Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:27
Gisteren binnen gekregen en binnen 10 min had ik het hele spul aan de praat. Super! Stream vanaf mijn NAS via een powerline adapter. SD gaat prima, HD materiaal lijkt de adapter niet heel leuk te vinden. Leuk voor op de slaapkamer iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ComPeter schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 08:52:

Het draadloos afspelen van DVD bestanden is voor mij wel essentiël. Wie heeft er tips om dit voor elkaar te krijgen.
kan je wel VIDEO_TS.IFO kiezen ?
daar kan je de dvd meestal gewoon mee opstarten, ik heb dan wel geen sitecom maar bij sommige andere moet je dat bestand kiezen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390597

Ik heb hem ook sinds gisteren binnen maar ondervind ook wel deze problemen. Het installeren ging goed (draadloos).
Muziek afspelen gaat heel goed.
Video afspelen niet. Alleen video opnamen die ik met mijn camcorder heb gemaakt zijn te vinden. Ik heb de films in dezelfde map gezet maar worden niet gezien. Moet ik misschien iets aan de extensie veranderen?
De mappen waarin de foto's staan worden ook gezien maar als je op een foto klikt , kan bestand niet openen.

Ik mag er vanuit gaan dat omdat bijv. de muziek afspelen wel goed gaat er niets fout is aan de instellingen van W7. Ik heb het ook bedraag geprobeerd maar dat maakt niets uit.

Wie heeft er nog tips om iets te proberen of is het wachten op de firmwareupdate. Dat moet dan niet te lang duren want nu kan ik hem nog terugsturen. Misschien kan Grote Neger hier al antwoord op geven.

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComPeter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-05 14:35

ComPeter

iddqd idkfa

chucky666 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:08:
[...]

kan je wel VIDEO_TS.IFO kiezen ?
daar kan je de dvd meestal gewoon mee opstarten, ik heb dan wel geen sitecom maar bij sommige andere moet je dat bestand kiezen.
De media player ziet niet de mappen waar de VOB en dus ook de IFO bestanden in staan

iddqd idkfa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-04 15:57
wat voor instellingen moet ik op de laptop maken, om mijn bestanden op de media player zichtbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Op Sitecom site staat een GPL firmware pakket. Gaat er een tweaker lekker aan proggen om beter te maken of niet? :)

Youtube lijkt nog even wat problemen hebben, nog geen video laden. Wel preview images en teksten.

Ik hoop verder dat ondertiteling beter de speciale ondertiteling formaten leest, zoals regels die op andere plaats staan dan onderaan. Ze worden tot nu toe overgeslagen. Dat is ook bekende probleem met Conceptronic FullHDMAi. Alleen 2 regels zijn te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 389500

MrDummy schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 18:28:
Op Sitecom site staat een GPL firmware pakket. Gaat er een tweaker lekker aan proggen om beter te maken of niet? :)
Daar hoop ik stiekem ook op. Ik heb al rondgeneusd in de firmware van de Egreat S1A. De Egreat heeft dezelfde chipset als de sitecom en heeft o.a. volledige DVD-menu support, youtube etc etc. Je ziet de losse programmabestanden gewoon staan in de firmware dus een handige Tweakert moet toch zeker in staat zijn om die firmware te combineren met de sitecom firmware? Volgens mij hebben we dan echt een wreed spelertje. De hardware is goed, sitecom heeft ook hard aan de software gewerkt maar die moet nu alleen nog geoptimalisereerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
nou ik heb de instelling volgens de manual ingevoerd.....
hij ziet een paar dingen van mijn pc, playlist...en dergelijke.
en 1 demo filmpje.
geen films of andere video,s.
foto,s wel, en hij ziet al mijn muziek, maar als ik er 1 af wil spelen, krijg ik de melding kan niet afspelen.

ik snap het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spicers
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-01 11:31
timberman18 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 18:59:
Ik heb een Samsung UE46C6700 en een Onkyo TX-SR508 welke via HDMI aan elkaar zijn gekoppeld waardoor ik via mijn tv het geluid kan bedienen op de receiver (via HDMI-CEC).
Wanneer ik nu mijn Sitecom MD270 aansluit op de tv of de receiver wordt het HDMI-CEC signaal verstoord, de verbinding tussen mijn tv en de receiver wordt nu verbroken waardoor ik het volume niet meer kan bedienen via mijn tv.
Spicers schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 07:12:
[...] ik heb ook sinds kort de MD270 v1002, en heb precies hetzelfde probleem, zodra de MD270 wordt aangesloten op een HDMI poort van de TV wordt het HDMI-CEC signaal verbroken en reageert niets meer (link instellingen en volume).
ik heb hier nog even verder naar gezocht en moet volgens mij toch echt tot de concusie komen dat de MD270 geen goede imlementatie van het CEC protocol heeft uitgevoerd. Het zou toch eigenlijk niet mogen dat er wordt gezegd dat dit apparaat HDMI 1.3a compliant is maar dan wel de algehele HDMI-CEC structuur overhoopt haalt, waardoor volume en andere zaken zoals uit en auto aan functionaliteit niet meer werken tussen andere HDMI apparaten. Zodra de MD270 op een HDMI poort wordt aangesloten wordt meteen de keten verbroken. Dit had ik van dit product toch echt niet verwacht! Ook de PCH C200 (popcorn hour) heeft hier last van gehad en hierbij is dit ook verholpen.

http://www.networkedmedia...read.php?tid=27841&page=1

Toch echt een bug!.imo. zou mooi zijn als dit apparaat in zijn geheel CEC complaint zou zijn, maar als tussenstap zou ook tenminste gezorgd kunnen worden dat de "polariteit" niet verkeerd wordt ingezet. zodoende blijft de communicatie voor de andere HDMI apparaten intact....

hoop dat GroteNeger8 hier nog iets zinnigs over te zeggen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311230

Ik heb de MD-270 (v1 002 firmware 3.0015) vandaag binnen gekregen en aangesloten. Hij kan echter helemaal geen shares vinden :'( Twee keer een factory reset heeft niet geholpen.

Mijn setup is als volgt:
  • Samsung LED TV UE32B7020
  • Netgear WNR2000, met UPnP en DHCP aan
  • Sitecom MD-270, met HDMI kabel aan de Samsung, en met ethernetkabel aan de router
  • Macbook OSX 10.5.8, draadloos verbonden
  • PC met Windows XP, draadloos verbonden
Op de MD-270 heb ik bij Music/Video/Photos alleen de optie "Network Media" (wereldbolletje). Als ik daar op klik kan ik kiezen voor "UPnP" of "Shared Drives". Als ik op een van twee klik gebeurt er niets, het scherm blijft leeg. Op de pc heb ik echter 1 folder geshared staan voor het hele netwerk, en op de Mac een stuk of 10 folders met read permissies voor everyone.

De MD-270 heeft netjes een IP-adres, en ik kan Flickr foto's bekijken. Media bekijken van een USB schijf is geen probleem - maar ik heb 'm natuurlijk gekocht voor het draadloos streamen ;) Het heeft vast iets met de router te maken, maar ik ben daar niet zo erg in thuis. Wie kan mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Je kunt het beste eens kijken naar de subnetten van het netwerk. Het komt nog wel eens voor dat Wifi en vast op een ander subnet zitten, zoals 192.168.1.x en 192.168.0.x of dat er een optie aan staat om ze op een andere manier gescheiden te houden.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComPeter

ComPeter

iddqd idkfa

Ik ben nog niet tevreden over het product, ik kan via uPnP bij een groot deel mijn media bestanden komen, foto's en Avi's geen probleem.
Maar de media player ziet de mappen met daar in de DVD bestanden (.VOB en IFO) en geen .MKV bestanden niet.

Ik heb de MD-270 V1 002, draadloos via de Wireless Media Adapter 300N WL-329 SL (op 5Ghz) naar de CISCO WRT320N en dan bedraad (1GBit) naar mij PC met Windows 7 32-bit Ultimate.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen, HELP

iddqd idkfa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik heb deze speler net twee dagen in bezit (via iBood), maar ben tot nu toe nog niet echt overtuigd.
De handleiding suggereert dat de firmware is te updaten middels een usb stick, nou, niet dus; beide files staan uitgepakt op de stick, maar de speler ziet ze niet wanneer ik voor updaten kies.
Uiteindelijk aangesloten op m'n router en laten updaten, dit werkt goed.

Een testje gedaan met een mkv van 13Gb (film met DTS geluidsspoor), op m'n Pc speelt deze perfect af, geen enkele hapering. Vervolgens met de mediaspeler getest en bij bewegend beeld (mensen die lopen, camera die naar andere locatie beweegt, etc...) zie ik duidelijk haperingen. Ik zeg erbij dat ik hiervoor een usb stick heb gebruikt (Flash Voyager GT), aangezien het op m'n Pc prima afspeelde, is de stick dus uitgesloten als oorzaak van het haperende beeld.

Ik heb geen idee hoe sommigen hier tot de conclusie zijn gekomen dat alles bij hen zonder haperen afspeelt op deze mediaspeler, daarom ga ik er maar even vanuit dat zij nooit een mkv van deze grootte hebben bekeken met deze speler, anders kom je toch echt tot een andere conclusie.

Is dit iets wat met een firmware update verholpen zou kunnen worden? Of ligt dit echt aan de techniek van de chipset en moeten we hiermee leven?

[ Voor 8% gewijzigd door KillerBee op 07-01-2011 12:25 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:08
Voor de mensen waarbij videos via het netwerk niet gevonden worden, proberen jullie af te spelen via
UPnP (Windows Media Player Library) oid?

Voor KillerBee: ik speel zelfs 26Gig M2TS streams af met bitrates van 30Mbps, over het netwerk vanaf een NAS, zonder haperingen. Wat is de bitrate van die MKV dan en welke codec wordt er gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

RonaldMcDonald schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:41:
Voor KillerBee: ik speel zelfs 26Gig M2TS streams af met bitrates van 30Mbps, over het netwerk vanaf een NAS, zonder haperingen. Wat is de bitrate van die MKV dan en welke codec wordt er gebruikt?
Video codec: x264, 2pass [LEVEL 4.1]
Bitrate: variable ~ 11956 Kbps

Nu was dit ook mijn eerste test, over het netwerk heb ik nog niets afgespeeld (moet nog even wachten op levering van een switch).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComPeter

ComPeter

iddqd idkfa

RonaldMcDonald schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:41:
Voor de mensen waarbij videos via het netwerk niet gevonden worden, proberen jullie af te spelen via
UPnP (Windows Media Player Library) oid?

Ja ,ik gebruik UPnP, de media player laat alleen mappen zien waar media bestanden in staan, en ik zie niet de mappen met de VOB bestanden

iddqd idkfa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
@KillerBee dat zou makkelijk afgespeeld moeten kunnen worden, probeer idd is wat andere files.
@ComPeter dat ligt waarschijnlijk aan de UPnP server. Zie je de VOB files wel in de server staan dan? Wat gebruik je eigenlijk als UPnP server? Windows Media Player?

Sowieso zou ik aanraden via Samba (Gedeelde Mappen op de MD-270) af te spelen, veel overzichtelijker en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComPeter

ComPeter

iddqd idkfa

Bij mij is het opgelost.

Contact gehad met Sitecom, zij geven aan dat uPnP niet alle codecs ondersteunt en daarom niet zichtbaar zijn via uPnP

Het uitzetten van wachtwoorden op shares zoals te vinden in de instructies op de site

En het importeren van deze reg key heeft mijn probleem verholpen, ik kan nu share zonder wachtwoord benaderen, perfect
-----------
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa]

"everyoneincludesanonymous"=dword:00000001
"NoLmHash"=dword:00000000

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\LanmanServer\Parameters]

"restrictnullsessaccess"=dword:00000000

iddqd idkfa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390505

Ik stream ook met uPnP. Sommige bestanden zijn wel zichtbaar en sommige niet. Ook sommige AVI's niet. Ik heb bovenstaande register wijzigingen ook even geprobeerd maar geen succes. Waarmee kan ik het best streamen? Wat is dat Samba precies?

Edit:
Alle AVI's doen het nu. MKV niet.

Edit:
Van de sitecom site:
Change log for 3.00.12

- Fixed broken Youtube support.
Right...

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 390505 op 07-01-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Nu online
Anoniem: 389500 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 18:52:
[...]
Daar hoop ik stiekem ook op. Ik heb al rondgeneusd in de firmware van de Egreat S1A. De Egreat heeft dezelfde chipset als de sitecom en heeft o.a. volledige DVD-menu support, youtube etc etc. Je ziet de losse programmabestanden gewoon staan in de firmware dus een handige Tweakert moet toch zeker in staat zijn om die firmware te combineren met de sitecom firmware? Volgens mij hebben we dan echt een wreed spelertje. De hardware is goed, sitecom heeft ook hard aan de software gewerkt maar die moet nu alleen nog geoptimalisereerd worden.
Heb je ook in de firmware van de Sitecom gekeken of dat een beetje vergelijkbaar is? In het GPL bestand van Sitecom staat volgens mij niet alle benodigde software, ik zie bijv. geen Mediaplayer. Er zal dus ook wel een gedeelte van de software een minder open licentie hebben. Er zit wel een telnet-daemon en de bash-shell bij, dus misschien is het wel mogelijk om in te loggen via het netwerk.
Anoniem: 390505 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:31:
Van de sitecom site:
Change log for 3.00.12

- Fixed broken Youtube support.
Right...
Dat het nu weer stuk is hoeft natuurlijk niet in de Changelog, want er is niks aan de firmware veranderd, de veranderingen zitten bij YouTube.

[ Voor 4% gewijzigd door Eärendil op 07-01-2011 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eärendil schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:31:
[...]

Heb je ook in de firmware van de Sitecom gekeken of dat een beetje vergelijkbaar is? In het GPL bestand van Sitecom staat volgens mij niet alle benodigde software, ik zie bijv. geen Mediaplayer. Er zal dus ook wel een gedeelte van de software een minder open licentie hebben. Er zit wel een telnet-daemon en de bash-shell bij, dus misschien is het wel mogelijk om in te loggen via het netwerk.
Dat heb ik nog niet gedaan eerlijk gezegd. Wel heb ik geprobeerd de laatste nieuwe firmware van de sitecom uit te pakken maar het is mij niet helemaal duidelijk wat voor soort bestand het is. De Egreat firmware is gewoon gezipped met een pass erop. Er is vast iemand die hier meer kaas van heeft gegeten dan ik. Maar in ieder geval ziet het er erg Linux-achtig uit allemaal...wie zet de eerste stap ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kixtart schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 08:04:
Je kunt het beste eens kijken naar de subnetten van het netwerk. Het komt nog wel eens voor dat Wifi en vast op een ander subnet zitten, zoals 192.168.1.x en 192.168.0.x of dat er een optie aan staat om ze op een andere manier gescheiden te houden.
Dank voor de tip! Volgens mij is dat niet het geval. Ik zie nu dat als ik naar de router ga, naar "Attached Devices", dat daar de Mac en de pc niet bij staan, alleen de tv. :?

Dat verklaart ongetwijfeld waarom de MD-270 de shares niet kan zien. Maar ik begrijp niet hoe de Mac en pc online kunnen zijn als ik ze bij de router niet tegenkom in dat lijstje. Iemand enig idee?

Screenshot 1: http://grab.by/8fLU
Screenshot 2: http://grab.by/8fLW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:09
Ik heb sinds kort ook een MD270 staan. Heb echter wel gemengde gevoelens. Een MVK bestand (9GB) speelt hij perfect af via een externe harde schijf. Wanneer ik echter een volledige BluRay (ISO, in dit geval 35GB) probeer hapert het beeld onwijs en valt het geluid weg. Niet te kijken dus. Aan de ene kant had ik dit ook niet verwacht via de USB, vandaar dat ik de MD met mijn laptop heb verbonden (via een cross-over kabel). Met goede hoop opende ik de BluRay (vanaf mijn interne HDD, in de laptop) en hij begon met afspelen. Zolang ik niets verander aan de instellingen werkte het best, maar zodra ik op options druk om bijv. de ondertiteling en het geluid aan te passen begint het haperen! Dit hoort toch niet te kunnen via deze manier? Hoe zijn jullie ervaringen met volledige BluRay ISO's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah, een simpele reboot van de Netgear router was voldoende; alles is nu netjes zichtbaar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Nu online
maxvdh schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 22:44:
Aan de ene kant had ik dit ook niet verwacht via de USB, vandaar dat ik de MD met mijn laptop heb verbonden (via een cross-over kabel). Met goede hoop opende ik de BluRay (vanaf mijn interne HDD, in de laptop) en hij begon met afspelen.
Ik heb geen ervaring met zulke grote bestanden, maar USB 2.0 is 480 Mbit/s, dat zou dus ruim voldoende moeten zijn en is waarschijnlijk meer dan je netwerk levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390894

Ik kan ook geen bestanden lezen met de md-270 ( 3 dgn in bezit ), hij geeft wel aan dat er verbinding is maar als ik deze wil openen zegt hij dat hij de map niet kan openen. Er word zowel een gedeelde schijf weergegeven op het scherm ( met wachtwoord ) als uPnP verbinding. Heb alles gedeeld via de mediaplayer 11 in Windows7 zonder wachtwoord beveiliging en bedraad gekoppeld aan mijn linksys router. Ik word er gek van ! :-( Wie o wie heeft een duidelijke oplossing gevonden voor dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390894

Anoniem: 97031 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:34:
Zoals het er nu naar uitziet hebben we over een week of 2 weer een firmware release met onder andere een fix voor de netwerk issues. Maar.... met een slag om de arm.
Is er al wat meer bekent hierover ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
Eärendil schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:19:
[...]

Ik heb geen ervaring met zulke grote bestanden, maar USB 2.0 is 480 Mbit/s, dat zou dus ruim voldoende moeten zijn en is waarschijnlijk meer dan je netwerk levert.
Hoe is dan te verklaren dat het zo schokkend gaat? De schijf is overigens een FreeCom Hard Drive Classic II van 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ze sinds zaterdag in mijn bezit (ibood) en moet zeggen dat het niet tegenvalt.
De meeste bestanden spelen prima af. Ik heb vrijwel direct de firmware update via USB uitgevoerd.

Zelfs de "killer-sample" van Birds speelt netjes af. Ook DVD-iso's gaan er prima in. Helaas zonder menutje natuurlijk.

@GroteNeger8
Wat ik wel jammer vind is dat de ondertitel-opties in de nieuwe firmware er een beetje vreemd uitzien. Om eerlijk te zijn zou ik liever de optie hebben verschillende formaten en fonts te kunnen kiezen en belangrijker nog, de breedte van de schaduwrand om de letters heen. Dus bijvoorbeeld de mogelijkheid om een schaduwrand van 1, 2, of 3 pixels (het is maar een voorbeeld, geen exact aantal pixels) te selecteren. Want wat heb je eigenlijk aan al die rare kleurkeuzes? Een hele luxe optie zou een schaduwrand in twee kleuren (grijs en zwart) zijn.

Iets minder is dat sommige bestanden niet correct willen afspelen. Zo speelt een muziekDVD wel af maar loopt de audio enorm out of sync (het lijkt wel een minuut of meer te zijn) en bestanden van een TV serie (DVD-rip) die eigenlijk niet willen afspelen, veel rare blokken op het scherm en gewoonweg niet te kijken of volgen. Op een PC spelen deze bestanden probleemloos af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
hoe kun je die mediaplayer 11 gebruiken?

ik heb win 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdefour
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-02 11:07
Hallo,

ik ben nieuw op deze topic,

zit met een vraagje, thuis beschik ik over een NAS ( Western Digital WDA4NC40000E ),
hier stond reeds standaard een map Public ( waar DLNA op actief is ), maar de naam "Public" vond ik zo algemeen, heb dus nog een map, "Fotos", "Films" en "Series" aangemaak ( waar iedereen alle rechten op heeft. )

Voor ik de MD-270 in m'n bezit had, was mijn pc aan m'n tv aangesloten en kon ik zonder problemen films bekijken.
\\NAS\Films\filmnaam.avi

Nu met de MD-270 vind ik mijn shares ( "Fims", "Series", "Fotos" ) niet meer terug,
de eenigste manier om mijn NAS nog te benaderen is van UPNP, maar daar vind ik dan enkel maar de mappen van "Public" die ik niet onmiddelijk gebruik, alsook werken avi's in combinatie met .srts hier niet mee ( beperking van DLNA las ik enkele pagina's terug ).

Iemand eenig idee hoe ik mijn andere shares van m'n NAS beschikbaar maak voor de MD-270 ( ook reeds geprobeerd om DLNA actief te zetten voor de andere Shares, echter vind hier niet onmiddelijk een optie voor terug op m'n NAS ).

Alvast Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
Anoniem: 389500 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:02:
Zelfs de "killer-sample" van Birds speelt netjes af. Ook DVD-iso's gaan er prima in. Helaas zonder menutje natuurlijk.
De Killersample (meest zware variant) speelt hij bij mij ook perfect af via externe HDD. Echter bluray iso's blijft een probleem.. Geen idee hoe dit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
hmm door een aantal films naar mijn openbare map te slepen kan ik deze nu wel zien.

maar bij alle muziek krijg ik nog steeds de melding dat hij het niet af kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComPeter

ComPeter

iddqd idkfa

bdefour schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:06:
Hallo,

ik ben nieuw op deze topic,

zit met een vraagje, thuis beschik ik over een NAS ( Western Digital WDA4NC40000E ),
hier stond reeds standaard een map Public ( waar DLNA op actief is ), maar de naam "Public" vond ik zo algemeen, heb dus nog een map, "Fotos", "Films" en "Series" aangemaak ( waar iedereen alle rechten op heeft. )

Voor ik de MD-270 in m'n bezit had, was mijn pc aan m'n tv aangesloten en kon ik zonder problemen films bekijken.
\\NAS\Films\filmnaam.avi

Nu met de MD-270 vind ik mijn shares ( "Fims", "Series", "Fotos" ) niet meer terug,
de eenigste manier om mijn NAS nog te benaderen is van UPNP, maar daar vind ik dan enkel maar de mappen van "Public" die ik niet onmiddelijk gebruik, alsook werken avi's in combinatie met .srts hier niet mee ( beperking van DLNA las ik enkele pagina's terug ).

Iemand eenig idee hoe ik mijn andere shares van m'n NAS beschikbaar maak voor de MD-270 ( ook reeds geprobeerd om DLNA actief te zetten voor de andere Shares, echter vind hier niet onmiddelijk een optie voor terug op m'n NAS ).

Alvast Bedankt !
Als de Media player de Codec niet ondersteund dan laat uPnP de media bestanden niet zien. info van het Sitecom servicedesk (medeweker Gerben)

iddqd idkfa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdefour
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-02 11:07
ComPeter schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:16:
[...]
Als de Media player de Codec niet ondersteund dan laat uPnP de media bestanden niet zien. info van het Sitecom servicedesk (medeweker Gerben)
Bedankt voor de snelle reactie, echter is dit niet onmiddellijk het probleem.
Het probleem ligt hem er in dat ik m'n network shares \\NAS\Films \\NAS\Fotos ... niet terug vind ( met een pc wel ). Enkel via uPnP kan ik aan de bestanden die zich bevinden onder \\NAS\Public wat dus zou menen dat ik alles moet kopiëren onder de Public?
Alsook op de public heb ik reeds geprobeerd een .avi en een .srt ( met de zelfde naam ) te plaatsen. De film speelt deze zonder probleem, echter vind die geen ondertitels :s.
Bestaat hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391233

Hallo,
Ik heb onlangs een WL-355 gekocht, maar er lijkt mij een samba/cifs probleem in te zitten. De software gaat niet goed om met het bladeren naar gedeelde mappen. Software crasht op mijn NAS en op Windows 7 zag hij de shares eerst wel, maar nu niet meer. Windows heeft geen probleem met het NAS. Op het NAS (linux variant) wordt de sambaclient ook afgeschoten wegens illegale segment instructie. Ik heb de gegevens naar sitecom gemaild. Ik ben benieuwd of er binnenkort antwoord op komt. Tot dusver had ik binnen 2 dagen antwoord en/of vervolg vragen.

Ik weet niet of de MD270 en WL-355 op dezelfde software draaien (de 355 draait nu op 3.00.15)

Ten tijde dat het apparaat wel de shares van mijn wel PC zag, kon ik draadloos via de WL309 Gaming Router II en 5 Ghz band prima streamen. Ik heb nog niet alle formaten kunnen testen, omdat de shares bij een reset verloren gingen en niet meer gezien worden.

Dus ik hoop dat er snel een oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391305

Hi, when the polish menu and characters will be supported in MD-270 ? UTF-8 does not work properIy (most of polish characters are missing). If there is a problem I could assist in translation of the firmware. I think MD-270 is good piece of hardware, but needs more work on soft. sorry for my dutch, I have used the translator ;-)

Hallo, toen de Poolse menu en karakters worden ondersteund in MD-270? UTF-8 niet properIy werk (de meeste van de Poolse tekens ontbreken). Als er een probleem dat ik zou kunnen helpen bij de vertaling van de firmware. Ik denk dat MD-270 is goed stuk hardware, maar moet meer werk op een zachte. sorry voor mijn nederlands, heb ik gebruik gemaakt van de vertaler ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@GroteNeger8

Groteneger - since you are somehow connected to Sitecom - could you add polish characters support in MD-270? If it is a problem I could translate all the menu from english to polish in a day or two free of any cost. I bought this mediaplayer on ibood and happy with it but lack of polish characters is a pain the ass :'( . If I would translate the menu I am sure it would be easier to introduce this product to polish market. Tour competitors from asia have no problems with adding polish language - for example Egreat, Hyuindai, Popcorn and ASUS they all have polish language. Mediaplayers on polish market are now very popular.

Groteneger - omdat je een of andere manier verbonden bent met Sitecom - kan je toevoegen Poolse tekens ondersteuning in MD-270? Als het een probleem dat ik zou kunnen vertalen alle menu van Engels naar Pools in een dag of twee vrij van kosten. Ik kocht deze mediaplayer op ibood en blij met haar, maar het gebrek aan Poolse tekens is een pijn de XXX. Als ik zou het menu te vertalen ik weet zeker dat het gemakkelijker zou zijn om dit product te introduceren op de markt te poetsen. Tour concurrenten uit Azië hebben geen problemen met het toevoegen van Poolse taal ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97031

We hebben een nieuwe firmware die o.a. het windows 7 probleem oplost. Echter lijkt het wel een vertraging te veroorzaken bij het verbinden met linux shares. Dat is op zich best vervelend aangezien veel NAS devices embedded linux zijn. We gaan 'm dus nog niet aanbieden in de auto update, maar als er interesse is wil ik hem hier wel linken als beta firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-05 15:31
Anoniem: 97031 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:44:
We hebben een nieuwe firmware die o.a. het windows 7 probleem oplost. Echter lijkt het wel een vertraging te veroorzaken bij het verbinden met linux shares. Dat is op zich best vervelend aangezien veel NAS devices embedded linux zijn. We gaan 'm dus nog niet aanbieden in de auto update, maar als er interesse is wil ik hem hier wel linken als beta firmware?
Ja die intresse is er zeker, dus ik (en ik denk vele anderen) wil hem wel hebben.

Zitten er nog meer dingen in de nieuwe firmware en is er al meer bekend over het vastloop probleem na lange inactiviteit (dat hij van de stroom af moet en opnieuw erop om het weer goed te krijgen)?

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324945

Ja zeker interesse!!!! Eindelijk! _/-\o_
knorde schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:09:
[...]

Ja die intresse is er zeker, dus ik (en ik denk vele anderen) wil hem wel hebben.

Zitten er nog meer dingen in de nieuwe firmware en is er al meer bekend over het vastloop probleem na lange inactiviteit (dat hij van de stroom af moet en opnieuw erop om het weer goed te krijgen)?
Inderdaad is ook wel een belangrijk issue, het vastlopen van het app... Hoop ook hierop iets te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We gaan 'm dus nog niet aanbieden in de auto update, maar als er interesse is wil ik hem hier wel linken als beta firmware?
Geef me een link naar de beta ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
graag even hulp waarom dat ding al mijn muziek als onbekende files bestempeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

beta firmware

sowieso in deze release:
• windows 7 issue
• mkv playback over UpNp
• youtube definitief verwijderd.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 97031 op 11-01-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97031 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:34:
beta firmware

sowieso in deze release:
• windows 7 issue
• mkv playback over UpNp
Thank you! Vanavond ff proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97031 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:34:
beta firmware

sowieso in deze release:
• windows 7 issue
• mkv playback over UpNp
JAMMER MAAR HELAAS!! |:(

Shares kunnen nog steeds niet worden gevonden. Krijg nog steeds de melding:

"Verbinden met netwerk schijf mislukt; uw gebruikersnaam of wachtwoord zijn mogelijk gewijzigd. Wilt u opnieuw proberen?"

En uiteraard staat de paswoord beveiliging in Windows 7 uit...

En nu? :-(

Ik heb het app nu al een jaar misschien zouden ze hem nog terug nemen? Of is sitecom zo coulant om hem terug te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Bij mij werkt het sinds de nieuwe firmware wel prima!

Eerder vroeg hij 3 of 4x om een gebruikersnaam en wachtwoord en tot nu toe (vaak getest vanavond) heeft hij dat geen 1 keer meer gedaan.

Ik wil niet te vroeg juichen dus ik zal het komende dagen nog goed testen maar tot nu toe lijkt het "windows 7 share probleem" iig bij mij wel verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Anoniem: 324945 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:50:
[...]

JAMMER MAAR HELAAS!! |:(

Shares kunnen nog steeds niet worden gevonden. Krijg nog steeds de melding:

"Verbinden met netwerk schijf mislukt; uw gebruikersnaam of wachtwoord zijn mogelijk gewijzigd. Wilt u opnieuw proberen?"

En uiteraard staat de paswoord beveiliging in Windows 7 uit...

En nu? :-(

Ik heb het app nu al een jaar misschien zouden ze hem nog terug nemen? Of is sitecom zo coulant om hem terug te nemen?
bij de post onder je is het probleem blijkbaar wel opgelost, dus mogelijk heb jij gewoon een ander probleem.
kun jij vanaf andere systemen wel bij de share ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
angelico66 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:54:
graag even hulp waarom dat ding al mijn muziek als onbekende files bestempeld
omdat de muziek niet goed getagged is misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mcetweaker schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:03:
[...]

bij de post onder je is het probleem blijkbaar wel opgelost, dus mogelijk heb jij gewoon een ander probleem.
kun jij vanaf andere systemen wel bij de share ?
Ja man ik lees het vreemd.... Vanaf andere systemen kan ik wel bij mijn shares... Zal eens proberen alles te herstarten misschien dat dat helpt (router, computer, md270 & modem)... Ik ga nog wel ff kijken, hoop dat er meer mensen zullen reageren of het wel/niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor degene die nog issues ondervinden met windows 7, wel de volgende stappen gedaan?
Q I cannot access my network shares via a Windows Vista or Windows 7 computer.

A
You need to disable "Password protected sharing":

Go to Start -> Control Panel -> Network and Internet -> Network and Sharing Center.

Only Windows 7: Select Change advanced sharing settings on the left hand side.

Click the down arrow button next to Password protected sharing.

To disable password protected sharing, click Turn off password protected sharing.

Click Apply.

If the User Account Control dialog box appears, confirm that the action it displays is what you want, and then click Continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
knorde schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:09:
[...]
@GroteNeger8:

Weet je hier misschien al meer over?

@de rest:

Ik heb nog vaak "het windows 7 probleem" getest maar bij meerdere pc's getest en geen last meer gehad tot nu toe.
Dit was voor de firmware update steeds onmogelijk.

Ik ben dan ook wel benieuwd naar mede gebruikers of het bij hun ook opgelost is aangezien tot nu toe 1 iemand het probleem nog wel heeft.

[ Voor 31% gewijzigd door knorde op 12-01-2011 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geheugen probleem krijgen we nog niet goed gesimuleerd. Staat nog wel op de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Scant het apparaat trouwens continu bij shared drives of moet ik steeds hieruit en weer erin gaan? Ik krijg mijn shares op XP ook nog niet aan de praat, maar zal nog niet klagen hier, aangezien het nog goed mogelijk is dat mijn instellingen nog niet goed staan :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi @ GroteNeger8,

I have been instructed by Sitecom customer support that MD-270 can display polish characters encoded in UTF-8. However it's not true. Only two characters from 12 are displayed correctly, others are just visible as blank space on the screen. See the how it looks like.

http://zapodaj.net/15db81f2d8d2.jpg.html

this refers to following UTF-8 encoded SRT file (example presents sentence #56) - you can use as a template with polish characters

http://sendfile.pl/42177/Avatar_Extended.srt

Please help !

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 391305 op 12-01-2011 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-05 21:40
Anoniem: 389500 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:02:@GroteNeger8
Wat ik wel jammer vind is dat de ondertitel-opties in de nieuwe firmware er een beetje vreemd uitzien. Om eerlijk te zijn zou ik liever de optie hebben verschillende formaten en fonts te kunnen kiezen en belangrijker nog, de breedte van de schaduwrand om de letters heen. Dus bijvoorbeeld de mogelijkheid om een schaduwrand van 1, 2, of 3 pixels (het is maar een voorbeeld, geen exact aantal pixels) te selecteren. Want wat heb je eigenlijk aan al die rare kleurkeuzes? Een hele luxe optie zou een schaduwrand in twee kleuren (grijs en zwart) zijn.
Blijkbaar mis ik iets compleet. Heb de laatste firmware, maar ik zie geen kleur opties voor de ondertitels? Ik kan alleen de grootte aanpassen verder niets. Kijk ik op de verkeerde plek? :?

Ik kan de ondertitels nl haast niet lezen tegen een lichte achtergrond, heb geen schaduwrand.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391558

Hallo,

Ik heb net een SItecom MD270 gekocht en bijbehorende wireless netwerk dongel.
Vanaf de sitecom kan ik mijn pc benaderen, foto's kijken etc.
Alleen heb ik een paar (beginners)vragen:
1- Kan ik de USB Harddisk die is aangesloten browsen vanaf mijn computer (dus de omgekeerde situatie als hierboven) om bijv films, foto's etc te uploaden naar de USB disk aan de MD270
2- Afspelen van films op mijn PC via Wireless op de MD270 performed niet lekker
Is daar iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Anoniem: 391558 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:22:
Hallo,

Ik heb net een SItecom MD270 gekocht en bijbehorende wireless netwerk dongel.
Vanaf de sitecom kan ik mijn pc benaderen, foto's kijken etc.
Alleen heb ik een paar (beginners)vragen:
1- Kan ik de USB Harddisk die is aangesloten benaderen vanaf mijn computer (dus de omgekeerde situatie als hierboven) om bijv films, foto's etc te uploaden naar de USB disk aan de MD270
2- Afspelen van films op mijn PC via Wireless op de MD270 presteert ondermaats
Is daar iets aan te doen?
Antwoord 1: Wat zegt de handleiding? Handleiding zegt er niets over, probeer eens te verbinden met Windows Verkenner naar \\IP-Adres-Sitecom-MD270. Aangezien de handleiding er niets over zegt, zal het waarschijnlijk niet kunnen.
Antwoord 2: Nee, dit heeft te maken met de maximale gegevens snelheid van het draadloze netwerk, bedraad presteert beter.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 13-01-2011 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Antwoord 1: Nee, kan niet. Heb ik destijds gelezen op het ibood forum.

Er loopt trouwens al een MD-270 topic....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391591

Ben nieuw op dit forum en heb het topic nog niet helemaal kunnen doorploeteren maar wanneer gaat het dvdmenu probleem opgelost worden? Dit werd al beloofd begin januari 2010 (zie pagina 2 van deze topic) en het is nog niet in orde. Ik ben een serie kijker en ik vind makemkv echt "geen" oplossing. De WD HD Live ondersteunt het wel, dus technisch kan het ... waarom duurt dit zolang bij sitecom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik heb trouwens wel een probleem waaruit volgt dat de mediaspeler herstart. Bij een aantal films, HD of divx/xvid avi, heb ik al gehad dat als je doorspoelt vreemde problemen ontstaan:
- Het makt niet veel uit of je x2, x4 en dergelijke kiest want sneller doorspoelen lijkt niet te gaan
- Bij druk op de playknop blijft hij gewoon doorspoelen. Dit is te zien aan de tijd onderaan, aangezien het beeld gewoon stil staat nog
- Mocht je op dit moment op stop drukken (naar menu) en dan weer doorgaan reboot de sitecom
- Na nogmaals op pauze gedrukte te hebben en weer op play lijkt de film wel weer goed door te gaan, maar het beeld blijft achterwegen. Als ik op dit moment op stop druk en doorga met de film dan werkt het wel weer.

Wanneer het precies voorkomt weet ik niet, maar is redelijk frequent op dit moment.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391591 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 08:05:
Ben nieuw op dit forum en heb het topic nog niet helemaal kunnen doorploeteren maar wanneer gaat het dvdmenu probleem opgelost worden? Dit werd al beloofd begin januari 2010 (zie pagina 2 van deze topic) en het is nog niet in orde. Ik ben een serie kijker en ik vind makemkv echt "geen" oplossing. De WD HD Live ondersteunt het wel, dus technisch kan het ... waarom duurt dit zolang bij sitecom?
DVD menu gaat niet ondersteunt worden. Technisch kan het alleen als de speler voorzien is van 512MB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391305 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:09:
Hi @ GroteNeger8,

I have been instructed by Sitecom customer support that MD-270 can display polish characters encoded in UTF-8. However it's not true. Only two characters from 12 are displayed correctly, others are just visible as blank space on the screen. See the how it looks like.

http://zapodaj.net/15db81f2d8d2.jpg.html

this refers to following UTF-8 encoded SRT file (example presents sentence #56) - you can use as a template with polish characters

http://sendfile.pl/42177/Avatar_Extended.srt

Please help !
If UTF-8 encoding is not working there is no solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391591

Jammer dat de sitecom dit echt niet kan. Bij WD HD Live kan het niet via IFO, maar dat zou een licentiekwestie zijn, dus financieel neem ik aan. Maar ze ondersteunen het dvd menu wel in een ISO.Kan je bevestigen dat je wat betreft sitecom met DVD menu ook in een ISO bedoelt ?
Hoeveel MB heeft een sitecom MD270. Dus twee vragen bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97031 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 09:25:
[...]

If UTF-8 encoding is not working there is no solution.
of course there is a workaround you can extract utf-8 srt files from MKV and remove poish encoding using third party software, but the question is whether sitecom can work on fixing this utf-8 encoding issues in new software release for md-270

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
nou ik weet nog steeds niet waarom al mijn muziek als onbekend wordt bestempeld.

via usb stick speelt hij ze wel.

raar ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391760

Ik probeer de update 3.0.16 te installeren, heb het bestand op een usb-stick gezet, maar de MD-270 ziet hem niet...
Wat is de correcte procedure?

Edit

Het werkt. Ik was de verinfo.txt vergeten op de stick te zetten |:(

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 391760 op 14-01-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391760 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 14:42:
Ik probeer de update 3.0.16 te installeren, heb het bestand op een usb-stick gezet, maar de MD-270 ziet hem niet...
Wat is de correcte procedure?
Unzip de 2 bestanden uit het archief naar de root van de USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo allemaal.

Ik heb deze week een MD-270 aangeschaft en heb toch enkele problemen.
Gisteravond heb ik dit hele topic doorgeworsteld en ontdekt dat ik niet de enige ben die problemen heeft met de Windows7 shares, maar ik heb geen reacties gevonden die raken aan mijn andere probleem.

Ik zal eerst de relevante onderdelen van mijn configuratie beschrijven.

Sitecom MD-270 V1 002 met firmware 3.0.16
Sitecom WL-345 300N Wireless USB Adapter V1 001
Sitecom WL-351 Wireless Gigabit Broadband Router Rev. A
2 * Sitecom LN-121 Network Giga Switch V1 002
HP ProBook 4710s met Windows7 Professional
Linux system (zelfgebouwd) met Debian V4.0

De MD-270 en het notebook zitten aan de ene LN-121, de Linux-bak aan de andere.
Beide LN-121's zijn verbonden met de WL-351.

Op het notebook draait de PS3 Media Server versie 1.11.369

Het eerste probleem, de shares op Windows7:
Op de MD-270 zie ik de PS3MS op het notebook en kan via die weg bestanden afspelen, geen probleem. Maar ik heb ook shares aangemaakt, en die zie ik niet op de MD-270, sterker nog, ik zie het hele notebook niet...
Ik heb alles gedaan wat in dit topic beschreven staat, guest account enabled, passwords uitgeschakeld, no joy.
De shares op de Linux-bak zie ik wel en kan ik ook bereiken.
Op de Linux-bak heb ik de shares van het Windows notebook via CIFS (smb) gemount en via die weg kan ik ze bereiken vanaf de MD-270.
Suggesties?

Het tweede probleem, wireless:
De WL-355 is de MD-270 met als wireless dongle de WL-329. Alles wat ik hier lees zegt dat dat werkt.
Helaas heb ik een WL-345, de X3 opvolger van de WL-329 (die WL-345 had ik al, dus heb ik de MD-270 los gekocht).
De MD-270 ziet de WL-345 wel, ik kan zelfs (één keer na de factory reset) de static ip-instellingen opgeven, maar verbinden met het netwerk, ho maar. Niet via PBC, niet via PIN, zoeken naar netwerken vindt niets.
Als ik de dongel in mijn notebook steek werkt hij perfect, 260+ Mbps verbinding met de WL-351.
Wat moet ik doen? Een WL-329 kopen of zou de WL-345 ook moeten werken?

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391852

EDIT: Blijkbaar speelt hij wel idx/sub af, maar niet allemaal... Vreemd...

Beste,

Ik ben heel tevreden over dit product, naadloze 1080p streaming! Ik heb echter 1 kleine issue. Blijkbaar speelt hij bij mij geen VobSub ondertitels af (.idx & .sub). De ondertitels zijn wel beschikbaar via het Optie-menu, maar niet op het scherm dus... Enige vooruitzichten om dit te implementeren?

FW versie 3.0.15

PS. Bevat FW 3.0.16 de DLNA fix om de speler remote te bedienen?

Mvg,

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 391852 op 16-01-2011 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391852

Misschien nog enkele vragen / voorstellen:

Ik gebruik thuis de Sitecom MD-253 storage center in combinatie met de MD-270.

- Is het mogelijk om ondertitels (.srt) mee af te spelen gebruik makende van uPNP?
- Indien niet, dan mis ik min of meer een zoek/indexeringsfunctie voor de Samba-shares. Is er een makkelijkere manier om door de films te bladeren gebruik makende hiervan. De zoek-functie werkt immers niet bij gewoon Samba-shares.
- Heel handig zou zijn om de Muziek-functie remote te kunnen bedienen, zonder dat de TV aanstaat. Zo maak ik gebruik van AndroMote (waarop je ook huidig afspeelnummer e.d. kan zien), maar niet alle functies werken.
- Bij her herstarten van de Sitecom MD-253 heb ik niet direct toegang tot de Samba shares. Gebruik makende van de web-interface her-appliceer ik de rechten tot de mappen waartoe de media-speler toegang moet hebben en dan werkt het.

Buiten deze kleine issues ben ik echt een heel tevreden gebruiker! Alle films, zelf 1080p mkv met AVC encodering lopen heel vlot! Netwerk is bekabeld, dus geen ervaring met het draadloze gedeelte.

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-11-2024
Met de laatste firmware update kan ook ik nu mijn windows 7 share bereiken

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik heb zelf wel nog steeds problemen. Helemaal aan het begin zag ik mijn pc wel, maar share lukte niet vanwege wachtwoord melding. Toen even laten liggen en laatst verder gekeken, maar kan alweer een hele tijd mijn pc niet meer zien. Zelfde subnet, kan de Sitecom pingen, allerlei opties open gezet maar nog niks. Jammer dat je niet gewoon een IP kunt opgeven om naar te connecten.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36409

Speelt bij jullie de killersample ook goed af via het netwerk? Daar gaat hij via mijn samba setup toch behoorlijk stotteren op de laatste officiële firmware.

Overigens mee eens dat er wat gedaan moet worden aan de subtitles. Ik heb hem nu op de wit/wit variant staan, omdat de subtitles anders niet bold genoeg zijn. Maar mis dan wel erg de schaduwrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
ik verkoop hem weer, krijg niet eens fatsoenlijk antwoord op mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar heb je je probleem neergelegd?
Dit forum is niet het officiële supportmechanisme. Als je hier antwoord krijg van een Sitecom-medewerker is dat heel aardig, maar je kunt natuurlijk nergens op rekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carra
Wel een nieuw probleem ondervonden:
-> Srt files met 3 lijnen tekst. De derde lijn wordt nooit getoond (wel op mijn PC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Carra schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:24:
Wel een nieuw probleem ondervonden:
-> Srt files met 3 lijnen tekst. De derde lijn wordt nooit getoond (wel op mijn PC).
ook niet als je je subs wat hoger plaatst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carra
Ja, de subtitles zo hoog mogelijk proberen te zetten maar de onderste regel werd gewoon niet getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141433

Hallo

ik heb mijn e nieuwe sitecom nass schijf inmiddels aan de praat gekregen .

Nu wil ik de 270 of 355 aanschaffen en las dat youtube er niet meer op zit .

is dat zo en is er al bekend of dit er weer in een nieuwe software update opkomt?

zijn er alternatieven waar het anders wel mee kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand of Sitecom de .TS containers gaat ondersteunen?
Mijn Humax iHDR-5050c PVR STB maakt opnames indat formaat en die zou ik ook graag op mijn andere TV afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WL-345 -> Nee alleen WL-329
• .srt via uPNP zou gewoon moeten werken
• 3 regelige subs zijn niet supported.
• Muziek die als onbekend wordt bestempeld. -> Geen idee. Wat meer info? (Soort bestanden, mp3, aac, flac, etc?)
• Youtube komt niet terug.
• Wat bedoel je met .ts containers?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 97031 op 20-01-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TS: Transport Stream, het formaat waarin DVB (Digital Video Broadcast) meestal word opgenomen door een hard disk recorder zolas de Humax iHDR-5050c.
Zie het artikel over mediaspeler op pagina 68 van de Chip speciale editie over Home Entertainment die net uit is.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 391760 op 20-01-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
TS is toch gewoon MPEG? Lijkt me dat dat gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, is geen MPEG, dat zit er wel in, maar de MD-270 herkent het niet. Als ik een .TS bestand converteer naar MPEG werkt het wel, maar dan moet ik een extra (tijdrovende) slag op mijn PC maken.
Renamen van de .ts naar .mpeg helpt niet, je krijgt dan de foutmelding "dit bestandstype wordt niet ondersteund".
Windows7 herkent het filetype als MPEG-2, maar de Windows Media Player speelt het niet af. VLC en MSplayer kunnen beide wél .ts bestanden afspelen.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 391760 op 20-01-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

RonaldMcDonald schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:12:
TS is toch gewoon MPEG? Lijkt me dat dat gewoon werkt.
Is volgens mij ook gewoon mpeg. Enkele dagen geleden heb ik nog een .ts probleemloos afgespeeld. Misschien dat een .ts van een PVR decoder iets anders opgebouwd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar kwam die .ts vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Dit was een NGC docu (usenet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391760 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:10:
TS: Transport Stream, het formaat waarin DVB (Digital Video Broadcast) meestal word opgenomen door een hard disk recorder zolas de Humax iHDR-5050c.
Zie het artikel over mediaspeler op pagina 68 van de Chip speciale editie over Home Entertainment die net uit is.
Wikipedia: MPEG transport stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97031 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:04:
[
• Wat bedoel je met .ts containers?
If you are thinking about implementing TS containers (other vendors such as WD have it already implemented)

http://tstools.berlios.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik heb een geripte blu ray disc van de serie Rome. Hoe kan ik skippen naar een volgende aflevering?

Bestandsnamen die de MD-270 laat zien zijn 00000.m2ts en oplopend (volgende is 00001.m2ts) maar als ik de volgende selecteer begint ie met dezelfde (eerste) aflevering....

[ Voor 8% gewijzigd door MartijnA3 op 21-01-2011 15:03 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
MartijnA3 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:55:
Ik heb een geripte blu ray disc van de serie Rome. Hoe kan ik skippen naar een volgende aflevering?

Bestandsnamen die de MD-270 laat zien zijn 00000.m2ts en oplopend (volgende is 00001.m2ts) maar als ik de volgende selecteer begint ie met dezelfde (eerste) aflevering....
Niet, er is geen chapter support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Hmm. :/

Dus ik moet van elke aflevering een los bestand zien te maken, heb dat ooit bij een DVD gedaan met DVD shrink, weet iemand hoe je dat doet met een blu-ray rip?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392834

Hallo allemaal,

Hier een vraag van een nitwit op t gebied van netwerk opzetten ed.

Via Ibood heb ik ook een MD 270 aangeschaft. Super via een externe harde schijf, maar ik wilde meer.
Dus heb ik een router gekocht om vanaf mn laptop te kunnen kijken.
Nu heb ik mn laptop (w7) aan mijn router gehangen, mn router aan mn adsl modem en het internet werkt.
Alleen krijg ik de MD 270 niet aan mn router gekoppeld. Ik doe iets verkeerd maar weet niet wat.
Heb alle gebruiksaanwijzingen doorgeworsteld en nog steeds lukt het niet.

Kan iemand hier zijn lichtje op laten schijnen? Voor de duidelijjkheid ik wil dat mn router draadloze verbinding maakt met de mediaplayer.

Video TS kan ie inderdaad niet afspelen dus wilde ik het proberen met windows meda player.

Alvast bedankt.
Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Probeer je draadloos of bekabeld te verbinden? Om een draadloze verbinding te kunnen maken heb je de Sitecom WL-329 erbij nodig, dat is een USB draadloze ontvanger.

En je Video_TS probleem ga je niet oplossen met Windows Media Player. De Mediaspeler ondersteund het niet (DVD Menu etc dan, de film zelf wordt wel afgespeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392834

Hey Ronald, dank je voor je snelle reactie.
Ja ik heb de router bij BCC gekocht en die zeiden dat dit zo kon en die usb dinges niet nodig had. Maar de media player ziet de router niet. Netwerk niet gevonden...
Dus dat word die usb dinges aanschaffen. Kan ik dan alle snoeren uit huis weghalen? M.a.w. kan ik dan draadloos internetten en draadloos streamen naar de media player?
Bedankt voor je geduld... ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Ik neem aan dat je een draadloze router hebt aangeschaft? In dat geval kan je met je computer draadloos internetten, mits deze uiteraard ook een draadloze ontvanger heeft.

Met de Sitecom WL-329 kun je de Mediaplayer draadloos maken en dan ben je dus inderdaad al je draden kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.One
  • Laatst online: 17-04 14:55
Ik heb me sinds vorige week een MD-270 aangeschaft. Leuk apparaat, voldoet aan mijn wensen net zoals mijn Sitecom router.
Het enige PROBLEEM is: Youtube werkt niet.
En helaas was dit toch wel een van de redenen waarom ik deze media player gekocht had.
En nu lees ik net: "Youtube komt niet terug." Ik hoop echt dat ik droom want:
1) Goedkoop was het zeker niet.
2) Dit is niet was ik dacht dat het was, en niet zoals het stond aangeboden.
3) Ik ben echt zeer tevreden over al mijn Sitecom hardware, maar als dit blijkt waar te zijn koop ik nooit van heel leven nog iets van Sitecom. En raad ik iedereen aan van het zelfde te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Nu online
Waar stond dat Youtube ondersteund zou worden? Als dat op de website van de verkoper stond kan je natuurlijk gewoon je geld terugvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.One
  • Laatst online: 17-04 14:55
Hier
meuk: Sitecom MD-270 3.00.11
en hier
YouTube: SiteCom TV Media Player MD 270 Hands On - English

Oké, niet op de website zelf maar het 'was' toch aanwezig.
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste