je nieuwe Xbox ook gebanned is, dan is dat gewoon omdat je die ook omgebouwd hebt, en waarschijnlijk een spel er op gespeeld hebt die nog niet uit was (zoals Borderlands of COD:MW2), of omdat je gewoon een slecht gebrand spel er op gespeeld hebt.
MS zegt zelf dat je zonder problemen de harde schijf van je gebande console op je nieuwe kan hangen. Bel ze desnoods maar op om het na te vragen als je het niet geloofd.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Zelfs majornelson heeft uitdrukkelijk gezegd dat je probleemloos je HD kan overzetten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:16

ManiacsHouse

Scheisse!

Piggen schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:38:
[...]

Onbegrijpelijk dat zo veel mensen software/hardware met auto's blijven vergelijken. Voor 99% slaan raken ze kant noch wal.

Het heeft allemaal met voorwaarden te maken. Als jij met je Xbox doet wat jij wilt omdat het jouw Xbox is en jij ervoor betaalt hebt (veelgebruikte redenatie), dan breek je met de voorwaarden van Microsoft (waar je mee akkoord bent gegaan toen je je Xbox uitpakte en voor de eerste keer aanzette) en doet Microsoft ermee wat zij willen. Bij Ford vervalt je garantie als je niet-originele onderdelen gebruikt, bij Microsoft je garantie en meer.
Je leest niet goed. In mijn voorbeeld word (omdat je een niet originele uitlaat hebt geplaatst) je auto door Ford nog even extra gesloopt. Mijn inziens doet MS dit ook. Dat je niet meer online kunt spelen omdat je je Xbox hebt omgebouwd is nog tot daar aan toe. Maar dat je de betreffende Xbox niet meer normaal kunt gebruiken, zoals niet meer kunnen installeren op je HD is natuurlijk van de pot gerukt.

Want wat heb je daadwerkelijk nu gedaan? Er is geen bewijs dat je illegale games gebruikt.

En eigenlijk geld dit voor elk apparaat dat je koopt. Hoe zou jij het vinden (zoals bij het auto-voorbeeld) jij je magnetron een andere stekker aanzet of de software op je mobiel wijzigt en de fabrikant op afstand kan zien wat jij hebt gedaan en dan moedwillig je magnetron/mobiel/televisie/auto/etc. verneukt zodat je een nieuwe moet kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels5
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-06-2023
Hee mensen =)

Ik ben ook geband van live.

Weet iemand toevallig dat als ik een legale xbox 360 koop en hier niks aan verander, en een nieuwe gamertag met live aanmaak ik nog geband kan worden omdat ik hiervoor een 'illegale' console had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels5
E-Vix schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 09:47:
[...]

Ja dat kan. Je achievements ben je niet kwijt. Alleen de achievements die je behaald hebt nadat je gebanned bent ben je kwijt.
Je gamesaves kan je ook nog gewoon blijven gebruiken, behalve degene die je geopend hebt nadat je gebanned bent. Deze zijn namelijk corrupt gemaakt.

[...]

Dat is volkomen onzin!
Als je nieuwe Xbox ook gebanned is, dan is dat gewoon omdat je die ook omgebouwd hebt, en waarschijnlijk een spel er op gespeeld hebt die nog niet uit was (zoals Borderlands of COD:MW2), of omdat je gewoon een slecht gebrand spel er op gespeeld hebt.
MS zegt zelf dat je zonder problemen de harde schijf van je gebande console op je nieuwe kan hangen. Bel ze desnoods maar op om het na te vragen als je het niet geloofd.
Ik heb gebeld net en werd me verteld dat je beter alles opnieuw kan aanmaken...
Dus ook een nieuw HD en een legale xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292783

niels5 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:06:
[...]
Ik heb gebeld net en werd me verteld dat je beter alles opnieuw kan aanmaken...
Dus ook een nieuw HD en een legale xbox
Dat je 'beter' alles opnieuw kan aanmaken, ahja... Dat WILLEN ze dan.
Wat raar dat ze niet gewoon antwoord geven: Kan het, ja of nee?

en niet zo'n halfzacht antwoord van: het is 'beter' dat je alles opnieuw aanschaft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels5
Anoniem: 292783 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:12:
[...]

Dat je 'beter' alles opnieuw kan aanmaken, ahja... Dat WILLEN ze dan.
Wat raar dat ze niet gewoon antwoord geven: Kan het, ja of nee?

en niet zo'n halfzacht antwoord van: het is 'beter' dat je alles opnieuw aanschaft
is zo ja =P
Ze zei ook dat ze eigenlijk niks kwijt mocht over de gebanden =P
Maar jullie denken dus niet dat als ik een legale xbox heb, nieuwe hd en nieuwe gamertag dat ze me nog zullen bannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-07 13:51
niels5 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:16:
[...]

is zo ja =P
Ze zei ook dat ze eigenlijk niks kwijt mocht over de gebanden =P
Maar jullie denken dus niet dat als ik een legale xbox heb, nieuwe hd en nieuwe gamertag dat ze me nog zullen bannen?
Tuurlijk niet.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:53
Gewoon je oude HD gebruiken op een andere Xbox. Mijn 360 is al sinds het begin dat ze begonnen te bannen gebanned. Mistte het online gedeelte toch wel en dus sinds kort toch maar via marktplaats een RROD console gekocht en deze laten fixen door Microsoft. Kostte in totaal 41 euro en nu heb ik 2. 1 omgebouwd (Xenon met JTAG hack om te prutsen met Xell) en een Falcon 360 met HDMI die dus niet omgebouwd is.

Maar heb gewoon de HD van mn oude 360 gezet en kon zonder problemen doorspelen hoor. Ook de savegame van ODST die op de gebande 360 aangemaakt is werkt probleemloos op de andere. En achievements en gamerpoint blijven gewoon bewaard.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinamp
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Vinamp

Oja joh...

Ook ik ben sinds gisteren het haasje.
Is er een mogelijkheid om de harddrive functie weer terug te krijgen, zodat ik mijn games weer op de hd kan zetten en spelen?
Het online gebeuren kan me niks schelen, ik zou alleen die hd functie weer terug willen aangezien hij nu weer als een stofzuiger tekeer gaat.

Mocht dat niet lukken kan ik dan een unbanned xbox kopen (en flashen), deze niet/nooit op het netwerk aansluiten en de dashboard updates via een usb-stick intstalleren, en zodoende weer vanaf mijn hd kunnen spelen?

Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:50
ManiacsHouse schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:55:
[...]

Je leest niet goed. In mijn voorbeeld word (omdat je een niet originele uitlaat hebt geplaatst) je auto door Ford nog even extra gesloopt. Mijn inziens doet MS dit ook. Dat je niet meer online kunt spelen omdat je je Xbox hebt omgebouwd is nog tot daar aan toe. Maar dat je de betreffende Xbox niet meer normaal kunt gebruiken, zoals niet meer kunnen installeren op je HD is natuurlijk van de pot gerukt.
Nee het modden is van de pot gerukt. Tevens staat gewoon in EULA dat MS online en offline diensten of functionaliteit kan inperken indien je deze overtreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-06 23:19

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

danielkraak schreef op donderdag 12 november 2009 @ 17:14:
[...]

Inderdaad heel leuk voor je. Toch is er een kans van 99% dat je Xbox geband is. Ze flaggen je namelijk al veel eerder.
shoombak schreef op donderdag 12 november 2009 @ 18:21:
[...]

Nou succes ermee dan, want je Xbox is waarschijnlijk al geband :')
Dacht 't niet. :P Gister weer aangesloten en niets aan de hand. ^^ Ik denk dat MS vooral banned wanneer games niet met ABGX geverifieerd zijn. Met games die nog niet zijn verschenen gaat het dan dus bijna altijd fout als je op LIVE zit.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-07 08:57
Of je hebt geluk, of je komt nog aan de beurt. Dit keer blijft niemand gespaard volgens mij.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07 08:15

mace

Sapere Aude

Maar ABGX zijn database klopt ook niet altijd, dus je kan net de pech hebben dat je een rotte SS, DMI of PFI krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

L-VIS schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 14:35:
[...]

Nee het modden is van de pot gerukt. Tevens staat gewoon in EULA dat MS online en offline diensten of functionaliteit kan inperken indien je deze overtreed.
En weer leest men niet goed. Jij betaald voor het product. Een game is geen dienst. Een Xbox ook niet. Dus waar haalt MS het recht vandaan om jouw product waar je voor hebt betaald deels te slopen?

Overigens over de EULA:
Rechtsgeldigheid

Er wordt wel getwijfeld over de rechtsgeldigheid van een EULA, met name vanwege de wijze van presenteren van EULA's aan gebruikers. Een EULA is namelijk aan te merken als een set algemene voorwaarden.[1], waardoor ze uitsluitend geldig zijn indien ze voor of bij de koop aan de koper ter hand zijn gesteld of, als terhandstelling redelijkerwijze niet mogelijk is, aan de koper bekend is gemaakt dat ze ter inzage in de winkel liggen.[2] EULA's die pas leesbaar zijn na de koop zijn daarmee niet rechtsgeldig ten opzichte van particulieren (shrink wrap license en pre-installed software). In het geval dat de gebruiker de software zelf moet gebruiken om de EULA te kunnen zien is sprake van een paradox.

MS doet maar wat, maar je kunt je sowieso afvragen of het hier in Europa wel rechtsgeldig is.
De verbannen Xbox-en functioneerden als game-console zonder problemen, totdat MS vond dat als je er mogelijkerwijs iets aan veranderd had zij hem wel even voor je slopen. Er word geen bewijs gegeven, niks noppes nada. En jullie tuinen er allemaal in als verslaafde gekken en spenderen weer € 250,- aan MS... 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De voorwaarden zijn toch gewoon bij de koop ter hand gesteld?

Het probleem zit hem meer in het feit dat die voorwaarden opgeslagen moeten kunnen worden/beschikbaar zijn (online is niet voldoende, ze kunnen dan immers veranderd worden) en de vraag of er geen onredelijke bedingen in de voorwaarden staan. Zijn de maatregelen van Microsoft proportioneel tov de overtreding?
Tov de online ban zeg ik: Ja. Mbt het verwijderen van de HDD-install-functionaliteit kun je zo je twijfels hebben, al kan het apparaat nog steeds zijn 'core-business', spellen afspelen.

/EDIT: Verder word ik moe van je argumentatie en uitspraken als: 'als verslaafde gekken'. Dat maakt iedereen zelf nog wel uit, als het je zo hoog zit en je je er zo druk om maakt, pak dan lekker een ijsje en ga even op een krukje zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 292783 op 13-11-2009 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
ManiacsHouse schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 14:47:
[...]

En weer leest men niet goed. Jij betaald voor het product. Een game is geen dienst. Een Xbox ook niet. Dus waar haalt MS het recht vandaan om jouw product waar je voor hebt betaald deels te slopen?
Nee het installeren op HD is een dienst die hoort bij Xbox live. En je kunt nog steeds met de Xbox wat ermee bedoeld is, namelijk gamen!

Door het gebruik van krachttermen als slopen en verslaafde gekken win je de discussie echt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-07 18:12
Ik vrees dat ik binnenkort ook aan de beurt ben,
zou jammer zijn want heb net COD MW2 gekocht.

Als ik nog niet gebanned ben en alleen nog originele spellen speel ontspring ik dan de ban?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Volgens de laatste geruchten niet. Die zeggen dat de laatste LIVE update er voor zorgt dat de Xbox data als de cache, regio van games, de leessnelheid en errors uit het verleden kan lezen. Tijdens het ombouwen staat de Xbox bijvoorbeeld vaak kort aan zonder ingeplugde DVD drive. MS kan nu zien dat dit is gebeurd en flagged je dus.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:28

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik had al iets vernomen over een banwave die zou komen met Forza 3

Ik heb dan ook Forza 3 Limited Edition gekocht om de dans te kunnen ontspringen.
Was 's weekends bij vrienden die net 1 week een Elite hadden gekocht en die was dus gebanned.
Had een Lips game met een activatie disc etc etc, dus we dachten dat dat de oorzaak was.
Vervolgens kom ik 's zondags thuis, start de xbox op met de originele forza3 erin en *plop* gebanned.

Forza 3 dus voor 'niks' gekocht en dat maakt me op zich niet zoveel uit. Sinds kort had ik alleen een 120GB HD erin hangen en die is nu dus ook onbruikbaar :( Ga de downloadbare add-ons wel missen voor mijn games!

Blijf alleen nu toch maar op de pc hangen. Voor de pc heb ik MW2 gekocht voor iets meer dan 30 euro. Voor de xbox was deze meteen het dubbele en dat is jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Gelukkig heb ik de laatste update nog niet gedraaid, zodat ik nog een vulnerable bootloader heb. :P

En ws. dus geen bans.

[ Voor 11% gewijzigd door mace op 13-11-2009 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

We hebben wel lange tenen geloof ik. :+ Okay 'verslaafde gekken' moet tussen ' ' staan.
Wel typisch dat jullie daarover vallen, maar wat MS doet word maar geaccepteerd en maakt je ruim 200 euro lichter. Maar gezien het gemak waarmee veel dat hier uitgeven en het verlies van dat geld en Xbox op de koop toe nemen (bewijs waarom ban niet eens wetende) ga ik me er ook verder niet meer 'druk' om maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ManiacsHouse schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 15:49:
We hebben wel lange tenen geloof ik. :+ Okay 'verslaafde gekken' moet tussen ' ' staan.
Wel typisch dat jullie daarover vallen, maar wat MS doet word maar geaccepteerd en maakt je ruim 200 euro lichter. Maar gezien het gemak waarmee veel dat hier uitgeven en het verlies van dat geld en Xbox op de koop toe nemen (bewijs waarom ban niet eens wetende) ga ik me er ook verder niet meer 'druk' om maken. ;)
Nee, je hebt mijn verhaal gewoon totaal niet gelezen. Je hebt juridisch gezien gewoon geen zaak!
Die HDD-install-functionaliteit valt onder Live, net zoals die interactie met Windows Mediaplayer. Ze bannen je van Live (lijkt me proportioneel) en die functionaliteiten vallen weg. De core-business (spellen afspelen) kun je met de Xbox nog steeds. Verder speel ik gemiddeld 4 uur per week en vind ik het nooit normaal om 'zomaar' honderden euro's uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Hoezo valt HDD install onder live? Dat slaat nergens op. Het werkt namelijk uitstekend als je niet verbonden bent met live, evenals de media center extender.

Zeggen dat het onder live valt is gewoon bull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is een functionaliteit die onder de Live-functionaliteiten en Live-voorwaarden valt... Met de 'New Xbox Experience' update van Live kwam deze functionaliteit beschikbaar. Je moet het nu even zwart-wit juridisch zien hé, of het logisch voelt is iets anders.
Maar hoe je het ook wendt of keert, het valt onder Xbox Live, en wanneer ze je bannen van Live, nemen ze ook deze functionaliteit af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik denk alleen wel dat het in een rechtszaal niet overeind zal blijven.

Stel dat ik een xbox koop waar al NXE opzit of update met een schijfje. Dan is hij nooit op live geweest.
Nooit gebruik gemaakt van de online-functionaliteiten. Is het dan nog steeds een Live-dienst?

Lijkt me niet dat een (Europese) rechter in deze zaak MS in het gelijk zal stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 13:26
iedereen zie ik hier wel roepen dat het wel of niet overeind blijft in een rechtzaak, maar blijkbaar voelt niemand zich geroepen die rechtzaak ook echt te starten. plus, ik heb nog niemand gezien die wel geband is, maar geen gemodde 360 heeft.

het is heel simpel: iedereen die 'm gemod heeft, wist dat dit kon gebeuren. en, wie z'n billen brand, moet op de blaren zitten. en als je het niet eens bent met Microsoft, heeft het weinig zin om op een forum te gaan zitten klagen daarover. het enige wat je dan kan proberen, is toch die rechtzaak aan te spannen.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
Sterker nog, zelfs in de Vs is niemand die zich er aan waagt. Ook niet via een grote zaak met meerdere gedupeerden. Ik denk dat als er een advocaat is die niks te verliezen heeft hier wel een zaak van zou willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het gaat er niet om dat 'ie nooit online is geweest, Live is niet alleen het online gebeuren. Als je update met een schijfje is dat net zo goed een Live-update. En als je nooit online komt wordt je weer niet geband...
Bij het kopen van de Xbox en starten/installeren etc etc accepteer je de voorwaarden van Live.

Toch vind ik dat je inderdaad een punt hebt. Je zou kunnen beargumenteren dat het een functionaliteit van de Xbox is, en niet van Live, aangezien elke Xbox die je nu koopt deze functionaliteit bevat. Ik denk dat het vooral de vraag is of het proportioneel is, aangezien je met de voorwaarden van Live akkoord bent gegaan (ook al ga je niet online). Het is voer voor discussie, zeker.

Voor nu blijf ik er bij dat dit nog wel proportioneel is, aangezien je er nog steeds 'gewoon' spellen mee kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49090

Toevallig ook een ban, net 2 weken omgebouwd, maar goed als ik nu de save games overzet op een niet geband console is er toch niks aan de hand?

Doel op een save game van een backup :P

Weet iemand dit.

Binnenkort maar es kijken voor een 2dehands 360

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 49090 op 13-11-2009 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinamp
  • Niet online

Vinamp

Oja joh...

De gebande xboxen vliegen je om de oren op marktplaats, denk dat de prijzen stijgen voor een tweedehands niet gebande box..

Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

ManiacsHouse schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 15:49:
200 Euro zou je ook zo aan een paar nieuwe games kunnen uitgeven. Iets wat je met een omgebouwde Xbox niet hoeft te doen. Ook ik zou er dus weinig problemen mee hebben een nieuwe Xbox te moeten kopen. Sowieso begint mijn old-skool 20GB HDD een beetje vol te raken. Ik heb nog een launch Xbox.

PS> Een tip voor de mensen die denken dat ze gebanned zijn maar het niet willen testen (omdat je dan dus een hoop functionaliteiten verliest). Je hoeft enkel een Xbox LIVE connection test uit te voeren als je nog niet ingelogd bent. Wanneer er word gevraagd of je wilt updaten moet je dat niet doen maar moet je de error code bekijken. Is de Z waarde hiervan 8015-190D dan ben je de sjaak en moet je dus niet inloggen op Live. Je kunt dan met die hardeschijf alsnog je achievements aan je profiel toe voegen door op een andere Xbox te spelen met de HDD.

[ Voor 25% gewijzigd door i7x op 13-11-2009 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-07 20:26
Vinamp schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 18:06:
De gebande xboxen vliegen je om de oren op marktplaats, denk dat de prijzen stijgen voor een tweedehands niet gebande box..
Gelukkig heb ik een niet-gebande & niet-omgebouwde Xbox 360 mét RROD gekocht via Marktplaats (60 euro). De RROD was snel gefixed met een RROD Pro Kit van 22 euro. Hij staat nu lekker te brommen en mijn legale games af te spelen, terwijl mijn gebande console nu dienst doet als console om backups af te spelen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Cubic X schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 20:49:
[...]

Gelukkig heb ik een niet-gebande & niet-omgebouwde Xbox 360 mét RROD gekocht via Marktplaats (60 euro). De RROD was snel gefixed met een RROD Pro Kit van 22 euro. Hij staat nu lekker te brommen en mijn legale games af te spelen, terwijl mijn gebande console nu dienst doet als console om backups af te spelen :) .
Die waarschijnlijk binnen een paar maand weer kapot gaat.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Giant87 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 20:51:
[...]

Valt mee hoor. Met de fix kit gebeurt dat niet weer, daar is hij voor he :P.
Mijn gebande Xbox heeft ook een RROD gehad, ook zelf gefixed en werkt weer naar volle tevredenheid zonder een enkel probleem :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Giant87 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 20:51:
[...]

Inderdaad. Had je niet beter van de garantie gebruik kunnen maken? Ik heb ook eens een RROD gehad en eerst ook even opgezocht hoe ik dit zelf kon fixen. De meeste methoden werkte wel maar na enige tijd begon de Xbox toch weer problemen te geven. Via de service van MS had ik binnen een week echter weer een gloednieuw moederbord (en DVD speler ook trouwens) + een maandje LIVE. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Aangezien dit topic nu in HSA staat, graag hier verder over het juridische deel: [Juridisch] Mag een gameconsole gebanned worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Misschien een stomme opmerking, maar kan je bij een gebande xbox niet opnieuw het dashboard (NXE) installeren, zodat je nog wel steeds geband bent maar bijvoorbeeld wel weer spellen kan installeren op je harde schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Roelos schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 22:53:
Misschien een stomme opmerking, maar kan je bij een gebande xbox niet opnieuw het dashboard (NXE) installeren, zodat je nog wel steeds geband bent maar bijvoorbeeld wel weer spellen kan installeren op je harde schijf?
Hoe wil je dat doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
Hier de NXE downloaden en installeren?
Of kan dat niet als je de NXE er al op hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 04-07 20:56
Probeer het uit lijkt mij logisch?

Echter denk ik dat Microsoft de ban-flag niet op de harde schijf heeft staan maar ergens in een intern rommetje zit. Eén welke dus niet of nauwelijks te veranderen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
alex3305 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 00:01:

Echter denk ik dat Microsoft de ban-flag niet op de harde schijf heeft staan maar ergens in een intern rommetje zit. Eén welke dus niet of nauwelijks te veranderen is.
kan het niet uitproberen omdat ik niet geband ben. Was gewoon benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinamp
  • Niet online

Vinamp

Oja joh...

Net een poging gedaan, werkt niet.
Vraag me af of hij uberhaupt nog updates doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Laatst online: 03-07 13:51
Het schijnt ook dat er een bepaalde zekering doorbrand vanaf een bepaalde update.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Vandaag ook gebanned, domme eigen schuld. Wist dat ik redelijk wat kans liep, maarja toch modern warfare II proberen. Heb ook gehoord dat er word gebanned op Fifa '10 en Forza III. Heb me xbox maar tekoop gezet, koop ik wel een COD:MW2 XBOX 360 Edition voor terug. Denk dat er alleen weinig kans is op een mogelijke verkoop, aangezien er echt zoveel zijn gebannend.

Denk dat MS een goede slag heeft geslagen, en veel ombouwers nu toch een niet-omgebouwde gaan terugkopen. Zeker omdat ze nu gewent zijn om online te gamen, en dit zeker gaan missen ! Zeker met een aantal zeer goede titels die op het moment van schrijven verkrijgbaar zijn.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 07:33

Bananenspin

Omdat het kan

NeoMe schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 11:36:
Vandaag ook gebanned, domme eigen schuld. Wist dat ik redelijk wat kans liep, maarja toch modern warfare II proberen. Heb ook gehoord dat er word gebanned op Fifa '10 en Forza III. Heb me xbox maar tekoop gezet, koop ik wel een COD:MW2 XBOX 360 Edition voor terug. Denk dat er alleen weinig kans is op een mogelijke verkoop, aangezien er echt zoveel zijn gebannend.

Denk dat MS een goede slag heeft geslagen, en veel ombouwers nu toch een niet-omgebouwde gaan terugkopen. Zeker omdat ze nu gewent zijn om online te gamen, en dit zeker gaan missen ! Zeker met een aantal zeer goede titels die op het moment van schrijven verkrijgbaar zijn.
Vrienden van me zijn ook gepakt met FIFA dus het zou best kunnen.. Overigens wil je die nieuwe xbox ook modden dan kan dat niet met de mw2 xbox editie.. dat je het maar even weet O-)

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Bananenspin schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 11:45:
[...]
Vrienden van me zijn ook gepakt met FIFA dus het zou best kunnen.. Overigens wil je die nieuwe xbox ook modden dan kan dat niet met de mw2 xbox editie.. dat je het maar even weet O-)
Nee, heb met die gemodde xbox een inhaalslag van ongeveer 50 games gedaan. Als ik die mw2 editie haal ga ik hem niet meer modden, game de laatste tijd toch stuk minder dus koop dan wel netjes via budgetgaming.nl goedkoop de toppers.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-07 21:25

MeNTaL_TO

The future is not set

NeoMe schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 11:36:

Of die mensen kopen nu een ps3 (zoals ik al een tijdje geleden gedaan heb) en koop daar nu mijn spellen voor.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Vinamp schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 02:24:
Net een poging gedaan, werkt niet.
Vraag me af of hij uberhaupt nog updates doet
Nee, een van de functionaliteiten die wegvallen zijn updates. Zelfs updates die samen met games op de disk staan kunnen niet meer worden geïnstalleerd.

EDIT: En toen konden consoles geunbanned worden. Commodore4EVA (de maker van de iXtreme firmware) heeft een ISO ontwikkeld die er op een of andere manier voor kan zorgen dat MS je console niet meer als gebanned herkent.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qFSLvQAxmlU[/youtube]

http://www.crunchgear.com...xlive-ban-mod-workaround/

geloofwaardiger word het ook doordat niet alleen C4EVA een oplossing lijkt te hebben gevonden (iXtreme LT) maar ook Xbox-Scene een unban methode heeft ontwikkeld. Dit zijn zo ongeveer de twee meest betrouwbare websites.

[ Voor 45% gewijzigd door i7x op 14-11-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 23:07
alex3305 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 00:01:

Klopt helemaal, wordt naar de NAND weggeschreven.
treative schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 03:01:
Het schijnt ook dat er een bepaalde zekering doorbrand vanaf een bepaalde update.
Volgens mij stort je huis in bij die "bepaalde update". Wat een onzin is dit zeg. Deze update bestaat niet, er is in het verleden ooit eens gespeculeerd of MS dmv een update een xbox helemaal om zeep zou kunnen helpen door bijvoorbeeld de spanning op bepaalde componenten hoger te laten worden dan toegestaan is zodat je moederbord inderdaad fysiek defect raakt. Dit zal natuurlijk nooit gebeuren aangezien dat zo strafbaar is als het maar zijn kan (en nog gevaarlijk ook).
i7x schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 12:58:
[...]

Nee, een van de functionaliteiten die wegvallen zijn updates. Zelfs updates die samen met games op de disk staan kunnen niet meer worden geïnstalleerd.
Graag je bron, dit is nog niet bewezen. Sterker nog, het vermoeden bestaat dat in toekomstige updates welke op spelschijven worden meegeleverd zelfs offline xboxen gebanned zullen worden zoals dat nu ook al met de dashboardupdates gebeurt.
i7x schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 12:58:
[...]
EDIT: En toen konden consoles geunbanned worden. Commodore4EVA (de maker van de iXtreme firmware) heeft een ISO ontwikkeld die er op een of andere manier voor kan zorgen dat MS je console niet meer als gebanned herkent.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qFSLvQAxmlU[/youtube]

http://www.crunchgear.com...xlive-ban-mod-workaround/

geloofwaardiger word het ook doordat niet alleen C4EVA een oplossing lijkt te hebben gevonden (iXtreme LT) maar ook Xbox-Scene een unban methode heeft ontwikkeld. Dit zijn zo ongeveer de twee meest betrouwbare websites.
Die ISO is pure onzin. De enige unban methode die er is is het herschrijven van de NAND.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Nou, lets hope so...mooi unbannen als dat mogelijk word.

Loop maar meteen even op de zaken vooruit:
Maar word het dan niet dagelijks unbannen aangezien MS je toch weer banned ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinamp
  • Niet online

Vinamp

Oja joh...

Helaas het is een fake iso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Schweino schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 14:09:
Die ISO is pure onzin. De enige unban methode die er is is het herschrijven van de NAND.
Inderdaad, het is wel mogelijk trouwens om een 360 te unbannen maar je hebt dan een console nodig die niet gebanned is en een hoop vrije tijd gezien het nogal een rot werk is :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 23:07
En dus is het een onzinnige operatie aangezien de donorconsole vervolgens niet meer tegelijkertijd met de ontvangende console te gebruiken is op Live (je kloont de console als het ware). Dit zal uiteraard weer resulteren in een ban ;)

Het is een flinke klus omdat

a) de NAND harwarematig niet zomaar te herflashen is
b) je de CPU key van de 360 nodig hebt
I see lots of sites posting today about a way to unban Xbox 360 from LIVE [knip].

This method has been known for a long time (since the King Kong Exploit days) and does indeed 'work'. Basically you swap the Keyvault (or 'KV' in short, it stores stuff like console certificates, per-box private keys, DVD key, etc) inside the NAND with the KV from an unbanned console. While technically very different you could somewhat compare it to swapping eeprom data during the Xbox1 days.

However there's a (really) big 'IF' (besides the required tech knowledge) ... you need the (unique) CPU key of your banned console - without it you can't correctly write (or encrypt if you want) the new KV data in the NAND bin of your banned console.
Now you wonder how to get the CPU-key ... well by running XeLL of course!
To run XeLL u need to perform the JTAG hack (or the King Kong exploit, but that's even more outdated) ... and if you got banned the last few weeks it means you updated to the latest dashboard/kernel (else you can't get on LIVE).
And that's the problem... Microsoft patched the JTAG hack since kernel 849x (July 2009) ... so no way to boot up XeLL (= no realistic way for you to get the CPU-key atm) and thus no way to swap the KV data in your NAND image.
And then there's also added KV protection (hashing) on newer motherboards (Falcon+ ? and kernel 1888 won't boot on those), but if you can't even get your CPU-key it doesn't matter much to do deeper into this problem.
The only way it would work is if you retrieved the CPU-key of your old banned 360 before you updated to anything over 849x. If you did that you probably know about all of this and I'm not telling you anything new ;)
Downgrading kernel is not an option either, older kernels won't boot as both kernel and CB fuses were burned during the various updates MS performed, and you can't bypass that without ... your CPU-key.

Hope that explains the situation a bit (tried to make it not 'too' technical)
On a side-note, it would probably be pretty easy for MS to detect KV-swaps (like HW-mismatches etc).
Side-note2: in case it wasn't obvious yet those "unban isos" are fake and iXtreme LT won't unban you (it will instead try to avoid new bans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326868

Ik heb nog even een vraagje: Ik ben ook gebanned volledig terecht natuurlijk (had zelfs nog het idee om hem weer terug te laten bouwen:( ) maar kan ik nu zonder opnieuw gebanned te worden mijn account weer terug halen op mijn nieuwe xbox 360 elite en weer vrolijk verder spelen met dezelfde account of moet ik een nieuwe account aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-07 23:20
Anoniem: 326868 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 22:22:
Ik heb nog even een vraagje: Ik ben ook gebanned volledig terecht natuurlijk (had zelfs nog het idee om hem weer terug te laten bouwen:( ) maar kan ik nu zonder opnieuw gebanned te worden mijn account weer terug halen op mijn nieuwe xbox 360 elite en weer vrolijk verder spelen met dezelfde account of moet ik een nieuwe account aanmaken?
Gamertag blijft toch geldig? Of heb ik het nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326868

Ja dat weet ik dus niet. Gamertag bedoel je gamer profile mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Anoniem: 326868 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 22:38:
Ja dat weet ik dus niet. Gamertag bedoel je gamer profile mee?
Ja, maar dat was allang duidelijk hier in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Wie verkoopt iets nou aan zijn broertje ?? Eerste keer dat ik zo iets hoor lol.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Striptease schreef op zondag 15 november 2009 @ 01:03:
Wie verkoopt iets nou aan zijn broertje ?? Eerste keer dat ik zo iets hoor lol.
Tja laatst moest mijn laptop vervangen worden omdat die ik had niet stevig genoeg was om dagelijks meegenomen te worden. Echter was deze nog geen half jaar oud en had deze ruim 1200 euro gekost. Dan ben ik vrij vrijgevig, maar vind ik zoiets als gift toch te ver gaan. Uiteindelijk aan mijn zusje verkocht voor de helft. Dus ik snap hem wel.

Daarnaast was ik aan het kijken op Marktplaats, maar je komt er, vind ik, toch vrij weinig gebande Xbox'n tegen. Ik had verwacht dat er zo'n 100 - 250 op zouden staan, maar ik kon ze zo snel toch niet vinden. 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Schweino schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 14:09:

Volgens mij stort je huis in bij die "bepaalde update". Wat een onzin is dit zeg. Deze update bestaat niet, er is in het verleden ooit eens gespeculeerd of MS dmv een update een xbox helemaal om zeep zou kunnen helpen door bijvoorbeeld de spanning op bepaalde componenten hoger te laten worden dan toegestaan is zodat je moederbord inderdaad fysiek defect raakt. Dit zal natuurlijk nooit gebeuren aangezien dat zo strafbaar is als het maar zijn kan (en nog gevaarlijk ook).
Dit gebeurd wel hoor..

Downgrading kernel is not an option either, older kernels won't boot as both kernel and CB fuses were burned during the various updates MS performed, and you can't bypass that without ... your CPU-key.

komt ook uit je eigen gequote stukje van o.a x-s;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:07
alex3305 schreef op zondag 15 november 2009 @ 01:25:
[...]

Daarnaast was ik aan het kijken op Marktplaats, maar je komt er, vind ik, toch vrij weinig gebande Xbox'n tegen. Ik had verwacht dat er zo'n 100 - 250 op zouden staan, maar ik kon ze zo snel toch niet vinden. 8)7.
er staan er heel veel op. Ik zet ook steeds een waarschuwing neer voor menden die een gebande willen kopen dat er iets meer aan de ban van nu vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Laatst online: 01-07 20:03
Wat is Microsoft toch eigenlijk ook een scheinheilig rot bedrijf, na alle berichten over gebande consoles in dit topic maar weer eens mijn XBOX aan gezet. En ja hoor! We hebben er één te pakken! En dat terwijl ik gister nog met MW2(legaal gekocht overigens) online heb gespeeld!

Ik betaal Microsoft voor Live!, zij zeggen nu eenzijdig het leveringscontract op dus zouden we dan geen recht hebben op terugbetaling? Om nog maar niet te spreken over het willens en wetens uitschakelen/kapot maken van bepaalde functies van de XBOX die niks met het online gedeelte te maken hebben? Moeten wij dit zomaar pikken...

Volgens mij moet men volgens het Europese recht je wijzen op bepaalde uitzonderlijke bepalingen in algemene voorwaarden etc... En het lijkt me dat je het uitschakelen van functies wel zo mag noemen...

Overigens probeer ik niet goed te praten dat ik een geflashte XBOX360 heb, en dat ik daar ook een aantal games niet geheel legaal voor heb verkregen. Maar anders had ik sowieso nooit een XBOX gekocht, alleen nu ik toch een XBOX had en voor Live! betaald had, dacht ik "Hey, laat ik MW2 eens voor de XBOX360 kopen, kan ik ook eindelijk eens genieten van een shooter op Live!"...

Nu is Live! sowieso zwaar overrated, in die 3 jaar PSN kan ik behalve de party chat nog steeds niet echt iets aanwijzen wat ik eraan zou missen en dat terwijl het PSN gratis is maar dat terzijde.

Nu ga ik uiteraard helemaal nooit meer een nieuwe game(wat heb ik eraan, als ie toch al gebant is), een live abonnement(gaat toch niet meer online) of een hardeschijf kopen(kan toch niks meer op de HDD installeren)... Al die mensen die nu een nieuwe XBOX kopen zijn gewoon een stelletje hypocriet volk die precies doet wat Microsoft wil, namelijk de XBOX verkopen opdrijven zodat ze de ontwikkelaars kunnen laten zien "Kijk we pakken de piraterij aan en ondertussen verkopen we ook nog steeds beter als de PS3!".

Misschien dat Microsoft dit soort praktijken in Amerika kan flikken, maar dit is gewoon pure oplichting, mensen laten betalen voor je spullen. Vervolgens eenzijdig, zonder tegenspraak(ze willen er namelijk niets over zeggen), je XBOX onklaar maken en je haast dwingen een nieuwe te kopen...

Overigens werkt de Media Center Extender nog wel gewoon bij mij, of ligt dat aan mij?

Als ze trouwens toch zo stoer zijn, waarom bannen ze dan niet alle legale Windows licenties waarop bijvoorbeeld een illegale Office versie draait. Lijkt me hetzelfde idee?

De ban is terecht... Het hele systeem er omheen slaat echter helemaal nergens op :X Gelukkig hebben we altijd nog een PS3 _/-\o_ Moet ik alleen MW2 weer opnieuw kopen :O

[ Voor 3% gewijzigd door Rctworld op 15-11-2009 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:17

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Rctworld schreef op zondag 15 november 2009 @ 02:59:
Wat is Microsoft toch eigenlijk ook een scheinheilig rot bedrijf, na alle berichten over gebande consoles in dit topic maar weer eens mijn XBOX aan gezet. En ja hoor! We hebben er één te pakken! En dat terwijl ik gister nog met MW2(legaal gekocht overigens) online heb gespeeld!

Ik betaal Microsoft voor Live!, zij zeggen nu eenzijdig het leveringscontract op dus zouden we dan geen recht hebben op terugbetaling? Om nog maar niet te spreken over het willens en wetens uitschakelen/kapot maken van bepaalde functies van de XBOX die niks met het online gedeelte te maken hebben? Moeten wij dit zomaar pikken...

Volgens mij moet men volgens het Europese recht je wijzen op bepaalde uitzonderlijke bepalingen in algemene voorwaarden etc... En het lijkt me dat je het uitschakelen van functies wel zo mag noemen...

Overigens probeer ik niet goed te praten dat ik een geflashte XBOX360 heb, en dat ik daar ook een aantal games niet geheel legaal voor heb verkregen. Maar anders had ik sowieso nooit een XBOX gekocht, alleen nu ik toch een XBOX had en voor Live! betaald had, dacht ik "Hey, laat ik MW2 eens voor de XBOX360 kopen, kan ik ook eindelijk eens genieten van een shooter op Live!"...

Nu is Live! sowieso zwaar overrated, in die 3 jaar PSN kan ik behalve de party chat nog steeds niet echt iets aanwijzen wat ik eraan zou missen en dat terwijl het PSN gratis is maar dat terzijde.

Nu ga ik uiteraard helemaal nooit meer een nieuwe game(wat heb ik eraan, als ie toch al gebant is), een live abonnement(gaat toch niet meer online) of een hardeschijf kopen(kan toch niks meer op de HDD installeren)... Al die mensen die nu een nieuwe XBOX kopen zijn gewoon een stelletje hypocriet volk die precies doet wat Microsoft wil, namelijk de XBOX verkopen opdrijven zodat ze de ontwikkelaars kunnen laten zien "Kijk we pakken de piraterij aan en ondertussen verkopen we ook nog steeds beter als de PS3!".

Misschien dat Microsoft dit soort praktijken in Amerika kan flikken, maar dit is gewoon pure oplichting, mensen laten betalen voor je spullen. Vervolgens eenzijdig, zonder tegenspraak(ze willen er namelijk niets over zeggen), je XBOX onklaar maken en je haast dwingen een nieuwe te kopen...

Overigens werkt de Media Center Extender nog wel gewoon bij mij, of ligt dat aan mij?

Als ze trouwens toch zo stoer zijn, waarom bannen ze dan niet alle legale Windows licenties waarop bijvoorbeeld een illegale Office versie draait. Lijkt me hetzelfde idee?

De ban is terecht... Het hele systeem er omheen slaat echter helemaal nergens op :X Gelukkig hebben we altijd nog een PS3 _/-\o_ Moet ik alleen MW2 weer opnieuw kopen :O
Je loopt te janken als een klein kind, jij hebt zelf je XBOX onklaar gemaakt op het moment dat jij besloot hem te hacken/flashen, nu moet je alleen op de blaren zitten. Microsoft bewaakt alleen hun investeringen, eigenlijk op dezelfde manier als jij de XBOX gehacked hebt. Zie het meer als oog om oog, tand om tand.

En tuurlijk heb jij geen recht op terug betaling, jij bent namelijk de gene die de fout in is gegaan. Het zal vast en zeker opgenomen zijn in de voorwaarden dat je bij oneigenlijk gebruik gebanned wordt. Je hebt zelf het risico gelopen.

Sorry, maar dit moest ik even kwijt. :/

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 15-11-2009 03:16 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-06 16:12

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Geef ze is ongelijk, jij berooft meerdere partijen van inkomen en MS pakt een x aantal dagen/maanden een soort abonnementje van je af en je begint gelijk te huilen. Wees blij dat ze je niet aanklagen vanwege het spelen van illegale games, weet niet eens of dit juridisch gezien mogelijk is hoor maar even om het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-07 10:58
Ik ben wel blij met die ban wave, vorige week zelf een RROD gekregen op mijn xbox (net buiten de garantie) Gister op marktplaats een vrij nieuwe (4 maanden) voor 40E gebande gekocht. Ik speel toch nooit op Live, gebruik hem niet voor media en speel gewoon alle spellen vanaf de drive (geen install)

dus ik kan weer lekker verder gamen voor vier tientjes... Bedankt MS ;)

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-06 19:59
Ik geef Microsoft ook gewoon gelijk. Anders krijgen ze straks ook nog eens gezeur met hun third party ontwikkelaars, net als Nintendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Laatst online: 05-07 16:35

De enige die hier schijnheilig is ben jij. Iedereen die hier op dit forum klaagt over bans zijn stuk voor stuk terecht, waarom zouden ze er dan iets over zeggen, ze gaan natuurlijk niet verklappen waaraan ze zien dat jij je xbox geflashed hebt.

Succes trouwens voor de mensen die een hopen dat er een rechtzaak gestart wordt, ben benieuwd welke partij de rechter kiest, microsoft of een stel piraten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

SCIxX schreef op zondag 15 november 2009 @ 10:49:
[...]

De enige die hier schijnheilig is ben jij. Iedereen die hier op dit forum klaagt over bans zijn stuk voor stuk terecht, waarom zouden ze er dan iets over zeggen, ze gaan natuurlijk niet verklappen waaraan ze zien dat jij je xbox geflashed hebt.

Succes trouwens voor de mensen die een hopen dat er een rechtzaak gestart wordt, ben benieuwd welke partij de rechter kiest, microsoft of een stel piraten. :P
Mogelijk heeft degene met een ban zijn Xbox gemod. Maar dat wil nog niet zeggen dat hij/zij illegale games heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
ManiacsHouse schreef op zondag 15 november 2009 @ 11:17:
[...]

Mogelijk heeft degene met een ban zijn Xbox gemod. Maar dat wil nog niet zeggen dat hij/zij illegale games heeft...
Waarom zou je hem anders modden? Tevens proberen ze dan heus wel af en toe een spelletje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

SCIxX schreef op zondag 15 november 2009 @ 11:29:
[...]
Waarom zou je hem anders modden? Tevens proberen ze dan heus wel af en toe een spelletje uit.
Wrong, je word pas gebanned als je een 'fout' spel erin doet. Ik heb de mijne gemod en werd niet gebanned, wel één minuut later toen ik COD6 erin deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat is Microsoft toch eigenlijk ook een scheinheilig rot bedrijf
Als je dat vind, waarom koop je dan een xbox? :?
edit:
Oh, hij heeft ook een PS3 :$

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 15-11-2009 11:40 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Je contract is m.i niet eenzijdig opgezegd, je kan, indien je een nieuwe 360 aanschaft gewoon verder op Live! met je huidige account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
NeoMe schreef op zondag 15 november 2009 @ 11:34:
[...]

Wrong, je word pas gebanned als je een 'fout' spel erin doet. Ik heb de mijne gemod en werd niet gebanned, wel één minuut later toen ik COD6 erin deed.
Dat weet je niet, want microsoft maakt niet kenbaar op welke factoren ze bannen. Tevens zijn er talloze mensen die dus een legale modern warfare 2 in hun gemodde xbox hebben gedaan en gebanned zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Bedankt voor deze post d:)b Het geeft precies de kortzichtigheid aan die leeft bij de meeste modders :)

Vreemd trouwens, bij elke Ban wave deed iedereen er toevallig net een legaal spel in wat ze hadden gekocht :z

Weet je overigens wat schijnheilig is? Praten over "Europees recht" terwijl je zelf illegaal je software download :+

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 15-11-2009 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutervegter
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 07:34
Ik heb even naar xbox support gebeld om te vragen of ik met mijn oude account op mijn nieuwe xbox kan spelen. Ze konden niet uitsluiten dat je dan weer geband wordt want MS heeft daar nog niks over gezegd. Wel raar dat op de engelse support pagina het volgende staat:

If I have a banned console, can I still access my achievements and content?
If your account has not been banned, you are still able to recover your account on an unmodified console. This includes accessing your purchased content and your profile, with achievements, as it existed prior to the console ban.

Iemand die alweer op een nieuwe xbox met zijn oude account online heeft gespeeld? gebanned of niet gebanned?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
anandus schreef op zondag 15 november 2009 @ 11:38:
[...]
Als je dat vind, waarom koop je dan een xbox? :?
edit:
Oh, hij heeft ook een PS3 :$
Omdat het allemaal ineens iets te toevallig is, ineens krijgen 1 miljoen + xbox-en een ban en worden de functionaliteiten ingeperkt... Als ze dan toch zo slim waren daar bij Microsoft zouden ze er misschien verstandig aan doen om de firmware van de dvd-drive automatisch te flashen bij een system update, hoeven ze niks te bannen.

Het punt is, dat als ze functies blokkeren waar je voor betaald hebt, en die los staan van Live! dat het dan natuurlijk belachelijk is. Enige wat ze daarmee proberen is een heel klein beetje afschrik effect te creëren maar het lijkt er vooral ook op dat het geen toeval is dat het precies in de week van MW2 valt, ze willen gewoon weer een hoop nieuwe hardware verkopen...

Maar ondertussen zien ze niet in dat iedereen met een gebande XBOX360 nu zeker niets meer zal gaan kopen... Op die paar mensen na die nu snel een nieuwe gaan kopen 8)7

Overigens ben ik het met één van de regelingen wel compleet eens, als je gebant bent heb je geen recht op garantie, ik heb er namelijk inderdaad zelf voor gekozen om hem aan te passen. ;) Dat ik daarvoor gebant wordt van Live! is ook compleet logisch, maar nogmaals, en daar gaat het mij meer om, wie is Microsoft om te bepalen dat ik dan ineens ook niets meer op me HDD kan installeren bijvoorbeeld... Als ik niet had gepoogd in te loggen op Live! gisteren had ie het namelijk nog gewoon gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Rctworld schreef op zondag 15 november 2009 @ 13:56:
[...]
Maar ondertussen zien ze niet in dat iedereen met een gebande XBOX360 nu zeker niets meer zal gaan kopen... Op die paar mensen na die nu snel een nieuwe gaan kopen 8)7
* anandus vermoedt dat mensen met een gebande/gemodde xbox sowieso al weinig spellen kochten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Rctworld schreef op zondag 15 november 2009 @ 13:56:
[...]

Omdat het allemaal ineens iets te toevallig is, ineens krijgen 1 miljoen + xbox-en een ban en worden de functionaliteiten ingeperkt... Als ze dan toch zo slim waren daar bij Microsoft zouden ze er misschien verstandig aan doen om de firmware van de dvd-drive automatisch te flashen bij een system update, hoeven ze niks te bannen.

Het punt is, dat als ze functies blokkeren waar je voor betaald hebt, en die los staan van Live! dat het dan natuurlijk belachelijk is. Enige wat ze daarmee proberen is een heel klein beetje afschrik effect te creëren maar het lijkt er vooral ook op dat het geen toeval is dat het precies in de week van MW2 valt, ze willen gewoon weer een hoop nieuwe hardware verkopen...

Overigens ben ik het met één van de regelingen wel compleet eens, als je gebant bent heb je geen recht op garantie, ik heb er namelijk inderdaad zelf voor gekozen om hem aan te passen. ;) Dat ik daarvoor gebant wordt van Live! is ook compleet logisch, maar nogmaals, en daar gaat het mij meer om, wie is Microsoft om te bepalen dat ik dan ineens ook niets meer op me HDD kan installeren bijvoorbeeld... Als ik niet had gepoogd in te loggen op Live! gisteren had ie het namelijk nog gewoon gedaan..
Waarom zouden ze de dvd drive willen flashen? En welke functie blokkeren ze waarvoor jij betaald hebt, die los staan van live?

Mensen met een gemodde xbox dragen toch niks bij, die zijn ze liever kwijt dan rijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19137

PWM schreef op zondag 15 november 2009 @ 12:12:
[...]

Bedankt voor deze post d:)b Het geeft precies de kortzichtigheid aan die leeft bij de meeste modders :)

Vreemd trouwens, bij elke Ban wave deed iedereen er toevallig net een legaal spel in wat ze hadden gekocht :z
Over de kortzichtigheid van degene die alles netjes kopen en daarom modders meteen maar als crimineel bestempelen zullen we het maar niet hebben. De reacties liegen er nl niet om terwijl het totaal niets toevoegt.
Plus het feit dat we sommige spellen idd wel kopen omdat we daar zeker van weten dat het kwaliteit is waar bij andere spelen je na 1/2 uurtje de DVD op de stapel gooit en nooit meer bekijkt :|

Flashen betekent trouwens ook; spellen kunnen spelen die hier niet uitgebracht worden. Daar zitten flink wat juweeltjes tussen.

Afgezien daarvan draagt Live idd niet veel bij, het is alleen jammer dat je nu 'n kanjer van 'n HD hebt waar je verder niets mee kan maar 'n simpel USB stickje erin prakken voor je SaveGames vindt MS ook niet goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 19137 op 15-11-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Ik vind dat er nogal agressief gedaan wordt hier. Als je je console hebt laten ombouwen (of zelf gedaan natuurlijk) en je wordt gebanned, is dat geheel terecht en moet je niet lopen zeiken dat de toegang tot Live geblokkeerd is. Dat Microsoft ook de HDD blokkeert en streaming niet meer mogelijk is, is zeer vervelend maar je hebt er nu eenmaal zelf voor gekozen om voor een dubbeltje eerste rang te zitten. Ik heb mijn Xbox 360 ook omgebouwd en ben gebanned, nouja...jammer maar helaas. Ik wist dat dit ging gebeuren en naar mijn mening duurde het nog lang (1.5 jaar na het flashen gebanned).

Aan de andere kant moeten de 'moraalridders' ook niet zo lopen zeuren. Ondanks het downloaden zijn de bedrijven nog rijk genoeg, worden er nog genoeg goede spellen uitgebracht en is er alleen nog maar meer innovatie. In de tijden van de PlayStation 1 (en wellicht nog wel eerder, maar daar ben ik niet van op de hoogte) liep men ook te zeuren dat illegaal downloaden de industrie zou schaden...we zijn nu 15 jaar verder en er is niks veranderd wat uitbrengen van games betreft. Tegenwoordig verschijnen betere games dan in de tijd van de PS1, bedrijven verdienen meer dan in de tijden van de PS1 en er wordt meer geïnvesteerd in de gaming-industrie dan ooit tevoren.

Sowieso is dit de laatste generatie waarin illegaal gedownload kan worden. Kijk naar de PS3, die is nog niet gekraakt. De volgende generatie kent een nog betere beveiliging en misschien downloadable games only, die volgende generatie laat echt niet lang meer opzich wachten.

Kortom, minder zeuren (van beide kanten) en gewoon iedereen laten doen wat hij/zij wilt (met de gevolgen vandien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Cubic X schreef op zondag 15 november 2009 @ 14:46:
maar je hebt er nu eenmaal zelf voor gekozen om voor een dubbeltje eerste rang te zitten.
Ik denk ook dat er aardig wat mensen bijzitten die door illegale spellen meer hebben 'verdiend' (door niet de legale spellen te kopen) dan wat een nieuwe xbox kost.
Aan de andere kant moeten de 'moraalridders' ook niet zo lopen zeuren. Ondanks het downloaden zijn de bedrijven nog rijk genoeg, worden er nog genoeg goede spellen uitgebracht en is er alleen nog maar meer innovatie. In de tijden van de PlayStation 1 (en wellicht nog wel eerder, maar daar ben ik niet van op de hoogte) liep men ook te zeuren dat illegaal downloaden de industrie zou schaden...we zijn nu 15 jaar verder en er is niks veranderd wat uitbrengen van games betreft. Tegenwoordig verschijnen betere games dan in de tijd van de PS1, bedrijven verdienen meer dan in de tijden van de PS1 en er wordt meer geïnvesteerd in de gaming-industrie dan ooit tevoren.
Aan de andere kant: Heb je de prijzen van spellen gezien?
Zeg ik niet perse dat de prijzen lager zouden zijn als er niet meer gepiraat wordt, maar het zou me niet verbazen dat piraterij bijdraagt aan het hoog (moeten) houden van de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

anandus schreef op zondag 15 november 2009 @ 14:51:
[...]
Aan de andere kant: Heb je de prijzen van spellen gezien?
Zeg ik niet perse dat de prijzen lager zouden zijn als er niet meer gepiraat wordt, maar het zou me niet verbazen dat piraterij bijdraagt aan het hoog (moeten) houden van de prijzen.
Ronduit bullsh..
De prijzen worden kunstmatig hooggehouden. Toch wel erg vreemd dat elke game (van welke uitgever dan ook) min of meer hetzelfde kost. En het kan goedkoper, kijk maar eens naar de prijs van MW2 voor de PC. Die knalde meteen naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-07 19:39

Player1S

Probably out in the dark

klagen die mensen die nu gebant zijn ook als ze te snel hebben gereden en een boete krijgen?

Je doet iets waar je van te voren al weet dat het A: niet mag en B: met een ban bestraft kan/zal worden.

Vind sommigen hier echt stereotype wegmisbruikers-figuur. Eerst veels te snel een camera auto voorbij knallen en later gaan schreeuwen dat die auto jou juist opjoeg.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 14:20

Dizzy

Where am I?

Toch blijft het crap als je console gebanned wordt. Ik haalde idd af en toe wel eens een titel binnen. Maar uiteindelijk doe ik meer met de arcade games dan de full games. Al is het maar dat je die gewoon ff snel kan oppakken en spelen, ipv dat je eerst tutorials doormoet, en je 4 uur bezig bent voor je een spel een beetje door hebt.
Onderhand heb ik dan ook 34 xbla games origineel gekocht op me xbox (inclusief diverse add-ons), en ik had nog meer games/add-ons op mijn wishlist staan. Maargoed, eerste wat ik nu gedaan heb, is mijn credit card gegevens loskoppelen van mijn xbox live account. Voordeel van de gebande console, is dat de aangekochte titels nog op de harddisk staan, en gewoon werken.
Als savegames inderdaad corrupt raken als je op een gebande console gaat spelen, en je toch niet meer online kan, heb je ook niet zoveel meer aan zo'n live account. Gezien ik niet van plan ben om nog eens 200,- euro neer te leggen voor een nieuwe console. Misschien dat ik een familielid nog blij kan maken met 34 arcade games door met een unbanned console ff in te loggen, maar hier is de financiele kraan richting microsoft in ider geval dichtgedraaid.

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 02:26
Ach, als je voor elke game dat je kopieert 4 euro opzij legt heb je, tegen de tijd dat je gebanned word, weer voldoende cash om een nieuwe xbox te kopen. 1 persoon kopieert makkelijk 50 games.

Ik zelf heb tijdens het PS2-tijdperk ook vele games op minder legale wijze bemachtigd, maar met de PS3 en de XBOX360 doe ik dit niet meer. Geloof het of niet, ik waardeer de games die ik koop een stuk meer en zal ze ook vaker in de console doen dan een game waar je alleen een dvd'tje voor betaald hebt.

Naast dit alles moeten ze alle omgebouwde consoles zo hard blijven aanpakken als ze kunnen. Het ombouwen om games te spelen uit een andere regio vind ik geen geldige reden om als uitzondering gezien te worden. Microsoft heeft vast zijn redenen voor de consoles regio gebonden te maken.

Gewoon het apparaat gebruiken zoals Microsoft het bedoeld heeft en je hebt nergens last van.

En zo duur zijn de games ook niet. De TS moet gewoon niet huilen en een nieuwe xbox kopen en zich netjes aan de regels houden.

[ Voor 6% gewijzigd door AvanCade op 15-11-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
PWM schreef op zondag 15 november 2009 @ 12:12:
[...]
Snap ik niet echt (heb overigens zelf mijn 360 NIET gemod, dat even voor de duidelijkheid om head-first reacties voor te zijn), want zijn reactie geeft toch wel degelijk blijk van de perceptie dat het terecht was, echter hij is pissed dat er meer dingen gedaan worden dan puur online play disablen, en daar heeft hij wel degelijk een punt, want welke juridische basis is er voor het disablen van features op afstand?
Weet je overigens wat schijnheilig is? Praten over "Europees recht" terwijl je zelf illegaal je software download :+
Downloaden is in NL niet strafbaar, het beschikbaarstellen van niet-gelicenseerde digitale bestanden wel.

Even een rare invalshoek: met de Xbox kras 'feature', kan ik me voorstellen dat mensen een copy maken/downloaden van een legaal gekochte game en die spelen ipv de originele DVD omdat bij krassen op de disk die pas na het betalen van een absurd bedrag vervangen wordt (en soms ook helemaal niet, wat al niet volgens de regels is).

Het is dus niet zo dat men bij een geflashte xbox van illegale software mag uitgaan, al zullen er veel zijn die hun xbox flashen voor de downloaded games.

Ik begrijp de frustratie wel van MS mbt de geflashte xbox-en maar laten we niet uit het oog verliezen dat omdat de xbox geflasht kan worden verkocht deze ook goed, net zoals R4 en aanverwante cartridges de DS erg geholpen hebben. Het is alleen IMHO wel beter als 360 bezitters met een niet-geflashte xbox, net als ik, kanttekeningen blijven plaatsen bij wat grote bedrijven (in dit geval MS) denken te kunnen maken.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

EfBe schreef op zondag 15 november 2009 @ 15:42:
[...]
Downloaden is in NL niet strafbaar, het beschikbaarstellen van niet-gelicenseerde digitale bestanden wel.
Fout, dit geldt alleen voor film en muziek bestanden. Misschien is het downloaden van de software opzich niet illegaal, maar het gebruik daarvan weldegelijk, omdat de benodigde licentie niet is verkregen.Daardoor kun je spreken van illegale download, pas wanneer je download via legale instanties en daarbij de licentie verkrijgt is de download legaal.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
[...]

[...]

Even een rare invalshoek: met de Xbox kras 'feature', kan ik me voorstellen dat mensen een copy maken/downloaden van een legaal gekochte game en die spelen ipv de originele DVD omdat bij krassen op de disk die pas na het betalen van een absurd bedrag vervangen wordt (en soms ook helemaal niet, wat al niet volgens de regels is).

Het is dus niet zo dat men bij een geflashte xbox van illegale software mag uitgaan, al zullen er veel zijn die hun xbox flashen voor de downloaded games.
Met het modificeren van de Xbox360 console om gekopieerde discs te spelen overtreed je de voorwaarden van xbox live en dus word je gebanned. Hoe lastig het ook is zul je krassen op cd's moeten verhalen bij microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
_Dune_ schreef op zondag 15 november 2009 @ 15:54:
[...]
Fout dit geldt alleen voor film en muziek bestanden. Misschien is het downloaden van de software opzich niet illegaal, maar het gebruik daarvan weldegelijk, omdat de benodigde licentie niet is verkregen.Daardoor kun je spreken van illegale download, pas wanneer je download via legale instanties en daarbij de licentie verkrijgt is de download legaal.
Waarom zou er een uitzondering mbt film en muziek zijn? Het gebruik ervan is ook gebaseerd op licensering, net als ieder andere auteursrechtelijk beschermd werk.
Maar je hebt wel gelijk, het gebruiken van een gelicenseerd werk zonder licentie is niet toegestaan, ik focuste even wat te veel op 'downloaden mag niet', wat niet correct is (zie ook mn punt hierboven mbt krassen op originele disk).
Overigens in dit kader:
http://www.reddit.com/r/g...box_360_pirates_but_love/

Wel interessant punt, waarom mensen eigenlijk niet zoveel problemen hebben met het downloaden van muziek (en films) maar wel met pirates van games.
SCIxX schreef op zondag 15 november 2009 @ 15:56:
[...]
Met het modificeren van de Xbox360 console om gekopieerde discs te spelen overtreed je de voorwaarden van xbox live en dus word je gebanned. Hoe lastig het ook is zul je krassen op cd's moeten verhalen bij microsoft.
Ja dat snap ik zelf ook, het was alleen een argument tegen het 'flashed dus piraat' argument, wat MS kennelijk ook hanteert om te rechtvaardigen dat ze het contract mogen opzeggen, maar wat dus in strijd met de werkelijk kan zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door EfBe op 15-11-2009 16:03 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
EfBe schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:01:
[...]

Waarom zou er een uitzondering mbt film en muziek zijn? Het gebruik ervan is ook gebaseerd op licensering, net als ieder andere auteursrechtelijk beschermd werk.
Maar je hebt wel gelijk, het gebruiken van een gelicenseerd werk zonder licentie is niet toegestaan, ik focuste even wat te veel op 'downloaden mag niet', wat niet correct is (zie ook mn punt hierboven mbt krassen op originele disk).
Overigens in dit kader:
http://www.reddit.com/r/g...box_360_pirates_but_love/

Wel interessant punt, waarom mensen eigenlijk niet zoveel problemen hebben met het downloaden van muziek (en films) maar wel met pirates van games.

[...]

Ja dat snap ik zelf ook, het was alleen een argument tegen het 'flashed dus piraat' argument, wat MS kennelijk ook hanteert om te rechtvaardigen dat ze het contract mogen opzeggen, maar wat dus in strijd met de werkelijk kan zijn.
Ze stellen gewoon dat je je firmware niet mag flashen icm met xbox live, ze hoeven het woord piraterij verder niet te laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audb
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-07 09:00
Op piratebay drijft ergens een programmatje rond waar mee naar zeggen je de ban van de xbox kan omzeilen.
Of dit ook echt werkt kan ik je niet zeggen maar het enige wat je het kan kosten is een dvdtje en met een beetje geluk kan je weer op live.
Zorg er wel voor dat je dvd speler weer de originele software heeft anders kan je aan de gang blijven.
Ps ixtreme 1.61 zou bannen moeten voorkomen maar ook dat is niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

audb schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:13:
Op piratebay drijft ergens een programmatje rond waar mee naar zeggen je de ban van de xbox kan omzeilen.
Of dit ook echt werkt kan ik je niet zeggen maar het enige wat je het kan kosten is een dvdtje en met een beetje geluk kan je weer op live.
Zorg er wel voor dat je dvd speler weer de originele software heeft anders kan je aan de gang blijven.
Ps ixtreme 1.61 zou bannen moeten voorkomen maar ook dat is niet zeker.
Dat is een paar pagina's geleden reeds besproken en functioneerd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Laatst online: 09:34
Op een gebande xbox kan ik toch 'gewoon' alle spellen offline spelen/opslaan? Over het algemeen speel ik geen MP modus, dus Live zou ik alleen gebruiken voor updates, maar daar betaal ik dan teveel voor extra, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
[...]
[...]
Ik zal niet ontkennen dat ik er meerdere malen een wat minder legaal schijfje in heb gehad... Dat zegt echter niet dat ik enkel en alleen alles illegaal download, ik heb ook een geflashte PSP maar heb daarnaast nog een PSP Go! gekocht waar ik alle goede games legaal voor download en speel ik op mijn geflashte PSP OpenTTD wat ik anders nooit zou kunnen spelen.

Er zijn echter genoeg spellen die ik na 2 uur wel gezien heb, en om het spel daarvoor te kopen is het aanmoedigen van het maken van slechte games...

Overigens heb ik nog nooit ook maar één console hardware matig aangepast met een modchip, dat gaat mij altijd te ver, alleen als ze het zo simpel maken vind ik het als tweaker altijd leuk om er zelf wat mee te experimenteren.

En de mensen die inderdaad nog steeds mijn punt niet snappen, ik zeg niets van de ban, alleen MS duldt geen tegenspraak omtrent de reden en de consequenties, wij leven in een democratie en niet in een dictatuur zoals MS ons wil doen geloven.

MS mag je niet bannen op basis van vermoedens, ze moeten keiharde bewijzen kunnen tonen als je daarom vraagt... En zeker niet je console gedeeltelijk onklaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Rctworld schreef op zondag 15 november 2009 @ 17:18:
[...]

En de mensen die inderdaad nog steeds mijn punt niet snappen, ik zeg niets van de ban, alleen MS duldt geen tegenspraak omtrent de reden en de consequenties, wij leven in een democratie en niet in een dictatuur zoals MS ons wil doen geloven.

MS mag je niet bannen op basis van vermoedens, ze moeten keiharde bewijzen kunnen tonen als je daarom vraagt... En zeker niet je console gedeeltelijk onklaar maken.
Begrippen zoals democratie en dictutuur hebben hier niks mee te maken. Het is een dienst die microsoft levert, lijkt me duidelijk dat zij mogen bepalen wie wel en wie niet erop mogen. Als microsoft bewijzen gaat tonen gaat de gebannede persoon dit vrolijk doorgeven aan zijn flash vriendjes welke dan een workaround gaan verzinnen, logischerwijs willen ze dit vermijden. Je hebt dan wel betaalt voor de dienst maar deze heb je misbruikt.

Flashen mag overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Rctworld schreef op zondag 15 november 2009 @ 17:18:
[...]

Ik zal niet ontkennen dat ik er meerdere malen een wat minder legaal schijfje in heb gehad... Dat zegt echter niet dat ik enkel en alleen alles illegaal download, ik heb ook een geflashte PSP maar heb daarnaast nog een PSP Go! gekocht waar ik alle goede games legaal voor download en speel ik op mijn geflashte PSP OpenTTD wat ik anders nooit zou kunnen spelen.

Er zijn echter genoeg spellen die ik na 2 uur wel gezien heb, en om het spel daarvoor te kopen is het aanmoedigen van het maken van slechte games...

Overigens heb ik nog nooit ook maar één console hardware matig aangepast met een modchip, dat gaat mij altijd te ver, alleen als ze het zo simpel maken vind ik het als tweaker altijd leuk om er zelf wat mee te experimenteren.

Jij begrijpt het niet of wil het niet begrijpen. Het modifiseren of het aanbrengen van modchips is al niet toegestaan. Als Microsoft de console alleen zou bannen om online games te spelen, dan kun je nog altijd illegale games offline spelen. Microsoft kiest ervoor om meer functionaliteit te disablen om hun investeringen te beschermen.

Het aanhalen van dictatuur en democratie is al helemaal belachelijk. Wanneer je het niet eens bent met de gang van zaken dan koop en gebruik je de Microsoft produkten niet. Leg je er wel geld voor neer en ga je eigenhandig de apparatuur modifiseren dan loop je het risico dat het geheel niet meer functioneerd. Dit is een risico die je zelf hebt genomen en de meeste mensen weten dit vooraf.

Jij probeerdt alleen maar een excuus te vinden voor jouw illegale handelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
SCIxX schreef op zondag 15 november 2009 @ 17:30:
[...]

Begrippen zoals democratie en dictutuur hebben hier niks mee te maken. Het is een dienst die microsoft levert, lijkt me duidelijk dat zij mogen bepalen wie wel en wie niet erop mogen. Als microsoft bewijzen gaat tonen gaat de gebannede persoon dit vrolijk doorgeven aan zijn flash vriendjes welke dan een workaround gaan verzinnen, logischerwijs willen ze dit vermijden. Je hebt dan wel betaalt voor de dienst maar deze heb je misbruikt.

Flashen mag overigens
Wiens fout is het nou dat die in de eerste plaats so simpel te flashen is en ze er zoveel tijd voor nodig hebben gehad om het lek boven te krijgen? Als er ineens 1 miljoen + bans zijn voor geflashde consoles dan zullen er ongetwijfeld ook een aantal onterechte bans tussen zitten, ze mogen je niet bannen op basis van vermoedens dus schijnbaar hebben ze genoeg sluitend bewijs, laat het dan ook maar zien... ;)

Het is aan Microsoft om het onmogelijk maken om op Live! te komen met een geflashde versie, ongeacht of we nou wel of geen bewijs krijgen van de gebruikte banmethode.

Overigens ging democratie/dictatuur niet zozeer over het wel of niet bannen van Live!, maar meer dat Microsoft dus ook bepaald wat je er thuis offline wel of niet meer mee kan. En dat lijkt mij onterecht als ik heel eerlijk ben...

@_DUNE_
Waar haal je nou toch vandaan dat ik probeer goed te praten dat ik hem geflashd heb? Het gaat er alleen om dat Microsoft moedwillig functies uitschakelt die niks met het Live! netwerk te maken hebben en die ook niet voortkomen uit de flash zelf.

En als je had gelezen had je ook gezien dat ik juist nooit modchips hebt gebruikt...

En het niet eens zijn met de gang van zaken bij Microsoft, waar zie jij op de doos of de website staan dat Microsoft jou console kan aanpassen zodat ook offline functionaliteiten niet meer functioneren? Lijkt me toch wel behoorlijk belangrijk dat dat duidelijk aangegeven wordt ;) In Nederland is het namelijk zo dat uitzonderlijke regelingen in de algemene voorwaarden(als deze voor de consument bedoelt is dan) expliciet moeten worden vermeldt aangezien zelfs de wetgever er vanuit gaat dat iemand onmogelijk alles gaat lezen...

[ Voor 23% gewijzigd door Rctworld op 15-11-2009 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Anoniem: 19137 schreef op zondag 15 november 2009 @ 14:31:
[...]
Flashen betekent trouwens ook; spellen kunnen spelen die hier niet uitgebracht worden. Daar zitten flink wat juweeltjes tussen.
Bullshit. Ik speel al sinds de psx periode Japanse importgames en als je op de xbox360 regiolocks kon omzeilen door hem te flashen had ik dit al lang geleden gedaan met een tweede xbox. Dit is echter NIET mogelijk. Een flash laat je niet toe om officiele importgames te spelen die regiolocked zijn. Het feit dat piraten met dit excuus blijven komen bewijst dan ook keer op keer dat ze enkel excuses verzinnen om te doen lijken alsof ze eerlijke bedoelingen hebben, hoewel ze in werkelijkheid nog NOOIT een regiolocked game geimporteerd hebben :O

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Rctworld schreef op zondag 15 november 2009 @ 17:51:
[...]

Wiens fout is het nou dat die in de eerste plaats so simpel te flashen is en ze er zoveel tijd voor nodig hebben gehad om het lek boven te krijgen? Als er ineens 1 miljoen + bans zijn voor geflashde consoles dan zullen er ongetwijfeld ook een aantal onterechte bans tussen zitten, ze mogen je niet bannen op basis van vermoedens dus schijnbaar hebben ze genoeg sluitend bewijs, laat het dan ook maar zien... ;)

Het is aan Microsoft om het onmogelijk maken om op Live! te komen met een geflashde versie, ongeacht of we nou wel of geen bewijs krijgen van de gebruikte banmethode.

Overigens ging democratie/dictatuur niet zozeer over het wel of niet bannen van Live!, maar meer dat Microsoft dus ook bepaald wat je er thuis offline wel of niet meer mee kan. En dat lijkt mij onterecht als ik heel eerlijk ben...

@_DUNE_
Waar haal je nou toch vandaan dat ik probeer goed te praten dat ik hem geflashd heb? Het gaat er alleen om dat Microsoft moedwillig functies uitschakelt die niks met het Live! netwerk te maken hebben en die ook niet voortkomen uit de flash zelf.
Het feit dat een xbox gemakkelijk te flashen is staat hier los van. Of er van de miljoen bans een paar onterechte tussen zitten, ongetwijfeld, bij elke procedure binnen bedrijven die klanten betreffen gaat altijd wel 0.01% mis. Wat je nou wel of niet kan offline met een gebannede xbox weet ik niet, je kan iig wel al je arcade en normale spellen gewoon nog spelen.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.