Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De Eminent hdMedia Stream EM7075 is op de nieuwe Sigma Designs 8655 chip gebaseerd. De specs zijn veelbelovend, dus daarom maak ik maar een start voor een topic voor deze mediaspeler.
De preview van Hardware.info geeft veel informatie.
Daaruit is op te maken dat de speler wel Dolby Digital downmix heeft maar geen DTS downmix. Hij geeft beiden wel door via de optische digitale audiouitgang (toslink) en over HDMI.
Andere mediaspelers maken nogal eens wat lawaai met de ingebouwde koelfan, maar daar heeft dit apparaat geen last van, want er zit geen ventilator in.
De Eminent hdMedia Stream EM7075 is leverbaar sinds oktober 2009.

Pricewatch

Eminent hdMedia Stream EM7075
Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvnieuws.nl/images/Eminent-EM7075.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.eminent-online.com/eminent_nieuw/afbeeldingen/logos/EM7075-connections.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.eminent-online.com/eminent_nieuw/afbeeldingen/logos/EM7075-screen1.jpg

Specs:
• Advanced Sigma Designs 8655 next-generation digital media processor
• Video: XviD (SD/HD), MPEG-1, MPEG-1/2(MP@HL), MPEG-4.2 (ASP@L5, 720P, 1Pt. GMC) WMV9 (MP@HL), H.264 (BP@L3, MP@L4.0, HP@L4.0 & L4.1), VC-1 (MP@HL, AP@L3), MKV, AVI, VOB, ISO, IFO, DVR-MS, ASF (WMV), MOV (MP4 codec)
• Audio: WMA, WMA Pro, AAC (MPEG 4), AC3 (Dolby), MP1, MP2, MP3, WAV, PCM, LPCM, FLAC. Playlists: PLS, WPL, M3U
• Beelden: GIF (without animation), BMP (no CMYK), JPEG, TIF/TIFF (only single page file), PNG
• Ondertitels: SRT, SUB (VobSub, Subviewer), SMI, SSA, ASS, DivX Subtitle, MKV (VobSub, SRT) subtitle
• Video Output: HDMI 1.3, Composite Video
• Optisch en stereo (Dolby Digital and DTS supported by TOSLINK digital output & HDMI)
• Dolby Digital Downmix
• Opslag: Extern via USB Mass storage (EXT2/EXT3/NTFS/FAT/FAT32)
• LAN port: 100Mbps
• USB ports: 1x USB 2.0 host port.

Informatie van de fabrikant:
Productpagina
Spec Sheet (pdf)
Handleiding (meerdere talen als pdf in een zip bestand)

Nieuwsberichten en Previews:
Tweakers Nieuwsbericht
Introductie van HDTV Nieuws
Preview van preproductiemodel (Hardware.info)

Reviews van gebruikers:
De eerste gebruikersreview van natju op tweakers.

Overige informatie:
Sigma Designs 8650 serie

[ Voor 58% gewijzigd door BounceMeister op 15-10-2009 14:46 . Reden: gegevens toegevoegd en aangepast. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 22:44
Wat is nou het verschil met de in de pricewatch duurdere 7071? Is de chipset minder goed (ondanks dat die nieuwer is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
pocketgamer schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:58:
Wat is nou het verschil met de in de pricewatch duurdere 7071? Is de chipset minder goed (ondanks dat die nieuwer is)?
De 7071 heeft ruimte voor een harddisk, heeft component aansluitingen en meer USB opties. Ook ondersteunt hij DTS Downmix.
De 7071 heeft inderdaad de oudere Sigma Designs 8635 cpu, maar ik weet niet in hoeverre dat een nadeel is. Een gebruikersreview maakte melding van stotterende weergave van grote HD films (15GB+).
Misschien komen ze binnenkort met een nieuwere versie met de Sigma 8650 chip?

Specs van de 7071:
Stand alone HDMI 1.3 network media player (NMT)
Play video format like MKV, VC-1 & H.264 on a Full HD 1080P television
Two USB host ports for connecting your USB memory stick or external USB harddisk
Stream music or video from your network and from the Internet (e.g. YouTube, Picasa, Flickr)
Supports internal 3.5' SATA harddisk up to 1.5 Terabyte
Built-in BitTorrent and NZB download client
Optical output for Dolby AC3, DTS. DTS-HD and Dolby TrueHD by HDMI
Connect to your network or via USB to your pc
EM7071 is a Network Media Tank (NMT)
Easy installation
5-Year warranty
Accessible helpdesk
Multilingual user manual

Pricewatch 7071.

Sigma Designs 8630 serie:
http://www.sigmadesigns.c...P8630/SMP8630_series.html

[ Voor 58% gewijzigd door BounceMeister op 08-10-2009 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Zojuist van Eminent vernomen dat de EM7075 leverbaar zou moeten zijn ergens in Oktober. Exacte datum is onbekend. Nog even wachten dus.

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:14
hier te bestellen
http://www.onedayonly.nl/

• JackRyan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 19:06
Bedankt voor de tip. Gelijk besteld. Deze had ik al op het oog. Ik hoop alleen niet dat deze eerste 200 exemplaren een soort pre-productie-modellen zijn.
De review op Hardware.info is aardig goed.

Anoniem: 320282

Heb hem ook besteld, dit is echt een gewelig apparaat. Denk echter wel dat hij snel uitverkocht zal zijn. Maar even afwachten wanneer we hem in huis hebben, ik hoop nog voor het weekend.

Heb vanmiddag nog even contact gehad met de helpdesk omdat ik nog een aantal vragen had, hier werd ik goed geholpen en kreeg duidelijk antwoord op mijn vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 00:13
BounceMeister schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:36:
[...]

De 7071 heeft ruimte voor een harddisk, heeft component aansluitingen en meer USB opties. Ook ondersteunt hij DTS Downmix.
Momenteel anders nog niet (de DTS downmix). Ze kunnen wel zeggen dat een "toekomstige" firmware dat gaat ondersteunen, maar tot die tijd mag het imho niet als verkoopargument gebruikt worden...

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Aesculapius schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 00:10:
[...]

Momenteel anders nog niet (de DTS downmix). Ze kunnen wel zeggen dat een "toekomstige" firmware dat gaat ondersteunen, maar tot die tijd mag het imho niet als verkoopargument gebruikt worden...
Inderdaad wel vreemd dat ze dan op hun website bij de productinformatie zetten dat hij wel DTS ondersteunt.
Heb je zelf een 7071?

Quote:
"The Eminent EM7071 hdMEDIA High-Definition Media Player supports internal DTS downmix, DTS-HD and Dolby TrueHD pass-through so you can enjoy also the best sound quality."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackRyan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 19:06
Vandaag de Eminent (erg netjes van onedayonly) ontvangen. Doet het tot nu toe perfect. Leest en speelt alles. Gelijk geupdate naar 1.00.04. De behuizing past goed bij mijn Western Digital Mybook.
Vooral Survivor 720p ziet er prachtig uit.

Ik vind de afstandbediening wel een beetje klein. Maar daar moet in de toekomst een Harmony voor in de plaats komen.

Alleen nu nog even zorgen dat ik de SMB-server aan de praat krijg, zodat ik vanaf mijn laptop bij de aangesloten HD kan komen.

Maar al met al een goede vervanger van mijn Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Misschien heb je zin en tijd om een reviewtje op tweakers te zetten? :)

Speelt ie bv. ook dvd .iso bestanden en pakt ie de menu's dan ook goed mee? En losse DVD bestanden? En ook bij AVCHD iso's? En .mt2s bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessie
  • Laatst online: 05-03-2024
Een reviewtje zou leuk zijn! :)

[ Voor 84% gewijzigd door Dessie op 05-10-2009 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-05 16:21
De EM7075 speelt AVCHD (ISO en M2TS). DVD-Menu bij ISO of VIDEO_TS wordt niet ondersteund.
PGS subtitles in M2TS zijn momenteel nog niet ondersteund. Losse SRT kan dan de oplossing zijn.

Noot: Technisch gezien is het beter om de media in een ander formaat dan AVCHD ISO af te spelen. De 'DVD-9' limiet zorgt ervoor dat de video/audio Bitrate meestal lager is dan MKV en dit komt de film niet ten goede. (Alleen als je geen mediaspeler hebt, biedt een AVCHD ISO de optie om toch in je BluRay speler te kunnen kijken.)

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Is DVD menu ondersteuning (iso en/of video ts) wel gepland voor de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is bij ons niet bekend. DVD's zijn op dit moment wel te kijken met chapter/audio/subs support, maar geen menu dus. Wel weten we dat er PGS aankomt, maar over exacte data kunnen wij geen mededelingen doen. (Deze account is voornamelijk voor support/technische vragen, vandaar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierF
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-06 09:33
Volgens de helpdesk van Eminent is de verkoop 1-10-'09 begonnen, en moet hij dus binnenkort op voorraad zijn bij de winkels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylax
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-10-2024
Kan de EM7075 dolby trueHD en DTS-HD doorgeven via HDMI aan een receiver? Of blijft het enkel bij DTS doorgeven via toslink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DTS, AC3:

Alle 'SD' audioformaten gaan over HDMI. Deze worden ook genoemd bij de specificaties.
Ook over Toslink worden ze aangeboden voor digitale recievers.

DTS-HD en TrueHD:

DTS-HD: Aleen de DTS Core wordt op dit moment over HDMI 1.3 getransporteerd.
TrueHD: Is afhankelijk van licenties en Dolby Digital. Ivm NDA geen nadere mededelingen beschikbaar.

Deze opties (HD-Audio) worden niet nader genoemd bij de specificaties van het product maar mogelijk wel in een toekomstige firmware ondersteund en getransporteerd over HDMI 1.3. TrueHD blijft afhankelijk van licenties, ondanks dat het hier een pass-thru zou betreffen. (Dit alles onder voorbehoud.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:55
@EminentHelpdesk:
Hoe zit het nu met DTS Downmix? Wordt dit nu al ondersteunt in de firmware?
Ik zoek nog een mediaspeler met DTS Downmix, maar ik wil gewoon dat het werkt. Ik ga dus niet nu een mediaspeler kopen en hopen dat DTS downmix in de toekomst werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272290

Flappie schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:50:
@EminentHelpdesk:
Hoe zit het nu met DTS Downmix? Wordt dit nu al ondersteunt in de firmware?
Ik zoek nog een mediaspeler met DTS Downmix, maar ik wil gewoon dat het werkt. Ik ga dus niet nu een mediaspeler kopen en hopen dat DTS downmix in de toekomst werkt :)
Inderdaad. Ook het feit dat er geen menu ondersteunt wordt is best wel crappy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Flappie: DTS Downmix is niet ondersteund. Zie ook de specificaties van dit product.

@Wierd_sci: EminentHelpdesk gaat niet inhoudelijk in op meningen en kan enkel support / productinformatie bieden. We hebben je punt wel doorgezet naar onze ontwikkelafdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
MaxICT zou er volgens hun site 13 op voorraad hebben. (Prijs incl verzenden en incl btw is daar 126,02 euro. De overige winkels hebben op dit moment nog geen voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessie
  • Laatst online: 05-03-2024
Geen dvd menu is erg jammer, had er anders graag één gekocht. Maar heeft de duurdere Eminent 7071 dan wel met dvd menu?

Zou mooi zijn als dat met firmware op te lossen is! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321049

DeSSie! schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:48:
Geen dvd menu is erg jammer, had er anders graag één gekocht. Maar heeft de duurdere Eminent 7071 dan wel met dvd menu?

Zou mooi zijn als dat met firmware op te lossen is! d:)b
Hier hetzelfde verhaal. Hopelijk wordt dit snel toegevoegd met een firmware update.
Overigens heeft de Eminent 7071 wel dvd menu ondersteuning. Is er ook bekend wat de reden is waarom de 7075 dit (nog) niet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De voor de EM7075 gebruikte SDK heeft om licentie redenen geen volledige DVD menu weergave. Wel is het mogelijk om alle hoofdstukken, talen, ondertitels audiotracks etc. te kiezen terwijl de DVD speelt, via een intern menu in de speler zelf. Mogelijk verandert dit in de toekomst, dit onder voorbehoud.

De EM7071 is gebaseerd op de Syabas middleware en een andere SDK. De Syabas middleware voegt in deze de DVD-Menufunctie toe.

[ Voor 3% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 06-10-2009 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierF
BounceMeister schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:51:
MaxICT zou er volgens hun site 13 op voorraad hebben. (Prijs incl verzenden en incl btw is daar 126,02 euro. De overige winkels hebben op dit moment nog geen voorraad.
Ik heb hem gisteren besteld bij MaxICT, rond 16.30. Hij is op dit moment nog niet verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
OlivierF schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:10:
[...]

Ik heb hem gisteren besteld bij MaxICT, rond 16.30. Hij is op dit moment nog niet verzonden.
Hopen dat je hem snel krijgt!

Hij is bij meerdere winkels op voorraad nu, onder andere Informatique. Daar staat hij in Bergschenhoek op voorraad. Uit ervaring weet ik dat ze ze dan ook echt zelf in hun eigen magazijn hebben liggen.

Nog een tip, als je de preview van hardware.info leest, zie je reclame van Informatique. Ze geven 5% korting op mediaspelers. Gebruik de code NMT09. Hij komt dan op €122,55.

Ik twijfel nog over het ontbrekende DTS downmix en de DVD menu support. Anders had ik hem al wel gehaald denk ik.

[ Voor 44% gewijzigd door BounceMeister op 07-10-2009 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:31:
@Flappie: DTS Downmix is niet ondersteund. Zie ook de specificaties van dit product.

@Wierd_sci: EminentHelpdesk gaat niet inhoudelijk in op meningen en kan enkel support / productinformatie bieden. We hebben je punt wel doorgezet naar onze ontwikkelafdeling.
Komt er nog wel DTS downmix dan in toekomstige firmware? En zo ja, wanneer kunnen we dat verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@flappie: Dit product ondersteunt helaas geen DTS-Downmix. Door een hardwarebeperking zal dit ook niet mogelijk worden dmv een firmwareupgrade. (Of de hardware veranderen zal in de toekomst is bij ons niet bekend.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321247

vandaag de EM7075 via HDMI aangesloten.

werkt prima alleen:

als ik mkv\vob files kijk, heb ik geen geluid. dan moet ik speciaal de toslink kabel aansluiten om wél geluid te krijgen, wat vervelend is omdat mijn home cinema maar 1 optische poort heeft die al in gebruik is door de TV.

als ik mp3-files en avi afspeel heb ik wel geluid op mijn home cinema dmv de hdmi kabel.
dit zou ik het liefst zo laten om niet steeds die toslink kabel te switchen :/

is of komt hier nog een oplossing voor? wat is de oorzaak hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Anoniem: 321247 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:20:
vandaag de EM7075 via HDMI aangesloten.

werkt prima alleen:

als ik mkv\vob files kijk, heb ik geen geluid. dan moet ik speciaal de toslink kabel aansluiten om wél geluid te krijgen, wat vervelend is omdat mijn home cinema maar 1 optische poort heeft die al in gebruik is door de TV.

als ik mp3-files en avi afspeel heb ik wel geluid op mijn home cinema dmv de hdmi kabel.
dit zou ik het liefst zo laten om niet steeds die toslink kabel te switchen :/

is of komt hier nog een oplossing voor? wat is de oorzaak hiervan?
Zie mijn vraag hierboven........................
Waarschijnlijk heeft deze .mkv DTS audio en deze audi kan alleen geconverteerd worden door een reveiver/home cinema set. DTS geluid over HDMI naar 2.1 audio gaat dus niet werken met deze speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

damn :/ als ik dat had geweten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:13
Vandaag de unit opgehaald samen met een Onkyo SR577 :)
Helaas nog even geen HDMI ivm een heeeele oude breedbeeld.
Tot nu toe erg tevreden, MKV AVI enz enz spelen prima af.
Alleen voor de vobjes nog een oplossing zoeken (had er wel op gerekend :( )

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@raymondw: De Onkyo ondersteunt alle formaten audio. Welk probleem heb je met de VOB bestanden ? (In jouw situatie moet je probleemloos alles kunnen doen met de EM7075. (Al je apparaten via HDMI aansluiten op de Onkyo, en dan één HDMI kabel naar de TV toe.)

@willez: Om van 5.1 geluid te genieten zul je de EM7075 inderdaad op je audio set moeten aansluiten (mits deze DTS ondersteunt. Je hebt een kabel vanaf de televisie naar de receiver met optical out aangesloten ? Of bedoel je, een dvb-c/s(2)/t set top box ? Welk type receiver ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248252

@EminentHelpdesk:
Is het mogelijk met de EM7075 om de software "Yet Another MovieJukebox" op een PC te intalleren en dan via de eminent films via het netwerk te streamen? Kortom, kan de EM7075, de index.htm lezen en de inhoud daarvan lezen (zoals oa. bij de popcorn A100)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierF
Bij MaxICT wordt inmiddels aangegeven dat ze er 498 op voorraad hebben. Beetje vreemd?
https://maxict.nl/product...REAM?btwview=in&rs=hwinfo

Ik heb in ieder geval nog geen verzendbevestiging gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@willez: Om van 5.1 geluid te genieten zul je de EM7075 inderdaad op je audio set moeten aansluiten (mits deze DTS ondersteunt. Je hebt een kabel vanaf de televisie naar de receiver met optical out aangesloten ? Of bedoel je, een dvb-c/s(2)/t set top box ? Welk type receiver ?
Dat klopt, een toslink kabel vanaf de tv naar de receiver met optical out.
Ik een een 2.1 systeem van Samsung (model weet ik zo niet uit m'n hoofd) die weer met een HDMI kabel is aangesloten op de tv.

Ik had idd wel geluid toen ik de bijgeleverde toslink kabel gebruikte van EM7075 > direct op de receiver, dus ik ga er van uit dat-ie DTS ondersteunt.

Vind het jammer dat het niet via HDMI wordt ondersteund, opdat ik niet steeds de toslink kabel moet wisselen om files met DTS/5.1 af te spelen...

om even zeker te zijn: dit kan niet met een bepaalde firmware update geregeld worden? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 321247 op 08-10-2009 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@marzmarz: De EM7075 heeft een ingebouwde browser met cover artwork. Door het plaatsen van een folder.jpg kan je direct al covers van films en muziek gebruiken. YAMJ is gemaakt voor de NMT apparaten, niet voor de EM7075. (de NMT's hebben geen cover/artwork support). Zie ook de korte demo op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=a8fcbQ4AtfI&fmt=18 om een indruk te krijgen hoe dit er uit ziet.

Uiteraard kan de EM7075 al je films streamen vanaf netwerk, hiervoor heb je YAMJ niet nodig.

@willez: Blijkbaar transporteert de tv dan geluid van je Samsung set top box over de optische kabel naar je audio receiver. Dit doet hij alleen met PCM signalen vermoed ik, en niet met een DTS RAW signaal dat op de HDMI kabel zit vanaf de EM7075. Hier is geen andere oplossing voor. Mogelijk heeft je Samsung set top box nog coaxial output, dat zou een workaround zijn. Zoals eerder aangegeven is dit niet met firmware op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
In de aanbieding bij Informatique voor 119,-. Staat nog niet zo in de pricewatch. De actiecode NMT09 werkt daar helaas niet meer bij.

Ik hoop dat er snel een volledige review komt van dit apparaat. De preview van hardware.info betrof een preproductiemodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 19:48
@enimenthelpdesk
Ondersteunt de em7075 ook audio sync over toslink subtitle sync Zodat beeld en geluid ondanks een trage beeldverwerking van een lcd tv gelijk loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

helaas heeft mijn Samsung HT-A100 home cinema geen coaxial output.
zou het een oplossing zijn om een s/pdif splitter ertussen te zetten?? werkt dit zonder problemen, aangezien de tv is aangesloten op de home cinema + dan de EM7075, dus 2 actieve apparaten?

viel me trouwens ook op dat mijn gedeelde mappen niet gelijk zichtbaar zijn, soms zie ik zelfs helemaal niks (dhcp of fixed ip maakt niet uit). how come

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 321247 op 08-10-2009 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320282

Heb de EM7075 laatst ook mogen ontvangen en ben er tot op heden echt super tevreden mee. Heb diverse films gedownload en tot nu toe heeft hij alles afgespeeld. Ook de MKV Blueray werden probleemloos afgespeeld. DTS heb ik dan via mijn DTS versterker lopen en dat werkt ook prima.

Ga zo door Eminent! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Tito129: Aanpassen van audio/sub synctijd wordt (nog) niet ondersteund. We nemen het mee voor een volgende update.

@Willez: Toslink splitter splitst het signaal, denk dat je een switch bedoelt :)
http://www.accu-totaal.nl.../1915/Optical-Switch.html (Eminent heeft geen banden met deze shop, link is slechts ter illustratie!) Gedeelde mappen worden met interval gescand, en dit kost een klein beetje tijd. Daarom zijn ze soms niet direct zichtbaar.

@Timmiegroot: Bedankt voor je positieve reactie.

@Bouncemeister: Er zijn een groot aantal units ter review verstuurd. Dit kost altijd een beetje tijd, dus nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgens mij moet dit toch ook werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Deze is wat storingsgevoeliger omdat beide ingangen altijd aan de uitgeng gekoppeld zijn. Zodra allebei de apparaten signaal geven, heb je een probleem. Ik weet niet of dit bij alle apparaten zo is, maar vaak zie je dat er licht uit de toslink poort komt zodra een apparaat aan staat. Het zou dus kunnen zijn dat het andere apparaat echt helemaal uit moet staan om deze oplossing te laten werken.

Er zijn overigens ook toslink->coax converters, zodat je een eventuele andere coax-digitale ingang kan gebruiken.
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 09:46:
@Tito129: Aanpassen van audio/sub synctijd wordt (nog) niet ondersteund. We nemen het mee voor een volgende update.
Het zou mooi zijn als dit in te stellen is. Mijn versterker heeft namelijk geen mogelijkheid om lipsync in te stellen. Hiermee zou de EM7075 zich onderscheiden van de rest. Ik heb het namelijk nog niet eerder gezien.

Ik vroeg me nog wel af of DD5.1 en DTS geluid wel verstuurd wordt via HDMI, zodat een geschikte versterker met 1 HDMI kabel aangesloten kan worden. (En daarvandaan weer met HDMI naar de TV).

[ Voor 30% gewijzigd door BounceMeister op 09-10-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BounceMeister schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 10:48:
[...]

Deze is wat storingsgevoeliger omdat beide ingangen altijd aan de uitgeng gekoppeld zijn. Zodra allebei de apparaten signaal geven, heb je een probleem. Ik weet niet of dit bij alle apparaten zo is, maar vaak zie je dat er licht uit de toslink poort komt zodra een apparaat aan staat. Het zou dus kunnen zijn dat het andere apparaat echt helemaal uit moet staan om deze oplossing te laten werken.
ik denk dat ik het toch probeer, voor die paar euro is ook verwaarloosbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Anoniem: 321247 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:12:
[...]

Hij is inderdaad niet duur, €5,50. Een toslink-switch kost al snel 20~30 euro. Maar reken er nog wel €6,50 verzendkosten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@BounceMeister, re: HDMI AC3/DTS , dit gaat inderdaad gewoon over de HDMI 1.3 uitgang heen, en kan dan door een externe decoder worden afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:33
BounceMeister schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:33:
[...]

Hij is inderdaad niet duur, €5,50. Een toslink-switch kost al snel 20~30 euro. Maar reken er nog wel €6,50 verzendkosten bij.
Zo een ding ( alleen met 3 ingangen , ooit in keer gekocht op de markt in Beverwijk) heb ik ook,

Heb hierop aangesloten nu de samsung 360, de ps3 en EM7071. De uitgang heb ik aangesloten op een receiver/tuner.

Heb nog nooit een storing meegemaakt.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102217

Ik heb zojuist ook een exemplaar binnen gekregen, die tot nog toe een prima indruk maakt. Maar nu vraag ik mij af of hij ook kan worden aangesloten op een HDMI-switch die geen HDMI 1.3 ondersteunt. Iemand een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 102217 op 09-10-2009 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat zijn eigenlijk de afmetingen van de Eminent 7075? Kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Nywuob: HDMI 1.3 voegt enkel de HD audioformaten-over-hdmi toe. Dwz, hij werkt uiteraard ook prima op je HDMI1.1 televisie, en op je switch, alleen verwacht niet dat de switch goed omgaat met HD geluid. Als je dat verder niet gebruikt, moet het volgens ons geen probleem zijn. Garanderen doen we het niet, maar technisch gezien zou het gewoon moeten werken.

@Mabuser: Afmetingen zijn 180x105x40 mm, en het gewicht is 368 gram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Anoniem: 321247 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:12:
[...]

Via eBay heb ik dezelfde toslink splitters en switches gevonden.
Te vinden via de zoekopdracht:
Optical TOSlink Splitter 2 Cables to 1 Socket PS3 DVD (~€5,- incl. verz.)
en
3 WAY OPTICAL TOSLINK SWITCH SELECTOR SPLITTER Digital (~€8,- incl. verz.)

Beiden bij verkoper "kenable_ltd".

[ Voor 4% gewijzigd door BounceMeister op 09-10-2009 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321525

Ik heb hem inmiddels ook ontvangen.

Ben druk bezig met testen op dit moment, wat me nu al opvalt;

+ Erg mooie interface.
+ Opstarten heel erg snel.
+ De "bird scene" speelt vlekkeloos af op 1080p ...

- Sommige films starten niet op (geeft aan dat de codec niet ondersteund is)
- Bij sommige films hoor ik geen geluid

Wat betreft de 2 laatste punten; ik heb alleen maar 720 en 1080p .mkv bestanden,
en de em7075 is aangesloten met HDMI naar mn tv.

Weet iemand waar dat aan kan liggen dat ik niks hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hoe zit het met de geluidscodecs van de files die je probeert af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor wat ik nu kan zien, speelt ie degene met DTS geluid niet af via HDMI op mn tv..
Heb ik dus wellicht nu een home cinema set nodig om DTS geluid te horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook krijg ik (na t lezen van de handleiding) nog steeds geen smb server aan de praat.
De mkv bestanden staan op mn nas, en ik heb op de EM7075 de login/pass ingevoerd.

Via Upnp kom ik wel mn mapstructuur in.

Ik krijg dus niet alles netjes onder Films/Muziek/Fotos te zien, wat wel zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BounceMeister schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:33:
[...]

heb t voordeel dat ik hem tegen inkoop kan halen bij een leverancier van ons :) kost me ~ 3 euro.

@rambocus: mooi om te horen :)

@AXN: kijk even bij pagina 2, daar staat het e.e.a.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 321247 op 09-10-2009 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@AXNcore: Bedankt voor je waardering.
Voor DTS is een home cinema set of receiver vereist die dit formaat kan afspelen.

Zou je contact willen opnemen met support@eminent-online.com en de betreffende niet-spelende files door MediaInfo heenhalen ? (http://mediainfo.sourceforge.net/nl) Je kunt dan het beste deze details als TXT attachement meesturen met een korte omschrijving van het probleem.

Mbt. de NAS, welk merk & type is het precies ? Krijg je een melding over 'geen toegang' of zijn de mappen gewoon leeg ? In het laatste geval moet je dezelfde user/pass combinatie gebruiken die ook de bestanden op de NAS heeft opgeslagen. SMB is uitgebreid getest, waarbij wij deze problemen niet ondervonden. Het kan dus zijn dat je nu met een 'gast' account op je NAS kijkt, in een set lege mappen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 09-10-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de zeer snelle support/reacties hier!

Aha, dus een DTS receiver is nodig. (meende dat mn popcorn dit wel kon afspelen zonder DTS receiver..)
Wat betreft de niet spelende file; ik zal contact opnemen met de support.

Wat betreft mn NAS etc;

Ik heb een Synology CS407.

Doel is dus om in de interface onder "Films", "Muziek", "Fotos" , de desbetreffende bestanden te laten zien.

Hij ziet mn NAS wel als Upnp server, en dan kan ik browsen door mn bestanden, maar hij laat ze zo niet zien in de interface onder "Films", "Muziek", "Fotos".

Ik heb op de NAS 3 gedeelde mappen (aangemaakt door de NAS zelf), de mappen "video" "music" en "photo".
Ik heb op de EM7075 de login en pass van de NAS ingevoerd.
Ik kan me herinneren dat ik op mn popcorn toendertijd, het ip van de NAS, en de gedeelde map moest invullen (192.168.2.5/video), hoeft dat hier niet?

Als ik nu onder Network -> Samba kijk, zie ik de EM7075 staan, en mn NAS.
Ik neem aan dat ik de NAS moet kiezen, en hij zegt dat "the media server cannot be accessed"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Anoniem: 321525 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 17:17:
Bedankt voor de zeer snelle support/reacties hier!

Aha, dus een DTS receiver is nodig. (meende dat mn popcorn dit wel kon afspelen zonder DTS receiver..)
Wat betreft de niet spelende file; ik zal contact opnemen met de support.

Wat betreft mn NAS etc;

Ik heb een Synology CS407.

Doel is dus om in de interface onder "Films", "Muziek", "Fotos" , de desbetreffende bestanden te laten zien.

Hij ziet mn NAS wel als Upnp server, en dan kan ik browsen door mn bestanden, maar hij laat ze zo niet zien in de interface onder "Films", "Muziek", "Fotos".

Ik heb op de NAS 3 gedeelde mappen (aangemaakt door de NAS zelf), de mappen "video" "music" en "photo".
Ik heb op de EM7075 de login en pass van de NAS ingevoerd.
Ik kan me herinneren dat ik op mn popcorn toendertijd, het ip van de NAS, en de gedeelde map moest invullen (192.168.2.5/video), hoeft dat hier niet?

Als ik nu onder Network -> Samba kijk, zie ik de EM7075 staan, en mn NAS.
Ik neem aan dat ik de NAS moet kiezen, en hij zegt dat "the media server cannot be accessed"
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, ik heb een Synology DS-207.
Waarschijnlijk is het wel gelijk duidelijk als ik het een keer werkend zie, maar ik snap op dit moment niet helemaal hoe het benaderen van de NAS dan werkt. Zit de optie om een UPNP server te benaderen dan apart van de drie afdelingen voor Muziek, Films en Foto's?
Zie je alle bestanden door elkaar, of is er nog wel een mappenstructuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie niks onder "Films", "Muziek", "Fotos" op de EM7075 nu.

Als ik films wil kijken, moet ik nu naar netwerk en dan naar Upnp gaan.
Daar zie ik wel gewoon mn mapstructuur, maar dit moet niet de bedoeling zijn... wil gewoon alles onder "Films", "Muziek", "Fotos" hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wordt dat niet alleen weergegeven als je via de usb een ext hdd of zo aansluit onder die genoemde categorieën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321247 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 17:58:
wordt dat niet alleen weergegeven als je via de usb een ext hdd of zo aansluit onder die genoemde categorieën?
Is dat zo? Dan verklaard dat alles.
Dus je kan geen netwerkshares hieronder zien?

SMB nu wel werkend... lag dus aan de instellingen op de NAS.
(en idd niet zichtbaar onder "Films" "Muziek" "Fotos"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Anoniem: 321525 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 18:00:
[...]

Is dat zo? Dan verklaard dat alles.
Dus je kan geen netwerkshares hieronder zien?

SMB nu wel werkend... lag dus aan de instellingen op de NAS.
(en idd niet zichtbaar onder "Films" "Muziek" "Fotos"
Dat is wel raar, daar zou je het wel verwachten namelijk. Zo werken alle* mediaspelers toch?

Wat heb je aangepast op de NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BounceMeister schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 18:04:
[...]

Dat is wel raar, daar zou je het wel verwachten namelijk. Zo werken alle* mediaspelers toch?

Wat heb je aangepast op de NAS?
Ik heb op de NAS, de nfs bevoegdheden aangepast, en daar het ip van de EM7075 ingevuld... en ineens werkte het. Weet niet of het ook zo hoort.

En idd ... het zou mooi zijn als mn netwerk shares, mooi onder de categorieen komen te staan.

Ook krijg ik de folder art niet goed.
Waarschijnlijk omdat het dus niet via de Video, Muziek en foto categorieen gaat.
En ik dus in de file mode, ipv library mode zit.

Als ik een HDD via USB aansluit, met een map en mkv file plus folder.jpg, dan is alles wel gewoon ok.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 321525 op 09-10-2009 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216093

Ik ben zelf in het bezit van de wdtv, voorzien van alternatieve firmware die extra functionaliteit bied boven de standaard firmware. Extra functionaliteit zoals bv. Moviesheets (1280x720) beeldvullend, rss feeds, etc.

Nu ben ik van plan op de eminent 7075 aan te schaffen door de betere specs. en mogelijkheden. Na een bericht aan de supportdesk van eminent had ik begrepen dat het mogelijk is om zelf firmware te ontwikkelen voor bv de moviesheets met filminfo. Helaas heb ik weinig kennis om dit zelf te doen. Ik vraag me dus af of er personen zijn die dit van plan zijn om op te pakken. Misschien een beetje op de manier zoals men bij de wdtv heeft gedaan. http://wdtvforum.com/main/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111186

Een prettige verrassing is dat zogenaamde DVD9 AVCHD ISO's ook moeiteloos worden weergegeven, evenals niet hergecomprimeerde Blu-ray rips van 50 gigabyte. Blu-ray menu's worden niet vertoond maar de, M2TS uit de STREAM folder speelt prachtig af.

Ik heb dit hier al paar keer gedaan maar het werkt niet helemaal lekker start wel op maar na 30 sec of eerder gaat de iso haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Anoniem: 321525 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 18:10:
[...]

Ik heb op de NAS, de nfs bevoegdheden aangepast, en daar het ip van de EM7075 ingevuld... en ineens werkte het. Weet niet of het ook zo hoort.

En idd ... het zou mooi zijn als mn netwerk shares, mooi onder de categorieen komen te staan.

Ook krijg ik de folder art niet goed.
Waarschijnlijk omdat het dus niet via de Video, Muziek en foto categorieen gaat.
En ik dus in de file mode, ipv library mode zit.

Als ik een HDD via USB aansluit, met een map en mkv file plus folder.jpg, dan is alles wel gewoon ok.
Eigenlijk zouden ze de EM7075 net zo moeten inrichten als XBMC op de (oude) Xbox. Daar kan je per categorie (Film, Muziek of Foto) de bronnen aangeven. Dat kunnen dan bv. SMB shares, UPNP servers of in dit geval ook USB shares zijn.
Je hebt dan zelfs de mogelijkheid om je muziek en video van verschillende bronnen te halen.
Anoniem: 111186 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:02:
Een prettige verrassing is dat zogenaamde DVD9 AVCHD ISO's ook moeiteloos worden weergegeven, evenals niet hergecomprimeerde Blu-ray rips van 50 gigabyte. Blu-ray menu's worden niet vertoond maar de, M2TS uit de STREAM folder speelt prachtig af.

Ik heb dit hier al paar keer gedaan maar het werkt niet helemaal lekker start wel op maar na 30 sec of eerder gaat de iso haperen.
Ik begrijp de laatse zin niet helemaal. Werken de AVCHD en Blueray bestanden nu wel of niet goed?

Kan je in een mt2s bestand wel de videostreams en audiostreams kiezen? Ik las ergens dat er soms meerdere streams in 1 m2ts bestand zitten. ALs je geen menu hebt, moet je die wel op een of andere manier kunnen selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd. Ben zelf ook de XBMC indelingen etc gewend.
Hopen dat dit soort dingen in een update gaan komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begrijp de laatse zin niet helemaal.
Werken de AVCHD en Blueray bestanden nu wel of niet goed?

Nee dit werkt niet goed in iso bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na hem een dag getest te hebben, valt hij me helaas toch tegen.

Dat DTS downmix niet werkt vind ik jammer, maar had ik vantevoren moeten zien aan de specs.

Maar vooral dat hij geen cover art laat zien als je netwerkshares hebt, en dat alles niet onder de desbetreffende categorieen kan komen, vind ik een nadeel.

Alles werkt dus wel als je een USB share hebt, maar ik heb zelf dus een NAS met alle films/muziek/fotos erop.

Ook dat hij niet een soort library mode heeft (wat de aankomende WD TV live volgens mij wel heeft), waarin je alleen de film bestanden bv ziet, ipv de cover.jpg en de .srt subtitle.

Ik hoop echt dat dit wel mogelijk word met een volgende (alternatieve) firmware update... anders ga ik mn 2 EM7075s helaas verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Jammer dat hij nu tegenvalt. Wellicht dat ze bij Eminent er snel met een firmware iets aan kunnen doen.

Ik las dat de nieuwe WD TV Live waarschijnlijk* ook een Sigma 8655 aan boord heeft. Als die iets kan, zou de Eminent het toch ook wel moeten kunnen. (Hoewel de Eminent geen DTS downmix gaat krijgen en de WD wel.)

Ik twijfel momenteel tussen een relatief goedkope mediaplayer zoals deze (€120), of een ION systeempje (€250) met XBMC erop. Mijn ervaring met de oude XBMC is dat je er echt alles mee kan, maar het is wel meer zelf knutselen.

*= Schreef gebruiker MAX3400 hier in een reactie.
Aanvulling: Hier nogmaals bevestigd.

[ Voor 7% gewijzigd door BounceMeister op 11-10-2009 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb juist mijn mediacenter pc (en popcorn) de deur uitgedaan, om 2 nieuwe generatie (EM7075 of WD TV Live) mediaspelers te kopen.

XBMC ziet er super uit, heeft scrapers (movie info etc), maar is gewoon redelijk omslachtig, en heeft geen GPU hardware support. Dus de processor moet erg snel zijn, om 1080p weer te geven...
Ook moet mn vriendin er hier gewoon mee om kunnen gaan ;).

Vandaar dus de keuze voor een van de nieuwe mediaspelers, die ik nu dus boven (projector) en beneden (TV) heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 19:48
Anoniem: 321525 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:35:
Ik heb juist mijn mediacenter pc (en popcorn) de deur uitgedaan, om 2 nieuwe generatie (EM7075 of WD TV Live) mediaspelers te kopen.

XBMC ziet er super uit, heeft scrapers (movie info etc), maar is gewoon redelijk omslachtig, en heeft geen GPU hardware support. Dus de processor moet erg snel zijn, om 1080p weer te geven...
Ook moet mn vriendin er hier gewoon mee om kunnen gaan ;).

Vandaar dus de keuze voor een van de nieuwe mediaspelers, die ik nu dus boven (projector) en beneden (TV) heb staan.
euh sinds wanneer heeft xbmc geen gpu support. Het heeft juistem wel gpu support daardoor kan je ook 1080p afspelen op een ion systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tito129 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:42:
[...]

euh sinds wanneer heeft xbmc geen gpu support. Het heeft juistem wel gpu support daardoor kan je ook 1080p afspelen op een ion systeem.
Voor wat ik weet, heeft XBMC nog geen GPU (hardware accelerated) support, maar doet de processor al het werk. (http://www.xbmc.org/wiki/...ccelerated_Video_Decoding)

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 321525 op 10-10-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
XBMC ondersteunt versnelling met videokaart middels VDPAU.
Dat blijkt erg goed te werken op een ION systeem, zodat je daar ook met XBMC 1080p kan afspelen.

Zo'n ION systeempje is leuk voor de Tweakert, maar ik ben wel met je eens dat zo'n Eminent of WD kastje een stuk makkelijker is, als het werkt dan tenminste.

[ Voor 47% gewijzigd door BounceMeister op 10-10-2009 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vandaag een s/pdif splitter geprobeerd, maar helaas, dit werkte niet.
denk dat ik maar voor een schakelaar ga met 3 ingangen, altijd nog beter dan steeds de kabel te switchen.

ik ben het eens met AXNcore dat het jammer is dat de files niet onder video/music etc. wordt weergegeven. hopelijk wordt dit met een firmware update gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ willez: Heb jij alles ook onder netwerkshares dus?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 321525 op 10-10-2009 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga hem denk toch verkopen; en orienteren op een andere mediaspeler... helaas.

V&A aangeboden: Eminent EM7075 Full HD Mediaspeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Anoniem: 321525 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 11:57:
Ik ga hem denk toch verkopen; en orienteren op een andere mediaspeler... helaas.

V&A aangeboden: Eminent EM7075 Full HD Mediaspeler
Kun je ze niet terugsturen naar de internetwinkel? Of is de zogenaamde afkoelingsperiode al voorbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ze gekocht bij "Max Ict" maar denk dat ik de ongeopende wel kan opsturen, de ander waarschijnlijk niet (=natuurlijk geopend en getest).

Als ik ze ga versturen ben ik sowieso ong. 10 euro (aangetekend) kwijt, en moet ik maar hopen ooit het geld terug te krijgen van de webwinkel... dus kan ik er beter hier iemand blij mee maken, voor een mooie/lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• btjamil
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik heb EM7075 direct gekocht toen deze uitkwam. Ik ben tot nu toe zeer tevreden over de interface, snelheid en mogelijkheden. Kijkend naar prijs/kwaliteit verhouding is dit een topper en kan ik het iedereen aanraden.

Enig minpuntje wat ik heb is dat ik veel problemen heb met .MKV bestanden. Wanneer ik een 720p .MKV-bestand afspeel via HDMI ontbreekt het in veel gevallen aan het geluid. In andere gevallen werkt het weer perfect. Dien ik hiervoor de TOSLINK te gebruiken? Probleem is dat ik geen home theatre set heb. Ik heb overigens nog niet een update uitgevoerd en vraag me af of hiermee het probleem verholpen is of dat het hardwarematig gewoon niet mogelijk is.

Heeft iemand een tip voor mij? Zou heel erg jammer zijn wanneer bepaalde .MKV-bestanden geen geluid opleveren aangezien ik de EM7075 juist voor de .mkv-bestanden i.c.m. de HDMI heb gekocht.

PS. Ik ben een leek wanneer het komt tot de verschillende audio-formaten in de .MKV-files. Het enige wat ik zie is dat bepaalde .MKV-files perfect werken met geluid en andere weer niet.

Alvast bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door btjamil op 11-10-2009 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zijn waarschijnlijk mkv bestanden met DTS geluid... daar heb je een DTS receiver voor nodig...

Heb jij je files op een netwerk staan, of vanaf USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@AXN

heb idd de boel onder netwerkshares staan, dit vind ik niet eens zo storend
vind het *** dat DTS downmix niet wordt ondersteund, maar ja.

had ik liever gewacht op de WD Live TV :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:48:
@flappie: Dit product ondersteunt helaas geen DTS-Downmix. Door een hardwarebeperking zal dit ook niet mogelijk worden dmv een firmwareupgrade. (Of de hardware veranderen zal in de toekomst is bij ons niet bekend.)
Is dit zeker? Op zich namelijk is dit heel jammer want de WD TV Live met exact dezelfde SIgma chip heeft hier wel ondersteuning voor.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Prikkeldraad:
Ja, dit is zeker. De chip is anders. (SMP8655A vs. 8655AD). In de SM8655A zit geen dts decoder core op de chip, die is uitgeschakeld. (Denk aan dualcore/quadcore cpu of videokaarten waar cores hardwarematig uitgezet zijn.) Zoals gemeld, of de hardware veranderen zal in de toekomst is bij ons niet bekend.

@Willez, AXN : Thumbnail mode(folder.jpg) wordt meegenomen voor een komende firmware upgrade.

@Zoetermeer: "Werkt niet goed" is een redelijk karige omschrijving. Wil je de bestanden eens door mediainfo heenhalen, en contact opnemen met support@eminent-online.com ? Merci.

@Developers: De toolchain en alle benodigde items voor het bouwen van je eigen firmware zijn op onze webpagina te vinden. Voorbeelden voor cross-compilatie en meer details vind je op: http://opensource.eminent-online.com/wiki/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus hoe alles werkt onder USB shares (thumbnail mode, Shares onder desbetreffende categorieen etc), gaat in de volgende firmware upgrade komen?

Is dat op korte termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@AXNcore: We hebben je persoonlijke ervaring gelezen, bedankt hiervoor. De door jou voorgestelde wijziging in de de interface voegt daadwerkelijk wat toe aan het product. Over de termijn kunnen wij geen toezegging doen. De functie is aan ons team doorgegeven en wordt zo snel mogelijk opgepakt. Bij iedere firmware-release wordt er een groot aantal zaken door onze quality assurance afdeling gecontroleerd, en dit kost tijd.

De EM7075 is niet zomaar een project, Eminent was wereldwijd de eerste met SMP8655 chipset op de markt en dat is alleen mogelijk als er een goed team achter zit. Het is ons belangrijkste doel dit product met stabiele firmware te (blijven) ondersteunen, en derhalve wordt iedere wijziging getest. Bedankt voor je begrip.

Suggesties voor wijzigingen in de firmware zijn altijd welkom. Iedereen bedankt daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is ook zeker een mooi product, met erg veel potentie.

Op dit moment voldoet het nog niet helemaal aan mn verwachtingen, maar zo te horen gaat dat wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wellicht is het dan voor Eminent toch een optie om te kijken of het toevoegen van dvd menu's mogelijk is. Het lijkt me dat dit toch wat extra's toevoegd. Zeker omdat een directe concurrent (WD live mediaplayer) dit niet ondersteund en waarschijnlijk dit ook niet gaat ondersteunen (vorige versie van de WD heeft dit ook nog steeds niet) maar aan de andere kant wel weer DTS downmixing heeft wat op de 7075 niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Mabuser: Inhoudelijk als bedrijfsaccount zijn wij gebonden om ons onthouden van commentaar op de concurrent in welke vorm dan ook. Mbt je suggesties: DVD Menu is doorgegeven aan ons team. Je bent hierin niet de enige die deze suggestie aandroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:09:
@Mabuser: Inhoudelijk als bedrijfsaccount zijn wij gebonden om ons onthouden van commentaar op de concurrent in welke vorm dan ook. Mbt je suggesties: DVD Menu is doorgegeven aan ons team. Je bent hierin niet de enige die deze suggestie aandroeg.
Nee lijkt me logisch maar het was ook niet de bedoeling om een reactie te ontlokken van Eminent.
Is het ook mogelijk om tijdens het bekijken van een video op elk gewenst moment de voortgang (tijd) te zien? Is hiervoor een functie aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dit is mogelijk. Bekijk ook eens de versie op Youtube HD:
http://www.youtube.com/watch?v=Sa9jlDuTTYo&fmt=22
Tijdens het spelen van de Wild Hogs sample wordt de voortgangsbalk aan & uitgezet. Dit is het [ i ] ikoon in de rechterbovenhoek wat je voorbij zit komen. De [ i ] info knop op de remote heeft dezelfde functie, en toont de voortgangsbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• btjamil
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-08-2024
Anoniem: 321525 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 21:19:
Dat zijn waarschijnlijk mkv bestanden met DTS geluid... daar heb je een DTS receiver voor nodig...

Heb jij je files op een netwerk staan, of vanaf USB?
Bedankt AXNcore. Je hebt gelijk. De mkv-bestanden hadden DTS-geluid. Jammer dat er geen DTS downmixing is. Ik speelde het overigens af via USB HDD. Maakt het wat uit wanneer ik het via het netwerk afspeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@btjamil: DTS wordt zowel via netwerk, als USB niet ondersteund.

Je kunt relatief eenvoudig de DTS track naar AC3 omzetten. Volg hiervoor de stappen op:
http://audioconverter.heartware.dk/Tutorial/

Naar keuze kun je de DTS audiotrack compleet weglaten, of toch in het bestand laten zitten voor als je toch nog een DTS receiver besluit aan te schaffen. De track kun je tijdens het afspelen kiezen via het OSD optiemenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EminentHelpdesk
Geplaatst op maandag 12 oktober 2009 09:55 Acties:
-------------------------------------------------------------------------------
Door: EminentHelpdesk@Zoetermeer: "Werkt niet goed" is een redelijk karige omschrijving. Wil je de bestanden eens door mediainfo heenhalen, en contact opnemen met support@eminent-online.com ? Merci.

Bij deze wat meer info over problemen die ik heb met eminent 7075.
In de preview van hardware.info word er gesproken over dat het prettige verassing was dat de zogenaamde,
dvd9 avcd iso's en evenals niet hergecomprimeerde blu-ray's van 50gb zo kunnen af spelen.
Ik zelf heb dat al een paar keer geprobeerd maar ik slaagde er niet om het aan de praat tekrijgen.
Het ging om een rip (menu weg gelelaten en wat audio file's er uit gehaald) van battlestar galactica en, transformers 2 bij beide haperde beeld en soms viel geluid weg.

Bron:http://www.hardware.info/...a_Stream_EM7075_preview/6 Lees stukje onder preview shot.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 12-10-2009 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch-man
  • Laatst online: 21-11-2022
Afgelopen weekend heb ik ook mijn hdMedia Stream ontvangen. Tot nog toe erg tevreden. Het geluid loopt middels een optisch kabeltje naar mijn versterker en het beeld via HDMI naar mijn TV.

De snelheid van reageren en afspelen is uitstekend. De kleine afstandbediening is wat onhandig, maar ik ga hem toch toevoegen aan mijn Logitech Harmony zodat dat geen probleem is.

Graag wil ik ook aangegeven dat ik het ontbreken van menu-ondersteuning echt een gemis vindt. Ik heb gelezen dat het meegenomen wordt naar het ontwikkel team, dus hopelijk wordt dit in een firmware update alsnog toegevoegd.

Zoals AXNcore aangeeft heb ik ook dat ik mijn bestanden inlees via de NAS (Synology 209). Heb nu ingesteld als NFS en als gedeelde map, maar ik krijg de films en muziek alleen te zien onder het netwerkmenu. Als iemand hiervoor nog een tip heeft, dan hoor ik het graag. Ik weet ook niet of dit een technische beperking is, mocht dat zo zijn dan is dat wellicht ook iets om mee te nemen in een update?

Omdat ik geen USB schijf heb kan ik niet testen hoe dat werkt. Gevoelsmatig heb ik het idee dat je onder Films meer mogelijkheden hebt dan wanneer je de film benaderd via het netwerkmenu, of is dat niet zo? Ik was in de veronderstelling dat er een soort jukebox op zat voor muziek. Als ik mijn muziek nu via het netwerk benader, kan ik geen favorieten maken of playlists ofzo. Is dat uberhaubt wel mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:16
Ik ben ook zeer geinteresseerd in deze speler maar lees in de review van Hardwareinfo dat deze speler soms moeite heeft met cruciale .IFO bestanden in de VIDEO_TS map. De bestanden worden niet herkend en dus ook niet gelezen. Aangezien ik veel films van usenet binnenhaal die in de VIDEO_TS vorm zijn kan dat dus een probleem opleveren? Als ik op mijn huidige mediaplayer (Freecom 35) zo'n film wil opstarten dan moet ik de eerste .IFO selekteren en op OK drukken maar als ik die niet kan zien dan kan ik die film dus niet opstarten?

Als dat zo is heb ik dan met de WDTV Live hetzelfde probleem? Er zit namelijk eenzelfde chip in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de actieve volgers van dit topic is versie 2.00.00 beta beschikbaar op:
http://downloads.eminent-online.com/EM7075_2.00.00-beta-.zip

BELANGRIJK!
- Dit is geen productiefirmware, en er wordt nog actief aan getest!
- Op de beta wordt geen actieve ondersteuning geboden (ook niet via het tweakers forum.)
- Bugreports zijn welkom, maar er wordt door ons team actief aan getest op dit moment.
- Als je geen betas wilt draaien, wacht dan tot het eind van deze week op de final release.

Changelog
(Genoemde items onder voorbehoud.)

- Switch to Sigma SDK 3.7.1 RC5 to prepare for new add-on features.
- Kernel updates as result of the switch to new sdk.
- Internet upgrade combined to PKG format (kernel & image in single file.)
- Corrected device identification on UPnP servers (Emininet -> Eminent)
- HDMI 8/10/12 bits deep colour modes added. (Please check your TV specification before setting!)
- Music: You can now select to display the filename, or ID3 Title tag in the music jukebox
- Show audio language name on video playing page
- Show audio codec on video playing page
(Example: "ENGLISH AC3 1" indicates first track is marked English AC3)
(Example: "ENGLISH DTS 2" indicates second track is marked English DTS and output on digital only.)
- Audio: Small fix to the WMAPRO downmixing core. (Audio would stop on certain WMV+WMA files.)
- Audio: Support for multiple WMAPRO language per WMV container
- Don't resume to playing at pause state with prev / next function only for photo slideshow.
- Make browse page change at reshow by last playlist item index.
- Support for drives larger than 2TB
- Pass thru DTS for HRA/MA Audio tracks, 2ch/6ch
- Added support for 3gp file extension name
- Added support for OGG demuxer and player
- Reload microcode when video decoder pending
- Hierarchy: Genre / Artist / Album.
- In some rare cases, noise is output on some select TV models,
we send mute audio at beginning to workaround it. This is only on the AV player.
- Add algorithm on resource selection to choose transcoded URI for WTV.

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste