Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skinkie schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:16:
Ik denk dat het punt vooral is hierboven; welke van de andere spelers heeft momenteel wel DVD menu's out of the box.
Alle realtek based spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:42:
Ik ben ook in bezit van deze mediaplayer en op zich best tevreden, echter merk ik dat de nieuwste MKV en AVCHD films en series en dergelijke geen geluid meer afspelen.

Op mijn computer speelt het geluid wel gewoon af, echter via de mediaspeler met zowel een optische kabel als via de hdmi kabel doet het geluid het niet.

Ik heb het idee dat er bepaalde codecs ofzo niet op het kastje zijn geinstalleerd ofzo, ik heb de laatste firmware er op staan. Iemand enig idee ?
kan je een nzb pm'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:32:
[...]

Dit is de derde. En ik vraag me af hoe dat relevant is.

Is, even kort door de bocht, je argumentatie 'alle mediaplayers zijn bagger, maar de onze is net iets dunnere bagger, DUS is hij goed ?'

Waarbij misschien even ter verduidelijking :

1. jullie toestel is GEEN bagger, maar ik vind dat hij essentiële funcies mist. Ik vind DVD menu ondersteuning geen 'leuke optie'. Da's onontbeerlijk voor zo'n toestel.
2. Andere toestellen zijn ook geen bagger. Tenminste, de meeste niet. Tenminse, dat veronderstel ik. Maar blijkbaar mag ik alleen commentaar leveren als ik alle spelers geprobeerd heb.

Ik begrijp dat je volop het product steunt van het bedrijf waar je werkt. Je zal het af en toe best moeilijk hebben, en niet het achterste van je tong laten zien. Ik heb daar begrip voor.
Maar het stuurwiel van een auto is geen 'nice to have'. En met jullie mediaplayer kan je alleen rechtdoor rijden !
Dit heb ik ook onlangs. Het was een keer .mkv en nog wat anders, maar beide hadden ook DTS als geluid en dat werkt dus niet met de versie 1 speler. Heel funny ;w

Verwijderd

quote:
wessa schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:42:
Ik ben ook in bezit van deze mediaplayer en op zich best tevreden, echter merk ik dat de nieuwste MKV en AVCHD films en series en dergelijke geen geluid meer afspelen.

Op mijn computer speelt het geluid wel gewoon af, echter via de mediaspeler met zowel een optische kabel als via de hdmi kabel doet het geluid het niet.

Ik heb het idee dat er bepaalde codecs ofzo niet op het kastje zijn geinstalleerd ofzo, ik heb de laatste firmware er op staan. Iemand enig idee ?
kan je een nzb pm'en?

Laatst ook een paar keer gehad geen geluid niet via optische kabel en niet via hdmi.
Toen ik echter de instellingen voor audio van de speler van digitaal naar stereo had verzet was er wel geluid via de hdmi. Lag dus niet aan de player maar aan de audio in het bestand.
YouTube weer werkend zou leuk zijn maar vind ik niet noodzakelijk
DVD menu zou wel fijn zijn als het erbij zou komen maar mis het niet erg. Series kijken schijnt goed te gaan als de bestanden een keer door dvd shrink gaan en gesplitst worden. Misschien ben ik niet zo heel erg veeleisend maar over het algemeen wel tevreden over het apparaat. Zal binnenkort weer eens een blueray van 25 Gb of meer proberen dat liep bij mij niet zo goed eens kijken hoe het nu gaat naar de verschillende updates.
Verder wil ik nog zeggen dat ik het wel klasse vind van grote Neger dat hij hier in zijn avonduren reageert op vragen en commentaar, ook als het negatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 23:15:
quote:
Laatst ook een paar keer gehad geen geluid niet via optische kabel en niet via hdmi.
Toen ik echter de instellingen voor audio van de speler van digitaal naar stereo had verzet was er wel geluid via de hdmi. Lag dus niet aan de player maar aan de audio in het bestand.
Zowel op digitaal als stereo geen geluid, daar ligt het bij mij dus niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad zijn er wat films opgedoken met een DTS stream waarbij je geen geluid hebt. Het gekke is dat G-spot dezelfde codec laat zien als bij films die het wel doen en ook DTS passthrough doet het niet. Met die laatste doet de mediaplayer helemaal niets, dus dat is vreemd.

We gaan een en ander bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft het tekens opnieuw in moeten vullen van de inloggegevens wanneer je op een netwerkschijf wil komen. Is het niet mogelijk om het apparaat eerst een poging te laten doen met lege invoervelden en dan misschien met een standaard account (met vast inlog en passw) en dan pas vragen om nieuwe inloggegevens?

Dit voorkomt veel ergernis aangezien ik elke keer het apparaat uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:38:
Wat betreft het tekens opnieuw in moeten vullen van de inloggegevens wanneer je op een netwerkschijf wil komen. Is het niet mogelijk om het apparaat eerst een poging te laten doen met lege invoervelden en dan misschien met een standaard account (met vast inlog en passw) en dan pas vragen om nieuwe inloggegevens?

Dit voorkomt veel ergernis aangezien ik elke keer het apparaat uitzet.
Als je er voor kiest om je ionloggegevens op te slaan hoef je ze niet elke keer opnieuw in te vullen. Of haal je de stroom van het apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze speler alweer enige tijd in huis. Toen ik 'm aansloot viel meteen op dat het apparaat weinig configuratie nodig heeft om ermee aan de slag te kunnen... binnen een paar minuten had ik 'm operationeel. Hij is snel, makkelijk in gebruik, en speelt bijna elk formaat film.

Echter, na een paar weken begon de ellende: ik heb hier een Apple-bolwerk, en -hoewel dit in het begin vlekkeloos werkte- nu is de speler niet meer in staat om schijven te benaderen die aan mijn (resp.) Airport en Timecapsule hangen. En dan komt ook meteen een groot nadeel naar boven: alles gaat automatisch, de speler vindt automatisch alle netwerk schijven, maar... vindt ie ze niet, dan vindt ie ze niet.

Ik heb gereset, ik heb gedowngrade,ik heb geupgrade, en ik heb me suf geconfigureerd, maar ik krijg deze MD-270 niet meer zover dat ie m'n shares ziet, behalve die van m'n Macmini. Let wel: in hetzelfde netwerk hangt een Conceptronic HDMAi speler en die vindt al mijn shares zonder problemen, en afspelen op deze CFULLHDMAi gaat prima.

Ook Youtube werkte in den beginne goed... en nu? nu kan ik enkel een overzicht krijgen van alle films op Youtube, maar zodra ik er eentje selecteer om af te spelen, dan kan ik wachten tot ik een ons weeg, er wordt geen beeldje meer getoond.

Als ik nu film wil kijken dan ben ik aangewezen op de Conceptronic speler, mijn MD-270 is namelijk niet meer aan de praat te krijgen met de Airport schijven. Ik sta op het punt om het apparaat in de vuilnisbak te mikken... tenzij iemand hier een geniale ingeving heeft, ik hou me aanbevolen voor tips en truuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 01:21:
Ik heb deze speler alweer enige tijd in huis. Toen ik 'm aansloot viel meteen op dat het apparaat weinig configuratie nodig heeft om ermee aan de slag te kunnen... binnen een paar minuten had ik 'm operationeel. Hij is snel, makkelijk in gebruik, en speelt bijna elk formaat film.

Echter, na een paar weken begon de ellende: ik heb hier een Apple-bolwerk, en -hoewel dit in het begin vlekkeloos werkte- nu is de speler niet meer in staat om schijven te benaderen die aan mijn (resp.) Airport en Timecapsule hangen. En dan komt ook meteen een groot nadeel naar boven: alles gaat automatisch, de speler vindt automatisch alle netwerk schijven, maar... vindt ie ze niet, dan vindt ie ze niet.

Ik heb gereset, ik heb gedowngrade,ik heb geupgrade, en ik heb me suf geconfigureerd, maar ik krijg deze MD-270 niet meer zover dat ie m'n shares ziet, behalve die van m'n Macmini. Let wel: in hetzelfde netwerk hangt een Conceptronic HDMAi speler en die vindt al mijn shares zonder problemen, en afspelen op deze CFULLHDMAi gaat prima.
Op samba? Laatste firmware op de mediaplayer?
Ook Youtube werkte in den beginne goed... en nu? nu kan ik enkel een overzicht krijgen van alle films op Youtube, maar zodra ik er eentje selecteer om af te spelen, dan kan ik wachten tot ik een ons weeg, er wordt geen beeldje meer getoond.
Zoals je hierboven hebt gelezen wordt daar aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 09:55:
[...]

Op samba? Laatste firmware op de mediaplayer?
Op samba, laatste firmware (en voorlaatste firmware, met hetzelfde resultaat).

Hij werkte een hele tijd goed... en ineens was dat afgelopen, ik was filmpjes aan het zappen: snel vooruit, achteruit, pauze... volgende filmpje, vorige filmpje... en toen ging het beeld op zwart, het geluid liep nog wel. Nadat ik het apparaat met de ab uit had gedaan en weer aan, waren twee van de drie shares weg, en ik krijg ze niet meer terug; nogmaals: mijn ander speler, een CFULLHDMAi in hetzelfde netwerkje doet het nog steeds perfect.

Wat mij verbaast is dat de eerste installatie prima ging, de speler doet 't een hele tijd goed... dan gaat er iets fout (en daar is de MD-270 niet de enige in; ik ben ook wel wat gewend)... en vervolgens -wat je ook doet, zelfs een 'nieuwe' firmware en/of factory reset- is het beestje niet meer aan de praat te krijgen (1 share is er nog steeds, en via een USB-drive doet ie het ook nog steeds prima, maar de andere 2 shares kan ie niet meer vinden -eentje op een Airport Extreme en een ander op een Timecapsule).

Ik heb overigens *echt* vanalles geprobeerd, tot aan andere bekabeling en zelfs een andere router toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:42:
[...]

Als je er voor kiest om je ionloggegevens op te slaan hoef je ze niet elke keer opnieuw in te vullen. Of haal je de stroom van het apparaat?
Ik krijg ook 1 op 4 keer een inlogscherm te zien, terwijl passwords staan opgeslagen. Ik kan hier echter zonder iets in te vullen OK doen en dan gaat ie lekker verder. Probeer dat ook eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ GroteNeger8: Ik haal idd altijd de stroom eraf. Mijn hele setup hangt aan 1 schakeldoos, dit ivm met de vele standby opties wat geen nut heeft s'nachts.

Ik krijg ook telkens het inlog scherm, waar ik idd zonder problemen niks invul en verder kan. Maar het zou veel handiger zijn als het apparaat dat eerst zelf probeerde. Scheelt heelt wat "ok" acties!

Verder prima apparaat, geen gedonder meer met dvd's branden en bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 15:57
Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 20:47:
@ GroteNeger8: Ik haal idd altijd de stroom eraf. Mijn hele setup hangt aan 1 schakeldoos, dit ivm met de vele standby opties wat geen nut heeft s'nachts.

Ik krijg ook telkens het inlog scherm, waar ik idd zonder problemen niks invul en verder kan. Maar het zou veel handiger zijn als het apparaat dat eerst zelf probeerde. Scheelt heelt wat "ok" acties!

Verder prima apparaat, geen gedonder meer met dvd's branden en bewaren.
Eens, dat elke keer op 'ok' klikken om een share mag benaderen, begint idd erg irritant te worden. Dat gebeurd altijd weer als mijn NAS uit zijn slaapt stand komt.

Youtube werkt hier ook niet.

Wat ook erg vervelend is, is het browsen naar het juiste folder, wanneer je 200+ folders hebt. Dat gaat zo langzaam. Je kunt niet de bladzijdes niet skippen.

Waar ik mij nu ook aan kapot erger, heb je op een dag foto's en filmpjes geschoten en je wilt thuis je filmpjes bekijken nadat je een foto hebt beken, moet je eerst weer helemaal terug naar het hoofdmenu, door het folder structuur van 200 mappen. Je kunt niet eenvoudig snel switchen van foto's naar film wanneer je al in een folder zit.

De handleiding gelezen, maar wie kan mij vertellen hoe ik automatisch filmpjes achterelkaar kan laten afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fermion schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 21:51:
[...]

Eens, dat elke keer op 'ok' klikken om een share mag benaderen, begint idd erg irritant te worden. Dat gebeurd altijd weer als mijn NAS uit zijn slaapt stand komt.
Lijkt alsof je NAS dan niet reageert op de credentials die zijn opgeslagen ofzo. Vreemd. IK doe dit zelf ook en heb nergens last van.

Als je de mediaplayer van de stroom afhaalt is je opgeslagen data weg natuurlijk.
Youtube werkt hier ook niet.

Wat ook erg vervelend is, is het browsen naar het juiste folder, wanneer je 200+ folders hebt. Dat gaat zo langzaam. Je kunt niet de bladzijdes niet skippen.
Netwerk shares worden niet geindexeerd. Als je zoveel mappen hebt kan je wellicht overwegen een externe USB te gebruiken, dan wordt het geindexeerd en kan je veel makkelijker zoeken, browsen en selecteren.
Waar ik mij nu ook aan kapot erger, heb je op een dag foto's en filmpjes geschoten en je wilt thuis je filmpjes bekijken nadat je een foto hebt beken, moet je eerst weer helemaal terug naar het hoofdmenu, door het folder structuur van 200 mappen. Je kunt niet eenvoudig snel switchen van foto's naar film wanneer je al in een folder zit.
Eh... op 'home' drukken op de AB?
De handleiding gelezen, maar wie kan mij vertellen hoe ik automatisch filmpjes achterelkaar kan laten afspelen?
Settings -> audio/video -> achter elkaar afspelen (ofzo, doe het uit mijn hoofd).

@epl7. Mjah, dat geldt natuurlijk maar in heel beperkte situaties.

@3mr Hmz, heel vreemd. Ik heb werkelijk geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opmerking over mkv geluidprobleem: misschien komt het hierdoor:
The Matroska specifications know a feature called "header removal compression". This allows a muxer to keep a certain number of bytes that are identical for each frame in the track headers removing them from the individual frames. This reduces the size of the tracks significantly without altering the content as a demuxer can add the bytes found in the track headers to each frame during demuxing.

Starting with v4.1.0 mkvmerge uses header removal compression for a couple of track types by default. These include AC3, DTS and MP3 audio tracks as well as Dirac and MPEG-4 part 2 (aka. XviD/DivX) video tracks. The user muxing a file may disable it by explicitely selecting 'none' as the compression scheme for such a track.

kan er bij de ondertiteling een schaduwrandje komen die zelf in te stellen is?
bij dvd ondertiteling zijn de letters goed te lezen, bij andere ondertiteling niet altijd even goed.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-01-2024
@GroteNeger8

Kun jij misschien uitleggen wat het verschil is tussen de manieren waarop het netwerk benaderd wordt ?

Als ik via de UPnP ga zie ik alleen de eerste 9 entries op een folder (zoek nog een manier om dat te verversen)
maar als ik via opennetwork share ga zie ik wel alle files/folders, (meer dan 31)

Heb ook dat ik een blueray iso selecteer en dat deze na 30 seconden aan het stotteren/haperen raakt, klinkt dat bekend ?
Lijkt alsof je NAS dan niet reageert op de credentials die zijn opgeslagen ofzo. Vreemd. IK doe dit zelf ook en heb nergens last van.
Is dit ook de reden waarom ik elke keer dat ik mijn nas benader op 'ok' moet klikken, zelfs al staat alles op een share die geen credentials heeft ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dice schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:23:
@GroteNeger8

Kun jij misschien uitleggen wat het verschil is tussen de manieren waarop het netwerk benaderd wordt ?

Als ik via de UPnP ga zie ik alleen de eerste 9 entries op een folder (zoek nog een manier om dat te verversen)
maar als ik via opennetwork share ga zie ik wel alle files/folders, (meer dan 31)
UPnP is als protocol helaas redelijk... instabiel.
Heb ook dat ik een blueray iso selecteer en dat deze na 30 seconden aan het stotteren/haperen raakt, klinkt dat bekend ?
De laatste firmware 3.0.14 heeft een netwerk patch en daarmee zijn de prestaties over het netwerk verbetert.
[...]

Is dit ook de reden waarom ik elke keer dat ik mijn nas benader op 'ok' moet klikken, zelfs al staat alles op een share die geen credentials heeft ... ?
Ik kan dat vanaf hier niet beoordelen. In principe moet je eenmalig je username en password opgeven, ook als je die niet hebt op je share (dan laat je de respectievelijke vakken leeg en druk je op ok). De eerste keer dat je dat doet vraagt de mediaplayer of hij de gevens moet opslaan. Als je dat doet zal er de volgende keer niet meer om je gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd moeten worden. In je homescherm staat je share dan ook gewoon in de lijst bij video, audio, photo's.

Zo zou het moeten werken en zo werkt het hier ook in test met verschillende servers en zo werkt het bij mij prive ook zonder problemen.

Verwijderd

Kan weer eens geen verbinding krijgen.

Gister werkte alles nog zonder problemen.

Nu blijft hij vragen om een ww.

WW staat uit bij delen.

Ik wordt een beetje moedeloos van het apparaat. :(

Verwijderd

Misschien kan iemand mij dit even uitleggen.

Met Upnp kan ik als ik de film verplaats in de map openbaar gewoon toegang krijgen no problem.

Als ik echter de gedeelde map wil aanspreken no way.

Voor alle duidelijkheid gister nog geen probleem.

Ik heb wachtwoord beveiligd delen uitgeschakeld.
Als ik delen met op de map kies staat er een slotje op.
Doe ik dat bij de map in openbaar krijg ik alleen de optie geavanceerd delen.

Ik heb delen met iedereen en admin geselecteerd.

Waarom werkte dit gisteren wel , en nu totaal niet.
En waarom heeft hij wel toegang tot upnp de gedeelde map.

Allemaal erg vaag dit.

Verwijderd

Nou ................... dit wordt um niet.

film begon al na 10 minuten te hakkelen ............

De Sitecom mediaplayer ligt inmiddels in de grijze bak.

Had hem nog geen half jaar ........... en alleen maar dikke ellende.

Duzzzzzzzzz foetsie mijn laatste posting hiero .......... en NOOIT meer sitecom bedankt voor de support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckieTM
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:10
@GroteNeger

Ik zit nu al meer dan 3 weken zonder die Youtube !!!!!!
Waneer komt die update nu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 23:08:
Misschien kan iemand mij dit even uitleggen.

Met Upnp kan ik als ik de film verplaats in de map openbaar gewoon toegang krijgen no problem.

Als ik echter de gedeelde map wil aanspreken no way.

Voor alle duidelijkheid gister nog geen probleem.

Ik heb wachtwoord beveiligd delen uitgeschakeld.
Als ik delen met op de map kies staat er een slotje op.
Doe ik dat bij de map in openbaar krijg ik alleen de optie geavanceerd delen.

Ik heb delen met iedereen en admin geselecteerd.

Waarom werkte dit gisteren wel , en nu totaal niet.
En waarom heeft hij wel toegang tot upnp de gedeelde map.

Allemaal erg vaag dit.
Ook ik heb nu ineens problemen met het aanspreken van gedeelde mappen! Hij blijft om wachtwoord vragen en kan geen verbindingen maken met de gedeelde mappen, terwijl het altijd heeft gewerkt!!!!!

Nu kan ik dus helemaal niets meer met dat ding, UPnP werkt niet en nu de gedeelde mappen ook niet!!!

Wat moet ik nu, staat dat ding enkel voor de sier nu??????????? |:(

Nu worden de klachten wel een beetje veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duckieTM schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:31:
@GroteNeger

Daar word aan gewerkt. Een beetje geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:46:
[...]

Ook ik heb nu ineens problemen met het aanspreken van gedeelde mappen! Hij blijft om wachtwoord vragen en kan geen verbindingen maken met de gedeelde mappen, terwijl het altijd heeft gewerkt!!!!!

Nu kan ik dus helemaal niets meer met dat ding, UPnP werkt niet en nu de gedeelde mappen ook niet!!!

Wat moet ik nu, staat dat ding enkel voor de sier nu??????????? |:(

Nu worden de klachten wel een beetje veel...
Ik zie 2 mensen die plotseling klachten hebben met gedeelde mappen. Er is geen nieuwe firmware voor de mediaplayer geweest. Daar zijn de problemen dus niet ontstaan.

Heb je wellicht een firmware update voor een NAS geinstalleerd? Is er iets anders in de situatie veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn momenteel 3 issues die uit meerdere bronnen gemeld zijn en die we gereproduceerd hebben:

1. Ondertitels IN m2ts streams vallen soms weg
2. Geluid van sommige rips doet het niet op DTS downmixing en passthrough
3. Youtube werkt niet.

Deze 3 problemen zijn in behandeling en we gaan proberen gelijktijdig een oplossing voor deze 3 problemen te releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 16:50:
[...]

Ik zie 2 mensen die plotseling klachten hebben met gedeelde mappen. Er is geen nieuwe firmware voor de mediaplayer geweest. Daar zijn de problemen dus niet ontstaan.

Heb je wellicht een firmware update voor een NAS geinstalleerd? Is er iets anders in de situatie veranderd?
Nope niets veranderd, niets geinstalleerd , geen firmware update gedaan.
Had met geen mogelijkheid meer toegang tot de gedeelde map.
Heb alle mogelijke instellingen geprobeerd.
Heb windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 16:50:
[...]

Ik heb niet eens een NAS, zit gewoon via Windows 7.

Maar er is inderdaad met geen mogelijkheid de gedeelde schijven te benaderen!

HELP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
duckieTM schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:31:
@GroteNeger

Misschien ten overvloede, maar GroteNeger doet ons een lol door hier te reageren, hij hoeft niet te reageren.

@Neger; mijn netwerkprobleem is op een losse schijf die rechtstreeks aan het netwerk hangt en niet via een windows bak. Deze is niet gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee mensen kunnen dus van de een op de andere dag geen share op windows 7 meer benaderen. Andere mensen dit probleem? Als je een restore point pakt op de dag dat het nog wel werkte, functioneert het dan weer?

Overigens heeft de MD-270/WL-355 vandaag een Silver Award gewonnen in hardware info magazine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
Nou zijn er natuurlijk wel vorige week hotfixes voor Win 7 uitgerold, dikke kans dat dat daar iets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dice schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:41:
Nou zijn er natuurlijk wel vorige week hotfixes voor Win 7 uitgerold, dikke kans dat dat daar iets mee te maken heeft.
Dat vermoed ik wel, vandaar de vraag of het met een restore point weer gewoon werkt. We gaan er even induiken aan onze kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 20:21
Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 10:45:
[nog enig nieuws of er binnenkort een softwareupdate komt?

ik zag dat de wd tv live wel dvd menu support krijgt- is dat niet met dezelfde chip als de Sitecom?]

Waar zag je dat?
@GroteNeger8:
Weet jij hier toevallig al meer over of dit idd mogelijk is?

P.S. Respect dat je hier support geeft en alle vragen beantwoord!
Er mogen dan wel wat klachten zijn maar ik vind persoonlijk dat de support die je geeft erg uniek is. Dit kan niet elk bedrijf zeggen. Top hoor!

En ik heb nog steeds veel plezier van de md-270, ik vind persoonlijk de minpuntjes nu nog de ondertiteling die af en toe weg valt (maar daar wordt aan gewerkt) en de dvd menu support een minpuntje.

Maar het neemt niet weg dat het verder een prima apparaat is die echt alles slikt.

[ Voor 10% gewijzigd door knorde op 01-09-2010 10:37 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
@Neger

Er zit 10 jaar garantie op het apparaat, hoe lang wordt er 'daadwerkelijk' aan software gesleuteld ?

(problemen daargelaten, ik bedoel ontwikkelingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:11
Lol, geen 10 jaar denk ik. Garantie is iets anders dan doorontwikkeling he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knorde schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:36:
[...]

@GroteNeger8:
Weet jij hier toevallig al meer over of dit idd mogelijk is?

P.S. Respect dat je hier support geeft en alle vragen beantwoord!
Er mogen dan wel wat klachten zijn maar ik vind persoonlijk dat de support die je geeft erg uniek is. Dit kan niet elk bedrijf zeggen. Top hoor!

En ik heb nog steeds veel plezier van de md-270, ik vind persoonlijk de minpuntjes nu nog de ondertiteling die af en toe weg valt (maar daar wordt aan gewerkt) en de dvd menu support een minpuntje.

Maar het neemt niet weg dat het verder een prima apparaat is die echt alles slikt.
Er word nu gewerkt aan de bugs: Ondertitels en bij sommige films geen geluid. Een harddisk met materiaal is onderweg naar de ODM. Youtube hopen we ook te fixen, maar we lijken tegen een quota van youtube aan te lopen, is dus ook een stukje legal geneuzel.

Voor DVD menu is nu inderdaad een oplossing, maar dat vereist dubbel het geheugen en dat gaat dus niet in de devices die nu al in de markt staan.

En verder hebben we nog steeds wat ideeën die we willen realiseren, maar dat verloopt wat stroever dan geplanned.
Dice schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:07:
@Neger

Er zit 10 jaar garantie op het apparaat, hoe lang wordt er 'daadwerkelijk' aan software gesleuteld ?

(problemen daargelaten, ik bedoel ontwikkelingen)
Serieuze bugs zullen we nog wel tot een jaar na de laatste shipment proberen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:26:
[...]

Er word nu gewerkt aan de bugs: Ondertitels en bij sommige films geen geluid. Een harddisk met materiaal is onderweg naar de ODM. Youtube hopen we ook te fixen, maar we lijken tegen een quota van youtube aan te lopen, is dus ook een stukje legal geneuzel.

Voor DVD menu is nu inderdaad een oplossing, maar dat vereist dubbel het geheugen en dat gaat dus niet in de devices die nu al in de markt staan.

En verder hebben we nog steeds wat ideeën die we willen realiseren, maar dat verloopt wat stroever dan geplanned.
Ok, dan is dat mooi duidelijk nu.

Jammer van de dvd menu maar ach, wat is dat ene minpuntje nou vergeleken bij alles wat dit apparaat kan?

Top zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
klopt het dat wanneer ik via UPNP m'n data benader ik geen foto thumbnails en ondertiteling van video's te zien krijg ?

als ik via folders naar m'n netwerkshare browse zie ik voor foto's langzamerhand de thumbnails verschijnen en voor video's is ondertiteling dan ook aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 15:57
mcetweaker schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:34:
klopt het dat wanneer ik via UPNP m'n data benader ik geen foto thumbnails en ondertiteling van video's te zien krijg ?

als ik via folders naar m'n netwerkshare browse zie ik voor foto's langzamerhand de thumbnails verschijnen en voor video's is ondertiteling dan ook aanwezig.
Dat is een tekortkoming van het protocol DLNA zelf. Dus je bevinding klopt wat betreft de ondertiteling, neem aan dat voor je ondertiteling .srt (of dergelijke) file gebruikt. Alle medespelers hebben hier last van. Een oplossing is gebruik te maken van .mkv files. Want de ondertiteling zit dan in het bestand zelf gebakken. Alleen heb ik geen idee hoeveel tijd het kost om bestaande .avi bestanden om te zetten naar .mkv.

Voor je foto thumbnails van je folders is het probleem anders.

Hoe werkt DLNA? Je DLNA server bouwt een database waar je mediaplayer in zoekt. De DLNA database bouwt een eigen structuur, dus je browsed met je mediaspeler via DLNA niet meer door folders zoals je dat met fileshare gewend (?) was. Daarom zie je ook geen Thumbnails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Fermion schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:43:
[...]

Dat is een tekortkoming van het protocol DLNA zelf. Dus je bevinding klopt wat betreft de ondertiteling, neem aan dat voor je ondertiteling .srt (of dergelijke) file gebruikt. Alle medespelers hebben hier last van. Een oplossing is gebruik te maken van .mkv files. Want de ondertiteling zit dan in het bestand zelf gebakken. Alleen heb ik geen idee hoeveel tijd het kost om bestaande .avi bestanden om te zetten naar .mkv.

Voor je foto thumbnails van je folders is het probleem anders.

Hoe werkt DLNA? Je DLNA server bouwt een database waar je mediaplayer in zoekt. De DLNA database bouwt een eigen structuur, dus je browsed met je mediaspeler via DLNA niet meer door folders zoals je dat met fileshare gewend (?) was. Daarom zie je ook geen Thumbnails.
ik gebruik inderdaad mkv's, maar dan ook met .srt files erbij voor de subs.
voorlopig dus maar geen UPNP/DLNA voor mij. Browsen via folders werkt ook. Enige probleem is dat hij de accountinfo steeds kwijt is na dat hij uitgeweest is en af en toe aangeeft geen toegang te hebben tot de folder. Nog een keer proberen en het werkt wel...tja...er is mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
het lijkt erop dat m'n sitecom op dezelfde signalen reageert van m'n logitech harmony. Als ik m'n xbox uit wil zetten gaat de media player ook uit, en zo zijn er nog een paar functies die door beide worden opgepikt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan deze mediaspeler DTS-HD 5.1 geluid downmixen naar gewone stereo uitgangen, dus niet optisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 16:49:
kan deze mediaspeler DTS-HD 5.1 geluid downmixen naar gewone stereo uitgangen, dus niet optisch?
Ja de WL-355v1002 en de MD-270v1002. Staat ook een dts logo op de doos.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 11:19:
Twee mensen kunnen dus van de een op de andere dag geen share op windows 7 meer benaderen. Andere mensen dit probleem? Als je een restore point pakt op de dag dat het nog wel werkte, functioneert het dan weer?

Overigens heeft de MD-270/WL-355 vandaag een Silver Award gewonnen in hardware info magazine.
Vergeet die ene niet die hetzelfde probleem heeft, maar dan met een Airport Express en TimeCapsule. Van de ene op de andere seconde zijn de shares niet meer bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckieTM

Nope niets veranderd, niets geinstalleerd , geen firmware update gedaan.
Had met geen mogelijkheid meer toegang tot de gedeelde map.
Heb alle mogelijke instellingen geprobeerd.
Heb windows 7

Ik had mijn sitecom gereboot (power off/on) het heb nu hetzelfde probleem !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Half Oktober verwacht ik, met een dikke slag om de arm, een firmware update die de belangrijkste bugs fixt. Tevens zijn we nog steeds bezig met het ontwikkelen van wat nieuwe features maar is nog onzeker of we dat geimplementeerd krijgen.

• Dice
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:02:
Half Oktober verwacht ik, met een dikke slag om de arm, een firmware update die de belangrijkste bugs fixt. Tevens zijn we nog steeds bezig met het ontwikkelen van wat nieuwe features maar is nog onzeker of we dat geimplementeerd krijgen.
Kun je aangeven wat de verwachte veranderingen zijn ?

Zowel de echte bugfixes als de nieuwe features ?

Zal je er niet aan ophangen natuurlijk >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Dice op 22-09-2010 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckieTM
Hallo,

Ik kan nu geen film meer afspelen van de mediaplayer, alles gaat over een file share op een Windows 2008 machine.
En deze kan hij op een of andere manier dus niet meer benaderen, heel raar ....
Is er een andere manier zodat deze op een file share kan komen ??????
De mediaplayer staat er nu echt voor de sier bij ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
duckieTM schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:18:
Hallo,

Ik kan nu geen film meer afspelen van de mediaplayer, alles gaat over een file share op een Windows 2008 machine.
En deze kan hij op een of andere manier dus niet meer benaderen, heel raar ....
Is er een andere manier zodat deze op een file share kan komen ??????
De mediaplayer staat er nu echt voor de sier bij ......
aangezien er op dit moment geen wijzigingen of updates zijn geweest (voor zover ik weet) zou ik het probleem aan de kant van Windows 2008 zoeken en niet op de sitecom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het verschil tussen de WL 355 en de MD 270? Ik had de MD 270 gekocht voor 99 euro, maar kan de wl 355 voor 2 tientjes meer gaan halen. Graag snel terugkoppeling.

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Na het "overlijden" van mijn MD-270 (eigen schuld), heb ik vandaag de WL355 gekocht. Naast de bugs in deze thread (youtube ed) heb ik nog een ander onbegrijpelijk probleem

Ik heb een cisco router en een sitecom nas (md 250). Al mijn overige pc zien deze nas zowel via share als via FTP. Echter de Media player WL355 ziet de NAS niet. Wel ziet de WL355 mijn Windows 7 PC.

Ook de optie "samba" die volgens de handleiding van de WL355 naast UnPn zichtvaar zou moeten zijn zie ik niet in de opties van de WL355 staan

enig idee? Dank

firmware van de WL355 is 30014. (laatste m.i.)

RJS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckieTM
"aangezien er op dit moment geen wijzigingen of updates zijn geweest (voor zover ik weet) zou ik het probleem aan de kant van Windows 2008 zoeken en niet op de sitecom"

Hier zat ik ook aan te denken, dus heb ik nu het volgende geprobeerd :
1. Windows 2008 R2 64bit geheel nieuwe instalatie (geen updates gedraaid!!!)
2. een share gemaakt en de juiste rechten etc. (ook in het netwerk center file shareing on & public folder sharing aangezet)
3. ik heb de sitecom & server op dezelfde switch gezet (layer 2) en deze zitten in hetzelfde subnet
4. met mijn Windows 7 laptop kan ik gewoon naar \\192.168.0.10 en daar zie ik netjes de shares, ook waneer ik het op naam doe \\testserver zie ik netjes de share, ook word de server netjes weer gegeven in de discovery.
5. De sitecom mediaplayer aangezet, en niks nada nope geen windows 2008 server ...... waar gaat dit nu zomaar fout heeft tot 2 weken gelden gewoon gewerkt totdat de stroom van de sitecom is gegaan .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dice schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:20:
[...]

aangezien er op dit moment geen wijzigingen of updates zijn geweest (voor zover ik weet) zou ik het probleem aan de kant van Windows 2008 zoeken en niet op de sitecom
Als je enigszins om je heen leest dan kun je zien dat diverse gebruikers geen shares meer kunnen benaderen... en dat geldt voor Windos 2008, Win7, maar ook voor Apple Airport gebruikers (TimeCapsule & Exptreme).

En in al deze gevallen zijn er twee overeenkomsten:

1. Het werkte, en ineens werkt het niet meer
2. De Sitecom MD-270

"Do the math"... zouden de Amerikanen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben blij dat er meer mensen nu dit probleem hebben, ben ik in ieder geval niet de enige.

Nou nog hopen dat het snel wordt opgelost, hij staat nu voor de sier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de nieuwe firmware zou een klein schaduwrand bij de ondertiteling wel handig zijn.
En hoe vinden de gebruikers de ondertiteling? is de afstand tussen de regels prettig genoeg? of te wijd? zoals bij de WD TV LIVE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb al een paar keer gevraagd om schaduwrand bij ondertiteling, helaas nooit respons gekregen hierover, terwijl dit het leesplezier enorm zou verbeteren.

het zou ook prettig zijn dat op een of andere manier in het gewone keuzemenu bij het afspelen van de diverse programmatitels, je kan zien of je ermee bezig bent, of je het al helemaal gezien hebt, en of het nog niet bekeken is.
Is vooral handig bij series......

of als je een movie die je aan het bekijken bent stopt, en een paar uur later verder wilt kijken, dan is hij de instellingen van het geluid(welke taal hoor je) en de ondertiteling(taalkeuze) kwijt, zou handig zijn als hij dat zou onthouden...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2010 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
mijn bedrade netwerkkabel richting de sitecom krijgt opeens geen dhcp adres meer. nu verbonden via de wireless dongle en dat werkt wel, al viel hij daar een aantal keer ook terug op een auto-ip (169), statisch adres hielp ook niet, dus bedraad netwerk lijkt niet meer te werken :(

gelukkig ging een HD filmpje nog ok via wireless.

kan ik een firmware update forceren ? misschien helpt het als ik .14 nog eens geforceerd installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK kan NOG steeds geen mappen delen , heb van ALLES geprobeerd ........... gas iedereen ..... delen met en zonder WW ............ nix werkt.

Ik heb geprobeerd de oude firmware terug te zetten door 30013 te downloaden ......... en zelfs te hernoemen maar dat pikt hij niet.

Ik kan NIETS meer met dit ding ............. wanneer komt er nu eens een fatsoenlijke firmware update waarmee alles weer werk including Youtube.

Dit is toch niet te geloven zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh half oktober een nieuwe firmware upgrade zie ik ............. nah ik wacht met smart af. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:43:
IK kan NOG steeds geen mappen delen , heb van ALLES geprobeerd ........... gas iedereen ..... delen met en zonder WW ............ nix werkt.

Ik heb geprobeerd de oude firmware terug te zetten door 30013 te downloaden ......... en zelfs te hernoemen maar dat pikt hij niet.

Ik kan NIETS meer met dit ding ............. wanneer komt er nu eens een fatsoenlijke firmware update waarmee alles weer werk including Youtube.

Dit is toch niet te geloven zeg.
bij mij hielp het tijdeljik om m'n fabrieksinstellingen terug te zetten, maar de iedere keer als ik hem na een tijdje weer aanzet kan hij weer geen verbinding maken.

ik ben ook benieuwd naar de nieuwe firmware :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog 1.... Kan er niets meer mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt een firmware release aan met sub fix, audio fix en wat andere kleinere fixes. Nu in testfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 19:57:
Er komt een firmware release aan met sub fix, audio fix en wat andere kleinere fixes. Nu in testfase.
Maar waarom kan ik niet terug naar de oude firmware dan toen alles nog wel gewoon werkte.
Dat moet toch kunnen?. 30013 staat wel op de site van sitecom.
Als ik echter een USB stick in de media player doe vertikt hij het om die te pakken , hij wil alleen online upgraden.
Ik heb de tekst file die meegeleverd wordt ook aangepast naar versie 30015 dacht missch ligt het daaraan maar ik kan niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Dat hoort wel te werken. In dat Verinfo.txt bestand het versienummer ophogen en dan beide bestanden op de root van een USB stick zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
youtube gaat nog steeds niet werken in de nieuwe fix ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcetweaker schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:57:
[...]

youtube gaat nog steeds niet werken in de nieuwe fix ?
Helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimgor_6x3
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 08:10
Hoi allemaal,

ik ben nieuw in dit topic, heb sinds gisteravond ook een MD-270 in huis. De opstelling is als volgt:

Router: THOMSON SpeedTouch 780
Desktop: 1 pc met Windows7 (32 bit) + 1 pc met Windows 7 (64 bit)
TV: pricewatch: Philips 46PFL9704H
Audio: pricewatch: Philips HTS7200

Instellingen: Bestanden worden geshared met gast, iedereen, homegroup (waar beide pc's in zitten), en zich zelf. Mediastreaming instelling is toegestaan voor de "TV Media Player" (zoals de MD-270 in het netwerk heet).

Hoewel ik lees dat de meeste mensen het systeem binnen luttele minuten aan de praat hebben was dit bij mij niet het geval. Het apparaat kon namelijk geen verbinding met de computers maken. De melding: "Toegang geweigerd" heb ik erg vaak gezien.

Na een hoop configureren met beide computers heb ik het voor elkaar gekregen om te verbinden met de 64 bit desktop. Ook het afspelen van media ging (en gaat) goed.

Na nog een hoop configureren lukte het mij ook om verbinding te leggen met de 32 bit desktop (van mn pa, die ook graag hd films wil kijken). De oplossing hiervoor was wel erg vreemd. In het video's menu kies ik voor netwerk media, upnp en dan voor die computer. Dan wordt er lang nagedacht en krijg ik de melding toegang geweigerd, dan meteen nogmaals voor die computer kiezen en dan kom ik er wel in. Bij iedere map die ik dieper wil moet ik dit nogmaals kiezen herhalen. Erg omslachtig allemaal, maar het werkt. Ik heb ergens het gevoel dat de verbinding niet snel genoeg is, maar heb daar geen harde argumenten voor.

Maar op de een of andere manier worden niet alle .mkv (mpeg 4 AVC H.264) films herkent, bijna geen 1 om precies te zijn. Op de pc van mn pa staat 1 .wmv (1080p) film die netjes afspeelt. De m2ts bestanden worden netjes gevonden, maar geen van de .mkv bestanden worden daar gevonden.

Ook bij mijn eigen pc worden maar enkele (3-4 van de 30) .mkv films herkent. Daarbij gaat het bijna altijd om .mkv bestanden met codec 'mpeg 4 AVC H.264' die toch gewoon herkent zou moeten worden door het kastje.

Graag hulp bij deze 2 problemen (connectie met pa's pc en mkv bestandsherkenning), want zo kan ik maar heel erg weinig met het apparaat. Alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door Grimgor_6x3 op 16-10-2010 15:01 . Reden: was iets vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:16

D4NG3R

kiwi

:)

Worden de mappen wel gedeeld?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimgor_6x3
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 08:10
Instellingen: Bestanden worden geshared met gast, iedereen, homegroup (waar beide pc's in zitten), en zich zelf.
Iemand nog ideeën?

update:
Hoi allemaal,

het is intussen gelukt om mijn pa's pc te verbinden met de MD-270, alle media files worden gevonden via "gedeelde schijven". Daar geen problemen meer dus. Het niet kunnen uitlezen en herkennen van .mkv (Mpeg-4 AVC H.264) files is bij mijn pc nog wel een probleem. Ik moet namelijk nog steeds verbinden via UPnP, het inloggen via "gedeelde schijven" geeft telkens de melding dat de gebruikersnaam en wachtwoord niet klopten. Hopelijk heb ik hier snel een oplossing voor te pakken.

[ Voor 48% gewijzigd door Grimgor_6x3 op 18-10-2010 16:01 . Reden: vordering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grimgor_6x3 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 15:15:
[...]

[...]

Iemand nog ideeën?

update:
Hoi allemaal,

het is intussen gelukt om mijn pa's pc te verbinden met de MD-270, alle media files worden gevonden via "gedeelde schijven". Daar geen problemen meer dus. Het niet kunnen uitlezen en herkennen van .mkv (Mpeg-4 AVC H.264) files is bij mijn pc nog wel een probleem. Ik moet namelijk nog steeds verbinden via UPnP, het inloggen via "gedeelde schijven" geeft telkens de melding dat de gebruikersnaam en wachtwoord niet klopten. Hopelijk heb ik hier snel een oplossing voor te pakken.
Vrees dat je moet wachten op een nieuwe update ........... als die er al komt.
Ik was gister zo scheitziek van de zooi dat ik de film maar gewoon op een USB stick gezet heb.
Wat ik al niet geprobeerd heb om te delen .......... niets werkt.
En ik vrees dat het met de nieuwe firmware update ook niet opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mappen delen met iederen , gast ............ enzv enzv .............. machtigingen lezen schrijven.
WW voor delen uitgeschakeld.
Firewall uitschakelen.
Wel met WW delen , WW ingeven werkt ook niet.
Het zit puur in de mediaplayer .......... delen heeft bij mij altijd gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang gaat die testfase duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckieTM
Bij mijn Windows 7 / 2008 R2 heb ik het probleem kunnen oplossen door de hotfix van M$ toe te passen :

Windows6.1-KB2194664-x86 -->32bit
Windows6.1-KB2194664-x64 -->64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Ik heb net 10.42 met sitecom gebelt (meer dan 5 euro dus).

Ik vind het toch niet helemaal normaal dat ik een apparaat koop en die ik inmiddels al bijna een jaar heb nog steeds dezelfde problemen heeft met de ondertiteling dat er soms delen wegvallen.

Ik heb al meerdere malen contact gehad en vandaag werd mij verteld dat het ook nog wel even kan duren omdat ze nog steeds van alles aan het testen zijn.

Ik vind dit toch wel een beetje schandalig.
Het was toch een vrij prijzige speler, en ja ik ben er toch wel heel tevreden over verder maar de ondertiteling is gewoon rot dat je nooit van tevoren weet of je normaal een film kan kijken ja of nee.

Ik had gehoopt dat dat nu eindelijk na bijna een jaar opgelost zou worden maar toen kreeg ik vandaag dus weer dit te horen.

Erg vervelend allemaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze Sitecom is echt bagger spul hoor, na diverse tests te hebben gelezen kan ik niet anders concluderen.
Dus "stay away from that thing", of doe hem terug naar de winkel, er is voor die prijs zeker beter spul op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:11:
Deze Sitecom is echt bagger spul hoor, na diverse tests te hebben gelezen kan ik niet anders concluderen.
Dus "stay away from that thing", of doe hem terug naar de winkel, er is voor die prijs zeker beter spul op de markt.
Bagger vind ik het zeker niet te noemen.

Het is een speler wat werkelijk waar een hele hoop slikt en die (bij mij) nog nooit gestottert heeft tijdens het afspelen.

Dit was bij een andere speler die ik hiervoor had wel anders.

Als ze de ondertiteling gefixt krijgen denk ik dat dit een heel degelijk apparaat is.
Bagger vind ik het dus zeker niet, maar ik vind het wel slecht dat de oplostijd zo enorm lang duurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

knorde schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:19:
Bagger vind ik het dus zeker niet, maar ik vind het wel slecht dat de oplostijd zo enorm lang duurt...
Krijg je met 'open source net niet' oplossingen... je bent nu of afhankelijk van de dozenschuiver of de leverancier van de dozenschuiver. Terwijl als er een alternatieve firmware was die waar een community aan zou werken dit soort problemen veel sneller worden opgepakt.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
firmware staat op de site

http://www.sitecom.com/support-product/productid/759#drivers

nog niet op de auto-update blijkbaar want daar vindt hij niks.

subtitle issue is opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb de nieuwe firmware geinstalleerd via een USB stick.

Met als resultaat ik kan NOG steeds geen gedeelde mappen zien op mijn pc.

Ik heb hetvolgende gecontroleerd.

Ik heb een thuisnetwerk , openbaar heb ik ook geprobeerd maakt niet uit.

Windows firewall uit.

In het Netwerk centrum heb ik de volgende instellingen:

Thuisnetwerk
Netwerkdetectie inschakelen.
Bestands en printerdeling inschakelen.
Delen inschakelen zodat iedereen met netwerktoegang bestanden in de openbare mappen kan lezen en schrijven.
Delen van bestanden inschakelen voor apparaten die 40 bits of 56 bits versleuteling gebruiken.
Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen.

Als ik met de verkenner kijk bij Netwerk

Zie ik dat ik film, films , Mijn films , mp3 gedeeld heb als map.

De mappen heb ik gedeeld met Arie , Iedereen , Thuisgroep , en Gast.

Ik ben zelf admin en als admin ingelogd.

Zodra ik probeer verbinding te maken met de gedeelde mappen vanuit de media player BLIJFT dat ding vragen om gebruikersnaam en wachtwoord.

Ik heb zelfs een gebruikersnaam en wachtwoord ingesteld op de pc , maar zelfs dan BLIJFT hij erom vragen omdat ze volgens hem niet kloppen?.

Ook de in dit draadje vermelde hotfix heb ik geprobeerd, werkt ook niet.

Ik ben ten einde raad ik weet het nietmeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
mijn netwerkverbinding was weer eens weg. Van alles geprobeerd, maar mocht niet baten. Na de update was de netwerkverbinding gelukkig terug. Had toen nog wel een ander probleem met m'n schijf benaderen, maar dat was meer gerelateerd aan de schijf zelf.

Nu even afwachten hoe het loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Ik heb trouwens ook al gehad dat ik de stroom eraf moest halen, omdat de speler totaal vastsloeg. Meerdere keren al.

Dit is meestal na een tijd hem niet gebruikt te hebben.

Dan wil die ook geen enkele film meer afspelen, dan zegt hij bij alles dat het formaat niet ondersteund wordt.
Als je dan een keer de stroom eraf haalt en er opnieuw opzet dan werkt hij wel weer en wil hij de bestanden weer wel afspelen.

Iemand die dit ook heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@knorde

Dat vastlopen heb ik ook.
Ik heb ook dat als er een bestand op de usb schijf wordt gezet waar de speler problemen mee heeft, hij bij iedere opstart de drive blijft scannen een tijdje.
Normaal gebeurt dat alleen als je er iets nieuws hebt opgezet, maar dan gebeurt het altijd
Dan merk je ook dat de bestanden die normaal vrij snel opstarten , er ineens veel langer over doen om aan de gang te komen.
En dat moeilijke nieuwe bestand afspelen lukt niet, en slaat hij vast, alleen een reset helpt.
De vraag is wel, wat het probleem veroorzaakt, op de pc speelt dat bestand moeiteloos.
Wat wel vervelend is ,is dat 1 zo'n bestand zo'n enorm effect heeft op de rest van de bestanden, en het gedrag van de speler bv bij het inscannen steeds.

Ik zie dat er een nieuwe update is, alleen via de site, niet via auto-update.
Maar zie nergens de fixlist, het zou wel prettig zijn om te weten wat er verbeterd is of zoiets.
Youtube zal wel niet.....
Verder nog verbeteringen in aantocht?...............

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik voel me inmiddels behoorlijk bekocht!

Na zo'n lange tijd zijn er nog steeds geen concrete oplossingen van Sitecom.

Ik kan werkelijk helemaal niets met het apparaat zoals veel van de mensen hier schrijven. UPnP functioneerde al niet en vervolgens kan ik mijn gedeelde mappen ook niet meer benaderen. Wat resulteert in een onbruikbaar apparaat met een heleboel ergenis.

Ik hoop dat Sitecom wakker wordt en met een goede oplossing komt, anders ben ik genoodzaakt dat 'ding' terug te brengen naar de winkel, tenslotte toch 10 jaar garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiTM
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-09 20:43
Wordt het geluid van een Blu-Ray, dus Dolby TrueHD of DTS-HD ongecomprimeerd doorgestuurd? Ik kan het namelijk nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:11:
Slechte tests inderdaad:

http://www.sitecom.com/me...rds-productreview/id/3995
http://www.sitecom.com/si...rds-productreview/id/3885

Voor de mensen met netwerkproblemen. Ondervinden jullie dit bekabeld of met de draadloze dongle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:58:
Ik voel me inmiddels behoorlijk bekocht!

Na zo'n lange tijd zijn er nog steeds geen concrete oplossingen van Sitecom.

Ik kan werkelijk helemaal niets met het apparaat zoals veel van de mensen hier schrijven. UPnP functioneerde al niet en vervolgens kan ik mijn gedeelde mappen ook niet meer benaderen. Wat resulteert in een onbruikbaar apparaat met een heleboel ergenis.

Ik hoop dat Sitecom wakker wordt en met een goede oplossing komt, anders ben ik genoodzaakt dat 'ding' terug te brengen naar de winkel, tenslotte toch 10 jaar garantie?
correctie, UPnP en mappen delen functioneert bij jou niet. We hebben daar slechts een handjevol meldingen van binnen gekregen en bij netwerkproblemen is niet noodzakelijkerwijs de laatste schakel in het proces de boosdoener. Wij nemen de klachten wel degelijk serieus, maar met een stuk of 10 meldingen "hij doet het niet" op duizenden verkochte devices kan ik helaas niet veel. Via de geijkte kanalen hebben we zelfs nog geen enkele melding. Wat niet wegneemt dat ik direct begrijp dat dit individueel heel erg vervelend is wanneer je dit probleem hebt!

Zoals je ziet worden er nog gewoon firmwares gereleased en is het echt niet zo alsof we onze handen van het product afgetrokken hebben. Met betrekking tot dit probleem graag zoveel mogelijk informatie. Is de mediaplayer bekabeld dan wel draadloos aangesloten. Welk merk en type router. Op 2.4Ghz of 5Ghz. Welke omgeving draaien de shares op, etc etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:02:
[...]

correctie, UPnP en mappen delen functioneert bij jou niet. We hebben daar slechts een handjevol meldingen van binnen gekregen en bij netwerkproblemen is niet noodzakelijkerwijs de laatste schakel in het proces de boosdoener. Wij nemen de klachten wel degelijk serieus, maar met een stuk of 10 meldingen "hij doet het niet" op duizenden verkochte devices kan ik helaas niet veel. Via de geijkte kanalen hebben we zelfs nog geen enkele melding. Wat niet wegneemt dat ik direct begrijp dat dit individueel heel erg vervelend is wanneer je dit probleem hebt!

Zoals je ziet worden er nog gewoon firmwares gereleased en is het echt niet zo alsof we onze handen van het product afgetrokken hebben. Met betrekking tot dit probleem graag zoveel mogelijk informatie. Is de mediaplayer bekabeld dan wel draadloos aangesloten. Welk merk en type router. Op 2.4Ghz of 5Ghz. Welke omgeving draaien de shares op, etc etc.
in mijn geval bedraad en draadloos problemen. Netwerk lijkt af en toe ook gewoon uit te vallen, dan krijg ik de melding dat hij overschakelt op draadloos terwijl de dongle er niet in zit :)
Bij draadloos is het signaal miniem. Terwijl op mn laptops in dezelfde ruimte het signaal eigenlijk prima is. Ik gebruik de sitecom dongle in dat geval.

bedraad is overigens via draytek powerline adapters.

Draadloos is een N netwerk op 2.4 ghz.

m'n content staat op een ext3 geformatteerde schijf gekoppeld aan een netgear 3700 router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcetweaker schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:04:
[...]

in mijn geval bedraad en draadloos problemen. Netwerk lijkt af en toe ook gewoon uit te vallen, dan krijg ik de melding dat hij overschakelt op draadloos terwijl de dongle er niet in zit :)
Bij draadloos is het signaal miniem. Terwijl op mn laptops in dezelfde ruimte het signaal eigenlijk prima is. Ik gebruik de sitecom dongle in dat geval.

bedraad is overigens via draytek powerline adapters.

Draadloos is een N netwerk op 2.4 ghz.

m'n content staat op een ext3 geformatteerde schijf gekoppeld aan een netgear 3700 router.
Heb je het al een keer met een kabel met gegoten connectoren rechtstreeks op je router geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:25:
[...]

Heb je het al een keer met een kabel met gegoten connectoren rechtstreeks op je router geprobeerd?
nee, moet dat ?

overigens zou ik dan een kabel door m'n huiskamer heen moeten leggen naar de meterkast één verdieping lager ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcetweaker schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 17:18:
[...]

nee, moet dat ?

overigens zou ik dan een kabel door m'n huiskamer heen moeten leggen naar de meterkast één verdieping lager ;(
Niets moet, maar dan sluit je uit dat het probleem niet in je homeplugs zit. Iets wat ik zeker niet uitsluit. Naar mijn mening zijn homeplugs niet geschikt voor grote hoeveelheden data streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

mcetweaker schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:04:
dan krijg ik de melding dat hij overschakelt op draadloos terwijl de dongle er niet in zit :)
Lijkt me toch ook wel een award winning observation.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat een apparaat getest is door een blad, zegt weinig. Dat soort tests zijn momentopnames.
Gebruikers die maanden zo'n apparaat gebruiken, kunnen veel beter oordelen of een produkt wel of niet kuren vertoont.

Mensen die dit forum hebben weten te vinden, zijn een topje van de ijsberg.
Dus mensen die met dit apparaat een probleem hebben, is vele male groter.
Logisch is dat mensen die dit apparaat gekocht hebben, en teleurgesteld zijn, na veel gerommel en gebel met de helpdesk, een ander apparaat kopen en het opgeven zonder het hier te melden.

Is youtube probleem al opgelost- dit probleem is er al sinds begin augistus!??!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
knorde schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:15:
Ik heb trouwens ook al gehad dat ik de stroom eraf moest halen, omdat de speler totaal vastsloeg. Meerdere keren al.

Dan wil die ook geen enkele film meer afspelen, dan zegt hij bij alles dat het formaat niet ondersteund wordt.
Als je dan een keer de stroom eraf haalt en er opnieuw opzet dan werkt hij wel weer en wil hij de bestanden weer wel afspelen.

@GroteNeger8

Heb je enig idee of hier iets aan te doen is, want dit is best vervelend soms en blijkbaar ben ik niet de enige.

Verder respect dat je hier steeds antwoord geeft, het lijkt me niet makkelijk.
Youtube heb ik ook alle begrip voor aangezien dit iets is wat jullie niet 1,2,3 in de hand hebben, al is het wel zonde want we hadden hier veel plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 10:09:
[...]

Niets moet, maar dan sluit je uit dat het probleem niet in je homeplugs zit. Iets wat ik zeker niet uitsluit. Naar mijn mening zijn homeplugs niet geschikt voor grote hoeveelheden data streamen.
het is zeker niet ideaal. ik zou liever gebruik maken van een kabel door de muur, maar dat is even geen optie ;(

het is in ieder geval beter dan de wireless optie, dat is compleet onwerkbaar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 11:45:
Dat een apparaat getest is door een blad, zegt weinig. Dat soort tests zijn momentopnames.
Het was dan ook niet mijn argument, maar een argument van iemand anders waarop ik reageer.
Gebruikers die maanden zo'n apparaat gebruiken, kunnen veel beter oordelen of een produkt wel of niet kuren vertoont.

Mensen die dit forum hebben weten te vinden, zijn een topje van de ijsberg.
Nee hoor, mensen die dit forum weten te vinden stellen zeer waarschijnlijk hogere eisen aan het product.
Dus mensen die met dit apparaat een probleem hebben, is vele male groter.
Dat denk ik niet.
Logisch is dat mensen die dit apparaat gekocht hebben, en teleurgesteld zijn, na veel gerommel en gebel met de helpdesk, een ander apparaat kopen en het opgeven zonder het hier te melden.
Gelet op 10 jaar ervaring in deze branche kan ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat dat niet zo is. Sterker nog, KLACHTEN worden 7 maal sneller doorverteld dan positieve ervaringen.
Is youtube probleem al opgelost- dit probleem is er al sinds begin augistus!??!!
Nee, en gelet op het feit dat dit product NOOIT is verkocht als device wat youtube op je tv kan afspelen maar wat we slechts hebben gereleased als extraatje lijkt dat me nog het minste van je problemen.

verder snap ik jouw aanhoudende klaagzang niet in dit topic gelet op het feit dat je een pagina of 3 terug al triomfantelijk vermeld had dat je de sitecom had terug gebracht en een ander apparaat had gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcetweaker schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 13:34:
[...]

het is zeker niet ideaal. ik zou liever gebruik maken van een kabel door de muur, maar dat is even geen optie ;(

het is in ieder geval beter dan de wireless optie, dat is compleet onwerkbaar helaas.
Ja, maar die homeplugs kunnen wel de reden zijn van je slechte netwerk verbinding en problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knorde schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:15:

Speel je dan van USB af of van netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 09:27:
Nog een vraagje over de Home Storage Center MD-253 en de MD-270.
Ik weet nu dat de covers worden weegegeven vanaf de Storage Center naar de
MD-270.

Ik ben ook in het bezit van een logitech squeezebox radio.
Kan je de Storage Center ook in kombinatie hiermee gebruiken?
Ik weet alleen dat je op je 'NAS' Storage Center het programma SqueezeCenter
moet kunnen installeren en draaien.
Is dit mogelijk, en zo ja, hoe?
Of wordt deze functie nog toegevoegd in een update.
Graag uitleg hierover
Bedankt
Ik zie nu deze vraag, het antwoord is nu ja. Binnenkort wordt een nieuwe firmware voor de MD-253 gereleased die het mogelijk maakt squeezbox server en en een printerserver op de NAS te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Groteneger8

Vertel mij maar waar ik heb gezegd dat ik het apparaat heb terugggebracht.
Dat is niet waar, dus laat maar zien waar dat staat.
En zo'n opmerking geeft aan dat je niet alles zorgvuldig leest.

Ik wilde eerst weer op alles ingaan, maar denk maar dat ik de verstandigste moet zijn.

Het is jammer dat als iemand een goed werkend apparaat wil, en probeert hier tot een
oplossing te komen en dingen aan te geven die misschien beter kunnen, er zo wordt gereageerd.
Jij bent tevreden met dit apparaat. ok dat is prima.
Maar er kunnen best mensen zijn die er toch niet zo blij mee zijn.
En dat kan komen door verkooppraatjes, ooit toegezegde dingen via de support van Sitecom, enz.
En hiet is natuurlijk een hele slecht zaak, dat zoiets als ondertiteling niet goed werkt.
Sommige mensen hebben ondertiteling nodig.

En dan is het heel vreemd, dat uitgerekend iemand van Sitecom hier, gaat vertellen waarom ik hier nog klaag en dan de foute reden erbij noemt.

Tot nu toe is gebleken hier, dat meer mensen mijn problemen ervaren, lees het maar na.
Dus zo bijzonder ben ik niet daarin.

Ik zie nu wel in, dat het hier melden van problemen en opmerkingen, geen zin meer heeft.
IK wens de andere klagers en zeurende mensen hier veel succes.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:40:
@Groteneger8

Vertel mij maar waar ik heb gezegd dat ik het apparaat heb terugggebracht.
Dat is niet waar, dus laat maar zien waar dat staat.
Verwijderd in "(mediaplayer) Sitecom MD-270"
Momenteel gebruik ik hem af en toe op de slaapkamer, je moet toch wat.

En nu ga je zeggen hier tegen mensen, ja dat youtube is een extraatje, dus je moet niet zeuren hierover.
Lekker makkelijk.
En jij bepaalt dan ineens dat deze toevoeging voor mij niet belangrijk is.
Nee alleen vind ik het nogal vreemd dat je valt over een optie waarvoor je het apparaat NIET gekocht hebt. Immers had dit apparaat die functie niet toen je hem kocht.
Als je het prettiger vind, dan stop ik wel hier met mijn op en aanmerkingen.
Zolang ze functioneel zijn vind ik het prima. Ik zie je nu voornamelijk klagen om het klagen. Immers is de laatste klacht die ik van jou heb gehad het subtitle probleem wat inmiddels is opgelost.
Blijf het gek vinden, dat als iemand een goed werkend apparaat wil, niet mag klagen.

Sterkte aan alle andere klagers hier, misschien worden jullie problemen serieuzer genomen.
Wat werkt er bij jou nog niet goed dan? Nogmaals, je subtitle probleem is nu opgelost, geluid issues zijn opgelost, youtube gaat simpelweg niet meer werken door legal issues.
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste