Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou we gaan het vanavond dan nog maar eens proberen... Weet in ieder geval dat het niet aan de firmware update ligt...

Thanks voor het nakijken!!!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2010 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de update
fijn dat er ook aandacht komt voor de ondettitels.

Gaat er ook gekeken worden naar de ondertitles in een m2ts stream?
Is in SUP formaat, dit word door de mediaspeler niet altijd even goed doorgegeven,
vaak hele stukken wel, en dan weer even niet enz.
Dit zit dus al in de m2ts stream verwerkt, dus niet apart als een file.
Zou mooi zijn als dit 'probleem' wordt verholpen, want het is bijna goed nu.
Had er al eerder iets over gemeld, maar wilde het nog even onder de aandacht bgrengen.
Zou fijn zijn als dit zou kunnen worden opgelost.
Is in deze versie van de update nog nioet verholpen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 10:25
Vergeet allemaal niet om ff een "reset to factory default" te doen he, dat gebeurt namelijk niet vanzelf na een firmware update is me opgevallen en kan een hoop problemen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonaldMcDonald schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:46:
Vergeet allemaal niet om ff een "reset to factory default" te doen he, dat gebeurt namelijk niet vanzelf na een firmware update is me opgevallen en kan een hoop problemen oplossen.
Zooooowwwww RonaldMcDonald, ik hoop dat jij de oplossing hebt, bijna klaar met werken en op naar huis om het uit te testen!!!!! Ik zal het laten weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GroteNeger of iemand die een oplossing weet?????

Nou ik geloof dat ik wel alles heb geprobeerd om hem aan de praat te krijgen, maar het gekke is dat ik bij muziek UPnP de melding krijg "inhoud niet gevonden". Terwijl bij afbeeldingen en video's dit wel goed werkt.

In gedeelde schijven kan ik mijn muziek map gewoon zien, maar niet in UPnP mode.

- MD-270 reset gegeven
- Alle gedeelde netwerken uitgezet en weer aangezet
- Mediastreamen in Win7 uit en weer aangezet
- Wachtwoorden staan uit
- Bestanden verplaatsten en weer terug geplaatst
- WMP12 schoon gemaakt en reset gegeven.

Het vreemde is dat ik bij opties voor mediastreaming in win7 onbekend apparaat zie staan (in alle netwerken), dit is de MD-270, aangezien ik hem opblokkeren heb gezet en weer aan om te testen of dit de MD-270 was. Maar de video en afbeeldingen doen het wel, dus dat kan het eigenlijk niet zijn.

Ik weet het niet meer, please help some one???? ;(

• RonaldMcDonald
zie je vanaf een andere pc wel nog je Win7 systeem staan als DLNA server?

Verwijderd

Nou ik weet niet wat het is, gisteren kreeg ik het echt niet voor elkaar.... En nu thuis gekomen van werk en start mijn MD-270 op en nog maar eens proberen en ja hoor nu kom ik er wel in... vreemd ik snap er niets meer van???????

Maar goed nu doet hij het... Thanks in iedergeval voor je meedenken, ronaldmcdonald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu doet hij het weer niet!!!

Is er een manier om de oude firmware 2.00.01 er terug op te zetten, aangezien hij het met deze firmeware zonder problemen werkte??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 11:17:
En nu doet hij het weer niet!!!

Is er een manier om de oude firmware 2.00.01 er terug op te zetten, aangezien hij het met deze firmeware zonder problemen werkte??????
Ja door de driver hier te downloaden, de content op een USB stick te zetten en deze in je MD-270 te stoppen.

Maar ik denk niet dat dit je probleem oplost. UPnP AV is nogal brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 17:12:
[...]

Ja door de driver hier te downloaden, de content op een USB stick te zetten en deze in je MD-270 te stoppen.

Maar ik denk niet dat dit je probleem oplost. UPnP AV is nogal brak.
Dat werkt niet. Je moet het versienummer in het verinfo.txt bestand ophogen zodat het versienummer hoger ligt dan de op dat moment geinstalleerde firmware. Je zou er dus 4.00.01 van kunen maken oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij VOB afspelen stopt hij na het einde van de eerste VOB.
Hoe los ik dit op?

Soms loopt ie wel verder na de volgende als ik doorspoel (wat erg irritant is).

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren een md-270 in huis. Aansluiten en bestanden delen via samba is vrij snel ingesteld ,zelfs voor mij :-).
Toch afspelen van een blueray image van bijna 50 GB stotterend beeld na een paar minuten
Een paar films in ts-formaat (vob files) geen ondertiteling terwijl deze op de pc wel aanwezig zijn.
1 iso file waarbij wel ondertitels gekozen kunnen worden maar waar hij gewoon de engelse ondertiteling weer blijft geven, terwijl hij op pc wel werkt

Al met al na 1 dag redelijk tevreden met het apparaat. Maar het lijkt me dat er met name op het gebied van ondertiteling en afspelen van blue ray nog wel wat gesleuteld moet worden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:21
Wat misschien ook een erg leuke toevoeging zou zijn (ik weet natuurlijk niet of dat technisch mogelijk is) om er een soort internet browser in te bouwen.

Want in dat geval zou je dus bijv. ook programma gemist kunnen kijken op de mediaspeler.

En als dat niet mogelijk is misschien een stukje software wat je op de pc zou kunnen installeren ofzo en dat je mediaspeler het beeld van je pc op de tv kan tonen (waardoor je dus een zelfde effect kan krijgen).

Erg benieuwd of hier mogelijkheden in zouden kunnen zijn.

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 17:29:
Sinds gisteren een md-270 in huis. Aansluiten en bestanden delen via samba is vrij snel ingesteld ,zelfs voor mij :-).
Toch afspelen van een blueray image van bijna 50 GB stotterend beeld na een paar minuten
Een paar films in ts-formaat (vob files) geen ondertiteling terwijl deze op de pc wel aanwezig zijn.
1 iso file waarbij wel ondertitels gekozen kunnen worden maar waar hij gewoon de engelse ondertiteling weer blijft geven, terwijl hij op pc wel werkt

Al met al na 1 dag redelijk tevreden met het apparaat. Maar het lijkt me dat er met name op het gebied van ondertiteling en afspelen van blue ray nog wel wat gesleuteld moet worden .
Hoe speel je die blurays af? draadloos of bekabeld? Want 1080p H264 AC3 blurays speelt dit apparaat zonder probleem af.

srt en sub bestanden worden ondersteunt als ondertitel bestanden. Zelfde naam geven als de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook met de nieuwe firmware geeft deze speler vaak de gedeelde netwerk schijven niet weer. Na de keuze "gedeelde schijven" blijft het scherm blank en gaat hij niet zoeken. De oplossing is om even de netwerk kabel eruit te trekken terwijl de speler aan staat en die er dan weer in te pluggen. Dan herkent hij alle schijven ineens weer. Zelfs een fabrieks reset hielp eerst niet (ook dan stelt hij het netwerk opnieuw in).

Hebben hier mensen last van ?

ps: Het zou geweldig zijn dat bij een nieuwe update de speler bij het inschakelen van de stoom niet aangaat. Alles zit bij mij op 1 stekkerdoos en ik moet telkens de speler uit zetten als ik de stroom erop zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook jammer dat er nog geen firmware is waarin de ondertiteling automatisch op NL gezet kan worden
of op welke taat je voorkeur heeft.
Misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GroteNeger8

Bestanden laat ik afspelen vanaf een externe harde schijf (Freecom 2.5" 500GB) via de USB aansluiting van de MD-270.
Wat voor bestand de blueray is waarmee ik problemen heb weet ik niet precies (ik zal vanavond eens kijken). Het zou een 1:1 copy moeten zijn en wordt op de md-270 weergegeven als .iso. Dit is trouwens het enige bestand dat niet afspeelt, rest van de bestanden speelt wel goed af geeft alleen problemen met ondertitels.

De srt en sub bestanden die ik dezelfde naam moet geven als de film. moet ik die in dezelfde map als de film zetten (dus bij de iso file, vob files etc) ?? En misschien een domme vraag maar waar haal ik die vandaan, is er een manier om ze uit de iso en vob bestanden te halen of moet ik die ergens van het net halen??
En als ik die bestanden met ondertiteling erbij zet loopt het dan synchroon met de film ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 09:17
even zoeken op een zoekmachine naar nederlandse ondertitels geeft jou je antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het op deze mediaplayer net als een aantal andere mogelijk zijn om internetradio te kunnen
doorgeven- nu kan het nog niet, maar misschien in een nieuwe firmware?

en dat je dus bv zelf direkt de eigen favoriete stations erin kan zetten-:
bijv: http://www.q-music.nl/asx/q-music.asx
zal denk ik wel eerst via de pc moeten worden ingevoerd een soort lijst, maar dat je dan via de sitecom
kan kiezen van ik wil station 1 horen inde lijst: 1 - Q-music etc.

zou zoiets kunnen met alle mediaspelers, en dus ook deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:38:
Zou het op deze mediaplayer net als een aantal andere mogelijk zijn om internetradio te kunnen
doorgeven- nu kan het nog niet, maar misschien in een nieuwe firmware?

en dat je dus bv zelf direkt de eigen favoriete stations erin kan zetten-:
bijv: http://www.q-music.nl/asx/q-music.asx
zal denk ik wel eerst via de pc moeten worden ingevoerd een soort lijst, maar dat je dan via de sitecom
kan kiezen van ik wil station 1 horen inde lijst: 1 - Q-music etc.

zou zoiets kunnen met alle mediaspelers, en dus ook deze?
Je feature request wordt in overweging genomen.

Momenteel bieden wij al shoutcast en vtuner internet radio support via twonky media server in de Sitecom Home Storage Center MD-253 uit dezelfde Smart Living Line als de MD-270.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:55:
[...]
Je feature request wordt in overweging genomen.
@ GroteNeger8,

Zou je ook eens naar mijn request kunnen kijken (zeggen of je het wel of niet wat vind)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg de ondertiteling niet werkend, ik heb op mn computer in dezelfde map de avi en de srt, allebei zelfde bestandsnaam. als ik de film op mn pc af speel werkt de ondertiteling wel, als ik em via de md-270 afspeel krijg ik geen ondertiteling op mn tv. wat doe ik fout?
ik draai windows 7 32 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Hoe speel je die film af?

Vanaf je pc streamen naar de mediaplayer, of rechtstreeks op USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb een probleempje. Ik heb de Media Player van Sitecom ook in mijn bezit. Aangesloten op het netwerk en werkt perfect. Nu heb ik sinds gisteren de LaCie grand Hard Disk (1TB) in huis en probeer deze op m'n media player aan te sluiten. Echter geeft mijn Media Player het bericht dat er een onbekend apparaat via USB is aangesloten. Daarna staat er wel dat een USB is aangesloten bovenin beeld. Ik kan echter de bestanden die op de LaCie staan niet benaderen.
Ik heb m'n LaCie geformatteerd (NTFS, omdat ik Vista heb) en er staan een aantal bestanden op. Zowel foto's als video's.
Wat doe ik fout? En wat kan ik er aan doen om de schijf via m'n Media Player te laten herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ ronaldmcdonald

ik stream em vanaf mijn pc naar mijn mediaspeler.

• RonaldMcDonald
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:53:
@ ronaldmcdonald

ik stream em vanaf mijn pc naar mijn mediaspeler.
Via UPnP zeker? Ondertitels via UPnP werken 9 van de 10 keer niet aangezien het niet officieel ondersteund wordt. Probeer het eens vanaf een normale netwerkshare.

Verwijderd

bedankt voor de firmware-update, en de you tube support
zag ook in de lijst van verbeterde punten de ondertiteling.
bij srt subs, moet ik nu het formaat op large zetten, was eerst geloof ik small, maar dat is nu heel
erg klein geworden, bijna niet meer leesbaar.
klopt dit wel?

bij mij zijn er nog steeds problemen met de ondertiteling in de m2ts stream, waain ingebakken
de ondertiteling zit, valt nog steeds weg regelmatig(is in SUP formaat dacht ik)
Is hier al naar gekeken of kan de sitecom dit niet ondersteunen??
graag reaktie van iemand hierop
bedankt!

• ronny clauzing
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-05 20:07
De nieuwe firmware vandaag (3.00.11) erop gezet en de grootste plus is uiteraard de youtube ondersteuning hoewel het blijft behelpen met een ab een zoektekst in te moeten voeren en mis ook de commentaren.

Verder lijkt het probleem met de shares die na herstart niet gevonden werden opgelost

De ondertitels moeten inderdaad wat groter worden gezet en zo te zien nu wel de juiste kleinste / grootste verhouding. dat m2ts probleem is er nog steeds maar dat had ik ook al met diverse pc spelers en vermoed dat dat een lastige klus is. Om het goed te krijgen moet je de film omzetten naar mkv en de sup bestanden met ocr software naar srt converteren.

Een persoonlijke wens voor de toekomst is een mixed playlist van muziek en clips te kunnen samenstellen en als iemand toevallig weet hoe je zelf wat aangepaste sources naar het apparaat kan sturen dan hoor ik het graag en ga dan zelf proberen dat toe te voegen.

[ Voor 39% gewijzigd door ronny clauzing op 25-02-2010 17:26 ]

Verwijderd

Bij de ondertitels is het medium formaat large geworden en zijn er dus 2 kleinere formaten bijgekomen en 2 grotere formaten afgevallen. Dit omdat bij large op een 32" HD scherm het volledige scherm werd in genomen door subtitels.

Als iemand zijn m2ts met subtitle problemen beschikbaar kan stellen kunnen we kijken wat we er aan kunnen doen. Zelf hebben we tot op heden die problemen niet kunnen reproduceren.

Verwijderd

ik weet dat het ondertitel probleem m2ts zich voordoet bij films in ht avchd formaat.
misschien ligt daar het probleem wel in- geen idee
als je een voorbeeldfile wil, wat heb je dan nodig, waar je het kan downloaden?
hoe wil je het krijgen?

Verwijderd

nog een vraag: waarom kan je niet van de harde schijf *.flv files afspelen, want youtube bestanden zijn nu toch
ook mogelijk.is toch hetzelfde formaat?

Verwijderd

Youtube biedt niet alleen flashvideo aan...

Verwijderd

@Groteneger8:

ok, dat wist ik niet van youtube van die flashvideo, vandaar dat ik het me afvroeg.

bij die ondertitelingproblemen bij m2ts files, hebben jullie geen problemen kunnen vinden, gebruiken
jullie volledige bluray bestanden? of ook AVCHD bestanden?

dan kan ik verder kijken waar nu precies het probleem in zit, en misschien een stukje reproduceren
om te laten testen.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:05
Over die youtbe support die ernu inzit (zag ik in de meuktracker), zien jullie ook 720p, of is het net als bij de WD Live enkel SD?

En welk chipset zit hierin? Stond niet in de startpost zeg maar. ;)

Die hdmi kabel, hoelang is dat ding?

[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 25-02-2010 20:47 ]

• knorde
@ GroteNeger8,

Ik had dit eerder al even gevraagd maar het lijkt over het hoofd te zijn gezien.

Zou je ook eens naar mijn request kunnen kijken (zeggen of je het wel of niet wat vind)?

Trouwens, die youtube support is echt te gek, hier zijn we heel blij mee en hebben we nu al een hoop lol van gehad.

"Wat misschien ook een erg leuke toevoeging zou zijn (ik weet natuurlijk niet of dat technisch mogelijk is) om er een soort internet browser in te bouwen.

Want in dat geval zou je dus bijv. ook programma gemist kunnen kijken op de mediaspeler.

En als dat niet mogelijk is misschien een stukje software wat je op de pc zou kunnen installeren ofzo en dat je mediaspeler het beeld van je pc op de tv kan tonen (waardoor je dus een zelfde effect kan krijgen).

Erg benieuwd of hier mogelijkheden in zouden kunnen zijn."

Maar programma gemist zou best wel handig zijn.

Graag hoor ik van je!

[ Voor 6% gewijzigd door knorde op 25-02-2010 20:43 ]

Verwijderd

Knorde, alles is mogelijk. De vraag is in hoeverre het haalbaar is :) We hebben nog diverse ideeen, maar of we die kunnen realiseren is de vraag.

Internet browsers vind ik trouwens niet zo'n sterk idee. Er zijn in de loop der jaren zat "internet op tv apparaten" gelanceerd en die zijn eigenlijk allemaal geflopt.
Sjah schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:37:
Over die youtbe support die ernu inzit (zag ik in de meuktracker), zien jullie ook 720p, of is het net als bij de WD Live enkel SD?
ook 720p
Sigma 8655
Die hdmi kabel, hoelang is dat ding?
1.5 meter als ik me niet vergis.

• Sjah
Dank, denk dat het deze gaat worden, ipv de WD Live.

Verwijderd

Topicstarter
Sjah schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:37:

Aangepast :)

Verwijderd

Topicstarter
Sjah schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:32:
Dank, denk dat het deze gaat worden, ipv de WD Live.
Collega heeft WD Live gekocht en was er toch niet helemaal over te spreken. Helemaal blij dat ik toch voor de Sitecom ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:28:
Knorde, alles is mogelijk. De vraag is in hoeverre het haalbaar is :) We hebben nog diverse ideeen, maar of we die kunnen realiseren is de vraag.
Had Jeroen je het Arcade idee nog doorgespeeld ;)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Zijn er meer mensen die ook problemen hebben met het afspelen van Blue Ray. Het valt mij op dat alles netjes afgespeeld wordt. Alleen bij BlueRay bestanden van 25 tot 50 Gb gaat het bij mij consequent verkeert. Het maakt dan niet uit of het een Image of Iso bestand is of dat je de m2ts file moet openen. Probleem is dat het beeld vanf het begin af aan erg gaat schokken. Ik heb nu ee stuk of 6 verschillende geprobeerd en er is er maar 1 waarbij het beeld niet schokt alleen heb ik dan weer geen geluid.
Ik heb al van alles geprobeerd met de instellingen maar ik krijg het niet voor elkaar. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen ??

Ik speel de bestanden af via de usb van de MD-270 vanaf een HDD Freecom 2.5" 500 GB.

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik een beetje vreemd vind, maar misschien kan het niet anders, maar als je gewoon foto's wil kijken, dat je ook de foto's kan zien in alle mappen die video's etc bevatten.
En dat zijn juist kleine plaatjes die gebruikt worden voor de thumbnails.
Is het softwarematig niet mogelijk, om als er bestanden in een map staan zoals videobestanden, dat je dan
die foto's niet ziet, en dus ook de hele map niet.
Normaal lijkt me dat als je foto;s wilt zien, dat je alleen die mappen ziet, waarin daadwerkelijk bewust
je foto;s gezet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het mogelijk zijn, om een optie te hebben, dat je bv in een map alle bestanden af kan spelen.Kan handig zijn als je bv allemaal korte muziekclips hebt en die achter elkaar wilt afspelen.
Dus een soort makkelijke optie die je op een simpele manier aan en uit kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 13:32:
Zou het mogelijk zijn, om een optie te hebben, dat je bv in een map alle bestanden af kan spelen.Kan handig zijn als je bv allemaal korte muziekclips hebt en die achter elkaar wilt afspelen.
Dus een soort makkelijke optie die je op een simpele manier aan en uit kunt zetten.
Dat kan al, in de settings heb je ergens een optie. Zal straks even zoeken hoe hij precies heet.

Uit de full manual
Repeat After Playback
Use this setting to set whether the next video file in the folder should be automatically played after the current video is finished. The default is Disabled.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 13:28:
Wat ik een beetje vreemd vind, maar misschien kan het niet anders, maar als je gewoon foto's wil kijken, dat je ook de foto's kan zien in alle mappen die video's etc bevatten.
En dat zijn juist kleine plaatjes die gebruikt worden voor de thumbnails.
Is het softwarematig niet mogelijk, om als er bestanden in een map staan zoals videobestanden, dat je dan
die foto's niet ziet, en dus ook de hele map niet.
Normaal lijkt me dat als je foto;s wilt zien, dat je alleen die mappen ziet, waarin daadwerkelijk bewust
je foto;s gezet zijn.
Komt omdat je de indexerings functie aan hebt staan. Die sorteert je foto's/muziek/video's. Je kunt sowieso in het "foto-menu" gewoon op mappen klikken waardoor je alleen de inhoud van die bepaalde map ziet, en niet alle fotos op je hele schijf/netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de snelle antwoorden, had die optie niet gezien om videos achter elkaar af te spelen.

die indexeringsfunctie had ik al niet helemaal begrepen, en dus zo laten staan, ga er nu mee aan de gang om te kijken wat me beter bevalt.

het apparaat is al slimmer dan ik dacht.
geweldig bedankt!!

wat me wel opviel, en had het al eerder gevraagd, als ik een gewone dvd afspeel, als iso bestand, en ik stop in de film, dan gaat hij daarna precies verder waar ik was.
maar bij m2ts bestanden klopt het niet precies, misschien in andere bestanden ook niet, maar bij de m2ts bestanden viel het me op.
Is jullie dat ook opgevallen, of gebeurt dat af en toe en ligt dat gewoon aan het bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 15:57
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 13:50:
[...]

Dat kan al, in de settings heb je ergens een optie. Zal straks even zoeken hoe hij precies heet.

Uit de full manual

[...]
Mmm, ik was ook al eens opzoek naar deze optie. Alleen de handleiding niet doorgelezen.

Ik mis ook oa andere een optie, of het bestaat al en nog niet gevonden, dat je bijvoorbeeld een MAP aanwijst om daarin random muziek afspeelt wat weer in andere mappen staan.

>> MAP Muziek
|>> MAP 1
|>> MAP 2
|>> MAP 3
|>> MAP etc,

Voor filmpjes is het zeker handig wanneer het de volgende filmpje opstart. Zo download ik regelmatig Youtube filmpjes. Zal erg handig zijn als de MP dat achterelkaar kan afspelen. Kennelijk ook weer een optie die ik niet ken.

Idee: Een optie om een YoutTube filmpje waar je naar zit te kijken, dat vanaf je mediaplayer op NAS op te slaan?

Punt van ergernis: Ik snap soms niet dat wanneer je waar je NAS benaderd, dat het weer met een authenticatie scherm komt, terwijl hij gewoon door kan gaan. Wel is het zo dat mijn NAS uit zijn slaap stand moet komen. Maar ik heb het idee dat dit ook gebeurd terwijl mijn NAS niet slaapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fermion schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:18:
[...]

Mmm, ik was ook al eens opzoek naar deze optie. Alleen de handleiding niet doorgelezen.

Ik mis ook oa andere een optie, of het bestaat al en nog niet gevonden, dat je bijvoorbeeld een MAP aanwijst om daarin random muziek afspeelt wat weer in andere mappen staan.

>> MAP Muziek
|>> MAP 1
|>> MAP 2
|>> MAP 3
|>> MAP etc,

Voor filmpjes is het zeker handig wanneer het de volgende filmpje opstart. Zo download ik regelmatig Youtube filmpjes. Zal erg handig zijn als de MP dat achterelkaar kan afspelen. Kennelijk ook weer een optie die ik niet ken.

Idee: Een optie om een YoutTube filmpje waar je naar zit te kijken, dat vanaf je mediaplayer op NAS op te slaan?

Punt van ergernis: Ik snap soms niet dat wanneer je waar je NAS benaderd, dat het weer met een authenticatie scherm komt, terwijl hij gewoon door kan gaan. Wel is het zo dat mijn NAS uit zijn slaap stand moet komen. Maar ik heb het idee dat dit ook gebeurd terwijl mijn NAS niet slaapt.
Legalwise niet mogelijk om youtube filmpjes te gaan rippen en opslaan via de mediaplayer app.
Voor random afspelen kan je natuurlijk ook gewoon dmv een search of een playlist een subset van al je muziek random laten afspelen.

De MD-270/WL-355 vraagt de eerste keer bij succesvol verbinden of hij je credentials voor die networkshare moet opslaan. Als je die kiest heb je in je hoofdmenu onder movies/music/photo's gewoon een extra entry naar je share en wordt niet gevraagd om je wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ GroteNeger8

Je zei eerder hier:We hebben nog diverse ideeen, maar of we die kunnen realiseren is de vraag.

Kun je aangeven waar men nu ongeveer mee bezig is???
Wat we in de volgende update kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:04:
@ GroteNeger8

Je zei eerder hier:We hebben nog diverse ideeen, maar of we die kunnen realiseren is de vraag.

Kun je aangeven waar men nu ongeveer mee bezig is???
Wat we in de volgende update kunnen verwachten?
Helaas leert de ervaring dat een verwachting al snel gaat leven als toezegging op fora, dus dat doe ik niet. Vandaag hebben we wel een belangrijke stap gezet voor een nieuwe leuke aanvullende feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dat begrijp ik, in ieder geval bedankt voor het antwoord.
Ik hoop dat het met internetradio nog wat wordt!!! Had dat al eerder gevraagd om er naar te kijken.

Nog een vraag, ik blijf toch steeds problemen houden met de ondertiteling bij m2ts bestanden, en dan bedoel ik de ondertiteling die erin zit, dus niet los toegevoegd met een file.(srt).
Zou dat komen doordat het AVCHD bestanden zijn, of bestanden die niet de originele lengte hebben, maar gecomprimeerd of hoe je dat ook noemt?
Zou het mogelijk zijn er naar te kijken, naar dat soort bestanden?
Zou je daar even op willen reageren of dat nog gebeurt?
Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wanneer staat de volgende mediaspeler van Sitecom op de rol? Mijn ervaring leert dat dan de support voor het huidige model naar het 2e plan verhuist. :|

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 05-03-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het haperen van de ondertiteling in m2ts is niet alleen bij AVCHD gebeurt bij mij in ieder geval ook bij images van blue-rays. Overigens raar dat ze bij sitecom dit probleem niet kennen terwijl het toch regelmatig aangehaald wordt.
Toch nog maar even de vraag over het bijzetten van losse srt-bestanden. Ik weet dat ze dezelfde naam moeten hebben als de film, maar moet ik ze dan in dezelfde map plaatsen als bv het iso-bestand bij de m2ts bestanden en de vob bestanden?? Moet het srt-bestand dan ook VOB gaan heten of m2ts. Kom wel voorbeelden tegen waarin het altijd gedaan wordt met .avi-bestand en srt-bestand in 1 map. Maar lees niks over iso, vob en m2ts bestanden. Kan iemand dat aub uitleggen of misschien 1of ander tutorial of workshop linken, want ik krijg het niet voor elkaar

de groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:41:
Ok, dat begrijp ik, in ieder geval bedankt voor het antwoord.
Ik hoop dat het met internetradio nog wat wordt!!! Had dat al eerder gevraagd om er naar te kijken.

Nog een vraag, ik blijf toch steeds problemen houden met de ondertiteling bij m2ts bestanden, en dan bedoel ik de ondertiteling die erin zit, dus niet los toegevoegd met een file.(srt).
Zou dat komen doordat het AVCHD bestanden zijn, of bestanden die niet de originele lengte hebben, maar gecomprimeerd of hoe je dat ook noemt?
Zou het mogelijk zijn er naar te kijken, naar dat soort bestanden?
Zou je daar even op willen reageren of dat nog gebeurt?
Bedankt alvast.
Wordt naar gekeken!
Sjah schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:51:
Wanneer staat de volgende mediaspeler van Sitecom op de rol? Mijn ervaring leert dat dan de support voor het huidige model naar het 2e plan verhuist. :|
Ligt eraan wat je onder support verstaat. Op een gegeven moment stoppen we wel met het toevoegen van features en is het slechts concentreren op ondersteuning van codecs en bugs oplossen. Dat laatste blijven we nog wel geruime tijd doen. Momenteel releasen we nog wel firmwares voor routers die 4 jaar geleden op de markt zijn gekomen als de bug serieus genoeg is (bv security of netwerk problemen met 1 van de grote ISP's)
Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:19:
Het haperen van de ondertiteling in m2ts is niet alleen bij AVCHD gebeurt bij mij in ieder geval ook bij images van blue-rays. Overigens raar dat ze bij sitecom dit probleem niet kennen terwijl het toch regelmatig aangehaald wordt.
Tja, ik zie niet in wat het een met het ander te maken heeft. Daarnaast weet ik niet hoe snel je een oplossing verwacht maar bugs oplossen duurt altijd wel even.
Toch nog maar even de vraag over het bijzetten van losse srt-bestanden. Ik weet dat ze dezelfde naam moeten hebben als de film, maar moet ik ze dan in dezelfde map plaatsen als bv het iso-bestand bij de m2ts bestanden en de vob bestanden?? Moet het srt-bestand dan ook VOB gaan heten of m2ts. Kom wel voorbeelden tegen waarin het altijd gedaan wordt met .avi-bestand en srt-bestand in 1 map. Maar lees niks over iso, vob en m2ts bestanden. Kan iemand dat aub uitleggen of misschien 1of ander tutorial of workshop linken, want ik krijg het niet voor elkaar

de groeten
video_ts is een specifieke dvd structuur en die ondersteunt geen srt's. DVD rip met nederlandse subs downloaden of een mkv of divx ofzo van dezelfde film downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Tja, ik zie niet in wat het een met het ander te maken heeft. Daarnaast weet ik niet hoe snel je een oplossing verwacht maar bugs oplossen duurt altijd wel even.

Wat het met elkaar te maken heeft is dat het als je zo links en rechts leest er toch best veel problemen zijn met de ondertitels bij m2ts, en dat ik dan op veel plekken lees dat sitecom er niks of weinig aan wil doen omdat ze het probleem zelf niet kunnen reproduceren of simuleren. Ik denk dat sitecom zich er niet zo makkelijk vanaf mag maken. En dat ze bij sitecom het probleem zelf nog nooit tegengekomen zijn lijkt me sterk. Als dit zo is, zou het dan kunnen dat het alleen voorkomt bij een slechte serie spelers ?? Dus dat het niet in de software zit maar in de spelers zelf ofzo

Maar ik zie in je reactie naar Robbie dat er naar gekeken gaat worden d:)b

Verder bedankt voor info over de ondertitels.

Ik moet er wel bij vermelden dat het probleem van helemaal geen ondertitels bij video_ts en iso-bestanden
in het begin een paar keer is voorgekomen maar nu eigenlijk geen last meer van. Waarschijnlijk toch pech gehad met een paar slechte of andere bestanden

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2010 12:55 . Reden: niet goed gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GroteNeger8:

Ik ben blij dat er naar het ondertiteling-probleem wordt gekeken.
En er kan beter goed naar gekeken worden, dan even snel.
Daardoor kan dit probleem waarschijnlijk in 1 keer verholpen worden.
Wachten is niet zo heel erg, als je maar weet dat er geprobeerd word er iets aan te doen.

Het probleem doet zich tot nu toe bij alle m2ts bestanden voor.
Dan gaat het zeg maar 5 minuten goed, en dan vallen er een paar zinnen weg, en dan weer even goed, enz.
Ik weet niet of je iets aan deze info hebt.
Bedankt voor je inzet!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb onlangs dit apparaat gekocht en ben er redelijk tevreden mee. De Youtube functie is ook een leuke toevoeging. Verder mijn complimenten over hoe open hier door mensen van sitecom gereageerd wordt. Klasse!
Mijn issues zijn de volgende:

1. Het DVD menu. Ik weet dat hier al veel over gezegd is maar ja, dit moet gewoon met afstand bovenaan de lijst staan. Zoals ik het hier lees "staat de deur nog op een kier " dat het er ooit in gemaakt kan worden.
Als dat zou gebeuren zou dit werkelijk een topproduct te moemen zijn en Sitecom zijn naam als "het wat betere merk" toch noch waarmaken.

2. DV codec. Ik heb veel zelfgemaakte DV video op m'n harde schijf staan als AVI bestanden. Allemaal "Lossless" gecaptured in het jarenlang zeer gangbare DV video formaat. Omzetten naar DVD is geen optie want dat geeft kwaliteitsverlies door compressie. Zou deze codec kunnen worden toegevoegd zodat ik de bestanden kan afspelen? ( of weet iemand een andere methode om ze toch afspeelbaar te krijgen?)

Vriendelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 16:47:
Hallo,

Ik heb onlangs dit apparaat gekocht en ben er redelijk tevreden mee. De Youtube functie is ook een leuke toevoeging. Verder mijn complimenten over hoe open hier door mensen van sitecom gereageerd wordt. Klasse!
Mijn issues zijn de volgende:

1. Het DVD menu. Ik weet dat hier al veel over gezegd is maar ja, dit moet gewoon met afstand bovenaan de lijst staan. Zoals ik het hier lees "staat de deur nog op een kier " dat het er ooit in gemaakt kan worden.
Als dat zou gebeuren zou dit werkelijk een topproduct te moemen zijn en Sitecom zijn naam als "het wat betere merk" toch noch waarmaken.

2. DV codec. Ik heb veel zelfgemaakte DV video op m'n harde schijf staan als AVI bestanden. Allemaal "Lossless" gecaptured in het jarenlang zeer gangbare DV video formaat. Omzetten naar DVD is geen optie want dat geeft kwaliteitsverlies door compressie. Zou deze codec kunnen worden toegevoegd zodat ik de bestanden kan afspelen? ( of weet iemand een andere methode om ze toch afspeelbaar te krijgen?)

Vriendelijke groet
Ik kan je in ieder geval vertellen dat optie 1 niet doorgaat.

Ik had dat ook erg graag gezien maar telefonisch is mij uitgelegt dat dit helaas niet mogelijk is.

Maar het neemt niet weg dat dit echt een super speler is verder.

[ Voor 3% gewijzigd door knorde op 07-03-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knorde schreef op zondag 07 maart 2010 @ 17:39:
[...]

Ik kan je in ieder geval vertellen dat optie 1 niet doorgaat.

Ik had dat ook erg graag gezien maar telefonisch is mij uitgelegt dat dit helaas niet mogelijk is.

Maar het neemt niet weg dat dit echt een super speler is verder.
Ja dat las ik, maar ik had toch nog wat hoop omdat "groteneger" het niet helemaal eens was met die uitleg . Dat van "t geheugen is te klein" vondt hij onzin meen ik. Hoe het ook zij, voor mij blijft het de nr1 issue.
Bedankt voor je reaktie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 10:19:
[...]

Wat het met elkaar te maken heeft is dat het als je zo links en rechts leest er toch best veel problemen zijn met de ondertitels bij m2ts, en dat ik dan op veel plekken lees dat sitecom er niks of weinig aan wil doen
:? Waar lees je dat?
omdat ze het probleem zelf niet kunnen reproduceren of simuleren.
Omdat we het zelf tot op heden nog niet hebben kunnen simuleren betekent toch niet dat we er niets aan doen ?
Ik denk dat sitecom zich er niet zo makkelijk vanaf mag maken. En dat ze bij sitecom het probleem zelf nog nooit tegengekomen zijn lijkt me sterk.
Tja dat kan, maar ik heb hier tientallen bestandsformaten waaronder een aantal m2ts streams en ondervind die problemen simpelweg nog niet. Blijkbaar is het dus ook afhankelijk van het bestand.
Als dit zo is, zou het dan kunnen dat het alleen voorkomt bij een slechte serie spelers ?? Dus dat het niet in de software zit maar in de spelers zelf ofzo
Een kapotte subtitel chip ofzo :) Nee, dit kan alleen softwarematig zijn.
Het spijt me, maar ik zou er niet op rekenen. Sigma biedt hier geen ondersteuning voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ GroteNeger

Ik gebruik veel diverse bestanden voor m2ts met subproblemen, allemaal hetzelfde probleem.
meestal AVCHD bestanden

?Maakt het nog verschil hoe je dingen afspeelt, ik bedoel ik gebruik alleen de usb poort, zou er
verschil kunnen zijn of je streamt of een harde schijf gebruikt via usb
Heb geen idee, dus opper maar wat mogelijkheden.
IK hoop dat je iets kan vinden erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een aanvulling op vorige bericht.
kan het zijn dat de player soms ook moeite heeft met losse m2ts bestanden.
zit dingen uit te testen ivm met ondertiteling die erin zit, dus niet los.
het lijkt erop dat daar het probleem in zit, ben de originele blueray en avchd bestanden nog eenkeer aan het testen hoe dat gaat, of er nog ondertitels wegvallen.Was vooral bij avchd bestanden wel het geval, ik heb
nog een keer factory reset gedaan, en eerst de usb harddisk eruit gehaald.
Zodra ik meer weet, laat ik het hier weten.
Ben er nu wel achter, dat ieder geval een probleem is met losse m2ts bestanden.
Waar dat in zit , is mij nog onduidelijk......
Ik zoek verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AVCHD bestanden , ook nieuwe opnieuw gecheckt op afspelen ondertitels, maar helaas, bij alle bestanden gaat het niet volledig goed.
Geen idee meer hoe het zit of waar het fout gaat.
Dus elke AVCHD bestand van het net gaat fout.Jammer.
Ik hoop dat iemand van Sitecom ook zo'n bestand gaat proberen, en kan uitvinden wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GroteNeger

Ik heb dit een paar keer op verschillende sites gelezen. Bijvoorbeeld dit:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heb dit apparaat al ernige tijd in huis.
Gewone dvd's speelt hij goed af, ook in ISO vorm.
Helaas herkent hij geen dvd-menu, dat kan lastig zijn soms.
Eerst was door Sitecom verteld dat dit alsnog zou worden verholpen, later werd gezegd dat zoiets te oingewikkeld was en waarschijnlijk niet meer zal worden toegevoegd in firmware update- dus helaas, zoals het er nu uitziet geen dvd-menu ondersteuning.
BluRay bestanden speelt hij best goed af, soms een klein schokje in het beeld, wel problemen met ondertiteling- die valt regelmatig even weg.
Dit gebeurt in m2ts bestanden met ingebakken ondertitels.
Dus met Bluray m2ts bestanden, en met AVCHD m2ts bestanden.
Bij ander bestanden met losse ondertitels werkt het wel.
Met Sitecom hier kontakt over gehad, maar volgens hun moet alles goed werken, ze hebben nooit iets fouts ontdekt met dit ondertiteling probleem, dus er wordt door hun niet verder naar gekeken en nog uitvoeriger inderzocht. Dus een beetje gemende gevoelens hierover. Best wel aardig gebruiksvriendelijk apparaat, maar denk dat er soms onwil is om echt goed naar foutjes zoals de ondertiteling te kijken.
Het is in ieder geval zeer lastig om support te benaderen, laat staan een antwoord te krijgen.
Dat is heel jammer.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dat jullie er mee bezig zijn bleek al uit je reactie naar Robbie, zoals ik ook aangaf in mijn reactie, en kan ik alleen maar toejuichen.
Ben blij dat het softwarematig is want dan zal dit waarschijnlijk wel opgelost worden in de toekomst.
Ik vind het trouwens wel top dat iemand van sitecom actief is op dit forum, dit bied iig duidelijkheid en is een mooie vorm van support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Na een middagje googlen heb ik hele leuke informatie gevonden wat betreft eigen firmware ontwikkeling, inclusief framebuffer toegang. Tis me alleen nog niet gelukt om een bestaande firmware upgrade van de Sitecom site in te lezen. Ik zie dat er 3 secties in zitten, maar krijg het niet via cramfs open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Skinkie schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 18:57:
Na een middagje googlen heb ik hele leuke informatie gevonden wat betreft eigen firmware ontwikkeling, inclusief framebuffer toegang. Tis me alleen nog niet gelukt om een bestaande firmware upgrade van de Sitecom site in te lezen. Ik zie dat er 3 secties in zitten, maar krijg het niet via cramfs open.
Heel interessant..hou ons op de hoogte!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 13:55:
Heel interessant..hou ons op de hoogte!!
Het is dat ik zelf nog geen apparaatje heb ;) Maar als ik het politiek correct zou moeten zeggen... er zou wat ontwikkeld kunnen worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GroteNeger:

Zou je kunnen zeggen of jullie bezig zijn met de implementatie van Uitzendinggemist en RTLgemist? Dit zou een zeer welkome toevoeging zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 11:11:
@GroteNeger:

Zou je kunnen zeggen of jullie bezig zijn met de implementatie van Uitzendinggemist en RTLgemist? Dit zou een zeer welkome toevoeging zijn. :)
Ook ik ben hier zeer groot voorstander van, dat zou het "feestje" echt compleet maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 11:11:
@GroteNeger:

Momenteel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit klinkt alsof de mogelijkheid nog wel onderzocht gaat worden, of niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het ook mogelijk zijn om de mediaplayer te bedienen met Remote op je iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckieTM
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-08 11:08
Vraagje,

Ik heb het volgende probleem :

- Waneer ik de mediaplayer wireless gebruik krijg ik de shares van mijn Windows 2008 server niet te zien.

Maar waneer ik de mediaplayer over het LAN gebruik ( deze gaan over dezelfde connectie Netgear WNR3500 ) zie ik alles prima.
Wat ook raar is dat als ik na 2 á 3 keer de sitecom een fabriek instelling te doen dat opeens hij de server / shares wel ziet en na een uurtje of wat weer kwijt is ???????
Dit geld ook voor mijn Windows 7 Laptop en Windows 2003 server ..... een media hub van linksys en een NAS geeft hier geen problemen ( rechten kloppen op alle apparaten kan ik erbij / zien etc. )
dus van mijn windows 7 kan ik wel naar de server 2008 ( geen domain maar workgroup ) ook van windows 2003 en NAS ent andersom ook ........

Help !!!! :) !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Hoi

Vandaag een md-270 gekocht. Aansluiten geen probleem. Alles op een VISTA PC wordt meteen gevonden.
Windows 7 PC volgens instructies van SITECOM ingesteld. Toch kan ik via UPnP geen vebinding krijgen. En via SAMBA moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven. Helaas werkt dat ook niet. Niets invullen niet en ook niet de gebruikersgegevens zoals ik die op de PC gebruik!
Wat doe ik fout????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi hoi,

Nogmaals een noodkreet! Ben nu ruim 24 uur bezig. Heb meermalen alle instellingen gecontroleerd. Daar waar alles en iedereen roept dat bestanden delen met Windows 7 zo makkelijk is,lukt het mij niet. Vanaf andere PC's in mijn netwerk kan ik probleem loos alle bestanden die op de Windows7 pc (in gedeelde mappen) staan afspelen. Alleen de MD-270 wil maar niet lukken. Via UPnP staat de PC wel in het lijstje maar is toegang krijgen omgelijk. Via Samba blijft hij om een gebruikersnaam en wachtwoord vragen. Op de windows 7 PC staat met wachtwoord beveiligd delen uitgeschakeld!

Ik zie echt niet wat ik fout doe! Ik begin nu toch echt moedeloos te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Via UPnP moet je ook op de PC (in ieder geval bij WMP) toegang geven, dat zit in de "delen" instellingen in WMP.

En bij Samba vraagt de MD-270 inderdaad om een user/pass, maar heb je al gekeken wat er gebeurd als je daar niets invult en gewoon op "OK" klikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat UPnP betreft heb ik op de PC "iedereen" leesrechten gegeven.
Als ik het via Samba probeer heb ik alles al geprobeerd. Niets invullen, administrator invullen, gebruikersnaam onder Windows 7 invullen. Maar niets helpt.
Het delen met de PC waar Vista op staat loopt perfect. Helaas gebruik ik zelf de Windows 7 het meest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Hebben meerdere mensen er last van dat youtube filmpjes amper meer werken.

Er is nog een enkeling dat werkt maar het grote deel niet.

Enkele voorbeelden:

Zoek op "uri geller ontmaskerd" of "james brandi".
Geen 1 van die filmpjes doen het.

Op de pc doen ze het gewoon maar via de md-270 niet.

Ook na het stroom een keer eraf gehaald te hebben en opnieuw erop gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knorde schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:39:
Hebben meerdere mensen er last van dat youtube filmpjes amper meer werken.

Er is nog een enkeling dat werkt maar het grote deel niet.

Enkele voorbeelden:

Zoek op "uri geller ontmaskerd" of "james brandi".
Geen 1 van die filmpjes doen het.

Op de pc doen ze het gewoon maar via de md-270 niet.

Ook na het stroom een keer eraf gehaald te hebben en opnieuw erop gedaan.
Ja dat probleem heb ik ook.... Ik zie geen enkel youtube filmpje meer.... WAT IS HIER NOU WEER AAN DE HAND??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Ik kan nog wel youtube filmpjes opzoeken alleen afspelen doen ze niet meer.

Dan blijft eindeloos dat dingetje wat rond draait draaien (dat hij aan het laden is).

Heb jij dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

klinkt als of youtube z'n methode heeft veranderd om de filmpjes te downloaden. typisch een youtube-dl patch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knorde schreef op maandag 05 april 2010 @ 23:34:
Ik kan nog wel youtube filmpjes opzoeken alleen afspelen doen ze niet meer.

Dan blijft eindeloos dat dingetje wat rond draait draaien (dat hij aan het laden is).

Heb jij dit ook?
Ik kan helemaal geen youtube filmpje meer opzoeken, bij alles wordt er gemeldt dat er geen inhoud gevonden is.... Ze zullen bij sitecom toch maar weer met een update moeten komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het eerste filmpje die ik aanklik (most viewed -> will it blend) werkte gewoon, maar inderdaad anderen niet. Nu heeft youtube recentelijk de website aangepast dus we gaan even kijken of de API is aangepast.

Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Ah ik had net te laat het berichtje van groteneger8 gelezen.

Ik had zojuist even contact gehad met sitecom en deze hebben het daar terplekke getest.

Bij hun werkt het ook niet meer maar de reden is dat youtube de site heeft aangepast.

Binnen ongeveer 2 weken zou er een nieuwe firmware komen die dit probleem oplost.

Erg nette support van sitecom dus, klasse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet zeggen dit is toch wel weer super, dit soort ondersteuning van sitecom!!!

En uiteraard van GroteNeger8 die ook gelijk klaar staat om te helpen!

Keep up the good working!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hebben we alles weer werkend, dus als we geen gekke dingen tegenkomen kunnen we de firmware waarschijnlijk deze week nog vrijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klasse kan niet anders zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met VOB files heb ik het probleem (yep, met de laatste firmware), dat er geen geluid komt. :X Mooie beelden, ondertiteling, etc., maar noppes nada sound... ;(
Gaat het hier om een instelling die ik over hoofd zie, of hebben toevallig al mijn VOB files (zowel gedownload als zelf geript) een codec die de md-270 niet aan kan... 8)7
Ben ik de enige (lijkt er wel op) en zo ja, enig idee waar het aan kan liggen?
Bij voorbaat dank voor eventuele tips en suggesties! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DTS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, that's it! :*) DTS veranderd naar stereo en we hebben geluid! Thanks! _/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Mensen ik heb ook de WD-270 gekocht en echt een super apparaat. Nu kan ik alleen 1 ding niet vinden, ik heb een map van mijn NAS verbonden met de WD-270. Echter toen die om de inlog gegevens vroeg heb ik per ongeluk op ok gedrukt waardoor die nu alleen de Public map maar kan zien waar niks instaat. Hoe kan ik de Folder verwijderen zodat ik opnieuw met inlog gegevens kan inloggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 15:57
lexi1986 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:35:
Mensen ik heb ook de WD-270 gekocht en echt een super apparaat. Nu kan ik alleen 1 ding niet vinden, ik heb een map van mijn NAS verbonden met de WD-270. Echter toen die om de inlog gegevens vroeg heb ik per ongeluk op ok gedrukt waardoor die nu alleen de Public map maar kan zien waar niks instaat. Hoe kan ik de Folder verwijderen zodat ik opnieuw met inlog gegevens kan inloggen ?
Volgens mij door het apparaatje te resetten naar factory defaults... Althans, zo doe ik dat. Ik hoe namelijk niets opnieuw configureren, standaard staat alles goed. Maar eens dat sommige kleine opties makkelijker zou kunnen. Zoals het laten afspelen van alle videos in een folder. Of niet steeds terug naar het hoofdmenu voor het afspelen van een MP3 wanneer je net een film het zitten kijken. Het toevoegen van plaatjes voor alle folders, de root folders. Verder, werkt dat ding uitstekend. geen problemen onder ondertitels of wat dan ook

Wel heb ik een feature request, soms vind ik het fijn om Engels ondertitels aan te zetten. omdat de filenaam van een .SRT gelijk moet zijn bij een AVI, moet je handmatig de naam aanpassen. Zou makkelijker wanneer je de ondertitel een volgnummer kan geven en dat de media player dat ziet. zoals in de trant van:

of

Afijn, beet op youtube zitten rondneuzen, kwam het volgende tegen:
http://www.youtube.com/watch?v=ghkWIDXrV-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Idd een factory reset moeten doen, moet zeggen dat mijn Qnap NAS prima werkt i.c.m. deze mediaplayer. Alle bestanden die ik gebruik speelt die af dus ben dan ook echt zeer tevreden over dit apparaat. Mijn .mkv files speelt die soepel af, en kreeg toen ik hem aansloot al netjes te zien dat ik een firmware upgrade kon doen. Iets wat voor in de toekomst ook erg handig kan zijn als er nieuwe codecs/bestandformaten uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb de nieuwe firmware geinstalleerd, youtube doet het weer....

Maar ik heb echt een groot probleem!!!!!

Ergens in het begin op deze forum heb ik het ook wel eens verteld, dat ik na een update van het firmware op eens via UPnP Windows7 & MD-270 niet meer de inhoud kan zien van mijn muziekmap. Uit frustratie en omdat ik het probleem niet kon vinden heb ik maar mijn computer opnieuw geinstalleerd en ja hoor hij deed het weer goed.

Nu na deze firmwareupdate heb ik weer het zelfde gezeur, dat hij alleen mijn muziek map de inhoud niet kan zien, wel video en foto via UPnP?????!!!!!!??????

@GROTENEGER8 of iemand anders die mij kan helpen, wordt er nu helemaal gek van!!! Heb natuurlijk niet weer zin om mijn computer opnieuw te installeren.... Begin nu toch wel een beetje chago te worden van dat sitecom ding....

HELP!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet je helaas echt het antwoord schuldig blijven. Gelet op het feit dat niemand anders dit probleem ondervind en de MD-270 DLNA 1.5 gecertificeerd is, lijkt me dit eerlijk gezegd niet direct een probleem van dat 'sitecom ding'.

Ik ben nu op locatie, zodra ik weer op kantoor ben zal ik eens kijken of we het kunnen reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat de enige verandering in de laatste update is dat Youtube het weer doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Groteneger8

Graag, als je meer info wil weten over de software en hardware die ik gebruik moet je het maar even laten weten. Ben vanavond thuis, ben nu ook onderweg..

Betreft dat "sitecom ding", ik was gisteren erg gefrusteerd en dan zeg je wel eens dingen he ;) ! Als ie werkt is hij gewoon super, misschien was ik daarom zo gefrustreerd doordat ik al zo aan dat "ding" ben gehecht! :) Hoop wel natuurlijk dat er een oplossing komt voor mijn probleem..

Vast bedankt voor je moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje over wifi met de md270,
pas geleden de usb dongle van sitecom media adapter 300n gekocht. Wat ik ook probeer geen kontakt met mijn router. Moet de router perse een N router zijn??
Kan ik misschien de gevens handmatig invoeren, en hoe??/ svp eenvoudig uitleggen voor deze newbie.
Alvast hartelijk bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWimlex
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-06 14:02
@Groteneger8

Zoals op 18 maart al iemand zei: is het mogelijk om iphone/ ipod support toe te voegen?

Of is er een manier (undocumented feature) om zelf commando's (de ir commando's, maar ook karakters, A-Z, 0-9 enz.) door te geven aan de media speler via het netwerk, dat zou het invoeren van tekst en het bedienen makkelijker maken. Daarbij kun je het kastje gewoon uit het zicht zetten.

De sitecom werkt goed, maar het zoeken(youtube) en invoeren van usernames + pw (picasa) ed. gaat heel erg moeizaam. Een alternatieve manier van bediening/invoer zou een wereld van verschil maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 03:08:
vraagje over wifi met de md270,
pas geleden de usb dongle van sitecom media adapter 300n gekocht. Wat ik ook probeer geen kontakt met mijn router. Moet de router perse een N router zijn??
Kan ik misschien de gevens handmatig invoeren, en hoe??/ svp eenvoudig uitleggen voor deze newbie.
Alvast hartelijk bedankt.
Hi,

Heb em zelf eerst met een g router gebruikt werkte ook. Maar je moet wel de dongle activeren door de knopjes aan de zijkant een keer in te drukken. Inmiddels gebruik ik em niet meer want wireless werkt niet goed genoeg hoor met films, zelfs niet met een N router.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste