Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
@Ferret: De speler heeft geen 'moeite met de IFO files" maar ontbrekende ondersteuning. IFO = MENU en de EM7075 ondersteunt (nog..) geen DVD Menus.

@Grolsch-man: Een 'Favorieten' functie is op dit apparaat niet aanwezig. Playlists worden wel ondersteunt, en die kun je op de computer opstellen.

@AXN + @ Grolsch (hik!): Via USB is de browser op dit moment inderdaad anders als via LAN.
Er is op dit moment alleen een lijstmodus via LAN beschikbaar. Let wel, via UPnP ben je sowieso beperkt door de functies van de gebruikte UPnP server, en dat is geen beperking van je EM7075. Via UPnP wordt daarom alleen lijstmodus ondersteund.

Ik begreep via feedback mail/helpdesk dat er vaak foutieve AVCHD ISO bestanden over het net gaan met VC-1 video er in plaats van H.264 in een AVCHD structuur. De EM7075 kan redelijk goed omgaan met afwijkende bestanden, echter niet in een ISO formaat. Deze zul je dus moeten uitpakken. De resulterende m2ts speelt daarna gewoon prima. (De oorzaak zit bij de maker van dit AVCHD bestand die geen h264 heeft gebruikt en daarmee te ver afwijkt.)

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je ook een firmware terug, na deze geinstalleerd te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Downgraden van firmware kan, maar raden we op dit moment af. Als je de beta's wilt gebruiken kan dat, maar hou er rekening mee dat ze niet klaar zijn voor productie. We stellen ze beschikbaar om mensen alvast kennis te laten maken met nieuwe functies.

Known issue in 2.00.00: BT & NZB starten niet.

Downgraden: Download de oudere versie (1.00.04), en pas EM7075.ver aan. Vul hier een hogere versie in (bijv. 8.00.04), zet alle drie de files op een stick en de hdMEDIA zal deze upgrade installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:55:
Downgraden van firmware kan, maar raden we op dit moment af. Als je de beta's wilt gebruiken kan dat, maar hou er rekening mee dat ze niet klaar zijn voor productie. We stellen ze beschikbaar om mensen alvast kennis te laten maken met nieuwe functies.

Known issue in 2.00.00: BT & NZB starten niet.

Downgraden: Download de oudere versie (1.00.04), en pas EM7075.ver aan. Vul hier een hogere versie in (bijv. 8.00.04), zet alle drie de files op een stick en de hdMEDIA zal deze upgrade installeren.
Gedowngrade (op de manier die je aangeeft)... en nu hangt ie op het "please wait, loading" scherm.
Hij doet verder niks meer..

What to do :?

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2009 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om het tonen van zogenaamde movieinfo jpg's (1280x720, beeldvullend) in te bouwen in de standaard firmware? Deze kan je dan bv activeren als je klikt op de cover van een film. Dit kan bij alternatieve firmware van "de concurrent" wel. Met het programma TViXiE kun je heel eenvoudig zo'n moviesheet jpg samenstellen. Het is eventueel mogelijk om dit met alternatieve firmware voor de EM7075 te bereiken, maar standaard functionaliteit zou veel eenvoudiger zijn.

Zijn er plannen om net als "de concurent" youtube ondersteuning in te bouwen? Ook uitzending gemist zou heel mooi zijn als dat er zou kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10-2017
Hoe is deze mediaplayer om als jukebox te gebruiken?

Ik begrijp dat hij wel playlisten kan openen die in Winamp zijn gemaakt. Maar kan ik ook bijvoorbeeld gewoon 5 liedjes selecteren die ik nu achter elkaar wil luisteren, en eventueel zelfs nog de volgorde?

Ik wil het apparaat namelijk vooral als mijn muziekdatabase gaan gebruiken, zodat ik hiervoor de computer niet meer hoef te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Axncore: Probeer eens te recoveren met 2.00.00 -> Plaats alle bestanden op de stick, en boot met aangesloten stick. Als het goed is begint na ca. 2 minuten er weer informatie en opstartdetails op je scherm te verschijnen.

@Creg: Dit is momenteel niet mogelijk(movieinfo), maar wie weet wordt dit ook ontwikkeld voor ons product. (Als de concurrent het kan, dan kan het technisch ook op ons product.) Idem Youtube, hierover kunnen we momenteel verder niets berichten.

@Cardinoz: De EM7075 heeft een flink uitgebreide musicplayer, maar de functies die jij opnoemt zitten daar niet in. Bij ons weten heeft geen enkele mediaplayer dit soort opties. De EM7075 kan natuurlijk wel al je muziek per map, arties, nummer, genre etc. weergeven en ook door je hele collectie heen shufflen, iets wat bij andere merken meestal niet het geval is.

De EM7075 is niet hoofdzakelijk bedoelt voor het spelen van alleen muziekbestanden, maar voor alle soorten bestanden. Als je alleen muziek wilt spelen met veel mogelijkheden kun je beter gaan kijken naar een Muziekspeler, niet naar een mediaspeler. (Bijv. een zgn. Squeezebox.) Een dergelijke muziekspeler is echter wel wat duurder als de EM7075.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het vanavond proberen...

Mocht dat niet lukken.... ik heb mn EM7075 toch niet gesloopt hiermee? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee. Slopen van de EM7075 is bijna onmogelijk ;) .Wij kunnen hem recoveren als er nog een bootlogo verschijnt, dus niets aan de hand. Er is wel een aparte rs232 ttl adapter voor nodig die de meeste mensen niet hebben. Als het niet lukt kan hij naar ons antwoordnummer (gratis) opgestuurd worden en herstelt onze TD het probleem. In dat geval zul je even moeten mailen met support@eminent-online.com voor een retournummer.

Voorlopig gaan we er vanuit dat hij na de 'boot met stick' actie het gewoon weer doet. Zo niet, komt het ook in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop het.

Support hier is in ieder geval echt top van jullie, keep it up!

(edit; heb het iemand even laten doen... en hij draait weer prima, na het recoveren met 2.0, super!!!)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2009 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch-man
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:10:
De EM7075 kan natuurlijk wel al je muziek per map, arties, nummer, genre etc. weergeven en ook door je hele collectie heen shufflen, iets wat bij andere merken meestal niet het geval is.
Kanttekening: Dit geldt alleen voor muziek welke via een USB schijf benaderd wordt. Via het netwerkt (NAS, PC) heeft deze mogelijkheid niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels is firmware versie 2.00.01 beschikbaar:

EM7075 fw 2.00.01

- Correct media name of photo/video/audio page
- Disabled in 2.00.00 by accident:
- Turn on SAMBA server again.
- Turn on kernel SWAP support again.
- Turn on mkswap/swap functions in busybox.

Mensen met de 2.00.00 beta zullen deze via USB moeten upgraden.
(De overige gebruikers zullen een melding krijgen via de interface dat er nieuwe firmware beschikbaar is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 05:38
@EminentHelpdesk: Ik denk dat jullie hulp en advies hier mij over de streep gaan trekken. Echt top! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-12-2024
Hallo allemaal,

Ten eerste zou ik willen zeggen "Good Job" eminent voor jullie support hier!
Ik heb de emintent 7075 nu een week in gebruik.

Mijn ervaringen:

+ start supersnel op, dit is echt een goed pluspunt
+ browsen van pagina's gaat in tegenstelling van een popcornhour veeeel sneller
+ video speelt goed, snel en gewoon alles af (ik heb een DTS setje).

- geen dvd menu
- niet makkelijk doorspoelen van een film (alleen met 2x 4x 8x en 16x)
doorspelen met een tijdsbalk/seek is voor mij wel een gemis
- lijstweergave kan veel langer als je naar de interface kijkt, jammer als je lange lijsten hebt
- geen support voor RAR playback, dus zonder uit te pakken een film afspelen

Los van dat ik meer minpunten heb opgeschreven is het niet het geval dat ik ontvreden ben met het
apparaat, integendeel. Toch aangezien de chipset etc moet het wel allemaal kunnen en hoop dat ook dat het er allemaal in komt.

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greenm schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:52:

- niet makkelijk doorspoelen van een film (alleen met 2x 4x 8x en 16x)
doorspelen met een tijdsbalk/seek is voor mij wel een gemis
Druk eens op de FFWD knop, en dan als ie aan het FFWDen is... op de NEXT knop eronder ;)
Dan skipt ie met een minuut of 10 telkens.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2009 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 10:16
Dankzij dit soort support ga ik er zeker eentje kopen, het enige wat me nog enigszins tegen houd is het ontbreken van DVD menu's maar dat is in verhouding tot de rest een klein minpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 23:32
Wat ik mij afvraag bij deze en dus ook de andere nieuwe mediaplayers is de support van 23,976 omdat hier de nieuwe generatie Realtek chipjes aardig wat problemen mee hebben, lees schokken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J_star schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:31:
Wat ik mij afvraag bij deze en dus ook de andere nieuwe mediaplayers is de support van 23,976 omdat hier de nieuwe generatie Realtek chipjes aardig wat problemen mee hebben, lees schokken etc.
Totaal geen problemen mee gehad, bestanden met die framerate spelen prima af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10-2017
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:10:
@Cardinoz: De EM7075 heeft een flink uitgebreide musicplayer, maar de functies die jij opnoemt zitten daar niet in. Bij ons weten heeft geen enkele mediaplayer dit soort opties. De EM7075 kan natuurlijk wel al je muziek per map, arties, nummer, genre etc. weergeven en ook door je hele collectie heen shufflen, iets wat bij andere merken meestal niet het geval is.

De EM7075 is niet hoofdzakelijk bedoelt voor het spelen van alleen muziekbestanden, maar voor alle soorten bestanden. Als je alleen muziek wilt spelen met veel mogelijkheden kun je beter gaan kijken naar een Muziekspeler, niet naar een mediaspeler. (Bijv. een zgn. Squeezebox.) Een dergelijke muziekspeler is echter wel wat duurder als de EM7075.
Maar kan ik wel tijdens het luisteren van een liedje alvast het volgende liedje aanklikken die ik daarna wil horen, dat wij wanneer het liedje is afgelopen dat liedje gaat spelen.

En als ik bijvoorbeeld een map 'Marco Borsato' maak en ik begin met het eerste liedje te spelen, stopt hij dan na het eerste liedje op gaat hij daarna verder met het volgende liedje?

[ Voor 16% gewijzigd door Cardinoz op 14-10-2009 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister fw 2.00.01 er op gezet; lukte niet via internet maar wel met de usb stick. Mis nu alleen de optie om taal op nl in te stellen. komt dit terug in n volgende firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren ook in het bezit van de Eminent 7075. Wat ik me nu afvraag als ik het apparaat via hdmi aansluit op mijn tv en via toslink naar mijn home cinema set worden de instellingen dan automatisch geregeld of moet je dit handmatig aanpassen? Dus 5.1 geluid als mijn receiver aanstaat en stereo als alleen de tv aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Lucretius: Probleem wordt op dit moment onderzocht, bedankt voor de melding!

@Mabuser: De optie 'Digital' / 'Stereo' moet je handmatig kiezen op dit moment. Mogelijk wordt dit aangepast naar gelijktijdig optical/hdmi audio, dit wordt uitgezocht, en indien mogelijk aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Cardinoz:

Tijdens het spelen kun je navigeren naar het volgende liedje, maar aanklikken zorgt ervoor dat dit liedje begint te spelen.

In het tweede geval kun je de map 'Marco Borsato' alles achter elkaar of geshuffled afspelen.

Als je 'library mode' (Mediaverzameling) aan hebt staan, Dan maakt de EM7075 een database met lijsten van Alles, Artiest, Genre, Album, Datum etc. Dus, al je 'pop' songs staan dan in de categorie 'pop' en kunnen daarna achter elkaar of geshuffeld gespeeld worden. De genoemde items haalt hij voor je uit de ID3 tag van je mp3's.

Voorbeeld: Je hebt een grote verzameling muziek, en op een leuk "boerenfeestje" in een schuur moet je muziek draaien. Je kiest dan Muziek -> Genre -> Polka en drukt plak op het eerste nummer. Met 'option' kun je dan kiezen voor 'Repeat, Repeat one, Shuffle, of 'Repeat all and shuffle' zodat er tot in de late uurtjes Polka gestampt wordt. (Ditzelfde geld dan ook voor genre's als Pop, Dance, Techno, Goa etc etc..)
Enige vereiste is dat je de ID3 tags goed in je muziekcollectie hebt zitten.

Bestanden met 23.976 framerate zullen zoals ook door anderen al bevestigd probleemloos spelen.
Testfiles met 16 reframes en hoge bitrate leveren ook geen probleem op. De SMP8655 heeft niet dezelfde issues als de Realtek chips hebben/hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch-man
@ Helpdesk

Kan je er iets over zeggen of de functionaliteit die je hierboven omschrijft (afspelen audio mbv tags) ook mogelijk gaan worden wanneer je de muziekbestanden via het netwerk benaderd (NAS).

Ik zit namelijk te overwegen om mijn Eminent van de hand te doen aangezien veel functionaliteiten ontbreken als je de bestanden via een netwerk benaderd. Wanneer de functionaliteit in de pijplijn zit dan blijf ik bij de Eminent omdat ik er voor de rest zeer tevreden over ben.

[ Voor 3% gewijzigd door Grolsch-man op 15-10-2009 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Grolsch-man: Er zijn meerdere oplossingen met voors- en tegens.
Zoals gemeld is er een database waarin deze info moet worden opgeslagen. Op een USB disk is dit geen probleem. Via LAN is het echter vaak zo dat er alleen read-only toegang is. Dan kan de database niet op de share worden opgeslagen.

Er wordt op dit moment één en ander aan de firmware gesleuteld. Dit zal wel betekenen dat er waarschijnlijk een usb stick nodig is om de database op te slaan, of dat we een andere optie zoeken om schrijfmogelijkheden op de SMB te detecteren.

Als je een stick(of disk) hebt geplaatst dan kun je op dit moment wel via telnet de SMB share mounten binnen een pad op de stick, en dan wordt hij doorzocht + toegevoegd aan de database op de stick. Als tijd het toestaat posten we deze workaround later vandaag. (Hij moet wel handmatig iedere keer na een reboot uitgevoerd worden, maar de instructies zijn in een soort 'batch' bestand te zetten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ EminentHelpdesk

Worden de frequenties van de videobeelden automatisch aangepast of worden ze omgezet naar de frequentie waarop hij is ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Mabuser: Ze worden aangepast. Op onze tv's hier kan ik echt niet zien dat er video schokt (ook niet in aftiteling) als men bijv. 23.976 speelt op 1080p50hz. De SMP8655 kan hier goed mee omgaan.
De 'auto mode' is een functie die je in NMT's terugziet. Zoals je daar ook de auto framerate sync vond.. (Deze auto sync zit dus ook in de 8655 en is ten opzichte van zijn broertje flink verbeterd.)

Ik moet wel even opmerken: 99% van alle BluRay mkv's is al in 23.976 zijn. Dus ik zou deze mode op mijn TV en EM7075 selecteren. Alleen als ik oude DVD's op PAL/NTSC had die toevallig 25 of 30 fps zijn, dan zou ik respectievelijk naar 50 of 60hz schakelen. (Ik kijk alleen geen dvd's meer, alleen HD materiaal, maar dat is een persoonlijke voorkeur.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiemen85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-04-2022
@ helpdesk

Wordt DTS downmixen via hdmi al ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Library mode/Mediaverzameling 'workaround' via SMB:
(Via UPnP is dit niet mogelijk!)

Download Putty om via telnet te kunnen verbinden.
http://the.earth.li/~sgtatham/putty/latest/x86/putty.exe

1. Zorg ervoor dat BT ingeschakeld is op je EM7075. (Anders werkt telnet niet.)
2. Telnet naar het ip van je EM7075
3. Tik in "mount | grep USB1" en er verschijnt een regel info:

/dev/sda1 on /tmp/media/usb/USB1/D2E9-8C28 type vfat (rw... enz.)

4. Onthoud het /tmp/media/usb/ pad. Dit pad verschilt per stick.
5. maak een map aan op de stick : mkdir /tmp/media/usb/USB1/D2E9-8C28/Netwerk
6. mount -t cifs "//192.168.1.27/share" "/tmp/media/usb/USB1/D2E9-8C28/Netwerk" -o ro,username=pietje,password=pietjespass,iocharset=utf8

Commando 5 & 6 moeten kort na elkaar worden gegeven. De EM7075 merkt dat er een nieuwe map is gemaakt, en zal plannen om deze te scannen binnen 5-10 seconden.
Het is dus handig om deze regels in kladblok alvast voor te bereiden en dan in 1x met
shift-ins te plakken.

Krijg je foutmeldingen, controleer dan de username, password, ip-adres van je samba server, enzovoort.

Dit zal in een komende firmware geautomatiseerd worden. USB stick om de database op te schrijven is dan wel nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 15-10-2009 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Tiemen85: Het antwoord staat in dit topic reeds vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:02:
@Mabuser: Ze worden aangepast. Op onze tv's hier kan ik echt niet zien dat er video schokt (ook niet in aftiteling) als men bijv. 23.976 speelt op 1080p50hz. De SMP8655 kan hier goed mee omgaan.
De 'auto mode' is een functie die je in NMT's terugziet. Zoals je daar ook de auto framerate sync vond.. (Deze auto sync zit dus ook in de 8655 en is ten opzichte van zijn broertje flink verbeterd.)

Ik moet wel even opmerken: 99% van alle BluRay mkv's is al in 23.976 zijn. Dus ik zou deze mode op mijn TV en EM7075 selecteren. Alleen als ik oude DVD's op PAL/NTSC had die toevallig 25 of 30 fps zijn, dan zou ik respectievelijk naar 50 of 60hz schakelen. (Ik kijk alleen geen dvd's meer, alleen HD materiaal, maar dat is een persoonlijke voorkeur.)
Dus als ik het goed begrijp wordt de frequentie van het videobeeld aangepast naar de frequentie die is ingesteld in de 7075? Het is me nog niet helemaal duidelijk omdat je ook zegt dat er wel een 'auto mode' aanwezig is. Maar ik denk dat je hier iets anders mee bedoeld en volgens mij haal ik nu dingen door elkaar. Ik ben hier nog niet zo mee bekend vandaar mijn verwarring.

Ik moet overigens wel zeggen dat ondanks dat ik hem nog niet ingebruik heb genomen en dus nog niet weet hoe hij functioneerd ik jullie support uitstekend vind. Groot pluspunt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Mabuser: De optie HDMI Auto in het instellingsmenu is om automatisch de hoogste resolutie te kiezen zodat er beeld op de televisie komt. Heb je een HD Ready TV met max. 720p ? Dan stelt de EM7075 zich daar op in.
(De fps wordt inderdaad aangepast naar de ingestelde uitvoer fps.)

@All: Reposten van onze comments op andere forums (avsforum) voor gebruik op de WDTV Live wordt niet op prijs gesteld. Ook heeft de WD geen Telnet/BT en kan je er dus nooit naartoe telnetten om dit soort workarounds uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch-man
Bedankt voor de workaround. Ik ga het vanavond meteen proberen.

Even nog welk 2 kleine vragen aangezien ik niet zo'n tweaker ben:

- wat bedoel je precies met: TelNet naar EM7075?

- Kopieert hij nu alle muziek naar de stick of maakt hij alleen een database op de stick met een verwijzing naar de muziek op het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Telnet is een terminal verbinding naar de EM7075, via netwerk. Hij gebruikt de stick alleen voor de database, verder niet. Er wordt een 'link' aangemaakt waarop de map 'gemount' wordt. (Linux termen, misschien kan een andere tweakert anders dit uitleggen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:22
Grolsch-man schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:50:
Bedankt voor de workaround. Ik ga het vanavond meteen proberen.

Even nog welk 2 kleine vragen aangezien ik niet zo'n tweaker ben:

- wat bedoel je precies met: TelNet naar EM7075?

- Kopieert hij nu alle muziek naar de stick of maakt hij alleen een database op de stick met een verwijzing naar de muziek op het netwerk?
telnet is een protocol om verbinding te leggen met je 7075, je logt gewoon via een command line in op de speler.
Hij kopieert niks, hij maakt gewoon een map aan.met daarin een verwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tot nu eigenlijk alleen positieve ervaringen gehad met de EM 7075; enige probleem wat ik had is dat iso's (wild china hd1080p) schokkerig waren, maar eenmaal uitgepakt met isobuster en de bestanden op de hdd gezet, wordt alles goed afgespeeld. nu maar wachten op de terugkeer van de NL instelling.

@ EminentHelpdesk, moet de folder.jpg nog aan bepaalde voorwaarden voldoen, of schaalt de em7075 zelf de jpg image?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2009 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Helpdesk

Ik heb idd een HD Ready TV met max 720p. Dus al ik HDMI Aauto instel en er vervolgens allerlei verschillende video bestanden naar toe slinger waaronder HD materiaal met 23.976 dat loopt het allemaal soepel zonder schokkerig beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Lucretius: Hij schaalt. 120x180px voor films, en een 1:1 vierkant formaat voor muziekcovers is aangeraden.
(bijv. 256x256, dat is ook de resolutie v/d hoes in de musicplayer.)

@Mabuser: Dat is correct. Op onze testpod hier zojuist nog even voor je gekeken, alles speelt hij netjes vloeiend af. (tv @720P60 gezet en 23.976 materiaal gespeeld.)

[ Voor 35% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 15-10-2009 12:22 . Reden: @usernames+twee vliegen 1 klap. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Even een vraag. Ik wil een nieuwe harde schijf kopen om aan de EM7075 te kopppelen.

Wat zou slimmer zijn een 2,5 of 3,5 schijf of maakt dit niet uit ivm snelheid ect.

Heeft iemand ook een aanbeveling wat de ideale schijf zou zijn.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pricex.nu biedt hem vandaag aan voor € 109,-
http://www.pricex.nl/pages/productvandedag/

Dankzij de goede support van EminentHelpdesk ga ik hem nu ook aanschaffen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 23:32
Ik twijfel nog sterk vooral omdat er nog geen goed onderbouwde review te vinden is, waar ik me druk om maak is beeldkwaliteit, omdat hier al 'problemen' bij de WD live en 'natju' melde dat zwarte beelden korrelig zijn.

Ik ben erg benieuwd naar de bevindingen van de kopers, en zou daarom erg prettig zijn ook mini-reviews posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is ons helaas niet geheel duidelijk met welke apparatuur/files/enzovoort de review van 'Natju' gedaan is. Misschien kan hij dit nader toelichten. In onze testpod kan ik geen korrels ontdekken in scenes met veel zwart, misschien had hij een lage kwaliteit mkv, een AVCHD met lage bitrate.. enzovoort. (Er zijn veel mogelijke redenen voor, zoals bijv. het 'grain effect' dat je vaak ook ziet op echte BluRay als je er op gaat letten. Bijkomstigheid van film->disc transfer., google ook eens deze termen.)

Er zijn naar verschillende media EM7075's gestuurd ter review. Mogelijk is er binnenkort ergens een goede review te vinden die ingaat op dit soort details. (Als wij zelf zeggen dat de beeldkwaliteit perfect is dan is er geen enkel argument te bedenken waarom dit niet als partijdige informatie zou worden opgevat.)

Toch kunnen we je wel verzekeren dat de SMP8655 een uitstekende beeldkwaliteit heeft. Sigma designs is niet voor niets één van de meest gebruikte chipsets in BluRay spelers en Set Top boxen op dit moment.

Verder kunnen de eigenaars van de EM7075 natuurlijk ook in dit topic posten, daar is het volgens mij oorspronkelijk voor bedoeld, alhoewel het ongewild wel een beetje een soort vraagbaak voor ons is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch-man
@ J-star

Ik heb al diverse bestanden afgespeeld en herken niets van het 'korrelige' beeld zoals natju dat omschrijft. Ik vind de beeldkwaliteit uitstekend en ben ook erg tevreden over met name de snelheid van het opstarten en het menu. Ook de interface is erg duidelijk en laat weinig te wensen over.

Zoals je hier ook kan lezen zitten denk ik de grootste tekortkomingen in het ontbreken van DVD menu ondersteuning en DTS via HDMi.

Zelf heb ik de audio via mijn versterker lopen en het beeld via HDMI naar mijn TV (HD Ready).

@ EmininentHelpdesk

Ondanks dat je een veredelde vraagbaak bent (waar ik overigens erg blij mee bent) is het prettig om te constateren dat zaken die we aangeven ook opgepakt worden. Goed om te zien dat een vertegenwoordiger van een fabrikant zich mengt tussen de gebruikers. Volgens mij komt dit de kwaliteit van het produkt ten goede en betekend het dat de fabrikant achter zijn produkt staat. Mijn complimenten. Echt heel goed!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_majeuR
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Gisteren ontvangen en binnen 5 minuten aan de praat, inclusief firmware-update van 1.0 naar 2 download en installatie.

Complimenten voor de gebruiksvriendelijkheid!

Ik zit met een probleem: volgens dit topic kun je wel hoofdstukken gebruiken in een DVD-iso.
Het lukt me echter op geen enkele manier om naar een volgend hoofdstuk door te springen 8)7

Dus als iemand wil aangeven welke stappen ik moet doen om naar het volgende hoofdstuk (of aflevering bij een serie) door te springen (langzaam typen svp, ik ben blijkbaar niet op mijn best vandaag) ben ik hem heel erkentelijk.

Frag_majeuR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de EM7075 besteld en in afwachting vroeg ik mij af of je er een exterene USB DVD-drive kan op aansluiten.
Dus een DVD'tje in de drive en die dan vandaar afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het ac3 of dts geluid naar de receiver stuurt en het beeld via hdmi naar de lcd, heb je dan geen last dat beeld en geluid niet synchroon lopen? Het gaat met name om hoge bitrate 1080p beelden waar de lcd tv extra tijd nodig heeft om het inputsignaal te verwerken (allerlei beeld correcties, toepassen 100Hz, etc).

En is de goto functie inmiddels geimplementeerd? Of is de Sigma chip zo krachtig dat je met gemak naar het punt spoelt vanaf waar je verder wilt afspelen? Gaat vooruit en achteruit spoelen goed met diverse bestandsformaten?

DTS wordt niet via hdmi doorgestuurd (dat doet bijna geen enkel apparaat), maar wordt dolby digital wel via hdmi doorgestuurd? Mijn lcd tv heeft namelijk een dolby digital out naar de receiver. Zo zorg ik ervoor dat beeld en geluid in sync zijn (behalve bij dts). Ik heb overigens helaas geen hdmi receiver; die kan namelijk ervoor zorgen dat beeld en geluid in sync lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

complimenten voor de support van Eminent, mag nog even gezegd worden _/-\o_

Ik heb inmiddels een s/pdif schakeler met 3 poorten, die in tegenstelling tot de s/pdif splitter wel werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boessie71
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-02 17:28
@EminentHelpdesk

Ik heb de 7075 vandaag binnengekregen. Eerste ervaringen zijn vrij positief. Een aantal punten/verzoeken:
  • Na updaten naar nieuwste firmware versie is Nederlandse taal verdwenen.
  • Het ontbreken van ondersteuning van DVD menu's is een groot gemis (met name bij het spelen van series met div. episodes)!!! Hoop dat hier snel een oplossing voor komt.
  • Instelmogelijkheid voor voorkeur ondertitel taal zou welkome aanvulling zijn (dus bijvoorbeeld standaard NL ondertitels tonen).
  • Scrollen gaat vaak te snel i.p.v. 1 item doorschuiven ga je vaak 2 items verder (weet niet of dit aan de afstandsbediening ligt of aan de ingestelde scroll snelheid.
  • Het niet kunnen koppelen van een locatie op een NAS aan de menu items Films/Muziek/Fotos is een gemis. Nu moet je via netwerk\samba door de mappen van de NAS bladeren ... niet echt handig. Wil voor de menu items Films, Muziek en Fotos afzonderlijk een netwerklocatie vast kunnen leggen.
Verder diverse films en muziek files (als test) afgespeeld en dat werkte allemaal prima. Het DTS spoor uit DVD's wordt prima doorgestuurd naar mijn Onkyo receiver (via HDMI). Als het lukt om een groot deel van de verzoeken die op dit forum worden geuit geïmplementeerd te krijgen, dan is de 7075 een uitermate mooi apparaat waar ik veel plezier aan zal gaan beleven.

Groet,

Boessie71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Laatst online: 10-09 05:38
@Boessie71: Goede opmerkingen allemaal. Ik wil ook (voornamelijk series) via mijn Homeserver gaan kijken dus ik ben benieuwd naar de reactie van EminentHelpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch-man
@EminentHelpdesk

Wat bedoel je precies met: Zorg ervoor dat BT is ingeschakeld?

Ik heb alle menu's doorlopen maar kom nergens BT tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grolsch-man schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:13:
@EminentHelpdesk

Wat bedoel je precies met: Zorg ervoor dat BT is ingeschakeld?

Ik heb alle menu's doorlopen maar kom nergens BT tegen.
BT kun je vinden onder system settings-network

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ EminentHelpdesk

Woensdag de player binnengekregen. Deed het perfect...totdat ik de nieuwe firmware er op zette.
Ik kan nu niet meer streamen van mijn nas. Hij ziet de films wel, en start ze ook, maar krijg of geen beeld of sterk haperend beeld. De nas is prima, goed te bereiken via andere pc's.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2009 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Black64: Technisch gezien is dit mogelijk, alleen de EM7075 heeft geen CSS licentie. Dus, worden er geen originele DVD schijfjes afgespeeld, alleen kopietjes zonder CSS erop. Om deze reden wordt deze functie NIET genoemd op de verpakking. Het zou voor veel verwarring zorgen bij eindgebruikers.

@Boessie:
- Instellen default ondertitel taal wordt moeilijk, aangezien bijv. losse srt's bijv. geen taalindicatie hebben. De huidige opties om het in te stellen met een paar simpele drukken op de knop is voorlopig de enige manier.
- Scrollen hebben we geen andere meldingen over gehad. Mogelijke persoonlijke ervaring/voorkeur met andere apparaten ?
- DVD Menu's e.d. is al eerder doorgegeven aan ons team.
- De SMB / UPnP 'view' staat voorlopig vast. Het aanpassen van de viewer zou zeer veel tijd gaan kosten, die eerst besteed wordt aan belangrijker items.
- Nieuwe fw herstelt NL taal en wordt voor het weekend gereleased.

@Allen: Als iets niet werkt of je hebt een probleem, graag duidelijk omschrijven hoe de situatie is, en hoe wij het probleem kunnen dupliceren. Welk merk andere hardware(tv/nas/hdd/tuner) ? Hoe heb je e.e.a. aangesloten. Wat is je huidige firmware.. enzovoort. Zonder duidelijke omschrijving is het voor ons onmogelijk tot conclusies te komen.

[ Voor 15% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 16-10-2009 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ EminentHelpdesk,
Bedankt voor je reaktie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ EminentHelpdesk

Verschillende problemen met em7075:
met fw 1.004 ging streamen met nas (D-link dns-313) via Samba uitstekend.
Via Upnp kreeg ik alleen de melding "folder is empty"

Na upgrade naar fw 2.001 kan ik met samba nog wel de iso's op de nas bereiken, maar krijg geen beeld of het beeld stottert (duurt ook erg lang voordat er beeld is)
Via upnp nog steeds de melding "folder is empty"

Heb geprobeerd te downgraden naar 1.004 maar dit is niet gelukt (loading scherm zichtbaar maar er gebeurt verder niets ook niet na 2 uur)

Ik heb de nas uitgetest en is via mijn pc gewoon bereikbaar en iso goed afspeelbaar, dus het lijkt mij dat er met de nas of bekabeling niets mis is.

hoop dat hier een oplossing voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hans: Volgens mij heb je ook telefonisch contact gehad met onze helpdesk ?
Je kunt de EM7075 herstellen zoals op pagina 5 van deze topic beschreven:

"Probeer eens te recoveren met 2.00.01 -> Plaats alle bestanden op de stick, en boot met aangesloten stick. Als het goed is begint na ca. 2 minuten er weer informatie en opstartdetails op je scherm te verschijnen."

In SMB is niets gewijzigd tov. 1.00.04, client en alles is gelijk gebleven. UPnP 'folder empty' melding krijg je alleen als de folder ook echt leeg is, dus er is niets gedeeld via UPnP. We adviseren om hiervoor even de handleiding v/d DNS-313 te raadplegen. Misschien helpt het als je de EM7075 even een herstart geeft, of als hij weer loopt, via het menu de factory defaults terughaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:11:
Hans: Volgens mij heb je ook telefonisch contact gehad met onze helpdesk ?
Je kunt de EM7075 herstellen zoals op pagina 5 van deze topic beschreven:

"Probeer eens te recoveren met 2.00.01 -> Plaats alle bestanden op de stick, en boot met aangesloten stick. Als het goed is begint na ca. 2 minuten er weer informatie en opstartdetails op je scherm te verschijnen."

In SMB is niets gewijzigd tov. 1.00.04, client en alles is gelijk gebleven. UPnP 'folder empty' melding krijg je alleen als de folder ook echt leeg is, dus er is niets gedeeld via UPnP. We adviseren om hiervoor even de handleiding v/d DNS-313 te raadplegen. Misschien helpt het als je de EM7075 even een herstart geeft, of als hij weer loopt, via het menu de factory defaults terughaalt.
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb inmiddels 2.00.01 er op zitten. SMB reageert nog steeds traag (lang wachten, meestal niets of alleen schokkerig beeld), dus daar is duidelijk iets mis mee.
Met UPnP kan ik wel media van mijn pc streamen naar de em7075, dit verloopt vlekkeloos. Ik ben alleen nog aan het uitzoeken hoe ik via UPnP mijn nas kan bereiken (empty folder)... zucht...
Resetten heb ik al meerder malen gedaan zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:01

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik heb er vandaag ook één aangeschaft en ik zal hem vanavond eens testen. Ik wil alles via NFS gaan lezen, dus ik ben erg benieuwd hoe het gaat werken. Ik heb nogal een brede verzameling aan videoformaten thuis dus ik ben zeer benieuwd wat deze allemaal kan afspelen :)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Hans: Met SMB icm een windows machine en enkele Eminent Nasjes kunnen we geen problemen ontdekken. Mogelijk een probleem icm de DNS-313 en de EM7075 ?

@WhiZZi: NFS wordt officieel niet ondersteund. je kunt echter wel handmatig NFS mounten via de telnetverbinding. Als je een beetje linux kennis hebt, dan is dit goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

EminentHelpdesk: Dat komt wel goed. Het feit dat de Eminent ook Linux draait was juist voor mij een reden om het aan te schaffen (Ik wil alleen maar open source in huis). Desnoods zet ik even een samba server.

Als ik die NFS mount maak, betekent dat ook dat bij een volgende reboot deze mounts weg zijn of kan ik schrijven in een /etc ergens?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dit moment (nog) niet. Er is geen read/write om de romfs namelijk.
Eventueel kun je de ROMFS er uit peuteren met DD en een aanpassing maken dat hij een userscript runt op je USB stick/disk. (Zie ook de NZB start/stop scripts hoe het pad naar de usb stick/disk te achterhalen is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag ook de 7075. Leuk apparaat; ben het nu aan het uitproberen. Enkele vraagjes:

* Hoort het Lan-ledje op de voorzijde van de 7075 te branden ? Dit doet het bij mij niet (terwijl hij wel is aangesloten op het netwerk) (heb het al door, ledjes branden heel zwakjes, zie je niet goed in het volle licht)

* De 7075 update zijn firmware niet via Internet (geeft netwerkfout aan) Maar hij kan wel een gedeelde map op de pc bereiken. Staat wel geconfigureerd via DHCP. Rara politiepetje... Moest dus via USB updaten van firmware 1.00 naar 2.01; dit is gelukkig wel goed gelukt.

* Het lijkt of na de firmware update de letters op het scherm minder duidelijk zijn geworden (niet meer scherp. Ligt dit aan een ander font ?) Films enzo zijn wel scherp. (via hdmi aangesloten op Sony Bravia w5500)

* Misschien handig om een forum te openen op de Eminent site met technische vragen over firmware enz. Dit zou zeer handig zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brro38
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 18:08
Heb vandaag de mediaplayer aangesloten. Alles deed het correct, upgrade uit gevoert. Deed vervolgens het streamen van films, foto's het niet en mp3 deed het wel. Ik stream alles vanaf me NAS

Heb geprobeerd te downgraden naar 1.004 maar dit is niet gelukt (loading scherm zichtbaar maar er gebeurt verder niets ook niet na 2 uur)

Wat kan ik doen om me mediaplayer weer werkten te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brro38 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 23:52:
Heb vandaag de mediaplayer aangesloten. Alles deed het correct, upgrade uit gevoert. Deed vervolgens het streamen van films, foto's het niet en mp3 deed het wel. Ik stream alles vanaf me NAS

Wat kan ik doen om me mediaplayer weer werkten te krijgen.
Ik heb hetzelfde probleem, vervolgens de upgrade weer er op gezet, maar streamen van films lukt nog steeds niet via samba en via UPnP heb ik alleen lege mappen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recoveren met de firmware die je wou downgraden... dan werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miar007
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:21
@ eminent

Ik heb een .wmv bestand met wmapro geluid. Dit geluid krijg ik niet aan de praat via digital (of gestoor, of helemaal niks). Als ik stereo selecteer komt het geluid wel goed aan, maar heb ik dus geen surround sound.

Het ligt niet aan DTS, want ik heb een DTS receiver.

Any ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Smarron

The bend

Voor zover ik weet worden op de Sigma Designs NMT's nooit 5.1 geluid doorgegeven als het gaat om wmv's.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
@EminentHelpdesk
Ik heb em nu een dag en ben er erg tevreden over! Een puntje waar je misschien iets mee kan;

Wanneer ik van mijn NAS afspeel dan kan dit alleen maar per nummer (zowel UPNP als SAMBA), weet jij waarom hij niet automagisch doorgaat naar het volgende nummer? (er staat ook geen tekst bij Next song:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Smarron

The bend

Tovenaar schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:58:
@EminentHelpdesk
Ik heb em nu een dag en ben er erg tevreden over! Een puntje waar je misschien iets mee kan;

Wanneer ik van mijn NAS afspeel dan kan dit alleen maar per nummer (zowel UPNP als SAMBA), weet jij waarom hij niet automagisch doorgaat naar het volgende nummer? (er staat ook geen tekst bij Next song:)
Op de HDX-1000 en E-Great moet je niet op enter drukken, maar op de play-knop. Dan speelt alles in de folder af. Wellicht werkt het bij deze player ook.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brro38
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 18:08
Heb vandaag me mediaplayer weer aan de praat gekregen. Echter kan nog steeds alleen maar mp3 en sommige foto's afspelen. Films doe het helemaal niet, voor de upgrade deed streamin het wel goed. Zie bij Upnp wel mappen en kan ook alles selecteren alleen bij afspelen krijg ik een soort ster die continue rond draait. Speel alles af vanaf me Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Nou, de mijne heb ik gisteren gekocht en wat mij opviel was dat het ding zichzelf echt niet via internet kan updaten. Er stond af fabriek versie 1.00.00 op (deze werkte goed overigens) en deze heb ik geupgrade naar 2.00.01. Eigenlijk leek ik daar initieel niet blij mee te zijn met deze update want vanaf dat moment kon ik geen VOBs meer afspelen en geen MPG ( :? ). Nadat ik wilde teruggaan naar fw 1 bleek dat ook de USB niet meer herkend werd (geen storage?). Na een keer een harde reset (terug naar fabriek) werkte alles blijkbaar weer wel.

Ik hoop dat bij de volgende fw update het "digital" geluid er via HDMI uit gaat, want ik vind het echt zonde dat ik bij 2 films geen geluid heb (ik heb geen spdif audio). DVD menu zou inderdaad ook relaxed zijn. Ook NFS support is wel een wish van mij :P

Al met al, wel een ontzettend leuk ding en ben er wel heel erg blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Updaten via internet via firmare 1.00.00 zoals gezegd bij mij ging ook niet.
VOB files kan ik wel afspelen met 2.00.01 (alleen ik kan niet springen in DVD naar een volgend hoofdstuk of volgende VOB file... dat is wel erg lastig. Hopelijk wordt dit nog verholpen)
Bijkomend probleem: Ik krijg geen enkel geluid via HDMI meer (ook al switch ik bij instelling van Digitaal naar stereo.) Enkel dus alleen geluid via mijn Receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:18

SaN

Is er hier iemand die de mediaspeler heeft aangesloten op een CRT tv, en zou diegene kunnen kijken of er sprake is van overscan? Ik heb vorige week een WD TV live gekocht, maar die heeft flinke overscan waardoor ik grote stukken beeld mis. Dit is goed te zien door uit te zoomen (50%) en daarna weer terug naar 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_majeuR
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:59:
Wel is het mogelijk om alle hoofdstukken, talen, ondertitels audiotracks etc. te kiezen terwijl de DVD speelt, via een intern menu in de speler zelf.
Iemand een idee hoe ik dit menu kan opvragen? Het lukt me niet.
Als dit mogelijk is hoef ik niet perse het DVD-menu te hebben.

Frag_majeuR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Wat is er eigenlijk mis om gewoon een dts reciever te kopen, je kijkt een film toch ook mede om het geluid. Een film kijken met 5.1 geluid is toch veel leuker dan met stereo geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Omdat ik een ontzettend goede geluidsset heb staan waar een 5.1 setje niet eens tegen op kan qua helderheid (in ieder geval niet < €1000 voor een setje).

En ik ga mijn dure MFB speakerset dus echt niet wegdoen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Helpdesk Eminent:

Dankzij jullie goede support via dit forum en de uitstekende specificaties van de EM7075 heb ik er vandaag één aangeschaft. Ik had hiervoor een WDTV 1 maar heb besloten om niet voor de WDTV live maar voor de EM7075 te gaan.

Tijdens het gebruik heb ik wat opmerkingen:
- firmware update via de interface werkte niet, via een usb wel, draait nu 2.00.01
- nederlandse taal is niet meer zichtbaar.

- Is het mogelijk om de download snelheid van NZBGET nog wat op te voeren. Ik was gewend bij (oude) PC aan een snelheid van rond de 1500KB/s bij een praktische 16,5 mbit verbinding.
Met de EM7075 zit ik gemiddeld op 860KB/s met als hoogste 980KB/s. Dit valt me een beetje tegen. Grote voordeel is toch het stroomgebruik wat veel lager is, dus ik mag er ook langer over doen. Toch zou meer snelheid wenselijk zijn.

- Kan de filename grootte bij de thumbview bij video wat groter, nu vind ik deze erg klein overkomen.

- Als ik met de afstandbediening de EM7075 uitschakel dan wordt ook NZBGET gestopt, is het mogelijk net als bij de WDTV dat alleen het video deel uitgeschakeld wordt, maar de rest blijft doorgaan. Dat kan ik hem gewoon uitzetten, terwijl de "server" functionaliteit blijven doorgaan, waaronder Samba, nzbget, etc.

- Is het mogelijk om meer keuze te hebben in het formaat van de video thumbnails. Ook zou het mooi zijn als het aantal thumbnails op een rij kan worden aangepast.

- Is het mogelijk om een FTP server in te bouwen, zo kan ik misschien wat meer aan passen in bv de achtergrond, pics, etc. :)

- Is het mogelijk om aparte bin bestanden te laden. Of moet altijd alles in één firmware bin bestand ingepakt worden. Hierdoor is het mogelijk voor de gebruiker om gedeeltes extra functionaliteit toe te voegen, bv via een usbstick waar ook naar geschreven kan worden.

Verder bevalt de EM7075 mij tot zover uitstekend. Ik hoop dat de ondersteuning zo blijft zoals ik tot dusver heb gemerkt. Dat zou echt super zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
Smarron schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:29:
[...]
Op de HDX-1000 en E-Great moet je niet op enter drukken, maar op de play-knop. Dan speelt alles in de folder af. Wellicht werkt het bij deze player ook.
DuperDeLuxe TopTip! Draait hem nu inderdaad achter elkaar af, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Iemand het al voor elkaar gekregen om hem aan de logitech toe te voegen?
ik kan hem niet vinden in de database,wel de 7070 en de 7071.
Je kan hem de opdrachten ook niet leren omdat hij op een gegeven moment vraagt om de 1 in te drukken
en dat gaat niet zo makkelijk,aangezien er geen '1' op de ab zit.

Ik heb overigens de '525' maar volgens mij is de database voor alle harmony's gelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
@justron

Wat ik heb gedaan is een nieuw apparaat aanmaken op basis van aan MiniSysteem en vervolgens niets inleren. Wanneer het apparaat aangemaakt is kun je de knoppen wijzigen (je krijgt dan een hele lijst met acties waar vinkjes voor staan).
In die lijst kun je dan alles aanvinken wat je hem wilt leren en alleen de aangevinkte acties worden dan ingeleerd...

Toch jammer dat ze bij de Logitech software geen export mogelijkheid hebben gemaakt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reactie ik ga het gelijk ff proberen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm,lukt toch niet echt.het apparaat reageert nu goed op de ab.
Maar een activiteit die gebruik maakt van mijn tv,versterker en eminent lukt nog niet echt,bij alle activiteiten
die ik probeer mis ik wel een functie die ik nodig hebt.
Als ik bijv. tv kijken}media center doe krijg ik nergens de mogelijkheid tot het regelen van het volume met mijn versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan ook geen firmware updaten via internet onder 'bijwerken'.
heb van de eminent site de laatste firmware gedownload, op usb-stick gezet en in de EM7075 geplugt, maar hoe update ik nu de firmware? ik krijg geen pop-up te zijn of iets in de geest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 19:31
Ik wil dit apparaat misschien ook gaan aanschaffen om alles bij mijn nieuwe tv en homecinemaset compleet te maken.

Ik heb de volgende setup:

Samsung UEB40B720 Led tv
Samsung HT-BD7200 blu-ray homecinemaset
Dreambox 7000S satellietontvanger

De geluidsset zit via HDMI aangesloten op de TV, omdat mijn pa ook geluid wilde hebben via de set heb ik een optische kabel aangesloten van de tv naar de geluidsset.
De dreambox zit via een scartkabel met scart--->hdmi verloopje aangesloten op de tv.

De EM7075 kan ik via HDMI aansluiten op de TV, maar kan ik dan ook genieten van het DTS geluid? Ik heb namelijk geen optische ingang meer op mijn homecinemaset over. Of is er een andere oplossing?
Als ik de EM7075 via een optische aansluiting op de geluidsset aansluit heb ik dan wel DTS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had dezelfde issue Binnetie. Je moet idd de EM7075 met een toslink kabel aansluiten op je receiver voor DTS. Ik heb het opgelost door een s/pdif schakeler aan te schaffen, waar 3 poorten op zitten die je kan schakelen. Dit vind ik een betere optie dan steeds de toslink kabel te switchen tussen tv en EM7075.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2009 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Oh dat lijkt me een mooie oplossing. Persoonlijk vind ik het geluid van de tv over de boxen niet zo heel denderend. Maar m'n pa wil dat dat graag. Waar heb je de switch aangeschaft als ik vragen mag? Is toslink nu wat anders dan s/dpif?

Edit:
Ik kwam dit apparaatje tegen, dan hoef ik niet te schakelen: http://www.allekabels.nl/na/0/1517/Optische-Splitter.html
Splitter voor optische Toslink kabels, 1 x Female in - 2 x Female uit.
Werkt ook andersom (De apparaten op de 2 ingangen mogen dan wel niet samen aan staan)
Hier twijfel ik, want dat zou betekenen dat ik de tv niet moet aansluiten aan een optische kabel, ik zal dan de satellietontvanger optisch moeten aansluiten en de mediaspeler optisch.

[ Voor 60% gewijzigd door Binnetie op 19-10-2009 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 11:39:
hm,lukt toch niet echt.het apparaat reageert nu goed op de ab.
Maar een activiteit die gebruik maakt van mijn tv,versterker en eminent lukt nog niet echt,bij alle activiteiten
die ik probeer mis ik wel een functie die ik nodig hebt.
Als ik bijv. tv kijken}media center doe krijg ik nergens de mogelijkheid tot het regelen van het volume met mijn versterker
Probeer eens als activiteit voor "Utility" te kiezen, dan kun je alle opties zelf regelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Firmware 2.00.02 is zojuist gereleased na uitgebreid testen:
EM7075 fw 2.00.02
- Corrected language pack issue.
- Added subtitle adjust. When playing subtitles can be adjusted with the left & right arrows.
(Each press will adjust 100ms 'sooner' or 'later.)

Because of changes in the firmware system, users running 2.00.01 must upgrade by usb stick.
After that, future web upgrades will work as expected again.
Bedankt voor alle vragen & comments tot zo ver. Op problemen wordt zsm per aparte reply gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Helpdesk,

Ik heb gewacht met updaten totdat de nl taal weer te selecteren was maar ik neem aan dat ik moet beginnen met de allereerste firmware?

Verder ben ik heel erg tevreden over de player:

+ mooie interface
+ start snel op
+ browsen gaat snel
+ gebruiksvriendelijk
+ handig kleine afstandsbediening (stop je makkelijk weg. Zeker als er al genoeg ab's rondslingeren)
+ jullie support
+ speelt alles af

Heb alleen een keer gehad dat video_ts niet wilde afspelen. Heb de vob geselecteerd en deze speelde de ene keer constant af (hij ging niet verder) en de andere keer stopte hij en kwam ik weer in het hoofdmenu van de speler terecht. Ik weet niet of het eenmalig was want heb daarna geen video_ts meer afgespeeld.

Wellicht is het mogelijk om in een volgende firmware mee te nemen dat de grote van de thumbnails aan te passen zijn? Persoonlijk mogen ze van mij wel wat groter maar kan me voorstellen dat voor een ander het niet hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Mabuser: Gewoon de files op stick zetten, je kunt direct naar 2.00.02 door :)
Thumbnails aantal/grootte/layout... kun je aanpassen in de GUI files. Is niet on-the-fly aan te passen via de interface helaas. Ergo, als we de thumbnail aanpassen, dan zullen anderen daar misschien niet blij mee zijn..
Dit soort dingen is beter via custom firmware te regelen. De tools zijn daarvoor beschikbaar, en wie weet pakt iemand het binnenkort op ;)

[ Voor 0% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 19-10-2009 12:23 . Reden: Tikvout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:57:
@Mabuser: Gewoon de files op stick zetten, je kunt direct naar 2.00.02 door :)
Thumbnails aantal/grootte/layout... kun je aanpassen in de GUI files. Is niet on-the-fly aan te passen via de interface helaas. Ergo, als we de thumbnail aanpassen, dan zullen anderen daar misschien niet blij mee zijn..
Dit soort dingen is beter via custom firmware te regelen. De tools zijn daarvoor beschikbaar, en wie weer pakt iemand het binnenkort op ;)
Custom firmware, heb ik even iets gemist? Waar zouden we die tools kunnen vinden?

Fijn dat er in de nieuwe firmware subtitle adjustments mogelijk zijn, hele waardevolle toevoeging!

[ Voor 10% gewijzigd door Tovenaar op 19-10-2009 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Tovenaar: Ik zeg Abracadabra en zie hier: http://opensource.eminent-online.com/wiki .En de toolchain staat al vanaf dag 1 bij de downloads. Alles is gewoon publiek en er is niks verstopt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Creg: Een hele lange post met veel suggesties.
Laten we één ding voorop stellen. Veel kleine tweaks naar eigen voorkeur kosten voor ons erg veel tijd om aan te passen. En, als we het naar de voorkeur van één persoon doen, dan is er altijd wel iemand anders die wederom iets zou willen aanpassen. De tijd die het kost om een officiele release te maken is daarnaast erg duur. Ons team is daarnaast redelijk bezet met andere zaken waar wij prio aan toegekend hebben.

Om een voorbeeld te geven, wij vinden extra functionaliteit belangrijker vinden dan de grootte van een lettertype, terwijl het laatste makkelijk is aan te passen. Voor alle wijzigingen moet er namelijk gecontroleerd worden, en dat kost tijd. Persoonlijke voorkeur kun je dmv. custom firmwares uitdrukken. Want, voor de gemiddelde gebruiker is de huidige firmware ruim voldoende.

Nzbget snelheid: Dit komt doordat schrijven naar NTFS disks onder linux langzaam is. Je zou de externe disk als EXT2 kunnen formatteren onder linux, dan is er geen snelheidsprobleem meer. (EM7075 leest gewoon ext2/3 disks op usb.)

Uitschakelen/standby: Dit is tegenwoordig een vereiste, anders mag er geen standby op het apparaat staan. Dit heeft te maken met de wetgeving in europa. (Overige details in je bericht kunnen per custom fw gerealiseerd worden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik ben bezig om de knoop door te hakken. Ik twijfel tussen deze speler en de WD TV live. Met deze speler is het mogelijk om DTS via het netwerk te beluisteren als je de speler op de dtsreciever van mijn homecinemaset aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
@eminethelpdesk Denk jij dat de audiodelayfunctie via custom firmware is in te bouwen of zal dat echt via de een firmware update van jullie moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerotol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-08 13:22
Ik heb een vraag : kan deze speler een blu-ray streamen vanaf de blu-ray lezer in mijn pc?

Now i am become death , the destroyer of worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
Ik kreeg net een berichtje terug van support@eminent-online.com van mijn melding dat een bepaald Flac bestand niet afgespeeld werd. (De speler crasht hier helemaal op)
Geachte heer/mevrouw,

Dit FLAC-bestand is niet af te spelen doordat de bitrate variabel is. Dit kunt u vonden in het MediaInfo bestand bijgevoegd.

Met vriendelijke groet,

Robin S.
Medewerker Support
Ik ben nog niet helemaal thuis in Flac maar is een Flac met een variable bitrate zo gek?

ps voor degene die het Flac bestand willen bekijken: http://kerklaan.net/uprising.flac

edit 14:50, kreeg net een mailtje dat ze het verder uit gaan zoeken, ben benieuwd :P

[ Voor 6% gewijzigd door Tovenaar op 19-10-2009 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gister iets raars gevonden, speel n mkv bestand af met dts geluid over de receiver, film speelt maar ik schakel de em7075 uit via de afstandbediening. Beeld stopt op TV maar geluid blijft gewoon door spelen via de receiver terwijl de em7075 uit staat??? iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Lucretius: De cpu gaat in low-power mode, maar blijkbaar wacht hij totdat er geen applicatie actief is (dmaosd speelt je bestand nog.) Voor de hand liggende suggestie: Druk op de stop knop voordat je op de power knop drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eminethelpdesk: Een audio-delay functie zou wat mij betreft ook ideaal zijn zodat ik bij DTS geluid enz. dit niet appart op de receiver hoef in te stellen. Dit zou een compensatie kunnen zijn voor het ontbreken van DTS downsampling. Ook in stereo-mode kan het handig zijn (i.v.m. soms wat verkeerd gesyncte videobestanden) Ik weet niet hoe de overige gebruikers hierover denken ?
Pagina: 1 2 ... 20 Laatste