Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg mij af of er een max zit aan demap( file ) grote die de sitecom herkend ?

Ik heb een externe hhd aangesloten op de sitecom.
En ibv movies zie ik niet alle films die ik zie als ik hem in de pc open .
Dit zijn allemaal iso of ts files .
Maar heb dit dus ook met muziek , foto s .
Vroeg mij af wat ik moet doen om dit te voorkomen

mvg ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GroteNeger8
@RonaldMcDonald
@anyone who can help....

LS,

Heb recent de MD-270 aangeschaft om via netwerk (duh) mn films en muziek af te spelen. Na veel proberen, fora lezen, tips en tools toepassen, heb ik em nu eindelijk zover dat hij mijn laptop en netwerk HD ziet en er zelfs op kan. Ik loop echter tegen 3 problemen aan:

1. de netwerkverbinding lijkt instabiel. Na een tijdje zoeken geeft het indicatie lampje aan dat de verbinding verbroken is.
2. als ik eenmaal op de netwerk HD ben of op de laptop HD, dan gaat de MD-270 slechts 2 of 3 lagen van de mappen in en als ik eenmaal ISO, TS of mp3 bestanden verwacht, dan zie ik die niet (als ik al zover kom ivm de instabiele verbinding).
3. de MD-270 wil niet hetinternet op.

Het klinkt als een netwerk probleem (deels), maar kan mijn vinger niet op de zere plek leggen. Kan iemand mij helpen?

Ter info:
Router: Speedtouch 706
Switch: Sitecom WL-340 (als switch ingesteld, dus geen DCHP etc)
Netwerk HD: LaCie Internet Space 1
Laptop: dual core 2,0GHz met 4GB RAM
Alles is bedraad via de switch dus heb geen 'last' van te weinig bandbreedte als gevolg van wifi...

Kan iemand mij helpen?

bvd en grtz
Sandlar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet wat de verschillen zijn met WL-355
(natuurlijk wireless)
Ze lijken nogal op elkaar, is alleen de dongle extra ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 10:25
@Sandlar

Als het lampje uitgaat is de fysieke verbinding verbroken, lijkt mij dus een kabelprobleem.

@bond008

Ja, alleen de dongle zit er extra bij. Daarnaast is de WL-355 volgens mij alleen als DTS uitvoering geleverd en de MD-270 is ook zonder DTS decoding te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RonaldMcDonald

LS,

Dank voor je snelle reactie!

En mea culpa, ik ben niet volledig geweest:
- Het genoemde lampje, wat na een tijdje zoeken uitgaat, is de power led en dit terwijl de MD-270 zichtbaar op het scherm wel 'aan' is. Het gele lampje, ethernet led blijft wel branden.
Wil ik dan weer 'dingen' doen, dan moet ik naar settings -> network en zie vervolgens "internet connection" na een seconde in "connected" veranderen.
De gebruikte UTP lijkt goed, heb hem ook aan laptop gehad en die is uren na elkaar online geweest zonder uitval.

Genoemd probleem: het niet in de lagere mappen komen, heb ik ook gehad met de AC Ryan Playon! HD Mini, dus ik concludeer dat het niet aan het kastje ligt, maar aan mijn netwerk(-instellingen).

Grtz Sandlar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het powerlampje gaat inderdaad na een minuut inactivity uit. Geen bug, maar een feature. Als het ding naast je tv staat kan die redelijk felle blauwe led best irritant zijn.

Mbt je verbindingsproblemen, lijkt me toch echt een kabelprobleem. Sommige apparaten zijn 'gevoeliger' voor een slechte kabel dan andere. Controleer ook of de connecter wel goed in de poort klikt. Soms is het lipje van de connector wat slap en dan kan je hem er dus een stukje uittrekken.

Mbt bepaalde files niet zien. Gedeelde netwerkschijven of UPnP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 09:59

lordsnow

I know nothing

RonaldMcDonald schreef op zondag 25 april 2010 @ 16:31:
Ja, alleen de dongle zit er extra bij. Daarnaast is de WL-355 volgens mij alleen als DTS uitvoering geleverd en de MD-270 is ook zonder DTS decoding te verkrijgen.
Ze gebruiken wel dezelfde firmwares? Dus na een fw update heb je feitelijk hetzelfde apparaat met dezelfde functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Met betrekking tot het DTS verhaal niet want dat zit in de decoder chip en is dus hardwarematig. Maar de WiFi ondersteuning wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb met met windows media player alle media info laten zoeken en dus albumart gedownload, maar in iconweergave zie ik daar niets van terug op de sitecom. Pas als ik per nummer ga kijken dan zie ik af en toe wat albumart verschijnen.

Iemand hier betere ervaringen mee ? Misschien een andere tool dan WMP gebruiken voor de inventarisatie ?

[ Voor 43% gewijzigd door mcetweaker op 29-04-2010 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GroteNeger8
@RonaldMcDonald

LS,

Was idd een kabelprobleem! Heb altijd gedacht dat je wel of geen contact via de UTP zou hebben, maar de kabel die ik gebruikte gaf een "beetje" contact..... damn! Heb een andere UTP kabel geprobeerd en binnen 3 seconden had ik een film van de netwerk HD draaien, dus dat probleem is compleet opgelost!

Thanks voor het advies en het meedenken, guys!

Grtz Sandlar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
met windows media player worden 200x200 pixels folder.jpgs gedownload en deze zien er op tv niet zo heel mooi uit.

met itunes worden wel grotere gedownload, maar deze worden in een aparte database gezet en niet in de muziek map als folder.jpg.

iemand de gouden tip hoe ik automatisch iets van 500x500 folder.jpgs toegevoegd krijg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
zelf in het mapje plaatsen.

als je bv een mapje "artiest - album" hebt met daarin de tracks, dan kun je in dat mapje ook zelf een folder.jpg plaatsen met een zo grote resolutie als je zelft wilt.

uit de full manual:
Note: In order to show thumbnails correctly, the following policy is used:

For music:
1. Display thumbnail if there's a JPG picture with the same name as the current track.
2. Display folder.jpg if there's no album art from 1.
3. Display album art if there's embedded album art in the music file.
4. Display default album art if there's no jpg in the current folder.

For video:
Put a JPG file with the same filename as the video file in the same folder as the video
file.

For optimum performance the JPG thumbnails should be no bigger then 500x500 and
50kb each

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
RonaldMcDonald schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:58:
zelf in het mapje plaatsen.

als je bv een mapje "artiest - album" hebt met daarin de tracks, dan kun je in dat mapje ook zelf een folder.jpg plaatsen met een zo grote resolutie als je zelft wilt.

uit de full manual:

[...]
mja, maar ik heb nogal veel mapjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 15:57
mcetweaker schreef op maandag 03 mei 2010 @ 10:09:
met windows media player worden 200x200 pixels folder.jpgs gedownload en deze zien er op tv niet zo heel mooi uit.

met itunes worden wel grotere gedownload, maar deze worden in een aparte database gezet en niet in de muziek map als folder.jpg.

iemand de gouden tip hoe ik automatisch iets van 500x500 folder.jpgs toegevoegd krijg ?
Hierrrrrrrrrrr dan de gouden tip...

Site:
http://www.muvenum.com/

Programma:
muvundercover-setup.exe

Zoekt en plaatst automatisch de covers in je map.

Met de trial kan je maximaal 25 albums van een cover voorzien, voor de prijs heb ik het maar gekocht. Dus ik ben er heel tevreden over.

Hij zoekt zelf naar cover's en wanneer hij meerder cover's voor één album heeft gevonden, dan heb de keuze uit meerdere album covers!!! Ben je nog niet tevreden, dan kan je de zoek parameters aanpassen. Zo kan je honderden album in een zeer korte tijd van covers voorzien!

Niet alleen albums kan je van covers voorzien, je hebt ook de keuze om per .mp3 van een eigen cover te voorzien. Handig bij een map met top1000 MP3's, elk bestand voorzien van een eigen cover.

Ik zou zeggen probeer het maar. Ik ben zeer tevereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Fermion schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 00:39:
[...]

Site:

Programma:
muvundercover-setup.exe

Met de trial kan je maximaal 25 albums van een cover voorzien, voor de prijs heb ik het maar gekocht. Dus ik ben er heel tevreden over.

Hij zoekt zelf naar cover's en wanneer hij meerder cover's voor één album heeft gevonden, dan heb de keuze uit meerdere album covers!!! Ben je nog niet tevreden, dan kan je de zoek parameters aanpassen. Zo kan je honderden album in een zeer korte tijd van covers voorzien!

Niet alleen albums kan je van covers voorzien, je hebt ook de keuze om per .mp3 van een eigen cover te voorzien. Handig bij een map met top1000 MP3's, elk bestand voorzien van een eigen cover.

klinkt veelbelovend ! ik ga het proberen :)

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
[...]

Site:

Programma:
muvundercover-setup.exe

lijkt inderdaad de gouden tip, nu m'n collectie aan het scannen en hij vindt voor de meeste toch wel een mooie cover ! ook maar even aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de ondertitel problemen. We dachten een en ander gereproduceerd te hebben, maar lijkt toch nog niet op te lossen. Wordt wel hard aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat het nog niet gelukt is.
Hoop dat het toch binnenkort opgelost wordt.
Zou heel fijn zijn, bedankt voor de inzet!!!!!!!!

Klopt het dat er al een nieuwere versie is met dts downmix, zodat je via de 'gewone' audiouitgang toch
stereo geluid hoort?
Zie in de winkel nieuwer uitziende dozen...
Zijn er verder nog verschillen?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 19:36:
Jammer dat het nog niet gelukt is.
Hoop dat het toch binnenkort opgelost wordt.
Zou heel fijn zijn, bedankt voor de inzet!!!!!!!!

Klopt het dat er al een nieuwere versie is met dts downmix, zodat je via de 'gewone' audiouitgang toch
stereo geluid hoort?
Zie in de winkel nieuwer uitziende dozen...
Zijn er verder nog verschillen?
Er is inderdaad een versie met downmixing beschikbaar MD-270/WL-355 v1002
Verder geen wijzigingen, zelfde firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een Home Storage Center MD-253 aansluit op de MD-270, blijven dan in de menu's de thumbnail view and cover flow zichtbaar zoals ik nu heb met een usb hardeschijf?
en blijf je bij de cd's als je die afspeelt ook de cover zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 17:07:
Als je een Home Storage Center MD-253 aansluit op de MD-270, blijven dan in de menu's de thumbnail view and cover flow zichtbaar zoals ik nu heb met een usb hardeschijf?
en blijf je bij de cd's als je die afspeelt ook de cover zichtbaar?
ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht ten overvloeden, maar dit is gewoon mijn prive account. Ik ben best bereid mensen te helpen wanneer het mij uitkomt, maar de laatste tijd begin ik meer en meer PM's te krijgen die niets meer of minder zijn dat directe supportvragen. Dat is niet helemaal de bedoeling.

Stel aub je vraag in dit topic. Er zijn wellicht andere mensen die je kunnen helpen naast mijzelf (dus eerder antwoord) en je kan natuurlijk ook altijd de supportdesk mailen of bellen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje over de Home Storage Center MD-253 en de MD-270.
Ik weet nu dat de covers worden weegegeven vanaf de Storage Center naar de
MD-270.

Ik ben ook in het bezit van een logitech squeezebox radio.
Kan je de Storage Center ook in kombinatie hiermee gebruiken?
Ik weet alleen dat je op je 'NAS' Storage Center het programma SqueezeCenter
moet kunnen installeren en draaien.
Is dit mogelijk, en zo ja, hoe?
Of wordt deze functie nog toegevoegd in een update.
Graag uitleg hierover
Bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2010 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 09:27:

Ik ben ook in het bezit van een logitech squeezebox radio.
Kan je de Storage Center ook in kombinatie hiermee gebruiken?
Ik weet alleen dat je op je 'NAS' Storage Center het programma SqueezeCenter
moet kunnen installeren en draaien.
Is dit mogelijk, en zo ja, hoe?
Nee
Of wordt deze functie nog toegevoegd in een update.
Graag uitleg hierover
Bedankt
Dit wordt nog onderzocht, maar ik acht de kans niet groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:29:
[...]

Er is inderdaad een versie met downmixing beschikbaar MD-270/WL-355 v1002
Verder geen wijzigingen, zelfde firmware.
Is in de winkel te zien welke versie er in het schap staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
ja op de doos staat dus MD-270v1-001 of MD-270v1-002.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 09:59

lordsnow

I know nothing

[...]

Site:

Programma:
muvundercover-setup.exe

Ik gebruik zelf de gratis Album Art Downloader, werkt perfect:
http://sourceforge.net/projects/album-art/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
lordsnow schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:47:
[...]

Ik gebruik zelf de gratis Album Art Downloader, werkt perfect:
http://sourceforge.net/projects/album-art/
volgens mij plakt die het niet zelf als folder.jpg en in je mp3 tag info voor een grote collectie. dus nog veel handwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 20:28:
Wellicht ten overvloeden, maar dit is gewoon mijn prive account. Ik ben best bereid mensen te helpen wanneer het mij uitkomt, maar de laatste tijd begin ik meer en meer PM's te krijgen die niets meer of minder zijn dat directe supportvragen. Dat is niet helemaal de bedoeling.

Stel aub je vraag in dit topic. Er zijn wellicht andere mensen die je kunnen helpen naast mijzelf (dus eerder antwoord) en je kan natuurlijk ook altijd de supportdesk mailen of bellen.

Bedankt!
Je hulp wordt ook enorm gewaardeerd _/-\o_
Over de ondertitel problemen. We dachten een en ander gereproduceerd te hebben, maar lijkt toch nog niet op te lossen. Wordt wel hard aan gewerkt.
ik ben op dit moment niet in staat om het hele topic terug te lezen, maar is dat het probleem mbt het deels wegvallen van de ondertitels of het weergeven van ondertitels vanuit een iso/dvd files ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dice schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:19:
[

ik ben op dit moment niet in staat om het hele topic terug te lezen, maar is dat het probleem mbt het deels wegvallen van de ondertitels of het weergeven van ondertitels vanuit een iso/dvd files ?
Het deels wegvallen van ondertitels die zijn meegebakken in bv m2ts streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
het zou wel erg fijn zijn als er ook een spotify optie in de interface terecht zou komen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+1 Spotify zou te gek zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, eerst Uitzendinggemist.nl en RTLgemist er in! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:21
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:05:
Nee, eerst Uitzendinggemist.nl en RTLgemist er in! :*)
Mee eens :P

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L.S.

zijn er meer gebruikers die na de laatste firmware update 3.0.0.13 af en toe geen iso of vob files kunnen afspelen?
Tot aan deze upd. werkte alles prima maar nu moet ik het app. een tijdje zonder spanning zetten om iso's of vob's te kunnen afspelen.
Avi's of mkv's geen probleem.

bij voorbaat dank voor alle reacties.
Ook die van Groteneger >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat probleem heb ik niet, wel dat het gevoelsmatig nu langer duurt voordat bepaalde files opstarten, verder heel rustig hier, weinig nieuws helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhenze
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik gebruik de md-270 in combinatie met de wl-350 (wireless media router).
Wireless speel ik vanaf mijn networkshares xvid films en digitaal opgenomen tv (.ts) af.
Alles gaat via sitecom 300n media adapters.
Xvid gaat prima zolang het geen 720p of 1080p is.
Opgenomen tv gaat soms vrij lang goed maar begint toch altijd te stotteren.

Het lijkt er dus op dat het systeem wifi niet trekt.
Heeft iemand enig idee of er ergens een bottleneck zit of een andere verbetering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De medewerker van MediaMarkt heeft gezegd dat deze media speler geeft de beste beeld kwaliteit in zijn klasse (eminent, emtec, freecom, etc). Betere kwaliteit heeft high-end mediaspelers zoals Popcorn Hour.

Heeft iemand dit ooit vergeleken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asure
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 19:57
Er zijn heel veel reviews over, maar het mannetje bij de Mediamarkt wordt betaald door Sitecom, dus die heeft een bepaalde voorkeur te uiten.

De meeste spelers in deze klasse hebben een Realtek 1073 chip of een Sigma 8650 chip.
De kenners zeggen dat de Sigma betere kwaliteit geeft, maar ik zie weinig verschil (heb beiden in huis, Sigma in de woonkamer en Realtek in de slaapkamer.)

De uitvoer van die chip gaat direct via HDMI naar je tv toe. Dus, de beeldkwaliteit bij spelers met dezelfde chip is gewoon gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Niet waar, realtek doet nog postprocessing. Of dat beter is of niet mag je zelf bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al enig nieuws over een update?
En wat voorproblemen er opgelost zullen worden, bv ondertitels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb de sitcom 270 nog maar net en loop tegen het volgende aan:
Via de uPnP Muziek wil ik graag thumbnail weergave van/op de mappen. Deze weergeeft hij niet, enkel de mp3 zelf.

via netwerk lukt dit wel echter niet als je meerdere mappen in 1 map heb staan
bijv. artiest-5 albums

Doe ik iets fout of kan dit gewoon (helaas) niet?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een vraagje, maar dan over de WL-355 met Wireless Dual-band Media Adapter via usb. Eerst heb ik hem met HDMI kabel aangesloten op mijn TV en in no time was mijn netwerk gevonden. Daarna heb ik de HDMI kabel los gemaakt met het idee om alles te doen via de Wireless Dual-band Media Adapter. Ik heb een harde schijf met multimedia aangekoppeld via de andere usb, probleem is nu dat mijn pc de WL-355 wel ziet als een van de multimedia apparaten in het netwerk maar die harde schijf zie ik niet op mijn pc. Vraag is dus, hoe zie en stream ik tussen de WL-355 en mijn PC....???? Wie kan mij helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 22:51:
Ik heb ook een vraagje, maar dan over de WL-355 met Wireless Dual-band Media Adapter via usb. Eerst heb ik hem met HDMI kabel aangesloten op mijn TV en in no time was mijn netwerk gevonden. Daarna heb ik de HDMI kabel los gemaakt met het idee om alles te doen via de Wireless Dual-band Media Adapter. Ik heb een harde schijf met multimedia aangekoppeld via de andere usb, probleem is nu dat mijn pc de WL-355 wel ziet als een van de multimedia apparaten in het netwerk maar die harde schijf zie ik niet op mijn pc. Vraag is dus, hoe zie en stream ik tussen de WL-355 en mijn PC....???? Wie kan mij helpen...
Kan niet, de WL-355 is een client, geen server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je antwoord. Maar toch nog even waar het mij nu echt om gaat: hoe speel ik nu draadloos bestanden af vanaf de portable harde schijf (die via usb aan de WL_355 is gekoppeld) op bijvoorbeeld mijn computer of TV....?? .. Dat was in ieder geval mijn bedoeling toen ik hem kocht. Sorry als dit wat onbeholpen overkomt maar ik heb echt alles al geprobeerd en mijn PC ziet die harde schijf niet, laat staan mijn TV ??
Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 20:59:
Bedankt voor je antwoord. Maar toch nog even waar het mij nu echt om gaat: hoe speel ik nu draadloos bestanden af vanaf de portable harde schijf (die via usb aan de WL_355 is gekoppeld) op bijvoorbeeld mijn computer of TV....?? .. Dat was in ieder geval mijn bedoeling toen ik hem kocht. Sorry als dit wat onbeholpen overkomt maar ik heb echt alles al geprobeerd en mijn PC ziet die harde schijf niet, laat staan mijn TV ??
Alvast bedankt,
als de hd aan je sitecom hangt ga je deze in ieder geval niet in je netwerk zien, dus die hd zou je dan af moeten koppelen en aan je pc hangen en daar sharen of via je router sharen als je die optie hebt.

alleen is dat dan weer geen fijne optie om HD content op je sitecom af te spelen.

ik mis het ook wel dat er geen samba servertje inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegenvaller. Ik vraag me nu echt af waarom ik em gekocht heb. Enige dat ik nu echt niet meer begrijp is waarom er uberhaupt een wireless media adapter bij zit ? Wat kan je nu wireless nog doen ? De Sitecom website heeft het over draadloos streamen van films....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Ehm, wat dacht je van draadloos verbinden met je netwerk en content naar je tv/stereo streamen die op je NAS/PC staat?

Volgens mij begrijp jij niet helemaal wat een MediaPlayer is?

[ Voor 21% gewijzigd door RonaldMcDonald op 07-06-2010 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 20:03:
Tegenvaller. Ik vraag me nu echt af waarom ik em gekocht heb. Enige dat ik nu echt niet meer begrijp is waarom er uberhaupt een wireless media adapter bij zit ? Wat kan je nu wireless nog doen ? De Sitecom website heeft het over draadloos streamen van films....?
... Je hebt een server, bv een computer of een NAS. Die server kan SAMBA of UPNP zijn.Op die server staat digitale content: Muziek, films, foto's.

De mediaplayer maakt het mogelijk deze content op je tv te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, kwartje is gevallen. In ieder geval bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 17:19:
Hallo,

Ik heb de sitcom 270 nog maar net en loop tegen het volgende aan:
Via de uPnP Muziek wil ik graag thumbnail weergave van/op de mappen. Deze weergeeft hij niet, enkel de mp3 zelf.

via netwerk lukt dit wel echter niet als je meerdere mappen in 1 map heb staan
bijv. artiest-5 albums

Doe ik iets fout of kan dit gewoon (helaas) niet?

Alvast bedankt
Is er iemand die mij kan helpen met mijn vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog enig nieuws of er binnenkort een softwareupdate komt?

ik zag dat de wd tv live wel dvd menu support krijgt- is dat niet met dezelfde chip als de Sitecom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 09:36:
nog enig nieuws of er binnenkort een softwareupdate komt?

ik zag dat de wd tv live wel dvd menu support krijgt- is dat niet met dezelfde chip als de Sitecom?
Waar zag je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik stop hier, ik ga een ander apparaat kopen.
ben er helemaal klaar mee.

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand bevestigen dat ISO DVD images (.iso files op n netwerkschijf) goed afspeelbaar zijn op de MD-270?

Ik zie veel mensen flink stoeien met dit apparaat en zit er over te denken om er zelf ook een te kopen, maar wil onnodig stoeien voorkomen. mn .iso dvd files staan op een Freecom Network Drive (NAS2891-009B2 LOADER 3.2) die ik via ethernet kabel wil benaderen. (alternatief ook usb mogelijk)
Alvast bedankt voor feed back!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
ISO's starten wel, maar zonder DVD menu en Chapter support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walberg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-07 19:53
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 11:09:
Goedemorgen,

Zijn er meer mensen die ook problemen hebben met het afspelen van Blue Ray. Het valt mij op dat alles netjes afgespeeld wordt. Alleen bij BlueRay bestanden van 25 tot 50 Gb gaat het bij mij consequent verkeert. Het maakt dan niet uit of het een Image of Iso bestand is of dat je de m2ts file moet openen. Probleem is dat het beeld vanf het begin af aan erg gaat schokken. Ik heb nu ee stuk of 6 verschillende geprobeerd en er is er maar 1 waarbij het beeld niet schokt alleen heb ik dan weer geen geluid.
Ik heb al van alles geprobeerd met de instellingen maar ik krijg het niet voor elkaar. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen ??

Ik speel de bestanden af via de usb van de MD-270 vanaf een HDD Freecom 2.5" 500 GB.

Bij voorbaat dank
Usb heeft altijd beperkingen als het gaat om continue streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 11:37:
ik stop hier, ik ga een ander apparaat kopen.
ben er helemaal klaar mee.
Zou je hier wat meer verklaringen over willen geven ?

'Ik nok ermee' zegt me niets na een edit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pakt deze speler probleemloos alle 1080p mkv films met DTS (via hdmi rechtstreeks op tv) en ingebakken en/of losse subs, net als de Ryan AC Mini?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2010 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 19:59:
Pakt deze speler probleemloos alle 1080p mkv films met DTS (via hdmi rechtstreeks op tv) en ingebakken en/of losse subs, net als de Ryan AC Mini?
Ja op alles voor de MD270/WL-355 v1 002 ivm DTS downmixing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hej hallo,

ik gebruik deze mediaplayer nu een paar maand, en volg nauwlettend dit draadje.
Ik wacht eigenlijk op een nieuwe firmware update.
DVD menu ondersteuning bv.

Moet zeggen dat wireless me tegen valt, bij mij trekt hij alleen mp4 bestanden kom ik met wat groters aan dan haperd en hakkelt het al snel.
Dan moet ik of van een hd USB of met de kabel werken.

Zelfs blueray vanaf een hd draaide , kreeg alleen het geluid niet aan de praat joost mag weten waarom.
Mah een goede divx vind ik prima

Dus .............. GroteNeger8 is er nog nieuws aan het front , ik heb al jou reacties nauwlettend gevolgd. :+

Of komt er al snel weer een opvolger van de mediaplayer en is de support weer voorbij. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
Zelfs blueray vanaf een hd draaide , kreeg alleen het geluid niet aan de praat joost mag weten waarom.
Geen dts downmix toevallig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is goed mogelijk hoor, zit daar nog niet zo in.

maar zoals ik zei divx vind ik prima , blueray bestanden zijn veel te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou vanavond nog ff ene dvd wireless geprobeerd maar dat is kloten ......... loopt voor geen meter ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:00:
Hej hallo,

ik gebruik deze mediaplayer nu een paar maand, en volg nauwlettend dit draadje.
Ik wacht eigenlijk op een nieuwe firmware update.
DVD menu ondersteuning bv.
Volgens mij is vanaf begin van deze thread vermeld dat dit onwaarschijnlijk zal zijn.
Moet zeggen dat wireless me tegen valt, bij mij trekt hij alleen mp4 bestanden kom ik met wat groters aan dan haperd en hakkelt het al snel.
Dan moet ik of van een hd USB of met de kabel werken.
Wireless is volledig afhankelijk van je omgeving. Ik trek zelf op 5Ghz zonder problemen m2ts van 19GB
DTS?
Dus .............. GroteNeger8 is er nog nieuws aan het front , ik heb al jou reacties nauwlettend gevolgd. :+

Of komt er al snel weer een opvolger van de mediaplayer en is de support weer voorbij. 8)
Valt er wat te supporten dan? Als er een serieus probleem is zal dat uiteraard worden onderzocht en indien mogelijk opgelost. We onderzoeken nog wat nieuwe features, maar we blijven natuurlijk niet bezig met het toevoegen van features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:44

DukeBox

loves wheat smoothies

walberg schreef op zondag 27 juni 2010 @ 10:48:
[...]
Usb heeft altijd beperkingen als het gaat om continue streamen.
Verklaar je nader ? Je zou aannemen dat de S uit USB (serial) juist voordelen biedt voor streaming.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 12:04:
[...]

Volgens mij is vanaf begin van deze thread vermeld dat dit onwaarschijnlijk zal zijn.

[...]

Wireless is volledig afhankelijk van je omgeving. Ik trek zelf op 5Ghz zonder problemen m2ts van 19GB

[...]

[...]

Valt er wat te supporten dan? Als er een serieus probleem is zal dat uiteraard worden onderzocht en indien mogelijk opgelost. We onderzoeken nog wat nieuwe features, maar we blijven natuurlijk niet bezig met het toevoegen van features.
Al heb je het vrij vroeg inderdaad aangegeven is het een grote 'nice to have' :+
al kunnen de meesten goed aan de gang zonder ...

Kun je disclosure geven op de 'nieuwe' features ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dice
ik ben ermee gestopt om veel redenen.
Een van de belangrijkste, is dat de toegezegde support van dvd-menu niet gaat komen, ik heb dit via mail ontvangen en was toegezegd, maar wordt nu ontkent.
Andere redenen: betere en snellere support bij andere merken, vooral die ik nu heb.
Zoals bv het ondertiteling probleem bij bepaalde m2ts bestanden, daar is na vele maanden geen oplossing voor, en komt er niet, omdat het probleem niet gevonden wordt.
Bij het apparaat wat ik nu hebm bestaan die problemen niet.
en ondertiteling is voor mijn situatie belangrijk.

Er wordt op vragen aan de support, selectief beantwoord.
Op vragen wordt ook vaak helemaal niet geantwoord.

Ik krijg de indruk dat er een niet goed ontwikkeld apparaat op de markt is gezet, en dat er mensen support leveren, die niet precies weten hoe ze dingen moeten oplossen efficient.
Ben er ong 6 maanden mee bezig geweest, en heb er geen zin meer in.
Ik wil gewoon een apparaat die werkt, en dat dingen die toegezegd zijn bij de support gewoon worden nagekomen.

Dit is een apparaat waar bijna geen nieuwe features in komen, en waar volgens mijn ervaring de kommunicatie tussen klant en support heel slecht verloopt, als het al loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:26:
Dit is een apparaat waar bijna geen nieuwe features in komen, en waar volgens mijn ervaring de kommunicatie tussen klant en support heel slecht verloopt, als het al loopt.
Het apparaat is relatief goedkoop, tis alleen jammer dat de SDK alleen via het grijze circuit verkrijgbaar is. Terwijl het volledig aan de GPL moet voldoen. En omdat het allemaal zo grijs is, is er ook niet echt een goede 'scene' om te ontwikkelen om zelf aanvullingen en bugfixes te doen.

Ik heb namelijk nog wel wat leuke features die ik er graag zelf in zou willen coden. Kijk het is alemaal gelukt met de dreambox/dbox2, ik verwacht dat dit ook best kan met de huidige mediaspelers.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online

Ik wil gewoon een apparaat die werkt, en dat dingen die toegezegd zijn bij de support gewoon worden nagekomen.
.
welk apparaat heb je nu dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
.mkv is toch wat ik zie bij het downloaden van films. In het verleden kwam ik wel eens m2ts bestanden tegen... tegenwoordig.... geen één meer. Voor is dit dus geen punt, tenzij jezelf films naar m2ts hebt geconverteerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Fermion op 09-07-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckieTM
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-08 11:08
Van grote neger : Valt er wat te supporten dan? Als er een serieus probleem is zal dat uiteraard worden onderzocht en indien mogelijk opgelost. We onderzoeken nog wat nieuwe features, maar we blijven natuurlijk niet bezig met het toevoegen van features.
Ik ondervind de volgende problemen :

- bij het bekijken van youtube films komt het vaak voor dat waneer ik een filmpje afspeel er na een tijdje de melding komt dat de device zich eigen moet rebooten (deze doet dat geforceerd)..... daarna werkt het weer voor een tijdje en gebeurt het opnieuw.

- Waneer ik mijn sitecom md-270 gewoon aan laat staan b.v. 2 dagen, en waneer ik dan een VOB / ISO / avi etc. etc. opstart krijg ik het zelfde als met youtube, na de geforceerde reboot werkt alles weer.

- ik gebruik de wireless adapter WL-329 SL samen met de WL-350 deze router staat ongeveer 2 meter van de mediaplayer maar waneer ik MKV / MPEG of alles wat hoger is dan 720i gaat de mediaplayer stoteren / bufferen, dus dan ben ik verplicht om een LAN kabel erin te zetten.
Waneer ik dezelfde film vanaf mijn NAS (md-253) naar een laptop en of desktop afspeel is er geen enkel probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo heb zelf ook 2 vragen.

- Ik kan geen Blu-Ray streamen via LAN vanaf de Sitecom NAS. Hij gaat dan stotteren ect. Is dit niet mogelijk?

- Sommige DTS audiotracks wil de mediaspeler niet afspelen, hoe kan dat? Heb de laatste firmware en heb wel de v002.

Alvast bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem als MattBlack1985:
Wanneer ik een BluRay 1080p van een wat groter formaat ( boven 20Gig )
wil afspelen vanaf mijn bedraadde Sitecom NAS, zie ik een continu stotterend beeld :? .

is dit te verhelpen??

thanks..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Er is net een nieuwe firmware die betere performance via Samba belooft, misschien helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonaldMcDonald schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:17:
Er is net een nieuwe firmware die betere performance via Samba belooft, misschien helpt dat?
Klopt helemaal, probleem is daarmee verholpen! :) Alleen merkte ik nu ook met een AVCHD die ik vandaag gekeken heb dat de ondertitels niet goed werken. Al een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MattBlacK1985
AVCHD ondertitelingprobleem is al heel lang bekent, en is gereproduceerd bij Sitecom, maar het oplossen ervan lukt niet, en zoals het er nu uitziet, wordt dit niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckieTM
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-08 11:08
De update heeft goed gedaan aan de file streaming, kan alleen mij toch iemand vertellen hoe ik bevoorbeeld dispicable me de trailer kan afspelen. (over het youtube kanaal !!! )
Die puntjes blijven draaien maar geen movie ...... ik heb dat ding een factory reset gegeven maar krijg het maar niet afspelend (kinderen boos :'( ) ..... HELP !!!

[ Voor 4% gewijzigd door duckieTM op 27-07-2010 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk, youtube werkt niet.... UPnP werkt niet goed... lees de berichten hiervoor maar van mij... nog steeds geen oplossing gevonden... Kortom, ik heb alleen maar ergenis aan dat ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
YouTube werkt wel, dat is een issue van 3 maanden geleden en dat was bij jou ook opgelost. Ook zie ik dat je UPnP verhaal opgelost werd door een herinstal van je OS dus het lijkt me niet dat dat aan de MediaPlayer ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb de nieuwste update eergister ook gedaan, ik weet niet of het er mee te maken heeft maar ik kon wireless zelfs geen dvd's kijken ............ nu wel , loopt als een trein.
Youtube wou ik net nog ff laten zien, kan aan mijn verbinding liggen maar is droevig langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet eerlijk bekennen , ik heb 130 euro voor dat kastje betaald , mijn valt het persoonlijk een beetje tegen.
Metname omdat er daarna nog zo mee geknutseld moet worden om het ding goed te krijgen.
Dat moet toch niet nodig zijn, ik zou zoiets eerst beter doordenken ...... en een goed werkend product op de markt brengen.
Dit is mijn eerste mediaplayer maar ik ga me als er al een volgende komt eerst iets beter orienteren.
Verder ja .......... het werkt maar dvd's bv ........... daar moet je toch minstens een menu bij hebben kom nou.
Zoiets kun je aan ouderen toch niet verkopen, die komen er nooit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 22:01:
Ik moet eerlijk bekennen , ik heb 130 euro voor dat kastje betaald , mijn valt het persoonlijk een beetje tegen.
Metname omdat er daarna nog zo mee geknutseld moet worden om het ding goed te krijgen.
Dat moet toch niet nodig zijn, ik zou zoiets eerst beter doordenken ...... en een goed werkend product op de markt brengen.
Dit is mijn eerste mediaplayer maar ik ga me als er al een volgende komt eerst iets beter orienteren.
Verder ja .......... het werkt maar dvd's bv ........... daar moet je toch minstens een menu bij hebben kom nou.
Zoiets kun je aan ouderen toch niet verkopen, die komen er nooit uit.
Ik vindt het juist 1 van de simpelste apparaten. Heel overzichtelijk en duidelijk. Heb niks hoeven te doen, netwerk kabel er in en aanzetten maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonaldMcDonald schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 08:59:
YouTube werkt wel, dat is een issue van 3 maanden geleden en dat was bij jou ook opgelost. Ook zie ik dat je UPnP verhaal opgelost werd door een herinstal van je OS dus het lijkt me niet dat dat aan de MediaPlayer ligt.
Toch echt na de laatste firmware:
- youtube blijft film laden en filmpje wordt niet opgestart...
- UPnP verhaal, is dus na een nieuwe firmware weer hetzelfde gezeur... Heb nou niet echt veel zin om mijn computer nog eens een herinstal te geven..... Dus ik vrees toch echt dat het aan de MediaPlayer ligt....

Ik heb me erbij neergelegt, het was ook niet een echt dure mediaplayer.... Toch zonde van het geld, als het niet functioneerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem er ook maar even weer bijgepakt.
Youtube werkt bij mij ook niet, je ziet dat hij video wil laden, maar dat is het dan ook.
Was makkelijk te checken door iemand van Sitecom neem ik aan.
Ondertiteling is niet verbeterd zo te zien, nog steeds problemen met bepaalde files, terwijl dit al maanden
en maanden bekent is.
Was al geconstateerd ook, maar is blijkbaar niet ernstig genoeg om op te lossen.

Heb ook al gehad dat ik de stroom eraf moest halen, omdat de speler totaal vastsloeg. 2x al.
Dit had ik eerder nooit.

Wat betreft de uitspraak hierboven een stukje: We onderzoeken nog wat nieuwe features, maar we blijven natuurlijk niet bezig met het toevoegen van features.
DVD-menu toevoegen is een mooie feature, net als nu bij de WD live speler gebeurt, zelfde chip, dus misschien kan het bij deze ook nog lukken..........

In al die tijd is alleen het bekijken van Youtube toegevoegd, verder geen enkele nieuwe feature.

Heel mooi apparaat, maar wel duur als niet alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt helemaal knetter van dit apparaat. Hij start op, connect en na 30 seconden disconnect (meestal rond het selecteren van de film) en kan ik opnieuw de connectie instellen. Dit probleem hadden we eerst ook, toen heeft ie het een tijd gedaan en nu is het weer deze zooi. Gebruik het upn dinges. Wie weet er een beter apparaat? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste week een probleem dat ik geen geluid hoor bij 2 bluray-achtige bestanden. Volgens mij DTS. Nu leid ik af dat daar problemen mee zijn met de oude (v1)speler? Wordt dit nog firmwarematig opgelost?

En is het mogelijk om de oude in te ruilen voor de nieuwe, aangezien v1 kennelijk niet volledig op de markt is gezet. }:O

Merci alvast.

• Fermion
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 21:27:
Wordt helemaal knetter van dit apparaat. Hij start op, connect en na 30 seconden disconnect (meestal rond het selecteren van de film) en kan ik opnieuw de connectie instellen. Dit probleem hadden we eerst ook, toen heeft ie het een tijd gedaan en nu is het weer deze zooi. Gebruik het upn dinges. Wie weet er een beter apparaat? :(
Jij bent vast onze super tweakerd van de maand, is het niet? upn dinges, tja.. ga maar opzoek naar een uber n00b device, een VHS speler ofzo... een recorder zal nog wel teveel voor je zijn... toch dinges?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 10:48:
@MattBlacK1985
AVCHD ondertitelingprobleem is al heel lang bekent, en is gereproduceerd bij Sitecom, maar het oplossen ervan lukt niet, en zoals het er nu uitziet, wordt dit niet opgelost.
Eh nee, het probleem was NIET gereproduceerd, alleen in een testfirmware. Nu is echter het probleem WEL gereproduceerd en aan een oplossing wordt gewerkt. We gaan uiteraard ook proberen youtube te fixen. UPnP problemen zijn niet bekend.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:34:
Ik heb de laatste week een probleem dat ik geen geluid hoor bij 2 bluray-achtige bestanden. Volgens mij DTS. Nu leid ik af dat daar problemen mee zijn met de oude (v1)speler? Wordt dit nog firmwarematig opgelost?

En is het mogelijk om de oude in te ruilen voor de nieuwe, aangezien v1 kennelijk niet volledig op de markt is gezet. }:O

Merci alvast.
Er is een v1 en een v2 speler op de markt. De een vermeld DTS downmixing, de ander niet. Er is dus geen sprake van onvolledig in de markt zetten, maar simpelweg andere specs zoals ook op de verpakking vermeld wordt.

Helaas niet softwarematig op te lossen, de v2 heeft een andere variant van de chipset.

Verwijderd

@Dice
ik ben ermee gestopt om veel redenen.
Een van de belangrijkste, is dat de toegezegde support van dvd-menu niet gaat komen, ik heb dit via mail ontvangen en was toegezegd, maar wordt nu ontkent.
Eh nee, ik heb nooit beweerd dat het je niet toegezegd is. Ik heb je alleen verteld dat het je nooit toegezegd had moeten worden om de simpele reden dat het niet waarschijnlijk is dat we dit konden realiseren.
Andere redenen: betere en snellere support bij andere merken, vooral die ik nu heb.
Zoals bv het ondertiteling probleem bij bepaalde m2ts bestanden, daar is na vele maanden geen oplossing voor, en komt er niet, omdat het probleem niet gevonden wordt.
Wederom trek je zelf conclusies. Daarnaast zijn er ook weer niet zo gek veel merken waarbij medewerkers de moeite nemen om in hun avonduren op een openbaar forum antwoord op vragen te geven. Jammer dat je dat laatste niet als goede support ervaart.
en ondertiteling is voor mijn situatie belangrijk.
Elk apparaat heeft zo zijn beperkingen en problemen die vaak simpelweg inherent zijn aan de gebruikte hardware. Ik hoop voor je dat je met dit nieuwe apparaat niet tegen zo zelfde beperking gaat aanlopen.
Er wordt op vragen aan de support, selectief beantwoord.
Op vragen wordt ook vaak helemaal niet geantwoord.
Graag voorbeelden, ik kan je een mailadres van een interne support coordinator PM'en welke graag van jou hoort welke vragen je op welk moment gesteld hebt en in het systeem van ons externe callcenter kan controleren welke antwoorden daar exact op gegeven zijn. Mochten die niet kloppen kunnen wij daarop actie ondernemen.
Ik krijg de indruk dat er een niet goed ontwikkeld apparaat op de markt is gezet, en dat er mensen support leveren, die niet precies weten hoe ze dingen moeten oplossen efficient.
Ben er ong 6 maanden mee bezig geweest, en heb er geen zin meer in.

Ik denk meer dat jij zelf iets te snel conclusies verbind en je eigen interpretatie geeft aan commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fermion schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:37:
[...]

Jij bent vast onze super tweakerd van de maand, is het niet? upn dinges, tja.. ga maar opzoek naar een uber n00b device, een VHS speler ofzo... een recorder zal nog wel teveel voor je zijn... toch dinges?
Ooh boehoehoe, omdat ik even geen zin heb om de precieze afkorting op te zoeken ben ik meteen een noob?? Ik neem aan dat je wel begreep wat ik bedoelde?? Bedankt voor de hulp, jankerd!!

(of succesvolle troll)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mij speciaal op deze site geregistreerd om mijn bevindingen met de 355 te kunen delen.

Ik heb de gewoonte van naaldje tot draadje alles uit te pluizen voor ik zo'n toestel koop. Door omstandigheden heb ik dat deze keer niet kunnen doen, en heb ik mij laten 'adviseren' door een verkoper van een grote electronicaketen.

Ik moet helaas bekennen dat ik me behoorlijk genaaid voel.
Idd, het draadloos streamen gaat zeer goed, en de ondersteuning voor verschillende formaten is prachtig, en goed geïmplementeerd.
Maar het ontbreken van DVD menu-ondersteuning wordt hier een beetje weggelachen als uit de tijd. Voor het bekijken van series is dit echter onontbeerlijk.
Het toestel is voor mij zo goed als onbruikbaar door het ontbreken van deze functionaliteit. I loop constant door te spoelen, terug te spoelen, te vloeken, etc.
Ook heb ik zeer veel problemen met subtitles over gestreamde media. Dit los ik nu op door DVD files op een kleine HD te zetten en vanaf die HD te kijken. Dan werkt het wel.
Ik heb behoorlijk spijt van mijn aankoop, en mijn 160 Euro. Ik had mijn poot stijf moeten houden, wegwandelen en een Popcorn of HDX moeten aanschaffen, zoals ik van plan was. Het zal mij leren mij in de handel te laten 'adviseren'.
Ik weet dat de meelezers van Sitecom het niet leuk zullen vinden, maar ik kan mensen die een hoofdpijnloze oplossing wiollen voor het bekijken van films (en vooral series) over hun thuis-netwerk alleen maar adviseren van in een grote boog om dit toestel heen te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:15
Als je juist hebt laten adviseren kun je toch naar die winkel terug en vertellen u heeft mij dat gemeld maar dat kan dit apparaat volgens mij niet. Kunt u uitleg geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb helaas het gesprek niet opgenomen of door een deurwaarder laten vaststellen. Jammer maar helaas. Zoals gezegd : mijn fout. Ezel, steen, etc !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:08:
Ik heb mij speciaal op deze site geregistreerd om mijn bevindingen met de 355 te kunen delen.

Ik heb de gewoonte van naaldje tot draadje alles uit te pluizen voor ik zo'n toestel koop. Door omstandigheden heb ik dat deze keer niet kunnen doen, en heb ik mij laten 'adviseren' door een verkoper van een grote electronicaketen.

Ik moet helaas bekennen dat ik me behoorlijk genaaid voel.
Idd, het draadloos streamen gaat zeer goed, en de ondersteuning voor verschillende formaten is prachtig, en goed geïmplementeerd.
Maar het ontbreken van DVD menu-ondersteuning wordt hier een beetje weggelachen als uit de tijd. Voor het bekijken van series is dit echter onontbeerlijk.
Dat wordt helemaal nergens weg gelachen, er is alleen al maanden geleden gemeld dat dit er niet inzit en dat de verwachting er ook niet is dat dit komt.
Het toestel is voor mij zo goed als onbruikbaar door het ontbreken van deze functionaliteit. I loop constant door te spoelen, terug te spoelen, te vloeken, etc.
Er zijn door een aantal mensen in dit topic alternatieven aangedragen voor series.
Ook heb ik zeer veel problemen met subtitles over gestreamde media. Dit los ik nu op door DVD files op een kleine HD te zetten en vanaf die HD te kijken. Dan werkt het wel.
Zoals gezegd is dit ondertussen gereproduceerd en wordt er gewerkt aan een oplossing.
Ik heb behoorlijk spijt van mijn aankoop, en mijn 160 Euro. Ik had mijn poot stijf moeten houden, wegwandelen en een Popcorn of HDX moeten aanschaffen, zoals ik van plan was. Het zal mij leren mij in de handel te laten 'adviseren'.
Ik weet dat de meelezers van Sitecom het niet leuk zullen vinden, maar ik kan mensen die een hoofdpijnloze oplossing wiollen voor het bekijken van films (en vooral series) over hun thuis-netwerk alleen maar adviseren van in een grote boog om dit toestel heen te lopen.
Dat mag je adviseren. Ik vraag me alleen af met hoeveel mediaplayers je diepgaande ervaring hebt? Ik met een groot aantal en ik kan je zeggen dat onze mediaplayer voor heel veel mensen een hele goede keus zal blijken als ze ervaring krijgen met een andere mediaplayer. Waarmee ik niets wil af doen aan de issues die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook in bezit van deze mediaplayer en op zich best tevreden, echter merk ik dat de nieuwste MKV en AVCHD films en series en dergelijke geen geluid meer afspelen.

Op mijn computer speelt het geluid wel gewoon af, echter via de mediaspeler met zowel een optische kabel als via de hdmi kabel doet het geluid het niet.

Ik heb het idee dat er bepaalde codecs ofzo niet op het kastje zijn geinstalleerd ofzo, ik heb de laatste firmware er op staan. Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:40:

Dat mag je adviseren. Ik vraag me alleen af met hoeveel mediaplayers je diepgaande ervaring hebt?
Dit is de derde. En ik vraag me af hoe dat relevant is.

Is, even kort door de bocht, je argumentatie 'alle mediaplayers zijn bagger, maar de onze is net iets dunnere bagger, DUS is hij goed ?'

Waarbij misschien even ter verduidelijking :

1. jullie toestel is GEEN bagger, maar ik vind dat hij essentiële funcies mist. Ik vind DVD menu ondersteuning geen 'leuke optie'. Da's onontbeerlijk voor zo'n toestel.
2. Andere toestellen zijn ook geen bagger. Tenminste, de meeste niet. Tenminse, dat veronderstel ik. Maar blijkbaar mag ik alleen commentaar leveren als ik alle spelers geprobeerd heb.

Ik begrijp dat je volop het product steunt van het bedrijf waar je werkt. Je zal het af en toe best moeilijk hebben, en niet het achterste van je tong laten zien. Ik heb daar begrip voor.
Maar het stuurwiel van een auto is geen 'nice to have'. En met jullie mediaplayer kan je alleen rechtdoor rijden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:32:
[...]

Is, even kort door de bocht, je argumentatie 'alle mediaplayers zijn bagger, maar de onze is net iets dunnere bagger, DUS is hij goed ?'

1. jullie toestel is GEEN bagger, maar ik vind dat hij essentiële funcies mist. Ik vind DVD menu ondersteuning geen 'leuke optie'. Da's onontbeerlijk voor zo'n toestel.
2. Andere toestellen zijn ook geen bagger. Tenminste, de meeste niet. Tenminse, dat veronderstel ik. Maar blijkbaar mag ik alleen commentaar leveren als ik alle spelers geprobeerd heb.

Ik begrijp dat je volop het product steunt van het bedrijf waar je werkt. Je zal het af en toe best moeilijk hebben, en niet het achterste van je tong laten zien. Ik heb daar begrip voor.
Maar het stuurwiel van een auto is geen 'nice to have'. En met jullie mediaplayer kan je alleen rechtdoor rijden !
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ik denk dat het punt vooral is hierboven; welke van de andere spelers heeft momenteel wel DVD menu's out of the box.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:32:
[...]

Nou ja omdat je dan in ieder geval kan vergelijken.
Nee mijn argument is dat er geen zaligmakende mediaplayer op de markt is voor nog geen honderd euro. En dat de onze dus niet slechter is dan een ander in dezelfde prijscategorie. De focus zal alleen bij verschillende spelers op verschillende eigenschappen liggen.

Voor jouw wellicht. Voor andere mensen niet. Die hechten bijvoorbeeld meer waarde aan het volledig schokvrij afspelen van de meeste formaten. Daarin is een sigma chip bijvoorbeeld beter dan realtek oplossingen.
Kijk je kan natuurlijk 16 keer het woord bagger en posten en daarmee suggereren dat ik dat gezegd heb, maar dat is geenzins het geval. Ik zeg dat de keuzes die WIJ gemaakt hebben voor nog wel eens heel veel gebruikers de beste zouden kunnen zijn. Uiteraard weet je dat pas nadat je ervaring hebt met meerdere spelers.
Tja, als jij zo denkt over dvd menu support dan ben je beter af met een andere mediaplayer. Als je net als ik voornamelijk films kijkt of episodes kijkt zodra ze beschikbaar zijn is het dvd menu echt geen gemis. Ik persoonlijk vind het irritanter wanneer een 19GB m2ts stream niet vloeiend af te spelen is.
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste