Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Marcoryn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 03-03 11:22

Marcoryn

life is 001100111

Topicstarter
Er is een nieuwe mediaplayer op de markt.. de Sitecom MD-270

Specs:
Connections
1x HDMI 1.3a
2x USB 2.0
1x S/PDIF for digital audio
1x Composite for video and stereo audio

Chipset: Sigma 8655

Image resolutions
Normal (4:3)
Widescreen (16:9)
480i, 480p, 576i, 576p, 720p, 1080i, 1080p

Audio
Up to 24 PCM
MPEG
Dolby Digital
DTS pass-trough
Supported audio formats
MP3 (CBR, VBR 32~320kbps), MP2, WAV/PCM/LPCM, AAC (Mpeg 4), AC3 (Dolby), FLAC, WMA, WMA Pro

Supported video formats
Mpeg 1, Mpeg 2, Mpeg 4 (ASP), Mpeg 4 (AVC HD/H.264), WMV9, VC-1, MKV, Xvid, Divx, Avi, VOB/ISO/IFO, DVR-MS, ASF, MOV, DAT (VCD/SVCD)

Supported picture formats
GIF, BMP, JPEG, TIF/TIFF, PNG
DLNA Certified
UPnP AV: automatic connection with other UPnP AV equipped devices within the network, such as a desktop PC, notebook or Home Storage Center

Easily access all digital media stored within the network: stream digital movies, music and photos without the use of a computer
Fully automatic, no installation needed
Firmware upgradable

Links:

http://www.sitecom.com/pr...code=MD-270&productid=759
http://www.sitecom.com/download/4385/MD-270-Full-Manual.pdf handleiding..thanks Kegeltje26
http://tweakers.net/pricewatch/248234/sitecom-md-270.html Pricewatch Tweakers

Heb de speler nu 3 dagen in huis en werkt heerlijk. Fijn menustructuur. Binnen 2 minuten, draaiend op mijn netwerk.
Ik ging voor een WD HD Live, maar op aanraden van de verkoper voor de Sitecom gekozen. Hij vertelde dat de chipset stukken beter was dan de WD HD. Er is nog niet veel bekend over deze nieuwe player, dus hoop op feedback en wacht geduldig op de eerste firmware update. Staat nog niet in de PriceWatch, maar ik heb hem gehaald voor EUR 159,00.

26-11-2009 Nieuwe update valt te downloaden. Update heeft vooral betrekking op het wifi gedeelte en de Sitecom N dongel.
Uit mailcontact met Sitecom blijkt dat binnenkort een update verschijnt waarin het mogelijk wordt bij DVD's (video_ts) je dvd menu zichtbaar te krijgen. Een zeer gewilde optie uit oa het WD HD Live topic _/-\o_

Marcoryn wijzigde deze reactie 21-04-2010 20:31 (17%)

Life is what U make it

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 17:19

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik vind ~2 min nog best een flinke boottime en de prijs ook niet heel erg aantrekkelijk.

DukeBox wijzigde deze reactie 08-11-2009 13:12 (33%)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Marcoryn

Marcoryn

life is 001100111

Topicstarter
quote:
DukeBox schreef op zondag 08 november 2009 @ 13:11:
Ik vind ~2 min nog best een flinke boottime en de prijs ook niet heel erg aantrekkelijk.
Ik heb het over 2 minuten vanuit de doos, ingepakt, draaiend op mijn netwerk. Boottime is 6 seconden.
2 vrienden hebben een PCH A-110 en waren redelijk onder de indruk van de snelheid.
Het heeft iets minder aansluitopties en mogelijkheden dan de PCH, maar de snelheid ligt hoger en mogelijk komen er meer opties vrij door een software update.

En niet te vergeten..10 jaar garantie, dus zullen ze er zeker van zijn een goed product te hebben gemaakt _/-\o_

Marcoryn wijzigde deze reactie 08-11-2009 13:16 (9%)

Life is what U make it

• rolfio
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 16-11 15:36
quote:
Marcoryn schreef op zondag 08 november 2009 @ 13:01:
Er is een nieuwe mediaplayer op de markt.. de Sitecom MD-270

[afbeelding]

Specs:
Connections
1x HDMI 1.3a
2x USB 2.0
1x S/PDIF for digital audio
1x Composite for video and stereo audio

Image resolutions
Normal (4:3)
Widescreen (16:9)
480i, 480p, 576i, 576p, 720p, 1080i, 1080p

Audio
Up to 24 PCM
MPEG
Dolby Digital
DTS pass-trough
Supported audio formats
MP3 (CBR, VBR 32~320kbps), MP2, WAV/PCM/LPCM, AAC (Mpeg 4), AC3 (Dolby), FLAC, WMA, WMA Pro

Supported video formats
Mpeg 1, Mpeg 2, Mpeg 4 (ASP), Mpeg 4 (AVC HD/H.264), WMV9, VC-1, MKV, Xvid, Divx, Avi, VOB/ISO/IFO, DVR-MS, ASF, MOV, DAT (VCD/SVCD)

Supported picture formats
GIF, BMP, JPEG, TIF/TIFF, PNG
DLNA Certified
UPnP AV: automatic connection with other UPnP AV equipped devices within the network, such as a desktop PC, notebook or Home Storage Center

Easily access all digital media stored within the network: stream digital movies, music and photos without the use of a computer
Fully automatic, no installation needed
Firmware upgradable

Links:

http://www.sitecom.com/pr...code=MD-270&productid=759

Heb de speler nu 3 dagen in huis en werkt heerlijk. Fijn menustructuur. Binnen 2 minuten, draaiend op mijn netwerk.
Ik ging voor een WD HD Live, maar op aanraden van de verkoper voor de Sitecom gekozen. Hij vertelde dat de chipset stukken beter was dan de WD HD. Er is nog niet veel bekend over deze nieuwe player, dus hoop op feedback en wacht geduldig op de eerste firmware update. Staat nog niet in de PriceWatch, maar ik heb hem gehaald voor EUR 159,00.
Welke chipset zit hier dan in, en wat doet die chipset stukken beter? Vind de prijs vrij hoog en dan heb je nog niet eens downmixing van dts...

• kegeltje26
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23-08 18:25
quote:
rolfio schreef op maandag 09 november 2009 @ 09:17:
[...]

Welke chipset zit hier dan in, en wat doet die chipset stukken beter? Vind de prijs vrij hoog en dan heb je nog niet eens downmixing van dts...
Even de handleiding doorlezen leerde me alleen dat er een Sigma chipset in zit:

Appendix A, GNU Licensed third party software, Linux kernel with sigma patch..
De handleiding vind je hier: http://www.sitecom.com/download/4385/MD-270-Full-Manual.pdf

Welke Sigma chip haal ik er niet uit...

• GroteNeger8
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 30-08-2012
Sigma 8655

13" macbook unibody | Sitecom WL-309 | Sitecom MD-253 | Sitecom WL-355

• kegeltje26
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23-08 18:25
Zelfde dus als de Eminent 7075: [Mediaplayer] Eminent hdMedia Stream EM7075

• GroteNeger8
quote:
Met de opmerking dat software op een sigma platform heel erg bepalend is. Daarnaast heeft de MD-270 2 USB poorten en wordt die met een volledig kabelpakket (HDMI, Composite, Ethernet) geleverd. Hoe dat bij de eminent zit weet ik niet.

• Asure
  • Laatst online: 02-10 23:33
@GroteNeger: Ben jij van Sitecom toevallig ? (Andere topics lijken daar wel op te duiden namelijk.)

Mijn Eminent werd gewoon met alle kabels geleverd (optische kabel, was ik wel blij mee, HDMI, Composite en ethernet.). Iemand al firmware voor deze Sitecom al ergens gezien ? Ben benieuwd of het met elkaar allemaal compatible/uitwisselbaar is. Menus lijken ook erg op elkaar, en beide geen DTS downmix.

• GroteNeger8
Firmwares zijn niet uitwisselbaar

• Mr.Vozz
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 03-01 12:04
Hoi iedereen,

Ik ben nieuw, op deze site en met de apparaten in m'n huis. Ben al een tijdje aan het surfen / zoeken, maar kom er niet meer uit.
Ik heb sinds korte een MacBook Pro, terwijl ik altijd en PC met XP Media Center Edition gewend was. Noodzaak dus voor een mediaplayer. De keus viel op de MD-270. Nu heb ik daar een LaCie 1TB aangehangen (NTFS geformatteerd, nadat de HFS en HFS+ partities niet herkend werden), die ik ook als NAS wil gebruiken. Dat wil voor mij zeggen: dat ik media van mijn MacBook naar mijn externe HDD (en dus de MD-270) wil kunnen sturen via mijn netwerk. Mijn netwerk is opgebouwd rond een Airport Extreme. Nu heb ik in die instellingen al wat zitten zoeken, maar kan niet vinden hoe ik de HDD die aan de MD-270 hangt kan benaderen. Kan dat hiermee ueberhaupt?
Moet ik een server installeren (UPNP?)? En zo ja: hoe? En kan dat gratis? Zit dat al geintegreerd in OSX? Heb op m'n PC wel eens gewerkt met FTP-Pro, zou er zo iets bestaan? Dus gewoon bestanden heen en weer slepen in een Finder achtige omgeving (haha, ben al van Explorer af ;))
Oh, en zodat ik het kan benaderen in m'n iTunes O-)
Het duizelt me allemaal een beetje, maar wil graag aan de slag. Kan iemand me een stappenplannetje voorschotelen, of me de goede kant op schoppen?

Thnx in advance, Vozz

Mr.Vozz wijzigde deze reactie 16-11-2009 23:10 (6%)

• RonaldMcDonald
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15:27
@Mr.Vozz

Wat jij wilt kan niet, de MD-270 kan niet als NAS fungeren. Je kan het wel andersom doen, je Mac als server laten fungeren en de MD-270 in je netwerk hangen en de data vanaf je Mac laten halen.

• Mr.Vozz
Ah, Ronald, duidelijk verhaal. Heb nu m'n LaCie weer HFS+ geformatteert en een m'n Airport hangen - NTSF hapt de Airport niet. Nu herkent m'n MD-270 alleen m'n MacBook als gedeelde netwerkschijf. Heb ook een FAT32 schijf aan m'n Airport hangen die niet herkent word door de MD-270. Beide schijfen kan ik gewoon in Finder benaderen.
Heb ik misschien nog een instelling in m'n Airport verkeerd staan? Vreemd dat ie wel m'n MacBook (wireless) herkent, en niet de schijfen die er fysiek aan hangen.

• Mr.Vozz
Okay, heb wat zitten pielen in m'n Airport-configuratie.
Volgens mij laat ik hem nu een aantal IP adressen aanmaken en heb een servernaam opgegeven.
Eerste keer was ik internet kwijt, maar herkende de MD-270 de HSF schijf wel. Daarna Airport opnieuw geconfigureerd, en ben nu bezig m'n volledige bieb op de HSF schijf te zetten. Volgens mij moet het nu goed gaan! :D

• Athome
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 09-11 22:09
Heeft deze speler ook 24P support. Ik kan dat niet uit de handleiding halen.
Het apparaat heeft veel weg van de WD Live. Volgens mij dezelfde AB en ook een overzichtelijk menu.

• RonaldMcDonald
@ Athome

1080p 24hz zit bij de instellingen.

• Marcoryn

Marcoryn

life is 001100111

Topicstarter
Welke wireless dongel gaat hier op werken, behalve de originele?
Zijn dat degene uit bijvoorbeeld het WD live topic? Heb geen N router, dus hoeft niet perse een N dongel te zijn.

Life is what U make it

• GroteNeger8
Er is een nieuwe firmware gereleased voor de MD-270; 1.00.07

fixlist:
Change log for 1.00.07

- Added WiFi support with Wireless Media Adapter 300N WL-329SL
- Added WPS hard button support.
- Added WPS(WiFi Protected Setup) support.

- Fixed Composite - Unable to set the ”PAL” TV output from RC or setup page.
- Added largest and smallest in subtitle font selection.

Wordt automatisch aangeboden als je je MD-270 boot

• Mediastreamer
  • Laatst online: 27-11-2009
De update voor de wireless functie is ook via een USB stick te doen.
Werkt super.

Een wireless netwerk toevoegen is erg overzichtelijk.

• Marcoryn

Marcoryn

life is 001100111

Topicstarter
Iemand de player al werkend onder Win7?? Ik krijg telkens 'geen toegang' bij iedere map die ik open met video content.
Muziek pakt ie wel.. voor de update werkte alles nog perfect. Heb al gerestored naar systeeminstellingen, zonder resultaat. :(
EDIT: Grrr na wat speurwerk erachter gekomen dat je je Gastaccount moet inschakelen en op de te delen map, rechtermuisknop, delen met, specifiek persoon en dan Gast selecteren en dan werkt het wel..of het logisch is weet ik niet maar ja ..t werkt in win 7 |:(

Marcoryn wijzigde deze reactie 08-12-2009 18:32 (34%)

Life is what U make it

• sokolum01
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 13-11 20:43
quote:
Marcoryn schreef op zondag 22 november 2009 @ 18:55:
Welke wireless dongel gaat hier op werken, behalve de originele?
Zijn dat degene uit bijvoorbeeld het WD live topic? Heb geen N router, dus hoeft niet perse een N dongel te zijn.
De Sitecom Dongle is DUAL BAND 2.4 Ghz en 5Ghz!
http://www.sitecom.com/Wi...pter-300N/WL-329-SL/p/761

Voor een prijs van ongeveer 39 euro:
pricewatch unsorted: Sitecom WL329SL 300N DB Sitecom WL-329SL

Ik zou wanneer je Video gaat streamen, zeker bij HD, voor N gaan. G lukt ook wel aardig wanneer je DIVX streamt.

Verder heb ik ook mijn oogje op dit product laten vallen. Is kijken of de kerstman mij aardig vind :P
Ik maak nu gebruik van een Shuttle, maar thuis heb ik ook een NAS staan. En om even een filmpje op mijn TV te kijken, vind ik die Shuttle niet zo heel perfect. Het staat in mijn huiskamer en maakt toch meer lawaai dan wat ik zou willen.

sokolum01 wijzigde deze reactie 10-12-2009 09:18 (12%)

• sokolum01
Ah... leuk als je de apparaat LIVE werkend zien.... alleen een beetje te ver van mijn huis:
Als iemand tijd heeft :P

http://www.sitecom.com/nl/Smart-Living-on-Tour/sitecom/162/
Quote:
Waar en wanneer?
Een Sitecom team verwelkomt je graag bij de volgende Media Markt vestigingen:

* Donderdag 10 december Media Markt Leeuwarden
* Vrijdag 11 december Media Markt Groningen
* Zaterdag 12 december Media Markt Hengelo
* Zondag 13 december Media Markt Almere
* Vrijdag 18 december Media Markt Breda
* Zaterdag 19 december Media Markt Arena
* Zondag 20 december Media Markt Arena

• Marcoryn

Marcoryn

life is 001100111

Topicstarter
Iemand al de laatste update gedraaid en ook gemerkt dat de speler de films niet meer hervat bij opnieuw opstarten?

Life is what U make it

• jemoetwathe
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 26-08-2010
Deze unit gister aangeschaft, mat een mooi en simpel apparaat. Binnen een paar minuten had ik hem aan de praat en zag hij zelfs mijn netwerk shares zag. Direct zag hij een nieuwe update en deze geïnstalleerd. Ik heb inmiddels enkele media bestanden uitgeprobeerd en deze werken allemaal op de mkv bestanden na. Deze worden wel afgespeeld, maar dan zonder geluid. Als ik hetzelfde bestand met VLC afspeel op mijn PC dan heb ik wel geluid.

De box is aangesloten op een Samsung HD TV via HDMI. De box heb ik zowel op stereo als op digitaal geluid geprobeerd (instelling). Wat kan hier fout gaan ? Zijn er verschillen qua MKV bestanden ?

• RonaldMcDonald
Zijn het toevallig films met DTS geluid want dat speelt hij niet af over de HDMI aansluiting.

• jemoetwathe
  • Laatst online: 26-08-2010
Klopt, het is een file met DTS geluid. Ik ben er inmiddels achter dat dat niet gaat werken.

Ik heb nu wel een ander probleem, alleen denk ik dat het meer met het netwerk te maken heeft.
Mijn bestanden staan op een computer(NAS) waarop Windows 7 draait, mijn werkcomputer draait ook 7.
Wanneer ik een groot bestand stream vanaf de NAS, draait dit zonder hapering. Ehter als ik even via mijn werkcomputer de NAS benader (files kopiëren of zo) dan hapert de boel, ook bij het opnieuw opstarten van de MD-270. Het lijkt erop dat de verbinding gedeeld wordt, enkel een restart van de NAS geeft weer volledig toegang.

Ik heb met passwords delen uitstaan, iedereen heeft toegang. Vaak ziet de MD-270 eerst de netwerk shares niet, vraagt om een nieuwe login om daarna bij de tweede poging wel toegang te krijgen. Alleen hapert dan de boel (alleen bij grote bestanden, 25Gb).

• sokolum01
LOL,
ze geven van de firmware de opensource code mee:

http://www.sitecom.com/support-product/productid/759

Volgens mij ondersteunen ze nu ook DTS?? Niet helemaal duidelijk.

- The device can load the specific DTS microcode by detecting the CPU chip.

sokolum01 wijzigde deze reactie 22-12-2009 12:39 (46%)

• RonaldMcDonald
Volgens mij betekend dat gewoon dat de firmware een check doet of er een DTS chip inzit en afhankelijk daarvan dus DTS activeerd.

• Marcoryn

Marcoryn

life is 001100111

Topicstarter
Ik ben benieuwd of er nog een kerstupdate uitkomt :P ik mis nog wel een aantal online functies die best handig zouden zijn. Alleen Flickr is best matig.

Life is what U make it

• Vendrom
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 14-11 18:15
ik heb sinds kort deze speler, weet iemand al of het probleem met "video_ts" is opgelost?

• Marcoryn

Marcoryn

life is 001100111

Topicstarter
quote:
Vendrom schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:12:
ik heb sinds kort deze speler, weet iemand al of het probleem met "video_ts" is opgelost?
Welk probleem zou er moeten zijn met de video_ts? Hier werkt alles prima.

Life is what U make it

• jimmyvnb
  • Laatst online: 23-08-2010
Weet iemand een manier om een complete DvD op de NAS te zetten zodat hij ook afspeelbaar is met de MP-270?

Zit al een aardig tijdje te prutsen met diverse programmas zoals NERO, DvD Shrink etc. om een DvD in een map op de NAS (MD-353) te zetten en via de MP-270 af te spelen.
De hoofdfilm op zichzelf krijg ik dan wel afgespeeld, alleen krijg ik het originele DvD menu nooit te zien.

Iemand een suggestie? of gaat dit uberhaupt nooit lukken?

• Marcoryn

Marcoryn

life is 001100111

Topicstarter
quote:
jimmyvnb schreef op donderdag 31 december 2009 @ 17:07:
Weet iemand een manier om een complete DvD op de NAS te zetten zodat hij ook afspeelbaar is met de MP-270?

Zit al een aardig tijdje te prutsen met diverse programmas zoals NERO, DvD Shrink etc. om een DvD in een map op de NAS (MD-353) te zetten en via de MP-270 af te spelen.
De hoofdfilm op zichzelf krijg ik dan wel afgespeeld, alleen krijg ik het originele DvD menu nooit te zien.

Iemand een suggestie? of gaat dit uberhaupt nooit lukken?
Op dit moment ondersteund de speler nog geen dvd menu. Dit doen overigens meerdere spelers niet. Maar er komt een update waardoor dit wel mogelijk is.
Wanneer deze update komt is nog niet bekend.

Life is what U make it

• Zeek79
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 31-01-2015
Hoi,

Ik heb de mediaset nu twee weken en het zit aardig in elkaar qua afwerking, software en menutjes. Helaas doet alleen de mediaplayer md-270 het maar matig draadloos. Ik gebruik de N-usb netjes en alles via de sitecom router die aan de storage (NAS)hangt. Bij het kijken van een film happert de zaak na zo'n 4 minuten al. Als ik gebruik maak van de 5ghz frequentie (wat sneller moet zijn) dan is het bereik vreemd genoeg minder dan het 2,4 ghz netwerk en is het streamen niet beter geworden?!

Een test met de utp kabel in mediaspeler die ik deed was wel goed dus ik kom duidelijk draadloos vermogen tekort. Jammer want ik had toch het voornemen om de smart living in volle glorie uit gaan voeren en zo verder smart door het leven te kunnen.

Heeft niemand van jullie draadloze streamproblemen? Het signaal moet bij mij een gang door en er zit 12 meter tussen router en mediaspeler.

PS: .mkv draait hier wel, net als .iso's wat op zich erg relaxt is. Minpuntje vind ik verder de afstandsbediening waarbij de knoppen erg wiebelen en erg aanvoelen als autodrop (hoop dat ze de lente halen).

Mocht iemand wireless tips hebben om bijv. het 5 ghz netwerk meer boost te geven, dan hoor ik het zeer graag.

• jimmyvnb
  • Laatst online: 23-08-2010
quote:
Marcoryn schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 15:47:
[...]

Op dit moment ondersteund de speler nog geen dvd menu. Dit doen overigens meerdere spelers niet. Maar er komt een update waardoor dit wel mogelijk is.
Thanks voor de info................
ik wacht geduldig af en houd eventuele updates in de gaten......... :*)

• Athome
Ik verbaas me toch eigenlijk wel dat mensen blijven proberen om video draadloos te streamen, zeker HD-video. Het is vrij algemeen bekend dat draadloos en videostreamen geen vrienden van elkaar zijn.

• robbie19
  • Laatst online: 03-02 16:19
@Marcoryn,

hoe weet je dat er een update komt voor ondersteining van dvd-menus?
uit welke bron is dat?
heb je geen enkel idee hoe lang dat gaat duren, is dat weken, maanden, jaren?
bedankt

• Vendrom
Thnx marcoryn, dat was eigenlijk het antwoord wat ik zocht.. hij speelt inderdaad wel de dvd's af, maar geen menus.

verder weet iemand of dit mooie kastje al ondersteund word door de logitech harmony's?
ik wil een logitech harmony one kopen, maar dan moet deze natuurlijk wel ondersteund worden.

• Zeek79
quote:
Athome schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 01:17:
Ik verbaas me toch eigenlijk wel dat mensen blijven proberen om video draadloos te streamen, zeker HD-video. Het is vrij algemeen bekend dat draadloos en videostreamen geen vrienden van elkaar zijn.
Tja als het promoten dan ga ik er als niet icter van uit dat het ook werkt; zeker als de N mogelijkheden zo prijzen (tot 6x sneller dan de G netwerken). Maar je tegenwoordig is het vanzelfsprekend dat dingen niet werken dus je zal wel gelijk hebben.

Zijn er nog mensen die een tip hebben of moet ik maar algemeen aannemen dat dat niet het geval is? ;)

• Marcoryn

Marcoryn

life is 001100111

Topicstarter
quote:
robbie19 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 10:57:
@Marcoryn,

hoe weet je dat er een update komt voor ondersteining van dvd-menus?
uit welke bron is dat?
heb je geen enkel idee hoe lang dat gaat duren, is dat weken, maanden, jaren?
bedankt
Ik heb een mail gestuurd naar Sitecom omdat in de eerste firmware nog wat foutjes zaten. Deze heb ik doorgegeven en kreeg een mail terug. Ze zeiden dat de eerste FW een update voor de bluetooth dongel zou bevatten (dat klopte) en daarna gingen ze aan de slag met schoonheidsfoutjes en hij vertelde me dat ze bezig waren met dvd menu ondersteuning.
Hij vertelde me niet wanneer deze update uitkwam.

Life is what U make it

• robbie19
@Marcoryn,

kun je me vertellen wat voor foutjes jij hebt doorgegeven, ik ben ook alles goed aan het uitproberen, en
wil niet dezelfde dingen aan Sitecom doorgeven als jij.

gebruik je de e-mail van sitecomn site?

wat ik bv jammer vind is dat je in mappen, muziek, niet gelijk een cd kan kiezen om af te spelen , maar dat je eerst de map moet openen, en dan een nummer moet kiezen om af te spelen, of doe ik iets fout?

• Vendrom
voor de mensen die benieuwd zijn of de sitecom ondersteund word door de logitech harmony, Ja hij wordt ondersteund. bij het kopje 'Digital Music Server'

• Marcoryn

Marcoryn

life is 001100111

Topicstarter
quote:
robbie19 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:04:
@Marcoryn,

kun je me vertellen wat voor foutjes jij hebt doorgegeven, ik ben ook alles goed aan het uitproberen, en
wil niet dezelfde dingen aan Sitecom doorgeven als jij.

gebruik je de e-mail van sitecomn site?

wat ik bv jammer vind is dat je in mappen, muziek, niet gelijk een cd kan kiezen om af te spelen , maar dat je eerst de map moet openen, en dan een nummer moet kiezen om af te spelen, of doe ik iets fout?
- Bij opstarten melding ' geen toegang' of netwerk gegevens opnieuw invoeren, terwijl 2x op okee klikken en het werkt.
- Geen beeld wanneer ik eerst tv op kanaal zet en vervolgens player aan (kanaal wisselen werkt..ligt mogelijk aan philips model)
- Problemen met dongel (inmiddels opgelost)

email van site gebruikt ja. Zo ie zo kan het geen kwaad te melden, hoe meer mensen er melden, hoe groter de kans dat het sneller wordt opgepakt.

Verder wel enorm tevreden met mn kastje. 8) doet wat het moet doen en werkt snel..

Life is what U make it

• knorde
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17-11 09:46
quote:
Marcoryn schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:15:
[...]

- Bij opstarten melding ' geen toegang' of netwerk gegevens opnieuw invoeren, terwijl 2x op okee klikken en het werkt.
Dit probleem heb ik hier ook.
Niet heel erg maar zou mooi zijn als dat gefixt wordt.

Is ook niet altijd zo, is heel willekeurig dat dit gebeurt.

knorde wijzigde deze reactie 07-01-2010 10:07 (8%)

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• robbie19
ik probeer als ik muziek afspeel, een plaatje te laten zien van de hoes.
gebruik altijd voor andere spelers het pogramma tag&rename om de cover in de tracks te zetten.
om een reden die ik niet begrijp, komt dan niet altijd bij elke track de cover te staan bij de sitecom, terwijl die
wel in elke track aanwezig is.
wat is de beste manier en welk programma kan je het beste gebruiken, om de cover altijd zichtbaar
te maken?
graag hulp hierbij

• knorde
quote:
Marcoryn schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 15:47:
[...]

Ik hoop ook dat dit snel komt.

Dit leek mij namelijk geen probleem maar zoals de series van "lost" heb je 4 afleveringen per dvd.
Deze zijn niet los te starten, enkel en alleen via het menu.
Nu kan ik alleen de eerste aflevering zien en daarna begint hij weer opnieuw met dezelfde aflevering.
Als ik hem als dvd brand en in de dvd speler afspeel werken wel gewoon alle delen.
Heb alle .vob bestanden los geopent maar de speler speelt dan alleen maar de eerste aflevering steeds af.

Bij films dus geen enkel probleem maar bij dvd's met meerdere afleveringen wel een probleem ivm geen dvd menu.

Ik hoop dus echt dat dit nog gaat komen.

• Athome
Waarschijnlijk al vaker aangedragen maar MakeMKV is een oplossing voor dit probleem. Ik snap heel goed dat je graag DVD Menu support wilt zien. Maar het schijn allemaal met licenties te maken te hebben.

Wat ik de laatste tijd zo ongeveer begrepen heb, is dat je zo ongeveer voor iedere functie van een speler aparte licenties nodig bent. Hoe meer functies, hoe meer licenties en hoe duurder het apparaat.

Komt er dus een beetje op neer, dat je van een apparaat van 100-150 euro niet dezelfde functies mag verwachten als van een apparaat van ongeveer 300 euro.

• Zeek79
Zijn er eigenlijk apparaten zoals deze die wel de dvd menu's laten zien dan? Verder is het wel mogelijk om de ondertiteling aan en uit te zetten (met option knop op de afstandsbediening). Ontbreken van de rest is best overkomelijk. Zit zelf inmiddels met een utp kabel van 15 m die de wireless ellende weg heeft genomen; tis jammer dat het zo moet, maar nu is het wel lekker films kijken op de tv ipv. de pc.

• Athome
Wireless is leuk maar behoorlijk overgewaardeerd. 2 jaar geleden heb ik mijn kamer verbouwd en heb toen gelijk 6 UTP aansluitingen gemaakt in de kamer. Op dit moment zijn 3 van in gebruik (HTPC, Squeezebox en Humax 505c PVR). Achteraf gezien geen rare keuze dus. Binnenkort een Blu-Ray speler en dan komt aansluiting nummer 4 aan de beurt.

• knorde
quote:
Athome schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 23:55:
Waarschijnlijk al vaker aangedragen maar MakeMKV is een oplossing voor dit probleem.
Dit is wel een hele goede oplossing.
Het omzetten gaat enorm snel en hij maakt netjes van elke titel (serie) 1 mkv bestand.
Dus in dit geval 4 series op 1 dvd maakt hij 4 mkv bestanden van.
Het werkt perfect!
Hij neemt ook alle opties zoals ondertiteling mee.

Hele goede tip!

• robbie19
Heb al een tijdje terug een e-mail gestuurd naar Sitecom- geen enkele reaktie, jammer

Vraag was oa of er ooit DTS downmixing komt, net zoals bij de WD mediaspeler.
En over dvd menu ondersteuning, zowel bij video_ts als bij iso.

Is de ondersteuning van Sitecom net zo als bij WD?
Dus bijna niet?

• RonaldMcDonald
DTS downmixing kan niet, zit niet in de chip. Waarschijnlijk in een volgende versie, MD-270v2 ofzo :P

DVD-Menu schijnt in ontwikkeling te zijn...

• Marcoryn

Marcoryn

life is 001100111

Topicstarter
De updates mogen van mij iets frequenter komen.

Iemand nog gemaild naar de helpdesk en heeft nuttige info om te posten?

Life is what U make it

• GroteNeger8
Er komt een volgende update aan. Wat vertaalfouten rechtgetrokken, wat bugs rechtgezet en meer online content. Die hangt echter nog op licenties van de verschillende aanbieders dus of die er bij een volgende update al inzitten is nog de vraag. DVD menu support zit niet in de SDK van Sigma. Functionaliteit volledig zelf ontwikkelen is een moeizaam proces en eerlijk gezegd verwacht ik die niet (snel). DTS downmixing komt in een volgende revisie.

Verder staan er nog wat wensen mbt functionaliteit op het lijstje maar de realisatie daarvan is twijfelachtig. Dus ik ga behalve bugfixes niets beloven.

Overigens stream ik persoonlijk thuis zonder problemen full HD films vanaf de MD-253 over de WL-350 naar de MD-270. Op 5Ghz. Het bereik van 5Ghz is inderdaad kleiner, kortere golf. Maar omdat de frequentie schoner is zal het in de praktijk betere resultaten geven.

• robbie19
Helaas, weinig nieuws.
De update zal zoals hierboven te lezen is weinig inhouden.
DVD-menu word als je het goed leest ook niets.
Ik denk dat grote veranderingen pas weer gebeuren bij het volgende model.
Terwijl in de support ze hebben gezegd dat ze met dvd-menu bezig zijn en er aan zal komen.........dat was ook de reden dat ik hem gekocht had. Helaas, dit valt me heel erg tegen.

• knorde
quote:
robbie19 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 09:34:
Helaas, weinig nieuws.
De update zal zoals hierboven te lezen is weinig inhouden.
DVD-menu word als je het goed leest ook niets.
Ik denk dat grote veranderingen pas weer gebeuren bij het volgende model.
Terwijl in de support ze hebben gezegd dat ze met dvd-menu bezig zijn en er aan zal komen.........dat was ook de reden dat ik hem gekocht had. Helaas, dit valt me heel erg tegen.
Ik baal er ook enorm van, Het is erg lastig als ze de beloofde dvd menu optie er niet inbouwen.
Ze hadden het mij telefonisch al belooft dat dat erin zou komen ze wisten alleen niet wanneer.
En nu lees ik dit.

EDIT

Ik heb er net heen gebelt, en de dvd menu ondersteuning komt er niet in.
Dit was wel de bedoeling maar het past allemaal niet in het geheugen.
Als ze de dvd menu functie erin wouden bouwen moesten een of meerdere functies daar voor wijken.
Jammer maar helaas.

Youtube komt er wel in.
Dit is dan weer erg leuk natuurlijk.

Al met al blijft het natuurlijk een ontzettend goed apparaat...

knorde wijzigde deze reactie 25-01-2010 15:43 (21%)

• endorfine505
  • Laatst online: 11-12-2012
Nou dat is mooi rot inderdaad als die DVD menu er niet in komt!!

Misschien kunnen ze wel een update maken waarin je de hoofdstukken vooruit en terug kan klikken, dat zou natuurlijk ook al een heleboel schelen.

• RonaldMcDonald
wie kijkt er tegenwoordig nou nog dvd's :P

apparaat kan 1080p bluray perfect aan. :D

• robbie19
Hij kan blue ray misschien wel aan, maar geen chapters, ook geen blue ray menu's
Maar ja, wie gebruikt er tegenwoordig menu's

Dat je geen chapter vooruit of achteruit kan springen is heel lastig.

Het vervelende is dat ze meer mensen dvd-menu hebben 'toegezegd' , en nu ineens erop
terugkomen. De ontwikkelaars kennen hun apparaat zelf niet goed, als ze er ineens achterkomen
achteraf dat het geheugen te klein is, en dat het niet in de SDK zit, en ja, dan wordt het lastiger programmeren, dat is waar.

maar ja, wie kijkt er tegenwoordig nog dvd's?
en wie gebruikt er dvd-menu's??

niemand toch meer.

• endorfine505
Tja en dan is het eigenlijk nog waar ook hé! goedkoop is duurkoop...

Het meest cruciale functie van zo'n apparaat DVD menu of eventueel chapter vooruit of achteruit springen zit er niet in.... dus eigenlijk is de Sitecom MD270 weggegooid geld.... Een afrader, je kan beter iets meer geld neerleggen voor een beter apparaat!!! En ik maar denken dat Sitecom tenminste een beetje kwaliteitsmerk was... Maar niets is minder waar...

• GroteNeger8
quote:
knorde schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:12:
[...]

Ik baal er ook enorm van, Het is erg lastig als ze de beloofde dvd menu optie er niet inbouwen.
Ze hadden het mij telefonisch al belooft dat dat erin zou komen ze wisten alleen niet wanneer.
En nu lees ik dit.

EDIT

Ik heb er net heen gebelt, en de dvd menu ondersteuning komt er niet in.
Dit was wel de bedoeling maar het past allemaal niet in het geheugen.
Als ze de dvd menu functie erin wouden bouwen moesten een of meerdere functies daar voor wijken.
Jammer maar helaas.

Youtube komt er wel in.
Dit is dan weer erg leuk natuurlijk.

Al met al blijft het natuurlijk een ontzettend goed apparaat...
Met wie heb je gesproken?

Hoe dan ook, Sitecom heeft NOOIT beloofd dat er dvd menu support zou komen. Alleen dat we er aan werkte en het erin probeerde te krijgen. Naar het zich nu laat aanzien gaat dat niet (op korte termijn) lukken. Dat heeft helemaal niets met het geheugen te maken.

Youtube is nog onzeker. Het draait inderdaad in de testopstelling en is technisch geen probleem.

En er staan nog wat andere ontwikkelingen op het wensenlijstje.

• GroteNeger8
quote:
endorfine505 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:04:
Tja en dan is het eigenlijk nog waar ook hé! goedkoop is duurkoop...

Het meest cruciale functie van zo'n apparaat DVD menu of eventueel chapter vooruit of achteruit springen zit er niet in.... dus eigenlijk is de Sitecom MD270 weggegooid geld.... Een afrader, je kan beter iets meer geld neerleggen voor een beter apparaat!!! En ik maar denken dat Sitecom tenminste een beetje kwaliteitsmerk was... Maar niets is minder waar...
Wat is er cruciaal aan een dvd menu? Ik weet niet hoe jij een dvdtje kijk, maar ik kies mijn taal en ondertiteling en vervolgens leg ik de AB neer en kijk m'n film. Hou me ten goede, ik zou het er graag in hebben maar de bijna religieuze waarde die er aan gehecht wordt zie ik niet zo.

Vergeet niet dat er verschillende 'spoel' functies in de MD-270 zit. behalve FF in verschillende snelheden kan je ook met pijltje rechts en links stappen zetten met een percentage van de film. Uit mijn hoofd per stap 10% van de film. Bij een film van 2 uur is elke stap dus 12 minuten.

-edit- het zijn stappen van 5%. Dus in 20 stappen kan je van voor tot achter door je film bladeren.

GroteNeger8 wijzigde deze reactie 26-01-2010 10:45 (4%)
Reden: percentage gecontroleerd

• robbie19
dvd menu kan heel handig zijn als je bv een dvd hebt met 5 afleveringen hebt van een serie, zodat je kan kiezen welke je wilt zien.
Of je moet de dvd splitsen in 5 aparte iso;s of zo, of wat anders, geen idee ..........
Maar dan moet je wel weer allerlei stappen ondernemen eerst.

@Groteneger8:kun je eens uitleggen hoe je dat oplust heel makkelijk en met welk programma?

• GroteNeger8
quote:
robbie19 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:05:
dvd menu kan heel handig zijn als je bv een dvd hebt met 5 afleveringen hebt van een serie, zodat je kan kiezen welke je wilt zien.
Of je moet de dvd splitsen in 5 aparte iso;s of zo, of wat anders, geen idee ..........

@Groteneger8:kun je eens uitleggen hoe je dat oplust heel makkelijk en met welk programma?
Inderrdaad zijn serie dvd's het enige echte probleem imho. Maar goed, ik denk dat de meeste dvd's die op dit apparaat bekeken worden geen brave thuisrips zijn. En of je op usenet 1 serie dvd van 4.7GB aan klikt of 4 losse episodes...

• knorde
quote:
GroteNeger8 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:22:
[...]

Met wie heb je gesproken?

Hoe dan ook, Sitecom heeft NOOIT beloofd dat er dvd menu support zou komen. Alleen dat we er aan werkte en het erin probeerde te krijgen. Naar het zich nu laat aanzien gaat dat niet (op korte termijn) lukken. Dat heeft helemaal niets met het geheugen te maken.

Youtube is nog onzeker. Het draait inderdaad in de testopstelling en is technisch geen probleem.

[afbeelding]
[afbeelding]

En er staan nog wat andere ontwikkelingen op het wensenlijstje.
Ik heb werkelijk waar geen flauw idee met wie ik heb gesproken, het was iig een man maar daar zul je weinig aan hebben denk ik (weet niet of er meerdere mensen werken).

Er is mij toegezegt dat dvd menu ondersteuning mogelijk was en dat er alleen niet gezegt kon worden hoelang het zou gaan duren voordat het erin kwam.

Dus je kan mij wel zeggen dat het NOOIT belooft is maar ik zie dit toch zeker wel als een belofte.

Ik vind het dvd menu nog niet eens een probleem als de speler maar wel verschillende afleveringen zou kunnen herkennen.

Ik kijk regelmatig series en hij leest altijd alleen de eerste aflevering.
Stel er staan er 4 op dan leest hij welke .vob je ook kiest altijd weer deel 1.

Nu kan ik dat oplossen met makeMKV maar het zou natuurlijk handiger zijn als de speler gewoon alle 4 de afleveringen zou kunnen afspelen.

Nu moet ik ze eerst allemaal omzetten.

Bij films heb je hier uiteraard geen last van.

Ik heb gisteren nog gebelt met jullie en toen werd dit "probleem" herkend door de medewerker (die had dit zelf ook).

Dvd menu erin bouwen vind ik dus niet noodzakelijk als de speler maar wel de 4 titels (afleveringen) herkend.

Ik denk dat de meeste dit echt een groot gemis vinden aan een toch wel prijzig apparaat.

Ja ze zijn er duurder maar zeker ook goedkoper.

Hij bevalt mij verder uitstekend, stottert werkelijk nooit en slikt verder alles.

Dit is alleen echt een enorm groot min punt voor 159 euro.

P.S. je zegt ook dat youtube nog niet zeker is.
Ik weet niet of jij bij sitecom werkt (dit denk ik wel gezien je reacties) maar gisteren is mij door een medewerker BELOOFD dat dit erin kwam. Het was alleen even afwachten wanneer die firmware upgrade eraan kwam.

En dat het dvd menu niets met het geheugen temaken heeft geloof ik best, maar dat is me wel zo uitgelegt :)

Just my 2 cents...

knorde wijzigde deze reactie 26-01-2010 14:21 (7%)

• knorde
quote:
GroteNeger8 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:29:
[...]

Inderrdaad zijn serie dvd's het enige echte probleem imho. Maar goed, ik denk dat de meeste dvd's die op dit apparaat bekeken worden geen brave thuisrips zijn. En of je op usenet 1 serie dvd van 4.7GB aan klikt of 4 losse episodes...
Dit vind ik iets dat je niet zo snel kan concluderen.

Er zitten hier genoeg legale gebruikers bij.

Het is in dit geval gewoon een min punt aan de speler dat hij dus niet alle dvd's leest zoals hij ze zal horen te lezen.

Bij de freecom (md-45) die ik hiervoor had had ik dit probleem niet.
Het KAN dus wel.

Deze speelde echter geen hd films af en stotterde regelmatig waardoor ik dus deze sitecom heb aangeschaft.
Deze werkt verder prima!

knorde wijzigde deze reactie 26-01-2010 14:14 (3%)

• GroteNeger8
quote:
knorde schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:05:
[...]

Ik heb werkelijk waar geen flauw idee met wie ik heb gesproken, het was iig een man maar daar zul je weinig aan hebben denk ik (weet niet of er meerdere mensen werken).

Er is mij toegezegt dat dvd menu ondersteuning mogelijk was en dat er alleen niet gezegt kon worden hoelang het zou gaan duren voordat het erin kwam.

Dus je kan mij wel zeggen dat het NOOIT belooft is maar ik zie dit toch zeker wel als een belofte.

Ik vind het dvd menu nog niet eens een probleem als de speler maar wel verschillende afleveringen zou kunnen herkennen.

Nu kan ik dat oplossen met makeMKV maar het zou natuurlijk handiger zijn als de speler gewoon alle 4 de afleveringen zou kunnen afspelen.

Ik heb gisteren nog gebelt met jullie en toen werd dit "probleem" herkend door de medewerker (die had dit zelf ook).

Dvd menu erin bouwen vind ik dus niet noodzakelijk als de speler maar wel de 4 titels (afleveringen) herkend.

Ik denk dat de meeste dit echt een groot gemis vinden aan een toch wel prijzig apparaat.

Ja ze zijn er duurder maar zeker ook goedkoper.

Hij bevalt mij verder uitstekend, stottert werkelijk nooit en slikt verder alles.

Dit is alleen echt een enorm groot min punt voor 159 euro.

P.S. je zegt ook dat youtube nog niet zeker is.
Ik weet niet of jij bij sitecom werkt (dit denk ik wel gezien je reacties) maar gisteren is mij door een medewerker BELOOFD dat dit erin kwam. Het was alleen even afwachten wanneer die firmware upgrade eraan kwam.

En dat het dvd menu niets met het geheugen temaken heeft geloof ik best, maar dat is me wel zo uitgelegt :)

Just my 2 cents...
Ik wil die persoon zijn naam weten :) Wij werken met zowel een intern als extern callcenter en ik vermoed dat je met een externe gesproken hebt. Vanuit de R&D afdeling is een dergelijke belofte nooit gedaan.
quote:
knorde schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:08:
[...]

Dit vind ik iets dat je niet zo snel kan concluderen.

Er zitten hier genoeg legale gebruikers bij.

Het is in dit geval gewoon een min punt aan de speler dat hij dus niet alle dvd's leest zoals hij ze zal horen te lezen.

Bij de freecom (md-45) die ik hiervoor had had ik dit probleem niet.
Het KAN dus wel.

Deze speelde echter geen hd films af en stotterde regelmatig waardoor ik dus deze sitecom heb aangeschaft.
Deze werkt verder prima!
Er zijn zat mediaspelers die DVD menu supporten. Er zijn alleen geen mediaspelers met deze chipset die het supporten. En deze chipset is tot op heden de beste prijs/kwaliteit chipset. Want zoals je zelf al zegt stotteren die andere chipsets vaak bij het afspelen van HD content. De reden waarom Sitecom voor deze chipset heeft gekozen is voor de kwaliteit van het afspelen en niet voor de featureset.

Dat is een keuze die wij gemaakt hebben, en hopelijk kunnen onze gebruikers die waarderen. We hebben tenslotte de chipset niet geheim gehouden :)

• Athome
quote:
robbie19 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:05:

MakeMKV. Simpel grafisch programma waarmee je de hele DVD of iedere titel van de DVD (ideaal voor series) omzet naar MKV. Gaat snel, 1 aflevering op mijn notebook met Intel T9300 proc binnen een minuut. Dit werkt goed, ik heb op deze manier al een aantal seizoenen van een serie omgezet.

• Marcoryn

Marcoryn

life is 001100111

Topicstarter
@GroteNeger8
Ik heb een mail gestuurd naar een engels/amerikaans sitecom adres op de site voor technische ondersteuning. Zij hebben mij in die mail gezegd dat er dvd ondersteuning aan zat te komen.
Het was alleen nog een kwestie van tijd. De mail heb ik niet meer omdat ik Win7 recentelijk heb geinstalleerd, maar het is wel degelijk toegezegd.
Niet dat ik me er verder druk om maak hoor. Het apparaat is verder prima en werkt goed. Alleen het resumen van films werkt niet altijd even goed en dat is best lastig. Verder helemaal geweldig!!

Life is what U make it

• endorfine505
quote:
GroteNeger8 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:32:
[...]

Wat is er cruciaal aan een dvd menu? Ik weet niet hoe jij een dvdtje kijk, maar ik kies mijn taal en ondertiteling en vervolgens leg ik de AB neer en kijk m'n film. Hou me ten goede, ik zou het er graag in hebben maar de bijna religieuze waarde die er aan gehecht wordt zie ik niet zo.

Vergeet niet dat er verschillende 'spoel' functies in de MD-270 zit. behalve FF in verschillende snelheden kan je ook met pijltje rechts en links stappen zetten met een percentage van de film. Uit mijn hoofd per stap 10% van de film. Bij een film van 2 uur is elke stap dus 12 minuten.

-edit- het zijn stappen van 5%. Dus in 20 stappen kan je van voor tot achter door je film bladeren.
Oke enigsinds moet ik mijn mening iets reduceren, dat de DVD menu niet echt cruciaal is. Wel sluit ik mij aan Knorde aan:
quote:
knorde schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:05:
[...]

Zodra dit probleem is opgelost en eventueel Youtube die er nog bijgevoegd wordt, dan heeft sitecom het zeker voor elkaar, want verder moet ook ik concluderen dat de rest van het apparaat perfect werkt!

• GroteNeger8
quote:
Marcoryn schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 18:13:
@GroteNeger8
Ik heb een mail gestuurd naar een engels/amerikaans sitecom adres op de site voor technische ondersteuning. Zij hebben mij in die mail gezegd dat er dvd ondersteuning aan zat te komen.
Het was alleen nog een kwestie van tijd.
Dank je, ik zal het externe callcenter weer van de status op de hoogte brengen en excuses voor eventuele misverstanden.

• knorde
quote:
GroteNeger8 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:10:
[...]

Dank je, ik zal het externe callcenter weer van de status op de hoogte brengen en excuses voor eventuele misverstanden.
Ok dat is mooi, weet je of er nog gekeken gaat worden naar het "probleem" (om het zo maar even te noemen :P) om series te kunnen bekijken?

• robbie19
Is er een simpele manier als je een dvd hebt met zeg 7 afleveringen van een serie, om die op een simpele manier om te zetten, zodat je ze allemaal achter elkaar kan bekijken?
Welk programma is daar het beste voor?
MakeMKV maakt er allemaal aparte files voor aan, het zou fijn zijn als er 1 grote file uit zou komen, die je gewoon kan afspelen.
Daarom had ik oa dezer player gekocht, omdat het volgens de reklame enz, het heel simpel zou zijn om allerlei dingen af te spelen, maar nu moet ik wel eerst weten hoe.
Iedere hulp is welkom...

• Athome
Volgens mij vraag je nu iets wat eigenlijk niemand wil. Normaal gesproken wil je iedere aflevering van een DVD ook apart kunnen selecteren. Om deze reden heeft iedere aflevering een aparte titelset op een DVD en is bij DVD serie een menu een stuk belangerijker dan bij een film op DVD.

Met het programma DVD2One (niet gratis) is het mogelijk meerdere titles van een DVD samen te voegen in title. Hierdoor is het mogelijk om meerdere afleveringen van een serie in 1 keer achter elkaar te kijken.

• robbie19
@Athome

Klopt, het is iets wat niet mijn voorkeur heeft, om alles samen te plakken achter elkaar.
Het alternatief nu is om allemaal losse files te maken.
Zit me nog af te vragen wat beter is.
DVD-menu is in dit geval ideaal, maar momenteel is dit er niet, dus zit wat opties te bekijken wat het
makkelijkste werkt.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

• Marcoryn

Marcoryn

life is 001100111

Topicstarter
Ik weet niet of het al voorbij is gekomen, maar ik heb een externe HD aan mn MD gehangen en daarop staan 40 mapjes met daarin een map VIDEO_TS en daarin de files.
Nu blader ik door de inhoud heen en ongeveer 10 films zie ik op het aangesloten usb apparaat. De andere 30 films,welke netjes in mappen staan zie ik alleen maar Video_ts0 VTS01_0 en ga zo maar door. Dus de inhoud van de mapjes staan allemaal onder elkaar als 196 files.

Wat doe ik fout? Hoe moet ik de mapjes correct zetten, zodat hij de films pakt?

Life is what U make it

• robbie19
Ik vind de ondertitels niet altijd duidelijk opvallen (.srt bestanden).
Ik mis de "schaduw" achter de letters, het donkere randje zeg maar zoals bij de tv.
Met name bij scenes in een film die erg licht zijn.
Zou mooi zijn als daar iets aan gedaan kan worden.

• gas ton
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22-02-2010
ff een vraag heb een complete blue ray op de hd staan nu leest ie wel de m2ts stream in maar ik kan nergens de ondertiteling vinden die wel op de BR staat
moet ik die ergens gaan zoeken op de blue ray of is er een progje waar ik de ondertiteling en de hoofdstream eruit kan halen ???
ben trouwens nieuw hier op het forum en ben tot nu toe zeer tevreden over de kwaliteit van de speler

• robbie19
@ gas ton

via de afstandbediening zou je de ondertiteling aan of uit kunnen zetten, want als het goed is,
zit die verwerkt in de m2ts-stream.

ben er wel achter gekomen, dat dat niet altijd goed gaat, als bij mij de ondertiteling aan staat, komt deze toch niet altijd goed door, soms een tijdje wel zonder haperen, en dan weer een paar zinnen niet, enz.

• robbie19
@ Groteneger8

Weet jij wanneer er een firmware update komt, en wat die ongeveer inhoud?
Kan er ook iets aan de ondertiteling gedaan worden, zie bovenstaande berichten?

• gas ton
  • Laatst online: 22-02-2010
quote:
robbie19 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:29:
@ gas ton

via de afstandbediening zou je de ondertiteling aan of uit kunnen zetten, want als het goed is,

ben er wel achter gekomen, dat dat niet altijd goed gaat, als bij mij de ondertiteling aan staat, komt deze toch niet altijd goed door, soms een tijdje wel zonder haperen, en dan weer een paar zinnen niet, enz.
dan doet ie het inderdaad niet bij mij had de BR van inglorious Bastards erop gezet ik denk ff lekker kijken zie ik nergens een ondertiteling is het misschien wel op te lossen met een losse srt file erin te zetten zoals bij avchd??

• RonaldMcDonald
Je kan externe SRT files automatisch mee laten pakken door de filenaam van de SRT gelijk te zetten met de filenaam van de film.

• knorde
quote:
robbie19 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:29:
@ gas ton

Hier ook dit probleem.
Met meerdere films al gehad.
Ik heb alleen geen idee waar dat aan kan liggen.
Wel merk ik dat bij de films waar dit probleem speelt ook een ander type ondertiteling zit.
Kleiner volgens mij ook.
Misschien is dit toeval.
Je kijkt er anders op zeg maar. Herken jij dit ook?

P.S. Op mijn andere mediaspeler had ik dit probleem niet met dezelfde films.

knorde wijzigde deze reactie 02-02-2010 21:53 (18%)

• robbie19
In de m2ts stream zit vaak ondertiteling, in SUP formaat, dit word door de mediaspeler niet altijd even goed doorgegeven, vaak hele stukken wel, en dan weer even niet enz.
Dit zit dus al in de m2ts stream verwerkt, dus niet apart als een file.
Zou mooi zijn als dit 'probleem' wordt verholpen, want het is bijna goed nu.
Dan zou hij helemaal prefect zijn deze mediaspeler.

En de ondertitels in srt formaat, daar mis je de "schaduw" achter de letters, het donkere randje
zeg maar zoals bij de tv.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12:25

MeNTaL_TO

The future is not set

quote:
Zeek79 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:18:
Zijn er eigenlijk apparaten zoals deze die wel de dvd menu's laten zien dan? Verder is het wel mogelijk om de ondertiteling aan en uit te zetten (met option knop op de afstandsbediening). Ontbreken van de rest is best overkomelijk. Zit zelf inmiddels met een utp kabel van 15 m die de wireless ellende weg heeft genomen; tis jammer dat het zo moet, maar nu is het wel lekker films kijken op de tv ipv. de pc.
Ja de Asus O!play en die doet ook DTS downmixing, de 2 redenen om mijn Popcorn a100 in te ruilen voor een o!play, ondanks de realtekchip.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• seansan
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 05-06-2011
Wat is eigenlijk het verschil (of de overeenkomst) met de WL-355?

Is deze laatste een nieuwe uitvoering? of wordt hier alleen de wlan dongel meegeleverd?

Ciao!

• robbie19
Hebben meer mensen er last van dat als je stopt in een m2ts file, en daarna verder wilt gaan, gelijk of een paar uur later, dat hij niet precies op hetzelfde punt verder gaat?
Volgens mij is het meestal een paar minuten eerder dan waar je gestopt bent.

• Marcoryn

Marcoryn

life is 001100111

Topicstarter
quote:
MeNTaL_TO schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 09:33:
[...]

Ja de Asus O!play en die doet ook DTS downmixing, de 2 redenen om mijn Popcorn a100 in te ruilen voor een o!play, ondanks de realtekchip.
Kennis van me heeft een O!play gehaald.. wat een drama ding zeg :( enorm lastige setup en veel problemen icm windows 7.
Nee het gemak van Sitecom is toch wel prima. Hoewel de mijne toch wel kleine kuurtjes begint te vertonen..tijd voor een update!!

Life is what U make it

• rodyzuur
  • Laatst online: 29-07-2014
Mij wordt om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd wanneer ik draadloos wil verbinden met mijn computer, deze heb ik niet, maar het doorklikken geeft geen toegang, iemand de oplossing?

• sokolum01
quote:
Marcoryn schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 13:34:
[...]

Kennis van me heeft een O!play gehaald.. wat een drama ding zeg :( enorm lastige setup en veel problemen icm windows 7.
Nee het gemak van Sitecom is toch wel prima. Hoewel de mijne toch wel kleine kuurtjes begint te vertonen..tijd voor een update!!
Vermeld die kleine kuurtjes!

Sinds kort heb ik er ook één staat. Ik mis die DTS down mixing niet, omdat de audio toch via de 7.1 versterker gaat. Wel heb ik van de verkoper begrepen dat DTS downmixing in maart 2010 eraan komt. Wel, zolang kon ik niet meer wachten :9~

Verder, goed apparaatje. Wel kunnen sommige benamingen worden aangepast, zoals UPnP ipv DLNA... snap niet waarom ze het gewoon geen DLNA noemen. En bij het benaderen van mijn shares, vraagt het steeds om NAAM & PASSWORD.... terwijl ik dat niet op mijn shares geconfigureerd heb staan.

Nog min punt, erg vervelend dat je bij het luisteren van muziek niet direct kan selecteren om te gaan shuffelen, dat moet je weer doen in de configuratie menu... beetje rare plek omdat te doen.

GROOT min punt, je kunt niet door je folders browsen tijdens het luisteren van je muziek om dan andere muziek nummer aan je playlist toe te voegen. Dit ervaar ik wel als een gemist! (werkte hiervoor met de Windeows MC, dat ging wel lekker) Ik heb namelijk al mijn CD's met FreeRIP3 naar MP3 omgezet en mij plan is niet om alle MP3 in dat éne folder te beluisteren. Ik wil gewoon verschillende nummer aan mijn playlist kunnen toevoegen. NEE ik heb geen zin om playlists op mijn PC aan te maken, te omslachtig.

Verder, hij start snel op! aantal secondes. Verder DVD-menu, leuk, maar zal dat niet missen. Al mijn films en series komen niet van DVD-rips.

edit: Internetten via media player, zou dat kunnen?

edit 2: In de root van mijn shared drives, staat een folder 'music' met daarin een 'folder.jpg'. Dat plaatje wordt bij thumballs view niet weergegeven :'(

sokolum01 wijzigde deze reactie 14-02-2010 21:05 (12%)

• sokolum01
quote:
robbie19 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:24:
Ik vind de ondertitels niet altijd duidelijk opvallen (.srt bestanden).
Ik mis de "schaduw" achter de letters, het donkere randje zeg maar zoals bij de tv.
Met name bij scenes in een film die erg licht zijn.
Zou mooi zijn als daar iets aan gedaan kan worden.
Eens, zeker op FULL HD, zijn de ondertitels soms lastig te lezen wanneer de achtergrond licht van kleur is. De verhouding dikte text tov de resolutie is niet helemaal lekker... Bij donker achtergrond is het perfect te lezen.

Je kunt de txt grote aanpassen, maar dan krijg je het probleem dat de ondertitel ipv twee rijen, uit 4 rijen text bestaat. Wat weer niet tengoede komt van de film kijk plezier.

• RonaldMcDonald
quote:
sokolum01 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 15:02:
[...]
Nog min punt, erg vervelend dat je bij het luisteren van muziek niet direct kan selecteren om te gaan shuffelen, dat moet je weer doen in de configuratie menu... beetje rare plek omdat te doen.
Kan wel, via de options knop. Wel de laatste firmware installeren.

• endorfine505
En ja hoor nieuw firmware update van Sitecom, is het nou beter geworden?!? :?

Change log for 3.00.10

- Added Picasa support.
- Power LED auto-switch off while playing video.
- All Music page also shows artist.
- File browsing mode is now selectable per mediatype.
- Wizard flow redefined.
- Refined translations.

Wat zouden ze nou bedoelen met "- File browsing mode is now selectable per mediatype." Dat was toch al mogelijk? Wizard flow redefined???? Beetje beknopte firmware changelog als je het mij vraagt.

Nu heb ik ook nog eens het probleem dat in de UPnP mode mijn inhoud van muziek niet wordt gevonden?!?!?! Terwijl het bomvol zit! Windows 7, mappen gedeeld en tevens via WMP12 aangezet voor streamen, toegang tot externe apparaten, geen wachtwoorden en toch vindt hij geen inhoud, terwijl bij video's en afbeeldingen wel alles ziet?!?!? :( |:(

Heeft iemand dit probleem ook? Ik vrees dat ze bij muziek UPnP mode de files niet hebben gelinkt in de sourcecode ofzo?

Dus @groteneger8 wat zijn jou ervaringen? Misschien kun jij ons/mij helpen? :*)

• knorde
quote:
endorfine505 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 22:08:
En ja hoor nieuw firmware update van Sitecom, is het nou beter geworden?!? :?

En de rest...
En ik en mijn vriendin hadden zo gehoopt op youtube, helaas zit dat er ook niet in :(

• GroteNeger8
de filebrowsing mode (list, artwork, coverflow) is nu individueel per mediatype in te stellen. Voorheen was de file browsing mode die je instelde bij bv muziek ook van toepassing op movies en vica versa.

UPnP is niets in gewijzigd, gaan we nog wel even een keer testen.

Youtube: we hebben nog geen licentie van google. Wordt vervolgd. Zoals gezegd is het functioneel al klaar en is het slechts een legal kwestie.

Wizard flow zijn wijzigingen in de wireless wizard.

Verder dus diverse vertaalfouten verwijderd, extra online functionaliteit toegevoegd in de vorm van Picassa, navigatie structuur licht aangepast en de door veel mensen tijdens het film kijken als hinderlijk ervaren (felle) blauwe led aan de voorzijde automatisch na 2 minuten laten uitschakelen.

We hebben notie genomen van jullie klachten omtrent de ondertitels. Gaan we mee aan de slag.

GroteNeger8 wijzigde deze reactie 17-02-2010 09:28 (3%)

• endorfine505
quote:
GroteNeger8 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 09:27:

UPnP is niets in gewijzigd, gaan we nog wel even een keer testen.
Als je hier graag naar wilt kijken, zit echt met de handen in het haar! 8)7

Verder gaat dit apparaatje wel een succesje worden zo!!!

@GroteNeger8:
Is er ook geen mogelijkheid voor muziek en dan mappen afspelen, zodat alles in die map wordt afgespeeld? Bijv. Artiest alles afspelen??

Moet zeggen de ondersteuning is geweldig zo!

Alvast Thanks!

• GroteNeger8
quote:
endorfine505 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 09:41:

@GroteNeger8:
Is er ook geen mogelijkheid voor muziek en dan mappen afspelen, zodat alles in die map wordt afgespeeld? Bijv. Artiest alles afspelen??
Als je selecteert op artiest, zie je alle nummers van die artiest. Klik 1 nummer aan, je komt nu in de playlist met al die nummers die nu afgespeeld worden. dmv de options knop kan je nu bv gaan shuffelen.

• RonaldMcDonald
UPnP werkt hier gewoon onder Win7 met WMP12 met de laatste firmware.

Ik kan muziek luisteren, fotos en films kijken...

• endorfine505
quote:
RonaldMcDonald schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:32:
UPnP werkt hier gewoon onder Win7 met WMP12 met de laatste firmware.

Ik kan muziek luisteren, fotos en films kijken...
Jeetje.... Ik geloof dat ik alles heb geprobeert gisteren.... Iemand nog ideeën wat ik nog kan proberen?

• GroteNeger8
Hier een volledig up to date windows 7 met WMP 12 en WL-355 en geen enkel probleem met UPnP AV.

Pagina: 1 2 3 ... 8 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True